Ach Acient... termen als TS of topicstarter zijn normaal op Fok..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:36 schreef Acient het volgende:
Is het nu zo moeilijk om me bij m'n naam te noemen.
Daarnaast, ben ik nog steeds onder de impressie dat dit land aan vrijheid van meningsuiting doet, maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Je gebruikt weasel words om binnen de grenzen te blijven... Zie Sagans balloney kit.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:40 schreef Acient het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet.
* Acient start hier nooit meer topics. Ik me in het halve eerste deel lopen afvragen wat dat in 's hemelsnaam betekende al had ik vrij snel door dat het op mij sloeg.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Om iemand TS te noemen als hij/zij topicstarter is, is gewoonte op Fok!. Niet persoonlijk.
Ach, ik zou me niet druk maken of je TS of Acient genoemd wordt, je heet toch ook niet echt Acient, of wel?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:38 schreef Acient het volgende:
[..]
Rustig Klompendanser, ik erger me op dit moment meer aan het feit dat meneer weigerd mijn naam te typen in plaats TS of Topicstarter dan het feit dat er (weer eens) paralellen met het Duitse regime '33 (toch?) '45 worden getrokken, daar ben ik wel aan gewent.
Ach, jij bent ook niet islamkritisch.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mij vindt-ie niet stuitend hoor.
Ik zei net dat ik tegen fundamentalisme was. Hoezo niet islamkritisch??? Ga anders maar aan KB vragen...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ach, jij bent ook niet islamkritisch.
Kijk Ryan, hier op Fok is het taboe om onderwerpen aan te kaarten die iets te maken hebben met moslims. Iedere seculier hier is wel tegen fundamentalisme, maar mensen die er echt actief kritiek op uiten worden door Bluesdude betiteld als 'stuitend'quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zei net dat ik tegen fundamentalisme was. Hoezo niet islamkritisch??? Ga anders maar aan KB vragen...
In jouw geval zijn de vergelijkingen terecht...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:42 schreef Acient het volgende:
] Niet vreemd inderdaad, iedereen die Nationalistische uitingen doet, extreem of minder extreem word al snel vergleken met de Nazi's al dan niet te recht.
Jij hebt dit topic toch niet gestart? Jij had deel 1 gestart!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:38 schreef Acient het volgende:
[..]
Rustig Klompendanser, ik erger me op dit moment meer aan het feit dat meneer weigerd mijn naam te typen in plaats TS of Topicstarter dan het feit dat er (weer eens) paralellen met het Duitse regime '33 (toch?) '45 worden getrokken, daar ben ik wel aan gewent.
Dat wist ik niet, maar ok.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ach Acient... termen als TS of topicstarter zijn normaal op Fok..
Idd doet dit land aan vrije meningsuiting.
Je krijgt kritiek en dan kruip je in de slachtofferrol: ..ik mag mijn mening niet uiten.
Als een kind op groeit met 2 culturen in huis zit hij/zij daartussen gevangen, de ouders kunnen soms compleet andere denkbeelden hebben over bepaalde zaken zoals om maar iets simpels te noemen wie het huishouden doet en hoeveel daarvan. Verder zal dat kind nooit echt bij de etnische groep van de moeder nog bij de etnische groep van de vader horen maar er meest waarschijnlijk ergens tussen in bengelen. (om terug te vallen op mijn voorbeeld Soedanees met Nederlander) Verder denk ik ook dat het verwarrend voor een kind is, hij/zij krijgt van uit twee culturen de normen en waarden mee en zal (vermoed ik) opgegeven moment toch door de bomen het bos niet meer zien.quote:Ik zit telkens te vragen of je meer wilt vertellen over je mening..bijv Frank Rijkaard.
Go on...uit je mening dan over die voorbeelden
Dan heb ik een geheel andere kijk. Ik heb weldegelijk flinke kritiek geuit op de Islam op Fok!, al van stonde af aan. Ook ivm Israël. Nogmaals vraag maar aan KB. Het is evenwel niet mijn gimmick. Aan de andere kant zie je hier polarisatie optreden en polarisatie schept nu eenmaal valse divisies. Als de uiterste consequentie van mijn kritiek op de Islam zou inhouden dat ik een potje ga tieren en schelden op de Islam of moslims dan wel moslim users van dit forum dan doe ik daar niet aan mee. Mijn tolerantie is groter dan de rigiditeit van mijn Islamkritiek en dus zie je me niet bij de "Islambashers om het bashen". Voorts ben ik van mening dat er een verband bestaat tussen het Westers Fundamentalisme van na het vallen van de muur en de globalisatie en de ontwikkeling van moslimfundamentalisme.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:45 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Kijk Ryan, hier op Fok is het taboe om onderwerpen aan te kaarten die iets te maken hebben met moslims. Iedere seculier hier is wel tegen fundamentalisme, maar mensen die er echt actief kritiek op uiten worden door Bluesdude betiteld als 'stuitend'.
Hij noemde zelfs sjun racistisch.
Ik heet inderdaad niet echt Acient (zou wel een vreemde naamkeuze zijn geweest van mijn ouders) maar op het internet wel en daar word ik ook graag zo genoemt.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:42 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Ach, ik zou me niet druk maken of je TS of Acient genoemd wordt, je heet toch ook niet echt Acient, of wel?Ik denk niet dat ze je daar mee willen of kunnen kwetsen.
Dit meen je niet!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:51 schreef Acient het volgende:
Omdat deze mensen dus niet meer zo iets hebben als een echt thuisland ben ik er voor om ze dan maar gewoon hier te laten (want tja waar stuur je ze heen land van de andere ouder, daar horen ze net zo veel als hier) hun leven te laten uitleven, echter wil ik wel voorkomen dat zij nog nazaten hier achter laten.
Schijnbaar ben dan ook gelijk de TS van deel 2quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij hebt dit topic toch niet gestart? Jij had deel 1 gestart!
Uhm, eigelijk wel, ik vind dat iemand met ouders van twee behoorlijk verschillende gebieden geen thuis hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit meen je niet!
Ik denk dat deze discussie zijn hoogtepunt al een poosje geleden gepasseerd is. Het is duidelijk dat het posten van niet realistische oplossingen voor cultuurverschillen geen nut heeft. Ik vraag mij overigens af in welke mate cultuurverschillen verantwoordelijk zijn voor de maatschappelijke onvrede die sommige posters hier ventileren. Ik mis ook emotie in de discussie, is dat verboden ?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In jouw geval zijn de vergelijkingen terecht...
Maar goed..je beweert dat je Frank Rijkaard niet kent?
Wat wil je dan doen met een kind van een surinaamse vader en hollandse moeder.
Uit je mening dan....
Daar kan het kind weinig aan doen en wat maakt jou dat nu eigenlijk echt uit?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:55 schreef Acient het volgende:
[..]
Uhm, eigelijk wel, ik vind dat iemand met ouders van twee behoorlijk verschillende gebieden geen thuis hebben.
Een kind geboren uit een Nederlander en een Spanjaard, bijvoorbeeld, die gewoon als Nederlander wordt opgevoed, is toch niks mis mee! En dan nog: Hoever ga je terug? Ik heb 9 generaties geleden 1 Italiaanse voorvader, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:55 schreef Acient het volgende:
[..]
Uhm, eigelijk wel, ik vind dat iemand met ouders van twee behoorlijk verschillende gebieden geen thuis hebben.
Ik denk dat zij stilzwijgend bedoelt dat onze Westerse beschaving gevaar loopt teloor te gaan. Laten we wel zijn na 9/11 is er ineens een groot onbehagen ontstaan in de Westerse cultuur. Daarnaast zie je prangende vragen opduiken over de toekomst. Belangrijkste is dat door de demografische ontwikkelingen de verzorgingsstaat niet meer is op te houden. Mensen ontwikkelen verschillende ideeën om op beide of op 1 van deze grote vragen een antwoord te vinden. De antwoorden zijn in principe erg oud, niet nieuws aan.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:00 schreef PH52 het volgende:
[..]
Ik denk dat deze discussie zijn hoogtepunt al een poosje geleden gepasseerd is. Het is duidelijk dat het posten van niet realistische oplossingen voor cultuurverschillen geen nut heeft. Ik vraag mij overigens af in welke mate cultuurverschillen verantwoordelijk zijn voor de maatschappelijke onvrede die sommige posters hier ventileren. Ik mis ook emotie in de discussie, is dat verboden ?
Wat ik verder mis zijn inhoudelijk argumenten. Er is door diverse users gevraagd : Ancien, wat is dan die cultuur die gevaar loopt ? Als dat niet duidelijk gesteld wordt kun je ook niet constructief aan het werk en blijf je elkaar van alles kwalijk nemen, zelfs totaal niet ter zake doende elementen als leeftijd worden aangevoerd.
Kom met nieuwe argumenten of: slotje ?![]()
Nee...deze opvatting van je strookt niet met de vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:51 schreef Acient het volgende:
Er word mij op dit moment naar mijn hoofd gesmeten dat ik criminele denkbeelden, dat strookt niet met vrijheid van meningsuiting.
Jij heb een minachting voor halfbloedjes, dus bespaar me even je bezorgdheid van gevangen tussen 2 culturen..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:51 schreef Acient het volgende:
Daarnaast vind ik dat iemand op het land van zijn/haar voorouders hoort, welk land is dat in het geval van zo'n kind? Omdat deze mensen dus niet meer zo iets hebben als een echt thuisland ben ik er voor om ze dan maar gewoon hier te laten (want tja waar stuur je ze heen land van de andere ouder, daar horen ze net zo veel als hier) hun leven te laten uitleven, echter wil ik wel voorkomen dat zij nog nazaten hier achter laten.
Volgens mij heb ik al ergens in deel 1 gezegt 150 jaar, dat leek me op zich wel een realistische grens.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Een kind geboren uit een Nederlander en een Spanjaard, bijvoorbeeld, die gewoon als Nederlander wordt opgevoed, is toch niks mis mee! En dan nog: Hoever ga je terug? Ik heb 9 generaties geleden 1 Italiaanse voorvader, bijvoorbeeld.
Nogmaals, ik aan geen enkel kleurtje een hekel, ik maak geen onderscheid op gebied van ras maar op gebied van cultuur.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee...deze opvatting van je strookt niet met de vrijheid van meningsuiting.
Halfbloedjes willen castreren noem ik crimineel.
Er spreekt een minachting uit voor mensen van een andere ras.
En dat is mijn vrijheid van meninsuiting die ik niet mag zeggen van je..
[..]
Jij heb een minachting voor halfbloedjes, dus bespaar me even je bezorgdheid van gevangen tussen 2 culturen..
Je doet het voorkomen dat het (castratie) allemaal voor hun eigen bestwil is.
Je opvatting dat mensen moreel verplicht zijn op het land van hun voorouders te wonen is flauwekul....en is een smoes om niet te hoeven zeggen: jullie moeten oprotten.
In jouw denkwereld zijn 'halfbloedjes' op zich een gevaar en je breit dat goed met : hun cultuur is niet de onze..Maar er zijn zat halfbloedjes die prima nederlands zijn in hun doen en laten.
Jij maakt dat onderscheid niet dus de mate van nederlandszijn van halfbloedjes.
Voor jou is het allemaal een gevaar...bah..die donkere mensen, niet dan ?
Was ongeveer de grens van een SS'er om aan te tonen dat hij Arisch was, niet??? Nou daar heb je het dus al ik ben zwaar fout. Dus wat moet er met mij gebeuren? Castreren maar?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:10 schreef Acient het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik al ergens in deel 1 gezegt 150 jaar, dat leek me op zich wel een realistische grens.
Die meningsverschillen kunnen inderdaad niet voorkomen als beide ouders uit dezelfde cultuur komen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:51 schreef Acient het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, maar ok.
Er word mij op dit moment naar mijn hoofd gesmeten dat ik criminele denkbeelden, dat strookt niet met vrijheid van meningsuiting.
[..]
Als een kind op groeit met 2 culturen in huis zit hij/zij daartussen gevangen, de ouders kunnen soms compleet andere denkbeelden hebben over bepaalde zaken zoals om maar iets simpels te noemen wie het huishouden doet en hoeveel daarvan.
Ik kan me niet herinneren als kind me ooit druk gemaakt te hebben om cultuur. Zoals het thuis was, was het gewoon normaal. Ik denk dat dit voor vrijwel ieder kind op zal gaan.quote:Verder zal dat kind nooit echt bij de etnische groep van de moeder nog bij de etnische groep van de vader horen maar er meest waarschijnlijk ergens tussen in bengelen. (om terug te vallen op mijn voorbeeld Soedanees met Nederlander) Verder denk ik ook dat het verwarrend voor een kind is, hij/zij krijgt van uit twee culturen de normen en waarden mee en zal (vermoed ik) opgegeven moment toch door de bomen het bos niet meer zien.
Ik deel je mening hier niet, maar het kind lijkt me thuis te horen in het land waar de ouders thans wonen, ook niet zo moeilijk toch?quote:Daarnaast vind ik dat iemand op het land van zijn/haar voorouders hoort, welk land is dat in het geval van zo'n kind?
Oftewel, feitelijk ontken je dat ze rechten hebben om in Nederland te verblijven, ontken je dat het Nederlanders zijn. Nog sterker, je ontkent de grondwet en daarmee de constitutie waar de volledige Nederlandse wet en cultuur op is gebaseerd.quote:echter wil ik wel voorkomen dat zij nog nazaten hier achter laten.
Wel racistisch of niet...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:11 schreef Acient het volgende:
Nogmaals, ik aan geen enkel kleurtje een hekel, ik maak geen onderscheid op gebied van ras maar op gebied van cultuur.
Als het aan mij lag, ja. Helaas ligt het niet aan mij, dus je mag nogsteeds zelf kiezen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Was ongeveer de grens van een SS'er om aan te tonen dat hij Arisch was, niet??? Nou daar heb je het dus al ik ben zwaar fout. Dus wat moet er met mij gebeuren? Castreren maar?
Nee. Ook iemand ve ander ras kan onze cultuur overnemen en een volwaardig deel van onze cultuur worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wel racistisch of niet...
Ow, sorry, overheen gelezen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:10 schreef Acient het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik al ergens in deel 1 gezegt 150 jaar, dat leek me op zich wel een realistische grens.
Als je het over mijn spelling hebt. Ik ben ligt woordblind, dus het verbaasd me niet dat het af en toe vol spelfouten zit. Tenzij ik elke post langs word haal zal hier verder vrij aan te doen zijn behalve doorlezen na het typen en gewoon m'n best doen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:15 schreef Alicey het volgende:
Over halfbloedjes, de meeste halfbloedjes die ik ken die zijn de Nederlandse taal een stuk machtiger dan TS.
De enige grens die ik tot nu toe gesteld heb had niets met kleur te maken (al denken sommige daar anders over) maar met de afkomst van de voor ouders en ik geloof dat ik daarin mijn punt al meerdere malen heb herhaalt.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ow, sorry, overheen gelezen.
In de klas van mijn zoon zit een jongen die 1 Indische grootouder heeft. Dus moeder, 2 oma's en 1 opa zijn gewoon in nederland geboren van Nederlandse komaf, vader is een mengelmoes. Die grootouders zijn nu rond de 70. Stel deze jongen trouwt met een puur Nederlands meisje, dan ben je pas een 80 tot 90 jaar verder. Deze kinderen zijn gewoon zo hollands als de pest. Aan de jongen in de klas van mijn oudste zie je niet eens meer dat hij een indische opa en kwart-indische vader heeft. Goed, hij heeft zwart haar, maar moet dan iedereen met zwart haar dan maar uitsterven, want dat is niet Hollands.
wat sommige mensen niet weten is dat een kandidaat SS-er een stamboom moest overleggen om hun raszuiverheid aan te tonen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:12 schreef Ryan3 het volgende:
Was ongeveer de grens van een SS'er om aan te tonen dat hij Arisch was, niet??? Nou daar heb je het dus al ik ben zwaar fout. Dus wat moet er met mij gebeuren? Castreren maar?
Maakt niks uit ; of je een raszuiveraar bent of cultuurzuiveraar..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:18 schreef Acient het volgende:
[..]
De enige grens die ik tot nu toe gesteld heb had niets met kleur te maken (al denken sommige daar anders over) maar met de afkomst van de voor ouders en ik geloof dat ik daarin mijn punt al meerdere malen heb herhaalt.
Pssst, Bluesdude zet jij ook even je naam op de castratielijst, eventueel als solidair zijnde.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat sommige mensen niet weten is dat een kandidaat SS-er een stamboom moest overleggen om hun raszuiverheid aan te tonen.
De NSB-er Rost van Tonningen kon dat aanvankelijk niet en werd al argwanend bekeken door geloofgenoten in eigen partij en te Berlijn.
Ging dat toen ook 150 jaar terug?
Die eis van Acient over die stamboom is een selectie op ethnische afkomst.
Wie een buitenlandse overgrootouder heeft moet gecastreerd worden?
Snap ik het zo goed?
Arme Willem-Alexander dan...
Het ging terug tot 1795 oid.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat sommige mensen niet weten is dat een kandidaat SS-er een stamboom moest overleggen om hun raszuiverheid aan te tonen.
De NSB-er Rost van Tonningen kon dat aanvankelijk niet en werd al argwanend bekeken door geloofgenoten in eigen partij en te Berlijn.
Ging dat toen ook 150 jaar terug?
Die eis van Acient over die stamboom is een selectie op ethnische afkomst.
Wie een buitenlandse overgrootouder heeft moet gecastreerd worden?
Snap ik het zo goed?
Arme Willem-Alexander dan...
Als het aan mij lag, ja.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maakt niks uit ; of je een raszuiveraar bent of cultuurzuiveraar..
Je standpunt is door en door verwerpelijk
Geef dan openlijk antwoord...en niet meer draaien svp
Moet die indische jongen gecastreerd worden?
En als die Indische jongen voor 100% de Nederlandse cultuur had?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:25 schreef Acient het volgende:
[..]
Als het aan mij lag, ja.
Yip..zal het doen..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Pssst, Bluesdude zet jij ook even je naam op de castratielijst, eventueel als solidair zijnde.
Dit is een faillissement van je discussievaardigheid, een troll.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Pssst, Bluesdude zet jij ook even je naam op de castratielijst, eventueel als solidair zijnde.
Dan blijft ie een Indische jongen en hoort derhalve op het land van zijn voorouders.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
En als die Indische jongen voor 100% de Nederlandse cultuur had?
Racistisch dus.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:28 schreef Acient het volgende:
[..]
Dan blijft ie een Indische jongen en hoort derhalve op het land van zijn voorouders.
Ik had het ergens niet anders verwachten, het viel zelfs te voorspellen dat uiteindelijk bluessdude een dergelijke actie zou uithalen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:27 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Dit is een faillissement van je discussievaardigheid, een troll.
Volgens mij was Acient in de war met sterilisatie. Ik ben het daar ook niet mee eens, maar jij en anderen maken daar nu misbruik van en proberen zo nu de discussie ook failliet te laten verklaren. Jammer.
Wat is er rascistisch aan om te zeggen dat iemand op het land van zijn voorouders hoort?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Racistisch dus.
Het is geen misbruik. Ik erger me al tijden aan het extremisme op Fok! en ik niet alleen. Ik ben voor vrijheid van meningsuiting en dus ook voor het uiten van mijn protest tegen verwerpelijke ideeën.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:27 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Dit is een faillissement van je discussievaardigheid, een troll.
Volgens mij was Acient in de war met sterilisatie. Ik ben het daar ook niet mee eens, maar jij en anderen maken daar nu misbruik van en proberen zo nu de discussie ook failliet te laten verklaren. Jammer.
Als mensen het land wilt uitzetten, puur omdat hun voorouders uit een ander land komen, ben je racistisch bezig. Geen twijfel over mogelijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:29 schreef Acient het volgende:
[..]
Wat is er rascistisch aan om te zeggen dat iemand op het land van zijn voorouders hoort?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |