De Denen inderdaad, die waren er in 1994 niet bij.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:08 schreef Heero87 het volgende:
Is het ooit gebeurd dat de Europees Kampioen afwezig was op het Wereld Kampioenschap? De Denen, toch? In ieder geval vrees ik voor Grieknland.
Ha! je bent er nog. Heerlijk.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:48 schreef the_legend_killer het volgende:
Griekenland![]()
Turkije - Griekenland is als Ajax - f'noord/psv.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:18 schreef superjoden het volgende:
De Grieken gaan dit niet redden. Ze hebben een puike prestatie neergezet tijdens het EK maar nu dienen ze meer te laten zien en ze komen denk ik toch wat creativiteit tekort. Turkije zal erop gebrand zijn om er nu wel bij te zijn dus die zie ik wel eerste worden gevolgd door de Denen.
Turkije - Griekenland en Griekenland - Turkije zullen ongetwijfeld leuke wedstrijden worden waarin de Grieken best een goed resultaat kan behalen net als tegen de Denen. Tegen o.a. Oekraine en Albanie wordt het wat lastiger aangezien deze ploegen ook het spel niet zullen maken dus zullen de Grieken uit een ander vaatje moeten tappen. Zodra de Grieken hun spelletje kunnen spelen zoals op het EK zijn ze moeilijk te verslaan, zodra ze zelf het spel (deels) moeten maken wordt het wat lastiger. Turkije zal de prestaties van 2002 misschien niet evenaren...het zou me wel verbazen als ze na het EK ook het WK niet zullen halen...quote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Turkije - Griekenland is als Ajax - f'noord/psv.
Hectisch en op zichzelf staand duel.. De Turken hebben ook niet echt een indrukwekkende selectie trouwens, de prestatie van 2002 zullen ze niet meer evenaren.
Ik denk dat de Denen de eerste plek pakken en Griekenland 2de wordt.. Als Otto er nog is kunnen ze zeker eerste worden.. Dit EK was echt geen toevalstreffer met het oog op de prestatie van 1998.. Oekraine en Albanie is Griekenland trouwens wel vaker tegen gekomen in kwalificatieduels, met gemengde resultaten.. Maar dat was in het pre-Otto tijdperk,.
Mij niet eerlijk gezegd.. Het zou mij zelfs verbazen als ze zich wel zouden plaatsen in deze poule,quote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:53 schreef superjoden het volgende:
het zou me wel verbazen als ze na het EK ook het WK niet zullen halen...
Whehehe, dat zou echt weird zijn,quote:Op vrijdag 9 juli 2004 23:04 schreef superjoden het volgende:
tis trouwens wel jammer dat Cyprus niet in deze poule zit
Salpigidis (PAOK) en Amanatidis (Eintracht Frankfurt) sowieso.. Karypidis (PAOK) en Taralidis (Olympiakos) maken een kans.. En heel misschien Tziolis (Panionios), maar die is nu pas 18 geloof ik..quote:Op zaterdag 10 juli 2004 14:11 schreef methodmich het volgende:
Welke Griekse talenten uit de jeugdploeg gaan nog meer de stap zetten denk je Daggla?
Anatolakis: Olympiakosquote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:06 schreef methodmich het volgende:
Ioannis Amanatidis gaf in de competitiematch met Werder Bremen samen met Ümit Davala al vast een goed beeld van Griekenland - Turkije.
Weet jij waar respectievelijk de heren Anatolakis, Eleftheropoulos en Ouzounidis zijn?
Allemaal dikke 30ers inmiddels..Zullen ook niet meer terugkomen..quote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:23 schreef methodmich het volgende:
Okee. Die was ik namelijk al een tijdje kwijt. Net als Niniadis, Poursanidis en Frantzeskos. Maar goed.
Die spelen niet in de kwalificatie.
Georgatos werd in zijn Intertijd de beste linksback na Roberto Carlos genoemd..quote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:30 schreef methodmich het volgende:
Ja precies. Sommigen waren de eerste lichting van Olympiakos die echt furore maakte in de CL.
Eleftheropoulos, Mavrogenidis, Anatolakis, Amanatidis, Georgatos, Giannakopoulos, Niniadis, Giovanni, Djordjevic, Alexandris, Ofori-Quaye. Leuk team.
De Europees kampioen, nog één EK deelnemer en twee ploegen die pas in de play-offs strandden, onder welke de nummer 3 van het laatste WK.quote:Op donderdag 15 juli 2004 01:42 schreef VinnieJones het volgende:
Groep des doods..
ja echt dat was echt dramatisch zeg van die Grieken, evenals Turkije trouwens thuis tegen georgie 1-1quote:Op maandag 6 september 2004 12:13 schreef DIGGER het volgende:
Als Griekenland verliezen van een klein land is erg, als Griekenland verliezen van Albanie is een ramp.
Benieuwd of Otto het nog uit houdt tot 2006...
Ook leuk voor Briegel, die dus Rehhagel verslaat.quote:Op maandag 6 september 2004 12:13 schreef DIGGER het volgende:
Als Griekenland verliezen van een klein land is erg, als Griekenland verliezen van Albanie is een ramp.
Benieuwd of Otto het nog uit houdt tot 2006...
Tsjechoslowakije haalde als Europees kampioen het WK 78 niet, wellicht dat zij ook zo slecht startten.quote:Op donderdag 9 september 2004 16:52 schreef methodmich het volgende:
Heeft een Europese Kampioen wel eens vaker zo'n slechte start in een WK-kwalificatiereeks gehad eigenlijk?
Zelfde geld voor Denemarken (92 en 94)quote:Op donderdag 9 september 2004 18:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tsjechoslowakije haalde als Europees kampioen het WK 78 niet, wellicht dat zij ook zo slecht startten.
Ik heb het even opgezocht. Denemarken speelde 2 maal gelijk (Letland en Litouwen). Tsjechiië won van Schotland, maar verloor van Wales.quote:Op donderdag 9 september 2004 19:02 schreef methodmich het volgende:
Ja, okee, maar 1 uit 2...
Graag gedaanquote:Op vrijdag 10 september 2004 16:26 schreef methodmich het volgende:
Dank voor de research Bos!
Geen idee..quote:Op donderdag 9 september 2004 16:52 schreef methodmich het volgende:
Heeft een Europese Kampioen wel eens vaker zo'n slechte start in een WK-kwalificatiereeks gehad eigenlijk?
Georgië gedeeld koploper, ook leuk.
Vooral in de eerste helft was Griekenland flink sterker.. Zagorakis is trouwens een prima speler om de het spel op te zetten.. De aanval is gewoon te zwak.. Charisteas is een matige spits, Vrizas wil te veel maar kan het simpelweg niet.quote:Op zaterdag 11 september 2004 15:44 schreef VinnieJones het volgende:
Turkije speelde naar mijn mening een goede wedstrijd, defensief goed ingesteld. De Grieken daar tegenover verwachtten dat Turkije zou aanvallen, en zo hun kansen creeren. Maar toen Turkije niet kwam, wisten ze ineens niet meer wat te doen.. Er zit bijna geen creatieve speler in dat elftal, die openingen kan vinden.
Gelijkspel mogen beide ploegen vrede mee hebben.. Gezien het spel dan.
quote:FT Turkey [0 - 3] Ukraine
9' [0 - 1] O. Gusjev
17' [0 - 2] A. Shevchenko
89' [0 - 3] A. Shevchenko
Nou nou, wie wint er nu niet van Kazachstan?quote:Op woensdag 17 november 2004 22:41 schreef MociN het volgende:
Hellas heeft weer eens gewonnen. Een kampioen waardig.
Georgie - Denemarken was 2-2.quote:Op donderdag 18 november 2004 08:17 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Nou nou, wie wint er nu niet van Kazachstan?
Maar leuk om te zien dat Griekenland en Turkije het zo moeizaam doen, daardoor zal toch wel voor minimaal 1 van de 2 het doek vroegtijdig vallen.
Hij had idd wel een hattrickje mogen maken, die mislukte Duitser.quote:Op donderdag 18 november 2004 10:34 schreef zjroentje het volgende:
Charisteas, wat een prutser.
En reteknap van Oekraine.![]()
En hij is nog lelijk ook,quote:Op donderdag 18 november 2004 10:40 schreef zjroentje het volgende:
Het is niks en het zal nooit wat met hem worden.
Grieken en drama.....zo erg was het allemaal heus niet.quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kuttyfus.. Ook Karagounis geblesseerd er af!
Voor de wedstrijd wel. Nadat Kargounis en iets daarvoor Zagorakis werden gewisseld namen de Denen het initiatief over.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:26 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Grieken en drama.....zo erg was het allemaal heus niet.
Ze moeten nog naar Griekenland komen.quote:Op zondag 27 maart 2005 14:39 schreef -Vaduz- het volgende:
de Oekrainers zijn helemaal los.
Lekker gekeept daar zeg, zomaar hoppa recht tegen Giannakoupolous aanquote:
Is die wedstrijd ergens op tv?quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:07 schreef DIGGER het volgende:
Kon niet uitblijven, een Griekse goal.
1 2 3 4 5 6 7 | 1. Oekraïne 7 5 2 0 17 12- 3 2. Griekenland 7 4 2 1 14 12- 6 3. Turkije 7 3 3 1 12 13- 7 4. Denemarken 7 2 3 2 9 10- 7 5. Albanië 7 2 0 5 6 3-11 6. Georgië 6 1 2 3 5 8-13 7. Kazachstan 5 0 0 5 0 2-13 |
De Denen hebben nog een hele kleine kans om het te halen, maar het is in principe een kansloze missie. Hopelijk houdt Oekraine de koppositie vast, zodat de Grieken de Turken om de 2 de plaats gaan strijden.quote:Op donderdag 31 maart 2005 08:55 schreef VoreG het volgende:
Denemarken. Die zij dus uitgeschakelt. Oekraïne doet het goed, eindelijk Shevchenko op het WK. Nu de Grieken nog door anders hebben we volgend jaar weer telkens al die toeterende auto's.
Sterf.quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:13 schreef DIGGER het volgende:
Grieken of Turken is lood om oud ijzer.
Ach, in Griekenland waren wij veel beter en toen werd het ook 0-0.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:23 schreef dvdfreak het volgende:
Kut zooi Turkije was veel beter gisteren ze hadden veel betere kansen dan GriekenlandTurkije MOET door!!!!!!!
Turkije moet niks. Griekenland wordt gewoon 2e, Turkije 3e.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:23 schreef dvdfreak het volgende:
Kut zooi Turkije was veel beter gisteren ze hadden veel betere kansen dan GriekenlandTurkije MOET door!!!!!!!
Ze hadden beter elkaar een goal kunnen laten maken, hadden ze allbei 3 punten gehad, nu allebei 2 punten.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ach, in Griekenland waren wij veel beter en toen werd het ook 0-0..
Oekraine wint inderdaad in Griekenland. 0-1 door Gusinquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:40 schreef dvdfreak het volgende:
Shit wedstrijd gemistmaar we staan 2de en Griekenland gaat verliezen van Oekraine
zo'n soort voetballer hoort inderdaad minimaal 1 keer in zijn loopbaan op een groot landentoernooi te hebben gespeeldquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:25 schreef Keano het volgende:
genieten. Ik gun Sheva wel een WK
We worden nog wel 2de hoor. Die turken hebben een veel lastiger programma dan wij.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:26 schreef el.grec0 het volgende:
kutach oekraine doet zeker wel aardig en ze verdienen t wel
We worden nog wel 2de hoor.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:23 schreef mitt het volgende:
spijtig voor je Daggla
En nu in goed Nederlands zodat ik het ook begrijp?quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:19 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Yeaah right misschien winnen wel van Oekaine maar van Griekenland winnen we zeker![]()
![]()
24' [1 - 0] D. Kenzhekhanovquote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:58 schreef methodmich het volgende:
Woei, was die vandaag? Helemaal gemist. Doelpuntenmakers?
We zijn gelukkig nog steeds EUROPEES KAMPIOEN.quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:57 schreef dvdfreak het volgende:
Kut Denen maar we staan wel voor de Tering Grieken
Daar koop je weinig voor als je het WK mist natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
We zijn gelukkig nog steeds EUROPEES KAMPIOEN..
En prima uitslag voor de Grieken. Gelijkspel was het beste.
Fijn..
Jawel, maar het zal me eigenlijk vrij weinig boeien als ze het niet halen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar koop je weinig voor als je het WK mist natuurlijk.Gunstig resultaat voor Griekenland, ik zie ze nog best 2e worden. Ze hebben hele goede papieren nu.
Woensdag winnen van Kazachstan en we staan weer 2de.quote:Group 2
Ukraine 10-24
Turkey 10-17
Greece 9-15
Denmark 9-13
Albania 10-12
Georgia 9-9
Kazakhstan 9-0
Een WK wil je toch niet missen denk ik. Toch het ultieme podium om je te tonen, zeker de Europees kampioen wil er gewoon bij zijn.quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jawel, maar het zal me eigenlijk vrij weinig boeien als ze het niet halen.
Wel erg jammer natuurlijk, maar ze hebben nog flink wat krediet...
De nieuwe stand..
[..]
Woensdag winnen van Kazachstan en we staan weer 2de.
De turken moeten dan ook nog naar Oekraine. Als ze daar dan lekker verliezen dan is een gelijkspel in Denemarken genoeg..
Tuurlijk is het jammer.. Maar zeg nou zelf, dit was een eenmalige stunt..quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een WK wil je toch niet missen denk ik. Toch het ultieme podium om je te tonen, zeker de Europees kampioen wil er gewoon bij zijn.
Kazachstan-uit moet te doen zijn. Ik ken Kazachstan niet echt goed, maar ze hebben nul punten, dus daar punten laten liggen zou erg onnodig zijn.
Turkije zie ik niet winnen in de Oekraïne.
Het EK winnen is een éénmalige stunt, toch kreeg ik het idee dat Griekenland wellicht een blijvertje kon worden qua deelname aan EK's en WK's.quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Tuurlijk is het jammer.. Maar zeg nou zelf, dit was een eenmalige stunt..
De schwung is uit het team en Dellas wordt gewoon te erg gemist achterin. Zonde als zo'n blessuregevoelige speler zo bepalend is voor een team..
Oekraine wint gewoon van turkije, daar twijfel ik niet aan. Belangrijkste is de wedstrijd uit tegen de Denen.. Gelijkspel is genoeg als de turken punten laten liggen tegen Sheva en co.
En daarna nog de playoffs.quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het EK winnen is een éénmalige stunt, toch kreeg ik het idee dat Griekenland wellicht een blijvertje kon worden qua deelname aan EK's en WK's.
Ik denk dat Griekenland het WK ook wel haalt. De Denen en Turken doen het nu ook niet bepaald geweldig en Turkije moet nog tegen Oekraïne, dat winnen ze zeker niet. Griekenland wint van Kazachstan en dan hoeven ze alleen maar niet te verliezen tegen Denemarken. Dat moet te doen zijn.
Dat zal een beetje van de loting afhangen. Een ploeg als Slowakije of Polen moet toch te kloppen zijn.quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En daarna nog de playoffs.
Zou het leuk vinden als ze die dan ook nog weten te winnen..
Oekraïne is toch al geplaatst en speelde vandaag al gelijk tegen Georgië, dus het is best mogelijk dat Turkije wint.quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Turkije moet nog tegen Oekraïne, dat winnen ze zeker niet.
Ik zie het niet zo snel gebeuren inderdaad. Ik denk een overwinning voor Oekraïne of een gelijkspel. Dan heeft Griekenland het helemaal in eigen hand.quote:Op zondag 4 september 2005 00:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Oekraïne is toch al geplaatst en speelde vandaag al gelijk tegen Georgië, dus het is best mogelijk dat Turkije wint.
Zo zie je maar dat niet alleen nederland moeite heeft tegen de kleintjes.quote:Op woensdag 7 september 2005 17:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
Pffff, ik ben blij dat Liberopoulos er weer bij zit.
Wat een drama... Maar goed, 3 punten zijn binnen en dat is het enige dat telt
Onderschatting is dodelijk ja.quote:Op woensdag 7 september 2005 17:23 schreef trepper het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat niet alleen nederland moeite heeft tegen de kleintjes.
Ik hoop van niet.quote:Op woensdag 7 september 2005 17:29 schreef Ixnay het volgende:
Ik hoop dat de Denen 2e worden.
We hebben nog steeds de beste papieren hoor.quote:
Nou, een hoop Turken toch wel vermoed ik!quote:Op woensdag 7 september 2005 20:18 schreef Suijk het volgende:
Op Turkije zit ook niemand te wachten.
Ja, dat is juist wat me tegenstaat.quote:Op woensdag 7 september 2005 20:21 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nou, een hoop Turken toch wel vermoed ik!
Wat zijn die Grieken stil,Wat zijn die Grieken stil,Wat zijn die Grieken stil,Wat zijn die Grieken stil............quote:
Waarom, we hebben gewoon 3 punten gepakt hoor.quote:Op woensdag 7 september 2005 20:27 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Wat zijn die Grieken stil,Wat zijn die Grieken stil,Wat zijn die Grieken stil,Wat zijn die Grieken stil............![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een hoop niet-Turken zitten er dan weer niet op te wachten. Heerlijk dat ze het EK hebben gemist, nu ook het WK, net zoals Marokko.quote:Op woensdag 7 september 2005 20:21 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nou, een hoop Turken toch wel vermoed ik!
Het was toch Nederland wat niet aanwezig was op het WK in 2002quote:Op woensdag 7 september 2005 20:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een hoop niet-Turken zitten er dan weer niet op te wachten. Heerlijk dat ze het EK hebben gemist, nu ook het WK, net zoals Marokko.
Volgens mij was turkije er ook niet toen GRIEKENLAND Europees kampioen werd.quote:Op woensdag 7 september 2005 20:34 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Het was toch Nederland wat niet aanwezig was op het WK in 2002![]()
.Het was toen wel akelig stil in Nederland terwijl Turkije toch 3rde werd
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 7 september 2005 20:42 schreef dvdfreak het volgende:
Volgens mij gaan de eerste 2 door 3de en 4de gaan voor playofss
quote:Op woensdag 7 september 2005 20:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Griekenland haakt af door 't verlies van Ukraine dus.
Denemarken nog een kleine kans.
Ukraine heeft er veel minder.quote:Op woensdag 7 september 2005 20:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
Nee hoor, we hebben nog steeds de minste verliespunten van de 3..
Ik bedoelde van het rijtje Griekenland-Denemarken-turkije.quote:Op woensdag 7 september 2005 21:00 schreef popolon het volgende:
[..]
Ukraine heeft er veel minder.
Dan zijn de standen half ge-update, was ik iets te snel.
Denemarken laat op een eindtoernooi meestal wel aardig voetbal zien. Ze missen alleen kwaliteit om een echt topteam te zijn, maar ze zijn een aardige subtopper.quote:Op zondag 9 oktober 2005 01:34 schreef Ofyles2 het volgende:
Zo zie je maar weer wat voor levensles Griekenland heeft geleerd: een eindtoernooi haal je niet zomaar op basis van puur geluk. De spelers moeten er ook staan.
Ik hoop dat ze woensdag niet winnen, Turkije doet het geen haar beter. Logische optie is Denemarken. Maar ook van dat land kan ik niet warm worden.
Dat is enkel een argument als alle continenten met een gelijk aantal deelnemers aan een WK meededen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 14:48 schreef Ixnay het volgende:
Hier even per WK per ronde hoeveel % er Europees is.
2002:
Finale 50%
Halve Finale 50%
Kwartfinale 50%
Achtste Finale 56,25 %
1998:
Finale 50%
Halve Finale 75%
Kwartfinale 75%
Achtste Finale 62,5%
1994:
Finale 50%
Halve Finale 75%
Kwartfinale 87,5%
Achtste Finale 62,5%
1990:
Finale 50%
Halve Finale 75%
Kwartfinale 75%
Achtste Finale 62,5%
1986:
Finale 50%
Halve Finale 75%
Kwartfinale 62,5%
Achtste Finale 62,5%
Duidelijk dat de Europese teams beter presteren dan de overige
Dan mag er toch aan de eerste ronde ook wel minimaal 50% Europese landen meedoen vind ik.
Wat vond je van de hoeveelheid ruimte die ie kreeg om in te koppen? Alle verdedigers liepen bij hem weg alsof ie een extreme scheet gelaten had of zo, terwijl de Griekse goalie met z'n gedachten eerder op het strand van Kos leek te zitten, zo afwezig was hij ook.quote:Op zondag 9 oktober 2005 15:00 schreef methodmich het volgende:
Gravgaard, nog redelijk onbekend, dompelt de Harry-loze Grieken in diepe rouw.
En Nederlanders kunnnen wel goed feesten?Gierige Nederlandersquote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:25 schreef Shreyas het volgende:
Erg jammer voor Denemarken. Hopelijk wordt Turkije uitgeschakeld in de play-offs, anders is er in de buurt weer zo een klote-herrie, komend WK.![]()
Kom op vertel, wat zit je nou echt dwars ? Is het nou echt dat 'klote-herrie' of gun je ze het gewoon nietquote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:25 schreef Shreyas het volgende:
Erg jammer voor Denemarken. Hopelijk wordt Turkije uitgeschakeld in de play-offs, anders is er in de buurt weer zo een klote-herrie, komend WK.![]()
Bull.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:24 schreef Radegast het volgende:
Denemarken mis je niets aan. Saaie ploeg.
Shevchenko op een WK, eindelijk!
Inderdaad die 3-2 tegen Brazilië in 1998, heb zelden een ploeg het Brazilië zo moeilijk zien maken de afgelopen 10 jaar.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:07 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Bull.
Op het WK'98 was het echt genieten geblazen, Nigeria en Brazilie werden van de mat gespeeld. EK'04 waren ze ook erg leuk om naar te kijken![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |