abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 12 juli 2004 @ 18:46:29 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20579134
onwaarschijnlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_20585920
Mevrouw van Crizadak heeft gelijk, waarschijnlijk kan zij wèl lezen…

@sp3c die eerst zegt:
quote:
ik geef nergens feiten
... om zich daarna te beklagen met de woorden:
quote:
vervolgens suggereer je dat mijn opmerking niet op feiten gebaseerd zou zijn
Maak even een keuze voordat je losbarst, wil je...
quote:
sp3c: de enige referentie van nasser oric in srebrenica in dat artikel van de groene amsterdammer die ik kan vinden speelt in 1992
Misschien ligt de verklaring voor je overduidelijk onjuiste bewering dan in een onvermogen tot lezen: Check de volgende quote’s uit genoemd artikel:
quote:
Nasr Oric, de commandant van Srebrenica, die door de Serviërs van oorlogsmisdaden wordt beschuldigd ('het Beest van Bosnië') en tegen wie het tribunaal een aanklacht in voorbereiding heeft…
quote:
Op 6 mei (de orthodoxe feestdag van St. Joris) voerden Moslims uit Potocari en Srebrenica een aanval uit op de dorpen Gniona en Bljeceva. Huizen van Serviërs werden geplunderd en platgebrand en een deel van de bevolking kwam om het leven. Leider van de aanval op Gniona was Nasr Oric.
quote:
Van mei 1992 tot april 1993 werden vanuit Srebrenica eerst de dorpen met een Servische minderheid aangevallen, daarna Servische dorpen omringd door Moslimdorpen, en uiteindelijk waren plaatsen aan de beurt in compacte Servische vestigingsgebieden, zoals Podravanja, Kravica en Skelani. Voor heel de Podrinje - het gebied aan de Bosnische oever van de Drina tussen Zvornik in het noorden en Visegrad in het zuiden - maakte het Bosnisch-Servische weekblad Javnost op 23 december 1995 melding van 192 platgebrande dorpen, met 2800 doden en zesduizend gewonden. Volgens Ivanisevic gaat het alleen al in de regio Milici-Srebrenica-Bratunac-Skelani om meer dan honderd dorpen waar Serviërs woonden, waarbij onder 'dorpen' ook dorpsdelen en gehuchten moeten worden verstaan.
Deze misdaden wachten nog op onafhankelijk onderzoek, hoewel ze zijn bevestigd door teruggekeerde Nederlandse VN-militairen. Luitenant Jasper Verplanke van het Korps Commandotroepen zei in het Nieuwsblad van het Noorden van 17 augustus 1995: 'Door de tactiek van de verschroeide aarde toe te passen heeft Nasr Oric in het begin van de oorlog grote delen van Bosnië in handen gehad. Daarbij, en daarin heeft Karremans gelijk, zijn grote slachtpartijen onder de Servische bevolking aangericht. Nederland zeurt dan weer over bewijzen. Zeurt, want het is natuurlijk niet vastgelegd op ziets als de ''funniest home video's'' dat vrouwen zijn verkracht en mannen zijn vermoord. Maar het is wel gebeurd!
quote:
in februari 1994 liet Nasr Oric trots een videoband zien van een uitgebrand dorp en van onthoofde lichamen van Serviërs aan John Pomfret van The Washington Post. Dat eerst de Canadese en later de Nederlandse blauwhelmen zulke acties niet konden voorkomen doordat ze er niet in slaagden de afgesproken ontwapening van de Moslimstrijders tot stand te brengen, betekende in feite de mislukking van het safe area-concept. 'Stelselmatige uitvallen van Moslimstrijders tegen Bosnisch-Servische doelen rondom de enclave hebben de spanning rond Srebrenica verhoogd en zijn door de Bosnische Serviërs aangegrepen om hun offensief tegen de enclave te rechtvaardigen', schreef minister Voorhoeve aan de Tweede Kamer.
quote:
bij Srebrenica werden dit keer geen halve maatregelen genomen. Behalve de vlucht van de Moslimtroepen in de nacht voor de aanval zijn er nog veel meer aanwijzingen dat de Moslimleiding de enclave opzettelijk heeft laten vallen. De verdediging was al ernstig verzwakt doordat de elitetroepen in Srebrenica al ver voor de maand juli waren teruggetrokken en overgebracht naar Tuzla, Sarajevo en Treskavica, volgens een Bosnisch-Servische commandant van een eenheid voor speciale opdrachten. Ook Nasr Oric zelf, die gezworen had dat Srebrenica nooit Servisch zou worden zolang hij er de scepter zwaaide, was niet meer aanwezig. 'Zijn handel en wandel in de maanden die vooraf gingen aan de val van Srebrenica vormen nogal een mysterie', aldus Charles Lane in de Volkskrant van 12 augustus 1995. Maar Ivanisevic beweert dat Nasr Oric samen met tweeduizend tot 2500 van zijn beste soldaten in april en mei 1995 naar het gebied ten zuiden van Sarajevo werd geroepen in verband met het daar op handen zijnde Moslimoffensief.
quote:
Het Joegoslavische persbureau Tanjug berichtte al in februari 1995 over een 'fel geschil en vuurgevecht' in de buurt van het dorp Slap tussen Moslims die via Servië naar Macedonië wilden vertrekken en de mannen van Nasr Oric, die in het dorp Luka de Drina-overgangen controleerden. Later spraken onbevestigde berichten van een rivaliserende 'gematigde' militaire eenheid onder bevel van ene Osman Suljic. In juli zouden Moslims uit Srebrenica die zich wilden overgeven hard zijn aangepakt door hard-liners onder commando van Zulfo Tursun, Ejub Golic en Nezir Mandzic.

Verbluft zeg je tenslotte:
quote:
sp3c: dat is toch raar dan dat de goede man met 2000 kameraden uit de omsingelde enclave heeft weten te ontsnappen.

Wellicht is dat raar, maar het is wel een feit, en als zodanig niet raarder dan het feit dat Nasr Oric gedurende een zeer lange periode, ‘eerst onder de Canadese en later onder de Nederlandse blauwhelmen’, vele nachten Srebrenica met een grote troepenmacht verliet om in de omliggende dorpen tekeer te gaan als ‘het beest van Bosnië’ dat hij was, en is...

[ Bericht 1% gewijzigd door reviewer op 12-07-2004 23:25:43 ]
  Moderator dinsdag 13 juli 2004 @ 14:10:46 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20596136
quote:
Op maandag 12 juli 2004 23:10 schreef reviewer het volgende:
Mevrouw van Crizadak heeft gelijk, waarschijnlijk kan zij wèl lezen…
dan heeft hij waarschijnlijk andere bronnen dan jouw groene amsterdammer
quote:
@sp3c die eerst zegt:
[..]

... om zich daarna te beklagen met de woorden:
[..]

Maak even een keuze voordat je losbarst, wil je...
dat ik geen feiten heb gegeven over the whereabouts van meneer oric wil niet zeggen dat mijn mening niet op feiten gebaseert zou zijn.
quote:

[..]

Misschien ligt de verklaring voor je overduidelijk onjuiste bewering dan in een onvermogen tot lezen: Check de volgende quote’s uit genoemd artikel:

[..]
dat hij er commandant is geweest heb ik nooit ontkend
quote:
[..]
6 mei 1992
quote:
[..]
mei 1992 tot april 1993 waar op 23 februari 1995 pas melding van gemaakt is
quote:

[..]
staat niet bij wanneer de videoband is gemaakt en dat er tijdens dutchbat oorlogsmisdaden zijn gepleegd door bosniers heb ik nooit ontkend
quote:

[..]
dat de moslims met een man of 10.000 uit de enclave zijn weggetrokken voor de aanval heb ik nooit ontkend.
ook wordt er bericht dat de elitestrijders al VER voor julie zijn weggetrokken
quote:

[..]
het dorp luka ligt buiten de srebrenica pocket
quote:
Verbluft zeg je tenslotte:
[..]
verbluft nog wel

eerder verbaasd dat die gast zonder dat iemand er wat van merkt door de omsingeling is gekomen met 2000 vrienden van hem ... is dan ook een onwaarschijnlijke zaak
quote:
Wellicht is dat raar, maar het is wel een feit,
het is geen feit het is een aanname
quote:
en als zodanig niet raarder dan het feit dat Nasr Oric gedurende een zeer lange periode, ‘eerst onder de Canadese en later onder de Nederlandse blauwhelmen’, vele nachten Srebrenica met een grote troepenmacht verliet om in de omliggende dorpen tekeer te gaan als ‘het beest van Bosnië’ dat hij was, en is...
nu verkracht je een quote, er zijn uitvallen en massamoorden gepleegd onder canadese en later onder nederlandse blauwhelmen... zul je mij nooit horen ontkennen, sterker nog dat roep ik al jaren, dat Nasser Oric erbij zou zijn geweest tot het einde verzin jij er zelf bij. Zou ook best kunnen maar vooralsnog is het niet onduidelijk waar die geweest is en met het veel belangrijkere Gorazde onder aanval is het onwaarschijnlijk dat ze dergelijke belangrijke figuren in het tactics nutteloze en strategisch onverdedigbare Srebrenica hebben gestationeerd

dat hij een beest is ontken ik ook nergens ... dus nogmaals, het is mogelijk dat hij er wel was maar het is niet onduidelijk en het blijkt geenzins uit het door jouw aangeroepen verhaal

lees dit boek eens:
Endgame: The Betrayal and Fall of Srebrenica, Europe's Worst Massacre Since World War II
David Rohde
http://www.amazon.co.uk/e(...)/026-2902841-8928433

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 13-07-2004 15:03:26 ]
  zaterdag 17 juli 2004 @ 08:27:35 #179
96053 provo
Allochtoon
pi_20681822
Schandalig dat er nog mensen (dora en zo.) zijn die Milosevic en co. verdedigen!!!!
Het streven naar een harmonieus evenwicht in de samenleving is waar we ons nu op moeten richten.
  Moderator zaterdag 17 juli 2004 @ 11:17:25 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20683077
even schandalig als de mensen die de moslims daar verdedigen want dat gebeurt ook regelmatig
  zaterdag 17 juli 2004 @ 11:25:37 #181
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_20683172
Het tribunaal is een afspiegeling van de VN:

*overbodig
*duur
*links
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  Moderator zaterdag 17 juli 2004 @ 11:30:33 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20683219
* nuttig onder de juiste omstandigheden.

die was je vergeten
pi_20684377
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 11:25 schreef sanniejj het volgende:
Het tribunaal is een afspiegeling van de VN:

*links
Wat is er links aan het Tribunaal?
  Moderator dinsdag 20 juli 2004 @ 13:20:07 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20741685
weet hij veel

Amerika is er tegen dus is Sanniej ertegen dus is het links
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:24:01 #185
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20741765
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:20 schreef sp3c het volgende:
weet hij veel

Amerika is er tegen dus is Sanniej ertegen dus is het links
Nou, Amerika was er juist heel erg voor.
Het heeft immers alleen betrekking op een ander land
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  Moderator dinsdag 20 juli 2004 @ 13:34:38 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20741973
WAS ja dat zeg je precies goed.

nu niet meer, dus is Sanniejj tegen dus is het links

als ze van mening veranderen zul je zien dat Sanniejj plotseling ook blij is met het onding
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:44:56 #187
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20742203
Waarom zou de VS niet langer blij zijn met dit NAVO tribunaal?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:46:52 #188
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20742252
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:44 schreef HarigeKerel het volgende:
Omdat het een precedent schept, namelijk internationale bemoeienis als dat niet nodig is, volgens hen. Amerika wil dan ook dat het Joegoslavië-tribunaal wordt afgerond en dat men dan stopt met die rare internationale tribunalen.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  Moderator dinsdag 20 juli 2004 @ 13:51:51 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20742369
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:44 schreef HarigeKerel het volgende:
mijn fout ik dacht dat het om het strafhof ging

* sp3c kruipt terug in zijn bed
pi_20746338
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:20 schreef sp3c het volgende:
weet hij veel

Amerika is er tegen
Amerika is niet blij dat Milosevic (zogenaamd) berecht wordt?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  Moderator dinsdag 20 juli 2004 @ 17:08:52 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20746454
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

mijn fout ik dacht dat het om het strafhof ging

* sp3c kruipt terug in zijn bed
dat was nota bene het laatste bericht in het topic voor je reageerde ... je gaat mij niet wijsmaken dat je die niet gezien hebt
pi_20746515
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 17:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat was nota bene het laatste bericht in het topic voor je reageerde ... je gaat mij niet wijsmaken dat je die niet gezien hebt
Oh, ik dacht dat deze post van jou was. Sorry.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')