Daffodil31LE | donderdag 15 juli 2004 @ 21:40 |
Naar 't schijnt heb ik zojuist het laatste bericht geplaatst in deel 3... Gaan we gewoon hier verder. Even herhalen wat ik juist zei: En m'n XM is weer wat mooier geworden. Zoals eerder gemeld heb ik Franse koplampen gevonden en gemonteerd. Was nog een hele bevalling: niet-meewerkend boutje onder de lampunits, slechte spiegels in 1 van de units, afwezigheid van bolklemmetjes in de andere, een apart Torx-bitje met gat moeten kopen om de zooi los te draaien... Maar het resultaat mag er zijn: ![]() ![]() Lekker veel licht. Zou dat komen omdat het 100 Watt-lampjes zijn in plaats van 55 Watt? ![]() Komende week zijn de mistlampen aan de beurt. Die moeten ook nog geel worden. | |
Cyberdogg | donderdag 15 juli 2004 @ 21:51 |
Is gele verlichting gewoon legaal? | |
Daffodil31LE | donderdag 15 juli 2004 @ 22:09 |
Ja natuurlijk is dat legaal. Zowel in België als in Nederland. Zolang maar beide lampen geel licht uitstralen. Wat ik nu heb gedaan is een klein beetje illegaal. Je mag namelijk geen 100 Watt lampen gebruiken. Maar dat valt eigenlijk niet eens op. Ook bij de keuring hebben ze er nog nooit moeilijk over gedaan. Zal wel komen omdat de meeste XMs een slecht lichtbeeld/lichtopbrengst hebben vanwege de schuine units... | |
Cyberdogg | donderdag 15 juli 2004 @ 22:19 |
quote:Dus volgens jou mag ik ook rode koplampen gebruiken zolang ze allebei maar rood licht uitstralen? ![]() ![]() | |
Daffodil31LE | donderdag 15 juli 2004 @ 22:35 |
Van mij mag je dat doen hoor... Maar lees eerst dit even door: Nederlandse voertuigreglement. quote:Rode lichten aan de voorzijde is dus een no-no en geel is gewoon toegelaten. Moet ik de Belgische tekst ook nog even zoeken? | |
Syb-Sosef | donderdag 15 juli 2004 @ 22:46 |
het duurt even, maar dan heb je ook wat ![]() | |
elcastel | donderdag 15 juli 2004 @ 22:53 |
quote:Ik dacht dat het slechte lichtbeeld/lichtopbrengst kwam doordat die plaatjes in de unit vaak matteren ? Ik lees overal dat mensen die dingen eruit slopen. | |
Daffodil31LE | donderdag 15 juli 2004 @ 22:56 |
Ook. Die ingebouwde plaatjes, met de afbuiging erop zijn van plastic en worden dof na lang gebruik. Ik ga er nog wel eens type 2-glazen voorzetten, die hebben de functie van die plaatjes ingebouwd, maar dat kan volgend jaar ook nog. Voorlopig ben ik blij met m'n gele ogen. | |
Fulcrum_X | donderdag 15 juli 2004 @ 23:20 |
ziet er goed uit Daffo ![]() | |
Tr0ublegum | vrijdag 16 juli 2004 @ 03:40 |
whoehoe citroen topic deel 4 ![]() Mijn 16 TRi (bx) zit nu bijna op de 200.000 km, ik zal proberen een foto te maken als ie d egrens overschrijdt ![]() | |
Fulcrum_X | vrijdag 16 juli 2004 @ 12:49 |
quote:Kheb ook maar ff een fotootje geschoten, 16 TRi powerrrrrrrrrrrrrrrrr ![]() ![]() | |
Daffodil31LE | vrijdag 16 juli 2004 @ 15:46 |
quote:Hmm... Mooie flatout. Alleen je metertje is kapot ![]() | |
mdeen | vrijdag 16 juli 2004 @ 16:54 |
quote:Hmm, Heb je ook 100 Watt in je dimlicht zitten? Hmm... Nou ja, geel is ook minder verblindend dan wit. Ik heb in de ZX wel 100 Watt in het grootlicht zitten. Onder het mom van "grootlicht mag je toch niet aandoen als je iemand verblindt, dus er heeft niemand last van". De 100 Watt lampjes voor de mistlampen liggen nog in de middenconsole. Tja, wanneer gebruik je die mistlampen dan ook. En dat je er zelf wel wat aan hebt blijkt. Ik reed laatst (in het donker) over de provinciale weg van Asten naar Meyel, zet ik het groot licht aan, zegt mijn bijrijder "tering wat een bak licht!" ![]() ![]() ![]() Oh, enne een hoge tellerstand kan ik de komende jaren niet geven. Met 156.000 op de teller en ruwweg 17.500 km/jaar heb ik nog even te gaan. Maar wat mij betreft komt-ie er wel! [ Bericht 7% gewijzigd door mdeen op 16-07-2004 17:03:11 ] | |
Daffodil31LE | vrijdag 16 juli 2004 @ 17:43 |
Yep... In een XM heb je aparte lampen voor dim- en voor grootlicht. Beiden H1. De bovenste foto is dimlicht, de onderste foto is grootlicht, dan branden beide lampen. 200 Watt per zijde, dat wil wel verlichten ja. En inderdaad, de mistlampen gebruik je eigenlijk nooit. Maar als je ze gebruikt moet het er wel mooi uitzien --> geel dus in mijn geval. En wat hoge kilometerstand betreft... Is 2 ton veel dan, voor een diesel? Als het nou een 2CV was, ja, dan was het veel. Hoewel ik veel 2CVtjes ervan verdenk dat ze ook aardig hoge kilometerstanden zouden kunnen voorleggen... | |
Fulcrum_X | vrijdag 16 juli 2004 @ 17:47 |
quote:welk metertje? ![]() Hij staat niet op contact hoor quote:De 16 TRi van Tr0ublegum (zelfde type als mij dus), zijn benzineauto's ![]() | |
Winnetou | woensdag 21 juli 2004 @ 16:13 |
Pfff..jeemig, wat gaat dat hard. Deel 4 alweer ![]() ![]() | |
2cv | woensdag 21 juli 2004 @ 18:14 |
quote:Eendenmotortjes blijven wel door reutelen hoor ![]() | |
BBQ-kip | donderdag 22 juli 2004 @ 11:46 |
Ik heb mijn BX (13 jaar oud) weer terug uit de garage. Vorige week naar de Vlootdagen in Den Helder gereden, stop knopje ging branden en enorme rook onder de motorkap vandaan ![]() Huisje van de koelvloeistofleiding is vervangen en de thermostaat zat dicht, dus deze is weer open gemaakt/gezet. Nu geen last meer gehad, ik ga maandag op vakantie, dus ik hoop dat ik nu geen problemen meer ga hebben.... ![]() | |
Syb-Sosef | donderdag 22 juli 2004 @ 11:53 |
Ej BBQ-kip, welkom ![]() Op vakantie zal toch zeker wel gaan lukken! Fijne vakantie in elk geval ![]() | |
BBQ-kip | donderdag 22 juli 2004 @ 12:09 |
Dank u, Syb ![]() Ja, vakantie gaat zeker weten door, ik neem het boekje met de garages in Schotland gewoon mee ![]() En ook de ANWB-pas mag niet ontbreken. Ik maak nog wel een keertje een fotootje van die bak en die mik ik dan wel hier in het topic. | |
Syb-Sosef | vrijdag 23 juli 2004 @ 13:52 |
quote:Precies ![]() Oh en voor je weg gaat: heb je een Internationale Reis- en Kredietbrief (IRK) gehaald? Als dat dat niet hebt kan t nog een leuk geintje worden bij pech. (ook al is Schotland 10000x beter om pech te hebben dan in Frankrijk denk ik :-s) Deze kun je bij elke ANWB-vestiging 5 minuten voor vertrek nog aanschaffen. Eerder is wellicht wijs als je ook een ANWB-visa card zou willen. En een reisverzekering voor zover je die niet hebt. Have fun!!!! En we zien de foto's wel ![]() ![]() | |
BBQ-kip | vrijdag 23 juli 2004 @ 13:56 |
ANWB-visa hebben we, reisverzekering ook. IRK niet, ik ga wel even kijken wat de toegevoegde waarde daarvan is. Foto's komen nog, maar ik beloof nog geen datum ![]() | |
Syb-Sosef | vrijdag 23 juli 2004 @ 15:00 |
IRK geeft recht op sleephulp en dergelijke. Staat genoeg info op de website van de ANWB. Anders moet je daar zelf voor gaan betalen. (En de sleepkosten in Frankrijk waren ruim 100 euro!!!) | |
BBQ-kip | vrijdag 23 juli 2004 @ 16:08 |
Zit dat bij de volledige dekking van de ANWB? (mijn vent heeft dat allemaal geregeld). | |
Syb-Sosef | vrijdag 23 juli 2004 @ 17:21 |
ja: http://www.anwb.nl/servle(...)ge&cid=1017123548932 Als "volledige dekking" = "ANWB ReisHulpPakket" dan wel. | |
BBQ-kip | vrijdag 23 juli 2004 @ 17:43 |
Yep dan heb ik het ![]() Mijn vriend is altijd voorzichtig, dus neemt altijd de hoogste dekking, hoeft van mij niet altijd hoor ![]() Maar soms is het wel handig. Bedankt voor de tips! | |
mdeen | vrijdag 23 juli 2004 @ 17:55 |
Als ik even schaamteloos iets van GoT mag quoten (wokschotel die ik quote zit ook gewoon hier):quote:Kijk, zo mag ik het horen. De tuin is voor de BX. Dat is ook de enige plaats dat een BX (of CX, DS, GS) geparkeerd mag worden: lekker met het buikje in het gras en alleen opstaan als de baas hem mee uit wil nemen ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door mdeen op 24-07-2004 14:31:37 ] | |
Syb-Sosef | zaterdag 24 juli 2004 @ 08:16 |
quote:You're Welcome! Nogmaals: fijne vakantie en zorg goed voor het BX'je ![]() ![]() | |
BBQ-kip | zaterdag 24 juli 2004 @ 21:39 |
Hij mag naar Loch Ness gaan kijken en een hoop mooie natuur zien, niet te vergeten de boot van IJmuiden naar Newcastle.... Ik denk dat hij het prima naar zijn zin gata hebben, net als wij ![]() | |
Syb-Sosef | zondag 25 juli 2004 @ 19:22 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
TruckingOtto | zondag 25 juli 2004 @ 19:28 |
ik was vergeten dat dat instrumentenpaneeltje van de BX zo cool was (die letters... zucht, had ik dat maar in m'n Renault 19 ![]() | |
BBQ-kip | maandag 26 juli 2004 @ 09:16 |
Welke letters? Ik snap even niet wat je bedoelt hoor... Jammer dat gisteren een of andere kloothommel de linker spiegel los heeft getrapt/gerukt/geslagen o.i.d. En een briefje achter laten, ho maar... Ik ben echt pissed off! Blijf lekker met je poten van mijn auto af! | |
Syb-Sosef | maandag 26 juli 2004 @ 09:29 |
quote:Dat van die spiegel is minder!!! Gebeurd helaas bij ons vlakij ook regelmatig. Doorgaande weg naar het volgende plaatsje voor fietsers. En als men blijkbaar dronken is..... (En dit is het verkeerde forum, maar ik heb evt wel een linker-spiegel liggen voor je... Of is de schade nog te herstellen?) [ Bericht 7% gewijzigd door Syb-Sosef op 26-07-2004 09:31:40 (typefouten... t is nog vroeg...) ] | |
BBQ-kip | maandag 26 juli 2004 @ 09:33 |
Nou, hij zit alleen wat los, van wat ik zag op het eerste gezicht, ik vanmiddag ofzo ga even kijken of de schade te herstellen is, anders neem ik even contact met je op! (wel handig zo'n Citroën-topic!) | |
Againzender | maandag 26 juli 2004 @ 09:53 |
Citroën-topic! ![]() Zelf heb ik een AX. 12 jaar oud, 75000 km op te teller (oud boodschappenautootje) Helaas zit de zijkant nu in de kreukels omdat iemand er een vrachtauto in geramd heeft ![]() | |
pAin | maandag 26 juli 2004 @ 10:13 |
Ik heb mn Saxotje nu 4 weekjes en ben nog steeds helemaal verliefd op dat dingetje ![]() Heb er nu 1300 kilometer mee gereden en elke kilometer is weer een belevenis. Rustig wanneer het rustig moet en raggen wanneer het raggen moet ![]() Ik ga er niet veel aan versleutelen, zowiezo komen er andere velgen onder en gaat ze een stukje omlaag. Verder komen er winterbandjes onder de huidige velgen, zodat ik ook veilig rijd in de winter. | |
Syb-Sosef | maandag 26 juli 2004 @ 11:46 |
@ Againzender: Das zonde van je AX! Wat voor type e.d. is het? (Welkom op t forum trouwens ![]() @ pAin: Geen miskoop gedana dus ![]() ![]() | |
Syb-Sosef | maandag 26 juli 2004 @ 11:46 |
quote:Okidokie! | |
pAin | maandag 26 juli 2004 @ 11:53 |
Zeker geen miskoop (kan haast niet anders voor de prijs, als het een miskoop zou zijn ben ik opgelicht ![]() | |
Alexxxxx | maandag 26 juli 2004 @ 12:01 |
dit is wat men ook wel een terugvindpost noemt ![]() | |
Againzender | maandag 26 juli 2004 @ 12:24 |
@Syb-Sosef: Mijn AX is een FirstClass1.1, 3-deurs, benzine (injectie) Lekker licht karretje (687 kg) en trekt daarom als een razende op. | |
Syb-Sosef | maandag 26 juli 2004 @ 12:51 |
@Againzender: ja, k heb er ook eentje gehad. Echt heel rap inderdaad. Alleen teveel problemen waardoor ik hem na 6 weken spuugzat was en hem op de sloop geparkeerd heb. (Na eerst eens al mn frustraties uitgeleefd te hebben uiteraard...) @pAin: sjo... 3 jaar oud en 80k!!! Ken je de historie van die auto? | |
pAin | maandag 26 juli 2004 @ 15:09 |
Ja zeker. De auto is hiervoor van een bedrijf geweest, dus vandaar dat ie zoveel heeft gereden. Onderhoudsboekje zat er (al dan niet goed bijgehouden) netjes bij. | |
Againzender | maandag 26 juli 2004 @ 15:27 |
quote:Hm, was dat al een beetje een gare bak? Ik weet wat er in het verleden allemaal is gebeurd met deze auto, en behalve een gare koppeling eigenlijk niets mee aan de hand geweest. Wel lijkt het erg lastig voor sommige garages om het injectiesysteem goed af te stellen. | |
LucienS | maandag 26 juli 2004 @ 15:45 |
Hmmz, pijnlijk zo'n topic, net vor. maand afscheid genomen van m'n BX tzd turbo. Doet echt pijn.. | |
Wokschotel | maandag 26 juli 2004 @ 15:59 |
quote: ![]() Ik ben lekker aan het knutselen aan de BX: | |
Fulcrum_X | maandag 26 juli 2004 @ 16:25 |
quote:rip bixie ![]() Waarom geen andere BX kopen? | |
LucienS | maandag 26 juli 2004 @ 16:32 |
Ik kreeg een andere auto aangeboden (lancia Dedra '95) voor zo'n leuk bedrag dat ik wel moest vreemdgaan. Maarre next car moet weer zweven!! | |
BBQ-kip | maandag 26 juli 2004 @ 17:49 |
BX SPORT, haha, vind ik nog steeds zo vreemd, ik zie er niet echt de "sport" in, maar ja, ik ben dan ook een vrouw he ![]() Welke van de 2 ben jij Wokkie? | |
mdeen | maandag 26 juli 2004 @ 18:19 |
De "sport" aan de BX Sport is ook dat de vrouw meestal over de BX heengebogen ligt. Voor wie het niet begrijpt: ga de eerste Flodder film maar kijken. Maare Wokschotel, zijn dat eigenlijk nieuwe (...) panelen of heb je ze laten spuiten? | |
Daffodil31LE | maandag 26 juli 2004 @ 18:58 |
Dat was een CX 25 Prestige (met Injectie) waar de buurman Tatjana even overheen parkeerde alvorens zichzelf over haar heen te parkeren. Met de hiervan gemaakte foto's konden de broers de BX betalen (Cash, American Express, Visa... -Polaroid) Ken je klassiekers. En zet je Citroën niet in het gras. Als ze zakt staat ze met haar dorpels in het natte gras en da's alleen maar handig voor de roestduivel. | |
BBQ-kip | maandag 26 juli 2004 @ 19:47 |
Was dat een BX? Nooit geweten ![]() Als je gaat kamperen dat zet je hem gewoon wel in het gras ![]() | |
Wokschotel | maandag 26 juli 2004 @ 22:42 |
quote:Ik ben de linker (thank God ![]() En waarom de BX Sport zo'n leuke auto is: zie mijn website, http://www.bxsport.com ![]() | |
Wokschotel | maandag 26 juli 2004 @ 22:46 |
quote:Zoals al opgemerkt is dat niet helemaal waar, zie het Polaroid-verhaal enzo ![]() quote:Nieuwe panelen ![]() ![]() | |
mdeen | dinsdag 27 juli 2004 @ 18:48 |
Tering. Je geheugen gaat echt achteruit als je ouder wordt ![]() | |
Wokschotel | woensdag 28 juli 2004 @ 09:57 |
Om je geheugen op te frissen: zie http://www.citroworld.tk voor een compilatie van Citroen-scenes uit Flodder ![]() | |
BBQ-kip | donderdag 29 juli 2004 @ 10:03 |
Ik heb het stukje gezien vanaf jouw website, erg grappig om te zien na zo'n tijd ![]() | |
Syb-Sosef | donderdag 29 juli 2004 @ 10:20 |
Goedemorgen allen, @ BBQ-kip: ik neem aan dat is gebleken dat de spiegel nog te herstellen was? | |
BBQ-kip | donderdag 29 juli 2004 @ 10:42 |
Ik ga vanmiddag even naar de garage, ben gisteren van Den Haag naar Den Bosch en terug gereden en toen trilde hij wel erg, dus ik wil het wel even laten checken. | |
Syb-Sosef | donderdag 29 juli 2004 @ 14:33 |
quote:okidokie | |
Metro2005 | donderdag 29 juli 2004 @ 16:06 |
om het topic nog wat meer citroen gehalte te geven:![]() ![]() ![]() vers geschoten in noorwegen | |
PM-girl | donderdag 29 juli 2004 @ 16:41 |
wat leuk, een citroën-topic!! Ik rijd, zolang als ik al auto rijd, citroën. Begonnen in de BX van mijn ouders, (daarvoor hadden ze een eend, twee visa's en nog een bx), daarna in de xantia van mijn ouders, toen in de BX Break van mijn vriend (die best hard kon), toen kochten we samen een saxo en soms rijden we in de Xsara break van mijn s.ouders. Ik moet zeggen dat ik de saxo wel wat minder citroën vind, hij stijgt niet op en de vering is niets vergeleken met de BX. Mijn favoriet is de Xsara en de c2 vind ik ook wel leuk. ![]() | |
Syb-Sosef | donderdag 29 juli 2004 @ 19:24 |
Welkom PM-girl ![]() trouwens, erg gave signature ![]() | |
2cv | donderdag 29 juli 2004 @ 19:24 |
quote:Wat had je aan de haak hangen ? | |
BBQ-kip | vrijdag 30 juli 2004 @ 02:38 |
Ik gok op een caravan! ![]() | |
PM-girl | vrijdag 30 juli 2004 @ 09:19 |
quote:Thanx! ![]() | |
Fulcrum_X | vrijdag 30 juli 2004 @ 10:44 |
quote:of een vouwwagen ![]() | |
Syb-Sosef | vrijdag 30 juli 2004 @ 11:27 |
of een paardentrailer ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 30 juli 2004 @ 14:38 |
hou het maar op een caravan: | |
2cv | vrijdag 30 juli 2004 @ 14:56 |
En nog een Franse caravan ook ! Goedzo ! ![]() | |
BBQ-kip | vrijdag 30 juli 2004 @ 15:38 |
I won! Woohoo! | |
Winnetou | vrijdag 30 juli 2004 @ 16:52 |
quote:Ha! Was het lekker rijden daar? Ik ga ook over een paar weken met de rode dame (BX TZD Turbo) naar Noorwegen, wel zonder sleurhut. Kampeerhutten-tocht maken, heb er enorm zin in!! ![]() ![]() ![]() | |
BBQ-kip | vrijdag 30 juli 2004 @ 19:22 |
Syb-Sosef: Ben vanmiddag bij de garage geweest, de spiegel is toch gescheurd op het plastic bij het "ophangpunt". Hij zit er nu wel op, maar hij trilt erg en is moeilijk te verstellen, de garage raadde aan een neiuwe/tweedehands erop te zetten, omdat hij anders volgens jaar niet door de APK gaat komen (hij moet verstelbaar zijn). Dus eigenlijk zou ik heel graag de linkerspiegel van je hebben ![]() Ik mail je even! | |
Fulcrum_X | vrijdag 30 juli 2004 @ 20:40 |
quote:Lijkt me lachen! Als het een beetje meezit wil ik in de zomer van 2005 ook Scandinavië verkennen met mijn BX, en dan voornamelijk Zweden ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 30 juli 2004 @ 21:43 |
quote:zweden is 10x natter als noorwegen dat je het even weet ![]() | |
Fulcrum_X | vrijdag 30 juli 2004 @ 22:01 |
quote:Maar wel mooie blonde vrouwen ![]() | |
Metro2005 | zaterdag 31 juli 2004 @ 13:30 |
quote: ![]() ![]() en het is er heerlijk rustig op de wegen. rijdt errug lekker kan ik je zeggen ![]() | |
Tr0ublegum | zaterdag 31 juli 2004 @ 15:50 |
Ik zit nu in spanje, calella, om precies te zijn, en hier zijn niet zo heel veel citroëns eigenlijk te spotten. Wat me wel, net als andere jaren opvalt, is dat de xsara hier sterk vertegenwoordigd is, terwijl ik ´m in nederland lang niet zo vaak zie als veel andere citroëns.. ik mis wel het auto(citroën)rijden hier hoor! nog een paar daagjes en ik ga weer tuffen in de bx, ax, 2cv of ID ![]() | |
double-Joop | zondag 1 augustus 2004 @ 14:42 |
zo eerst even een plaatje van waar het nou echt om draait hier :d![]() De eerste generatie cx'en met de rvs bumpers ![]() | |
Syb-Sosef | zondag 1 augustus 2004 @ 15:32 |
Netjes! | |
Fulcrum_X | zondag 1 augustus 2004 @ 17:50 |
quote:Mooie CX ![]() Ik vertrek morgenochtend naar Kroatië, dus hierbij dan maar de groeten, en tot 11/12 augustus ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zondag 1 augustus 2004 @ 18:11 |
quote: ![]() dat is een erg mooie CX ![]() fijne auto's zijn dat idd.. jammer dat ze regelmatig stuk gaan, tenminste de CX'en die wij thuis hebben gehad. | |
mdeen | zondag 1 augustus 2004 @ 20:35 |
quote:Is dat er ook een met het mooie dashboard met ronddraaiende snelheidsmeter? Zo ja, maar daar dan ook eens een fototje van. Please? | |
patje74 | zondag 1 augustus 2004 @ 22:41 |
Wat een droom van een CX, het is altijd een wens van me geweest om zo'n wagen voor dagelijks te hebben. Helaas is dat voorlopig nog te duur t.o.v. mijn Cordobatje met G3. Maar ooit zal het er van komen! Al zal mijn 2cv-tje natuurlijk nooit weg gaan, tenzij er een leukere voor in de plaats komt. De voorste, mintgroene is de mijne.... ![]() | |
2cv | zondag 1 augustus 2004 @ 23:49 |
quote:De leukste Eend is je eigen Eend ! | |
patje74 | maandag 2 augustus 2004 @ 13:38 |
quote:ThanX, al zou een grijze Charleston mij ook wel aanstaan hoor! Maar aan deze hebben we goede herinneringen, het was onze trouwauto. | |
StrikeAnywhere | maandag 2 augustus 2004 @ 13:45 |
Eindelijk binnen.. 900 km er op zitten, kan niet anders zeggen dan een fantastische auto.![]() | |
Winnetou | maandag 2 augustus 2004 @ 14:51 |
Ziet er yummie uit... ![]() ![]() | |
StrikeAnywhere | maandag 2 augustus 2004 @ 15:58 |
quote:dat dacht ik ! ![]() | |
2cv | maandag 2 augustus 2004 @ 16:36 |
quote:Nooit wegdoen dus. Ik doe mijn Eend ook nooit weg. Desnoods zet ik em in onderdelen op zolder. | |
Metro2005 | maandag 2 augustus 2004 @ 19:44 |
quote:het ging om de auto hoor ![]() | |
Winnetou | dinsdag 3 augustus 2004 @ 13:29 |
quote:Oh, dus niet om eeeehh... quote: ![]() | |
BBQ-kip | dinsdag 3 augustus 2004 @ 14:58 |
Mijn linkerspiegel zit weer top, met dank aan Syb-Sosef! | |
Syb-Sosef | dinsdag 3 augustus 2004 @ 16:14 |
quote:mooi ![]() | |
double-Joop | dinsdag 3 augustus 2004 @ 20:40 |
btw iemand nog intresse in die cx? hij staat te koop.. van alle auto's die we hadden (2cv, diane, visa (oei), bx, xantia (1.9D), xantia 1.8i break, xm 2.1 diesel, cx2000) gaven de 2cv en de cx pas het echte citroen gevoel.. vooral de cx is een cruiser pur sang.. glijdend over de weg comfortabel in je zetel met een frans liedje op de AM radio.. de cockpit geeft aan dat je 100km/h rijdt.. op weg naar de zonsopgang.. | |
patje74 | dinsdag 3 augustus 2004 @ 21:06 |
quote:Maak mij gek!!! ![]() ![]() | |
ikwilgeencookies | vrijdag 6 augustus 2004 @ 19:11 |
en wat vraag je dan voor zoiets? tis veel waard maar de meeste citroen fans zijn niet echt rijk.. ![]() ehhh damn, wat 1 woordje aan betekenis kan hebben.. ik probeer een bx 1.6 op lpg aan het lopen te houden , en dat kost ook zat [ Bericht 31% gewijzigd door ikwilgeencookies op 07-08-2004 13:24:17 (betekeniswijziging) ] | |
2cv | vrijdag 6 augustus 2004 @ 19:13 |
quote:Rijk ? Nou, niet ik ![]() ![]() | |
Flatbeat-Eric | vrijdag 6 augustus 2004 @ 19:37 |
Mijn toet ![]() | |
patje74 | vrijdag 6 augustus 2004 @ 20:02 |
quote:Hmmz...da's niet veel man! Maar goed, ik ben in totaal ¤130,- per jaar kwijt aan wegenbelasting en verzekering, Dus dat is al snel te doen. Oh ja, je zei "rijdend te houden", da's een probleem want dan moet er ook nog benzine in..... | |
Tr0ublegum | vrijdag 6 augustus 2004 @ 20:02 |
citroën fans rijk? nou nee, volgens mij niet (hoewel je altijd uitzonderingen hebt) Er zijn maar weinig merken waarvan de auto's zo snel in waarde zakken als citroën hoor. Mijn vader heeft 'r vier (ax, bx, 2cv en ds), maar hij is dus echt niet rijk ![]() Als ik een keer de lotto win, dan komen de volgende auto's bij mij in de garage: - Bx Sport (zwart, of grijs) - Bx 19 GTi 16v, zonder kat, dus de 160 pk versie. - SM - Ax Sport of GTi - CX 25 GTi - DS 23 ofzo, met in ieder geval de derde neus, die vind ik het mooiste En dan zit je in totaal nog onder de ton ![]() | |
patje74 | vrijdag 6 augustus 2004 @ 20:54 |
Ik zou de lijst van Tr0ublegum aanvullen met een 2cv, Dyane en Mehari. En de AX en BX komen en niet in. De CX zou ik denk ik voor dagelijks gebruik kiezen. | |
2cv | vrijdag 6 augustus 2004 @ 21:05 |
quote:Waarom denk je dat ik maar 7500 km/jaar rijd ? ![]() | |
patje74 | vrijdag 6 augustus 2004 @ 21:27 |
quote:Wat denk je, dat de verzekering dat checkt? En anders heb je toch gewoon een nieuwe teller gemonteerd?! Welke 2cv is wel origineel.... | |
2cv | vrijdag 6 augustus 2004 @ 21:33 |
quote:Watnou verzekering ? Benzine ! ![]() | |
patje74 | vrijdag 6 augustus 2004 @ 22:21 |
quote:Oh, ik dacht dat je reageerde op mijn som van alle vaste lasten van in totaal ¤130,- en dat je wou aangeven dat dat voor jou duurder is omdat je meer dan 7500km / jaar rijd. Maar goed, ze willen idd wel slurpen. Daarom rijd ik de lange ritten in mijn seat op LPG. Maar da's lang zo leuk niet. ![]() | |
2cv | vrijdag 6 augustus 2004 @ 22:23 |
Ik ga voor de 1:23 ![]() | |
double-Joop | zaterdag 7 augustus 2004 @ 00:30 |
wat ik ervoor vraag.. euh.. wat de gek ervoor geeft zeggen alle dealers hier dus kom maar op :d. als je een leuke ax/106/saxo hebt om in te ruilen.. want we zoeken een kleine wagentje voor erbij.. (naast de xant break) en er wordt gewoon te weinig met de cx gereden. en dat is gewoon zonde.. maar de vraagprijs is momenteel 5000 pleuro's. | |
Gisje | zaterdag 7 augustus 2004 @ 12:46 |
quote:Mijn lijstje zou er iets anders uitzien -BX Sport -BX 19 GTi 16v 160 pk -CX 25 GTi Turbo II -Visa gti -XM V6 24v En daarvoor hoef je niet eens de lotto te winnen maar gewoon een beetje sparen. | |
ikwilgeencookies | zaterdag 7 augustus 2004 @ 14:05 |
quote:ai.. ![]() cilinderkoppen gedoe 15000 km geleden gedaan (vorig jaar) verdamper ook vorig jaar vernieuwd, voor de rest een comfortabele todden bak ![]() 5000 is dus ongeveer 4000 boven budget, maar is die auto wel waard ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door ikwilgeencookies op 07-08-2004 14:08:21 (tiepaux) ] | |
ikwilgeencookies | zaterdag 7 augustus 2004 @ 14:12 |
btw, ik heb ooit eens een xm turbo diesel bestel (grijs kenteken) voorbij zien komen op marktplaats.nl zoiets met full options lijkt me perfect.. ![]() maar es op zoek op gaan http://www.xmclub.nl/Advertenties/aarts.JPG zoiets bv.. beetje opleuken met wat spul [ Bericht 23% gewijzigd door ikwilgeencookies op 07-08-2004 14:17:31 ] | |
Sjaeck | zaterdag 7 augustus 2004 @ 15:28 |
Als we dan toch allemaal bezig zijn.. - BX Soupapes (16v) - CX, maakt verder niet zoveel uit welk type, zolang het maar chromen bumpers heeft ![]() - DS, maakt niet zoveel uit als het maar het type met meedraaiende koplampen is. - Visa décapotable, cabrio'tje voor in de zomer ![]() - SM - XM oude type met de "revolutionaire" gestroomlijnde wieldoppen - Dyane in typische jaren 70 kleur - GS X3 En als ik heel veel geld had zou ik dat prototype van de ZX cabrio zoeken en kopen, eeuwig zonde dat die nooit daadwerkelijk in productie gegaan is. [ Bericht 1% gewijzigd door Sjaeck op 07-08-2004 16:44:46 ] | |
Tr0ublegum | zaterdag 7 augustus 2004 @ 17:38 |
Ohja, bij mijn lijstje hoort natuurlijk ook een mooie 2cv Charleston (rood/zwart) en een oranje Mehari! een XM V6 24v lijkt me ook wel een belevenis opsich om te rijden, 200 pk ![]() | |
ikwilgeencookies | maandag 9 augustus 2004 @ 01:43 |
dinsdag nacht met bx via zuidkust van bretagne, pauzeren een paar dagen ,en dan naar pyreneen.. mooie trektocht in een paar etappes morgen remschijven & blokken voor en handremkabel laten verniewen, best handig in de bergen olie verversen en gaan met dat ding.. zie julie over 2 weken en 3000 km ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door ikwilgeencookies op 09-08-2004 01:44:23 (typo enzo) ] | |
Winnetou | maandag 9 augustus 2004 @ 14:30 |
Nou, veel plezier! ![]() En om even in de wensenlijstjes te blijven: CX25 GTI (hoeft geen turbo te zijn hoor..) GS X3 Visa II Club (en dan een eendendakje laten inbouwen) BX GTI 16V mkI XM V6 full options op gas om lekker veel mee te rijden ![]() SM (omdat het zo'n lekker ding is...) Ben ik toch wel bescheiden.. ![]() | |
Tr0ublegum | maandag 9 augustus 2004 @ 19:57 |
Naar aanleiding van die ZX cabrio die sjaeck aanhaalde ben ik eens gaan zoeken naar plaatjes van dat ding. Kwam op deze link uit: http://carcatalog2.free.fr/heutou.htm misschien wel leuk, staan vrij veel citroëns die erg zeldzaam zijn (als ze al in productie zijn geweest..), waaronder een BX coupé ![]() | |
Winnetou | woensdag 11 augustus 2004 @ 11:34 |
Ik heb die link eens bekeken (jammer dat ik vroeger op school nooit heb opgelet bij Frans..) ![]() ![]() ![]() | |
2cv | woensdag 11 augustus 2004 @ 15:19 |
Die BX-en zijn erg fraai vindt ik ![]() | |
Tr0ublegum | woensdag 11 augustus 2004 @ 18:27 |
Die coupé niet mooi? Nou ik vind het echt een plaatje hoor! Zat er toevallig laatst aan te denken, dat dat wel cool zou zijn, een bx coupé, en toen wist ik dus niet dat ie echt bestaat ![]() ![]() ![]() | |
Tr0ublegum | woensdag 11 augustus 2004 @ 18:31 |
Ik was trouwens van de week nog ens gaan toeren in de 2cv van m'n vader (foto van dat autootje volgt nog!), toen ineens de remmen 't niet meer deden... damn, dan schrik je toch wel! Remdruk weg, met pompend remmen en op de motor remmen stil gekomen gelukkig. Nu blijkt dat de remmen voor helemaal versleten zijn (handrem deed 't dus ook niet), en de remmen achter ook niet meer veel waard waren.. Gelukkig was het nogal vlak waar ik reed (en da's niet overal in limburg, als het 200 meter verderop gebeurd was, zat ik op een 7% helling..). Vooral ook omdat je een eendje dus niet in de 1 kunt rammen en de koppeling laten komen voor een noodstop.. leip leip... [ Bericht 2% gewijzigd door Tr0ublegum op 11-08-2004 18:32:58 (verduidelijkt..) ] | |
2cv | woensdag 11 augustus 2004 @ 18:42 |
Doet u mij de Station-BX dan maar ![]() Ennuh, als je goed kracht zet, moet het lukken. Niet gezond, maar gezonder dan een boom in je Eend. | |
Fulcrum_X | zondag 15 augustus 2004 @ 21:34 |
Ik ben ook al weer terug uit Kroatië sinds de 11e Welgeteld 5 verschillende bx-en daar rond zien rijden, voor de rest regelmatig een Xsara tegengekomen, en enkele andere Citroëns. Best stil hier nu trouwens, nouja ik heb verder op het moment ook niet zoveel meer te melden ![]() | |
Alcyone | maandag 16 augustus 2004 @ 00:41 |
Wat is er zo leuk aan een GS X3? | |
Tr0ublegum | maandag 16 augustus 2004 @ 12:12 |
Alcyone, heb je geen foto's van je Digit..? Ik ben wel benieuwd naar mooie Hi-Res foto's van het dashboard..! Onder de kap is 't trouwens toch dezelfde wagen als de 19 GT, of vergis ik me daar in..? | |
Alcyone | maandag 16 augustus 2004 @ 13:04 |
quote:Klopt! Motor, bak etc. Meeste is hetzelfde. Een Digit heeft een specifieke draadboom, een automaat die waarschuwt als 1 van je lampen is doorgebrand, afstandsbediening op de CV, boordcomputer met verbruiksmeter standaard (optie op GT) en natuurlijk het digitale dash. Hi-res foto's heb ik wel, maar ik heb niet echt een mogelijkheid om ze op een site te zetten. Hadden we hier ook maar zo'n handig browse knopje... | |
Tr0ublegum | maandag 16 augustus 2004 @ 13:09 |
als je me de foto's mailt op huynen AT home PUNT nl kan ik ze wel online voor je zetten! Ik ben er zelf in ieder geval wel benieuwd naar, en ik denk dat de meeste citrofielen zo'n geweldige wagen als de Digit ook kunnen waarderen..! | |
Alcyone | maandag 16 augustus 2004 @ 13:25 |
Ik hoop dat je mailbox groot genoeg is, hij's nu onderweg. btw ik heb je MSN toegevoegd. | |
Fulcrum_X | maandag 16 augustus 2004 @ 13:32 |
quote:echt wel ![]() | |
Tr0ublegum | maandag 16 augustus 2004 @ 14:25 |
Hierbij wat fotookes van de citroentjes waar ik wel ens in rond rijd: (de foto's van de digit van alcyone staan ook online, maar hij moet zelf maar even kijken wat hij 'r mee doet, ik heb je de links gemaild..!) Allereerst, de BX 16 TRi (1989) ![]() Vervolgens krijgen we de AX 1.1i (first), uit 1991 (meen ik) ![]() Dan het eendje, 2cv Special, uit 1986 ![]() En last, but not least, de ID 19b uit 1971 (dacht ik), mét meedraaiende koplampen ![]() ![]() ![]() Die was wel twee foto's waard ![]() | |
Alcyone | maandag 16 augustus 2004 @ 14:28 |
Okee dankzij Troublegum die de plaatjes host komen hier wat pics. De foto's van de dash en kont zijn van voor de aanschaf eind april. De andere foto's met de GT van een maat erbij hebben we in Breda geschoten een paar weken later.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Alcyone op 16-08-2004 14:37:10 (We zijn er eindelijk na 5 keer aanpassen) ] | |
Tr0ublegum | maandag 16 augustus 2004 @ 14:34 |
[img]link[/img] | |
Alcyone | maandag 16 augustus 2004 @ 14:40 |
Zoals jullie kunnen zien is ie niet helemaal origineel. Er zitten GT bumperstrips op, BX Sport velgen en Sport spoiler, mistlampen voorkant en type 3 achterlichten. Verder nog een Sport interieur. Het staat wel erg goed moet ik zeggen. | |
Fulcrum_X | maandag 16 augustus 2004 @ 14:53 |
Erg mooi hoor ![]() | |
Tr0ublegum | maandag 16 augustus 2004 @ 15:08 |
Ik ben nog altijd jaloers op die digit ja! En die aanpassingen zijn zeer mooi hoor! Type 3 achterlichten op een donkerkleurige bx vind ik altijd mooi, evenals mistlampen voor. En een sport interieur maakt 't af natuurlijk! | |
Alcyone | maandag 16 augustus 2004 @ 19:00 |
Was helemaal vergeten te zeggen dat 1 van de vorige eigenaren de bumpers in carrosseriekleur heeft laten spuiten. Veel beter dan die standaard biks bumpers. | |
Joostve | dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:42 |
De C5 heeft een facelift gekregen wat vinden jullie ervan? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Alcyone | dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:52 |
De C5 ziet er wat beter uit... beetje richting C4 wat het front betreft. Maar echt mooi vind ik 'm nog steeds niet. Is ook niet makkelijk als je de lijn van de CX als bijna perfect ervaart. | |
Tr0ublegum | dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:11 |
Zeker een vooruitgang, die nieuwe C5! Het is nu niet meer zo'n one-of-many wagen, wat eigenzinniger, zoals citroën betaamt! | |
Tr0ublegum | dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:18 |
![]() ![]() da's echt een sensatie om mee te rijden in 't donker! Werd ook weer ens tijd zeg, zo'n geweldige gimmick, die technisch ook nog eens redelijk simpel is de realiseren! | |
Alcyone | dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:23 |
Ja de DS had ze met stangen. De C5 zal ze wel weer elektronisch hebben omdat ze niets beters te doen hebben. [ Bericht 0% gewijzigd door Alcyone op 17-08-2004 13:11:26 ] | |
Joostve | dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:44 |
ik moet nog steeds wennen aan het nieuwe citroen logo voorop | |
PM-girl | dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:58 |
Mm, net de saxo voor een beurt weggebracht, staat er een mooie xsara te lonken, 3 deurs, coupe, groen metallic, mooi prijsje! kijken wat de inruilwaarde kan zijn van de saxo..... ![]() | |
Joostve | dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:48 |
quote:ligt eraan wat voor saxo je hebt he ![]() de 16v tjes zijn niet goedkoop te krijgen ![]() | |
mdeen | dinsdag 17 augustus 2004 @ 18:06 |
quote:Meer Citroënnerig. Zeker een vooruitgang! | |
Syb-Sosef | dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:14 |
Nieuwe C5 is zeker een vooruitgang... hij is nu stukken minder lelijk ![]() ![]() ![]() | |
BillLumberg | dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:15 |
Lol | |
Fulcrum_X | dinsdag 17 augustus 2004 @ 20:21 |
Achterlichten zijn ook gewaagd zeg, maar ik vind hem wel stuk beter ![]() Oude model C5 was toch wat te saai | |
Icefire1971 | donderdag 19 augustus 2004 @ 14:24 |
Ik ga voor de cx (met kunststoffen bumpers) maar da's logisch... Het liefste zou ik een cx prestige willen hebben, met gti turbo (wel handgeschakeld) kleur: cassis-nacre, cassis kleurig leder, abs, airco,cruise-control..... | |
Sjaeck | donderdag 19 augustus 2004 @ 15:10 |
quote:Gewoon een van mijn favoriete modellen van citroën, niet inde laatste plaats omdat mijn vader er 2 heeft gehad. Voor mij gewoon een droomauto. ![]() En ik vind het zó jammer dat Citroën bij de C4 en C5 de nummerplaat aan de onderkant van de achterkant heeft geplaatst. DIt mag dan wel het nieuwe gezicht van Citroën zijn, waar ik ook vast nog aan moet wennen, maar ik vind ze nu meer een renault lijken aan de achterkant dan een Citroën ![]() | |
Alcyone | vrijdag 20 augustus 2004 @ 03:17 |
quote:Was een beetje een strikvraag want ik heb een X3 ![]() Helaas wel een restauratieobject, want de techniek is goed, maar er is een vierkante meter of meer aan bodem rot. | |
Sjaeck | vrijdag 20 augustus 2004 @ 04:02 |
![]() | |
Alcyone | vrijdag 20 augustus 2004 @ 12:21 |
quote:Hmmm dan moet ik weer de mazzel hebben dat wederom iemand wat plaatjes wil hosten. | |
Ultimora | vrijdag 20 augustus 2004 @ 13:37 |
www.picserver.tk | |
Alcyone | vrijdag 20 augustus 2004 @ 14:31 |
quote:Lijkt er op dat picserver in de moeilijkheden zit. | |
Alcyone | vrijdag 20 augustus 2004 @ 14:46 |
Dit was kort na de aanschaf in 2002. Moest nog gewassen worden![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb veel pech met die lelijke kleur. Het liefst laat im 'm op een dag Candy Apple Green spuiten. Het ding staat nu gestald. Voorlopig doe ik er niets mee (geld). [ Bericht 6% gewijzigd door Alcyone op 20-08-2004 14:52:17 ] | |
Fulcrum_X | vrijdag 20 augustus 2004 @ 15:52 |
lachen zo'n ding, vind het een leuk autootje ![]() | |
Sjaeck | vrijdag 20 augustus 2004 @ 15:55 |
![]() ![]() | |
Tr0ublegum | vrijdag 20 augustus 2004 @ 17:59 |
oew ik vind die GS wel erg mooi hoor..! Heb nooit zoveel opgehad met de GS, vond het altijd een soort minder-mooie CX. We hebben wel een GSA break gehad, was wel een coole wagen | |
Alcyone | donderdag 2 september 2004 @ 21:16 |
Gaat er morgen/overmorgen iemand naar Leerdam voor de opening van Tres Beau? Die CX/XM specialist. Staat daar een hele leuke B10 trouwens. Doet ook BX en zo. Tis dus geen dealer, moge duidelijk zijn. | |
ikwilgeencookies | vrijdag 3 september 2004 @ 13:44 |
zo, BX weer door de apk, nieuwe veerbolletjes, remleidinkje vervangen, 200 euries armer maar op naar de 3 ton op de teller ![]() (huidige stand, 241.000 ) | |
Syb-Sosef | vrijdag 3 september 2004 @ 17:46 |
gefeli! das cookie zeg ![]() | |
ikwilgeencookies | vrijdag 3 september 2004 @ 20:42 |
ik ben ook erg bij ![]() ik blijf voorlopig weer even zweven | |
Syb-Sosef | zaterdag 4 september 2004 @ 00:45 |
niet alleen verse bolletjes maken verschil... nieuwe hydraulische vloeistof na 6/7 jaar, dat merk je ook wel zeg! | |
Alcyone | zaterdag 4 september 2004 @ 11:19 |
quote:?! Das vragen om problemen. Vooral als ze voorschrijven dat je het om de 2 jaar of 60.000 KM moet vervangen. Mij niet gezien hoor. | |
Syb-Sosef | zaterdag 4 september 2004 @ 12:05 |
quote:okay, 6/7 jaar zal t niet geweest zijn, maar t zag er echt zeeeeeeer bruin uit... Het was nl de eerste keer dat ik het zelf vervangen heb in de 2 jaar dat ik de BX heb... En die 2 jaar/60.00 km wist ik eigenlijk ook niet... thanx. Maar wat zou er dan bv kunnen gaan lekken met nieuwe hp-vloeistof? | |
Daffodil31LE | zaterdag 4 september 2004 @ 12:50 |
Wat dacht je van alles waar vuiligheid van de oude vloeistof in is gekropen om het zo dicht te krijgen...? Spoel je de leidingen door en gooi je verse vloeistof erin heb je kans dat een lek spontaan opengaat... | |
Syb-Sosef | zaterdag 4 september 2004 @ 13:26 |
hm... das logisch ja. dan ga ik afwachten ![]() We'll see... oh, enne als we t nu toch over vervangtermijnen hebben: luchtfilter toch om de 20.000 km? Of zit ik nou te vloeken... hmm... k dacht dat ik mn beestje beter aan t onderhouden was eigenlijk... [ Bericht 17% gewijzigd door Syb-Sosef op 04-09-2004 13:31:35 ] | |
ikwilgeencookies | zaterdag 4 september 2004 @ 13:42 |
als je je leidingen echt schoon wil krijgen moet je eerst de lhm vloeistof vervangen door hydroncage (ofzo) speciale schoonmaak vloeistof) en daar 1000 Km mee rijden, en dan weer lhm spul er in.. en dan kan er nogal wat vuil meekomen. (hier staat de standaard procedure , wel in het engels, stukje van citroenz tipsentricks Maar dan nog , bij bv Hegru in eindhoven (bx specialist ) kun je voor onder de 200 euro je hele hydrolisch systeem laten reviseren.. bollen, leidingen , etc btw, is het mischien niet tijd om een lijstje in dit topic te maken met citroen specialisten (eend, bx,xm, ds,gs etc, en natuurlijk een citroen tuning hoekje voor de saxo,c2,c3 )? incl goed of slecht waarmerk.. eindhoven: hegru ,BX/en algemeen: goed , goedkoop v Gompel ,CX/en algemeen matig , duur Bayeux , CX goed en duur [ Bericht 1% gewijzigd door ikwilgeencookies op 04-09-2004 13:51:25 (verbouwingkje) ] | |
Sjaeck | zaterdag 4 september 2004 @ 20:29 |
He ik wist niet dat er een BX specialist in Eindhoven zat, adres? | |
Syb-Sosef | zondag 5 september 2004 @ 01:11 |
Zoiets is er geloof ik ook in de maak op www.citroen-forum.nl cookie. Mja... dan zal ik als k weer eens tijd en geld heb toch eens een goede schoonmaakbeurt gaan geven... | |
Alcyone | zondag 5 september 2004 @ 12:52 |
Er zijn er die niet geloven in Hydrorincage. Te schraal. Je sloopt je pomp en kleppen mee. Vervang dan gewoon wat vaker je LHM. Een manier die erg goed werkt om vuil los te werken is gymnastieken met de hendel. Gewoon af en toe bij stilstand een keer of 10 helemaal omhoog en weer helemaal omlaag. En natuurlijk om de zoveel tijd ff de wieletjes er af en de remmen ontluchten. Okee, er zit niet automatisch lucht in, maar de LHM in de remleidingen zijn vaak wel een bron van problemen omdat dat altijd op dezelfde plek blijft. Ontluchtingsnippel inspuiten met een GOEIE kruipolie (dus geen WD40), slagje losdraaien en een transparante slang aan de ontluchtingsnippel, in een jerrycan. Motor starten en iemand anders op de rem laten trappen. 50 CC per wiel moet genoeg zijn. [ Bericht 45% gewijzigd door Alcyone op 05-09-2004 12:58:10 ] | |
ikwilgeencookies | zondag 5 september 2004 @ 14:13 |
quote:ehhh http://www.goudengids.nl/(...)esultPage&Referer=YP goudengids doet wonderen.. zoek ook maar es op citroen, dan vind je van gompel en bayeux ook wel ![]() | |
mdeen | zondag 5 september 2004 @ 17:20 |
quote:Welke auto? Bij de ZX is het 20.000km, de 1.4 en 2.0 vanaf 1994 elke 30.000km. Maar als je het onderhoud zelf doet dan gewoon even kijken of hij erg smerig is en desgewenst niet vervangen. Ik keek laatst achter het luchtfilter in mijn ZX (1.8) en er lag gewoon oud blad en insekten achter. Waarvoor heb je dan een luchtfilter! ![]() | |
Alcyone | zondag 5 september 2004 @ 18:43 |
quote:Oeh. Das lullig. Alles perfect schoongemaakt? Heb je het lek gevonden? Of was gewoon dat filter uit elkaar gevallen? Ik hoop dat je motor er geen grote schade aan heeft overgehouden, hoewel ie nu wel wat meer dan normaal versleten zal zijn. | |
mdeen | zondag 5 september 2004 @ 20:58 |
quote:Ik heb geen idee hoe lang het er al lag maar de constructie is wel zo dat er een soort van afvalbakje is. De lucht komt van voren binnen, door luchtfilter, gaat dan daarachter naar beneden en moet dan weer naar voren. De achterkant van die bak heeft een rand en je kunt er denk ik gerust je reservegereedschap inleggen ![]() Maar het is niet netjes nee. Ik heb geen lek gevonden en het luchtfilter sloot ook goed af. En schade aan de motor? Sinds ik nieuwe kleprubbers heb en die in duitsland even 'ingereden' heb is de auto zuiniger dan ooit. Al meer dan 6.000 km rij ik gemiddeld zuiniger dan 1:15. Of zou het net zo als die F1 racemotoren zijn: vlak voor het stukgaan zijn ze nog even bloedje snel. [ Bericht 6% gewijzigd door mdeen op 05-09-2004 21:12:03 ] | |
BBQ-kip | maandag 6 september 2004 @ 01:18 |
Goed, even een vraagje aan de kenners hier. Ik ben dus een meisje, totaal geen verstand van auto's, laat staan BX-en... De voorkant komt niet automatisch omhoog na het starten. Ik moet hem eerst helemaal in de laagste stand zetten en dan weer in de gewone stand voordat de voorkant dus omhoog komt. Ra ra ra, waar kan dit aan liggen? Er zit genoeg LHM in in ieder geval dus dat kan het niet zijn. | |
Alcyone | maandag 6 september 2004 @ 06:37 |
quote:Dit komt vaker voor. Waarschijnlijk is het oude, vervuilde LHM. Eerst de LHM vervangen. Goed gymnastieken met de nieuwe LHM, zoals ik in een post hierboven beschreven heb. Als dat uiteindelijk niet helpt moet waarschijnlijk de hoogteregelaar aan de voorkant schoongemaakt of vervangen worden. LHM vervangen hoef je niet door een dealer of garage te laten doen (sterker nog, je betaalt gewoon teveel) maar is iets meer werk dan motorolie verversen. Geef maar een signaal als je niemand kent die het wil doen. Iemand hierboven verwees naar http://www.citroenz.com/f(...)ce96c91437690aca294b voor info over de klus. Zoiets bestaat ook in het nederlands. [ Bericht 13% gewijzigd door Alcyone op 06-09-2004 06:47:38 ] | |
ikwilgeencookies | maandag 6 september 2004 @ 23:57 |
rondjes rijden, rondjes rijden.... zucht... waarom zijn er niet meer drempels in nederland! ![]() | |
Syb-Sosef | zaterdag 2 oktober 2004 @ 20:12 |
*SCHOP* Welke ik gebruik voor het volgende: Blauwe LHM. Iemand ervaring, testresultaten oid?? [ Bericht 44% gewijzigd door Syb-Sosef op 02-10-2004 20:18:17 (leer typen Syb!!!) ] | |
Fulcrum_X | zaterdag 2 oktober 2004 @ 20:19 |
quote:gelezen op klets-bx? ![]() | |
Tha_T | zaterdag 2 oktober 2004 @ 21:47 |
Ik heb een vraagje als auto-n00b: Een Citroen 2CV he. Rijdt dat nu nog een beetje? dwz sta ik niet elke dag stil. En hoeveel verbruikt zo'n 2CV gemiddeld? Verzekering zal wel een schijntje zijn of niet? Kortom, heel veel vragen maar ik zelf weet er niks vanaf. Alvast bedankt voor het beatwoorden van mijn vra(a)g(en). | |
Cyberdogg | zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:19 |
quote:Je doet je ondetitel wel eer aan. ![]() | |
Tha_T | zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:26 |
quote: ![]() | |
Syb-Sosef | zondag 3 oktober 2004 @ 04:04 |
quote:neej, dat nou net niet... of de garage moet me belazerd hebben, maar t schijnt echt te bestaan... | |
Alcyone | zondag 3 oktober 2004 @ 05:16 |
quote:Ik gebruik het. Tis een prachtige kleur blauw en het zou dunner zijn en beter smeren. In de praktijk moet het betekenen dat je auto sneller omhoog komt, soepeler veert en dat dingen als veerpoten, pomp en kleppen minder hard slijten. In de praktijk merk ik er niks van, maar het kost evenveel als LHM+. Google maar op garage Renard in Beneden-Leeuwen. | |
Syb-Sosef | zondag 3 oktober 2004 @ 10:32 |
ah Alcyone, daar hebben we wat aan. het is dus geen echt merkbare verbetering. Zijn er bv wel piepjes en kraakjes bij jou verdwenen die je eerst wel had? En als het evenveel kost als LHM+... Heeft die garage me alsnog belazerd... 6,12 euro per liter rekende ie geloof ik... Maar ik zal vandaag es googlelen... Bedankt voor de info! | |
Fulcrum_X | zondag 3 oktober 2004 @ 11:44 |
http://www.kendallmotoroi(...)YKEN_GLACIAL_BLU.PDF 'het flashpoint (één vonkje en de olie brandt als het zo heet is) van LHM+ ligt "al" bij 125 graden en dat van het blauwe spul bij 170 graden.' Blauwe vloeistof is dus minder brandbaar | |
Alcyone | zondag 3 oktober 2004 @ 15:10 |
quote:Oh das goed nieuws voor mensen die nog wel eens last hebben van rondspuitende LHM door gebroken leidingen. Maar eerlijk gezegd is het nog belangrijker dat je ontsteking en bedrading in top conditie is zodat vonken nergens voorkomen. | |
Alcyone | zondag 3 oktober 2004 @ 15:51 |
Hier een draadje wat specifiek gaat over blauwe LHM vervanger op het citroen forum. http://www.citroen-forum.(...)storder=asc&&start=0 | |
Alcyone | zondag 3 oktober 2004 @ 16:06 |
quote:Een 2CV rijdt prima als je geen haast hebt. Ze trekken op naar honderd in iets minder dan 40 seconden. Top van 110 of als je mazzel hebt 120. Op de snelweg zijn ze luidruchtig. Nee, eigenlijk zijn ze altijd luidruchtig. Ze zijn erg zuinig. De verzekering valt reuze mee. Ze zijn wel duur in de aanschaf en onderdelen worden ook duurder. De motoren zijn betrouwbaar en makkelijk om aan te sleutelen. Sleutelen aan een eend is zowiezo makkelijk. De koets is van het chassis af te schroeven, en bijna alle koetsdelen kunnen makkelijk los. Het veercomfort is geweldig, maar je moet van het overhellen in bochten houden (ik vind dat persoonlijk prachtig). Eenden roesten, en wat de koets betreft is dat niet zo'n punt, maar het chassis moet in goede staat zijn. Er zijn veel eenden met roest in het chassis achter de voorwielen, waardoor ze gaan doorbuigen wat een vreemd stuurkarakter geeft en koetsdelen die vervormen. Verder zijn ze door het lage gewicht en het feit dat de voorkant van het chassis bij een frontaaltje naar boven omkrult behoorlijk veilig. Elke eend is een auto op leeftijd, dus er kan altijd wat kapot. Goed onderhouden zijn het probleemloze auto's. Zeker met een elektronische ontsteking upgrade is starten makkelijker waarbij ze dan ook meer koppel hebben en netter stationair lopen als ze koud zijn. Een eend is vooral praktisch in gebruik, er kan veel in (zeker als je het roldak oprolt, mijn moeder heeft wel eens een kerstboom van 2,5 meter vervoerd), de achterbank kun je in een handomdraai verwijderen en op de grond zetten (leuk voor picknicken) en Eend rijden is een ervaring op zich: het is ontzettend LEUK. | |
patje74 | zondag 3 oktober 2004 @ 21:50 |
@ Tha_T Het is maar net waar je gek op bent. Mijn persoonlijke mening is...... Een eend rijd geweldig, het motorgeluid is heerlijk en hij trekt snel op. (zo voelt het tenminsten ![]() Maar laat ik eerlijk zijn, als je een klein, snel, goedkoop en zuinig autotje wil dan is een eend niet wat je zoekt. Maar wil je lol tijdens het rijden, lak aan snelheid hebben, goedkoop verzekeren, stijl hebben en vooral in de zomer lekker topless rijden? Kies de eend! Maar besef dat het concept antiek is en dus diverse nadelen heeft t.o.v. een moderne auto, welke voor mij meer dan genoeg worden gecompenseert door de diverse positieve eigenschappen van een eend. En oh ja, als je een 2cv wilt kopen, neem een kenner mee. Succes met je keuze! | |
D-super | maandag 4 oktober 2004 @ 02:33 |
Ik heb ook blauwe "LHM" in mijn Xantia, bij mij "stijgt" mijn auto iets sneller en veert ook iets soepeler. Ook is mij opgevallen dat de pomp iets minder vaak aanslaat. Ik heb het trouwens gekocht in Alkmaar bij: Kendall Motor Oils Berenkoog 114 1822BZ Alkmaar Tel: 072 5643989 Je bent dus niet afhankelijk van Renard voor deze olie. | |
Fulcrum_X | maandag 4 oktober 2004 @ 08:03 |
quote:leuk forum * Fulcrum_X heeft zich laten registreren ![]() | |
Syb-Sosef | maandag 4 oktober 2004 @ 18:08 |
quote:Nu al? ![]() ![]() | |
Fulcrum_X | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:11 |
kijk eens wat er te koop staat op Speurders.nl :![]() http://www.speurders.nl/a(...)1.0.1.3208.3124.html Een beeldschone, zwarte, BX 19 GTI 16v met carbs ![]() ![]() ![]() carbs moeten nog wel afgesteld worden, maar als ik het geld had wist ik het wel... | |
Juggy | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:30 |
lol @ je avatar fulcrum ![]() vwbt die ad: als erbij staat 'hobbyauto' vertrouw ik 't normaliter niet meer zo, maar als er verder niks mee aan de hand is (afgezien van 't afstellen van de carbs) is 't een supervet karretje en dan zou ik 't ook wel weten als ik de centjes had! ![]() | |
yup | maandag 11 oktober 2004 @ 22:01 |
Van gummen.org: quote:Sorry maar dit moest ik hier gewoon posten ![]() ![]() | |
Joostve | maandag 11 oktober 2004 @ 23:11 |
quote:hoe kan hij dat dan zien als hij met 275 voorbij rijdt? | |
Alcyone | maandag 11 oktober 2004 @ 23:57 |
Jammer dat de Anti-BX site uit de lucht is. Kon altijd hartelijk lachen om die randdebielen. | |
Sjaeck | donderdag 4 november 2004 @ 17:13 |
Morgen op TV: The Goddess of 1967.![]() quote:Ik ga hem kijken ![]() | |
Joostve | donderdag 4 november 2004 @ 18:11 |
staat de C4 nou al in de showroom? | |
Tr0ublegum | donderdag 4 november 2004 @ 18:47 |
quote:Ik heb 'm op DVD ![]() wel goeie film, geen topper ofzo, maar de DS maakt veel goed natuurlijk Ohja, onze Bix is nu de 200.000 gepasseerd ![]() | |
Syb-Sosef | donderdag 4 november 2004 @ 18:56 |
quote:gefeli, houdt em lopend ![]() je loopt 2004 km achter op mij! ![]() ![]() | |
Tha_T | donderdag 4 november 2004 @ 19:46 |
quote: quote:Bedankt voor deze reacties dan toch. En het is inderdaad een CV2 geworden. Machtig mooi autootje ![]() | |
Fulcrum_X | donderdag 4 november 2004 @ 23:52 |
quote:jullie lopen ruim 2 ton achter op mij! ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 5 november 2004 @ 09:56 |
quote:en jij nog 62960 km op mij achter ![]() | |
Syb-Sosef | vrijdag 5 november 2004 @ 20:25 |
hahaha jaa, gaan we patsen ![]() | |
patje74 | zaterdag 6 november 2004 @ 08:34 |
quote:Heb je foto's? Een paar foto's van een leuke 2cv zal dit topic zeker niet ontsieren... ![]() En van harte met je aankoop natuurlijk! ![]() | |
Metro2005 | zaterdag 6 november 2004 @ 11:36 |
ik heb een week geleden ongeveer de motorruimte vd bx schoongemaakt met valma motorreiniger en tuinslang. Daarna startte de auto niet meer :'( aanvankelijk leken de problemen van niet starten ed verholpen door het reinigen van de contacten in de verdeelkap. vanmorgen de auto opgehaald bij de dealer na reparatie vd koppeling en dat ding is geloof ik al 10000x afgeslagen op weg naar huis. lijkt wel of de motor verzuipt oid. stationair blijft de motor gewoon lopen maar zodra je gas geeft neemt het toerental af ipv toe en valt op een gegeven moment zelfs uit. iemand enig idee wat het kan zijn? de vriend van mijn zusje is er op het moment mee bezig (ik zit op mijn werk nu) en is bezig alle contacten en stekkers schoon te maken. iemand nog andere ideeen? | |
HPoi | zaterdag 6 november 2004 @ 15:28 |
Ok, als ik nu een BX zou willen kopen, wat is dan een goeie? Welk bouwjaar/type is aan te bevelen? een 14 een 16? En dan 1 voor max. 700 euro. En weet iemand misschien hoeveel een BX kost in verzekering als dat kan via de Citroenclub? (ben 22 en heb (min) -4 schadevrije jaren) Ik zag btw deze Leader uit 86 http://www.foxtail.nl/mainframe.htm , is dat wat? Is wel een erg oude en speciale, nog met oude teller enzo, maar gaan er in zo'n 1 niet heel veel kosten zitten? | |
Metro2005 | zaterdag 6 november 2004 @ 16:16 |
quote:neem het liefst een 1.6 of hoger. die bx uit 86 kan je best wat kosten aan krijgen, de subframes zijn hier nogal roestgevoelig en ook de hydraulische leidingen zijn niet geweldig. neem er 1 van na 1989 dan heb je een injectie en zijn de leidingen roestbestendig. | |
HPoi | zaterdag 6 november 2004 @ 16:33 |
Waarom is deze zo goedkoop? ![]() | |
Metro2005 | zaterdag 6 november 2004 @ 16:40 |
quote:en 93er? toen werden er alleen nog maar break varianten gemaakt ![]() | |
yup | zaterdag 6 november 2004 @ 23:40 |
quote:-4 schadejaren. Heb je toevallig veel schade gereden? Is best veel toch? | |
Metro2005 | zondag 7 november 2004 @ 11:24 |
quote:ik sta ook op -2 en dat is na 1 ongeluk 2 jaar geleden dus ik denk dat hij 1 of misschien 2 ongelukken gehad heeft. gaat heel hard achteruit hoor | |
yup | zondag 7 november 2004 @ 12:13 |
quote:Ik begrijp je... (me pa heeft ook no-claim jaren verloren om een dom ongelukje (hoogstens een zeer klein deukje) en iemand die per se het via de verzekering wou doen ![]() | |
HPoi | zondag 7 november 2004 @ 13:13 |
quote:Nou, ik heb eerst 2 jaar een oldtimer verzekering gehad voor mijn VW Kever en dan bouw je niets op. Ik heb nu ong. 3-kwartjaar een Mazda 121 (uit '89) met een gewone verzekering uiteraard en begon dus met 0 schadevrije jaren en ja heb nu in die 3-kwartjaar 1 keer schade gereden en dan ga je gelijk 4 naar beneden, tenminste bij mijn verzekering wel. Dus heb maar 1 keer schade gereden. | |
yup | zondag 7 november 2004 @ 13:15 |
quote:Oh ok. Wou het gewoon weten hoor -4 schadejaren is toch best erg ![]() Een schade en je word gelijk afgemaakt ![]() | |
HPoi | zondag 7 november 2004 @ 13:16 |
quote:Ja is idd erg klote, gelijk een premieverhoging van heb ik jou daar. ![]() | |
patje74 | zondag 7 november 2004 @ 17:08 |
quote:Je bent nooit verplicht om het via de verzekering te regelen. Als een schade-expert de hoogte van de schade heeft vastgesteld, dan mag je dit bedrag altijd ook uit eigen beurs betalen. Ook hebben de meeste verzekeringen ook een mogelijkheid om het hun (na uitbetaling door de verz.maats.)terug te betalen zonder dat dat gevolgen heeft voor je no-claim. Het zou wat zijn zeg! Dat de tegenpartij ook nog mag kiezen hoe het geregeld wordt! | |
yup | zondag 7 november 2004 @ 18:10 |
quote:Serieus ![]() Was wel de schuld van me vader eerlijk gezegd ![]() Maar dit wist ik dus echt niet, kan je dus als je zelf wilt buiten de verzekering om alles regelen, ook al wilt de tegenpartij dat niet? | |
patje74 | zondag 7 november 2004 @ 19:44 |
quote:Noem mij 1 reden waarom de tegenpartij alleen maar via de verzekering geld wil ontvangen? Als het er maar zo snel mogelijk is, toch? Ik heb zelf ook al eens een kleine schade uit eigen zak betaald, of liever; mijn vrouw.... ![]() En de tegenpartij heeft dan niets meer te eisen, als het geld er maar komt. | |
yup | zondag 7 november 2004 @ 20:20 |
quote:Ok dat is helder... | |
Tr0ublegum | dinsdag 7 december 2004 @ 13:34 |
*Kick* @Alcyone.. wat zeg je me nou? heeft de Digit geen spoiler standaard? Damn ik dacht dat ie identiek was aan de 19 GT en ik was ook vrij zeker 'r van dat die 19 GT wel een spoiler had.. Nouja, anyway, heeft iemand al een C4 Coupé gespot? Damn wat een mooie wagen is dat geworden zeg! | |
Alcyone | dinsdag 7 december 2004 @ 15:23 |
De 19 GT heeft inderdaad standaard een spoiler. Hier trouwens de folder van de Digit: http://www.citroen.nl/NR/(...)52/0/1985BXDigit.pdf Helaas in een slechte resolutie. Ik heb nog geen enkele C4 in het wild gezien, maar zou dat best willen. Als dat ding een hydropneumaat was, had ik 'm willen hebben. In plaats daarvan zal ik eens kijken of ik dubbele koplampen kan kopen en die laten bewegen haha. | |
Fulcrum_X | woensdag 8 december 2004 @ 15:20 |
C4 Coupé vind ik ook geweldig.. ![]() Heb hem ook nog niet gezien helaas. Komt vast nog wel eens | |
minkuukel | woensdag 8 december 2004 @ 16:00 |
quote:Ik heb er al heel wat kilometertjes in afgelegd, en geloof me het is een toppertje. ![]() | |
minkuukel | woensdag 8 december 2004 @ 16:03 |
Grappig dat sommige van jullie ook op Citroen forum zitten. ![]() | |
PeuRac | woensdag 8 december 2004 @ 17:41 |
Help deze jongen eens: Citroen BX: snaar hydropomp strakker, hoe? | |
Syb-Sosef | woensdag 8 december 2004 @ 21:30 |
Al geholpen minkuukel?? nog een forum-lid erbij, goed bezig! | |
minkuukel | donderdag 9 december 2004 @ 08:47 |
Waaraan ![]() | |
Syb-Sosef | donderdag 9 december 2004 @ 18:19 |
quote:mja sorry, k weet ook niet... ![]() Denk dat ik op dat berichtje van Peurac doelde... | |
Kanjer | donderdag 9 december 2004 @ 18:50 |
quote:En dus bedoelde je mij! ![]() Ben een beetje geholpen, weet nu dat er geen makkelijke manier is ![]() | |
Daffodil31LE | donderdag 9 december 2004 @ 19:42 |
Geen gemakkelijke manier wil gelukkig niet zeggen dat het onmogelijk is. Toch positief dus. | |
Syb-Sosef | donderdag 9 december 2004 @ 22:57 |
quote:Ja jij ja ![]() Geen makkelijke manier... zal ik je es een geheimpje vertellen?? Volgens mij klopt dat als je een BX hebt ![]() ![]() Ga anders gewoon ff langs een dealert... | |
Alcyone | donderdag 9 december 2004 @ 23:04 |
quote:Dat moet je met een BX juist niet doen. Die gaan de hoofdprijs berekenen in de hoop dat je bij hen een auto koopt. Ga dan naar een merkgarage of specialist (je weet wel, zo'n garage zonder nieuwe auto's in de showroom) En ook altijd voor de APK naar een ONAFHANKELIJK keurstation, niet bij de garage waar je ook onderhoud en reparaties laat doen. Dealers zijn prima zolang je garantie hebt. Zodra dat voorbij is zoek je een ander ![]() | |
patje74 | woensdag 5 januari 2005 @ 17:11 |
Met de foto's van mijn "nieuw" aangeschafte wagen ga ik dit Citroën topic maar weer eens wakker schudden.... Het betreft een GS Club uit 1978, met C-matic. Alleen de motorkap is wat roestig, ik heb al een vervangende kap op het oog. De mintgroene 2cv heb ik al reeds 5 jaar in bezit, dit was tevens mijn trouwauto. Een leuk stel zo dacht ik! Gr. Patrick | |
Fulcrum_X | woensdag 5 januari 2005 @ 17:54 |
Whoooop!!! Mooie GS Patrick! ![]() Citroën topic was inderdaad een klein beetje dood, wat niet hoort uiteraard! Mijn bix moet voor 21 januari weer voor de keuring, dus zal hem binnenkort even met mijn vader nakijken. Zal er vast wel weer doorkomen ![]() | |
Sjaeck | woensdag 5 januari 2005 @ 19:32 |
Geweldige wagen, Patrick ![]() Mijn vader zal binnenkort zijn lease-C5 weer in moeten leveren, en waarschijnlijk komt er een BX als vervanging ![]() | |
patje74 | woensdag 5 januari 2005 @ 23:39 |
@Fulcrum_X Tja, we moeten dit topic idd een beetje in leven houden hoor! Helemaal nu er een 2cv meedoet aan Paris>Dakar. Bedankt voor je compliment, wellicht zie je me nog wel eens rijden door Leeuwarden, dan wel toeteren hé! @Sjaeck Jaloers hoef je er niet helemaal op te zijn, ik moet er ook redelijk krom voor liggen, maar ja, dan heb ik het wel voor elkaar gekregen! En van een C5 naar een BX is wel een behoorlijke stap, maar je blijft hydro-geveerd dus ach.....is te doen. Vrijdag kan ik de GS waarschijnlijk gekeurd en "ge-beurt" ophalen, ik kan niet wachten.....pffff.....nog 2 nachten.... | |
patje74 | donderdag 6 januari 2005 @ 01:04 |
quote:Ik verneem net dat de dakar-eend waarschijnlijk definitief uitgeschakeld is wegens problemen met de/een koppeling. (hij had 2 motoren) Slecht nieuws dus, want hij deed toch aardig mee met de modernere jongens..... ![]() ![]() ![]() Hier staan nog 2 filmpjes... http://dakar2005.francetv.fr/dakar_listevideos.php3?id_rubrique=7 http://dakar2005.francetv(...)php3?id_rubrique=21# | |
Garbageman | donderdag 6 januari 2005 @ 13:16 |
Ik heb weer een "leuk" klusje aan mijn BX; retourleidingen voorste veerpoten vervangen. Ik keek toevallig na het parkeren even bij het rechtervoorwiel, bleek dat de wielkast onder de lhm zat... Rubber leidingen bestonden uit scheuren met hier en daar wat rubber ![]() Gelukkig zijn die dingen niet duur. | |
slashme | donderdag 6 januari 2005 @ 17:14 |
quote:klopt, voor 100 euro heb je een complete | |
slashme | donderdag 6 januari 2005 @ 17:16 |
quote:dat ding had daar niks te zoeken, hoe leuk bedacht ook. Bij de eerste proeven heeft ie alle achteropkomend verkeerd zitten hinderen. | |
Garbageman | donderdag 6 januari 2005 @ 21:37 |
quote:Ha, zelfs voor 50 euro ![]() Klik Realistische mensen, Citroën rijders. | |
Fulcrum_X | vrijdag 7 januari 2005 @ 00:06 |
quote:Hehe zal ik zeker doen! ![]() Ik kom alleen niet zo vaak meer in Leeuwarden met de auto. Ik studeer wel in Leeuwarden maar ga dus altijd met de bus ![]() Jammer ja dat de eend is uitgevallen, was erg geinig om te zien. Een vriend en ik kregen vanavond het idee om ook mee te doen aan de Amsterdam - Dakar rally, waarbij je een auto van max 500 euri moet kopen om te mogen deelnemen. In november 2004 deden er ook 2 bx'en mee waarvan ten minste 1 het gehaald heeft. Ik zou ook dolgraag met een leuke BX diesel mee willen doen! Dit jaar word wel een beetje erg moeilijk, maar misschien volgend jaar. Een avontuur van 3 weken in de woestijn ![]() | |
slashyou | vrijdag 7 januari 2005 @ 00:09 |
quote:voor 500 euro heb je wel een van de betere BX-en | |
Alcyone | zaterdag 8 januari 2005 @ 03:54 |
quote:Het klinkt af en toe alsof je niet meer mag neertellen voor een goeie biks, wat deze auto's tekort doet. Ik heb 1200 betaald voor mijn BX Digit, 1200 voor de 19 TZI Break van mijn moeder, die trouwens vandaag zonder 1 opmerking door de APK is gerold en maar 500 euro voor de BX 14 basis in 2003. Je hebt helemaal niet 1 van de betere biksen voor 500. Het is een beginbedrag voor het iets betere spul. Ik ben dan ook blij dat de prijzen weer aan het stijgen zijn, dat de vellenbakken op de sloop liggen en de goede exemplaren overblijven. | |
patje74 | zaterdag 8 januari 2005 @ 10:12 |
Zo, na een spannende rit in mijn 2cv ben ik eindelijk veilig op mijn werk beland! Omdat de GS pas dinsdag geleverd kan worden was ik nu genoodzaakt om de 2cv te pakken. Al moet ik toch weer toegeven dat ze het wederom voortreffelijk gedaan heeft, ik zag modernere lichte auto's meer zeilen over de weg dan ik zelf deed! Nu maar zien hoe ze het op de terugweg doet, dan heb ik wind tegen...... | |
Syb-Sosef | zaterdag 8 januari 2005 @ 14:09 |
quote:Eelke, een vriend (bekende voor jou) en ik lijkt dat ook wel wat... in 2006 meedoen? Ga ik ff overleggen met hem ![]() | |
Alcyone | zondag 9 januari 2005 @ 06:27 |
Heb nog helemaal niet mijn waardering uitgesproken voor je GS Club, patje74. Bij deze. Mooie kleur. Ziet er trouwens ook behoorlijk luxe uit, je zou bijna zeggen dat het een Pallas is. Succes met het verbruik en nooit euro tanken, loodvrij geen probleem sinds 1973. Kom ook niet in de verleiding om te vaak te snel over drempels te raggen, de HD pomp en de drukregelaar vinden dat niet fijn. En hou dat ding alsjeblieft mijlenver uit de buurt van pekel, zeker een 1978'er roest als een bezetene. Heeft dat ding een dinitrol/owatrol behandeling gehad? check de keienvanger door de bumper te verwijderen en wees ontzettend zuinig op die keienvanger, die zijn verschrikkelijk schaars. Goede roestbehandeling geven! Wees alsjeblieft bedacht op zeer snelle roestontwikkeling zodra de duivel er een kans voor heeft, die dubbele sandwichbodem is een rampzalige constructie die vooral bij de voeten, de wielkasten en de dorpels hard om zich heen vreet. Ik heb bij mijn GS X3 tot nu toe een vierkante meter plaat weg moeten slijpen. Vaak de matten verwijderen, en vaak de brug op! Pas ook heel erg op met onderhoud en reparaties, het zijn erg arbeidsintesieve auto's. Doe zo veel mogelijk zelf, anders bloed je er op dood. Sleutelen is makkelijker dan aan veel modernere auto's, maar je kan overal moeilijker bij en het is gewoon meer werk. De motor moet er ook iets vaker uit dan bij een eend. Er zijn GS bezitters die niet geloven in transistorontsteking, maar als je een passende kan vinden (van een 1130 C-matic misschien?) zou ik het niet laten. Makkelijkste is natuurlijk een GSA motor (G13/646) want die heeft 'm standaard, en is duidelijk rapper dan een G12/612. Voordelen zitten vooral in minder onderhoud en een sterkere vonk, dus makkelijker starten en iets stabielere stationaire loop en ietsjes meer koppel onderin. Nu lijkt alsof het rampenauto's zijn, maar in werkelijkheid is een goed onderhouden GS zeer betrouwbaar. Ze hebben voor die tijd een fenomenale wegligging, nauwelijks last van aquaplanning (ikke met bijna gladde bandjes plotseling wolkbreuk bij 120 KM/H, niets gemerkt), probleemloze bedrading (das bij de BX wel anders), heerlijke betonmuurremmen en heerlijk directe besturing. Misbruik wordt gestraft ![]() | |
Fulcrum_X | zondag 9 januari 2005 @ 13:22 |
quote:ok.. keep in touch ![]() | |
slashyou | zondag 9 januari 2005 @ 13:25 |
quote:sorry, die Bixen waar ik in heb gereden waren nog geen dubbeltje waard, vandaar. | |
patje74 | zondag 9 januari 2005 @ 13:49 |
quote:ThanX! Ik ben er zelf ook erg blij mee. Een dinitrol behandeling zal hij nog krijgen, is idd aan te raden met dit soort oude roestbakken. ![]() Maar oh....wat rijd ze heeeeeerlijk! Werkelijk een genot, ook de C-matic is super. En dat de wegligging goed is, was bekend. Het was mijn doelstelling om een auto te kopen die klassiek is, comfortabel genoeg is om lange einden mee te rijden en het moest natuurlijk een Cirtoën zijn. Hij mocht tevens niet al te groot zijn omdat mijn vrouw er ook mee overweg moet kunnen, en ala je daarnaaast ook nog van luchtgekoelde boxers houdt, dan is de keuze snel gemaakt! Ik zal er zeker zuinig op zijn, hoewel ik wel van mening ben dat je er gewoon mee moet kunnen rijden. Goed onderhoud en goed schoonhouden en natuurlijk gelijk ingrijpen bij roest, dan moet hij wel een tijdje meegaan lijkt mij. Ik heb in ieder geval rekening gehouden met hoge onderhoudskosten. Tja, wie mooi wil rijden, moet....... Groetjes, Patrick PS, heb je ook pics van jouw GS online staan ergens? | |
Fulcrum_X | zondag 9 januari 2005 @ 23:21 |
quote:Hij had foto's in dit topic staan, op pagina 4. Maar ik zie dat die al niet meer te bezichtigen zijn | |
Alcyone | maandag 10 januari 2005 @ 06:03 |
quote:picserver ![]() Hebben me niet eens een mailtje gestuurd. Ach ja, ff overnieuw dan. Zit nu bij photobucket. | |
BX19GT | maandag 10 januari 2005 @ 06:20 |
Photobucket werkt inderdaad best goed. www.imageshack.us ook trouwens, alleen kun je daar geen foto's laten staan. Na het uploaden van een foto krijg je een link, die je direct moet gebruiken, anders werkt ie niet meer. | |
BX19GT | maandag 10 januari 2005 @ 06:26 |
quote:Een kennis van me (autoverkoper bij Citroën Emerpark Breda) wil komend jaar meedoen. Wellicht krijg ik 'm zover om mee te doen, lijkt me echt geweldig (ben al sinds kinds af aan fan van de Paris-Dakar ralley ![]() | |
Alcyone | maandag 10 januari 2005 @ 07:14 |
Haa eindelijk weer een post van Wouter ![]() | |
Alcyone | maandag 10 januari 2005 @ 07:21 |
Hier wederom foto's van mijn GS X3 uit 1979. Let niet op de kleur.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
patje74 | maandag 10 januari 2005 @ 07:31 |
@Alcyone Ik kan hem me al weer herinneren. Mooi, die originele zonnewering op het achterruit! | |
BX19GT | maandag 10 januari 2005 @ 07:49 |
Ik vind dat zachtgeel juist wel leuk ![]() | |
Alcyone | maandag 10 januari 2005 @ 07:57 |
Ik heb liever dit:![]() | |
Daffodil31LE | maandag 10 januari 2005 @ 08:12 |
Ik heb liever de complete auto waar deze wielkap op hoort.... Maar je kan niet alles hebben. | |
Alcyone | maandag 10 januari 2005 @ 08:15 |
quote:Ik vind een CX te duur in gebruik. Maar die kleur... echt geweldig. | |
patje74 | maandag 10 januari 2005 @ 08:56 |
quote:En daarmee heb je dan ook het enige argument uitgesproken waarom ik er geen voor de deur heb staan. Al vind ik een GS leuker door zijn luchtgekoelde boxer. Ook is een GS net even wat nostalgischer. | |
pAin | maandag 10 januari 2005 @ 11:54 |
quote:Dat lijkt erg veel op de kleur van mijn Saxo; Blue Grand Pavois, die word naar gelang het licht verder over de auto gaat ook steeds donkerder ![]() | |
slashme | maandag 10 januari 2005 @ 12:14 |
quote:Mooie nostalgie maar wat een iel stuurtje. | |
Alcyone | maandag 10 januari 2005 @ 12:18 |
quote:Geen stuurbekrachtiging. Dikker is niet nodig hoor. Voelt ook prettig aan. | |
slashme | maandag 10 januari 2005 @ 12:34 |
quote:Dikte nog niet eens zozeer maar dat iele spaakje wat die hele hoepel moet vasthouden... brrr. Ben al bang dat het knapt als ik er naar kijk (ik weet wel dat het in werkelijkheid vrij stevig is hoor). | |
BX19GT | dinsdag 11 januari 2005 @ 04:00 |
quote:Een éénspakig stuur is erg sterk. De Citroën DS heeft het ook gehad, net als de Citroën Ami6. Verder hebben de Citroën CX, BX, Visa, AX ook altijd een éénspakig stuur gehad. ![]() | |
Tr0ublegum | dinsdag 11 januari 2005 @ 12:58 |
da's waar, maar het eenspakig stuur van de BX kun je niet echt vergelijken met dat van bijvoorbeeld de DS. De "spaak" van het BX-stuur is erg breed, ziet een stuk steviger uit dan dat van de DS. Ik weet het trouwens niet zeker, maar ik dacht toch echt dat de AX van de vriendin van m'n vader toch driespakig is.. Kan dat? (ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen..) | |
Fulcrum_X | dinsdag 11 januari 2005 @ 13:28 |
quote:Ik vind imageshack toch een stuk sneller dan Photobucket.. als je de linkjes even opslaat in een textbestand met fotoinformatie erbij kan het toch net zo goed? Ik gebruik hem toch altijd als ik even iets op een forum wil posten oid. Die zonwering van Alcyone vind ik overigens ook erg mooi staan ![]() | |
Alcyone | dinsdag 11 januari 2005 @ 14:28 |
quote:AX GT/GTI stuurtje. | |
Tr0ublegum | dinsdag 11 januari 2005 @ 14:32 |
Hmm 't is anders een AX First, da's toch een 1.1 TGE? Kan 't natuurlijk nog altijd dat 'r een ander stuurtje in zit.. ik heb nooit in een andere AX gereden eerlijk gezegd | |
PeuRac | dinsdag 18 januari 2005 @ 14:42 |
Ik ga binnenkort misshien naar een BX 1.9 TZI uit '91 kijken, jullie kunnen me vast vertellen waar ik op moet letten | |
Metro2005 | dinsdag 18 januari 2005 @ 15:00 |
quote:let voornamelijk op het hydraulische systeem, speel een paar keer met de hoogteregelaar en kijk of het niet extreem lang duurt eer de auto op de juiste hoogte is. kijk of de auto recht staat (hoogteregelaars dood?) en kijk of de auto goed veert, en controleer hoevaak de auto tikt, vaker als 1x per 10 seconden betekend een defecte of slecht gevulde accumulatorbol. maak een proefrit en kijk hoe de motor zich houdt en probeer een koude start uit (gaat nogal eens moeizaam met dit blok) en controleer alle electronica! die is nogal slecht in een bx.... ik heb ervaring... succes en wel posten als je hem hebt he ![]() | |
2cv | dinsdag 18 januari 2005 @ 23:53 |
Patje: je GS rijdt lekkerder dan m'n Eend ! ! ! | |
patje74 | woensdag 19 januari 2005 @ 01:46 |
quote:Thanks! De volgende keer, als we wat meer tijd hebben, dan moet je zelf maar eens sturen dacht ik... Enneh... jouw DHZ-palmabak ziet er goed uit! | |
PCRodent | woensdag 19 januari 2005 @ 08:50 |
quote:AX'en vóór ong 92 kwamen met een eenspakig stuur. Met uitzondering inderdaad van de GT's, die waren driespakig. AX'en vanaf 92 hadden standaard een iets dikker tweespakig stuur. De GT's (en aanverwanten) kregen een dikker driespakig stuur. Dit stuur: ![]() | |
Fulcrum_X | donderdag 20 januari 2005 @ 00:14 |
quote:Erg leuk stuurtje, had ik nog niet eerder gezien ![]() | |
Fulcrum_X | donderdag 24 februari 2005 @ 14:20 |
*KICK* Ben tijdje terug de 425.000 km gepasseerd ![]() 2 fotootjes van vandaag: ![]() ![]() [ Bericht 43% gewijzigd door Fulcrum_X op 24-02-2005 14:40:45 ] | |
mdeen | donderdag 24 februari 2005 @ 17:34 |
quote:Dat stuur is standaard in vele ZX'en. Ik heb het in mijn Furio van 1994. | |
Fulcrum_X | donderdag 24 februari 2005 @ 19:19 |
quote:tja.. ben niet zo bekend met ZX'jes, eigenlijk nog nooit in eentje gezeten ![]() | |
Alcyone | donderdag 24 februari 2005 @ 19:47 |
ZX zal ik niet zo missen.... ik wil graag nog in een CX, SM, DS en TA rijden. | |
patje74 | vrijdag 25 februari 2005 @ 00:18 |
Mee eens, een ZX is eigenlijk meer een "gewone"auto, geen HP vering en volledig op Peug-basis gebouwd. (toch?) Ik wil je lijstje nog wl even aanvullen met een GS birotor, ik ben erg benieuwd hoe zo'n wankelmotor rijdt. | |
mdeen | vrijdag 25 februari 2005 @ 09:09 |
Heyhey, als een ZX een gewone auto is dan is het gros van de Citroëns gewone auto's. AX, Xsara, C2, C3, C4, C8, Berlingo, Evasion, Axel, Visa, Saxo... Daarbij heeft de ZX een meesturende achteras en de 306 volgens mij niet. | |
patje74 | vrijdag 25 februari 2005 @ 10:23 |
quote:@mdeen Volgens mij had ik "gewone" tussen aanhalingstekens gezet? Even checken... ja! ![]() Ik wil dus zeggen dat een ZX minder bijzonder is dan diverse andere modellen van Citroën. Geet toe; wat is er dan zo verschikkelijk bijzonder aan een ZX? Hij heet geen HP, geen rijke historie, geen bijzonder uiterlijk (OK, da's een kwestie van smaak). Persoonlijk kan ik vooral de oudere modellen waarderen, de BX trouwens ook nog. Maar dat dan vooral om de HD-vering. De AX, ZX en oa. de andere modellen die jij noemt, doen mij idd weinig. Op de Visa en de Axel na trouwens. [ Bericht 12% gewijzigd door patje74 op 25-02-2005 10:31:34 ] | |
Alcyone | zondag 20 maart 2005 @ 17:18 |
Wat Patje74 zegt, je hebt een gewone auto, en je hebt een auto met hydropneumatisch veersysteem. Ikzelf heb me voorgenomen om geen auto's te kopen die het niet hebben, op misschien een Ami Super na. Ik kan niet zonder de magie van het sissen van de LHM door de leidingen, de klak van de drukregelaar, het zinken en stijgen van de auto's... ik ken het mijn hele leven al. Hydraulics Rule! | |
One_conundrum | zondag 20 maart 2005 @ 17:50 |
tvp | |
patje74 | zondag 20 maart 2005 @ 22:38 |
Van de week ontdekte ik bij mij in de buurt (Friesland) een DS in een tuin, aan de bosjes die er voor staan kan je zien dat deze dame al een tijd op de zelfde plek langzaam aan het vergaan is.... En vandaag heb ik weer een DS gespot waar je de tranen van in de ogen schieten... Hij staat in Noord Holland bij een garagebedrijf/pompstation. Deze witte DS is volgens de RDW gegevens blauw, hij is al sinds 26 april 1995 van de huidige eigenaar en de bij APK vervaldatum staat N.v.t.... Het ziet er dus naar uit dat ook deze Godin al een behoorlijke tijd stil staat. Op een of andere manieer krijg ik het idee dat mij een restauratieproject opgedrongen wordt, zulke wagens mag je tenslotte niet laten wegrotten. Bij de boenste ga ik komende week als ik tijd heb even langs, eens even aanbellen om te vragen wat hun bedoelingen zijn. Verder kwam ik vandaag nog een hele mooie DS tegen, deze was is rijdende staat voor de verandering. Verder 2 eendjes en een GS. Mijn eerste gespotte GS in het wild sind ik er zelf eentje heb. Deze GS reed tussen Alkmaar en Schoorl. Iemand toevallig bekend met deze wagen? | |
D-super | zondag 20 maart 2005 @ 23:03 |
Die onderste staat bij Tesselaar in Noord Scharwoude. Zij staat er al een paar jaar, als je er om vraagt is ze niet te koop. Het is een goede Citroën specialist, alleen zijn ze daar wat lomp in de omgang, maar sleutelen kunnen ze daar wel. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
patje74 | maandag 21 maart 2005 @ 00:02 |
quote:Noord Scharwoude, klopt, ik was onderweg naar Alkmaar. Maar ik kan hier slecht tegen, stilstand is achteruitgang! Helemaal in de buitenlucht. Staat die CX er ook al lang? Zijn APK is ook al op 7 juni 2003 verlopen. Ik heb niet heel goed gekeken, maar hij zag er op zich nog goed uit. | |
Syb-Sosef | maandag 21 maart 2005 @ 19:18 |
Nu dit forum weer n beetje actief is wilde ik een klein oproepje plaatsen: wegens lekkage ben ik op zoek naar de bekleding (zeg maar de vloerbedekking met de glaswol eronder) voor mijn BX uit '91. Het liefst donkerblauw. Meer info: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=60456 Danke ![]() RT | |
Hugster | dinsdag 22 maart 2005 @ 01:57 |
Citroen ![]() | |
Metro2005 | dinsdag 22 maart 2005 @ 11:20 |
quote: ![]() zeg dan niks en ga lekker in het opeltopic lopen opscheppen dat jouw opel uit 2004 nog meer een heel klein beetje roest heeft en al die stomme jappen van 20 jaar oud al veel meer ![]() | |
Alcyone | dinsdag 22 maart 2005 @ 18:12 |
quote:Zei de leek die nog nooit in een hydropneumatische auto heeft gereden. Your loss ![]() | |
patje74 | maandag 28 maart 2005 @ 01:20 |
Afgelopen zaterdag was er in Borculo een lentemeeting van het Citroen Forum (www.citroen-forum.nl). Het was een zeer leuke meeting met een dikke 70 auto's. Daarnaast waren er vele mooie wagens te bewonderen van de bedrijven Citroville en (onze gastheer) Citro-Classique. Er waren zeer veel verschillende modellen te zien, o.a. een diverse A-types, DS/ID, GS/A, CX, Traction, BX enz... Hierbij een aantal foto's... En de BBQ maakte de dag compleet! Al met al een erg leuke dag en een geslaagde meeting! | |
Fulcrum_X | maandag 28 maart 2005 @ 10:34 |
leuke foto's ![]() lijkt me ook gaaf om eens bij Citroville te kijken, staat leuk spul | |
Syb-Sosef | maandag 28 maart 2005 @ 11:01 |
Het was ook erg goed weer natuurlijk. T is dat het te ver was voor het mooi en ik andere bezigheden had. Ik had graag gekomen! Citroville, wanneer is dat? En vooral waar eigenlijk... | |
Fulcrum_X | maandag 28 maart 2005 @ 11:06 |
quote:ehm dat is een zaak/garage he ![]() |