Zelf ben je er anders ook niet vies van blijkbaar.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:04 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Ik erger me groen en geel aan mensen die geen discussie voeren, maar gelijk maar hun minderwaardige oordeel geven. Jij doet dat niet en dat waardeer ik.
Open er een topic over of mail me als je wilt weten hoe ik hierin sta. Deze gaat over nationalisme, niet over wat ik vind.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:08 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Jij ook toch? Ik heb kennis genomen van jouw mening over Antillianen en Somaliers. Vergeet ik nog de Koerden en Armeniers? Ga ajb de discussie aan, maar niet met deze goedkope trollen.
Ik denk dat als ik dat wel zou doen ik nog veel harder afgebrand zou worden. Daarnaast vind ik dat ook al ben je het niet met elkaar eens je mag nog wel respect voor elkaar tonen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:04 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Ik erger me groen en geel aan mensen die geen discussie voeren, maar gelijk maar hun minderwaardige oordeel geven. Jij doet dat niet en dat waardeer ik.
Het doodzwijgen heeft ook jarenlang gewerkt, er zijn misschien groepen in de samenleving die denken dat dat nog steeeds werkt.quote:In het algemeen: het is juist goed om de discussie aan te gaan met mensen met andere denkbeelden i.p.v. het te negeren en te doen alsof de meningen gewoon niet bestaan. Dat vind ik pas echt discriminerend. Ik zie dat helaas teveel uit linkse hoek en vanuit religieuze hoek.
Tja, ben wel benieuwd naar reacties hierop. Want ik lees toch regelmatig dat men vindt dat we mensen in die gebieden niet te veel westerse vooruitgang op moeten dringen. Dat die mensen vooral hun cultuur moeten kunnen bewaren.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:08 schreef Acient het volgende:
[..]
Wat mijn vraag eigelijk was, had ik wel dergelijke nationalistische denkbeelden mogen hebben als ik bijvoorbeeld een autochtoon Zimbabwiaan was?
Nee, niet racistsich. Haar denkbeelden zijn verwerpelijk en maken inbreuk op het zelfbeschikkingsrecht, maar racistisch zou ik ze niet noemen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kom op Acient. Je weet nu dat je best veel kunt zeggen hier. Laten we elkaar nu geen mietje noemen en gewoon de zaken bij hun naam benoemen. Je bent toch wel een beetje racistisch, niet waar?
het is PRINCIPE! over cultuur gesproken..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:08 schreef Acient het volgende:
prenciepe
Dit heeft wel met oudhollands nationalisme te maken.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens is de Topictitel natuurlijk zo fout als Anton Mussert. Dit heeft geen bal met nationalisme te maken, maar zoals meerdere mensen al hebben aangegeven met eugenetica, apartheid, racisme, cultuurfascisme en meer van dergelijke 'frischen und frohlichen' zaken...
Omdat ik vind dat culturen niet op die manier dienen te mengenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
Nee daar ben je niet op ingegaan. Je hebt er wel omheen geluld. Waarom is het niet goed als je ouders een verschillende afkomst hebben?
Wat doen we dan met prinses Amalia?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:12 schreef Acient het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat culturen niet op die manier dienen te mengen
Aan het begin ve zin schrijf je letters met een hoofdletter. Over cultuur gesproken...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:11 schreef BdR het volgende:
[..]
het is PRINCIPE! over cultuur gesproken..
Wat is cultuurpurisme volgens jou? Sinterklaas vieren ook al geloven je kids het niet meer?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kenmerkend voor de nederlandse cultuur is een openheid naar en interesse voor andere culturen.
Cultuurbehoud nastreven in de zin van folklore levend houden is prima (sint, klompendans)
Als het te fanatiek overgaat in cultuurpurisme is het walgelijk en dan verloochen je de nederlandse cultuur zelf.
Er zit niks anders op helaas.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat doen we dan met prinses Amalia?
Maar alvast haar eierstokjes dichtbinden?
Ik wacht dan ook nog steeds op antwoord. (Een paginatje of 2 en ik merk nu dat men heel goed is in het vinden van de fouten in m'n posts, dus ik daag bij deze iedereen uit om hier op in te gaan.)quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, ben wel benieuwd naar reacties hierop. Want ik lees toch regelmatig dat men vindt dat we mensen in die gebieden niet te veel westerse vooruitgang op moeten dringen. Dat die mensen vooral hun cultuur moeten kunnen bewaren.
Goed punt.
Wij doen kadootjes met de kerst. Is wel Amerikaans, maar ach, die komen toch ook uit Europa!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:14 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Wat is cultuurpurisme volgens jou? Sinterklaas vieren ook al geloven je kids het niet meer?
Daar waar je geen andere cultuur meer toelaat of zelfs bestrijdt ben ik het met je eens, dat is onnederlands.
Dat weten we al...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:12 schreef Acient het volgende:
Omdat ik vind dat culturen niet op die manier dienen te mengen
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:11 schreef BdR het volgende:
[..]
het is PRINCIPE! over cultuur gesproken..
Het kan me niets schelen waar ze vandaan komen, zolang ze maar staan voor de Nederlandse cultuur en waarden. Al was Bernard een Turk.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit heeft wel met oudhollands nationalisme te maken.
Niet met het soort nationalisme van de halfbloed/buitenlander Wilhelmina en de buitenlander Bernard.
Doen! "Prinses" Amaliaquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook. Maar hoe bereik je dat?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:15 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Het kan me niets schelen waar ze vandaan komen, zolang ze maar staan voor de Nederlandse cultuur en waarden. Al was Bernard een Turk.
Ik vrees dat als ik dat soort acties ga uitvoeren ik toch wel wat blauw gekleed bezoek krijg, maar in principe wel ja.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Hallo lieve Gia, er is een immens verschil tussen enige mate van behoud v/d eigen cultuur en het willen deporteren en castreren van allochtonen resp. kinderen uit gemengde relaties...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, ben wel benieuwd naar reacties hierop. Want ik lees toch regelmatig dat men vindt dat we mensen in die gebieden niet te veel westerse vooruitgang op moeten dringen. Dat die mensen vooral hun cultuur moeten kunnen bewaren.
Goed punt.
Sta ik daar ook voor?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:15 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Het kan me niets schelen waar ze vandaan komen, zolang ze maar staan voor de Nederlandse cultuur en waarden.
ja, dan ben je ook een bigotte racist ja. Ik zou niet weten waarom een zwarte of een Jood die dergelijke denkbeelden erop na houdt geen racist zou zijn...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:08 schreef Acient het volgende:
[..]
Wat mijn vraag eigelijk was, had ik wel dergelijke nationalistische denkbeelden mogen hebben als ik bijvoorbeeld een autochtoon Zimbabwiaan was?
Alle allochtonen eruit? Nou ja dat is niet veel anders dan andere conservatief ingestelde mensen vinden. Ontbreekt natuurlijk aan realisme. Ook m.n. omdat we de allochtonen hard zullen nodig hebben als de babyboom met pensioen gaat.quote:Over het allochtonen vraagstuk heb ik inderdaad een uitgesproken mening. In prenciepe mag iedereen die hier op economische basis is linea recta terug naar eigen land. Politieke en Oorlogsvluchtelingen mogen bljiven, worden opgevangen en gevoed tot dat de situatie in eigen land hen weer toestaat om terug te gaan.
Ik zal je zeggen waarom ik dat vraag. sjuuun zegt dat ons onderwijs links georiënteerd is. Jij hebt ook onderwijs genoten, maar je hebt verduveld geen links georiënteerde standpunten. Dus hoe komt dat nu? Zelfstndig nadenken? Welke boeken dan? Wie heeft je beïnvloed?quote:* Ryan3 zal volgende keer een CV bijvoegen als ze een topic opend.
Om te bewijzen dat halfbloedjes gecastreerd moeten worden??? Uitermate curieus. Dat zoiets voortkomt uit de NRC, zeg. Lijkt een beetje op morrosofie. De racistische pendant van het willen bewijzen dat Troje op Zuid-Beveland lag. Praat jij hierover ook veel met je omgeving?quote:Maar om er op terug te komen, mijn mening begon te vormen doordat ik altijd de krant heb gelezen (voor de nieuwsgierigen onder u NRC). Daar heb ik in de loop van de jaren afgeleid dat er iets moest zijn in de combinatie tussen "mijn" cultuur en die van bepaalde groepen in de samenleving. Naar aanleiding daarvan ben ik onderzoeken en publicaties gaan lezen en daar ben ik nu nog steeds mee bezig. In het verleden heb ik wel veel boeken ook gelezen over dit onderwerp, tegenwoordig lees ik alleen nog maar boeken voor het leuk, anders ben ik met bijna niets anders meer bezig.
Verder ben ik een paar maanden geleden (half jaartje of zo) begonnen om een archief van relevante krantenartikelen aan te leggen.
Volgens mij is dat meer een discussie of mensen met het syndroom van Down zichzelf mogen voortplanten.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet weten. Die muzelmannen lijken niet bereid te zijn tot enige concessie, dus ik denk dat harde maatregelen genoodzaakt zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook. Maar hoe bereik je dat?
Ik moet tot mijn spijt toegeven dat ik geen flauw idee heb wie Frank Rijkaard is, behalve dan dat ie voetbaltquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat weten we al...
Maar waarom niet.. ?
Wat is het gevaar van halfbloedjes ?
Waarom vind je hen anti-Nederlands die Nederland in een chaos stort?
Konkreet:
Wat is er mis aan de halfbloed Frank Rijkaard ?
Ze moeten Frans Bauer perse leuk vinden?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet weten. Die muzelmannen lijken niet bereid te zijn tot enige concessie, dus ik denk dat harde maatregelen genoodzaakt zijn.
en die kennis hadden de islamitische mensen weer te danken aan de grieken en romeinenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:18 schreef --Davidoff-- het volgende:
Bovendien hebben we ook veel van onze kennis te danken, aan joodse, en islamitische invloeden uit de middeleeuwen
Uh, ik hoor regelmatig opmerken dat westerlingen niks te zoeken hebben in donker afrika en die mensen daar met rust moeten laten. Dus westerlingen zouden daar niet mogen wonen en hun westerse cultuur erop na houden, waardoor de inheemse cultuur vermengt wordt met westerse waarden?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hallo lieve Gia, er is een immens verschil tussen enige mate van behoud v/d eigen cultuur en het willen deporteren en castreren van allochtonen resp. kinderen uit gemengde relaties...
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:15 schreef Bluesdude het volgende:
Wat is het gevaar van halfbloedjes ?
bronquote:Halfies are super hot. Some halfies are so hot that they actually catch on fire.
sorry hoor maar ik heb ook maar 1 Nederlandse ouder en ik ben toch echt volledig Nederlandsquote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:21 schreef Acient het volgende:
[..]
De mijne, maar bedankt voor de vraag. Ik ben tegen vermenging van culturen op de schaal waarop het nu gebeurd, daarom zou ik graag hebben dat mensen (indien mogelijk voor politieke vluchtelingen en oorlogsvluchtelingen) terug zouden gaan naar hun eigen land. Aangezien mensen die bijvoorbeeld voor de ene helft Soedanees zijn en voor de andere helft Nederlander, die zijn in prenciepe net zo veel Soedanees als Nederlander en als je liever niet hebt dat deze mensen zich voortplanten dan krijg je dat soort "zieke" denkbeelden.
Ja. Ik kan niet echt zeggen dat je de Nederlandse cultuur en waarden actief verdedigt, maar je staat er wel voor ja.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Sta ik daar ook voor?
LOLquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:16 schreef --Davidoff-- het volgende:
Zij waren vol bewondering voor andere culturen.
Ik heb een hele andere cultuur en hele andere waarden dan jij, dus het is kul wat je zegt.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:19 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ja. Ik kan niet echt zeggen dat je de Nederlandse cultuur en waarden actief verdedigt, maar je staat er wel voor ja.
Absoluut geen non argument, want zoals je zelf al zegt, "grieken en romeinen". Beide hebben veel van elkaar overgenomen, dus wel degelijk spraken van culturele expansiequote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:19 schreef Matamoros het volgende:
en die kennis hadden de islamitische mensen weer te danken aan de grieken en romeinen
balletje weer rond
non-argument dus
Dat is net zo belachelijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Uh, ik hoor regelmatig opmerken dat westerlingen niks te zoeken hebben in donker afrika en die mensen daar met rust moeten laten. Dus westerlingen zouden daar niet mogen wonen en hun westerse cultuur erop na houden, waardoor de inheemse cultuur vermengt wordt met westerse waarden?
Ik open er wel een topic over, goed? Ik vind dat muzelmannen aan 3 voorwaarden moeten voldoen:quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze moeten Frans Bauer perse leuk vinden?
Over het algemeen doelt men dan op westerlingen die daarnaartoe gaan om op wat voor wijze dan ook eventjes te komen vertellen hoe het dan moet. Uitzonderingen daargelaten.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Uh, ik hoor regelmatig opmerken dat westerlingen niks te zoeken hebben in donker afrika en die mensen daar met rust moeten laten. Dus westerlingen zouden daar niet mogen wonen en hun westerse cultuur erop na houden, waardoor de inheemse cultuur vermengt wordt met westerse waarden?
Niet alle conservatieven trouwens. Conservatief VS heeft er bijvoorbeeld niet zoveel moeite mee.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alle allochtonen eruit? Nou ja dat is niet veel anders dan andere conservatief ingestelde mensen vinden. Ontbreekt natuurlijk aan realisme. Ook m.n. omdat we de allochtonen hard zullen nodig hebben als de babyboom met pensioen gaat.
maar jij mag wel een hekel hebben aan muzelmannen?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:21 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik open er wel een topic over, goed? Ik vind dat muzelmannen aan 3 voorwaarden moeten voldoen:
1. Voor de scheiding tussen kerk en staat; tegen oplegging vd achterlijk-islamitische wetgeving
2. Geen hekel hebben aan joden, homo's of welke groep dan ook
3. Tegen zelfmoordaanslagen.
hij kan geen voetbalelftal trainenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:15 schreef Bluesdude het volgende:
Wat is er mis aan de halfbloed Frank Rijkaard ?
Er is weinig verschil hoor. We verschillen over welke invulling we aan die waarden moeten geven, maar over de waarden zelf niet. Noem dan een paar van jouw waarden waarmee ik het oneens ben.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb een hele andere cultuur en hele andere waarden dan jij, dus het is kul wat je zegt.
Begin maar eens bij autochtonen, zou ik zeggenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:21 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik open er wel een topic over, goed? Ik vind dat muzelmannen aan 3 voorwaarden moeten voldoen:
1. Voor de scheiding tussen kerk en staat; tegen oplegging vd achterlijk-islamitische wetgeving
2. Geen hekel hebben aan joden, homo's of welke groep dan ook
3. Tegen zelfmoordaanslagen.
Maar het koningshuis hoort toch ook tot het Nederlands culturele erfgoed? Komen nogal wat buitenlanders in voor. Toch?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:17 schreef Acient het volgende:
[..]
Ik vrees dat als ik dat soort acties ga uitvoeren ik toch wel wat blauw gekleed bezoek krijg, maar in principe wel ja.
Verdraagzaamheid en tolerantie, die vul jij volstrekt tegenovergesteld in.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:22 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Er is weinig verschil hoor. We verschillen over welke invulling we aan die waarden moeten geven, maar over de waarden zelf niet. Noem dan een paar van jouw waarden waarmee ik het oneens ben.
Ik heb geen hekel aan muzelmannen, alleen aan muzelmannen die niet aan die voorwaarden voldoen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar jij mag wel een hekel hebben aan muzelmannen?
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan muzelmannen, alleen aan muzelmannen die niet aan die voorwaarden voldoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |