Maar misschien is dit dan wel net dat zetje dat ze nodig heeft... Het zal mss eerst wel even wat minder gaan, maar daarna zal ze zich (hopelijk) wel realiseren dat ze toch echt door moet...quote:Op maandag 26 juli 2004 21:43 schreef leonieke het volgende:
Mja normaal.. misschien... maar als ik verhuis betekent het wel dat zij alleen achter blijft en ik weet echt niet hoe ze het zal redden. En het is echt niet dat ik mijn ma onderschat ofzo, ik stel gewoon vast dat ze na een jaar nog geen stap verder staat in het verwerkingsproces.
Heel lief wat je zegt, en je bedoelt het ook heel goed, en wat ik nu ga zeggen bedoel ik niet heel lullig, maar je bent wel heel wat jaartjes jongerr dan Leonieke en dus zowieso nog niet bezig met het huis uit gaan, of heel graag bij je lief willen zijn.quote:Op maandag 26 juli 2004 21:48 schreef elby1988 het volgende:
uhmz... ik vind dat iedereen hier even te makkelijk op reageert.
min eigen thuissituatie is ook niet je van het.. zal het even in het kort uitleggen... mijn vader heeft longkanker... en heeft nog een maand.
desondanks ik pas 15 bensnap ik denk ik toch wel goed hoe je je voelt.. iedereen zegt hier van.. je moet je eigen leven leiden... Ik weet niet wat jouw zus doet? is die nog in het huis? of is die al wel weg? want als die al weg is, kan ik me goed voorstellen dat je je zorgen maakt over je moeder. Ik zou zelf mijn moeder ook niet verlaten, vooral niet als ze het er nog zo moeilijk mee heeft en het recent.. jaar geleden.. is gebeurd. Misschien dat je het er gwn nog een keer met je moeder over moet hebben, rustig uitleggen hoe jij erover denkt. Zoiets kan best paar dagen duren, kan immers van beide kanten zijn dat je er nog even over na moet denken. Maar zelf zou ik gewoon nog een jaar thuis blijven...
succes ermee
ff voor de duidelijkheidquote:Op maandag 26 juli 2004 21:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Heel lief wat je zegt, en je bedoelt het ook heel goed, en wat ik nu ga zeggen bedoel ik niet heel lullig, maar je bent wel heel wat jaartjes jongerr dan Leonieke en dus zowieso nog niet bezig met het huis uit gaan, of heel graag bij je lief willen zijn.
Natuurlijk maak je je zorgen over je moeder, maar het 'hoort' eigenlijk wel zo te zijn dat de moeder het liefste wil dat het kind gelukkig wordt en een eigen leven gaat leiden.
En ik denk eigenlijk heel stiekem dat Leonieke hier graag wil horen dat het niet vreselijk verkeerd is om voor zichzelf te kiezen. correct me if I'm wrong L. want ik kan me voorstellen dat het schuldgevoel heel erg aan haar knaagt. En dan is het toch wel prettig te horen, dat zij niet vreselijk wreed is als ze voor zichzelf kiest.
Het komt allemaal wel weer goed hoor. Maak je niet teveel zorgen. Je zit er ook maar 100km vanaf, je kan altijd langskomen als er wat is toch?quote:Op maandag 26 juli 2004 22:22 schreef leonieke het volgende:
Ja tuurlijk wel .. ik wil echt voor mezelf opkomen hoor en eens voor mezelf kiezen. Maar ik zie gewoon dat mijn ma nog geen stap verder is na een jaar en ik heb schrik dat ze het alleen niet zal kunnen.
Vandaag nog heb ik constant zitten zoeken naar organisaties waar ze eventueel eens kan mee kennismaken voor alleenstaanden of een club hier in de streek, maar dan begint ze constant te wenen en te zeggen dat ze maar één iets wil en dat ze nooit meer gelukkig zal zijn zonder hem en dat het hier alleen voor haar allemaal geen zin heeft..
Probeer het eens van de andere kant te zien. Misschien omdat ze zoveel steun aan jou had, heeft ze niet echt gezocht naar manieren om met anderen in contact te komen en haar leven weer op de rails te krijgen. Misschien gebeurt dit juist als je weg bent.quote:Op maandag 26 juli 2004 22:22 schreef leonieke het volgende:
Maar ik zie gewoon dat mijn ma nog geen stap verder is na een jaar en ik heb schrik dat ze het alleen niet zal kunnen.
Hmm, typisch. Account aangemaakt speciaal voor deze post?quote:Op maandag 26 juli 2004 23:05 schreef cirkel het volgende:
bla bla bla...
Vraag me idd af wie jij bent om speciaal te moeten registreren om te kunnen reageren hierop.quote:Op maandag 26 juli 2004 23:18 schreef cirkel het volgende:
tja..sommige mensen hebben versch.gezichten..
maar niet aan trekken..
je mag je ma niet in de steek laten..never.
wie dit tegenspreekt heeft slechte ervaringen met zijn ma of familie gehad
nogmaals..je bent nog jong..je wilt je eigen leven leven dat is heel normaal
maar je kan en mag het verleden niet vergeten..en het leed dat je moeder meemaakte en nog doormaakt
denk aan een oplossing die iedereen tevreden stelt..dit betekent dat iedereen een stukje offert
Wat een lulkoek, je had beter weg kunnen blijven van fok zeg. Verder kan je wel wat minder gebruik maken van je enter knop...quote:Op maandag 26 juli 2004 23:18 schreef cirkel het volgende:
tja..sommige mensen hebben versch.gezichten..
maar niet aan trekken..
wie dit tegenspreekt heeft slechte ervaringen met zijn ma of familie gehad
nogmaals..je bent nog jong..je wilt je eigen leven leven dat is heel normaal
maar je kan en mag het verleden niet vergeten..en het leed dat je moeder meemaakte en nog doormaakt
denk aan een oplossing die iedereen tevreden stelt..dit betekent dat iedereen een stukje offert
Jij hebt makkelijk praten aan de zijlijn... want jij doet geen reet!quote:Op maandag 26 juli 2004 23:18 schreef cirkel het volgende:
het is juist de bedoeling van het ouderschap dat je kinderen opvoedt naar zelfstandigheid zodat ze als ze volwassen zijn kunnen uitvliegen en hun eigen leven kunnen leiden. Dat heeft niks met in de steek laten te maken. Wat is jouw suggestie dan? Dat ze tientallen jaren thuis blijft wonen om voor haar volwassen moeder te zorgen tot deze overlijdt?quote:Op maandag 26 juli 2004 23:18 schreef cirkel het volgende:
Idd. Naar persoontje ben je, met een of ander eigen belang die een heel vies spelletje speelt.quote:Op maandag 26 juli 2004 23:34 schreef 303 het volgende:
En hoe durf je een verband te trekken met haar vader?
Deze zin omschrijft eigenlijk precies wat ik ook wilde zeggen...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 08:30 schreef miss_sly het volgende:
....... Misschien is ze de komende 10 jaar nog niet klaar om jou te zien vertrekken; zolang kun jij je leven toch niet op hold zetten?
Mijn zus woont op een tiental minuten rijden, maar het probleem is vooral dat zij meestal op zondag langskomt omdat ze van maandag tot en met zaterdag werkt en dan tijdens de week haar huishouden doet. Maar het lijkt mij idd ook beter dat ze eventueel eens op woensdagavond ofzo kan langskomen aangezien wij hier dan in het weekend zouden zijn. Moet ik echt nog eens met haar proberen te overleggen, maar nu gaat het (na het ziekenhuisgedoe) net terug iets beter met mijn zus. (vriend en ik hebben ons best gedaan om toch een aantal keer langs te gaan bij hen thuis, zelfs met wafels en pannenkoeken mee die mijn vriend gebakken hadquote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:37 schreef Brighteyes het volgende:
Leonieke, woont je zus een beetje in de buurt, of niet?
Ik bedoel, dan kan zij toch ook een oogje in het zeil houden? (Zal je vast wel commentaar krijgen over dat zij daar geen tijd voor heft etc. etc. maar daar moet je je niks van aan trekken hoor, het is net zo goed haar verantwoordelijkheid.)
Hmz ik kan misschien inderdaad vanavond eens een mailtje sturen ofzo. Eens over nadenken deze namiddag (ik moet toch nog 4 uur gaan werkenquote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:45 schreef Copycat het volgende:
Dan lijkt me dit juist de uitgesproken tijd om dit onderwerp met je zus aan te snijden. Juist wanneer de relatie weer wat beter gaat, zullen je opmerkingen (mits handig geplaatst) niet meteen in het negatieve worden getrokken.
Vertel haar over je toekomstplannen en over de beren die je daarbij op de weg ziet en vraag haar raad en medewerking.
Kan je haar niet even bellen dat je snel even langs wilt komen dan? Het zou ook naar zijn als je zus het van je moeder hoort, omdat ze dan de 'geemotioneerde' versie van je moeder hoort, en dan zou de boodschap net weer verkeerd uit komen. Of je gaat een paar uur later naar je vriendje zaterdag?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 18:23 schreef leonieke het volgende:
Hmz.. daar sta ik dus niet bij stil. De meeste van mijn contacten met mensen gebeuren via mail/msn/ ...
Oh no ik ben een nerdNee, serieus, zo is het nu wel aangezien ik -wanneer zij tijd heeft- niet thuis ben, maar 100km verder zit.
Hmz ff denken wanneer ik dat dan moet doen want vrijdagnacht vertrekken we al op reis. Oh ja, kan eigenlijk ook best na Frankrijk en Polen.
Inderdaad en geloof het of niet, stiekem denk ik ook wel dat het ons misschien allemaal deugd zou doen, maar dan denk ik weer aan het feit dat mijn ma alleen zal zitten en dan verdwijnt al mijn moed om die stap te zetten...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 19:24 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Hmm, bekende situatie eigenlijk. Kan het precies vergelijken met de situatie van hier thuis. Ik woon ook alleen met mn moeder en heb het soms best moeilijk met sommige beslissingen omdat ik weet dat zij dan alleen zit. Denk dat ik het ook erg moeilijk ga krijgen met de beslissing om uit huis te gaan over een jaartje of 2 a 3..
Het is makkelijk gezegd van, je bent oud en wijs genoeg en zij is volwassen.. maar dat is niet wat je zelf denkt in zo'n situatie.
Sommige dingen kan ik hierdoor gewoon niet doen.. heel lastig, maar ik zou ook niet weten wat ik eraan moest doen?! Je zou indd voor jezelf moeten kiezen.. maar das gewoon heel moeilijk.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 20:07 schreef leonieke het volgende:
[..]
Inderdaad en geloof het of niet, stiekem denk ik ook wel dat het ons misschien allemaal deugd zou doen, maar dan denk ik weer aan het feit dat mijn ma alleen zal zitten en dan verdwijnt al mijn moed om die stap te zetten...
Gets, daar heb ik zo'n hekel aan, van die mensen die zeuren dat ze iets niet kunnen en het daarom niet eens willen proberen, daar ben ik snel klaar mee hoorquote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:27 schreef leonieke het volgende:
thx voor alle reacties. Ik wil gerust proberen mijn ma in contact te brengen met pc's (hier staan er twee op mijn kamer dus dat is het probleem niet) maar ze kan niet typen en zal het nooit kunnen zegt ze. Ondanks dat ze zo'n schitterende dochter-leerkracht heeft
zeg lees gewoon eens verder muts.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Gets, daar heb ik zo'n hekel aan, van die mensen die zeuren dat ze iets niet kunnen en het daarom niet eens willen proberen, daar ben ik snel klaar mee hoor
Kijk maar uit, straks gaat ze net als mijn moeder de muis als afstandbediening proberen te gebruikenquote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:27 schreef leonieke het volgende:
thx voor alle reacties. Ik wil gerust proberen mijn ma in contact te brengen met pc's (hier staan er twee op mijn kamer dus dat is het probleem niet) maar ze kan niet typen en zal het nooit kunnen zegt ze. Ondanks dat ze zo'n schitterende dochter-leerkracht heeft
He, wat goed!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 20:06 schreef leonieke het volgende:
Ik dacht dus van de goede raad van DE op te volgen en ik heb de telefoon gepakt en gebeld naar mijn zus om te vragen of ik eens kon langskomen. Nu was zij zo geschrokken en wou ze weten waarom dat nu opeens moest en zei ik dat ik haar iets moest vragen/vertellen. Was ze natuurlijk te nieuwsgierig en heb ik nu alles via de telefoon uitgelegd. Vrouwen eh
Maar ze heeft gezegd dat ze eens met mijn ma gaat praten en luisteren of mijn ma er zelf iets over zegt tegen haar. En ze zal alles nog eens uitleggen: dat ik in het weekend naar huis kom (vooral voordelen ervan bespreken), zeggen dat ze ook in de week af en toe zal langskomen, dat ze altijd naar ginder mag gaan in de week, etc Mijn zus komt gewoon beter overeen met mijn ma en mijn ma heeft nu de neiging om eerder te geloven wat mijn zus zegt ipv hetgeen ik vertel. Dus nu hoop ik echt dat alles goed zal meevallen.
laat ons zeggen dat mijn vriend 100km gereden heeft om hier opeens totaal onverwachts voor de deur te staan, mij op te bellen om te vragen wanneer ik ging slapen en om dan te zeggen dat hij hier was. Heeft die afstand gedaan om hier 45 minuten te zijn omdat hij die gelukzalige glimlach op mijn gezicht wou zien (zoals hij het zeiquote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:43 schreef Brighteyes het volgende:
De rust is je iig gegund en een goede afloop ook!
En ik ben stiekem wel stiknieuwsgierig naar die verrassing hoor!
Leuk!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:51 schreef leonieke het volgende:
[..]
laat ons zeggen dat mijn vriend 100km gereden heeft om hier opeens totaal onverwachts voor de deur te staan, mij op te bellen om te vragen wanneer ik ging slapen en om dan te zeggen dat hij hier was. Heeft die afstand gedaan om hier 45 minuten te zijn omdat hij die gelukzalige glimlach op mijn gezicht wou zien (zoals hij het zei)
Het is zo'n schatje
and he's all mine
![]()
Heb ik gedaan, maar ik zie niet in wat dat toevoegt aan het feitje waar ik op reageerde, en je hoeft niet zo'n toon aan te slaan hoorquote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:12 schreef DarkElf het volgende:
[..]
zeg lees gewoon eens verder muts.
sjonge zeg, wordt er nooit meer naar post icoons gekeken?quote:Op woensdag 28 juli 2004 12:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, maar ik zie niet in wat dat toevoegt aan het feitje waar ik op reageerde, en je hoeft niet zo'n toon aan te slaan hoor.
Ik begrijp je volkomen.. je zou graag gewoon vertrekken en dan je eigen leventje leiden, maar dan besef je onmiddellijk dat ze het waarschijnlijk niet aankan als jij er niet meer bent... Tweestrijd-gevoel.. I know..quote:Op woensdag 28 juli 2004 17:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Net weer knallende ruzie met mn moeder gehad.. en het is echt niet redelijk.. weer zo'n moment waarop ik denk, ik wou dat ik gewoon mn spulletjes kon pakken en weg kon gaan.. maar dat kan ik niet want dan sta ik niet voor de gevolgen in
Inderdaad..quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:40 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik begrijp je volkomen.. je zou graag gewoon vertrekken en dan je eigen leventje leiden, maar dan besef je onmiddellijk dat ze het waarschijnlijk niet aankan als jij er niet meer bent... Tweestrijd-gevoel.. I know..![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |