Zijn eigen kinderen laat hij niets weten (neemt gsm niet op). Mijn moeder ziet het niet (financieel) niet meer zitten, is ten einde raad en ik weet niet wat ik moet doen. (Ik zeg wel dat ik er ben voor haar, mijn zus is hier nu ook, maar dat kan haar niets schelen "wat heb je aan een moeder zoals ik, een wrak, ik hoef er niet meer te zijn" krijg ik dan te horen...
Iemand tips?
quote:hmmm.. lastige situatie.. maar als er een andere vrouw in het spel is bij je vader, dan denk ik sowieso dat hij niet meer terug komt bij je moeder. Voor je moeder is het nu gewoon een moeilijke periode, misschien is ze depressief ofzo. Probeer haar in deze tijd zoveel mogelijk bij te staan, en laat goed merken dat je van haar houdt. Geef haar redenen om weer een beetje plezier van het leven in te zien.
Op vrijdag 25 juli 2003 08:08 schreef leonieke het volgende:
Mijn pa is gisteren het huis uitgetrokken.. briefje op kast gericht aan mijn ma en de kleren en zijn spullen weg terwijl niemand thuis was.
Mijn ma wil niet scheiden, wil hem terug (terwijl ik zeker ben dat hij dat nie meer wil, andere vrouw in het spel enzo, hij start een nieuw leven...)Zijn eigen kinderen laat hij niets weten (neemt gsm niet op). Mijn moeder ziet het niet (financieel) niet meer zitten, is ten einde raad en ik weet niet wat ik moet doen. (Ik zeg wel dat ik er ben voor haar, mijn zus is hier nu ook, maar dat kan haar niets schelen "wat heb je aan een moeder zoals ik, een wrak, ik hoef er niet meer te zijn" krijg ik dan te horen...
Iemand tips?
Veel sterkte
quote:Ik heb geen flauw idee wat ik kan doen om haar gelukkig te maken. Ze voelt zich slechter dan een straathond die je aan de kant zet.. alles heeft ze de afgelopen 28 jaar voor hem gedaan (vandaag hun huwelijksverjaardag...). Het is ook al de 4e vrouw waar hij iets mee heeft in de afgelopen 15 jaar.
Op vrijdag 25 juli 2003 08:14 schreef Mandytjuhhh het volgende:
...
Geef haar redenen om weer een beetje plezier van het leven in te zien.
Ik weet het gewoon allemaal niet meer.... *zucht*
quote:Hmmmm zo lastige situatie zeg!! Ik kan me voorstellen dat je moeder zich ellendig voelt, dat is altijd zo in het begin als de een er mee wilt stoppen en de ander niet. Probeer met haar te praten over haar gevoelens en steun haar in deze tijden dat is denk ik het meeste dat je kan doen, de rest is iets waar ze zelf bovenop moet komen...
Op vrijdag 25 juli 2003 09:21 schreef leonieke het volgende:[..]
Ik heb geen flauw idee wat ik kan doen om haar gelukkig te maken. Ze voelt zich slechter dan een straathond die je aan de kant zet.. alles heeft ze de afgelopen 28 jaar voor hem gedaan (vandaag hun huwelijksverjaardag...). Het is ook al de 4e vrouw waar hij iets mee heeft in de afgelopen 15 jaar.
Ik weet het gewoon allemaal niet meer.... *zucht*
quote:Sjees wat een situatie, ik vind het erg ego en onvolwassen van je pa dat hij dit op deze manier doet..
Op vrijdag 25 juli 2003 08:08 schreef leonieke het volgende:
Mijn pa is gisteren het huis uitgetrokken.. briefje op kast gericht aan mijn ma en de kleren en zijn spullen weg terwijl niemand thuis was.
Mijn ma wil niet scheiden, wil hem terug (terwijl ik zeker ben dat hij dat nie meer wil, andere vrouw in het spel enzo, hij start een nieuw leven...)Zijn eigen kinderen laat hij niets weten (neemt gsm niet op). Mijn moeder ziet het niet (financieel) niet meer zitten, is ten einde raad en ik weet niet wat ik moet doen. (Ik zeg wel dat ik er ben voor haar, mijn zus is hier nu ook, maar dat kan haar niets schelen "wat heb je aan een moeder zoals ik, een wrak, ik hoef er niet meer te zijn" krijg ik dan te horen...
Iemand tips?
Ik kan je geen tips geven maar veel sterkte, misschien komt je pa wel tot inzicht en komt dan weer terug.
Ik zou als ik jou was toch proberen je vader zsm te pakken te krijgen om uit te vinden wat de bedoeling is, alhoewel die me redelijk duidelijk lijkt.
quote:Mijn zus had daar ook al aan gedacht om dit te doen. Denk dat ze deze morgen ging bellen, als mijn ma het toelaat natuurlijk... Helder denken zit er voor het ogenblik niet in.
Op vrijdag 25 juli 2003 09:53 schreef Brighteyes het volgende:
Probeer in de komende dagen iig even met je moeder langs de huisarts te gaan, of bel zelf even. Die kan iets kalmerends voorschrijven. Het probleem gaat er niet mee weg, maar als je moeder kalm is kan ze misschien iets helderder denken.
quote:Hij reageert gewoon niet.. alsof hij zelfs geen dochters meer heeft. Het kan hem niets meer schelen. Hij heeft zelfs de spaarboek meegenomen waarop mijn ouders voor mij 300 000 BEF (geen zin voor omrekening) hadden gespaard voor als ik alleen ging wonen (omdat mijn zus dat ook had gekregen)...
Ik zou als ik jou was toch proberen je vader zsm te pakken te krijgen om uit te vinden wat de bedoeling is, alhoewel die me redelijk duidelijk lijkt.
Paar jaar terug zijn mijn ouders ook uit elkaar gegaan, maar scheiden doen ze ook niet en bij elkaar komen is uitgesloten
Ik denk dat het ook financieel gezien wel het beste is dat ze scheiden, maar vooral voor de gemoedsrust. Mijn ouders scheiden maar niet, maar praten ook niet met elkaar. Het gevolg daarvan is dat het een soort van voortsleept waardoor niemand echt "verder" kan.
Het gaat nog lastiger worden als er met 1 van je ouders iets gebeurt, maar ik hoop dat dat voor jou nog heel ver weg is.
sterkte
quote:Om eerlijk te zijn weet ik echt niet hoe mijn ma het financieel zal oplossen.. Is grote panieksituatie eigenlijk (en paniek is geen goeie oplossing.. I know, maar wat doe je eraan?
Op vrijdag 25 juli 2003 10:10 schreef basset het volgende:
...Ik denk dat het ook financieel gezien wel het beste is dat ze scheiden, maar vooral voor de gemoedsrust.
...
edit: domme smily
quote:Je vader heeft zoiezo nog financiele verplichtingen naar jullie toe, dus het mag niet zo zijn dat doordat jou vader zomaar weg gaat dat jullie in financiele nood komen. Ik meen dat daar wetten voor zijn, maar dat is wellicht op de zaken voorruit lopen. Misschien neemt je vader ook even afstand, maar dat mag maar een paar dagen duren vind ik, hoewel ik eigenlijk vind dat dit wel een hele slappe manier is om weg te gaan.
Op vrijdag 25 juli 2003 10:18 schreef leonieke het volgende:[..]
Om eerlijk te zijn weet ik echt niet hoe mijn ma het financieel zal oplossen.. Is grote panieksituatie eigenlijk (en paniek is geen goeie oplossing.. I know, maar wat doe je eraan?
)... ik weet het echt niet meer.
edit: domme smily
Maar vooral gemoedsrust is heel belangrijk en ik denk dat dat zoals brighteyes al aangaf wellicht evt met wat medicijnen (zeer tijdelijk) verholpen kan worden als het niet gewoon lukt.
quote:Hij reageert nergens op
Op vrijdag 25 juli 2003 10:24 schreef Acacia het volgende:
Probeer je vader een sms te sturen, waarin je vraagt of ie met je af wil spreken...
quote:We zijn allemaal meerderjarig (ik ben 22 en werk een jaar, mijn zus is 27) dus denk ik dat het dan een andere situatie wordt.
Op vrijdag 25 juli 2003 10:34 schreef basset het volgende:...
Je vader heeft zoiezo nog financiele verplichtingen naar jullie toe, dus het mag niet zo zijn dat doordat jou vader zomaar weg gaat dat jullie in financiele nood komen. Ik meen dat daar wetten voor zijn, maar dat is wellicht op de zaken voorruit lopen.
---
Er zijn voor je moeder is belangrijk. Aanwezigheid is voldoende, troostende woorden hebben toch nog geen zin. De echte impact moet waarschijnlijk ook nog komen.
Sterkte
quote:Kan toch ook de 4e keer zijn dat hij vreemd gaat?
Op vrijdag 25 juli 2003 10:57 schreef prinsrob het volgende:
Als dit z'n vierde vrouw in 15 jaar is ben je biologisch gezien toch niet z'n dochter?
quote:Ik zou als ik jou was naar huis gaan en haar een helpende hand bieden, ik denk dat ze momenteel wel iemand nodig heeft.
Op vrijdag 25 juli 2003 11:03 schreef leonieke het volgende:
Mijn pa heeft blijkbaar opgebeld naar huis (ik ben aan het 'werk'). Hij woont al bij een ander en wil direct scheiden.. mijn ma ziet het niet meer zitten. Kheb echt schrik dat ze domme dingen zal doen
Maar met je moeder:
Het zal wel klinken als een cliche, maar ga wat leuks met haar doen, laat haar merken dat ze er niet alleen voor staat. Ze voelt zich dood ongelukkig, maar ga ff boodschappen doen, terrasje pakken (dagje walibi?) Misschien een museumpje.
Heeft ze hobbys en / of andere intresses? Probeer daar dan wat bij te verzinnen, maar zorg dat ze ff het huis uit is voor een dag.
Laat je vader maar even op de achtergrond, want nu kan je er niets aan veranderen. Probeer later een oplossing te bedenken, maar nu lukt dat natuurlijk nog niet.
Eerst focusen op je moeder, die moet je er doorheen helpen.
quote:Ik ben 22 jaar.. zijn spellekes zijn begonnen toen ik naar het lager onderwijs ging. Gezien de gelijkenissen in karakter en uiterlijk ben ik wel degelijk van mijn vader.. *zucht*
Op vrijdag 25 juli 2003 10:57 schreef prinsrob het volgende:
Als dit z'n vierde vrouw in 15 jaar is ben je biologisch gezien toch niet z'n dochter?
quote:Mijn zus is bij ons thuis maar het is mijn laatste werkdag voor het verlof. Ik kan hier onmogelijk weg gezien ik oa verantwoordelijk ben voor boekhouding en nog alles moet bijwerken en nog veel te veel dingen moet klaarhebben tegen na het verlof.
Op vrijdag 25 juli 2003 11:06 schreef sassa_s het volgende:[..]
Ik zou als ik jou was naar huis gaan en haar een helpende hand bieden, ik denk dat ze momenteel wel iemand nodig heeft.
quote:West-Vlaanderen is groot en hij zal het adres niet geven.. hij weet dat we aan zijn deur zouden staan...
Op vrijdag 25 juli 2003 11:09 schreef pascalheister het volgende:
weet je waar hij nu is dan? ga daar is langs
verder veel sterkte
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |