Ignorance is bliss though ignorance is Self Sustaining.
Ignorantie is zalig maar het is ook zichzelf in stand houdend
Woord vooraf .. goed dat je dit topic geopend hebt .. neem even de tijd om het te lezen en om het in je op te nemen voordat je op reageer drukt, zo ook heb ik de tijd genomen om dit te schrijven, sterker nog zeuren om een slotje,spelvouten etc bewijst enkel de stelling. voel je ook niet op de tenen getrapt dat ik iemand ignorant zou vinden. je hoeft ook niet intellegent te zijn om iets te negeren .... andersom je hoeft ook niet dom te zijn om iets te negeren .... en ... iedereen die iets negeerd is ook niet perse wel of niet intellegent ..... intelegentie is ook niet relevant aan ignorant .... als je al een microseconde afgeleid word kan dit al veroorzaken dat je iets negeert.
Laten we beginnen bij ignorance is bliss, ignorantie is zalig. Het niet weten van iets is heerlijk. Soms ziet men dit wel eens langskomen en dan kan het zijn dat je er over nadenkt. Een groot deel van wat er achter staat is ook weer verbonden aan de inhoud van wat je niet zou weten. Maar in basis als je niet weet dat er iets gebeurd hoef je er ook niet druk mee te houden. Kijk menig persoon kan nu al beamen dat er meer gebeurd dan waar je druk over moet zijn, het is immers ver van je bed. Net zo ver als de afstandsbediening om het journaal weer uit te drukken. Interessanter is het dat dit helemaal niet zo ver van je bed is. Waar denk je dat je bed staat ?
Maar dit op zich is niet het probleem, om als mens te leven heeft men eten nodig. Water helpt ook zeker mee, beetje natuur zou ook geen kwaad kunnen. Vrienden, familie. geloof mss en ik sla er een paar over, .. nou is het zo dat we dus tegenwoordig werken om ons eten te kopen, wat op zich niet erg is, maargoed je komt thuis en kijkt het nieuws en of je doet je ding, hoopt de maatschappij. Je kan ook afgezonderd op een eiland zitten maar deze maatschappij vertegenwoordigd de massa en andersom .. zelfs al zit je op een eiland staat dit eiland nog wel ergens
op deze planeet.. goed dit nieuws van de journalen verteld genoeg om al de stelling ignorantie is zalig te bevestigen…. Nou bestaan er op het internet dus diverse sites die gegevens ( gegevens hoeven idd niet altijd waar te zijn maar dit zijn gegevens totdat je het verwerkt waarmee het _voor jou_ al dan niet
interessante informatie is ) verstreken over zaken die je inderdaad ook liever niet wil weten als je er over nadenkt.
over dat er achter het bedrijfsleven (inclusief de media) en de overheden diverse sleutelpersonen zouden zitten (direct of indirect natuurlijk). Over dat er bepaalde zaken niet waar zijn zoals ze weergegeven worden door de media … denk aan 9-11 (niet dat er geen vliegtuigen gebruikt zijn maar dat er weing van klopt.,zoals ze het vertellen (93?.documenten voor grote rechtzaken? ).. terrorisme an sich (is het niet interessant
waarom er een daad van terreur gepleegd word ? , waartegen uberhaupt ? ) . of de video rondom Nick Berg echt was, niet dat hij nu niet dood is maar dat er dingen misschien niet kloppen (gevangenispak, dikke iraki's met skimaskers en gymschoenen .de overschaduwing van gebeurtenissen in amerikaanse gevangenissen ). Dat er een systeem uitgerold kan worden waarin we allemaal slaven zijn, hoewel dit al misschien dichter bij is dan je wilt weten
[en dit is een zeer selecte greep uit de theorieen die bestaan]
voordat je nu dus inhoudelijk op deze punten reageert, de zin daarboven even herhalen, dit bewijst namelijk de stelling ignorance is bliss, het niet weten is al heerlijk, vertel me nou niet dat als je dit nog niet wist je nu blij bent dat je het nu weet, en als gezegd, als je niet weet, _wat_ je niet weet kan je er ook niet over zeggen of het lekker is dat je het niet weet, maar ik kan me voorstellen dat het nu angstig word als je dit nog niet wist.
Een stapje verder dan maar, het niet weten van zaken en het niet willen weten is oorzaak en gevolg van het niet weten maar de maatschappij probeert je onwetend te houden, al dan niet bewust. Een simpel voorbeeld, er is een reclamemaker en verkoper die geld wil om zijn eten te kopen, deze man (vrouw natuurlijk ook) heeft eens een blauwe maandag en maakt een spotje voor een bedrijf die glashard liegt in dit spotje, een grof voorbeeld, welke Jip en Janneke taal ?. Een mooie zin over de patriot act (tegen terrorisme in amerika waarmee eigenlijk de stap naar een politiestaat daar snel is gemaakt ).. ja idd door die Alex
quote:
Ze gaan ervan uit dat je deze wetsvoorstellen niet leest
Mijn stapje verder bemerk ik, is zelfs dat ze er niet alleen vanuit gaan dat het niet gelezen word maar dat er ook nog eens niet bij gedacht moet worden. Waardoor ik weer op me eigen stelling kom .. ignorantie is zalig. Maar ook zichzelf in stand houdend.
Ik wil enkel bereiken dat men zelf overal bij na blijft denken, hoe logisch het ook gepresenteerd kan worden, een goed voorbeeld vind ik zelf de opening van een journaal laatst
quote:
in Mexico zien zij ze vliegen , maar dan letterlijk
bij voorbaat levert dit bij veel mensen dus de reactie ze zien ze vliegen. [gniffel] dus het moet wel onwaar zijn. En zo spannend zijn die bolletjes niet om te zien in dat filmpje, nou kijk dat is iets wat ik wel wil toegeven (het was niet spannend om te zien
op het journaal , maar daarbij zijn de minst interessante beelden van de gehele case gebruikt, die dus al dan niet opzettenlijk niet belicht word dus). Dan nog was het na enige tijd discussiëren binnen het leger die de beelden opgenomen had bij hun (zeggen ze) onbekend uiteindelijk en een aardige legerman heeft in overleg deze beelden doorgespeeld naar buiten het leger. Wat het is weet ik zelf ook niet maar ik heb in die discussie wel bemerkt dat er velen zijn die me de self sustaining ignorance bewezen.
Eindwoord
Wat wil je nou bereiken ?
Blijf overal bij nadenken, hou op met schaap te spelen, voordat je het weet heb je een tag in je oor. (letterlijk, de tag). Hoe ironisch dat ik dat voorkauw, inderdaad maar dat risico durf ik te nemen.
OP is
Get chipped!! menselijke chippromo-campagne .. nieuw bericht ... reactie was
Get chipped!! menselijke chippromo-campagneWaarom bok je niet op naar WFL ?
Ik wil juist de massa bereiken, ondanks dat ik me bewust ben van dat als de massa gaat denken en met ze allen iets uitoefenen of gewoon al degene die het hardst de nieuwe waarheid roept volgen ze dit nog als massa doen .. details en enkel de stelling bewijzend, als ze maar niet alleen wakker worden, maar ook wakker blijven.
Heeft dit topic zin ?
Als het er al 1 meer is .. ja, kijk ff anderzijds, die vraag alleen al is bewijs van de stelling.
Wat bedoel je nou met die sites? ..
Kijk gerust maar hou rekening dat niet enkel de mainstream media onwaarheden verteld (maar onderdeel van de alternatieve media is dat er ook belicht word dat de mainstream media enkelzijdig en partijdig is, ironisch, jup), verder ga ik hier nu geen 20 of meer links neerzetten omdat dit helaas ook onderdeel is van de self sustaining ignorance, het is namelijk ook niet dat er weinig sites zijn die een alternatieve kant vertellen maar dat het aanbod hiervan werkelijk onvoorstelbaar is,(zo groot dat het al een reden is om te negeren ..kost tijd en ik open liever een biertje en een zak chips enz enz) ikzelf heb een kleine 24.000 individuele webpagina's opgeslagen die ik nog 'even' moet doornemen. . ignorance is bliss. Je kan nu nog tussen de rode en de blauwe pil kiezen, zegmaar , maar als je tot zover meedacht .. toppie .. ik wil wel enkele groten neerzetten maar ik voorzie weer een reactie over een item die een site fout heeft, beweerd door iemand die meedraait in de complete stelling
Wil iemand me gaarne bewijs leveren dat ignorantie niet zichzelf in stand houd en ik verkeerd zit te denken...
Maakt het nou echt uit dan ?
Nee uiteindelijk _zijn_ we ook allemaal de klos we leven niet eindeloos maar ik denk dat het onderkennen van dat het journaal niet een ver van je bed show is maar dat je bedje op de wereld staat al een goed begin is .. daarnaast wakker blijven hetgeen letterlijk ;
de ver * IN je bed show, ja inderdaad in je bed
![]()
zou al een hint moeten zijn.
{nogmaals aan de mods... er is een reden om dit in GC te gooien en wees ajb zeer duidelijk waarom (als) men dit topic gesloten heeft ... wees niet zo aardig om de stelling op die manier te bewijzen ik zoek naar bewijs tegen deze stelling)
[ Bericht 0% gewijzigd door coz op 13-07-2004 19:13:53 (… ..lol) ]