PSV is in april waarschijnlijk toch al uitgechakeld voor de titel, gezien de huidige selectie waarin men de oude man Cocu als held terughaalde...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:44 schreef Eilanden het volgende:
Lekkere laatste weken van de competitie heeft Vitesse overigens
Als die 2 ook nog komen zou dat echt fantastisch zijn. Dan hebben we Knopper, Yakabu, Myamoto, Vreven en vdSchaaf die toch een aardig kunnen voetballen.quote:"Vitesse haalt Van der Schaaf en Vreven'
Remco van der Schaaf en Stijn Vreven spelen komend seizoen zo goed als zeker voor Vitesse. De middenvelder komt op huurbasis over van PSV, zo meldt Omroep Gelderland en nu de Belgische rechtsback verlost is van 1. FC Kaiserslautern, staat niets een terugkeer naar Nederland meer in de weg.
Vitesse ondernam al twee keer eerder een poging Van der Schaaf terug te halen naar het Gelredome. Een te groot gat tussen vraag en aanbod stond een rentree in de weg. Maar nu PSV zich soepeler opstelt, lijkt een definitief akkoord een formaliteit.
Vreven staat eveneens op het punt om bij Vitesse te tekenen nadat hij met 1. FC Kaiserslautern een ontbinding van zijn nog twee jaar lopende contract overeenkwam.
Vrevens fysieke toestand - hij kampt met een knieblessure - is geen probleem. De voormalige terriër van FC Utrecht doorstond maandag al de medische keuring bij de Arnhemmers en bindt zich naar verluidt voor drie seizoenen aan Vitesse.
Zijn verblijf in Duitsland bleef daarmee beperkt tot één seizoen. Bij Kaiserslautern kwam hij nauwelijks aan spelen toe, waardoor de club meewerkte aan een voortijdige scheiding.
Niet verwonderlijk: Nec.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:37 schreef Positive_Thinking het volgende:
Ben benieuwd wat jouw club is.
Het wordt tijd dat Arnhem weer een woordje meespreekt.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:55 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Vanwaar deze speciale interesse in Vitesse, sjun? Of zit ik mis?
Dat ben ik helemaal met je eens. Aalbers is de man met de connecties en heeft vaak nieuwe bruisende ideeën.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:20 schreef sjun het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat Arnhem weer een woordje meespreekt.
verder ben ik in de vorige draad uitgedaagd om wat onrust te komen stoken
Goed dat er nu al wat voetballend vermogen richting Vitas komt. Er blijft echter één gemis:
Toen Karel Aalbers halverwege de jaren tachtig bij Vitesse kwam was de club op sterven na dood…
[afbeelding]
''Zestien jaar lang heb ik iets laten zien. Ik heb commerciële feeling en een enorm netwerk van bedrijven. Ik ben niet teleurgesteld, ik ben zo strijdvaardig als de pest. Ik kom terug bij Vitesse en de club weer terug bij de supporters.''
Wat mij betreft dit seizoen en met of zonder miljoen De man heeft een enorm netwerk aan kennissen en brengt in ieder geval weer wat leven en extra mogelijkheden voor de club.
Die man had al lang tot erevoorzitter moeten worden benoemd
Het pad voor de wederkomst van Keizer Karel wort geplaveid. Alles werkt mede ten goede voor hem die gelooft.quote:Op woensdag 28 juli 2004 00:15 schreef DarkShine het volgende:
En over een paar weekjes de handjes weer ophouden bij de gemeente
Was die toen maar wat langer blijven zitten, dan waren jullie er al een tijdje niet meer geweest...quote:Op woensdag 28 juli 2004 00:17 schreef sjun het volgende:
[..]
Het pad voor de wederkomst van Keizer Karel wort geplaveid. Alles werkt mede ten goede voor hem die gelooft.![]()
Nee ajax en sinds ik in zwolle woon support ik die club ook.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:17 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Niet verwonderlijk: Nec.
Ik had gedacht dat ze ongeveer nu wel failliet zouden zijnquote:Op woensdag 28 juli 2004 00:15 schreef DarkShine het volgende:
En over een paar weekjes de handjes weer ophouden bij de gemeente
De provincie Gelderland steunt Vitesse ook en die hebben nog een goedgevulde bankrekening. Voordat die ook leeg is kan je nog wel even wachten.quote:Op woensdag 28 juli 2004 09:43 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Ik had gedacht dat ze ongeveer nu wel failliet zouden zijn
Jawel hoor, dure spelers halen. Maar jullie geloven dat die gasten voor een appel & ei komen spelen...quote:Op woensdag 28 juli 2004 09:51 schreef Positive_Thinking het volgende:
maar nee natuurlijk doen we bij Vitesse niks?
Goed hoor al die reorganisaties...quote:[b]Op woensdag 28 juli 2004 09:51 schreef Positive_Thinking het volgende:[/]
En nu dus weer een reorganisatie.
Zodat men tenminste kan zeggen 'kijk wij reorganiseren'.quote:Op woensdag 28 juli 2004 10:04 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Goed hoor al die reorganisaties...
Chapeau...
Maar waarom ene kant besparen en aan de andere kant van dat soort spelers halen die echt niet voor een bos selderij komen spelen.
De vader is de wens van de gedachte....quote:Op woensdag 28 juli 2004 09:51 schreef Positive_Thinking het volgende:
En toen werden ze stil.
Hij zal vast niet zo welkom meer zijn bij de supporters.quote:Vitesse in onderhandeling met Ajax omtrent Sikora.
Vitesse is met Ajax in onderhandeling om Victor Sikora terug te halen naar Arnhem. De oud-Vitessenaar vertrok twee seizoenen geleden samen met Ronald Koeman naar de landskampioen, maar kon nimmer de hooggespannen verwachtigingen waarmaken. Vitesse wil de kleine linksbuiten graag het komende seizoen huren van de Amsterdammers. Ajax is er alles aan gelegen om Sikora te verkopen aan een andere club. De Deventenaar is verteld dat hij geen toekomst meer heeft in Amsterdam. De 26-jarige Victor Sikora speelde in het verleden al drie seizoenen voor Vitesse, waarin hij twintig keer het net wist te vinden voor de Arnhemmers.
Nee die hebben natuurlijk ook door dat voor de rest bijna elke prof graag naar Arnhem komtquote:Op woensdag 28 juli 2004 14:58 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Hij zal vast niet zo welkom meer zijn bij de supporters.
Ja, zie ook mijn uitgebreidere toelichting in het eindstandtopic.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:20 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Als straks Myamoto ook defenitief erbij zit, dan krijgt Methodmich straks nog gelijk met z'n voorspelling van 4de of 5de plek.
ik hoop dat ie weer terugkomt en de club dan definitief naar de klote helpt....quote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:27 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Aalbers is de man met de connecties en heeft vaak nieuwe bruisende ideeën.
Ik hoop dat ie weer terugkomt en de club dan weer naar de (sub)top brengt....quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:42 schreef manny het volgende:
[..]
ik hoop dat ie weer terugkomt en de club dan definitief naar de klote helpt....
betalen jullie nu nog steeds 50 euro per jaar?quote:De Graafschap wordt gekoesterd door Doetinchem. In 1998 kreeg de club voor 1 gulden het stadion van de gemeente kado, die er ook nog een “bruidsschat” - voor onderhoud en verbouwingen - van 1,5 miljoen euro bij deed. De provincie lapte 1,3 miljoen euro voor de bouw van extra business seats. Voor het gebruik van de grond betaalt de Graafschap een bescheiden 50 euro per jaar. Vorig jaar stelde Doetinchem zich garant voor leningen van de club ter waarde van 4,5 miljoen euro.
de Graafschap mag dat.quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:17 schreef Positive_Thinking het volgende:
Zij de graafschapper die denkt dat ze niks met de gemeente te maken hebben gehad?
uit een mooie rapportage van 2002..
[..]
betalen jullie nu nog steeds 50 euro per jaar?
Nee verstandig, minder in de jeugd investerenquote:Op woensdag 28 juli 2004 09:51 schreef Positive_Thinking het volgende:
nee we doen niks bij Vitesse aan kostenbesparing?
En toen werden ze stil.
Dat de C2 weg is bij Vitesse.
Dat een buitenlandse scout van Vitesse weg is.
Dat er trainers zijn ontslagen bij jeugdelftallen
De reorganisatie die Mommers heeft doorgevoerd?
En nu dus weer een reorganisatie.
Ik ben benieuwd hoeveel er van de C2 doorstromen door de jeugd naar het eerste? Ik vind zeker dat een goede jeugd belangrijk is, maar of een C2 zoveel toegevoegde waarde heeft aan het eindresultaat?quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:27 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Nee verstandig, minder in de jeugd investeren![]()
maar als je ook het aantal jeugdtrainers vermindert...., daarnaast is de C2 nog handig om een definitieve selectie te maken.quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:30 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel er van de C2 doorstromen door de jeugd naar het eerste? Ik vind zeker dat een goede jeugd belangrijk is, maar of een C2 zoveel toegevoegde waarde heeft aan het eindresultaat?
Ik bedoelde eigenlijk een definitieve selectie van de jeugd die doostroomt. Maar de kans op een selectiespeler zal idd klein zijn.quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:44 schreef Positive_Thinking het volgende:
Het kan zeker helpen bij een selectie maken, maar dan blijf ik me afvragen hoeveel er werkelijk doorstromen naar het eerste.
tja, het is een beetje korte termijn visie, maar het zal wel nodig zijn. Ik heb de balans niet mogen inzienquote:Voor Vitesse is het ook op dit moment hard bezuinigen en het moet ergens gebeuren. Alleen op de hoofdmacht werkt ook niet, omdat het podruct wat geleverd moet worden voetbal is. Ik kan er persoonlijk nu wel mee leven, maar als de tijden weer beter zijn moet je de jeugd zeker op kracht houden en weer gaan versterken.
Daarmee heb je gelijk al je kruit verschoten. Een discussie is niet meer mogelijk dus ik hoop dat dit de laatste keer is geweest dat je in dit topic verschijnt.quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:23 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
de Graafschap mag dat.
Vitesse is K*T club
Hoezo dat? Dat is toch alleen maar positief? Of ben je ook tegen Vitesse?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:31 schreef PBateman1978 het volgende:
Jammer dat Igor bij VItesse gaat spelen....
Omdat die 2 een tijdje bij Utrecht hebben gespeeld? Cornelissen heft dat Utrecht 2 op met zijn komst.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 01:58 schreef twi het volgende:
Humor. Utrecht een Ajax 2, Vitesse een Utrecht 2
Igor OK,maar Vreven?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 02:24 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
De komst van Vreven en vooral van Glusevic is natuurlijk fantastisch nieuws voor iedere Vitessesupporter en voor iedere Nederlandse voetballiefhebber.
Ik kon wel van hem genieten. Heerlijk, zo'n pitbull op de velden.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 02:33 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Igor OK,maar Vreven?
Volgens mij werd die gast in heel Nederland op Utrecht na uitgekotst
Waarom moet het ophouden? Als er zoveel mensen vertrekken zul je toch ook weer nieuwe moeten aantrekken. Dit keer doen we dat echter een stuk beter. Doe je dat niet, dan moet je weer vechten voor lijfsbehoud.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 02:26 schreef xJapser het volgende:
Het is te gek voor woorden...14 mensen eruit flikkeren en ondertussen alleen maar spelers (transfervrij) contracteren die niet bepaald licht op de salarispost zullen drukken...
Het moet eens ophouden...
Tuurlijk moet je vervangers halen. Maar het is op zijn minst opvallend dat Vitesse in staat is om deze toch niet goedkope spelers te betalen. Utrecht heeft destijds nog geprobeerd Gluscevic te behouden tegen een geringer salaris, maar dat lukte niet omdat Gluscevic wel bereid was iets in te leveren, maar niet teveel. En ik denk dat hij bij Sparta Praag ook niet voor een appel en een ei liep te voetballen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 02:51 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Waarom moet het ophouden? Als er zoveel mensen vertrekken zul je toch ook weer nieuwe moeten aantrekken. Dit keer doen we dat echter een stuk beter. Doe je dat niet, dan moet je weer vechten voor lijfsbehoud.
Streuer toonde zich gisteravond uiterst verguld met de komst van spits Gluscevic, die een geweldig contract met Sparta Praag liet schieten. Daar lag hij nog twee seizoenen vast en Vitesse kon bij lange na niet aan het salaris van de Tsjechen tippen. "We hadden het geluk dat hij graag naar Nederland en graag naar Vitesse wilde komen. Het is nu de derde keer dat we met elkaar praten over zijn komst. Volgens Igor moest het dan nu maar gebeuren", aldus Streuer, die de privésituatie van Gluscevic kende en al lange tijd in contact was met de spits.quote:Tuurlijk moet je vervangers halen. Maar het is op zijn minst opvallend dat Vitesse in staat is om deze toch niet goedkope spelers te betalen. Utrecht heeft destijds nog geprobeerd Gluscevic te behouden tegen een geringer salaris, maar dat lukte niet omdat Gluscevic wel bereid was iets in te leveren, maar niet teveel. En ik denk dat hij bij Sparta Praag ook niet voor een appel en een ei liep te voetballen.
Brengen Nederlandse vriendinnen je salaris niet omlaag dan? Of nemen ze het alleen in?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 10:19 schreef Eilanden het volgende:
Ondanks het feit dat zijn vriendin in Utrecht studeert, gaat Gluscevic nog steeds niet voor een appel en een ei in Arnhem voetballen
Volgens mij maakt het niet uit waar ze vandaan komen .. je geld nemen ze toch wel inquote:Op vrijdag 30 juli 2004 10:21 schreef VoreG het volgende:
[..]
Brengen Nederlandse vriendinnen je salaris niet omlaag dan? Of nemen ze het alleen in?
Dat snap ik ook helemaal niet. Utrecht kan hem niet betalen, en Vitesse kan dat nu wel.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:07 schreef Eilanden het volgende:
Utrecht heeft destijds nog geprobeerd Gluscevic te behouden tegen een geringer salaris, maar dat lukte niet omdat Gluscevic wel bereid was iets in te leveren, maar niet teveel.
Hetzelfde geldt voor Vreven. Hij zal waarschijnlijk iets inleveren van zijn Bundesliga salaris, maar Vreven is echt geen goedkope gastquote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:11 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dat snap ik ook helemaal niet. Utrecht kan hem niet betalen, en Vitesse kan dat nu wel.
Ja, ze spelen voor een appel en een ei.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:18 schreef BOT het volgende:
Waarop baseren jullie dit allemaal???
Weet iemand wat die gasten gan verdienen??? Nee??? Hou dan verder je mond dicht!
Meer dan ikquote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:18 schreef BOT het volgende:
Weet iemand wat die gasten gan verdienen??? Nee??? Hou dan verder je mond dicht!
Utrecht kon hem VORIG JAAR niet betalen, Vitesse kan hem DIT JAAR wel betalen. Dat maakt een heel verschil.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:11 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dat snap ik ook helemaal niet. Utrecht kan hem niet betalen, en Vitesse kan dat nu wel.
Vorig jaar had Vitesse minder steun van de gemeente?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:28 schreef andre77 het volgende:
[..]
Utrecht kon hem VORIG JAAR niet betalen, Vitesse kan hem DIT JAAR wel betalen. Dat maakt een heel verschil.
Zijn de uitgaven niet nog steeds hoger dan de inkomsten?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:34 schreef Positive_Thinking het volgende:
Misschien moeten we alle begrotingen van de clubs eens naast elkaar gaan leggen en zien wie wat kan besteden? Vitesse is de 4de club qua bezoekersaantallen en dat heeft zeker invloed op de inkomsten.
Hoe komt Vitesse dan wel in de financieele problemen en andere clubs met minder bezoekers niet? Misschien omdat de uitgaven steeds belachelijk hoog zijn voor een club in financiele nood.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:34 schreef Positive_Thinking het volgende:
Misschien moeten we alle begrotingen van de clubs eens naast elkaar gaan leggen en zien wie wat kan besteden? Vitesse is de 4de club qua bezoekersaantallen en dat heeft zeker invloed op de inkomsten.
Ja, maar volgens een meerjarenplan moeten deze over een paar jaar gelijk zijn. De begroting is zowel door de KNVB als door de gemeente goedgekeurd en Vitesse handelt binnen de begroting. Het gezeur over Vitesse (zolang ze binnen de begroting blijven ) is dus onterecht, ze doen wat ze toegestaan is.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:37 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Zijn de uitgaven niet nog steeds hoger dan de inkomsten?
Als je het over begrotingen gaat hebben, dan moet je wel je feiten kennen. Vitesse zal dit seizoen ook NIET minimaal quite kunnen draaien. Toeschouwersaantallen zijn wel leuk, maar het gaat toch echt over inkomsten EN uitgaven en met name op dat laatste vlak is Vitesse een supersterquote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:34 schreef Positive_Thinking het volgende:
Totdat ze weer een of andere financiele tegenvaller hebben en hun handje weer ophouden voor gemeenschapsgeld ....quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:41 schreef andre77 het volgende:
[..]
Ja, maar volgens een meerjarenplan moeten deze over een paar jaar gelijk zijn. De begroting is zowel door de KNVB als door de gemeente goedgekeurd en Vitesse handelt binnen de begroting. Het gezeur over Vitesse (zolang ze binnen de begroting blijven ) is dus onterecht, ze doen wat ze toegestaan is.
Helemaal mee eens dat dat beter moet. Maar in de situatie waar wij in zaten is het haast onmogelijk om dat binnen een jaar te realiseren. Vergeet niet dat wij als supporters niet voor zulke situaties gekozen hebben.quote:Als je het over begrotingen gaat hebben, dan moet je wel je feiten kennen. Vitesse zal dit seizoen ook NIET minimaal quite kunnen draaien. Toeschouwersaantallen zijn wel leuk, maar het gaat toch echt over inkomsten EN uitgaven en met name op dat laatste vlak is Vitesse een superster
PT .. als Vitesse binnen de grenzen van de begroting blijft en niets geks doet, dan doet men het met deze aankopen goed. Het is alleen op z'n minst opvallend. Trowuens .. volgens mij kiest geen enekele supportersgroep ervoor dat hun club in de financiele moeilijkheden komt....quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:49 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Helemaal mee eens dat dat beter moet. Maar in de situatie waar wij in zaten is het haast onmogelijk om dat binnen een jaar te realiseren. Vergeet niet dat wij als supporters niet voor zulke situaties gekozen hebben.
Igor is voor mij een Utrechtse cult-held, dan is het natuurlijk klote dat ie naar een concurrent verhuist nadat wij afscheid van m hebben moeten nemen omdat zijn salaris te zwaar op de begroting drukte.quote:Hoezo dat? Dat is toch alleen maar positief? Of ben je ook tegen Vitesse?
Ben benieuwd hoe vaak je daar komt.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:36 schreef Poepoog het volgende:
Willen ze de vierde plaatse hebben dan moet het Gelredome wel minstens 70.000 plaatsen hebben als je de lege plekken altijd ziet in het Gelredome bij Thuiswedstrijden van Vitesse.
Omdat hij toen naar Sparta Praag kon gaan voor een miljoenencontract. Nu dat is mislukt en hij ontzettend graag weer naar Nederland wilt terugkeren, maakt het mogelijk voor een Nederlandse club om uitsluitend zijn salariskosten te betalen. Datzelfde geldt salarisverhaal geldt voor Vreven.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:25 schreef PBateman1978 het volgende:
2 weken geleden nog ging de gemeente Arnhem toch akkoord met uitstel van betaling van een lening van 3.1 miljoen Euro ?
Apart dat Vitesse uitstel van betaling krijgt, maar ondertussen wel voetballers haalt met hoge salarissen.
[..]
Igor is voor mij een Utrechtse cult-held, dan is het natuurlijk klote dat ie naar een concurrent verhuist nadat wij afscheid van m hebben moeten nemen omdat zijn salaris te zwaar op de begroting drukte.
Waar heeft hij overduidelijk gefaald dan? Hij heeft ons al gered van nacompetitie en degradatie en wist al eens eerder een 5de plek te behalen. Ik blijf erbij, aan hem zal het niet liggen in eerste instantie.quote:Toch blijf ik erbij, ook met al deze aankopen wordt het niets met Vitesse, dankzij Sturing....
Psv wacht op clubs die een betere aanbieding doen. VdSchaaf daarentegen wilt alleen maar naar Vitesse, dus ik heb nog goede hoop.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:10 schreef Dylan Dog het volgende:
Hoe zit het? Wanneer is van der Schaaf nu definitief naar Vitesse? Duurt allemaal veel te lang!
Als je al nagaat wat een Gruiic verdiende bij FC Twente (400.000 euro op jaarbasi) en al te beroerd is om voor 250.000 max bij de Graafschap te willen voetballen...heb je toch wel een redelijke indicatie van wat spelers als Vreven en Gluscevic zullen verdienen, temeer omdat ik ze wel iets hoger acht kwalitatief gezien.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:18 schreef BOT het volgende:
Igor moest weg, als wij hem nog hadden kunnen betalen toentertijd had ie nu nog bij Utrecht gezeten....quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:35 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Omdat hij toen naar Sparta Praag kon gaan voor een miljoenencontract. Nu dat is mislukt en hij ontzettend graag weer naar Nederland wilt terugkeren, maakt het mogelijk voor een Nederlandse club om uitsluitend zijn salariskosten te betalen. Datzelfde geldt salarisverhaal geldt voor Vreven.
Dat ze kiezen voor Vitesse komt naar mijn mening omdat het nog altijd als een grote club wordt gezien. Een club met potentie, zoals Knopper al meerdere malen aan heeft gegeven.
[..]
Nou zeg, met het spelersmateriaal van afgelopen seizoen had een goeie trainer toch minstens in de middenmoot moeten eindigen ??quote:Waar heeft hij overduidelijk gefaald dan? Hij heeft ons al gered van nacompetitie en degradatie en wist al eens eerder een 5de plek te behalen. Ik blijf erbij, aan hem zal het niet liggen in eerste instantie.
Een club met potentie ...bullshit. Als wij in Doetinchem jaren op te grote voet hadden geleefd waren wij ook een club met potentie. Gelukkig zijn we realistisch gebleven (ondanks dat ook wij wel een misstapje hebben begaan hier en daar...geef ik toe) en dat is natuurlijk bijzonder frustrerend als je ziet dat je door redelijk goed financieel beleid (edoch een bagger aankoopbeleid) telkens aan de rand van de afgrond bungelt. Dat aankoopbeleid word natuurlijk wel ind e hand gedreven door spelers die exorbitante salarissen vragen die wij in DTC niet willen en ook niet kunnen betalen. Hetzelfde zou in Arnhem het geval moeten zijn...eerst je schulden aflossen en dan pas vooruit kijken. Het is allemaal op de lange baan schuiven momenteel. En de gemeente treed niet op...nee die geven weer een uitstel van betaling: KROM EN NAAIERIJ.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:35 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Dat ze kiezen voor Vitesse komt naar mijn mening omdat het nog altijd als een grote club wordt gezien. Een club met potentie, zoals Knopper al meerdere malen aan heeft gegeven.
[..]
Als dat het geval was dan zou hij al bakken kritiek over zich heen hebben gekregen en wellicht zou hij dan al ontslagen zijn. Dat is niet gebeurd omdat veel mensen vertrouwen in hem hebben, waaronder ik. Vorig jaar hadden we te kampen met reddingsplannen, financiële onrust, vertrek van allerlei medewerkers, Mommers die vertrekt, paniekaankopen en dat allemaal met een zeer smalle selectie.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:43 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Igor moest weg, als wij hem nog hadden kunnen betalen toentertijd had ie nu nog bij Utrecht gezeten....
[..]
Nou zeg, met het spelersmateriaal van afgelopen seizoen had een goeie trainer toch minstens in de middenmoot moeten eindigen ??
quote:"DRIE KEER IS SCHEEPSRECHT"
Na de al reeds aangekondigde komst van Stijn Vreven was het aantrekken van Igor Gluscevic voor velen een verrassing. Afkomstig van topclub Sparta Praag komt de Servische aanvaller transfervrij naar Vitesse.
Net als Stijn Vreven heeft Igor Gluscevic een Utrecht-verleden. Ook hij was populair bij de supporters uit de Domstad. Niet alleen door zijn werklust, maar zeker ook door zijn doelpunten. In 84 competitiewedstrijden scoorde de Servier 39 doelpunten. Na drie jaar Utrecht verkaste hij naar de Tsjechische topclub Sparta Praag. De aanvaller legt uit waarom hij na een jaar Praag gekozen heeft voor een terugkeer naar Nederland.
"Het voornaamste is dat ik fantasische jaren heb gekend in Nederland. Daarom wilde ik hier graag terugkeren. Ik heb een mooie ervaring opgedaan bij Sparta Praag en de wedstrijden in de Champions League nemen ze mij niet meer af." "Maar", vervolgt Gluscevic, "Op een gegeven moment moest ik een keuze maken en ik had al twee keer eerder met Vitesse gesproken. Na de derde keer dacht ik: nu moet het maar gebeuren. Ik zal er alles aan doen om zoveel doelpunten voor de club te maken. Met de spelers die er al bij zijn gekomen verwacht ik een goed seizoen. Het gevoel is in ieder geval goed", aldus Gluscevic.
Jouw gedachte hierover heeft wel erg veel overeenkomst met die van vele Nec-supporters. Ook zij denken dat Vitesse eigenlijk maar een net zo'n grote club is als Nec of De Graafschap maar door luchtkastelen is groot geworden. En Twente is zeker net zo groot als Heracles Almelo en Real Madrid net zo groot als Atletico Madrid.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:50 schreef xJapser het volgende:
[..]
Een club met potentie ...bullshit. Als wij in Doetinchem jaren op te grote voet hadden geleefd waren wij ook een club met potentie. Gelukkig zijn we realistisch gebleven (ondanks dat ook wij wel een misstapje hebben begaan hier en daar...geef ik toe) en dat is natuurlijk bijzonder frustrerend als je ziet dat je door redelijk goed financieel beleid (edoch een bagger aankoopbeleid) telkens aan de rand van de afgrond bungelt. Dat aankoopbeleid word natuurlijk wel ind e hand gedreven door spelers die exorbitante salarissen vragen die wij in DTC niet willen en ook niet kunnen betalen. Hetzelfde zou in Arnhem het geval moeten zijn...eerst je schulden aflossen en dan pas vooruit kijken. Het is allemaal op de lange baan schuiven momenteel. En de gemeente treed niet op...nee die geven weer een uitstel van betaling: KROM EN NAAIERIJ.
Jezelf in de schulden storten maakt je geen potentiele (sub)top club... Het uitgeven van geld wat gewoon voor hele andere zaken bedoeld moet zijn...is gewoon NIET de bedoeling en ronduit asociaal tegenover de inwoners van Arnhem en de inwoners van de hele provincie.
Maargoed zo denk ik erover.
quote:VREVEN: "WE GAAN ER VOOR"
Hij is bij een ieder bekend als de harde en uiterst gedreven verdediger die zich bij FC Utrecht niet zomaar voorbij liet lopen. Na een minder succesvool seizoen in de Duitse Bundesliga keert Stijn Vreven terug naar Nederland. Vrijdagmorgen trainde hij voor het eerst 'officieel', na het zetten van de handtekeningen, mee bij Vitesse.
Jaren
"Ik heb natuurlijk een flinke tegenslag gehad door mijn blessure afgelopen seizoen. Daarom is het bij Kaiserslautern ook niet geworden wat ik er van had verwacht. Maar, als mens heb je goede jaren en slechte jaren. Bij FC Utrecht heb ik het geluk gehad dat ik drie fantastische jaren heb gehad. Ik hoop nu bij Vitesse weer een goede periode te krijgen."
Ambitie
"Waarom ik voor Vitesse heb gekozen? Het is een mooie club met een geweldige entourage en veel supporters. De ambities van de club spreken mij ook aan. Het moet in ieder geval beter dan afgelopen jaar en daar heb ik het volste vertrouwen in. Met een plaats in de middenmoot ben ik in ieder geval niet tevreden. We gaan er voor!"
Echt, Positive_Thinking, ik zit nu al ruim 2,5 jaar op dit forum en heb dit al zo vaak uitgelegd en er blijven gewoon mensen komen die er geen drol van snappen. Die zien alleen maar schulden, een plotselinge toename in supporters (dus successupporters) en denken dat we altijd op te grote voet hebben geleefd. Als je dan toch besluit om in dit topic te komen en bereid bent te discussiëren, is het dan niet aardig om eerst de feiten te leren kennen?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:18 schreef Positive_Thinking het volgende:
Jaren lang op te grote voet hebben geleefd xjasper?
We speelden eerst europess zonder enige cent schuld. In het seizoen dat aalbers weg gestuurd was is de schuld ontsaan door goedgelovigheid en dus niet gelijk vragen van een handtekening.
Zo'n budget wordt volgens mij opgemaakt aan de hand van verwachte inkomsten. Nu zijn er behoorlijk wat personen vertrokken vanuit Vitesse dus er komt geld vrij. Nu kan je dat geld wel besteden aan het begrotingstekort maar als je bedenkt dat je vorig jaar al een veel te smalle selectie hebt en er dan nog eens een stuk of 8 spelers uit je selectie vertrekken..., ja dan hou je weinig meer over. Dan zou je geheid tenonder gaan. Dus dat geldt gaat terecht en allereerst naar nieuwe aankopen. Aankopen die een directe versterking zijn en beter dan de spelers die je laat vertrekken. Dat is nu aan de hand. Zeker als je met instanties hebt afgesproken dat je je schulden in een meerjarenplan zal aflossen lijkt mij deze oplossing het beste.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:21 schreef PBateman1978 het volgende:
Quasar,
Je moet het toch met me eens zijn dat een club met een tekort van 3.1 miljoen (die lening) nooit een spelersbudget van 4.5 miljoen mag hebben ?
Het zou mij eerlijk gezegd niet interesseren hoe andere clubs dat doen. De clubs die jij aanhaalt beschouw ik trouwens niet als concurrent m.u.v. Rkc dus zij hebben nog minder recht van spreken. Er zijn inmiddels zoveel clubs met schulden dat ook Twente- en Utrechtsupporters bijv. niet met een vingertje mogen wijzen richting Vitesse.quote:Hoe zou je je voelen als je supporter was van Den Bosch, De Graafschap, RKC etc. ??
Sorry maar Foeke heeft toch wel meer uit zijn spelers gehaald dan Sturing. Sturing faalt al een tijdjequote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:52 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Sturing is geen slechte trainer. Ik schat hem iig hoger in dan iemand als Snoei en van gelijke kwaliteit als Foeke Booij.
Tsja, ik zou eerst mijn leningen afbetalen en dan pas investeren in nieuwe spelers...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:36 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Zo'n budget wordt volgens mij opgemaakt aan de hand van verwachte inkomsten. Nu zijn er behoorlijk wat personen vertrokken vanuit Vitesse dus er komt geld vrij. Nu kan je dat geld wel besteden aan het begrotingstekort maar als je bedenkt dat je vorig jaar al een veel te smalle selectie hebt en er dan nog eens een stuk of 8 spelers uit je selectie vertrekken..., ja dan hou je weinig meer over. Dan zou je geheid tenonder gaan. Dus dat geldt gaat terecht en allereerst naar nieuwe aankopen. Aankopen die een directe versterking zijn en beter dan de spelers die je laat vertrekken. Dat is nu aan de hand. Zeker als je met instanties hebt afgesproken dat je je schulden in een meerjarenplan zal aflossen lijkt mij deze oplossing het beste.
[..]
Utrecht is schuldenvrij iig, van Twente weet ik t niet..quote:Het zou mij eerlijk gezegd niet interesseren hoe andere clubs dat doen. De clubs die jij aanhaalt beschouw ik trouwens niet als concurrent m.u.v. Rkc dus zij hebben nog minder recht van spreken. Er zijn inmiddels zoveel clubs met schulden dat ook Twente- en Utrechtsupporters bijv. niet met een vingertje mogen wijzen richting Vitesse.
Ik ben ook niet boos op Real Madrid omdat zij tig keer zoveel schulden hebben en desondanks de ene wereldspeler na de ander aantrekt en dat terwijl andere Europese topclubs het "netjes" houden. Jij wel?
Maar dat is al eerder in dit topic aangegeven. OK Vitesse kan deze spelers transfervrij overnemen, maar de salarispost zal heel behoorlijk zijn. Dat is opvallend.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:35 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
ontzettend graag weer naar Nederland wilt terugkeren, maakt het mogelijk voor een Nederlandse club om uitsluitend zijn salariskosten te betalen. Datzelfde geldt salarisverhaal geldt voor Vreven.
[..]
Echt, Eilanden, ik zit nu al ruim 2,5 jaar op dit forum en...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:56 schreef Eilanden het volgende:
Over het wijzen van Utrecht supporters ... Utrecht heeft er tenminste werk gemaakt om te bezuinigen en alles onder controle te krijgen en uiteindelijk heeft men een deal gesloten met Midreth door het stadion te verkopen, waardoor men nu weer financieel gezond is. Utrecht houdt tenminste niet onophoudelijk het handje op om gemeenschapsgeld te krijgen....
Serieus? Zelfs als dat betekent dat je geheid degradeert, een selectie overhoud van 10 spelers en het einde van de club betekent?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:50 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Tsja, ik zou eerst mijn leningen afbetalen en dan pas investeren in nieuwe spelers...
Ja tuurlijk, het interesseert ze niets naar welke club ze gaan. Ze hangen gewoon een lulverhaal op over potentie zelfs als ze bij Veendam tekenen. Lijkt me niet. Daar gaat een grondige analyse aan vooraf.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:53 schreef Eilanden het volgende:
[..]
En elke speler die naar een club gaat hangt een bla bla verhaal op over potentie
En bij Vitesse doen ze niks. Echt weer een voorbeeld van iemand die niet weet hoe het in elkaar steekt. Lees je het topic dan niet door en post je lukraak je verstoorde gedachten?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:56 schreef Eilanden het volgende:
Over het wijzen van Utrecht supporters ... Utrecht heeft er tenminste werk gemaakt om te bezuinigen en alles onder controle te krijgen en uiteindelijk heeft men een deal gesloten met Midreth door het stadion te verkopen, waardoor men nu weer financieel gezond is. Utrecht houdt tenminste niet onophoudelijk het handje op om gemeenschapsgeld te krijgen....
Ik hoop het. Hoop jij het ook?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:12 schreef methodmich het volgende:
Ik begin steeds meer te denken dat mijn gewaagde voorspelling straks gewoon uit gaat komen.
M.a.w. waarom zou het niet realistisch zijn om met Vitesse weer mee te doen? Ik denk dat dat heel goed kan.quote:laten we eerlijk zijn: als wij gluscevic, vreven, yakubu, knopper etc gehaald hadden, dan had iedereen in nijmegen en omstreken geroepen dat wij voor de 4e plaats zouden gaan. Nu zitten ze bij de buren en dan zou je niet mogen roepen dat ze perfect hebben in gekocht????
Vitesse is dus gewoon verantwoord bezig. Daar kan niemand wat tegen inbrengen.quote:Metamorfose bij Vitesse
Door EGBERT VAN DER WEERD
ARNHEM - Vitesse roert zich spectaculair op de transfermarkt. De Arnhemse club legde gisteravond bliksemsnel spits Igor Gluscevic vast en zette na grondig medisch onderzoek eveneens een handtekening onder het contract met verdediger Stijn Vreven.
Beide spelers, die in 2003 transfervrij uit Utrecht konden vertrekken vanwege grote financiële problemen in de Domstad, werden gisteren voor twee seizoenen vastgelegd.
Vreven heeft daarbij een optie op nog een derde seizoen. Die kan de 31-jarige verdediger verdienen als hij voldoende wedstrijden speelt.
Met de 30-jarige Gluscevic, Vreven, Richard Knopper en Abubakari Yakubu ondergaat Vitesse een ware metamorfose ten opzichte van vorig seizoen. De Arnhemse club hoopt naast het kwartet versterkingen ook nog Remco van der Schaaf van PSV te huren en de Japanse international Tsuneyasu Miyamoto van Gamba Osaka over te kunnen nemen.
Voor de gewenste linkerspits is geen financiële ruimte meer. Het volledige budget, goedgekeurd door gemeente en KNVB, is wanneer ook van der Schaaf komt, schoon op.
Vitesse had gisteren stille hoop een drieslag te slaan, maar de onderhandelingen met PSV over Van der Schaaf liepen spaak. De Eindhovense club wees het financiële voorstel van Vitesse af. "Dat betekent niet dat we Van der Schaaf opgeven. PSV hoopt een interessanter voorstel van een andere club te krijgen. Het is niet onmogelijk dat we er nog uitkomen. Ze weten wat we kunnen doen", aldus technisch manager Jan Streuer gisteravond.
Vitesse heeft één groot voordeel in de poging Van der Schaaf terug naar Arnhem te halen. De voormalig Vitessenaar wil alleen maar terug naar zijn oude club.
Streuer toonde zich gisteravond uiterst verguld met de komst van spits Gluscevic, die een geweldig contract met Sparta Praag liet schieten. Daar lag hij nog twee seizoenen vast en Vitesse kon bij lange na niet aan het salaris van de Tsjechen tippen. "We hadden het geluk dat hij graag naar Nederland en graag naar Vitesse wilde komen. Het is nu de derde keer dat we met elkaar praten over zijn komst. Volgens Igor moest het dan nu maar gebeuren", aldus Streuer, die de privésituatie van Gluscevic kende en al lange tijd in contact was met de spits.
"Zijn vriendin studeert in Utrecht en hij wil zelf graag in aanmerking komen voor een Nederlands paspoort. Vandaar dat hij ook graag naar Nederland terug wilde. Als dat niet het geval was geweest, waren absoluut kansloos geweest", aldus Streuer, die Gluscevic vier jaar geleden als opvolger van Pierre van Hooijdonk wilde halen, maar werd teruggefloten. Gluscevic was transfervrij, maar Vitesse haalde onder druk van de toenmalige trainer Ronald Koeman, Bob Peters voor ruim 6 miljoen euro van Roda JC.
Gluscevic speelde vorig seizoen nog in de Champions League met Sparta Praag en is al sinds half juni in training. De Joegoslaaf begon zijn loopbaan bij Vojvodina Novi Sad en kwam via de Spaanse clubs Extremadura en Sevilla en het Griekse Aris Saloniki in 2000 naar FC Utrecht.
Volgens Streuer is zijn komst hoognodig. "We hebben zeker nog een spits nodig. Als Amoah iets overkomt, zouden we in grote problemen komen", aldus de technisch manager.
Igor Gluscevic wordt vandaag op de training herenigd met zijn oude ploegmakker Stijn Vreven. De robuuste Belgische verdediger kwam in 1999 van AA Gent naar FC Utrecht, waar hij vier seizoenen zou blijven. Vreven werd door zijn landgenoot trainer Erik Gerets naar 1. Fc Kaiserslautern gehaald. Hij kwam er vorig jaar niet verder dan 8 duels.
Vreven moest lang wachten op zijn contract omdat de medische staf uitgebreid naar zijn geopereerde knie wilde kijken. Pas gistermiddag kreeg de Belg zijn jawoord.
(Bron: www.gelderlander.nl)
Nee ik lees alles ..... maar jij hebt alleen maar zwart gele oogkleppen op die duiveogen van je en kan niet met iemand gewoon in discussie gaan ...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:07 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
En bij Vitesse doen ze niks. Echt weer een voorbeeld van iemand die niet weet hoe het in elkaar steekt. Lees je het topic dan niet door en post je lukraak je verstoorde gedachten?
Als je de berichten van Positive_Thinking zou lezen en daarna ook nog mijn post waarin ik zeg dat mensen de feiten zou moeten kennen alvorens ze komen discussiëren, en je dan met zo'n belachelijke posting aan komt zetten, dan nee, dan is er idd geen ruimte voor discussie met jou.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:30 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Nee ik lees alles ..... maar jij hebt alleen maar zwart gele oogkleppen op die duiveogen van je en kan niet met iemand gewoon in discussie gaan ...
Het gekke is dat PT me wel gelijk geeft .....quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:11 schreef Positive_Thinking het volgende:
Verhaal van Postive_Thinking
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:34 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Het gekke is dat PT me wel gelijk geeft .....![]()
Nee, dat zeg je verkeerd.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:23 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Vitesse is dus gewoon verantwoord bezig. Daar kan niemand wat tegen inbrengen.
quote:Allemaal gefeliciteerd met het elftal dat er langzaam maar zeker komt te staan! We werken er hard aan om nog 1 versterking te halen. Hierbij gaat onze voorkeur uit naar Remco van der Schaaf. Of dat gaat lukken kan ik op dit moment absoluut nog niet zeggen.
Dit betekent automatisch dat er geen linkerspits meer wordt aangetrokken.
quote:De begroting voor spelerskosten
De spelerskosten zijn ten opzichte van het afgelopen seizoen enige tonnen lager.
Miyamoto
Hoewel we succesvol zijn met het aantrekken van spelers moet ik helaas in dit geval melden dat het niet gelukt is...
Dit heeft meerdere redenen waarop ik in dit forum niet kan ingaan. Het is jammer van alle energie, maar niet alles kan lukken..
Kortom; men kan niet anders, het is goedgekeurd door de KNVB en ondertussen wordt er zelfs op de salarissen bezuinigd. Wat wil je nog meer?quote:Forse investeringen als overlevingsfilosofie in Gelredome
Vitesse komt ruim 3 miljoen euro tekort op de begroting, maar haalt de ene speler na de andere. En het zijn ook niet de goedkoopste jongens die naar Arnhem komen. Leg dat maar eens uit. Vitesse legde donderdagavond Igor Gluscevic vast voor twee seizoenen. De Joegoslaaf had een doorlopend contract bij Sparta Praag en verdiende een meesterlijk salaris. Als 'niet EU' speler moet hij in Arnhem minimaal 400.000 euro verdienen.
Op dezelfde dag werd Stijn Vreven vastgelegd. De Belg had een doorlopend contract bij 1. FC Kaiserslautern en verdiende bij die Bundesligaclub veel en veel meer geld dan hij in Arnhem ooit bij elkaar kan spelen. Eerder kwam Richard Knopper van Ajax. Heerenveen vond zijn salariseisen wat erg gortig, bij Vitesse tekende hij voor drie seizoenen.
Vitesse kan natuurlijk ook het Ajax-salaris van Abubakari Yakubu niet betalen. Al hoeft Yakubu, omdat hij meer dan drie jaar in Nederland is, niet meer extra worden betaald. Hij is een zogenaamde 'voetbal-Nederlander' en valt niet in de buitencategorie.
Het wordt steeds gekker, want PSV'er Remco van der Schaaf staat op het verlanglijstje en die verdient ook veel meer dan een 'degradatiekandidaat' als Vitesse kan ophoesten. Met de komst van Van der Schaaf is het budget van Vitesse op, stelt algemeen directeur Paul van der Kraan.
Om precies te zijn heeft de Arnhemse club 4,9 miljoen euro aan salarissen te besteden, tegenover 5,7 miljoen vorig jaar. Transfersommen betaalt Vitesse liever niet, want aan het budget valt niet te tornen. Overschrijdt Vitesse de 4,9 miljoen, dan treedt bij de KNVB direct het sanctiesysteem in werking. Dat betekent een waarschuwing, kans op puntenaftrek (maximaal negen) en dan weg licentie.
Vitesse liet ten opzichte van vorig seizoen elf spelers vertrekken om salarisruimte te creëren. Die elf spelers verdienden bij elkaar meer geld dan de spelers die nu zijn aangetrokken. Dat zijn er aanzienlijk minder, de voornoemde vier en de veel goedkopere doelman Gino Coutinho.
Met name Paulo Rink, Aleksandar Ilic, Tim Cornelisse, Bert Konterman en doelman Jimmy van Fessem speelden voor riante vergoedingen, maar zelfs een contract voor Raymond Fafiani zou de Arnhemse club veel geld kosten.
De filosofie die Vitesse hanteert en die ook door de KNVB is goedgekeurd, is als volgt. Vitesse kan het exploitatietekort nooit in één jaar terugbrengen van ruim 3 miljoen euro naar 0. Daarvoor heeft de club van de bond drie jaar de tijd gekregen.
Volgens algemeen directeur Paul van der Kraan 'kraakt' de organisatie nu al door alle bezuinigingen. Minder dure of geen nieuwe spelers halen, is de meest simpele oplossing om de kosten te drukken. In dat geval, zo meent de directeur, is het risico groot dat de Arnhemse club verloren gaat.
Van der Kraan: "Als je middelmatige spelers haalt, wordt het product slechter, verkoop je minder, dalen je inkomsten en loopt je tekort alleen maar op. Als je het product uitholt, blijft er niks over."
Vitesse beschouwt zichzelf als een onderneming met een product dat in grote mate afhankelijk is van kwaliteit. Om die reden investeert de club nu zwaar.
"Wij gaan er vanuit dat we met betere spelers en beter spel een aantrekkelijker product leveren. Met een aantrekkelijk product genereer je meer inkomsten; door de verkoop van seizoenkaarten, kaarten in de losse verkoop en we zijn aantrekkelijker voor sponsors. Sinds we de nieuwe spelers bekend hebben gemaakt, is de verkoop van seizoenkaarten bijvoorbeeld in twee weken gestegen van 6.000 naar 11.000."
Van der Kraan voelt zich daardoor gesteund en heeft, zegt hij, geen andere keuze. "Als we het voetbal afbouwen, krijgen we geen mensen meer en kunnen we de tent wel sluiten en degradatie overleven we niet, dat is een mission impossible."
Let vooral op; "Voor de gewenste linkerspits is geen financiële ruimte meer. Het volledige budget, goedgekeurd door gemeente en KNVB, is wanneer ook van der Schaaf komt, schoon op.quote:Metamorfose bij Vitesse
Door EGBERT VAN DER WEERD
ARNHEM - Vitesse roert zich spectaculair op de transfermarkt. De Arnhemse club legde gisteravond bliksemsnel spits Igor Gluscevic vast en zette na grondig medisch onderzoek eveneens een handtekening onder het contract met verdediger Stijn Vreven.
Beide spelers, die in 2003 transfervrij uit Utrecht konden vertrekken vanwege grote financiële problemen in de Domstad, werden gisteren voor twee seizoenen vastgelegd.
Vreven heeft daarbij een optie op nog een derde seizoen. Die kan de 31-jarige verdediger verdienen als hij voldoende wedstrijden speelt.
Met de 30-jarige Gluscevic, Vreven, Richard Knopper en Abubakari Yakubu ondergaat Vitesse een ware metamorfose ten opzichte van vorig seizoen. De Arnhemse club hoopt naast het kwartet versterkingen ook nog Remco van der Schaaf van PSV te huren en de Japanse international Tsuneyasu Miyamoto van Gamba Osaka over te kunnen nemen.
Voor de gewenste linkerspits is geen financiële ruimte meer. Het volledige budget, goedgekeurd door gemeente en KNVB, is wanneer ook van der Schaaf komt, schoon op.
Vitesse had gisteren stille hoop een drieslag te slaan, maar de onderhandelingen met PSV over Van der Schaaf liepen spaak. De Eindhovense club wees het financiële voorstel van Vitesse af. "Dat betekent niet dat we Van der Schaaf opgeven. PSV hoopt een interessanter voorstel van een andere club te krijgen. Het is niet onmogelijk dat we er nog uitkomen. Ze weten wat we kunnen doen", aldus technisch manager Jan Streuer gisteravond.
Vitesse heeft één groot voordeel in de poging Van der Schaaf terug naar Arnhem te halen. De voormalig Vitessenaar wil alleen maar terug naar zijn oude club.
Streuer toonde zich gisteravond uiterst verguld met de komst van spits Gluscevic, die een geweldig contract met Sparta Praag liet schieten. Daar lag hij nog twee seizoenen vast en Vitesse kon bij lange na niet aan het salaris van de Tsjechen tippen. "We hadden het geluk dat hij graag naar Nederland en graag naar Vitesse wilde komen. Het is nu de derde keer dat we met elkaar praten over zijn komst. Volgens Igor moest het dan nu maar gebeuren", aldus Streuer, die de privésituatie van Gluscevic kende en al lange tijd in contact was met de spits.
"Zijn vriendin studeert in Utrecht en hij wil zelf graag in aanmerking komen voor een Nederlands paspoort. Vandaar dat hij ook graag naar Nederland terug wilde. Als dat niet het geval was geweest, waren absoluut kansloos geweest", aldus Streuer, die Gluscevic vier jaar geleden als opvolger van Pierre van Hooijdonk wilde halen, maar werd teruggefloten. Gluscevic was transfervrij, maar Vitesse haalde onder druk van de toenmalige trainer Ronald Koeman, Bob Peters voor ruim 6 miljoen euro van Roda JC.
Gluscevic speelde vorig seizoen nog in de Champions League met Sparta Praag en is al sinds half juni in training. De Joegoslaaf begon zijn loopbaan bij Vojvodina Novi Sad en kwam via de Spaanse clubs Extremadura en Sevilla en het Griekse Aris Saloniki in 2000 naar FC Utrecht.
Volgens Streuer is zijn komst hoognodig. "We hebben zeker nog een spits nodig. Als Amoah iets overkomt, zouden we in grote problemen komen", aldus de technisch manager.
Igor Gluscevic wordt vandaag op de training herenigd met zijn oude ploegmakker Stijn Vreven. De robuuste Belgische verdediger kwam in 1999 van AA Gent naar FC Utrecht, waar hij vier seizoenen zou blijven. Vreven werd door zijn landgenoot trainer Erik Gerets naar 1. Fc Kaiserslautern gehaald. Hij kwam er vorig jaar niet verder dan 8 duels.
Vreven moest lang wachten op zijn contract omdat de medische staf uitgebreid naar zijn geopereerde knie wilde kijken. Pas gistermiddag kreeg de Belg zijn jawoord.
(Bron: www.gelderlander.nl)
Edit: Excuses, had niet door dat het al gepost was.quote:Forse investeringen als overlevingsfilosofie in Gelredome
Vitesse komt ruim 3 miljoen euro tekort op de begroting, maar haalt de ene speler na de andere. En het zijn ook niet de goedkoopste jongens die naar Arnhem komen. Leg dat maar eens uit. Vitesse legde donderdagavond Igor Gluscevic vast voor twee seizoenen. De Joegoslaaf had een doorlopend contract bij Sparta Praag en verdiende een meesterlijk salaris. Als 'niet EU' speler moet hij in Arnhem minimaal 400.000 euro verdienen.
Op dezelfde dag werd Stijn Vreven vastgelegd. De Belg had een doorlopend contract bij 1. FC Kaiserslautern en verdiende bij die Bundesligaclub veel en veel meer geld dan hij in Arnhem ooit bij elkaar kan spelen. Eerder kwam Richard Knopper van Ajax. Heerenveen vond zijn salariseisen wat erg gortig, bij Vitesse tekende hij voor drie seizoenen.
Vitesse kan natuurlijk ook het Ajax-salaris van Abubakari Yakubu niet betalen. Al hoeft Yakubu, omdat hij meer dan drie jaar in Nederland is, niet meer extra worden betaald. Hij is een zogenaamde 'voetbal-Nederlander' en valt niet in de buitencategorie.
Het wordt steeds gekker, want PSV'er Remco van der Schaaf staat op het verlanglijstje en die verdient ook veel meer dan een 'degradatiekandidaat' als Vitesse kan ophoesten. Met de komst van Van der Schaaf is het budget van Vitesse op, stelt algemeen directeur Paul van der Kraan.
Om precies te zijn heeft de Arnhemse club 4,9 miljoen euro aan salarissen te besteden, tegenover 5,7 miljoen vorig jaar. Transfersommen betaalt Vitesse liever niet, want aan het budget valt niet te tornen. Overschrijdt Vitesse de 4,9 miljoen, dan treedt bij de KNVB direct het sanctiesysteem in werking. Dat betekent een waarschuwing, kans op puntenaftrek (maximaal negen) en dan weg licentie.
Vitesse liet ten opzichte van vorig seizoen elf spelers vertrekken om salarisruimte te creëren. Die elf spelers verdienden bij elkaar meer geld dan de spelers die nu zijn aangetrokken. Dat zijn er aanzienlijk minder, de voornoemde vier en de veel goedkopere doelman Gino Coutinho.
Met name Paulo Rink, Aleksandar Ilic, Tim Cornelisse, Bert Konterman en doelman Jimmy van Fessem speelden voor riante vergoedingen, maar zelfs een contract voor Raymond Fafiani zou de Arnhemse club veel geld kosten.
De filosofie die Vitesse hanteert en die ook door de KNVB is goedgekeurd, is als volgt. Vitesse kan het exploitatietekort nooit in één jaar terugbrengen van ruim 3 miljoen euro naar 0. Daarvoor heeft de club van de bond drie jaar de tijd gekregen.
Volgens algemeen directeur Paul van der Kraan 'kraakt' de organisatie nu al door alle bezuinigingen. Minder dure of geen nieuwe spelers halen, is de meest simpele oplossing om de kosten te drukken. In dat geval, zo meent de directeur, is het risico groot dat de Arnhemse club verloren gaat.
Van der Kraan: "Als je middelmatige spelers haalt, wordt het product slechter, verkoop je minder, dalen je inkomsten en loopt je tekort alleen maar op. Als je het product uitholt, blijft er niks over."
Vitesse beschouwt zichzelf als een onderneming met een product dat in grote mate afhankelijk is van kwaliteit. Om die reden investeert de club nu zwaar.
"Wij gaan er vanuit dat we met betere spelers en beter spel een aantrekkelijker product leveren. Met een aantrekkelijk product genereer je meer inkomsten; door de verkoop van seizoenkaarten, kaarten in de losse verkoop en we zijn aantrekkelijker voor sponsors. Sinds we de nieuwe spelers bekend hebben gemaakt, is de verkoop van seizoenkaarten bijvoorbeeld in twee weken gestegen van 6.000 naar 11.000."
Van der Kraan voelt zich daardoor gesteund en heeft, zegt hij, geen andere keuze. "Als we het voetbal afbouwen, krijgen we geen mensen meer en kunnen we de tent wel sluiten en degradatie overleven we niet, dat is een mission impossible."
Denk eens na, clubs als NAC, Twente en Utrecht hebben in 1 klap hun begrotingstekort weggewerkt, en nu zou Vitesse dat niet kunnen ???quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:12 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Hier staat het verhaal nog eens een keer uitgelegd:
[..]
Kortom; men kan niet anders, het is goedgekeurd door de KNVB en ondertussen wordt er zelfs op de salarissen bezuinigd. Wat wil je nog meer?
Lees nou eens:quote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:43 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Denk eens na, clubs als NAC, Twente en Utrecht hebben in 1 klap hun begrotingstekort weggewerkt, en nu zou Vitesse dat niet kunnen ???
Meten met 2 maten heet dit, jammer en triest dat de KNVB nooit zal veranderen.....
Het is gewoon onmogelijk.quote:De filosofie die Vitesse hanteert en die ook door de KNVB is goedgekeurd, is als volgt. Vitesse kan het exploitatietekort nooit in één jaar terugbrengen van ruim 3 miljoen euro naar 0. Daarvoor heeft de club van de bond drie jaar de tijd gekregen.
Dus moet de KNVB maar weer een oog dicht knijpen, zodat Vitesse alsnog duurbetaalde spelers kan binnenhalen met dat budget van 4,5 miljoen euro, terwijl een FC Den Bosch zijn complete selectie moet onderhouden met 1,9 miljoen ??quote:Op zaterdag 31 juli 2004 18:44 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Lees nou eens:
[..]
Het is gewoon onmogelijk.
Als Vd Kraan zegt dat het budget 4,9 miljoen is en niet meer dan ga je je toch niet bedenken dat ze er zwaar over heen gaan? De rekensom klopt namelijk van geen kant. Ten eerste weet je niet hoeveel ze verdienen, je speculeert en bij de Afrikaanse spelers zit je fout.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:40 schreef tukkeronline het volgende:
Ik heb niet echt veel met Vitesse, hoop ook elk jaar dat ze niet bijster hoog eindigen maar hier de laatste 2 pagina's doorlezende en het nieuws volgend toch even een paar opmerkingen / vragen die vooral niet persoonlijk en aanvallend bedoeld zijn:
Ik vind het vreemd dat spelers als Yakubu, Knopper, Vreven en Gluscevic naar Vitesse gaan. Zoals in bovenstaande interview genoemd wordt heeft vitesse een budget van 4,9 mln euro aan salarissen. Lijkt mij dat deze jongens niet voor een appel en een ei komen spelen. Gluscevic krijgt mimimaal 450.000 aangezien hij een niet EU-spelers is. Lijkt me dat Vitesse ook een deel van het salaris van Yakubu moet betalen en V[reven en Knopper zullen ook in de tonnen lopen. Volgens mij zit je dan al zeker op 25% van je budget, en heb je maar 4 spelers. Daarnaast spelen er nog enkele Afrikanen, die ook veel moeten verdienen. Lijkt me dat Vitesse ver over die 4,9 miljoen heengaat en dus afhankelijk is van externe financiers. Vitesse is niet bezig met de schulden weg te werken, maar bezig om nog grotere schulden op te bouwen. Hiermee hopende dat ze in de nabije toekomst weer hoog kunnen eindigen en Europees voetbal halen, waarmee schulden kunnen worden afgelost, toch? Volgens mij is dit de omgekeerde wereld. Die Van der Kraan zegt dan dat dit de filosofie is en dat degradatie gelijk faillisement is.
Nee, het probleem met jou is dat je denkt dat Vitesse de weg van Twente en Utrecht persé moet bewandelen omdat het niet anders kan. Maar dat is kennelijk niet nodig.quote:Clubs als Utrecht en Twente hebben ook schulden (gehad). Echter, hier is voor de weg der geleidelijkheid gekozen. Eerst saneren en financieel gezond worden, dan weer vooruit kijken en weer investeren met EIGEN middelen. Bij Twente is inmiddels een kwart van de 6 miljoen lening van de gemeente terugbetaald. Met de transfer van Collins John had men dit ineens kunnen doen, maar er is gekozen voor spreiding. Er worden geen gekke dingen gedaan. Er is een salarisplafond van 200.000 euro per jaar (volgens mij is alleen N'Kufo een uitzondering) maar niemand krijgt meer. Op deze manier blijf je gezond, want salarissen blijven binnen de perken. Ik vind de link die tussen Twente, Utrecht enerzijds en Vitesse anderzijds dan ook niet opgaan, want Vitesse blijft maar geld uitgeven terwijl bij Twente en Utrecht nu goed en realistisch beleid gemaakt is.
Van Paul van der Kraan:quote:Op zaterdag 31 juli 2004 18:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dus moet de KNVB maar weer een oog dicht knijpen, zodat Vitesse alsnog duurbetaalde spelers kan binnenhalen met dat budget van 4,5 miljoen euro, terwijl een FC Den Bosch zijn complete selectie moet onderhouden met 1,9 miljoen ??
Ik blijf het krom vinden.....
Er moet dus eerst geïnvesteerd worden in de exploitatie om inkomsten te genereren die je later weer kan gebruiken om je schulden af te lossen. Vandaar dat er eerst zulke spelers worden gehaald. In 2 weken tijd zijn er 5000 extra seizoenkaarten verkocht, er komen meer toeschouwers, sponsoren raken geïnteresseerd, etc, en dat allemaal vanwege die nieuwe spelers.quote:Tekort wegwerken
Elke keer weer blijkt dat het bijzonder moeilijk is uit te leggen dat er een verschil is tussen een tekort in de exploitatie en een tekort in de liquiditeiten. Binnen 3 jaar, dus voor 1 juli 2006, moet Vitesse de inkomsten en uitgaven gelijk hebben. De ontstane tekorten tot dat moment zullen moeten worden gefinancierd.
Nou, mooi tochquote:Doe je dat niet en los je gelijk al je schulden op zoals jij en vele anderen graag zien, dan is de kans heel groot dat we het nog slechter doen dan vorig seizoen en degraderen. Dat betekent het definitieve einde van Vitesse.
Lijkt mij niet, zo begin je eigenlijk weer opnieuw omdat je dure spelers haalt op basis van verwachte inkomsten.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:05 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Van Paul van der Kraan:
[..]
Er moet dus eerst geïnvesteerd worden in de exploitatie om inkomsten te genereren die je later weer kan gebruiken om je schulden af te lossen. Vandaar dat er eerst zulke spelers worden gehaald. In 2 weken tijd zijn er 5000 extra seizoenkaarten verkocht, er komen meer toeschouwers, sponsoren raken geïnteresseerd, etc, en dat allemaal vanwege die nieuwe spelers.
Doe je dat niet en los je gelijk al je schulden op zoals jij en vele anderen graag zien, dan is de kans heel groot dat we het nog slechter doen dan vorig seizoen en degraderen. Dat betekent het definitieve einde van Vitesse.
We hebben de afgelopen jaren al zoveel bezuinigd dat volgens Vd Kraan alles al "kraakt" Er wordt tot op de bodem gesaneerd alleen zul je ook inkomsten moeten generen en dat kost ook geld. Voor die strategie kiest Vitesse momenteel en het is goed gekeurd door de KNVB. Het heeft dus niks met oogje dichtknijpen te maken.
Kortom, de strategie van Vd Kraan is de enige juiste lijkt mij.
Precies .. dit is wat ik al eerder heb aangegeven. Ik begrijp heel goed dat er een wervende werking van die spelers uitgaat, want het zijn stuk voor stuk bekende namen. Maar Vitesse zit diep in de shit als ze dit seizoen niet met de subtop meedraaien, aangezien ze dan financieel minder binnen halen. Ze nemen m.i. dus een behoorlijk risico.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, zo begin je eigenlijk weer opnieuw omdat je dure spelers haalt op basis van verwachte inkomsten.
Wat nou als blijkt dat Vitesse komend seizoen onderin de middenmoot meedraait met slecht voetbal ?
Dan haken er weer sponsors en toeschouwers af, maar zit je wel nog met duurbetaalde spelers.
En is het zo niet overal begonnen ??
nou haal je een paar zaken flink door elkaar geloof ik.quote:Op zondag 1 augustus 2004 18:02 schreef Positive_Thinking het volgende:
Verder is den Bosch vergelijken met een Vitesse hetzelfde als de begroting van De graafschap met een ajax. Grote verschillen qua inkomsten.
Transferopbrengsten mogen niet in de begroting opgenomen worden. Als ajax dus zijn schulden kan betalen door een transfer hebben ze een niet sluitende begroting gehad. Of een begroting gehad die niet aan de verwachtingen voldaan heeft. Ajax heeft dus een geluk dat ze chivu konden vekopen en geinvesteerd hebben in spelers. Anders hadden ze dus ook een schuld gehad.quote:Ajax leeft niet op te grote voet en lost zijn schulden door verkoop spelers (Chivu) wel af
Dat viel mij ook al op en ik ben er geweestquote:Op maandag 2 augustus 2004 12:14 schreef tukkeronline het volgende:
Al leek het in hun samenvatting van Twente - Aberdeen ook dat de Schotten beter waren, terwijl ze echt 85 minuten verreweg de de mindere ploeg was.
fries toch?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:56 schreef Positive_Thinking het volgende:
Feyenood neemt geen kaarten af van Vitesse. Dus zoals het nu is het 3de seizoen zonder feyenoord prubliek. Met dank aan onze amsterdamse burgemeester Krikke![]()
Sone is weg, Mbamba mag weg.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 10:53 schreef Nyluzzz het volgende:
Wie komen er voorin te spelen: Emile Mbamba, Eldridge Rojer, Kalle Sone, Matthew Amoah of Mamadou Zongo.
Amoah en Mbamba?
Lijkt mij ook. Toch geen verkeerd duo dacht ik zoquote:Op woensdag 11 augustus 2004 15:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
Sone is weg, Mbamba mag weg.
Spitsenkoppel vermoedelijk Gluscevic - Amoah, tenzij er nog een linksbuiten komt.
Uiteraard. Ongetwijfeld weer een zeikbrief zoals ze die graag plaatsen bij de VI.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:33 schreef PBateman1978 het volgende:
Vandaag in de VI een mooie ingezonden brief over Vitesse....
Nope, gewoon de waarheid, nml. dat traditionele clubs als sparta, mvv en go ahead ook weer vanaf nul begonnen zijn na financiele problemen, en het dus oneerlijk is dat vitesse 3 jaar de tijd krijgt om hun begroting rond te krijgen.....quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:38 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Uiteraard. Ongetwijfeld weer een zeikbrief zoals ze die graag plaatsen bij de VI.
Maar de waarheid zien ze nog altijd niet graag in Arnhem.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:59 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nope, gewoon de waarheid, nml. dat traditionele clubs als sparta, mvv en go ahead ook weer vanaf nul begonnen zijn na financiele problemen, en het dus oneerlijk is dat vitesse 3 jaar de tijd krijgt om hun begroting rond te krijgen.....
achter de korenmarkt is een semi-pub, behoorlijk nep, tegenover de manhattan, maar je kon er goed zitten en vites -feyenoord kijken op projector. vorig jaar ook gezeten.quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:28 schreef Cart_man het volgende:
Is er al wat bekend over eventuele maatregelen rondom Vitesse - Feijenoord?
Heb geen zin om weer, door overijverige politieagenten, uit de stad gezet te worden.
Ach, we komen toch wel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:56 schreef Positive_Thinking het volgende:
Feyenood neemt geen kaarten af van Vitesse. Dus zoals het nu is het 3de seizoen zonder feyenoord prubliek. Met dank aan onze amsterdamse burgemeester Krikke![]()
Dat jullie nog steeds moeten saneren en flink geld in de spelers steken? Dat jij wilt dat we dat laatste deel niet zien kan ik niks aan doen.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:33 schreef Positive_Thinking het volgende:
Net zoals jullie andere waarheden over Vitesse niet willen zien zeker.
Lekker alles en iedereen in Arnhem over een kam scheren is gemakkleijk of niet?
Volgens Vitesse ligt dat aan het feit dat zij de GG divisie niet overleven met zo'n veels te groot stadion....quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:58 schreef Eilanden het volgende:
Het is Vitesse niet kwalijk te nemen dat men gebruik maakt van de vrijheid die de KNVB hen biedt, maar het is natuurlijk wel belachelijk dat een club als Fortuna Sittard helemaal op 0 moest beginnen en met amateurs en jeugdspelers in de eerste divisie aan de slag moest, terwijl Vitesse niet radicaal hoeft te saneren van de KNVB.
Nu wat minder maar ik dacht ooit meer dan Ajax aan de Arena kwijt is.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:04 schreef Stpan het volgende:
Wat betaalt Vitesse eigenlijk aan huur?
Hij komt vooralsnog niet. Afgelopen maandag was de deadline en Psv vraagt nog steeds te veel. Ik denk niet dat het voor 1 september zal lukken.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:03 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Is er al wat meer bekend over Schaaf?
Bij PSV is hij inmiddels 4e of 5e keus
Dan zijn we in grote lijnen eens. Zoals ik al zei, de KNVB is zeer zeer coulant met Vitesse, ondanks de grootspraak van Kesler dat clubs met een belabberd financieel beleid hard aangepakt zouden worden. En zoals ik al eerder aangaf, is Vitesse slim om van de geboden ruimte van de KNVB gebruik te maken, maar het is niet consequent van de KNVB dat Fortuna Sittard destijds bijna het laatste grassprietje van het veld moest verkopen en dat Vitesse deze behandeling krijgt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 08:39 schreef Positive_Thinking het volgende:
Heb je mijn Postings gelezen Eilanden?
Ik heb het hier al over het jaar 2000 gehad dat de KNVB had moeten ingrijpen.
En in deze fase had de gemeente nooit voor dit reddingsplan mogen kiezen maar voor een met marktpartijen waarbij de kans dat de burgers in Arnhem de dupe worden minimaal is.
wat daarin alleen een beetje lastig is dat Vitesse al met een duur megastadion zit, buiten dat is Vitesse echt niet de enige club die wat ruimte krijgt van de KNVBquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 08:22 schreef Eilanden het volgende:
PT .... maar jij ziet niet wat de meeste denken .. zij vinden dat Vitesse teveel vrijheid krijgt van de KNVB. Dat de KNVB Vitesse nooit had moeten toestaan om met zo'n groot gat op de begroting te werken. Vitesse is slim om daar gebruik van te maken, maar de KNVB had Vitesse meer moeten dwingen om 'back to basics' te gaan en niet moeten toestaan om met zo'n groot gat op de begroting te werken.
Ik mag onze spelers bedanken, die niet thuisgaven!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:42 schreef Tyler..Durden het volgende:
Mjah ik vind juist van wel. Maar dat is het Vitesse oogpunt tegen een Roda oogpunt.
Ondertitel is veranderd.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:51 schreef Elvislives het volgende:
Bedankt dan aan de spelers van Roda! (Darkshine, als je nou ook nog ff de uitslag in je ondertitel verwerkt....)
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:43 schreef methodmich het volgende:
Ach, Vitesse wordt gewoon 6e!
Haha intressequote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:20 schreef Eilanden het volgende:
info@vites.nl ...... goh wat zou dan je website zijn???? Eeeeeeeeh
Dat dacht ik ook! Maarrem ik las hierboven dat Frankel een drama is? Wat is er precies aan de hand met die jongen? Eerst staat ie voor de gein linksvoor, dat beviel kennelijk, en nu staat ie weer back en is t weer kut...Ik snap t nie meerquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:14 schreef Positive_Thinking het volgende:
Volgende week Feyenoord... pffffffff. Elke punt die je daar tegen pakt ben ik al blij mee!
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:43 schreef methodmich het volgende:
Ach, Vitesse wordt gewoon 6e!
Doek die website maar op, was vorig seizoen ook al zo'n groot succesquote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:58 schreef Da_woehoe het volgende:
Hallo,
Ik ben een fan van vitesse en heb ook een eigen website (noem de naam niet ivm spam ) Nu heb ik alleen een vraag ik ben nog opzoek naar mensen die tijdens wedstrijden van vites foto's willen/kunnen maken. Vorige seizoenen deed ik dit zelf alleen kan ik dit niet meer doen vanwegen me gezondheid. Graag hoor/zie ik reactie's hierover..
Wil je me hierover mailen dan kan dat ook:
info@vites.nl
quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:42 schreef twi het volgende:
Leuk dat al die gasten die vorige jaren Vitesse verketterden (voornamelijk top 3 club aanhangers die helemaal niks met Vitesse te maken hadden) nu in geen velden of wegen te bekennen zijn.
Heb zelf ook niks met Vitesse te maken, maar als ze gewoon lekker doorballen kan ik daar ook van genieten
Als Vitesse had gedaan wat ze hadden moeten dpen had Groningen pas bij de 4-0 iets terug kunnen doen,terechte overwinnig was hetquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 18:09 schreef Cruoninga het volgende:
Wat een gedoe allemaal in Arnhem. Opgefokte bedoening. Zal er nog weleens een wat uitgebreider stukje over schrijven. Kan nog wel leuke punten van discussie opleveren.
Ontopic: Gefeliciteerd enzo. Voor de neutrale toeschouwer vast een leuke wedstrijd. Vitesse was de 1e helft sterker, maar op basis van het 2e bedrijf had een gelijkspel ook niet echt mis staan.
Dat zei ik vorig seizoen ook, maar toen werd ik uitgelachen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 13:16 schreef twi het volgende:
Mensen die een club (ondanks alle financiele perikelen) graag de ondergang in juichen (bij degradatie had er vermoedelijk gewoon geen Vitesse meergeweest) die begrijp ik gewoon niet.
..., maar zoals gezegd, je praat een club niet de vernieling in tenzij je een voetbalhater bent in mijn ogen.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 18:55 schreef Tyler..Durden het volgende:
Feyenoord zondag, kunnen we wel een punt halen. Of 3.
Natuurlijk is Feyenoord veel sterker. Maar in '95 was de laatste keer dat Feyenoordpunten bij Vitesse heeft gehaald.
en wat was die zege lekker zeg!quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:19 schreef methodmich het volgende:
2001/02: 2-1
Diarra is inderdaad een geldige voetballer.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:36 schreef Stpan het volgende:
Diara......wereldvoetballer.
en hoe komt Vitesse nou aan die 'tekorten' als ze zulke spelers voor half Europa wegkapen?....
Hou nou eens op met het verkondigen van die 6e plek MMquote:Op zondag 29 augustus 2004 16:33 schreef methodmich het volgende:
Prima gedaan door Vitesse. Die 6e plek komt er wel. Jammer dat Feyenoord stand kon houden.
en je niet zo doorgaat dan nietquote:Op zondag 29 augustus 2004 17:55 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Als we zo door gaan dan gaan we idd weer mee doen voor Europees voetbal.
Goh. Maar we komen er wel. Feyenoord schat ik hoog in dit seizoen dus als je in de derde wedstrijd al beter bent dan belooft dat veel goeds.quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:25 schreef manny het volgende:
[..]
en je niet zo doorgaat dan niet
ja, hou daar eens mee op, plaats 5 komt meer in de richting...quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:01 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Hou nou eens op met het verkondigen van die 6e plek MM![]()
Voetbaltechnisch was het niet best, maar dat komt veel vaker voor in de HCE. Ik moet zeggen dat ik me best vermaakt heb, want er was strijd en dat maakte de wedstrijd interessant. Feyenoord kwam idd nog aardig weg met één punt, maar Jevric had Vitesse ook 3 punten kunnen kosten, want die oogde verre van zeker.quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:56 schreef Tyler..Durden het volgende:
VUILE KUT C+!
Zeggen dat Vitesse - Feyenoord een matige pot was en dat het niet te genieten was in Arnhem. Vitesse speelde gewoon goed en Feyenoord niet. Vitesse verliest 2 punten. Maar als Feyenoord slecht speelt is het natuurlijke een klotepot door de top3 ogen waar ze bij c+ mee kijken. Nos ook al.
Inderdaad. Zijn beide basisspelers en doen het goed, niet minder dan Boulahrouz of Denneboom...quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Hofs en bolle Theo verdienen m.i. zelfs een uitnodiging van Van Basten, gezien zijn selecteerbeleid
quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:38 schreef percy het volgende:
[..]
ja, hou daar eens mee op, plaats 5 komt meer in de richting...
Ik als trotse zaakwaarnemer, ben geneigd deze mening te delen!quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Hofs en bolle Theo verdienen m.i. zelfs een uitnodiging van Van Basten, gezien zijn selecteerbeleid
Okee. Overigens had Knol gewoon in Oranje moeten zitten ipv Boulahrouz.quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:01 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Hou nou eens op met het verkondigen van die 6e plek MM![]()
Zo gaat dat in Nederland. Daar zullen bijna alle supporters van de "kleinere" clubs last van hebben. Waardeloos eigenlijk.quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:56 schreef Tyler..Durden het volgende:
VUILE KUT C+!
Zeggen dat Vitesse - Feyenoord een matige pot was en dat het niet te genieten was in Arnhem. Vitesse speelde gewoon goed en Feyenoord niet. Vitesse verliest 2 punten. Maar als Feyenoord slecht speelt is het natuurlijke een klotepot door de top3 ogen waar ze bij c+ mee kijken. Nos ook al.
Om te bewijzen dat hij de échte is, heeft z'n vrouw (quote:Hallo Vitesse supporters, ik weet niet of het gebruikelijk is, maar wil jullie via deze weg even laten weten dat het eindelijk rond is. Ik heb de afgelopen weken elke dag deze site van jullie gelezen en vind het niet meer dan normaal dat ik jullie persoonlijk laat weten dat ik er klaar voor ben en er dus helemaal voor ga de komende 2 jaar. Ik heb natuurlijk ook gelezen dat niet iedereen gecharmeerd is van mijn komst, maar ik ga die mensen dit seizoen proberen te overtuigen. En wat Anthony betreft, toen ik tegen hem moest spelen toen hij bij Heerenveen zat, vond ik m ook irritant. Ik heb m nu een jaar meegemaakt bij Feyenoord en heb ik ervaren dat je beter MET hem kan spelen dan TEGEN hem. Dus als het met Anthony ook rond komt, is het een hele waardevolle speler voor Vitesse.
Tot ziens in THE DOME...
Peter van den Berg
Nette actiequote:Op dinsdag 31 augustus 2004 17:47 schreef brighton het volgende:
Peter van den Berg op het forum van de supportersvereniging:
[..]
Om te bewijzen dat hij de échte is, heeft z'n vrouw () er een privefoto bij gezet
In Arnhem? Ben je gek...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 17:45 schreef DutchGooner het volgende:
Ik dacht ergens gelezen te hebben een tijdje terug dat het potje voor nieuwe spelers leeg was?
Provincie Gelderland kan nog wel ergens een post op de begroting zetten, gehandicapten zorg of zo.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 18:30 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
In Arnhem? Ben je gek...
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 18:30 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
In Arnhem? Ben je gek...
voetbalzone.nlquote:Na Peter van den Berg ruilt ook Anthony Lurling Feyenoord in voor Vitesse, zo meldt de officiële website van Feyenoord. De 27-jarige aanvaller kon onder de nieuwe trainer Ruud Gullit niet rekenen op een basisplaats en wordt daarom dit seizoen verhuurd aan de ploeg uit Arnhem.
Vitesse heeft geen optie tot koop in het contract opgenomen, waardoor het vrij zeker lijkt dat Lurling aan het einde van dit seizoen gewoon terugkeert naar De Kuip. In de zomer van 2002 kwam Lurling over van SC Heerenveen, maar in de twee seizoenen in Rotterdam wist hij zich nooit te bewijzen
Dat wil nog niet zeggen dat ze ongeschikt zijn voor de subtop of middenmootquote:Op woensdag 1 september 2004 10:32 schreef DIGGER het volgende:
Als je een mislukte voetballer bent, kun je altijd nog bij Vitesse terecht (van Vossen, Knopper, v/d Berg, Lurling, Vreven etc. etc. etc.)
Ze kopen alle loosers van de grote clubs op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |