quote:Op zaterdag 10 juli 2004 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Moterrijders die klagen over het verkeersgedrag van anderen...
Dat is zoiets als kampers die klagen over asociaal gedrag.
De gemiddelde motorrijder heeft een socialer weggedrag dan de gemiddelde automobilist. Ik ben met je eens er is een klein deel dat echt asociaal rijdt maar die komen zichzelf vast wel een keer tegen.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Moterrijders die klagen over het verkeersgedrag van anderen...
Dat is zoiets als kampers die klagen over asociaal gedrag.
Yep, sociaal naar motorrijders, dus ff als ze met een kudde aankomen van links, de weg blokeren zodat ze allemaal bij elkaar blijven kunnen. Zo zou ik tientalle voorbeelden kunnen noemen. En het is waar dat veel moterrijders keurige mensen zijn, net zoals veel mensen die op het kamp wonen keurige mensen zijn. Maar ze hebben het beeld tegen, omdat er veel te veel motorrijders zijn die zich niet gedragen. En dat motorrijders zichzelf tegen komen, of liever, iemand anders, dat is ook waar. Gemiddeld krijgt iedere motorrijder eens een ongeluk. Motorrijden is veel gevaarlijker dan auto rijden, en dat is niet minst zo omdat iedere sukkel met 16 lessen denk dat ie veel PK aankan, en een apparaat koopt dat een Power to Weight ratio heeft waar een piloot uit de Battle of Brittain een moord voor zou doen.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 10:16 schreef harryharry het volgende:
[..]
De gemiddelde motorrijder heeft een socialer weggedrag dan de gemiddelde automobilist. Ik ben met je eens er is een klein deel dat echt asociaal rijdt maar die komen zichzelf vast wel een keer tegen.
Het feit dat je als mottorrijder kwetsbaarder bent en dus sneller een ongelukt krijgt is een keuze van de motorrijder en een non-argument als het gaat om aan te tonen hoe asociaal motorrijders zouden zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Yep, sociaal naar motorrijders, dus ff als ze met een kudde aankomen van links, de weg blokeren zodat ze allemaal bij elkaar blijven kunnen. Zo zou ik tientalle voorbeelden kunnen noemen. En het is waar dat veel moterrijders keurige mensen zijn, net zoals veel mensen die op het kamp wonen keurige mensen zijn. Maar ze hebben het beeld tegen, omdat er veel te veel motorrijders zijn die zich niet gedragen. En dat motorrijders zichzelf tegen komen, of liever, iemand anders, dat is ook waar. Gemiddeld krijgt iedere motorrijder eens een ongeluk. Motorrijden is veel gevaarlijker dan auto rijden, en dat is niet minst zo omdat iedere sukkel met 16 lessen denk dat ie veel PK aankan, en een apparaat koopt dat een Power to Weight ratio heeft waar een piloot uit de Battle of Brittain een moord voor zou doen.
zie mijn topic: Motors aso? Automobilisten, kijk wat vaker in de spiegel! dat krijg je der echt niet in bij koekblikrijdersquote:Op zaterdag 10 juli 2004 10:23 schreef _-rally-_ het volgende:
Veel mensen vinden het gedrag van motorrijders asociaal omdat ze zo opvallend op de weg aanwezig zijn.
Maar voor een motorrijder is dat een kwestie van overleven: als je als motorrijder rustig met het verkeer meerijdt, dan zijn er veel verkeersdeelnemers die je echt niet zien.
plus af en toe aan het gas jengelen is puur en alleen maar om je aanwezigheid aan te duidenquote:Als je echter zorgt dat je duidelijk op de weg aanwezig bent, o.a. door te zorgen dat je altijd zichtbaar bent in de binnenspiegel, maar ook door links van het midden van de rijbaan te rijden, en door sneller te accelereren (want dan komt de voorkant omhoog en dat zorgt ervoor dat mensen de koplampen zien) dan is het voor de motorrijder een stuk veiliger.
Als jullie m'n buitenspiegel laten zitten, kijk ik er vaker in ok?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 11:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
zie mijn topic: Motors aso? Automobilisten, kijk wat vaker in de spiegel! dat krijg je der echt niet in bij koekblikrijders
als jullie normaal rijden zal ik jullie spiegels laten zittenquote:Op zaterdag 10 juli 2004 11:15 schreef DJ_Scuff het volgende:
Als jullie m'n buitenspiegel laten zitten, kijk ik er vaker in ok?
rechts erlangsquote:Hoelang 't duurt voor ik weer voor jullie opzij ga is een ander verhaal....
ja nou ik ben toch nog niet gevallen..fooquote:Op zaterdag 10 juli 2004 11:23 schreef Xtreem het volgende:![]()
wat een gekanker als je in t-shirt en korte broek motor rijd
automobilisten zijn gevaarlijk bezig... maar zou toch nooit op je smoel gaan? je pappie rijdt toch ook al 30+ jaar zonder te vallen?
stumper
Les 1: motors accelereren veel sneller als auto's en hebben veel minder ruimte nodig om te passerenquote:Op zaterdag 10 juli 2004 11:15 schreef DJ_Scuff het volgende:
[..]
Hoelang 't duurt voor ik weer voor jullie opzij ga is een ander verhaal....
Ergens hoop ik voor je dat dat idd zo blijft...quote:Op zaterdag 10 juli 2004 12:29 schreef dvdk het volgende:
[..]
ja nou ik ben toch nog niet gevallen..foo
Dan moet die automobilist snel zijn rijbewijs inleveren. Als iemand klaarblijkelijk volslagen stompzinnig of willens en wetens probeert motorrijders van de weg te drukken, dan heeft 'ie op de weg helemaal niets te zoeken..quote:Op zaterdag 10 juli 2004 10:37 schreef DJ_Scuff het volgende:
Als je rechterbuitenspiegel er in de file al 6 keer is afgereden door een motorrijder (zes keer iemand anders), ga je toch anders kijken. En nee, 't was niet 6 keer per ongeluk, je voet uitsteken naar de buitenspiegel van een auto die op de linkerbaan naar links voor je gaat noem ik niet normaal. Natuurlijk zijn ze wel te snel uit zicht om een nummerbord te noteren....
En wat is daar mis mee ? Als er ruimte voor is, zorgt íe alleen maar voor een betere doorstroming.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:37 schreef FoXje het volgende:
Net vlak voor en op een rotonde: het gaat allemaal niet snel genoeg voor meneer de motorrijder, daarom gaat hij maar tussen de 2 rijen auto's inrijden. Motorrijders
Die ruimte was er dus NIET. Auto's moesten opzij voor deze powerranger op grote brommer.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:38 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee ? Als er ruimte voor is, zorgt íe alleen maar voor een betere doorstroming.
Autorijdersquote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:37 schreef FoXje het volgende:
Motorrijders
Omdat automobilisten hun auto's op de meest achtelijke manieren opstellen voor kruisingen, verkeerslichten en rotondesquote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:43 schreef FoXje het volgende:
[..]
Die ruimte was er dus NIET. Auto's moesten opzij voor deze powerranger op grote brommer.
Er waren 2 rijbanen. Waarom moeten motorrijders er dan 3 van maken?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:51 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Omdat automobilisten hun auto's op de meest achtelijke manieren opstellen voor kruisingen, verkeerslichten en rotondes
Kansloosquote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:51 schreef FoXje het volgende:
[..]
Er waren 2 rijbanen. Waarom moeten motorrijders er dan 3 van maken?![]()
Motorrijders zeggen altijd net zoveel ruimte nodig te hebben als een auto, maar in de file geldt dat weer niet.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:51 schreef FoXje het volgende:
[..]
Er waren 2 rijbanen. Waarom moeten motorrijders er dan 3 van maken?![]()
En jij vindt het gek dat mensen vooroordelen hebben tegen motorrijders?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:52 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Kansloos![]()
Er was dus geen file. Was binnen bebouwde kom, en verkeer reed gewoon.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Motorrijders zeggen altijd net zoveel ruimte nodig te hebben als een auto, maar in de file geldt dat weer niet.
Hahahahahahaquote:Op zaterdag 10 juli 2004 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Moterrijders die klagen over het verkeersgedrag van anderen...
Dat is zoiets als kampers die klagen over asociaal gedrag.
Nee kneus, het gaat er om dat je nu loopt te piepen dat het zo gevaarlijk is, maar je zelf het vertikt om een basisvoorziening te nemen....quote:Op zaterdag 10 juli 2004 12:29 schreef dvdk het volgende:
[..]
ja nou ik ben toch nog niet gevallen..foo
kijk, PatM probeerde het al eerder uit te leggen en ik ga nog een poging wagen:quote:Op zaterdag 10 juli 2004 14:32 schreef cosmick het volgende:
Ook bij de stoplichten wurmen ze zich altijd overal tussendoor om maar als eerste weg te zijn.
vreemd genoeg kom ik dat regelmatig tegen, rijd ik achter een auto gaan ze op een weg met 1 rijbaan helemaal naar rechts alsof ik er per se langs zou moeten. op zich wel goed bedoeld maar beter dat ze dat niet doen want dat lokt een niet zo veilige inhaalmanoevre uit.quote:En van wat binnenbochtjes zijn ze ook niet vies. Moet ik uitwijken naar rechts ofzo als er weer eentje lekker plat op de grond door de bocht wil?!
Het wil toch niet zeggen dat je altijd gebruik moet maken van je acceleratievermogen? Dus omdat jij toevallig sneller optrekt moet je overal tussendoor om als eerder weg te zijn?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
een motor heeft veel meer acceleratievermogen, is dus veel sneller weg. zelfs als een motorrijder gewoon rustig optrekt is ie nog 10 keer sneller dan het overige verkeer. vergelijkbaar voor auto's als je bij een stoplicht aankomt rijden en er staan op allbei de stroken 2 traktors vooraan.
[..]
Mijn auto heeft ook meer acceleratievermogen dan de meeste auto´s, maar ik dring ook niet voor bij het stoplicht.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
een motor heeft veel meer acceleratievermogen, is dus veel sneller weg. zelfs als een motorrijder gewoon rustig optrekt is ie nog 10 keer sneller dan het overige verkeer. vergelijkbaar voor auto's als je bij een stoplicht aankomt rijden en er staan op allbei de stroken 2 traktors vooraan.
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:22 schreef cosmick het volgende:
Het wil toch niet zeggen dat je altijd gebruik moet maken van je acceleratievermogen? Dus omdat jij toevallig sneller optrekt moet je overal tussendoor om als eerder weg te zijn?
quote:Ik denk als jullie voor de stoplichten gewoon, zoals het hoort, in de rij aansluiten, er minder irritaties tussen jullie en de automobilisten zijn.
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn auto heeft ook meer acceleratievermogen dan de meeste auto´s, maar ik dring ook niet voor bij het stoplicht.
Dat geld voor alles en iedereen.... dus ook voor motoren...quote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:31 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik denk, als jullie wat toleranter zijn in het algemeen (dus ook naar elkaar) dan er minder irritatie zal zijn op de weg.
dat is waar.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:33 schreef Xtreem het volgende:
Dat geld voor alles en iedereen.... dus ook voor motoren...
dat welquote:Maar ben ik dan de enige die TS een provocerende, niet serieus te nemen kut kneus vind???
een motor kan niet alleen sneller optrekken, maar ook later remmen...levensgevaarlijk idd maar daar wordt vaak niet aan gedacht.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:33 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Als ze zo vlak achter je zitten terwijl jij op de motor zit is dat echt doodeng. Levensgevaarlijk ook bovendien. Bumperkleven doe je maar bij collega-auto's, niet bij motoren.
en vice versaquote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dat welneemt niet weg dat automobilisten niks van motorrijden snappen.
weet nog zo net niet, de meeste motorrijders hebben ook hun B rbw, met het beetje extra inzicht dat je als motorrijder nodig hebt denk ik dat ze wel degelijk goede autorijders zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:37 schreef Xtreem het volgende:
en vice versa
quote:De overige automobilisten, die snappen niets van motorrijders, maar ook niet van autorijden
Ja ik heb een vette bak, maar ik heb ook manieren.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:32 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]![]()
wow, vette bak zal je hebben dan
. maar is niet vergelijkbaar met het acceleratievermogen van een motor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |