abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20598405
In een topic over nationalisme kwam dit onderwerp weer op. Keer op keer zeg ik dat ik alleen een hekel heb aan fundamentalistische muzelmannen, die boodschap schijnt niet echt goed door te komen in de hoek van mijn linkse broeders. Dus bij dezen een topic om te beoordelen wanneer een muzelman in aanmerking komt voor het etiket 'gematigd'. De drie voorwaarden:

1. Voor de scheiding tussen kerk en staat; tegen oplegging vd islamitische wetgeving; onderschrijving van onze Grondwet in grote lijnen.1
2. Geen hekel hebben aan joden, homo's of welke groep dan ook.
3. Tegen elke vorm van aanslagen op burgers, van welke groep dan ook.

Niet al te moeilijk, he? De gemiddelde christen voldoet eraan. Nog enkele voorwaarden om te bepalen of iemand geintegreerd is:

1. De Nederlandse taal goed spreken, zonder irritant accent
2. Acceptatie van onze Grondwet
(ja, er is enige overlap).

Wat vinden jullie van deze voorwaarden? Redelijk of niet?

1 In grote lijnen, daarmee bedoel ik dat de belangrijkste artikelen vd Grondwet onderschreven moeten worden. Als een muzelman het oneens is met artikel 23 vd Grondwet maakt dat hem nog niet fundamentalistisch.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:39:55 #2
3542 Gia
User under construction
pi_20598510
Vind wel dat iedereen tegen oplegging van welke religieuze wetgeving ook moet zijn. Niet alleen islamitische wetgeving. Stel dat de Jehova's aan de macht komen.!!!
pi_20598600
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:39 schreef Gia het volgende:
Vind wel dat iedereen tegen oplegging van welke religieuze wetgeving ook moet zijn. Niet alleen islamitische wetgeving. Stel dat de Jehova's aan de macht komen.!!!
Die zijn net zo gestoord als fundamentalistische muzelmannen, ja. Gelukkig zijn er een stuk minder Jehova's en muzelmannen, en ik hoop, een stuk minder Jehova's dan muzelmannen die niet aan deze voorwaarden voldoen.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:45:01 #5
13250 Lod
Sapere aude!
pi_20598677
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
2. Geen hekel hebben aan joden, homo's of welke groep dan ook.

Niet al te moeilijk, he? De gemiddelde christen voldoet eraan. Nog enkele voorwaarden om te bepalen of iemand geintegreerd is:
Geloof niet dat de meeste christelijke instanties zo blij zijn met homofilie hoor.
quote:
1. De Nederlandse taal goed spreken, zonder irritant accent
2. Acceptatie van onze Grondwet[/i] (ja, er is enige overlap).
Probleem is dat de gemiddelde Nederlander al niet aan 1 voldoet. Wat doe je met die mensen?
GNU Terry Pratchett
  Moderator dinsdag 13 juli 2004 @ 15:47:54 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20598738
zonder accent ... en haags, fries, gronings?

of is het dan dialect?

imo is iemand geintegreerd alstie zonder hulp van derden legaal kan leven in Nederland.

dat was het, meer hoeft niemand te doen van mij

(uitzonderingen voor bv gehandicapten daargelaten natuurlijk)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_20598771
Voor fundamentalistische moslims is het moeilijk een verschil geloof en politiek los van elkaar te zien. Zo werd in de beginperiode van de Islam door Mohammed zelf de godsdient gebruikt voor politieke doeleinden. De verlichtte islamitische gelovigen zullen dit misschien wel los van elkaar kunnen zien, maar van degene die een land willen gebaseerd op de islam zullen politiek en geloof niet los van elkaar zien.
Dat dit niet werkbaar is, is al vaker in de geschiedenis naar voren gekomen, schijnbaar willen deze fanatiekelingen geen lering trekken uit de geschiedenis.
pi_20598842
Lekker subjectief, maar dat mag, het is immers je mening.

Mooi hoe je weer muzelman gebruikt, .
pi_20598843
Maar voor de rest voldoet zeker 90% van de allochtonen aan je voorwaarden Dora. Wat is nu je punt?
pi_20598852
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:45 schreef Lod het volgende:
Geloof niet dat de meeste christelijke instanties zo blij zijn met homofilie hoor.
De instanties die een hekel hebben aan homo's zijn dan ook fundamentalistisch.
quote:
Probleem is dat de gemiddelde Nederlander al niet aan 1 voldoet. Wat doe je met die mensen?
Wel degelijk. Ik kom zelden een Nederlander tegen die een irritant accent heeft, en dat terwijl ik in Den haag woon. Maar ja, dat zal wel liggen aan het feit dat ik in een beschaafd deel van Den Haag woon.
pi_20598879
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:47 schreef sp3c het volgende:
zonder accent ... en haags, fries, gronings?

of is het dan dialect?
Hoewel ik daar ook niet al te blij mee ben, vind ik het toch niet te vergelijken met een gangster-Marokkaans accent.
pi_20598898
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Maar voor de rest voldoet zeker 90% van de allochtonen aan je voorwaarden Dora. Wat is nu je punt?
Goed. Als ik het voortaan heb over fundamentalistische muzelmannen en niet-geintegreerde en criminele allochtonen weet je dat ik het heb over 10procent vd allochtonen. Beticht me dan ook nooit meer van Turken- of moslimhaat.
pi_20598927
Ga nou niet verongelijkt roepen dat iedereen je altijd verkeerd begrijpt Dora (zie OP). Ik heb je posts gelezen, en je maakt het er zelf naar. Nu ook weer met het consequente gebruik van het woord muzelman in plaats van moslim.
pi_20598941
Ik vind het goede voorwaarden. Mensen die hier willen wonen moeten zich aanpassen aan de normen en waarden die hier gelden. Je moet het zien als je bij iemand op bezoek gaat en daar is het gebruikelijk om bijv. jeschoenen uit te trekken. Je doet dat thuis nooit maar omdat je op bezoek bent bij iemand anders heb je respect voor de regels die daar gelden en trek je dus je schoenen uit. Als je het daar niet mee eens bent ga je daar niet op bezoek en blijf je thuis.

Dit voorbeeld moet je even door trekken naar de huidige allochtonen en je begrijpt de moraal van het verhaal.
pi_20598945
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ga nou niet verongelijkt roepen dat iedereen je altijd verkeerd begrijpt Dora (zie OP). Ik heb je posts gelezen, en je maakt het er zelf naar.
Want? Heb je ook nog argumenten, of zit je maar wat te blaten, zoals je dat zo vaak doet in het Feedback-topic?
quote:
Nu ook weer met het consequente gebruik van het woord muzelman in plaats van moslim.
.
Wat is daar mis mee?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:55:55 #16
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_20598951
Veel moslims willen hun geloof geintegreerd zien in de wetgeving. Ze zijn ervan overtuigt dat autonomie te ver wordt doorgevoerd in westerse maatschappij wat dus tot normvervaging, sodomie etc. kan leiden.
Tja ik denk er anders over maar dat is vaak de toon van kritiek.
"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_20598953
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Goed. Als ik het voortaan heb over fundamentalistische muzelmannen en niet-geintegreerde en criminele allochtonen weet je dat ik het heb over 10procent vd allochtonen. Beticht me dan ook nooit meer van Turken- of moslimhaat.
Nou nee, jij beweert daarnaast ook altijd dat een erg groot deel wel fundamentalistisch is. Dat is nooit 10 procent. Ik zeg dat het maximaal 10 procent is, jij zit waarschijnlijker eerder in de buurt van 50%. Correct me if I am wrong.

Voorlopig beticht ik je dus wel van Turken- of moslimhaat.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:56:55 #18
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_20598992
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:55 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het goede voorwaarden. Mensen die hier willen wonen moeten zich aanpassen aan de normen en waarden die hier gelden. Je moet het zien als je bij iemand op bezoek gaat en daar is het gebruikelijk om bijv. jeschoenen uit te trekken. Je doet dat thuis nooit maar omdat je op bezoek bent bij iemand anders heb je respect voor de regels die daar gelden en trek je dus je schoenen uit. Als je het daar niet mee eens bent ga je daar niet op bezoek en blijf je thuis.

Dit voorbeeld moet je even door trekken naar de huidige allochtonen en je begrijpt de moraal van het verhaal.
Hoe doe je dat dan met de gastarbeiders die in de jaren 70 hier zijn gekomen en nooit zich hebben hoeven aanpassen?
pi_20598993
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nou nee, jij beweert daarnaast ook altijd dat een erg groot deel wel fundamentalistisch is. Dat is nooit 10 procent. Ik zeg dat het maximaal 10 procent is, jij zit waarschijnlijker eerder in de buurt van 50%. Correct me if I am wrong.
Goed. Ik neem mijn uitspraken daarover terug, noem geen percentage maar heb het slechts over mensen die niet aan deze voorwaarden voldoen. Goed genoeg?

Vind je deze voorwaarden trouwens redelijk?
pi_20598994
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:55 schreef joeplemmens het volgende:
Echte moslims willen hun geloof geintereerd zien in de wetgeving. Ze zijn ervan overtuigt dat autonomie te ver wordt doorgevoerd in westerse maatschappij wat dus tot normvervaging, sodomie etc. kan leiden.
Tja ik denk er anders over maar dat is vaak de toon van kritiek.
Je hebt gelijk. Ik zal dan ook wel geen echte moslim zijn.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:57:07 #21
13250 Lod
Sapere aude!
pi_20599001
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:52 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Wel degelijk. Ik kom zelden een Nederlander tegen die een irritant accent heeft, en dat terwijl ik in Den haag woon. Maar ja, dat zal wel liggen aan het feit dat ik in een beschaafd deel van Den Haag woon.
Ik heb het niet alleen over accenten, daar kan iemand niet zoveel aan doen. Persoonlijk vind ik het ook niet echt storend (behalve Brabants en Limburgs, zal wel een oud jeugdtrauma zijn). Het gaat mij om de kennis van de nederlandse taal en het kunnen communiceren daarin.
GNU Terry Pratchett
pi_20599012
Waarom mogen mensen geen hekel aan andere mensen hebben? Ik heb ook een hekel aan jou Dora
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:57:40 #23
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_20599015
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik zal dan ook wel geen echte moslim zijn.
ja misschien verkeerd uitgedrukt.... ik zal het aanpassen.
pi_20599020
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:55 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
.
Wat is daar mis mee?
...

Reltopic, deze kan dicht, .
pi_20599042
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:57 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik heb het niet alleen over accenten, daar kan iemand niet zoveel aan doen.
Een Marokkaanszzzze jongen kan er ECHT nietszzzz aan veranderen, ik zweer het je, dat hij met zzzzzo'n irritantzzzz akzzzzent spreekt? Klets niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')