abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12003258
Mijn pa is gisteren het huis uitgetrokken.. briefje op kast gericht aan mijn ma en de kleren en zijn spullen weg terwijl niemand thuis was.
Mijn ma wil niet scheiden, wil hem terug (terwijl ik zeker ben dat hij dat nie meer wil, andere vrouw in het spel enzo, hij start een nieuw leven...)

Zijn eigen kinderen laat hij niets weten (neemt gsm niet op). Mijn moeder ziet het niet (financieel) niet meer zitten, is ten einde raad en ik weet niet wat ik moet doen. (Ik zeg wel dat ik er ben voor haar, mijn zus is hier nu ook, maar dat kan haar niets schelen "wat heb je aan een moeder zoals ik, een wrak, ik hoef er niet meer te zijn" krijg ik dan te horen...

Iemand tips?

pi_12003283
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 08:08 schreef leonieke het volgende:
Mijn pa is gisteren het huis uitgetrokken.. briefje op kast gericht aan mijn ma en de kleren en zijn spullen weg terwijl niemand thuis was.
Mijn ma wil niet scheiden, wil hem terug (terwijl ik zeker ben dat hij dat nie meer wil, andere vrouw in het spel enzo, hij start een nieuw leven...)

Zijn eigen kinderen laat hij niets weten (neemt gsm niet op). Mijn moeder ziet het niet (financieel) niet meer zitten, is ten einde raad en ik weet niet wat ik moet doen. (Ik zeg wel dat ik er ben voor haar, mijn zus is hier nu ook, maar dat kan haar niets schelen "wat heb je aan een moeder zoals ik, een wrak, ik hoef er niet meer te zijn" krijg ik dan te horen...

Iemand tips?

hmmm.. lastige situatie.. maar als er een andere vrouw in het spel is bij je vader, dan denk ik sowieso dat hij niet meer terug komt bij je moeder. Voor je moeder is het nu gewoon een moeilijke periode, misschien is ze depressief ofzo. Probeer haar in deze tijd zoveel mogelijk bij te staan, en laat goed merken dat je van haar houdt. Geef haar redenen om weer een beetje plezier van het leven in te zien.
pi_12003446
Probeer een gladde rug te hebben. (makkelijker gezegd dan gedaan)
Er zullen nu door de situatie dingen worden gezegd die hard aankomen, maar nooit bedoeld/gemeend zijn, maar uit pure frustratie.
Dat soort dingen moet je langs je heen laten gaan om te voorkomen dat jij je (onbewust) weer af reageert op je moeder/zus.

Veel sterkte

Geld verdienen met enquetes? Rewardingways
pi_12003845
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 08:14 schreef Mandytjuhhh het volgende:
...
Geef haar redenen om weer een beetje plezier van het leven in te zien.
Ik heb geen flauw idee wat ik kan doen om haar gelukkig te maken. Ze voelt zich slechter dan een straathond die je aan de kant zet.. alles heeft ze de afgelopen 28 jaar voor hem gedaan (vandaag hun huwelijksverjaardag...). Het is ook al de 4e vrouw waar hij iets mee heeft in de afgelopen 15 jaar.

Ik weet het gewoon allemaal niet meer.... *zucht*

pi_12004130
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 09:21 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee wat ik kan doen om haar gelukkig te maken. Ze voelt zich slechter dan een straathond die je aan de kant zet.. alles heeft ze de afgelopen 28 jaar voor hem gedaan (vandaag hun huwelijksverjaardag...). Het is ook al de 4e vrouw waar hij iets mee heeft in de afgelopen 15 jaar.

Ik weet het gewoon allemaal niet meer.... *zucht*

Hmmmm zo lastige situatie zeg!! Ik kan me voorstellen dat je moeder zich ellendig voelt, dat is altijd zo in het begin als de een er mee wilt stoppen en de ander niet. Probeer met haar te praten over haar gevoelens en steun haar in deze tijden dat is denk ik het meeste dat je kan doen, de rest is iets waar ze zelf bovenop moet komen...
Women might be able to fake orgasms. But men can fake whole relationships ;)
pi_12004227
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 08:08 schreef leonieke het volgende:

Iemand tips?

Sjees wat een situatie, ik vind het erg ego en onvolwassen van je pa dat hij dit op deze manier doet..

Ik kan je geen tips geven maar veel sterkte, misschien komt je pa wel tot inzicht en komt dan weer terug.

vrijdag 25 juli 2003 @ 09:53:26 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_12004241
Probeer in de komende dagen iig even met je moeder langs de huisarts te gaan, of bel zelf even. Die kan iets kalmerends voorschrijven. Het probleem gaat er niet mee weg, maar als je moeder kalm is kan ze misschien iets helderder denken.

Ik zou als ik jou was toch proberen je vader zsm te pakken te krijgen om uit te vinden wat de bedoeling is, alhoewel die me redelijk duidelijk lijkt.

pi_12004443
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 09:53 schreef Brighteyes het volgende:
Probeer in de komende dagen iig even met je moeder langs de huisarts te gaan, of bel zelf even. Die kan iets kalmerends voorschrijven. Het probleem gaat er niet mee weg, maar als je moeder kalm is kan ze misschien iets helderder denken.
Mijn zus had daar ook al aan gedacht om dit te doen. Denk dat ze deze morgen ging bellen, als mijn ma het toelaat natuurlijk... Helder denken zit er voor het ogenblik niet in.
Ze heeft vannacht bij mij geslapen en om de 5 minuten liep ze rond om in alle kasten te gaan zien wat hij precies had meegenomen... en dan constant zeggen: "zeg me dat ik droom" "zeg me dat hij morgen terug voor de deur staat"...
quote:
Ik zou als ik jou was toch proberen je vader zsm te pakken te krijgen om uit te vinden wat de bedoeling is, alhoewel die me redelijk duidelijk lijkt.
Hij reageert gewoon niet.. alsof hij zelfs geen dochters meer heeft. Het kan hem niets meer schelen. Hij heeft zelfs de spaarboek meegenomen waarop mijn ouders voor mij 300 000 BEF (geen zin voor omrekening) hadden gespaard voor als ik alleen ging wonen (omdat mijn zus dat ook had gekregen)...
pi_12004470
Erg lullig van je vader,

Paar jaar terug zijn mijn ouders ook uit elkaar gegaan, maar scheiden doen ze ook niet en bij elkaar komen is uitgesloten

Ik denk dat het ook financieel gezien wel het beste is dat ze scheiden, maar vooral voor de gemoedsrust. Mijn ouders scheiden maar niet, maar praten ook niet met elkaar. Het gevolg daarvan is dat het een soort van voortsleept waardoor niemand echt "verder" kan.

Het gaat nog lastiger worden als er met 1 van je ouders iets gebeurt, maar ik hoop dat dat voor jou nog heel ver weg is.

sterkte

pi_12004582
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:10 schreef basset het volgende:
...

Ik denk dat het ook financieel gezien wel het beste is dat ze scheiden, maar vooral voor de gemoedsrust.
...

Om eerlijk te zijn weet ik echt niet hoe mijn ma het financieel zal oplossen.. Is grote panieksituatie eigenlijk (en paniek is geen goeie oplossing.. I know, maar wat doe je eraan? )... ik weet het echt niet meer.

edit: domme smily

pi_12004678
Probeer je vader een sms te sturen, waarin je vraagt of ie met je af wil spreken...
  vrijdag 25 juli 2003 @ 10:26:09 #12
61565 irritant
De Seriewoordenaar
pi_12004714
verschrikkelijk om zoeits mee te maken voor je moeder. voor jullie allemaal trouwens. Het zal wel even duren denk ik voordat je moeder er helemaal overheen is. Als het alleen maar steeds slechter gaat met je moeder of het word niks beter dan is het misschien wel slim om hulp te zoeken (psychiater, dokter, counceling) het is in ieder geval te moeilijk om er alleen overheen te komen. Het enige wat je nu dus kunt doen is haar blijven steunen....Sterkte
If anyone passes gas in my direction that offends my delicate nasal passages, your testicals will become my personal property
pi_12004838
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:18 schreef leonieke het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn weet ik echt niet hoe mijn ma het financieel zal oplossen.. Is grote panieksituatie eigenlijk (en paniek is geen goeie oplossing.. I know, maar wat doe je eraan? )... ik weet het echt niet meer.

edit: domme smily

Je vader heeft zoiezo nog financiele verplichtingen naar jullie toe, dus het mag niet zo zijn dat doordat jou vader zomaar weg gaat dat jullie in financiele nood komen. Ik meen dat daar wetten voor zijn, maar dat is wellicht op de zaken voorruit lopen. Misschien neemt je vader ook even afstand, maar dat mag maar een paar dagen duren vind ik, hoewel ik eigenlijk vind dat dit wel een hele slappe manier is om weg te gaan.

Maar vooral gemoedsrust is heel belangrijk en ik denk dat dat zoals brighteyes al aangaf wellicht evt met wat medicijnen (zeer tijdelijk) verholpen kan worden als het niet gewoon lukt.

pi_12004978
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:24 schreef Acacia het volgende:
Probeer je vader een sms te sturen, waarin je vraagt of ie met je af wil spreken...
Hij reageert nergens op gsm ligt aan, maar hij neemt niet op, smskes blijven onbeantwoord...Hij kent ons niet meer.
En weten dat dit mijn god was
pi_12005031
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:34 schreef basset het volgende:

...

Je vader heeft zoiezo nog financiele verplichtingen naar jullie toe, dus het mag niet zo zijn dat doordat jou vader zomaar weg gaat dat jullie in financiele nood komen. Ik meen dat daar wetten voor zijn, maar dat is wellicht op de zaken voorruit lopen.

---

We zijn allemaal meerderjarig (ik ben 22 en werk een jaar, mijn zus is 27) dus denk ik dat het dan een andere situatie wordt.
Ik werk bij een notaris... stel je voor dat ik de echtscheidingsakte moet opmaken of dat ik hem hier nog op het werk moet zien. *joy*
  vrijdag 25 juli 2003 @ 10:50:48 #16
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_12005119
Erg klote natuurlijk. Maar volgens mij gebeurt dit niet zomaar, gaat vaak een hoop aan vooraf. De manier waarop is echter niet goed te praten. Weet je waar je vader nu is? Ga er naar toe, confronteer hem. Maar geen verwijten, daar heb je niks aan. Wil het niet lukken, klop dan bij hulpinstanties aan. Vaak wordt je geleefd in dit soort situaties, dingen gaan lopen zoals ze lopen, sturen is de eerste tijd erg lastig.
Heeft je moeder geen broers/zussen waar zo op terug kan vallen? Financieel zou er met een bank wel iets te regelen moeten zijn.

Er zijn voor je moeder is belangrijk. Aanwezigheid is voldoende, troostende woorden hebben toch nog geen zin. De echte impact moet waarschijnlijk ook nog komen.

Sterkte

pi_12005239
Als dit z'n vierde vrouw in 15 jaar is ben je biologisch gezien toch niet z'n dochter?
pi_12005361
Mijn pa heeft blijkbaar opgebeld naar huis (ik ben aan het 'werk'). Hij woont al bij een ander en wil direct scheiden.. mijn ma ziet het niet meer zitten. Kheb echt schrik dat ze domme dingen zal doen
pi_12005397
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:57 schreef prinsrob het volgende:
Als dit z'n vierde vrouw in 15 jaar is ben je biologisch gezien toch niet z'n dochter?
Kan toch ook de 4e keer zijn dat hij vreemd gaat?
pi_12005421
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:03 schreef leonieke het volgende:
Mijn pa heeft blijkbaar opgebeld naar huis (ik ben aan het 'werk'). Hij woont al bij een ander en wil direct scheiden.. mijn ma ziet het niet meer zitten. Kheb echt schrik dat ze domme dingen zal doen
Ik zou als ik jou was naar huis gaan en haar een helpende hand bieden, ik denk dat ze momenteel wel iemand nodig heeft.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 11:06:40 #21
3980 trekdrop
Trekt drop
pi_12005433
Wat je met je vader moet doen, dat weet ik niet.

Maar met je moeder:
Het zal wel klinken als een cliche, maar ga wat leuks met haar doen, laat haar merken dat ze er niet alleen voor staat. Ze voelt zich dood ongelukkig, maar ga ff boodschappen doen, terrasje pakken (dagje walibi?) Misschien een museumpje.

Heeft ze hobbys en / of andere intresses? Probeer daar dan wat bij te verzinnen, maar zorg dat ze ff het huis uit is voor een dag.

Laat je vader maar even op de achtergrond, want nu kan je er niets aan veranderen. Probeer later een oplossing te bedenken, maar nu lukt dat natuurlijk nog niet.

Eerst focusen op je moeder, die moet je er doorheen helpen.

pi_12005442
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:57 schreef prinsrob het volgende:
Ik ben 22 jaar.. zijn spellekes zijn begonnen toen ik naar het lager onderwijs ging. Gezien de gelijkenissen in karakter en uiterlijk ben ik wel degelijk van mijn vader.. *zucht*
pi_12005489
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:06 schreef sassa_s het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was naar huis gaan en haar een helpende hand bieden, ik denk dat ze momenteel wel iemand nodig heeft.

Mijn zus is bij ons thuis maar het is mijn laatste werkdag voor het verlof. Ik kan hier onmogelijk weg gezien ik oa verantwoordelijk ben voor boekhouding en nog alles moet bijwerken en nog veel te veel dingen moet klaarhebben tegen na het verlof.
Niet dat het echt vooruitgaat of dat ik me kan concentreren.
pi_12005499
weet je waar hij nu is dan? ga daar is langs
verder veel sterkte
pi_12005590
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:09 schreef pascalheister het volgende:
weet je waar hij nu is dan? ga daar is langs
verder veel sterkte
West-Vlaanderen is groot en hij zal het adres niet geven.. hij weet dat we aan zijn deur zouden staan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')