abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20831299
Wat vinden jullie ervan? Is de tijd van minder politiek correct juist nu nodig? Er zijn problemen in deze samenleving waar weinig politici zich aan durven te wagen. Door deze problemen te negeren vergroot je ze. Rechts extremisme rukt op in Nederland, mede door het falen van de Nederlandse politiek.

Het is duidelijk wat het volk wil en Pim F. was een soort uitlaatklep voor de opgekropte woede. Hij was wel een uitlaatklep die dingen niet zo genuanceerd bracht ('Moslimcultuur is achterlijk' bijvoorbeeld) maar in mijn ogen zat hij op het goede spoor. Hij bracht het niet zo genuanceerd waardoor veel mensen hem met rechts extremisten vergeleken maar de media en de toenmalige politici hadden het mis.

Het terrorisme gedijt in Nederland. Of dat nou aan het gebrek aan daadkrachtige wetten komt (of juist aan wetten die zogenaamd onze privacy moeten beschermen) of aan het ontoereikendheid van onze politie/justitie apparaat komt, weet ik niet. Maar er moet iets gebeuren.

Er worden dagelijks beelden uitgezonden of reportages gebracht over moslimterroristen. Ook komen er steeds meer geluiden dat er aanslagen gepleegd kunnen gaan worden in Nederland. Het beeld van een slappe Nederlandse rechtssysteem wordt versterkt, en dus ook het beeld van 'de moslim' die zijn gang kan gaan zonder opgepakt te worden. Waardoor JUIST de moslimbevolking in Nederland met de nek aangekeken wordt.

Het wordt eens tijd dat het beeste bij de naam genoemd wordt en er daadkrachtig opgetreden wordt. Men wil dat huwelijksmigratie uit Marokko en Turkije aan banden gelegd wordt. Doe dat dan, zonder er omheen te draaien. Juist door het onbesluitvaardigheid van de politici is de kans groot dat er een veel enger persoontje aan de macht komt dan iemand die dingen gewoon aanpakt zonder dat hij bepaalde bevolkingsgroepen discrimineert.

Allochtone randgroepjongeren worden niet aangepakt uit angst om voor racist uitgemaakt te worden, of als de politiek eindelijk eens iets besluit kan het niet uitgevoerd worden doordat het politieapparaat niet capabel genoeg is.

Mijn stelling is: Doe iets voordat het echt uit de hand loopt en we Tweede Wereldoorlog tafarelen krijgen.

Dit is geen 'Geef al op links topic' of 'Laten we met z'n allen Pim gaan prijzen topic'

[ Bericht 3% gewijzigd door De_Rode_Brigade op 24-07-2004 18:35:22 ([sub]) ]
*** In times of war we need to sacrifise the godless pacifist scum first ***
pi_20831443
Ik ben het eens met je stelling, zolangwe niet van politiek correct geheel de andere kant uitslaan. Wat er in de afgelopen twee jaar in Nederland is gebeurd is fout naar mijn mening. Het lijkt wel tegenwoordig dat alleen als je mensen, religies of bevolkingsgroepen beledigt, beschimpt of bedreigt je echt meetelt.
Dat is ook fout.
Dat heeft niets te maken met eerlijkheid, openheid en duidelijklheid (wat door politiek correctheid wordt tegengehouden). Tegelijkertijd moet ook rekening houden met de kracht van je woorden op de massa, zeker als bekende Nederlander.

[ Bericht 19% gewijzigd door hafmo op 24-07-2004 18:34:24 ]
Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee.
www.ricardokamperveen.nl
  zaterdag 24 juli 2004 @ 19:28:17 #3
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20832302
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 18:20 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
Rechts extremisme rukt op in Nederland, mede door het falen van de Nederlandse politiek.
Waar blijkt dit dan uit? Nieuw Rechts doet niks bij de Euroverkiezingen en alle centrum-rechtse partijen staan op verlies in de peilingen. Er is ook geen nieuwe Janmaat gesignaleerd, en er is al helemaal geen animo om mensen te gaan vergassen (hoewel er vast wel wat moslims zijn die zo over joden denken in ons land).

Je zou net zo goed kunnen beweren dat extreem-links oprukt met de virtuele winst van SP en GL in de peilingen, en de reeks van intimidaties uit die hoek (Fortuyn, Van Aartsen, nerstenfokers, taarten, ketchup, IS).
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 24 juli 2004 @ 19:32:00 #4
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20832350
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 18:29 schreef hafmo het volgende:
Ik ben het eens met je stelling, zolangwe niet van politiek correct geheel de andere kant uitslaan. Wat er in de afgelopen twee jaar in Nederland is gebeurd is fout naar mijn mening. Het lijkt wel tegenwoordig dat alleen als je mensen, religies of bevolkingsgroepen beledigt, beschimpt of bedreigt je echt meetelt.
Dat is ook fout.
Daar hebben we de gedachtepolitie weer. Bepaalde bevolkingsgroepen staan natuurlijk boven alle kritiek, en AHA mag uiteraard niks zeggen want dat is "ophitsen".

Hou eens op met het napraten van Marcel van Dam.
pi_20832384
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waar blijkt dit dan uit? Nieuw Rechts doet niks bij de Euroverkiezingen en alle centrum-rechtse partijen staan op verlies in de peilingen. Er is ook geen nieuwe Janmaat gesignaleerd, en er is al helemaal geen animo om mensen te gaan vergassen (hoewel er vast wel wat moslims zijn die zo over joden denken in ons land).
Onderbuikgevoelens... en laten we niet op een 'Nederlands Blok' wachten.
quote:
Je zou net zo goed kunnen beweren dat extreem-links oprukt met de virtuele winst van SP en GL in de peilingen, en de reeks van intimidaties uit die hoek (Fortuyn, Van Aartsen, nerstenfokers, taarten, ketchup, IS).
Extreem links wordt steeds brutaler. Ik betwijfel of de aanhang sterk gegroeid is.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 19:44:33 #6
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20832519
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:34 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

Onderbuikgevoelens... en laten we niet op een 'Nederlands Blok' wachten.
Die onderbuikgevoelens zijn er al sinds begin jaren 80. Alleen bleef de kritiek binnenskamers. Nu durven mensen die gevoelens en plein public bekend te maken. Dat vind ik toch winst. Ik heb toch altijd liever openlijke dan latente racisten, en de politiek correcte hypocrisie zal ik niet missen.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:38:15 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20833481
quote:

Het wordt eens tijd dat het beeste bij de naam genoemd wordt en er daadkrachtig opgetreden wordt.
Zeker, en in het verleden is gebleken dat mede door een doorgeschoten politieke correcte cultuur wat problemenzijn genegeerd. Ik weet niet of een politiek incorrecte cultuur nu de oplossing is, maar ook daarin kan je tever doorschieten en zodoende het beestje niet bij de juiste naam wordt genoemd.

Ik zie tegenwoordig al enkele voorbeelden waar door overdrijvingen, generalisaties en inspelen op angsten de problemen alleen maar dreigen te verergeren.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_20833676
quote:

Het terrorisme gedijt in Nederland. Of dat nou aan het gebrek aan daadkrachtige wetten komt (of juist aan wetten die zogenaamd onze privacy moeten beschermen) of aan het ontoereikendheid van onze politie/justitie apparaat komt, weet ik niet. Maar er moet iets gebeuren.
Hoe kom je erbij dat het terrorisme "gedijt" in Nederland ? Het is zeker niet meer maar ook niet minder dan een aantal jaren geleden.
quote:
Er worden dagelijks beelden uitgezonden of reportages gebracht over moslimterroristen. Ook komen er steeds meer geluiden dat er aanslagen gepleegd kunnen gaan worden in Nederland. Het beeld van een slappe Nederlandse rechtssysteem wordt versterkt, en dus ook het beeld van 'de moslim' die zijn gang kan gaan zonder opgepakt te worden. Waardoor JUIST de moslimbevolking in Nederland met de nek aangekeken wordt.
Kennelijk baseer je je mening op die media zonder je af te vragen of dat beeld wel terecht is. Moslimsterrorisme is een hot item vandaagdedag, en dus wordt er ook meer aandacht aan besteed. Kennelijk is dat "slappe rechtsysteem" wel in staat terrorisme aan te pakken ,de eerste aanslag moet nog komen al zie ik de kans daarop als erg klein en niet meer als een paar jaar geleden. En dat de moslimbevolking met de nek wordt aangekeken is niet de schuld van terroristen maar van Nederlands die geen onderscheid kunnen of willen maken.

20 Jaar geleden was er al moslimterrorisme, maar kennelijk was de noodzaak er niet om de moslim bevolking hier te agrwanen. En ja, mede dankzij figuren als Fortuyn zitten we nu met deze sfeer in Nederland. Een gevaarlijke populist die de resultaten van zijn eigen handelen niet kon overzien.
quote:
Het wordt eens tijd dat het beeste bij de naam genoemd wordt en er daadkrachtig opgetreden wordt. Men wil dat huwelijksmigratie uit Marokko en Turkije aan banden gelegd wordt. Doe dat dan, zonder er omheen te draaien. Juist door het onbesluitvaardigheid van de politici is de kans groot dat er een veel enger persoontje aan de macht komt dan iemand die dingen gewoon aanpakt zonder dat hij bepaalde bevolkingsgroepen discrimineert.
We kennen in Nederland een grondwet waardoor je niet enkel marokkanen en turken kunt beperken in hun vrijheid. En dat is maar goed ook. Je kunt dus het beestje wel bij de naam noemen, je schiet er alleen geen hol mee op. Het levert je wel stemmen op.
quote:
Allochtone randgroepjongeren worden niet aangepakt uit angst om voor racist uitgemaakt te worden, of als de politiek eindelijk eens iets besluit kan het niet uitgevoerd worden doordat het politieapparaat niet capabel genoeg is.
Wat een flauwekul, allochtone randgroepjongeren werden zelfs onder Paars al aangepakt.
quote:
Mijn stelling is: Doe iets voordat het echt uit de hand loopt en we Tweede Wereldoorlog tafarelen krijgen.

Dit is geen 'Geef al op links topic' of 'Laten we met z'n allen Pim gaan prijzen topic'
En welk 'iets' had jij in gedachte dan ? Het is makkelijk roepen dat het beter moet, maar kom dan eens met een oplossing. En dan wel realistische, en niet "schop ze de grens over".
pi_20833725
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:32 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Daar hebben we de gedachtepolitie weer. Bepaalde bevolkingsgroepen staan natuurlijk boven alle kritiek, en AHA mag uiteraard niks zeggen want dat is "ophitsen".

Hou eens op met het napraten van Marcel van Dam.
Je kunt wel stellen dat jouw mening de nieuwe politieke correctheid is. Durf het eens op te nemen voor allochtonen of moslims in het bijzonder, of ga eens niet mee in de constante stroom braaksel die er over de Islam wordt gegooid en je bent een linkse lul die de waarheid niet wil zien. Wenselijk ? Nee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2004 20:52:09 ]
pi_20833995
quote:
Zeker, en in het verleden is gebleken dat mede door een doorgeschoten politieke correcte cultuur wat problemenzijn genegeerd. Ik weet niet of een politiek incorrecte cultuur nu de oplossing is, maar ook daarin kan je tever doorschieten en zodoende het beestje niet bij de juiste naam wordt genoemd.

Ik zie tegenwoordig al enkele voorbeelden waar door overdrijvingen, generalisaties en inspelen op angsten de problemen alleen maar dreigen te verergeren.
Kun je dan enkele voorbeelden noemen waar problemen dreigen te verergeren door generalisaties en overdrijvingen?
quote:
Hoe kom je erbij dat het terrorisme "gedijt" in Nederland ? Het is zeker niet meer maar ook niet minder dan een aantal jaren geleden.
Hoe ik kan stellen hoe terrorisme gedijt? Omdat terroristen tot sindskort (volgens mij) niet veroordeeld konden worden door bewijs dat werd verzameld door de AIVD. Omdat een potentiele terrorist vrijgesproken wordt en daarna rustig thuis verder gaat met plannetjes smeden totdat hij weer opgepakt wordt. Maar om een of andere ACHTERLIJKE reden wordt een potentiele terrorist op straat gezet in afwachting van zijn proces.
quote:
Kennelijk baseer je je mening op die media zonder je af te vragen of dat beeld wel terecht is. Moslimsterrorisme is een hot item vandaagdedag, en dus wordt er ook meer aandacht aan besteed. Kennelijk is dat "slappe rechtsysteem" wel in staat terrorisme aan te pakken ,de eerste aanslag moet nog komen al zie ik de kans daarop als erg klein en niet meer als een paar jaar geleden. En dat de moslimbevolking met de nek wordt aangekeken is niet de schuld van terroristen maar van Nederlands die geen onderscheid kunnen of willen maken.
Daarom moet er een PR-unit komen die het beeld van een slappe rechtssysteem wegneemt... hoewel dat nogal moeilijk wordt..
quote:
20 Jaar geleden was er al moslimterrorisme, maar kennelijk was de noodzaak er niet om de moslim bevolking hier te agrwanen. En ja, mede dankzij figuren als Fortuyn zitten we nu met deze sfeer in Nederland. Een gevaarlijke populist die de resultaten van zijn eigen handelen niet kon overzien.
En 20 jaar geleden werd De Vrije Wereld niet bedreigd door moslimterroristen. En gelukkig heeft Fortuyn het stilzwijgen verbroken of we zaten binnen de kortste keren ECHT met een probleem. In de Balkan werd ook iedereen het zwijgen opgelegd tijdens de communisten. Maar toen ze eenmaal weg waren barstte de bom los.
quote:
We kennen in Nederland een grondwet waardoor je niet enkel marokkanen en turken kunt beperken in hun vrijheid. En dat is maar goed ook. Je kunt dus het beestje wel bij de naam noemen, je schiet er alleen geen hol mee op. Het levert je wel stemmen op.
Waarom zou je turken en marokkanen niet beperken in hun vrijheid? Net zoals Nederland alle immigratie kan verbieden vanuit China bijvoorbeeld kan het hetzelfde doen met turkije en marokko. Natuurlijk mogen de rechten van Nederlandse staatsburgers niet geschonden worden.
quote:
En welk 'iets' had jij in gedachte dan ? Het is makkelijk roepen dat het beter moet, maar kom dan eens met een oplossing. En dan wel realistische, en niet "schop ze de grens over".
Daadkrachtig optreden tegen problemen die met etniciteit te maken hebben zonder voor racist uitgemaakt te worden. En misschien een landelijke campagne die juist voor saamhorigheid zou moeten zorgen onder het volk.
pi_20834165
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 21:06 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

En 20 jaar geleden werd De Vrije Wereld niet bedreigd door moslimterroristen. En gelukkig heeft Fortuyn het stilzwijgen verbroken of we zaten binnen de kortste keren ECHT met een probleem. In de Balkan werd ook iedereen het zwijgen opgelegd tijdens de communisten. Maar toen ze eenmaal weg waren barstte de bom los.
[..]
Wat een onzin, er zijn al talloze aanslagen en gijzelingen geweest in het verleden. En welk stilzwijgen rond terrorisme heeft Fortuyn verbroken ? Fortuyn heeft er enkel voor gezorgd dat elke Islamiet tegenwoordig als potentieel terrorist wordt gezien. Nou, hulde.
quote:
Waarom zou je turken en marokkanen niet beperken in hun vrijheid? Net zoals Nederland alle immigratie kan verbieden vanuit China bijvoorbeeld kan het hetzelfde doen met turkije en marokko. Natuurlijk mogen de rechten van Nederlandse staatsburgers niet geschonden worden.
[..]
Het gaat om personen met een Nederlands paspoort die iemand uit het buitenland willen huwen, en elke Nederlandse staatsburger is voor de wet gelijk. Je kunt dus niet verbieden om mensen uit Marokko of Turkije te huwen.
quote:
Daadkrachtig optreden tegen problemen die met etniciteit te maken hebben zonder voor racist uitgemaakt te worden. En misschien een landelijke campagne die juist voor saamhorigheid zou moeten zorgen onder het volk.
En welke problemen hebben zoal als oorzaak etniciteit

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2004 21:17:40 ]
pi_20834286
quote:
Wat een onzin, er zijn al talloze aanslagen en gijzelingen geweest in het verleden. En welk stilzwijgen rond terrorisme heeft Fortuyn verbroken ? Fortuyn heeft er enkel voor gezorgd dat elke Islamiet tegenwoordig als potentieel terrorist wordt gezien. Nou, hulde.
Hmm... talloze? grappig dat je dat zegt. Dan kun je in ieder geval een stuk of 20 opnoemen als het er zoveel waren. En vergeet niet, in De Vrije Wereld en door moslimterroristen.

Ik zeg nergens dat hij stilzwijgen rondom terroristen heeft verbroken. Ik zeg enkel dat men niet meer bang is om voor racist uitgemaakt te worden als hij klaagt over een groep marokkaanse randgroepjongeren.
quote:
Het gaat om personen met een Nederlands paspoort die iemand uit het buitenland willen huwen, en elke Nederlandse staatsburger is voor de wet gelijk. Je kunt dus niet verbieden om mensen uit Marokko of Turkije te huwen.
Wel dus. Een turkse nederlander kan met elke vrouw van de wereld trouwen behalve iemand uit Turkije of Marokko. Dit hoeft natuurlijk niet zo drastisch allemaal. Er kunnen ook quota's sidekick opgesteld worden.
quote:
En welke problemen hebben zoal als oorzaak etniciteit
Struisvogel politiek enzo.... *de wekker gaat.
pi_20834334
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 21:24 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Hmm... talloze? grappig dat je dat zegt. Dan kun je in ieder geval een stuk of 20 opnoemen als het er zoveel waren. En vergeet niet, in De Vrije Wereld en door moslimterroristen.
Nou ja, iig 2 bekende alvast; Lockerbie en de gijzeling van Israelische sporters tijdens de olympische spelen.
quote:
Ik zeg nergens dat hij stilzwijgen rondom terroristen heeft verbroken. Ik zeg enkel dat men niet meer bang is om voor racist uitgemaakt te worden als hij klaagt over een groep marokkaanse randgroepjongeren.
[..]
'Vroeger' werd je dan ook niet voor racist uitgemaakt. Wel als je zei "weer die kutmarokkanen". Niet meer dan terecht lijkt me.
quote:
Wel dus. Een turkse nederlander kan met elke vrouw van de wereld trouwen behalve iemand uit Turkije of Marokko. Dit hoeft natuurlijk niet zo drastisch allemaal. Er kunnen ook quota's sidekick opgesteld worden.
[..]
Nee, dat kan dus grondwettelijk niet.
quote:
Struisvogel politiek enzo.... *de wekker gaat.
Ah, ik ben een struisvogel. Je zou ook gewoon antwoord kunnen geven natuurlijk, zeker als het antwoord zo voor de hand moet liggen jouw post lezende.
pi_20834343
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 21:24 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
Wat is "De Vrije Wereld" nou weer?

In en tegen het Westen zijn in ieder geval wel wat aanslagen geweest. Parijs, München, New York, Libanon, Lockerbie. Onder andere.

[ Bericht 1% gewijzigd door Monidique op 24-07-2004 21:28:44 (lockerbie, ja) ]
  zaterdag 24 juli 2004 @ 21:28:32 #15
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20834351
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:51 schreef gelly het volgende:

Je kunt wel stellen dat jouw mening de nieuwe politieke correctheid is. Durf het eens op te nemen voor allochtonen of moslims in het bijzonder, of ga eens niet mee in de constante stroom braaksel die er over de Islam wordt gegooid en je bent een linkse lul die de waarheid niet wil zien. Wenselijk ? Nee.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat men niet inhoudelijk met Wilders en AHA in debat gaat, maar alleen praat over "de toon van het debat", "schreeuwerigheid", "dat kapsel" en "beledigen van moslims".

Kom eens met argumenten tegen de ideeen van die mensen, in plaats van dat Van Dam-geblaat over respect en zo. Want dat is inhoudelijk leeg.

Tevens is het een recht van ieder Nederlands staatsburger om zijn of haar visie over de islam te geven en mag die mening ook in het parlement vertegenwoordigd worden. Bestrijd die mening dan met feiten, en niet met dit Volkskrant-gelul. Want het anti-islamisme is gebaseerd op feiten en ervaringen en nauwelijks op vooroordelen.

Want waar bestaat die stroom "braaksel" uit? Afkeer van onthoofdingen, fundamentalistische baardapen, wandelende tenten, antisemitisme, eerwraak, homohaat en vrouwenbesnijdenis met een glasscherf soms? Is dat zo onredelijk? Of veeg je dat liever onder het tapijt?
  zaterdag 24 juli 2004 @ 21:29:01 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20834358
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 21:06 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Kun je dan enkele voorbeelden noemen waar problemen dreigen te verergeren door generalisaties en overdrijvingen?
Bijvoorbeeld de Islam en terrorisme. Er zijn nu enkele zeer politiek incorrecte mensen (users) die terrorisme gelijkstellen aan de Islam en vica versa. Zo'n generalisatie waar je miljoenen, zo niet miljarden, mensen in verband brengt met terrorisme is zeker niet een verbetering van de situatie.

Natuurlijk, je kan het hebben over de invloed van de Islam op het huidige globale terrorisme, maar je kan ook tever gaan. En zo'n polarisatie levert verkeerde tegenstellingen op. In plaats van "terroristen vs niet-terroristen" krijg je "moslims vs de rest". Dan benoem het probleem dus niet bij de juiste naam, en de bijbehorende aanpak gaat dan ook niet werken.
pi_20834391
Er staat vandaag een aardig (niet geniaal) stukje in de NRC. Over het verschil tussen Marokkanen en moslims. Tegenwoordig is iedere Marokkaan wel een moslim, terwijl het soms geen ruk te maken heeft met de religie.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 21:31:17 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20834399
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 21:28 schreef PJORourke het volgende:

geblaat over respect en zo. Want dat is inhoudelijk leeg.
Ja, dat blijkt.
pi_20834413
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 21:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat men niet inhoudelijk met Wilders en AHA in debat gaat, maar alleen praat over "de toon van het debat", "schreeuwerigheid", "dat kapsel" en "beledigen van moslims".
Het is de toon die de discussie vorm geeft. Beledig je je discussiepartner al bij voorbaat dan kun je niet verwachten dat er een normaal gesprek plaats vindt. Dus als je een discussie wilt hebben om de situatie te verbeteren dan begin je niet met je gesprekspartners uit te maken voor aanhangers van een pedofiel of van een achterlijke leefwijze. Les 1 in communicatie lijkt me, iets dat Ali en Wilders nog niet hebben gehad kennelijk.
pi_20834549
quote:
Nou ja, iig 2 bekende alvast; Lockerbie en de gijzeling van Israelische sporters tijdens de olympische spelen.
Net zei je talloze. Lockerbie inderdaad. Israëli's zijn eigenlijk geen europeanen maar omdat het in Europa gebeurde vooruit dan maar. München, bedoel je de Hezbollah gijzeling? New York is meer recent. Uitgevoerd door Ramzi Youssef, laatst nog een boek over gelezen.
quote:
Nee, dat kan dus grondwettelijk niet.
We kunnen wel degelijk eisen stellen aan mensen die hier binnenkomen en hun land van herkomst. Net zoals de VS bijvoorbeeld een quota heeft van 50.000 mensen die jaarlijks in aanmerking komen voor een greencard. Sommige landen zijn uitgesloten van deelname. Zoiets moeten wij ook invoeren. Terwijl jij het gelijk als 'tegen de grondwet' bestempelt, en dus racistisch van aard. Word ik monddood gemaakt?
quote:
Ah, ik ben een struisvogel. Je zou ook gewoon antwoord kunnen geven natuurlijk, zeker als het antwoord zo voor de hand moet liggen jouw post lezende.
Ok, sommige bevolkinggroepen (marokkanen...) zijn buiten proporties crimineel in Nederland. Je zou dat kunnen aanpakken door meer aandacht te kunnen besteden aan criminaliteitspreventie specifiek op die groepen gericht.
quote:
Wat is "De Vrije Wereld" nou weer?
Vrij Westen, VS+EU
quote:
Bijvoorbeeld de Islam en terrorisme. Er zijn nu enkele zeer politiek incorrecte mensen (users) die terrorisme gelijksteld aan de Islam en vica versa. Zo'n generalisatie waar je miljoenen, zo niet miljarden, mensen in verband brengt met terrorisme is zeker niet een verbetering van de situatie.
Laat ik je maar een recent voorbeeldje geven. Ik heb sindskort een man ontmoet (waar en hoe doet er niet toe) en we kwamen tijdens onze gesprekken bij Moscowiz uit. Toen begon hij erover hoe 'joden' de media beheersen, hoe zij holocaust buiten proporties hebben geblazen, hoe zij palestijnen onderdrukken. En het ergste is dat het een erg aardige man is. Zijn aard, persoonlijkheid, is erg warm en vriendelijk, maar zijn politieke overtuiging is 'evil'. Zou het iets met de islam te maken hebben?
  zaterdag 24 juli 2004 @ 21:44:08 #21
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20834644
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 21:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is de toon die de discussie vorm geeft. Beledig je je discussiepartner al bij voorbaat dan kun je niet verwachten dat er een normaal gesprek plaats vindt. Dus als je een discussie wilt hebben om de situatie te verbeteren dan begin je niet met je gesprekspartners uit te maken voor aanhangers van een pedofiel of van een achterlijke leefwijze. Les 1 in communicatie lijkt me, iets dat Ali en Wilders nog niet hebben gehad kennelijk.
Begin jaren negentig werd kritiek t.o.v. buitenlanders altijd met de volgende zin beantwoord:

"Jij racist"

Dat werden dus mooie gesprekken, met veel respect van de kant van je gesprekspartner.

Misschien moeten we eens ophouden alles op z'n Nederlands uit te willen praten/polderen. Je hebt o.a.te maken met fundamentalisten en geindoctrineerde gekken. Daar valt niet mee te praten en dat moeten we eens accepteren.

AHA en Wilders zijn ook geen dialoog aangegaan. Het is geen gesprek. Ze geven gewoon hun mening en benadrukken iedere keer dat ze het over een kleine minderheid hebben die helaas in ons land aanwezig is. En dat mensen het zat zijn te buigen voor die groep. Ze stellen vervolgens eisen aan nieuwkomers, die hard maar redelijk zijn als je in dit land wilt slagen.

Kortom, een andere aanpak dan de multikulti methode van Cohen. Geen dialoog met nepbesturen, maar gewoon een oproep tot actie richtng de regering.

Het zou overigens hypocriet zijn Mohammed geen pedofiel te noemen want dat noemen we Dutroux ook. Moeten we Mohammed dan anders noemen omdat hij toevallig door een bepaalde groep voor profeet wordt aangezien?
pi_20834724
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 21:39 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Ok, sommige bevolkinggroepen (marokkanen...) zijn buiten proporties crimineel in Nederland. Je zou dat kunnen aanpakken door meer aandacht te kunnen besteden aan criminaliteitspreventie specifiek op die groepen gericht.
Heeft dat met etniciteit te maken of met sociaal-economische eigenschappen ? Feit is dat veel marokkanen sociaal-economisch onderaan bungelen in onze maatschappij, en dus veel sneller in criminaliteit vervallen. Overigens zijn antillianen in ons land proportioneel nog veel meer vertegenwoordigt in de criminaliteit, toch hoor je daar geen hond over. Het heeft dus geen hol met etniciteit te maken, of het is een factor van klein belang.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 21:53:11 #23
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20834824
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 21:48 schreef gelly het volgende:

Overigens zijn antillianen in ons land proportioneel nog veel meer vertegenwoordigt in de criminaliteit, toch hoor je daar geen hond over.
Dat zou wel eens kunnen zijn omdat het rijksgenoten zijn. Ze worden getolereerd uit historisch besef.
pi_20834836
quote:
Heeft dat met etniciteit te maken of met sociaal-economische eigenschappen ? Feit is dat veel marokkanen sociaal-economisch onderaan bungelen in onze maatschappij, en dus veel sneller in criminaliteit vervallen. Overigens zijn antillianen in ons land proportioneel nog veel meer vertegenwoordigt in de criminaliteit, toch hoor je daar geen hond over. Het heeft dus geen hol met etniciteit te maken, of het is een factor van klein belang.
Ik hoor anders veel berichten over antillianen, hoewel de laatste paar weken het aantal is afgenomen.
quote:
Feit is dat veel marokkanen sociaal-economisch onderaan bungelen in onze maatschappij
Mooi dat hebben we vastgesteld. Gaan we er nog iets aan doen? (met etniciteit stelde ik slechts vast dat het in die groepen vaker voorkwam, niet dat etniciteit de reden is.)
quote:
Daadkrachtig optreden tegen problemen die met etniciteit te maken hebben zonder voor racist uitgemaakt te worden.
Maar met de rest van mijn punten ben je het eens neem ik aan?
pi_20834863
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 21:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Begin jaren negentig werd kritiek t.o.v. buitenlanders altijd met de volgende zin beantwoord:

"Jij racist"
Hilarische flauwekul. Het is maar net wat je zegt of hoe je het brengt.
quote:
Dat werden dus mooie gesprekken, met veel respect van de kant van je gesprekspartner.

Misschien moeten we eens ophouden alles op z'n Nederlands uit te willen praten/polderen. Je hebt o.a.te maken met fundamentalisten en geindoctrineerde gekken. Daar valt niet mee te praten en dat moeten we eens accepteren.
Je denkt dat moslims als achterlijk te bestempelen meer zoden aan de dijk zet ? Kennelijk zie je over het hoofd dat slechts een miniem deel van de moslims in Nederland fundamentalisten en geïndoctrineerde gekken zijn. Ik word zelf ook niet graag afgeschilderd als pedofiel of hooligan.
quote:
AHA en Wilders zijn ook geen dialoog aangegaan. Het is geen gesprek. Ze geven gewoon hun mening en benadrukken iedere keer dat ze het over een kleine minderheid hebben die helaas in ons land aanwezig is.
Die nuance heb ik nog nooit gezien in een betoog van Ali of Wilders. Bovendien is Ali verantwoordelijk voor de integratie portefeuille van de VVD, dus dan lijkt het me handig als er ook enige interactie plaatsvindt met de groepen waarvan je wilt dat ze integreren, i.p.v. ze alleen te schofferen.
quote:
Kortom, een andere aanpak dan de multikulti methode van Cohen. Geen dialoog met nepbesturen, maar gewoon een oproep tot actie richtng de regering.
Welke actie ?
quote:
Het zou overigens hypocriet zijn Mohammed geen pedofiel te noemen want dat noemen we Dutroux ook. Moeten we Mohammed dan anders noemen omdat hij toevallig door een bepaalde groep voor profeet wordt aangezien?
Het is hypocriet hem een pedofiel te noemen omdat we in diezelfde tijdsgeest geen haar beter waren. Ook hier was het neuken van een 10 jarige vrij normaal en sex met kleine jongetjes ook. Het is daarom ook debiel om die tijd te projecteren op onze huidige samenleving. Hoeveel moslims ken jij die 10 jarige meisjes neuken, en hoeveel autochtonen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2004 21:57:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')