abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20593447
Naar aanleiding van een discussie in feedback heb ik toch maar besloten een topic te openen
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Castratie voor wie? Alle allochtonen? Alle moslims? Alle criminele moslims? Alle criminele allochtonen? Kun je wat concreter zijn?
Allochtonen mogen van mij allemaal de grens over (met uitzondering van de politieke vluchtelingen, die mogen hier blijven totdat de situatie in hun land hen toestaat weer terug te keren). Ik heb niets tegen Moslims in het bijzonder (al vormen zij wel een grote groep onder de allochtonen), dus tenzij het autochtone Nederlanders zijn, mogen ze gewoon naar huis.
De enige bij wie ik het nut van castratie in zie is bij mensen die ouders hebben die uit verschillende cultuur gebieden komen.
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
pi_20593467
quote:
De enige bij wie ik het nut van castratie in zie is bij mensen die ouders hebben die uit verschillende cultuur gebieden komen.
Wat zijn dit voor zieke denkbeelden?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_20593564
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:17 schreef Zander het volgende:

[..]

Wat zijn dit voor zieke denkbeelden?
De mijne, maar bedankt voor de vraag. Ik ben tegen vermenging van culturen op de schaal waarop het nu gebeurd, daarom zou ik graag hebben dat mensen (indien mogelijk voor politieke vluchtelingen en oorlogsvluchtelingen) terug zouden gaan naar hun eigen land. Aangezien mensen die bijvoorbeeld voor de ene helft Soedanees zijn en voor de andere helft Nederlander, die zijn in prenciepe net zo veel Soedanees als Nederlander en als je liever niet hebt dat deze mensen zich voortplanten dan krijg je dat soort "zieke" denkbeelden.
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:26:23 #4
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20593648
Alhoewel ik de oorsprong van jou gedachtengang begrijp, moet je wel in de gaten houden dat je hier etniciteit boven mensenlijke waardes stelt. Je wilt hier mensen vernederen minderwaardig stellen om de huidskleur, opvoeding, geschiedenis en alle andere zaken die etniciteit maken. Dit is in mijn ogen de fout die je maakt, die mensen zijn hier namelijk onschuldig aan. Zij zijn tot dit gegroeid door een natuurlijk proces. Maar we zijn samen door een onnatuurlijk proces, eentje die onomkeerbaar lijkt.

edit. De beste definitie voor jou lijkt mij extremistisch volks nationalisme, aangezien nationalisme een te wijd begrip is. Immers heb je ook staats-nationalisme wat juist weer voor imigratie is om de staat (in hun ogen)economisch gezond te houden (vvd politiek).
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:30:07 #5
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20593715
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:21 schreef Acient het volgende:
Ik ben tegen vermenging van culturen op de schaal waarop het nu gebeurd
Hieruit concluderend dat je het blanke ras als superieur beschouwt, en alle andere (allochtonen in dit geval) als een minderwaardig soort (vraag me ook zeer af of je ze zelfs wel als mensen beschouwt)
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
pi_20593770
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:26 schreef Tyrhraustur het volgende:
Alhoewel ik de oorsprong van jou gedachtengang begrijp, moet je wel in de gaten houden dat je hier etniciteit boven mensenlijke waardes stelt.
Tot op zekere hoogte, ja.
quote:
Je wilt hier mensen vernederen minderwaardig stellen om de huidskleur, opvoeding, geschiedenis en alle andere zaken die etniciteit maken.
Ik beschouw elke cultuur als gelijkwaardig aan de mijne, ik ben alleen tegen vermenging op grote schaal (ik zal de eerste zijn om toe te geven dat er in het verleden (voor de immigratiestroom waar we het nu vaak genoeg over hebben) vaak genoeg mensen naar Nederland (of de gebieden die we nu Nederland noemen) zijn verhuist. Maar op deze schaal geeft een serieuze bedreiging voor de Nederlandse cultuur.
quote:
Dit is in mijn ogen de fout die je maakt, die mensen zijn hier namelijk onschuldig aan. Zij zijn tot dit gegroeid door een natuurlijk proces.
Volledig mee eens, daarom ben ik ook niet voor dingen als tegen de muur of gaskamer, ik wil ze gewoon hun leven laten uitleven. Ik heb echter liever niet dat ze zich voortplanten. Nu kun je niemand verplichten tot geheel onthouding op dat gebied, maar je kunt wel op andere manieren voorkomen dat ze zich voortplanten, vandaar de castratie
quote:
Maar we zijn samen door een onnatuurlijk proces, eentje die onomkeerbaar lijkt.
Ik hoop uit de grond van m'n hart van niet.
pi_20593794
Dus jij vindt dat een Soedanese vrouw en een Nederlandse man niet samen kinderen mogen maken?
pi_20593801
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:30 schreef --Davidoff-- het volgende:

[..]

Hieruit concluderend dat je het blanke ras als superieur beschouwt, en alle andere (allochtonen in dit geval) als een minderwaardig soort (vraag me ook zeer af of je ze zelfs wel als mensen beschouwt)
Ik beschouw alle mensen als gelijkwaardig, maar ik wil wel graag dat iedereen op het land van z'n voorouders leeft. Dat heeft niets met superioriteit te maken. Je kan me niet vertellen dat jij niet ziet dat er op dit moment een botsing der culturen plaatsvind in dit land.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:34:15 #9
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20593810
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:16 schreef Acient het volgende:

Om even op jouw denkmanier verder te gaan:
Ik ben voor het preventief ruimen van personen met denkbeelden als de jouwe Acient.

Als je je eigen denkbeelden niet als ziek beschouwt, dan moet dit idee ook niet al te ziek op jou overkomen lijkt mij?
Krekker is de bom!
pi_20593817
Castratie? Of bedoel je sterilisatie? Gaat wel erg ver, wie heeft het recht te beschikken over het lichaam van iemand anders??

Ik ben het ermee eens dat rassenvermening op grote schaal niet gaat werken, maar hier en daar kan het altijd.
Klompen lopen lekker.
pi_20593820
Als ik jou goed begrijp moet mijn man het land uit, wordt mijn zoon gecastreerd. maar mag ik zelf blijven.
Heel menselijk allemaal. Bedankt
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:34:32 #12
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20593821
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:30 schreef --Davidoff-- het volgende:

[..]

Laat ik de ts een beetje helpen, is het erg om je zelf superieur te zien? Soms is het nodig om vlakken onderscheid in gradaties te maken. IS het juist niet nodig voor een volk om zichzelf superieur te zien om zijn voortbestaan te garanderen, waarom zou ik mijn verdedigen wanneer een land superieur is aan de mijne?

Dat alles gelijk is en moet zijn is een vrij nieuw denkbeeld wat al snel na zijn ontstaan conservatief geworden is, zagen de Grieken zich ook niet als superieuren tegenover de barbaren en maakte dit hun beschaving niet juist groter?
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_20593826
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dus jij vindt dat een Soedanese vrouw en een Nederlandse man niet samen kinderen mogen maken?
Schot in de roos. Zo'n kind groeit op met een vader en moeder die elk een andere culurele achtergrond hebben, dit geeft spanningen, dat kan nooit goed zijn voor een kind.
pi_20593845
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Om even op jouw denkpatroon verder te gaan:
Ik ben voor het preventief ruimen van personen met denkbeelden als de jouwe Acient.

Als je je eigen denkbeelden niet als ziek beschouwt, dan moet dit idee ook niet al te ziek op jou overkomen lijkt mij?
Jij wilt dus mensen van kant maken om hun polittieke denkbeelden?
pi_20593847
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:34 schreef Acient het volgende:

[..]

Schot in de roos. Zo'n kind groeit op met een vader en moeder die elk een andere culurele achtergrond hebben, dit geeft spanningen, dat kan nooit goed zijn voor een kind.
Waarom kan dat nooit goed zijn voor een kind?
pi_20593858
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:34 schreef kyla het volgende:
Als ik jou goed begrijp moet mijn man het land uit, wordt mijn zoon gecastreerd. maar mag ik zelf blijven.
Heel menselijk allemaal. Bedankt
IK heb nooit beweerd van uit menselijkheid te opereren. Maar daar komt het in prenciepe wel op neer.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:38:01 #17
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20593886
Had ook niet anders verwacht, Ancient onderschrift komt van "Oldenbarneveld denktank" onderdeel van Nieuw rechts website
pi_20593890
Wat een enorme onzin. Rassen vermenging is een proces dat notabene door het westen zelf in gang is gezet. Je weet toch nog wel wie er 400 jaar geleden zo nodig in bootjes de hele wereld over moesten varen toch?
En wat zou het ook? Dan zijn onze rassen toch vermengt? Wat maakt dat uit? Je geeft zelf aan dat je alle rassen als gelijkwaardig beschouwt, wat maakt het dan uit dat ze vermengt worden.
Dat is nou eenmaal onvermijdelijk een tijd als deze waarin de hele wereld als het ware bij elkaar komt.
Jupiler is goed
pi_20593900
Ik kan dit echt niet snappen. Dan moet er toch ergens in het hoofd iets geknapt zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_20593914
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:34 schreef Klompendanser het volgende:
Castratie? Of bedoel je sterilisatie? Gaat wel erg ver, wie heeft het recht te beschikken over het lichaam van iemand anders??
Hmm, zo te zien wat termen door elkaar gehaalt.
En in prenciepe niemand, maar ik zie hier het Nederland zoals ik het ken ten gronde gaan.
quote:
Ik ben het ermee eens dat rassenvermening op grote schaal niet gaat werken, maar hier en daar kan het altijd.
Helaas hebben we het niet meer over rassenvermenging op kleine schaal. Daarom wil ik nu het liefst een paar goede maatregelen zien en dan kunnen we daarna altijd nog kijken hoe we dat in de toekomst gaan oplossen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:39:46 #21
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20593924
quote:

[..]

dit geeft spanningen, dat kan nooit goed zijn voor een kind.
Kans op spanningen heb je in elke relatie. Dat de kans bij gemengde huwelijken gemiddeld IETS groter is zou heel goed kunnen. Dit wil absoluut niet zeggen niet dat een gemengd huwelijk per definitie extra spanningen met zich zal meebrengen. Integendeel, kennis van en uit twee culturen kan een kind juist verrijken. En ook biologisch gezien (mbt vermenging verschillende genen) lijkt het mij eigenlijk juist positief.

En nee, ik kom niet uit een gemengd huwelijk mocht je dat soms denken
Krekker is de bom!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:39:54 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20593928
Zonder buitenlanders had de TS nu in de SS gezeten. Of zit de TS daar toch?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_20593933
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:36 schreef Acient het volgende:

[..]

IK heb nooit beweerd van uit menselijkheid te opereren. Maar daar komt het in prenciepe wel op neer.
Maar ze hebben allebei blauwe ogen. Mogen ze dan in principe niet blijven?
pi_20593949
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Kans op spanningen heb je in elke relatie. Dat de kans bij gemengde huwelijken gemiddeld IETS groter is zou heel goed kunnen. Dit betekent absoluut niet dat een gemengd huwelijk per definitie extra spanningen betekent. Integendeel, kennis van en uit twee culturen kan een kind juist verrijken.

ikke wel, en bij en mn zussen, nichten en neven is t allemaal prima verlopen
pi_20593968
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:38 schreef Aurelium het volgende:
Wat een enorme onzin. Rassen vermenging is een proces dat notabene door het westen zelf in gang is gezet. Je weet toch nog wel wie er 400 jaar geleden zo nodig in bootjes de hele wereld over moesten varen toch?
Dat is een van de grootste fouten van de Europese geschiedenis. Maar ik kan niet inzien waarom mijn volk daar een paar honderd jaar later nog voor moet boeten. [quote[
En wat zou het ook? Dan zijn onze rassen toch vermengt? Wat maakt dat uit? Je geeft zelf aan dat je alle rassen als gelijkwaardig beschouwt, wat maakt het dan uit dat ze vermengt worden.
Dat is nou eenmaal onvermijdelijk een tijd als deze waarin de hele wereld als het ware bij elkaar komt.

[/quote]Het gaat mij niet om de rassen maar om de culturen. Die beschouw ik ook als gelijkwaardig, echter, mening geeft botsing.
pi_20593990
De TS staart zich blind op rassen, maar is het niet de persoonlijkheid en het innerlijk van een mens dat het belangrijkst is?
Jupiler is goed
pi_20593994
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Waarom kan dat nooit goed zijn voor een kind?
kan je daar nog even antwoord op geven?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:43:17 #28
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20593996
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:35 schreef Acient het volgende:

[..]

Jij wilt dus mensen van kant maken om hun polittieke denkbeelden?
Het principe is niet zo heel veel anders dan het castreren van mensen puur en alleen vanwege hun afkomst niet waar?

Of zie jij dat niet in?
Krekker is de bom!
pi_20594021
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:38 schreef --Davidoff-- het volgende:
Had ook niet anders verwacht, Ancient onderschrift komt van "Oldenbarneveld denktank" onderdeel van Nieuw rechts website
Ik vind het wel een mooie stelling en ik denk dat die ook best goed opgaat voor de Nederlandse situatie. Je wordt vaak gelijk voor extreem-rechts versleten als je zegt trots te zijn op je land...
Klompen lopen lekker.
pi_20594027
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:42 schreef Acient het volgende:

Maar ik kan niet inzien waarom mijn volk daar een paar honderd jaar later nog voor moet boeten.
Mijn volk!?!?

Sorry hoor, maar JIJ bent echt geen vertegenwoordig van mij hoor.
pi_20594041
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:42 schreef Acient het volgende:

[..]

Dat is een van de grootste fouten van de Europese geschiedenis. Maar ik kan niet inzien waarom mijn volk daar een paar honderd jaar later nog voor moet boeten. [quote[

Het gaat mij niet om de rassen maar om de culturen. Die beschouw ik ook als gelijkwaardig, echter, mening geeft botsing.
Aha, culturen.... ach... Er zijn in onze geschiedenis al zo ontzettend veel culturen verdwenen... Dat zal met de onze ook ooit eens gebeuren. Komt weer een nieuwe voor in de plaatst die ook ooit weer zal veranderen.
Jupiler is goed
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:46:28 #32
38624 Flierp
A.S of U.
pi_20594072
quote:
ik wist niet dat je verlof had gekregen van het pieter-baan centrum . .. wanneer ga je weer terug?
Religion : Mankind's worst invention !
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:47:10 #33
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20594088
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:41 schreef denise-d het volgende:

[..]

ikke wel, en bij en mn zussen, nichten en neven is t allemaal prima verlopen
En qua uiterlijk levert het meestal ook heel wat moois op, kijk maar naar Zuid Amerika

Foto!
Krekker is de bom!
pi_20594119
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:39 schreef Acient het volgende:
Helaas hebben we het niet meer over rassenvermenging op kleine schaal. Daarom wil ik nu het liefst een paar goede maatregelen zien en dan kunnen we daarna altijd nog kijken hoe we dat in de toekomst gaan oplossen.
Rassenvermenging zie ik meer in de zin van kinderen uit een vermengd huwelijk/samenleven van een man en vrouw van verschillend ras. Dat is maar op zeer kleine schaal denk ik.
Wel maak ik mij zorgen over de grootschaligheid van mensen uit een andere cultuur (en vaak met het geloof de Islam), die politieke invloed kunnen krijgen en daarmee het land langzaam naar hun zin kunnen veranderen.
Klompen lopen lekker.
pi_20594134
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Kans op spanningen heb je in elke relatie. Dat de kans bij gemengde huwelijken gemiddeld IETS groter is zou heel goed kunnen. Dit wil absoluut niet zeggen niet dat een gemengd huwelijk per definitie extra spanningen met zich zal meebrengen. Integendeel, kennis van en uit twee culturen kan een kind juist verrijken. En ook biologisch gezien (mbt vermenging verschillende genen) lijkt het mij eigenlijk juist positief.

De kans is groter als ik dit artikel uit het parool zo lees.
Kennis van meerdere culuren kun ook op andere manieren op doen dan ouders van verschillende nationaliteit
quote:
Gemengde huwelijken vaak kapot

DEN HAAG - Gemengde huwelijken lopen vaker op een echtscheiding uit dan huwelijken tussen autochtone Nederlanders. Dat blijkt uit het gisteren verschenen rapport Allochtonen in Nederland van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het minst gelukkige huwelijk is dat tussen een Nederlandse vrouw en een Turkse of Marokkaanse man van de eerste generatie. Dergelijke stellen lopen bijna vier keer meer kans op echtscheiding dan alle andere.
Als een autochtone vrouw trouwt met een Marokkaanse of Turkse man, is de kans dat ze binnen tien jaar weer van hem gescheiden is, maar liefst zeventig procent. Trouwt de autochtone vrouw met een autochtone man dan is de kans dat ze binnen tien jaar scheidt iets minder dan twintig procent.

Voor gemengde stellen is het vierde huwelijksjaar een crime. In dat jaar is een zogenoemde scheidingspiek zichtbaar. Twintig tot dertig procent van deze huwelijken wordt in het vierde jaar ontbonden. Dat duidt mogelijk op schijnhuwelijken, ook al is dat sinds de invoering in 1994 van de Wet voorkoming en bestrijding van schijnhuwelijken een stuk ingewikkelder geworden.

Ook huwelijken tussen een eerste generatie Turk of Marokkaan met iemand uit de tweede generatie van diezelfde bevolkingsgroep zijn vanwege een gapende generatiekloof risicovolle ondernemingen. Huwelijken tussen twee Turkse of Marokkaanse partners van de eerste generatie zijn aanzienlijk duurzamer. Na tien jaar is tachtig procent nog bij elkaar.

De echtscheidingscijfers voor Surinamers laten een heel ander beeld zien. Bij deze bevolkingsgroep heeft het huwelijk tussen twee eerste generatie Surinamers de slechtste kaarten. Ruim veertig procent van deze huwelijken is binnen tien jaar beÎindigd. De echtscheidingspercentages voor gemengde huwelijken met Surinamers ligt na tien jaar rond de dertig. Voor Antillianen en Arubanen in Nederland liggen de percentages ongeveer gelijk.

Van de circa 3,5 miljoen gehuwde paren in Nederland zijn er 170.000 gemengd. (GPD)

© Het Parool, 19-11-2003
pi_20594137
Er vindt in Nederlands slechts vermenging op kleine schaal plaats. Het aantal gemengde huwelijken stijgt wel, maar is nog steeds marginaal ivt het totaal aantaal huwelijken en geboortes.
Trouwens, als we jouw stamboom maar ver genoeg doorspitten vinden we vast ook wel wat niet-Nederlands bloed. En wie beslist er welk percentage nog acceptabel is en welk te hoog is? En wie beslist er welke culturen wel mogen mengen?
Als je dat soort beslissingen uit handen wilt geven heb je kans dat je straks zelf met een leeg zakkie staat.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_20594151
quote:

[..]

Sorry maar ik vind dit een beetje een goedkoop argument om tegen vermenging van rassen/culturen te zijn en ik krijg het idee dat dit niet de enige reden is.
Er zit namelijk niet echt veel cultuursverschil tussen bijvoorbeeld een Surinamer en een Nederlander of een Afro-american en een Nederlander/blanke amerikaan, in iedergeval niet genoeg om te kunnen spreken van spanningen.
pi_20594172
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het principe is niet zo heel veel anders dan het castreren van mensen puur en alleen vanwege hun afkomst niet waar?

Of zie jij dat niet in?
Ik vermoord geen mensen, ik wil daar ook niet aan beginnen en ik ben al helemaal tegen de doodstraf om welke reden dan ook.
pi_20594197
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:44 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Mijn volk!?!?

Sorry hoor, maar JIJ bent echt geen vertegenwoordig van mij hoor.
Kan gebeuren. Ik denk ook niet dat ik algemeen geacepteerde denkbeelden verkondig.
pi_20594205
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:50 schreef Acient het volgende:

[..]

Ik vermoord geen mensen, ik wil daar ook niet aan beginnen en ik ben al helemaal tegen de doodstraf om welke reden dan ook.
maar je wilt wel iemand castreren omdat de kinderen van die persoon wellicht geen pannekoeken meer gaan eten zoals echte Nederlanders dat doen
Jupiler is goed
pi_20594230
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:49 schreef Acient het volgende:

[..]

De kans is groter als ik dit artikel uit het parool zo lees.
...
[..]
In dat artikel is ook een mogelijke oorzaak te lezen: schijnhuwelijken. Niets kloof der culturen. Maar zou je nou eindelijk even antwoord willen egven op mijn vraag van een aantal posts terug?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2004 12:54:01 ]
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:53:24 #42
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20594238
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:50 schreef Acient het volgende:

[..]

Maar je wilt wel de levens van onschuldige mensen gaan verwoesten, puur en alleen omdat ze uit een gemengde relatie komen

Of heb je ECHT totaal geen besef wat voor invloed gedwongen castratie kan hebben op het verdere leven van personen?
Krekker is de bom!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:53:33 #43
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20594241
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:44 schreef Klompendanser het volgende:
Ik vind het wel een mooie stelling en ik denk dat die ook best goed opgaat voor de Nederlandse situatie. Je wordt vaak gelijk voor extreem-rechts versleten als je zegt trots te zijn op je land...
Dit gaat wel iets verder dat trots op eigen land, het is puur, superioriteitsgevoel.
pi_20594243
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:48 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Rassenvermenging zie ik meer in de zin van kinderen uit een vermengd huwelijk/samenleven van een man en vrouw van verschillend ras. Dat is maar op zeer kleine schaal denk ik.
Wel maak ik mij zorgen over de grootschaligheid van mensen uit een andere cultuur (en vaak met het geloof de Islam), die politieke invloed kunnen krijgen en daarmee het land langzaam naar hun zin kunnen veranderen.
Als het vermenging betrefd tussen bijvoorbeeld twee Europeanen dan kan ik daar in prenciepe nog wel mee leven, aangezien de grondbeginselen van de culuren bij elkaar in de buurt komen en Europa ook wel een stuk geschiedenis deelt. Maar inderdaad van andere continenten geeft de echte problemen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:54:36 #45
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_20594265
Ik wil het nog sterker stellen, mensen uit Friesland mogen zich niet voortplanten met Groningers, en Limbo's en Brabo's moeten ook strikt gescheiden..
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:33 schreef Acient het volgende:
Ik beschouw alle mensen als gelijkwaardig, maar ik wil wel graag dat iedereen op het land van z'n voorouders leeft.
gaan we lekker met z'n allen terug naar Afrika (of was het nou Irak bij de Eufraat en Tigris enzo.. )
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_20594298
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:49 schreef Mwanatabu het volgende:
Er vindt in Nederlands slechts vermenging op kleine schaal plaats. Het aantal gemengde huwelijken stijgt wel, maar is nog steeds marginaal ivt het totaal aantaal huwelijken en geboortes.
Trouwens, als we jouw stamboom maar ver genoeg doorspitten vinden we vast ook wel wat niet-Nederlands bloed. En wie beslist er welk percentage nog acceptabel is en welk te hoog is? En wie beslist er welke culturen wel mogen mengen?
Als je dat soort beslissingen uit handen wilt geven heb je kans dat je straks zelf met een leeg zakkie staat.
Ik houdt zelf 150 jaar aan om te kijken of iemand al dan niet "zuiver" van bloed is. Je kunt inderdaad in iedereens stamboom waarschijnlijk wel een "foutje" vinden. Voor het mengen van culuren vind ik West-Europa nog enigzins accpetabel.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:56:15 #47
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20594301
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:44 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

En je wordt gelijk voor generaliserend, geschiedenisleek, onsmakelijke stemmingmaker en wat al niet meer uitgemaakt als je de denkbeelden van de TS nazistisch vind.

Maar ik doe het toch

Walgelijk dit soort mensen met duidelijk teveel tijd om iets nuttigs te doen, die mensen in allerlei hokjes plaatsen en dan zeggen ' zij zijn niet goed en zij wel' . Wie denk je nou helemaal dat je bent om mensen te verbieden met elkaar om te gaan omdat ze anders jouw 'heilige' nederlandse cultuur besmeuren?

Wij mensen met enig inzicht in menselijke normen en waarden zonder bekrompen oogkleppen lachen je keihard uit trouwens, stakker
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_20594309
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:33 schreef Acient het volgende:
Ik beschouw alle mensen als gelijkwaardig, maar ik wil wel graag dat iedereen op het land van z'n voorouders leeft.
Waar ligt het Hof van Eden ook alweer?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_20594318
Ik denk niet dat er een gevaar ligt in de vermening van rassen. Zoveel gemengde huwelijken vinden er toch niet plaats.

En veel groter probleem van de westerse samenleving is de polarisatie tussen autochtonen en moslims. Daar moet wat aan gedaan worden anders dreigt Europa de strijd te verliezen zeker als Europa zich zo zwak opstelt tegen fundamentalistische moslims. Die het liefste zien dat Europa een groot Islamitisch continent wordt. Ik denk dat daar de grootste uitdaging ligt in de komende decennia. Wat dat betreft verdient een land als Israël veel respect. Het is naast de enige democratie in het Midden-Oosten ook een voorvechter van het westerse erfgoed. Denk dat wij als Europa nog veel kunnen leren van Israël in zake terrorisme bestrijding.
pi_20594322
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:52 schreef Aurelium het volgende:

[..]

maar je wilt wel iemand castreren omdat de kinderen van die persoon wellicht geen pannekoeken meer gaan eten zoals echte Nederlanders dat doen
*kent ook een echte Nederlander die geen pannenkoken eet.*

Dat is een kwestie van smaak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')