Ik kan niet begrijpen dat het nooit wat is geworden met dit WW-topique!
Geweldige serie en nu het 's nachts weer herhaald wordt kan ik maar geen afscheid nemen van mijn televisie. Gevolg is dat ik tot fuckin' 6 uur 's ochtends lig te 'kieken'.
Speciaal voor jou, beste lezer, heb ik mijn favoriete verhaallijnen geselecteerd:
1. Meest ontroerende scene was met Connie de Graaf en haar man (ben zijn naam ff kwijt) in de duinen. Zij gaat warme chocomel halen terwijl hij in de duinen gaat liggen; als ze terugkomt is hij - die al enige tijd ziek is - overleden. Later is de reactie van Sammy, die net gehoord heeft dat ze is aangenomen op de academie - meeslepend.
2. Oma en de pastoor. Hun opbloeiende liefde is erg boeiend om te zien. Twee zo totaal verschillende persoonlijkheden. Ook het moment dat Emma haar relatie verbreekt - na de brand en de gevolgen voor Iris - laten zien hoe verscheurd ze is en hoe weinig vertrouwen ze heeft.
Emma tegen de pastoor: "Ga weg! Prachtig dat jij alles achter je kunt laten voor mij. Onvoorwaardelijk durft te kiezen, maar ik...ik kan dat niet...niet meer."
3. Max - Sofie - Arts. De relatie die Max krijgt met de arts die Sofie behandelt. Mooi hoe Sofie Max uiteindelijk om de vingers kan winden door een shocktoestand te faken. Ze kent zijn zwakke plek en het huwelijk is gered.
4. Charlotte natuurlijk. De moeilijke relatie met haar moeder, haar seksuele drift, haar keuzes voor mannen: Pierre en die invalide man.
Emma is 1 van de boeiendste persoonlijkheden. Het "gemak" waarmee ze anderen bespeelt, op de kast jaagt, uit de tent lokt, bang maakt, hun zwakke plekken weet.
Sofie. Ik vergelijk haar meestal met Martine Hafkamp, omdat ze zo totaal verschillend zijn. Sofie is meestal naief, maar soms best sterk.
Anton: 'FUCK!' Hij overschat z'n kunsten nogal eens en dat brengt 'm nogal eens een keer in de problemen. Mooie scene het boothuis met Sammy als ze ontdekt heeft dat Anton een kind heeft.
Anton: "Het klinkt stom, maar ik was het vergeten. Echt. Ik blokkeer problemen. <schreeuwend> Sammy luister! Doe open."
En zo nog wat van die dingetjes. Gave serie.