abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juli 2004 @ 14:08:54 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20429666

Biografie

Is: Minister van Vreemdelingenbeleid en Integratie in het kabinet-Balkenende II en oud-directeur Staatsveiligheid van de BVD.

Loopbaan: Na haar studie sociologie begint de loopbaan van Verdonk in 1983 bij de directie gevangeniswezen van het ministerie van Justitie. Verdonk klimt gestaag op naar de top en bekleedt midden jaren negentig managementfuncties bij diezelfde directie en bij de Justitiële Jeugd- en TBS-inrichtingen.

Daarna is ze directeur staatsveiligheid bij het ministerie van Binnenlandse Zaken, waar ze leiding geeft aan 130 medewerkers van de toenmalige Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD). In die tijd is ze ook kind aan huis bij de ministeries van Justitie, Defensie en Buitenlandse Zaken, de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) en verscheidene politie-onderdelen.

Begin 1999 kiest Rita Verdonk voor het bedrijfsleven. Als directeur van KPMG Consulting adviseert ze recent nog het ministerie van Justitie over vreemdelingenzaken, onder meer over de problematiek van de alleenstaande minderjarige asielzoekers (ama's).

Politiek: Verdonk is een nieuwkomer in de VVD. Ze is ongeveer een jaar lid van de liberalen en staat op 'het lijstje' met bekwame vrouwen, die Zalm al geruime tijd geleden heeft opgesteld. De levensloop van Verdonk oogt indrukwekkend. In haar nieuwe functie, naast CDA-minister Donner op het ministerie van Justitie, moet ze er voor zorgen dat uitgeprocedeerde asielzoekers het land verlaten, de instroom van nieuwkomers beperken en een regeling zoeken voor asielzoekers die al jarenlang wachten op een verblijfsvergunning.

Opmerkelijk: Ze is niet de eerste keus van VVD-leider Zalm, maar Verdonk lijkt geknipt voor het ministerschap van Vreemdelingenbeleid en Integratie. Ze heeft zeer ruime leidinggevende ervaring bij de rijksoverheid en in het bedrijfsleven en is volgens mensen die met haar hebben samengewerkt 'een stevige vrouw naar wie wordt geluisterd'.

Ongetwijfeld tot grote opluchting van Zalm hapte Verdonk toe, waar andere vrouwen (ambassadeur mensenrechten Reneé Jones-Bos en oud-directeur vreemdelingenbeleid Gea van Craaikamp) voor de eer bedankten. Zalm wilde naast Sybilla Dekker (VROM) hoe dan ook een tweede vrouwelijke minister van buiten het Binnenhof leveren en slaagt daar op de valreep in. Met Verdonk komt er een recordaantal van vijf vrouwelijke ministers in het kabinet Balkenende II.

bron text: http://www.novatv.nl/inde(...)=biografieen.details

Deel #2 alweer!

Rita: verguisd door velen omdat ze gewoon het beleid uitvoert zoals dat democratisch is beslist. Rita, die niet voor elk zielig geval wat de publiciteit zoekt een uitzondering maakt. Rita die gewoon eens laat zien waar ze voor staat en zich gewoon aan de regels houdt zoals we die met zijn allen in principe hebben bepaald. Rita die gewoon ruggengraat toont en niet wijkt voor de terreur van een kleine radicale minderheid die het niet meer haar beleidsvoering eens is.

Ik vind Rita Verdonk een topwijf en er zouden eens meer politici zoals haar moeten zijn.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 6 juli 2004 @ 00:00:48 #2
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_20429831
Rita
  dinsdag 6 juli 2004 @ 00:27:27 #3
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_20430428
RITA FOR PRESIDENT !
  dinsdag 6 juli 2004 @ 01:11:14 #4
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20431287

Terugvindpost en een linkje naar deel één: Het Minister Rita Verdonk fantopic

Mevrouw drs. Maria Cornelia Frederika (Rita) Verdonk (op 18 oktober 1955 geboren te Utrecht)werd op 27 mei 2003 benoemd tot minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie in het Tweede Kabinet-Balkenende. Zij is lid van de VVD.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 01:19:25 #5
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_20431406
Dankzij Rita zit er eindelijk iemand met ballen in het kabinet.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_20432149
pi_20432177
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 03:03 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]
Zo lijkt ze wel op die ene PvdA-allochtoon.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 03:11:57 #8
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_20432189
Ze doet haar werk goed..
pi_20432191
Verdonk is een minister naar mijn hart. Geen politieke spelletje maar de beuk erin. Ook is ze vastberaden en ze heeft daadkracht. Eigenlijk is dat iets wat ik bij alle andere leden van het kabinet mis, alleen Zalm heeft het ook een beetje. De beste minister sinds jaren, endelijk wordt er een werk gemaakt van het vreemdelingenbeleid. Want laten we niet vergeten dat ze een beleidterrein heeft waarop menig minister faalde
  dinsdag 6 juli 2004 @ 05:53:26 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20432453
Balkie, hoe gek ook, vind ik ook steeds beter. Met het opkomen voor Dick Advocaat heeft ie toch maar weer eens bewezen een premier van het volk te zijn...

maar da\'s offtopic
[..]
pi_20432458
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 05:53 schreef MikeyMo het volgende:
Met het opkomen voor Dick Advocaat heeft ie toch maar weer eens bewezen een premier van het volk te zijn...
Ik snap de zin niet.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 06:10:33 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20432472
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 05:57 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ik snap de zin niet.
het is nog vroeg
[..]
  dinsdag 6 juli 2004 @ 06:11:39 #13
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20432473
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 05:57 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ik snap de zin niet.
Balkenende reageerde op de manier waarop Dick Advocaat werd zwartgemaakt. Ik vermoed dat MikeyMo daarop doelt
Krekker is de bom!
  dinsdag 6 juli 2004 @ 06:13:25 #14
96053 provo
Allochtoon
pi_20432474
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 03:12 schreef Steijn het volgende:
Verdonk is een minister naar mijn hart. Geen politieke spelletje maar de beuk erin. Ook is ze vastberaden en ze heeft daadkracht. Eigenlijk is dat iets wat ik bij alle andere leden van het kabinet mis, alleen Zalm heeft het ook een beetje. De beste minister sinds jaren, endelijk wordt er een werk gemaakt van het vreemdelingenbeleid. Want laten we niet vergeten dat ze een beleidterrein heeft waarop menig minister faalde
Minister Zalm heeft ook in de puinhopen van 8 jaar paars gezeten en werd daarbij niet vastgebonden om zijn werk te doen. Waarom lukt het hem nu wel, omdat ie als een hond achter het rechtse kabinet aanlopt misschien?
Het streven naar een harmonieus evenwicht in de samenleving is waar we ons nu op moeten richten.
pi_20432478
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 06:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Balkenende reageerde op de manier waarop Dick Advocaat werd zwartgemaakt. Ik vermoed dat MikeyMo daarop doelt
Dat had ik door maar hoezo bewijst hij daarmee een premier van het volk te zijn?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 06:59:27 #16
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20432539
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 06:16 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Dat had ik door maar hoezo bewijst hij daarmee een premier van het volk te zijn?
Notice mijn smiley

Ik denk dat MikeyMo premier van het volk een beetje verkeerd heeft opgevat.

(Hint aan MikeyMo: premier van het volk ==> door het volk op handen en voeten gedragen en dus niet per definitie: je bemoeien met zaken van het \'normale\' volk. Een wisselwerking zal er overigens zeker zijn, maar of deze positief of negatief is hangt helemaal af van de bemoeienis en van het volk).
Krekker is de bom!
  dinsdag 6 juli 2004 @ 08:20:32 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20432799
ik doelde er op dat ik het goed vond hoe Balkie direct inspringt op dingen die zich in onze samenleving afspelen. Notoire Balkenende-haters gebruikten deze reactie van Balkenende om weer even lekker op hem te kankeren \"waar bemoeit hij zich mee\" \"heeft hij niets beters te doen\" Maar ik vind dat hij weer even heeft laten zien waar hij voor staat.

Dit mag dan wel een rechts asociaal kabinet genoemd worden, maar ik denk niet Jan M. of Wouter B. even een oproepje hadden gedaan om deze publieke lynchpartij te stoppen. Het siert Balkenende dat dit soort dingen hem nou aan het hart liggen. En terecht: respect voor elkaar is immers een van de grondstenen van onze maatschappij
[..]
pi_20433087
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 05:53 schreef MikeyMo het volgende:
Balkie, hoe gek ook, vind ik ook steeds beter. Met het opkomen voor Dick Advocaat heeft ie toch maar weer eens bewezen een premier van het volk te zijn...
pi_20433124
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 08:20 schreef MikeyMo het volgende:
En terecht: respect voor elkaar is immers een van de grondstenen van onze maatschappij
Precies, daarom laten ze het overleg met de bonden stuk lopen, sturen ze geintegreerde Nederlanders terug naar ver af, voeren ze een hetze tegen islamieten, voeren ze een hetze tegen allochtonen, zorgen ze er voor dat bejaarden hun rollator mogen betalen zodat ze nog minder goed kunnen rondkomen, zorgen ze voor polarisatie in de maatschappij waardoor het gevoel van onveiligheid toeneemt, heeft u even?

Respect
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:06:54 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20433233
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 08:55 schreef SCH het volgende:
sturen ze geintegreerde Nederlanders terug naar ver af
tering, dat zit je wel hoog he?
quote:
voeren ze een hetze tegen islamieten,
voeren ze een hetze tegen allochtonen
ach die hetze voeren ze voornamelijk tegen zichzelf. Of i shet een complot van die media datz e zo vaak zo slecht in het nieuws komen?
[..]
pi_20433262
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 09:06 schreef MikeyMo het volgende:
ach die hetze voeren ze voornamelijk tegen zichzelf. Of i shet een complot van die media datz e zo vaak zo slecht in het nieuws komen?
Je bent echt onverbeterlijk he. Maar natuurlijk ligt het niet aan jezelf. Niks afkeer van buitenlanders, het ligt allemaal aan die buitenlanders zelf. Stomme domme buitenlanders. :\')
pi_20433346
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 09:06 schreef MikeyMo het volgende:

tering, dat zit je wel hoog he?
Ach, ik hoef maar naar m\'n signature te kijken en ik weet meteen weer waarom ook mij dit zo hoog zit...
quote:
Mja, datzelfde kan ik dan ook over Advocaat zeggen...Is het een complot van de media dat ie zo vaak zo slecht in het nieuws komt? Dat ie voortdurend verkeerde beslissingen op het veld neemt?

Is het een complot van de media dat Balkie voortdurend in het nieuws komt met alleen maar meer harde maatregelen en nooit eens positief nieuws van progressie?

Makkelijk, de media ergens de schuld van geven als het je uitkomt, maar als het je niet uitkomt, heeft die zelfde media plotseling gelijk en ligt het aan die groep zelf dat ze zo slecht in het nieuws komt.

Kijk er nou gewoon eens objectief naar, is misschien te veel gevraagd, weet ik, maar doe het eens.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:21:09 #23
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20433420
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 09:09 schreef SCH het volgende:
Niks afkeer van buitenlanders, het ligt allemaal aan die buitenlanders zelf. Stomme domme buitenlanders. :\\\\\\\')
Juist SCH, de Nederlanders zorgen ervoor dat die allochtonen gewoon vaker stelen en moorden.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:24:56 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20433468
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 09:15 schreef Vhiper het volgende:
Ach, ik hoef maar naar m\\\'n signature te kijken en ik weet meteen weer waarom ook mij dit zo hoog zit...
ach, dat moet je in de context zien van dat topic destijds. Ik meen er geen fuck van, ik ben niet zo haatdragend hoor
quote:
Mja, datzelfde kan ik dan ook over Advocaat zeggen...Is het een complot van de media dat ie zo vaak zo slecht in het nieuws komt? Dat ie voortdurend verkeerde beslissingen op het veld neemt?

Is het een complot van de media dat Balkie voortdurend in het nieuws komt met alleen maar meer harde maatregelen en nooit eens positief nieuws van progressie?

Makkelijk, de media ergens de schuld van geven als het je uitkomt, maar als het je niet uitkomt, heeft die zelfde media plotseling gelijk en ligt het aan die groep zelf dat ze zo slecht in het nieuws komt.

Kijk er nou gewoon eens objectief naar, is misschien te veel gevraagd, weet ik, maar doe het eens.
appels en peren SCH, Advocaat is voornamelijk de lul in de opinie van commentatoren bij voetbalprogramma\'s. Allochtonen in het nieuws en Opsproring verzocht
[..]
pi_20433535
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 09:21 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Juist SCH, de Nederlanders zorgen ervoor dat die allochtonen gewoon vaker stelen en moorden.
Ja die allochtonen, allemaal he, wat een eikels zijn het toch allemaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')