Ik vind dit een prima topic..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:44 schreef Ryan3 het volgende:
Aan Sidekick:
Btw is dit een vorm van repressieve tolerantie of zo? Deze topic. Zo van eens even kijken hoe een racist dan haar ideeën argumenteert? Of kunnen we binnenkort meer van dit soort fraais verwachten. Ik bedoel we hebben jatine ook nog. Of is Acient jantine???
Welkom terug Aaah. Je hebt het nog lang volgehouden.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:47 schreef Matamoros het volgende:
[..]
blaat
Ik zie een voorbeeldige discussie vanuit Acient. Jammer dat ze zo snel een hokje in wordt gepropt. Ja, ze heeft een aparte mening, maar ik zie geen gescheld of getroll van haar. Moet ze vanwege haar mening verwijderd worden of alleen het topic en moeten we doen alsof deze meningen niet bestaan? Heel eng wat jij wilt.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:44 schreef Ryan3 het volgende:
Aan Sidekick:
Btw is dit een vorm van repressieve tolerantie of zo? Deze topic. Zo van eens even kijken hoe een racist dan haar ideeën beargumenteert? Of kunnen we binnenkort meer van dit soort fraais verwachten. Ik bedoel we hebben jantine ook nog. Of is Acient jantine???
Even om up to par te zijn met jullie beleid.
Wat een belachelijk idee zeg. De hele geschiedenis bestaat uit mensen die zich overal vestigen. Zonder culturele vermenging zaten we nu nog allemaal op ons eigen eiland. Maar goed volgens mij gaat het niet om dit belachelijke idee, maar gewoon om racisme en gebruikt ze weasel words.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Acient wil de Marokkaanse cultuur in Marokko tegen komen, de Franse cultuur in Frankrijk en de Nederlandse cultuur in Nederland. Ieder land zijn eigen cultuur. En ze denkt dat dat lukt door gemengde huwelijken te verbieden, of te zorgen dat daar geen kinderen uit voort komen, of de kinderen die er al zijn onvruchtbaar te maken. Verder ieder ander terug naar het eigen land.
Hoe dan ook ik denk dat er een globale convergentie van culturen plaatsvindt. Niet zozeer door gemengde huwelijken, maar door de massa communicatiemiddelen.quote:Ik begrijp wel wat ze wil, maar dat werkt zo niet. Amerikanen bijvoorbeeld zijn van oorsprong Europeanen. Daar horen dan alleen maar Indianen te wonen. In Australië alleen aboriginals en in Nieuw Zeeland alleen Maori's. Volkeren trekken nu eenmaal naar andere gebieden, dat hou je niet tegen. Maar om de Nederlandse cultuur nog een beetje te waarborgen zou je dus eigenlijk juist voor gemengde huwelijken moeten zijn. Dan kun je nog wat extra Nederlandse cultuur toevoegen aan die andere cultuur.
Mee eens. Helaas moet ik concluderen dat de potentiëlen zich hier niet laten horen. Bewust waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik vind dit een prima topic..
Laat de cultuurpuristen maar eens uit hun hokjes komen.
De samenhang met racisme wordt zo duidelijk
Als jij emigreerd naar Canada ben ik het daar niet helemaal mee eens, maar ja ik kan je niet tegen houden. Het grootste probleem is inderdaad de mensen die zich weigeren aan te passen aan de heersende cultuur.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:40 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Dit vind ik onzin, waarom hoort dat? Als ik naar Canada wil emigreren, dan doe ik dat. Wel zorg ik er voor dat ik me dan ook schaar naar de Canadese gebruiken. Dat is denk ik het hele probleem: mensen emigreren wel naar een ander land, maar weigeren zich aan te passen. (en dan heb ik het niet over pannenkoeken en pindakaas, maar over de vrije omgang met elkaar, zonder allerlei religieuze overwegingen)
Ik herhaal dat is inderdaad een rigoreus standpunt, ook gelijk mijn meest extreme, de term mengelmoesjes was ook beter op z'n plaats geweest.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij mag met je bigotte hersentjes denken wat je wilt, meisje, maar standpunten als "halfboeldjes" moeten gesteriliseerd worden en allerlei andere pseudo-diepzinnigheid over cultuur, en zoveel kun je niet ontkennen, horen alleen maar thuis in het denken van de eugenetica, die hun theorieën baseerden op racisme. Je pakt het niet eens subtiel aan wat mij betreft. Van grote afstand moet een ieder toch duidelijk zijn dat je weasel words gebruikt.
Daarom ben ik ook voor afschaffing van bijzonder onderwijs. Dan worden alle Nederlandse kinderen opgevoed met het Nederlands culturele erfgoed. Alle kinderen gewoon hetzelfde onderwijs.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:45 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Het probleem is dat de kids daar weinig in te sturen hebben, pas op latere leeftijd kunnen ze hun eigen identiteit beleven, niet zolang 1 der ouders het zal opdringen. En alweer, de invloed van religie is volgens mij het hoofdprobleem, niet het ras.
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:48 schreef Klompendanser het volgende:
Jammer dat ze zo snel een hokje in wordt gepropt.
En tevens de gemengde cultuur.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voor afschaffing van bijzonder onderwijs. Dan worden alle Nederlandse kinderen opgevoed met het Nederlands culturele erfgoed.
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voor afschaffing van bijzonder onderwijs. Dan worden alle Nederlandse kinderen opgevoed met het Nederlands culturele erfgoed. Alle kinderen gewoon hetzelfde onderwijs.
Op die manier zullen kinderen uit gemengde huwelijken in elk geval meer leren over de Nederlandse cultuur, dan over de cultuur van de van oorsprong buitenlandse ouder.
En niet alleen dringt de ene ouder zijn/haar cultuur op, de ander doet dat evengoed.
Helemaal niet eng, klompendanser, ik wil gewoon vragen of het nieuwe beleid dusdanig is dat we straks een invasie van racistische topics krijgen op Fok!. Mij zie je niet schelden, alleen het beestje bij de naam noemen. Het kan ook zijn dat dit gewoon even een experiment is, om daadwerkelijk te zien hoever het denken in Nederland langs reactionaire lijnen gevorderd is en dat dit een eenmalige gebeurtenis is. Dat is het enige wat ik vraag. Dat ik nu concludeer dat je het van harte eens bent met TS, maakt jou eng, niet ik...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:48 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Ik zie een voorbeeldige discussie vanuit Acient. Jammer dat ze zo snel een hokje in wordt gepropt. Ja, ze heeft een aparte mening, maar ik zie geen gescheld of getroll van haar. Moet ze vanwege haar mening verwijderd worden of alleen het topic en moeten we doen alsof deze meningen niet bestaan? Heel eng wat jij wilt.
Nee maar de vermenging van de culturen is daar heel erg ver doorgeslagen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Is het leven in die landen dan zo slecht
Voorbeeldig dat ze niet scheldt, trolt..idd.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:48 schreef Klompendanser het volgende:
Ik zie een voorbeeldige discussie vanuit Acient. Jammer dat ze zo snel een hokje in wordt gepropt. Ja, ze heeft een aparte mening, maar ik zie geen gescheld of getroll van haar.
Wie is toch die Jantine over wie jullie het de hele tijd hebben?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee, Acient lijkt nog een tikkeltje 'nationalistischer' dan jantine. En op korte afstand volgt Gia.
Beetje vreemden redenatie, immers als je in Afrika zou wonen, zou dat volledig tegen je eigen principes indruisenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:49 schreef Acient het volgende:
vraagje, als ik bijvoorbeeld ergens in de binnenlanden van Afrika had gewoont had je me dan ook als rascist afgeschilderd of had het dan wel gemogen
Dank u voor deze erkenning ook al ben je het niet met me eensquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:48 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Ik zie een voorbeeldige discussie vanuit Acient. Jammer dat ze zo snel een hokje in wordt gepropt. Ja, ze heeft een aparte mening, maar ik zie geen gescheld of getroll van haar. Moet ze vanwege haar mening verwijderd worden of alleen het topic en moeten we doen alsof deze meningen niet bestaan? Heel eng wat jij wilt.
Wanneer plaats je dat lijstje met potentielen een keer?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Mee eens. Helaas moet ik concluderen dat de potentiëlen zich hier niet laten horen. Bewust waarschijnlijk.
ja je hebt gelijkquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:52 schreef SCH het volgende:
[..]Wat lief en naief. Als ze ergens wel iets leren over het Nederlands culturele erfgoed is het op bijzondere scholen.
Niet op Islamitische, gok ik, zeker niet als daar vooral Islamitische onderwijzers werken.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:52 schreef SCH het volgende:
[..]Wat lief en naief. Als ze ergens wel iets leren over het Nederlands culturele erfgoed is het op bijzondere scholen.
Dan was je ook racist geweest. Ik zie de vraag niet? Maar goed tussen de regels door blijkt dat je nog meer rigoureuze ideeën hebt, alleen niet zo extreem? Vraag me af, hoe heb jij je intellectueel gevormd. Wat zijn je voorbeelden, welke boeken heb je gelezen, hoe was je jeugd (en waar heb je die doorgemaakt) enz. enz.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:49 schreef Acient het volgende:
[..]
Als jij emigreerd naar Canada ben ik het daar niet helemaal mee eens, maar ja ik kan je niet tegen houden. Het grootste probleem is inderdaad de mensen die zich weigeren aan te passen aan de heersende cultuur.
[..]
Ik herhaal dat is inderdaad een rigoreus standpunt, ook gelijk mijn meest extreme, de term mengelmoesjes was ook beter op z'n plaats geweest.
Ryan vraagje, als ik bijvoorbeeld ergens in de binnenlanden van Afrika had gewoont had je me dan ook als rascist afgeschilderd of had het dan wel gemogen
Gia... ben jij niet zelf van gemengde afkomst of vergis ik me met iemand anders.?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:50 schreef Gia het volgende:
Daarom ben ik ook voor afschaffing van bijzonder onderwijs. Dan worden alle Nederlandse kinderen opgevoed met het Nederlands culturele erfgoed. Alle kinderen gewoon hetzelfde onderwijs.
Op die manier zullen kinderen uit gemengde huwelijken in elk geval meer leren over de Nederlandse cultuur, dan over de cultuur van de van oorsprong buitenlandse ouder.
En niet alleen dringt de ene ouder zijn/haar cultuur op, de ander doet dat evengoed.
Het grootste deel van het bijzondere onderwijs, beste aaaaaaaaah, wordt nog steeds gevormd door christelijke scholen, en daar zijn ze dol op het erfgoed van dit christelijke landje.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:54 schreef Matamoros het volgende:
[..]
ja je hebt gelijk
prietpraat over mohammed, allah en lessen arabisch zijn inderdaad enorm belangrijke onderdelen van het nle culturele erfgoed
En dat heeft als nadeel dat ...... ?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:52 schreef Acient het volgende:
[..]
Nee maar de vermenging van de culturen is daar heel erg ver doorgeslagen.
ik zie er anders wel 1quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Mee eens. Helaas moet ik concluderen dat de potentiëlen zich hier niet laten horen. Bewust waarschijnlijk.
Jij propt mij in prenciepe vol enthousiasme in een hokje, rascist. Ik blijf volhouden dat je mij veel kunt verwijten, maar geen rascisme. Bovendien vind ik dat je als je het zonder shcelden of andersinds geen respect voor je discussietegenstander(s) een discussie kunt voeren, dit ook moet kunnen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Helemaal niet eng, klompendanser, ik wil gewoon vragen of het nieuwe beleid dusdanig is dat we straks een invasie van racistische topics krijgen op Fok!. Mij zie je niet schelden, alleen het beestje bij de naam noemen. Het kan ook zijn dat dit gewoon even een experiment is, om daadwerkelijk te zien hoever het denken in Nederland langs reactionaire lijnen gevorderd is en dat dit een eenmalige gebeurtenis is. Dat is het enige wat ik vraag. Dat ik nu concludeer dat je het van harte eens bent met TS, maakt jou eng, niet ik...
Ha, jantine, kom je ook maar eens kijken. Nou er is wrs nog iemand die het met je levensvisie eens is hoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:54 schreef Matamoros het volgende:
[..]
ja je hebt gelijk
prietpraat over mohammed, allah en lessen arabisch zijn inderdaad enorm belangrijke onderdelen van het nle culturele erfgoed
Oh dus het gaat je vooral om het islamitisch onderwijs, zeg dat danquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet op Islamitische, gok ik, zeker niet als daar vooral Islamitische onderwijzers werken.
staalquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
jantine,
lolquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:53 schreef --Davidoff-- het volgende:
[..]
Beetje vreemden redenatie, immers als je in Afrika zou wonen, zou dat volledig tegen je eigen principes indruisen
Mja, uh, ik heb een Italiaanse voorvader, zo'n 9 generaties terug. Daarom praat ik zoveel.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Gia... ben jij niet zelf van gemengde afkomst of vergis ik me met iemand anders.?
De TS wil je castreren of steriliseren...wat vind je daarvan als je van gemengde afkomst ben ?
Het is een mening, racist of niet, maar ik zie geen gebrul, wel van anderen die erg voorbarig al Acient proberen te vernederen met lage opmerkingen. Dat jij een conclusie trekt maakt mij eng? Vreemd, ik ben jou niet. Overigens is je conclusie fout, ik ben het niet eens met castratie/sterilisatie of rassenzuivering, wel met het behoud van de Nederlandse cultuur in Nederland.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Helemaal niet eng, klompendanser, ik wil gewoon vragen of het nieuwe beleid dusdanig is dat we straks een invasie van racistische topics krijgen op Fok!. Mij zie je niet schelden, alleen het beestje bij de naam noemen. Het kan ook zijn dat dit gewoon even een experiment is, om daadwerkelijk te zien hoever het denken in Nederland langs reactionaire lijnen gevorderd is en dat dit een eenmalige gebeurtenis is. Dat is het enige wat ik vraag. Dat ik nu concludeer dat je het van harte eens bent met TS, maakt jou eng, niet ik...
Aha, dus allochtonen (incl. personen met donkere huidskleur) die volledig naar de Nederlandse cultuur leven, horen volgens jou dus thuis in Nederlandquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:38 schreef Acient het volgende:
[..]Dit is dus precies de reden waarom ik graag discusieer, je moet dan nadenken over je eigen standpunten je moet proberen ze onder woorden te brengen.
Maar het blijft bij mij een streven naar cultuurzuiverheid. Rassen boeien me niet. Als ik dat bij elke donkere persoon zou hebben dan zou ik hier niet eens meer over straat kunnen lopen.
Ja, maar we kunnen niet alleen Islamitische scholen sluiten. Wel alle bijzondere scholen. Dus ook Christelijke. Alle onderwijs openbaar, allemaal dezelfde leerstof.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Het grootste deel van het bijzondere onderwijs, beste aaaaaaaaah, wordt nog steeds gevormd door christelijke scholen, en daar zijn ze dol op het erfgoed van dit christelijke landje.
Ik denk dat je weasel words gebruikt om je racisme te verhullen. Ik scheld je niet uit voor racisme, je sterilisatie-ideeën bestempelen je als eugenetica, hetgeen gebaseerd is op rassentheorieën. Een Surinamer, een Marokkaan, een Jood kunnen gewoon Hollander zijn en ook als ze van gemengde afkomst zijn. Cultuur kun je aanleren nl. Verder mag je in een open samenleving zoals ons de cultuur uitdragen die je wilt uitdragen zolang dit maar niet tegen de wet in gaat. Dat heet liberale democratie. Mensen zijn vrij. Onze nederlandse cultuur verandert voorts, niet zozeer oiv gemengde huwelijken (hoewel Nederland al heel lang invloed kent van gemengde huwelijken) maar oiv massa communicatie middelen en de globalisatie. Ik heb kortom je nergens uitgescholden, noch je onheus bejegend. Ik heb wel gezegd wat je bent.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:56 schreef Acient het volgende:
[..]
Jij propt mij in prenciepe vol enthousiasme in een hokje, rascist. Ik blijf volhouden dat je mij veel kunt verwijten, maar geen rascisme. Bovendien vind ik dat je als je het zonder shcelden of andersinds geen respect voor je discussietegenstander(s) een discussie kunt voeren, dit ook moet kunnen.
Kom op Acient. Je weet nu dat je best veel kunt zeggen hier. Laten we elkaar nu geen mietje noemen en gewoon de zaken bij hun naam benoemen. Je bent toch wel een beetje racistisch, niet waar?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:56 schreef Acient het volgende:
[..]
Jij propt mij in prenciepe vol enthousiasme in een hokje, rascist. Ik blijf volhouden dat je mij veel kunt verwijten, maar geen rascisme. Bovendien vind ik dat je als je het zonder shcelden of andersinds geen respect voor je discussietegenstander(s) een discussie kunt voeren, dit ook moet kunnen.
ik denk dat ze dat wel isquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kom op Acient. Je weet nu dat je best veel kunt zeggen hier. Laten we elkaar nu geen mietje noemen en gewoon de zaken bij hun naam benoemen. Je bent toch wel een beetje racistisch, niet waar?
Nee, o.a.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh dus het gaat je vooral om het islamitisch onderwijs, zeg dat dan
Kenmerkend voor de nederlandse cultuur is een openheid naar en interesse voor andere culturen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:58 schreef Klompendanser het volgende:
Overigens is je conclusie fout, ik ben het niet eens met castratie/sterilisatie of rassenzuivering, wel met het behoud van de Nederlandse cultuur in Nederland.
Ik erger me groen en geel aan mensen die geen discussie voeren, maar gelijk maar hun minderwaardige oordeel geven. Jij doet dat niet en dat waardeer ik.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:54 schreef Acient het volgende:
[..]
Dank u voor deze erkenning ook al ben je het niet met me eens.
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar wat is er mis met een halfbloedje. Het enkele feit dat de ouders oorspronkelijk een verschillende afkomst hebben? Waarom is dat niet goed?
Nee daar ben je niet op ingegaan. Je hebt er wel omheen geluld. Waarom is het niet goed als je ouders een verschillende afkomst hebben?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:24 schreef Acient het volgende:
[..]
ik heb volgens mij pas 3 keer antwoord op die vraag gegeven, als dat antwoord je niet zint kunnen we daar verder op in gaan.
Dus ook geen alternatieve leerrichtingen meer. Geen vrije scholen, geen montessori? Saai hoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, maar we kunnen niet alleen Islamitische scholen sluiten. Wel alle bijzondere scholen. Dus ook Christelijke. Alle onderwijs openbaar, allemaal dezelfde leerstof.
montessori mag natuurlijk gelijk wegquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus ook geen alternatieve leerrichtingen meer. Geen vrije scholen, geen montessori? Saai hoor.
In mijn ogen ben je gewoon vreselijk hypocriet. Je weegt je woorden op een goudschaaltje om er voor te zorgen dat je net niet voor racist kan worden uitgemaakt. Maar dat ben je wel. Jij noemt het alleen anders.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:56 schreef Acient het volgende:
[..]
Open dan een topic over de volgens jou negatieve gevolgen van de convergentie van culturen door massamedia en globalisatie.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:58 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Het is een mening, racist of niet, maar ik zie geen gebrul, wel van anderen die erg voorbarig al Acient proberen te vernederen met lage opmerkingen. Dat jij een conclusie trekt maakt mij eng? Vreemd, ik ben jou niet. Overigens is je conclusie fout, ik ben het niet eens met castratie/sterilisatie of rassenzuivering, wel met het behoud van de Nederlandse cultuur in Nederland.
Tja, dan maar saai. Alle kinderen hebben recht op goed onderwijs. Dus zoals de staat het voorschrijft. Openbare scholen dus, en niet volgens de meningen van de ouders. Kinderen moeten zich kunnen ontwikkelen zonder op school ook nog eens de leefwijze van de ouders door de strot gedouwd te krijgen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus ook geen alternatieve leerrichtingen meer. Geen vrije scholen, geen montessori? Saai hoor.
Wat mijn vraag eigelijk was, had ik wel dergelijke nationalistische denkbeelden mogen hebben als ik bijvoorbeeld een autochtoon Zimbabwiaan was?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan was je ook racist geweest. Ik zie de vraag niet?
Over het allochtonen vraagstuk heb ik inderdaad een uitgesproken mening. In prenciepe mag iedereen die hier op economische basis is linea recta terug naar eigen land. Politieke en Oorlogsvluchtelingen mogen bljiven, worden opgevangen en gevoed tot dat de situatie in eigen land hen weer toestaat om terug te gaan.quote:Maar goed tussen de regels door blijkt dat je nog meer rigoureuze ideeën hebt, alleen niet zo extreem?
* Acient zal volgende keer een CV bijvoegen als ze een topic opend.quote:Vraag me af, hoe heb jij je intellectueel gevormd. Wat zijn je voorbeelden, welke boeken heb je gelezen, hoe was je jeugd (en waar heb je die doorgemaakt) enz. enz.
Jij ook toch? Ik heb kennis genomen van jouw mening over Antillianen en Somaliers. Vergeet ik nog de Koerden en Armeniers? Ga ajb de discussie aan, maar niet met deze goedkope trollen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kom op Acient. Je weet nu dat je best veel kunt zeggen hier. Laten we elkaar nu geen mietje noemen en gewoon de zaken bij hun naam benoemen. Je bent toch wel een beetje racistisch, niet waar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |