abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20596640
Deel 2!

Linkje naar deeltje 1

Dit topic is bedoeld voor TPG-ers en ex TPG-ers die eens flink hun gal willen spuien over de klanten waar ze mee te maken kragen.

Klemt de brievenbus? Lastige honden? Klant die niks begrijpt?

Uit hier je frustraties, hou je vooral niet in, dat doen de klanten ook niet als ze over de TPG klagen, genoeg bewijs hiervoor te vinden op het forum.

Game on!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_20596781
Nog even mijn frustratie uiten trouwens over een hinderlijke gewoonte van veel mensen: Sosm heb je voor een bepaald adres alleen reclame, als er dan toevallig iemand buiten staat om het aan te nemen is het standaard antwoord bijna altijd:"Oh, reclame, die rotzooi kan ik toch niks mee."

Plak dan GVD een ja/nee sticker op de bus stelletje debielen, hoeven wij het niet mee te nemen en hoeven jullie niet te zeuren dat je zoveel reclame krijgt....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_20596854
Alsof jullie die stickers lezen.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_20596856
mensen die bij jou gaan klagen over een management-dingetje als problemen met de verhuis/bewaarservices...

En dan vertel je ze dat ze dan de klantenservice moeten bellen, omdat je daar als postbode geen invloed op hebt... Je geeft ze een kennisgeving met het nummer en al...

En dan vooral niet bellen, maar een week later een andere postbode aan de mouw trekken...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_20596975
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:37 schreef drugsgebruiker het volgende:
Alsof jullie die stickers lezen.
JA! Dat betekent voor ons weer minder sjouwen.
pi_20596994
Ik heb nooit problemen met de TPG en de TPG heeft nooit problemen met mij. Zo kan het ook
  Moderator / Redactie FP dinsdag 13 juli 2004 @ 14:43:22 #7
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_20596998
maar opzich is het wel balen als je toch teveel reclame meeneemt en DAN pas zo'n sticker ziet
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_20597004
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:37 schreef Jordy-B het volgende:
mensen die bij jou gaan klagen over een management-dingetje als problemen met de verhuis/bewaarservices...

En dan vertel je ze dat ze dan de klantenservice moeten bellen, omdat je daar als postbode geen invloed op hebt... Je geeft ze een kennisgeving met het nummer en al...

En dan vooral niet bellen, maar een week later een andere postbode aan de mouw trekken...
Mensen spreken nou eenmaal liever iemand rechtstreeks aan, ik verwijs ze ook altijd door naar de klantenservice, tenzij het iets is wat ik makkelijk zelf op kan lossen natuurlijk.
pi_20597030
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:43 schreef Poerkie het volgende:
Ik heb nooit problemen met de TPG en de TPG heeft nooit problemen met mij. Zo kan het ook
Dat horen we graag!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 17:52:34 #10
66485 Muis_84
Niet voor 1 gat te vangen...
pi_20601853
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
maar opzich is het wel balen als je toch teveel reclame meeneemt en DAN pas zo'n sticker ziet
Ooh hebben jullie niet zown mooi A4tje met alle huisnummers in het zwart en rood, makkelijk voor als je de huis aan huis ertussen mag zetten, scheelt een hooooooop extragesjouw en gekloot!
Vind ik dan...
pi_20601917
Bij ons zijn die niet echt up-to-date. Maar in de zomer zie je ook vaak dat mensen die een week weg gaan er snel een stikker op plakken en dan na een week het ding er weer afhalen. Dat is dus echt kut...
  dinsdag 13 juli 2004 @ 18:51:14 #12
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_20603023
Damn , klote ban op fok , ik had zo'n mooie openingspost voorbereid. maar ok,

Klote ook dat tpg geen werk heeft voor mij , maar ja zaterdat lekker op vakantie
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_20603612
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 18:51 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Damn , klote ban op fok , ik had zo'n mooie openingspost voorbereid. maar ok,
Sorry!
pi_20604033
Zijn mensen die de deur open doen terwijl je nog de post erin aan het doen bent al genoemt? Die zijn pas vervelend!
pi_20604491
Laatst had ik dus zo'n zak die het leuk vond om de postbode te laten schrikken, loop je daar met je duffe kop, duw je de post in de brievenbus, wordt ie keihard uit je handen getrokken....
  Moderator / Redactie FP dinsdag 13 juli 2004 @ 20:47:36 #16
Rawr
pi_20605812
ach, er was ook altijd zon irritante kerel die me ELKE dag vroeg of ik zn post alvast kon geven, moest ie niet zo lang wachten. Maar ik geef hem wel gelijk hoor, zie onderstaande afbeelding:

Goed, ik kom dus aangereden bij die onderste pijl. Vervolgens ga ik Straat X in, daar bezorgen. Daarna een redelijke wijk die 2 tot 2,5 uur in beslag neemt. Dus meneer Heeft z'n post pas als allerlaatste, terwijl ik bij zn buurman begin met bezorgen
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_20606450
quote:
[b] Dus meneer Heeft z'n post pas als allerlaatste, terwijl ik bij zn buurman begin met bezorgen
Dat is hier niet veel anders. De postbode begint bij het huis achter ons, maar we zien hem pas drie uur later terug.

Niet dat ik zoveel haast heb ofzo.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_20606792
Mensen die de post "alvast" vragen kunnen echt kut zijn ja, vooral als ze geen begrip tonen dat het niet zo praktisch is om eerst 3 bundels post uit je tas te halen om er bij te kunnen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 22:41:45 #19
66485 Muis_84
pi_20608397
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 21:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mensen die de post "alvast" vragen kunnen echt kut zijn ja, vooral als ze geen begrip tonen dat het niet zo praktisch is om eerst 3 bundels post uit je tas te halen om er bij te kunnen.
Ik weiger dat uit principe te doen, behalve als ze langslopen van het volgende huis ofsow. Het mag ook niet eens, maar als ik er eenmaal aan begin blijven ze het vragen en ben je langer bezig met de post uit de bundels te halen dan als je het normaal besteld had. Ik maak alleen uitzonderingen voor mensen die op vakantie gaan en dan nog ff snel hun post willen hebben voordat ze weg gaan. Maar verder doe ik het nooit
Vind ik dan...
pi_20608943
En mensen die elastiekjes willen hebben
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:12:50 #21
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_20609086
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:07 schreef Beach het volgende:
En mensen die elastiekjes willen hebben
haha, ja man , moet ik ze de volgende keer weer jatten bij collega's

1 keer zag ik toen ik wegliep van mijn fiets , dat kinderen ze probeerde te jatten. Dus ik: "HEE!! MOT DA" rennen die gastjes. Kom ik later terug. Zitten ze daar beetje te voetballen.
ik: " wie was dat net aan mijn fiets?" kindjes wijzen naar zo'n gastje (best lullig )
ik zeg, jij zal nooit meer eleastiekjes krijgen, en al je vriendjes wel , dus ik geef wat eleastiekjes aan de rest. Je had z'n gezicht moeten zien
pi_20609158
Ik bezorg dus post in een achterstandsbuurt, elke dag krijg ik weer te horen die blauwe brief mag je houden en alleen de miljoen wil ik hebben
pi_20609201
Ik werk dan wel niet bij de tpg maar heb dagelijks van die "klanten" ......
Jullie mogen blij zijn dat je nog een fiets hebt waar mee je kan doorfietsen als je zon klant tegenkomt.

Ik moet gewoon blijven staan
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_20609279
Ik ben brievenbuslichter en Ik erger me een beetje aan het feit dat er echt ELKE dag wel iemand aan komt lopen met een envelop in de hand, met de vraag: "Kan deze nog mee?"

Eigenlijk zou ik gewoon een keer moeten zeggen "Nee jij bent morgen aan de beurt, kom voortaan maar eerder!"
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:22:59 #25
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20609327
Ik wil ff m'n gal spugen op die medewerkers van de TPG met het niveau van het achtereind van een varken

al 3 paketten die gewoon als rembours zijn verstuurd en ook zo betaald zijn, zijn als gewone pakketjes afgeleverd zonder dat die mensen er een cent voor hoefden te betalen
Als die mensen niet zo eerlijk waren geweest had dit mij 400 euro gekost. Nu hoop ik maar dat het me 400 euro extra opelever
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:25:18 #26
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_20609397
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:21 schreef DJ_Fritz het volgende:
Ik ben brievenbuslichter en Ik erger me een beetje aan het feit dat er echt ELKE dag wel iemand aan komt lopen met een envelop in de hand, met de vraag: "Kan deze nog mee?"

Eigenlijk zou ik gewoon een keer moeten zeggen "Nee jij bent morgen aan de beurt, kom voortaan maar eerder!"
Dan ben ik al na een half uur na de tijd dat je de brief gepost moet hebben (17:00) en dan om half 6 komen ze nog aan huppelen. maar ja , we moeten staan voor kwaliteit. Ik ben de beroerste niet
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:26:30 #27
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_20609426
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:15 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Ik bezorg dus post in een achterstandsbuurt, elke dag krijg ik weer te horen die blauwe brief mag je houden en alleen de miljoen wil ik hebben
ja dat had ik gister nog..
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:26:56 #28
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_20609434
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:22 schreef PLAE@ het volgende:

Ik wil ff m'n gal spugen op die medewerkers van de TPG met het niveau van het achtereind van een varken

al 3 paketten die gewoon als rembours zijn verstuurd en ook zo betaald zijn, zijn als gewone pakketjes afgeleverd zonder dat die mensen er een cent voor hoefden te betalen
Als die mensen niet zo eerlijk waren geweest had dit mij 400 euro gekost. Nu hoop ik maar dat het me 400 euro extra opelever
Lees nou eerste ff de openings post

Daar zijn andere topics voor ,
pi_20609554
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:25 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Dan ben ik al na een half uur na de tijd dat je de brief gepost moet hebben (17:00) en dan om half 6 komen ze nog aan huppelen. maar ja , we moeten staan voor kwaliteit. Ik ben de beroerste niet
Ja hoor, ik blijf ook altijd vriendelijk, tuurlijk zo erg is het ook weer niet! Maar van de andere kant denk ik, als je nou gewoon iets eerder was gekomen, was er niets aan de hand geweest... Vraag me trouwens ook af hoeveel mensen nou aankomen lopen als ik net weg ben.

Verder wel relaxed werk: beetje auto rijden, radiootje aan... zonnetje soms
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:33:41 #30
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_20609598
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:31 schreef DJ_Fritz het volgende:

[..]

Ja hoor, ik blijf ook altijd vriendelijk, tuurlijk zo erg is het ook weer niet! Maar van de andere kant denk ik, als je nou gewoon iets eerder was gekomen, was er niets aan de hand geweest... Vraag me trouwens ook af hoeveel mensen nou aankomen lopen als ik net weg ben.

Verder wel relaxed werk: beetje auto rijden, radiootje aan... zonnetje soms
neem aan dat de busjes van jullie ook een board computer hebben.
Ik rij op de reservere boco (sleutel om die BC te activeren) dus wil nog wel eens gas geven.... Misschien dat ik daarom deze week geen ritjes mag rijden
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:34:27 #31
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20609618
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:26 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Lees nou eerste ff de openings post

Daar zijn andere topics voor ,
Een weerklank is altijd goed in zo'n eentonig topic
pi_20609652
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:33 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

neem aan dat de busjes van jullie ook een board computer hebben.
Ik rij op de reservere boco (sleutel om die BC te activeren) dus wil nog wel eens gas geven.... Misschien dat ik daarom deze week geen ritjes mag rijden
Ik ben vakantiekrachtje, kreeg in de eerste week al te horen dat ik te hard optrok en te hard remde...achja... nog een paar weekjes
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:39:13 #33
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_20609701
Precies wat hebben die TPGers het toch zwaar. ZIELIG HOOR

Ga dan studeren en kies een leuke baan!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:39:55 #34
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_20609709
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:35 schreef DJ_Fritz het volgende:

[..]

Ik ben vakantiekrachtje, kreeg in de eerste week al te horen dat ik te hard optrok en te hard remde...achja... nog een paar weekjes
haha, dat scheelt, ik heb nog niks gehoord over mijn rijstijl , we wachten af....
pi_20609755
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:39 schreef BAC het volgende:

1: Ik ga studeren!
2: Ik heb een andere hele leuke baan!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:42:10 #36
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_20609757
quote:

Ik ben lekker al bruin vóórdat ik op vakantie ga
Ik kom in contact met altijd leuke dames.
Ik leer zo omgaan met allerlei omstandigheden
Mijn beenspieren bleken 1,5 keer versterkt te zijn (volgens een krachttraining)
Gratis drinken bij mensen thuis als het regent
Contact leggen met bedrijven , misschien dat dat later van pas komt.

Nee ik blijf nog ff lekker bezorgen
pi_20609905
quote:
mensen met een bedrijf aan huis,midden in een ranzig grote ochtendwijk (en dan ook echt midden in hoe je m loopt) die er op staan de post vroeg te krijgen en de baas bellen als je 5 minuten later bent.
life is a game....and im winning
pi_20610050
quote:

Stop toch op snotneus
  woensdag 14 juli 2004 @ 00:05:56 #39
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_20610275
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:56 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Stop toch op snotneus [afbeelding]
stop toch op

snotneus? Hoe oud zou jij zijn? sjaak banaan

Hahaha ook IQ tje van 90 of wat?
pi_20610329
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 00:05 schreef BAC het volgende:

[..]

stop toch op

Als ik dit topic doorpluis begin jij meteen te zeuren over opleiding en IQ, ik snap niet wat dat met een bijbaantje bij TPG post te maken heeft

Dus als je niks nuttigs te zeggen hebt, ga dan een ander lastig vallen
pi_20610412
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 00:05 schreef BAC het volgende:

[..]

stop toch op

quote:
Persoonlijke gegevens
Voornaam: 1
Achternaam: 2
Geslacht: Man
Geboortedatum: 1979-01-18
Opleiding: 4
Beroep: 5
Hobbies/interesses: 6
Als je zo al je profiel invuld........
  woensdag 14 juli 2004 @ 00:14:14 #42
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_20610439
Geeft niks dat jij dat niet snapt, kan jij niet veel aan doen.
Je ouders sporen vast niet.

Het bijbaantjes gedeelte haal ik niet uit de FP en werken bij de post en IQ heeft wel een verbandje hoor. Maar die zal jij vast niet zo snel zien.
  woensdag 14 juli 2004 @ 00:27:41 #43
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_20610652
quote:

Ik studeer al en ik ga vast een mooie baan vinden, aan mijn opleiding zal het niet liggen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 14 juli 2004 @ 00:37:00 #44
85179 SEX
Real Nigga Shit
pi_20610821
TPGers zijn de grootste honden ter wereld.
Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
pi_20610884
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 00:37 schreef SEX het volgende:
TPGers zijn de grootste honden ter wereld.
Klopt

sterk en goed gebouwd

Aanvallend maar toch ook errug lief als het erop aankomt.
Wij beschermen onze baasjes (de post)

Jij hebt helemaal gelijk , wij zijn grote honden , dus pas maar op

WOEF!!!
  woensdag 14 juli 2004 @ 11:03:05 #46
85179 SEX
Real Nigga Shit
pi_20614883
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 00:40 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Klopt

sterk en goed gebouwd

Aanvallend maar toch ook errug lief als het erop aankomt.
Wij beschermen onze baasjes (de post)

Jij hebt helemaal gelijk , wij zijn grote honden , dus pas maar op

WOEF!!!
Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
pi_20615219
Loslopende gevaarlijke honden? In de tijd dat ik bij de post werkte (een aantal jaren geleden), hadden we daar een betrekkelijk simpele oplossing op. We gingen het betreffende erf niet op, op de bovenste envelop schreven we dan "14/7: loslopende hond", de volgende dag deden we dan een nieuwe poging. Liep het beest weer los, dan kwam er "15/7: loslopende hond" onder te staan. Uiteindelijk net zo lang totdat het beest niet meer losliep, waarna de geadresseerden dus een hele stapel post ineens kregen. Het is dan snel afgelopen met die loslopende honden hoor...

Ik ben één keer (licht) gebeten door een agressieve hond. Het was dat die betreffende eigenaar zeer kort daarop een brievenbus aan de weg zette, anders had ik er de post gewoon niet meer bezorgd. Ik ga namelijk geen tetanusprik halen omdat iemand anders z'n hond niet kan opvoeden.

Aan de andere kant zijn TPG'ers in sommige zaken ook erg laks. Toen bij ons in het dorp de huisartsenpraktijk verhuisde en hun adreswijziging na een tijdje was afgelopen, gingen postbodes formeel volgens de regels alle post die aan het oude adres werd gericht retour afzender sturen. Niet alleen haalden ze zich daar zelf meer werk mee op de hals, het zorgt ook nog voor schrik bij mensen. Zo werd mijn moeder ineens door het ziekenhuis gebeld, omdat men aan de huisartsenpraktijk gerichte post (die op haar betrekking had) retour had gekregen. Je schrikt natuurlijk behoorlijk als het ziekenhuis belt...
pi_20615466
Ik wil de TPG-ers ff bedanken omdat ze mijn pakketjes altijd netjes afleveren!
pi_20615548
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 11:19 schreef dVTB het volgende:

Aan de andere kant zijn TPG'ers in sommige zaken ook erg laks. Toen bij ons in het dorp de huisartsenpraktijk verhuisde en hun adreswijziging na een tijdje was afgelopen, gingen postbodes formeel volgens de regels alle post die aan het oude adres werd gericht retour afzender sturen. Niet alleen haalden ze zich daar zelf meer werk mee op de hals, het zorgt ook nog voor schrik bij mensen. Zo werd mijn moeder ineens door het ziekenhuis gebeld, omdat men aan de huisartsenpraktijk gerichte post (die op haar betrekking had) retour had gekregen. Je schrikt natuurlijk behoorlijk als het ziekenhuis belt...
Klopt dat is in 1 van mijn wijken ook. Tis gewoon volgens de regels en op verzoek van de huisarts.... maar wel genaaid voor veel mensen ja
pi_20621850
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 00:14 schreef BAC het volgende:
Het bijbaantjes gedeelte haal ik niet uit de FP en werken bij de post en IQ heeft wel een verbandje hoor. Maar die zal jij vast niet zo snel zien.
Waarschijnlijk bedoel je de OpeningsPost en niet de FirstPost, maar dat verschil snap jij vast niet ...

Een quote uit de OP:
quote:
Dit topic is bedoeld voor TPG-ers en ex TPG-ers die eens flink hun gal willen spuien over de klanten waar ze mee te maken kragen.
Lijkt mij vrij duidelijk dat zaterdagmedewerkers daar ook onder vallen, als je het niet snapt wil ik het best uitleggen...

En voor de duidelijkheid, dit topic is om op mensen zoals jou te kankeren, wil je zeuren over de TPG, open je eigen centrale topic, vast genoeg animo voor.

Al deze info had je met enig begrijpend lezen dus uit de OP kunnen halen, maar wij postbodes zijn de beroerdste niet, vandaar dat ik je een handje help
pi_20623339
oeh, leuk bedankt Grrrrrrrrrrrrrrr Ga zo s ff deeltje 1 doorlezen.
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:12 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

haha, ja man , moet ik ze de volgende keer weer jatten bij collega's

1 keer zag ik toen ik wegliep van mijn fiets , dat kinderen ze probeerde te jatten. Dus ik: "HEE!! MOT DA" rennen die gastjes. Kom ik later terug. Zitten ze daar beetje te voetballen.
ik: " wie was dat net aan mijn fiets?" kindjes wijzen naar zo'n gastje (best lullig )
ik zeg, jij zal nooit meer eleastiekjes krijgen, en al je vriendjes wel , dus ik geef wat eleastiekjes aan de rest. Je had z'n gezicht moeten zien
haha Ik heb dat trouwens ook wel vaak dat er van die kinderen die dat flikken ja. Zal die actie van jou ff gaan toepassen volgende keer!

Ik reed eens langs een woonwagenkamp, komt r zo'n klein kind op me af en die vroeg of ik elastieken had. Maar die had ik niet meer, zegt dat blaag plots "ja, tief dan maar op!" Ik moest echt keihard lachen gewoon!
Kinderen zijn wel leuk. Liep ik eens een pad in, staat er zo'n klein meisje voor de deur en ik liep dat pad in met grote bundel post en me tpg outfit, vraagt ze zo heel leuk "wat kom je doen?" Een ander kind liep eens mijn hele route mee en hield elke brievenbus voor me open Natuurlijk deed hij t voor de elastiekjes waar hij een grote zware bal van zou maken Of loop je schoolplein van een basisschool op om een aangetekende te brengen, loopt de hele kinderposse achter je aan en iedereen beweert de postjongen of postmeisje te zijn die de post naar de juffrouw of meester mag brengen

Anyways, nu maar meer ontopic dan maar:
Sommige mensen denken ook dat wij post uit onze tassen kunnen toveren he. Staan ze je verbaasd aan te kijken dat je geen post voor ze hebt (of een brief waar ze op zitten te wachten) nadat ze dit verbaasd gevraagd hebben. En dan kijk je nog een keer in je bundel en dan is er echt geen nieuwe brief bijgekomen hoor mevrouwtje

Ik heb al wel aardig wat meegemaakt in mijn 3 jaar zaterdagpostbode (en vakanties) zijn, maar kan ff niet veel meer voor de geest halen. Wat me wel zal bijblijven was zo'n vrouwtje dat ging flippen. Ik had voor #12 een brief en een groter stukje, iets over de hotelbon ofzo. Ik gooi dat dus door de brievenbus, ik naar #14 toe. Gaat plots de deur open bij #12, hoor ik plots die vrouw schreeuwen "hey jonguh, er ligt wat voor je op straat!" en dat mens gooit zo dat ding van de hotelbon op straat. Ik zat echt zo van Dus ik dat ding opgeraapt, ik controleren of t adres wel klopte (je weet t nooit ) maar dat klopte. Dus ik daar aangebeld, was benieuwd wat er aan de hand was. De deur ging niet open, dus ik wou rustig verder gaan, komt plots een man naar me toe die een eindje verderop de auto aan t wassen was en dat bleek dus haar man ofzo te zijn en vroeg of ik dat aan hem wou geven aangezien hij net naar binnen wou gaan. Nou..daar hield t dus mee op...erg vreemd.

Een vriend van me, oud-collega, had in de ochtend eens aan lopen kloppen (bel deed t niet) voor een pakketje, maar er kwam niemand. Klopte hij ovor de tweede maal en plotseling allemaal gestammel van de trap, de deur razendsnel open, staat er plots een wous in de deuropening die die vriend van mij ff wil neerhoeken, en daarbij zei dat hij dat geklop de eerste keer ook wel had gehoord.
pi_20624617
Oh oh oh, wat heb ik genoten van deel 1. Soms kapot gelachen zeg!
Uit deel 1 waar ik mij ook aan kapoterger:
- die teringbrievenbussen die zo stroef vooruitgaan en dan in ene keihard terugklappen!
Mensen, DOE ER WAT AAN!!!!
- te lage brievenbussen waardoor je op je 23e al een hernia aan t opbouwen bent
- dichtbegroeide tuinen waar je, vooral als t slecht weer is, in 1x supervies van wordt. Zowel je kleding als me bek, GATVER! En al die spinnewebben waar ik zovaak met me bakkus in terechtkom, ook zo lekker.
- Mensen die vlak naast de brievenbus een potje bloemen ofzo hebebn staan. Erg leuk als t warm weer is en je met je hand door de bijen/wespenmassa moet..
- Niet over klanten die ik tegenkom, maar die TV-krant mag een kleiner formaat hebben! Wat zeg ik, MOET een kleiner formaat krijgen. Ondingen zijn t.

Ik irriteer me op t moment iig meer aan die lul van een vestigingsmanager van me! Wat een schijnheilige rukmongool is dat zeg!

Ik had trouwens ook eens een keer een raam in een flat kapotgemaakt, en HARD! Die deur ging altijd langzaam aan dicht maar op t eind dan flikkert die keihard dicht. En ja, eens moest de eerste keer zijn en ik liep dus net die deur uit..ik hoor de deur langzaam dichtgaan en dan snel dichtvallen en ja hoor.. echt, hele ruit eruit. Ik stond echt zo van...omg! Ik snel om me heen kijken of iemand t zag, maar niemand dus snel weggefietst. En toen dacht ik, straks geven ze de postbode de schuld. Dus ik op t einde van mijn route teruggefiets en ja hoor, daar stonden een paar mensen omheen. Maar gelukkig had ik de post voor de laatste twee portiekjes van die flat bewaard, ging er nl als een speer vandoor, dus ik deed net alsof ik daar net aankwam in mijn route en deed t hele flatje 'fictief' opnieuw (bij het tweede portiek met de kapotte ruit ook) en als men zou vragen over de post die er al inzat (was gelukkig weinig), dat dat dan wel van gister geweest zou zijn.

Ook heb ik wel eens, toen ik zo'n Neckerman keihard door de deur ramde, een vaas ofzo kapotgemaakt. rinkeldekinkel hoorde je plots.

ps: wat leuk is, is post bezorgen bij de hoeren hier. Vorig jaar was t in mijn vakantie beetje mijn vaste wijk en dan heb ik al vakantie maar de middelbare scholieren nog niet die dan door de hoerenbuurt lopen om naar de trein te gaan. En dan zie je die jongens kijken alsof ik de mooiste baan van de wereld heb, dat was echt geweldig! Vooral toen ik op een ontzettend hete dag een brief voor ene Nadia had maar ik die niet kende. Dan zitten al die hoertjes buiten met bijna niks aan en dan stap je op de lekkerste af en vraagt dan aan haar waar Nadia zit. Mijn dag was goed
pi_20625940
quote:
ps: wat leuk is, is post bezorgen bij de hoeren hier. Vorig jaar was t in mijn vakantie beetje mijn vaste wijk en dan heb ik al vakantie maar de middelbare scholieren nog niet die dan door de hoerenbuurt lopen om naar de trein te gaan. En dan zie je die jongens kijken alsof ik de mooiste baan van de wereld heb, dat was echt geweldig! Vooral toen ik op een ontzettend hete dag een brief voor ene Nadia had maar ik die niet kende. Dan zitten al die hoertjes buiten met bijna niks aan en dan stap je op de lekkerste af en vraagt dan aan haar waar Nadia zit. Mijn dag was goed
En maar klagen dat je uren tekort komt
  woensdag 14 juli 2004 @ 20:45:25 #54
47102 Elvi
miemkwien
pi_20626295
Ik mag morgen weer... jeuj....
  woensdag 14 juli 2004 @ 21:01:30 #55
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_20626691
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 20:45 schreef Elvi het volgende:
Ik mag morgen weer... jeuj....
ik ook. als het maar niet regent vin ik alles best
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  woensdag 14 juli 2004 @ 21:47:13 #56
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_20627905
Ben het alweer zat dat werken tijdens de vakantieperiode...staan hier elke dag 4 of 5 wijken open, werk me de pleuris.
A.M.A.B
pi_20628098
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 21:47 schreef Cart_man het volgende:
Ben het alweer zat dat werken tijdens de vakantieperiode...staan hier elke dag 4 of 5 wijken open, werk me de pleuris.
En zo hoort het! Werken voor je centen!
pi_20628923
en ik word juist gek van die postbodes die denken dat ze binkie zijn met hun brommer die niet harder dan 30 gaat
ik ging vandaag de strijd aan met zo'n ding (nou ja, strijd... 30 is met meewind, in tegenwind zal die geneens 20 hebben gereden )
pi_20630309
Ik loop nu een week of twee post. Nog steeds denken klanten origineel te zijn door de volgende opmerkingen te maken:

- "Hey! Die blauwes mag je houden hoor!"

- "Gooi die rekeningen maar in de sloot!"

En hierbij wil ik meteen even melden dat ik de Otto en Neckermann vervloek!
  Moderator / Redactie FP woensdag 14 juli 2004 @ 23:22:53 #60
Rawr
pi_20630598
vervloek meteen even het Veronica Magazine voor me

de ellende die ik daarmee heb meegemaakt
pi_20630698
Wat dan?
  Moderator / Redactie FP woensdag 14 juli 2004 @ 23:28:37 #62
Rawr
pi_20630779
die zooi zorgde ervoor dat ik elke dag enorme kramp in mn hand had van het dragen

"Bestel nu het extra dikke (lees: extra zware) veronica magazine en..." GRRR
pi_20630872
Weet je zeker dat die kramp niet komt door de Neckermans tussen de bundel? Ik heb nooit last van die tv-gidsen...kan me trouwens niet eens voorstellen!.....of je moet een hele straat hebben met alleen maar Veronica-abo's.
pi_20630876
Hm, Veronica Magazine heb ik weinig last van gehad eigenlijk! Was goed te doen. Maar die Otto, met die dikke kaft die niet door de bus past! AAAH!
pi_20630923
Ik ben welgeteld een kleine 2 maanden postbode geweest.
Ik kreeg gelijk de meest debiel grote wijk die je krijgen kan. Eentje die je echt niet in je uppie aankan.
Anderhalve maand lang heb ik die wijk samen met een gozer gedaan (die gaf me de "opleiding").
En toen ging hij niet meer werken bij TPG(was al bekend dat hij wegging) en mocht ik die wijk in mijn eentje doen! Mijn fiets was zo GIGANTISCH afgeladen met post dat ik achterover klapte.
Ik dus ontiegelijk pijn in mijn hele lijf. Ronduit belachelijk dat ze mij die wijk in mijn eentje lieten doen natuurlijk. Vonden zij niet. Ik heb ze toen dan ook de spreekwoordelijke dikke vinger gegeven en ben vertrokken.

Moest ik even kwijt.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_20630990
Ik heb dus ook een wijk die nogal lastig is. Het zijn een straat of 5 met daartussen allemaal kleine straatjes. Een hel om te zetten en te lopen! Serieus de meest moeilijke wijk die er is. Maar goed, ik hou het vol, want het zal vanzelf wel beter gaan!
  donderdag 15 juli 2004 @ 11:32:32 #67
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_20637834
godsamme zitten weer folders bij vandaag
[b]Enschede![/b]
pi_20638663
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 11:32 schreef 9christensen het volgende:
De AH-folder of niet?
pi_20641606
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 11:32 schreef 9christensen het volgende:
Ik had alleen dinsdag folders, de rest van deze week niet
En die van dinsdag waren hele dunne Gamma die je onder problemen mee kon nemen
pi_20641802
quote:

ik ben TPGer, ik ben bezig met mijn 2e opleiding en heb ook nog een 2e baan
pi_20642772
Jullie hebben mijn frontje gejat !!
Haleloeja
pi_20643093
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 11:29 schreef So_Addictive het volgende:
Ik wil de TPG-ers ff bedanken omdat ze mijn pakketjes altijd netjes afleveren!
hier ook
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:07:20 #73
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_20644274
huis-aan-huis bij ons van de week

Dinsdag: Gamma, de Karwei en de Blokker.
Woensdag: AH
Vandaag: alweer AH
Morgen: weer twee volgens mij.

Ik haat het.

Werken ze op andere vestigingen tegenwoordig ook met postbezorgers? Belachelijk besluit is dat geweest.
A.M.A.B
pi_20644314
Bij onze vestiging is er elke dag HAH , behalve maandag en zaterdag. Nou ja , vanaf 21 juli ook zaterdag

Dus ja , bij ons is het normaal ....
pi_20644906
Hee! Dit topic gaat niet over huis aan huis of postbezorgers, het gaat over Kutklanten! !

Dus graag wat meer gekanker op klanten en wat minder op dingen die nou eenmaal bij het werk horen (niet dat ik graag met HAH rondloop), anders moet je je misschien afvragen of je geen andere baan moet zoeken.

Ik zal ff het goeie voorbeeld geven:
Vandaag weer zo'n huisvrouwmuts die het niet kon verkroppen dat zij niet voor de legitimatiezending van d'r man mag tekenen... Het hele standaardriedeltje kwam weer boven: "Ja, maar die rekening staat op naam van ons allebei, ik heb zijn paspoort hier, hij werkt altijd doordeweeks, etc. etc..." Moe word je ervan! Wat is er nou zo moeilijk aan te begrijpen dat ik haar gewoon echt niet mag laten tekenen.

Doe je dit wel, en er zijn collega's die het doen, dan pleegt zowel de postbode als degene die tekent valsheid in geschrifte, reden genoeg voor ontslag en de ontvanger kan er als het misgaat ook nogal gezeik mee krijgen.
  donderdag 15 juli 2004 @ 17:26:53 #76
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_20645887
Ik heb nooit kutklanten...
A.M.A.B
pi_20645919
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 20:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
ach, er was ook altijd zon irritante kerel die me ELKE dag vroeg of ik zn post alvast kon geven, moest ie niet zo lang wachten. Maar ik geef hem wel gelijk hoor, zie onderstaande afbeelding:

[afbeelding]

Goed, ik kom dus aangereden bij die onderste pijl. Vervolgens ga ik Straat X in, daar bezorgen. Daarna een redelijke wijk die 2 tot 2,5 uur in beslag neemt. Dus meneer Heeft z'n post pas als allerlaatste, terwijl ik bij zn buurman begin met bezorgen
Hij wacht maar mooi op zn post. Alsof die mensen niets anders hebben om voor te leven lijkt het soms..
pi_20645973
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 23:33 schreef wolfrolf het volgende:
Ik ben welgeteld een kleine 2 maanden postbode geweest.
Ik kreeg gelijk de meest debiel grote wijk die je krijgen kan. Eentje die je echt niet in je uppie aankan.
Anderhalve maand lang heb ik die wijk samen met een gozer gedaan (die gaf me de "opleiding").
En toen ging hij niet meer werken bij TPG(was al bekend dat hij wegging) en mocht ik die wijk in mijn eentje doen! Mijn fiets was zo GIGANTISCH afgeladen met post dat ik achterover klapte.
Ik dus ontiegelijk pijn in mijn hele lijf. Ronduit belachelijk dat ze mij die wijk in mijn eentje lieten doen natuurlijk. Vonden zij niet. Ik heb ze toen dan ook de spreekwoordelijke dikke vinger gegeven en ben vertrokken.

Moest ik even kwijt.
Maak je toch een nabrengzak slimpie.
pi_20645994
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 23:35 schreef Foxxy het volgende:
Ik heb dus ook een wijk die nogal lastig is. Het zijn een straat of 5 met daartussen allemaal kleine straatjes. Een hel om te zetten en te lopen! Serieus de meest moeilijke wijk die er is. Maar goed, ik hou het vol, want het zal vanzelf wel beter gaan!
Daar heb je toch een zet-hark voor? Je gaat me toch niet vertellen dat jullie met een blok zetten?
  donderdag 15 juli 2004 @ 17:53:35 #80
62610 Dr.Bunsen_Honeydew
That needs to be tested.
pi_20646316
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 17:33 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Daar heb je toch een zet-hark voor? Je gaat me toch niet vertellen dat jullie met een blok zetten?
Nog wel misschien, maar zodra de huisnummersorteermachine (HSM) er is wordt de zethark in de afvalbak gegooid en wordt er alleen nog maar met de nieuwe zethulp gezet. (Een verbeterde versie van het zetblok.) En het is zelfs de bedoeling dat je HAH los meeneemt ipv het er tussen te zetten. Lekker handig als je 3 HAH hebt op een dag.

Weinig ontopics te melden wat niet al voorbij is gekomen, maar morgen en zaterdag weer werken, dus misschien dan.
Now, Beakie, we'll just flip this switch and 60,000 refreshing volts of electricity will surge through your body. Ready?
pi_20647831
waarom mag je HAH niet zetten?
pi_20649665
Ja, wij hebben dat dus al. Zodat je sneller van je werkplaats bent opgerot. Op zich valt t wel mee, t ligt er maar net aan wat voor hah je hebt.

En wij werken ook al een tijdje met Sammy V, zoals dat nieuwe zetding heet. Waarom het zo heet... Het is in het begin echt wennen, maar je went er best wel snel aan, al wil ik niet zien wat er gebeurt als het kerst is! Ik krijg ook best wel wat klachten aan mijn rug door dat ding, ik en paar anderen wel iig.

Maar vrolijk door met de intentie van dit topic dan maar, wat veel leuker is!
  Milf donderdag 15 juli 2004 @ 20:44:25 #83
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_20649953
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 16:07 schreef Cart_man het volgende:
huis-aan-huis bij ons van de week

Dinsdag: Gamma, de Karwei en de Blokker.
Woensdag: AH
Vandaag: alweer AH
Morgen: weer twee volgens mij.

Ik haat het.

Werken ze op andere vestigingen tegenwoordig ook met postbezorgers? Belachelijk besluit is dat geweest.
noteer maar vast: week 37 bart smit folders

opzich lijkt me het best leuk werk btw.... als het maar niet zovaak klote weer is
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 15 juli 2004 @ 22:04:49 #84
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_20651932
Off-topic:

wat verdient post bezorgen in het uur? ik ben pas 2 weken bezig en heb nog geen loon ontvangen
[b]Enschede![/b]
  Moderator / Redactie FP donderdag 15 juli 2004 @ 22:15:08 #85
Rawr
pi_20652208
hmm ik heb vorig jaar alleen vakantiewerk gedaan en verdiende zo'n ¤ 5,50 per uur
  donderdag 15 juli 2004 @ 22:18:53 #86
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_20652314
Verdien nu 8.92 per uur.
A.M.A.B
  donderdag 15 juli 2004 @ 22:19:09 #87
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20652322
niet veel lijkt me. Getuige dit topic zijn het niet bepaald hoogvliegers
  donderdag 15 juli 2004 @ 22:19:27 #88
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_20652334
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 20:44 schreef nikky het volgende:

[..]

noteer maar vast: week 37 bart smit folders

opzich lijkt me het best leuk werk btw.... als het maar niet zovaak klote weer is
Dan ben ik hopelijk weer aan het studeren.
A.M.A.B
  Moderator / Redactie FP donderdag 15 juli 2004 @ 22:21:31 #89
Rawr
pi_20652391
een fulltime baan als postbode zou ik niet trekken, elke dag om 5 uur opstaan
pi_20652407
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 22:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ook niet , ben blij als ik na 3 dagen ff vrij heb
  donderdag 15 juli 2004 @ 22:22:09 #91
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_20652411
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 22:18 schreef Cart_man het volgende:
Verdien nu 8.92 per uur.
en je doet het als vakantiewerk?
[b]Enschede![/b]
  donderdag 15 juli 2004 @ 22:26:21 #92
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_20652525
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 22:22 schreef 9christensen het volgende:

[..]

en je doet het als vakantiewerk?
Nee, ben al 4 (of 5) jaar zaterdag medewerker. Werk nu zo een 40 uur per week extra gedurende de vakantie
A.M.A.B
  donderdag 15 juli 2004 @ 22:27:59 #93
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_20652557
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 22:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Onder andere ja. Trek het nu ook al nauwelijks. Het is van dinsdag tot en met zaterdag werken. Dan gelijk als ik thuiskom het bed in en er dinsdagochten om 5 uur weer uit. Dan begint de hel weer van vooraf aan.
A.M.A.B
  donderdag 15 juli 2004 @ 22:31:27 #94
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20652629
Maar je loopt wel binnen (vergeleken met normaal dan)

donderdag 15 juli 2004 @ 22:46:33 #95
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_20652993
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 22:31 schreef PLAE@ het volgende:

Maar je loopt wel binnen (vergeleken met normaal dan)

Dat is ook de enige reden dat ik er nog werk. Het is maar ff doorbijten tot het einde van de vakantie.
A.M.A.B
pi_20656774
Ik werk nu al 4 weken als vakantiekracht (nog 1 week ) en heb zo'n beetje m'n vaste wijkje.

Nu weet ik dus ook waar alle honden zitten, maar afgelopen week heb ik kennis gemaakt met een nieuwe. Ik gooide de brieven in de brievenbus, toen die hond met een noodvaart de gang binnen kwam stormen en de post uit de brievenbus pakte. Bijna paar vingers kwijt 't Was zo'n grote witte aggressieve kuthond, maarja, er woont daar ook een aso familie, dus dat scheelt (hun zoon heeft stekeltjes, en dan van achter lang haar zegt genoeg).

En 2 weken geleden ofzo, was bijna klaar met m'n wijk, kwam er een rimpelsaurier van 73 naar me toe, zeiken over dat de post van vorige week niet goed was, dat er post bij zat van andere straten. Die muts had dus alle post opengemaakt, totdat ze erachter kwam dat het niet allemaal voor haar was Had ze gezeik met die mensen waarvan die post was...en maar blijven zeiken tegen mij, terwijl ik de dag dat het gebeurt was helemaal niet hoefde te werken

Naja, nog 1 week, en dan ben ik er vanaf. Is wel een leuk zakcentje, maar ik ben nu _echt_ aan vakantie toe...ik ben nog moeier dan toen ik naar school moest elke dag
pi_20656969
Ohja

Ik loop ook altijd ergens, daar hebben die mensen een mollenverjagen ofzo, aan de muur hangen, naast de deur...En ik kan dat ding horen Wat een teringherrie is dat...Het is echt een vreselijk irritante hoge alarmtoon, ongeveer evenhoog als de sonor van vleermuizen (die hoor ik ook, sommige dan). Ik heb echt medelijden met honden die in de buurt komen, die moeten helemaal gek worden van het geluid.
Misschien toch maar een keer aanbellen of ze dat tyfusding niet uit kunnen zetten, want ik erger me daar echt elke dag aan.
pi_20659716
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 17:33 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

We zetten met een hark ja. Maar goed, eerste keer gaat het gewoon altijd fout tenminste, dat was bij mij het geval! Echt een onwijs lastige wijk is het.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 10:42:38 #99
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_20659808
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 01:28 schreef CasB het volgende:
En 2 weken geleden ofzo, was bijna klaar met m'n wijk, kwam er een rimpelsaurier van 73 naar me toe.
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_20660221
Vraagje aan de postbo's hier: Als mensen klagen bij het postkantoor over verkeerde bezorging komt dat wel eens door. Mijn vaste besteller heeft nogal eens de neiging om post van twee adressen om te draaien. De straat heet totaal anders, postcode verschilt een letter maar huisnummer is hetzelfde. Maar klagen werkt niet echt goed.

Sinds de vakantie komt mijn post mischien veel later maar het is tenminste op het juiste adres, hulde aan de lokale vakantiekracht.
pi_20660532
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 11:05 schreef Fixers het volgende:
Mijn vaste besteller heeft nogal eens de neiging om post van twee adressen om te draaien. De straat heet totaal anders, postcode verschilt een letter maar huisnummer is hetzelfde. Maar klagen werkt niet echt goed.
Je hebt gewoon pech, ik heb ook adressen waar ik veel fouten mee maak, hoe dat komt? Al sla je me dood, maar als ik bij die adressen niet constant 100% geconcentreerd oplet blijf ik daar fouten maken.
quote:
Sinds de vakantie komt mijn post mischien veel later maar het is tenminste op het juiste adres, hulde aan de lokale vakantiekracht.
Meestal horen we heel andere dingen over vakantiekrachten .
pi_20660890
Mijn gootste ergernis: Legitimatiezendingen wanneer de geadresseerde niet thuis is en de echtgenoot ofzo wel wil tekenen, maar niet snapt dat dat niet mag en vervolgens verontwaardigd is.

Algemene opmerking: post wordt bezorgd tussen 900 en 1700 uur. Vervolgens wordt er door klanten geklaagd dat je "telaat" bent, terwijl je soms 2 a 3 wijken per dag hebt :-(
http://www.dvdkijker.nl - DVD Prijsvergelijk (R2 UK)
pi_20660991
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 11:39 schreef Mr_Romano het volgende:
Algemene opmerking: post wordt bezorgd tussen 900 en 1700 uur. Vervolgens wordt er door klanten geklaagd dat je "telaat" bent, terwijl je soms 2 a 3 wijken per dag hebt :-(
Leuk ja, "Je bent laat!", mijn standaardreactie: "Nee hoor, valt best mee, alstublieft, de post."
  vrijdag 16 juli 2004 @ 12:56:31 #104
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_20662537
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 11:39 schreef Mr_Romano het volgende:
Heb een keer een klant gehad die me de halve wijk achterna liep en maar zat te kankeren over het feit dat ik te laat was. Heb ik hem even duidelijk gemaakt dat hij nu snel richting huis moest lopen, omdat ik anders niet voor mezelf kon instaan. Heb hem nooit meer gezien...
A.M.A.B
pi_20662998
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 12:56 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Heb een keer een klant gehad die me de halve wijk achterna liep en maar zat te kankeren over het feit dat ik te laat was. Heb ik hem even duidelijk gemaakt dat hij nu snel richting huis moest lopen, omdat ik anders niet voor mezelf kon instaan. Heb hem nooit meer gezien...
Ik word er niet vaak op aangesproken als de post eens wat later komt, maar laatst werd bij ons door de reorganisatie een hele grote ochtendwijk naar de middag getild. Met als gevolg dat de bewoners hun post rustig een paar uur later kregen. Opmerkingen heb ik niet gehad in de paar keer dat ik die wijk heb gelopen, maar er was me toch een wijf dat me smerig keek toen ik om half vier de post langs kwam brengen. Er kon geen goedemiddag vanaf, ze griste de post uit m'n handen en weg was ze .
pi_20663132
ik lach je uit
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_20663159
Ik heb wel een keer gehad op zaterdag dat een man verbaast stond dat ik zo vroeg was
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:07:56 #108
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_20663267
Ik heb nog nooit gehad dat mensen zeuren dat de post te laat komt.
Kom op zeg, kan me niet herinneren dat er afspraken zijn gemaakt dat de post voor een bepaalde tijd bezorgt moet worden.
Ik krijg eerder opmerkingen (positief) dat ik telkens vroeger kom
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:22:19 #109
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_20663584
het regent nu hier dus ik wacht mooi nog ff met bezorgen van het laatste deel
[b]Enschede![/b]
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:23:47 #110
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_20663613
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:22 schreef 9christensen het volgende:
Ga jij eerst dan nog naar huis toe? Ben je nou een man of een mietje
pi_20663619
Ja, ij mij komt t ene keer voor dat ik in hun ogen te vroeg ben, andere keren te laat. Maar nooit echt problemen gehad in mijn wijkjes daarmee.
Vandaag wel iets aparts meegemaakt. Ik zet in een gedeelte van mijn wijk de fiets in het midden van een grote straat neer, precies op de t-splitsing van een andere straat. Dan ga ik eerst twee rondjes maken bij die grote straat en vervolgens het flatje aan het begn van die andere straat. Laattse paar keer kwam er wel eens een oud vrouwtje uit die flat vragen of ik post voor haar had. En aangezien zij langzaam loopt ben ik wel zo beleefd om dit te doen. Vandaag liep t ietsje anders. Was net klaar met het ene rondje, ik de post voor het andere rondje gepakt en ikzag haar voor haar flat staan. Ze keek mij aan en ik dacht ok, ik zal uw post wel even geven. Dus ik vroeg aan haar of ik de post alvast aan haar zou geven. Zegt ze plots of ik misschien ook wist waar ze woonde. Bleek dus dat mevrouw erg dement aan het worden is. Ik wist dus wel waar ze woonde en had haar dus verteld waar ze woonde. Maar ik zag dus dat ze het echt niet door had. Ze vroeg op een moment zelfs of ik misschien wist waar haar sleutels waren, die zij dus gewoon vasthad. Ja...ik vond dat zo zielig dat ik voor haar de deur had opengemaakt bij de flat, terwijl zij van afstand nog stond te kijken of ze wel goed zat. Maar ik overtuigde haar ervan en toen was ze binnen en toen vroeg ze ook nog of ik haar wellicht naar boven kon helpen, heb ik dat ook maar even gedaan. Ja, zo maak je nog eens wat anders mee he
pi_20663715
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 23:14 schreef Foxxy het volgende:
Ik loop nu een week of twee post.
<knip>
Wacht nog even tot de nieuwe ikeagids bezorgd moet worden...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:29:11 #113
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_20663736
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:23 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ga jij eerst dan nog naar huis toe? Ben je nou een man of een mietje
ja, niet alles past in 1x in de tassen
[b]Enschede![/b]
pi_20663905
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:07 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Kom op zeg, kan me niet herinneren dat er afspraken zijn gemaakt dat de post voor een bepaalde tijd bezorgt moet worden.
Die zijn er ook niet, dat zeg ik dus ook altijd als mensen daar over beginnen. Zoals ik al eerder zei word ik er op straat ook maar zelden over aangesproken, maar in mijn omgeving hoor ik wel regelmatig mensen klagen dat de post "te laat" was.
pi_20663908
Lekker die zomer. 50 uur per week nutten allemaal voor niks een flink stuk wegbrengen.
Vandaag kwam de nieuwe groepsleider en ik heb loonsverhoging gevraagd. Hij zou het onthouden.
Met wat geluk krijg ik verhoging
pi_20663921
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die zijn er ook niet
De post moet bezorgd worden tussen 9 en 5
pi_20663969
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die zijn er ook niet, dat zeg ik dus ook altijd als mensen daar over beginnen. Zoals ik al eerder zei word ik er op straat ook maar zelden over aangesproken, maar in mijn omgeving hoor ik wel regelmatig mensen klagen dat de post "te laat" was.
"Oh wat ben je laat"
Dan reageer ik alleen met 'hmm' of zoiets.
pi_20664060
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De post moet bezorgd worden tussen 9 en 5
Dat lukt dan meestal ook wel... Als dat niet het geval is neem ik aan dat er sprake is van overmacht. Maar mensen zijn gewoontedieren, als ze al een jaar de post rond 13.00 krijgen, en je komt een keer om 14.00, dan ben je in hun beleving "te laat".
pi_20665027
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 23:14 schreef Foxxy het volgende:
Van dat volk wat zonodig en de Neckermann EN de Otto EN de quille moetene hebben, en dat allemaal op 1 dag.

Heb nu in ieder geval zin om morgen weer te bezorgen
pi_20666636
Wat ook erg irritant is, mensen die een afhaalbericht hebben gekregen, waarop duidelijk staat dat ze het de VOLGENDE werkdag op kunnen komen halen, maar dan toch nog even bij ons langs het postkantoor lopen en vragen of ze het nu al mee kunnen krijgen...
pi_20666640
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat lukt dan meestal ook wel... Als dat niet het geval is neem ik aan dat er sprake is van overmacht. Maar mensen zijn gewoontedieren, als ze al een jaar de post rond 13.00 krijgen, en je komt een keer om 14.00, dan ben je in hun beleving "te laat".
klopt... Maar er zijn dus weldegelijk afspraken gemaakt over de tijd van bezorging... Dus dat de post wordt bezorgd tussen negen en vijf
pi_20667442
Ik was laatst al om 8 uur op straat
Mn eerste wijk was klein, en ik was om 6 uur al begonnen.

Is ook niks, want alle winkels waren dicht waardoor je later weer terug moet
pi_20668731
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:50 schreef s3n het volgende:
Ik was laatst al om 8 uur op straat
Mn eerste wijk was klein, en ik was om 6 uur al begonnen.

Is ook niks, want alle winkels waren dicht waardoor je later weer terug moet
gewoon voor de deur leggen
pi_20670655
In Huissen (die zitten ook bij ons) liepen ze in het begin van die machines om 8uur half 9 nog buiten!!!
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:36 schreef Beach het volgende:
Lekker die zomer. 50 uur per week nutten allemaal voor niks een flink stuk wegbrengen.
Vandaag kwam de nieuwe groepsleider en ik heb loonsverhoging gevraagd. Hij zou het onthouden.
Met wat geluk krijg ik verhoging
groepsleider en onthouden...dat gaat niet samen
  zondag 18 juli 2004 @ 08:46:14 #125
66485 Muis_84
pi_20699287
Aaaaaaah, gister die heerlijke verdeelwijk gekregen, normaal heb ik een 2 bundeltjes, vanwege veranderingen kreeg ik een ander stuk 5 fokking bundels, 310 adressen ( Wel alleen oneven) Maar toch! Ben blij dat ik aankomende 4 weken vrij ben en dus verder dat gezeik met die verdeelijk niet meer heb.
Vind ik dan...
pi_20703428
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 11:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Leuk ja, "Je bent laat!", mijn standaardreactie: "Nee hoor, valt best mee, alstublieft, de post."
"beter laat dan nooit!" werkt ook altijd wel
  maandag 19 juli 2004 @ 10:46:01 #127
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_20716956
Ik heb mijn rooster voor de vakantie gekregen, vanaf 9 augustus fulltime aan de bak, woei woei geld geld geld .. eehm
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_20717048
Lekkere kutklant die die brief in Alkmaar op de bus heeft gedaan...
  maandag 19 juli 2004 @ 11:09:41 #129
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_20717409
1 dag na verzending lag mn mp3 speler al op de mat.
Ik maar denken dat dat 3 weken ging duren.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_20717512
ik heb geen problemen met de post integendeel zelfs.. ik heb een goed uitzicht op zaterdag vanuit mijn raam
pi_20719644
Ik moet maar even mn verontschuldigingen aanbieden aan 1 van de postbodes. Ik verwachtte mijn nieuwe kabelmodem van @home. Zaterdag ochtend werd er gebeld, ik snel naar beneden. Compleet brak met shoarma luchtje Moet ik tekenen voor een speciaal poststuk en me legitimeren dus ik weer naar boven. Ik teken had al een briefje van em gekregen. Ik dus zo van waar blijft mn pakketje. Die heb ik net gegeven. Ik had echt zo iets van loop je me nou te fucken of ben ik gek. Toen werd er even vriendelijk uitgelegd dat dat mn activeringscode was (in die brief) van de postbank en dat dat betekend moet worden. Mijn kabelmodem kwam pas na het weekend
pi_20719704
Deze week zal ik er iig geen last van hebben, van kutklanten. Lekker een weekje vrij!
  maandag 19 juli 2004 @ 15:21:11 #133
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_20722520
Aangifte doen? ja/nee
Ik las em net en ben best geschokt... dat zijn pas kutklanten
pi_20722869
quote:
Op maandag 19 juli 2004 15:21 schreef nixxx het volgende:
Aangifte doen? ja/nee
Ik las em net en ben best geschokt... dat zijn pas kutklanten
Holy shit ....
  maandag 19 juli 2004 @ 16:25:23 #135
43968 RedWind
Long live the new flesh...
pi_20723839
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 22:41 schreef Muis_84 het volgende:

[..]

Ik weiger dat uit principe te doen, behalve als ze langslopen van het volgende huis ofsow. Het mag ook niet eens, maar ...
Correct me if I'm wrong, maar ik geloof dat je het zelfs moet doen. Het verbaasde mij ook toen ik het hoorde.
Er is een tunnel aan het eind van het licht.
-- I wanna be alone. I'm a doughnut, in a pack of twelve --
pi_20725196
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:25 schreef RedWind het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, maar ik geloof dat je het zelfs moet doen. Het verbaasde mij ook toen ik het hoorde.
Je moet toch eigenlijk legitimatie vragen als je iemand zomaar op straat de post geeft?

Ik doe het alleen als mensen op vakantie gaan en belangrijke post verwachten (of dat iig tegen mij zeggen).

Ik ga echt niet m'n hele tas overhoop halen omdat iemand geen (half)uurtje kan wachten.
pi_20726098
quote:
Op maandag 19 juli 2004 15:21 schreef nixxx het volgende:
Aangifte doen? ja/nee
Damn
  maandag 19 juli 2004 @ 21:19:34 #138
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20730457
Ja mensen, het leven van een TPG-er gaat niet over rozen.
pi_20734942
quote:
Op maandag 19 juli 2004 21:19 schreef Ixnay het volgende:
Ja mensen, het leven van een TPG-er gaat niet over rozen.
Nope, over brieven en pakketjes
  dinsdag 20 juli 2004 @ 09:51:05 #140
66485 Muis_84
pi_20737608
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:25 schreef RedWind het volgende:

[..]

Dan correct ik je ffies, het mag NIET. Tenzij je inderdaad zoals eerder gezegd legitimatie wordt getoond o.i.d. Dat het wel gedaan wordt is gewoon dat het gedoogt wordt, maar het mag niet.
Vind ik dan...
  dinsdag 20 juli 2004 @ 19:00:02 #141
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_20748792
Dit heb ik wel eens gehad..... Postbode belt aan beneden bij het portiek. Ik pak de hoorn van de intercom, en de postbode zegt "Ik heb een pakketje voor maartena". Ik zeg prima, kom maar boven.... Druk op de deur-knop, hoor de deur openen door de telefoon, en open de voordeur en wacht op de postbode.

Geen postbode. Het was wel op de 1e verdieping, dus het moet een ontzettende klim geweest zijn voor die man. Plotseling hoor ik de deur beneden in het portiek, en ik loop naar beneden...... Geen postbode. Ik controleer mijn brievenbus en ik zie een briefje liggen.... Wij hebben een zending bij u aangeboden maar u was niet thuis. U kunt em vanaf <datum hier> ophalen op het postkantoor....

Ik keek op, en zag nog net het busje van de PTTer voorbij rijden op het parkeer terrein van de flat..... Ik ren naar buiten, schreeuw nog even "hey" maar meneer rijdt stug door.

Was zeker gebeld door z'n vrouw dat het eten koud werdt ofzo.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_20748885
Sorry hoor, maar je mag best wat moeite doen om je pakketje op te halen, als elke postbode elke keer een trap op moet dan is hij langer bezig met die kutpakketjes dan met de gewone post.

En hij kon natuurlijk ook niet ruiken dat je op de 1e verdieping woont.
pi_20749357
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 19:00 schreef maartena het volgende:
Dit heb ik wel eens gehad..... Postbode belt aan beneden bij het portiek. Ik pak de hoorn van de intercom, en de postbode zegt "Ik heb een pakketje voor maartena". Ik zeg prima, kom maar boven.... Druk op de deur-knop, hoor de deur openen door de telefoon, en open de voordeur en wacht op de postbode.

Geen postbode. Het was wel op de 1e verdieping, dus het moet een ontzettende klim geweest zijn voor die man. Plotseling hoor ik de deur beneden in het portiek, en ik loop naar beneden...... Geen postbode. Ik controleer mijn brievenbus en ik zie een briefje liggen.... Wij hebben een zending bij u aangeboden maar u was niet thuis. U kunt em vanaf <datum hier> ophalen op het postkantoor....
Tja, als iemand mij geen goede reden geeft waarom hij/zij zelf niet even naar beneden kan komen om het pakje aan te nemen breng ik het ook niet boven. Je moet je klanten niet teveel verwennen hè!
pi_20749380
Oh, wat trouwens ook irritant is, mensen die vragen om elastieken en dan boos worden als je eens een keer niks geeft omdat de elastieken bijna op zijn (komt nogal eens voor bij ons).
pi_20749461
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 19:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, als iemand mij geen goede reden geeft waarom hij/zij zelf niet even naar beneden kan komen om het pakje aan te nemen breng ik het ook niet boven. Je moet je klanten niet teveel verwennen hè!
Dan moet je als postbode wel even zeggen dat de ontvanger naar benee moet komen. Ik zou ook stug boven blijven wachten.
pi_20749490
Bij ons gooien ze 4 van de 10 keer de post bij de beneden buren, omdat die TPG oenen niet snappen dat H iets anders is als HS, (letternummering) verder geen problemen met de TPG..
pi_20749545
Vrijwel nooit geen problemen met TPG hier. Ik erger me alleen sterk aan iets waar de TPG niets aan kan doen. We krijgen nog steeds post die bestemd is voor de mensen die hier 8 en 14 jaar terug gewoond hebben. Ondanks het retour sturen van de post, blijven zij het sturen.
pi_20749671
Bel die bedrijven op zou ik zeggen en meld dat.
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 19:00 schreef maartena het volgende:

Ik keek op, en zag nog net het busje van de PTTer voorbij rijden op het parkeer terrein van de flat..... Ik ren naar buiten, schreeuw nog even "hey" maar meneer rijdt stug door.

Was zeker gebeld door z'n vrouw dat het eten koud werdt ofzo.....
Jij woont nu in CA he? Hoe is t daar allemaal dan? Ben ik wel benieuwd naar
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 19:34 schreef dp81 het volgende:
Bij ons gooien ze 4 van de 10 keer de post bij de beneden buren, omdat die TPG oenen niet snappen dat H iets anders is als HS, (letternummering) verder geen problemen met de TPG..
Ik snap het niet...ik ben nu dus ook een TPG oen Ik heb wel brieven voor huizen waar op staat bv 3 en 3be...en ik dacht eerst dus altijd dat 3 voor de 'normale' #3 is en de andere voor de zijbrievenbus (waar de trap naar boven leidt), totdat ik een heldere ingeving had en bedacht dat die be voor beneden staat
pi_20749680
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 19:32 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dan moet je als postbode wel even zeggen dat de ontvanger naar benee moet komen. Ik zou ook stug boven blijven wachten.
En ik stug beneden !
pi_20749950
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 19:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En ik stug beneden !
pi_20750608
quote:
Ik snap het niet...ik ben nu dus ook een TPG oen Ik heb wel brieven voor huizen waar op staat bv 3 en 3be...en ik dacht eerst dus altijd dat 3 voor de 'normale' #3 is en de andere voor de zijbrievenbus (waar de trap naar boven leidt), totdat ik een heldere ingeving had en bedacht dat die be voor beneden staat
Nee is een flat , waar het gewoon van A t/m ... gaat, ze gooien de post van H bij A , omdat ze denken dat letter H > hs = huis , A is beneden huis dus gooien ze vaak daar, terwijl er wel duidelijk een H vermeld staat op de bordjes.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 22:21:33 #152
64288 Bensel
Ladderzat
pi_20752799
Wat ik erg irritant vind is kleine flajes, met onduidelijke nummering.
nee, ff serieus, in m'n wijk die ok op zaterdag alijd loop heb ik een flat met a t/m K (zoiets). Nu wil het dat die brievenbussen totaal onlogisch verdeeld zijn. Ook is niet duidelijk welk brievenbus nou bij welke persoon hoort. gelukkig heb ik nog geen klachten binnenover verkeerde bezorging, maar ik heb weleens post gehad voor een L, M en O nummer (van essent, aan de bewoners van, je kent het wel) ik dus een tijd zitten piekeren waar die in moeten (want er zijn meer brievenbussen dan appartementen? :S), komt er iemand naar buiten. ik vragen, ja, er is een L in de aanmaak, maar de rest weet ik ook niet.. Dus vraag ik, wat moet ik hier nu mee?. Nou, gooi maar bij de huisbaas in. Ik: wie is de huisbaas? Hij: ja, dat weet ik ook niet.. Dus, heb het hele rommel maar meegenomen, en retour gestuurd. Onderussen was ik wel een kwartier verder (en het waren 2 wijken (1 volledig, met 2 grote stukken van anderen, dus was aardig pissed)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 21 juli 2004 @ 01:47:25 #153
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_20756470
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 19:45 schreef Smeich het volgende:
Jij woont nu in CA he? Hoe is t daar allemaal dan? Ben ik wel benieuwd naar
Een stuk beter!

- Je kunt de uitgaande post bij je brievenbus leggen, die wordt dan weer meegenomen. Je hoeft dus niet perse een brievenbus op te zoeken.

- Heb je wel een brievenbus nodig omdat de post al langs is geweest, dan kun je naar een "drivethrough" mailbox gaan! Raampje open, post in de bus mikken, en doorrijden maar Erg handig.....

- Je kunt met een briefje de post "on hold" zetten, ideaal voor vakanties. De post kun je dan als 1 compleet pakket van het postkantoor halen, of in 1 keer bezorgd krijgen. Omdat de meeste brievenbussen hier BUITEN staan loop je dus niet het risico dat iemand je post steelt.

- Sterker nog, je kunt dit online regelen. Je kunt tevens ondertekende forumulieren aan je postbode meegeven (zoals on hold, verhuizing, etc) zodat je niet eens naar het postkantoor moet.

- Nog sterker: Je kunt van de postbode ZEGELS kopen! Als je ze (enigzins gepast) geld meegeeft, dan vindt je de volgende dag postzegels en je wisselgeld in de brievenbus.

- Alle postzegels worden al sinds jaar en dag als STICKERS verkocht, en ik geloof dat ze dat nu in Nederland ook eindelijk door beginnen te hebben...... dat gelik is nergens voor nodig

- Adreswijzigingen zijn gratis en meteen voor 6 maanden, geen gelul. Niet 1 maand en daarna bij moeten betalen.

- Postbodes krijgen een dienstauto, er wordt hier geen post bezorgt op de fiets.

- Postbodes MOGEN in korte broek lopen, ook de dames!

- Je kunt labels kopen (of gewoon printen van het Internet) waarmee je zonder kosten een pakket TERUG kunt sturen van een leverancier, in het geval van een "niet goed geld terug" product ofzo.... De postbode neemt het dan dus gewoon mee vanuit je brievenbus, of als je het aan em geeft tijden de ronde. Je krijgt dus geen problemen zoals in dit topic: Grootte van Poststuk

- Je kunt pakketjes gratis laten ophalen, ongeacht het aantal pakketten. Ze worden dan gewoon opgehaald wanneer de post bezorgt wordt.... Je hoeft dus niet meer naar het postkantoor.

Nadelen:

- Postkantoren zijn nog steeds alleen maar tussen 08:30 en 17:00 open, en op zaterdag tot 15:00 - er zijn wel een paar kantoren (agentschappen) in winkels die langer open zijn trouwens.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_20756549
Grootste rampdag als TGPer was afgelopen zaterdag, toen dacht ik tijd te sparen door de bundels van de laatste drie straten in een keer in mijn tas te proppen, toen schoot het ineens in mn rug en kon ik amper meer naar huis kruipen en nu kan ik een tijd niet meer post bezorgen:'(

gelukkig werk ik ook bij een reclamebedrijfje waar ik alleen achter een mac hoef te zitten
pi_20758526
Bedoel je met "mijn tas" je schoudertas, ofzo?

'k dacht dat die dingen verboden waren door de arbo?
pi_20759140
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 01:47 schreef maartena het volgende:

Nadelen:

- Postkantoren zijn nog steeds alleen maar tussen 08:30 en 17:00 open, en op zaterdag tot 15:00 - er zijn wel een paar kantoren (agentschappen) in winkels die langer open zijn trouwens.
Die voordelen klinken heel relaxed. Maar zoals het in Nederland is, vind ik het ook best. Dat die postkantoren zo "weinig" open zijn, vind ik wel meevallen in vergelijking met hier. In een 24-uurseconomie zou het inderdaad wel langer mogen.
  woensdag 21 juli 2004 @ 10:17:50 #157
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_20759759
Mijn laatste week
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 21 juli 2004 @ 10:53:53 #158
66485 Muis_84
pi_20760417
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 01:47 schreef maartena het volgende:

[..]

- Postbodes MOGEN in korte broek lopen, ook de dames!
Hmm mogen wij sinds een jaar ook hoor, mooie afritsbroek hebben we nu
Vind ik dan...
  woensdag 21 juli 2004 @ 10:56:36 #159
66485 Muis_84
pi_20760449
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 10:17 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn laatste week
Lucky you ik heb nu alleen 4 weken vakantie daarna moet ik weer beginnen...
Vind ik dan...
pi_20760880
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 08:47 schreef Jordy-B het volgende:
Bedoel je met "mijn tas" je schoudertas, ofzo?

'k dacht dat die dingen verboden waren door de arbo?
ja die tas. verboden? hier loopt iedereen er mee (van de tpg dan) er staat volgens mij wel iets in over een maximaal gewicht
pi_20762380
Bij ons zijn die dingen toch echt weggenomen.

'k geloof dat TPG die nieuwe tassen heeft laten testen door de arbo (die hard-plastic tassen die verdacht veel lijken op de groene brievenbus... maar dan rood) En de conclusie van de arbo was dat de tas niet voldeed en dat 't überhaupt ongezond is om met zo'n ding rond te wandelen. Of zoiets.

Punt is dat er bij ons geen tassen meer gebruikt mogen worden, met de arbo als reden.

En je hebt natuurlijk je gewicht compleet scheef verdeeld met zo'n schoudertas, dus zo vreemd is die reden niet..
pi_20763191
* CrazyByte werkt ook bij de post...

In principe sta ik normaal gesproken alleen bij ons op de vestiging aan 't perron, voor aan en afvoer... Eerste "klaag" is dan ook niet zo zeer over de klanten, maar over onze eigen kantoren & medewerkers...

Het is bij ons gewoon verdomde klein tenopzichte van ons oude gebouw, 2 laaddoks waar een vrachtwagen aan kan, en dan kunnen daartussen nog 3 auto, MITS men netjes parkeert, wat zo'n beetje 50% niet lijkt te snappen...

Ook dingen als auto's leeg maken, wegzetten, ho maar, trekken ze zich niks van aan... En zelf lopen ze te zeiken als ze moeten wachten omdat iemand z'n auto niet weggezet heeft...

Moet toegeven dat ons gebouw, en iig het aan/af voer gedeelte, veel te klein is voor de hoeveelheid die bij ons verwerkt word... Op het oude gebouw konden we zeker zo'n beetje 10 auto's NAAST elkaar + 3 vrachtwagens kwijt...

Klaagje 2,
Er blijken gewoon mensen te werken, die gewoon te stom zijn om 's avonds een normale afvoer te leveren... als aan/af voer medewerker krijg je er voortdurend mee te maken, dat een aantal kantoren, gewoon alle spullen bij elkaar gooien, dingen aannemen die ze niet mogen aannemen, simpel weg omdat ze te groot zijn om te versturen en dat soort geintjes...

Dan gaan we even terug naar onze klanten, zo opzich heb ik met de klanten in de aan/af voer periode niet zo'n problemen, gaat allemaal lekker, mensen weten hoe 't reilt & zeilt en als ze vragen hebben, dan zorgen wij wel voor een antwoord...

Maar dan, ik doe zelf ook haalritten, en nu ook breng ritten.... Moet je verdomme uiterlijk om 9 uur scannen, je hebt nog 5 klanten te gaan, en dan heb je zo'n bedrijf dat de moeite nog niet eens neemt om te openen als je op de bel drukt, waardoor een toevallig passerende medewerker van 't bedrijf dit voor jou moet doen...

Verder hebben alle bedrijven een tijdstip waarop de post klaar moet zijn en afgehaald word, vaak in de zin van 16:00 -16:45 en dan moet ik daar zijn geweest... Nou zijn er bedrijven die het gewoon klaar krijgen om iedere dag weer hun spullen niet bij elkaar te hebben, of die iedere dag lopen te zeuren omdat je pas om 16:15 daar bent... Ja sorry het is binnen die tijd en niet precies op 't moment van aanvang...

Wat betreft de BoCo, ik heb ook een reserve, soms een hele week, maar rij niet dagelijks dus geen eigen. Aangezien dat ding iedere dag of meerdere keren op een dag aan verschillende word uitgeleend, krijg ik leuk geen overzicht daarvan

Verder is alles toppie en kan momenteel enorm veel extra uren draaien bij de post
  woensdag 21 juli 2004 @ 14:04:03 #163
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_20764895
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 12:24 schreef Jordy-B het volgende:
'k geloof dat TPG die nieuwe tassen heeft laten testen door de arbo (die hard-plastic tassen die verdacht veel lijken op de groene brievenbus... maar dan rood) En de conclusie van de arbo was dat de tas niet voldeed en dat 't überhaupt ongezond is om met zo'n ding rond te wandelen. Of zoiets.

Punt is dat er bij ons geen tassen meer gebruikt mogen worden, met de arbo als reden.
Ik heb nog zo'n mooie ouderwetse leren tas, doe er meestal niet zoveel post in allen bij het winkelcentrum waar ik loop, ik gebruik hem meer voor elastiekjes en mijn mapje met kennisgevingen. Lange straten doe ik dan wel in meerdere keren want 3 dikke bundels in dat ding daar krijg je wel rugpijn van ja.
  Moderator / Redactie FP woensdag 21 juli 2004 @ 14:24:10 #164
Rawr
pi_20765372
en toch verlang ik om een of andere reden terug naar het TPG-er zijn

ok, 's ochtends om 6 uur vanalles en nog wat doen in het gebouw zelf (post voor bedrijven klaarleggen waarna ze die aan het loket ophalen enzo) maar daarna, rond 10 uur, half elf met de zon op je bolletje post gaan bezorgen in een relaxte wijk

ach, NEEM ME TRUG TPG!!
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
  woensdag 21 juli 2004 @ 15:08:52 #165
64288 Bensel
Ladderzat
pi_20766457
psst, dit is klaagbaak hoor
Twitch.tv/bensel15
pi_20766701
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 15:08 schreef Bensel het volgende:
psst, dit is klaagbaak hoor
Kut-TPG, ze doen ook nooit wat goed.
  woensdag 21 juli 2004 @ 15:48:40 #167
7076 iMAGE
Work less. Play more.
pi_20767533
Leuk topic dit. Ik werk zelf ook bij TPG Post, maar dan in de ICT. Wel voel ik met jullie mee jongens. Jullie zijn wat mij betreft het hart van het bedrijf.
  woensdag 21 juli 2004 @ 16:04:05 #168
64288 Bensel
Ladderzat
pi_20767978
@unclefunk: ik werk ook bij de TPG hoor... als het nou de NS was
Twitch.tv/bensel15
pi_20768776
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 10:17 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn laatste week
Voor mij ook

5 weken gewerkt, gemiddels 24 uur per week, mag ik ff vangen

Opzich wel leuk werk, maar het is niet aan mij besteed om elke dag 5:00 op te staan
En ik neem ook nooit meer een vakantiebaan, als ik vakantie heb, dan wil ik echt vrij zijn, dus niet werken.
pi_20772030
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 15:48 schreef iMAGE het volgende:
Leuk topic dit. Ik werk zelf ook bij TPG Post, maar dan in de ICT. Wel voel ik met jullie mee jongens. Jullie zijn wat mij betreft het hart van het bedrijf.
Heb jij nooit last van kutklanten?
  woensdag 21 juli 2004 @ 20:45:20 #171
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_20773704
Vandaag had ik ook weer een mongool: MET EEN PAKJE VAN DE PABO : ik druk op de intercom, hoorde door het geraas van auto's helaas amper of er iemand reageerde en toen ik niks leek te horen, heb ik maar een briefje geschreven.
Hoorde ik ineens een zoemtoon en ging de deur open
Ik ga dat pakje dus NIET in de hal leggen, zeker niet omdat het een 'alleen huisadrs'-pakje was en ik ga al helemaal niet naar boven, want het was een appartementencomplex van zeker 5/6 verdiepingen. Dus ik nog maar een keer bellen om te melden dat ze maar naar beneden moesten komen: hoor ik een ENORME fluittoon door die intercom.
En weer ging die deur open
Ik heb maar gewoon een briefje geschreven, in de bus gepleurd en ben weggereden
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_20773781
Ik snap niet dat mensen van die video's kopen. Ga toch lekker naar de videotheek. Je bent toch zo uitgerukt op 1 zo'n film.
pi_20774004
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 16:04 schreef Bensel het volgende:
@unclefunk: ik werk ook bij de TPG hoor... als het nou de NS was
Hehehe Nou, over de NS raak ik helemaal niet uitgezeken
pi_20774537
Vandaag hebben ze van een collega van mij de fiets gestolen! Ja...wie van ons zet nu echt elke keer zijn of haar fiets op slot? Allemaal mensen uit die straat helpen zoeken met scooters enzo, maar niets...
Ze moest ook nog een wijk wegbrengen. Er zat dan geen post meer in haar tassen maar die andere wijk zat in twee nabrengzakken. Ja,..heb ik dat maar ff nog weggebracht en was pas 1600 thuis.
Teringlijers, wie steelt er nu een fiets van een postbode? wel makkelijk naturlijk wetende dat ze vrijwel niet op slot staan, al is dat regel 1 ofzo denk ik.
  woensdag 21 juli 2004 @ 21:26:10 #175
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_20774598
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 20:49 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik snap niet dat mensen van die video's kopen. Ga toch lekker naar de videotheek. Je bent toch zo uitgerukt op 1 zo'n film.
Aan het formaat van de doos te zien zat er een opblaaspop, meerdere kledingstukken en/of dildo's in
pi_20775476
ja ik had er vandaag ook 1 van de PABO

Voor een jonge moeder met een kind op haar arm (die was +/- een jaar oud). Ze vroeg me heel aardig of ik naar boven wilde komen, en het was maar één verdieping dus ik heb het maar gedaan
pi_20775960
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 21:26 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Aan het formaat van de doos te zien zat er een opblaaspop, meerdere kledingstukken en/of dildo's in
Zooo dat weet je goed zeg.

Maarre doen jullie de komende dagen wel een beetje voorzichtig met mijn pakketje....
pi_20789987
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 19:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Laatst had ik dus zo'n zak die het leuk vond om de postbode te laten schrikken, loop je daar met je duffe kop, duw je de post in de brievenbus, wordt ie keihard uit je handen getrokken....
Heb laatst aangebeld bij een idioot die dat deed. Was al de tweede keer en die tweede had ik door zijn actie een flinke papercut in m´n duim. Even op onvriendelijke toon meegedeeld dat als ie dat nog een keer deed, hij de post op zaterdag in het vervolg op kan halen op kantoor.
A mind with a heart of it's own
pi_20790012
quote:
Als het een bundel die open is betreft dan wil ik wel kijken. Anders niet.
pi_20790282
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:22 schreef 9christensen het volgende:
Dan ben je wel aardig in overtreding (tenzij je in de wijk woont waar je post loopt). Je mag tenslotte niet van de route afwijken (i.v.m. verzekering) en je mag geen post mee naar huis nemen
pi_20791950
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 16:03 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dan ben je wel aardig in overtreding (tenzij je in de wijk woont waar je post loopt). Je mag tenslotte niet van de route afwijken (i.v.m. verzekering) en je mag geen post mee naar huis nemen
mag dat niet? Ik ging wel eens thuis koffie drinken tijdens de loop.
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:29:40 #182
64288 Bensel
Ladderzat
pi_20792080
Wat ls je tussen 2 lopen in eventjes bij huis langs gaat? Bovendien mag je wel regenkleding ophalen, toch?
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 22 juli 2004 @ 18:06:58 #183
7076 iMAGE
Work less. Play more.
pi_20792699
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 19:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Heb jij nooit last van kutklanten?
Altijd, maar dat is juist mijn werk
pi_20794589
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 17:23 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

mag dat niet? Ik ging wel eens thuis koffie drinken tijdens de loop.
Officieel mag het niet. Je bent verzekerd van je huis naar kantoor, op de weg van en naar je wijk en in de wijk zelf. Wijk je daar vanaf dan kun je in de problemen komen. Neemt niet weg dat ikzelf ook wel eens tussendoor even bij mijn ouders langsga die in de buurt wonen

En over dat regenpak....... Die neem je gewoon direct mee. Gewoon aan je stuur knopen, zit ie niet in de weg.

Die regel van post mee naar huis nemen geldt natuurlijk voornamelijk voor brieven en pakketjes e.d. die overbijven en weer terug naar kantoor moeten. Die mag je niet de volgende dag meenemen, maar moeten direct terug naar kantoor.
pi_20812451
Snif, mijn week vakantie zit er weer op, moet maandag weer beginnen ...

En ik heb al zo'n hekel aan maandagdiensten, altijd klanten die zeuren dat je laat bent en vragen: "Is dat alles?" of "Heb je niks voor mij?".

Die mensen hebben na tig jaar nog niet door dat er op maandag bijna geen post is en de diensten helemaal anders lopen.
pi_20813143
maandag vind ik heerlijk...

'n kwartiertje voorbereiding (twee of drie wijken) en daarna lekker fietsen...

'k kom haast m'n fiets niet af op maandag...
pi_20813638
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:27 schreef Jordy-B het volgende:
maandag vind ik heerlijk...

'n kwartiertje voorbereiding (twee of drie wijken) en daarna lekker fietsen...

'k kom haast m'n fiets niet af op maandag...
Als er echt bizar weinig post is, dan is het idd heerlijk, maar bij ons komt het heel vaak voor dat je toch voor veel huizen net 1 brief hebt...
pi_20816288
Morgen m'n laatste keer

6.00 beginnen, ik hoop dat het niet al te veel is...maarja...dan heb ik écht vakantie
  vrijdag 23 juli 2004 @ 21:29:13 #189
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_20817300
Nooit meer TPG Post kutklanten
Heb vandaag m'n tasjes ingeleverd
pi_20817555
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 21:29 schreef SEMTEX het volgende:
Je komt hier toch nog wel eens af en toe langs?

Wat ga je eigenlijk nou doen, weer studeren?
  vrijdag 23 juli 2004 @ 22:51:05 #191
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_20819129
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 20:45 schreef CasB het volgende:
Morgen m'n laatste keer

6.00 beginnen, ik hoop dat het niet al te veel is...maarja...dan heb ik écht vakantie
Is toch helemaal niks meer nu?

Zeker nu maandag de vakantie begint voor de bouwvakkers zakt het helemaal in...

Had het alleen vandaag nog een beetje druk. Was gisteren een bak vol grof vergeten.
A.M.A.B
pi_20819506
'k had vanmorgen bijna niks aan post.

één rij bundeltjes (zo'n grijze bak... bundeltjes op hun kant gestapeld... één rijtje, in de lengte) en iets van acht neckermann-achtige gidsen. Geen agt, geen reclame...

Zal ook wel de laatste keer zijn dit jaar dat 't zo weinig is...
Ze zullen wel weer proberen om iedere dag reclame te regelen... Zo zonde van de tijd
pi_20820027
quote:
Ik moet even snel m´n ontslagbriefje schrijven. Wil er per 1 september mee ophouden. Heb dan bijna 7 jaar als zaterdagwerker gewerkt.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 15:00:45 #194
64288 Bensel
Ladderzat
pi_20828044
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 22:51 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Is toch helemaal niks meer nu?

Zeker nu maandag de vakantie begint voor de bouwvakkers zakt het helemaal in...

Had het alleen vandaag nog een beetje druk. Was gisteren een bak vol grof vergeten.
ja, ik weet hpoe rritant dat is (is me zelf ook al eens overkomen.. alles was al gezet
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 27 juli 2004 @ 23:01:06 #195
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_20899509
quote:
Het bedrijf gaat helemaal naar de kl#te zo... Ben er zeker van dat je gemist gaat worden. Enne wel een lieve klant worden he
  dinsdag 27 juli 2004 @ 23:19:06 #196
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_20899891
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 20:45 schreef SEMTEX het volgende:
Vandaag had ik ook weer een mongool: MET EEN PAKJE VAN DE PABO : ik druk op de intercom, hoorde door het geraas van auto's helaas amper of er iemand reageerde en toen ik niks leek te horen, heb ik maar een briefje geschreven.
Hoorde ik ineens een zoemtoon en ging de deur open
Ik ga dat pakje dus NIET in de hal leggen, zeker niet omdat het een 'alleen huisadrs'-pakje was en ik ga al helemaal niet naar boven, want het was een appartementencomplex van zeker 5/6 verdiepingen. Dus ik nog maar een keer bellen om te melden dat ze maar naar beneden moesten komen: hoor ik een ENORME fluittoon door die intercom.
En weer ging die deur open
Ik heb maar gewoon een briefje geschreven, in de bus gepleurd en ben weggereden
Tja.... de gemiddelde Nederlander is nou eenmaal niet service gericht.... Je had gewoon naar boven gemoeten met je luie aars, mischien zit er boven wel iemand die moeilijk kan lopen, half gehandicapt is ofzo...

Ik heb er zo'n hekel aan als een postbode bij je flat aanbelt en dan het VERDOMD om naar boven te komen voor een pakketje. Als die deur open gaat voor je dan dien je naar boven te gaan, je weet als postbode donders goed dat die intercom systemen ook niet altijd lekker werken.

-
  dinsdag 27 juli 2004 @ 23:47:10 #197
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_20900527
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 23:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja.... de gemiddelde Nederlander is nou eenmaal niet service gericht.... Je had gewoon naar boven gemoeten met je luie aars, mischien zit er boven wel iemand die moeilijk kan lopen, half gehandicapt is ofzo...

Ik heb er zo'n hekel aan als een postbode bij je flat aanbelt en dan het VERDOMD om naar boven te komen voor een pakketje. Als die deur open gaat voor je dan dien je naar boven te gaan, je weet als postbode donders goed dat die intercom systemen ook niet altijd lekker werken.

Dat heeft helemaal niks met een luie aars te maken. JIJ hebt een pakje besteld en het is dan wel zo netjes om naar beneden te komen. Bejaarden die invalide zijn wonen in hele mooie serviceflatjes met liften en kunnen dus ook naar beneden komen.
Verder was het in mijn geval geen luiheid, maar het voorkomen van diefstal van een fiets van 740 euro. Bovendien stond het heel duidelijk in het boekje wat ik kreeg toen ik er kwam werken: ik HOEFDE helemaal niet naar boven, de klant moet naar beneden komen.

Kortom: je moet niet zo zaniken.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 23:48:28 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_20900557
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 23:32 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik moet even snel m´n ontslagbriefje schrijven. Wil er per 1 september mee ophouden. Heb dan bijna 7 jaar als zaterdagwerker gewerkt.
Opzegtermijn is 1 maand.
pi_20900842
Mijn geweldige postbode zet pakjes gewoon in de lift en stuurt hem dan naar mijn verdieping
  woensdag 28 juli 2004 @ 04:42:22 #200
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20903608
wat een stormlooptopic he,

blijkbaar zijn wij nog niet zulke slechte klanten
pi_20903723
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 04:42 schreef PLAE@ het volgende:

wat een stormlooptopic he,

blijkbaar zijn wij nog niet zulke slechte klanten
Meeste mensen zijn idd gewoon heel relaxed .
  woensdag 28 juli 2004 @ 09:31:49 #202
64288 Bensel
Ladderzat
pi_20904449
Argh, had ik gister 2! gerechtelijke brieven.. die dingen duren een half uur om in te vullen zo'n beetje bovendien een dubbele route, met 2 soorten reclame.. vind je het verwonderlijk dat ik pas om hlaf vijf weer thuis ben?
Twitch.tv/bensel15
pi_20905948
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 09:31 schreef Bensel het volgende:
Argh, had ik gister 2! gerechtelijke brieven.. die dingen duren een half uur om in te vullen zo'n beetje bovendien een dubbele route, met 2 soorten reclame.. vind je het verwonderlijk dat ik pas om hlaf vijf weer thuis ben?
Gerechtelijke brieven vul je in tijdens het koffiedrinken zodat het op straat geen tijd kost. En als je met deze hoeveelheden post tot half vijf op straat loopt, heb je of twee enorm grote wijken, wat me erg sterk lijkt, of je bent gewoon enorm traag.
pi_20905980
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 23:48 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Opzegtermijn is 1 maand.
Heb gister even mijn teamleider aan de telefoon gehad. Geen probleem als ik er per 1 september mee wil stoppen. Moet zaterdag gewoon even een briefje inleveren en alles is in orde. En als ie niet akkoord was gegaan dan had ik gewoon m´n uren opgenomen die ik nog heb staan
  woensdag 28 juli 2004 @ 17:30:44 #205
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_20914125
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 09:31 schreef Bensel het volgende:
Schande...

Had vandaag 2 soorten en zat om 10.30 weer aan de koffie thuis.
A.M.A.B
  woensdag 28 juli 2004 @ 17:35:24 #206
64288 Bensel
Ladderzat
pi_20914227
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:04 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Gerechtelijke brieven vul je in tijdens het koffiedrinken zodat het op straat geen tijd kost. En als je met deze hoeveelheden post tot half vijf op straat loopt, heb je of twee enorm grote wijken, wat me erg sterk lijkt, of je bent gewoon enorm traag.
Sorry hoor, maar ik ben niet echt traag. de eerste wijk is een vrij normale wijk die ik nog niet zo goed ken, en de 2e wijk staat 2 uur 20 minuten voor, en is vooral lopen. bovendien was de post pas om half 12 in ons dorp. Bovendien had ik dus 2 soorten reclame bij (tel maar een half uur op bij neide wijken), en die gerechtelijke dingen.. en in welke koffiepauze had ik die dingen in moeten vullen dan? wij hebben geen centraal punt om kofie te drinken, wij lopen aan een stuk
Twitch.tv/bensel15
pi_20952573
Ik bedank TPG voor haar personeelkeuze. Er loopt hier nu echt een heel lekker wijf post te bestellen
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_20952888
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 13:09 schreef vw_caddy het volgende:
Ik bedank TPG voor haar personeelkeuze. Er loopt hier nu echt een heel lekker wijf post te bestellen
Ach ik zag laatst een gothic/alto/punk-chick de post bezorgen. Is een merkwaardige combi: dat gestreepte shirt met kisten en geverfd haar.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 13:56:01 #209
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_20953734
quote:
Hey! Klagen he.. dat moet! Zoiets als..

"Klote TPG houdt me weer van mijn werk omdat ze veelste mooie vrouwen in dienst nemen" Owja.. en dat hoort in een ander topic.. Ach laat ook maar.. ik ben nu alweer helemaal blij omdat ik morgen weer mag
pi_20958881
Mensen die je heel verontwaardigd de post komen teruggeven van de vorige bewoners. "Ze wonen er al 2 jaar niet meer en nog steeds krijg ik er post van." Mededelen dat jij daar ook niks aan kan doen en dat ze het gewoon retour moeten sturen zijn nogal eens aan dovemansoren gericht.

Wat verwachten die mensen nou? Dat wij in staat zijn om van elk huis alle mensen kennen die er gewoond hebben + hun nieuwe adres?
  vrijdag 30 juli 2004 @ 21:37:10 #211
64288 Bensel
Ladderzat
pi_20963120
ben jij dat niet dan?
Twitch.tv/bensel15
  Moderator / Redactie FP zaterdag 31 juli 2004 @ 01:24:33 #212
Rawr
pi_20967984
waar is de haat t.o.v. de klanten?

kom op!
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
pi_20973960
'Heb ik de loterij gewonnen?'
'Heb ik fanmail?'

Laatst is er een collega van me bedreigd door 2 jonge marrokanen (16 en 18 jaar oud)
Hij had 2 gerechtelijke brieven voor hun, maar ze wilden niet tekenen. Hij is nieuw bij de post dushij wil alles nog perfect doen, ik was allang weer wegelopen en gezegd bekijk het maar.. maar goed hij dus niet. Dus na paar keer aandringen beginnen ze te dreigen tot bijna slaans toe..
Mijn teamcoach was eerst ook bedreigd door één van hun, hij kreeg bakstenen naar zijn kop gegooid.

Nu worden er geen 'bel'stukken meer geleverd aan deze beruchte familie, ze kunnen ze nu alleen ophalen bij het dichstbijzijnde kantoor.

De sjappies..
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:39:36 #214
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_20976420
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
waar is de haat t.o.v. de klanten?

kom op!
werk in een klein dorp (we hebben geloof ik 12 wijken en 2 autodiensten ) en daar heb ik echt zélden gezeik met klanten.
(hoe cliché het ook klinkt: het woonwagenkamp uitgezonderd, die snappen niet altijd even goed dat agressieve honden aan een ketting/in een kooi horen).

vanaf begin september maak ik de overstap naar breda... ben benieuwd hoe het postbodeleven in 'de grote stad' me zal bevallen.

misschien dat ik hier dan wel interessante verhalen kan gaan posten
pi_20977882
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 14:05 schreef Jasperaldo het volgende:
'Heb ik de loterij gewonnen?'
'Heb ik fanmail?'

Laatst is er een collega van me bedreigd door 2 jonge marrokanen (16 en 18 jaar oud)
Hij had 2 gerechtelijke brieven voor hun, maar ze wilden niet tekenen. Hij is nieuw bij de post dushij wil alles nog perfect doen, ik was allang weer wegelopen en gezegd bekijk het maar.. maar goed hij dus niet. Dus na paar keer aandringen beginnen ze te dreigen tot bijna slaans toe..
Mijn teamcoach was eerst ook bedreigd door één van hun, hij kreeg bakstenen naar zijn kop gegooid.

Nu worden er geen 'bel'stukken meer geleverd aan deze beruchte familie, ze kunnen ze nu alleen ophalen bij het dichstbijzijnde kantoor.

De sjappies..
Bij ons in het dorp hebben we soortgelijke problemen gehad met een zigeunerfamilie. Slaan komt tegenwoordig niet meer voor, maar als je daar een aangetekende of gerechtelijke moet bezorgen kan je er op rekenen dat ze iig enorm moeilijk gaan doen.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 18:20:40 #216
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20978269
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:39 schreef JDude het volgende:

[..]

werk in een klein dorp (we hebben geloof ik 12 wijken en 2 autodiensten ) en daar heb ik echt zélden gezeik met klanten.
(hoe cliché het ook klinkt: het woonwagenkamp uitgezonderd, die snappen niet altijd even goed dat agressieve honden aan een ketting/in een kooi horen).

vanaf begin september maak ik de overstap naar breda... ben benieuwd hoe het postbodeleven in 'de grote stad' me zal bevallen.

misschien dat ik hier dan wel interessante verhalen kan gaan posten
Ik zou in dat dorp proberen te blijven als ik jou was.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:12:14 #217
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_20979149
zou bijna gaan denken dat die rampwijk van jou breda-noord is (maar je woont volgens je profiel in limburg en studeert HTS, dus dat zal wel niet).
maar goed, ik weet iig al zeker dat ik aan de zuidkant van het centrum kom te werken of rondom de hogescholen, dat zijn over het algemeen vrij aardige wijken. daarnaast wordt mijn huidige vestiging wegbezuinigd en zou ik op een andere vestiging 10 km. verderop komen te werken. omdat ik toch net een nieuw appartementje in breda heb gevonden leek het me dus een goed moment om over te stappen. waarschijnlijk kan ik zelfs af en toe doordeweeks werken, voorzover het rooster van m'n studie daar gaten voor laat natuurlijk...
pi_20979382
Ik kwam een keer in zo'n flat. Hangt er een brief aan het prikbord:

"Wil diegene die de poepluiers naar beneden gooit dit niet meer doen! Dit is zeer onsmakelijk (bijv. tijdens het eten). Gebeurt het nog een keer dan gaan wij stappen ondernemen!"

Niet precies naar detail maar zo stond het er wel ongeveer.
pi_20981573
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:27 schreef Apfel het volgende:

"Wil diegene die de poepluiers naar beneden gooit dit niet meer doen! Dit is zeer onsmakelijk (bijv. tijdens het eten). Gebeurt het nog een keer dan gaan wij stappen ondernemen!"

Je zal er maar onderstaan met je brieven.....
pi_20982880
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:35 schreef Fixers het volgende:
Je zal er maar onderstaan met je brieven.....
Ik zet me fiets daar gelukkig altijd onder een afdakje neer, en de post moet toch in de brievenbussen van de hal worden bezorgd
pi_20985402
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:27 schreef Apfel het volgende:

briefjes van de huisbaas zijn sowieso altijd wel leuk...

Zo is het bijvoorbeeld altijd geinig om te lezen dat de bejaarden de oninteressante reclame niet meer bij hun (boven)buren in de bus mikken.
pi_21002928
Van die oudjes die op je staan te wachten in de portiek van een flat, en telkens weer zeggen wat ben je laat! [Als je dan je wijk anders bent begonnen ivbm nabrengzakken] En heb je iets voor mij alsof ik uit mn kop weet wie bij welke achternaam hoort heel frusty
Dus?
  maandag 2 augustus 2004 @ 11:50:37 #223
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_21007793
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 01:16 schreef Franboozled het volgende:
En heb je iets voor mij alsof ik uit mn kop weet wie bij welke achternaam hoort heel frusty
Dat zijn van die überbejaarden die de tijd nog hebben meegemaakt dat er 4 miljoen mensen in Nederland woonden en de postbode iedereen van gezicht kende
pi_21007909
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 11:50 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat zijn van die überbejaarden die de tijd nog hebben meegemaakt dat er 4 miljoen mensen in Nederland woonden en de postbode iedereen van gezicht kende
bij ons zit 'n clubje postbodes die dat dus wel hebben... En ze weten ook altijd precies wie waar woont...

's wel sneller dan de telefoongids
  maandag 2 augustus 2004 @ 12:08:15 #225
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_21008146
Wij hadden er ook eentje ja... had ook altijd prachtige verhalen over 'vroegah'...
helaas werkt de beste man nooit meer op zaterdag
  maandag 2 augustus 2004 @ 12:29:25 #226
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_21008548
Ik weet over het algemeen ook alle namen uit mijn wijk. Kwestie van ervaring hè.
A.M.A.B
pi_21009629
Hey zijn de nieuwe Ikea-catalogi al verstuurd? De ouwe is gister verlopen en ik heb dus een kamer in te richten. En aan wie kan je dat nu beter vragen dan de arme drommels die dat fijne ding in mijn brievenbus mogen deponeren.
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:25:20 #228
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_21009709
Ik heb ze nog niet gezien... meestal komen ze wel rond deze tijd van het jaar. Die grote stapel papier is meestal niet te missen...
pi_21010815
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:22 schreef Fixers het volgende:
Hey zijn de nieuwe Ikea-catalogi al verstuurd? De ouwe is gister verlopen en ik heb dus een kamer in te richten. En aan wie kan je dat nu beter vragen dan de arme drommels die dat fijne ding in mijn brievenbus mogen deponeren.
Vorig jaar kwamen ze in september volgens mij.

Zaterdag wat onenigheid gehad met de baas van een Turkse supermarkt. Ik moest de post aan hem geven en niet meer bijd e andere kassa neerleggen dan die waar hij achter stond. En dat maakte die duidelijk op de gebruikelijke dreigende manier. Heb hem maar meegedeeld dat hij blij moscht zijn dat ik het daar op het tafeltje neerleg aangezien ik niets verkeer doe als ik het vanaf de drempel de winkel in smijt. Moet ie maar een buitenbus ophangen.

Zaterdagmiddag na de wijk lekker bier zitten zuipen omdat we als kantoor de kwaliteitsprijs van het Rayon hebben gewonnen
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:25:38 #230
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_21010925
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:19 schreef DrMarten het volgende:

Zaterdagmiddag na de wijk lekker bier zitten zuipen omdat we als kantoor de kwaliteitsprijs van het Rayon hebben gewonnen
Dat doen wij ook regelmatig als we niets hebben gewonnen

De kantine van ons kantoor bevindt zich nu in de ruimte die vroeger het postkantoor was (want die is vervangen door zo'n servicepunt in de Bruna).
De oude kantine op de 1e verdieping wordt nog maar zeer zelden gebruikt en is een goede ruimte voor spontane middagjes doorhalen met collega's. De ramen bieden uitzicht op de Dorpsstraat en het is een leuk gezicht de mensen raar op te zien kijken als je daar zit met je biertje
pi_21011007
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:25 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat doen wij ook regelmatig als we niets hebben gewonnen

De kantine van ons kantoor bevindt zich nu in de ruimte die vroeger het postkantoor was (want die is vervangen door zo'n servicepunt in de Bruna).
De oude kantine op de 1e verdieping wordt nog maar zeer zelden gebruikt en is een goede ruimte voor spontane middagjes doorhalen met collega's. De ramen bieden uitzicht op de Dorpsstraat en het is een leuk gezicht de mensen raar op te zien kijken als je daar zit met je biertje
Wij doen het ook wel vaker, maar nu had de baas even verzuimd om ervoor te zorgen dat er op zaterdag ook taart was voor de zaterdagwerkers. De rest van kantoor had vrijdag taart gehad. Toen hebben we hem maar even naar de supermarkt gestuurd om bier te halen wat we met ongeveer 10 man hebben opgezopen
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:33:04 #232
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_21011025
He, dat moeten wij de volgende keer ook proberen... de VM het bier laten betalen
pi_21011059
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:33 schreef JDude het volgende:
He, dat moeten wij de volgende keer ook proberen... de VM het bier laten betalen
Als we op kantoor zitten te drinken is dat nooit op eigen kosten

Als we gaan stappen met de zaterdagwerkers wordt meestal ook wel iets ingelegd door de VM (al was de vorige iets scheutiger met geld dan die we nu hebben )
pi_21015147
Je loopt met 6 bundels richting een flat van #1 tot #145 en dan staat er een oud vrouwtje in de hal die vraagt of ik post heb voor #131.
  Moderator / Redactie FP maandag 2 augustus 2004 @ 18:12:07 #235
Rawr
pi_21015224
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 18:06 schreef Smeich het volgende:
Je loopt met 6 bundels richting een flat van #1 tot #145 en dan staat er een oud vrouwtje in de hal die vraagt of ik post heb voor #131.
"nee mevrouw, ik werk volgens de volgorde in nummering. U krijgt dus post zodra ik bij uw deur sta"

heb ik vaak genoeg gezegd
  maandag 2 augustus 2004 @ 18:19:08 #236
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_21015385
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 18:06 schreef Smeich het volgende:
Ik ken het.

Dan zeg ik: "Ja, komt eraan."
  maandag 2 augustus 2004 @ 18:20:58 #237
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_21015424
Alleen als de post voor dat adres in de bundel zit waar ik mee bezig ben wil ik nog wel eens een adres er tussenuit zoeken. Als ik er de tassen voor in moet duiken wachten ze toch echt maar even...
  maandag 2 augustus 2004 @ 20:47:19 #238
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_21018369
Klote@##$#klanten die op vakantie gaan en niet even afspreken dat de buren de brievenbus leeghalen (flatjes met centrale bussen) nou.. ze hebben hun post nog wel gekregen... maar echt eehm gestreken ziet het er niet meer uit
pi_21020267
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 20:47 schreef nixxx het volgende:
Klote@##$#klanten die op vakantie gaan en niet even afspreken dat de buren de brievenbus leeghalen (flatjes met centrale bussen) nou.. ze hebben hun post nog wel gekregen... maar echt eehm gestreken ziet het er niet meer uit
Doet me denken aan een heele oude Sketch van André van Duin (André speelt een postbode)
PB haalt envelop uit tas: "Niet vouwen, Foto's!"
PB probeert de envelop in de bus te doen: "Verdorie past niet, nou hij zal er toch in moeten." "Scheur"!
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 12:43:55 #240
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_21029752
Tsja.. de regel is dat vouwen niet mag.. maar buigen en kreukelen daar hebben ze nix over gezegd.

Zag ergens in het topic ook nog iemand klagen dat er mensen zijn die alleen voor de vakantie een JA/NEE sticker plakken.. dat vind ik op zich wel best.. na 2 dagen folders zitten de meeste bussen al wel vol. Al die klanten moeten gewoon bewaarservice nemen, das goed voor de winstuitkering
pi_21030986
Wat een kuttopic

Ik had wat besteld, wist dat het vandaag zou komen.

Ik dus godverdomme hele dag geen muziek luisteren of film kijken (terwijl ik dat wel wou) omdat ik anders de bel niet zou horen.

En dan kijk ik op tracktrace.nl om er gvd achter te komen dat zogenaamd de 1e afleverpoging mislukt is en het terug is naar het postkantoor.

Ik zit gvd halve dag te verkloten omdat ik zeker wou zijn dat ik de bel zou horen en dan gaat zo'n luie postbode gewoon opschrijven dat afleverpoging mislukt was.

Deurbel is zeker niet gegaan en er ligt ook geen briefje.

BTW; had hiervoor geen slechte ervaringen met de postbodes hier.. alleen geen enkel van hun maakte gebruik van de 2 bellen.

We hebben 2 bellen onder elkaar. 1 voor beneden en 1 voor boven.. als er dan op die ene niet gerageerd wordt kan je toch wel ff die ander proberen nee meteen briefje schijfje dat het volgende dag komt

[ Bericht 25% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-08-2004 14:01:57 ]
pi_21031317
Omdat jullie een vaag belsysteem hebben is het een kuttopic?
Misschien dat je een keer moet proberen beide bellen met een knop af te laten gaan, of er een klein bordje bij hangen. Bij een huis hier in de buurt hangt er een bordje met iets van 1x bellen ouders 2x bellen kinderen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_21031498
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 14:09 schreef Cerbie het volgende:
Omdat jullie een vaag belsysteem hebben is het een kuttopic?
Misschien dat je een keer moet proberen beide bellen met een knop af te laten gaan, of er een klein bordje bij hangen. Bij een huis hier in de buurt hangt er een bordje met iets van 1x bellen ouders 2x bellen kinderen
Edit: pakketje is net nog gekomen

Nu alle frustratie en ergenis weer uit mn lichaam is zal ik even objectief mijn mening geven over de postbodes hier op de veluwe:

- Vrolijk, beleefd en maken zelf nog een kort praatje terwijl je pakketje aan het aftekenen bent.
- Vindt wel dat ze vaak te snel weglopen. Kan zijn doordat ze overdag verwachten dat er niemand thuis is maar ik heb al 4x gehad dat ik de deur open deed en de postbode al bij een auto briefje aan het schrijven was. Dan zijn ze wel gewoon zo dat ze zonder mopperen terugkomen en alsnog afleveren (pas gebeurde het 3 keer in een week)
- Je hebt hier gelukkig wel dat ze 2 keer proberen voordat het naar postkantoor gaat

Dus enige minpunt is eigenlijk is dat ze TE SNEL een briefje uitschrijven. Ze blijven maar 15 sec staan ofzo en proberen de 2de bel niet. Daarom zit je dus elke keer als je pakketje verwacht in de startblokken om de deur open te doen.

BTW; tracktrace.nl is dan echt WAARDELOOS

want volgens tracktrace.nl ligt mn pakketje nu dus op postkantoor ipv hier

[ Bericht 48% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-08-2004 14:36:07 ]
pi_21118635
Goh postbode, ie heb d´r wa mooi weer bie.

NEE GODVERDOMME, het is kutweer om post te lopen. Snap dat nou eens.
pi_21118790
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 14:20 schreef Hertog_Martin het volgende:

Dus enige minpunt is eigenlijk is dat ze TE SNEL een briefje uitschrijven. Ze blijven maar 15 sec staan ofzo en proberen de 2de bel niet. Daarom zit je dus elke keer als je pakketje verwacht in de startblokken om de deur open te doen.
Zo zien wij het graag
quote:
BTW; tracktrace.nl is dan echt WAARDELOOS

want volgens tracktrace.nl ligt mn pakketje nu dus op postkantoor ipv hier
De track&trace loopt meestal achter op de bezorging, we zijn nou eenmaal zo verdomd snel !
pi_21118981
Gisteren trouwens een leuke:
Ik ben aan het bestellen, hoor ik ineens achter me op zeer chagrijnige toon:"Hee, post!", ik reageer dus niet en loop rustig verder, als je me aan wil spreken doe je dat maar op een nette manier.
Die vent roept dus nog een paar keer goed lomp en ik besluit me dan toch maar om te draaien.

Duwt ie me een brief in m'n handen, "Das al de 3e keer, maar nie meer hè!". Ik vraag dus wat er mis is gegaan. "Ja, daaronder!" Ikke: "Daaronder moet je kijken!" Ik zie nog steeds niks, dus ik vraag nog een keer, wat is er nou mis, op het verkeerde adres bezorgd? "Ja, verkeerd bezorgd!" Dus ik vraag waar hij binnen is gegooid. "Ja, bij mij!" Arrrrrrrrrrrrrrrrrgh!! Mongool!! Dus ik vraag, op welk nummer dat was, bleek het gewoon op het goede nummer te zijn, alleen klopte de plaatsnaam niet, maar dat was dus niet te zien omdat de plaatsnaam niet door het venstertje te zien was.

Zeg dat dan meteen stomme lul, een zin als: "Deze brief is in de verkeerde plaats bezorgd, hier staat blabla, kijk maar, de plaatsnaam zit hier verborgen achter het papier." Dat werkt heel wat constructiever dan: "Das al de 3e keer, maar nie meer hè!". "

Wees gewoon duidelijk mensen als je een postbode aanspreekt, wij kennen niet iedereen bij naam, gezicht en adres, we weten niet van elke brief die we in de bus hebben gegooid wanneer, hoe en wat, en we weten al helemaal niet wat onze collega's op andere dagen gedaan hebben. Heb je een probleem, leg het dan duidelijk uit, dan kunnen we allemaal weer zo snel mogelijk verder.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 14:09:06 #247
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_21119026
quote:

Jaaaaaaa die is leuk doe ik ook wel es.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 14:21:30 #248
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_21119197
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 13:45 schreef DrMarten het volgende:
Goh postbode, ie heb d´r wa mooi weer bie.

NEE GODVERDOMME, het is kutweer om post te lopen. Snap dat nou eens.

Lekker weertje he, postbode? (Terwijl het zweet van je kop druipt )

Ik werk sinds mei als postbezorgster, en het bevalt me erg goed
2 klachten: Dat ene kutwijf dat altijd loopt te zeiken moet zo snel mogelijk uit mijn wijk verhuizen
Dat kleine tyfushondje dat altijd naar mijn broekspijpen hapt wil ik zo snel mogelijk afgemaakt zien worden! Ze roepen altijd: 'geef 'm maar een schop hoor! (tot ik 'm echt een keer schop waarschijnlijk ).
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_21119331
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 14:21 schreef es70 het volgende:

[..]

Lekker weertje he, postbode? (Terwijl het zweet van je kop druipt )

Ik werk sinds mei als postbezorgster, en het bevalt me erg goed
2 klachten: Dat ene kutwijf dat altijd loopt te zeiken moet zo snel mogelijk uit mijn wijk verhuizen
Dat kleine tyfushondje dat altijd naar mijn broekspijpen hapt wil ik zo snel mogelijk afgemaakt zien worden! Ze roepen altijd: 'geef 'm maar een schop hoor! (tot ik 'm echt een keer schop waarschijnlijk ).
Even tegen je baas zeggen dat je last hebt van een loslopende hond, wordt er even achteraan gebeld dat ze hem vast moeten houden als jij er langs komt, doen ze dat niet dan krijgen ze geen post meer, simpel.
pi_21120720
"wat zweet je! "

zaterdag 7 augustus 2004 @ 16:07:24 #251
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_21121080
quote:
Bij ons op de TPG vestiging lopen er ook wel een paar rond.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 7 augustus 2004 @ 19:14:50 #252
Rawr
pi_21124489
in hulst is er geen schoonheid te bekennen op kantoor

tenminste dat was een jaar geleden
pi_21127319
Zo 3 weken vakantie gehad waarbij ik 4 zaterdagen vrij had. Wat niet mocht, omdat ik niet genoeg uren had gemaakt. (Kon er maar 3 krijgen, maar ging met mijn ouwe lui mee)
ik had een week voor mijn vakantie gebeld of er nog werk was doordeweeks. maar nee hoor. Ook geen ritten. Dus ja, don't blame me.
en ze belde me nog op donderdag( net voor de laatste zaterdag die ik niet vrij mocht hebben) Maar heb niet opgenomen , zou mij geld kosten , aangezien ik in frankrijk zat. Ik ga morgen ff bellen of deze week moet werken.......
pi_21127761
quote:
Hm, bij ons op kantoor is het maar matig. Ik schijn op nr 1 te staan volgens een aantal mannelijke collega's .
pi_21127824
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 10:29 schreef Foxxy het volgende:

[..]

Hm, bij ons op kantoor is het maar matig. Ik schijn op nr 1 te staan volgens een aantal mannelijke collega's .
kan ik me best voorstellen, die blauwe ogen doen het 'm
pi_21127892
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 10:35 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

kan ik me best voorstellen, die blauwe ogen doen het 'm
Andere dingen doen het m eerder geloof ik
pi_21128082
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 10:42 schreef Foxxy het volgende:

[..]

Andere dingen doen het m eerder geloof ik
Probeer ik collegiaal te zijn en geen oversexte opmerkingen te maken , is het nog niet goed

nee maar ik heb er niet op gelet. Eerste wat me opviel waren echt je ogen. Bij ons loopt er btw niet zoveel rond. Maar onderweg gelukkig wel
pi_21128100
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 11:01 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Probeer ik collegiaal te zijn en geen oversexte opmerkingen te maken , is het nog niet goed

nee maar ik heb er niet op gelet. Eerste wat me opviel waren echt je ogen. Bij ons loopt er btw niet zoveel rond. Maar onderweg gelukkig wel
Haha, oke, sorry..

Bij ons loopt er onderweg ook niks leuks rond..
pi_21128345
quote:

[..]

*checkt fotoboek*

Gatverdamme, Heineken ...
pi_21129551
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 11:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

*checkt fotoboek*

Gatverdamme, Heineken ...
Ja ach, ik drink liever Hertog Jan, maar als dat niet in huis is, moet je wat..
pi_21130390
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 09:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Zo 3 weken vakantie gehad waarbij ik 4 zaterdagen vrij had. Wat niet mocht, omdat ik niet genoeg uren had gemaakt. (Kon er maar 3 krijgen, maar ging met mijn ouwe lui mee)
ik had een week voor mijn vakantie gebeld of er nog werk was doordeweeks. maar nee hoor. Ook geen ritten. Dus ja, don't blame me.
en ze belde me nog op donderdag( net voor de laatste zaterdag die ik niet vrij mocht hebben) Maar heb niet opgenomen , zou mij geld kosten , aangezien ik in frankrijk zat. Ik ga morgen ff bellen of deze week moet werken.......
Bel eerst maar of je nog terug mag komen
pi_21130579
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:22 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Bel eerst maar of je nog terug mag komen
Is ook iets ja , maar ik heb ze toen ook duidelijk gemaakt dat ik er dan niks aan kan doen dat ik geen uren kan maken. en ze wisten dat ik niet zomaar 3 dagen eerder kon terug kon komen. En als ze me dan nog geen uren laten maken, dan ben ik niet de schuldige. De vakantie was helaas al geplanned voordat ik daaar kwam werken.
  zondag 8 augustus 2004 @ 13:34:53 #263
101147 K-Man
"Giddyup"
pi_21130599
George: Let me ask you something. What do you do for a living, Newman?
Newman: I'm a United States postal worker.
% Who'd a thunk it?
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a
gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
Jerry: Why *is* that?
Newman: Because the mail never stops. It just keeps coming and coming and
coming, there's never a let-up. It's relentless. Every day it
piles up more and more and more! And you gotta get it out but the
more you get it out the more it keeps coming in. And then the bar
code reader breaks and it's *Publisher's Clearing House* day!!!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_21130727
tvp
pi_21131068
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:33 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Is ook iets ja , maar ik heb ze toen ook duidelijk gemaakt dat ik er dan niks aan kan doen dat ik geen uren kan maken. en ze wisten dat ik niet zomaar 3 dagen eerder kon terug kon komen. En als ze me dan nog geen uren laten maken, dan ben ik niet de schuldige. De vakantie was helaas al geplanned voordat ik daaar kwam werken.
Tuurlijk kun jij er wat aan doen. Je weet hoe lang je verlof mag nemen. Daar moet jij je vakantie op aanpassen.

Omdat jij zo nodig wat langer op vakantie wil moet je baas maar een oplossing zoeken voor het probleem dat hij iemand te weinig heeft. Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.
Lul nou niet dat het niet jouw schuld is, het is 100% jouw schuld. Dat het de schuld van de post is omdat ze jouw niet de gelegenheid bieden om extra te werken is natuurlijk ook kul. Ze zijn niet verplicht om jou extra te laten werken. Daar komt bij dat ik als ik vm zou zijn ook wel drie keer na zou denken als jij met het verzoek om extra werk langskwam. Als je al te beroerd bent om om tijd terug te zijn van vakantie, dan gun ik die uren liever aan iemand die zich wel aan de regels houdt.
  maandag 9 augustus 2004 @ 23:32:58 #266
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_21167832
bleh... vandaag ik 2 uurtjes werken, waarvan 1,5 opstraat gewoon 1,5 liter water weggeklokt... hopelijk is het woensdag niet meer zo warm, want dan heb ik een wijk van 6,5 uur..
pi_21168099
Een paar dagen geleden had ik me verslapen, ik werd 12.00 pas wakker
Was niet zo erg want ik had voor een keer de postbezorgersdienst.
Kon ik om half een in die bloedhitte nog 2 uur bezorgen
pi_21168143
nog 1 weekje extra werken, en dan houd ik het ook voor gezien bij de post.. doordeweeks dan
pi_21168210
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 23:43 schreef Jasperaldo het volgende:
nog 1 weekje extra werken, en dan houd ik het ook voor gezien bij de post.. doordeweeks dan
same to me, morgen laatste dag, vakantie en dan heb ik een jaar gewerkt en ga ik weer naar school.
pi_21280438
Zo 3 dagen gewerkt en zoveel geluk heb ik nog nooit gehad

Dag 1 : was laat klaar met sorteren en zetten , was 2 uur pas klaar, droog en wel. Maar half uur later kwam de regen met bakken uit de hemel, das echt geluk

Dag 2: lekker op tijd met sorteren en zetten. Veel pakketjes en die was ik allemaal kwijt . Ook 4 aangetekenden waarvan 1 legitimatie. Maar ook hier half 1 klaar en toen kwam ook hier na een half uur weer een aardig buitje naar beneden

Dag 3: Lekker op tijd klaar weer. Grote pakketjes. Ik Alles tot de laatste 2 straten kunnen bezorgen. BAM! lekke band. Moest ik nog 2 straten doen waarbij ik de fiets echt nodig heb. Ik naar het huis waar de nabrengzakken worden gebracht (ex-tpg medewerker) Ik pompen , en hij bleef hard. Ik had dus geluk. Maar ik had ook aangetekende. En ik had na mijn dienst alleen de brief met de krabbeltjes nog bij. Maar dan moet ik dus 20 min fietsen om alleen dat kut briefje te brengen.
Ik richting huis (woon in Oosterhout gemeente nijmegen , nieuwbouwwijk) en bezorg in oosterhout dorp. En ja hoor loopt net een collega waar ik aan kom fietsen. En hij moest toch terug dadelijk dus hij had 'm meegenomen.

Ik denk dat dit echt wel geluk is.
Wel moet ik zeggen dat ik wel in deze dagen 2 keer een briefje aan het schrijven was en zelfs in de bus heb gedaan , en dan 2 min later de persoon in kwestie aankomt wandelen , maar ja , beter dan de hele tijd met het pakketje sjouwen.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:43:53 #271
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_21284249
Ik vind dat ook onzin die aangetekenden en/of pakketjes waarvoor je terugmoet.

Laat dat toch door een aparte dienst doen die dat met de auto doet.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 16:03:04 #272
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_21374513
Pakketjes??? hehehe alleen nog maar busstukken mee sinds die HSM er staat en de aanvullende diensten worden voorlopig ook door een chauffeur gedaan
pi_21374929
idd... hier in Assen hebben we sinds de ingebruikname van de HSM ook geen pakketjes meer (alleen nog busstukken)... Maar nog wel aangetekende stukken. (Maar als je in een gebied loopt met veel postbezorgers, heb je grote kans dat het spul voor jouw wijk door de chauffeur wordt meegenomen )
  woensdag 18 augustus 2004 @ 17:23:11 #274
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_21376901
quote:

[..]

Matig? Weetjewelwatjezegt?! Vergeet B. van den H. eventjes niet! Lekkerste postbezorger van de TPG!

Vandaag had ik trouwens een stuk of 20 pakjes! Dat moest ik dan allemaal maar weer meenemen op de fiets! GVD! Dan hadden we ook nog het Albert Hein-foldertje, zoals altijd op woensdag, plus nog eens de Hornbach! Daardoor had ik dus bij elkaar TWEE steunpuntzakken! Ik werd bijna krankzinnig, we zitten nog in het zomerdal! Ik ben bijna een uur langer bezig geweest... Al die vieze hoerige mensen in mijn wijk zijn veel te welvarend! Ze bestellen alles via internet, werken iedere dag, dus sta je daar met die immens grote pakjes voor de deur, heb je ze weer voor niks meegenomen ! Zucht.... Gelukkig heb ik goeie collega's!
lief, saai & lui
pi_21406159
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:23 schreef Spleed het volgende:

[..]
Vandaag had ik trouwens een stuk of 20 pakjes! Dat moest ik dan allemaal maar weer meenemen op de fiets! GVD! Dan hadden we ook nog het Albert Hein-foldertje, zoals altijd op woensdag, plus nog eens de Hornbach! Daardoor had ik dus bij elkaar TWEE steunpuntzakken! Ik werd bijna krankzinnig, we zitten nog in het zomerdal! Ik ben bijna een uur langer bezig geweest... Al die vieze hoerige mensen in mijn wijk zijn veel te welvarend! Ze bestellen alles via internet, werken iedere dag, dus sta je daar met die immens grote pakjes voor de deur, heb je ze weer voor niks meegenomen ! Zucht.... Gelukkig heb ik goeie collega's!

Moderator / Redactie FP donderdag 19 augustus 2004 @ 19:45:04 #276
Rawr
pi_21406381

goedzo! fulmineer die haat
pi_21407711
Gister was ik aan het bezorgen , komt er een oud vrouwtje van 65 naar buiten gerent met een postbank brief. Deze is voor de bloemhof. Ik had gewoon ff niet opgelet. Kan gebeuren.
Wat zegt die ouwe: " deze is voor de bloemhof , dit is de zandstraat hoor!"
Alsof ik dat niet wist, ik sta gewoon te gokken of ik in zandstraat sta!
Echt ze dacht dat ik nog nooit bezorgd had omdat ik 1 briefje verkeerd doe , terwijl haar andere brieven wel goed bezorgd waren.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 08:52:43 #278
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_21417455
Ik heb een contract tot 31 december als zaterdagbesteller.
En daarna geven ze alleen nog contracten om alleen te bezorgen.
En dan krijg je per uur, let op.... 3,50
Ik ga dus stoppen na 31 december, want nu krijg ik 7,21 en dat vind ik best een redelijk bedrag (maar ook zeker niet veel).

Ik denk dat de TPG een probleempje gaat krijgen, want wie blijft dit werk nou doen voor zo'n slecht uurloon?
pi_21419234
Ixnay, ik kreeg maar ¤ 4.65 per uur toen ik vakantiemedewerker was

Daar kon ik opzich nog wel mee leven...maar 3,50 is helemaal niks, en trouwens ook nog onder het minimumloon (toch?)
pi_21421340
quote:
Lol heb ik ook een keer gehad met onze postbode.

Ik liep toevallig net in de gang toen hij de post door de brievenbus duwt. Dus ik graai in de veronderstelling dat hij het al los had gelaten hoor ik opeens "HEY!" en trekt hij het bijna uit me fikken. Toen ging het van "oh..." achter de deur en liet hij los.

Totaal niet de bedoeling van mijn kant om hem te laten schrikken.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 23:38:09 #281
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_21436241
Honden zijn ook zo fantastisch! Kei hard blaffen, soms zelfs hoor je de post verscheurd worden zodra die op de deurmat valt. Laatst bleef dat beest maar blaffen, het keukenraam stond open en ik hoorde dat baasje maar schreeuwen naar die hond: "Het is de postbode maar! Hey! Het is de postbode! Het-Is-De-Post-Bo-De!"

Een collega had laatst helemaal een geflipte hond. Die sprong door de ruit van de voordeur! Gelukkig schrok het beest zelf net zo hard en deed dus verder niks... Maar dan weet je ook niet wat je moet doen...
lief, saai & lui
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 23:43:23 #282
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_21436371
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 11:00 schreef CasB het volgende:
Ixnay, ik kreeg maar ¤ 4.65 per uur toen ik vakantiemedewerker was

Daar kon ik opzich nog wel mee leven...maar 3,50 is helemaal niks, en trouwens ook nog onder het minimumloon (toch?)
Ik weet het exacte uurloon niet precies.
Het was iig 3 komma nogwat, daarom zei ik maar 3,50, het gemiddelde.

Ik denk dat niemand voor dit uurloon wil werken, zelfs iemand van 16 ofzo niet.
pi_21436458
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 08:52 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb een contract tot 31 december als zaterdagbesteller.
En daarna geven ze alleen nog contracten om alleen te bezorgen.
En dan krijg je per uur, let op.... 3,50
Ik ga dus stoppen na 31 december, want nu krijg ik 7,21 en dat vind ik best een redelijk bedrag (maar ook zeker niet veel).

Ik denk dat de TPG een probleempje gaat krijgen, want wie blijft dit werk nou doen voor zo'n slecht uurloon?
ja... postbezorgers zijn de toekomst. Mensen die 's middags tijd over hebben en wel even een wijkje willen wegbrengen terwijl de kinders op school zitten, ofzo.

Tegen minimumloon, natuurlijk.

'k denk mensen die wat omhanden willen hebben (lekker sportief, ook) en verder niks kunnen. Hier in Assen hebben we al een redelijk clubje postbezorgers in dienst. En dat komt prima uit, want dan kunnen de medewerkers af-en-toe een (extra) wijkje voorbereiden, zodat ze weer aan hun contracturen komen. Zeker als je HSM's op kantoor hebt staan zal de vraag naar posbezorgers groot zijn...
pi_21436625
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 23:38 schreef Spleed het volgende:
Honden zijn ook zo fantastisch! Kei hard blaffen, soms zelfs hoor je de post verscheurd worden zodra die op de deurmat valt. Laatst bleef dat beest maar blaffen, het keukenraam stond open en ik hoorde dat baasje maar schreeuwen naar die hond: "Het is de postbode maar! Hey! Het is de postbode! Het-Is-De-Post-Bo-De!"

Een collega had laatst helemaal een geflipte hond. Die sprong door de ruit van de voordeur! Gelukkig schrok het beest zelf net zo hard en deed dus verder niks... Maar dan weet je ook niet wat je moet doen...
streng aanspreken. En daarna het baasje nog veel strenger aanspreken.

honden die de post verscheuren vin'k geen probleem trouwens. Moet je zo'n beest maar opvoeden en/of hem niet in de gang neerzetten.
pi_21596811
Vandaag voor de allerlaatste keer post bezorgd. Op een maand na 7 jaar bij de PTT/TPG gewerkt. Nooit meer kutklanten, zeurende collega's en ranzige koffie. Volgende week nog even mijn kleding en tassen e.d. inleveren en dan is het afgelopen
pi_21600206
Wat ook irritant is, mensen die denken dat je bang bent voor hun kleine kuthondje . "Hij doet niks hoor! Stil maar jongen, het is de postbode maar!" roepen ze dan als je totaal stoicijns aan komt fietsen. Laatst voor de grap gezegd:"Zo, zulke joekels zien we zelden ". "Ja, maar als het erop aankomt staat ie z'n mannetje wel hoor!" Yeah right!

Er is bij ons in het dorp precies 1 hond waar ik bang voor ben, maar dat is ook echt een psychopaat.
pi_21601651
Wat ook irri is. Mensen die naast je komen rijden als je aan het lopen bent. En dan de weg gaan vragen. Het is dan niet meteen: Weet u waar die en die straat is?" Eerst wat ze vragen is: "MAG IK U WAT VRAGEN??" Vandaag ook 3 keer. Wou bij de 3e keer echt zeggen: " nee dat mag u niet , maar ja dat heeft u al gedaan" . Maar dat zullen die mensen toch niet snappen
  zondag 29 augustus 2004 @ 21:50:32 #288
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_21626625
wij hadden van de week een poffertjeskraam op de vestiging staan .. .hmmm dat is wel lekker lag ook een brief van de VM dat ie het fijn vond dat de sfeer nog zo goed was enzo nu we met HSM's draaien.. en onderaan die brief het motto... hou je vast

Het word nog toffer met een poffer!

hoe verzin je het....
pi_21627030
whoahaha, wie heeft die verzonnen zeg! Geweldig!

Dit moet je trouwens echt ff lezen...echt lachuh!
Afgelopen donderdag hoor ik plots achter me "hey man...hey man"..ik draaide me om en belandde plots in de geur van wiet van een junkie, die vroeg die of ik zin had in een trekkie van zijn joint, die gast zette die jonko gewoon bijna op mijn lip! Die gast zo van "ik zie dat jij behoefte hebt aan een trekje man, hier ..neem maar"...en ik wederom geweigerd he, zo van dat ik aan t werk ben enzo..maar hij zo van "ah kerel, je moet eens leren relaxen man...nou, als je behoefte hebt, je weet me te vinden. Ik loop hier ergens rond" zegt die gek! haha, echt gebeurd en echt niet normaal!
pi_21628359
je klinkt alsof je behoefte hebt aan een trekkie van 'n joint...
pi_22058141
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 21:50 schreef nixxx het volgende:
Het word nog toffer met een poffer!
pi_22058268
't is "wordt", trouwens.
  zondag 19 september 2004 @ 15:27:36 #293
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_22058906
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 16:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Er is bij ons in het dorp precies 1 hond waar ik bang voor ben, maar dat is ook echt een psychopaat.
m'n broer is net als ik zaterdagpostbode, alleen ik in 'de grote stad' en hij op 'het platteland' (woont nog bij pa + ma).
afgelopen zaterdag had 'ie opleiding van iemand, willen ze net bij een huis wegrijden komt de hond ze achterop gerend. dat beest bijt zich vast in de posttassen van die gast die m'n broer opleiding geeft en sleurt 'm bijkans van z'n fiets. uiteindelijk zijn ze toch weggekomen en bij het volgende huis het postkantoor gebeld die op hun beurt de politie (wederom) hebben gewaarschuwd (het was kennelijk al vaker misgegaan daar).
de bezitters van deze psycho dog hebben er een leuke boete aan overgehouden
pi_22059068
IK ga stoppen bij de TPG per 1 november.

Vluchten voor de herfst en de koude winterdagen
pi_22061047
quote:
Op zondag 19 september 2004 15:36 schreef Jasperaldo het volgende:
Watje
Kreeg een betere baan aangeboden die beter op mijn opleiding aansluit. Dus ja , moest ik kiezen.
  Moderator / Redactie FP zondag 19 september 2004 @ 18:45:21 #297
Rawr
pi_22063000
goeie keuze dan
  Moderator / Redactie FP zondag 19 september 2004 @ 18:45:39 #298
Rawr
pi_22063009
4
  Moderator / Redactie FP zondag 19 september 2004 @ 18:46:03 #299
Rawr
pi_22063017
3
  Moderator / Redactie FP zondag 19 september 2004 @ 18:46:17 #300
Rawr
pi_22063023
2
  Moderator / Redactie FP zondag 19 september 2004 @ 18:46:34 #301
Rawr
pi_22063028
1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')