Ik weet heus wel waar het woord indie vandaan komtquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:09 schreef Rnej het volgende:
[..]
indie komt van independent, dus niet bij de grote platenlabels getekend en niet bekend bij het grote publiek
maar the killers en franz ferdinand zijn ondertussen echt wel bekend bij het grote publiek hoor...
indie slaat niet op de muziekstijl ....quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet heus wel waar het woord indie vandaan komt![]()
Maar inmiddels is dat niet meer echt van toepassing omdat deze bandjes die eerst "underground" fans verzamelen (zoals Arctic Monkeys, the Kooks enz.) later bij de mainstream ook bekend worden. Daardoor veranderd de stijl toch niet?
Beide. Je ligt achterquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:25 schreef Rnej het volgende:
[..]
indie slaat niet op de muziekstijl ....
Bron: wikipedia.quote:Indie is een verzamelnaam die wordt gebruikt voor muziek die zich over het algemeen laat [quote]karakteriseren door haar houding: een afkeer van commerciële muziek en een voorliefde voor het experiment. De naam komt van het Engelse woord independent, wat onafhankelijk betekent. Indie-muziek kan vrij divers zijn, van ambient tot heavy metal maar meestal bedoelt men met Indie de zogenaamde Indie rock die bekend werd door bands als Nirvana en Sonic Youth.
dan kan het dus toch elke muziekstijl zijn? ... dat de houding van de band anticommercieel is is een 2e....quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:28 schreef lienelien het volgende:
[..]
Bron: wikipedia.
Zie vooral de zin in bold![]()
Maar wat we dus proberen te zeggen is dat het niks te maken heeft met bekendheid, indie heeft een dubbele betekenis. Wat de stijlen betreft, Infadels is wat mij betreft even indie als Arctic Monkeys, en the Killers even indie als the Decemberists.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:40 schreef Rnej het volgende:
[..]
dan kan het dus toch elke muziekstijl zijn? ... dat de houding van de band anticommercieel is is een 2e....
daar komt ook nog ns bij dat nirvana fucking bekend is, net al sonic youth, franz ferdinand, en ook the killers ondertussen
Inderdaad. Staat er een heldere zin, is het nóg niet duidelijkquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar wat we dus proberen te zeggen is dat het niks te maken heeft met bekendheid, indie heeft een dubbele betekenis. Wat de stijlen betreft, Infadels is wat mij betreft even indie als Arctic Monkeys, en the Killers even indie als the Decemberists.
Ik ken misschien... 4 mensen die indie luisteren...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:07 schreef MaJo het volgende:
Van mijn vrienden kennen alleen de mensen die naar indie luisteren het. Het blijft voor mij indie hoor, anders zou Franz Ferdinand enz. dat ook niet meer zijn. Voor mij is indie niet een tijdelijk label maar de naam voor een bepaalde muziekstroming.
Ik heb zo'n vermoeden dat we Rnej niet gaan overtuigenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:47 schreef lienelien het volgende:
[..]
Inderdaad. Staat er een heldere zin, is het nóg niet duidelijk![]()
Indie heeft dus twéé definities
Ligt eraan wat voor soort rockquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:48 schreef Rnej het volgende:
[..]
Ik ken misschien... 4 mensen die indie luisteren...
voor de rest luisteren al mijn vrienden rock, en ze kennen stuk voor stuk the killers....
dat bedoel ik ermee te zeggen, ik interpreteerde het als :" het is indie, dus kennen alleen indiefans het" ... (en dat bedoelde je te zeggen denk ik? .. maar ik ben het r definately niet mee eens...
Exactly my pointquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:52 schreef lienelien het volgende:
Je hebt namelijk ook indie-rock en indie-pop
boeie welk genre t nou uiteindelijk is, ik geloof niet dat the killers zo onbekend zijn....quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat we Rnej niet gaan overtuigenMaar we zijn het er in ieder geval over eens dat the Killers cool zijn
en indie
Tsja, ze noemen het ook al heel hoogdravend een 'film', vind het vrij saai allemaal.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:15 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
When You Were Young-clip trailer
Komen er nu ook al trailers voor muziekvideo's?![]()
Tof! Ranzig snorretje is dat eigenlijk....quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:43 schreef Rnej het volgende:
the killers hebben op the VMA's opgetreden
komt morgen (Zaterdag) om 12 uur op tv
hier in de link naar mtv.com (ff zoeken naar VMA highlights als de link niet werkt)
http://www.mtv.com/overdrive/?&launchedFrom=/music/artist/killers_the/artist.jhtml#/overdrive/?launchedFrom=/music/artist/killers_the/artist.jhtml
als je nog ff geduld hebt, over 2 weken istie uitquote:Op zaterdag 2 september 2006 01:46 schreef Lamon het volgende:
Ik ga ook zeker weten. Maar wanneer gaat dat album nou eens lekken? Ik kan When you were young wel blijven draaien, maar ik wil meer.
Ik koop hem sowieso wel, maar ik ben gewent dat ik eerst even kan genieten van de gelekte versie.quote:Op zaterdag 2 september 2006 01:49 schreef Rnej het volgende:
[..]
als je nog ff geduld hebt, over 2 weken istie uit
3 oktober toch?quote:Op zaterdag 2 september 2006 01:49 schreef Rnej het volgende:
[..]
als je nog ff geduld hebt, over 2 weken istie uit
website staat 3 oktober geloof ikquote:Op zaterdag 2 september 2006 13:22 schreef Rnej het volgende:
[..]
oh kan wel, kdacht dat de single dan uitkwam en het album 2 weken erna ofzo?
![]()
kaartverkoop is 16/9 pas.. dus ik check wel een week voor die datum ofzoquote:Op zaterdag 2 september 2006 13:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
website staat 3 oktober geloof ik
ik zit nu echt steeds ticketmaster te checken voor info
crap, iddquote:Op zaterdag 2 september 2006 15:07 schreef Afunados het volgende:
Zou vet zijn!
Dik jaar geleden zouden ze in Barcelona komen toen ik daar zat. Kaarten gekocht, met veel zin erheen, was het gecancelled omdat leadsinger ziek was. Dan baal je wel, moet ik zeggen![]()
dat had ik al gepostquote:Op zaterdag 2 september 2006 19:41 schreef lowlands2006 het volgende:
@TheEgoHasLanded: Nou, ik zat daar dus op te wachten... Blijkt dat ze "When we were young" gedaan hebben op de VMA's: check dit: http://www.mtv.nl/overdrive?name=vma&vid=105446
hoeft niet perse...quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:26 schreef JeroenV het volgende:
Als ze echt de 16e komen en het volgende week in de vvk zou moeten gaan, hoort het nu toch wel bijna bekend te zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |