abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20597101
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:44 schreef Ryan3 het volgende:
Aan Sidekick:
Btw is dit een vorm van repressieve tolerantie of zo? Deze topic. Zo van eens even kijken hoe een racist dan haar ideeën argumenteert? Of kunnen we binnenkort meer van dit soort fraais verwachten. Ik bedoel we hebben jatine ook nog. Of is Acient jantine???
Ik vind dit een prima topic..
Laat de cultuurpuristen maar eens uit hun hokjes komen.
De samenhang met racisme wordt zo duidelijk
pi_20597120
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:47 schreef Matamoros het volgende:

[..]
blaat
Welkom terug Aaah. Je hebt het nog lang volgehouden.
pi_20597129
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:44 schreef Ryan3 het volgende:
Aan Sidekick:
Btw is dit een vorm van repressieve tolerantie of zo? Deze topic. Zo van eens even kijken hoe een racist dan haar ideeën beargumenteert? Of kunnen we binnenkort meer van dit soort fraais verwachten. Ik bedoel we hebben jantine ook nog. Of is Acient jantine???

Even om up to par te zijn met jullie beleid.
Ik zie een voorbeeldige discussie vanuit Acient. Jammer dat ze zo snel een hokje in wordt gepropt. Ja, ze heeft een aparte mening, maar ik zie geen gescheld of getroll van haar. Moet ze vanwege haar mening verwijderd worden of alleen het topic en moeten we doen alsof deze meningen niet bestaan? Heel eng wat jij wilt.
Klompen lopen lekker.
pi_20597138
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Acient wil de Marokkaanse cultuur in Marokko tegen komen, de Franse cultuur in Frankrijk en de Nederlandse cultuur in Nederland. Ieder land zijn eigen cultuur. En ze denkt dat dat lukt door gemengde huwelijken te verbieden, of te zorgen dat daar geen kinderen uit voort komen, of de kinderen die er al zijn onvruchtbaar te maken. Verder ieder ander terug naar het eigen land.
Wat een belachelijk idee zeg. De hele geschiedenis bestaat uit mensen die zich overal vestigen. Zonder culturele vermenging zaten we nu nog allemaal op ons eigen eiland. Maar goed volgens mij gaat het niet om dit belachelijke idee, maar gewoon om racisme en gebruikt ze weasel words.
quote:
Ik begrijp wel wat ze wil, maar dat werkt zo niet. Amerikanen bijvoorbeeld zijn van oorsprong Europeanen. Daar horen dan alleen maar Indianen te wonen. In Australië alleen aboriginals en in Nieuw Zeeland alleen Maori's. Volkeren trekken nu eenmaal naar andere gebieden, dat hou je niet tegen. Maar om de Nederlandse cultuur nog een beetje te waarborgen zou je dus eigenlijk juist voor gemengde huwelijken moeten zijn. Dan kun je nog wat extra Nederlandse cultuur toevoegen aan die andere cultuur.
Hoe dan ook ik denk dat er een globale convergentie van culturen plaatsvindt. Niet zozeer door gemengde huwelijken, maar door de massa communicatiemiddelen.
I´m back.
pi_20597150
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind dit een prima topic..
Laat de cultuurpuristen maar eens uit hun hokjes komen.
De samenhang met racisme wordt zo duidelijk
Mee eens. Helaas moet ik concluderen dat de potentiëlen zich hier niet laten horen. Bewust waarschijnlijk.
pi_20597165
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:40 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Dit vind ik onzin, waarom hoort dat? Als ik naar Canada wil emigreren, dan doe ik dat. Wel zorg ik er voor dat ik me dan ook schaar naar de Canadese gebruiken. Dat is denk ik het hele probleem: mensen emigreren wel naar een ander land, maar weigeren zich aan te passen. (en dan heb ik het niet over pannenkoeken en pindakaas, maar over de vrije omgang met elkaar, zonder allerlei religieuze overwegingen)
Als jij emigreerd naar Canada ben ik het daar niet helemaal mee eens, maar ja ik kan je niet tegen houden. Het grootste probleem is inderdaad de mensen die zich weigeren aan te passen aan de heersende cultuur.
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij mag met je bigotte hersentjes denken wat je wilt, meisje, maar standpunten als "halfboeldjes" moeten gesteriliseerd worden en allerlei andere pseudo-diepzinnigheid over cultuur, en zoveel kun je niet ontkennen, horen alleen maar thuis in het denken van de eugenetica, die hun theorieën baseerden op racisme. Je pakt het niet eens subtiel aan wat mij betreft. Van grote afstand moet een ieder toch duidelijk zijn dat je weasel words gebruikt.
Ik herhaal dat is inderdaad een rigoreus standpunt, ook gelijk mijn meest extreme, de term mengelmoesjes was ook beter op z'n plaats geweest.
Ryan vraagje, als ik bijvoorbeeld ergens in de binnenlanden van Afrika had gewoont had je me dan ook als rascist afgeschilderd of had het dan wel gemogen
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:50:27 #207
3542 Gia
User under construction
pi_20597178
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:45 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Het probleem is dat de kids daar weinig in te sturen hebben, pas op latere leeftijd kunnen ze hun eigen identiteit beleven, niet zolang 1 der ouders het zal opdringen. En alweer, de invloed van religie is volgens mij het hoofdprobleem, niet het ras.
Daarom ben ik ook voor afschaffing van bijzonder onderwijs. Dan worden alle Nederlandse kinderen opgevoed met het Nederlands culturele erfgoed. Alle kinderen gewoon hetzelfde onderwijs.

Op die manier zullen kinderen uit gemengde huwelijken in elk geval meer leren over de Nederlandse cultuur, dan over de cultuur van de van oorsprong buitenlandse ouder.
En niet alleen dringt de ene ouder zijn/haar cultuur op, de ander doet dat evengoed.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:50:43 #208
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20597187
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:48 schreef Klompendanser het volgende:
Jammer dat ze zo snel een hokje in wordt gepropt.
Welk hokje? Het racistenhokje?

Vreemd is dat als je over cultuurzuivering begint.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:51:41 #209
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20597209
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook voor afschaffing van bijzonder onderwijs. Dan worden alle Nederlandse kinderen opgevoed met het Nederlands culturele erfgoed.
En tevens de gemengde cultuur.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_20597218
quote:

[..]

Daarom ben ik ook voor afschaffing van bijzonder onderwijs. Dan worden alle Nederlandse kinderen opgevoed met het Nederlands culturele erfgoed. Alle kinderen gewoon hetzelfde onderwijs.

Op die manier zullen kinderen uit gemengde huwelijken in elk geval meer leren over de Nederlandse cultuur, dan over de cultuur van de van oorsprong buitenlandse ouder.
En niet alleen dringt de ene ouder zijn/haar cultuur op, de ander doet dat evengoed.
Wat lief en naief. Als ze ergens wel iets leren over het Nederlands culturele erfgoed is het op bijzondere scholen.
pi_20597223
quote:

[..]

Ik zie een voorbeeldige discussie vanuit Acient. Jammer dat ze zo snel een hokje in wordt gepropt. Ja, ze heeft een aparte mening, maar ik zie geen gescheld of getroll van haar. Moet ze vanwege haar mening verwijderd worden of alleen het topic en moeten we doen alsof deze meningen niet bestaan? Heel eng wat jij wilt.
Helemaal niet eng, klompendanser, ik wil gewoon vragen of het nieuwe beleid dusdanig is dat we straks een invasie van racistische topics krijgen op Fok!. Mij zie je niet schelden, alleen het beestje bij de naam noemen. Het kan ook zijn dat dit gewoon even een experiment is, om daadwerkelijk te zien hoever het denken in Nederland langs reactionaire lijnen gevorderd is en dat dit een eenmalige gebeurtenis is. Dat is het enige wat ik vraag. Dat ik nu concludeer dat je het van harte eens bent met TS, maakt jou eng, niet ik...
I´m back.
pi_20597227
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Is het leven in die landen dan zo slecht
Nee maar de vermenging van de culturen is daar heel erg ver doorgeslagen.
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
pi_20597247
quote:

Ik zie een voorbeeldige discussie vanuit Acient. Jammer dat ze zo snel een hokje in wordt gepropt. Ja, ze heeft een aparte mening, maar ik zie geen gescheld of getroll van haar.
Voorbeeldig dat ze niet scheldt, trolt..idd.
Inhoudelijk is ze walgelijk.. castratie van mensen die niet "echt" nederlands zijn of er zo uitzien
pi_20597251
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee, Acient lijkt nog een tikkeltje 'nationalistischer' dan jantine. En op korte afstand volgt Gia.
Wie is toch die Jantine over wie jullie het de hele tijd hebben?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:53:28 #215
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20597255
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:49 schreef Acient het volgende:
vraagje, als ik bijvoorbeeld ergens in de binnenlanden van Afrika had gewoont had je me dan ook als rascist afgeschilderd of had het dan wel gemogen
Beetje vreemden redenatie, immers als je in Afrika zou wonen, zou dat volledig tegen je eigen principes indruisen
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
pi_20597274
quote:

[..]

Dank u voor deze erkenning ook al ben je het niet met me eens .
pi_20597278
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mee eens. Helaas moet ik concluderen dat de potentiëlen zich hier niet laten horen. Bewust waarschijnlijk.
Wanneer plaats je dat lijstje met potentielen een keer?
pi_20597279
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat lief en naief. Als ze ergens wel iets leren over het Nederlands culturele erfgoed is het op bijzondere scholen.
ja je hebt gelijk
prietpraat over mohammed, allah en lessen arabisch zijn inderdaad enorm belangrijke onderdelen van het nle culturele erfgoed
'Silvie Meijs is de hoer van Amsterdam'.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:54:57 #219
3542 Gia
User under construction
pi_20597288
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet op Islamitische, gok ik, zeker niet als daar vooral Islamitische onderwijzers werken.
pi_20597295
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:49 schreef Acient het volgende:

[..]

Als jij emigreerd naar Canada ben ik het daar niet helemaal mee eens, maar ja ik kan je niet tegen houden. Het grootste probleem is inderdaad de mensen die zich weigeren aan te passen aan de heersende cultuur.
[..]

Ik herhaal dat is inderdaad een rigoreus standpunt, ook gelijk mijn meest extreme, de term mengelmoesjes was ook beter op z'n plaats geweest.
Ryan vraagje, als ik bijvoorbeeld ergens in de binnenlanden van Afrika had gewoont had je me dan ook als rascist afgeschilderd of had het dan wel gemogen
Dan was je ook racist geweest. Ik zie de vraag niet? Maar goed tussen de regels door blijkt dat je nog meer rigoureuze ideeën hebt, alleen niet zo extreem? Vraag me af, hoe heb jij je intellectueel gevormd. Wat zijn je voorbeelden, welke boeken heb je gelezen, hoe was je jeugd (en waar heb je die doorgemaakt) enz. enz.
I´m back.
pi_20597309
quote:

Gia... ben jij niet zelf van gemengde afkomst of vergis ik me met iemand anders.?
De TS wil je castreren of steriliseren...wat vind je daarvan als je van gemengde afkomst ben ?
pi_20597314
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:54 schreef Matamoros het volgende:

[..]

ja je hebt gelijk
prietpraat over mohammed, allah en lessen arabisch zijn inderdaad enorm belangrijke onderdelen van het nle culturele erfgoed
Het grootste deel van het bijzondere onderwijs, beste aaaaaaaaah, wordt nog steeds gevormd door christelijke scholen, en daar zijn ze dol op het erfgoed van dit christelijke landje.
pi_20597320
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:52 schreef Acient het volgende:

[..]

Nee maar de vermenging van de culturen is daar heel erg ver doorgeslagen.
En dat heeft als nadeel dat ...... ?
pi_20597324
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

ik zie er anders wel 1

Turkije bij de EU? [deel 6]

wat heb je tegen antillianen eigenlijk? ben je bang voor zwarte mensen?
pi_20597329
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Helemaal niet eng, klompendanser, ik wil gewoon vragen of het nieuwe beleid dusdanig is dat we straks een invasie van racistische topics krijgen op Fok!. Mij zie je niet schelden, alleen het beestje bij de naam noemen. Het kan ook zijn dat dit gewoon even een experiment is, om daadwerkelijk te zien hoever het denken in Nederland langs reactionaire lijnen gevorderd is en dat dit een eenmalige gebeurtenis is. Dat is het enige wat ik vraag. Dat ik nu concludeer dat je het van harte eens bent met TS, maakt jou eng, niet ik...
Jij propt mij in prenciepe vol enthousiasme in een hokje, rascist. Ik blijf volhouden dat je mij veel kunt verwijten, maar geen rascisme. Bovendien vind ik dat je als je het zonder shcelden of andersinds geen respect voor je discussietegenstander(s) een discussie kunt voeren, dit ook moet kunnen.
pi_20597336
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:54 schreef Matamoros het volgende:

[..]

ja je hebt gelijk
Ha, jantine, kom je ook maar eens kijken. Nou er is wrs nog iemand die het met je levensvisie eens is hoor.
I´m back.
pi_20597340
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet op Islamitische, gok ik, zeker niet als daar vooral Islamitische onderwijzers werken.
Oh dus het gaat je vooral om het islamitisch onderwijs, zeg dat dan
pi_20597354
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

jantine,
staal
pi_20597364
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:53 schreef --Davidoff-- het volgende:

[..]

Beetje vreemden redenatie, immers als je in Afrika zou wonen, zou dat volledig tegen je eigen principes indruisen
lol

Inderdaad, ik bedoelde dan ook als iemand die daar van oorsprong vandaan komt.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:58:10 #230
3542 Gia
User under construction
pi_20597372
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Gia... ben jij niet zelf van gemengde afkomst of vergis ik me met iemand anders.?
De TS wil je castreren of steriliseren...wat vind je daarvan als je van gemengde afkomst ben ?
Mja, uh, ik heb een Italiaanse voorvader, zo'n 9 generaties terug. Daarom praat ik zoveel.

Ben ook niet tegen gemengde huwelijken, zoals je hebt kunnen lezen.

Oops, sorry, niet alles beantwoord. Belachelijk dus, aangezien ik voor gemengde huwelijken ben.
pi_20597375
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is een mening, racist of niet, maar ik zie geen gebrul, wel van anderen die erg voorbarig al Acient proberen te vernederen met lage opmerkingen. Dat jij een conclusie trekt maakt mij eng? Vreemd, ik ben jou niet. Overigens is je conclusie fout, ik ben het niet eens met castratie/sterilisatie of rassenzuivering, wel met het behoud van de Nederlandse cultuur in Nederland.
Klompen lopen lekker.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:01:07 #232
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20597447
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:38 schreef Acient het volgende:

[..]

Dit is dus precies de reden waarom ik graag discusieer, je moet dan nadenken over je eigen standpunten je moet proberen ze onder woorden te brengen.
Maar het blijft bij mij een streven naar cultuurzuiverheid. Rassen boeien me niet. Als ik dat bij elke donkere persoon zou hebben dan zou ik hier niet eens meer over straat kunnen lopen.
Aha, dus allochtonen (incl. personen met donkere huidskleur) die volledig naar de Nederlandse cultuur leven, horen volgens jou dus thuis in Nederland
Krekker is de bom!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:01:07 #233
3542 Gia
User under construction
pi_20597448
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Het grootste deel van het bijzondere onderwijs, beste aaaaaaaaah, wordt nog steeds gevormd door christelijke scholen, en daar zijn ze dol op het erfgoed van dit christelijke landje.
Ja, maar we kunnen niet alleen Islamitische scholen sluiten. Wel alle bijzondere scholen. Dus ook Christelijke. Alle onderwijs openbaar, allemaal dezelfde leerstof.
pi_20597450
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:56 schreef Acient het volgende:

[..]

Jij propt mij in prenciepe vol enthousiasme in een hokje, rascist. Ik blijf volhouden dat je mij veel kunt verwijten, maar geen rascisme. Bovendien vind ik dat je als je het zonder shcelden of andersinds geen respect voor je discussietegenstander(s) een discussie kunt voeren, dit ook moet kunnen.
Ik denk dat je weasel words gebruikt om je racisme te verhullen. Ik scheld je niet uit voor racisme, je sterilisatie-ideeën bestempelen je als eugenetica, hetgeen gebaseerd is op rassentheorieën. Een Surinamer, een Marokkaan, een Jood kunnen gewoon Hollander zijn en ook als ze van gemengde afkomst zijn. Cultuur kun je aanleren nl. Verder mag je in een open samenleving zoals ons de cultuur uitdragen die je wilt uitdragen zolang dit maar niet tegen de wet in gaat. Dat heet liberale democratie. Mensen zijn vrij. Onze nederlandse cultuur verandert voorts, niet zozeer oiv gemengde huwelijken (hoewel Nederland al heel lang invloed kent van gemengde huwelijken) maar oiv massa communicatie middelen en de globalisatie. Ik heb kortom je nergens uitgescholden, noch je onheus bejegend. Ik heb wel gezegd wat je bent.

PS
Misschien wordt het tijd dat je onder ogen ziet dat je racist bent en dat je dus niet meer jezelf (en anderen) met weasel words een rad voor de ogen probeert te draaien.
I´m back.
pi_20597453
quote:

[..]

Kom op Acient. Je weet nu dat je best veel kunt zeggen hier. Laten we elkaar nu geen mietje noemen en gewoon de zaken bij hun naam benoemen. Je bent toch wel een beetje racistisch, niet waar?
pi_20597493
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Kom op Acient. Je weet nu dat je best veel kunt zeggen hier. Laten we elkaar nu geen mietje noemen en gewoon de zaken bij hun naam benoemen. Je bent toch wel een beetje racistisch, niet waar?
ik denk dat ze dat wel is

maar wees dan ook een vent en geef jij het ook toe: wat heb je tegen somaliers, joden en antillianen?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:02:52 #237
3542 Gia
User under construction
pi_20597496
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh dus het gaat je vooral om het islamitisch onderwijs, zeg dat dan
Nee, o.a.
Ik vind dat geloof niet op school thuishoort, ook christelijk geloof niet.
pi_20597512
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:58 schreef Klompendanser het volgende:

Overigens is je conclusie fout, ik ben het niet eens met castratie/sterilisatie of rassenzuivering, wel met het behoud van de Nederlandse cultuur in Nederland.
Kenmerkend voor de nederlandse cultuur is een openheid naar en interesse voor andere culturen.
Cultuurbehoud nastreven in de zin van folklore levend houden is prima (sint, klompendans)
Als het te fanatiek overgaat in cultuurpurisme is het walgelijk en dan verloochen je de nederlandse cultuur zelf.
pi_20597545
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:54 schreef Acient het volgende:

[..]

Dank u voor deze erkenning ook al ben je het niet met me eens .
Ik erger me groen en geel aan mensen die geen discussie voeren, maar gelijk maar hun minderwaardige oordeel geven. Jij doet dat niet en dat waardeer ik.

In het algemeen: het is juist goed om de discussie aan te gaan met mensen met andere denkbeelden i.p.v. het te negeren en te doen alsof de meningen gewoon niet bestaan. Dat vind ik pas echt discriminerend. Ik zie dat helaas teveel uit linkse hoek en vanuit religieuze hoek.
Klompen lopen lekker.
pi_20597558
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar wat is er mis met een halfbloedje. Het enkele feit dat de ouders oorspronkelijk een verschillende afkomst hebben? Waarom is dat niet goed?
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:24 schreef Acient het volgende:

[..]

ik heb volgens mij pas 3 keer antwoord op die vraag gegeven, als dat antwoord je niet zint kunnen we daar verder op in gaan.
Nee daar ben je niet op ingegaan. Je hebt er wel omheen geluld. Waarom is het niet goed als je ouders een verschillende afkomst hebben?
pi_20597565
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, maar we kunnen niet alleen Islamitische scholen sluiten. Wel alle bijzondere scholen. Dus ook Christelijke. Alle onderwijs openbaar, allemaal dezelfde leerstof.
Dus ook geen alternatieve leerrichtingen meer. Geen vrije scholen, geen montessori? Saai hoor.
pi_20597578
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus ook geen alternatieve leerrichtingen meer. Geen vrije scholen, geen montessori? Saai hoor.
montessori mag natuurlijk gelijk weg

'hoe kweek ik uitkeringtrekkers' in 5 jaar
pi_20597605
quote:

[..]

In mijn ogen ben je gewoon vreselijk hypocriet. Je weegt je woorden op een goudschaaltje om er voor te zorgen dat je net niet voor racist kan worden uitgemaakt. Maar dat ben je wel. Jij noemt het alleen anders.
pi_20597616
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:58 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Het is een mening, racist of niet, maar ik zie geen gebrul, wel van anderen die erg voorbarig al Acient proberen te vernederen met lage opmerkingen. Dat jij een conclusie trekt maakt mij eng? Vreemd, ik ben jou niet. Overigens is je conclusie fout, ik ben het niet eens met castratie/sterilisatie of rassenzuivering, wel met het behoud van de Nederlandse cultuur in Nederland.
Open dan een topic over de volgens jou negatieve gevolgen van de convergentie van culturen door massamedia en globalisatie.
I´m back.
pi_20597624
Acient, wat is volgens jou de Nederlandse cultuur? Of de noord west Europese?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:07:54 #246
3542 Gia
User under construction
pi_20597635
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, dan maar saai. Alle kinderen hebben recht op goed onderwijs. Dus zoals de staat het voorschrijft. Openbare scholen dus, en niet volgens de meningen van de ouders. Kinderen moeten zich kunnen ontwikkelen zonder op school ook nog eens de leefwijze van de ouders door de strot gedouwd te krijgen.
pi_20597639
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:57 schreef Matamoros het volgende:

[..]

staal
Sure.
I´m back.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:08:06 #248
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_20597642
Overigens is de Topictitel natuurlijk zo fout als Anton Mussert. Dit heeft geen bal met nationalisme te maken, maar zoals meerdere mensen al hebben aangegeven met eugenetica, apartheid, racisme, cultuurfascisme en meer van dergelijke 'frischen und frohlichen' zaken...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_20597643
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan was je ook racist geweest. Ik zie de vraag niet?
Wat mijn vraag eigelijk was, had ik wel dergelijke nationalistische denkbeelden mogen hebben als ik bijvoorbeeld een autochtoon Zimbabwiaan was?
quote:
Maar goed tussen de regels door blijkt dat je nog meer rigoureuze ideeën hebt, alleen niet zo extreem?
Over het allochtonen vraagstuk heb ik inderdaad een uitgesproken mening. In prenciepe mag iedereen die hier op economische basis is linea recta terug naar eigen land. Politieke en Oorlogsvluchtelingen mogen bljiven, worden opgevangen en gevoed tot dat de situatie in eigen land hen weer toestaat om terug te gaan.
quote:
Vraag me af, hoe heb jij je intellectueel gevormd. Wat zijn je voorbeelden, welke boeken heb je gelezen, hoe was je jeugd (en waar heb je die doorgemaakt) enz. enz.
* Acient zal volgende keer een CV bijvoegen als ze een topic opend.
Maar om er op terug te komen, mijn mening begon te vormen doordat ik altijd de krant heb gelezen (voor de nieuwsgierigen onder u NRC). Daar heb ik in de loop van de jaren afgeleid dat er iets moest zijn in de combinatie tussen "mijn" cultuur en die van bepaalde groepen in de samenleving. Naar aanleiding daarvan ben ik onderzoeken en publicaties gaan lezen en daar ben ik nu nog steeds mee bezig. In het verleden heb ik wel veel boeken ook gelezen over dit onderwerp, tegenwoordig lees ik alleen nog maar boeken voor het leuk, anders ben ik met bijna niets anders meer bezig.
Verder ben ik een paar maanden geleden (half jaartje of zo) begonnen om een archief van relevante krantenartikelen aan te leggen.
pi_20597659
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Jij ook toch? Ik heb kennis genomen van jouw mening over Antillianen en Somaliers. Vergeet ik nog de Koerden en Armeniers? Ga ajb de discussie aan, maar niet met deze goedkope trollen.
Klompen lopen lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')