abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juli 2004 @ 06:20:54 #1
100201 SilverGold
Cryptocommunist en neo-fascist
pi_20882637
Blegh,

Heb besloten aan een koolhydraatarm (Atkins) dieet te gaan doen, omdat mijn ouders het ook doen en er laaiend enthousiast over zijn. Mag nu dus geen brood meer, geen bier, geen aardappelen, geen rijst. Ben net gisteren begonnen, maar ik heb er nu al de balen van.
Nu-metal is niets om je voor te schamen hoor :)
  dinsdag 27 juli 2004 @ 06:54:24 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20882659
Atkins is dood. Aan een hartaanval via ongezond eten wordt er gezegt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_20882681
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 06:54 schreef Megumi het volgende:
Atkins is dood. Aan een hartaanval via ongezond eten wordt er gezegt.

Atkins is overleden na een val op een gladde stoep (hij was 72). Hij is niet direct overleden, maar eerst in coma geraakt. Doordat een aantal organen het niet meer zo top deden heeft hij toen ontzettend veel vocht vastgehouden, vandaar het 'overgewicht' bij zijn overlijden.

Verder had hij een virus rond zijn hart. Die had hij al tijden, en daaraan is hij niet overleden. Tevens was het virus niet veroorzaakt door vet eten. Atkins was zelf cardioloog, dus hij wist wat hij aan het doen was, en kon dat ook controleren.

Enne, oh ja, www.atkinslinks.tk ff spammen
  dinsdag 27 juli 2004 @ 07:16:53 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20882689
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 07:14 schreef Toeps het volgende:

[..]

Atkins is overleden na een val op een gladde stoep (hij was 72). Hij is niet direct overleden, maar eerst in coma geraakt. Doordat een aantal organen het niet meer zo top deden heeft hij toen ontzettend veel vocht vastgehouden, vandaar het 'overgewicht' bij zijn overlijden.

Verder had hij een virus rond zijn hart. Die had hij al tijden, en daaraan is hij niet overleden. Tevens was het virus niet veroorzaakt door vet eten. Atkins was zelf cardioloog, dus hij wist wat hij aan het doen was, en kon dat ook controleren.

Enne, oh ja, www.atkinslinks.tk ff spammen
Vervelende manier om dood te gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_20882693
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 07:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat doodgaan in het algemeen vervelend is
pi_20882709
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 07:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ja, pas maar op, je weet maar nooit wanneer een stoepje je fataal wordt.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 07:40:50 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_20882743
Het schijnt wel ontzettend goed te werken MIjn vader is er aardig wat pondjes mee afgevallen
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 07:43:11 #8
98634 Lempicka
Back to Life
pi_20882749
Atkins, ik heb het twee dagen geprobeerd.. en toen kwam ik er achter dat je dan geen fruit mag eten hoe kan dat nou slecht voor je zijn?
Dat brood en die aardappelen kunnen me gestolen worden, maar zonder mijn justje 's ochtends ben ik echt ten dode opgeschreven!
Dussuh.. daaaaaggg meneer Atkins
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_20882887
Je mag na 2 weken wel weer fruit hoor. Te beginnen met bessen en aardbeien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2004 08:24:51 ]
  dinsdag 27 juli 2004 @ 08:56:26 #10
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_20883097
Je eet koolhydraatarm, niet koolhydraatvrij...
Mensen, verdiep je er eens in!
En ja, het werkt erg goed als je je er aan houdt tenminste...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 09:14:32 #11
100201 SilverGold
Cryptocommunist en neo-fascist
pi_20883240
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 08:56 schreef BBQ-kip het volgende:
Je eet koolhydraatarm, niet koolhydraatvrij...
Mensen, verdiep je er eens in!
En ja, het werkt erg goed als je je er aan houdt tenminste...
No way! Je kijkt juist waar geen koolhydraten in zitten en veel vetten en dat eet je. Brood=koolhydraten, mag niet!
Nu-metal is niets om je voor te schamen hoor :)
  dinsdag 27 juli 2004 @ 09:22:57 #12
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_20883333
Je mag wel wat koolhydraten, de hoeveelheid afhankelijk van de fase waarin je zit.
Als je zeg maar 20 KH's mag, dan haal je die dus uit groente en fruit.
Je kunt ook 1 boterham nemen, maar dan zit je meteen aan je tax en kun je dus geen groente of fruit meer eten, het ligt aan de keuzes die je maakt.

Geen/weinig koolhydraten hoeft trouwens ook niet meteen veel vet te betekenen.

SilverGold, waarom lees je je niet even goed in? Er zijn genoeg goede sites hierover.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_20883387
Is een zwaar dieet en de eerste weken krijg je zeker tekorten op vitamine gebied. Verder ben je veel meer tijd kwijt met eten en dat vind ik een beetje jammer.
Ik ben gewoon minder gaan eten en als beginnetje heb ik elke week normaal eten gedurende 8 weken gevolgd door een week ziekenhuisdieet. Op die manier ben ik 10 kilo kwijt geraakt zonder storende hongergevoelens of vitaminen tekort.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 27 juli 2004 @ 09:37:28 #14
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_20883488
OF je eet gewoon lekker (gezond) door en beweegt dat luie lijf eens wat vaker?
IEDER dieet is per definitie slecht omdat je je lichaam bepaalde voedingsstoffen onthoudt.
An open mind is a joy forever!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 09:38:16 #15
30064 Maud_Dib
Ik ben tof
pi_20883499
Het is alleen niet goed voor je wanneer je het gedurende een hele lange tijd doet. Het werkt in ieder geval. Ben in twee maanden tijd 18 kilo afgevallen. Is nu zes maanden geleden en er is geen kilo meer terug gekomen.
gymnocalycium saglione in m'n hol
  dinsdag 27 juli 2004 @ 09:38:51 #16
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20883508
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 09:27 schreef Deetch het volgende:
Ik ben gewoon minder gaan eten............zonder storende hongergevoelens..........
Zo werkt het helaas niet voor iedereen

wb het Atkins dieet is het niet ontzettend vermoeiend en lastig om je in al die levensmiddelen te
moeten verdiepen en een vreemd eetpatroon aan te moeten wennen of valt dat mee?

Dit is wellicht niet helemaal het goede topic ervoor, maar hoe zit het met hongergevoel tijdens het
Atkins dieet?

p.s. Als er hier al een ander (meer geschikt) topic over is heeft iemand voor mij een linkje dan?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  dinsdag 27 juli 2004 @ 09:42:23 #17
30064 Maud_Dib
Ik ben tof
pi_20883548
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 09:38 schreef Faat het volgende:

[..]

wb het Atkins dieet is het niet ontzettend vermoeiend
Probeer jij maar eens een hele dag te sporten zonder suikers in je lichaam.
gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_20883731
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 09:42 schreef Maud_Dib het volgende:
Als je al gaat sporten is na een half uur ongeveer al het suiker toch al uit je bloed.... En dan ga je dus vetten verbranden...

Het verschil met Atkins is dat je meteen al die vetten gaat verbranden. Dat betekend dus dat je al vetten verbrand als je de trap op loopt.....
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:11:01 #19
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_20883876
quote:

p.s. Als er hier al een ander (meer geschikt) topic over is heeft iemand voor mij een linkje dan?
Atkins Topic deel 2
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:19:05 #20
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_20883993
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 09:38 schreef Maud_Dib het volgende:
Het is alleen niet goed voor je wanneer je het gedurende een hele lange tijd doet.
Waarop is dit gebaseerd?
Ik ken mensen die nu geen insuline meer hoeven te spuiten, iemand die van haar ernstige migraine af is, iemand die een spectaculair lager cholesterolgehalte heeft etc.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:30:38 #21
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20884207
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 09:42 schreef Maud_Dib het volgende:
Euhm....een hele dag sporten mét suikers lijkt me op zich al niet haalbaar
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:31:16 #22
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20884220
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:11 schreef Spyder het volgende:
Atkins Topic deel 2
Dank je wel
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:35:50 #23
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_20884276
quote:

[..]

Zo werkt het helaas niet voor iedereen

wb het Atkins dieet is het niet ontzettend vermoeiend en lastig om je in al die levensmiddelen te
moeten verdiepen en een vreemd eetpatroon aan te moeten wennen of valt dat mee?

Dit is wellicht niet helemaal het goede topic ervoor, maar hoe zit het met hongergevoel tijdens het
Atkins dieet?

Het is vermoeiender en lastiger ja, maar als je je er 1 keer goed in verdiept kom je een hele hoop te weten over stofwisseling en voedsel en de invloeden op elkaar.
Het kost meer tijd om je eten klaar te maken en natuurlijk is het lastiger, maar je moet er iets voor over hebben toch?

Het is vooral heel erg wennen om de knop in je hoofd om te zetten dat vet niet per definitie slecht is, wat er vanaf je geboorte al ingepompt is.
Na verloop van tijd kun je gewoon weer genieten van (vettig) eten, heel raar, om opeens geen schuldgevoel te (hoeven) krijgen als je roomboter neemt.

Hongergevoel heb je geen last van, ook nog nooit van iemand gehoord.
Als je hongerhebt neem je een handje noten of een blokje kaas ofzo en dat vult erg goed.
Ook de hongerklappen zo'n 2 uur nadat je een maaltijd op hebt verdwijnen en na het avondeten heb je geen last meer van zo'n vermoeidheidsklap (even op de bank uitbuiken enzo... je kent het wel).

Eerste dagen kun je wat hoofdpijn hebben en sacho zijn omdat je even moet "afkicken" van de suiker, maar daarna ga je je echt lekkerder voelen.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:37:28 #24
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_20884304
Ik betwijfel alleen wat er gebeurt zodra je stopt na zeg 6 maanden met dit dieet, en vervolgens weer gewoon normaal gaat eten zoals je dat deed voordat je "Atkins kreeg" .

Ik heb het vermoeden dat je dit dieet levenslang moet volgen en daardoor een levenswijze wordt ...

p.s.
Een collega van me doet dit ook en ik heb me er zelf ook enigsinds in verdiept.
Speak only if it improves upon the silence....
pi_20884481
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:37 schreef BYM het volgende:
Ik betwijfel alleen wat er gebeurt zodra je stopt na zeg 6 maanden met dit dieet, en vervolgens weer gewoon normaal gaat eten zoals je dat deed voordat je "Atkins kreeg" .

Ik heb het vermoeden dat je dit dieet levenslang moet volgen en daardoor een levenswijze wordt ...

p.s.
Een collega van me doet dit ook en ik heb me er zelf ook enigsinds in verdiept.
Dat is bij ALLE dieten zo. Als je dik was met je oude eetpatroon, en je gaat dat weer volgen, dan word je weer dik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')