abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juli 2004 @ 22:17:00 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20709921
Zo als ik al verteld had in dit inmiddels gesloten topic. " Asociaal tuig " moet ik op zaterdag post bezorgen in een ghetto. Het wordt steeds erger, eerst waren het woorden, ik lachte er gewoon om alsof het me niks boeide. Toen werden het stenen gooien, wel ontwijken steeds. Duwen en dan hopen ze dat je wat terugdoet zodat ze een reden hebben om met de hele groep op je af te komen. Steeds bedreigen. Allemaal van die dingen.
En als ze alleen zijn, zijn ze meteen een stuk minder, en lopen ze voor je weg, want ze zijn jonger kleiner en minder sterk.

Nu kom ik zo'n ventje tegen in die wijk, jaar of 14, over de afkomst mag ik niks zeggen, die daar ook wekelijks rondhangt, zich verveelt, op zoek is naar spanning en de postbode lastigvalt. Zie voor meer info de laatste post van bovenstaande topic wat ik eerder met hem heb meegemaakt.
Ik moet aan het huis van dat ventje de post bezorgen, dat ventje en zijn moeder/opvoeder staan in de deuropening, ik geef de post aan die vrouw en zeg vriendelijk alsjeblieft. Dat menneke begint meteen zo van: "Huhu, schooier, kom hier dan sla ik je op je bek" (grappig, hij is juist de schooier en is 2 koppen kleiner) Ik doe alsof ik niks hoor.
Een straat verder zie ik hem weer, op afstand staan zn vriendjes, dat menneke weet dat zn vriendjes er staan, komt agressief op me afgerend en slaat me redelijk hard op de zijkant van mn kop.
Ik kan wel terugslaan (zou hem makkelijk aankunnen), maar er zijn 2 dingen:
- Ik wil niet dat dat groepje komt, of dat hij met een wapen komt
- Ik wil geen strafblad, want hij is zeker minderjaardig.

Nog een straat verder, bij zo'n voetbalpleintje waar nog meer van dat tuig hangt, komt 1 van die vriendjes naar me toe, ik wilde me verdedigen, en ineens komen er nog een stuk of 5/6/7/8 van die jongens bij (tussen de 14 en de 18 jaar ongeveer), dan ren ik natuurlijk hard weg.
Een straat verder zie ik tijdens het rennen dat die ene jongen die me 10 minuten geleden geslagen had een mes in zn handen heeft en achter me aanzit, ik ren hard door.
Dan is hij blijkbaar uitgeput en roept ie: "wacht maar ik steek je lek". Ik loop wat verder tot ik in een veilige buurt ben.

Vergeet niet, ik heb die gasten nooit wat gedaan, en ik kom er alleen om de post te bezorgen.

In die veilige buurt waar ik dus naartoe gerend/gelopen ben, bel ik ff de politie en vertel het verhaal.
M'n fiets staat nog in die wijk met wat post en pakketjes erin.
15 minuten later kwam de politie, ze weten genoeg, want er zijn vrijwel dagelijks problemen in die wijk. Ik wijs dat ventje aan, en ze gaan ernaartoe. Ik kan vervolgens mijn laatste bundels post bezorgen, en ga vervolgens naar huis.
Ik heb tegen mijn baas gezegd dat ik nooit meer in die wijk ga werken.

Maar zou ik aangifte doen bij de politie, of wordt het dan alleen nog maar erger, want ik kan ze ook nog ergens anders tegenkomen.
Mijn collegas hebben ook wel eens problemen gehad in die wijk. En ook andere onschuldige mensen worden lastig gevallen.

Ik heb het maar in KLB gezet, omdat een soortgelijk topic al eens gesloten was in GC, als iemand hem wil verplaatsen, mag dat.
pi_20709930
nee
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_20709932
ja
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_20709950
Als ze met stenen gooien gewoon aangifte doen als ze je raken ben je je gewoon dood man!
natuurlijk moet je aangifte doen
pi_20709983
Aangifte doen of een keer met alle postbodes aanpakken, dat laatste helpt het beste
pi_20710008
mmm, de politie is er al bij geweest dus...?

dus mocht je ze nog een keer tegenkomen vinden ze dat al niet fijn denk ik!

Verder, zouden ze je herkennen als je ze nog een keer buiten die buurt tegenkomt?
  zondag 18 juli 2004 @ 22:22:19 #7
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20710022
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:18 schreef _bigmac_ het volgende:
Als ze met stenen gooien gewoon aangifte doen als ze je raken ben je je gewoon dood man!
natuurlijk moet je aangifte doen
Een hand met kleine kiezelsteentjes die in de voortuin lagen gooide hij mee.
Maar dat was nog niet zo erg, lees de rest maar eens
pi_20710023
Tja het heeft ook wat jou houding te maken ws. Ze zien jou als makkelijk doelwit, had je wat assertiever opgesteld had dan waren er ws niet zulke problemen geweest.

Niet dat het jouw schuld is maar je moet een beetje weten om te gaan met dat soort volk. Je staat volledig in je recht om te wijgeren in de wijk te werken.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:22:23 #9
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_20710024
Een bombrief zou wel toepasselijk zijn voor zulke personen ( aangezien je weet waar ze wonen).

Maar tis helaas triest dat zoiets gebeurd.
Erg triest
Heel erg triest
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_20710084
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:22 schreef GizartFRL het volgende:
Een bombrief zou wel toepasselijk zijn voor zulke personen ( aangezien je weet waar ze wonen).
Ja maar als die niet bezorgt word
  Milf zondag 18 juli 2004 @ 22:27:14 #11
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_20710119
ik zou zeker kijken wat de politie voor je kan doen

wat misschien ook een optie is .... met je werkgever erover praten. misschien dat jullie daar een mailing heen moeten sturen ( jaja dan moet je nog een keer door de wijk )dat als er nog 1 keer word gedreigd, gescholden, ge-intimideerd word, dat dan resoluut de post niet meer word bezorgt en dat men de post op het postkantoor kan komen afhalen. is heel resoluut maar misschien helpt het wel. leg het eens voor en kijk wat je werkgevers ervan vinden

misschien dat dan dat tuig eerste klas hun kinderen eens wat beter gaan opvoeden cq aanpakken

dit is toch te erg voor woorden gewoon
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:28:22 #12
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20710150
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:22 schreef Promethium het volgende:
Tja het heeft ook wat jou houding te maken ws. Ze zien jou als makkelijk doelwit, had je wat assertiever opgesteld had dan waren er ws niet zulke problemen geweest.
Ik was juist best assertief, ik zei altijd wel wat terug, maar achteraf gezien vraag ik me af of ik dat juist net beter niet had kunnen doen. Maar ik kan het neit laten om wat terug te zeggen.
quote:
Niet dat het jouw schuld is maar je moet een beetje weten om te gaan met dat soort volk. Je staat volledig in je recht om te wijgeren in de wijk te werken.
Ze hadden mij die wijk gegeven omdat de vorige bezorg(st)ers ook problemen hadden daar, en dachten dat ze bij mij minder ver zouden gaan, omdat ik vrij assertief ben, wat groter, en verder werken er best veel meisjes en die laten ze natuurlijk niet die wijk lopen.
pi_20710162
Ik zou er echt werk van maken, ik heb een hekel aan politie die niets onderneemt omdat het een lastige bevolkingsgroep is.
Alle ruiten ingooien gewoon met het zelfde respect behandelen als ze jou doen
  zondag 18 juli 2004 @ 22:30:23 #14
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20710199
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:27 schreef nikky het volgende:
wat misschien ook een optie is .... met je werkgever erover praten. misschien dat jullie daar een mailing heen moeten sturen ( jaja dan moet je nog een keer door de wijk )dat als er nog 1 keer word gedreigd, gescholden, ge-intimideerd word, dat dan resoluut de post niet meer word bezorgt en dat men de post op het postkantoor kan komen afhalen. is heel resoluut maar misschien helpt het wel. leg het eens voor en kijk wat je werkgevers ervan vinden
Maar er wonen ook normale onschuldige mensen in die wijk die er niks aan kunnen doen, en die moeten hun post dan ook op het postkantoor gaan ophalen.
pi_20710222
het haalt weinig uit kan ik je zowiezo vertellen maar het helpt geen ene flikker. Politie kan ze weinig doen tot er "echt" wat gebeurt. Zulke wijken moeten ze gewoon kei en keihard aanpakken. Het zal de komende jaren alleen nog maar erger worden.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:32:36 #16
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20710249
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:31 schreef Underdoggy het volgende:
het haalt weinig uit kan ik je zowiezo vertellen maar het helpt geen ene flikker. Politie kan ze weinig doen tot er "echt" wat gebeurt. Zulke wijken moeten ze gewoon kei en keihard aanpakken. Het zal de komende jaren alleen nog maar erger worden.
Ze zijn nu nog maar 14, kun je je voorstellen wat er gebeurd als ze 18 zijn?
Dat worden criminelen.
  Milf zondag 18 juli 2004 @ 22:33:48 #17
16000 nikky
pi_20710278
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:30 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Maar er wonen ook normale onschuldige mensen in die wijk die er niks aan kunnen doen, en die moeten hun post dan ook op het postkantoor gaan ophalen.
is dan heel erg jammer

in dit geval is het dat de goeden onder de kwaden moeten lijden. en als het effect heeft dan hoeft het helemaal niet te gebeuren dan houden pappie en mammie wel eff een gesprekje met zoonlief anders mag zoonlief elke dag naar het postkantoor om de post te gaan halen
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:35:58 #18
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20710329
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:33 schreef nikky het volgende:

[..]

is dan heel erg jammer

in dit geval is het dat de goeden onder de kwaden moeten lijden. en als het effect heeft dan hoeft het helemaal niet te gebeuren dan houden pappie en mammie wel eff een gesprekje met zoonlief anders mag zoonlief elke dag naar het postkantoor om de post te gaan halen
Die ouders interesseert het helemaal niet wat hun zoon doet. Zelf hebben ze ook geen opvoeding gehad, en waren ze ook zo.
pi_20710374
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:28 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik was juist best assertief, ik zei altijd wel wat terug, maar achteraf gezien vraag ik me af of ik dat juist net beter niet had kunnen doen. Maar ik kan het neit laten om wat terug te zeggen.
[..]

Ze hadden mij die wijk gegeven omdat de vorige bezorg(st)ers ook problemen hadden daar, en dachten dat ze bij mij minder ver zouden gaan, omdat ik vrij assertief ben, wat groter, en verder werken er best veel meisjes en die laten ze natuurlijk niet die wijk lopen.
Mijn ervaring met dat soort jongeren is dat gewoon een praatje maken meestal het beste is. Als ze beginnen te schelden niet terug schelden maar ook niet zomaar doorlopen.

Gewoon naar toe lopen en een neutraal praatje maken. Het zijn net honden wat betreft, ze ruiken het als je bang bent, en als je ze mishandeld bijten ze terug. Maar als je gewoon rustig op hun afgaat vanaf het begin af aan en hun normaal behandeld dan behandelen ze jou ook normaal.

Op deze manier haal je hun ook hun ritme, je doet namelijk niet wat zij verwachten en hun weten dan ook vaak niet meer wat te doen.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:40:14 #20
57586 Bananenman
-----------
pi_20710428
Nee, ga er gewoon langs met vijf vrienden en een honkbalknuppel. Werkt altijd

Of huur de Fok! knokploeg in enzo. Ja.
pi_20710430
Ik ken dit soort taferelen wel een beetje, aangezien ik ruim 12 jaar in Crooswijk heb gewoond.

Met ontwijkend gedrag bereik je over het algemeen niet zoveel, al was dat meestal wat ik ook deed (was nog jong enzo). Wat vaak beter helpt is gewoon duideljik maken dat je het niet pikt, dat wil zeggen, eventueel een paar klappen uitdelen. Uiteraard gaat dat niet op bij bewapende groepjes, maar goed, je moet wat.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_20710437
Lijkt me trouwens best wel effectief als de tpg besluit in zulke wijken geen post meer te bezorgen. Gewoon een laatste keer een brief rond brengen met als inhoud dat er vanwege misdragingen van de jeugd geen post meer word bezorgt.

Als ze wel weer post willen krijgen ipv zelf gaan ophalen, dan moeten ze maar met een voorstel komen hoe deze problemen op te lossen. Een beetje de sociale druk aanwakkeren in zon wijk.
  Milf zondag 18 juli 2004 @ 22:42:19 #23
16000 nikky
pi_20710481
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:40 schreef Promethium het volgende:
Lijkt me trouwens best wel effectief als de tpg besluit in zulke wijken geen post meer te bezorgen. Gewoon een laatste keer een brief rond brengen met als inhoud dat er vanwege misdragingen van de jeugd geen post meer word bezorgt.

Als ze wel weer post willen krijgen ipv zelf gaan ophalen, dan moeten ze maar met een voorstel komen hoe deze problemen op te lossen. Een beetje de sociale druk aanwakkeren in zon wijk.
wat ik zei dus
  zondag 18 juli 2004 @ 22:42:43 #24
57586 Bananenman
-----------
pi_20710490
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:40 schreef Bananenman het volgende:
Nee, ga er gewoon langs met vijf vrienden en een honkbalknuppel. Werkt altijd

Of huur de Fok! knokploeg in enzo. Ja.
En dat meen ik serieus. Politie duurt weer zo lang en helpt meestal ook geen reet, worden ze uitgenodigd op bureau en dan gaan ze uiteindelijk weg met een 'nooit meer doen he!'

Je moet gewoon laten merken dat je niet met je laat sollen, dus als als zo'n rotjochie nog eens zoiets doet grijp je hem gewoon eens bij z'n nek en als er dan een grote stoere gozer op afkomt ga je weg en kom je terug met wat maten. Gewoon één keer hard aanpakken dan ben je er voor de rest voor altijd van af.
pi_20710491
is het niet eens tijd om wat mensen van fok! te verzamelen en ons samen eens wat harder optestellen tegen dit soort dingen.
je leest het steeds vaker, en zo nu en dan zie je een reactie van ''fok! knokploeg''
bij het lezen van dit soort berichten heb ik echt zoiets van, post waar je moet lopen en laten we met een groepje mee wandelen... gewoon gezellig niet op ruzie te zoeken maar om het te voorkomen.
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')