neequote:Op woensdag 7 juli 2004 13:27 schreef mvdlubbe het volgende:
Kleur...
van die dingen heeft mijn zus er ook veelquote:Op woensdag 7 juli 2004 14:51 schreef stil het volgende:
Hee, heb ook nog foto's van knikkers, nog van het onderwerp glas.
Hier scoubidou touwtjes:
[afbeelding]
Ik zal bij mijn vriendin ook even die touwtjes te voorschijnhalen, zal ze vreemd op kijken als ik ze ineens wil hebben.quote:Op woensdag 7 juli 2004 14:51 schreef stil het volgende:
Hee, heb ook nog foto's van knikkers, nog van het onderwerp glas.
Hier scoubidou touwtjes:
quote:Op woensdag 7 juli 2004 15:17 schreef TsiisSkaaf het volgende:
[..]
Ik zal bij mijn vriendin ook even die touwtjes te voorschijnhalen, zal ze vreemd op kijken als ik ze ineens wil hebben.![]()
Heheh hoef je niet jong voor te zijn hoor. Mijn vriendin is er ook druk mee in de weer en ze is 18.quote:Op woensdag 7 juli 2004 15:19 schreef Abbadon het volgende:
[..]hoe oud jong is jouw vriendin?
erg leuk Offy!quote:Op woensdag 7 juli 2004 15:50 schreef Offy het volgende:
Hey, dat scoubidoe-en deed ik al toen ik 11 was (alleen heette het toen niet zo)
Hij houdt van me, hij houdt niet van me....
[afbeelding]
psychedelische Xenos-schaaltjes
[afbeelding]
zoquote:Op woensdag 7 juli 2004 16:03 schreef Borelius het volgende:
Best heel leuk, Offy!
Ik heb al wel wat ideeën, maar nog geen voorbeelden, ik had nog wel wat in mijn archief:
[afbeelding]
Wel heel veel kleur, maar geen wedstrijd-foto.
dan moet ik ook al mijn foto's verwijderen,quote:Op woensdag 7 juli 2004 17:29 schreef Caar2 het volgende:
hier stond een 'lelijke' foto, heb em even verwijderd.........
quote:Op woensdag 7 juli 2004 18:39 schreef stil het volgende:
[..]
dan moet ik ook al mijn foto's verwijderen,
was toch een kleurig voorbeeld?
zeker kleur het spat eraf, auwquote:Op woensdag 7 juli 2004 19:08 schreef Caar2 het volgende:
[..]
nou dat zal wel meevallen, ik vond deze foto bij nader inzien niet mooi, maar voor de nieuwsgierigen onder jullie, dan toch nog maar even dan
[afbeelding]
jouw kwamen ze dus ook al bekent voorquote:Op woensdag 7 juli 2004 20:56 schreef Rewimo het volgende:
Heeeee, die gele balletjes heb ik al eens eerder gezien...
Leuk bedacht! Mocht je dit willen doorontwikkelen dan is het misschien een idee om hem een wat breder scala aan kleuren in den hand te duwen.quote:
Meneertje kiest zelf jaquote:Op woensdag 7 juli 2004 21:37 schreef rique het volgende:
[..]
Leuk bedacht! Mocht je dit willen doorontwikkelen dan is het misschien een idee om hem een wat breder scala aan kleuren in den hand te duwen.
je merkt het, ik heb geen kinderen, ik denk dat je kinderen van tevoren kan vertellen met welke kleur ze kleuren maar dat is waarschijnlijk een hele stomme gedachte
klopt ja, bij de fotowedstrijd met herhaling had ik ze ook gebruiktquote:Op woensdag 7 juli 2004 20:56 schreef Rewimo het volgende:
Heeeee, die gele balletjes heb ik al eens eerder gezien...
De "haar"-foto vind ik ook grappig. Ik weet alleen niet of de collega er zo blij mee zal zijn, dat haar portret hier staat.quote:Op woensdag 7 juli 2004 21:52 schreef m-niki het volgende:
He die scoubidou touwtjes heb ik hier ook liggen (verslaaaaavend!!) (en ik ben al 27) (maar werk met kinderen, da's mijn excuus)
Die van Frog met dat haar vind ik een grappig idee, die kun je zo insturen!!
DIe met die kleurenstaal kan volgens mij wel een stukje spannender, ik vind het zo een beetje makkelijk ofzo (weet het niet zo goed hoe ik het moet zeggen), volgens mij valt er meer uit te halen!
En die citroen is eigenlijk hetzelfde verhaal, want het idee vind ik errug leuk!!!!!!
kleur!! (edit - ze zijn weer klikbaar)
[[url=http://home.zonnet.nl/fotowereld/portfolio/thumbgerbera.jpg]afbeelding][/url]
en nog meer kleur!!!
[[url=http://home.zonnet.nl/fotowereld/portfolio/thumbbekertjes.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://home.zonnet.nl/fotowereld/portfolio/thumbhemdjes.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://home.zonnet.nl/fotowereld/portfolio/thumbtulproodstamper2.jpg]afbeelding][/url]
ik deed dat met 'echt' touw op de scouting ook al.quote:Op woensdag 7 juli 2004 15:50 schreef Offy het volgende:
Hey, dat scoubidoe-en deed ik al toen ik 11 was (alleen heette het toen niet zo)
en???? weet je het al????quote:Hij houdt van me, hij houdt niet van me....
[afbeelding]
heet dat spul zo? in een grijs (kleurquote:
even gegoogled voor de menschen met vraagtekens: http://www.yoarra.nl/quote:Op donderdag 8 juli 2004 01:16 schreef sjeffie1 het volgende:
scoubidou ?? weet absoluut niet wat dat zijn, maar vindt de foto wel geslaagd, kan je nog een hoop mee, denk ik.
quote:Op woensdag 7 juli 2004 16:03 schreef Borelius het volgende:
Best heel leuk, Offy!
quote:Op woensdag 7 juli 2004 16:16 schreef Xilantof het volgende:
erg leuk Offy!
zeker die eerst![]()
quote:Op woensdag 7 juli 2004 21:52 schreef m-niki het volgende:
Offy wat een mooie foto's maak jij! Ze zijn heel helder en dat komt mooi uit met deze wedstrijd!
Nou, dankjulliewelquote:Op donderdag 8 juli 2004 00:37 schreef -eline- het volgende:
en leuke foto's die van offy en dat is niet omdat ik dezelfde xenos schaaltjes heb![]()
Nou, als het goed is, houdt 'ie nog steeds van mequote:Op donderdag 8 juli 2004 00:44 schreef Bowiefan het volgende:
en???? weet je het al????
'probeer het iets meer te laten leven'quote:Op donderdag 8 juli 2004 01:08 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
heet dat spul zo? in een grijs (kleur) verleden wel eens mee gespeeld.
Leuk idee ook (zoals zo velen) probeer het iets meer te laten leven
Nooit gedacht dat iemand mijn idee zou pikkenquote:Op woensdag 7 juli 2004 23:51 schreef sjeffie1 het volgende:
Ik heb ingezonden, dan zullen d'r wel snel meer volgen.
Hieronder alvast de foto, en daaronder hoe gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zag dat Ymke een cd gebruikt had, dus het idee eigenlijk een beetje gepikt.
Daarom zet ik het hier dan ook neer, misschien dat er nog meer varianten op komen.
Heb een lange sluitertijd (8sec.) gebruikt en in die tijd de bovenkant van de cd knipperend belicht met een zaklamp om het streep effect te krijgen.
de eerste is de mooiste van de 2quote:Op donderdag 8 juli 2004 13:19 schreef Caar2 het volgende:
net even 'gezond' geexperimenteerd, en dit is het resultaat
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
jepz,daar heb je gelijk in, ze zijn inderdaad wat aan de donkere kant. Ik heb er trouwens nog eentje, die wat lichter is, alleen weer wat minder verschillende kleuren heeft.quote:Op donderdag 8 juli 2004 13:29 schreef Xilantof het volgende:
[..]
de eerste is de mooiste van de 2
maar vind ze allebei nog wel vrij donker..
Ik vind die onderstebovenfoto juist wel heel leuk. De kleuren zijn lekker warm, lekker zomers. Mijn eerste associatie is niet direct kleur maar kleurig zijn ze zeker!quote:Op donderdag 8 juli 2004 13:37 schreef Abbadon het volgende:
ik kan niet zeggen dat ik die foto's ondersteboven nou echt zoveel mooier vind, caar2...die 2de vind ik echt het mooist
niks mis met de kleuren, maar ik vind het feit dattie ondersteboven is niks toevoegen...quote:Op donderdag 8 juli 2004 13:41 schreef rique het volgende:
[..]
Ik vind die onderstebovenfoto juist wel heel leuk. De kleuren zijn lekker warm, lekker zomers. Mijn eerste associatie is niet direct kleur maar kleurig zijn ze zeker!
Leuk dat zo'n foto door iedereen anders gezien wordt.quote:Op donderdag 8 juli 2004 13:48 schreef Abbadon het volgende:
[..]
niks mis met de kleuren, maar ik vind het feit dattie ondersteboven is niks toevoegen...
quote:Op donderdag 8 juli 2004 13:48 schreef Abbadon het volgende:
[..]
niks mis met de kleuren, maar ik vind het feit dattie ondersteboven is niks toevoegen...
goed gezien rique!!!quote:Op donderdag 8 juli 2004 13:50 schreef rique het volgende:
[..]
Leuk dat zo'n foto door iedereen anders gezien wordt.
Ik zie het als een soort bladerdek van fruit waardoor de zon naar binnen valt. De kijker zit dus als het ware onder een dak van fruit.
Ik heb in het Haarlemsch Dagblad nog niets gelezen over een uitgebrande Kruidvat of personeel van het Kruidvat dat mishandeld is. Is er zondag iets mis gegaan?quote:Op donderdag 8 juli 2004 14:18 schreef Caar2 het volgende:
[..]
goed gezien rique!!!![]()
ik vind ook niet dat het allemaal verschillende kleuren moeten zijn, maar ik vond dat wel leuk bij die fruit foto'squote:Op donderdag 8 juli 2004 14:23 schreef phileine het volgende:
Ik vind ook die derde het mooist Caar, bij die andere zijn de kleuren helemaal niet zo flitsend, en daar ging het deze keer juist om dacht ik.
Trouwens, ik vind ook niet dat het allemaal verschillende kleuren moeten zijn. Deze heb ik net geschoten:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 8 juli 2004 14:20 schreef rique het volgende:
[..]
Ik heb in het Haarlemsch Dagblad nog niets gelezen over een uitgebrande Kruidvat of personeel van het Kruidvat dat mishandeld is. Is er zondag iets mis gegaan?
Nette service hoor.quote:Op donderdag 8 juli 2004 14:31 schreef Caar2 het volgende:
[..]
nou, zondag was ie gesloten, alleen het centrum was open
maar maandag terug gegaan, en heb mijn geld terug!
Ze wilden de foto's eerst terug sturen naar het lab, maar dat hoefde van mij echt niet, dus kreeg ik mijn geld gewoon terug. Ik, bepakt en bezakt met munitie, en granaten, maar was niet nodig
![]()
Zo gedraaid "voel" je dat het niet klopt. Ik vond 'm mooier toen die nog "fout" wasquote:Op donderdag 8 juli 2004 14:15 schreef Caar2 het volgende:
[..]
de foto is eigenlijk helemaal niet ondersteboven, hij is zo genomen! Ik twijfelde juist om de foto te draaien, maar heb em maar zo gelaten. (de schijfjes fruit lagen op glas, en heb dus vanonder de foto gemaakt, zodat het buiten licht er doorheen scheen.)
[afbeelding]
gedraaid![]()
Hee, een plaatsgenoot? (Gezien de opmerking Haarlems Dagbladquote:Op donderdag 8 juli 2004 14:31 schreef Caar2 het volgende:
[..]
nou, zondag was ie gesloten, alleen het centrum was open
maar maandag terug gegaan, en heb mijn geld terug!
Ze wilden de foto's eerst terug sturen naar het lab, maar dat hoefde van mij echt niet, dus kreeg ik mijn geld gewoon terug. Ik, bepakt en bezakt met munitie, en granaten, maar was niet nodig
![]()
Jup, Caar had haar foto's naar het Kruidvat in Haarlem gebracht en toen hebben we hier even alles onder de loep genomen en besloten dat het betreffende filiaal in de fik moest. Dat was blijkbaar niet nodig.quote:Op donderdag 8 juli 2004 15:39 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hee, een plaatsgenoot? (Gezien de opmerking Haarlems Dagblad)
hey plaatsgenoot!! 'k woon inderdaad in Haarlem, en even een tip ga NIET naar het kruidvat daarquote:Op donderdag 8 juli 2004 15:39 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hee, een plaatsgenoot? (Gezien de opmerking Haarlems Dagblad)
die eerste vind ik erg mooi...die heeft imho de beste verhouding tussen scherp/vaag en licht/donker, waardoor de foto wat abstracter wordt en het niet meteen duidelijk is wat de foto verbeeld...quote:Op donderdag 8 juli 2004 16:10 schreef Morgil het volgende:
Zo.. mijn probeersels. En best geslaagd!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dankje! Ik vond de 1e en 3e het mooiste. Maar ik wacht nog even met mijn definitieve inzending.quote:Op donderdag 8 juli 2004 16:13 schreef Abbadon het volgende:
[..]
die eerste vind ik erg mooi...die heeft imho de beste verhouding tussen scherp/vaag en licht/donker, waardoor de foto wat abstracter wordt en het niet meteen duidelijk is wat de foto verbeeld...
Leuk! Ik vind vooral die vlakverdelingen leuk, daar kan nog wel iets moois uit ontstaan.quote:Op donderdag 8 juli 2004 16:10 schreef Abbadon het volgende:
weer even aan het rommelen geweest in en rond het huis...
eerst wat bloemetjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
dan wat huisraad:
[afbeelding]
en ten slotte ben ik nog wat met vlakverdeling bezig geweest
[afbeelding]
[afbeelding]
om de één of andere reden lukt het me niet om die kleuren echt goed eruit te laten springen...dat komt denk ik nu mede doordat het hier zwaar bewolkt is...volgende keer zal ik eens in vol zonlicht an de slag gaanquote:Op donderdag 8 juli 2004 16:22 schreef rique het volgende:
[..]
Leuk! Ik vind vooral die vlakverdelingen leuk, daar kan nog wel iets moois uit ontstaan.
Voor al je foto's vind ik gelden dat ze nogal onverzadigd / donker / dof overkomen. Juist met een onderwerp als kleur wil je dat de kleuren knallen. Dat mis ik een beetje. Verder vind ik het hele leuke onderwerpen!
een beetje met curves gespeeld? Het rood knalt er nu in ieder geval wel vanafquote:Op donderdag 8 juli 2004 16:39 schreef dawg het volgende:
Ok dan, hier een iets ander soort kleurachtig iets.
F13, 3s, iso 400 op 60mm. Beetje met curves gespeeld en resize.
Was alleen voorbeeldjequote:Op donderdag 8 juli 2004 17:46 schreef m-niki het volgende:
SweT: jouw foto vind ik een grensgeval...misschien is het alleen maar een voorbeeldje? Eigenlijk maak jij alleen maar een foto hier van de kunst van een ander, een soort reproductie vind ik..misschien dat anderen daar anders over denken? Hij is in ieder geval wel heel erg kleurig, helder en scherp!!!
tsja, de lichtomstandigheden waren niet optimaal vandaag. Ik zal eens wat proberen met de levels enzo. En omdat ik natuurlijk nog niet genoeg foto's heb geplaatst vandaag hier nog maar eentjequote:Op donderdag 8 juli 2004 17:46 schreef m-niki het volgende:
Caar2: je foto's zijn qua compositie en kleur heel erg leuk, maar allemaal te donker jammer genoeg..je kan dat lichter maken door in Photoshop iets met de levels te klooien..dit valt gewoon onder de legale bewerkingen, want in de analoge fotografie zou je gewoon wat meer of minder lang belichten in de doka...de kleuren komen dan ook meteen een stuk levendiger over! Ik ben benieuwd!!
Leuk, alleen de gele gloed die er hangt zorgt niet echt voor frisse kleuren...dus met andere witbalands wordt hij denk een stuk mooierquote:Op donderdag 8 juli 2004 20:39 schreef Rewimo het volgende:
[afbeelding]
nog meer abstract danquote:Op donderdag 8 juli 2004 21:11 schreef Impry het volgende:
[..]
Leuk, alleen de gele gloed die er hangt zorgt niet echt voor frisse kleuren...dus met andere witbalands wordt hij denk een stuk mooierMaar kverwacht niet dat het een serieuze inzending wordt? Of wel?
![]()
Die abstracte vind ik echt mooi hoor, wil er nog wel een stel zien
Deze foto niet nee, ik heb moeite om een goede achtergrond te vinden. En het licht was ook niet optimaal. Het onderwerp op zich misschien wel, speelgoed genoeg hierquote:Op donderdag 8 juli 2004 21:11 schreef Impry het volgende:
[..]
Leuk, alleen de gele gloed die er hangt zorgt niet echt voor frisse kleuren...dus met andere witbalands wordt hij denk een stuk mooierMaar kverwacht niet dat het een serieuze inzending wordt? Of wel?
![]()
Heeft Xilantof al vakantie?quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:27 schreef Xilantof het volgende:
Xilantof is ook haastig opzoek naar een leuk idee, maar ben nog niets tegen gekomen...
wel leuke dingen gezien hier
neequote:Op donderdag 8 juli 2004 21:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heeft Xilantof al vakantie?
PdeHoog]wel
vandaag laatste tentamen en die heb ik verprutst dus over 10 maanden nog maar eens proberen![]()
Ik moet nog tot zondag wachten om mijn briljante plan uit te voerenin de hoop dat het lukt
ok dan....succes maarquote:Op donderdag 8 juli 2004 21:38 schreef Xilantof het volgende:
[..]
nee
morgen nog een hertentamen
volgende week pas
nog niet echt helemaal volle 100% vakantie.quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
ok dan....succes maaren morgenmiddag dus lekker vakantie
hehehequote:Op donderdag 8 juli 2004 21:47 schreef Ymke het volgende:
Ik heb altijd zat ideen maar op een of andere manier worden de fotos nooit zo leuk als dat ik ze in mijn hoofd heb.![]()
Deze heeft wel watquote:
Je gaat goed Caar2quote:
Wat is dat in vredesnaam?!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 14:07 schreef martijn877 het volgende:
nog een paar probeersels
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee , het hoeven geen felle kleuren te zijn, maar als ik deze foto van je zie , lijkt het onderwerp meer hout , of oud dan kleur te zijn.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:41 schreef The_Frog het volgende:
Ik vroeg me af of het altijd van die felle kleuren moeten zijn, die geassocieerd worden met het onderwerp. Dus maar eens iets anders geprobeerd.
mmmmmm, nu ik het zo zie. Misschien moet ik toch iets meer croppen
[afbeelding]
Ja, daar heb je wel wat gelijk in. Ik zit te denken aan zoiets als een (felle) kleur te midden van grijze omgeving.. Ik zal nog eens verder zoeken.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:44 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nee , het hoeven geen felle kleuren te zijn, maar als ik deze foto van je zie , lijkt het onderwerp meer hout , of oud dan kleur te zijn.
Een eenzaam stoplicht midden in de nachtquote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:49 schreef The_Frog het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel wat gelijk in. Ik zit te denken aan zoiets als een (felle) kleur te midden van grijze omgeving.. Ik zal nog eens verder zoeken.
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:50 schreef Ymke het volgende:
[..]
Een eenzaam stoplicht midden in de nacht
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:10 schreef m-niki het volgende:
Ik zat ook te denken aan iets kleur houden en de rest grijs/wit maken (of overtreed ik dan de photoshop regels??)
pourquoi en Francais, Ymke?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:48 schreef Ymke het volgende:
wel raar photoshop in t frans
de kleuren zien er een beetje raar uit..quote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:46 schreef stil het volgende:
Nog wat probeersels van mij:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je hebt mijn idee ingepiktquote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:47 schreef SweT het volgende:
soms krijg je ideeén bij het eten ...
[afbeelding]
Weet het het rode is onscherp maar dat wou ik zo houden .. mischien andere keer scherp .. maar vond hem zo wat ik d8 leuker uitkomen
Dank jequote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:23 schreef Abbadon het volgende:
Ymke, die eerste foto is extreem stoer!
maar maar maar die kleurpotlodenfoto dan???? Die vond ik echt heel erg mooi!!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:40 schreef Abbadon het volgende:
ik zou het niet weten
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:43 schreef m-niki het volgende:
[..]
maar maar maar die kleurpotlodenfoto dan???? Die vond ik echt heel erg mooi!!
ECHT!!!
Kleur is zo leuk om mee te spelenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:51 schreef m-niki het volgende:
Ymke, je bent wel lekker in vorm he vandaag! Die laatste is ook weer errug leuk!!
Toevallig vandaag bij de Intratuin geweest en daar hebben ze kasten met allemaal droogbloemen gesorteerd op kleur, maar ik had natuurlijk mijn fototoestel niet bij me (want batterijen zaten in de lader)...daar ga ik maandag even voor terug!!
dit brengt me trouwens op het volgende: ik kan deze maand niet het overzichtstopic bijhouden, want ik ga vanaf donderdagnacht aanstaande op vakantie en ben pas de eerste week van augustus terug...misschien dat iemand het deze maand kan overnemen????quote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:45 schreef m-niki het volgende:
pssssst...ik moet nog het archief van de fotowedstrijd van mei bijwerken en dat is nog een hele klus: al die nummers omzetten naar namen EN op de goed volgorde zetten...Rewimo schreef dat ik dat misschien op een regenachtige middag kon doen, maar zelfs op regenachtige middagen heb ik daar steeds geen zin in...misschien toch maar vanavond een begin maken, want anders is het zo vakantie!
Lijkt me best leuk om te doenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:53 schreef m-niki het volgende:
[..]
dit brengt me trouwens op het volgende: ik kan deze maand niet het overzichtstopic bijhouden, want ik ga vanaf donderdagnacht aanstaande op vakantie en ben pas de eerste week van augustus terug...misschien dat iemand het deze maand kan overnemen????
er ging iets mis..ik heb het gevoel dat ik zelf aan vakantie toe ben..quote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:31 schreef m-niki het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!
ik heb zowaar het overzichtstopic van juni bijgewerkt (iedereen staat nu onder zijn eigen naam in plaats van een nummer, is wel zo vriendelijk, en staat in de goede volgorde!!!). Ook is er eindelijk een overzichtstopic van deze maand waar Sjeffie als enige staat te prijken (of is het preiken...) (wat een ontzettend raar woord eigenlijk!!).
overzichtstopic juli 2004
Ik heb het gevoel dat er veel mensen op vakantie zijn...???
dat is wel 1 mooie kleurquote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:16 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
is het wat? beetje eentonig misschien...
wow, die laatste paprika's! ...is toch weer heel erg kreatiefquote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:23 schreef Ymke het volgende:
En ik ging ook aan de paprika
Dank je , ik doe mijn bestquote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:22 schreef Geminis het volgende:
[..]
wow, die laatste paprika's! ...is toch weer heel erg kreatief
Dat vind ik een mooie foto!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:29 schreef Geminis het volgende:
ik wou dat ik de fut had om nog wat leuks te bedenken
Maar ik hoop dat het nog komt (echt wel)
Oudje dan maar, licht door een matglas;
[afbeelding]
Kleurlingen?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:38 schreef Geminis het volgende:
Ik heb wel een goed idee, maar daarvoor ben ik afhankelijk van andere mensen, lees: lastig....
onder anderequote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:46 schreef Ymke het volgende:
[..]
Kleurlingen?![]()
zo bedoel je:quote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:26 schreef Ymke het volgende:
PdeHoog , de kleur mag wel iets helderder , wel leuk en lekker onderwerp!
Dacht dat er wel snel meer zouden volgen nou ja, in iedergeval ook een manier om een tijdje op 1 te staanquote:Sjeffie als enige staat te prijken
Da's dus het probleem met kleurquote:Op vrijdag 9 juli 2004 23:47 schreef phileine het volgende:
PdeHoog, ik vind je foto's wel mooi die je hier post, maar voor mij zeggen ze niet echt "kleur". Snap je wat ik bedoel, of moet ik het nog verder proberen te verwoorden?
Dank je. Bij de bovenste zat de rest van de kleurenwaaier in de weg.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 00:29 schreef PdeHoog het volgende:
Gave foto's The_FrogJammer van die schaduw bij de eerste.
We hobbyen hier allemaal maar wat , kleur kan je op vele manieren benaderen, doe gewoon lekker wat jijzelf mooi vindt. Jij moet tevreden zijn met het eindresltaat en dan is het goed .quote:Op zaterdag 10 juli 2004 00:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Da's dus het probleem met kleur't is voor tig uitleg vatbaar. Ik probeer hier ook alleen maar vrolijk door te hobbyen met eigen inzichten en zo
![]()
de waaier is alleen was vuil wat iets afleidtquote:Op zaterdag 10 juli 2004 08:35 schreef Ymke het volgende:
The_ Frog , die tweede waaier is erg mooi![]()
werk zequote:zo nu ga ik aan het werk , ajuus
Dank je, je blijft er mee bezigquote:Op zaterdag 10 juli 2004 08:35 schreef Ymke het volgende:
The_ Frog , die tweede waaier is erg mooi![]()
zo nu ga ik aan het werk , ajuus
Je bedoelt de witte stipjes. Dat zijn beschadigingen Helaas mag je dat in PS niet wegwerkenquote:Op zaterdag 10 juli 2004 09:38 schreef Re het volgende:
[..]
de waaier is alleen was vuil wat iets afleidt
Erg mooi lijnenspel bij die 2e!quote:Op zaterdag 10 juli 2004 00:27 schreef The_Frog het volgende:
Heb het idee van de kleurenwaaier wat verder uitgewerkt
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
Ga je dat nu elke keer melden?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:18 schreef De_Warme_bakker het volgende:
der is weer een nieuwe inzending
Hier hadden we het vandaag op school toevallig over. Fotografie draait om interpretatie, en hoe je dit uit kan beelden middels een foto.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 00:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
..............................
en niemand is volgens mij in staat om een heldere definitie te geven, dus tja.....dan wordt het lastig he?
..................
ja, interessant genoegquote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:10 schreef dawg het volgende:
[..]
Lang verhaal geworden (voor mijn doen), ik hoop dan ook dat het interessant genoeg was.
gebeurt hier echt heel weinig vanaaf, heb ik een voetbalwedstrijd gemistquote:Op zaterdag 10 juli 2004 23:33 schreef Borelius het volgende:
Tot nu toe is het slow-chat topic een stuk boeiender dan het wedstrijdtopic (zelf ben ik er ook mede schuldig aan hoor). Ik heb hier al een heleboel erg fraaie dingen voorbij zien komen.
ik heb 4 foto's gepost...is dat niet genoeg dan?quote:Op zondag 11 juli 2004 00:13 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
gebeurt hier echt heel weinig vanaaf, heb ik een voetbalwedstrijd gemist
das iig meer dan dat ik er heb gepost hier,quote:Op zondag 11 juli 2004 01:06 schreef Abbadon het volgende:
ik heb 4 foto's gepost...is dat niet genoeg dan?
Ik ook 2 : (quote:Op zondag 11 juli 2004 01:06 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ik heb 4 foto's gepost...is dat niet genoeg dan?
Ik heb er nog geen waarvan ik zeker weet dat ik hem wil insturen , dus blijf ik gewoon fotos maken en hier posten. Het wedstrijd topic komt later wel.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 23:33 schreef Borelius het volgende:
Tot nu toe is het slow-chat topic een stuk boeiender dan het wedstrijdtopic (zelf ben ik er ook mede schuldig aan hoor). Ik heb hier al een heleboel erg fraaie dingen voorbij zien komen.
Die rooie is idd mooi strak, maar er gebeurt wel erg weinig.quote:Op zondag 11 juli 2004 10:01 schreef Ymke het volgende:
Abbadon , ik vind de eerste , die rode het leukste , bij die andere met die blauwe steentjes vind ik het licht niet zo mooi. En lijkt het of die steentjes niet helemaal schoon zijn
hoezo 'lijkt' ? die steentjes zijn zelfs behoorlijk stoffigquote:Op zondag 11 juli 2004 10:01 schreef Ymke het volgende:
Abbadon , ik vind de eerste , die rode het leukste , bij die andere met die blauwe steentjes vind ik het licht niet zo mooi. En lijkt het of die steentjes niet helemaal schoon zijn
persoonlijk vind ik die schaduwstrepen juist wat extra's geven...ter vergelijking een foto met en zonder...de tweede vind ik persoonlijk een stuk saaier:quote:Op zondag 11 juli 2004 10:15 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Die rooie is idd mooi strak, maar er gebeurt wel erg weinig.
ik vind de onderste steentjes (? het lijken mij van die glazen 'druppels' uit de bloemsierkunst) erg mooi, maar misschien ff de gordijnen opendoen zodat die schaduwstrepen weg zijn en ff de 'steentjes' oppoetsen idd
Deze nu wel ja...Zo gauw ie af is verhuist ie naar de garage en komt de volgende in de kamer.quote:Op zondag 11 juli 2004 13:49 schreef pascalheister het volgende:
staat je motor al in je huiskamer pea
daar heb je gelijk in, maar ik heb ook niks gezegd over het schaduwvlak...quote:Op zondag 11 juli 2004 11:15 schreef Abbadon het volgende:
persoonlijk vind ik die schaduwstrepen juist wat extra's geven...ter vergelijking een foto met en zonder...de tweede vind ik persoonlijk een stuk saaier:
WAAAAAH...ik ben blind!quote:
Die muur is mooi. Naar zo'n onderwerp ben ik nog op zoek. Kleuren in een grijze omgeving.quote:Op maandag 12 juli 2004 00:01 schreef PdeHoog het volgende:
Ik was vandaag in Eindhoven (met camera...duh) en ik vond deze toch wel leuk
#1 - kijk....dit is nou geel
[afbeelding]
#2 - een oude muur opgebouwd uit diverse kleuren bakstaan
[afbeelding]
quote:Op maandag 12 juli 2004 12:11 schreef Bowiefan het volgende:
Zo, nu zijn julllie een week van me af
Vind ze niet zo heel erg kleurig..quote:Op maandag 12 juli 2004 12:11 schreef Bowiefan het volgende:
....
ik wilde het niet hardop zeggen...quote:Op maandag 12 juli 2004 12:59 schreef Talena het volgende:
[..]
Vind ze niet zo heel erg kleurig..![]()
Volgens mij zie ik jou in die blauwe.>quote:Op maandag 12 juli 2004 15:12 schreef Rewimo het volgende:
[afbeelding]
Lach eens naar het vogeltje
[afbeelding]
Ja, dat ding spiegelt en ik kreeg het niet voor elkaar om dat eruit te krijgenquote:Op maandag 12 juli 2004 16:05 schreef Ymke het volgende:
[..]
Volgens mij zie ik jou in die blauwe.>
Dat heb ik hetzelfde met dat glas die ik laatst liet zien , daar zie je ook mijn camera en statief in het midden van het glas weerspiegelt. maakt niet uit , dan schieten we./ jij gewoon wat nieuws, ik krijg geen genoeg van Kleur, van wie was dit onderwep eigenlijk?quote:Op maandag 12 juli 2004 16:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, dat ding spiegelt en ik kreeg het niet voor elkaar om dat eruit te krijgen
Van Luapquote:Op maandag 12 juli 2004 17:26 schreef Ymke het volgende:
[..]
Dat heb ik hetzelfde met dat glas die ik laatst liet zien , daar zie je ook mijn camera en statief in het midden van het glas weerspiegelt. maakt niet uit , dan schieten we./ jij gewoon wat nieuws, ik krijg geen genoeg van Kleur, van wie was dit onderwep eigenlijk?
Valt wel mee met 3 inzendingenquote:Op maandag 12 juli 2004 18:35 schreef pea4fun het volgende:
Het gaat nog moeilijk worden straks met stemmen
Maar minder origineel vind ik zelf...Ik ga nog meer mijn best doen om de motor mooier op de plaat te krijgenquote:Op maandag 12 juli 2004 18:44 schreef Ymke het volgende:
btw pea , je snoepjes zijn leuker dan je motor
Dan wordt het aan de binnenkant ook een kleurige boelquote:Op maandag 12 juli 2004 18:47 schreef Ymke het volgende:
geen idee , ik hoop dat het gezichtsbedrog is anders plast het zo lastig
oelalala mooi!!!quote:Op maandag 12 juli 2004 19:46 schreef The_Frog het volgende:
Naast de kleurenwaaier ben ik ook nog bezig met een andere waaier.
[afbeelding]
Ik ga er in ieder geval nog eens wat verder mee experimenteren.
Ik moet deze week in ieder geval wat insturen. Ik ga zaterdag lekker met vakantie.![]()
Kleuren: Helemaalquote:Op maandag 12 juli 2004 15:32 schreef Caar2 het volgende:
ook wel kleurig leek mij zo! Gemaakt in kroatie...
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is wel grappig maar erg leegquote:Op maandag 12 juli 2004 21:07 schreef TsiisSkaaf het volgende:
Ik kwam vandaag tijdens het koken op een idee. Dus maar even geprobeerd. Hier het eerste resultaat.
Wat vinden jullie er van?
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
gna?quote:
of kukelekuu..maar gna klinkt leukerquote:Op maandag 12 juli 2004 21:20 schreef Ymke het volgende:
[..]
gna?
Mooiquote:Op maandag 12 juli 2004 21:26 schreef m-niki het volgende:
(nu ik het nalees snap ik dat het "gna" vreemd overkomt![]()
![]()
het is dus "gna" als in "ik stuur deze maand gewoon weer een dier in!")
nog een archiefje, maar ik vind hem zelf erg leuk:
[afbeelding]
Ik was het , ik zei dat ik een bloem te voor de hand liggend vond voor een wedstrijd over kleurquote:Op maandag 12 juli 2004 21:40 schreef m-niki het volgende:
he ik heb ook nog een bloem in de aanbieding!! Ik vind deze zelf erg mooi (hoewel ik ergens hier heb gelezen dat een bloem als onderwerp te makkelijk ofzo zou zijn, ik weet niet meer precies wat er stond, ben ik het daar natuurlijk nu niet meer mee eens)
ook eergister gemaakt, beetje gecropped zodat het hart van de bloem in de rechter bovenhoek is komen te liggen:
[afbeelding]
het ging mij er niet echt om wie het had gezegd hoor, Ymke, maar ik heb er toen even bij stil gestaan toen ik het las en dacht eerst: ja natuurlijk, dat is te makkelijk, maar nu zie ik eigenlijk geen verschil met andere onderwerpen (wat vind je er eigenlijk makkelijk aan dan?)quote:Op maandag 12 juli 2004 21:46 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik was het , ik zei dat ik een bloem te voor de hand liggend vond voor een wedstrijd over kleur
Je hoeft er niet bij na te denken , een bloem is kleurig dus hop , klaar , ik probeer toch telkens weer mezelf en andere ertoe te bewegen om iets verder te kijken en denken als het meest voor de hand liggende. dus geen kleurige bloemen , vlinders , geef eens iets een kleur wat anders kleurloos is. Ik weet , mijn gezemel over creativiteit wordt vervelend , maar ik mis het wel vaak hierquote:Op maandag 12 juli 2004 21:54 schreef m-niki het volgende:
[..]
het ging mij er niet echt om wie het had gezegd hoor, Ymke, maar ik heb er toen even bij stil gestaan toen ik het las en dacht eerst: ja natuurlijk, dat is te makkelijk, maar nu zie ik eigenlijk geen verschil met andere onderwerpen (wat vind je er eigenlijk makkelijk aan dan?)
ik heb ook deze nog liggen, maar die valt buiten de boot vanwege de PS bewerking (deels de kleur weggehaald en vintage look erover heen)
[afbeelding]
ieh nee Ymke, niet zeggen sssht!! Straks krijgen we allemaal foto's van inkt in water die wel creatief zijn, maar ook heel erg onscherp en smakeloosquote:Op maandag 12 juli 2004 21:58 schreef Ymke het volgende:
[..]
Je hoeft er niet bij na te denken , een bloem is kleurig dus hop , klaar , ik probeer toch telkens weer mezelf en andere ertoe te bewegen om iets verder te kijken en denken als het meest voor de hand liggende. dus geen kleurige bloemen , vlinders , geef eens iets een kleur wat anders kleurloos is. Ik weet , mijn gezemel over creativiteit wordt vervelend , maar ik mis het wel vaak hier
Ik heb slechts de opvolger van jouw camera hoorquote:Op maandag 12 juli 2004 22:09 schreef m-niki het volgende:
oh en ik moest dit nog even kwijt: @ pdehoog: jouw bakstenen foto is serieus de eerste bakstenen foto die bij mij toch fijn in het oog ligt (is dat uberhaupt een uitdrukking?) volgens mij heb jij een hele fijne camera!
daar ben ik het nou helemaal mee eensquote:Op maandag 12 juli 2004 21:58 schreef Ymke het volgende:
[..]
Je hoeft er niet bij na te denken , een bloem is kleurig dus hop , klaar , ik probeer toch telkens weer mezelf en andere ertoe te bewegen om iets verder te kijken en denken als het meest voor de hand liggende. dus geen kleurige bloemen , vlinders , geef eens iets een kleur wat anders kleurloos is. Ik weet , mijn gezemel over creativiteit wordt vervelend , maar ik mis het wel vaak hier
oh nee, zo bedoelde ik het niet!quote:Op maandag 12 juli 2004 22:10 schreef Ymke het volgende:
tuurlijk wil het oog ook wat , ik waardeer een mooi plaat ook hoor, je schets het nu net of een creatief idee , een mindere kwaliteit foto opleverd.
hihi dat vind ik nou juist helemaal niet!! Al die kleine blaadjes, al die kleurtjes, zoveel te zien etc.quote:Ik wil gewoon creatieve goede kwaliteit fotos zien , en dat is in mijn ogen een foto van een bloem niet . dat is wel mooi maar saai.
eh...nee...(dan zou ik het niet zo mooi meer vinden..dan ben ik net een clown!!quote:Als ik nu die foto van die mond van je zie , kijk dat is leuk , probeer het dan eens zonder de bewerking , verf je gezicht met schmink wit en probeer het dan nog eens.
quote:Of wat anders
tuurlijk is het niet vervelend, je zet mensen toch gewoon aan om verder te denken?quote:Op maandag 12 juli 2004 21:58 schreef Ymke het volgende:
[..]
raar zegquote:Op dinsdag 13 juli 2004 09:50 schreef De_Warme_bakker het volgende:
zijn gemaakt met de S5000, op hoogste resolutie.
ik snap er niets van...
denk dat er dan bij het opslaan wat fout is gegaan... niet toevallig in PS lage jpg kwaliteit gedaan bij het opslaan?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 09:56 schreef De_Warme_bakker het volgende:
ja, ik weet het niet...
ik wilde ze net uploaden met picserver, maar dat lukt niet.
originele foto was 2.5nogwat mb
die ik wilde uploaden van 550 pixels die is 255 kb, en is dus iets te groot... in picserver mag je maar tot... 150?!
en ja, toen verkleind, maar toch wastie erg slecht, en opeens 8 kb... dus ja, der klopt niets van
ik ga ef kijken...
vind het wel vreemdquote:Op dinsdag 13 juli 2004 10:01 schreef De_Warme_bakker het volgende:
neej,volgens mij niet.
bedankt voor het meedenken!
Ik snap wat je bedoelt, alleen aan de onderkant is geen foto meer over, dus ik zou alleen wat van de bovenkant af kunnen croppen. En ik weet niet of dat mooi is, dan heb je echt alleen het raam.quote:Op maandag 12 juli 2004 21:05 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Kleuren: Helemaal
Ik had hem alleen een tikkie anders gecropped, oftewel het raam iets hoger in het geheel(maar ik ben Caar2 natuurlijk niet)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |