abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21787314
quote:
Op maandag 6 september 2004 14:05 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Ik heb nog een hele lang weg te gaan als ik die screens zo zie
jah , echt zelfde reactie van mij.

de screens zijn echt mooi.

alleen als mijn steden wat groter worden krijgt me Athlon T-birt 1400Mhz het niet meer voor elkaar dat is wel erg vervelend want als k dan uit zoem zie k een stuk minder huisjes in het totaalbeeld en aan me videokaart kan het niet liggen.
dus k kan eigenlijk nooit een goeie screen maken
this is my story , and I have to end it
  maandag 6 september 2004 @ 18:58:57 #102
62182 Georges
That's the shit
pi_21787785
Ik zie trouwens in sommige screens van die zwarte lelijke afgedankte gebouwen. Ik sloop die altijd, is dat nodig eigenlijk of worden ze vanzelf weer beter?

Ander vraagje: als je de infrastructuur van een stad neerlegt moet je dan ook meteen het spoor alvast aanleggen of alleen ruimte vrijhouden en dit later doen?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_21788171
quote:
Op maandag 6 september 2004 16:45 schreef shinoda het volgende:
alleen als mijn steden wat groter worden krijgt me Athlon T-birt 1400Mhz het niet meer voor elkaar dat is wel erg vervelend want als k dan uit zoem zie k een stuk minder huisjes in het totaalbeeld en aan me videokaart kan het niet liggen.
dus k kan eigenlijk nooit een goeie screen maken
Misschien een standaard vraag, maar heb je de patch al geinstalleerd en/of laat je het spel via de Software of Hardware renderen? Dit kan enorm schelen (zoals bij mij )
quote:
Op maandag 6 september 2004 18:58 schreef Georges het volgende:
Ik zie trouwens in sommige screens van die zwarte lelijke afgedankte gebouwen. Ik sloop die altijd, is dat nodig eigenlijk of worden ze vanzelf weer beter?
Volgens mij worden die gebouwen niet weer automatisch beter (bug volgens mij). Echt op letten doe ik niet, aangezien ze vaak snel genoeg vervangen worden
quote:
Ander vraagje: als je de infrastructuur van een stad neerlegt moet je dan ook meteen het spoor alvast aanleggen of alleen ruimte vrijhouden en dit later doen?
Gebeurt meestal pas te laat achteraf, kijk maar een paar reacties terug naar m'n pics. Een complete chaos, dus als je een über-planner wilt zijn ofzo raad ik je vooraf aanleggen aan
-edit: icoon verwijderd door FA. Graag <100kb houden.-
  † In Memoriam † maandag 6 september 2004 @ 19:49:57 #104
88815 The_Emotion
98.3
pi_21788850
quote:
Op maandag 6 september 2004 18:58 schreef Georges het volgende:

Het is niet nodig om ze te verwijderen, als je het gebied wat aantrekkelijker maakt (door bijvoorbeeld parken in de buurt te plaatsen) gaan er weer mensen in het afgedankte gebouw wonen.

Ik begin meteen met het bouwen van een spoorlijn, meestal in vierkant(en) door het gebied heen en het bij de buren aansluiten.Het gemak is dat je er om heen kan bouwen ipv huizen slopen om een spoorlijn aan te leggen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_21792754
Ik zet het spel altijd op pauze en leg eerst alles tot in de puntjes aan, dat scheelt een hoop gedoe later
pi_21815550
Even een vraagje:

Aangezien ik graag een stad wil maken volgens m'n eigen inzicht heb ik een mod gedownload zodat je in het Landmarksmenu alle beschikbare gebouwen te zien krijgt. Nu heb ik alleen één probleem. Na een tijdje zijn de huizen verwaarloosd vanwege de lange reisafstand (commute-time). Als ik echter met de knop route-informatie wil achterhalen hoe de sims op hun werk komen, blijkt dat er geen werknemers in het huis zijn (terwijl het wel volledig bewoond is). Als ik op dezelfde plek een huis laten bouwen d.m.v. het toewijzen van een zone dan is de reisafstand opeens maar kort of gemiddeld. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets helpt. Weet iemand hier een oplossing voor?
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
pi_21824572
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 23:32 schreef marky_mark het volgende:
Even een vraagje:

Aangezien ik graag een stad wil maken volgens m'n eigen inzicht heb ik een mod gedownload zodat je in het Landmarksmenu alle beschikbare gebouwen te zien krijgt. Nu heb ik alleen één probleem. Na een tijdje zijn de huizen verwaarloosd vanwege de lange reisafstand (commute-time). Als ik echter met de knop route-informatie wil achterhalen hoe de sims op hun werk komen, blijkt dat er geen werknemers in het huis zijn (terwijl het wel volledig bewoond is). Als ik op dezelfde plek een huis laten bouwen d.m.v. het toewijzen van een zone dan is de reisafstand opeens maar kort of gemiddeld. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets helpt. Weet iemand hier een oplossing voor?
Bedoel je zoiets als dit?
quote:
2. Plop-able Residential Lots

Custom content developers have mastered many aspects of creating additional content for the game which has certainly benefited all players and Maxis alike. However, the ability to create a functioning "ploppable" residential lot still eludes us. Such lots quickly become abandoned due to excessive commute times because "something" prevents the residents from leaving the lot.

Speculation is that the residents of such lots are not included in specific calculations required to allow them to be treated the same as residents of RCI/Growable residential lots. If this is coded in the .exe, we implore you to provide a solution and release an update. If a solution is possible by modifying game data, we ask that you provide some information or assistance to developers so a solution can be developed independently.
http://www.simtropolis.co(...)5003&PageNo=1#359718
pi_21835009
quote:
Op woensdag 8 september 2004 20:23 schreef Rag het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets als dit?
[..]

http://www.simtropolis.co(...)5003&PageNo=1#359718
Dit is inderdaad wat ik bedoel. Van alles gevonden via forums van o.a. Simtropolis en Maxis over commute times, maar niet specifiek over dit probleem.
pi_21841887
quote:
Op donderdag 9 september 2004 11:28 schreef marky_mark het volgende:

[..]

Dit is inderdaad wat ik bedoel. Van alles gevonden via forums van o.a. Simtropolis en Maxis over commute times, maar niet specifiek over dit probleem.
Hmmz, vreemd. Welke mod heb je eigenlijk ervoor gebruikt om elk gebouw te 'activeren'?

Btw, ik heb voor de grap eens de recorder cheat gebruikt (cntl-x, recorder). De juiste frame snelheid heb ik er nog niet voor gevonden, maar een eerste nietszeggende en redelijk schokkende (qua beeld dan) filmpje mag er toch wel zijn .

Den Hartog, test filmpje

[ Bericht 1% gewijzigd door Rag op 09-09-2004 17:18:34 (^^) ]
pi_21842538
quote:
Op donderdag 9 september 2004 17:14 schreef Rag het volgende:

Btw, ik heb voor de grap eens de recorder cheat gebruikt (cntl-x, recorder). De juiste frame snelheid heb ik er nog niet voor gevonden, maar een eerste nietszeggende en redelijk schokkende (qua beeld dan) filmpje mag er toch wel zijn .

Den Hartog, test filmpje

Hehe cool. Het is alleen een beetje donker. Ligt dat aan mijn computer, aan de recorder of is het omdat het nacht is in het spel?
And there was much rejoicing.
pi_21843837
quote:
Op donderdag 9 september 2004 17:48 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Hehe cool. Het is alleen een beetje donker. Ligt dat aan mijn computer, aan de recorder of is het omdat het nacht is in het spel?
Mijn pc, 't is wel nacht, maar door de lage resolutie wordt donker extra donker. Tis gewoon nog even rommelen aan de resolutie in movie maker vermoed ik
pi_21844564
quote:
Op donderdag 9 september 2004 17:14 schreef Rag het volgende:

[..]

Hmmz, vreemd. Welke mod heb je eigenlijk ervoor gebruikt om elk gebouw te 'activeren'?

Den Hartog, test filmpje

RH Plop Modd Final/Levels, te vinden op de website van Simtropolis onder mods.
pi_21847213
Ty

Heb een klein trailertje gemaakt, zie onder voor de link

Eradish Island Trailer

Of is 't te overdone :') ?

[ Bericht 14% gewijzigd door Rag op 10-09-2004 03:29:44 (Nieuwe Trailer!) ]
  † In Memoriam † donderdag 9 september 2004 @ 22:21:03 #114
88815 The_Emotion
98.3
pi_21848245
Die koploper is oogt een stuk leuker dan zo'n gewone duffe trein

Zouden ze in SimCity ook vertragingen oplopen?

http://www.simcitycentral.net/files/
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_21848499
Die koplopers zien er mooi uit ja en die beach mod trouwens ook

Close up:

[ Bericht 6% gewijzigd door Sjaak-Banaan op 09-09-2004 22:46:36 ]
pi_21858453
quote:
Op donderdag 9 september 2004 22:33 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Die koplopers zien er mooi uit ja en die beach mod trouwens ook

[afbeelding]

Close up:

[afbeelding]
Die parkeer/bus/metro-ding is riant hè (die twee blauwe halve bollen)? Meestal gooi ik er zo eentje aan 't eind van een woonwijjk, waar dat ding massaal wordt gebruikt!

pi_21859241
Ideaal die dingen ja, weinig ruimte en een ondergrondse parkeerruimte.
  vrijdag 10 september 2004 @ 14:13:15 #118
62182 Georges
That's the shit
pi_21859451
Wel leuk gedaan die trailer Rag.

Ik vind die Nederlandse treinen geweldig.
Die beachmod ook trouwens.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_21859614
Bij die trailer wordt daar gebruikt gemaakt van die realistic water mod?
pi_21861048
Jup in combinatie met een andere mod, dat zorgt ervoor dat je van die heerlijke Curaçaose foto shots kan maken .

Keb 'm op m'n server gezet, je kan ze hier downloaden
pi_21861460
Je bent een schat
pi_21871585
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 15:39 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Je bent een schat
Post maar wat screens als bedankje
  donderdag 16 september 2004 @ 16:22:41 #123
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_21996169
Ben ook weer eens begonnen met spelen

Enorme verkeersproblemen! Mja ik leg ook nooit subway of treinen aan

Zal binnenkort wat pics uploaden +/- 80.000 inwoners over 2 buursteden verspreid
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_21998324
Hmm speel het spel eigenlijk niet meer zoveel sinds ik de sims 2 heb
pi_21998607
Mwaw, moet ook toegeven dat 't een beetje aan 't wegzakken was. Totdat ik gestopt ben met geld verdienende steden, gewoon een cheatboompje heb gebruikt, en nu m'n steden tot creaties maak naar mijn smaak (zonder per se in 't achterhoofd te houden dat je moet bezuinigen enzo). Dat is eigenlijk veel leuker .
  † In Memoriam † donderdag 16 september 2004 @ 21:45:11 #126
88815 The_Emotion
98.3
pi_22004258
Hoe los ik dit op?

Ik heb al een metrolijn aangelegd met hier en daar een metrostation en verbonden met de buren, er staan bushaltes genoeg in de buurt, maar toch gaan ze liever met z'n achtentwintigduizendvijfenzestigen in de trein zitten
- Ian Malcolm
pi_22007763
Check waar die treinen heen gaan en bouw op beide plekken vliegvelden
Where facts are few, experts are many.
pi_22014875
Of je download gewoon de Transit Supermod v2.0 mod. Die de pathfinding van je bewoners 'boost'. Ipv dat ze de snelste weg nemen, nemen ze dan de korste weg (of vice versa)
pi_22019457
Ik zal dadelijk nog eens wat nieuwe screens van m'n steden online gooien
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  vrijdag 17 september 2004 @ 22:34:21 #130
56749 BlaZ
pi_22027451
Hier een plaatje van een van de twee steden in mijn regio;
Tot nu toe 130.000 inwoners in regio. Geen openbaar vervoer, enkel snelwegen:)

[afbeelding]
  vrijdag 17 september 2004 @ 22:39:02 #131
56749 BlaZ
pi_22027560
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 22:34 schreef BlaZ het volgende:
Hier een plaatje van een van de twee steden in mijn regio;
Tot nu toe 130.000 inwoners in regio. Geen openbaar vervoer, enkel snelwegen:)

[afbeelding]
Sorry, je hebt niet de rechten om dit bericht te wijzigen. < Fix nu als het goed is;
pi_22029654
Die bovenste link, linkt direct door naar de Microsoft site, gaar . Anyway, leuke pic, maar heb je 'citydetail' laag staan?
-edit: icoon verwijderd door FA. Graag &lt;100kb houden.-
  zaterdag 18 september 2004 @ 02:08:56 #133
56749 BlaZ
pi_22031572
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 00:06 schreef Rag het volgende:
Die bovenste link, linkt direct door naar de Microsoft site, gaar . Anyway, leuke pic, maar heb je 'citydetail' laag staan?
ja kan best dat ik dat heb. Mijn regio map is trouwens die van Lyon ik gebruik aantal MODS ook

detail laag zag ff checken
  zaterdag 18 september 2004 @ 16:25:37 #134
56749 BlaZ
pi_22038570
weet iemand trouwens hoe je city borders in een regio map kan veranderen als je er al steden in hebt gebouwd?

Mijn regio map heeft namelijk enkel medium mappen en wil paar grote erin
pi_22096559
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 16:25 schreef BlaZ het volgende:
weet iemand trouwens hoe je city borders in een regio map kan veranderen als je er al steden in hebt gebouwd?

Mijn regio map heeft namelijk enkel medium mappen en wil paar grote erin
Volgens mij kan dat niet... Al op simtropolis.com gekeken?

Anyway...

Mijn CJ op ST.com

Eradish Islands, klik!

pi_22140899
Oke, op de vorige pagina had ik al een aantal pics laten zien, hier komen er weer wat, sit back and enjoy

Een spoorwegknooppunt aan de rand van Larcesdale, het is overal erg druk in de stad, dus was een spoorverbreding noodzakelijk.

Een wijk aan de rand van Larcesdale, het gebouw links van de kerk is de nieuwe bibliotheek van de wijk.

Een pic van het oude centrum van Larcesdale, let vooral op de oude gebouwen uit de 18e en 19e eeuw die er nog staan

Het nieuwe centrum van Larcesdale.

De stad is al aardig groot met zo'n 140.000 inwoners. Daarom kon ook niet heel de stad op het plaatje komen, links ligt nog het vliegveld en een aantal arbeiders- en villa wijken. Op deze pic is duidelijk het nieuwe centrum aan de kust te zien. Ook het oude centrum iets rechtsboven van het nieuwe is duidelijk te zien.

Tot de volgende update
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_22155090
leuke pics
pi_22159244
Mooie steden

Ik heb hem zojuist de deluxe edition besteld op bartsmit.com, nu maar even afwachten totdat ie er is
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 25 september 2004 @ 01:55:14 #139
56749 BlaZ
pi_22189397
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 00:23 schreef Rag het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat niet... Al op simtropolis.com gekeken?

Anyway...

Mijn CJ op ST.com

Eradish Islands, klik!

Het kon wel !

Simtropolis stond het op! Nieuwe regio maken met andere index bmp dan de oude steden weer erin laden.
hier wat pics van mijn regio ;

de Nederlandse molen
pi_22203148
Kleine vraag, hoe fix ik dat ik in de regio ook de gebouwen zien?

Ik zie nu alleen een grove schets, maar ik wil ook de gebouwen zelf zien.
  † In Memoriam † zaterdag 25 september 2004 @ 23:41:35 #141
88815 The_Emotion
98.3
pi_22206006
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 21:48 schreef Passione het volgende:
Kleine vraag, hoe fix ik dat ik in de regio ook de gebouwen zien?
[afbeelding]

Ik zie nu alleen een grove schets, maar ik wil ook de gebouwen zelf zien.
De knop linksboven, het regiomenu.
Daar staat vervoerskaart (dat is wat je nu aan heb staan) en sattelietbeeld (dan zie je de gebouwen)

Amsterdam CS en Connexxion bussen

Mooie screenies, Blaz
- Ian Malcolm
  zondag 26 september 2004 @ 12:23:06 #142
56749 BlaZ
pi_22212151
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 23:41 schreef Remqo het volgende:

[..]

Amsterdam CS en Connexxion bussen

Mooie screenies, Blaz
Cool station : die heb ik zelf ook gedownload > maar aangezien ik helemaal geen trainrails heb in mijn steden gebruik ik hem niet

Connexxion bussen

ik heb nederlandse brandweer/politie auto's en franse tgv treinen maar die zie ik dus ook nooit
pi_22212195
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:43 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Hmm speel het spel eigenlijk niet meer zoveel sinds ik de sims 2 heb
Ik speel hem al 5 maanden niet meer
pi_22212253
Ik denk dat ik SC4 en RH weer is ga installeren

Man ik wil wel weer na 5 maanden

Waar kan ik de connexxion bussen downen?
pi_22213468
Gistermorgen de Deluxe edition ontvangen, leuk spel, maar wel moeilijk.
Wat doen jullie, een hele nieuwe eigen regio maken of vooral een bestaande gebruiken? Ik gebruik een bestaande (San Francisco). Het zou wel makkelijk zijn geweest als je de God tools al in de regio had, zodat je een zee, rivier en alles aan kon leggen zonder dat je dat gebied voor gebied moet doen
  zondag 26 september 2004 @ 14:05:58 #146
56749 BlaZ
pi_22213904
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:41 schreef Cerbie het volgende:
Gistermorgen de Deluxe edition ontvangen, leuk spel, maar wel moeilijk.
Wat doen jullie, een hele nieuwe eigen regio maken of vooral een bestaande gebruiken? Ik gebruik een bestaande (San Francisco). Het zou wel makkelijk zijn geweest als je de God tools al in de regio had, zodat je een zee, rivier en alles aan kon leggen zonder dat je dat gebied voor gebied moet doen
Ik speel met de regio Lyon. Je moet ff account make op simtropolis.com dan kan je tientallen mappen downloaden.
  † In Memoriam † zondag 26 september 2004 @ 15:00:04 #147
88815 The_Emotion
98.3
pi_22214813
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:30 schreef NFSUndergroundII het volgende:

Waar kan ik de connexxion bussen downen?

Ik heb daar de connexxions, nederlandse treinen, ambulance, politie en helicopters vandaan
- Ian Malcolm
pi_22215232
quote:
Op zondag 26 september 2004 14:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik speel met de regio Lyon. Je moet ff account make op simtropolis.com dan kan je tientallen mappen downloaden.
Ik krijg op simtropolis bijna overal interne server errors Is die map Lyon heel groot of kun je hem mailen/uploaden, die regio is wel mooi met die twee rivieren zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cerbie op 26-09-2004 15:32:27 ]
pi_22220773
quote:
Op zondag 26 september 2004 15:00 schreef Remqo het volgende:

[..]

Ik heb daar de connexxions, nederlandse treinen, ambulance, politie en helicopters vandaan
Tnx
pi_22223073

Mijn eerste stad, ik heb net een kleine twee uur serieus gespeeld en heb nog een beetje verlies. Vind het niet slecht
Nu nog de hoogte in met de gebouwen, hoe kan ik dat het beste doen? Goed opgeleide sims en dan dichtbebouwd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')