quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:30 schreef Zander het volgende:
Tong's Radiohead-topics beginnen een beetje saai te worden. Is er geen leuke TROS-special op TV vanavond of zo?
Ga dood Tong.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:25 schreef -=Bioslock=- het volgende:
Ga dood, Tong.
Nee, joh.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:32 schreef Teigetje77 het volgende:
radiohead klinkt wel erg suicital...
Pascal!!!!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ga dood Tong.
Ik weet hoe je langzaam zwom,
in de zee van liefde, onze zeeuwse liefde,
die alles overwon.
Ik demoniseer ze.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:30 schreef Zander het volgende:
Tong's Radiohead-topics beginnen een beetje saai te worden. Is er geen leuke TROS-special op TV vanavond of zo?
De kogel kwam van tong!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik demoniseer ze.
Die met die wind en zwaartekracht is beter, maar die komt methodmich morgen rond 16.00 uur wel excat melden.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:41 schreef Croupouque het volgende:
"Mijn schoenen zijn gejat ,
Maar ik hoef niet meer naar buiten want er is nog wel wat."
Fucking briljant.
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:54 schreef nostra het volgende:
Blöf. Blöf is bagger, Radiohead heeft 3 1/2 superplaten gemaakt.
als er één band is die erger is dan Blof, qua pretentieuze teksten, dan is het wel Van Dik Hout...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:01 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
ik ben gek van Van Dik Hout en De Dijk.. maar Bløf.. nee.. je voelt gewoon dat er iets niet klopt..
Ja, en die Pascal zingt tenminste niet alsof hij drie kroketten in z'n mond heeft, zoals die zanger van VDH.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:40 schreef Abbadon het volgende:
als er één band is die erger is dan Blof, qua pretentieuze teksten, dan is het wel Van Dik Hout...
precies...mijn smaak is het niet, maar je kan zeggen wat je wil, zingen kan die pascal wel...dit in tegenstelling tot die bleke, pathetische reutel-kneus van VDHquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:41 schreef Zander het volgende:
[..]
Ja, en die Pascal zingt tenminste niet alsof hij drie kroketten in z'n mond heeft, zoals die zanger van VDH.
wat een onzin! Paskal Jakobsen zou de nummers van Van Dik Hout niet aankunnen.. dat hoor je wel aan hoe weinig risico hij neemt.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:48 schreef Abbadon het volgende:
[..]
precies...mijn smaak is het niet, maar je kan zeggen wat je wil, zingen kan die pascal wel...dit in tegenstelling tot die bleke, pathetische reutel-kneus van VDH
Jij & Blof? Ik ben naar een concertje van ze geweest in zalen Schaaf. Was top!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:57 schreef nietzman het volgende:
Radiohead.
Blof is me nog niet gaan vervelen, maar Radiohead komt me na een overdosis ervan al tien kilometer de strot uit met hun expirimentele ping-plong en bliep-blib gebagger.
alleen jammer dat de zanger van VDH de nummers van VDH ook niet aankan...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:49 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
wat een onzin! Paskal Jakobsen zou de nummers van Van Dik Hout niet aankunnen.. dat hoor je wel aan hoe weinig risico hij neemt.
ik heb zowel Paskal J. als Martin B. live aan het werk gezien.. ik respecteer je mening, maar ik ben het niet met je eens.. smaken verschillen is in dit verband een open deur.. maar daar komt het wel op neer denk ik.. Patricia Kaas kan heel goed zingen, maar ik luister er nooit naar..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:52 schreef Abbadon het volgende:
[..]
alleen jammer dat de zanger van VDH de nummers van VDH ook niet aankan...
er is niks mis met het kennen van je beperkingen...
voor de duidelijkheid: ik hou niet van VDH, maar ook niet van Blofquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:54 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
ik heb zowel Paskal J. als Martin B. live aan het werk gezien.. ik respecteer je mening, maar ik ben het niet met je eens.. smaken verschillen is in dit verband een open deur.. maar daar komt het wel op neer denk ik.. Patricia Kaas kan heel goed zingen, maar ik luister er nooit naar..
waar houd je wel van dan?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:58 schreef Abbadon het volgende:
[..]
voor de duidelijkheid: ik hou niet van VDH, maar ook niet van Blof
Radioheadquote:Op woensdag 14 juli 2004 00:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
waar houd je wel van dan?
Daarentegen zijn er ook mensen die het als hobby beschouwenquote:Op woensdag 14 juli 2004 00:22 schreef webfreak het volgende:
Ja, Tong. We weten nu wel dat je Radiohead, Muse, Blof e.d. kut vind.
Er zijn mensen die 't daarmee eens zijn (ja, ik ook), MAAR die worden 'n beetje moe van je topics (ja, ik ook!!).
Ik stel altijd gewoon een open vraag.quote:Op woensdag 14 juli 2004 00:22 schreef webfreak het volgende:
zoiets, maar dan noemen ze hem kerstman.quote:Op woensdag 14 juli 2004 19:34 schreef Maestrov het volgende:
Hebben ze ook sinterklaas in het land van radiohead?
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:41 schreef Zander het volgende:
[..]
Ja, en die Pascal zingt tenminste niet alsof hij drie kroketten in z'n mond heeft, zoals die zanger van VDH.
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ga dood Tong.
Ik weet hoe je langzaam zwom,
in de zee van liefde, onze zeeuwse liefde,
die alles overwon.
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:25 schreef -=Bioslock=- het volgende:
Ze zijn allebei goed. Alleen Radiohead is geniaal en Blof niet.
Hoor Radiohead nooit....quote:Op donderdag 15 juli 2004 00:05 schreef Komakie het volgende:
Persoonlijk vind ik zowel Radiohead en Blof klotemuziek....
Maar zolang mensen mij er maar niet mee lastig vallen moeten ze zelf weten waar ze naar luisteren.
Helaas vinden de radiozenders het nodig om deze muziek te draaien
Erger me er dus ook regelmatig aan
mee eens, tong zit nu appels met peren te vergelijkenquote:Op donderdag 15 juli 2004 00:10 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Hoor Radiohead nooit....
ontopic:
Trouwens, radiohead is een van de grootste bands van deze tijd. Heeft een van de meest gewaardeerde albums van de vorige eeuw gemaakt (op beatles na, ze waren 2e) met OK Computer. Radiohead is een voorbeeld voor duizenden bandjes, Radiohead is een begrip. Vind dat je daar met het oog op alle honderduizenden fans niet al bagaliserend over mag uitlaten. Dat hebben ze nu wel afgedwongen...
Ohw shit, verkeerde band...quote:Op donderdag 15 juli 2004 00:10 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Hoor Radiohead nooit....
Was dat hele "gewaardeerde albums" verhaal niet een poll in Engeland???quote:ontopic:
Trouwens, radiohead is een van de grootste bands van deze tijd. Heeft een van de meest gewaardeerde albums van de vorige eeuw gemaakt (op beatles na, ze waren 2e) met OK Computer. Radiohead is een voorbeeld voor duizenden bandjes, Radiohead is een begrip. Vind dat je daar met het oog op alle honderduizenden fans niet al bagaliserend over mag uitlaten. Dat hebben ze nu wel afgedwongen...
Teksten van Frank Boeijen zijn van een ietsje hoger niveau dan brugklas, automatisch dan ook van Blof.quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:26 schreef pyl het volgende:
Ik besef dat ik me vermoedelijk onsterfelijk belachelijk maakO ja, ik houd heus van muziek, hoor.
btw kan jij het beter? Post eens een mooi rijmpje dan...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:24 schreef tong80 het volgende:
De één schrijft sinterklaasrijmpjes en doet alsof ie meent wat ie zingt, de ander doet alsof z'n zwangere tekkel wordt gestereliseerd.
Wat is erger ? Ik kan niet kiezen.
Ah, de obligatoire "Radiohead is geniaal maar jullie snappen het gewoon niet"-post.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:02 schreef 2nosedT het volgende:
Radiohead is geniaal. punt uit. Kan begrijpen dat veel mensen het niet kunnen waarderen. De een noemt het te depressief.. ik noem het melangolisch
vooral OK Computer en Hail to the Thief zijn geweldig
`quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:26 schreef Grumpey het volgende:
Radiohead is niet voor instant-commercie geschikt, blof speelt daar wel op in (ga bijv. eens samen met de counting crows liedje maken ofzo...)
waar Radiohead heel moeilijk toegankelijk is voor mensen die gewoon hapklare feestmuziek willen met een leuk deuntje, is blof dat niet.
Als je echter gevallen bent voor de muziek van Radiohead, voor de manier waarop zij een draai geven aan muziek, en voor de (voor sommige depressieve) sfeer die er in hun nummers hangt, dan is dit muziek wat je niet zo snel meer vergeet.
Het gevoel van irritatie heb ik bij alle kant-en-klaar-leuk-zijn liedjes vaak wel na een keer of 20 een nummer gehoord te hebben. Bij Radiohead wordt het pas na 20 keer leuk, en blijft het vervolgens altijd boeien.
kortom, het is appels met peren vergelijken....
vergelijk voortaan eens twee gelijkwaardige bands aub
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:25 schreef -=Bioslock=- het volgende:
Ze zijn allebei goed. Alleen Radiohead is geniaal en Blof niet.
Give this man a cigar godamnit!!quote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
`
Je post klinkt een beetje alsof er 2 soorten muziekliefhebbers zijn (heel globaal)
1. De mensen die party-muziek willen
2. De mensen die muziek willen met een diepere betekenis oid.
Het zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn geweest van je post, maar ik vind het altijd een beetje treurig als ik de Radioheadfans hoor.
Ze vinden Radiohead een hele speciale wereld en ze zijn geniaal maar vaak onbegrepen.
Ze zijn ook erg veilig om goed te vinden, daar er niemand is die Radiohead zal beschuldigen van commerciele meuk te maken. Of dat iemand er ooit Radiohead van zal beschuldigen de makkelijke weg te kiezen.
Radiohead is een bandje dat leuk een beetje rond kijkt in de muziekwereld, daar leuke geluiden of dingen hoort en die verwerkt in zijn muziek.
Het is lang niet zo orgineel als veel fans denken maar ze brengen wel veel van de ideetjes die in verschillende hoeken zijn opgedaan bij elkaar.
Anyway, Radiohead wordt bij mij niet leuk na 20 keer luisteren. Het is de eerste keer niet leuk en de 20ste keer wordt het er niet beter op.
Dit heeft gewoon met smaak te maken.
Nou zou het inhouden dat ik automatisch van feestmuziek hou. Dit is niet zo. Er is zat andere muziek die niet zo voortpruttelend, saai en zeikerig is als Radiohead en toch een negatieve toon heeft.
wat is dit nu weer voor bullshitquote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:49 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Give this man a cigar godamnit!!![]()
De spijker op de kop! Radioheadfans zijn gewoon zeikerige nerds met een verwarde zelfdunk, die ze moeten compenseren om dan maar naar tergend complexe dreinmuziek te gaan luisteren en kunnen verkondigen dat alleen ZIJ de muziek snappenEen vreemde manier van ego-opkrikkerij trouwens...
En nieuw is radiohead allerminst, maar dat heb ik ook al in teveel topics uiteengezet. Ik hoop voor veel radioheadfans toch dat ze ns van hun eihoofdige ivoren torentjes kukelen en zich serieus in muziek gaan verdiepen... er zal blijken dat er veel genialere muziek is gemaakt, echt!
die discussie had ik al een keer met jou, en die was snel over toen ik skinny puppy aanhaalde als 1 van mijn favoriete bands. Dus zeikerige nerds met verwarde zelfdunk, dacht het niet.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:49 schreef kamagurka het volgende:
[..]
De spijker op de kop! Radioheadfans zijn gewoon zeikerige nerds met een verwarde zelfdunk, die ze moeten compenseren om dan maar naar tergend complexe dreinmuziek te gaan luisteren en kunnen verkondigen dat alleen ZIJ de muziek snappenEen vreemde manier van ego-opkrikkerij trouwens...
Da's waar, jij bent een van de uitzonderingen op de regelquote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:53 schreef bartrid het volgende:
[..]
die discussie had ik al een keer met jou, en die was snel over toen ik skinny puppy aanhaalde als 1 van mijn favoriete bands. Dus zeikerige nerds met verwarde zelfdunk, dacht het niet.
Dat is helemaal waar, ik vind het positief voor mijn verdere muzieksmaak dat er zulke ergeniswekkende pompeuze muziek is gemaakt als radiohead... makes me appreciate the finer things in lifequote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:30 schreef Weakling het volgende:
Ach ... zo is voor elke bekende groep wel een bash-topic te maken ... mensen zeiken nu eenmaal liever dan dat ze een positieve bijdrage leveren ... ik ook
In ieder geval heb ik over beide bands nu wel genoeg tong80 topics gezienquote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:43 schreef Seborik het volgende:
Ik heb over allebei de bands nu wel genoeg gehoord
Eigenlijk zijn het er best weinig.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:38 schreef Zander het volgende:
[..]
In ieder geval heb ik over beide bands nu wel genoeg tong80 topics gezien [afbeelding]
Dat goth-imago is toch als zo sterk als een pakje boterquote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:36 schreef Seborik het volgende:
Een deuk in je goth-imago, Kama.
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:22 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Da's waar, jij bent een van de uitzonderingen op de regel![]()
Ik doel op een subpopulatie van de radioheadfans dus... laat dat genoteerd zijn. Vergelijking met blof slaat nergens op, maar tong heeft toch maar WEER een bashtopic op radiohead voor elkaar.., hulde
En die zingende unoxworst die alle vrouwenharten doet stokken...?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:40 schreef Seborik het volgende:
Vind je ook niet dat de Bluf-haters emotioneel vervlakt zijn om niet gegrepen te worden door de overdadigende bron van emotionele spanningen in de nummers?
Omarm me.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:44 schreef kamagurka het volgende:
[..]
En die zingende unoxworst die alle vrouwenharten doet stokken...?
Maar tis zo leuk om te zeiken over dingen die je bagger vindt...quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:43 schreef bartrid het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat je die subpopulatie bij elke band vind, ga voor de grap maar eens op www.litany.net kijken waar de meeste puppy fans uithangen en durf daar te posten dat je NIN goed vindt. Je wordt gelijk met de grond gelijk gemaakt. Snobs vind je overal, maar ik vind dat je iedereen in z'n waarde moet laten.
Ook weer zo. Als je een uurtje of 3 hebt, zal ik mijn futurepop rant even inzettenquote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:46 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Maar tis zo leuk om te zeiken over dingen die je bagger vindt...
Heb je misschien een negatief puntje over The Cure?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:50 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ook weer zo. Als je een uurtje of 3 hebt, zal ik mijn futurepop rant even inzetten
VNV nation is..... ?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:50 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ook weer zo. Als je een uurtje of 3 hebt, zal ik mijn futurepop rant even inzetten
Kun je die ouwe sokken van Iron Maiden gelijk even meenemen als je toch bezig bentquote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:51 schreef Seborik het volgende:
[..]
Heb je misschien een negatief puntje over The Cure?
Vooral Fear of The Dark, want als er een kutalbum van Maiden is, dan is dat het wel.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:00 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Kun je die ouwe sokken van Iron Maiden gelijk even meenemen als je toch bezig bent
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:09 schreef bartrid het volgende:
de korte versie: vnv nation, apoptygma berzerk en al die andere bands zijn inspiratieloze bands die steeds dezelfde albums uitbrengen met een standaard 4/4 beat, mislukte techno synths en gay vocalists die veel te veel naar Depeche Mode geluisterd hebben. (en DM vind ik zwaar ok).
Niks over de Cure, da's gewoon een goeie band
nee, ook assemblage 23 (of beter ass23quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:15 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ben het geheel met je eens ook nogDe enige positieve uitzondering op deze regel vind ik assemblage23, die iig probeert variatie in het thema te brengen (en daar ook in slaagt!). Hoewel ook sommige nummers van hem bedriegelijk veel overhellen naar depeche mode
"Een mooie dag, een mooie dag............. voor de dood"quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:21 schreef T1andonly het volgende:Radiohead vind ik toch afentoe leuker.
Blof is vrolijker volgens mij
Zoveel zijn het er niet.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:38 schreef Zander het volgende:
[..]
In ieder geval heb ik over beide bands nu wel genoeg tong80 topics gezien [afbeelding]
Die bands zijn, op hun hits na, ook allemaal crapquote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:19 schreef bartrid het volgende:
[..]
nee, ook assemblage 23 (of beter ass23) kan dat niet
.
oh en dan kan ik ook gelijk de hele EBM scene met bands als Hocico, Funker Vogt en Suicide Commando afmaken
The beatles waren gedurende de beginperiode van hun bestaan ook niet meer dan een sullig boybandjequote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:17 schreef Zander het volgende:
Kunnen we niet wat echt heilige huisjes gaan omtrappen. The Beatles of zo, of Joy Division of the Pixies of Lou Reed of zo? Da's toch veel leuker...
Assemblage heeft mij nooit zo kunnen boeien, maar doe eens een aanbeveling dan, check ik het nog een keer uit...quote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:51 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Die bands zijn, op hun hits na, ook allemaal crap
Assemblage is cool!
De plaat failure vind ik erg sterk, met name king of insects, i am the rain, naked, longevity en dissapointquote:Op vrijdag 16 juli 2004 18:20 schreef bartrid het volgende:
[..]
Assemblage heeft mij nooit zo kunnen boeien, maar doe eens een aanbeveling dan, check ik het nog een keer uit...
Ik wist het nog niet. Maar ik ben dan ook niet echt een Tong80-volger.quote:Op woensdag 14 juli 2004 00:22 schreef webfreak het volgende:
Er zijn mensen die 't daarmee eens zijn
Geen tong80 volger ?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 22:08 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik wist het nog niet. Maar ik ben dan ook niet echt een Tong80-volger.
Muse is echt het ergst van allemaal, die zingende astma-aanval.![]()
Zolang je er maar niet zuur van wordt.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 22:04 schreef tong80 het volgende:
On topic weer.
Blöff is een schande voorr de nederlandse taal.
Radiohead een schande voor de mens in het algemeen.
Seborik, mijn knipoog is nog nooit zo dik geweest.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 22:17 schreef Seborik het volgende:
[..]
Zolang je er maar niet zuur van wordt.
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 22:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Seborik, mijn knipoog is nog nooit zo dik geweest.
De hele EBM scene en dan de slechtste bands opnoemen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:19 schreef bartrid het volgende:
[..]
nee, ook assemblage 23 (of beter ass23) kan dat niet
.
oh en dan kan ik ook gelijk de hele EBM scene met bands als Hocico, Funker Vogt en Suicide Commando afmaken
Dat kan jij vinden, maar je bent er maar wat blij mee, dan kun je tenminste lekker zeiken toch?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 22:04 schreef tong80 het volgende:
On topic weer.
Blöff is een schande voorr de nederlandse taal.
Radiohead een schande voor de mens in het algemeen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |