JA! Dat betekent voor ons weer minder sjouwen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:37 schreef drugsgebruiker het volgende:
Alsof jullie die stickers lezen.
Mensen spreken nou eenmaal liever iemand rechtstreeks aan, ik verwijs ze ook altijd door naar de klantenservice, tenzij het iets is wat ik makkelijk zelf op kan lossen natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:37 schreef Jordy-B het volgende:
mensen die bij jou gaan klagen over een management-dingetje als problemen met de verhuis/bewaarservices...
En dan vertel je ze dat ze dan de klantenservice moeten bellen, omdat je daar als postbode geen invloed op hebt... Je geeft ze een kennisgeving met het nummer en al...
En dan vooral niet bellen, maar een week later een andere postbode aan de mouw trekken...
Dat horen we graag!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:43 schreef Poerkie het volgende:
Ik heb nooit problemen met de TPG en de TPG heeft nooit problemen met mij. Zo kan het ook
Ooh hebben jullie niet zown mooi A4tje met alle huisnummers in het zwart en rood, makkelijk voor als je de huis aan huis ertussen mag zetten, scheelt een hooooooop extragesjouw en gekloot!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
maar opzich is het wel balen als je toch teveel reclame meeneemt en DAN pas zo'n sticker ziet
Sorry!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:51 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Damn , klote ban op fok , ik had zo'n mooie openingspost voorbereid. maar ok,
Dat is hier niet veel anders. De postbode begint bij het huis achter ons, maar we zien hem pas drie uur later terug.quote:[b] Dus meneer Heeft z'n post pas als allerlaatste, terwijl ik bij zn buurman begin met bezorgen
Ik weiger dat uit principe te doen, behalve als ze langslopen van het volgende huis ofsow. Het mag ook niet eens, maar als ik er eenmaal aan begin blijven ze het vragen en ben je langer bezig met de post uit de bundels te halen dan als je het normaal besteld had. Ik maak alleen uitzonderingen voor mensen die op vakantie gaan en dan nog ff snel hun post willen hebben voordat ze weg gaan. Maar verder doe ik het nooitquote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mensen die de post "alvast" vragen kunnen echt kut zijn ja, vooral als ze geen begrip tonen dat het niet zo praktisch is om eerst 3 bundels post uit je tas te halen om er bij te kunnen.
haha, ja man , moet ik ze de volgende keer weer jatten bij collega'squote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:07 schreef Beach het volgende:
En mensen die elastiekjes willen hebben
Dan ben ik al na een half uur na de tijd dat je de brief gepost moet hebben (17:00) en dan om half 6 komen ze nog aan huppelen. maar ja , we moeten staan voor kwaliteit. Ik ben de beroerste nietquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:21 schreef DJ_Fritz het volgende:
Ik ben brievenbuslichter en Ik erger me een beetje aan het feit dat er echt ELKE dag wel iemand aan komt lopen met een envelop in de hand, met de vraag: "Kan deze nog mee?"
Eigenlijk zou ik gewoon een keer moeten zeggen "Nee jij bent morgen aan de beurt, kom voortaan maar eerder!"
ja dat had ik gister nog..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:15 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Ik bezorg dus post in een achterstandsbuurt, elke dag krijg ik weer te horen die blauwe brief mag je houden en alleen de miljoen wil ik hebben
Lees nou eerste ff de openings postquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:22 schreef PLAE@ het volgende:
Ik wil ff m'n gal spugen op die medewerkers van de TPG met het niveau van het achtereind van een varken
al 3 paketten die gewoon als rembours zijn verstuurd en ook zo betaald zijn, zijn als gewone pakketjes afgeleverd zonder dat die mensen er een cent voor hoefden te betalen
Als die mensen niet zo eerlijk waren geweest had dit mij 400 euro gekost. Nu hoop ik maar dat het me 400 euro extra opelever![]()
Ja hoor, ik blijf ook altijd vriendelijk, tuurlijk zo erg is het ook weer niet! Maar van de andere kant denk ik, als je nou gewoon iets eerder was gekomen, was er niets aan de hand geweest... Vraag me trouwens ook af hoeveel mensen nou aankomen lopen als ik net weg ben.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:25 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Dan ben ik al na een half uur na de tijd dat je de brief gepost moet hebben (17:00) en dan om half 6 komen ze nog aan huppelen. maar ja , we moeten staan voor kwaliteit. Ik ben de beroerste niet![]()
neem aan dat de busjes van jullie ook een board computer hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:31 schreef DJ_Fritz het volgende:
[..]
Ja hoor, ik blijf ook altijd vriendelijk, tuurlijk zo erg is het ook weer niet! Maar van de andere kant denk ik, als je nou gewoon iets eerder was gekomen, was er niets aan de hand geweest... Vraag me trouwens ook af hoeveel mensen nou aankomen lopen als ik net weg ben.
Verder wel relaxed werk: beetje auto rijden, radiootje aan... zonnetje soms![]()
Een weerklank is altijd goed in zo'n eentonig topicquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:26 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Lees nou eerste ff de openings post![]()
![]()
Daar zijn andere topics voor ,![]()
![]()
![]()
Ik ben vakantiekrachtje, kreeg in de eerste week al te horen dat ik te hard optrok en te hard remde...achja... nog een paar weekjesquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:33 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
neem aan dat de busjes van jullie ook een board computer hebben.![]()
Ik rij op de reservere boco (sleutel om die BC te activeren) dus wil nog wel eens gas geven.... Misschien dat ik daarom deze week geen ritjes mag rijden![]()
haha, dat scheelt, ik heb nog niks gehoord over mijn rijstijl , we wachten af....quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:35 schreef DJ_Fritz het volgende:
[..]
Ik ben vakantiekrachtje, kreeg in de eerste week al te horen dat ik te hard optrok en te hard remde...achja... nog een paar weekjes![]()
1: Ik ga studeren!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:39 schreef BAC het volgende:
Precies wat hebben die TPGers het toch zwaar. ZIELIG HOOR
Ga dan studeren en kies een leuke baan!
Ik ben lekker al bruin vóórdat ik op vakantie gaquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:39 schreef BAC het volgende:
mensen met een bedrijf aan huis,midden in een ranzig grote ochtendwijk (en dan ook echt midden in hoe je m loopt) die er op staan de post vroeg te krijgen en de baas bellen als je 5 minuten later bent.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mensen die de post "alvast" vragen kunnen echt kut zijn ja, vooral als ze geen begrip tonen dat het niet zo praktisch is om eerst 3 bundels post uit je tas te halen om er bij te kunnen.
Stop toch op snotneusquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:39 schreef BAC het volgende:
stop toch opquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:56 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Stop toch op snotneus [afbeelding]
Als ik dit topic doorpluis begin jij meteen te zeuren over opleiding en IQ, ik snap niet wat dat met een bijbaantje bij TPG post te maken heeftquote:Op woensdag 14 juli 2004 00:05 schreef BAC het volgende:
[..]
stop toch op![]()
snotneus? Hoe oud zou jij zijn? sjaak banaan![]()
Hahaha ook IQ tje van 90 of wat?
quote:Op woensdag 14 juli 2004 00:05 schreef BAC het volgende:
[..]
stop toch op![]()
snotneus? Hoe oud zou jij zijn? sjaak banaan![]()
Hahaha ook IQ tje van 90 of wat?
Als je zo al je profiel invuld........quote:Persoonlijke gegevens
Voornaam: 1
Achternaam: 2
Geslacht: Man
Geboortedatum: 1979-01-18
Opleiding: 4
Beroep: 5
Hobbies/interesses: 6
Ik studeer al en ik ga vast een mooie baan vinden, aan mijn opleiding zal het niet liggenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:39 schreef BAC het volgende:
Kloptquote:Op woensdag 14 juli 2004 00:37 schreef SEX het volgende:
TPGers zijn de grootste honden ter wereld.
quote:Op woensdag 14 juli 2004 00:40 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Klopt
sterk en goed gebouwd
Aanvallend maar toch ook errug lief als het erop aankomt.
Wij beschermen onze baasjes (de post)
Jij hebt helemaal gelijk , wij zijn grote honden , dus pas maar op
WOEF!!!![]()
Klopt dat is in 1 van mijn wijken ook. Tis gewoon volgens de regels en op verzoek van de huisarts.... maar wel genaaid voor veel mensen jaquote:Op woensdag 14 juli 2004 11:19 schreef dVTB het volgende:
Aan de andere kant zijn TPG'ers in sommige zaken ook erg laks. Toen bij ons in het dorp de huisartsenpraktijk verhuisde en hun adreswijziging na een tijdje was afgelopen, gingen postbodes formeel volgens de regels alle post die aan het oude adres werd gericht retour afzender sturen. Niet alleen haalden ze zich daar zelf meer werk mee op de hals, het zorgt ook nog voor schrik bij mensen. Zo werd mijn moeder ineens door het ziekenhuis gebeld, omdat men aan de huisartsenpraktijk gerichte post (die op haar betrekking had) retour had gekregen. Je schrikt natuurlijk behoorlijk als het ziekenhuis belt...
Waarschijnlijk bedoel je de OpeningsPost en niet de FirstPost, maar dat verschil snap jij vast nietquote:Op woensdag 14 juli 2004 00:14 schreef BAC het volgende:
Het bijbaantjes gedeelte haal ik niet uit de FP en werken bij de post en IQ heeft wel een verbandje hoor. Maar die zal jij vast niet zo snel zien.
Lijkt mij vrij duidelijk dat zaterdagmedewerkers daar ook onder vallen, als je het niet snapt wil ik het best uitleggen...quote:Dit topic is bedoeld voor TPG-ers en ex TPG-ers die eens flink hun gal willen spuien over de klanten waar ze mee te maken kragen.
hahaquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:12 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
haha, ja man , moet ik ze de volgende keer weer jatten bij collega's
1 keer zag ik toen ik wegliep van mijn fiets , dat kinderen ze probeerde te jatten. Dus ik: "HEE!! MOT DA" rennen die gastjes. Kom ik later terug. Zitten ze daar beetje te voetballen.
ik: " wie was dat net aan mijn fiets?" kindjes wijzen naar zo'n gastje (best lullig)
ik zeg, jij zal nooit meer eleastiekjes krijgen, en al je vriendjes wel , dus ik geef wat eleastiekjes aan de rest. Je had z'n gezicht moeten zien
En maar klagen dat je uren tekort komtquote:ps: wat leuk is, is post bezorgen bij de hoeren hier. Vorig jaar was t in mijn vakantie beetje mijn vaste wijk en dan heb ik al vakantie maar de middelbare scholieren nog niet die dan door de hoerenbuurt lopen om naar de trein te gaan. En dan zie je die jongens kijken alsof ik de mooiste baan van de wereld heb, dat was echt geweldig! Vooral toen ik op een ontzettend hete dag een brief voor ene Nadia had maar ik die niet kende. Dan zitten al die hoertjes buiten met bijna niks aan en dan stap je op de lekkerste af en vraagt dan aan haar waar Nadia zit. Mijn dag was goed
ik ook. als het maar niet regent vin ik alles bestquote:Op woensdag 14 juli 2004 20:45 schreef Elvi het volgende:
Ik mag morgen weer... jeuj....
En zo hoort het! Werken voor je centen!quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:47 schreef Cart_man het volgende:
Ben het alweer zat dat werken tijdens de vakantieperiode...staan hier elke dag 4 of 5 wijken open, werk me de pleuris.
De AH-folder of niet?quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:32 schreef 9christensen het volgende:
godsamme zitten weer folders bij vandaag
Ik had alleen dinsdag folders, de rest van deze week nietquote:Op donderdag 15 juli 2004 11:32 schreef 9christensen het volgende:
godsamme zitten weer folders bij vandaag
ik ben TPGer, ik ben bezig met mijn 2e opleiding en heb ook nog een 2e baanquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:39 schreef BAC het volgende:
hier ookquote:Op woensdag 14 juli 2004 11:29 schreef So_Addictive het volgende:
Ik wil de TPG-ers ff bedanken omdat ze mijn pakketjes altijd netjes afleveren!
Hij wacht maar mooi op zn post. Alsof die mensen niets anders hebben om voor te leven lijkt het soms..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 20:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
ach, er was ook altijd zon irritante kerel die me ELKE dag vroeg of ik zn post alvast kon geven, moest ie niet zo lang wachten. Maar ik geef hem wel gelijk hoor, zie onderstaande afbeelding:
[afbeelding]
Goed, ik kom dus aangereden bij die onderste pijl. Vervolgens ga ik Straat X in, daar bezorgen. Daarna een redelijke wijk die 2 tot 2,5 uur in beslag neemt. Dus meneer Heeft z'n post pas als allerlaatste, terwijl ik bij zn buurman begin met bezorgen
Maak je toch een nabrengzak slimpie.quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:33 schreef wolfrolf het volgende:
Ik ben welgeteld een kleine 2 maanden postbode geweest.
Ik kreeg gelijk de meest debiel grote wijk die je krijgen kan. Eentje die je echt niet in je uppie aankan.
Anderhalve maand lang heb ik die wijk samen met een gozer gedaan (die gaf me de "opleiding").
En toen ging hij niet meer werken bij TPG(was al bekend dat hij wegging) en mocht ik die wijk in mijn eentje doen! Mijn fiets was zo GIGANTISCH afgeladen met post dat ik achterover klapte.
Ik dus ontiegelijk pijn in mijn hele lijf. Ronduit belachelijk dat ze mij die wijk in mijn eentje lieten doen natuurlijk. Vonden zij niet. Ik heb ze toen dan ook de spreekwoordelijke dikke vinger gegeven en ben vertrokken.
Moest ik even kwijt.
Daar heb je toch een zet-hark voor? Je gaat me toch niet vertellen dat jullie met een blok zetten?quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:35 schreef Foxxy het volgende:
Ik heb dus ook een wijk die nogal lastig is. Het zijn een straat of 5 met daartussen allemaal kleine straatjes. Een hel om te zetten en te lopen! Serieus de meest moeilijke wijk die er is. Maar goed, ik hou het vol, want het zal vanzelf wel beter gaan!
Nog wel misschien, maar zodra de huisnummersorteermachine (HSM) er is wordt de zethark in de afvalbak gegooid en wordt er alleen nog maar met de nieuwe zethulp gezet. (Een verbeterde versie van het zetblok.) En het is zelfs de bedoeling dat je HAH los meeneemt ipv het er tussen te zetten. Lekker handig als je 3 HAH hebt op een dag.quote:Op donderdag 15 juli 2004 17:33 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Daar heb je toch een zet-hark voor? Je gaat me toch niet vertellen dat jullie met een blok zetten?
noteer maar vast: week 37 bart smit foldersquote:Op donderdag 15 juli 2004 16:07 schreef Cart_man het volgende:
huis-aan-huis bij ons van de week
Dinsdag: Gamma, de Karwei en de Blokker.
Woensdag: AH
Vandaag: alweer AH
Morgen: weer twee volgens mij.
Ik haat het.
Werken ze op andere vestigingen tegenwoordig ook met postbezorgers? Belachelijk besluit is dat geweest.
Dan ben ik hopelijk weer aan het studeren.quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:44 schreef nikky het volgende:
[..]
noteer maar vast: week 37 bart smit folders
opzich lijkt me het best leuk werk btw.... als het maar niet zovaak klote weer is
Ik ook niet , ben blij als ik na 3 dagen ff vrij hebquote:Op donderdag 15 juli 2004 22:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
een fulltime baan als postbode zou ik niet trekken, elke dag om 5 uur opstaan
en je doet het als vakantiewerk?quote:Op donderdag 15 juli 2004 22:18 schreef Cart_man het volgende:
Verdien nu 8.92 per uur.
Nee, ben al 4 (of 5) jaar zaterdag medewerker. Werk nu zo een 40 uur per week extra gedurende de vakantiequote:Op donderdag 15 juli 2004 22:22 schreef 9christensen het volgende:
[..]
en je doet het als vakantiewerk?
Onder andere ja. Trek het nu ook al nauwelijks. Het is van dinsdag tot en met zaterdag werken. Dan gelijk als ik thuiskom het bed in en er dinsdagochten om 5 uur weer uit. Dan begint de hel weer van vooraf aan.quote:Op donderdag 15 juli 2004 22:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
een fulltime baan als postbode zou ik niet trekken, elke dag om 5 uur opstaan
Dat is ook de enige reden dat ik er nog werk. Het is maar ff doorbijten tot het einde van de vakantie.quote:Op donderdag 15 juli 2004 22:31 schreef PLAE@ het volgende:
Maar je loopt wel binnen (vergeleken met normaal dan)![]()
We zetten met een hark ja. Maar goed, eerste keer gaat het gewoon altijd foutquote:Op donderdag 15 juli 2004 17:33 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Daar heb je toch een zet-hark voor? Je gaat me toch niet vertellen dat jullie met een blok zetten?
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 01:28 schreef CasB het volgende:
En 2 weken geleden ofzo, was bijna klaar met m'n wijk, kwam er een rimpelsaurier van 73 naar me toe.
Je hebt gewoon pech, ik heb ook adressen waar ik veel fouten mee maak, hoe dat komt? Al sla je me dood, maar als ik bij die adressen niet constant 100% geconcentreerd oplet blijf ik daar fouten maken.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 11:05 schreef Fixers het volgende:
Mijn vaste besteller heeft nogal eens de neiging om post van twee adressen om te draaien. De straat heet totaal anders, postcode verschilt een letter maar huisnummer is hetzelfde. Maar klagen werkt niet echt goed.
Meestal horen we heel andere dingen over vakantiekrachtenquote:Sinds de vakantie komt mijn post mischien veel later maar het is tenminste op het juiste adres, hulde aan de lokale vakantiekracht.
Leuk ja, "Je bent laat!", mijn standaardreactie: "Nee hoor, valt best mee, alstublieft, de post."quote:Op vrijdag 16 juli 2004 11:39 schreef Mr_Romano het volgende:
Algemene opmerking: post wordt bezorgd tussen 900 en 1700 uur. Vervolgens wordt er door klanten geklaagd dat je "telaat" bent, terwijl je soms 2 a 3 wijken per dag hebt :-(
Heb een keer een klant gehad die me de halve wijk achterna liep en maar zat te kankeren over het feit dat ik te laat was. Heb ik hem even duidelijk gemaakt dat hij nu snel richting huis moest lopen, omdat ik anders niet voor mezelf kon instaan. Heb hem nooit meer gezien...quote:Op vrijdag 16 juli 2004 11:39 schreef Mr_Romano het volgende:
Algemene opmerking: post wordt bezorgd tussen 900 en 1700 uur. Vervolgens wordt er door klanten geklaagd dat je "telaat" bent, terwijl je soms 2 a 3 wijken per dag hebt :-(
Ik word er niet vaak op aangesproken als de post eens wat later komt, maar laatst werd bij ons door de reorganisatie een hele grote ochtendwijk naar de middag getild. Met als gevolg dat de bewoners hun post rustig een paar uur later kregen. Opmerkingen heb ik niet gehad in de paar keer dat ik die wijk heb gelopen, maar er was me toch een wijf dat me smerig keek toen ik om half vier de post langs kwam brengen. Er kon geen goedemiddag vanaf, ze griste de post uit m'n handen en weg was zequote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:56 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Heb een keer een klant gehad die me de halve wijk achterna liep en maar zat te kankeren over het feit dat ik te laat was. Heb ik hem even duidelijk gemaakt dat hij nu snel richting huis moest lopen, omdat ik anders niet voor mezelf kon instaan. Heb hem nooit meer gezien...
Ga jij eerst dan nog naar huis toe? Ben je nou een man of een mietjequote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:22 schreef 9christensen het volgende:
het regent nu hier dus ik wacht mooi nog ff met bezorgen van het laatste deel
Wacht nog even tot de nieuwe ikeagids bezorgd moet worden...quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:14 schreef Foxxy het volgende:
Ik loop nu een week of twee post.
<knip>
En hierbij wil ik meteen even melden dat ik de Otto en Neckermann vervloek!![]()
ja, niet alles past in 1x in de tassenquote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:23 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ga jij eerst dan nog naar huis toe? Ben je nou een man of een mietje![]()
Die zijn er ook niet, dat zeg ik dus ook altijd als mensen daar over beginnen. Zoals ik al eerder zei word ik er op straat ook maar zelden over aangesproken, maar in mijn omgeving hoor ik wel regelmatig mensen klagen dat de post "te laat" was.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:07 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Kom op zeg, kan me niet herinneren dat er afspraken zijn gemaakt dat de post voor een bepaalde tijd bezorgt moet worden.
De post moet bezorgd worden tussen 9 en 5quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die zijn er ook niet
"Oh wat ben je laat"quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die zijn er ook niet, dat zeg ik dus ook altijd als mensen daar over beginnen. Zoals ik al eerder zei word ik er op straat ook maar zelden over aangesproken, maar in mijn omgeving hoor ik wel regelmatig mensen klagen dat de post "te laat" was.
Dat lukt dan meestal ook wel... Als dat niet het geval is neem ik aan dat er sprake is van overmacht. Maar mensen zijn gewoontedieren, als ze al een jaar de post rond 13.00 krijgen, en je komt een keer om 14.00, dan ben je in hun beleving "te laat".quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De post moet bezorgd worden tussen 9 en 5
Van dat volk wat zonodig en de Neckermann EN de Otto EN de quille moetene hebben, en dat allemaal op 1 dag.quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:14 schreef Foxxy het volgende:
En hierbij wil ik meteen even melden dat ik de Otto en Neckermann vervloek!![]()
klopt... Maar er zijn dus weldegelijk afspraken gemaakt over de tijd van bezorging... Dus dat de post wordt bezorgd tussen negen en vijfquote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat lukt dan meestal ook wel... Als dat niet het geval is neem ik aan dat er sprake is van overmacht. Maar mensen zijn gewoontedieren, als ze al een jaar de post rond 13.00 krijgen, en je komt een keer om 14.00, dan ben je in hun beleving "te laat".
gewoon voor de deur leggenquote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:50 schreef s3n het volgende:
Ik was laatst al om 8 uur op straat
Mn eerste wijk was klein, en ik was om 6 uur al begonnen.
Is ook niks, want alle winkels waren dicht waardoor je later weer terug moet
groepsleider en onthouden...dat gaat niet samenquote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:36 schreef Beach het volgende:
Lekker die zomer. 50 uur per week nuttenallemaal voor niks een flink stuk wegbrengen.
![]()
Vandaag kwam de nieuwe groepsleider en ik heb loonsverhoging gevraagd. Hij zou het onthouden.
Met wat geluk krijg ik verhoging![]()
"beter laat dan nooit!" werkt ook altijd welquote:Op vrijdag 16 juli 2004 11:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Leuk ja, "Je bent laat!", mijn standaardreactie: "Nee hoor, valt best mee, alstublieft, de post."
Holy shitquote:Op maandag 19 juli 2004 15:21 schreef nixxx het volgende:
Aangifte doen? ja/nee
Ik las em net en ben best geschokt... dat zijn pas kutklanten
Correct me if I'm wrong, maar ik geloof dat je het zelfs moet doen. Het verbaasde mij ook toen ik het hoorde.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:41 schreef Muis_84 het volgende:
[..]
Ik weiger dat uit principe te doen, behalve als ze langslopen van het volgende huis ofsow. Het mag ook niet eens, maar ...
Je moet toch eigenlijk legitimatie vragen als je iemand zomaar op straat de post geeft?quote:Op maandag 19 juli 2004 16:25 schreef RedWind het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, maar ik geloof dat je het zelfs moet doen. Het verbaasde mij ook toen ik het hoorde.
Nope, over brieven en pakketjesquote:Op maandag 19 juli 2004 21:19 schreef Ixnay het volgende:
Ja mensen, het leven van een TPG-er gaat niet over rozen.![]()
Dan correct ik je ffies, het mag NIET. Tenzij je inderdaad zoals eerder gezegd legitimatie wordt getoond o.i.d. Dat het wel gedaan wordt is gewoon dat het gedoogt wordt, maar het mag niet.quote:Op maandag 19 juli 2004 16:25 schreef RedWind het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, maar ik geloof dat je het zelfs moet doen. Het verbaasde mij ook toen ik het hoorde.
Tja, als iemand mij geen goede reden geeft waarom hij/zij zelf niet even naar beneden kan komen om het pakje aan te nemen breng ik het ook niet boven. Je moet je klanten niet teveel verwennen hè!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:00 schreef maartena het volgende:
Dit heb ik wel eens gehad..... Postbode belt aan beneden bij het portiek. Ik pak de hoorn van de intercom, en de postbode zegt "Ik heb een pakketje voor maartena". Ik zeg prima, kom maar boven.... Druk op de deur-knop, hoor de deur openen door de telefoon, en open de voordeur en wacht op de postbode.
Geen postbode. Het was wel op de 1e verdieping, dus het moet een ontzettende klim geweest zijn voor die man. Plotseling hoor ik de deur beneden in het portiek, en ik loop naar beneden...... Geen postbode. Ik controleer mijn brievenbus en ik zie een briefje liggen.... Wij hebben een zending bij u aangeboden maar u was niet thuis. U kunt em vanaf <datum hier> ophalen op het postkantoor....
Dan moet je als postbode wel even zeggen dat de ontvanger naar benee moet komen. Ik zou ook stug boven blijven wachten.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, als iemand mij geen goede reden geeft waarom hij/zij zelf niet even naar beneden kan komen om het pakje aan te nemen breng ik het ook niet boven. Je moet je klanten niet teveel verwennen hè!![]()
Jij woont nu in CA he?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:00 schreef maartena het volgende:
Dit heb ik wel eens gehad..... Postbode belt aan beneden bij het portiek. Ik pak de hoorn van de intercom, en de postbode zegt "Ik heb een pakketje voor maartena". Ik zeg prima, kom maar boven.... Druk op de deur-knop, hoor de deur openen door de telefoon, en open de voordeur en wacht op de postbode.
Geen postbode. Het was wel op de 1e verdieping, dus het moet een ontzettende klim geweest zijn voor die man. Plotseling hoor ik de deur beneden in het portiek, en ik loop naar beneden...... Geen postbode. Ik controleer mijn brievenbus en ik zie een briefje liggen.... Wij hebben een zending bij u aangeboden maar u was niet thuis. U kunt em vanaf <datum hier> ophalen op het postkantoor....
Ik keek op, en zag nog net het busje van de PTTer voorbij rijden op het parkeer terrein van de flat..... Ik ren naar buiten, schreeuw nog even "hey" maar meneer rijdt stug door.
Was zeker gebeld door z'n vrouw dat het eten koud werdt ofzo.....
Ik snap het niet...ik ben nu dus ook een TPG oenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:34 schreef dp81 het volgende:
Bij ons gooien ze 4 van de 10 keer de post bij de beneden buren, omdat die TPG oenen niet snappen dat H iets anders is als HS, (letternummering) verder geen problemen met de TPG..
En ik stug benedenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:32 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dan moet je als postbode wel even zeggen dat de ontvanger naar benee moet komen. Ik zou ook stug boven blijven wachten.
Nee is een flat , waar het gewoon van A t/m ... gaat, ze gooien de post van H bij A , omdat ze denken dat letter H > hs = huis , A is beneden huis dus gooien ze vaak daar, terwijl er wel duidelijk een H vermeld staat op de bordjes.quote:Ik snap het niet...ik ben nu dus ook een TPG oenIk heb wel brieven voor huizen waar op staat bv 3 en 3be...en ik dacht eerst dus altijd dat 3 voor de 'normale' #3 is en de andere voor de zijbrievenbus (waar de trap naar boven leidt), totdat ik een heldere ingeving had en bedacht dat die be voor beneden staat
Een stuk beter!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:45 schreef Smeich het volgende:
Jij woont nu in CA he?![]()
Hoe is t daar allemaal dan? Ben ik wel benieuwd naar
![]()
Die voordelen klinken heel relaxed. Maar zoals het in Nederland is, vind ik het ook best. Dat die postkantoren zo "weinig" open zijn, vind ik wel meevallen in vergelijking met hier. In een 24-uurseconomie zou het inderdaad wel langer mogen.quote:Op woensdag 21 juli 2004 01:47 schreef maartena het volgende:
Nadelen:
- Postkantoren zijn nog steeds alleen maar tussen 08:30 en 17:00 open, en op zaterdag tot 15:00 - er zijn wel een paar kantoren (agentschappen) in winkels die langer open zijn trouwens.
Hmm mogen wij sinds een jaar ook hoor, mooie afritsbroek hebben we nuquote:Op woensdag 21 juli 2004 01:47 schreef maartena het volgende:
[..]
- Postbodes MOGEN in korte broek lopen, ook de dames!![]()
Lucky you ik heb nu alleen 4 weken vakantie daarna moet ik weer beginnen...quote:Op woensdag 21 juli 2004 10:17 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn laatste week
ja die tas. verboden? hier loopt iedereen er mee (van de tpg dan) er staat volgens mij wel iets in over een maximaal gewichtquote:Op woensdag 21 juli 2004 08:47 schreef Jordy-B het volgende:
Bedoel je met "mijn tas" je schoudertas, ofzo?
'k dacht dat die dingen verboden waren door de arbo?
Ik heb nog zo'n mooie ouderwetse leren tas, doe er meestal niet zoveel post in allen bij het winkelcentrum waar ik loop, ik gebruik hem meer voor elastiekjes en mijn mapje met kennisgevingen. Lange straten doe ik dan wel in meerdere keren want 3 dikke bundels in dat ding daar krijg je wel rugpijn van ja.quote:Op woensdag 21 juli 2004 12:24 schreef Jordy-B het volgende:
'k geloof dat TPG die nieuwe tassen heeft laten testen door de arbo (die hard-plastic tassen die verdacht veel lijken op de groene brievenbus... maar dan rood) En de conclusie van de arbo was dat de tas niet voldeed en dat 't überhaupt ongezond is om met zo'n ding rond te wandelen. Of zoiets.
Punt is dat er bij ons geen tassen meer gebruikt mogen worden, met de arbo als reden.
Kut-TPG, ze doen ook nooit wat goed.quote:Op woensdag 21 juli 2004 15:08 schreef Bensel het volgende:
psst, dit is klaagbaak hoor
Voor mij ookquote:Op woensdag 21 juli 2004 10:17 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn laatste week
Heb jij nooit last van kutklanten?quote:Op woensdag 21 juli 2004 15:48 schreef iMAGE het volgende:
Leuk topic dit. Ik werk zelf ook bij TPG Post, maar dan in de ICT. Wel voel ik met jullie mee jongens. Jullie zijn wat mij betreft het hart van het bedrijf.
Hehehequote:Op woensdag 21 juli 2004 16:04 schreef Bensel het volgende:
@unclefunk: ik werk ook bij de TPG hoor... als het nou de NS was
Aan het formaat van de doos te zien zat er een opblaaspop, meerdere kledingstukken en/of dildo's inquote:Op woensdag 21 juli 2004 20:49 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik snap niet dat mensen van die video's kopen. Ga toch lekker naar de videotheek. Je bent toch zo uitgerukt op 1 zo'n film.
Zooo dat weet je goed zeg.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:26 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Aan het formaat van de doos te zien zat er een opblaaspop, meerdere kledingstukken en/of dildo's in![]()
Heb laatst aangebeld bij een idioot die dat deed. Was al de tweede keer en die tweede had ik door zijn actie een flinke papercut in m´n duim. Even op onvriendelijke toon meegedeeld dat als ie dat nog een keer deed, hij de post op zaterdag in het vervolg op kan halen op kantoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Laatst had ik dus zo'n zak die het leuk vond om de postbode te laten schrikken, loop je daar met je duffe kop, duw je de post in de brievenbus, wordt ie keihard uit je handen getrokken....
Als het een bundel die open is betreft dan wil ik wel kijken. Anders niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dan ben je wel aardig in overtreding (tenzij je in de wijk woont waar je post loopt). Je mag tenslotte niet van de route afwijken (i.v.m. verzekering) en je mag geen post mee naar huis nemenquote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:22 schreef 9christensen het volgende:
het regent nu hier dus ik wacht mooi nog ff met bezorgen van het laatste deel
mag dat niet? Ik ging wel eens thuis koffie drinken tijdens de loop.quote:Op donderdag 22 juli 2004 16:03 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dan ben je wel aardig in overtreding (tenzij je in de wijk woont waar je post loopt). Je mag tenslotte niet van de route afwijken (i.v.m. verzekering) en je mag geen post mee naar huis nemen
Altijd, maar dat is juist mijn werkquote:Op woensdag 21 juli 2004 19:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Heb jij nooit last van kutklanten?
Officieel mag het niet. Je bent verzekerd van je huis naar kantoor, op de weg van en naar je wijk en in de wijk zelf. Wijk je daar vanaf dan kun je in de problemen komen. Neemt niet weg dat ikzelf ook wel eens tussendoor even bij mijn ouders langsga die in de buurt wonenquote:Op donderdag 22 juli 2004 17:23 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
mag dat niet? Ik ging wel eens thuis koffie drinken tijdens de loop.
Als er echt bizar weinig post is, dan is het idd heerlijk, maar bij ons komt het heel vaak voor dat je toch voor veel huizen net 1 brief hebt...quote:Op vrijdag 23 juli 2004 18:27 schreef Jordy-B het volgende:
maandag vind ik heerlijk...
'n kwartiertje voorbereiding (twee of drie wijken) en daarna lekker fietsen...
'k kom haast m'n fiets niet af op maandag...
Je komt hier toch nog wel eens af en toe langs?quote:Op vrijdag 23 juli 2004 21:29 schreef SEMTEX het volgende:
Nooit meer TPG Post kutklanten
Heb vandaag m'n tasjes ingeleverd
Is toch helemaal niks meer nu?quote:Op vrijdag 23 juli 2004 20:45 schreef CasB het volgende:
Morgen m'n laatste keer
6.00 beginnen, ik hoop dat het niet al te veel is...maarja...dan heb ik écht vakantie
Ik moet even snel m´n ontslagbriefje schrijven. Wil er per 1 september mee ophouden. Heb dan bijna 7 jaar als zaterdagwerker gewerkt.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 21:29 schreef SEMTEX het volgende:
ja, ik weet hpoe rritant dat is (is me zelf ook al eens overkomen.. alles was al gezetquote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:51 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Is toch helemaal niks meer nu?
Zeker nu maandag de vakantie begint voor de bouwvakkers zakt het helemaal in...
Had het alleen vandaag nog een beetje druk. Was gisteren een bak vol grof vergeten.![]()
Het bedrijf gaat helemaal naar de kl#te zo...quote:Op vrijdag 23 juli 2004 21:29 schreef SEMTEX het volgende:
Tja.... de gemiddelde Nederlander is nou eenmaal niet service gericht....quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:45 schreef SEMTEX het volgende:
Vandaag had ik ook weer een mongool: MET EEN PAKJE VAN DE PABO: ik druk op de intercom, hoorde door het geraas van auto's helaas amper of er iemand reageerde en toen ik niks leek te horen, heb ik maar een briefje geschreven.
Hoorde ik ineens een zoemtoon en ging de deur open
Ik ga dat pakje dus NIET in de hal leggen, zeker niet omdat het een 'alleen huisadrs'-pakje was en ik ga al helemaal niet naar boven, want het was een appartementencomplex van zeker 5/6 verdiepingen. Dus ik nog maar een keer bellen om te melden dat ze maar naar beneden moesten komen: hoor ik een ENORME fluittoon door die intercom.
En weer ging die deur open
Ik heb maar gewoon een briefje geschreven, in de bus gepleurd en ben weggereden
Dat heeft helemaal niks met een luie aars te maken. JIJ hebt een pakje besteld en het is dan wel zo netjes om naar beneden te komen. Bejaarden die invalide zijn wonen in hele mooie serviceflatjes met liften en kunnen dus ook naar beneden komen.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja.... de gemiddelde Nederlander is nou eenmaal niet service gericht....Je had gewoon naar boven gemoeten met je luie aars, mischien zit er boven wel iemand die moeilijk kan lopen, half gehandicapt is ofzo...
Ik heb er zo'n hekel aan als een postbode bij je flat aanbelt en dan het VERDOMD om naar boven te komen voor een pakketje. Als die deur open gaat voor je dan dien je naar boven te gaan, je weet als postbode donders goed dat die intercom systemen ook niet altijd lekker werken.![]()
Opzegtermijn is 1 maand.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 23:32 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik moet even snel m´n ontslagbriefje schrijven. Wil er per 1 september mee ophouden. Heb dan bijna 7 jaar als zaterdagwerker gewerkt.
Meeste mensen zijn idd gewoon heel relaxedquote:Op woensdag 28 juli 2004 04:42 schreef PLAE@ het volgende:
wat een stormlooptopic he,
blijkbaar zijn wij nog niet zulke slechte klanten![]()
Gerechtelijke brieven vul je in tijdens het koffiedrinken zodat het op straat geen tijd kost. En als je met deze hoeveelheden post tot half vijf op straat loopt, heb je of twee enorm grote wijken, wat me erg sterk lijkt, of je bent gewoon enorm traag.quote:Op woensdag 28 juli 2004 09:31 schreef Bensel het volgende:
Argh, had ik gister 2! gerechtelijke brieven.. die dingen duren een half uur om in te vullen zo'n beetje bovendien een dubbele route, met 2 soorten reclame.. vind je het verwonderlijk dat ik pas om hlaf vijf weer thuis ben?
Heb gister even mijn teamleider aan de telefoon gehad. Geen probleem als ik er per 1 september mee wil stoppen. Moet zaterdag gewoon even een briefje inleveren en alles is in orde. En als ie niet akkoord was gegaan dan had ik gewoon m´n uren opgenomen die ik nog heb staanquote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Opzegtermijn is 1 maand.
Schande...quote:Op woensdag 28 juli 2004 09:31 schreef Bensel het volgende:
Argh, had ik gister 2! gerechtelijke brieven.. die dingen duren een half uur om in te vullen zo'n beetje bovendien een dubbele route, met 2 soorten reclame.. vind je het verwonderlijk dat ik pas om hlaf vijf weer thuis ben?
Sorry hoor, maar ik ben niet echt traag. de eerste wijk is een vrij normale wijk die ik nog niet zo goed ken, en de 2e wijk staat 2 uur 20 minuten voor, en is vooral lopen. bovendien was de post pas om half 12 in ons dorp. Bovendien had ik dus 2 soorten reclame bij (tel maar een half uur op bij neide wijken), en die gerechtelijke dingen.. en in welke koffiepauze had ik die dingen in moeten vullen dan? wij hebben geen centraal punt om kofie te drinken, wij lopen aan een stukquote:Op woensdag 28 juli 2004 11:04 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Gerechtelijke brieven vul je in tijdens het koffiedrinken zodat het op straat geen tijd kost. En als je met deze hoeveelheden post tot half vijf op straat loopt, heb je of twee enorm grote wijken, wat me erg sterk lijkt, of je bent gewoon enorm traag.
Ach ik zag laatst een gothic/alto/punk-chick de post bezorgen. Is een merkwaardige combi: dat gestreepte shirt met kisten en geverfd haar.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:09 schreef vw_caddy het volgende:
Ik bedank TPG voor haar personeelkeuze. Er loopt hier nu echt een heel lekker wijf post te bestellen![]()
![]()
![]()
Hey! Klagen he.. dat moet!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:09 schreef vw_caddy het volgende:
Ik bedank TPG voor haar personeelkeuze. Er loopt hier nu echt een heel lekker wijf post te bestellen![]()
![]()
![]()
werk in een klein dorp (we hebben geloof ik 12 wijken en 2 autodienstenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
waar is de haat t.o.v. de klanten?
kom op!
Bij ons in het dorp hebben we soortgelijke problemen gehad met een zigeunerfamilie. Slaan komt tegenwoordig niet meer voor, maar als je daar een aangetekende of gerechtelijke moet bezorgen kan je er op rekenen dat ze iig enorm moeilijk gaan doen.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 14:05 schreef Jasperaldo het volgende:
'Heb ik de loterij gewonnen?'
'Heb ik fanmail?'
Laatst is er een collega van me bedreigd door 2 jonge marrokanen (16 en 18 jaar oud)
Hij had 2 gerechtelijke brieven voor hun, maar ze wilden niet tekenen. Hij is nieuw bij de post dushij wil alles nog perfect doen, ik was allang weer wegelopen en gezegd bekijk het maar.. maar goed hij dus niet. Dus na paar keer aandringen beginnen ze te dreigen tot bijna slaans toe..
Mijn teamcoach was eerst ook bedreigd door één van hun, hij kreeg bakstenen naar zijn kop gegooid.
Nu worden er geen 'bel'stukken meer geleverd aan deze beruchte familie, ze kunnen ze nu alleen ophalen bij het dichstbijzijnde kantoor.
De sjappies..
Ik zou in dat dorp proberen te blijven als ik jou was.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:39 schreef JDude het volgende:
[..]
werk in een klein dorp (we hebben geloof ik 12 wijken en 2 autodiensten) en daar heb ik echt zélden gezeik met klanten.
(hoe cliché het ook klinkt: het woonwagenkamp uitgezonderd, die snappen niet altijd even goed dat agressieve honden aan een ketting/in een kooi horen).
vanaf begin september maak ik de overstap naar breda... ben benieuwd hoe het postbodeleven in 'de grote stad' me zal bevallen.
misschien dat ik hier dan wel interessante verhalen kan gaan posten
Je zal er maar onderstaan met je brieven.....quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:27 schreef Apfel het volgende:
Ik kwam een keer in zo'n flat. Hangt er een brief aan het prikbord:
"Wil diegene die de poepluiers naar beneden gooit dit niet meer doen! Dit is zeer onsmakelijk (bijv. tijdens het eten). Gebeurt het nog een keer dan gaan wij stappen ondernemen!"
Niet precies naar detail maar zo stond het er wel ongeveer.![]()
Ik zet me fiets daar gelukkig altijd onder een afdakje neer, en de post moet toch in de brievenbussen van de hal worden bezorgdquote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:35 schreef Fixers het volgende:
Je zal er maar onderstaan met je brieven.....
briefjes van de huisbaas zijn sowieso altijd wel leuk...quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:27 schreef Apfel het volgende:
Ik kwam een keer in zo'n flat. Hangt er een brief aan het prikbord:
"Wil diegene die de poepluiers naar beneden gooit dit niet meer doen! Dit is zeer onsmakelijk (bijv. tijdens het eten). Gebeurt het nog een keer dan gaan wij stappen ondernemen!"
Niet precies naar detail maar zo stond het er wel ongeveer.![]()
Dat zijn van die überbejaarden die de tijd nog hebben meegemaakt dat er 4 miljoen mensen in Nederland woonden en de postbode iedereen van gezicht kendequote:Op maandag 2 augustus 2004 01:16 schreef Franboozled het volgende:
En heb je iets voor mij alsof ik uit mn kop weet wie bij welke achternaam hoort heel frusty
bij ons zit 'n clubje postbodes die dat dus wel hebben... En ze weten ook altijd precies wie waar woont...quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat zijn van die überbejaarden die de tijd nog hebben meegemaakt dat er 4 miljoen mensen in Nederland woonden en de postbode iedereen van gezicht kende![]()
Vorig jaar kwamen ze in september volgens mij.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:22 schreef Fixers het volgende:
Hey zijn de nieuwe Ikea-catalogi al verstuurd? De ouwe is gister verlopen en ik heb dus een kamer in te richten. En aan wie kan je dat nu beter vragen dan de arme drommels die dat fijne ding in mijn brievenbus mogen deponeren.
Dat doen wij ook regelmatig als we niets hebben gewonnenquote:Op maandag 2 augustus 2004 14:19 schreef DrMarten het volgende:
Zaterdagmiddag na de wijk lekker bier zitten zuipen omdat we als kantoor de kwaliteitsprijs van het Rayon hebben gewonnen
Wij doen het ook wel vaker, maar nu had de baas even verzuimd om ervoor te zorgen dat er op zaterdag ook taart was voor de zaterdagwerkers. De rest van kantoor had vrijdag taart gehad. Toen hebben we hem maar even naar de supermarkt gestuurd om bier te halen wat we met ongeveer 10 man hebben opgezopenquote:Op maandag 2 augustus 2004 14:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat doen wij ook regelmatig als we niets hebben gewonnen
De kantine van ons kantoor bevindt zich nu in de ruimte die vroeger het postkantoor was (want die is vervangen door zo'n servicepunt in de Bruna).
De oude kantine op de 1e verdieping wordt nog maar zeer zelden gebruikt en is een goede ruimte voor spontane middagjes doorhalen met collega's. De ramen bieden uitzicht op de Dorpsstraat en het is een leuk gezicht de mensen raar op te zien kijken als je daar zit met je biertje
Als we op kantoor zitten te drinken is dat nooit op eigen kostenquote:Op maandag 2 augustus 2004 14:33 schreef JDude het volgende:
He, dat moeten wij de volgende keer ook proberen... de VM het bier laten betalen
"nee mevrouw, ik werk volgens de volgorde in nummering. U krijgt dus post zodra ik bij uw deur sta"quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:06 schreef Smeich het volgende:
Je loopt met 6 bundels richting een flat van #1 tot #145 en dan staat er een oud vrouwtje in de hal die vraagt of ik post heb voor #131.![]()
![]()
Ik ken het.quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:06 schreef Smeich het volgende:
Je loopt met 6 bundels richting een flat van #1 tot #145 en dan staat er een oud vrouwtje in de hal die vraagt of ik post heb voor #131.![]()
![]()
Doet me denken aan een heele oude Sketch van André van Duin (André speelt een postbode)quote:Op maandag 2 augustus 2004 20:47 schreef nixxx het volgende:
Klote@##$#klanten die op vakantie gaan en niet even afspreken dat de buren de brievenbus leeghalen (flatjes met centrale bussen) nou.. ze hebben hun post nog wel gekregen... maar echt eehm gestreken ziet het er niet meer uit![]()
Edit: pakketje is net nog gekomenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:09 schreef Cerbie het volgende:
Omdat jullie een vaag belsysteem hebben is het een kuttopic?
Misschien dat je een keer moet proberen beide bellen met een knop af te laten gaan, of er een klein bordje bij hangen. Bij een huis hier in de buurt hangt er een bordje met iets van 1x bellen ouders 2x bellen kinderen
Zo zien wij het graagquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:20 schreef Hertog_Martin het volgende:
Dus enige minpunt is eigenlijk is dat ze TE SNEL een briefje uitschrijven. Ze blijven maar 15 sec staan ofzo en proberen de 2de bel niet. Daarom zit je dus elke keer als je pakketje verwacht in de startblokken om de deur open te doen.
De track&trace loopt meestal achter op de bezorging, we zijn nou eenmaal zo verdomd snelquote:BTW; tracktrace.nl is dan echt WAARDELOOS
want volgens tracktrace.nl ligt mn pakketje nu dus op postkantoor ipv hier
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Laatst had ik dus zo'n zak die het leuk vond om de postbode te laten schrikken, loop je daar met je duffe kop, duw je de post in de brievenbus, wordt ie keihard uit je handen getrokken....
quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 13:45 schreef DrMarten het volgende:
Goh postbode, ie heb d´r wa mooi weer bie.
NEE GODVERDOMME, het is kutweer om post te lopen. Snap dat nou eens.
Even tegen je baas zeggen dat je last hebt van een loslopende hond, wordt er even achteraan gebeld dat ze hem vast moeten houden als jij er langs komt, doen ze dat niet dan krijgen ze geen post meer, simpel.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 14:21 schreef es70 het volgende:
[..]
![]()
Lekker weertje he, postbode? (Terwijl het zweet van je kop druipt)
Ik werk sinds mei als postbezorgster, en het bevalt me erg goed![]()
2 klachten: Dat ene kutwijf dat altijd loopt te zeiken moet zo snel mogelijk uit mijn wijk verhuizen![]()
Dat kleine tyfushondje dat altijd naar mijn broekspijpen hapt wil ik zo snel mogelijk afgemaakt zien worden! Ze roepen altijd: 'geef 'm maar een schop hoor! (tot ik 'm echt een keer schop waarschijnlijk).
Bij ons op de TPG vestiging lopen er ook wel een paar rond.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:09 schreef vw_caddy het volgende:
![]()
![]()
Hm, bij ons op kantoor is het maar matig. Ik schijn op nr 1 te staan volgens een aantal mannelijke collega'squote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:09 schreef vw_caddy het volgende:
![]()
![]()
kan ik me best voorstellen, die blauwe ogen doen het 'mquote:Op zondag 8 augustus 2004 10:29 schreef Foxxy het volgende:
[..]
Hm, bij ons op kantoor is het maar matig. Ik schijn op nr 1 te staan volgens een aantal mannelijke collega's![]()
.
Andere dingen doen het m eerder geloof ikquote:Op zondag 8 augustus 2004 10:35 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
kan ik me best voorstellen, die blauwe ogen doen het 'm
Probeer ik collegiaal te zijn en geen oversexte opmerkingen te maken , is het nog niet goedquote:Op zondag 8 augustus 2004 10:42 schreef Foxxy het volgende:
[..]
Andere dingen doen het m eerder geloof ik![]()
Haha, oke, sorry..quote:Op zondag 8 augustus 2004 11:01 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Probeer ik collegiaal te zijn en geen oversexte opmerkingen te maken , is het nog niet goed![]()
![]()
nee maar ik heb er niet op gelet. Eerste wat me opviel waren echt je ogen. Bij ons loopt er btw niet zoveel rond. Maar onderweg gelukkig wel
*checkt fotoboek*quote:Op zondag 8 augustus 2004 10:29 schreef Foxxy het volgende:
[..]
Hm, bij ons op kantoor is het maar matig. Ik schijn op nr 1 te staan volgens een aantal mannelijke collega's![]()
.
Ja ach, ik drink liever Hertog Jan, maar als dat niet in huis is, moet je wat..quote:Op zondag 8 augustus 2004 11:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
*checkt fotoboek*
Gatverdamme, Heineken...
Bel eerst maar of je nog terug mag komenquote:Op zondag 8 augustus 2004 09:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Zo 3 weken vakantie gehad waarbij ik 4 zaterdagen vrij had. Wat niet mocht, omdat ik niet genoeg uren had gemaakt. (Kon er maar 3 krijgen, maar ging met mijn ouwe lui mee)
ik had een week voor mijn vakantie gebeld of er nog werk was doordeweeks. maar nee hoor. Ook geen ritten. Dus ja, don't blame me.
en ze belde me nog op donderdag( net voor de laatste zaterdag die ik niet vrij mocht hebben) Maar heb niet opgenomen , zou mij geld kosten , aangezien ik in frankrijk zat. Ik ga morgen ff bellen of deze week moet werken.......
Is ook iets ja , maar ik heb ze toen ook duidelijk gemaakt dat ik er dan niks aan kan doen dat ik geen uren kan maken. en ze wisten dat ik niet zomaar 3 dagen eerder kon terug kon komen. En als ze me dan nog geen uren laten maken, dan ben ik niet de schuldige. De vakantie was helaas al geplanned voordat ik daaar kwam werken.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:22 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bel eerst maar of je nog terug mag komen
Tuurlijk kun jij er wat aan doen. Je weet hoe lang je verlof mag nemen. Daar moet jij je vakantie op aanpassen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:33 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Is ook iets ja , maar ik heb ze toen ook duidelijk gemaakt dat ik er dan niks aan kan doen dat ik geen uren kan maken. en ze wisten dat ik niet zomaar 3 dagen eerder kon terug kon komen. En als ze me dan nog geen uren laten maken, dan ben ik niet de schuldige. De vakantie was helaas al geplanned voordat ik daaar kwam werken.
same to me, morgen laatste dag, vakantie en dan heb ik een jaar gewerkt en ga ik weer naar school.quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:43 schreef Jasperaldo het volgende:
nog 1 weekje extra werken, en dan houd ik het ook voor gezien bij de post.. doordeweeks dan
Matig? Weetjewelwatjezegt?! Vergeet B. van den H. eventjes niet! Lekkerste postbezorger van de TPG!quote:Op zondag 8 augustus 2004 10:29 schreef Foxxy het volgende:
[..]
.
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:23 schreef Spleed het volgende:
[..]
Vandaag had ik trouwens een stuk of 20 pakjes! Dat moest ik dan allemaal maar weer meenemen op de fiets! GVD! Dan hadden we ook nog het Albert Hein-foldertje, zoals altijd op woensdag, plus nog eens de Hornbach! Daardoor had ik dus bij elkaar TWEE steunpuntzakken! Ik werd bijna krankzinnig, we zitten nog in het zomerdal! Ik ben bijna een uur langer bezig geweest... Al die vieze hoerige mensen in mijn wijk zijn veel te welvarend! Ze bestellen alles via internet, werken iedere dag, dus sta je daar met die immens grote pakjes voor de deur, heb je ze weer voor niks meegenomen! Zucht.... Gelukkig heb ik goeie collega's!
Lol heb ik ook een keer gehad met onze postbode.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik weet het exacte uurloon niet precies.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:00 schreef CasB het volgende:
Ixnay, ik kreeg maar ¤ 4.65 per uur toen ik vakantiemedewerker was
Daar kon ik opzich nog wel mee leven...maar 3,50 is helemaal niks, en trouwens ook nog onder het minimumloon (toch?)
ja... postbezorgers zijn de toekomst. Mensen die 's middags tijd over hebben en wel even een wijkje willen wegbrengen terwijl de kinders op school zitten, ofzo.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 08:52 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb een contract tot 31 december als zaterdagbesteller.
En daarna geven ze alleen nog contracten om alleen te bezorgen.
En dan krijg je per uur, let op.... 3,50
Ik ga dus stoppen na 31 december, want nu krijg ik 7,21 en dat vind ik best een redelijk bedrag (maar ook zeker niet veel).
Ik denk dat de TPG een probleempje gaat krijgen, want wie blijft dit werk nou doen voor zo'n slecht uurloon?
streng aanspreken. En daarna het baasje nog veel strenger aanspreken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 23:38 schreef Spleed het volgende:
Honden zijn ook zo fantastisch! Kei hard blaffen, soms zelfs hoor je de post verscheurd worden zodra die op de deurmat valt. Laatst bleef dat beest maar blaffen, het keukenraam stond open en ik hoorde dat baasje maar schreeuwen naar die hond: "Het is de postbode maar! Hey! Het is de postbode! Het-Is-De-Post-Bo-De!"
Een collega had laatst helemaal een geflipte hond. Die sprong door de ruit van de voordeur! Gelukkig schrok het beest zelf net zo hard en deed dus verder niks... Maar dan weet je ook niet wat je moet doen...
quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:50 schreef nixxx het volgende:
Het word nog toffer met een poffer!
m'n broer is net als ik zaterdagpostbode, alleen ik in 'de grote stad' en hij op 'het platteland' (woont nog bij pa + ma).quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Er is bij ons in het dorp precies 1 hond waar ik bang voor ben, maar dat is ook echt een psychopaat.
Kreeg een betere baan aangeboden die beter op mijn opleiding aansluit. Dus ja , moest ik kiezen.quote:Op zondag 19 september 2004 15:36 schreef Jasperaldo het volgende:
Watje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |