abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20596266
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:05 schreef Acient het volgende:

IK ben tegen vermenging van culturen en daar is een halfbloedje een schoolvoorbeeld van.
Je verwart een rasaanduiding met een culturele aanduiding
Het woord 'halfbloedje' verwijst naar een rasafkomst en niet naar een cultuurafkomst.
Je streven naar cultuurzuiverheid lijkt voort te komen uit een idee van raszuiverheid.
Dan niet.... leidt het eerste tot het tweede of het eerste is een vermomming van van het tweede.
Streven naar cultuurzuiverheid zoals de Nazi's dat deden leidde al tot streven naar raszuiverheid.
Ook zonder racisme is het een criminele opvatting die leidt tot ethnische haat.
Je immoreel standpunt over castratie toont dit en dit soort standpunten roepen alleen nog meer ethnische haat op bij "de vijand"

Verder impliceer je dat 'echte nederlanders' geen buitenlandse afkomst hebben en vooral blank moeten zijn.
pi_20596323
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:14 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij is er een duidelijk verschil tussen nationalisme (de trots voor je eigen land) en racisme (de trots voor je eigen kleur). ik moet zeggen dat dit topic beiden verenigd, maar dit niet in de titel vermeld staat.
Als ik een rascist was, zou ik toch werkelijk echt eerst verschillen in het menselijk ras moeten erkennen, zolang ik dat niet doe kan ik nooit een rascist zijn.
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:19:31 #153
3542 Gia
User under construction
pi_20596378
Gemengde huwelijken lossen cultuurproblemen juist sneller op. En de Nederlandse cultuur zal hierbij meer overeind blijven in eigen land, dan de andere.

Als mijn zoon trouwt met een, laten we zeggen, Marokkaanse, dan zullen zij uiteraard verschillen in cultuur bemerken. Als zij kinderen krijgen, dan leren die van vader en de maatschappij (we wonen tenslotte in Nederland) over de Nederlandse cultuur en moeder vertelt over de Marokkaanse cultuur. Waarschijnlijk gaan ze er ook weleens op vakantie, dan. De kinderen zullen dus meer meekrijgen van de Nederlandse cultuur dan van de Marokkaanse. Trouwen deze kinderen dan ook weer met een Nederlander, dan verwatert de Marokkaanse cultuur nog meer, enz...

Vermenging is dus goed.
pi_20596422
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je verwart een rasaanduiding met een culturele aanduiding
Het woord 'halfbloedje' verwijst naar een rasafkomst en niet naar een cultuurafkomst.
Foute term inderdaad, maar ik weet nogsteeds geen betere.
quote:

Je streven naar cultuurzuiverheid lijkt voort te komen uit een idee van raszuiverheid.
Wat weet jij over mij wat ik zelf niet weet.
quote:
Dan niet.... leidt het eerste tot het tweede of het eerste is een vermomming van van het tweede.
Streven naar cultuurzuiverheid zoals de Nazi's dat deden leidde al tot streven naar raszuiverheid.
Ook zonder racisme is het een criminele opvatting die leidt tot ethnische haat.
De lijn is inderdaad heel dun. Daar moet ik en zal ik altijd voor uitkijken.
quote:
Je immoreel standpunt over castratie toont dit en dit soort standpunten roepen alleen nog meer ethnische haat op bij "de vijand"
Wat weer lijd tot meer polarisatie, wat precies in mijn agenda past.
quote:
Verder impliceer je dat 'echte nederlanders' geen buitenlandse afkomst hebben en vooral blank moeten zijn.
Je mag het woordje impliceer in deze denk ik wel weglaten.
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:22:16 #155
3542 Gia
User under construction
pi_20596458
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:11 schreef Acient het volgende:

[..]

Als jij een betere term weet sein me even in.
Noem ze "mengelmoesjes" of zo. Halfbloedje doet vermoeden dat je het over een half donker, half blank kind hebt, en dat is dus niet zo.
pi_20596485
Er is niets tegen meerdere culturen in een land. Zodra een cultuur echter de overhand krijgt dan zal de vertegenwoordiging van een andere cultuur daar op de e.o.a. op reageren. In Nederland is de nederlandse cultuur de cultuur met de overhand. Moet dat nu ingeperkt worden? Ik denk van niet, aangezien de nederlandse cultuur hier al door de eeuwen gevormd is en andere in elk geval niet.
Klompen lopen lekker.
pi_20596490
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:13 schreef Acient het volgende:

[..]

Ik heb net gezegt dat ik geen enkel probleem met joden heb. Waaarom moet jij mij dan een probleem aanpraten?
Nog iets, niet iedere nationalist heeft een hekel aan Joden, denk dat er zo iets bestaat als een ZOG (Zionist Opuccied Gouverment) of andere dergelijke Joodse overheensingen of complotten.
Ik praat je helemaal geen probleem aan. Het viel me alleen op dat je geen problemen had met joden omdat ze zich volgens jou hebben aangepast. Aangepast aan iets wat ze zelf hebben opgebouwd. Dat komt op mij nogal tegenstrijdig over.
pi_20596498
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar wat is er mis met een halfbloedje. Het enkele feit dat de ouders oorspronkelijk een verschillende afkomst hebben? Waarom is dat niet goed?
pi_20596531
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]
ik heb volgens mij pas 3 keer antwoord op die vraag gegeven, als dat antwoord je niet zint kunnen we daar verder op in gaan.
pi_20596538
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Noem ze "mengelmoesjes" of zo. Halfbloedje doet vermoeden dat je het over een half donker, half blank kind hebt, en dat is dus niet zo.
Mijn hartelijke dank.
pi_20596552
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:19 schreef Gia het volgende:
Gemengde huwelijken lossen cultuurproblemen juist sneller op. En de Nederlandse cultuur zal hierbij meer overeind blijven in eigen land, dan de andere.

Als mijn zoon trouwt met een, laten we zeggen, Marokkaanse, dan zullen zij uiteraard verschillen in cultuur bemerken. Als zij kinderen krijgen, dan leren die van vader en de maatschappij (we wonen tenslotte in Nederland) over de Nederlandse cultuur en moeder vertelt over de Marokkaanse cultuur. Waarschijnlijk gaan ze er ook weleens op vakantie, dan. De kinderen zullen dus meer meekrijgen van de Nederlandse cultuur dan van de Marokkaanse. Trouwen deze kinderen dan ook weer met een Nederlander, dan verwatert de Marokkaanse cultuur nog meer, enz...

Vermenging is dus goed.
Slecht voorbeeld, als je een dochter hebt en die trouwt met een Marokkaan, dan kun je het wel schudden met je theorie. Het is dus sekse-afhankelijk. (dat is althans mijn stelling in het geval van de Islam)
Klompen lopen lekker.
pi_20596560
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:16 schreef Acient het volgende:
Naar aanleiding van een discussie in feedback heb ik toch maar besloten een topic te openen
[..]

Allochtonen mogen van mij allemaal de grens over (met uitzondering van de politieke vluchtelingen, die mogen hier blijven totdat de situatie in hun land hen toestaat weer terug te keren). Ik heb niets tegen Moslims in het bijzonder (al vormen zij wel een grote groep onder de allochtonen), dus tenzij het autochtone Nederlanders zijn, mogen ze gewoon naar huis.
De enige bij wie ik het nut van castratie in zie is bij mensen die ouders hebben die uit verschillende cultuur gebieden komen.
Is dit paraodie of eh...?
I´m back.
pi_20596571
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:17 schreef Acient het volgende:

Als ik een rascist was, zou ik toch werkelijk echt eerst verschillen in het menselijk ras moeten erkennen, zolang ik dat niet doe kan ik nooit een rascist zijn.
Mooie dekmantel...politiek correct

Je begon al "halbloedjes" tot groot maatschappelijk probleem te maken.
Tegelijk impliceer je dat zij nooit "echte" gewone nederlanders kunnen zijn en ook niet hun nazaten..
Het is uitermate gebaseerd op vooroordelen...
In jouw mind zit blijkbaar de verwarring van cultuurzuiverheid en raszuiverheid, anders had je het woord halfbloedjes nooit gebruikt..
Overigens..is streven naar cultuurzuiverheid per definitie het oproepen tot raszuiverheid, omdat in een blanke samenleving iedere nietblanke een uiting is van de aanwezigheid van andere culturen.
pi_20596613
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik praat je helemaal geen probleem aan. Het viel me alleen op dat je geen problemen had met joden omdat ze zich volgens jou hebben aangepast. Aangepast aan iets wat ze zelf hebben opgebouwd. Dat komt op mij nogal tegenstrijdig over.
Ik denk dat het ook meespeelt dat je als zijnde Nationalist al snel het etiket anti-semitist krijgt. Ik vervolgens ben gaan kijken welke plaats joden in de Nederlandse samenleving hadden en behalve dat eeuwige gemeier over WOII kan ik best met joden leven. Maar je hebt ook gelijk wij hebben in Nederland al heel lang joden dus je zou kunnen zeggen dat ze opzich hebben geholpen met de opbouw van dit land tot wat het nu is met al haar goede en slechte kanten.
pi_20596630
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:26 schreef Ryan3 het volgende:

Was het maar waar...

Dit halfbloedje....is een gevaarlijk maatschappelijk probleem volgens de TS
pi_20596634
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, begin maar met schieten...
pi_20596660
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mooie dekmantel...politiek correct

Je begon al "halbloedjes" tot groot maatschappelijk probleem te maken.
Tegelijk impliceer je dat zij nooit "echte" gewone nederlanders kunnen zijn en ook niet hun nazaten..
Het is uitermate gebaseerd op vooroordelen...
In jouw mind zit blijkbaar de verwarring van cultuurzuiverheid en raszuiverheid, anders had je het woord halfbloedjes nooit gebruikt..
Overigens..is streven naar cultuurzuiverheid per definitie het oproepen tot raszuiverheid, omdat in een blanke samenleving iedere nietblanke een uiting is van de aanwezigheid van andere culturen.
Zoals ik al een paar keer heb gezegt ik kon zo snel niet op de correcte term komen, ik realiseer me ook wel dat de term halfbloedje ipv mengelmoes een verkeerd signaal afgeeft.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:30:17 #168
3542 Gia
User under construction
pi_20596665
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:25 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Slecht voorbeeld, als je een dochter hebt en die trouwt met een Marokkaan, dan kun je het wel schudden met je theorie. Het is dus sekse-afhankelijk. (dat is althans mijn stelling in het geval van de Islam)
Een dochter zal misschien meer met de cultuur van haar man te maken hebben, natuurlijk, maar haar kinderen zullen door moeder worden opgevoed met de Nederlandse cultuur, omdat moeder niet beter weet, plus ze zien het dagelijks op school, op straat, bij de bakker enz.... Nog steeds kan vader alleen vertellen over zijn cultuur en hoe het leven in Marokko is. Het beetje Marokkaanse cultuurgevoel dat ze hier zullen ervaren, haalt het niet bij het Nederlandse cultuurgevoel.
pi_20596667
Vermenging van ras wordt pas aangenaam als de invloed van religie totaal ingeperkt is. Dan blijkt opeens dat mensen van over de hele wereld best door één deur kunnen. Ik denk dat de exponent religie dus sterk van invloed is op deze discussie.
Klompen lopen lekker.
pi_20596703
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:10 schreef Acient het volgende:

[..]

Serieus antwoord en serieuse tegenvraag

Nee, waarom?
Zomaar, dat zou een reden kunnen zijn geweest voor je denkbeelden. En andere traumatische ervaringen dan?
pi_20596737
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Was het maar waar...

Dit halfbloedje....is een gevaarlijk maatschappelijk probleem volgens de TS
[afbeelding]
Met hem als coach haalde Nederland de finale niet en bij het gewonnen EK gedroeg hij zich als een lompe lama.
Klompen lopen lekker.
pi_20596741
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zomaar, dat zou een reden kunnen zijn geweest voor je denkbeelden. En andere traumatische ervaringen dan?
Kan het niet gewoon zijn dat mensen ook zonder een trauma van hier tot ginder er wat extremere denkbeelden op na houden of is dat niet mogelijk?

Owja het antwoord op je vraag blijft nee
pi_20596751
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:29 schreef Acient het volgende:

[..]

Nou, ik verbaas me weer eens, vooral ook doordat je nog verkondigt dat je geen racist bent. Carl Sagan noemt wat jij doet weasel words. Het staat in zijn balloney kit.
quote:
Weasel words - for example, use of euphemisms for war such as "police action" to get around limitations on Presidential powers. "An important art of politicians is to find new names for institutions which under old names have become odious to the public"
Je bent een ouderwetse racist, maar gebruikt gewoon nieuwe woorden en nieuwe argumentatie om iets dat al eeuwen bestaat en waardoor de mensheid al eeuwen wordt geplaagd in een nieuw daglicht te zetten.
I´m back.
pi_20596780
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Een dochter zal misschien meer met de cultuur van haar man te maken hebben, natuurlijk, maar haar kinderen zullen door moeder worden opgevoed met de Nederlandse cultuur, omdat moeder niet beter weet, plus ze zien het dagelijks op school, op straat, bij de bakker enz.... Nog steeds kan vader alleen vertellen over zijn cultuur en hoe het leven in Marokko is. Het beetje Marokkaanse cultuurgevoel dat ze hier zullen ervaren, haalt het niet bij het Nederlandse cultuurgevoel.
En nu maar hopen dat de kids niet ontvoerd worden naar Marokko. Helaas gebeurt dat maar al te vaak.
Klompen lopen lekker.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:35:02 #175
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20596788
quote:
Ahhhh nemen we nu plaats in de discussie als slachtoffer...
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
pi_20596790
quote:

Zoals ik al een paar keer heb gezegt ik kon zo snel niet op de correcte term komen, ik realiseer me ook wel dat de term halfbloedje ipv mengelmoes een verkeerd signaal afgeeft.
Dat toont aan dat je nooit in je gedachten de scheiding hebt gemaakt van "streven naar cultuurzuiverheid" en "streven naar raszuiverheid"
Donkere mensen an sich beschouw je als ongewenst, immers ze zijn de belichaming van cultuurvermenging.
Op dit punt koester je een racistisch idee...
pi_20596816
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, ik verbaas me weer eens, vooral ook doordat je nog verkondigt dat je geen racist bent. Carl Sagan noemt wat jij doet weasel words. Het staat in zijn balloney kit.
[..]

Je bent een ouderwetse racist, maar gebruikt gewoon nieuwe woorden en nieuwe argumentatie om iets dat al eeuwen bestaat en waardoor de mensheid al eeuwen wordt geplaagd in een nieuw daglicht te zetten.
Als je dat beter doet voelen noem je me dan maar rascist. Neem het me kwalijk dat ik vind dat mensen op het land van hun voorouders horen te wonen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:36:57 #178
3542 Gia
User under construction
pi_20596838
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:33 schreef Ryan3 het volgende:

Nee, ik vind haar geen racist. Zij wil dat mensen met verschillende culturen gewoon lekker bij elkaar kruipen in een eigen landje.

Als je dan op vakantie gaat naar Frankrijk, wordt je slechts geconfronteerd met de Franse cultuur en niet zoals nu met tig verschillende culturen.

Dat is geen racisme, Ryan.
pi_20596846
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:35 schreef Acient het volgende:

[..]

Als je dat beter doet voelen noem je me dan maar rascist. Neem het me kwalijk dat ik vind dat mensen op het land van hun voorouders horen te wonen.
Dus Amerika en Australië maar leeghalen en al die uitzuigers naar Europa terughalen
pi_20596862
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:36 schreef Gia het volgende:
Denk ik oo niet, ik zie het eerder als een psychiatrische ziektebeeld
pi_20596863
quote:

[..]

Nee, ik vind haar geen racist. Zij wil dat mensen met verschillende culturen gewoon lekker bij elkaar kruipen in een eigen landje.

Als je dan op vakantie gaat naar Frankrijk, wordt je slechts geconfronteerd met de Franse cultuur en niet zoals nu met tig verschillende culturen.

Zoals ik al zei, jullie zouden hele goede vriendinnen kunnen worden
pi_20596874
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat toont aan dat je nooit in je gedachten de scheiding hebt gemaakt van "streven naar cultuurzuiverheid" en "streven naar raszuiverheid"
Donkere mensen an sich beschouw je als ongewenst, immers ze zijn de belichaming van cultuurvermenging.
Op dit punt koester je een racistisch idee...
Dit is dus precies de reden waarom ik graag discusieer, je moet dan nadenken over je eigen standpunten je moet proberen ze onder woorden te brengen.
Maar het blijft bij mij een streven naar cultuurzuiverheid. Rassen boeien me niet. Als ik dat bij elke donkere persoon zou hebben dan zou ik hier niet eens meer over straat kunnen lopen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:38:28 #183
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_20596881
En toch, ergens, heb ik het idee dat je niet zuiver in je schoenen staat. Waarom begrijp ik ondanks het lezen van al je reacties, statements enz niet wat er in jouw hoofd omgaat ? Je erkent dat er geen verschillen in menselijke rassen zijn en toch wil je mensen laten castreren om vermenging van culturen tegen te gaan.
Wat heb je dan tegen andere culturen ? Ben je bang dat er een moskee verrijst met daarop een Imam die zijn gebeden over onze cultuur uitstort ? Culturen komen voort uit verscheidenheid van gewoontes en gewoontes zijn gebonden aan plaatselijke gebruiken en normen en waarden. Waaroom zouden de Nederlande Calvinistische waarden en normen heilig zijn en alles wat daarbuiten valt moeten worden onderdrukt ?
Je opvattingen over de kinderen geboren uit gemengde ouders zijn gewoon stuitend. Alsof die op welke manier dan ook anders zouden zijn dan kinderen uit gelijke ouders. Ja, anders in de zin van breder georienteerd ja, maar meer niet.
Worden jouw opvattingen over cultuur je soms ingegeven door de bijbel ofzo ? Liggen daar je wortels ?
En nee, ik ga niet altijd schelden als ik boos word. Ik ga meestal schieten met mijn AK47, maar ja, dan raak ik de verkeerde mensen.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:38:54 #184
3542 Gia
User under construction
pi_20596895
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:34 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

En nu maar hopen dat de kids niet ontvoerd worden naar Marokko. Helaas gebeurt dat maar al te vaak.
Weet ik, maar daar gaat het nu even niet om. Het gaat hier over het al dan niet slecht zijn van vermenging van culturen. Ik denk dat een gemengd cultureel huwelijk de kinderen meer Nederlands zal maken, dan wanneer er geen gemengde huwelijken zouden mogen zijn.
pi_20596901
quote:

[..]

*diepe zucht*

Eindelijk iemand die wel snapt wat ik bedoel
pi_20596912
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dus Amerika en Australië maar leeghalen en al die uitzuigers naar Europa terughalen
Als het nog zou kunnen, ja, maar helaas is daar de cultuur vermenging dermate verergerd dat dat niet meer kan.
pi_20596930
quote:
Neem het me kwalijk dat ik vind dat mensen op het land van hun voorouders horen te wonen.
Dit vind ik onzin, waarom hoort dat? Als ik naar Canada wil emigreren, dan doe ik dat. Wel zorg ik er voor dat ik me dan ook schaar naar de Canadese gebruiken. Dat is denk ik het hele probleem: mensen emigreren wel naar een ander land, maar weigeren zich aan te passen. (en dan heb ik het niet over pannenkoeken en pindakaas, maar over de vrije omgang met elkaar, zonder allerlei religieuze overwegingen)
Klompen lopen lekker.
pi_20596954
quote:

[..]

Jij mag met je bigotte hersentjes denken wat je wilt, meisje, maar standpunten als "halfboeldjes" moeten gesteriliseerd worden en allerlei andere pseudo-diepzinnigheid over cultuur, en zoveel kun je niet ontkennen, horen alleen maar thuis in het denken van de eugenetica, die hun theorieën baseerden op racisme. Je pakt het niet eens subtiel aan wat mij betreft. Van grote afstand moet een ieder toch duidelijk zijn dat je weasel words gebruikt.
I´m back.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:41:39 #189
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20596956
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:38 schreef Acient het volgende:
Maar het blijft bij mij een streven naar cultuurzuiverheid.
Ohh dat klinkt echt eng... om niet van haast Hitleriaanse denkbeelden te spreken
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
pi_20596957
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:37 schreef SCH het volgende:

Denk ik oo niet, ik zie het eerder als een psychiatrische ziektebeeld
Het is verborgen racisme..
De TS kwam pas met "cultuurzuiverheid" op de proppen na kritiek in FB.
Deze primaire reactie laat zien wat er onder verborgen zit..
Een weldenkend mens die oprecht geen racist wenst te zijn snap heel snel dat streven naar cultuurzuiverheid racisme legitimeert, als het al niet zelf een rationalisatie is van een racistisch sentiment.
Het verknipt idee van 'castratie' bevestigt hoe immoreel de TS is.
pi_20596958
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:38 schreef Acient het volgende:

[..]

Dit is dus precies de reden waarom ik graag discusieer, je moet dan nadenken over je eigen standpunten je moet proberen ze onder woorden te brengen.
Maar het blijft bij mij een streven naar cultuurzuiverheid. Rassen boeien me niet. Als ik dat bij elke donkere persoon zou hebben dan zou ik hier niet eens meer over straat kunnen lopen.
Cultuurzuiverheid bestaat niet en heeft ook nooit echt bestaan. Een cultuur word altijd beinvloed. Vasthouden aan "zuiverheid" van de cultuur leidt altijd tot de ondergang van die cultuur.
pi_20596976
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Eerst Flevoland evacueren. Daar woonden vroeger alleen maar vissen
pi_20596999
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:39 schreef Acient het volgende:

[..]

Als het nog zou kunnen, ja, maar helaas is daar de cultuur vermenging dermate verergerd dat dat niet meer kan.
Is het leven in die landen dan zo slecht
pi_20597012
Aan Sidekick:
Btw is dit een vorm van repressieve tolerantie of zo? Deze topic. Zo van eens even kijken hoe een racist dan haar ideeën beargumenteert? Of kunnen we binnenkort meer van dit soort fraais verwachten. Ik bedoel we hebben jantine ook nog. Of is Acient jantine???

Even om up to par te zijn met jullie beleid.
I´m back.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:45:16 #195
3542 Gia
User under construction
pi_20597042
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:38 schreef PH52 het volgende:
En toch, ergens, heb ik het idee dat je niet zuiver in je schoenen staat. Waarom begrijp ik ondanks het lezen van al je reacties, statements enz niet wat er in jouw hoofd omgaat ? Je erkent dat er geen verschillen in menselijke rassen zijn en toch wil je mensen laten castreren om vermenging van culturen tegen te gaan.
Wat heb je dan tegen andere culturen ?
Acient wil de Marokkaanse cultuur in Marokko tegen komen, de Franse cultuur in Frankrijk en de Nederlandse cultuur in Nederland. Ieder land zijn eigen cultuur. En ze denkt dat dat lukt door gemengde huwelijken te verbieden, of te zorgen dat daar geen kinderen uit voort komen, of de kinderen die er al zijn onvruchtbaar te maken. Verder ieder ander terug naar het eigen land.

Ik begrijp wel wat ze wil, maar dat werkt zo niet. Amerikanen bijvoorbeeld zijn van oorsprong Europeanen. Daar horen dan alleen maar Indianen te wonen. In Australië alleen aboriginals en in Nieuw Zeeland alleen Maori's. Volkeren trekken nu eenmaal naar andere gebieden, dat hou je niet tegen. Maar om de Nederlandse cultuur nog een beetje te waarborgen zou je dus eigenlijk juist voor gemengde huwelijken moeten zijn. Dan kun je nog wat extra Nederlandse cultuur toevoegen aan die andere cultuur.
pi_20597051
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Weet ik, maar daar gaat het nu even niet om. Het gaat hier over het al dan niet slecht zijn van vermenging van culturen. Ik denk dat een gemengd cultureel huwelijk de kinderen meer Nederlands zal maken, dan wanneer er geen gemengde huwelijken zouden mogen zijn.
Het probleem is dat de kids daar weinig in te sturen hebben, pas op latere leeftijd kunnen ze hun eigen identiteit beleven, niet zolang 1 der ouders het zal opdringen. En alweer, de invloed van religie is volgens mij het hoofdprobleem, niet het ras.
Klompen lopen lekker.
pi_20597054
Nee, Acient lijkt nog een tikkeltje 'nationalistischer' dan jantine. En op korte afstand volgt Gia.
pi_20597059
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:38 schreef PH52 het volgende:
Er is in mijn ogen een wezelijk verschil tussen culturen en het (op grote schaal) vermengen daarvan kan in mijn ogen alleen maar tot problemen lijden. Als ik zo is naar Nederland kijk zit ik niet heel ver van de waarheid. Dat heeft op zich weinig met rassen te maken als die al bestaaan
quote:
Wat heb je dan tegen andere culturen ? Ben je bang dat er een moskee verrijst met daarop een Imam die zijn gebeden over onze cultuur uitstort ? Culturen komen voort uit verscheidenheid van gewoontes en gewoontes zijn gebonden aan plaatselijke gebruiken en normen en waarden. Waaroom zouden de Nederlande Calvinistische waarden en normen heilig zijn en alles wat daarbuiten valt moeten worden onderdrukt ?
Als we zo doorgaan is er straks geen verscheidenheid van culturen meer. Van mij hoeft er niets of niemand onderdrukt te worden, ik zie alleen het liefst mensen op het land van hun voorouders.
quote:
Je opvattingen over de kinderen geboren uit gemengde ouders zijn gewoon stuitend. Alsof die op welke manier dan ook anders zouden zijn dan kinderen uit gelijke ouders. Ja, anders in de zin van breder georienteerd ja, maar meer niet.
Dat is ook gelijk mijn meest rigoreuze standpunt, als je ook de tijd zou nemen om de rest door te lezen. [quot]
Worden jouw opvattingen over cultuur je soms ingegeven door de bijbel ofzo ? Liggen daar je wortels ? [/quote]Nee ik ben geen Christen, maar ik heb wel een christelijke achtergrond (niet zo moeilijk op de veluwe), wat zou de Bijbel met mijn opvattingen van doen moeten hebben.
quote:
En nee, ik ga niet altijd schelden als ik boos word. Ik ga meestal schieten met mijn AK47, maar ja, dan raak ik de verkeerde mensen.
Is goed, ik schiet wel terug met een geweer, kans is groter dat ik jouw raak dan jij mij als ik dit zo lees.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:46:21 #199
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20597078
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:48 schreef Acient het volgende:

[..]

Dat heb ik niet, ik heb te veel gelezen en gehoord over/van mensen die dat wel hebben, daarnaast heb ik een karakter wat absoluut niet past voor een vrouw in de daar heersende cultuur. (Ben trouwens ook nog lang geen 110)
In de waar heersende cultuur
Oh, je bedoelt in Allochtonië! Stom van me dat ik daar niet meteen aan dacht!
Krekker is de bom!
pi_20597093
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee, Acient lijkt nog een tikkeltje 'nationalistische' dan jantine. En op korte afstand volgt Gia.
daarna jij
turkije uber alles toch?

en somaliers terug naar hun eigen land en antillianen zijn lui toch?
'Silvie Meijs is de hoer van Amsterdam'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')