quote:Het is dus nu echt begonnen ze gaan de verichip ( de menselijke identificatie en betaalchip) massaal aan de man brengen. In spanje is een promocampagne gestart m.b.v. de discotheek Baja beachclub. Bezoekers kunnen gebruik gaan maken van de onder de huid te implanteren chip om daarmee toegang te krijgen tot de VIP-ruimtes en om makkelijk drankjes te bestellen. Ook enkele beroemdheden worden ingezet ter promotie.
Tegelijkertijd start er een campagne in de VS met een heuse promobus onder de slogan "Get chipped".
Nou mensen als het aan de politieke beslissers ligt lopen we over een aantal jaar allemaal met een onderhuidse chip. Zeg maar dag tegen je vrijheid met Big Brother onder je huid.
* In spanje in de Baja beachclub
http://www.infowars.com/print/bb/bajaimplant.htm
* In de VS een tourbuscampagne
http://www.infowars.com/print/bb/chipmobile.htm
we gaan verderquote:Handig toch, zo'n chip onder je huid:
- creditcard
- toegangsbewijs
- naam en adresgegevens
- je complete geschiedenis met justitie
- GPS tracking device
- elke plek waar je bent geweest wordt opgeslagen inc de tijd (scanners in elke winkel en openbare plek)
- aan de hand van dit alles wordt een psychologisch profiel samengesteld
1 druk op de knop en je kan nergens meer betalen. 2e druk op de knop en zelfs in antarctica vinden ze je in enkele seconden. 3e druk op de knop en de chip geeft een signaal af of geeft iets af in je lichaam waardoor je niks meer kan doen.
Het is verder dan je denkt, vooral in Amerika. Ik heb daar al reclames van die chip gezien waarbij een familie de chip aanprijst en meldt hoe 'veilig ze zich nu wel voelen'. En 'ow, je dochter is ontvoerd? Nou, met de verichip kan ze zo teruggevonden worden'. En dan heb je nog duimscanners en RFID tags bij wallmart, (voorlopig) optionele oogscanners bij disneyland, ipv blazen in een metertje (automobilisten) wordt er bloed afgenomen in enkele staten, Politie probeert DNA af te nemen bij random controles. patriot act I en II. Helemaal gestoord daaro.
En dat alles onder het mom van de war-on-terror. Een dreiging die ze zelf hebben gecreeert voor dit soort doeleinden.
Een bedrijf dat je ook een warm en knussig gevoel geeft is Matrics. Een RFID leverancier dat is opgericht door ex-werknemers van de NSA. Ze hebben een prachtig logo ontwikkeld voor 1 van hun chips:
Doet me denken aan een quote van een documentaire van operatie paperclip, waarbij zo'n 700 raketgeleerden en 600 'mind scientists' van Nazi Duitsland in het militair-industriël complex van Amerika werden geplaatst, na de 2e wereldoorlog:
"The Nazi's didn't lose the war, they just had to move"
------
<<post verderop na vraag wie wat>>
ToshitsuguTakamatsu - donderdag 29 april 2004 @ 02:32
Nothing as it seems
[[quote:Wie is alsware de "beheerder" en "maker"./quote ]]
antwoord:
[[quote:Matrics. Een RFID leverancier dat is opgericht door ex-werknemers van de NSA/quote].]]
bedrijf = matrics.....oprichters = NSA...overheid sponsered dus.
http://www.matrics.com/
Geen verichip. RFID, kort gezegd...een soort geavanceerde individuele barcode die wereldwijd in elk produkt verwerkt gaat worden. Dit produkt gaat samenwerken met duim en irisscanners die op dit moment OVERAL in de VS opduiken, van de groenteboer tot disneyland. Er schijnt nogal haast te zijn.
Aan de hand van zo'n systeem (indien volledig geimplementeerd in 10-20 jaar) kan van elke persoon zijn koopgedrag en bewegingen door bevolkte gebieden gevolgd worden aangezien je in al je kledingstukken en bezittingen die chips hebt zitten die door random geplaatste scanners opgevangen wordt.
Ach, zo ben je tenminste veilig voor de terroristen. Dat is toch wat iedereen wil.
[quote:inderdaad dat ding gaan ze hier dus never nooit invoeren he::/quote]
laatste keer las ik dat unilever het binnen enkele jaren in al zijn produkten wilde gaan stoppen. Wil je het tegengaan....boycot bedrijven die hier binnen enkele jaren duimscanners en irisscanners gaan invoeren met leuke kortingen als lokkertjes.
quote:quote:Op dinsdag 27 april 2004 16:52 schreef RayOfLight het volgende:
prima, iedereen aan de chip zeg ik!
Misdaad wordt dan wel een stukje moeilijker, moeten ze die chip alleen wel dusdanig plaatsen dat hij niet te verwijderen is na x dagen (ingegroeid in je hersenen of aan je hart of zo)
Daarnaast is het best mogelijk om de informatie dusdanig veilig te bewaren/moeilijk beschikbaar te maken dat het niet misbruikt kan worden...trouwens zodra dat gebeurd weet je ook direct door wie, dus, prima systeempje, ik heb niks te verbergen
(alleen vind ik het niet slim dat betalingsverkeer via dezelfde chip werkt, dat zou anders moeten)
quote:Lamer_Deluxe - dinsdag 27 april 2004 @ 17:03
Heel leuk, totdat de overheid de bad guy blijkt te zijn, dan heb je een groot probleem. In andere landen kennen ze dat probleem maar al te goed. Als die overheid een wereldregering is dan is het helemaal einde verhaal, aangezien iedereen dan door die chipjes in de gaten wordt gehouden is er geen hond meer die er iets tegen kan doen.
verder staat er nog veel meer in het vorige topicquote:EDIT:
En inderdaad dat hele terrorisme/misdaad en andere wereldproblemen verhaal is juist hoe ze die dingen (verplicht) aan de man gaan brengen. Wil je geen chip? Dan ben je verdacht, potentieel een terrorist, een gevaar voor de veiligheid.
en de laatstequote:omfg ... te ziek gewoon ... op zich is een chip gewoon niet erg .. schapen zijn we immers toch tegenwoordig .. de paradox is dat het gewoon bruutweg geen nut heeft .. de crimineel dumpt zo snel mogelijk die chip ... bij hemzelf en bij het slachtoffer .. en als agendapunt tegen terrorisme .. wake the fuck up ... een aanslag plegen kan op zich een daad van terreur zijn (goh heeft OBL het al geclaimd ? ) .. maar er word niet eens bij stil gestaan bij de vraag waarom worden we nou aangevallen dan ... en al helemaal "we nemen jullie privacy af omdat er BUITENLANDERS zijn IN HET BUITENLAND die het niet met ons eens zijn" als hulpmiddel tegen terrorisme ...
quote:maar wat nou als je het niet wilt he die chip (ff wel ver doorgevoerd in sommige gevallen hierna zal je zeggen).. dan ben je dus niet bezig met het meewerken aan vooruitgang. het niet meehelpen aan vooruitgang is gelijk aan dat je bezig bent om de maatschappij tegen te werken. als je met meerdere mensen tegen deze vooruitgang bent dan ben georganiseerd, als je de maatschappij tegenwerkt is dat geweldpleging.. als je dus tegen deze technologie bent ..ben je een terrorist
dat is het gevaar eerder dan beveiliging ... zoals eerder gezegd ..een computer is nog niet veilig al zou je hem loskoppelen van het internet en stroom en zonder muis en toetsenbord in een blok beton mikt .. een beveiliging is altijd dat iets veilig genoeg is dat niet iedereen de beveiliging kan omzeilen behalve degene met de sleutel ...theoretisch
quote:Oo-blackgirl-oO - vrijdag 16 juli 2004 @ 20:05
daar zat ik dus ook aan te denken:
Als die chip in je arm verplicht wordt en we overgaan op een moneyless world, waar dus betaling alleen mogelijk is dmv je chip EN jij wilt deze chip willens en wetens niet dragen, word je dus een UNDERDOG in de maatschappij.
en met Underdogs loopt het meestal niet goed af, tenzij je goed voorbereid bent
Zeg dan ook even waar je aan refereert he...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 01:39 schreef Boomstam het volgende:
Ik ben christen.....zegt genoeg denk ik over wat ik er van vind.......
Laat maar komen dan zal iets anders ook heel dicht bij zijn!!
maar no way dat ik een chip neem!!!
Rome is gebouwd op 7 bergen.quote:Het beest, dat gij gezien hebt, was en is niet; en het zal opkomen uit den afgrond, en ten verderve gaan; en die op de aarde wonen, zullen verwonderd zijn (welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens van de grondlegging der wereld), ziende het beest, dat was en niet is, hoewel het is. Hier is het verstand, dat wijsheid heeft. De zeven hoofden zijn zeven bergen, op welke de vrouw zit.
Uit openbaringen hoofdstuk 13:quote:Op dinsdag 20 juli 2004 01:58 schreef Anduril_21 het volgende:
[..]
Zeg dan ook even waar je aan refereert he...
In openbaringen staat iets over het getal van het beest dat alle mensen op hun hand of voorhoofd moeten om nog handel te kunnen bedrijven. (correct me if I'm wrong heb ff geen bijbel bij de hand)
Dit zou je als een verwijzing naar dit soort chips kunnen zien...
Dit zou vlak voor het einde der tijden plaats moeten vinden.
Ik ben overig geen christen, maar die chips lijken me geen goed idee om redenen die anderen al genoemd hebben.
de rest kan en wil ik niets over zeggen .. maar het bij je dragen van een kopie van je strafblad houd natuurlijk niet in dat ze het op het hoofdbureau weggooien ofzoquote:Verder zou het enorm stom zijn om dingen als je strafblad op de chip zelf te zetten, aangezien je je strafblad dan kan wissen etc.
Dan is het nogal overbodig he. Dan krijg je dadelijk twee verschillende dossiers die niet meer synchroon lopen. Of ze moeten iedereen bij elke wijziging naar het bureau laten komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 14:36 schreef coz het volgende:
[..]
de rest kan en wil ik niets over zeggen .. maar het bij je dragen van een kopie van je strafblad houd natuurlijk niet in dat ze het op het hoofdbureau weggooien ofzo
Ach, als dit toch werkt... Je kan zelf wel bedenken dat een commercieel bedrijf geen tienduizenden dollars gaat investeren in een nieuw ontwerp van een antenne omdat die toevallig in de verte wel lijkt op een swastika. Die antennevorm is al 15 jaar in gebruik ofzo en bewezen.quote:edit .. de swastika en specifiek hoog frequente golven zal ik eens opzoeken
maar het is iig niet dat ze geen ander vormpje konden gebruiken om zo'n lang mogelijke antenne (wat het bas.. is) te maken
lol.. tegen de tijd dat er een wijziging in komt zit je toch op het bureau .. lol... dus dat het nutteloos is ja duhquote:Op dinsdag 20 juli 2004 15:53 schreef raphidae het volgende:
Dan is het nogal overbodig he. Dan krijg je dadelijk twee verschillende dossiers die niet meer synchroon lopen. Of ze moeten iedereen bij elke wijziging naar het bureau laten komen.
ney je zou eens iets beters kunnen vinden he ..quote:Ach, als dit toch werkt... Je kan zelf wel bedenken dat een commercieel bedrijf geen tienduizenden dollars gaat investeren in een nieuw ontwerp van een antenne omdat die toevallig in de verte wel lijkt op een swastika. Die antennevorm is al 15 jaar in gebruik ofzo en bewezen.
Ja, je kan er vanalles van maken...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 18:06 schreef coz het volgende:
ney je zou eens iets beters kunnen vinden he ..
maar ik zal eens zoeken.. en in de verste verte lijkt .. kijk nog maar eens .. dat is niet in de verste verte lijken op .. dat is het .. of dat is het niet .. en je mag me vertellen dat het niet zo is .. kijk dat als je zegt in het windows logo ook een hakenkruis zit dan kan je idd zeggen in de verste verte kun je het erin tekenen
The Swastikaquote:The text on the card back reads: GOOD LUCK EMBLEM
"The Swastika" is the oldest cross and emblem in the world. It forms a combination of four "L's" standing for Luck, Light, Love and Life. It has been found in ancient Rome, excavations in Grecian cities, on Buddhist idols, on Chinese coins dated 315 B.C., and our own Southwest Indians use it as an amulet.
Omdat ik dat benquote:hey hoezo dat anti-christ in je avatar ?
quote:1 John 2:18 - Children, it is the last hour; and as you have heard that antichrist is coming, so now many antichrists have come; therefore we know that it is the last hour.
1 John 2:22 - Who is the liar but he who denies that Jesus is the Christ? This is the antichrist, he who denies the Father and the Son.
1 John 4:3 - and every spirit which does not confess Jesus is not of God. This is the spirit of antichrist, of which you heard that it was coming, and now it is in the world already.
2 John 1:7 - For many deceivers have gone out into the world, men who will not acknowledge the coming of Jesus Christ in the flesh; such a one is the deceiver and the antichrist.
Haha, blijf je aan de gang?quote:en sorry ::raphidae :: fonetisch ra-fi-dee --> RFid
probeer je nou die chip goed te praten of lijkt het zo
http://ra.phid.ae/about/quote:My first experience with a computer was in 1989 when I got an Intel 8086 with a whopping 512Kb of memory and a 1200bps modem. Not long thereafter I subscribed to hacktic and began dialing into public and private american bbs-es over hijacked phonelines.
This time is also where my nickname originates, as I was about 9 at the time I figured 'dodo_devil' would be cool. This later changed into DoDO_DeViL, and when some time later people were impersonating me on usenet I changed it to ĐoĐO_ĐeViL® to make it a little harder for them. About four years back I figured that I needed a new nick so I wouldn't be mistaken for a kiddie. I chose 'raphidae' as it is the latin classification for the dodo bird, and noone was using it yet. So basically my nickname dates back to 1989
In Amsterdam hangen ook camera's, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het een veilig gevoel vind. Zolang ik niemand ga overvallen of dingen ga vernielen/stelen is er niks aan de hand en de mensen die dat wel doen blijven mooi weg.quote:Op woensdag 21 juli 2004 08:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Hetzelfde geldt met het camera-toezicht in Heerlen. Heel Heerlen zit bomvol camera's, ik vind het niet uitzien. Maar het schijnt nodig te zijn?? Als je in Heerlen loopt voel je je net in Big Brother.
Ik zie niet in hoe je daarbij komt. Totale controle is nogal wat...quote:Het doel van dit alles is, totale controle op de mensheid te krijgen. Hoe ze dat willen aanpakken, vaak is het toch al in de media voordat het doorgevoerd kan worden. Dan moeten net de juiste mensen protesteren om dat tegen te gaan.
Ik vind de voordelen opwegen tegen de nadelen. Een nadeel is dat ze je vrij makkelijk een misdaad in de schoenen kunnen schuiven aangezien ze je DNA al hebben liggen en dus ergens kunnen planten. Maar ja, dat kunnen ze nu al als ze willen. Ze komen echt wel aan een haar van je als ze dat nodig hebben, zonder dat je het merkt. Maar waarom zouden ze dat willen? Het leven is geen Amerikaanse film. Ik ben ervan overtuigd dat het de overheid geen reet interesseert wat ik uitvoer, zolang het binnen de wet valt. Ze hebben het al druk genoeg met hun papierwinkel hoor.quote:Dan maar meteen over het vastleggen van DNA gegevens. Ook fout, wie weet wat ze met die gegevens aan het doen zijn allemaal.
lol.. tegen de tijd dat er een wijziging in komt zit je toch op het bureau .. lol... dus dat het nutteloos is ja duhquote:Op dinsdag 20 juli 2004 15:53 schreef raphidae het volgende:
Dan is het nogal overbodig he. Dan krijg je dadelijk twee verschillende dossiers die niet meer synchroon lopen. Of ze moeten iedereen bij elke wijziging naar het bureau laten komen.
Heb je het vorige topic wel goed gelezen? [url] Get chipped!! menselijke chippromo-campagne [/url]quote:Op woensdag 21 juli 2004 01:24 schreef raphidae het volgende:
Ennuh, goedpraten? Dat hoeft niet, ik heb nog niks slechts gezien erover eigenlijk. Een chip implant heeft gewoon een code die te koppelen is aan allerlei dossiers, zoals je strafblad, je bankrekening, je personalia. Dat heb ik allemaal al in mijn portemonnee hoor, en ik zou het liever in mijn hand hebben. Lekker makkelijk en ook niet te verliezen.
Zoals ik al zei, als er een pilot is in NL waar ik me voor kan inschrijven, bring it on. Ik hou wel van innovatieve snufjes waar ik mee kan patsen
anti terrorisme .. nou goed nu we hier toch zijn .. de bovenstaande schets is dus precies wat er geschetst word als mogelijk in de film "the road to tyranny".. waarbij oa langskomen dat het hele terrorisme geschapen zou zijn door us zelf, ongeveer 12 jaar geleden iemands pa al zei dat we na die iraq oorlog wel eens een nwo konden hebben.. (zo'n big brother politiestaat)quote:Op woensdag 21 juli 2004 17:55 schreef MoonBaby het volgende:
en je dan de meest ongunstige situatie voor te stellen (voor de veiligheid)
November 10, 2001quote:We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists, themselves, away from the guilty. To inflame ethnic hatred is to advance the cause of terror.
ik ben het met je eens,.quote:Op woensdag 21 juli 2004 17:55 schreef MoonBaby het volgende:
[..]
Heb je het vorige topic wel goed gelezen? [url] Get chipped!! menselijke chippromo-campagne [/url]
RFID heeft ook iig de mogelijkheid tot locatiebepaling, Radio Frequency ID. Dat heb jij nu nog niet in je portemonnee.
En hoe dit kan leiden tot totale controle... probeer je eens in te denken dat alle mensen een RFID chip geďmplanteerd hebben, EN er zijn in de stad overal camera's voor de veiligheid (die ook mensen kunnen identificeren mbv gezichts- of postuursherkenning...) heb je dat beeld voor je? En nu komt er iemand aan de macht die zo ongeveer even ziek is als Hitler, maar dat heb je eerst nog niet door natuurlijk, Hitler kwam ook niet van de een op de andere dag met de jodenvervolging.
Dus stel dan dat de wetten langzaam gewijzigd worden, dan is niet alleen meer een inbreker een crimineel, maar ook iemand die een blowtje rookt, of iemand die homo is... en vervolgens iemand die veel omgaat met wat volgens de nieuwe wetten geld als crimineel. De mentaliteit van de mensen verandert ook, en ze gaan elkaar verlinken (hoeveel "vrienden/familieleden" naaien elkaar nu al niet om geld?).
Nu kunnen we nog vrij praten over de wetten, en we hebben vrijheid van meningsuiting. Maar wat als dat straks ook strafbaar wordt? Je wordt verlinkt, of automatisch opgemerkt door het systeem, en kunt je niet meer verbergen met al de camera's, en als je niet meewerkt met het systeem, wordt je er gewoon uitgetrapt. Met 1 druk op de knop kan jij straks niet meer geld opnemen, of bepaalde gebouwen in. Denk je dat de joden de tweede wereldoorlog (slechts 50 jaar terug) overleeft hadden met een dergelijk systeem?
Dus het klopt wel dat je nog niks slechts over de chip hebt gezien, maar probeer eens de mogelijkheden ervan op een rijtje te zetten, en je dan de meest ongunstige situatie voor te stellen (voor de veiligheid). Neem dan voor het gemak aan dat bovenstaand verhaal erg vergezocht is, en de kans op risico dus klein, maar het gevaar is HEEL groot.
Iedereen zal voor zichzelf moeten bepalen wat het risico is, en of dit systeem echt nodig is. Ik heb het al eens eerder ergens gepost, flitspalen was ook een goed idee, zelfs na wat testopstellingen enzo: moet je maar niet te hard rijden, je weet dat het niet mag en het is nog gevaarlijk ook! Ik hoef niemand uit te leggen dat het gebruik van flitspalen misbruikt wordt, en wat blijkt: zo gemakkelijk als het is ingevoerd zo moeilijk komen we ervan af!
Niemand kan garanderen dat het systeem met het chippen van mensen en het opstellen van camera's overal voor de veiligheid niet misbruikt gaat worden, wordt zelfs al aardig misbruikt (filmpjes illegaal verkrijgbaar van vrijende stelletjes... leuk! Vooral als jij het straks bent met je vriendin...).
Nouja, kan er lang over praten, wanneer iemand jou een naald in je arm wil zetten wil je toch PRECIES weten wat er geďnjecteerd wordt en waarom, wat de risico's zijn, bijwerkingen...?
Na 20 jaar uitontwikkeling verbeterde en miniaturiseerde de groep het chipontwerp dusdanig, dat het met een injektiespuit ingebracht kon gaan worden. De grootte ervan is 0.75mm in diameter en 7mm in lengte; kleiner dan een graankorrel. De chip heeft 250.000 componenten en loopt op een lithium batterij. De batterij moet herladen worden door een oplaadcircuit dat gebruikt maakt van de lichaamstemperatuur. De groep stelde vast dat de twee plaatsen waar de lichaamstemperatuur het snelste wisselt de gebieden zijn van het voorhoofd onder de haarlijn, en de rug van de hand. Derhalve zal de chip geďmplanteerd worden in een van de twee plaatsen waarover tweeduizend jaar geleden al in het boek Openbaring geprofeteerd werd.quote:Op woensdag 21 juli 2004 17:55 schreef MoonBaby het volgende:
Nouja, kan er lang over praten, wanneer iemand jou een naald in je arm wil zetten wil je toch PRECIES weten wat er geďnjecteerd wordt en waarom, wat de risico's zijn, bijwerkingen...?
Je verhaal is veel te vergezocht. En het gaat hier om het middel, en niet wat bad guys er eventueel mee zouden kunnen doen. Als er nu iemand in de VS aan de macht komt die absolute macht naar zich toe cheat, dan krijgt ie ook wel alle homo's dood als hij dat zou willen, chip of niet.quote:Op woensdag 21 juli 2004 17:55 schreef MoonBaby het volgende:
[..]
Heb je het vorige topic wel goed gelezen? [url] Get chipped!! menselijke chippromo-campagne [/url]
RFID heeft ook iig de mogelijkheid tot locatiebepaling, Radio Frequency ID. Dat heb jij nu nog niet in je portemonnee.
En hoe dit kan leiden tot totale controle... probeer je eens in te denken dat alle mensen een RFID chip geďmplanteerd hebben, EN er zijn in de stad overal camera's voor de veiligheid (die ook mensen kunnen identificeren mbv gezichts- of postuursherkenning...) heb je dat beeld voor je? En nu komt er iemand aan de macht die zo ongeveer even ziek is als Hitler, maar dat heb je eerst nog niet door natuurlijk, Hitler kwam ook niet van de een op de andere dag met de jodenvervolging.
Dus stel dan dat de wetten langzaam gewijzigd worden, dan is niet alleen meer een inbreker een crimineel, maar ook iemand die een blowtje rookt, of iemand die homo is... en vervolgens iemand die veel omgaat met wat volgens de nieuwe wetten geld als crimineel. De mentaliteit van de mensen verandert ook, en ze gaan elkaar verlinken (hoeveel "vrienden/familieleden" naaien elkaar nu al niet om geld?).
Nu kunnen we nog vrij praten over de wetten, en we hebben vrijheid van meningsuiting. Maar wat als dat straks ook strafbaar wordt? Je wordt verlinkt, of automatisch opgemerkt door het systeem, en kunt je niet meer verbergen met al de camera's, en als je niet meewerkt met het systeem, wordt je er gewoon uitgetrapt. Met 1 druk op de knop kan jij straks niet meer geld opnemen, of bepaalde gebouwen in. Denk je dat de joden de tweede wereldoorlog (slechts 50 jaar terug) overleeft hadden met een dergelijk systeem?
Dus het klopt wel dat je nog niks slechts over de chip hebt gezien, maar probeer eens de mogelijkheden ervan op een rijtje te zetten, en je dan de meest ongunstige situatie voor te stellen (voor de veiligheid). Neem dan voor het gemak aan dat bovenstaand verhaal erg vergezocht is, en de kans op risico dus klein, maar het gevaar is HEEL groot.
Iedereen zal voor zichzelf moeten bepalen wat het risico is, en of dit systeem echt nodig is. Ik heb het al eens eerder ergens gepost, flitspalen was ook een goed idee, zelfs na wat testopstellingen enzo: moet je maar niet te hard rijden, je weet dat het niet mag en het is nog gevaarlijk ook! Ik hoef niemand uit te leggen dat het gebruik van flitspalen misbruikt wordt, en wat blijkt: zo gemakkelijk als het is ingevoerd zo moeilijk komen we ervan af!
Niemand kan garanderen dat het systeem met het chippen van mensen en het opstellen van camera's overal voor de veiligheid niet misbruikt gaat worden, wordt zelfs al aardig misbruikt (filmpjes illegaal verkrijgbaar van vrijende stelletjes... leuk! Vooral als jij het straks bent met je vriendin...).
Je schetst wel zo'n mooi doemscenario, maar je moet wel beseffen dat een totailitaire staat hier, met alle camera's en zooi die er nu al is, ook al heel goed mogelijk is. Dus je moet niet zozeer tegen die chip zijn, maar tegen wetswijzigingen zoals de patriot act, das heel wat anders.
RFid is maar in een straal van een paar meter uit te lezen. In theorie zou het kunnen dat overal ontvangers geplaatst worden en dat dat doorgestuurd wordt naar een centraal punt. Maar dat is tegen de wet op de privacy, en dat kan niet zomaar ongemerkt omdat elke winkel enzo verplicht een uplink zou moeten hebben.quote:Op woensdag 21 juli 2004 17:55 schreef MoonBaby het volgende:
[..]
Ach, de gevolgen zullen niet erger zijn dan in het geval van Hitler, die gebruikte de gemeentearchieven en de records van de synagogen om de joden te vinden en dat was al genoeg.quote:En hoe dit kan leiden tot totale controle... probeer je eens in te denken dat alle mensen een RFID chip geďmplanteerd hebben, EN er zijn in de stad overal camera's voor de veiligheid (die ook mensen kunnen identificeren mbv gezichts- of postuursherkenning...) heb je dat beeld voor je? En nu komt er iemand aan de macht die zo ongeveer even ziek is als Hitler, maar dat heb je eerst nog niet door natuurlijk, Hitler kwam ook niet van de een op de andere dag met de jodenvervolging.
Nederland is de laatste eeuw alleen maar toleranter geworden op het gebied van drugs en homo's. Waarom zouden ze dat nou ineens terugdraaien? Ik zie geen motiviatie voor dit scenario hoor.quote:Dus stel dan dat de wetten langzaam gewijzigd worden, dan is niet alleen meer een inbreker een crimineel, maar ook iemand die een blowtje rookt, of iemand die homo is... en vervolgens iemand die veel omgaat met wat volgens de nieuwe wetten geld als crimineel. De mentaliteit van de mensen verandert ook, en ze gaan elkaar verlinken (hoeveel "vrienden/familieleden" naaien elkaar nu al niet om geld?).
De meesten hebben het ook niet overleefd. Misschien dat een kwaadwillend persoon met dit systeem idd een paar procent efficienter kan zijn, maar dat komt ook neer op het feit dat je het probleem verkeerd legt. Als zo'n persoon aan de macht komt zijn we sowieso de lul, dus moeten we dat voorkomen!quote:Nu kunnen we nog vrij praten over de wetten, en we hebben vrijheid van meningsuiting. Maar wat als dat straks ook strafbaar wordt? Je wordt verlinkt, of automatisch opgemerkt door het systeem, en kunt je niet meer verbergen met al de camera's, en als je niet meewerkt met het systeem, wordt je er gewoon uitgetrapt. Met 1 druk op de knop kan jij straks niet meer geld opnemen, of bepaalde gebouwen in. Denk je dat de joden de tweede wereldoorlog (slechts 50 jaar terug) overleeft hadden met een dergelijk systeem?
Ik vind van niet, het gevaar wat jij noemt is al voor 99.9% aanwezig. Dus moeten we onze energie steken in het zorgen dat het niet misbruikt wordt ipv die 0.1% tegen te houden.quote:Dus het klopt wel dat je nog niks slechts over de chip hebt gezien, maar probeer eens de mogelijkheden ervan op een rijtje te zetten, en je dan de meest ongunstige situatie voor te stellen (voor de veiligheid). Neem dan voor het gemak aan dat bovenstaand verhaal erg vergezocht is, en de kans op risico dus klein, maar het gevaar is HEEL groot.
Het gebruik van plitspalen wordt niet misbruikt. Er geld een maximumsnelheid en het is het goed recht van de politie om elke fucking meter zo'n paal neer te zetten, omdat het overschrijden van de maximumsnelheid nou eenmaal strafbaar is.quote:Iedereen zal voor zichzelf moeten bepalen wat het risico is, en of dit systeem echt nodig is. Ik heb het al eens eerder ergens gepost, flitspalen was ook een goed idee, zelfs na wat testopstellingen enzo: moet je maar niet te hard rijden, je weet dat het niet mag en het is nog gevaarlijk ook! Ik hoef niemand uit te leggen dat het gebruik van flitspalen misbruikt wordt, en wat blijkt: zo gemakkelijk als het is ingevoerd zo moeilijk komen we ervan af!
Ach die filmpjes van mij zijn er alquote:Niemand kan garanderen dat het systeem met het chippen van mensen en het opstellen van camera's overal voor de veiligheid niet misbruikt gaat worden, wordt zelfs al aardig misbruikt (filmpjes illegaal verkrijgbaar van vrijende stelletjes... leuk! Vooral als jij het straks bent met je vriendin...).
Ik heb ook HBO electronica gedaan en weet precies wat een RFid is.quote:Nouja, kan er lang over praten, wanneer iemand jou een naald in je arm wil zetten wil je toch PRECIES weten wat er geďnjecteerd wordt en waarom, wat de risico's zijn, bijwerkingen...?
Idd, dat is het verhaal van die knakker die bezig was met rugzenuwen doorverbinden en daar uiteindelijk een informatieopslagchip van maakte. Mijn persoonlijke mening is dat ie grondig uit z'n aars zit te lullen.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:58 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Na 20 jaar uitontwikkeling verbeterde en miniaturiseerde de groep het chipontwerp dusdanig, dat het met een injektiespuit ingebracht kon gaan worden. De grootte ervan is 0.75mm in diameter en 7mm in lengte; kleiner dan een graankorrel. De chip heeft 250.000 componenten en loopt op een lithium batterij.
[snip]
Helaas is die bron weer zo vaag, naar mijn mening.
Het feit dat mensen bang zijn voor wat ze niet begrijpen word wel bevestigd door de wilde verhalen die er allemaal omheen verzonnen worden. Een RFid niet eens een chip, het is zo'n zelfde ding wat al jaren in de Etos op de dure spullen zit tegen diefstal.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:27 schreef new_moon het volgende:
[..]
ik ben het met je eens,.
mensen verklaren je nu voor gek maar wacht maar allemaal, als je inderdaad met zo'n chip móét rondlopen,. dan piep je wel anders..
ik weiger het, als het erop aan komt.. geen twijfel over mogelijk
Als jij moet kiezen in de toekomst, met name MOET, tussen je hand of je voorhoofd, wat kies je dan? en met deze kennis die je nu heb verkregen. Ga je dan niet sterk twijfelen?quote:Op donderdag 22 juli 2004 00:51 schreef raphidae het volgende:
[..]
Idd, dat is het verhaal van die knakker die bezig was met rugzenuwen doorverbinden en daar uiteindelijk een informatieopslagchip van maakte. Mijn persoonlijke mening is dat ie grondig uit z'n aars zit te lullen.
Waar ie mee begint in zijn verhaal en waar ie mee eindigt zijn twee compleet verschillende dingen en ik zie niet in hoe het 1 uit het ander kan voortkomen zonder ergens totaal opnieuw te beginnen.
Verder, die knakker heeft het over een chip die gevoed wordt met een lithium batterij, en heeft het over zweren als de batterij lekt. Je bind dat mooi aan Openbaringen. Lees mijn post boven wat ik van Openbaringen vind. Naast dat is het probleem dat als die batterij lekt dat je dan hardstikke dood gaat. Zweren, jaja...
En we hebben het hier over een RFid, dat geen voeding heeft, het echoed een ontvangen signaal terug met een bepaalde code en is totaal passief en non-allergisch.
RFID is inderdaad passief. en daarom ook nooit te gebruiken als locatie middel zoals grps.quote:Op donderdag 22 juli 2004 00:51 schreef raphidae het volgende:
En we hebben het hier over een RFid, dat geen voeding heeft, het echoed een ontvangen signaal terug met een bepaalde code en is totaal passief en non-allergisch.
Nee, ik heb theologie gestudeerd en heb Openbaringen zelfs in het grieks gelezen. Ik heb dan ook geen nieuwe kennis verkregen . En aangezien Openbaringen zich in het verleden afspeelt zie ik geen link dan een toevalligheid.quote:Op donderdag 22 juli 2004 01:24 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Als jij moet kiezen in de toekomst, met name MOET, tussen je hand of je voorhoofd, wat kies je dan? en met deze kennis die je nu heb verkregen. Ga je dan niet sterk twijfelen?
Niet op die manier nee, maar theoretisch zou een groot netwerk dat op elke 4 vierkante meter een ontvanger heeft iedereen kunnen traceren (zie de film Minority Report met retinascans). Maar dat is te moeilijk te realiseren, plus dit druist in tegen de wet op de privacy. Op het moment dat ze de wet op de privacy willen gaan aanpassen ga ik me druk maken natuurlijk, maar daar is tot nu toe nog geen stap toe gezet, de wet is zelfs alleen aangescherpt de laatste jaren.quote:Op donderdag 22 juli 2004 01:27 schreef Boomstam het volgende:
[..]
RFID is inderdaad passief. en daarom ook nooit te gebruiken als locatie middel zoals grps.
je gaat nu een beetje een beetje lopen dwalen. je geeft antwoord op me laatste opmerking en creeert daaruit een mening die schijnbaar antwoord moet geven op het 1e gedeelte.quote:Op donderdag 22 juli 2004 02:24 schreef raphidae het volgende:
[..]
Niet op die manier nee, maar theoretisch zou een groot netwerk dat op elke 4 vierkante meter een ontvanger heeft iedereen kunnen traceren (zie de film Minority Report met retinascans). Maar dat is te moeilijk te realiseren, plus dit druist in tegen de wet op de privacy. Op het moment dat ze de wet op de privacy willen gaan aanpassen ga ik me druk maken natuurlijk, maar daar is tot nu toe nog geen stap toe gezet, de wet is zelfs alleen aangescherpt de laatste jaren.
als je theologie heb gestudeert dan weet je ook dat er in de bijbel staat dat het woord van God niet volledig begrepen kan worden zonder de hulp van Jezus.quote:Op donderdag 22 juli 2004 02:21 schreef raphidae het volgende:
[..]
Nee, ik heb theologie gestudeerd en heb Openbaringen zelfs in het grieks gelezen. Ik heb dan ook geen nieuwe kennis verkregen . En aangezien Openbaringen zich in het verleden afspeelt zie ik geen link dan een toevalligheid.
Zie mijn post eerder.
Vrijheid.....is dat niet relatief en altijd voor ieder persoon anders?quote:Op donderdag 22 juli 2004 06:44 schreef BaajGuardian het volgende:
en de CHIP is hier de ketting van , een merk en een tag , te word erdoor geketend voor de rest van je leven , je bent een nummer , een niks , en dat voor veiligheid?
wat heb je aan veiligheid zonder vrijheid!?!?!
zonder vrijheid heb je nog veiligheid nog vrijheid...
men *moet* de ogen openen , en een barriere opwerpen voor de chip , laat dezelfden die de twin towers naar beneden , detoneerden niet macht over je krijgen , niet meer dan ze al hebben.!
www.infowars.com
lees de site , we hebben al genoeg ignorance , het is tijd voor de waarheid van wat er is gebeurd.
Met eigenaar van CBN oprichter van de Christian Coalition (de machtigste christelijke lobie groep in de V.S.) ex yale student en alround christen fundamentalist Pat Robbertson als vriend van de familie Bush en die nog steeds veel invloed heeft in bij de republikeinen.quote:Op donderdag 22 juli 2004 06:44 schreef BaajGuardian het volgende:
in amerika zijn christennen al terroristen , ze zijn een gevaar voor de staat want ze staan waar ze voor geloven...
inderdaad als je de 2 grootste partijen neemt inclusief de mensen die er op stemmen + de christtennen neemt blijft er minder dan 10% over.quote:net als de republiekeinen , dat zijn ook terroristen volgens nieuw amerika
en de democraten....
eigenlijk zijn alle mensen die ergens in geloven terrorist
dus iedereen die patriot is is de lulquote:tenzei je voor een algehele nazi staat bent , genaamd NWO
quote:en de CHIP is hier de ketting van , een merk en een tag , te word erdoor geketend voor de rest van je leven , je bent een nummer , een niks , en dat voor veiligheid?
De info van zulke sites lijkt soms heel veel of is dezelfde als op christelijke sites (die ik dus als niet christen niet erg objectief vind.)quote:wat heb je aan veiligheid zonder vrijheid!?!?!
zonder vrijheid heb je nog veiligheid nog vrijheid...
men *moet* de ogen openen , en een barriere opwerpen voor de chip , laat dezelfden die de twin towers naar beneden , detoneerden niet macht over je krijgen , niet meer dan ze al hebben.!
www.infowars.com
lees de site , we hebben al genoeg ignorance , het is tijd voor de waarheid van wat er is gebeurd.
onder vrijheid valt ook de vrijheid om een andere mening te hebben als die vreihijd weg is ben je met een andere mening ook niet meer veiligquote:Op donderdag 22 juli 2004 11:27 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Vrijheid.....is dat niet relatief en altijd voor ieder persoon anders?
De ene irakees voelt zich vrij omdat ie verlost is van saddam.
De andere irakees voelt zich opeens niet vrij door amirikaanse troepenmacht in hun land.
Bovendien er zijn wel meer dingen die belangerijker zijn dan vrijheid, zoals genoeg voedsel hebben, en liefde schijnt het ook altijd beter te doen dan vrijheid. Waarom zou veiligheid dat ook niet zijn voor het gros van de mensen?
Zoals ik al zei, nee. Ik twijfel geen moment. Openbaringen ging over de wens van keizer Nero dat alle romeinse burgers een zichtbaar merkteken (brandmerk) kregen op de hand of voorhoofd en dat iedereen zonder dat brandmerk (christenen en anderen die hij vervolgde) niets konden kopen en makkelijker herkend konden worden.quote:Op donderdag 22 juli 2004 03:09 schreef Boomstam het volgende:
[..]
je gaat nu een beetje een beetje lopen dwalen. je geeft antwoord op me laatste opmerking en creeert daaruit een mening die schijnbaar antwoord moet geven op het 1e gedeelte.
wat nou als je wat voor chip dan ook. krijgt in je hand of voorhoofd. ga je dan niet sterk twijfelen aan openbaringen? of je nu wel of niet privency heb en localiseerbaar ben? Met als enige dat je moet handelen(kopen, verkopen) met die chip?
Met de hulp van Jezus brengen de meeste gelovigen het er anders niet beter vanaf. Als je net zoals ik de grondteksten hebt bestudeerd dan kom je er vrij snel achter dat wat er tegenwoordig van gemaakt is totale bullshit is. Het is niet voor niets dat de meeste geestelijken die theologie gestudeerd hebben niet geloven wat ze preken (In Engeland was dat 82% van de anoniem ondervraagden).quote:Op donderdag 22 juli 2004 03:15 schreef Boomstam het volgende:
[..]
als je theologie heb gestudeert dan weet je ook dat er in de bijbel staat dat het woord van God niet volledig begrepen kan worden zonder de hulp van Jezus.
Eénwereldorde?quote:Bovendien hoevaak moet het toevallig zijn als je die chip krijgt tijdens de éénwereldorde, met 1 machthebber. waarbij christenen gelijk gesteld zullen worden aan mensen zoals drugsverslaafde, drigshandelaren, maffia, pedofilen.
Er is nog geen enkele indicatie dat ook maar 1 van deze dingen staat te gebeuren, dus er is zelfs niet eens een toevalligheid.quote:want zoals jij dan ook weet staat dit ook in de bijbel
En wat nou als die bazuinen ook nog is uitkomen?
nog steeds toevallig? hoever moet men gaan voor het niet meer toevallig kan zijn.
Je weet ook wel trouwens dat mensen die het maar niet willen zien dat die juist geslagen worden. want ook dit staat erin.
Dit is inderdaad een steekhoudend argument, in de geschiedenis is het altijd de meerderheid geweest die een minderheid onderdrukt.quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:26 schreef -Beestje- het volgende:
Maar het de algehele boodschap die overkomt is dat een klijne elite de overgrote meerderheid van de V.S. tot zondebok probeert te maken.
terwijl in de geschiedenis het altijd een minderheid is.
je mag ook [snip] doen als je toch antwoord geeft op het hele verhaalquote:Op woensdag 21 juli 2004 22:04 schreef Morkje het volgende:
Je verhaal is veel te vergezocht. En het gaat hier om het middel, en niet wat bad guys er eventueel mee zouden kunnen doen. Als er nu iemand in de VS aan de macht komt die absolute macht naar zich toe cheat, dan krijgt ie ook wel alle homo's dood als hij dat zou willen, chip of niet.
En over die plaatsbepaling: als je een meter van een ontvanger staat misschien...
idd een big brother politiestaat is tegen oa de wet op privacy .. in amerika pakken ze dat aan door wetten te maken die de origenele weten schrappen.. je realiseerd je toch wel dat we bikkelhard zonder nadenken amerika volgen op bepaalde gebiedenquote:Op donderdag 22 juli 2004 00:42 schreef raphidae het volgende:
Maar dat is tegen de wet op de privacy
het concept wat je dus kan vinden in de theorietjes .. die mr bush sr 12 jaar geleden aankondigd als mogelijk na de iraq oorlog een new world order .. waarbij ze zoon nu papieren ondertekend .. waarbij er zelfs nog wetten gemaakt worden dat je het er niet over mag hebben .. en die van de GW sr kan ik quoten (is dat niet een tikkeltje tegenstrijdig en verdacht , vast niet)quote:Ach, de gevolgen zullen niet erger zijn dan in het geval van Hitler
stel je eens voor dat amerika zegt, en nu is het afgelopen met dat gezeik tegen ons , jullie zijn toch voor of tegen ons.. werd gezegd voor die iraq oorlog, wij allemaal braaf, ja we zijn met jullie, remember, .. nou goed.. worst kaas scenario he... amerika zegt nu dat heel europa maar officieel amerika moet worden, opstanden ja, tegenwerking ja, maar als ze het roepen.. hoeveel kans denk je dat het niet lang daarna ook zo zal zijn.. werkelijk.quote:Het probleem is hier dat er zo iemand aan de macht komt, niet wat die toevallig zou kunnen misbruiken...
en een wolf in schaapskleren herken je ook altijd van te voren hequote:[snipje]
De meesten hebben het ook niet overleefd. Misschien dat een kwaadwillend persoon met dit systeem idd een paar procent efficienter kan zijn, maar dat komt ook neer op het feit dat je het probleem verkeerd legt. Als zo'n persoon aan de macht komt zijn we sowieso de lul, dus moeten we dat voorkomen!
true en.. ik denk imho dat geld als ruilmiddel NIET verkeerd is, maar is het tegenwoordig nog steeds een ruilmiddel, ja zal je zeggen, eerst nadenken ajb..... imho is geld niet verkeerd .. is een pinpas niet verkeerd en is RFid niet verkeerd, maar we weten allemaal dat tech in de verkeerde handen niet veel goeds hoeft te zijn..quote:Er zijn zat dictators die zonder zo'n systeem een heel land in bedwang en onder controle houden met zelfs nog minder technologie. Zullen we de pinpas ook maar afschaffen?
quote:Overgens rij ik zelf regelmatig (veel) te hard
[snip] Dus leg het toch maar eens uit hoe ze misbruikt worden.
ontwrichten .. ik vind met 220 zelfs 's nachts onverantwoordquote:ter·ro·ris·me (het ~)
1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk
dat wil nog niet zegen dat ze een tovenaarstruucje kunnen uithalen door je de ene te laten zien en de andere te implanteren..quote:Ik heb ook HBO electronica gedaan en weet precies wat een RFid is.
We are the Borg.quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:09 schreef Dromenvanger het volgende:
Klopt Muus, ff doem-scenario erbij pakken. Stel ze kunnen met een machine jou ergens naar toe sturen, omdat die chip electronisch is. Dan zit er een figuur achter de machine en zegt van, ga eens daarheen. Onbewust en zonder te denken doe je dan wat er wordt gecommandeerd.
( een van de vele doemscenario's is dit)
Kloptquote:Op donderdag 22 juli 2004 15:18 schreef MUUS het volgende:
[..]
We are the Borg..
Huuuuuuuuu!!
Joh, al is het maar dat iemand me knockout slaat en 'ff' mijn info uit mijn arm leest. Alleen dat vind ik al een scary idee. Lang leve privacy enzo.
quote:Op donderdag 22 juli 2004 00:42 schreef raphidae het volgende:
Ach, de gevolgen zullen niet erger zijn dan in het geval van Hitler, die gebruikte de gemeentearchieven en de records van de synagogen om de joden te vinden en dat was al genoeg.
Het probleem is hier dat er zo iemand aan de macht komt, niet wat die toevallig zou kunnen misbruiken...
Nederland is de laatste eeuw alleen maar toleranter geworden op het gebied van drugs en homo's. Waarom zouden ze dat nou ineens terugdraaien? Ik zie geen motiviatie voor dit scenario hoor.
Ja, waar kan ik tekenen voor het afschaffen van de pinpas? Serieus, ik heb medelijden met mensen die IN DE RIJ moeten staan voor een pinautomaat om hun eigen geld op te gaan halen. Ik sta zelf zo min mogelijk in de rij, ga op uren wanneer weinig mensen pinnen, en ik pin dan ook gelijk zoveel ik kan. Ik pin ook niet meer in winkels, noem het maar paranoia, ik moet er gewoon niks van hebben.quote:
Er zijn zat dictators die zonder zo'n systeem een heel land in bedwang en onder controle houden met zelfs nog minder technologie. Zullen we de pinpas ook maar afschaffen?
Ik ga geen discussie houden over wel of niet misbruiken van de flitspalen. Ieder z'n eigen mening, en we kunnen een hele thread ermee vullen. Ik ben simpelweg van mening dat de locatie van het flitsen meer gericht is op het vangen van zoveel mogelijk vissen (geld) dan het veiliger maken van het verkeer. Ik vind het schandalig dat er zelfs quota's bepaald worden die door de flitspolitie geďnd moeten gaan worden per jaar. Het is voor mij (persoonlijke mening) duidelijk geworden dat het doel van veiligheid voorbij is gestreefd door het doel geld.quote:Het gebruik van plitspalen wordt niet misbruikt. Er geld een maximumsnelheid en het is het goed recht van de politie om elke fucking meter zo'n paal neer te zetten, omdat het overschrijden van de maximumsnelheid nou eenmaal strafbaar is.
Dat jij het niet leuk vind dat je een bon krijgt wil nog niet zeggen dat het misbruik is.
-knip
Dus leg het toch maar eens uit hoe ze misbruikt worden.
Het spijt me dat te moeten horen, dat je dat uit eigen ervaring hebt. Maar ik denk dat het middel (camera) dan verkeerd wordt gekozen. Bij mij zus in de straat woont een pedofiel, en je ziet gewoon dat die gozer niet spoort en dat hij nog een keer gaat toeslaan. Staat ie daar te gluren naar de kleine kinderen uit die buurt, inclusief mijn neefje van 4. Een camera zal echt niet helpen, een chip ook niet, de gozer na z'n eerste vergrijp volledig castreren (ballen EN penis) lijkt me een betere idee.quote:Of wacht maar totdat jouw vriendin of kind verkracht wordt ergens in een straat waar het zomaar kon omdat er geen camera's hingen. Dan zou je er alles voor over hebben dat daar een camera hing. En dat weet ik uit ervaring.
stom van me ..@ iemand van de Mod'squote:Op woensdag 21 juli 2004 17:55 schreef MoonBaby het volgende:
Heb je het vorige topic wel goed gelezen? Get chipped!! menselijke chippromo-campagne ...
en ze waren toch nog zo tegen de mogelijkheid dat ze voor het internationale recht zouden komen ...rememberquote:To deter and punish terrorist acts in the United States and around the world, to enhance law enforcement investigatory tools, and for other purposes. Be it enacted by the Senate and House of Representatives of the United States of America in Congress assembled,
[snipperdesnip]
(2) to reimburse any department or agency of the Federal Government for any costs incurred in connection with detaining in foreign countries individuals accused of acts of terrorism that violate the laws of the United States
je maakt de grootste fout in je leven , of mischien beter gezegd , in je bestaan.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:06 schreef raphidae het volgende:
Ik heb VeriChip gemailed met de vraag of er een pilot is in de regio hier en Ik word mid december 2004 gechipped
Ik zal foto's maken als het zover is.
Lang leve de technologie.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
je maakt de grootste fout in je leven , of mischien beter gezegd , in je bestaan.
doe het niet.
ik meen het , doe dit niet.
Wat wil je nou eigenlijk bereiken met zo'n post? krijg je thuis geen genoeg aandacht ofzo?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:06 schreef raphidae het volgende:
Ik heb VeriChip gemailed met de vraag of er een pilot is in de regio hier en Ik word mid december 2004 gechipped
het is nieuwquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:16 schreef DarkGangster het volgende:
Waarom zou je een chip in je lichaam doen?
Om het als creditcard, toegangsbewijs te gebruiken vind ik onzin.
Als je het gebruikt als een soort communicatiemiddel dat aan je zenuwstelsel vastzit (zodat je telepatisch kan communiceren) dan kan dat nog wel naar mijn mening.
Waarom een chip??quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:24 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
het is nieuw
en omdat het kan
Als je zo redeneert, dan zou ik als ik jou was er inderdaad een nemen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:24 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
het is nieuw
en omdat het kan
Anderen vinden dit geen onzin. Maar we vallen in herhaling. Het grootste voordeel van de chip is gemak. Dit kan ook met bv een enkel pasje of sleutelhanger maar die kan je weer vergeten enzo.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:16 schreef DarkGangster het volgende:
Waarom zou je een chip in je lichaam doen?
Om het als creditcard, toegangsbewijs te gebruiken vind ik onzin.
Het leek me interessant voor de huidige discussie, maar gelukkig zijn er mensen die mijn thuissituatie beter in deze thread vinden passen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:14 schreef MoonBaby het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk bereiken met zo'n post? krijg je thuis geen genoeg aandacht ofzo?
Ik hou je niet tegen hoor, ga je gang. ben wel benieuwt naar wat je conclussies zijn met zo'n chip.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:35 schreef raphidae het volgende:
[..]
Het leek me interessant voor de huidige discussie, maar gelukkig zijn er mensen die mijn thuissituatie beter in deze thread vinden passen.
aan de andere kant moeten er eerst een paar grote blunders mee gemaakt worden wil de technology afschrikken, voor de groep die nu de nadelen niet wil zien. en daar zijn weer vrijwilligers voor nodigquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
je maakt de grootste fout in je leven , of mischien beter gezegd , in je bestaan.
doe het niet.
ik meen het , doe dit niet.
chip in je van een bedrijfquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 10:12 schreef KeeZ het volgende:
Kom maar op met die chip..
er zit al een chip in geldquote:. Hoef ik ook geen portomonnee meer mee op straat
even verderop zeg je terecht al dat het wel kanquote:en kan ik ook niet worden gerolt
met of zonder portomonaie zal die chip echt geen reet kunnen doen aan zinloos geweldquote:door 1 of andere crimineel die me vervolgens op grond van zinloos geweld in elkaar trapt
cocaine zal mss nog iets lastig zijn om te chippenquote:... dan moet hij mn hand (oid) maar meenemen naar de winkel om zijn boodschapjes te doen en zijn cocaďne te kopen...
er zitten ook voordelen aan een chip in het algemeen ..dat is het probleem ook niet .. draadje gelezen ?quote:oh ja, deze post is zeker bedoelt om de discussie op te laaien, ik vind namelijk dat niet iedereen zo huiverig moet zijn
kijk ook eens naar de negatieve zeggen we tegen iedereen want je gaat alleen de positieve dingen horen in de mediaquote:maar ook eens de positieve
als we hier geen patriot act krijgenquote:-we leven in een rechtstaat remember-
wat een bullshit .. dit zijn geen voorbeelden van die chip ..quote:kant zou moeten zien, de hooligans kunnen stadions niet meer in met een chip, zwartrijden in treinen bestaat niet meer, etc. etc.
Proficiatquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:06 schreef raphidae het volgende:
En toch merk je dat mensen heel weinig moeite met een gsm hebben en er ook geen last van hebben dat de maatschappijen weten waar je bent. Ook deze info wordt gebruikt tegen criminelen en iedereen vindt dat okquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:49 schreef Slee-3r het volgende:
Ze zeggen dat ze je niet zullen tracen, maar moeten we alles geloven wat we te horen krijgen.
Das waar... en daarom staat ie ook niet zo vaak aan.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:53 schreef livEliveD het volgende:
[..]
En toch merk je dat mensen heel weinig moeite met een gsm hebben en er ook geen last van hebben dat de maatschappijen weten waar je bent. Ook deze info wordt gebruikt tegen criminelen en iedereen vindt dat ok
Er zijn fokkers die bij een bedrijf werken waarbij ze vertrouwelijk info van andere fokkers op kunnen vragen. De meesten zullen professioneel zijn om hier niks mee te doen maar als je bv je buurman wil natrekken en je hebt toevallig wat vrienden op goede plaatsen dan kun je heel veel te weten komen wat echt niet de bedoeling was. Maar ja iemand moet bij de gegevens kunnen en je kan niet ruiken wie er goed mee omgaatquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:03 schreef stigchel het volgende:
Daarentegen zal niemand, zo maar bij dat soort gegevens kunnen. Dat kan nu ook niet.
LOLquote:Als je wantrouwen en de algehele politiestaat even vergeet, wat is dan helemaal het punt?
defineer crimineelquote:Nou ben ik geen crimineel dus heb ik in principe niets te verbergen
liegen is ook crimineel gedragquote:, maar mijn baas hoeft niet te weten dat ik lekker door de IKEA loop te struinen terwijl ik gezegd had dat ik niet echt niet kon invallen wegens kaartjes voor een voorstelling en weet ik wat
interessant .. misschien vinden veel mensen dat niet zo'n probleem maar ik sta er niet om te springen hoor als iets voor mij kan en gaat beslissenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:03 schreef stigchel het volgende:
Omdat die code dat onhandig vind, meld ie zich aan voor automatisch op rekening reizen.
Weet je hoe graag ze die zooi willen koppelen dan? Bedrijven die onstaan die data harvesten en derde partijen gaan verkopen enzoquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:03 schreef stigchel het volgende:
Wat is dan het probleem. Winkels of personen die niet in de gegevens kunnen, zullen nooit weten wie 39irhf03-3jf0e--3jdldlej is.
Jouw stukje lijkt haast sarcastisch geschreven, maar ik weet niet of dit ook daadwerkelijk jouw bedoeling was.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:03 schreef stigchel het volgende:
...
Als je geen antiglobalist bent, of je overheid niet intrinsiek wantrouwt, dan zijn er (behalve de enorme naald) geen noemenswaardige nadelen aan de chip.
En dan zijn er mensen die eigenlijk alles wantrouwen. Dat mag. Doe het dan niet, je wordt er niet vrolijker van. Op dit moment kun je niet meer door het centrum van Londen lopen zonder door tientallen camera's gezien te worden. Ze kunnen je van de metro tot in de winkel volgen. Steekt je dat dan? Ga je dan incognito als dat in bijvoorbeeld Rotterdam of Utrecht ook zo zou zijn? Misschien even, maar daarna denk je 'fuck it, teveel moeite'.
Als je wantrouwen en de algehele politiestaat even vergeet, wat is dan helemaal het punt?
jij weet niet dat je specifiek dat nummer hebtquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:03 schreef stigchel het volgende:
Wat is dan het probleem. Winkels of personen die niet in de gegevens kunnen, zullen nooit weten wie 39irhf03-3jf0e--3jdldlej is.
Ik bedoelde eigenlijk meer in de situatie dat je niet hoeft te werken en je baas belt of je please please please in wilt vallen want hij heeft niemand anders en dat je gewoon niet van hem afkomt en daarom als laatste redmiddel moet gaan verzinnen waarom je echt niet kan. Je hebt van die bazen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:14 schreef coz het volgende:
liegen is ook crimineel gedrag
"terrorist .. niet willen werken he
voor straf halen we de chip eruit, en nou zijn we heel heel heel mild"
ben je een terrorist als je eenmaal door rood loopt per ongeluk
een rechter kan het nog relativeren .. een chip niet![]()
Ja en dat mag nu niet niet. Dat mag nu ook niet. Als jij aangeeft dat je niet wilt dat je gegevens doorverkocht worden, moet je dat aan kunnen geven als je bijvoorbeeld meedoet aan een prijsvraag ofzo. Dat moet ook gelden voor een chip. Nu koppelt AH ook je bonuskaart gegevens niet aan je belastingaanslag ofzo, dat mag helemaal niet en dat kan ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:29 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Weet je hoe graag ze die zooi willen koppelen dan? Bedrijven die onstaan die data harvesten en derde partijen gaan verkopen enzo
Niet sarcastisch, meer relativerend. Kijk iedereen mag protesteren en actie voeren en weet ik wat. Daar verandert zo'n chip niets aan. Ik bedoel dat ik persoonlijk de nederlandse regering niet wantrouw. Ik ben het niet met het beleid op sommige punten eens, maar in wantrouw niet. Ik denk niet dat ze kwade zin hebben, niet met belastinggeld en niet met mijn identiteitsgegevens. Ik denk niet dat de regering uit is op totale controle en totale controleerbaarheid. Ik vind het geen enkel probleem dat de politie mijn gangen na kan trekken. Dat kunnen ze nu ook, maar met zo'n chip veel makkelijk, scheelt veel geld, kunnen we weer in het onderwijs steken ofzo.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:32 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Jouw stukje lijkt haast sarcastisch geschreven, maar ik weet niet of dit ook daadwerkelijk jouw bedoeling was.
Individualisme en zelf denken wordt dus gezien als potetieel gevaarlijk en dan ben je dus verdacht? Je hebt dus geen vrijheid van meningsuiting meer? Hoe kun je dit land dan democratisch vinden als je geen vrijheden hebt en de bestaande overheid niet mag wantrouwen. Zou voor de overheid wel makkelijk zijn, dan zouden er nu ook geen demonstraties zijn en heb je in werkelijkheid een gecontroleerde dictatuur.
Gelukkig is "Thought Crime" nog geen echte misdaad, maar af en toe lijkt het erop dat het grootste deel van de Nederlanders niet eens meer zelfstandig denkt. En dan vinden mensen het ook nog raar als je zelf over dingen nadenkt en een beetje wantrouwig tegenover algemeen geaccepteerde leugens staat.
ik snapte de situatie, maar dat laatste redmiddel is nog steeds gelogenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:59 schreef stigchel het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk meer in de situatie dat je niet hoeft te werken en je baas belt of je please please please in wilt vallen want hij heeft niemand anders en dat je gewoon niet van hem afkomt en daarom als laatste redmiddel moet gaan verzinnen waarom je echt niet kan. Je hebt van die bazen.
Anyway. Er komt echt niet in iedere lantaarnpaal zo'n chip. Er hangt nu ook niet bij ieder zebrapad een camera. Als je door rood loopt, word je echt niet gechipt als voetganger. Ik ben het helemaal met je eens dat gewoon op straat lopen prive en anoniem moet kunnen blijven.
kloptquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:01 schreef stigchel het volgende:
Ja en dat mag nu niet niet
en dat zal ze tegen houden hequote:. Dat mag nu ook niet
en als ze zeggen dat ze het niet doen dan doen ze het nietquote:. Als jij aangeeft dat je niet wilt dat je gegevens doorverkocht worden, moet je dat aan kunnen geven als je bijvoorbeeld meedoet aan een prijsvraag ofzo. Dat moet ook gelden voor een chip.
quote:Nu koppelt AH ook je bonuskaart gegevens niet aan je belastingaanslag ofzo, dat mag helemaal niet en dat kan ook helemaal niet.
hele systeem kost natuurlijk niets he .. daarnaast zou de politie geinteresseerd moeten zijn in de criminelen .. die als eerste weer die chips zullen omzeilen ..quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:13 schreef stigchel het volgende:
[..]
Niet sarcastisch, meer relativerend. Kijk iedereen mag protesteren en actie voeren en weet ik wat. Daar verandert zo'n chip niets aan. Ik bedoel dat ik persoonlijk de nederlandse regering niet wantrouw. Ik ben het niet met het beleid op sommige punten eens, maar in wantrouw niet. Ik denk niet dat ze kwade zin hebben, niet met belastinggeld en niet met mijn identiteitsgegevens. Ik denk niet dat de regering uit is op totale controle en totale controleerbaarheid. Ik vind het geen enkel probleem dat de politie mijn gangen na kan trekken. Dat kunnen ze nu ook, maar met zo'n chip veel makkelijk, scheelt veel geld, kunnen we weer in het onderwijs steken ofzo.
jouw standpuntquote:Mijn standpunt is : "Het privacy offer dat gemaakt moet worden voor een identificatiechip weegt niet op tegen het gewin aan gemak, persoonlijke veiligheid en kostenbesparing op micro en macro niveau. Volledige anonimiteit moet gewaarborgd worden waarbij de drager zelf verantwoordelijk is voor het niet kunnen uitlezen in noodgevallen en het op andere manieren kunnen identiciferen waar dat nodig danwel geeist wordt."
quote:Mijn stelling hierbij : "Het chippen van mensen mag alleen vanuit overheidswege gebeuren, net zoals het uitgeven van het biometrisch paspoort nu. Alleen door de overheid gelicenseerde instanties zoals politie en ziekenhuis krijgen directe toegang tot de koppeling tussen code en persoonsgegevens. Voor de rest is de persoon zelf verantwoordelijk bij welke instanties hij zijn code wel of niet aangeeft. "
klopt .. maar is wel een fundamenteel verschil in het beschikken over het 'aan/uit knopje' [qiote]quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:16 schreef stigchel het volgende:
Oh ik ben ook voorstander van een chip buiten je lichaam hoor. Een interne chip voegt wat mij betreft geen waarde toe ten opzichte van diezelfde chip in je horloge.
Maar dat doet niets af aan het dragen ervan.
net als dat bij veel bedrijven er is overgestapt op een relatief papiervrije omgeving .. resultaat een vergroting van het aantal afdrukjes wat er gemaakt word om alles mee te nemen naar huis enzenz .. vergeet niet dat met zo'n systeem de complete administratie qua kernpunten ook nog op papier moet komen .. of wil je bij een stroomstoring het hele land op ze bek hebbenquote:Het chipsysteem kost ook geld, maar de besparingen moeten wel groter zijn. Anders is het sowieso niet te verkopen. Ik denk dat het goedkoper kan. Als ik alleen al bedenk wat voor administratieve rompslomp dat in de zorg kan schelen.....
tenzij ik je chip hebquote:Ik denk ook dat mijn veiligheid er groter door wordt. Mijn auto rijdt alleen voor mij,
liever mijn horloge dan me arm .. of voorhoofdquote:jatten heeft geen zin meer[quote] behalve het jatten of dupliceren van iemands chip [quote]. Net zoals mijn telefoon alleen voor mij belt (wat overigens argumenten voor implanteren zijn omdat je chip horloge ook gelift van worden).
ik gebruik beide[/quote]Jij bedoeld niet zozeer dat je het vervelend vindt dat jou reisafstanden gelogd worden, maar dat je het allesomvattende datamining dat daaruit kan ontstaan als negatief voor de ontwikkeling van de samenleving ziet. [/quote] is een element .. anderen een nog grotere tweesplitsing tussen arm en rijk .. of lees geupdate of niet ... of lees verbeterd of niet .. maar dat zijn ook maar elementenquote:Mijn deur gaat voor mij open dus kan ik mijn sleutels niet meer verliezen. Ik had het over persoonlijke veiligheid. Niet direct het vergroten van een gevoel van veiligheid op straat. Ik kan nog steeds beroofd of vermoord worden. Het is meer dat het chippen van personen en eigendommen veel voorkomende misdaad kan voorkomen. Ook de veiligheid in het verkeer kan worden vergroot door mensen die zich chronisch misdragen de startfunctie te ontkennen.
[quote] is het niet handiger om al die auto's systematisch te laten rijden ... ohnee dat zou je recht op rijden beperken .. rellen[quote]
Kijk, het zijn natuurlijk allemaal voorbeelden op kleine schaal en op persoonlijk niveau terwijl jij meer praat over de algehele effecten op de samenleving.
sorry ik had dequote:Je schuift me een 'DOOOOOH wake up man' voor de voeten.
uhm .. dus is het scenario minder of meer reeelquote:Ik wil die direct terug kaatsen. Als jij denkt dat precies dat nu nog niet gebeurd, dan ben je pas aan het slapen.
lees ; verkoop je huis en ga zwervenquote:Het opgeven van gegevens zal er inderdaad in sluipen. Allereerst zal iedereen als een waakhond op zijn gegevens zitten. Maar hoe langer het duurt, hoe makkelijker je ermee wordt. Maar dat is dan niet aan het systeem te wijten. Dat ligt dan echt aan jezelf. Mijn stelling gaat er ook over dat het vrijgeven van je gegevens in principe je eigen verantwoordelijkheid is. Wil je anoniem blijven, dan geef je je nergens voor op.
dat is dus een van de dilemma's ;het is niet alleen aan jouw of je hem gebruikt .. als je hem hebt dan word ie ook gebruikt ..quote:Maakt het je geen zier uit, dan verraad je je overal en nergens. Het is maar net wat je zelf wilt. Het hebben van een chip wil niet zeggen dat je hem gebruikt.
wie niet .. maar ik denk niet dat die functie erin komt ...dat weet ik eigenlijk wel zeker .. sws bij de rfid werkt dat nietquote:Ik wil ook een aan uit functie
die laatste ben je ook maatquote:. Twee codes, jou echte code en een 000000000 code.
jup .. (doemscenario's zijn best de moeite waard om rekening mee te houden, ik zeg het van te voren ) maar als iedereen verplicht een chip krijgt dan zullen ze er ook bij zeggen dat je het systeem niet mag beinvloeden (om te voorkomen dat de crimineel met iemand anders chip gaat lopen ) en daar sta je dan weer met je goede gedrag, te werken omdat je baas ziet dat je in de ikea zou staanquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:55 schreef stigchel het volgende:
Maar als iedereen 000000000 als uit-code stuurt, weet nog niemand iets.
Een stoorzender moet mogelijk zijn, ook voor rfid.
ja .. allemaal, overdrachten van bedrijven om personeel te ontslaan om het daarna terug te kopen, illegaal dumpen van afval .illegale houtkap .. al die schepen die ontmanteld worden in arme landen .. zo maar een paar voorbeelden .. kom op zeg.. bedrijven willen winst en gaan over lijken .dat ze dat niet allemaal doen is ons geluk maar zeker geen standaardquote:Bedrijven houden zich inderdaad aan die regels
dat gaat off topicquote:, omdat het overtreden ervan reele gevolgen heeft.
het doen alsof je eraan houdt en de gegevens doorverkopen is vrij lucratiefquote:Als marktonderzoeker krijg je hele bakken persoonlijke gegevens, maar daar zijn gedragscodes voor die je onderschrijft. Net zoals ISO certificatie. Het niet hebben levert een concurrentienadeel.
nee tuurlijk niet .. het interesseerd werkelijk niemand of je tampons rookt of dat je favoriete merk glijmiddel ook je sladressing is .. de gegevens zijn niet 'slecht' lees statistiek .. zelfs het misbruiken nog niet lees direct marketing.ipv een overdosis aan folders .. maar het gaat niemand gewoon ene fuck aan ..daarom heet het ook privacyquote:Ook het doemscenario dat je gegevens werkelijk op straat liggen wekt bij mij niet de indruk dat dat slecht is
gelukkig , dan kunnen we je er op wijzenquote:Als ieder bushokje mijn chip scant, als iedere winkel mijn komen en gaan opslaat en als iedere handige harry een scanner op zijn fiets kan monteren wat nog zie ik daar geen direct gevaar in.
nope .. je vergeet dat je medische gegevens erin staan .. en ziekenhuizen zijn niet zo happig op al die 'john doe's' je naam staat er best wel inquote:Ten eerste kan die winkel niet mijn code aan mijn gegevens koppelen
er van uitgaande dat big brother niet bestaat en dat alle bedrijven het beste met je voor hebbenquote:tenzij ik me aanmeld
foutje dat dus niet alleen jouw gegevens bij een overheidsdatabase zitten maar ook in het bushokje.. de supermarkt enzenzquote:en heeft handige harry ook niets aan die code. Tenzij handige harry ook een handige hacker is en in de grote overheids database kan.
geen beveiliging is 100% anders kan je het niet gebruiken ,.. is al eerder behandeldquote:Dat weet de overheid ook dus daar wordt tegen beveiligd
behalve het risico dat men je pincode kan afkijken bestaan er ook uitgebreide trucs om een complete nep-pin voor een echte te plaatsen zodat je zelf de pincode afgeeft et voila .. de kans dat het misgaat is echter zodanig klein dat je blindelings erop vertrouwd .. dit kan je ook extrapoleren tot de kans dat je overreden word en daarom maar niet op de stoep lopen .. tja er is een balans en als je niet wil nadenken is dat geheel eigen verantwoording .. het hoeft niet fout te gaan .. nee idd .. het hoeft ook niet goed te gaan .. niet te snel vergeten zou ik zeggenquote:. Net zoals het pinsysteem of het betalen met creditcard op internet in principe niet geheel zonder risico is, maar ik het zonder erbij na te denken doe.
ben niet op de hoogte met alle films maar was dat ook niet met al die reclame die letterlijk in je hoofd werd gemikt en waar je niet aan kon ontsnappen .. dan pas ik zeker voor die chipquote:Kijk, als het zo eenvoudig te misbruiken is, gaat niemand er in mee. Het systeem kan alleen dan worden ingevoerd als juist die bemerkingen uitgesloten kunnen worden. De instantie (het ministerie van rfid) staat of valt bij het ongecompromiteerd aanbieden van die service. Net zoals interpay staat of valt met een veilig pin systeem. Ik zie het zoals in bijvoorbeeld Minority Report. Het systeem moet geheel veilig zijn en perfect werken, anders richt het zichzelf uiteindelijk ten gronde.
eten en drinkenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 18:39 schreef JoZzephus het volgende:
Tegelijkertijd start er een campagne in de VS met een heuse promobus onder de slogan "Get chipped".
heb bijna niets hierover gelezen en geen idee waar dit allemaal over gaat maar het enige wat er in mijn lijf gaat is een lul of een dildo, misschien wel een banaan.
als ik een vrouw was.
maar ik ben geen vrouw dus gaat er ook niks in.
quote:en aan chipknippen doe ik al helemaal niet.
verder gaat het wel goed met me dank u.![]()
ja dat is ook zo coz, ik was het vergeten omdat ik me al (bijna) op zit te winden mochten ze mij gaan verplichtenquote:eten en drinken![]()
zo logisch dat je het vergeten bent![]()
even lezen?quote:ik raad aan het topic even te lezen
dit gaat over een scenario wat toch erg snel ingevoerd gaat worden
is ook aan iedereen gerichtquote:ik raad aan het topic even te lezen
ja kut man, wie leest dat nu echt.., de aivd? (zonder hoofdletters)quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:37 schreef coz het volgende:
och .. dan heb je de OP van "Illuminatie makkelijk uitgelegd" ook vast inet gevonden![]()
Damn you're nutsquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:06 schreef raphidae het volgende:
het is een metalen draadje natuurlijk gaat dat fikken in de meeste magnetronsquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:04 schreef coz het volgende:
2005 ... uhmm
http://www.prisonplanet.com/022904rfidtagsexplode.html
ok ik weet dat linken niet gelezen worden door sommigen .. dus zal het in jip en janneke doen
20 dollars plus magnetron
[afbeelding]
10 euro met het bekende stripje
[afbeelding]
5 + 10 euro + magnetron
[afbeelding]
ik zie een overeenkomst![]()
Volgens het linkje van coz:quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:57 schreef -Beestje- het volgende:
het is een metalen draadje natuurlijk gaat dat fikken in de meeste magnetrons
zo niet is je magnetron stuk
Persoonlijk geloof ik niet dat het geld al getagged is. Mss een paar briefjes als test. Het zit er wel aan te komen idd maar dat zal me weinig boeien. Zie het gevaar er niet van in. Geld traceren is okquote:I noticed that the holes lay precisely over the metal strip within the notes. I thought to myself that maybe it was just the metal in the strip that was reacting, so i tried again. Ten, twenty, thirty seconds went by and... nothing. The strip was completely unharmed.
de eerste 20 dollar briefjes zien er ook redelijk verbrand uit als je ze lang genoeg in een oude magnetron laat zitten zegt je magnetronquote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:03 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Volgens het linkje van coz:
[..]
Persoonlijk geloof ik niet dat het geld al getagged is. Mss een paar briefjes als test. Het zit er wel aan te komen idd maar dat zal me weinig boeien. Zie het gevaar er niet van in. Geld traceren is ok
Hij had 1000 dollar lopen roosteren en ineens is zijn magnetron stuk?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:20 schreef -Beestje- het volgende:
de eerste 20 dollar briefjes zien er ook redelijk verbrand uit als je ze lang genoeg in een oude magnetron laat zitten zegt je magnetrondus mischien had ie met de eerste poging zn magnetron gesloopt.
bijde briefjes van coz hebben een klein gaatje op de strip dus die hebben veel korter in de magnetron gezeten
metaal moet je niet alleen niet in je magnetron stoppen omdat het flink fonkt maar ook omdat het slecht voor je magnetron isquote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:26 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Hij had 1000 dollar lopen roosteren en ineens is zijn magnetron stuk?
het is relatief """"""veilig""""" ALSIN DONT TRY THIS AT HOMEquote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:37 schreef -Beestje- het volgende:
metaal moet je niet alleen niet in je magnetron stoppen omdat het flink fonkt maar ook omdat het slecht voor je magnetron is
het is meer dat als je voor de grap iets van metaal in je magnetron doet (en dan vooral oude magnetrons) dat je niet van plan moet zijn om daarna nog iets te gaan klaarmaken aangezien je magnetron het niet bepaald loik vindtquote:Op woensdag 27 oktober 2004 18:41 schreef _Supreme het volgende:
oh, haha, ik had bijna een briefje van 5 in mijn magnetron geduwd.
waarom mag je er geen eten in meer klaarmaken dan?
maar wat is er erg aan dan?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 18:44 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
het is meer dat als je voor de grap iets van metaal in je magnetron doet (en dan vooral oude magnetrons) dat je niet van plan moet zijn om daarna nog iets te gaan klaarmaken aangezien je magnetron het niet bepaald loik vindt
en niet vergeten dat er ook aluminium in je magnetron verbrandt waarbij dampen vrijkmen die waarschijnlijk niet bevordelijk zijn voor je gezondheid (maar je magnetron open laten staan en schoonmaken moet voldoende zijn)
stop is iets anders in de magnetron waarvan je weet dat het metaal is en zie de lichtshowquote:Op woensdag 27 oktober 2004 18:50 schreef _Supreme het volgende:
[..]
maar wat is er erg aan dan?
dat rekje waar de pizza op staat is ook van metaal gemaakt...
waarom zijn alle asociaties met heidense geloven negatief maar asociaties met het christendom in dit forum meestal positiefquote:Op woensdag 27 oktober 2004 18:43 schreef JoZzephus het volgende:
knip
waarschijnlijk een thermoharde kunststof met een groom kleurige laag eroverheenquote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:35 schreef _Supreme het volgende:
gek.
waar zou dat rekje dan van gemaakt zijn?
waarschijnlijk omdat het vaticaan (pedo-netwerk) en al die andere instituten serieus schijnen ("moeten") te worden genomen.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:33 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
waarom zijn alle asociaties met heidense geloven negatief maar asociaties met het christendom in dit forum meestal positief
okee oude geloven hadeen nogwellis mensen offers maar het christendom had de inquisitie en een heksenjacht
quote:Op woensdag 27 oktober 2004 18:50 schreef _Supreme het volgende:
dat rekje waar de pizza
http://www.nu.nl/news.jsp?n=437244&c=11quote:Kabinet verklaart oorlog aan het terrorisme
Het kabinet gaat de strijd aan met het moslimextremisme. Vice-premier Zalm zei vrijdag na afloop van de ministerraad dat de moord op filmmaker Theo van Gogh een "aanval op de rechtsorde" betekende.
De vice-premier gaf aan dat het kabinet heeft besloten de inlichtingen- en opsporingsmogelijkheden verder uit te breiden. Voor uitbreiding van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) wordt extra geld uitgetrokken.
Dat gevoel heb ik nou ook. Ook lekker opvallend hoe de verschillende media dezelfde termen keer op keer herhaalt en hoe er angst in de mensen gevoerd wordt.quote:Op vrijdag 5 november 2004 18:12 schreef Merovingian. het volgende:
Ik zat er gewoon op te wachten. Er wordt weer duidelijk misbruik van de situatie gemaakt om de politiestaat een stapje verder te brengen. Uitbreiding van het spionagenetwerk, het koppelen van allerlei lossstaande databases en het uitbreiden van de AIVD mogelijkheden zijn hier al aan vooraf gegaan.
Het kabinet moest gewoon weer even wachten op de juiste crisis om de volgende stap te nemen. Trieste figuren.
quote:Op maandag 8 november 2004 00:29 schreef livEliveD het volgende:
quote:Ontwerp: Ff geen tijd voor
dat is idd een hele andere verwoordingquote:Op maandag 8 november 2004 08:53 schreef livEliveD het volgende:
Ik bedoelde dat als je de voordelen van zo'n chip systeem zou optimaliseren en daarnaast toch de privacy zou waarborgen we met zijn allen erop vooruit zouden gaan.
Heb je alleen wel iets meer nodig dan RFID chips
dat is ook een van de manieren idd om de nadelen te bagetaliserenquote:Implantaat nemen of je baan kwijt.
linkquote:Mr Barnes, 52, was sacked last month for alleged serious misconduct for refusing to allow his fingerprints to be scanned into a machine for identification when clocking on and off.
linkquote:Patriot Act II - Final Piece of Police State Puzzle Ready
It would also allow for secret arrests, secret trials and secret torturing of “suspects.” Habeas corpus, Americans’ most sacred right, would be eliminated.
The law would also remove all restrictions on police spying on citizens.
Patriot Act II would create 15 new death penalties, one of which could be applied to acts of protest. Under the Hastert measure’s definitions, anti-war protesters could be deemed terrorists. In fact, any dissident could be spied on, harassed, and imprisoned indefinitely for exercising their legal and constitutionally protected rights.
This legislation would give the government the same power that Stalin and Julius Caesar gave themselves, said one detractor.
tnx voor de infoquote:
ik ga me echt verbazen als het erdoor komt notquote:[..]
link
Niet te verwarren met de oude versie van 2003. Deze versie is 3 weken terug naar de senaat gestuurd en kan ieder moment worden 'gepassed.'
persoonlijk even een paar weken goede energie willen hebbenquote:Valt me trouwens op dat dit stukje van het forum extreem rustig is geworden. Hebben meer mensen last gehad dat ze niet meer konden inloggen met hun oude login? (heb het 2x achter elkaar gehad namelijk)
- Florida Times Unionquote:Tasers in schools trigger disputes....The first shock from the officer's Taser knocked Shakell Cox to the pavement at Jenkins Middle School.
- Reutersquote:Stun gun maker Taser International Inc. on Monday said it won U.S. government approval for the first use of its products on some commercial airline flights to protect passengers from potential terrorist activities or other harm.
- World Net Dailyquote:a Tokyo manufacturer is joining forces with a security firm to create school bags with a global positioning system, or GPS.
- Boston Globequote:The chip won't advance our civilization, but turn us into nothing more than controlled artificial intelligences in a tyrannical world. Such barbaric treatment will dehumanize the evolution of mankind.
- Sunday Timesquote:AN X-RAY machine that sees through air passengers’ clothes has been deployed by security staff at London’s Heathrow airport for the first time.
- London Timesquote:Gardai are planning to introduce new road cameras capable of scanning licence-plate numbers and matching them to people wanted for crimes.
- Sunday Timesquote:Britain's largest drug company drew up a secret plan to double sales of the controversial anti-depressant Seroxat by marketing it as a cure for a raft of less serious mental conditions.
- Autoweekquote:These four-inch square boxes collect an array of information every five seconds as you’re driving down the road....Maybe you weren’t speeding when the officer stopped you, but will your EDR tell him that five miles or five days earlier, you were?...Welcome to paranoia-ville—the driving equivalent of George Orwell’s 1984, brought to life here in the post-9/11 world of Homeland Security.
- NY journal newsquote:Draft coming, students told...Reinstatement of the draft is imminent
ik bid dat je gelijk krijgtquote:Op woensdag 10 november 2004 10:04 schreef livEliveD het volgende:
Ik denk dat het wel mee zal vallen.
quote:Ik geloof in een systeem waarbij iedereen gecontroleerd wordt
ik hoef je vast niet op de tegenstrijdigheid te wijzen he ?quote:maar niet in een systeem waarbij mensen dat doen
ooit gehoord van diplomatieke onschendbaarheid ? dan nog gaat dat ook volgens het principequote:. Ik denk ook niet dat mensen dat ver door zullen voeren omdat ze ook zelf onderdeel zijn van dit systeem
verder zal ik maar stil zijn voordat ik ga flamenquote:Ik geloof in een systeem waarbij iedereen gecontroleerd wordt
quote:Op donderdag 11 november 2004 10:16 schreef livEliveD het volgende:
Nee die RFID komt er wel door. Advertenties duiken op in de Elsevier enzo. Een tijd lang zal het nog wel zo blijven dat je als mens de keuze hebt (op ouderen in verzorgingstehuizen en criminelen na misschien) . Dan komt er of een betere chip of iedereen gaat over op dit brakke ding en ja dat wordt blaren zitten
die zin droop van de sarcasme om wat meer mensen te laten meedenken en meepraten over dit onderwerpquote:*maar dat kan ik ook verkeerd zien*
dat doet je dokter toch ook als je een griepprik krijgtquote:Op donderdag 22 juli 2004 15:05 schreef MUUS het volgende:
Nu zit ik het vorige topic weer eens door te kijken en daar staan die foto's van Carlos Altamirano die een chip in zijn arm krijgt.
Hoe positief je het ook wilt vertellen allemaal en hoe handig het allemaal ook mag lijken, ik krijg een naar gevoel van die foto's en het hele verhaal erbij.
Iemand (die je niet kent) stopt gewoon iets (waarvan je maar moet aannemen dat het voor goede dingen wordt gebruikt en dat je arm er niet vanaf rot) met belangrijke info in je lijf.. In. Je. Lijf.
.
Ik weet niet of ik me dan R2D2 zou voelen of dat ik spontaan zou gaan blaffen of miauwen.
Nog steeds een erg hoog huuuuuu-gehalte hier.
Washington Postquote:Dutch reconsider police powers
The Dutch government is considering new laws to empower counterterrorism investigators to detain suspects without evidence that they may have committed a crime…”In those cases where we can't even clearly prove the existence of recruitment or radicalization, but only have a suspicion, we will still use possible administrative powers and other powers to disrupt it as much as possible”
Fears of terrorism have spawned other harsh security measures — from requiring citizens older than 13 to carry identity cards, to authorizing police to stop and search people with no apparent cause.
Among other measures implemented in the Netherlands are a relaxation of rules on wiretapping and monitoring Internet traffic, and a tripling in the amount of time suspects can be held without charge from three days to 10.
Wat je zegt is goed mogelijk...iedereen denkt dan dat het normaal is om geen privé spullen te hebben of recht op privacy....je bent dan gewoon heerlijk average of men verwijderd je uit de maatschappij. Het echte plezier is alleen weggelegd voor de dominante aristocratie.quote:ik denk dat zodra het er is en het is een paar generaties in gebruik dat er nog maar een kleine groep is die loopt te 'zeuren' over complot theorieen en doem scenario's.
sorry maar ik vind het totale onzin dat je je privacy kwijt bent zodra je een chip als indentificatie middel gaat gebruiken.quote:Op dinsdag 16 november 2004 23:42 schreef Merovingian. het volgende:
[..]
Wat je zegt is goed mogelijk...iedereen denkt dan dat het normaal is om geen privé spullen te hebben of recht op privacy....je bent dan gewoon heerlijk average of men verwijderd je uit de maatschappij. Het echte plezier is alleen weggelegd voor de dominante aristocratie.
En sowieso, 90% van de boeken wordt door maar 10% van de bevolking gelezen, dus ik plaats mezelf graag in de kleine groep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |