abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24479762
Heb nog helemaal niet mijn waardering uitgesproken voor je GS Club, patje74.

Bij deze.

Mooie kleur. Ziet er trouwens ook behoorlijk luxe uit, je zou bijna zeggen dat het een Pallas is. Succes met het verbruik en nooit euro tanken, loodvrij geen probleem sinds 1973.

Kom ook niet in de verleiding om te vaak te snel over drempels te raggen, de HD pomp en de drukregelaar vinden dat niet fijn.

En hou dat ding alsjeblieft mijlenver uit de buurt van pekel, zeker een 1978'er roest als een bezetene.

Heeft dat ding een dinitrol/owatrol behandeling gehad? check de keienvanger door de bumper te verwijderen en wees ontzettend zuinig op die keienvanger, die zijn verschrikkelijk schaars. Goede roestbehandeling geven! Wees alsjeblieft bedacht op zeer snelle roestontwikkeling zodra de duivel er een kans voor heeft, die dubbele sandwichbodem is een rampzalige constructie die vooral bij de voeten, de wielkasten en de dorpels hard om zich heen vreet. Ik heb bij mijn GS X3 tot nu toe een vierkante meter plaat weg moeten slijpen. Vaak de matten verwijderen, en vaak de brug op!

Pas ook heel erg op met onderhoud en reparaties, het zijn erg arbeidsintesieve auto's. Doe zo veel mogelijk zelf, anders bloed je er op dood. Sleutelen is makkelijker dan aan veel modernere auto's, maar je kan overal moeilijker bij en het is gewoon meer werk. De motor moet er ook iets vaker uit dan bij een eend.

Er zijn GS bezitters die niet geloven in transistorontsteking, maar als je een passende kan vinden (van een 1130 C-matic misschien?) zou ik het niet laten. Makkelijkste is natuurlijk een GSA motor (G13/646) want die heeft 'm standaard, en is duidelijk rapper dan een G12/612. Voordelen zitten vooral in minder onderhoud en een sterkere vonk, dus makkelijker starten en iets stabielere stationaire loop en ietsjes meer koppel onderin.

Nu lijkt alsof het rampenauto's zijn, maar in werkelijkheid is een goed onderhouden GS zeer betrouwbaar. Ze hebben voor die tijd een fenomenale wegligging, nauwelijks last van aquaplanning (ikke met bijna gladde bandjes plotseling wolkbreuk bij 120 KM/H, niets gemerkt), probleemloze bedrading (das bij de BX wel anders), heerlijke betonmuurremmen en heerlijk directe besturing.

Misbruik wordt gestraft
pi_24482852
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:09 schreef Syb-Sosef het volgende:

[..]

Eelke, een vriend (bekende voor jou) en ik lijkt dat ook wel wat... in 2006 meedoen? Ga ik ff overleggen met hem
ok.. keep in touch
pi_24482884
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 03:54 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Het klinkt af en toe alsof je niet meer mag neertellen voor een goeie biks, wat deze auto's tekort doet. Ik heb 1200 betaald voor mijn BX Digit, 1200 voor de 19 TZI Break van mijn moeder, die trouwens vandaag zonder 1 opmerking door de APK is gerold en maar 500 euro voor de BX 14 basis in 2003. Je hebt helemaal niet 1 van de betere biksen voor 500. Het is een beginbedrag voor het iets betere spul. Ik ben dan ook blij dat de prijzen weer aan het stijgen zijn, dat de vellenbakken op de sloop liggen en de goede exemplaren overblijven.
sorry, die Bixen waar ik in heb gereden waren nog geen dubbeltje waard, vandaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_24483259
quote:
Op zondag 9 januari 2005 06:27 schreef Alcyone het volgende:
Heb nog helemaal niet mijn waardering uitgesproken voor je GS Club, patje74.

Bij deze.
ThanX! Ik ben er zelf ook erg blij mee. Een dinitrol behandeling zal hij nog krijgen, is idd aan te raden met dit soort oude roestbakken.
Maar oh....wat rijd ze heeeeeerlijk! Werkelijk een genot, ook de C-matic is super.

En dat de wegligging goed is, was bekend. Het was mijn doelstelling om een auto te kopen die klassiek is, comfortabel genoeg is om lange einden mee te rijden en het moest natuurlijk een Cirtoën zijn. Hij mocht tevens niet al te groot zijn omdat mijn vrouw er ook mee overweg moet kunnen, en ala je daarnaaast ook nog van luchtgekoelde boxers houdt, dan is de keuze snel gemaakt!

Ik zal er zeker zuinig op zijn, hoewel ik wel van mening ben dat je er gewoon mee moet kunnen rijden. Goed onderhoud en goed schoonhouden en natuurlijk gelijk ingrijpen bij roest, dan moet hij wel een tijdje meegaan lijkt mij. Ik heb in ieder geval rekening gehouden met hoge onderhoudskosten.
Tja, wie mooi wil rijden, moet.......

Groetjes, Patrick

PS, heb je ook pics van jouw GS online staan ergens?
pi_24493484
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:49 schreef patje74 het volgende:

[..]

PS, heb je ook pics van jouw GS online staan ergens?
Hij had foto's in dit topic staan, op pagina 4. Maar ik zie dat die al niet meer te bezichtigen zijn
pi_24497137
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:21 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Hij had foto's in dit topic staan, op pagina 4. Maar ik zie dat die al niet meer te bezichtigen zijn
picserver

Hebben me niet eens een mailtje gestuurd.

Ach ja, ff overnieuw dan. Zit nu bij photobucket.
  maandag 10 januari 2005 @ 06:20:52 #257
103611 BX19GT
Dat zeg ik
pi_24497172
Photobucket werkt inderdaad best goed. www.imageshack.us ook trouwens, alleen kun je daar geen foto's laten staan. Na het uploaden van een foto krijg je een link, die je direct moet gebruiken, anders werkt ie niet meer.
  maandag 10 januari 2005 @ 06:26:53 #258
103611 BX19GT
Dat zeg ik
pi_24497182
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:09 schreef Syb-Sosef het volgende:

[..]

Eelke, een vriend (bekende voor jou) en ik lijkt dat ook wel wat... in 2006 meedoen? Ga ik ff overleggen met hem
Een kennis van me (autoverkoper bij Citroën Emerpark Breda) wil komend jaar meedoen. Wellicht krijg ik 'm zover om mee te doen, lijkt me echt geweldig (ben al sinds kinds af aan fan van de Paris-Dakar ralley )
pi_24497282
Haa eindelijk weer een post van Wouter
pi_24497299
Hier wederom foto's van mijn GS X3 uit 1979. Let niet op de kleur.









pi_24497334
@Alcyone Ik kan hem me al weer herinneren. Mooi, die originele zonnewering op het achterruit!
  maandag 10 januari 2005 @ 07:49:21 #262
103611 BX19GT
Dat zeg ik
pi_24497389
Ik vind dat zachtgeel juist wel leuk
pi_24497416
Ik heb liever dit:
  maandag 10 januari 2005 @ 08:12:42 #264
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_24497484
Ik heb liever de complete auto waar deze wielkap op hoort.... Maar je kan niet alles hebben.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_24497499
quote:
Op maandag 10 januari 2005 08:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik heb liever de complete auto waar deze wielkap op hoort.... Maar je kan niet alles hebben.
Ik vind een CX te duur in gebruik.

Maar die kleur... echt geweldig.
pi_24497757
quote:
Op maandag 10 januari 2005 08:15 schreef Alcyone het volgende:

Ik vind een CX te duur in gebruik.
En daarmee heb je dan ook het enige argument uitgesproken waarom ik er geen voor de deur heb staan. Al vind ik een GS leuker door zijn luchtgekoelde boxer. Ook is een GS net even wat nostalgischer.
pi_24499981
quote:
Op maandag 10 januari 2005 07:57 schreef Alcyone het volgende:
Ik heb liever dit:
[afbeelding]
Dat lijkt erg veel op de kleur van mijn Saxo; Blue Grand Pavois, die word naar gelang het licht verder over de auto gaat ook steeds donkerder .
pi_24500329
quote:
Op maandag 10 januari 2005 07:21 schreef Alcyone het volgende:
[afbeelding]
Mooie nostalgie maar wat een iel stuurtje.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_24500393
quote:
Op maandag 10 januari 2005 12:14 schreef slashme het volgende:

[..]

Mooie nostalgie maar wat een iel stuurtje.
Geen stuurbekrachtiging. Dikker is niet nodig hoor. Voelt ook prettig aan.
pi_24500690
quote:
Op maandag 10 januari 2005 12:18 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Geen stuurbekrachtiging. Dikker is niet nodig hoor. Voelt ook prettig aan.
Dikte nog niet eens zozeer maar dat iele spaakje wat die hele hoepel moet vasthouden... brrr. Ben al bang dat het knapt als ik er naar kijk (ik weet wel dat het in werkelijkheid vrij stevig is hoor).
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  dinsdag 11 januari 2005 @ 04:00:31 #271
103611 BX19GT
Dat zeg ik
pi_24512644
quote:
Op maandag 10 januari 2005 12:34 schreef slashme het volgende:

[..]

Dikte nog niet eens zozeer maar dat iele spaakje wat die hele hoepel moet vasthouden... brrr. Ben al bang dat het knapt als ik er naar kijk (ik weet wel dat het in werkelijkheid vrij stevig is hoor).
Een éénspakig stuur is erg sterk. De Citroën DS heeft het ook gehad, net als de Citroën Ami6. Verder hebben de Citroën CX, BX, Visa, AX ook altijd een éénspakig stuur gehad.
pi_24516511
da's waar, maar het eenspakig stuur van de BX kun je niet echt vergelijken met dat van bijvoorbeeld de DS. De "spaak" van het BX-stuur is erg breed, ziet een stuk steviger uit dan dat van de DS.

Ik weet het trouwens niet zeker, maar ik dacht toch echt dat de AX van de vriendin van m'n vader toch driespakig is.. Kan dat? (ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen..)
watch like nobody's dancing
pi_24516910
quote:
Op maandag 10 januari 2005 06:20 schreef BX19GT het volgende:
Photobucket werkt inderdaad best goed. www.imageshack.us ook trouwens, alleen kun je daar geen foto's laten staan. Na het uploaden van een foto krijg je een link, die je direct moet gebruiken, anders werkt ie niet meer.
Ik vind imageshack toch een stuk sneller dan Photobucket.. als je de linkjes even opslaat in een textbestand met fotoinformatie erbij kan het toch net zo goed? Ik gebruik hem toch altijd als ik even iets op een forum wil posten oid.

Die zonwering van Alcyone vind ik overigens ook erg mooi staan
pi_24517759
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 12:58 schreef Tr0ublegum het volgende:
da's waar, maar het eenspakig stuur van de BX kun je niet echt vergelijken met dat van bijvoorbeeld de DS. De "spaak" van het BX-stuur is erg breed, ziet een stuk steviger uit dan dat van de DS.

Ik weet het trouwens niet zeker, maar ik dacht toch echt dat de AX van de vriendin van m'n vader toch driespakig is.. Kan dat? (ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen..)
AX GT/GTI stuurtje.
pi_24517795
Hmm 't is anders een AX First, da's toch een 1.1 TGE? Kan 't natuurlijk nog altijd dat 'r een ander stuurtje in zit.. ik heb nooit in een andere AX gereden eerlijk gezegd
watch like nobody's dancing
pi_24625139
Ik ga binnenkort misshien naar een BX 1.9 TZI uit '91 kijken, jullie kunnen me vast vertellen waar ik op moet letten
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 18 januari 2005 @ 15:00:23 #277
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_24625366
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 14:42 schreef PeuRac het volgende:
Ik ga binnenkort misshien naar een BX 1.9 TZI uit '91 kijken, jullie kunnen me vast vertellen waar ik op moet letten
let voornamelijk op het hydraulische systeem, speel een paar keer met de hoogteregelaar en kijk of het niet extreem lang duurt eer de auto op de juiste hoogte is. kijk of de auto recht staat (hoogteregelaars dood?) en kijk of de auto goed veert, en controleer hoevaak de auto tikt, vaker als 1x per 10 seconden betekend een defecte of slecht gevulde accumulatorbol.
maak een proefrit en kijk hoe de motor zich houdt en probeer een koude start uit (gaat nogal eens moeizaam met dit blok)
en controleer alle electronica! die is nogal slecht in een bx.... ik heb ervaring...
succes en wel posten als je hem hebt he
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 23:53:53 #278
25682 2cv
Niet subtiel
pi_24631576
Patje: je GS rijdt lekkerder dan m'n Eend ! ! !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_24633619
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 23:53 schreef 2cv het volgende:
Patje: je GS rijdt lekkerder dan m'n Eend ! ! !
Thanks! De volgende keer, als we wat meer tijd hebben, dan moet je zelf maar eens sturen dacht ik...

Enneh... jouw DHZ-palmabak ziet er goed uit!
  woensdag 19 januari 2005 @ 08:50:47 #280
71337 PCRodent
Onder voorbehoud
pi_24635547
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 14:32 schreef Tr0ublegum het volgende:
Hmm 't is anders een AX First, da's toch een 1.1 TGE? Kan 't natuurlijk nog altijd dat 'r een ander stuurtje in zit.. ik heb nooit in een andere AX gereden eerlijk gezegd
AX'en vóór ong 92 kwamen met een eenspakig stuur. Met uitzondering inderdaad van de GT's, die waren driespakig.
AX'en vanaf 92 hadden standaard een iets dikker tweespakig stuur. De GT's (en aanverwanten) kregen een dikker driespakig stuur. Dit stuur:
"Wat er niet op zit, kan ook niet stuk gaan."
pi_24644187
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 08:50 schreef PCRodent het volgende:

[..]

AX'en vóór ong 92 kwamen met een eenspakig stuur. Met uitzondering inderdaad van de GT's, die waren driespakig.
AX'en vanaf 92 hadden standaard een iets dikker tweespakig stuur. De GT's (en aanverwanten) kregen een dikker driespakig stuur. Dit stuur:
[afbeelding]
Erg leuk stuurtje, had ik nog niet eerder gezien
pi_25232670
*KICK*

Ben tijdje terug de 425.000 km gepasseerd

2 fotootjes van vandaag:





[ Bericht 43% gewijzigd door Fulcrum_X op 24-02-2005 14:40:45 ]
pi_25235252
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 00:14 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Erg leuk stuurtje, had ik nog niet eerder gezien
Dat stuur is standaard in vele ZX'en. Ik heb het in mijn Furio van 1994.
pi_25236997
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 17:34 schreef mdeen het volgende:

[..]

Dat stuur is standaard in vele ZX'en. Ik heb het in mijn Furio van 1994.
tja.. ben niet zo bekend met ZX'jes, eigenlijk nog nooit in eentje gezeten
pi_25237491
ZX zal ik niet zo missen.... ik wil graag nog in een CX, SM, DS en TA rijden.
pi_25242308
Mee eens, een ZX is eigenlijk meer een "gewone"auto, geen HP vering en volledig op Peug-basis gebouwd. (toch?)
Ik wil je lijstje nog wl even aanvullen met een GS birotor, ik ben erg benieuwd hoe zo'n wankelmotor rijdt.
pi_25245775
Heyhey, als een ZX een gewone auto is dan is het gros van de Citroëns gewone auto's. AX, Xsara, C2, C3, C4, C8, Berlingo, Evasion, Axel, Visa, Saxo...

Daarbij heeft de ZX een meesturende achteras en de 306 volgens mij niet.
pi_25246646
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 09:09 schreef mdeen het volgende:
Heyhey, als een ZX een gewone auto is dan is het gros van de Citroëns gewone auto's. AX, Xsara, C2, C3, C4, C8, Berlingo, Evasion, Axel, Visa, Saxo...

Daarbij heeft de ZX een meesturende achteras en de 306 volgens mij niet.
@mdeen
Volgens mij had ik "gewone" tussen aanhalingstekens gezet? Even checken... ja!
Ik wil dus zeggen dat een ZX minder bijzonder is dan diverse andere modellen van Citroën. Geet toe; wat is er dan zo verschikkelijk bijzonder aan een ZX? Hij heet geen HP, geen rijke historie, geen bijzonder uiterlijk (OK, da's een kwestie van smaak).

Persoonlijk kan ik vooral de oudere modellen waarderen, de BX trouwens ook nog. Maar dat dan vooral om de HD-vering.
De AX, ZX en oa. de andere modellen die jij noemt, doen mij idd weinig. Op de Visa en de Axel na trouwens.

[ Bericht 12% gewijzigd door patje74 op 25-02-2005 10:31:34 ]
pi_25614101
Wat Patje74 zegt, je hebt een gewone auto, en je hebt een auto met hydropneumatisch veersysteem. Ikzelf heb me voorgenomen om geen auto's te kopen die het niet hebben, op misschien een Ami Super na. Ik kan niet zonder de magie van het sissen van de LHM door de leidingen, de klak van de drukregelaar, het zinken en stijgen van de auto's... ik ken het mijn hele leven al. Hydraulics Rule!
  zondag 20 maart 2005 @ 17:50:43 #290
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25615024
tvp
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_25622098
Van de week ontdekte ik bij mij in de buurt (Friesland) een DS in een tuin, aan de bosjes die er voor staan kan je zien dat deze dame al een tijd op de zelfde plek langzaam aan het vergaan is....



En vandaag heb ik weer een DS gespot waar je de tranen van in de ogen schieten...
Hij staat in Noord Holland bij een garagebedrijf/pompstation.





Deze witte DS is volgens de RDW gegevens blauw, hij is al sinds 26 april 1995 van de huidige eigenaar en de bij APK vervaldatum staat N.v.t....
Het ziet er dus naar uit dat ook deze Godin al een behoorlijke tijd stil staat.
Op een of andere manieer krijg ik het idee dat mij een restauratieproject opgedrongen wordt, zulke wagens mag je tenslotte niet laten wegrotten. Bij de boenste ga ik komende week als ik tijd heb even langs, eens even aanbellen om te vragen wat hun bedoelingen zijn.

Verder kwam ik vandaag nog een hele mooie DS tegen, deze was is rijdende staat voor de verandering. Verder 2 eendjes en een GS. Mijn eerste gespotte GS in het wild sind ik er zelf eentje heb.
Deze GS reed tussen Alkmaar en Schoorl. Iemand toevallig bekend met deze wagen?
pi_25622882
Die onderste staat bij Tesselaar in Noord Scharwoude. Zij staat er al een paar jaar, als je er om vraagt is ze niet te koop. Het is een goede Citroën specialist, alleen zijn ze daar wat lomp in de omgang, maar sleutelen kunnen ze daar wel.
Citroën DSuper bjr 1972-118 pk--Citroën C4 bjr 2021-110pk
pi_25624574
quote:
Op zondag 20 maart 2005 23:03 schreef D-super het volgende:
Die onderste staat bij Tesselaar in Noord Scharwoude. Zij staat er al een paar jaar, als je er om vraagt is ze niet te koop. Het is een goede Citroën specialist, alleen zijn ze daar wat lomp in de omgang, maar sleutelen kunnen ze daar wel.
Noord Scharwoude, klopt, ik was onderweg naar Alkmaar. Maar ik kan hier slecht tegen, stilstand is achteruitgang! Helemaal in de buitenlucht.
Staat die CX er ook al lang? Zijn APK is ook al op 7 juni 2003 verlopen. Ik heb niet heel goed gekeken, maar hij zag er op zich nog goed uit.
pi_25642033
Nu dit forum weer n beetje actief is wilde ik een klein oproepje plaatsen:

wegens lekkage ben ik op zoek naar de bekleding (zeg maar de vloerbedekking met de glaswol eronder) voor mijn BX uit '91. Het liefst donkerblauw.

Meer info:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=60456

Danke
RT
  dinsdag 22 maart 2005 @ 01:57:01 #295
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_25652219
Citroen
  dinsdag 22 maart 2005 @ 11:20:47 #296
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_25655715
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 01:57 schreef Hugster het volgende:
Citroen

zeg dan niks en ga lekker in het opeltopic lopen opscheppen dat jouw opel uit 2004 nog meer een heel klein beetje roest heeft en al die stomme jappen van 20 jaar oud al veel meer
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_25664033
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 01:57 schreef Hugster het volgende:
Citroen
Zei de leek die nog nooit in een hydropneumatische auto heeft gereden. Your loss
pi_25797465
Afgelopen zaterdag was er in Borculo een lentemeeting van het Citroen Forum (www.citroen-forum.nl).
Het was een zeer leuke meeting met een dikke 70 auto's. Daarnaast waren er vele mooie wagens te bewonderen van de bedrijven Citroville en (onze gastheer) Citro-Classique.
Er waren zeer veel verschillende modellen te zien, o.a. een diverse A-types, DS/ID, GS/A, CX, Traction, BX enz...

Hierbij een aantal foto's...










En de BBQ maakte de dag compleet!

Al met al een erg leuke dag en een geslaagde meeting!
pi_25800381
leuke foto's

lijkt me ook gaaf om eens bij Citroville te kijken, staat leuk spul
pi_25800777
Het was ook erg goed weer natuurlijk. T is dat het te ver was voor het mooi en ik andere bezigheden had. Ik had graag gekomen!

Citroville, wanneer is dat? En vooral waar eigenlijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')