Geweldige metropool/regio. Volgens mij had je die al eens gepost toch?quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:02 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb t wel installed staan maar niet meer gespeelt voor een lange tijd. Ben ook bang dat ik mijn resultaat niet meer kan overtreffen
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik bouw nooit klinieken. Ik bouw altijd gelijk ziekenhuizen. Als je een kliniek $201 funding geeft kunnen er 334 patiënten in. Als je een ziekenhuis $200 funding geeft kunnen er 599 patiënten worden behandeld.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:42 schreef Drakul het volgende:
Ik krijg constant commentaar van m'n bewoners over ziekenhuizen en scholen. Ik kan dan wel constant nieuwe klinieken en kleine schooltjes bouwen, maar die raken snel vol. En grotere scholen en ziekenhuizen kosten veel geld per maand. Iemand enig idee hoe je effectief te werk kan gaan om deze problemen op te lossen, zonder al teveel kosten?
Okay, backuppen en re-installen dus dit weekend. Dat links rijden is toch irritant, vooral bij de rush hour missies. Wel een hoop werk voor de kleine wegwerkertjes natuurlijk, om razendsnel de verkeersborden en stoplichten aan te passen aan de nieuwe situatie.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:04 schreef Atreidez het volgende:
Ja, dat klopt wel dat ze links rijden bij UK english. Zo realistisch is het spel wel gemaaktMaar hoe je het om kan zetten weet ik niet zo zeer, ik neem aan dat je het gewoon opnieuw kan installeren waarbij je de goeie taal kiest.
Je steden blijven wel werken, maak je daar maar geen zorgen over. Ik zou ze wel even backuppen, voor het geval het programma ze overschrijft tijdens de installatie.
Echt een mega mooie Regio Atreidezquote:Op donderdag 15 juli 2004 10:02 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb t wel installed staan maar niet meer gespeelt voor een lange tijd. Ben ook bang dat ik mijn resultaat niet meer kan overtreffen
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat er geen demand is kan zijn omdat je stadje tevreden is. Je kan denk ik het beste nu een buurstadje maken die een andere opzet heeft (bv. zonder boeren en met dirty industrie), dan zal je zien dat de demand van je eerste stad ook weer omhoog gaatquote:Op woensdag 28 juli 2004 16:48 schreef Fantus het volgende:
Ik heb een marktplaats erbij, gevangenis en een high school. Prima allemaal. Het enige is dat er geen vraag naar wat dan ook is. Eens kijken hoe ik dat ga oplossen. Het eerder genoemde probleem zit er nog steeds in, dat is wel jammer. Maar het spel blijft gewoon erg tof en indrukwekkend. Er zijn maar weinig spellen die dat voor elkaar krijgen.
Thnxquote:Op woensdag 28 juli 2004 16:57 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Echt een mega mooie Regio Atreidez
* Atreidez jaloers is!
Verwijderd?quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:58 schreef Atreidez het volgende:
[..]
ThnxAl is dat plaatje op dit moment nog me enige herinnering
Nouja.. Nee, ik heb m nog.. Maar de overzichtskaart laat maar de helft van me stadjes zien, en sommige zijn dan nog maar half af. Beetje weird. Ik heb nog wel alle bestandsnamenquote:Op woensdag 28 juli 2004 17:05 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Verwijderd?
mag ik je op MSN toevoegen? heb je even nodigquote:Op woensdag 28 juli 2004 17:08 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nouja.. Nee, ik heb m nog.. Maar de overzichtskaart laat maar de helft van me stadjes zien, en sommige zijn dan nog maar half af. Beetje weird. Ik heb nog wel alle bestandsnamen
Logische verklaring, dat ga ik eens proberen. Voorheen speelde ik altijd 1 stad 'uit' totdat het land op was. Nu ga ik eens proberen om meerdere steden met elkaar te laten werken. Die 2 miljoen inwoners van jou is echt bizar, daar was je wel een tijdje mee bezig zekerquote:Op woensdag 28 juli 2004 16:57 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dat er geen demand is kan zijn omdat je stadje tevreden is. Je kan denk ik het beste nu een buurstadje maken die een andere opzet heeft (bv. zonder boeren en met dirty industrie), dan zal je zien dat de demand van je eerste stad ook weer omhoog gaat
Onder het vraagtekentje zit een ander knopje, ook met een vraagtekentje. Die kan je op een huis of weg of bedrijf klikken en dan zie je hoe de mensen naar en vanaf dat punt reizen. Voor je andere probleem is dus de gouden regel dat je nooit woonwijken met werkgebieden via kleine wegen moet verbinden. Als de snelweg ze naar hun werk kan brengen moet je die kleine wegen gewoon weg breken. Dan moeten ze wel via de snelwegquote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:29 schreef Fantus het volgende:
Ik hoorde ook dat je de commute time per aparte inwoner kan bekijken. Dus ook de route die ze afleggen. Waar kan ik dit vinden? Het enige wat ik zie is of de commute short, medium of long is. Een snelweg die ik had gebouwd werd ook niet gebruikt. Het lijkt erop alsof de inwoners niet de snelste weg kiezen, maar de kortste. Ongeacht de drukte. Erg vervelend aangezien 1 woonwijk het moet afzien. Ik heb er een sim geplaatst en zoals verwacht klaagt hij het meest over het geluids overlast.
Ze op een snelweg dwingen is eigenlijk wel handig ja, niet over nagedachtquote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:44 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Onder het vraagtekentje zit een ander knopje, ook met een vraagtekentje. Die kan je op een huis of weg of bedrijf klikken en dan zie je hoe de mensen naar en vanaf dat punt reizen. Voor je andere probleem is dus de gouden regel dat je nooit woonwijken met werkgebieden via kleine wegen moet verbinden. Als de snelweg ze naar hun werk kan brengen moet je die kleine wegen gewoon weg breken. Dan moeten ze wel via de snelweg
Ik probeer het elke keer, maar t lukt niet echt om de tijd en wilskracht te vinden. Ik kwam trouwens een plaatje tegen van Konstructika van toen ik net was begonnen met die regio.. Als je op de grote foto zoekt naar hetzelfde stadje is ie aardig veranderd. Maargoed, dat was januari 2003, toen ben ik dus ws. begonnen..quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:04 schreef Fantus het volgende:
[..]
Ze op een snelweg dwingen is eigenlijk wel handig ja, niet over nagedacht
Een snelweg of trein kan nu wel handig worden. Ik zal vanavond of morgen wat screenshots posten. Ben je nog verder gegaan met jou stad eigenlijk?
Anders maak je er een woestijn bij met sandwormen en spice dune fanquote:Op donderdag 15 juli 2004 10:02 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja idd.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:47 schreef Atreidez het volgende:
Zie ik dat goed? Grachten?
Yup, zoals je zietquote:Op zondag 1 augustus 2004 01:51 schreef Brasco125 het volgende:
Hee Fantus! ook op fok forum??? (ja dus)
Wat ik bij het begin meteen instel is de optie om alle stylen te bouwen. Standaard staat het op 1 style die om de 5 jaar wisselt.. Na aanpassing zou je meer verschillende gebouwen moeten krijgenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 00:07 schreef Rag het volgende:
leuk dat er nog een topic over sc4 is, heb na aanleiding hiervan 't weer eens een paar uur lopen spelen... En ben weer op een syndroom gestuit, pcies waardoor ik vorige keer ben gestopt. Al m'n stadjes beginnen op een of andere manier steeds op elkaar te lijken =/
Gaaf, bedankt.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 09:13 schreef blieblie het volgende:
Hier kan je oppie's canalset downloaden![]()
http://www.simcitycentral.net/files/index.php?category=6
Had 'm meestal bij mij altijd op Europese en Houston bouwstijl staan. Maar ben nu gestopt met 't bouwen van eindeloze grote steden... Ik probeer nu de meest idealistische dorpjes te maken, en op een of andere manier... is dat een stuk leuker om't te doenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:36 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Wat ik bij het begin meteen instel is de optie om alle stylen te bouwen. Standaard staat het op 1 style die om de 5 jaar wisselt.. Na aanpassing zou je meer verschillende gebouwen moeten krijgen
De electriciteit moet je in stad a doortrekken naar de grens met stad b. Daarna ga je naar stad b en sluit je deze aansluiting aan op je net. Nu kan je als stad b energie gaan kopen van stad a (of andersom), mits stad a genoeg energie over heeft natuurlijkquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:26 schreef BLADEZZ het volgende:
Zo zijn nog aardig wat mensen die dit spel spelen. Ik heb het al heel lang maar nooit echt gespeeld. Laatst Rush Hour aangeschaft en nu ben ik begonnen met spelen.
Ik heb een vraagje: Hoe kan je contracten sluiten met buursteden? Het land naast mijn huidige stad is ook al bebouwd maar hoe kan ik nu met mijn huidige stad bijv. een elektriciteits contact sluiten met de buurstad?
Alvast bedankt
hehe,quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:54 schreef Quintony het volgende:
blergh, ik krijg hem niet geinstalleerd.
probleem is dat mijn sc4 is een europeese en mijn rush hour is amerikaans. Er staat nergens op de doos dat er een specifieke taal of regio nodig is. Als ik nu rush hour installeer krijg ik bij het starten de melding dat ik de cd erin moet leggen, terwijl die erin lag.
zucht...
Volgens mij kan dat niet? Om in te stellen hoe lang het duurt voordat ze wisselen of allemaal tegelijk bouwen: Dat zit in het menu bij die 6 blauwe knoppen onderin, waar je ook naar je grafieken enzo kunt kijken. Het knopje met de hijskraan en de driehoek er op moet je hebben.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:04 schreef trigt013 het volgende:
hoe wissel je de bouwstijlen, waar staat die optie
Ik dacht dat er wel een tutorial van was. De grijstinten bepalen de hoogte, als je dus met de goeie kleurtjes grijs tekent kan je iets maken wat je zou willen hebbenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 16:31 schreef shinoda het volgende:
is er een manier om makkelijker zo'n hele regio te maken?
k heb net op internet gezocht naar een of andere terrein tool ofzo , maar kan nergens iets vinden.....
Vermoedelijk bedoel je deze:quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 16:47 schreef Atreidez het volgende:
Ik dacht dat er wel een tutorial van was.
Het is m niet, maar die is ook ok.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 17:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Vermoedelijk bedoel je deze:
http://www.sc4ever.com/kn(...)cid.45,cid.49,cid.47
jah , hey frollo , dank je wel voor deze link.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 17:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Vermoedelijk bedoel je deze:
http://www.sc4ever.com/kn(...)cid.45,cid.49,cid.47
Mijn SimCity kan ik in wel 10 talen installeren, waaronder Nederlands. Ik kies meestal zelf Engels maar dat zal net een andere install zijn geweest waarvan die screens zijn gemaakt. Me Rush Hour heb ik gewoon gekocht hier en is Nederlands, toch behoudt SC4 de engelse setting na installeren..quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:58 schreef Conflict het volgende:
Hee Atreidez , mede simcity koning...
Vertel eens hoe jij dat doet, de ene keer een Nederlandstalige en de andere keer een Engelse versie gebruiken....
Dat wil ik ook!!!
Ehhh, gele bussen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 23:47 schreef Kleibintje het volgende:
Even een kleine update:
16k voorbijMét een van mijn favo mods erop, zoekt en gij zult vinden.
Atreidezquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 18:57 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het is m niet, maar die is ook ok.
Frollo
Neen, maar bekijk de gebouwen eens goed.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:06 schreef Atreidez het volgende:
Ehhh, gele bussen?
SimCity gaat voor mijn gevoel wel wat meer tijd in zitten, ik kan best vlot een stadje bouwen dat winstgevend is, maar voordat ie echt mooi is, zijn we wel heel wat tijd verder, zeker omdat ik de tijd er meestal niet voor heb.quote:Op woensdag 1 september 2004 11:54 schreef Atreidez het volgende:
Ze hebben weleens Rollercoaster Tycoon tournaments.. Valt zoiets met SC niet te doen? Ik bedoel zeg maar iedereen een zelfde grote map, gewoon vlak, geen water.. En dan wie de mooiste stad bouwt. Deskundige jury kunnen we later altijd nog wel vinden. Zou wel een motivatieboost zijn als dit gerealiseerd kan worden
Uhm... dat ene gebouw in het midden?quote:Op woensdag 1 september 2004 23:13 schreef Kleibintje het volgende:
[..]
Neen, maar bekijk de gebouwen eens goed.
Zal ik je wat vertellen? Ik heb al 4 maanden geen SC4 meer gespeeldquote:SimCity gaat voor mijn gevoel wel wat meer tijd in zitten, ik kan best vlot een stadje bouwen dat winstgevend is, maar voordat ie echt mooi is, zijn we wel heel wat tijd verder, zeker omdat ik de tijd er meestal niet voor heb.
Ook interessant: Wil je een hele regio bouwen of gewoon 1 stad? Laatste lijkt me wel het haalbaarst.
Maar als het zo ver is, ben ik zeker van de partij!
Ik doe meequote:Op woensdag 1 september 2004 11:54 schreef Atreidez het volgende:
Ze hebben weleens Rollercoaster Tycoon tournaments.. Valt zoiets met SC niet te doen? Ik bedoel zeg maar iedereen een zelfde grote map, gewoon vlak, geen water.. En dan wie de mooiste stad bouwt. Deskundige jury kunnen we later altijd nog wel vinden. Zou wel een motivatieboost zijn als dit gerealiseerd kan worden
quote:Op woensdag 1 september 2004 11:54 schreef Atreidez het volgende:
Mee-doet-enzoquote:Op woensdag 1 september 2004 11:54 schreef Atreidez het volgende:
Check de link in deze postquote:Op vrijdag 3 september 2004 10:48 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Ik wil nu een nieuw regio zelf creeren. Hoe doe ik dat ook al weer??
Kan toch ook wel in dit topic? Dan blijft dit topic tenminste een beetje hoog in de lijst staan. Anders heb je twee topics die de helft van de tijd onvindbaar zijn .quote:Op vrijdag 3 september 2004 12:11 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Zal ik dan (als er genoeg animo is voor een contest.) een nieuwe SC4 & SC4RH Contest topic maken?
Maar dan krijg je wel een rommeltje met posten in 1 topic. Nu kan je zien dat je (als ik een contest topic maak) zien waar je moet zijnquote:Op vrijdag 3 september 2004 13:35 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Kan toch ook wel in dit topic? Dan blijft dit topic tenminste een beetje hoog in de lijst staan. Anders heb je twee topics die de helft van de tijd onvindbaar zijn .
Jawohl, onze eigenste beste Appie Heijn, zie tekentje op dak. Ik vind het zelf een topmod. Opzich is ie niet zo uniek, maar ik vind em gewoon heftig.quote:Op woensdag 1 september 2004 23:53 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Uhm... dat ene gebouw in het midden?
Schattig! Zeker, ik keek naar het plaatje en dacht precies wat je er onder schreef. Maar, rode wegen? Hoe werkt dat? Je jachthaven is trouwens ook erg goed.quote:Op vrijdag 3 september 2004 17:50 schreef Rag het volgende:
Nah, één vaag plaatje, (ging even wat fout =/)
[afbeelding]
Kleine wijkjes met zo'n rontonde aan't eind zijn schattig
Ziet er zeker gaaf uit!quote:Op vrijdag 3 september 2004 22:15 schreef Kleibintje het volgende:
[..]
Jawohl, onze eigenste beste Appie Heijn, zie tekentje op dak. Ik vind het zelf een topmod. Opzich is ie niet zo uniek, maar ik vind em gewoon heftig.
[..]
Jup, dat klopt. Het is een speciale MOD die ervoor zorgt dat de wegen veranderen bij de welvaart van de omliggende bewoners. $$$-huizen krijgen rode wegen, terwijl $-huizen soms modderwegen krijgen. Het is een leuke Mod, deze komt overigens ook weer van simtropolis.com. Helaas ben ik wel de naam van die Mod kwijt ben, ook in m'n plugin map wordt ik er niet wijzer uit welke Mod 't ook weer was. Je krijgt 'm nog van me tegoedquote:Op vrijdag 3 september 2004 22:15 schreef Kleibintje het volgende:
Schattig! Zeker, ik keek naar het plaatje en dacht precies wat je er onder schreef. Maar, rode wegen? Hoe werkt dat? Je jachthaven is trouwens ook erg goed.
jah , echt zelfde reactie van mij.quote:Op maandag 6 september 2004 14:05 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Ik heb nog een hele lang weg te gaan als ik die screens zo zie
Misschien een standaard vraag, maar heb je de patch al geinstalleerd en/of laat je het spel via de Software of Hardware renderen? Dit kan enorm schelen (zoals bij mijquote:Op maandag 6 september 2004 16:45 schreef shinoda het volgende:
alleen als mijn steden wat groter worden krijgt me Athlon T-birt 1400Mhz het niet meer voor elkaar dat is wel erg vervelend want als k dan uit zoem zie k een stuk minder huisjes in het totaalbeeld en aan me videokaart kan het niet liggen.
dus k kan eigenlijk nooit een goeie screen maken
Volgens mij worden die gebouwen niet weer automatisch beter (bug volgens mij). Echt op letten doe ik niet, aangezien ze vaak snel genoeg vervangen wordenquote:Op maandag 6 september 2004 18:58 schreef Georges het volgende:
Ik zie trouwens in sommige screens van die zwarte lelijke afgedankte gebouwen. Ik sloop die altijd, is dat nodig eigenlijk of worden ze vanzelf weer beter?
Gebeurt meestal pas te laat achteraf, kijk maar een paar reacties terug naar m'n pics. Een complete chaos, dus als je een über-planner wilt zijn ofzo raad ik je vooraf aanleggen aanquote:Ander vraagje: als je de infrastructuur van een stad neerlegt moet je dan ook meteen het spoor alvast aanleggen of alleen ruimte vrijhouden en dit later doen?
Ik begin meteen met het bouwen van een spoorlijn, meestal in vierkant(en) door het gebied heen en het bij de buren aansluiten.Het gemak is dat je er om heen kan bouwen ipv huizen slopen om een spoorlijn aan te leggen.quote:Op maandag 6 september 2004 18:58 schreef Georges het volgende:
Ik zie trouwens in sommige screens van die zwarte lelijke afgedankte gebouwen. Ik sloop die altijd, is dat nodig eigenlijk of worden ze vanzelf weer beter?
Het is niet nodig om ze te verwijderen, als je het gebied wat aantrekkelijker maakt (door bijvoorbeeld parken in de buurt te plaatsen) gaan er weer mensen in het afgedankte gebouw wonen.
Ander vraagje: als je de infrastructuur van een stad neerlegt moet je dan ook meteen het spoor alvast aanleggen of alleen ruimte vrijhouden en dit later doen?
Bedoel je zoiets als dit?quote:Op dinsdag 7 september 2004 23:32 schreef marky_mark het volgende:
Even een vraagje:
Aangezien ik graag een stad wil maken volgens m'n eigen inzicht heb ik een mod gedownload zodat je in het Landmarksmenu alle beschikbare gebouwen te zien krijgt. Nu heb ik alleen één probleem. Na een tijdje zijn de huizen verwaarloosd vanwege de lange reisafstand (commute-time). Als ik echter met de knop route-informatie wil achterhalen hoe de sims op hun werk komen, blijkt dat er geen werknemers in het huis zijn (terwijl het wel volledig bewoond is). Als ik op dezelfde plek een huis laten bouwen d.m.v. het toewijzen van een zone dan is de reisafstand opeens maar kort of gemiddeld. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets helpt. Weet iemand hier een oplossing voor?
http://www.simtropolis.co(...)5003&PageNo=1#359718quote:2. Plop-able Residential Lots
Custom content developers have mastered many aspects of creating additional content for the game which has certainly benefited all players and Maxis alike. However, the ability to create a functioning "ploppable" residential lot still eludes us. Such lots quickly become abandoned due to excessive commute times because "something" prevents the residents from leaving the lot.
Speculation is that the residents of such lots are not included in specific calculations required to allow them to be treated the same as residents of RCI/Growable residential lots. If this is coded in the .exe, we implore you to provide a solution and release an update. If a solution is possible by modifying game data, we ask that you provide some information or assistance to developers so a solution can be developed independently.
Dit is inderdaad wat ik bedoel. Van alles gevonden via forums van o.a. Simtropolis en Maxis over commute times, maar niet specifiek over dit probleem.quote:Op woensdag 8 september 2004 20:23 schreef Rag het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets als dit?
[..]
http://www.simtropolis.co(...)5003&PageNo=1#359718
Hmmz, vreemd. Welke mod heb je eigenlijk ervoor gebruikt om elk gebouw te 'activeren'?quote:Op donderdag 9 september 2004 11:28 schreef marky_mark het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wat ik bedoel. Van alles gevonden via forums van o.a. Simtropolis en Maxis over commute times, maar niet specifiek over dit probleem.
Hehe cool.quote:Op donderdag 9 september 2004 17:14 schreef Rag het volgende:
Btw, ik heb voor de grap eens de recorder cheat gebruikt (cntl-x, recorder). De juiste frame snelheid heb ik er nog niet voor gevonden, maar een eerste nietszeggende en redelijk schokkende (qua beeld dan) filmpje mag er toch wel zijn.
Den Hartog, test filmpje
![]()
Mijn pc, 't is wel nacht, maar door de lage resolutie wordt donker extra donker. Tis gewoon nog even rommelen aan de resolutie in movie maker vermoed ikquote:Op donderdag 9 september 2004 17:48 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Hehe cool.Het is alleen een beetje donker. Ligt dat aan mijn computer, aan de recorder of is het omdat het nacht is in het spel?
![]()
quote:Op donderdag 9 september 2004 17:14 schreef Rag het volgende:
[..]
Hmmz, vreemd. Welke mod heb je eigenlijk ervoor gebruikt om elk gebouw te 'activeren'?
Btw, ik heb voor de grap eens de recorder cheat gebruikt (cntl-x, recorder). De juiste frame snelheid heb ik er nog niet voor gevonden, maar een eerste nietszeggende en redelijk schokkende (qua beeld dan) filmpje mag er toch wel zijn.
Den Hartog, test filmpje
RH Plop Modd Final/Levels, te vinden op de website van Simtropolis onder mods.
![]()
Die parkeer/bus/metro-ding is riant hè (die twee blauwe halve bollen)? Meestal gooi ik er zo eentje aan 't eind van een woonwijjk, waar dat ding massaal wordt gebruikt!quote:Op donderdag 9 september 2004 22:33 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Die koplopers zien er mooi uit ja en die beach mod trouwens ook
[afbeelding]
Close up:
[afbeelding]
Post maar wat screens als bedankjequote:Op vrijdag 10 september 2004 15:39 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Je bent een schat![]()
Sorry, je hebt niet de rechten om dit bericht te wijzigen. < Fix nu als het goed is;quote:Op vrijdag 17 september 2004 22:34 schreef BlaZ het volgende:
Hier een plaatje van een van de twee steden in mijn regio;
Tot nu toe 130.000 inwoners in regio. Geen openbaar vervoer, enkel snelwegen:)
[afbeelding]
ja kan best dat ik dat heb. Mijn regio map is trouwens die van Lyon ik gebruik aantal MODS ookquote:Op zaterdag 18 september 2004 00:06 schreef Rag het volgende:
Die bovenste link, linkt direct door naar de Microsoft site, gaar. Anyway, leuke pic, maar heb je 'citydetail' laag staan?
Volgens mij kan dat niet... Al op simtropolis.com gekeken?quote:Op zaterdag 18 september 2004 16:25 schreef BlaZ het volgende:
weet iemand trouwens hoe je city borders in een regio map kan veranderen als je er al steden in hebt gebouwd?
Mijn regio map heeft namelijk enkel medium mappen en wil paar grote erin
Het kon wel !quote:Op dinsdag 21 september 2004 00:23 schreef Rag het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet... Al op simtropolis.com gekeken?
Anyway...
Mijn CJ op ST.com
Eradish Islands, klik!
![]()
De knop linksboven, het regiomenu.quote:Op zaterdag 25 september 2004 21:48 schreef Passione het volgende:
Kleine vraag, hoe fix ik dat ik in de regio ook de gebouwen zien?
[afbeelding]
Ik zie nu alleen een grove schets, maar ik wil ook de gebouwen zelf zien.
Cool station : die heb ik zelf ook gedownload > maar aangezien ik helemaal geen trainrails heb in mijn steden gebruik ik hem nietquote:Op zaterdag 25 september 2004 23:41 schreef Remqo het volgende:
[..]
Amsterdam CS en Connexxion bussen![]()
Mooie screenies, Blaz
Ik speel hem al 5 maanden niet meerquote:Op donderdag 16 september 2004 17:43 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Hmm speel het spel eigenlijk niet meer zoveel sinds ik de sims 2 heb
Ik speel met de regio Lyon. Je moet ff account make op simtropolis.com dan kan je tientallen mappen downloaden.quote:Op zondag 26 september 2004 13:41 schreef Cerbie het volgende:
Gistermorgen de Deluxe edition ontvangen, leuk spel, maar wel moeilijk.
Wat doen jullie, een hele nieuwe eigen regio maken of vooral een bestaande gebruiken? Ik gebruik een bestaande (San Francisco). Het zou wel makkelijk zijn geweest als je de God tools al in de regio had, zodat je een zee, rivier en alles aan kon leggen zonder dat je dat gebied voor gebied moet doen
http://www.simcitycentral.net/files/quote:Op zondag 26 september 2004 12:30 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Waar kan ik de connexxion bussen downen?
Ik krijg op simtropolis bijna overal interne server errorsquote:Op zondag 26 september 2004 14:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik speel met de regio Lyon. Je moet ff account make op simtropolis.com dan kan je tientallen mappen downloaden.
Tnxquote:Op zondag 26 september 2004 15:00 schreef Remqo het volgende:
[..]
http://www.simcitycentral.net/files/
Ik heb daar de connexxions, nederlandse treinen, ambulance, politie en helicopters vandaan
Low, medium en high density gebieden he. Als je alles high density doet raken je hoge gebouwen idd verspreid, maar er is een manier hoe je dit dus kan sturenquote:Op dinsdag 28 september 2004 02:15 schreef BlaZ het volgende:
Randsteden helpen je stad snel groeien. Hoewel je hoogbouw nogal verspreid raakt vind ik. Dus paar landmarks ertussen
Mooie mapquote:Op dinsdag 28 september 2004 02:15 schreef BlaZ het volgende:
Randsteden helpen je stad snel groeien. Hoewel je hoogbouw nogal verspreid raakt vind ik. Dus paar landmarks ertussen
lyon map >>>
http://members.chello.nl/j.kleine-staarman/lyon.jpg
http://members.chello.nl/j.kleine-staarman/config.bmp
die 2 ff downloaden voor map.
Je kan config file zelf veranderen. Deze config is enkel middelmatig mappen.
je kan traffic mods downloaden, zodat wegen wat meer verkeer kunnen verdragen enzo.quote:Op dinsdag 28 september 2004 17:59 schreef Cerbie het volgende:
Bedankt voor de map, ik heb wat geoefend in San Fransisco en ga het vanavond in die proberen.
Ik weet iig dat meteen een spoor en een of meerdere hoofdstraten (of ruimte overlaten) aanleggen het beste is, mijn stad is een gigantische verkeerschaos
Editje: Simtropolis doet het weer, staan leuke mappen tussen
Dat berekenen van een regio duurt erg lang trouwens, bijna 10 minuten op een 2400+
Dat zijn geen mods maar BATSquote:Op donderdag 30 september 2004 22:22 schreef Cerbie het volgende:
Ik zag ook op één van de screenshots in dit topic een soort blauwe bollen voor het openbaar vervoer, is dat ook een bepaalde mod of kun je die later in het spel krijgen?
Lijkt op elkaar, 4 letters en eindigt op een squote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:07 schreef Dezz het volgende:
[..]
Dat zijn geen mods maar BATSgebouwen e.d. gemaakt door SC spelers. Ik heb er nu zo'n paar honderd gedownload die je stad veel realistischer maken
screenietje van het begin?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:47 schreef Cerbie het volgende:
Een snelweg is erg duur en werkt met op- en afritten enzo. Ik begin meestal met een netwerk van hoofdwegen en treinsporen, laat ruimte over voor een snelweg en leg de bebouwing gewoon ergens in de map aan.
Heel irritant is trouwens dat treinsporen niet over/onder een onverhoogde snelweg kunnen![]()
Snelwegen doe ik meestal in een soort langwerpig kuiltje, je kijkt op die manier er makkelijk overheen en het is goed bereikbaar, om er een treinspoor en/of aveneu overheen te laten maak ik gewoon een klein tunneltje. Effecient en mooi voor 't oog. Overigens, probeer dit eens voor je treinverkeer: Elevated Rail Embankment, Ground Rail 2 Elevated Rail Transition,, Marrast EyeCandy Underpasses AS IS (er is een betere versie, alleen ben ik die japanse site kwijtquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:47 schreef Cerbie het volgende:
Een snelweg is erg duur en werkt met op- en afritten enzo. Ik begin meestal met een netwerk van hoofdwegen en treinsporen, laat ruimte over voor een snelweg en leg de bebouwing gewoon ergens in de map aan.
Heel irritant is trouwens dat treinsporen niet over/onder een onverhoogde snelweg kunnen![]()
C:\Documents and Settings\Vul hier je naam in\My Documents\SimCity 4\Pluginsquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:59 schreef De_Ananas het volgende:
Ik download die Nederlandse bussen enzo. In welke map moet ik die dan uitpakken?
Zou je die allemaal kunnen zippen in 1 map en ergens kunnen uploaden??quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:07 schreef Dezz het volgende:
[..]
Dat zijn geen mods maar BATSgebouwen e.d. gemaakt door SC spelers. Ik heb er nu zo'n paar honderd gedownload die je stad veel realistischer maken
Ik zal is proberenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:37 schreef Rag het volgende:
[..]
C:\Documents and Settings\Vul hier je naam in\My Documents\SimCity 4\Plugins
of
C:\Program Files\Maxis\SimCity 4\Plugins
![]()
Het is bij elkaar meer dan 120mb, dus dat zippen zie ik nog niet zo zittenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:27 schreef blieblie het volgende:
[..]
Zou je die allemaal kunnen zippen in 1 map en ergens kunnen uploaden??.
Trouwens, hoe maak je die snelwegen in een kuil zoals hierboven staat?
Ik kan alleen een "vallei" maken. Niet zo een mooie rechte kuil. En die op/afritten ken ik ook niet.
Welke versie van SC4 heb je? Heb je de patch al gebruikt?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:41 schreef De_Ananas het volgende:
Ik heb het gedaan maar hij sluit nu het spel af als ik een stad geladen heb
Hmmm bij mij begint de plugin map ook die maat aan te nemenquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 01:06 schreef Dezz het volgende:
[..]
Het is bij elkaar meer dan 120mb, dus dat zippen zie ik nog niet zo zitten
Voor die kuil te maken is er (uiteraard) ook een mod. Die op/afritten zitten in een Essential Mod, dus zoals de naam al zegt, moet je deze gewoon hebben
http://www.simtropolis.co(...)ssentials&detail=380
Let op: je moet hiervoor wel de SC Rush Hour update hebben gedownload van www.simcity.com
Ziet er wel super mooi uit met die tunnels enzoquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 01:09 schreef Rag het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kortom de benodigheden zijn te vinden bij de genoemde links hiervoor(als iemand überhaupt die aanklikt).
Owjah, voor zo'n kuil moet je even op 'G' drukken, krijg je een Grid te zien, dan is 't wat makkelijker om dat 'kuiltje' te maken.
Ik heb de gewone versie zonder enkele updatequote:Op zaterdag 2 oktober 2004 01:18 schreef Rag het volgende:
[..]
Welke versie van SC4 heb je? Heb je de patch al gebruikt?
Het readme bestand maakt niets uit, je moet gewoon de updates installerenquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:01 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik heb de gewone versie zonder enkele update![]()
Ik had al die dingen eraf gegooid en alleen de bussen uitgepakt en dat deed ie wel. Kan het zijn dat ie dan steeds het readme bestand overschrijft waardoor het niet werkt?
En waar kan ik die halen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 13:27 schreef Dezz het volgende:
[..]
Het readme bestand maakt niets uit, je moet gewoon de updates installeren
Ik kan nergens een update vinden. Niet op simtropolis niet op simcity.ea.com en op sim city central filesquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 15:02 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En waar kan ik die halen?
http://simcity.ea.com/update/index_update.phpquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 15:12 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik kan nergens een update vinden. Niet op simtropolis niet op simcity.ea.com en op sim city central files![]()
Werkt 't spel nu wel?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 15:56 schreef De_Ananas het volgende:
Danke![]()
Ik heb de update geinstalleerd maar hij zei dat er geen vorige updates waren. Hij installeerde wel verder en was klaar. Maar nu loopt mijn computer steeds vast als ik sim city wil opstarten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:52 schreef Rag het volgende:
[..]
Werkt 't spel nu wel?
Btw, nog een aanraadtopic Massively Gigantic Japanese BAT Gallery
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En nog meer mooi Oosters 'gebat' spul!
Hopelijk gooit Peg z'n spul weer eens open, ben zo stom geweest om z'n map te deleten, die gast kan er echt wat van. Peg Forums
Whaa, dat is best eng. Ik zou herinstalleren meteen zeggen, maar wellicht dat mensen hier nog betere ideën hebben. Vreemd in ieder geval.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:44 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik heb de update geinstalleerd maar hij zei dat er geen vorige updates waren. Hij installeerde wel verder en was klaar. Maar nu loopt mijn computer steeds vast als ik sim city wil opstarten.![]()
Help me![]()
Bedoel je zoiets als dit: Het Grote [SimCity IV] topic, deeltje 9, het is een combinatie van twee mod's, je kan ze nog downloaden op m'n server, de link ervan staat daar.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 20:39 schreef blieblie het volgende:
Waarom heeft die Peg al zijn files van internet af getrokken.
Die "zee"mod ziet er wel erg handig uit.
Leuk verhaaltje maar zou je me kunnen helpen met mijn probleem?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 21:02 schreef Rag het volgende:
[..]
Het lijkt mij het beste om gewoon alles wat je tot nu toe aan SimCityspullen hebt geïnstalleerd eraf te gooien en weer opnieuw te installeren. En dan eerst SC4, dan Rush Hour, dan de patch hiervoor, en dan alle plug-ins enzo.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:38 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Leuk verhaaltje maar zou je me kunnen helpen met mijn probleem?![]()
Wat een trieste dudequote:Op zaterdag 2 oktober 2004 21:02 schreef Rag het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets als dit: Het Grote [SimCity IV] topic, deeltje 9, het is een combinatie van twee mod's, je kan ze nog downloaden op m'n server, de link ervan staat daar.
Peg is gewoon een vent van 30 die niet tegen kritiek kan. Je hebt twee website's, Simcitycentral.net en Simtropolis.com. Eerst was Peg actief op scc.net, maar door zijn arrogante en minachtende houding tegenover andere users heeft die een ban gekregen daar. Daarna is hij naar ST.com gegaan en heeft idd wat prachtig werk geleverd. 'T punt was dat Peg in z'n 'copyright' verklaringen had geschreven, dat niemand van scc.net ooit zijn werk nog mocht gebruiken. Niemand had dit ooit gelezen, en zoals te verwachten was, gebruikte ook die gasten zijn spul. Op een of andere manier is hij zo boos geworden dat Peg al zijn bestanden heeft teruggetrokken en een excuus eiste van iedereen. Kortom, een soort zielige houding van 'Ik ben alles, en als jullie mij geen aandacht geven, dan.. ajuus". Enfin, iedereen was verontwaardigt ect. en zowel scc.net als st.com hebben die gast laten vallen als een baksteen (gelijk hadden ze, 't was extreem kinderachtig van Peg). Peg heeft nu idd een eigen websitetje gemaakt waar die z'n kunstwerken laat zien, zoals die prachtige waterfallen, clives, season-mods enz enz. Maar ze worden niet vrijgegeven door hem, alhoewel ze soms her en der even op een server te vinden zijn (bigpackofpeg.zip heet 't bestand)
(damn'd, ik draai echt al veel te lang mee op die website's)
Veel tips lezenquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:50 schreef Markster het volgende:
ben ik nou echtde enige die dit spel niet kan
Ik krijg nooit mooie gebouwen!
Rush Hour heb ik nietquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:48 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Het lijkt mij het beste om gewoon alles wat je tot nu toe aan SimCityspullen hebt geïnstalleerd eraf te gooien en weer opnieuw te installeren. En dan eerst SC4, dan Rush Hour, dan de patch hiervoor, en dan alle plug-ins enzo.
Waarschijnlijk heb je in je huidige installatie wat verkeerde versies door elkaar staan.
Origineel kost Rush Hour ¤5 en de Deluxe Edition ¤20quote:Op zondag 3 oktober 2004 01:05 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Rush Hour heb ik niet(iemand een site waar je die kan downen?
)
Wat is er anders aan de Deluxe Edition? (kun je ze bij Free Record kopen?)quote:Op zondag 3 oktober 2004 01:57 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Origineel kost Rush Hour ¤5 en de Deluxe Edition ¤20
Deluxe is Rushhour + SC4 in één pakquote:Op zondag 3 oktober 2004 10:46 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Wat is er anders aan de Deluxe Edition? (kun je ze bij Free Record kopen?)
Dan zal ik die is kopen want ik heb een gedownloade versiequote:Op zondag 3 oktober 2004 11:42 schreef blieblie het volgende:
[..]
Deluxe is Rushhour + SC4 in één pak.
Jij....!!quote:Op zondag 3 oktober 2004 12:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dan zal ik die is kopen want ik heb een gedownloade versie![]()
Ik denk niet dat dat kan. Maar je zou het volgende met een backup kunnen proberen: Maak de aanpassing die jij wil maar zorg ervoor dat de steden die je al gebouwd hebt op dezelfde plaats in rangorde staan en ook hetzelfde formaat hebben. Dit zal ongetwijfeld gepaard gaan met wat gekloot.quote:Op zondag 3 oktober 2004 14:05 schreef Cerbie het volgende:
Kun je trouwens de config.bmp nog veranderen als er al een paar steden staan, of gaat dat niet meer? (de vakjes van die steden hetzelfde laten) want mijn pc trekt die grote gebieden niet
Volgens mij waren 't een paar gasten van Simtropolis gelukt, anyway, je moet gewoon even daar kijkenquote:Op zondag 3 oktober 2004 15:55 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Voor het geval je niet denkt: Nee, dat kan niet aangezien de reeds gebouwde steden dan op kleinere of grotere vlakken met minder of meer gridlijnen komen te staan.![]()
Ik had verkeerd gelezen. Zolang je de vakjes van de steden die je al gebouwd hebt niet van afmeting verandert moet het kunnen.quote:Op zondag 3 oktober 2004 16:07 schreef Rag het volgende:
[..]
Volgens mij waren 't een paar gasten van Simtropolis gelukt, anyway, je moet gewoon even daar kijken.
Ik bedoelde eigenlijk wat cerbie bedoelde, aarghquote:Op zondag 3 oktober 2004 16:14 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Ik had verkeerd gelezen. Zolang je de vakjes van de steden die je al gebouwd hebt niet van afmeting verandert moet het kunnen.
Mooie screenschots trouwens![]()
Er wonen op dit moment rond de 170.000 mensen in m'n stadjequote:Op zondag 3 oktober 2004 16:24 schreef De_Ananas het volgende:
Ik had niet eens 10000 inwoners(was dan ook maar net bezig maar toch
)
Da's best eng en vreemd, ik heb er hier geen last van. Wat heb je ingesteld bij resolutie e.d. bij 't SC4 menu. Aangezien als je een lager 'citydetail' hebt ingesteld, 't wel zo kan zijn dat bomen worden weggefiltert....quote:Op zondag 3 oktober 2004 17:22 schreef blieblie het volgende:
is er trouwens een oplossing voor die bomen die je in grote getalen ergens plant die vervolgens na een jaar of 10? opeens verdwijnen?
Het lijkt me niet dat het daar aan ligtquote:Op zondag 3 oktober 2004 18:28 schreef Rag het volgende:
[..]
Er wonen op dit moment rond de 170.000 mensen in m'n stadje
[..]
Da's best eng en vreemd, ik heb er hier geen last van. Wat heb je ingesteld bij resolutie e.d. bij 't SC4 menu. Aangezien als je een lager 'citydetail' hebt ingesteld, 't wel zo kan zijn dat bomen worden weggefiltert....
Watervervuiling....quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:30 schreef Cerbie het volgende:
Ik plant helemaal nooit bomenHelpt dat zo goed dan tegen luchtvervuiling?
Die bomen die verdwijnen, misschien dat ze niet tegen vervuild water kunnen.
Duurt het bij jullie trouwens ook zo lang als je uitzoomt, dat hij alle gebouwen weer neer moet zetten
Jup, twee pagina's ervoor staat ook al uitgelegt hoe en wat. Anyway, hier valt tie te downen: fokwaterpack.zipquote:Op maandag 4 oktober 2004 16:25 schreef Cerbie het volgende:
Op die screenshots zie je echt diepte in het water, is dat een bepaalde mod of hoe doe je dat?
Jup jup, 1 x zou mooier zijn naar mijn mening, maar gemiddeld ligt de commutetijd in al m'n steden rond de 80 minutenquote:Op maandag 4 oktober 2004 17:07 schreef Black-Hole het volgende:
@ Rag: lopen je highways nu 2 keer door de bergen heen?
Erg mooie regio overigens
Whaa! Maar uhm, geen idee eigenlijkquote:Op maandag 4 oktober 2004 17:11 schreef De_Ananas het volgende:
GVD als ik op 74.20% van de installatie ben komt er de volgende foutmelding.
Er is een probleem opgetreden tijdens het oversturen van bestand 'F:\EP1.dat' vanaf de speler.
Wil je het bestand opnieuw kopieren of de installatie annuleren?
Nogmaals Aunnuleren
Weet iemand wat het is?![]()
Ik had hem voor ¤20 + ¤2,50 verzendkosten bij bartsmit.comquote:Op maandag 4 oktober 2004 16:59 schreef De_Ananas het volgende:
YES IK HEB DE DELUXE EDITION !![]()
![]()
![]()
(Hij was trouwens 22.50 ipv 20.00
)
Ik had hem voor 22.50 bij de bart smitquote:Op maandag 4 oktober 2004 18:50 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik had hem voor ¤20 + ¤2,50 verzendkosten bij bartsmit.com
Ik had de Deluxe (sim city 4000+ Rush Hour) voor 22.50 bij bart smit. Voor Rush Hour heb ik niet gekeken maar zou daar niet duur zijn volgens mij.quote:Op maandag 4 oktober 2004 19:27 schreef blieblie het volgende:
Ik krijg niet gevonden waar jullie Rush Hour hebben gezien voor 5 euro....
Waar wasda?
Rush Hour hadden ze er nietquote:Op maandag 4 oktober 2004 19:40 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik had de Deluxe (sim city 4000+ Rush Hour) voor 22.50 bij bart smit. Voor Rush Hour heb ik niet gekeken maar zou daar niet duur zijn volgens mij.
Dude, it's hugequote:Op maandag 4 oktober 2004 20:04 schreef Cerbie het volgende:
![]()
Het ging net zo goed, ik had een aantal belangrijke dingen veranderd, en ze begonnen eindelijk weer in mijn buitenwijken te bouwen. Ik wil hem dus opslaan (doe ik niet zo vaak omdat dat zo lang duurt), crasht ie
![]()
Een ruim uur werk weg!
![]()
Pc heeft moeite met het grote gebieden, en in die stad gebruikte het spel alleen al 340MB, wat het totaal op 800 bracht, en daar nog een keer saven bovenop pakte ie blijkbaar niet![]()
Dit is de stad waar ik nu mee bezig ben (een deel ervan)
[afbeelding]
Dit valt nog wel mee, ik had veel meer wolkenkrabbers en bebouwing maar hij savede nietquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:37 schreef Rag het volgende:
[..]
Dude, it's huge.4 vliegvelden
. Het is idd irritant dat je een monster pc nodig hebt bij grote gebieden. Hier draait SC4 op een oude notebook, maar bij een groot gebied met meer dan 300.000 inwoners is 't gewoon niet meer leuk, terwijl ik met de kleinere gebieden totaal geen probleem heb (die rush hour patch zorgt er bij mij voor dat SC4 zo fking zwaar wordt
).
Ik heb die nog nooit gespeeld terwijl ik het spel vanaf de launch hebquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:19 schreef De_Ananas het volgende:
Wat doen jullie trouwens steeds met die misssies? Is dat slim om die steeds te doen?
Herkenbaarquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:47 schreef De_Ananas het volgende:
GVD had ik net een leuk beginstadje loopt ie vast als ik wil saven![]()
Netjes, zo te zien maak je duidelijke scheidingen tussen R, C en I. Maar heb je dan niet last van een hoge 'commute tijd'quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:05 schreef Black-Hole het volgende:
Hier ben ik nu mee bezig:
[afbeelding]
Dat valt wel mee, zal vanavond eens kijken hoeveel het nu precies is. Deze opzet is meer een experiment, normaal bouw ik R en C door elkaar heen, nu zijn alle zones gescheiden. Wat wel vaag is is het gebruik van het OV; trein, bus en verhoogde spoorbaan worden bijna niet gebruikt terwijl alles wel goed bereikbaar is. Ook het aantal werklozen blijft hoog terwijl ik hier normaal geen last van heb, zal misschien toch met de commute tijd te maken hebben.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 01:25 schreef Rag het volgende:
[..]
Netjes, zo te zien maak je duidelijke scheidingen tussen R, C en I. Maar heb je dan niet last van een hoge 'commute tijd'?
Blader eens een pagina terug, of klik hier om direct naar m'n reactie toe te gaan: klik, die twee sporige mod zal ik vanavond even op m'n server zetten (aangezien die niet meer te vinden is)quote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:30 schreef Arjan het volgende:
@rag:
[afbeelding]
Wat is dat voor mod die je gebruikt om onder het spoor door te kunnen met de weg (links op de foto)?
Volgens mij herken ik 't werkloos probleem. 't aantal banen in je stad voor de industrie e.d. zijn door de makers onrealistisch laag afgesteld, misschien dat Industry Quadrupler helpt, 't verdubbelt 't aantal banen in de industriequote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:06 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, zal vanavond eens kijken hoeveel het nu precies is. Deze opzet is meer een experiment, normaal bouw ik R en C door elkaar heen, nu zijn alle zones gescheiden. Wat wel vaag is is het gebruik van het OV; trein, bus en verhoogde spoorbaan worden bijna niet gebruikt terwijl alles wel goed bereikbaar is. Ook het aantal werklozen blijft hoog terwijl ik hier normaal geen last van heb, zal misschien toch met de commute tijd te maken hebben.
Mods moet je gewoon in de map "plugins" dumpenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 16:29 schreef De_Ananas het volgende:
Waar moet ik al die mods enzo zetten? Ik heb bijv 2 mappen gedownload en in regions gezet maar dan vindt hij ze niet als ik ze wil openen![]()
Program Files\Maxis\Simcity 4 Deluxe\Regions. Daar een map aanmaken en de config en jpg in plaatsen. Vervolgens het spel starten, de regio openen en je krijgt een vlakte te zien. CTRL+SHIFT+ALT+R, jpg selecteren en tien minuten wachten. Niet alt-tab oid en verdergaan met iets anders op je pc, want dan maakt hij maar 1 deel van de stad aan en kun je hem opnieuw laten beginnen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 16:29 schreef De_Ananas het volgende:
Waar moet ik al die mods enzo zetten? Ik heb bijv 2 mappen gedownload en in regions gezet maar dan vindt hij ze niet als ik ze wil openen![]()
Welke je kan vinden in: mijn documenten\simcity 4\Pluginsquote:Op woensdag 6 oktober 2004 16:32 schreef blieblie het volgende:
[..]
Mods moet je gewoon in de map "plugins" dumpen.
Ik heb volgens mij nog nooit zo'n gebouw gezien, maar even op internet gezocht en zonder de patch schijnt er een bug te zijn die een aantal gebouwen verhindert te verschijnen, waaronder een aantal C$$$ gebouwenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:24 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Welke je kan vinden in: mijn documenten\simcity 4\Plugins![]()
Nog een vraagje: wat is nou de beste manier om aan veel C$$$ te komen. Ik heb al aardig wat steden gebouwd maar heb nog nooit een stage 8 gebouw gezien in mijn stad. Ik heb gezondheid en onderwijs altijd helemaal vol dus daar kan het niet aan liggen. Ook zorg ik ervoor de regio een hoge value heeft (veel parken, geen vervuiling, geen criminaliteit) en dat de stad verbonden is met de steden om zich heen. Ook het vervoer probeer ik zo optimaal te krijgen dmv metro, bus enz. En toch lukt het me niet om al die supergrote gebouwen in mijn stad te krijgen![]()
Iemand nog tips?
Nee je kan dan gewoon verder gaan met je stad. En om high tech industrie te krijgen moet je in een gebied met geen of lage vervuiling bouwen. Soms helpt het ook om een medium park in zo'n gebied neer te zetten.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:41 schreef De_Ananas het volgende:
Hoe kan ik snel high tech industrie krijgen? Ik heb nu 40000 inwoners en een middelbare en gewone school. Ook een museum. En als ik nieuwe dingen download zoals nederlandse politie enzo moet ik dan mijn stad resetten of niet?
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:50 schreef Black-Hole het volgende:
Net nog even gekeken naar mijn commute time: 50 minuten en nog steeds dalende.
Waarom moeten alle sequels altijd 'minder complex' zijn?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 02:08 schreef savelkoul het volgende:
misschien een beetje voorbarig, maar is er al iets bekend omtrent sim city 5? ik heb es gelezen op simtropolis gelezen dat ze er wel mee bezig zijn en dat het spel minder complex wordt (verdomme).
die verdiepte snelwegen zien er vet uit trouwens.
Misschien bedoelen ze met minder complex, minder troep zoals 't importeren van je simsquote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:26 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Waarom moeten alle sequels altijd 'minder complex' zijn?Er komt inderdaad nooit een spel uit met op de doos 'nu nog complexer', terwijl dat best leuk kan zijn.
Ik zag op SCC dat Oppie een extended oid versie had uitgebracht, oa ook met sluizen, zodat je nu ook met hoogteverschil kan werken.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:08 schreef Rag het volgende:
@ Brasco125: Ziet er goed uit
[..]
Misschien bedoelen ze met minder complex, minder troep zoals 't importeren van je sims![]()
(die plugin zuigt je snelheid weg, maar jammer genoeg fixt maxis die bekende bugs gewoonweg niet)
Btw, is dit een uitbreiding van de 'canalset'?
[afbeelding]
Highway in een gat is een populaire mod op simtropolis (heb me daar gisteren eindelijk maar eens geregged). Alleen zo mooi als op dat plaatje heb ik ze nog niet gezien.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 21:55 schreef blieblie het volgende:
wie weet hoe ik ook een highway in een gat gooi? En hoe ik dan die afritten bouw?
[afbeelding]
Zo een snelweg dus.
Met Home kan je ze roterenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:24 schreef Arjan het volgende:
[..]
Ander vraagje, heel basic: kan ik parken etc ook roteren als ik ze neerzet (liefst met toetscombinaties)? Dat zou namelijk ook erg handig zijn bij de Canal-set.
Gaten maak je door de NAM te gebruiken:NAMquote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:29 schreef Arjan het volgende:
[..]
Highway in een gat is een populaire mod op simtropolis (heb me daar gisteren eindelijk maar eens geregged). Alleen zo mooi als op dat plaatje heb ik ze nog niet gezien.
Heb je een link naar de mod, ik heb alle mods bekeken en er een aantal gedownload, maar ben die niet tegengekomenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:29 schreef Arjan het volgende:
[..]
Highway in een gat is een populaire mod op simtropolis (heb me daar gisteren eindelijk maar eens geregged). Alleen zo mooi als op dat plaatje heb ik ze nog niet gezien.
1 reactie boven je... snik... je antwoord...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:14 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Heb je een link naar de mod, ik heb alle mods bekeken en er een aantal gedownload, maar ben die niet tegengekomenTrouwens, als je mods en andere dingen installeert, de ene wil in de mijn documenten pluginmap, de ander in de program files plugin map, zit hier een verschil in of kun je ze allemaal in je mijn documenten plugin map dumpen>?
Toen ik op reageren drukte stond ie er nietquote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:16 schreef Rag het volgende:
[..]
1 reactie boven je... snik... je antwoord...![]()
(zit geen verschil in qua mappen)
Twee pagina's terug was ie ook al langsgekomen: reactie van Dezzquote:Op donderdag 7 oktober 2004 18:11 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Toen ik op reageren drukte stond ie er niet :') F5 enzo
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 18:18 schreef Rag het volgende:
[..]
Twee pagina's terug was ie ook al langsgekomen: reactie van Dezz
* Eist pics van je stad!
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:35 schreef Rag het volgende:
Die moet je zelf maken. Hoe, heel simpel:
Druk eerst op G om 't grid actief te laten worden. Maak een langwerpige kuil van 2 blokjes breed tot bijv 10 lang (dit is wel even oefenen!). Leg je weg weg aan in de kuil, zoek dan de onramps (1tje, niet zo'n twee ding). Onramp is een vervelend karweitje af en toe omdat ze niet goed willen staan (je moet even kloten met tap, shift, en end). Voor een tunnel, maak je gewoon een langere kuil van 2 breed en 30 lang bijv. 't Midden sloop je dan, maak je weer vlak tot te normale hoogte. Dan is 't gewoon en kewestie van de highway doortrekken.
'T klinkt nogal vaag hierboven, maar als je 't nog niet snapt zal ik 't wel even met wat pics ondersteunen.
En nogmaals, volgens mij is 't handig als iemand (of ik) een startpost maakt met al dit soort problemen.
Er was vroeger ook een RushHour topic (tot dl 5 geloof ik) die had altijd wel mooie OP's.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 21:09 schreef Cerbie het volgende:
[..]Kuiltje maken is wel duur, maar de moeite waard, dat gaat wel lukken. Een OP met screenshots zou idd geen slecht idee zijn ik voel me nogal n00b door al die vragen
Ik heb hem pas ook nog gezien, zal het even opzoeken.. De downloadsnelheid zuigt trouwens ook zwaar, de FP is nog snellerquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 21:51 schreef Arjan het volgende:
Die zoekfunctie op SimTropolis zuigt overigens zwaar.
Ik ben nu op zoek naar rail-to-subway converter en heb hem al eens voorbij zien komen, maar ik weet dus niet meer waar ik hem kan vinden.
Omdat ST zo ongelooflijk langzaam is heb ik geen zin om en bij de lots en bij de bat te gaan zoeken bij utility, misc en wat nog meer...
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 22:25 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik heb hem pas ook nog gezien, zal het even opzoeken.. De downloadsnelheid zuigt trouwens ook zwaar, de FP is nog sneller
*editje: Het Grote [SimCity IV] topic, deeltje 9 <-- daar staan ze
Ik zie op screenshots ook vaak van die halve bollen waar bussen en metro's stoppen, heeft iemand een downloadlink voor die?
Ik gebruik nu dit stadje voor vuilnis. Ik voorzie steden wel gewoon van eigen stroom. Ik heb een keer gehad dat ik door een foutje low power had in één van de steden en dat de rest ook down ging. Wasnie fijn.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 23:36 schreef Cerbie het volgende:
Als je ze upload, graag
Agrarische gebieden doe ik niet aan, veel te veel vervuiling. Heb ook de industry quadripler gedownload, medium velden is het hoogste dat mijn pc wil pakken en saven, maar dat staat zo snel vol met industrie. Doe jij trouwens bij elke stad een vuilnisbelt enzo? Ik bouw gewoon een stad speciaal voor vuilnis en eventueel stroomZolang je er niet in speelt groeit die vuilnisbelt niet maar je raakt het afval van de andere steden wel kwijt
Bedankt, deze versie gaat ook wel lukken denk ikquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 23:35 schreef blieblie het volgende:
www.treedee.net/muk/SubBusPark.zip
Dit is trouwens wel de versie waar ook auto's in kunnen parkeren.
Of zocht je specifiek die ene zonder parking?
Ik denk niet dat de makers van die gebouwen Nederlands kennenquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 11:43 schreef Cerbie het volgende:
Ik zet alleen growables erin, geen ploppables. Iirritant is trouwens dat die nieuwe gebouwen allemaal een Engelse omschrijving hebben, terwijl de rest Nederlands is
[img] Het volledige URL van de plaatje. [/url], en dat zonder spaties uiteraard.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:22 schreef De_Ananas het volgende:
Hoe post ik hier plaatjes van mijn stad?![]()
Ik kan alleen de plaatjes niet online zettenquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:32 schreef operator82 het volgende:
[..]
[img] Het volledige URL van de plaatje. [/url], en dat zonder spaties uiteraard.
* Zwaait!quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:31 schreef operator82 het volgende:
Ik heb Simcity 4 ook aangeschaft.
En ik zit met een probleem.In het begin kon ik het spel prima installeren en spelen, maar na zo'n 5 minuten nadat ik het gespeeld hebt, valt het spel ineens uit en zit ik weer op mijn bureaublad.
Wie herkent dit probleem?
ik gebruik www.photobucket.com als uploadsite (wel even registreren)quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik kan alleen de plaatjes niet online zetten
Printscreen en copy-paste doe ik altijdquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 19:54 schreef De_Ananas het volgende:
In welke map komen die foto's te staan?![]()
Zo begin ik ook altijdquote:Op zondag 10 oktober 2004 17:08 schreef Cerbie het volgende:
Ik begin mijn steden met het aanleggen van een vervoersnetwerk en de zones, ziehier het resultaat:
[afbeelding]
Dat deed ik in het begin en werkte goed, totdat er een gigantische verkeerschaos ontstondquote:Op zondag 10 oktober 2004 19:23 schreef blieblie het volgende:
Dan krijg je altijd van die saaie geordende steden.
Die lijken nooit echt.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:31 schreef operator82 het volgende:
Ik heb Simcity 4 ook aangeschaft.
En ik zit met een probleem.In het begin kon ik het spel prima installeren en spelen, maar na zo'n 5 minuten nadat ik het gespeeld hebt, valt het spel ineens uit en zit ik weer op mijn bureaublad.
Wie herkent dit probleem?
M'n reactie terug was dus waardeloos neem ik aanquote:Op zondag 10 oktober 2004 20:53 schreef operator82 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |