abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2004 @ 09:28:48 #1
62182 Georges
That's the shit
pi_20635579

Deel 9 als ik me niet vergis. Ik weet niet of er nog mensen zijn die het spelen.
Heb sinds kort Rush Hour dus ga maar eens kijken of dat wat is.

Hier de vorige delen:

http://forum.fok.nl/showtopic.php/254183
http://forum.fok.nl/showtopic.php/256816
http://forum.fok.nl/showtopic.php/260371
http://forum.fok.nl/showtopic.php/264258
http://forum.fok.nl/showtopic.php/280979
http://forum.fok.nl/showtopic.php/386048
http://forum.fok.nl/showtopic.php/403257
http://forum.fok.nl/topic/433343

[ Bericht 0% gewijzigd door Georges op 15-07-2004 09:45:13 ]
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  donderdag 15 juli 2004 @ 09:32:00 #2
62182 Georges
That's the shit
pi_20635614
Die url's zijn niet helemaal goed gegaan. Misschien dat een mod dat even kan aanpassen.
Ik weet namelijk niet hoe je de naam erbij krijgt.

Heeft iemand toevallig de tutorial voor beginners die in een van de eerdere topics werd genoemd?
Die link werkt niet meer.
pi_20635661
Je moet [ .php/ ] weghalen

Maar ik speel het spelleke nog steeds
pi_20636030
Ik heb t wel installed staan maar niet meer gespeelt voor een lange tijd. Ben ook bang dat ik mijn resultaat niet meer kan overtreffen

Where facts are few, experts are many.
  donderdag 15 juli 2004 @ 10:21:06 #5
62182 Georges
That's the shit
pi_20636315
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 10:02 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb t wel installed staan maar niet meer gespeelt voor een lange tijd. Ben ook bang dat ik mijn resultaat niet meer kan overtreffen

[afbeelding]
[afbeelding]
Geweldige metropool/regio. Volgens mij had je die al eens gepost toch?
Sommige namen ook van steden

Zijn er eigenlijk dingen wezenlijk veranderd sinds Rush Hour? Er zijn wat nieuwe manieren van transport bijgekomen zag ik al. Maar moet je je strategie wijzigen door Rush Hour?
pi_20637046
De pathfinding is wat aangepast waardoor ik merkte dat het nut heeft je woongebieden niet met gewone wegen te verbinden met commercieele en industrieele gebieden. Hier gebruikte ik alleen snelwegen voor en OV (trein, metro, monorail) en dat vermindert het risico op verkeers dichtslipping

Ik had m idd eerder gepost, maar t blijft m'n paradepaardje natuurlijk
  zaterdag 17 juli 2004 @ 18:08:16 #7
62182 Georges
That's the shit
pi_20689144
Zo, heb nu een stad van 70k, nog niet echt veel, maar mijn map is al voor de helft vol.
Ben bezig om de industrie zoveel mogelijk naar buursteden te krijgen, lukt vrij aardig. Alleen de hi-tech industrie wil ik over houden.
Als ik zo doorga krijg ik nooit een stad van 250k (dat is wel het doel).
Is het nou zo dat je eerst moet wachten totdat de bestaande huizen vol zijn of blijven zonen?
pi_20689762
Ik krijg weer trek in sim city
  zaterdag 17 juli 2004 @ 22:34:56 #9
62182 Georges
That's the shit
pi_20694409
Heb nu een 100k stad.
Wat ik me nou afvraag is of een stad nog veel kan groeien als de buursteden niet groeien.
Iemand een antwoord?
pi_20694556
Als je het afwisseld met 2 steden gaat de groei sneller heb ik gemerkt. Met die regio met 2m sims kan ik een nieuwe stad maken, hd zonen en binnen 30 min. op 30k inwoners zitten. Hoe meer steden, hoe harder alles gaat groeien
  zaterdag 17 juli 2004 @ 23:42:20 #11
82423 Drakul
Crawling in the dark
pi_20695663
Ik krijg constant commentaar van m'n bewoners over ziekenhuizen en scholen. Ik kan dan wel constant nieuwe klinieken en kleine schooltjes bouwen, maar die raken snel vol. En grotere scholen en ziekenhuizen kosten veel geld per maand. Iemand enig idee hoe je effectief te werk kan gaan om deze problemen op te lossen, zonder al teveel kosten?
The night hides a world, but unveils a universe
  dinsdag 20 juli 2004 @ 01:19:56 #12
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_20735476
Ik ben ook weer begonnen, heerlijk verslavend spel. het is alweer bijna half twee, ik bedoel maar. Op mijn oude computer hield ik er mee op toen er hoogbouw begon te verschijnen, mijn arme pentium 450 trok dat niet zo goed. Nu kan ik weer naar hartelust bouwen, ondersteund door mijn Radeon 9600.

Ik ben zelfs aan een metrosysteem begonnen in het centrumstad van mijn regio, want echt infrastructureel verantwoord bezig was ik neit geweest, in het wilde weg allemaal straten bouwen enzo...maar die metro's werpen ng hun vruchten af ook! beter dan die rotbushokjes, die alleen maar voor gapende gaten zorgen, en 0% gebruikt worden...
pi_20740119
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 23:42 schreef Drakul het volgende:
Ik krijg constant commentaar van m'n bewoners over ziekenhuizen en scholen. Ik kan dan wel constant nieuwe klinieken en kleine schooltjes bouwen, maar die raken snel vol. En grotere scholen en ziekenhuizen kosten veel geld per maand. Iemand enig idee hoe je effectief te werk kan gaan om deze problemen op te lossen, zonder al teveel kosten?
Ik bouw nooit klinieken. Ik bouw altijd gelijk ziekenhuizen. Als je een kliniek $201 funding geeft kunnen er 334 patiënten in. Als je een ziekenhuis $200 funding geeft kunnen er 599 patiënten worden behandeld.

Dit geldt ook voor de basisscholen. Als je beide $165 funding geeft is er bij de kleine basisschool plaats voor 275 leerlingen. Bij de grote basisschool is er dan plaats voor 329 leerlingen. Dus als ik eenmaal de grote basisschool tot mijn beschikking heb verwijder ik de kleine en zet er de grote voor in de plaats. Bij de grote basisschool moet je wel de busfunding aanpassen. Deze zet ik bijna nooit hoger dan $140. Soms ook lager ligt er maar net aan hoe groot je stad is.
Ik hoop dat ik je hier iets mee heb geholpen.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 13:39:33 #14
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_20806552
Een taalvraagje:

Al het verkeer in mijn stad rijdt links.
Ik heb het vermoeden dat dat komt omdat ik bij de installatie voor UK English heb gekozen. (sc4 deluxe edition)

Klopt het dat als ik nederlands of amerikaans engels had gekozen, dat ze dan gewoon rechts rijden?
Is er een manier om de taal te wijzigen, zonder te uninstallen/reinstallen?

En als ik moet uninstallen (of op een andere manier de taal wijzigen), blijven de huidige steden die ik gebouwd heb in tact?

Als iemand me hiermee kan helpen maak je me heel blij.

briljant spel overigens, ik zit er al enkele avonden aan gekluisterd. Wel erg jammer dat ie er bij een lange avond spelen telkens wel 1 of enkele keren helemaal uitklapt of vastloopt.
hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
pi_20807188
Ja, dat klopt wel dat ze links rijden bij UK english. Zo realistisch is het spel wel gemaakt Maar hoe je het om kan zetten weet ik niet zo zeer, ik neem aan dat je het gewoon opnieuw kan installeren waarbij je de goeie taal kiest.

Je steden blijven wel werken, maak je daar maar geen zorgen over. Ik zou ze wel even backuppen, voor het geval het programma ze overschrijft tijdens de installatie.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 17:05:24 #16
66847 Mxyzptlk
pi_20811378
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 14:04 schreef Atreidez het volgende:
Ja, dat klopt wel dat ze links rijden bij UK english. Zo realistisch is het spel wel gemaakt Maar hoe je het om kan zetten weet ik niet zo zeer, ik neem aan dat je het gewoon opnieuw kan installeren waarbij je de goeie taal kiest.

Je steden blijven wel werken, maak je daar maar geen zorgen over. Ik zou ze wel even backuppen, voor het geval het programma ze overschrijft tijdens de installatie.
Okay, backuppen en re-installen dus dit weekend. Dat links rijden is toch irritant, vooral bij de rush hour missies. Wel een hoop werk voor de kleine wegwerkertjes natuurlijk, om razendsnel de verkeersborden en stoplichten aan te passen aan de nieuwe situatie.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 17:08:51 #17
66847 Mxyzptlk
pi_20811435
Speel je trouwens nog steeds regelmatig, atreidez? Ik zie dat je al aardig wat topic-deeltjes meebabbelt? Ik ben nieuwsgierig naar de lifespan. Ik speel nu een klein weekje, maar die ga ik nog heel veel spelen de komende maanden denk ik.
pi_20811541
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik dit spel heb gespeeld (volgens mij heb ik in deel 1 van dit topic nog een aantal keer gepost). Eigenlijk heb ik weer zin om overnieuw te spelen, maar er was één ding waar ik me hard aan begon te ergeren. Het om de 2 minuten checken of je politie, scholen en ziekenhuizen wel op hun grens zitten.

Als een school 200 leerlingen had stop je er geld in wat 210 leerlingen aan kan bij wijze van spreken. Maar aangezien dit variabel is blijf je constant checken. Toendertijd hoopte ik dat hier verandering in kwam, of een tooltje die dat voor je bijhoudt (nee, ik zie dat nie als cheaten. Meer een stukje gemak). Is daar iets in verandert?
pi_20811656
waar is de tijd van Simcity Classic en Simcity 2000 netwerk editie (l)
  vrijdag 23 juli 2004 @ 17:29:43 #20
66847 Mxyzptlk
pi_20811822
Simcity op de SNES was gaaf! Als je een half mijoen inwonmers zou halen, zou je een Mario-standbeeld kunnen krijgen. Maar toen ik eenmaal op 400.000 zat raakte het systeem zo overbelast dat een simcity-jaar wel 2 a 3 avonden duurde, kortom: ik had nog maanden naar die gare stad kunnen kijken voordat ik ooit aan de 500.000 zou komen.
pi_20818321
Ik heb m helemaal installed staan, maar probeerde me regio met een backup weer te laden maar lukt niet helemaal. Ik zie nog maar de helft van me steden en sommige zijn niet af.. De bestandsnamen zijn er wel allemaal, maar het was toen beetje demotiverend en nu zijn we al weer een paar weekjes verder. Voor mij was de lifespan dus tot ik een nieuwe windows kreeg
pi_20913192
Gister weer opnieuw begonnen, en rush hour samen met de patch brengt wel een betere balans. Het lijkt ook iets makkelijker geworden. Binnen 3 uur had ik 5000 inwoners, 3500 inkomsten en 3000 uitgave. De boeren nemen wel 2/3 van het gebouwde oppervlakte in, maar er is vraag naar, dus blijven bouwen

Ik heb een marktplaats erbij, gevangenis en een high school. Prima allemaal. Het enige is dat er geen vraag naar wat dan ook is. Eens kijken hoe ik dat ga oplossen. Het eerder genoemde probleem zit er nog steeds in, dat is wel jammer. Maar het spel blijft gewoon erg tof en indrukwekkend. Er zijn maar weinig spellen die dat voor elkaar krijgen.
pi_20913430
quote:

[afbeelding]
[afbeelding]
Echt een mega mooie Regio Atreidez

* NFSUndergroundII jaloers is!
pi_20913436
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:48 schreef Fantus het volgende:
Ik heb een marktplaats erbij, gevangenis en een high school. Prima allemaal. Het enige is dat er geen vraag naar wat dan ook is. Eens kijken hoe ik dat ga oplossen. Het eerder genoemde probleem zit er nog steeds in, dat is wel jammer. Maar het spel blijft gewoon erg tof en indrukwekkend. Er zijn maar weinig spellen die dat voor elkaar krijgen.
Dat er geen demand is kan zijn omdat je stadje tevreden is. Je kan denk ik het beste nu een buurstadje maken die een andere opzet heeft (bv. zonder boeren en met dirty industrie), dan zal je zien dat de demand van je eerste stad ook weer omhoog gaat
pi_20913475
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:57 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Echt een mega mooie Regio Atreidez

* Atreidez jaloers is!
Thnx Al is dat plaatje op dit moment nog me enige herinnering
pi_20913631
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:58 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Thnx Al is dat plaatje op dit moment nog me enige herinnering
Verwijderd?
pi_20913693
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 17:05 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Verwijderd?
Nouja.. Nee, ik heb m nog.. Maar de overzichtskaart laat maar de helft van me stadjes zien, en sommige zijn dan nog maar half af. Beetje weird. Ik heb nog wel alle bestandsnamen
pi_20917905
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 17:08 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Nouja.. Nee, ik heb m nog.. Maar de overzichtskaart laat maar de helft van me stadjes zien, en sommige zijn dan nog maar half af. Beetje weird. Ik heb nog wel alle bestandsnamen
mag ik je op MSN toevoegen? heb je even nodig
pi_20918094
IRC op irc.fok.nl - channel #ftr MSN staat nooit aan.. En als ik dus aanzet heb ik een explosie aan berichten.
pi_20919629
Ik wil/kan niet op IRC :')
pi_20934333
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:57 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Dat er geen demand is kan zijn omdat je stadje tevreden is. Je kan denk ik het beste nu een buurstadje maken die een andere opzet heeft (bv. zonder boeren en met dirty industrie), dan zal je zien dat de demand van je eerste stad ook weer omhoog gaat
Logische verklaring, dat ga ik eens proberen. Voorheen speelde ik altijd 1 stad 'uit' totdat het land op was. Nu ga ik eens proberen om meerdere steden met elkaar te laten werken. Die 2 miljoen inwoners van jou is echt bizar, daar was je wel een tijdje mee bezig zeker
  donderdag 29 juli 2004 @ 15:59:17 #32
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_20934457
*wil ook weer SC4 installeren*
*maar moet eventjes wachten*
Live from the USA
pi_20953013
Toch maar even met m'n stad verder gegaan, voordat ik een nieuwe begin. Ik had voor 1 jaar een hele vreemde piek in uitgave, deze werd plots 5 keer zo hoog maar ging het jaar daarop even snel weer terug.

Ik hoorde ook dat je de commute time per aparte inwoner kan bekijken. Dus ook de route die ze afleggen. Waar kan ik dit vinden? Het enige wat ik zie is of de commute short, medium of long is. Een snelweg die ik had gebouwd werd ook niet gebruikt. Het lijkt erop alsof de inwoners niet de snelste weg kiezen, maar de kortste. Ongeacht de drukte. Erg vervelend aangezien 1 woonwijk het moet afzien. Ik heb er een sim geplaatst en zoals verwacht klaagt hij het meest over het geluids overlast.
pi_20953433
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 13:29 schreef Fantus het volgende:
Ik hoorde ook dat je de commute time per aparte inwoner kan bekijken. Dus ook de route die ze afleggen. Waar kan ik dit vinden? Het enige wat ik zie is of de commute short, medium of long is. Een snelweg die ik had gebouwd werd ook niet gebruikt. Het lijkt erop alsof de inwoners niet de snelste weg kiezen, maar de kortste. Ongeacht de drukte. Erg vervelend aangezien 1 woonwijk het moet afzien. Ik heb er een sim geplaatst en zoals verwacht klaagt hij het meest over het geluids overlast.
Onder het vraagtekentje zit een ander knopje, ook met een vraagtekentje. Die kan je op een huis of weg of bedrijf klikken en dan zie je hoe de mensen naar en vanaf dat punt reizen. Voor je andere probleem is dus de gouden regel dat je nooit woonwijken met werkgebieden via kleine wegen moet verbinden. Als de snelweg ze naar hun werk kan brengen moet je die kleine wegen gewoon weg breken. Dan moeten ze wel via de snelweg
pi_20955340
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 13:44 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Onder het vraagtekentje zit een ander knopje, ook met een vraagtekentje. Die kan je op een huis of weg of bedrijf klikken en dan zie je hoe de mensen naar en vanaf dat punt reizen. Voor je andere probleem is dus de gouden regel dat je nooit woonwijken met werkgebieden via kleine wegen moet verbinden. Als de snelweg ze naar hun werk kan brengen moet je die kleine wegen gewoon weg breken. Dan moeten ze wel via de snelweg
Ze op een snelweg dwingen is eigenlijk wel handig ja, niet over nagedacht
Een snelweg of trein kan nu wel handig worden. Ik zal vanavond of morgen wat screenshots posten. Ben je nog verder gegaan met jou stad eigenlijk?
pi_20956415
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 15:04 schreef Fantus het volgende:

[..]

Ze op een snelweg dwingen is eigenlijk wel handig ja, niet over nagedacht
Een snelweg of trein kan nu wel handig worden. Ik zal vanavond of morgen wat screenshots posten. Ben je nog verder gegaan met jou stad eigenlijk?
Ik probeer het elke keer, maar t lukt niet echt om de tijd en wilskracht te vinden. Ik kwam trouwens een plaatje tegen van Konstructika van toen ik net was begonnen met die regio.. Als je op de grote foto zoekt naar hetzelfde stadje is ie aardig veranderd. Maargoed, dat was januari 2003, toen ben ik dus ws. begonnen..

pi_20956497
Misschien maar weer eens installeren! Maar dan moet het wel weer kut weer worden! Nu gaat ik weer lekker in de tuin zitten
Xbox Live: Anormius
  vrijdag 30 juli 2004 @ 15:59:53 #38
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_20956619
quote:

[afbeelding]
[afbeelding]
Anders maak je er een woestijn bij met sandwormen en spice dune fan
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
  vrijdag 30 juli 2004 @ 16:42:25 #39
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_20957425
Ben een maandje niet mee bezig geweest. Maar ik heb nu een regio met 3 grote steden een aantal kleineren en een zooi dorpjes.

Ik heb ff geen plaatje van de regio, maar ik zal voorlopig ff een wat plaatjes posten van de grootste stad Port Valley:

Financial District (balkenende wijk :S)

De stad loopt aan alle kanten uit in andere steden.. maar als ik mijn regio heb dan zullen jullie dat wel. Deze stad heeft 250k volgens mij. Meurwijk en Meukhoven zijn reeds behoorlijk kleiner geworden ten behoeve van woongebieden.
pi_20965376
Gaaf man. Ook dat je die namen er bij hebt gezet Ben benieuwd naar de regio pics.
pi_20965445
Ik wordt helemaal iebel van die pissims.
Het duurt allemaal te lang voor ze op hun werk zijn. Ga dan verdomme ook niet aan de andere kant van de stad werken .
pi_20965601
ff plaatjes van mijn stad:

Ik heb ook elke keer geen geduld om een hele regio vol te bouwen, want na een tijdje loopt mijn stad in het 100 (allerlei zeikende sims) en dan flikker ik de stad weg om opnieuw te beginnen.
pi_20968376
Zie ik dat goed? Grachten?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 01:54:54 #44
7488 Quintony
pi_20968502
blergh, ik krijg hem niet geinstalleerd.
probleem is dat mijn sc4 is een europeese en mijn rush hour is amerikaans. Er staat nergens op de doos dat er een specifieke taal of regio nodig is. Als ik nu rush hour installeer krijg ik bij het starten de melding dat ik de cd erin moet leggen, terwijl die erin lag.

zucht...
Live from the USA
pi_20969187
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:47 schreef Atreidez het volgende:
Zie ik dat goed? Grachten?
Ja idd. Die is gaaf

Wil ik ook...

Woei, weer is screenshots naar een paar maanden.
pi_20976273
Zo, hier mijn prutswerk

Overzichtje

Smallville

Townsville

De niet echt indrukwekkende binnenstad van Townsville

Lucht vervuiling is nu het grootste probleem. Verkeer komt op de tweede plaats maar dat wil nog best aardig lukken. Hoewel er 1 tolhuisje is die op 523% stond van zijn capaciteit

[ Bericht 0% gewijzigd door Fantus op 31-07-2004 16:38:38 (fout linkje) ]
  zondag 1 augustus 2004 @ 01:51:42 #48
66779 Brasco125
pi_20985202
Hee Fantus! ook op fok forum??? (ja dus )
pi_21005421
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 01:51 schreef Brasco125 het volgende:
Hee Fantus! ook op fok forum??? (ja dus )
Yup, zoals je ziet

En de update van SimCity: Ik ga overnieuw beginnen, m'n stad is nu al een onoplosbare chaos dus binnenkort screens van m'n nieuwe stad
pi_21090141
leuk dat er nog een topic over sc4 is, heb na aanleiding hiervan 't weer eens een paar uur lopen spelen... En ben weer op een syndroom gestuit, pcies waardoor ik vorige keer ben gestopt. Al m'n stadjes beginnen op een of andere manier steeds op elkaar te lijken =/
-edit: icoon verwijderd door FA. Graag <100kb houden.-
pi_21097222
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 00:07 schreef Rag het volgende:
leuk dat er nog een topic over sc4 is, heb na aanleiding hiervan 't weer eens een paar uur lopen spelen... En ben weer op een syndroom gestuit, pcies waardoor ik vorige keer ben gestopt. Al m'n stadjes beginnen op een of andere manier steeds op elkaar te lijken =/
Wat ik bij het begin meteen instel is de optie om alle stylen te bouwen. Standaard staat het op 1 style die om de 5 jaar wisselt.. Na aanpassing zou je meer verschillende gebouwen moeten krijgen
pi_21097716
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 09:13 schreef blieblie het volgende:
Hier kan je oppie's canalset downloaden
http://www.simcitycentral.net/files/index.php?category=6
Gaaf, bedankt.
pi_21153256
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 13:36 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Wat ik bij het begin meteen instel is de optie om alle stylen te bouwen. Standaard staat het op 1 style die om de 5 jaar wisselt.. Na aanpassing zou je meer verschillende gebouwen moeten krijgen
Had 'm meestal bij mij altijd op Europese en Houston bouwstijl staan. Maar ben nu gestopt met 't bouwen van eindeloze grote steden... Ik probeer nu de meest idealistische dorpjes te maken, en op een of andere manier... is dat een stuk leuker om't te doen
pi_21183719
Zo zijn nog aardig wat mensen die dit spel spelen. Ik heb het al heel lang maar nooit echt gespeeld. Laatst Rush Hour aangeschaft en nu ben ik begonnen met spelen.

Ik heb een vraagje: Hoe kan je contracten sluiten met buursteden? Het land naast mijn huidige stad is ook al bebouwd maar hoe kan ik nu met mijn huidige stad bijv. een elektriciteits contact sluiten met de buurstad?

Alvast bedankt
pi_21199038
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 16:26 schreef BLADEZZ het volgende:
Zo zijn nog aardig wat mensen die dit spel spelen. Ik heb het al heel lang maar nooit echt gespeeld. Laatst Rush Hour aangeschaft en nu ben ik begonnen met spelen.

Ik heb een vraagje: Hoe kan je contracten sluiten met buursteden? Het land naast mijn huidige stad is ook al bebouwd maar hoe kan ik nu met mijn huidige stad bijv. een elektriciteits contact sluiten met de buurstad?

Alvast bedankt
De electriciteit moet je in stad a doortrekken naar de grens met stad b. Daarna ga je naar stad b en sluit je deze aansluiting aan op je net. Nu kan je als stad b energie gaan kopen van stad a (of andersom), mits stad a genoeg energie over heeft natuurlijk

Energie is trouwens iets wat je mooi met contracten kan doen, maar ik raad aan ook meteen je afval verwerking goed met buurcontracten te regelen. Een energiestadje met een waste2nrg plant kan bv alle afval verwerken en meteen nrg terugleveren en zo krijg je ook nergens hoopjes afval die er verplicht 30 jaar moeten liggen. Wel altijd een gewone elec. centrale erbij hebben voor als er te weinig afval is
pi_21521804
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:54 schreef Quintony het volgende:
blergh, ik krijg hem niet geinstalleerd.
probleem is dat mijn sc4 is een europeese en mijn rush hour is amerikaans. Er staat nergens op de doos dat er een specifieke taal of regio nodig is. Als ik nu rush hour installeer krijg ik bij het starten de melding dat ik de cd erin moet leggen, terwijl die erin lag.

zucht...
hehe,

heb ik ook gehad.. doe je nix aan..
toch maar orineel kopen
pi_21522004
mss bied een crack een oplossing? post dit anders ff op Tweakers
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:04:40 #58
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_21602200
hoe wissel je de bouwstijlen, waar staat die optie
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zondag 29 augustus 2004 @ 19:23:21 #59
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_21623252
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 18:04 schreef trigt013 het volgende:
hoe wissel je de bouwstijlen, waar staat die optie
Volgens mij kan dat niet? Om in te stellen hoe lang het duurt voordat ze wisselen of allemaal tegelijk bouwen: Dat zit in het menu bij die 6 blauwe knoppen onderin, waar je ook naar je grafieken enzo kunt kijken. Het knopje met de hijskraan en de driehoek er op moet je hebben.

Ik ga met een nieuwe regio beginnen, degene waar ik mee bezig was is gaan flippen en nu is de halve regio verneukt :'( Eens kijken of ik zo nu en dan ook een plaatje hier neer kan zetten.
  zondag 29 augustus 2004 @ 21:53:36 #60
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_21626705
Hier dan het prille begin van mijn nieuwe regio(tje):

Ik heb expres een kleine regio genomen zodat ik het overzicht niet kwijt ga raken. Het is 1 grote stad, en dan allemaal medium er omheen.

De eerste stad: Baja, het is nu nog slechts een klein dorpje, maar op een dag zal het een trotse grote stad worden

Ohja: De mods en de regio komen allemaal van Simtropolis of Simcitycentral.
pi_21636180
Ben erg benieuwd naar je resultaat, maar ik zie alleen kruisjes.
edit: na posten van bericht staan ze er wel

Mooie regio ook trouwens. Heb alleen het middelste plaatje nog niet gezien. Hou ons op de hoogte
pi_21638082
k heb simscity 4 al best lang , en iedere keer gooi k het na een paar dagen weer van me computer af. het is me nog nooit gelukt om echt een goeie stad te bouwen , en me regio stukjes lopen ook nooit zo mooi in elkaar over vink ook altijd jammer.
maar k gah het zo maar weer eens proberen denk k
this is my story , and I have to end it
pi_21663804
is er een manier om makkelijker zo'n hele regio te maken?
k heb net op internet gezocht naar een of andere terrein tool ofzo , maar kan nergens iets vinden.....
pi_21664200
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:31 schreef shinoda het volgende:
is er een manier om makkelijker zo'n hele regio te maken?
k heb net op internet gezocht naar een of andere terrein tool ofzo , maar kan nergens iets vinden.....
Ik dacht dat er wel een tutorial van was. De grijstinten bepalen de hoogte, als je dus met de goeie kleurtjes grijs tekent kan je iets maken wat je zou willen hebben

Hier staat er 1 tussen waarbij je gebruik kan maken van satelietfoto's, maar de basisprincipen staan daar ook tussen. Zoiezo zijn dit een hoop handige weetjes over SC4 - http://www.simtropolis.com/omnibus.cfm
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:21:08 #65
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_21664999
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:47 schreef Atreidez het volgende:

Ik dacht dat er wel een tutorial van was.
Vermoedelijk bedoel je deze:

http://www.sc4ever.com/kn(...)cid.45,cid.49,cid.47
pi_21667015
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 17:21 schreef Frollo het volgende:

[..]

Het is m niet, maar die is ook ok.

Frollo
pi_21667111

Ik heb Helmond gebouwd
pi_21668587
Hee Atreidez , mede simcity koning...

Vertel eens hoe jij dat doet, de ene keer een Nederlandstalige en de andere keer een Engelse versie gebruiken....

Dat wil ik ook!!!
pi_21670636
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 17:21 schreef Frollo het volgende:

[..]

jah , hey frollo , dank je wel voor deze link.
ff kijken hoe k dat allemaal moet maken.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 23:47:48 #70
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_21673789
Even een kleine update:

16k voorbij Mét een van mijn favo mods erop, zoekt en gij zult vinden.
pi_21677974
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 19:58 schreef Conflict het volgende:
Hee Atreidez , mede simcity koning...

Vertel eens hoe jij dat doet, de ene keer een Nederlandstalige en de andere keer een Engelse versie gebruiken....

Dat wil ik ook!!!
Mijn SimCity kan ik in wel 10 talen installeren, waaronder Nederlands. Ik kies meestal zelf Engels maar dat zal net een andere install zijn geweest waarvan die screens zijn gemaakt. Me Rush Hour heb ik gewoon gekocht hier en is Nederlands, toch behoudt SC4 de engelse setting na installeren..
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 23:47 schreef Kleibintje het volgende:
Even een kleine update:
16k voorbij Mét een van mijn favo mods erop, zoekt en gij zult vinden.
Ehhh, gele bussen?
  woensdag 1 september 2004 @ 11:33:35 #72
15967 Frollo
pi_21680000
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 18:57 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Het is m niet, maar die is ook ok.

Frollo
Atreidez

Het is 'm dus niet? Ach ja, maar wel een mooie reden om hier te posten hè

Helaas is mijn SC-luwe periode nog steeds niet afgelopen. Als ik al die screenies zie, begint het heus wel te weer kriebelen, maar ik wéét gewoon dat het toch snel gaat vervelen
pi_21680467
Ze hebben weleens Rollercoaster Tycoon tournaments.. Valt zoiets met SC niet te doen? Ik bedoel zeg maar iedereen een zelfde grote map, gewoon vlak, geen water.. En dan wie de mooiste stad bouwt. Deskundige jury kunnen we later altijd nog wel vinden. Zou wel een motivatieboost zijn als dit gerealiseerd kan worden
  woensdag 1 september 2004 @ 23:13:39 #74
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_21695977
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:06 schreef Atreidez het volgende:
Ehhh, gele bussen?
Neen, maar bekijk de gebouwen eens goed.
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:54 schreef Atreidez het volgende:
Ze hebben weleens Rollercoaster Tycoon tournaments.. Valt zoiets met SC niet te doen? Ik bedoel zeg maar iedereen een zelfde grote map, gewoon vlak, geen water.. En dan wie de mooiste stad bouwt. Deskundige jury kunnen we later altijd nog wel vinden. Zou wel een motivatieboost zijn als dit gerealiseerd kan worden
SimCity gaat voor mijn gevoel wel wat meer tijd in zitten, ik kan best vlot een stadje bouwen dat winstgevend is, maar voordat ie echt mooi is, zijn we wel heel wat tijd verder, zeker omdat ik de tijd er meestal niet voor heb.
Ook interessant: Wil je een hele regio bouwen of gewoon 1 stad? Laatste lijkt me wel het haalbaarst.
Maar als het zo ver is, ben ik zeker van de partij!
pi_21696942
quote:
Op woensdag 1 september 2004 23:13 schreef Kleibintje het volgende:

[..]

Neen, maar bekijk de gebouwen eens goed.
Uhm... dat ene gebouw in het midden?

[..]
quote:
SimCity gaat voor mijn gevoel wel wat meer tijd in zitten, ik kan best vlot een stadje bouwen dat winstgevend is, maar voordat ie echt mooi is, zijn we wel heel wat tijd verder, zeker omdat ik de tijd er meestal niet voor heb.
Ook interessant: Wil je een hele regio bouwen of gewoon 1 stad? Laatste lijkt me wel het haalbaarst.
Maar als het zo ver is, ben ik zeker van de partij!
Zal ik je wat vertellen? Ik heb al 4 maanden geen SC4 meer gespeeld
pi_21699310
quote:
Ik doe mee
pi_21701927
quote:
Wanneer beginnen we?
pi_21702476
Ik denk dat ik het ook maar eens weer installeer

Ik zat altijd met die opstoppingen in het verkeer, totdat ik met rotondes ging werken en met veel 1richtingsverkeer, dat scheelde al een heel wat files en opstoppingen.
pi_21706571
Ik heb ook wel interesse in die SC4-contest. Ik weet alleen bij voorbaat al dat ik kansloos ben: iedere keer neem ik me voor een mooie en realistische stad te gaan aanleggen, maar meestal verval ik al vrij snel in mijn oude routine van efficiënte steden te bouwen, dus lange rechte wegen, met saaie huizenblokken.

Maar ik kan natuurlijk een poging wagen.
And there was much rejoicing.
pi_21706580
quote:
Mee-doet-enzo
pi_21707586
De animo zit er goed in Maar dan krijgen we nog de discussie hoe steden beoordeelt moeten worden. Kunnen we daar een onafhankelijke jury in krijgen ofzo?

Ik ga vanavond even testen of ik een regio kan maken met maar 1 map. Wordt vervolgd!
  donderdag 2 september 2004 @ 16:14:44 #82
7488 Quintony
pi_21707968
Ik kan helaas neit meedoen, omdat sc4 op me huidig PC niet draait.. Ik biedt me aan als jurylid.
Live from the USA
pi_21709546
Ik doe ook mee met de contest, zal straks ook nog wat screens posten van mijn regio waar ik toch al wel 3 kwart jaar mee bezig ben, maar door een fout in de pc was ik de helft van de regio kwijt geraakt

Nou ziet het er wel realistischer uit
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_21719271
Het is het leukste om een region te maken zonder water. Dat kan je dan altijd zelf nog toevoegen
pi_21723086
Ik wil nu een nieuw regio zelf creeren. Hoe doe ik dat ook al weer??
  vrijdag 3 september 2004 @ 10:57:37 #86
15967 Frollo
pi_21723210
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 10:48 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Ik wil nu een nieuw regio zelf creeren. Hoe doe ik dat ook al weer??
Check de link in deze post
pi_21723751
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 10:57 schreef Frollo het volgende:

[..]

Check de link in deze post
Bdankt!
pi_21724575
Zal ik dan (als er genoeg animo is voor een contest.) een nieuwe SC4 & SC4RH Contest topic maken?
pi_21726277
Mijn stadje begint al aardig te vlotten

Wat ik de vorige keer altijd verkeerd deed, was dat ik mijn 1e stad meteen zo groot mogelijk wou hebben zonder andere steden te maken in de regio.
Dit keer heb ik he wel gedaan en mijn steden groeien nu veel harder
pi_21726290
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 12:11 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Zal ik dan (als er genoeg animo is voor een contest.) een nieuwe SC4 & SC4RH Contest topic maken?
Kan toch ook wel in dit topic? Dan blijft dit topic tenminste een beetje hoog in de lijst staan. Anders heb je twee topics die de helft van de tijd onvindbaar zijn .
pi_21726610
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 13:35 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Kan toch ook wel in dit topic? Dan blijft dit topic tenminste een beetje hoog in de lijst staan. Anders heb je twee topics die de helft van de tijd onvindbaar zijn .
Maar dan krijg je wel een rommeltje met posten in 1 topic. Nu kan je zien dat je (als ik een contest topic maak) zien waar je moet zijn
pi_21726671
t lijkt me cool zo'n contest , k zou wel mee doen ookal kan k er nog niet veel van.

k gah zo eens proberen om een kleine industrie stad te maken zoals k op de screens van Atreidez heb gezien
pi_21731153
Nah, één vaag plaatje, (ging even wat fout =/)

Kleine wijkjes met zo'n rontonde aan't eind zijn schattig
  vrijdag 3 september 2004 @ 22:15:05 #94
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_21736617
quote:
Op woensdag 1 september 2004 23:53 schreef NFSUndergroundII het volgende:

Uhm... dat ene gebouw in het midden?
Jawohl, onze eigenste beste Appie Heijn, zie tekentje op dak. Ik vind het zelf een topmod. Opzich is ie niet zo uniek, maar ik vind em gewoon heftig.
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 17:50 schreef Rag het volgende:
Nah, één vaag plaatje, (ging even wat fout =/)

[afbeelding]

Kleine wijkjes met zo'n rontonde aan't eind zijn schattig
Schattig! Zeker, ik keek naar het plaatje en dacht precies wat je er onder schreef. Maar, rode wegen? Hoe werkt dat? Je jachthaven is trouwens ook erg goed.
pi_21738298
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 22:15 schreef Kleibintje het volgende:

[..]

Jawohl, onze eigenste beste Appie Heijn, zie tekentje op dak. Ik vind het zelf een topmod. Opzich is ie niet zo uniek, maar ik vind em gewoon heftig.
[..]
Ziet er zeker gaaf uit!

Ik zag de AH logo helemaal niet eens

Maar super uitgewerkt!!!
pi_21771968
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 22:15 schreef Kleibintje het volgende:

Schattig! Zeker, ik keek naar het plaatje en dacht precies wat je er onder schreef. Maar, rode wegen? Hoe werkt dat? Je jachthaven is trouwens ook erg goed.
Jup, dat klopt. Het is een speciale MOD die ervoor zorgt dat de wegen veranderen bij de welvaart van de omliggende bewoners. $$$-huizen krijgen rode wegen, terwijl $-huizen soms modderwegen krijgen. Het is een leuke Mod, deze komt overigens ook weer van simtropolis.com. Helaas ben ik wel de naam van die Mod kwijt ben, ook in m'n plugin map wordt ik er niet wijzer uit welke Mod 't ook weer was. Je krijgt 'm nog van me tegoed .

Found!:

urban brick streets

Got erover

Simtropolis erover

Als je nou geen genoeg info hebt, weet ik 't ook niet meer :')

Enfin, hier nog wat (modemkillende) pics van m'n Phong-town stadje =).

[ Bericht 15% gewijzigd door Rag op 05-09-2004 23:46:41 (blaat!) ]
  † In Memoriam † zondag 5 september 2004 @ 23:58:42 #97
88815 The_Emotion
98.3
pi_21776393
Ik heb het spel laatst weer eens uit de kast gehaald. Ik was bijna vergeten hoe leuk het is om een stad uit de grond te stampen

Hier ben ik vanavond mee bezig geweest.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_21783476
Ik ben de laatste tijd ook weer bezig geweest met SimCity 4. Ik ben al langer met een regio bezig en het resultaat wordt steeds beter moet ik zeggen

Hier komen wat pics met uitleg erbij:

Dit is de regio.

De infrastructuur van m'n regio

Dit is het Internationale vliegveld van mijn regio, het ligt in de gemeente Larcesdale

Nou we het toch over Larcesdale hebben, hier een paar pics van deze stad:

Dit is het oude centrum van Larcesdale, inclusief wat aangrenzende wijken. Aan het nieuwe centrum wordt nog hard gewerkt.

Zomaar een villawijk in Larcesdale

Als je vanuit Larcesdale de brug naar het Westen neemt, is de eerste plaats die je tegenkomt Fredericksdale. Waar je nog echte arbeiderswijken kunt vinden. Hieronder een plaatje van een wijk die typerend is voor Fredericksdale.

Vanuit Fredericksdale kun je de drukke snelweg, of de trein naar Fairpoint nemen. Dit is een rustig, gezellig stadje aan de kust.

Als je vanuit Larcesdale naar het noorden rijd, kom je in Woods uit, een deelgemeente van Jasperson.

Vanuit Woods kom je in Jasperson uit, het economische centrum van de oostkust.

Hierboven zie je de snelweg richting het centrum van Jasperson

Dit is het centrum van Jasperson, waar grote projecten op stapel liggen om er een écht centrum van te maken.

Als je vanuit het centrum naar het noorden gaat, kom je in deze rustige wijk van de stad uit.

Maar als je de snelweg blijft volgen vanuit Jasperson kom je in Bay Head uit, ook een deelgemeente van Jasperson.

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_21783704
Remqo en Dezz, Onwijs stoere pics zeg!

Hoe meer hoe beter =)

pi_21784586
Ik heb nog een hele lang weg te gaan als ik die screens zo zie
pi_21787314
quote:
Op maandag 6 september 2004 14:05 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Ik heb nog een hele lang weg te gaan als ik die screens zo zie
jah , echt zelfde reactie van mij.

de screens zijn echt mooi.

alleen als mijn steden wat groter worden krijgt me Athlon T-birt 1400Mhz het niet meer voor elkaar dat is wel erg vervelend want als k dan uit zoem zie k een stuk minder huisjes in het totaalbeeld en aan me videokaart kan het niet liggen.
dus k kan eigenlijk nooit een goeie screen maken
  maandag 6 september 2004 @ 18:58:57 #102
62182 Georges
That's the shit
pi_21787785
Ik zie trouwens in sommige screens van die zwarte lelijke afgedankte gebouwen. Ik sloop die altijd, is dat nodig eigenlijk of worden ze vanzelf weer beter?

Ander vraagje: als je de infrastructuur van een stad neerlegt moet je dan ook meteen het spoor alvast aanleggen of alleen ruimte vrijhouden en dit later doen?
pi_21788171
quote:
Op maandag 6 september 2004 16:45 schreef shinoda het volgende:
alleen als mijn steden wat groter worden krijgt me Athlon T-birt 1400Mhz het niet meer voor elkaar dat is wel erg vervelend want als k dan uit zoem zie k een stuk minder huisjes in het totaalbeeld en aan me videokaart kan het niet liggen.
dus k kan eigenlijk nooit een goeie screen maken
Misschien een standaard vraag, maar heb je de patch al geinstalleerd en/of laat je het spel via de Software of Hardware renderen? Dit kan enorm schelen (zoals bij mij )
quote:
Op maandag 6 september 2004 18:58 schreef Georges het volgende:
Ik zie trouwens in sommige screens van die zwarte lelijke afgedankte gebouwen. Ik sloop die altijd, is dat nodig eigenlijk of worden ze vanzelf weer beter?
Volgens mij worden die gebouwen niet weer automatisch beter (bug volgens mij). Echt op letten doe ik niet, aangezien ze vaak snel genoeg vervangen worden
quote:
Ander vraagje: als je de infrastructuur van een stad neerlegt moet je dan ook meteen het spoor alvast aanleggen of alleen ruimte vrijhouden en dit later doen?
Gebeurt meestal pas te laat achteraf, kijk maar een paar reacties terug naar m'n pics. Een complete chaos, dus als je een über-planner wilt zijn ofzo raad ik je vooraf aanleggen aan
  † In Memoriam † maandag 6 september 2004 @ 19:49:57 #104
88815 The_Emotion
98.3
pi_21788850
quote:
Op maandag 6 september 2004 18:58 schreef Georges het volgende:

Het is niet nodig om ze te verwijderen, als je het gebied wat aantrekkelijker maakt (door bijvoorbeeld parken in de buurt te plaatsen) gaan er weer mensen in het afgedankte gebouw wonen.

Ik begin meteen met het bouwen van een spoorlijn, meestal in vierkant(en) door het gebied heen en het bij de buren aansluiten.Het gemak is dat je er om heen kan bouwen ipv huizen slopen om een spoorlijn aan te leggen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_21792754
Ik zet het spel altijd op pauze en leg eerst alles tot in de puntjes aan, dat scheelt een hoop gedoe later
pi_21815550
Even een vraagje:

Aangezien ik graag een stad wil maken volgens m'n eigen inzicht heb ik een mod gedownload zodat je in het Landmarksmenu alle beschikbare gebouwen te zien krijgt. Nu heb ik alleen één probleem. Na een tijdje zijn de huizen verwaarloosd vanwege de lange reisafstand (commute-time). Als ik echter met de knop route-informatie wil achterhalen hoe de sims op hun werk komen, blijkt dat er geen werknemers in het huis zijn (terwijl het wel volledig bewoond is). Als ik op dezelfde plek een huis laten bouwen d.m.v. het toewijzen van een zone dan is de reisafstand opeens maar kort of gemiddeld. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets helpt. Weet iemand hier een oplossing voor?
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
pi_21824572
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 23:32 schreef marky_mark het volgende:
Even een vraagje:

Aangezien ik graag een stad wil maken volgens m'n eigen inzicht heb ik een mod gedownload zodat je in het Landmarksmenu alle beschikbare gebouwen te zien krijgt. Nu heb ik alleen één probleem. Na een tijdje zijn de huizen verwaarloosd vanwege de lange reisafstand (commute-time). Als ik echter met de knop route-informatie wil achterhalen hoe de sims op hun werk komen, blijkt dat er geen werknemers in het huis zijn (terwijl het wel volledig bewoond is). Als ik op dezelfde plek een huis laten bouwen d.m.v. het toewijzen van een zone dan is de reisafstand opeens maar kort of gemiddeld. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets helpt. Weet iemand hier een oplossing voor?
Bedoel je zoiets als dit?
quote:
2. Plop-able Residential Lots

Custom content developers have mastered many aspects of creating additional content for the game which has certainly benefited all players and Maxis alike. However, the ability to create a functioning "ploppable" residential lot still eludes us. Such lots quickly become abandoned due to excessive commute times because "something" prevents the residents from leaving the lot.

Speculation is that the residents of such lots are not included in specific calculations required to allow them to be treated the same as residents of RCI/Growable residential lots. If this is coded in the .exe, we implore you to provide a solution and release an update. If a solution is possible by modifying game data, we ask that you provide some information or assistance to developers so a solution can be developed independently.
http://www.simtropolis.co(...)5003&PageNo=1#359718
pi_21835009
quote:
Op woensdag 8 september 2004 20:23 schreef Rag het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets als dit?
[..]

http://www.simtropolis.co(...)5003&PageNo=1#359718
Dit is inderdaad wat ik bedoel. Van alles gevonden via forums van o.a. Simtropolis en Maxis over commute times, maar niet specifiek over dit probleem.
pi_21841887
quote:
Op donderdag 9 september 2004 11:28 schreef marky_mark het volgende:

[..]

Dit is inderdaad wat ik bedoel. Van alles gevonden via forums van o.a. Simtropolis en Maxis over commute times, maar niet specifiek over dit probleem.
Hmmz, vreemd. Welke mod heb je eigenlijk ervoor gebruikt om elk gebouw te 'activeren'?

Btw, ik heb voor de grap eens de recorder cheat gebruikt (cntl-x, recorder). De juiste frame snelheid heb ik er nog niet voor gevonden, maar een eerste nietszeggende en redelijk schokkende (qua beeld dan) filmpje mag er toch wel zijn .

Den Hartog, test filmpje

[ Bericht 1% gewijzigd door Rag op 09-09-2004 17:18:34 (^^) ]
pi_21842538
quote:
Op donderdag 9 september 2004 17:14 schreef Rag het volgende:

Btw, ik heb voor de grap eens de recorder cheat gebruikt (cntl-x, recorder). De juiste frame snelheid heb ik er nog niet voor gevonden, maar een eerste nietszeggende en redelijk schokkende (qua beeld dan) filmpje mag er toch wel zijn .

Den Hartog, test filmpje

Hehe cool. Het is alleen een beetje donker. Ligt dat aan mijn computer, aan de recorder of is het omdat het nacht is in het spel?
pi_21843837
quote:
Op donderdag 9 september 2004 17:48 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Hehe cool. Het is alleen een beetje donker. Ligt dat aan mijn computer, aan de recorder of is het omdat het nacht is in het spel?
Mijn pc, 't is wel nacht, maar door de lage resolutie wordt donker extra donker. Tis gewoon nog even rommelen aan de resolutie in movie maker vermoed ik
pi_21844564
quote:
Op donderdag 9 september 2004 17:14 schreef Rag het volgende:

[..]

Hmmz, vreemd. Welke mod heb je eigenlijk ervoor gebruikt om elk gebouw te 'activeren'?

Den Hartog, test filmpje

RH Plop Modd Final/Levels, te vinden op de website van Simtropolis onder mods.
pi_21847213
Ty

Heb een klein trailertje gemaakt, zie onder voor de link

Eradish Island Trailer

Of is 't te overdone :') ?

[ Bericht 14% gewijzigd door Rag op 10-09-2004 03:29:44 (Nieuwe Trailer!) ]
  † In Memoriam † donderdag 9 september 2004 @ 22:21:03 #114
88815 The_Emotion
98.3
pi_21848245
Die koploper is oogt een stuk leuker dan zo'n gewone duffe trein

Zouden ze in SimCity ook vertragingen oplopen?

http://www.simcitycentral.net/files/
- Ian Malcolm
pi_21848499
Die koplopers zien er mooi uit ja en die beach mod trouwens ook

Close up:

[ Bericht 6% gewijzigd door Sjaak-Banaan op 09-09-2004 22:46:36 ]
pi_21858453
quote:
Op donderdag 9 september 2004 22:33 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Die koplopers zien er mooi uit ja en die beach mod trouwens ook

[afbeelding]

Close up:

[afbeelding]
Die parkeer/bus/metro-ding is riant hè (die twee blauwe halve bollen)? Meestal gooi ik er zo eentje aan 't eind van een woonwijjk, waar dat ding massaal wordt gebruikt!

pi_21859241
Ideaal die dingen ja, weinig ruimte en een ondergrondse parkeerruimte.
  vrijdag 10 september 2004 @ 14:13:15 #118
62182 Georges
That's the shit
pi_21859451
Wel leuk gedaan die trailer Rag.

Ik vind die Nederlandse treinen geweldig.
Die beachmod ook trouwens.
pi_21859614
Bij die trailer wordt daar gebruikt gemaakt van die realistic water mod?
pi_21861048
Jup in combinatie met een andere mod, dat zorgt ervoor dat je van die heerlijke Curaçaose foto shots kan maken .

Keb 'm op m'n server gezet, je kan ze hier downloaden
pi_21861460
Je bent een schat
pi_21871585
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 15:39 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Je bent een schat
Post maar wat screens als bedankje
  donderdag 16 september 2004 @ 16:22:41 #123
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_21996169
Ben ook weer eens begonnen met spelen

Enorme verkeersproblemen! Mja ik leg ook nooit subway of treinen aan

Zal binnenkort wat pics uploaden +/- 80.000 inwoners over 2 buursteden verspreid
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_21998324
Hmm speel het spel eigenlijk niet meer zoveel sinds ik de sims 2 heb
pi_21998607
Mwaw, moet ook toegeven dat 't een beetje aan 't wegzakken was. Totdat ik gestopt ben met geld verdienende steden, gewoon een cheatboompje heb gebruikt, en nu m'n steden tot creaties maak naar mijn smaak (zonder per se in 't achterhoofd te houden dat je moet bezuinigen enzo). Dat is eigenlijk veel leuker .
  † In Memoriam † donderdag 16 september 2004 @ 21:45:11 #126
88815 The_Emotion
98.3
pi_22004258
Hoe los ik dit op?

Ik heb al een metrolijn aangelegd met hier en daar een metrostation en verbonden met de buren, er staan bushaltes genoeg in de buurt, maar toch gaan ze liever met z'n achtentwintigduizendvijfenzestigen in de trein zitten
- Ian Malcolm
pi_22007763
Check waar die treinen heen gaan en bouw op beide plekken vliegvelden
pi_22014875
Of je download gewoon de Transit Supermod v2.0 mod. Die de pathfinding van je bewoners 'boost'. Ipv dat ze de snelste weg nemen, nemen ze dan de korste weg (of vice versa)
pi_22019457
Ik zal dadelijk nog eens wat nieuwe screens van m'n steden online gooien
  vrijdag 17 september 2004 @ 22:34:21 #130
56749 BlaZ
pi_22027451
Hier een plaatje van een van de twee steden in mijn regio;
Tot nu toe 130.000 inwoners in regio. Geen openbaar vervoer, enkel snelwegen:)

[afbeelding]
  vrijdag 17 september 2004 @ 22:39:02 #131
56749 BlaZ
pi_22027560
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 22:34 schreef BlaZ het volgende:
Hier een plaatje van een van de twee steden in mijn regio;
Tot nu toe 130.000 inwoners in regio. Geen openbaar vervoer, enkel snelwegen:)

[afbeelding]
Sorry, je hebt niet de rechten om dit bericht te wijzigen. < Fix nu als het goed is;
pi_22029654
Die bovenste link, linkt direct door naar de Microsoft site, gaar . Anyway, leuke pic, maar heb je 'citydetail' laag staan?
-edit: icoon verwijderd door FA. Graag &lt;100kb houden.-
  zaterdag 18 september 2004 @ 02:08:56 #133
56749 BlaZ
pi_22031572
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 00:06 schreef Rag het volgende:
Die bovenste link, linkt direct door naar de Microsoft site, gaar . Anyway, leuke pic, maar heb je 'citydetail' laag staan?
ja kan best dat ik dat heb. Mijn regio map is trouwens die van Lyon ik gebruik aantal MODS ook

detail laag zag ff checken
  zaterdag 18 september 2004 @ 16:25:37 #134
56749 BlaZ
pi_22038570
weet iemand trouwens hoe je city borders in een regio map kan veranderen als je er al steden in hebt gebouwd?

Mijn regio map heeft namelijk enkel medium mappen en wil paar grote erin
pi_22096559
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 16:25 schreef BlaZ het volgende:
weet iemand trouwens hoe je city borders in een regio map kan veranderen als je er al steden in hebt gebouwd?

Mijn regio map heeft namelijk enkel medium mappen en wil paar grote erin
Volgens mij kan dat niet... Al op simtropolis.com gekeken?

Anyway...

Mijn CJ op ST.com

Eradish Islands, klik!

pi_22140899
Oke, op de vorige pagina had ik al een aantal pics laten zien, hier komen er weer wat, sit back and enjoy

Een spoorwegknooppunt aan de rand van Larcesdale, het is overal erg druk in de stad, dus was een spoorverbreding noodzakelijk.

Een wijk aan de rand van Larcesdale, het gebouw links van de kerk is de nieuwe bibliotheek van de wijk.

Een pic van het oude centrum van Larcesdale, let vooral op de oude gebouwen uit de 18e en 19e eeuw die er nog staan

Het nieuwe centrum van Larcesdale.

De stad is al aardig groot met zo'n 140.000 inwoners. Daarom kon ook niet heel de stad op het plaatje komen, links ligt nog het vliegveld en een aantal arbeiders- en villa wijken. Op deze pic is duidelijk het nieuwe centrum aan de kust te zien. Ook het oude centrum iets rechtsboven van het nieuwe is duidelijk te zien.

Tot de volgende update
pi_22155090
leuke pics
pi_22159244
Mooie steden

Ik heb hem zojuist de deluxe edition besteld op bartsmit.com, nu maar even afwachten totdat ie er is
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 25 september 2004 @ 01:55:14 #139
56749 BlaZ
pi_22189397
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 00:23 schreef Rag het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat niet... Al op simtropolis.com gekeken?

Anyway...

Mijn CJ op ST.com

Eradish Islands, klik!

Het kon wel !

Simtropolis stond het op! Nieuwe regio maken met andere index bmp dan de oude steden weer erin laden.
hier wat pics van mijn regio ;

de Nederlandse molen
pi_22203148
Kleine vraag, hoe fix ik dat ik in de regio ook de gebouwen zien?

Ik zie nu alleen een grove schets, maar ik wil ook de gebouwen zelf zien.
  † In Memoriam † zaterdag 25 september 2004 @ 23:41:35 #141
88815 The_Emotion
98.3
pi_22206006
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 21:48 schreef Passione het volgende:
Kleine vraag, hoe fix ik dat ik in de regio ook de gebouwen zien?
[afbeelding]

Ik zie nu alleen een grove schets, maar ik wil ook de gebouwen zelf zien.
De knop linksboven, het regiomenu.
Daar staat vervoerskaart (dat is wat je nu aan heb staan) en sattelietbeeld (dan zie je de gebouwen)

Amsterdam CS en Connexxion bussen

Mooie screenies, Blaz
- Ian Malcolm
  zondag 26 september 2004 @ 12:23:06 #142
56749 BlaZ
pi_22212151
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 23:41 schreef Remqo het volgende:

[..]

Amsterdam CS en Connexxion bussen

Mooie screenies, Blaz
Cool station : die heb ik zelf ook gedownload > maar aangezien ik helemaal geen trainrails heb in mijn steden gebruik ik hem niet

Connexxion bussen

ik heb nederlandse brandweer/politie auto's en franse tgv treinen maar die zie ik dus ook nooit
pi_22212195
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:43 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Hmm speel het spel eigenlijk niet meer zoveel sinds ik de sims 2 heb
Ik speel hem al 5 maanden niet meer
pi_22212253
Ik denk dat ik SC4 en RH weer is ga installeren

Man ik wil wel weer na 5 maanden

Waar kan ik de connexxion bussen downen?
pi_22213468
Gistermorgen de Deluxe edition ontvangen, leuk spel, maar wel moeilijk.
Wat doen jullie, een hele nieuwe eigen regio maken of vooral een bestaande gebruiken? Ik gebruik een bestaande (San Francisco). Het zou wel makkelijk zijn geweest als je de God tools al in de regio had, zodat je een zee, rivier en alles aan kon leggen zonder dat je dat gebied voor gebied moet doen
  zondag 26 september 2004 @ 14:05:58 #146
56749 BlaZ
pi_22213904
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:41 schreef Cerbie het volgende:
Gistermorgen de Deluxe edition ontvangen, leuk spel, maar wel moeilijk.
Wat doen jullie, een hele nieuwe eigen regio maken of vooral een bestaande gebruiken? Ik gebruik een bestaande (San Francisco). Het zou wel makkelijk zijn geweest als je de God tools al in de regio had, zodat je een zee, rivier en alles aan kon leggen zonder dat je dat gebied voor gebied moet doen
Ik speel met de regio Lyon. Je moet ff account make op simtropolis.com dan kan je tientallen mappen downloaden.
  † In Memoriam † zondag 26 september 2004 @ 15:00:04 #147
88815 The_Emotion
98.3
pi_22214813
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:30 schreef NFSUndergroundII het volgende:

Waar kan ik de connexxion bussen downen?

Ik heb daar de connexxions, nederlandse treinen, ambulance, politie en helicopters vandaan
- Ian Malcolm
pi_22215232
quote:
Op zondag 26 september 2004 14:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik speel met de regio Lyon. Je moet ff account make op simtropolis.com dan kan je tientallen mappen downloaden.
Ik krijg op simtropolis bijna overal interne server errors Is die map Lyon heel groot of kun je hem mailen/uploaden, die regio is wel mooi met die twee rivieren zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cerbie op 26-09-2004 15:32:27 ]
pi_22220773
quote:
Op zondag 26 september 2004 15:00 schreef Remqo het volgende:

[..]

Ik heb daar de connexxions, nederlandse treinen, ambulance, politie en helicopters vandaan
Tnx
pi_22223073

Mijn eerste stad, ik heb net een kleine twee uur serieus gespeeld en heb nog een beetje verlies. Vind het niet slecht
Nu nog de hoogte in met de gebouwen, hoe kan ik dat het beste doen? Goed opgeleide sims en dan dichtbebouwd?
  zondag 26 september 2004 @ 22:32:04 #151
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_22225038
Dat is een kwestie van geduld. 30.000 CO jobs, dan begint dat pas wat betreft de kantoren. Verder idd proberen veel rijke mensen naar de stad te krijgen. Goedkope kantoren worden nooit hoog.
  dinsdag 28 september 2004 @ 02:15:43 #152
56749 BlaZ
pi_22251983
Randsteden helpen je stad snel groeien. Hoewel je hoogbouw nogal verspreid raakt vind ik. Dus paar landmarks ertussen

lyon map >>>

http://members.chello.nl/j.kleine-staarman/lyon.jpg
http://members.chello.nl/j.kleine-staarman/config.bmp

die 2 ff downloaden voor map.
Je kan config file zelf veranderen. Deze config is enkel middelmatig mappen.
pi_22253117
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 02:15 schreef BlaZ het volgende:
Randsteden helpen je stad snel groeien. Hoewel je hoogbouw nogal verspreid raakt vind ik. Dus paar landmarks ertussen
Low, medium en high density gebieden he. Als je alles high density doet raken je hoge gebouwen idd verspreid, maar er is een manier hoe je dit dus kan sturen
pi_22254091
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 02:15 schreef BlaZ het volgende:

lyon map >>>

http://members.chello.nl/j.kleine-staarman/lyon.jpg
http://members.chello.nl/j.kleine-staarman/config.bmp

die 2 ff downloaden voor map.
Je kan config file zelf veranderen. Deze config is enkel middelmatig mappen.
Mooie map

Vanavond even downloadne!
pi_22264489
Bedankt voor de map, ik heb wat geoefend in San Fransisco en ga het vanavond in die proberen.
Ik weet iig dat meteen een spoor en een of meerdere hoofdstraten (of ruimte overlaten) aanleggen het beste is, mijn stad is een gigantische verkeerschaos

Editje: Simtropolis doet het weer, staan leuke mappen tussen
Dat berekenen van een regio duurt erg lang trouwens, bijna 10 minuten op een 2400+

[ Bericht 32% gewijzigd door Cerbie op 28-09-2004 19:28:32 ]
  donderdag 30 september 2004 @ 18:52:55 #156
56749 BlaZ
pi_22313232
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:59 schreef Cerbie het volgende:
Bedankt voor de map, ik heb wat geoefend in San Fransisco en ga het vanavond in die proberen.
Ik weet iig dat meteen een spoor en een of meerdere hoofdstraten (of ruimte overlaten) aanleggen het beste is, mijn stad is een gigantische verkeerschaos

Editje: Simtropolis doet het weer, staan leuke mappen tussen
Dat berekenen van een regio duurt erg lang trouwens, bijna 10 minuten op een 2400+
je kan traffic mods downloaden, zodat wegen wat meer verkeer kunnen verdragen enzo.
pi_22319289
Geen slecht idee, de wegen kunnen standaard bijna niets hebben. * Cerbie gaat op zoek..
Ik heb ook de NStreinen, en Nederlandse voertuigen mod, zijn er nog meer aanraders?
editje: Ik ga nu de Transit Supermod proberen. Ik zag ook op één van de screenshots in dit topic een soort blauwe bollen voor het openbaar vervoer, is dat ook een bepaalde mod of kun je die later in het spel krijgen?

[ Bericht 35% gewijzigd door Cerbie op 30-09-2004 22:27:28 ]
pi_22325441
quote:
Op donderdag 30 september 2004 22:22 schreef Cerbie het volgende:
Ik zag ook op één van de screenshots in dit topic een soort blauwe bollen voor het openbaar vervoer, is dat ook een bepaalde mod of kun je die later in het spel krijgen?
Dat zijn geen mods maar BATS gebouwen e.d. gemaakt door SC spelers. Ik heb er nu zo'n paar honderd gedownload die je stad veel realistischer maken
pi_22331887
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 09:07 schreef Dezz het volgende:

[..]

Dat zijn geen mods maar BATS gebouwen e.d. gemaakt door SC spelers. Ik heb er nu zo'n paar honderd gedownload die je stad veel realistischer maken
Lijkt op elkaar, 4 letters en eindigt op een s
pi_22334899
Zou er iemand misschieen een screenie kunnen maken van een snelweg in het begin als er nog alleen maar grond is waar ze op kunnen bouwen maar nog geen huizen staan. Dat is toch het beste? Maar ik weet niet precies hoe ik dan moet beginnen.

bvd
pi_22335490
Een snelweg is erg duur en werkt met op- en afritten enzo. Ik begin meestal met een netwerk van hoofdwegen en treinsporen, laat ruimte over voor een snelweg en leg de bebouwing gewoon ergens in de map aan.
Heel irritant is trouwens dat treinsporen niet over/onder een onverhoogde snelweg kunnen
pi_22335513
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:47 schreef Cerbie het volgende:
Een snelweg is erg duur en werkt met op- en afritten enzo. Ik begin meestal met een netwerk van hoofdwegen en treinsporen, laat ruimte over voor een snelweg en leg de bebouwing gewoon ergens in de map aan.
Heel irritant is trouwens dat treinsporen niet over/onder een onverhoogde snelweg kunnen
screenietje van het begin?

Ik zag btw dat iemand 160.000 had in het begin. Hoe kan dat? (screenie van die 16.000 inwoners)
pi_22335669
Ik download die Nederlandse bussen enzo. In welke map moet ik die dan uitpakken?
pi_22336167
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:47 schreef Cerbie het volgende:
Snelwegen doe ik meestal in een soort langwerpig kuiltje, je kijkt op die manier er makkelijk overheen en het is goed bereikbaar, om er een treinspoor en/of aveneu overheen te laten maak ik gewoon een klein tunneltje. Effecient en mooi voor 't oog. Overigens, probeer dit eens voor je treinverkeer: Elevated Rail Embankment, Ground Rail 2 Elevated Rail Transition,, Marrast EyeCandy Underpasses AS IS (er is een betere versie, alleen ben ik die japanse site kwijt ). Er is ook nog ergens op die site de rail/subway converter, NDEX RailtoSubway Transition, dan heb je een kleine tunnel die je treinverkeer omzet in Subway, en andersom. Onwijs handig voor tunnels

Zoiets bedoel ik (niet mijn stad overigens

[ Bericht 3% gewijzigd door Rag op 01-10-2004 18:43:16 ]
pi_22336192
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:59 schreef De_Ananas het volgende:
Ik download die Nederlandse bussen enzo. In welke map moet ik die dan uitpakken?
C:\Documents and Settings\Vul hier je naam in\My Documents\SimCity 4\Plugins

of

C:\Program Files\Maxis\SimCity 4\Plugins

pi_22337112
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 09:07 schreef Dezz het volgende:

[..]

Zou je die allemaal kunnen zippen in 1 map en ergens kunnen uploaden?? .
Trouwens, hoe maak je die snelwegen in een kuil zoals hierboven staat?
Ik kan alleen een "vallei" maken. Niet zo een mooie rechte kuil. En die op/afritten ken ik ook niet .
pi_22337377
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 18:37 schreef Rag het volgende:

[..]

C:\Documents and Settings\Vul hier je naam in\My Documents\SimCity 4\Plugins

of

C:\Program Files\Maxis\SimCity 4\Plugins

Ik zal is proberen
pi_22337455
Ik heb het gedaan maar hij sluit nu het spel af als ik een stad geladen heb
pi_22340456
wie weet hoe ik ook een highway in een gat gooi? En hoe ik dan die afritten bouw?

Zo een snelweg dus .
pi_22344585
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 19:27 schreef blieblie het volgende:

[..]

Zou je die allemaal kunnen zippen in 1 map en ergens kunnen uploaden?? .
Trouwens, hoe maak je die snelwegen in een kuil zoals hierboven staat?
Ik kan alleen een "vallei" maken. Niet zo een mooie rechte kuil. En die op/afritten ken ik ook niet .
Het is bij elkaar meer dan 120mb, dus dat zippen zie ik nog niet zo zitten

Voor die kuil te maken is er (uiteraard) ook een mod. Die op/afritten zitten in een Essential Mod, dus zoals de naam al zegt, moet je deze gewoon hebben
http://www.simtropolis.co(...)ssentials&detail=380

Let op: je moet hiervoor wel de SC Rush Hour update hebben gedownload van www.simcity.com
pi_22344662

Kortom de benodigheden zijn te vinden bij de genoemde links hiervoor(als iemand überhaupt die aanklikt).

Owjah, voor zo'n kuil moet je even op 'G' drukken, krijg je een Grid te zien, dan is 't wat makkelijker om dat 'kuiltje' te maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Rag op 02-10-2004 20:51:07 ]
pi_22344825
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 19:41 schreef De_Ananas het volgende:
Ik heb het gedaan maar hij sluit nu het spel af als ik een stad geladen heb
Welke versie van SC4 heb je? Heb je de patch al gebruikt?
pi_22347194
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 01:06 schreef Dezz het volgende:

[..]

Het is bij elkaar meer dan 120mb, dus dat zippen zie ik nog niet zo zitten

Voor die kuil te maken is er (uiteraard) ook een mod. Die op/afritten zitten in een Essential Mod, dus zoals de naam al zegt, moet je deze gewoon hebben
http://www.simtropolis.co(...)ssentials&detail=380

Let op: je moet hiervoor wel de SC Rush Hour update hebben gedownload van www.simcity.com
Hmmm bij mij begint de plugin map ook die maat aan te nemen .
pi_22347214
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 01:09 schreef Rag het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Kortom de benodigheden zijn te vinden bij de genoemde links hiervoor(als iemand überhaupt die aanklikt).

Owjah, voor zo'n kuil moet je even op 'G' drukken, krijg je een Grid te zien, dan is 't wat makkelijker om dat 'kuiltje' te maken.

Ziet er wel super mooi uit met die tunnels enzo .
pi_22347769
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 01:18 schreef Rag het volgende:

[..]

Welke versie van SC4 heb je? Heb je de patch al gebruikt?
Ik heb de gewone versie zonder enkele update
Ik had al die dingen eraf gegooid en alleen de bussen uitgepakt en dat deed ie wel. Kan het zijn dat ie dan steeds het readme bestand overschrijft waardoor het niet werkt?
pi_22350097
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 11:01 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik heb de gewone versie zonder enkele update
Ik had al die dingen eraf gegooid en alleen de bussen uitgepakt en dat deed ie wel. Kan het zijn dat ie dan steeds het readme bestand overschrijft waardoor het niet werkt?
Het readme bestand maakt niets uit, je moet gewoon de updates installeren
pi_22352108
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:27 schreef Dezz het volgende:

[..]

Het readme bestand maakt niets uit, je moet gewoon de updates installeren
En waar kan ik die halen?
pi_22352344
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 15:02 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En waar kan ik die halen?
Ik kan nergens een update vinden. Niet op simtropolis niet op simcity.ea.com en op sim city central files
pi_22352540
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 15:12 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik kan nergens een update vinden. Niet op simtropolis niet op simcity.ea.com en op sim city central files
http://simcity.ea.com/update/index_update.php

Zoiets
pi_22353200
Danke
pi_22355825
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 15:56 schreef De_Ananas het volgende:
Danke
Werkt 't spel nu wel?

Btw, nog een aanraadtopic Massively Gigantic Japanese BAT Gallery

En nog meer mooi Oosters 'gebat' spul!

Hopelijk gooit Peg z'n spul weer eens open, ben zo stom geweest om z'n map te deleten, die gast kan er echt wat van. Peg Forums
pi_22356940
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 17:52 schreef Rag het volgende:

[..]

Werkt 't spel nu wel?

Btw, nog een aanraadtopic Massively Gigantic Japanese BAT Gallery

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En nog meer mooi Oosters 'gebat' spul!

Hopelijk gooit Peg z'n spul weer eens open, ben zo stom geweest om z'n map te deleten, die gast kan er echt wat van. Peg Forums
Ik heb de update geinstalleerd maar hij zei dat er geen vorige updates waren. Hij installeerde wel verder en was klaar. Maar nu loopt mijn computer steeds vast als ik sim city wil opstarten.

Help me
pi_22358145
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 18:44 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik heb de update geinstalleerd maar hij zei dat er geen vorige updates waren. Hij installeerde wel verder en was klaar. Maar nu loopt mijn computer steeds vast als ik sim city wil opstarten.

Help me
Whaa, dat is best eng. Ik zou herinstalleren meteen zeggen, maar wellicht dat mensen hier nog betere ideën hebben. Vreemd in ieder geval.

pi_22359479
Waarom heeft die Peg al zijn files van internet af getrokken .
Die "zee"mod ziet er wel erg handig uit .
pi_22359962
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 20:39 schreef blieblie het volgende:
Waarom heeft die Peg al zijn files van internet af getrokken .
Die "zee"mod ziet er wel erg handig uit .
Bedoel je zoiets als dit: Het Grote [SimCity IV] topic, deeltje 9, het is een combinatie van twee mod's, je kan ze nog downloaden op m'n server, de link ervan staat daar.

Peg is gewoon een vent van 30 die niet tegen kritiek kan. Je hebt twee website's, Simcitycentral.net en Simtropolis.com. Eerst was Peg actief op scc.net, maar door zijn arrogante en minachtende houding tegenover andere users heeft die een ban gekregen daar. Daarna is hij naar ST.com gegaan en heeft idd wat prachtig werk geleverd. 'T punt was dat Peg in z'n 'copyright' verklaringen had geschreven, dat niemand van scc.net ooit zijn werk nog mocht gebruiken. Niemand had dit ooit gelezen, en zoals te verwachten was, gebruikte ook die gasten zijn spul. Op een of andere manier is hij zo boos geworden dat Peg al zijn bestanden heeft teruggetrokken en een excuus eiste van iedereen. Kortom, een soort zielige houding van 'Ik ben alles, en als jullie mij geen aandacht geven, dan.. ajuus". Enfin, iedereen was verontwaardigt ect. en zowel scc.net als st.com hebben die gast laten vallen als een baksteen (gelijk hadden ze, 't was extreem kinderachtig van Peg). Peg heeft nu idd een eigen websitetje gemaakt waar die z'n kunstwerken laat zien, zoals die prachtige waterfallen, clives, season-mods enz enz. Maar ze worden niet vrijgegeven door hem , alhoewel ze soms her en der even op een server te vinden zijn (bigpackofpeg.zip heet 't bestand)

(damn'd, ik draai echt al veel te lang mee op die website's )

[ Bericht 4% gewijzigd door Rag op 02-10-2004 21:11:12 (Biaatch!) ]
pi_22362317
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 21:02 schreef Rag het volgende:

[..]
Leuk verhaaltje maar zou je me kunnen helpen met mijn probleem?
pi_22362569
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 22:38 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Leuk verhaaltje maar zou je me kunnen helpen met mijn probleem?
Het lijkt mij het beste om gewoon alles wat je tot nu toe aan SimCityspullen hebt geïnstalleerd eraf te gooien en weer opnieuw te installeren. En dan eerst SC4, dan Rush Hour, dan de patch hiervoor, en dan alle plug-ins enzo.

Waarschijnlijk heb je in je huidige installatie wat verkeerde versies door elkaar staan.
pi_22362608
ben ik nou echtde enige die dit spel niet kan

Ik krijg nooit mooie gebouwen !
pi_22363045
Ik heb nu gewoon een aparte stad voor de stroom (totdat ik de grote kernfusiereactor heb) en het afval van de andere steden, werkt goed
Is ook een mooie manier om van het afval af te komen, want zolang je niet met die stad speelt zal de vuilnisbelt niet groeien.

Ik heb nu een klein probleempje met mijn hoofdstraat. Ze zeuren steeds om het kruispunt terwijl er maar 16149 auto's en 6122 bussen overgaan :')
Misschien toch maar eens tijd om naast het spoor, de bus en de auto een andere manier van vervoer te zoeken
Ik speel nu in een grote map, maar mijn pc heeft wel eens moeite om het bij te houden, wordt hem iets teveel om te laden

[ Bericht 44% gewijzigd door Cerbie op 02-10-2004 23:24:57 ]
pi_22363587
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 21:02 schreef Rag het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets als dit: Het Grote [SimCity IV] topic, deeltje 9, het is een combinatie van twee mod's, je kan ze nog downloaden op m'n server, de link ervan staat daar.

Peg is gewoon een vent van 30 die niet tegen kritiek kan. Je hebt twee website's, Simcitycentral.net en Simtropolis.com. Eerst was Peg actief op scc.net, maar door zijn arrogante en minachtende houding tegenover andere users heeft die een ban gekregen daar. Daarna is hij naar ST.com gegaan en heeft idd wat prachtig werk geleverd. 'T punt was dat Peg in z'n 'copyright' verklaringen had geschreven, dat niemand van scc.net ooit zijn werk nog mocht gebruiken. Niemand had dit ooit gelezen, en zoals te verwachten was, gebruikte ook die gasten zijn spul. Op een of andere manier is hij zo boos geworden dat Peg al zijn bestanden heeft teruggetrokken en een excuus eiste van iedereen. Kortom, een soort zielige houding van 'Ik ben alles, en als jullie mij geen aandacht geven, dan.. ajuus". Enfin, iedereen was verontwaardigt ect. en zowel scc.net als st.com hebben die gast laten vallen als een baksteen (gelijk hadden ze, 't was extreem kinderachtig van Peg). Peg heeft nu idd een eigen websitetje gemaakt waar die z'n kunstwerken laat zien, zoals die prachtige waterfallen, clives, season-mods enz enz. Maar ze worden niet vrijgegeven door hem , alhoewel ze soms her en der even op een server te vinden zijn (bigpackofpeg.zip heet 't bestand)

(damn'd, ik draai echt al veel te lang mee op die website's )
Wat een trieste dude .
Maar hij maakt wel super mooie dingen .
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 22:50 schreef Markster het volgende:
ben ik nou echtde enige die dit spel niet kan

Ik krijg nooit mooie gebouwen !
Veel tips lezen .
Er zijn echt heel erg veel voor de handliggende dingen die je zelf niet bedacht krijgt. Niet te snel dit, niet te snel dat, parkjes stimuleren woonwijken, plaza's stimuleren commercial dingen, buursteden hebben een grote invloed op je stad, etc. etc.
pi_22365752
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 22:48 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Het lijkt mij het beste om gewoon alles wat je tot nu toe aan SimCityspullen hebt geïnstalleerd eraf te gooien en weer opnieuw te installeren. En dan eerst SC4, dan Rush Hour, dan de patch hiervoor, en dan alle plug-ins enzo.

Waarschijnlijk heb je in je huidige installatie wat verkeerde versies door elkaar staan.
Rush Hour heb ik niet (iemand een site waar je die kan downen? )
pi_22366533
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 01:05 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Rush Hour heb ik niet (iemand een site waar je die kan downen? )
Origineel kost Rush Hour ¤5 en de Deluxe Edition ¤20
pi_22368864
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 01:57 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Origineel kost Rush Hour ¤5 en de Deluxe Edition ¤20
Wat is er anders aan de Deluxe Edition? (kun je ze bij Free Record kopen?)
pi_22369575
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 10:46 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Wat is er anders aan de Deluxe Edition? (kun je ze bij Free Record kopen?)
Deluxe is Rushhour + SC4 in één pak .
pi_22370617
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 11:42 schreef blieblie het volgende:

[..]

Deluxe is Rushhour + SC4 in één pak .
Dan zal ik die is kopen want ik heb een gedownloade versie
pi_22370773
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 12:48 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Dan zal ik die is kopen want ik heb een gedownloade versie
Jij....!!

pi_22372157
Deluxe Edition heeft

Ik heb nu een grote map halfvol, maar ze willen maar niet bouwen in nieuwe gebieden, terwijl er industrie, commercieel en woningen in de buurt liggen en als vervoer wegen, spoor, bus en metro. Verder ook alle andere benodigdheden maar ze bouwen maar niet, terwijl er wel vraag is, want ze blijven zeuren om kantoorruimte
Kun je trouwens de config.bmp nog veranderen als er al een paar steden staan, of gaat dat niet meer? (de vakjes van die steden hetzelfde laten) want mijn pc trekt die grote gebieden niet
  zondag 3 oktober 2004 @ 15:55:16 #198
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_22374054
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:05 schreef Cerbie het volgende:
Kun je trouwens de config.bmp nog veranderen als er al een paar steden staan, of gaat dat niet meer? (de vakjes van die steden hetzelfde laten) want mijn pc trekt die grote gebieden niet
Ik denk niet dat dat kan. Maar je zou het volgende met een backup kunnen proberen: Maak de aanpassing die jij wil maar zorg ervoor dat de steden die je al gebouwd hebt op dezelfde plaats in rangorde staan en ook hetzelfde formaat hebben. Dit zal ongetwijfeld gepaard gaan met wat gekloot.

Overigens kun je volgens mij ook steden importeren uit andere regio's, dus als je gewoon een nieuwe regio maakt die voldoet aan jou eisen dan kun je de steden die je wil bewaren importeren.

[ Bericht 20% gewijzigd door Stressbal op 03-10-2004 16:00:44 (Fout gelezen) ]
pi_22374321
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 15:55 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?

Voor het geval je niet denkt: Nee, dat kan niet aangezien de reeds gebouwde steden dan op kleinere of grotere vlakken met minder of meer gridlijnen komen te staan.
Volgens mij waren 't een paar gasten van Simtropolis gelukt, anyway, je moet gewoon even daar kijken .

Enfin, hier wat pics van m'n stad Saroni. Hier werk ik op dit moment aan

Stad's overview

Gewoon een deel vanuit m'n stad

Hier 't zelfde, de snelweg heeft een berm gekregen

De snelweg loopt voornamelijk onder de stad door, dit om ruimte te besparen (en ook omdat de snelweg zo afschuwelijk lelijk eruit ziet )

Jaaaj, nieuwe mensen!

random stad pic, niet echt bijzonder

Wederom een random (aargh!, iets te veel random's)

En om af te sluiten, 't industrie terrein, check 't station

Het is niet een echt bijster swingende stad nog, hopelijk komt dat als er een betere 'downtown' word gecreërd ('t lijkt of elk batgebouw hier niet wilt komen , gaar)

[ Bericht 4% gewijzigd door Rag op 03-10-2004 16:08:55 (aaaargh :0) ]
  zondag 3 oktober 2004 @ 16:14:42 #200
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_22374476
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 16:07 schreef Rag het volgende:
[..]
Volgens mij waren 't een paar gasten van Simtropolis gelukt, anyway, je moet gewoon even daar kijken .
Ik had verkeerd gelezen. Zolang je de vakjes van de steden die je al gebouwd hebt niet van afmeting verandert moet het kunnen.

Mooie screenschots trouwens
pi_22374647
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 16:14 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Ik had verkeerd gelezen. Zolang je de vakjes van de steden die je al gebouwd hebt niet van afmeting verandert moet het kunnen.

Mooie screenschots trouwens
Ik bedoelde eigenlijk wat cerbie bedoelde, aargh Wat gij zij dat klopt 100%

Anyway, kzal wel weer eens even kijken of ik een Sc4 filmpje in elkaar kan pluggen van m'n stad (hier staat m'n oude spul nu )
pi_22374671
Ik zal het straks eens proberen
Mooie screenshots, en erg veel bomen
pi_22374686
Ik had niet eens 10000 inwoners (was dan ook maar net bezig maar toch )
pi_22376029
is er trouwens een oplossing voor die bomen die je in grote getalen ergens plant die vervolgens na een jaar of 10? opeens verdwijnen?
pi_22377361
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 16:24 schreef De_Ananas het volgende:
Ik had niet eens 10000 inwoners (was dan ook maar net bezig maar toch )
Er wonen op dit moment rond de 170.000 mensen in m'n stadje
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 17:22 schreef blieblie het volgende:
is er trouwens een oplossing voor die bomen die je in grote getalen ergens plant die vervolgens na een jaar of 10? opeens verdwijnen?
Da's best eng en vreemd, ik heb er hier geen last van. Wat heb je ingesteld bij resolutie e.d. bij 't SC4 menu. Aangezien als je een lager 'citydetail' hebt ingesteld, 't wel zo kan zijn dat bomen worden weggefiltert....

[ Bericht 34% gewijzigd door Rag op 03-10-2004 18:30:27 (* blijft verbeteren) ]
pi_22382980
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 18:28 schreef Rag het volgende:

[..]

Er wonen op dit moment rond de 170.000 mensen in m'n stadje
[..]

Da's best eng en vreemd, ik heb er hier geen last van. Wat heb je ingesteld bij resolutie e.d. bij 't SC4 menu. Aangezien als je een lager 'citydetail' hebt ingesteld, 't wel zo kan zijn dat bomen worden weggefiltert....
Het lijkt me niet dat het daar aan ligt .
In ieder geval niet iets grafisch.
Meer dat de bomen na een tijdje doodgaan ofzo?
Je ziet na verloop van tijd bossen steeds "dunner bevolkt" worden waarna naar een tijdje er weer een kale vlakte is. Heel irritant als je als berm van een snelweg bomen plant om luchtvervuiling tegen te gaan.

Ik speel overigens bijna alles op high. Ik laat alleen niet alle auto's rijden, want dat trekt zelfs mijn pc niet .
pi_22383435
Ik plant helemaal nooit bomen Helpt dat zo goed dan tegen luchtvervuiling?
Die bomen die verdwijnen, misschien dat ze niet tegen vervuild water kunnen.
Duurt het bij jullie trouwens ook zo lang als je uitzoomt, dat hij alle gebouwen weer neer moet zetten
pi_22383877
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 22:30 schreef Cerbie het volgende:
Ik plant helemaal nooit bomen Helpt dat zo goed dan tegen luchtvervuiling?
Die bomen die verdwijnen, misschien dat ze niet tegen vervuild water kunnen.
Duurt het bij jullie trouwens ook zo lang als je uitzoomt, dat hij alle gebouwen weer neer moet zetten
Watervervuiling....
Volgens mij is dat het niet, want ik heb bijna nooit watervervuiling doordat ik van die waterdingen neerzet die de boel schoonmaken.
pi_22386353
Enorm vaag zeg, misschien dat deze topics je helpen check, check en check (laatste heeft geen reactie). Btw, dit had je zelf ook op kunnen zoeken

Regio view

Stad's view in donker

[ Bericht 18% gewijzigd door Rag op 04-10-2004 15:05:42 (meer pics enzo) ]
pi_22398117
Op die screenshots zie je echt diepte in het water, is dat een bepaalde mod of hoe doe je dat?
pi_22398926
YES IK HEB DE DELUXE EDITION ! (Hij was trouwens 22.50 ipv 20.00 )
  maandag 4 oktober 2004 @ 17:07:51 #212
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_22399128
@ Rag: lopen je highways nu 2 keer door de bergen heen?

Erg mooie regio overigens
pi_22399233
GVD als ik op 74.20% van de installatie ben komt er de volgende foutmelding.

Er is een probleem opgetreden tijdens het oversturen van bestand 'F:\EP1.dat' vanaf de speler.
Wil je het bestand opnieuw kopieren of de installatie annuleren?
Nogmaals Aunnuleren

Weet iemand wat het is?
pi_22400465
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 16:25 schreef Cerbie het volgende:
Op die screenshots zie je echt diepte in het water, is dat een bepaalde mod of hoe doe je dat?
Jup, twee pagina's ervoor staat ook al uitgelegt hoe en wat. Anyway, hier valt tie te downen: fokwaterpack.zip
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 17:07 schreef Black-Hole het volgende:
@ Rag: lopen je highways nu 2 keer door de bergen heen?

Erg mooie regio overigens
Jup jup, 1 x zou mooier zijn naar mijn mening, maar gemiddeld ligt de commutetijd in al m'n steden rond de 80 minuten . Dus een tweede snelwegje is altijd handig
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 17:11 schreef De_Ananas het volgende:
GVD als ik op 74.20% van de installatie ben komt er de volgende foutmelding.

Er is een probleem opgetreden tijdens het oversturen van bestand 'F:\EP1.dat' vanaf de speler.
Wil je het bestand opnieuw kopieren of de installatie annuleren?
Nogmaals Aunnuleren

Weet iemand wat het is?
Whaa! Maar uhm, geen idee eigenlijk . Maar ik leef compleet met je mee

[ Bericht 0% gewijzigd door Rag op 04-10-2004 18:14:01 (w00t00w) ]
pi_22401494
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 16:59 schreef De_Ananas het volgende:
YES IK HEB DE DELUXE EDITION ! (Hij was trouwens 22.50 ipv 20.00 )
Ik had hem voor ¤20 + ¤2,50 verzendkosten bij bartsmit.com
pi_22402458
Ik krijg niet gevonden waar jullie Rush Hour hebben gezien voor 5 euro... .
Waar wasda?
pi_22402735
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:50 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik had hem voor ¤20 + ¤2,50 verzendkosten bij bartsmit.com
Ik had hem voor 22.50 bij de bart smit

Btw hij doet het !

Ik had een bestand van mijn gedownloade versie van sim city niet verwijderd (deed ie niet op een of andere manier ) Maar het lukte me uiteindlijk toch (na een virusscan) en toen vroeg ie in de installatie om CD 2 . Hij doet het dus
pi_22402764
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 19:27 schreef blieblie het volgende:
Ik krijg niet gevonden waar jullie Rush Hour hebben gezien voor 5 euro... .
Waar wasda?
Ik had de Deluxe (sim city 4000+ Rush Hour) voor 22.50 bij bart smit. Voor Rush Hour heb ik niet gekeken maar zou daar niet duur zijn volgens mij.
pi_22403010
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 19:40 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik had de Deluxe (sim city 4000+ Rush Hour) voor 22.50 bij bart smit. Voor Rush Hour heb ik niet gekeken maar zou daar niet duur zijn volgens mij.
Rush Hour hadden ze er niet .
Online niet, en hier in Eindhoven ook niet....
pi_22403367
Het ging net zo goed, ik had een aantal belangrijke dingen veranderd, en ze begonnen eindelijk weer in mijn buitenwijken te bouwen. Ik wil hem dus opslaan (doe ik niet zo vaak omdat dat zo lang duurt), crasht ie Een ruim uur werk weg!
Pc heeft moeite met het grote gebieden, en in die stad gebruikte het spel alleen al 340MB, wat het totaal op 800 bracht, en daar nog een keer saven bovenop pakte ie blijkbaar niet

Dit is de stad waar ik nu mee bezig ben (een deel ervan)

pi_22421249
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 20:04 schreef Cerbie het volgende:
Het ging net zo goed, ik had een aantal belangrijke dingen veranderd, en ze begonnen eindelijk weer in mijn buitenwijken te bouwen. Ik wil hem dus opslaan (doe ik niet zo vaak omdat dat zo lang duurt), crasht ie Een ruim uur werk weg!
Pc heeft moeite met het grote gebieden, en in die stad gebruikte het spel alleen al 340MB, wat het totaal op 800 bracht, en daar nog een keer saven bovenop pakte ie blijkbaar niet

Dit is de stad waar ik nu mee bezig ben (een deel ervan)

[afbeelding]
Dude, it's huge .4 vliegvelden . Het is idd irritant dat je een monster pc nodig hebt bij grote gebieden. Hier draait SC4 op een oude notebook, maar bij een groot gebied met meer dan 300.000 inwoners is 't gewoon niet meer leuk, terwijl ik met de kleinere gebieden totaal geen probleem heb (die rush hour patch zorgt er bij mij voor dat SC4 zo fking zwaar wordt ).
pi_22422054
Wat doen jullie trouwens steeds met die misssies? Is dat slim om die steeds te doen?
pi_22422616
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:37 schreef Rag het volgende:

[..]

Dude, it's huge .4 vliegvelden . Het is idd irritant dat je een monster pc nodig hebt bij grote gebieden. Hier draait SC4 op een oude notebook, maar bij een groot gebied met meer dan 300.000 inwoners is 't gewoon niet meer leuk, terwijl ik met de kleinere gebieden totaal geen probleem heb (die rush hour patch zorgt er bij mij voor dat SC4 zo fking zwaar wordt ).
Dit valt nog wel mee, ik had veel meer wolkenkrabbers en bebouwing maar hij savede niet
3 vliegvelden trouwens Van elke eentje

Van die missies: ik doe altijd de missies waarmee je er wat bij krijgt, in het boekje staat wat je krijgt als je een bepaalde missie doet. Ik probeer nu Area 5.1 te krijgen

*editje: of je telt de brandweervliegvelden ook mee, heb er daar 4 van. Heel irritant trouwens dat je de melding krijgt dat de artsen met stakingen gaan dreigen, maar je niet kan zien waar ze willen gaan staken. Je hebt gewoon achterlijk veel ziekenhuizen en scholen nodig. Ik geef nu 100000 per maand uit en krijg 120000, het meeste gaat aan onderwijs en gezondheid op
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 19:01:26 #224
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_22425320
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 16:19 schreef De_Ananas het volgende:
Wat doen jullie trouwens steeds met die misssies? Is dat slim om die steeds te doen?
Ik heb die nog nooit gespeeld terwijl ik het spel vanaf de launch heb
pi_22426227
GVD had ik net een leuk beginstadje loopt ie vast als ik wil saven
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:05:43 #226
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_22426666
Hier ben ik nu mee bezig:

pi_22427019
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 19:47 schreef De_Ananas het volgende:
GVD had ik net een leuk beginstadje loopt ie vast als ik wil saven
Herkenbaar
pi_22434684
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:05 schreef Black-Hole het volgende:
Hier ben ik nu mee bezig:

[afbeelding]
Netjes, zo te zien maak je duidelijke scheidingen tussen R, C en I. Maar heb je dan niet last van een hoge 'commute tijd' ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Rag op 06-10-2004 01:26:17 (tis-al-laat-aargh) ]
  woensdag 6 oktober 2004 @ 10:06:22 #229
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_22438026
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 01:25 schreef Rag het volgende:

[..]

Netjes, zo te zien maak je duidelijke scheidingen tussen R, C en I. Maar heb je dan niet last van een hoge 'commute tijd' ?
Dat valt wel mee, zal vanavond eens kijken hoeveel het nu precies is. Deze opzet is meer een experiment, normaal bouw ik R en C door elkaar heen, nu zijn alle zones gescheiden. Wat wel vaag is is het gebruik van het OV; trein, bus en verhoogde spoorbaan worden bijna niet gebruikt terwijl alles wel goed bereikbaar is. Ook het aantal werklozen blijft hoog terwijl ik hier normaal geen last van heb, zal misschien toch met de commute tijd te maken hebben.
pi_22438385
@rag:

Wat is dat voor mod die je gebruikt om onder het spoor door te kunnen met de weg (links op de foto)?
pi_22445188
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 10:30 schreef Arjan het volgende:
@rag:
[afbeelding]
Wat is dat voor mod die je gebruikt om onder het spoor door te kunnen met de weg (links op de foto)?
Blader eens een pagina terug, of klik hier om direct naar m'n reactie toe te gaan: klik, die twee sporige mod zal ik vanavond even op m'n server zetten (aangezien die niet meer te vinden is)

[ Bericht 14% gewijzigd door Rag op 06-10-2004 16:23:59 ]
pi_22445297
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 10:06 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, zal vanavond eens kijken hoeveel het nu precies is. Deze opzet is meer een experiment, normaal bouw ik R en C door elkaar heen, nu zijn alle zones gescheiden. Wat wel vaag is is het gebruik van het OV; trein, bus en verhoogde spoorbaan worden bijna niet gebruikt terwijl alles wel goed bereikbaar is. Ook het aantal werklozen blijft hoog terwijl ik hier normaal geen last van heb, zal misschien toch met de commute tijd te maken hebben.
Volgens mij herken ik 't werkloos probleem. 't aantal banen in je stad voor de industrie e.d. zijn door de makers onrealistisch laag afgesteld, misschien dat Industry Quadrupler helpt, 't verdubbelt 't aantal banen in de industrie .
pi_22445460
Waar moet ik al die mods enzo zetten? Ik heb bijv 2 mappen gedownload en in regions gezet maar dan vindt hij ze niet als ik ze wil openen
pi_22445516
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 16:29 schreef De_Ananas het volgende:
Waar moet ik al die mods enzo zetten? Ik heb bijv 2 mappen gedownload en in regions gezet maar dan vindt hij ze niet als ik ze wil openen
Mods moet je gewoon in de map "plugins" dumpen .
pi_22446255
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 16:29 schreef De_Ananas het volgende:
Program Files\Maxis\Simcity 4 Deluxe\Regions. Daar een map aanmaken en de config en jpg in plaatsen. Vervolgens het spel starten, de regio openen en je krijgt een vlakte te zien. CTRL+SHIFT+ALT+R, jpg selecteren en tien minuten wachten. Niet alt-tab oid en verdergaan met iets anders op je pc, want dan maakt hij maar 1 deel van de stad aan en kun je hem opnieuw laten beginnen.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:24:27 #236
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_22446726
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 16:32 schreef blieblie het volgende:

[..]

Mods moet je gewoon in de map "plugins" dumpen .
Welke je kan vinden in: mijn documenten\simcity 4\Plugins

Nog een vraagje: wat is nou de beste manier om aan veel C$$$ te komen. Ik heb al aardig wat steden gebouwd maar heb nog nooit een stage 8 gebouw gezien in mijn stad. Ik heb gezondheid en onderwijs altijd helemaal vol dus daar kan het niet aan liggen. Ook zorg ik ervoor de regio een hoge value heeft (veel parken, geen vervuiling, geen criminaliteit) en dat de stad verbonden is met de steden om zich heen. Ook het vervoer probeer ik zo optimaal te krijgen dmv metro, bus enz. En toch lukt het me niet om al die supergrote gebouwen in mijn stad te krijgen

Iemand nog tips?

[ Bericht 42% gewijzigd door Black-Hole op 06-10-2004 17:32:54 ]
pi_22448530
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:24 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Welke je kan vinden in: mijn documenten\simcity 4\Plugins

Nog een vraagje: wat is nou de beste manier om aan veel C$$$ te komen. Ik heb al aardig wat steden gebouwd maar heb nog nooit een stage 8 gebouw gezien in mijn stad. Ik heb gezondheid en onderwijs altijd helemaal vol dus daar kan het niet aan liggen. Ook zorg ik ervoor de regio een hoge value heeft (veel parken, geen vervuiling, geen criminaliteit) en dat de stad verbonden is met de steden om zich heen. Ook het vervoer probeer ik zo optimaal te krijgen dmv metro, bus enz. En toch lukt het me niet om al die supergrote gebouwen in mijn stad te krijgen

Iemand nog tips?
Ik heb volgens mij nog nooit zo'n gebouw gezien, maar even op internet gezocht en zonder de patch schijnt er een bug te zijn die een aantal gebouwen verhindert te verschijnen, waaronder een aantal C$$$ gebouwen

*editje: http://www.ussdragonstar.com/simcity4/special/stage8/missing/
pi_22449640
Hoe kan ik snel high tech industrie krijgen? Ik heb nu 40000 inwoners en een middelbare en gewone school. Ook een museum. En als ik nieuwe dingen download zoals nederlandse politie enzo moet ik dan mijn stad resetten of niet?
pi_22449882
Kijk welke gebieden voor hun aantrekkelijk zijn. Zorg dat ze goed opgeleid zijn, pak het aantrekkelijkheidsoverzicht erbij, en leg een klein dichtbebouwd industriegebied in zo'n groengekleurd gebied. Het maakt niet veel uit of er huizen in de buurt staan, sloop gewoon alle niet hightech bedrijven ertussen uit
  woensdag 6 oktober 2004 @ 20:00:41 #240
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_22449966
Zorg ook voor water .
pi_22450130
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:41 schreef De_Ananas het volgende:
Hoe kan ik snel high tech industrie krijgen? Ik heb nu 40000 inwoners en een middelbare en gewone school. Ook een museum. En als ik nieuwe dingen download zoals nederlandse politie enzo moet ik dan mijn stad resetten of niet?
Nee je kan dan gewoon verder gaan met je stad. En om high tech industrie te krijgen moet je in een gebied met geen of lage vervuiling bouwen. Soms helpt het ook om een medium park in zo'n gebied neer te zetten.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 20:50:28 #242
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_22451008
Net nog even gekeken naar mijn commute time: 50 minuten en nog steeds dalende.
pi_22456849
't wilt ook helpen om wat ordinance's aan te klikken om High-Tech te krijgen
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:50 schreef Black-Hole het volgende:
Net nog even gekeken naar mijn commute time: 50 minuten en nog steeds dalende.

Paar pics van m'n stadje Lisan

Stad's overview in 't donker

Dit bijelkaar zorgt al voor bijna 100.000 inwoners

Dit is gewoon zo'n lief wijkje in 't donker

Tunnels onderwater zijn stoer

[ Bericht 4% gewijzigd door Rag op 07-10-2004 00:02:20 (aargh, alweer een fout :/) ]
pi_22459361
misschien een beetje voorbarig, maar is er al iets bekend omtrent sim city 5? ik heb es gelezen op simtropolis gelezen dat ze er wel mee bezig zijn en dat het spel minder complex wordt (verdomme).

die verdiepte snelwegen zien er vet uit trouwens.
pi_22461009
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 02:08 schreef savelkoul het volgende:
misschien een beetje voorbarig, maar is er al iets bekend omtrent sim city 5? ik heb es gelezen op simtropolis gelezen dat ze er wel mee bezig zijn en dat het spel minder complex wordt (verdomme).

die verdiepte snelwegen zien er vet uit trouwens.
Waarom moeten alle sequels altijd 'minder complex' zijn? Er komt inderdaad nooit een spel uit met op de doos 'nu nog complexer', terwijl dat best leuk kan zijn.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 11:57:39 #246
66779 Brasco125
pi_22463217
Misschien herrineren jullie mijn region nog van het begin, ook als dat niet het geval is. Mijn hoofdstad is nu 342.000 inwoners en zo ziet de overview er uit:

Ten eerste excuses voor de lompe wijknamen.. ik kan nogal melig te keer gaan als alles naampjes ga geven.

Ik ga de stad grondig renoveren. De west-over wordt hoog bouw en de kakkerwijk gaat waarschijnlijk ook plat.. die gaan het maar zoeken een van de suburbs.. je kan geen villa wijk hebben midden in de stad (de stad die er boven ligt is ook nog steeds hoogbouw) de Suburbs Londstedham en Portvalley Noord (eigenlijk oost ) blijven. Mijn probleem area is Meurwijk (goh). De wijk die er boven ligt begint langzaam een Ghetto te worden.. maar mijn stad heeft de industrie nog steeds nodig. Zoals je aan de havens kunt zien..

Ik heb intussen een nog een aardig bergstadje ontwikkeld (73.000 inwoners) waar ik een soort miniatuur Amsterdam (of delft)-achtig gebeuren heb gemaakt. Daarvan zal ik binnenkort een screen maken. Dat heb ik nog niet gedaan.

Dat probleem met die bomen, komt omdat de grond niet vruchtbaar is (vooral hoger gelegen delen. Hoe groener het gras, hoe langer je bomen blijven staan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Brasco125 op 07-10-2004 12:03:03 ]
pi_22464478
@ Brasco125: Ziet er goed uit
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:26 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Waarom moeten alle sequels altijd 'minder complex' zijn? Er komt inderdaad nooit een spel uit met op de doos 'nu nog complexer', terwijl dat best leuk kan zijn.
Misschien bedoelen ze met minder complex, minder troep zoals 't importeren van je sims

(die plugin zuigt je snelheid weg, maar jammer genoeg fixt maxis die bekende bugs gewoonweg niet )

Btw, is dit een uitbreiding van de 'canalset'?

[ Bericht 7% gewijzigd door Rag op 07-10-2004 13:12:16 (0000 en 1) ]
pi_22467428
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 13:08 schreef Rag het volgende:
@ Brasco125: Ziet er goed uit
[..]

Misschien bedoelen ze met minder complex, minder troep zoals 't importeren van je sims

(die plugin zuigt je snelheid weg, maar jammer genoeg fixt maxis die bekende bugs gewoonweg niet )

Btw, is dit een uitbreiding van de 'canalset'?

[afbeelding]
Ik zag op SCC dat Oppie een extended oid versie had uitgebracht, oa ook met sluizen, zodat je nu ook met hoogteverschil kan werken.

Ander vraagje, heel basic: kan ik parken etc ook roteren als ik ze neerzet (liefst met toetscombinaties)? Dat zou namelijk ook erg handig zijn bij de Canal-set.
pi_22467560
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 21:55 schreef blieblie het volgende:
wie weet hoe ik ook een highway in een gat gooi? En hoe ik dan die afritten bouw?
[afbeelding]

Zo een snelweg dus .
Highway in een gat is een populaire mod op simtropolis (heb me daar gisteren eindelijk maar eens geregged). Alleen zo mooi als op dat plaatje heb ik ze nog niet gezien.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:10:30 #250
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_22468473
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:24 schreef Arjan het volgende:

[..]

Ander vraagje, heel basic: kan ik parken etc ook roteren als ik ze neerzet (liefst met toetscombinaties)? Dat zou namelijk ook erg handig zijn bij de Canal-set.
Met Home kan je ze roteren
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:53:11 #251
72371 foksuk1981
Fokke vs Sukke
pi_22469461
Ik krijg opeens zin om SC4 te gaan spelen, vanavond maar weer es installeren
I know a lot about cars. I can look at a car's headlights and tell you exactly which way it's coming.
Dwaal.net chatbox
pi_22469882
Ik ook .
SC4 & Rush Hour liggen alleen bij mijn ouders .
Maar ik ga em dadelijk ff snel halen bij de Bart Smit denk ik .
pi_22469901
Topic is bijna vol volgens mij, wie gaat er een nieuwe aanmaken met een betere OP
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:29 schreef Arjan het volgende:

[..]

Highway in een gat is een populaire mod op simtropolis (heb me daar gisteren eindelijk maar eens geregged). Alleen zo mooi als op dat plaatje heb ik ze nog niet gezien.
Gaten maak je door de NAM te gebruiken:NAM

oei, verkeerd gelezen, nah, k laat 't bericht wel zo staan

[ Bericht 8% gewijzigd door Rag op 07-10-2004 17:13:06 (fautje) ]
pi_22469992
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:29 schreef Arjan het volgende:

[..]

Heb je een link naar de mod, ik heb alle mods bekeken en er een aantal gedownload, maar ben die niet tegengekomen Trouwens, als je mods en andere dingen installeert, de ene wil in de mijn documenten pluginmap, de ander in de program files plugin map, zit hier een verschil in of kun je ze allemaal in je mijn documenten plugin map dumpen>?
pi_22470028
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:14 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Heb je een link naar de mod, ik heb alle mods bekeken en er een aantal gedownload, maar ben die niet tegengekomen Trouwens, als je mods en andere dingen installeert, de ene wil in de mijn documenten pluginmap, de ander in de program files plugin map, zit hier een verschil in of kun je ze allemaal in je mijn documenten plugin map dumpen>?
1 reactie boven je... snik... je antwoord...

(zit geen verschil in qua mappen)
pi_22471226
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:16 schreef Rag het volgende:

[..]

1 reactie boven je... snik... je antwoord...

(zit geen verschil in qua mappen)
Toen ik op reageren drukte stond ie er niet F5 enzo
pi_22471351
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:11 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Toen ik op reageren drukte stond ie er niet :') F5 enzo
Twee pagina's terug was ie ook al langsgekomen: reactie van Dezz

* Eist pics van je stad!

[ Bericht 11% gewijzigd door Rag op 07-10-2004 18:19:21 (raah) ]
pi_22471461
Ik heb maar ff snel Deluxe gehaald.
Weer genoeg in EA geinvesteerd voor de komende jaren .
(Verdimme 2 keer een SimCity4 licentie betaald .)

En nu is het tijd om de mods en gebouwen weer bij elkaar te vinden .
pi_22471615
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:18 schreef Rag het volgende:

[..]

Twee pagina's terug was ie ook al langsgekomen: reactie van Dezz

* Eist pics van je stad!
Dan ben je serieus een kwartier te laat, ik heb zojuist mijn Lyon regio gewist en laat hem opnieuw renderen, wil even helemaal opnieuw beginnen met een aantal mods geïnstalleerd, hoop dingen erbij geleerd waardoor ik mijn steden een stuk beter kan maken. Heb nog wel een backupje ervan gemaakt, maar dan moet ik die weer terugzetten

editje: Deze had ik een paar dagen terug gepost, maar ben al verder. Ik doe volgens mij iets fout met die NAM, ik heb de NetworkAddonMod.dat, een automata en een traffic dat gekopieerd in de plugin map, zie nieuwe wegen maar niet die snelweg Irritant trouwens dat dat in het Engels is en de rest van de wegen in het Nederlands

[ Bericht 23% gewijzigd door Cerbie op 07-10-2004 19:17:32 ]
  donderdag 7 oktober 2004 @ 19:31:36 #260
66779 Brasco125
pi_22472794
Hier een plaatje (ahum, verkleind naar 1024x768 ) van mijn region. Waar die blauwe lijnen in mijn region krijg ik er niet uit.. een of ander vaag iets.

Hier wat plaatjes van Prairy City. een stad die aan een rivier ligt in de vlakte voor dat het gebergte begint in mijn regio. Ik heb voor de verandering eens gekozen voor een rastervorm met 1-richting verkeer. Later naar het zuiden toe uitgebreid.

De wijk ten zuiden heb ik in ouderwetse style laten bouwen, daardoor krijgt het een klein beetje een 'Amsterdam'-look. maar op de een of andere manier is er in die wijk een enorme werkeloosheid. Ik heb er link van een industriegebied gebouw en aan de rechterkant een commercieel gebied. Ook staan er redelijk veel overheidsgebouwen (ziekenhuisen, stockmarket en onderzoekscentra) maar heeft niet echt veel zin.

pi_22474338
Die strepen zijn inderdaad nogal raar
Ziet er wel mooi uit, je water is alleen een beetje vervuild op het onderste plaatje

Maar doe ik dan iets fout ofzo met die NAM mod, die essential? Ik heb alle extra dingen erbij, maar kan die kuilsnelweg nergens vinden, onder welk menu hoort ie dan te staan? (screenshot misschien)
pi_22474545
Die moet je zelf maken . Hoe, heel simpel:

Druk eerst op G om 't grid actief te laten worden. Maak een langwerpige kuil van 2 blokjes breed tot bijv 10 lang (dit is wel even oefenen!). Leg je weg weg aan in de kuil, zoek dan de onramps (1tje, niet zo'n twee ding). Onramp is een vervelend karweitje af en toe omdat ze niet goed willen staan (je moet even kloten met tap, shift, en end). Voor een tunnel, maak je gewoon een langere kuil van 2 breed en 30 lang bijv. 't Midden sloop je dan, maak je weer vlak tot te normale hoogte. Dan is 't gewoon en kewestie van de highway doortrekken.

'T klinkt nogal vaag hierboven, maar als je 't nog niet snapt zal ik 't wel even met wat pics ondersteunen.

En nogmaals, volgens mij is 't handig als iemand (of ik) een startpost maakt met al dit soort problemen .
pi_22475519
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:35 schreef Rag het volgende:
Die moet je zelf maken . Hoe, heel simpel:

Druk eerst op G om 't grid actief te laten worden. Maak een langwerpige kuil van 2 blokjes breed tot bijv 10 lang (dit is wel even oefenen!). Leg je weg weg aan in de kuil, zoek dan de onramps (1tje, niet zo'n twee ding). Onramp is een vervelend karweitje af en toe omdat ze niet goed willen staan (je moet even kloten met tap, shift, en end). Voor een tunnel, maak je gewoon een langere kuil van 2 breed en 30 lang bijv. 't Midden sloop je dan, maak je weer vlak tot te normale hoogte. Dan is 't gewoon en kewestie van de highway doortrekken.

'T klinkt nogal vaag hierboven, maar als je 't nog niet snapt zal ik 't wel even met wat pics ondersteunen.

En nogmaals, volgens mij is 't handig als iemand (of ik) een startpost maakt met al dit soort problemen .
Kuiltje maken is wel duur, maar de moeite waard, dat gaat wel lukken. Een OP met screenshots zou idd geen slecht idee zijn ik voel me nogal n00b door al die vragen
pi_22476529
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 21:09 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Kuiltje maken is wel duur, maar de moeite waard, dat gaat wel lukken. Een OP met screenshots zou idd geen slecht idee zijn ik voel me nogal n00b door al die vragen
Er was vroeger ook een RushHour topic (tot dl 5 geloof ik) die had altijd wel mooie OP's.
Maar ik ben niet meer zo actief op Fok! dat ik OP's ga maken. Dat is iets voor CUB-ers
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2004 @ 23:44:01 #265
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_22479778
Mmm.. Na dit topic gelezen te hebben kreeg ik er ook weer zin in, heb een projektje dat ik nog had liggen afgemaakt: de regio Haarlem-Amsterdam Erg plat dus maar wel zo goed als 1-op-1 van de echte kaart gehaald. Er groot dus, mijn PC heeft zo'n 30 minuten nodig hem om te zetten.

De echte kaart met de indeling:

De hoogtemap:

Deze bestanden werken niet in het spel, de goede zitten in dit bestand, slechts 134 kb maar pakt uit tot 6,2 MB. Ik ga er nu zelf mee spelen, als iemand er ook wat moois op zet wil ik dat wel zien
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_22491560
Netjes Barbaaf .

Anyway, hier is mijn regio Klik! (1.50 mb)

Erm... Arjan.... wat's een CUB ?
pi_22491623
CUb is een slowchatreeks van een aantal jaar geleden "Coyote Ugly Bar"
pi_22498438
Iemand eeeeenig idee waar "stations" onder vallen op Simtropolis?
Ik zoek me wezenloos naar dat gebouwtje met die twee blauwe bollen waar auto's en metro's doorheen gaan.
pi_22498668
Ah... gevonden .
pi_22499390
Die zoekfunctie op SimTropolis zuigt overigens zwaar.
Ik ben nu op zoek naar rail-to-subway converter en heb hem al eens voorbij zien komen, maar ik weet dus niet meer waar ik hem kan vinden.
Omdat ST zo ongelooflijk langzaam is heb ik geen zin om en bij de lots en bij de bat te gaan zoeken bij utility, misc en wat nog meer...
pi_22500245
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 21:51 schreef Arjan het volgende:
Die zoekfunctie op SimTropolis zuigt overigens zwaar.
Ik ben nu op zoek naar rail-to-subway converter en heb hem al eens voorbij zien komen, maar ik weet dus niet meer waar ik hem kan vinden.
Omdat ST zo ongelooflijk langzaam is heb ik geen zin om en bij de lots en bij de bat te gaan zoeken bij utility, misc en wat nog meer...
Ik heb hem pas ook nog gezien, zal het even opzoeken.. De downloadsnelheid zuigt trouwens ook zwaar, de FP is nog sneller

*editje: Het Grote [SimCity IV] topic, deeltje 9 <-- daar staan ze
Ik zie op screenshots ook vaak van die halve bollen waar bussen en metro's stoppen, heeft iemand een downloadlink voor die?
pi_22501952
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 22:25 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik heb hem pas ook nog gezien, zal het even opzoeken.. De downloadsnelheid zuigt trouwens ook zwaar, de FP is nog sneller

*editje: Het Grote [SimCity IV] topic, deeltje 9 <-- daar staan ze
Ik zie op screenshots ook vaak van die halve bollen waar bussen en metro's stoppen, heeft iemand een downloadlink voor die?
Die zocht ik ook net .
Ik zal em ff zoeken tussen mijn plugins.

Ik heb in 2 uurtjes een klein veld helemaal stikvol gebouwd .
Het begon als een boerengat en na een tijdje paste er niets meer op, en er was overal vraag naar.
Vooral naar Agrarische grond.

Maar goed, een mooi opstapje .
Ff snel ruimte gemaakt voor een vuilnisbelt en hupz naar de volgende.
pi_22502037
www.treedee.net/muk/SubBusPark.zip

Dit is trouwens wel de versie waar ook auto's in kunnen parkeren.
Of zocht je specifiek die ene zonder parking?
pi_22502041
Als je ze upload, graag
Agrarische gebieden doe ik niet aan, veel te veel vervuiling. Heb ook de industry quadripler gedownload, medium velden is het hoogste dat mijn pc wil pakken en saven, maar dat staat zo snel vol met industrie. Doe jij trouwens bij elke stad een vuilnisbelt enzo? Ik bouw gewoon een stad speciaal voor vuilnis en eventueel stroom Zolang je er niet in speelt groeit die vuilnisbelt niet maar je raakt het afval van de andere steden wel kwijt
pi_22502133
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 23:36 schreef Cerbie het volgende:
Als je ze upload, graag
Agrarische gebieden doe ik niet aan, veel te veel vervuiling. Heb ook de industry quadripler gedownload, medium velden is het hoogste dat mijn pc wil pakken en saven, maar dat staat zo snel vol met industrie. Doe jij trouwens bij elke stad een vuilnisbelt enzo? Ik bouw gewoon een stad speciaal voor vuilnis en eventueel stroom Zolang je er niet in speelt groeit die vuilnisbelt niet maar je raakt het afval van de andere steden wel kwijt
Ik gebruik nu dit stadje voor vuilnis. Ik voorzie steden wel gewoon van eigen stroom. Ik heb een keer gehad dat ik door een foutje low power had in één van de steden en dat de rest ook down ging. Wasnie fijn.

Ik heb trouwens ook de Farm quadrupler en een mod om de capaciteit van de straten te verhogen gedownload . Maar ik werd zo strontziek van al die straten met files en dergelijken terwijl er geen andere mogelijkheden waren dat ik het maar zo oplos .

Normaal doe ik overigens ook zonder farms, maar ik dacht, ik maak een lekker rustiek dorpje . In no time hadtie 6000 inwoners .
Ik snap trouwens nog steeds niet hoe mensen die rechte muren/gaten bouwen in de grond.... Hoe kanda?
pi_22502457
Die gaten kun je met de grondtool maken, maar recht is mij ook niet gelukt. Stratending heb ik ook, en een pathfinder zodat ze tenminste realistisch gaan, en logisch, de capaciteit van die straten is nogal raar vind ik, zo'n verdubbelaar maakt het wat realistischer imo
pi_22503196
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 23:35 schreef blieblie het volgende:
www.treedee.net/muk/SubBusPark.zip

Dit is trouwens wel de versie waar ook auto's in kunnen parkeren.
Of zocht je specifiek die ene zonder parking?
Bedankt, deze versie gaat ook wel lukken denk ik
Mijn plugin map begint al aardig richting de 100MB te gaan trouwens
pi_22503608
De mijne zit nu op 91mb .
Na 2 avondjes plugins verzamelen.
Ik vind het alleen wel erg jammer dat de plugins van Peg deraf zijn. Want die mogelijkheid om kades te maken is wel erg mooi.

Ik heb overigens wel het probleem dat sommige lots over een verkeerde oude lot geschreven wordt .
En de keuzemenuutjes worden een zooi door alle ploppable gebouwen die er bij komen.
pi_22508301
Ik zet alleen growables erin, geen ploppables. Iirritant is trouwens dat die nieuwe gebouwen allemaal een Engelse omschrijving hebben, terwijl de rest Nederlands is
pi_22508743
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 11:43 schreef Cerbie het volgende:
Ik zet alleen growables erin, geen ploppables. Iirritant is trouwens dat die nieuwe gebouwen allemaal een Engelse omschrijving hebben, terwijl de rest Nederlands is
Ik denk niet dat de makers van die gebouwen Nederlands kennen . Engels valt nog mee, sommige Japanse Bats hebben een schermpje waar je ook niet vrolijk van wordt, 200 regels japanse tekens achter elkaar die je hele scherm opfokken... maar goed, je moet wat
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 12:41:01 #281
66779 Brasco125
pi_22509196
IK heb gisteren ff mijn huidige regio onspeelbaar gemaakt met plugins! Als ik een grote stad opende dan crashde Simcity. Ik heb de waarschijnlijk verantwoordelijke plugins weggegooid, maar dat hielp in eerste instantie niet.. Dus ben ik maar met een nieuwe regio begonnen. Hopelijk gaat simcity niet vreemd doen als mijn steden groter worden anders heb ik ook dit alles voor niks gedaan. Bij mij wordt ook simcity instabiel, traag en lelijk van de update. Zelfs een keer gehad dat na een videodriver update en de simcity update, heel simcity niet meer wilde werken. Daar kan ik flink frustie van worden.
pi_22509632
Sommige plugins, zoals de Opera House fix, vereisen inderdaad eerst dat je het gebouw waar het effect op heeft eerst sloopt.
Met die patch heb ik nergens last van
pi_22509736
Hoe post ik hier plaatjes van mijn stad?
pi_22509837
Ik heb Simcity 4 ook aangeschaft.

En ik zit met een probleem. In het begin kon ik het spel prima installeren en spelen, maar na zo'n 5 minuten nadat ik het gespeeld hebt, valt het spel ineens uit en zit ik weer op mijn bureaublad.

Wie herkent dit probleem?
pi_22509859
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 13:22 schreef De_Ananas het volgende:
Hoe post ik hier plaatjes van mijn stad?
[img] Het volledige URL van de plaatje. [/url], en dat zonder spaties uiteraard.
pi_22510077
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 13:32 schreef operator82 het volgende:

[..]

[img] Het volledige URL van de plaatje. [/url], en dat zonder spaties uiteraard.
Ik kan alleen de plaatjes niet online zetten
pi_22510536
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 13:31 schreef operator82 het volgende:

En ik zit met een probleem. In het begin kon ik het spel prima installeren en spelen, maar na zo'n 5 minuten nadat ik het gespeeld hebt, valt het spel ineens uit en zit ik weer op mijn bureaublad.

* Zwaait!

Ik ken 't probleem, het is uiteindelijk opgelost toen ik een hele zooi drivers heb geinstalleerd en gedeinstalleerd, oppeens werkte 't.... 'T spel werkt hier op een crappy ATI radeon IGP 320 ('t schijnt dat ATI videokaarten een hoop problemen opleveren bij SC4). Maar 't blijft vreemd, patch heb je btw geprobeerd? (paar pagina's terug kan je de link vinden ervoor)

(
  † In Memoriam † zaterdag 9 oktober 2004 @ 16:35:22 #288
88815 The_Emotion
98.3
pi_22512762
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 13:50 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik kan alleen de plaatjes niet online zetten
ik gebruik www.photobucket.com als uploadsite (wel even registreren)

Screeny van mijn nieuwe stad:
- Ian Malcolm
pi_22516882
In welke map komen die foto's te staan?
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 20:39:25 #290
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_22517856
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 19:54 schreef De_Ananas het volgende:
In welke map komen die foto's te staan?
Printscreen en copy-paste doe ik altijd
pi_22518248
Ik heb nu een redelijke chaostown .
Volgende stad iets beter mijn best doen.
pi_22534915
Ik begin mijn steden met het aanleggen van een vervoersnetwerk en de zones, ziehier het resultaat:

pi_22536798
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 17:08 schreef Cerbie het volgende:
Ik begin mijn steden met het aanleggen van een vervoersnetwerk en de zones, ziehier het resultaat:

[afbeelding]
Zo begin ik ook altijd
pi_22537482
Dan krijg je altijd van die saaie geordende steden .
Die lijken nooit echt.
pi_22537701
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 19:23 schreef blieblie het volgende:
Dan krijg je altijd van die saaie geordende steden .
Die lijken nooit echt.
Dat deed ik in het begin en werkte goed, totdat er een gigantische verkeerschaos ontstond
Ik doe trouwens niet aan veerboten, ik wil ze graag neerleggen maar dat gaat gewoon niet, zelfs als ik het helemaal egaliseer en niet te hoog maak aan de kust lukt het niet om er eentje te plaatsen
pi_22539707
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 13:31 schreef operator82 het volgende:

pi_22540139
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 20:53 schreef operator82 het volgende:

[..]
M'n reactie terug was dus waardeloos neem ik aan
pi_22542948
Ik ken het probleem ook niet, heb het ook nog nooit eerder gehoord. Je hebt de originele?

Die stad van een paar posts terug
pi_22543035
3
pi_22543055
2
pi_22543060