ga je me nu vertellen dat je de grenzen van een land ziet als gelijkheidsprincipe? tuurlijk kunnen mensen die naast elkaar wonen compleet anders kwa gedrag, mentaliteit en overtuiging zijn. neem israel en zijn buurmannen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:30 schreef du_ke het volgende:
Hoe veel verschilt een griek van een turk? Beide culturen leven al eeuwen naast elkaar.
Zegt de Turks nationalist in Nederland.quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Precies, zo denk ik er ook over.
Waarom neem je Dora dan de mening aangaande het superieur zijn van Westen over de Islam kwalijk, jij moet zijn motivatie kunnen begrijpen en daar ook begrip voor hebben. Echter zit ik met een nog een vraag waar ik zelf maar geen antwoord op kan bedenken. Ik hoop daarom dat jij, want de vraag heeft betrekking tot jouw mij een antwoord hier op kan verschaffen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 22:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee hoor, je hebt grotendeels gelijk.
Wanneer dora vindt dat de Arabische cultuur achterlijk is, is dit zijn goede recht, veel mensen delen de mening dat de Arabische cultuur tegenwoordig achter loopt op de westerse. Dit is een mening waarmee niemand wordt beledigd en het is ook een mening waar hij alle recht op heeft.quote:Op woensdag 14 juli 2004 22:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
ik ben nergens heen gemigreerd en ik heb nooit gekozen om hier geboren te worden, dus waar je migrant vandaan haalt is me een raadsel. Aangezien ik hier wel geboren ben en een goede baan heb en een eigen huis, maak ik er maar het beste van.
Ik heb ook nooit gezegd dat mijn cultuur superieur is aan andere. Er zullen vast wel negatieve kanten aan zitten, net als in andere culturen. Itt Dora schilder ik mensen die mijn cultuur niet hebben niet af als een stel halve achterlijken. Dat maakt het subtiele verschil.
Dora vindt wel meer. Overigens heeft Dora het niet over de arabische cultuur, maar over de islamitische cultuur.quote:Op woensdag 14 juli 2004 22:37 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Wanneer dora vindt dat de Arabische cultuur achterlijk is, is dit zijn goede recht, veel mensen delen de mening dat de Arabische cultuur tegenwoordig achter loopt op de westerse. Dit is een mening waarmee niemand wordt beledigd en het is ook een mening waar hij alle recht op heeft.
Dat is je goed recht om daar zo over te denken. Mij stoort het niet.quote:Ik wil je echter wel als migrant bestempelen omdat jij een volks nationalist bent tussen ‘vreemde‘ volkeren in een ‘vreemde‘ natie. Een mens bepaalt niet waar die wordt geboren maar een mens kan zich wel aanpassen aan een andere volk, dit heb jij niet gedaan jij hebt willen vast houden aan de pure immigranten wortels en leeft dan ook voor een deel idealistisch buiten de Nederlandse natie.
Daarom zei ik grotendeels. Overigens acht ik geen enkele cultuur superieur. Dat zou betekenen dat andere cultureren inferieur zijn. Zo zie ik dat niet. Ik vind dat waarden van een cultuur superieur kunnen zijn, niet een cultuur in zijn geheel. Dat is trouwens altijd een subjectieve beoordeling. Voor iedereen is een andere waarde belangrijker dan voor een ander. Daar kun je geen regels over vaststellen.quote:Ik heb je net verteld jij je eigen etnisch identiteit superieur acht, als reactie hierbij laat je weten dat ik daarmee grotendeels gelijk heb. Echter ontken je de gedachten van het superieur zijn even later, hier - kan ik wel zeggen - ben ik zeer blij mee, toch maakt het mij in de war. Waarom hou jij je vast aan de buitenlandse identiteit wanneer je deze niet als superieur acht?
Het superieur zijn van het ene abstracte begrip over het andere abstracte begrip blijft per definitie altijd een persoonlijke voorkeur van de persoon. Jouw persoonlijke voorkeur is dat jij vast wilt blijven houden aan een ‘Turkse’ etnische identiteit waar als enige gevolg uit te trekken is dat jij deze ‘etniteit’ prefereert boven elke andere en dus als superieur zijnde acht. Cultuur is maar een uiting van deze identiteit ik beschrijf het grote geheel waaruit jij delen ontleedt om jouw eigen nationalistische Turkse volks identiteit te voeden.quote:Op donderdag 15 juli 2004 09:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Daarom zei ik grotendeels. Overigens acht ik geen enkele cultuur superieur. Dat zou betekenen dat andere cultureren inferieur zijn. Zo zie ik dat niet. Ik vind dat waarden van een cultuur superieur kunnen zijn, niet een cultuur in zijn geheel. Dat is trouwens altijd een subjectieve beoordeling. Voor iedereen is een andere waarde belangrijker dan voor een ander. Daar kun je geen regels over vaststellen.
MAKKELIJK?? Bij welke ambassade in Canada ben jij geweest?? Verblijfsvergunningen krijg je ten eerste niet bij een ambassade en ten tweede is het zeker niet makkelijk voor een Canadees om in Nederland te gaan wonen. Je wordt net zo doorgelicht als een migrant uit de bergen van Verweggistan, mag net zo veel leges betalen en net zo lang wachten totdat ze je eens dat pasje geven en je eens deel kan gaan uitmaken van de samenleving, zodat je kan gaan integreren (Want dat kan je niet voordat je je verblijfsvergunning hebt)quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:41 schreef Pimk het volgende:
Ik ben een voorstander van selectie. Mensen uit de EU kunnen Nederland zonder problemen binnen komen. Ik heb mij nog nooit gestoord aan een Griek. Dus laten we de grenzen gewoon openhouden voor Westerlingen.
Dat is geen discriminatie. Marokko heeft andere wetten en regels dan Canada dus ik zou niet weten waarom het aanvragen van een verblijfsvergunning bij de Nederlandse ambassade in Marokka even makkelijk zou moeten zijn als in Canada of Argentinië.
Alhoewel ik, als partner van een Canadese, wat lichtere wetgeving altijd toejuich, is het onderscheid maken op nationaliteit nog altijd een vorm van discriminatie waar we niet naar toe moeten. Voor elke migrant zouden dezelfde regels moeten gelden.quote:Het vermindert zelf discriminatie. Op dit ogenblik pest de regering alle buitenlanders omdat er een kloof bestaat tussen de Nederlandse cultuur en sommige andere culturen. Selectie zou het probleem beperken tot de culturen waar het probleem zich voordoet.
Een vluchteling weigeren omdat ie nooit naar school heeft gekunt, maar een BAATlid uit Irak, die wel een door het regime betaalde opleiding heeft genoten wel toelaten? Nee, ik vind het dus geen goed criterium.quote:Daarnaast kan opleidingsniveau een goed selectiecriterium zijn.
Ik ben het volkomen met je hele post eens, behalve het allerlaatste zinnetje...quote:Op donderdag 29 juli 2004 14:39 schreef Pimk het volgende:
Het selecteren van migranten leidt daardoor juist tot minder discriminatie!
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 12:10 schreef Sidekick het volgende:
Selectie uitsluitend vanwege afkomst is zeker niet goed.
Een politieke vluchteling moet ongeacht zijn herkomst hier tijdelijk kunnen blijven.
Aan huwelijksimmigratie kan je (moet je) eisen stellen om niet een ongebreidelde stroom immigranten te krijgen, maar ook hier is het onderscheid op land van herkomst niet goed te noemen.
Jij snapt het.quote:Conclussie: we moeten het debat niet door 'deze' mensen laten gijzelen. We moeten niet alle vrijheden willen afschaffen omdat relatief veel mensen uit relatief weinig groepen die vrijheden misbruiken. Dat geldt ook op het gebied van huwelijksmigratie of migratie van wetenschappers.
Het selecteren van migranten leidt daardoor juist tot minder discriminatie!
Minder mensen 'die het verpesten door de meerderheid' dus een beter algemeen beeld van buitenlanders.quote:Hoe kan iets wat discriminerend is (Onderscheid maken/selecteren op leeftijd), leiden tot minder discriminatie? Leg me dat eens uit.
Ah, dus alleen mensen die "het niet verpesten voor de meerderheid" gaan we toelaten en dan is er minder discriminatie? Op zich niets mis mee, het probleem is echter dat die "meerderheid" wil selecteren op discriminerende gronden. Dat is meer zoiets als "curing the disease by killing the patient"quote:Op donderdag 29 juli 2004 15:50 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
[..]
Jij snapt het.
[..]
Minder mensen 'die het verpesten door de meerderheid' dus een beter algemeen beeld van buitenlanders.
Als je niet weet waar je het over hebt, post dan niet...quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:09 schreef Sniper het volgende:
In Nederland wordt geselecteerd op Zieligheid (TM). Het liefst gaan de sluizen open voor maatschappelijk volstrekt kansloze analfabeten uit een of andere achtergebleven geitenhoeders-gemeenschap.
Welke discriminerende gronden dan?quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:14 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ah, dus alleen mensen die "het niet verpesten voor de meerderheid" gaan we toelaten en dan is er minder discriminatie? Op zich niets mis mee, het probleem is echter dat die "meerderheid" wil selecteren op discriminerende gronden. Dat is meer zoiets als "curing the disease by killing the patient"
Ach ja, jouw beeld van buitenlanders is nogal vertekend. Ik neem aan dat je in de COA-branche zit?quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:15 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je het over hebt, post dan niet...![]()
Nederland is een kansarmen-magneet. Dat is een feit.quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:15 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je het over hebt, post dan niet...![]()
Dat is de laatste tijd veranderd. Als onder paars zijn de regels voor asielzoekers enorm verscherpt. Terwijl men juist van de importbruidjes afwilde...quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:18 schreef Sniper het volgende:
[..]
Nederland is een kansarmen-magneet. Dat is een feit.
Van mij mogen asielzoekers meer worden geremd dan buitenlandse partners.quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:21 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
[..]
Dat is de laatste tijd veranderd. Als onder paars zijn de regels voor asielzoekers enorm verscherpt. Terwijl men juist van de importbruidjes afwilde...
Het is niet zo moeilijk: als er minder buitenlanders worden gediscrimineerd, dan is er minder discriminatie.quote:Hoe kan iets wat discriminerend is (Onderscheid maken/selecteren op leeftijd), leiden tot minder discriminatie? Leg me dat eens uit.
Ik denk dat ze er niet onderuit komen.quote:Op donderdag 29 juli 2004 18:34 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
Je hebt helemaal gelijk PimK maar de Nederlandse politiek is niet zo dol op het aanpakken van specifieke groepen, helaas.
/
Besef dat iedere succesvolle politieke carriere in een mislukking eindigt.quote:Op donderdag 29 juli 2004 18:34 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
De_Rode_Brigade droomt om minister-president te worden en dit land op het juiste spoor te zetten.
Ja, doei, je leest maar even terugquote:Op donderdag 29 juli 2004 16:16 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
[..]
Welke discriminerende gronden dan?
Tijd voor politiek incorrect?
![]()
Nope, in die branche zit ik niet.quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:17 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
[..]
Ach ja, jouw beeld van buitenlanders is nogal vertekend. Ik neem aan dat je in de COA-branche zit?
Mja, als op 4 na beste land om in te wonen (Volgens de laatste ranglijst), zal Nederland best kansarmen aantrekken, die willen immers ook lekker kunnen leven.quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:18 schreef Sniper het volgende:
[..]
Nederland is een kansarmen-magneet. Dat is een feit.
Mja, hier kan zelfs ik niet omheenquote:Op donderdag 29 juli 2004 18:24 schreef Pimk het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk: als er minder buitenlanders worden gediscrimineerd, dan is er minder discriminatie.
Als ik full-time werk en meer verdien dan mijn collega die hetzelfde werk part-time doet, dan is dat wel onderscheid maar geen discriminatie. Met andere woorden, naarmate straffen en beloningen dichter komen te liggen bij degene die ze veroorzaken, is er minder discriminatie Als er een conflict is tussen de Nederlandse cultuur en de Verweggistaanse cultuur en dit eindigt in Nederlandse regelgeving, laat die dan betrekking hebben op immigratie uit Verweggistan en niet op alle allochtonen. De rest van de allochtonen kun je met rust laten, hen hinderen is a) niet aardig en b) erg slecht voor de economie.
Ik ben het eens met degenen die zeggen dat je niet per land regelgeving kunt bedenken, maar uiteindelijk worden de problemen rondom integratie veroorzaakt door relatief veel mensen uit relatief weinig moederlanden. Een lijst landen vanwaaruit huwelijksmigratie op extra eisen stuit, zou moeten volstaan.
Ik begrijp niet wat het juridische probleem is. Natuurlijk moet er een nieuwe wet worden aangenomen maar daarna kan het.quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mja, hier kan zelfs ik niet omheen
Maar zoals je zelf al zegt, ik ben bang dat het juridisch (en eerlijk gezegd ook ethisch) niet te verdedigen valt als je extra eisen gaat stellen aan bepaalde landen, alleen maar omdat hun migratiecijfer te hoog is, alhoewel dit wel het probleem bij de wortel aanpakt en de rest van de migratie buiten schot houdt.
Mja, dat verschil is er al, aangezien mensen uit Australie en Canada zijn vrijgesteld van de MVV-vereiste...quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:41 schreef Pimk het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat het juridische probleem is. Natuurlijk moet er een nieuwe wet worden aangenomen maar daarna kan het.
Volgens mij is het juridisch zeer goed mogelijk dat de Nederlandse ambassade in Turkije andere regels hanteert bij de toekenning van de Machtiging Voorlopig Verblijf (ons soort mensen noemt dat "een visum") dan de Nederlandse ambassade in Australië of Canada.
Ik denk dat het voldoende is als er geen MVV's meer worden verstrekt vanuit Nederlandse ambassades in Noord-Afrika, in het Midden-Oosten en in een aantal Aziatische landen aan mensen die geen academische titel hebben. Het aanvragen van de MVV moet bovendien gebeuren in het land waarvan de aanvrager de nationaliteit heeft.quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:59 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mja, dat verschil is er al, aangezien mensen uit Australie en Canada zijn vrijgesteld van de MVV-vereiste...
Je zal je toch, wil je het indammen, je op meer discutable gronden moeten begeven.
Waarom is het niet ethisch te verdedigen? De VS, een van de meest tolerantse landen ter wereld naar minderheden toe, heeft ook een aantal landen buitengesloten van de Greencard loterij. En om in aanmerking te komen voor de loterij moet je aan heel wat eisen voldoen (taalbeheersing+opleiding). Dus ik zie het probleem niet.quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mja, hier kan zelfs ik niet omheen
Maar zoals je zelf al zegt, ik ben bang dat het juridisch (en eerlijk gezegd ook ethisch) niet te verdedigen valt als je extra eisen gaat stellen aan bepaalde landen, alleen maar omdat hun migratiecijfer te hoog is, alhoewel dit wel het probleem bij de wortel aanpakt en de rest van de migratie buiten schot houdt.
Het aanvragen van de MVV moet allang gebeuren in het land waarvan de aanvrager de nationaliteit heeft. Dat is al jaren zo.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:35 schreef Pimk het volgende:
[..]
Ik denk dat het voldoende is als er geen MVV's meer worden verstrekt vanuit Nederlandse ambassades in Noord-Afrika, in het Midden-Oosten en in een aantal Aziatische landen aan mensen die geen academische titel hebben. Het aanvragen van de MVV moet bovendien gebeuren in het land waarvan de aanvrager de nationaliteit heeft.
Op die manier wordt zo'n 90% van de immigratie geremd zonder de negatieve gevolgen.
Klopt, en ik vind dus dat het aanvragen van een MVV in een groot aantal landen fors makkelijker gemaakt kan worden en in sommige landen fors moeilijker.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:16 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het aanvragen van de MVV moet allang gebeuren in het land waarvan de aanvrager de nationaliteit heeft. Dat is al jaren zo.
Unesco heeft een lijst met universiteiten die toegang bieden tot hoger onderwijs. Het hebben van een diploma van een universiteit die op deze lijst staat, is al lang een vereiste om in de kenniseconomie werkzaam te zijn. Dit is verder alleen relevant voor de landen waarin het aanvragen van een MVV moeilijker gemaakt moet worden. Overigens is een Bacheloriaat (internationaal gezien) al een academische titel.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:16 schreef Vhiper het volgende:
Verder loop je weer tegen internationale bezwaren aan als je zo diepgaand (Academische titel) onderscheid gaat maken op onderwijs, verder, is een academische titel uit verweggistan evenveel waard als een Nederlandse titel?
Op welke grond? Dat is het probleem waar je tegen aan loopt. Op welke grond kan jij het verantwoorden dat er verschillende regels gelden voor verschillende landen, zonder je op zwak ijs te begeven? (Ik ben het op zich met je eens, maar hoe kan je het realistisch maken?)quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:46 schreef Pimk het volgende:
[quote]Klopt, en ik vind dus dat het aanvragen van een MVV in een groot aantal landen fors makkelijker gemaakt kan worden en in sommige landen fors moeilijker.
Mja, toch is dit niet iets wat je kan toepassen op huwelijksmigratie, maar alleen op arbeidsmigratie. Bij huwelijksmigratie moet je gaan afvragen wat je wil, nl het fundamentele mensenrecht op een gezin respecteren of niet? Ik zie het CDA dit nog niet doen, doen ze dat wel, verliezen ze een flink stuk geloofwaardigheid als zogenaamde partij waar het gezin hoog in het vaandel staat...quote:Unesco heeft een lijst met universiteiten die toegang bieden tot hoger onderwijs. Het hebben van een diploma van een universiteit die op deze lijst staat, is al lang een vereiste om in de kenniseconomie werkzaam te zijn. Dit is verder alleen relevant voor de landen waarin het aanvragen van een MVV moeilijker gemaakt moet worden. Overigens is een Bacheloriaat (internationaal gezien) al een academische titel.
Komen er nauwelijks in?quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:24 schreef Vhiper het volgende:
Maar goed, aantrekken en toelaten zijn twee verschillende dingen en al sinds jaar en dag komen ze er nauwelijks in.
Dat wordt gerespecteerd: Gezin kun je stichten als je voldoet aan criteria.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 11:07 schreef Vhiper het volgende:
Bij huwelijksmigratie moet je gaan afvragen wat je wil, nl het fundamentele mensenrecht op een gezin respecteren of niet?
Omdat jij het hebt over een fundamenteel recht?quote:Ik zie het CDA dit nog niet doen, doen ze dat wel, verliezen ze een flink stuk geloofwaardigheid als zogenaamde partij waar het gezin hoog in het vaandel staat...
Die tweede kolom geeft wel een slecht beeld van het aantal immigranten, omdat zowel Maxima er in zit (nieuwkomer), als Amalia, onze nieuwe allochtoon die hier geboren is. Amalia is wel allochtoon maar geen immigrant. Van die 3 miljoen allochtonen zullen er nog wel meer kinderen hebben gekregen, lijkt me niet zo gek.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:52 schreef hace_x het volgende:
[..]
Komen er nauwelijks in?
Tijd voor de feiten.
Percentage stijging van allochtonen in de afgelopen jaren :
Jaar, aantal autochtonen, aantal allochtonen, percentage:
1999 13060991 2699234 0,206
2000 13088648 2775302 0,212
2001 13116851 2870224 0,218
2002 13140336 2964949 0,225
2003 13153814 3038758 0,231
2004 13169880 3088152 0,234
Vhiper, doe je oogkleppen nou eens af en stop met liegen.
Tweede keer dat je me voor leugenaar uitmaakt, is het nou een keer afgelopen?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:52 schreef hace_x het volgende:
[..]
Komen er nauwelijks in?
Tijd voor de feiten.
Percentage stijging van allochtonen in de afgelopen jaren :
Jaar, aantal autochtonen, aantal allochtonen, percentage:
1999 13060991 2699234 0,206
2000 13088648 2775302 0,212
2001 13116851 2870224 0,218
2002 13140336 2964949 0,225
2003 13153814 3038758 0,231
2004 13169880 3088152 0,234
Vhiper, doe je oogkleppen nou eens af en stop met liegen.
Dat 'mensenrecht' wordt dus geschonden omdat relatief veel mensen uit relatief weinig groepen er misbruik van maken. Dat komt omdat er onrechtvaardige eisen gesteld worden aan huwelijksimmigratie. Als je oom een shaormazaak heeft, heb je snel een jaarcontract geregeld. Maar anders kan het knap lastig worden: jonge academici werken vaak op korte termijn contracten en komen pas na drie jaar werken in aanmerking voor huwelijksimmigratie.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 11:07 schreef Vhiper het volgende:
Mja, toch is dit niet iets wat je kan toepassen op huwelijksmigratie, maar alleen op arbeidsmigratie. Bij huwelijksmigratie moet je gaan afvragen wat je wil, nl het fundamentele mensenrecht op een gezin respecteren of niet? Ik zie het CDA dit nog niet doen, doen ze dat wel, verliezen ze een flink stuk geloofwaardigheid als zogenaamde partij waar het gezin hoog in het vaandel staat...
Je trekt conclusies op verkeerde gronden.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 11:26 schreef Vhiper het volgende:
huidige migratiebeleid jaagt dus voornamelijk de westerse (Vaak kansrijke) migrant weg, terwijl het minder invloed heeft op de migratie van niet westerse migranten.
Je hebt Lies, damned lies and statistics: Het hangt er maar vanaf welke periode je pakt. Als je de jaarcijfers vanaf 1960 tot nu neemt, loopt het de laatste 10 jaar de spuigaten uit met slechts een hele lichte daling de laatste 2 jaar.quote:Verder is jouw stelling dat ik lieg over het feit dat migranten er niet zo snel meer in komen, dus onzin, aangezien de immigratie in het geheel is gedaalt. Ik wacht geduldig op, weer, jouw excuses.
Niet zo huilen PimK. Die paar gevallen die net even buiten jouw beperkte definitie "westers" vallen maken de cijfers niet zodanig significant anders dat je er andere conclusies uit moet trekkenquote:Het CBS hanteert een erg vreemde definitie van het woord allochtoon. Volgens hen is een Japanner of een Indonesier wél een Westerling.... Maar Prinses Maxima is geen Westerse immigrant volgens de CBS definitie!
Je blijft wel hameren op dat stokpaardje van relatief veel mensen uit relatief weinig groepen he?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:09 schreef Pimk het volgende:
Dat 'mensenrecht' wordt dus geschonden omdat relatief veel mensen uit relatief weinig groepen er misbruik van maken.
Die eisen moeten juist veel strenger man. Zie de andere draad.quote:Dat komt omdat er onrechtvaardige eisen gesteld worden aan huwelijksimmigratie.
Ja: Dan moet er maar onderzocht worden hoeveel werknemers de shoarmazaak kan onderhouden en of die jaarcontracten eigenlijk wel kloppen. Oftewel: Die twee groepen A en B moet je nog strenger controleren. Met juist nog meer eisen in plaats van net te doen alsof je het kan wegwuiven.quote:Als je oom een shaormazaak heeft, heb je snel een jaarcontract geregeld.
Wat nou 'pas'? Mag van mij naar vijf jaar.quote:Maar anders kan het knap lastig worden: jonge academici werken vaak op korte termijn contracten en komen pas na drie jaar werken in aanmerking voor huwelijksimmigratie.
Onzin. Het probleem kan zich ook voordoen bij Duitsers of Fransen. Jij wil een discriminerende maatregel op grond van nationaliteit, en dat moet je niet willen. Je moet algemene regels stellen om misbruik te voorkomen. Voorkomen moet je doen voor iedereen, niet alleen voor bepaalde groepen.quote:Ik zou zeggen: maak huwelijksmigratie onmogelijk vanuit bepaalde landen waaruit relatief veel immigranten wiens cultuur momenteel nogal botst met de Nederlandse, dan beperk je het probleem tot de groep waar het probleem zich voortdoet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |