abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20424581
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

http://www.autonoomcentrum.nl/overdegrens/6/

En dat doen we dus wel.
Tja, wat is onveilig? We kunnen ook nu mensen terugsturen naar Ghana waar over 2 jaar een burgeroorlog uitbreekt.
pi_20424682
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:25 schreef MikeyMo het volgende:
zullen we maar nokken met de 2e wereldoorlog vergelijking

Ik vind het raar dat men zoveel refereert naar die 2e wereldoorlog. Het zou eens verfrissend zijn als men naar de 1e ging refereren aldus Rita
Refereren naar de eerste wereldoorlog zou ik voor Verdonk graag doen, maar helaas heeft ze meer overeenkomsten met de tweede wereldoorlog.

Toendertijd gooiden we de grenzen wagenwijd open voor duizenden Belgische vluchtelingen en boden we een gastvrijheid die Verdonk nu niet bied.
pi_20424702
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, wat is onveilig? We kunnen ook nu mensen terugsturen naar Ghana waar over 2 jaar een burgeroorlog uitbreekt.
Ik heb het niet over mogelijke toekomstige conflicten. We sturen mensen terug naar landen waar ze momenteel, bij aankomst op het vliegveld, het risico van het vuurpeleton lopen...Lijkt me onveilig genoeg.
  maandag 5 juli 2004 @ 11:36:55 #154
16715 Mylene
*schatje*
pi_20424706
Dat men de WOII aanhaalt komt doordat Nederland toen het Joodse volk massaal terugstuurde aan de grens met Duitsland en daarmee regelrecht in de armen van Hitler. Daar is later ook een schuldgevoel uit onstaan. Maar of het nu terecht is of niet, voor sommige mensen komt wat Verdonk doet ongeveer op hetzelfde neer. Het wekt dezelfde emoties op. Er zijn wel degelijk gevallen bekend waar mensen regelrecht de dood in worden gejaagd.
pi_20424755
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:25 schreef MikeyMo het volgende:
zullen we maar nokken met de 2e wereldoorlog vergelijking
Neu, blijkbaar is het nodig.
  maandag 5 juli 2004 @ 11:41:24 #156
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20424798
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

omdat men het kennelijk geen andere argumenten heeft
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_20424916
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Blijft een enorm zwaktebod.
pi_20424985
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:36 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik heb het niet over mogelijke toekomstige conflicten. We sturen mensen terug naar landen waar ze momenteel, bij aankomst op het vliegveld, het risico van het vuurpeleton lopen...Lijkt me onveilig genoeg.
Zelfs als dat zou gebeuren blijf ik er bij dat je dit onmogelijk van te voren kunt weten. Honderd procent zekerheid bestaat namelijk niet.
pi_20425059
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Zelfs als dat zou gebeuren blijf ik er bij dat je dit onmogelijk van te voren kunt weten. Honderd procent zekerheid bestaat namelijk niet.
Ik ga er geen discussie over maken of het gebeurt, het gebeurt, dat is al lang en breed aangetoont, sla dat linkje wat ik eerder al poste er maar eens op na en als dat niet voldoende is, google ff op "uitzettingen" ofzo.

Je kan prima van te voren weten of het voor iemand veilig is of niet en als er maar de geringste gefundeerde twijfel is, stuur je zo'n persoon niet terug. Simpel. Doe je dat wel, neem je dus bewust het risico dat je iemand de dood in jaagt.
pi_20425098
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:41 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

omdat men het kennelijk geen andere argumenten heeft
Oh, argumenten genoeg om het beleid van Verdonk af te kraken hoor en niet alleen op het gebied van asielzoekers
  maandag 5 juli 2004 @ 11:56:40 #161
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20425129
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:55 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Oh, argumenten genoeg om het beleid van Verdonk af te kraken hoor en niet alleen op het gebied van asielzoekers
en dan toch voornamelijk komen aanzetten met "paralellen met wo2"?

[..]
  maandag 5 juli 2004 @ 11:57:45 #162
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20425156
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
Linkse stemmingsmakerij. Net zoals de suggestie dat vuurpeletons staan te wachten op het vliegveld om terugkerende asielzoekers meteen kennis te laten maken met de kogel.
pi_20425189
quote:

[..]

Wat heb jij zo tegen die vergelijking eigenlijk??? Ik heb je er nog niet inhoudelijk op zien ingaan - ik begrijp alleen maar dat het niet mag, waarom niet eigenlijk?
pi_20425193
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:53 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik ga er geen discussie over maken of het gebeurt, het gebeurt, dat is al lang en breed aangetoont, sla dat linkje wat ik eerder al poste er maar eens op na en als dat niet voldoende is, google ff op "uitzettingen" ofzo.

Je kan prima van te voren weten of het voor iemand veilig is of niet en als er maar de geringste gefundeerde twijfel is, stuur je zo'n persoon niet terug. Simpel. Doe je dat wel, neem je dus bewust het risico dat je iemand de dood in jaagt.
En ik blijf erbij dat je niet bij lichte twijfel al verblijfsvergunningen uit kan delen. Dan kan niemand worden teruggestuurd en zal binnen no-time uit de hele wereld asielzoekers binnenstromen.
pi_20425216
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:59 schreef nikk het volgende:
Dan kan niemand worden teruggestuurd en zal binnen no-time uit de hele wereld asielzoekers binnenstromen.
Dat kan al helemaal niet meer door het nieuwe beleid en daar gaat de discussie ook niet over. De discussie gaat over de mensen die nu teruggestuurd worden. De aanzuigende werking is een argument dat niet langer valide is.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:02:12 #166
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20425262
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:00 schreef SCH het volgende:
De discussie gaat over de mensen die nu teruggestuurd worden.
En terecht, uitgeprocedeerde asielzoekers horen hier niet.
pi_20425269
quote:

[..]

Daar ben ik niet mee begonnen, ik stap gewoon in in een lopende discussie
  maandag 5 juli 2004 @ 12:02:41 #168
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20425274
Ik heb trouwens die pagina gelezen (wel ge-snel-leest btw) maar afgezien van wat gerommel met documenten die al dan wel of niet illegaal verkregen zouden zijn, een incident waarbij een vliegtuig is gekaapt staat er niet zo veel en een paar mislukte uitzettingen. Ik heb niets gelezen over mensen die bij aankomst zijn geexecuteerd. Enkel stemmingmakerij die we hier ook terugzien: "tussen de mensen die uitgezet zou worden zat ook een mooi meisje. Zij zal zeker bij terugkomst in eigen land verkracht worden"

ach dat risico loopt ze hier ook
[..]
pi_20425287
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat kan al helemaal niet meer door het nieuwe beleid en daar gaat de discussie ook niet over. De discussie gaat over de mensen die nu teruggestuurd worden. De aanzuigende werking is een argument dat niet langer valide is.
Oh? Waarom niet? Als we elke asielzoeker waarbij een lichte twijfel bestaat over zijn of haar veiligheid een verblijfsvergunning geven komt het in de praktijk erop neer dat we niemand meer terug kunnen sturen. Verwacht jij dan dat die zuigende werking niet zal plaatsvinden?
pi_20425299
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:59 schreef nikk het volgende:

[..]

En ik blijf erbij dat je niet bij lichte twijfel al verblijfsvergunningen uit kan delen. Dan kan niemand worden teruggestuurd en zal binnen no-time uit de hele wereld asielzoekers binnenstromen.
Verblijfsvergunningen zijn nog altijd tijdelijk...Terugsturen kan dus altijd nog.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:06:07 #171
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20425384
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:36 schreef schatje het volgende:
Dat men de WOII aanhaalt komt doordat Nederland toen het Joodse volk massaal terugstuurde aan de grens met Duitsland en daarmee regelrecht in de armen van Hitler. Daar is later ook een schuldgevoel uit onstaan. Maar of het nu terecht is of niet, voor sommige mensen komt wat Verdonk doet ongeveer op hetzelfde neer. Het wekt dezelfde emoties op. Er zijn wel degelijk gevallen bekend waar mensen regelrecht de dood in worden gejaagd.
Destijds ging het op vluchtelingen uit het buurland. Verdonk stuurt geen buren weg, zij stuurt mensen van de andere kant van de wereld weg, die hier na lang wikken en wegen op kosten van de Nederlandse samenleving niet zijn toegelaten vanwege tevoren opgestelde toelatingscriteria. Het blijft een interessante vraag waarom deze mensen helemaal naar Nederland gekomen zijn als er geen enkele economische gedachte in het spel was. Ze hadden immers al gedurende de overtocht naar Nederland dichterbij emplooi kunnen vinden. Misschien een interessante vraag voor een Nova-rapportage?

Toelatingscriteria zijn noodzakelijk om het land niet te laten overspoelen met gelukszoekers die kansloos blijven op de arbeidsmarkt maar wèl onderhouden moeten worden. Het kan dat er hierbij voor enkele uitzonderingen problemen ontstaan zoals dit met elke maatregel die je waar dan ook voor neemt het geval is. Het is echter niet per definitie in ieder ander land dan Nederland een helse opgave om te overleven. Nederland draagt niet per definitie de verantwoording voor het levensgeluk van elke wereldburger die elders een probleem heeft al wensen sommigen dat geloof wel ingang te laten vinden.

Er zullen vervelende maatregelen genomen moeten worden en iemand moet vuile handen maken en een impopulaire rol vervullen om Nederland leefbaar en de BV Nederland betaalbaar te houden. Dat laatste wordt nogal onderbelicht door ruimhartig en soms zelfs naïef denkende mensen die niet zelf de kosten van hun ruimhartige gedachten wensen op te brengen maar deze gemakshalve bij de samenleving deponeren. Rita Verdonk heeft de ondankbare taak van portier op zich genomen, anderen de gemakkelijke rol van criticaster.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_20425423
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:03 schreef nikk het volgende:

[..]

Oh? Waarom niet? Als we elke asielzoeker waarbij een lichte twijfel bestaat over zijn of haar veiligheid een verblijfsvergunning geven komt het in de praktijk erop neer dat we niemand meer terug kunnen sturen. Verwacht jij dan dat die zuigende werking niet zal plaatsvinden?
Ben je wel op de hoogte van het nieuwe beleid? Nee natuurlijk komt die aanzuigende werking er niet omdat de nieuwe regels heel erg streng zijn. Het heeft geen zin meer om hier naar toe te komen. Het aantal asielzoekers dat Nederland binnenkomt is verschrikkelijk klein. Het gaat hier over een groep die nog onder de oude regels viel.

Ik heb het idee dat er zo ontzettend veel onwetendheid bestaat op dit gebied, iedereen wordt voor het gemak op dezelfde hoop gegooid.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:08:45 #173
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20425455
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:03 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Verblijfsvergunningen zijn nog altijd tijdelijk...Terugsturen kan dus altijd nog.
nee hoor, er bestaat zoiets als een permanente verblijfsvergunning... die is ook flink vaak uitgedeelt door de jaren heen...
[..]
pi_20425462
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:02 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb trouwens die pagina gelezen (wel ge-snel-leest btw) maar afgezien van wat gerommel met documenten die al dan wel of niet illegaal verkregen zouden zijn, een incident waarbij een vliegtuig is gekaapt staat er niet zo veel en een paar mislukte uitzettingen. Ik heb niets gelezen over mensen die bij aankomst zijn geexecuteerd. Enkel stemmingmakerij die we hier ook terugzien: "tussen de mensen die uitgezet zou worden zat ook een mooi meisje. Zij zal zeker bij terugkomst in eigen land verkracht worden"

ach dat risico loopt ze hier ook
Ach, je zou maar als ambtenaar meisjes hebben moeten terugsturen naar Belgie...
  maandag 5 juli 2004 @ 12:11:32 #175
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20425538
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:06 schreef sjun het volgende:
Het blijft een interessante vraag waarom deze mensen helemaal naar Nederland gekomen zijn als er geen enkele economische gedachte in het spel was. Ze hadden immers al gedurende de overtocht naar Nederland dichterbij emplooi kunnen vinden. Misschien een interessante vraag voor een Nova-rapportage?
Hier verbaas ik me dus ook over. Waarom niet vluchten naar een veilig land op hetzelfde continent, maar de halve wereld overvliegen?
[..]
pi_20425544
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:08 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

nee hoor, er bestaat zoiets als een permanente verblijfsvergunning... die is ook flink vaak uitgedeelt door de jaren heen...
ja en terecht.
pi_20425550
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben je wel op de hoogte van het nieuwe beleid? Nee natuurlijk komt die aanzuigende werking er niet omdat de nieuwe regels heel erg streng zijn. Het heeft geen zin meer om hier naar toe te komen. Het aantal asielzoekers dat Nederland binnenkomt is verschrikkelijk klein. Het gaat hier over een groep die nog onder de oude regels viel.

Ik heb het idee dat er zo ontzettend veel onwetendheid bestaat op dit gebied, iedereen wordt voor het gemak op dezelfde hoop gegooid.
Hoho, we hebben het over het gehele asielbeleid, niet alleen over de 'vergeten' asielzoekers.
pi_20425558
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Hoho, we hebben het over het gehele asielbeleid, niet alleen over de 'vergeten' asielzoekers.
Verdonk heeft niet zoveel met dat asielbeleid te maken, ze voert slechts uit wat haar voorgangers hebben bedacht.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:13:54 #179
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20425604
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:11 schreef SCH het volgende:

[..]

ja en terecht.
ach er zijn hier genoeg inwoners afkomstig uit voormalig joegoslavie. Daar is het nu betrekkelijk rustiog dus in principe zouden ze terugkunnen. Maar ja, ze hebben "terecht" een permanente verblijfsvergunning gekregen
[..]
pi_20425608
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:06 schreef sjun het volgende:

<grote knip>
Volledig mee eens.
pi_20425625
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Verdonk heeft niet zoveel met dat asielbeleid te maken, ze voert slechts uit wat haar voorgangers hebben bedacht.
Dat zeg ik nou ook de hele tijd... alhoewel je als minister altijd verantwoordelijk bent voor het uitgevoerde beleid.

[ Bericht 11% gewijzigd door nikk op 05-07-2004 12:21:10 ]
pi_20425901
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ach er zijn hier genoeg inwoners afkomstig uit voormalig joegoslavie. Daar is het nu betrekkelijk rustiog dus in principe zouden ze terugkunnen. Maar ja, ze hebben "terecht" een permanente verblijfsvergunning gekregen
En wat is daar voor jou precies zo erg aan? Dat die mensen zekerheid hebben gekregen en aan hun toekomst konden werken? Wel eens nagedacht over de vraag hoeveel mensen er uiteindelijk terug gaan of willen???
pi_20426046
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:08 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Die wordt alleen verstrekt na 5 jaar legaal verblijf. Om die te krijgen moet je dus al 5 jaar een tijdelijke verblijfsvergunning hebben gehad en heeft de overheid 5 jaar de tijd gehad om jou er weer uit te gooien.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:30:11 #184
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20426117
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:23 schreef SCH het volgende:

[..]

En wat is daar voor jou precies zo erg aan? Dat die mensen zekerheid hebben gekregen en aan hun toekomst konden werken? Wel eens nagedacht over de vraag hoeveel mensen er uiteindelijk terug gaan of willen???
ze kunnen natuurlijk ook hun vaderland, wat na alle onrusten in puin lag weer gaan opbouwen... ik noem maar wat
[..]
  maandag 5 juli 2004 @ 12:30:40 #185
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20426137
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:30 schreef MikeyMo het volgende:
ze kunnen natuurlijk ook hun vaderland, wat na alle onrusten in puin lag weer gaan opbouwen... ik noem maar wat
Teveel gevraagd joh, beter teren op de voorzieningen hier.
pi_20426140
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:11 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Hier verbaas ik me dus ook over. Waarom niet vluchten naar een veilig land op hetzelfde continent, maar de halve wereld overvliegen?
Je dacht toch niet dat die vluchtelingen een directe vlucht hiernaartoe hebben genomen? Die hebben vaak diverse landen aangedaan, waarbij vaak de vluchtelingenkampen al overvol zitten en waarbij ze op de een of andere manier kans hebben gezien naar Nederland te komen. Ik spreek hier uiteraard over echte vluchtelingen, wiens leven echt in gevaar verkeert. Economische migranten die op basis van "vluchteling zijn" hier binnen proberen te komen, moeten we keihard aanpakken.
pi_20426220
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:30 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja - en dat doen ze ook heel vaak.

grappig trouwensd at jij zo'n fan van Job Cohen bent
pi_20426264
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:30 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Teveel gevraagd joh, beter teren op de voorzieningen hier.
Ja he? Want al die vluchtelingen zijn toch gewoon lui, he? en ze kunnen zo een uitkering aanvragen, toch? Gewoon ff langs de sociale dienst, krijgen ze het formuliertje ook nog in hun eigen taal, toch?

Is het nou een keer afgelopen met die belachelijke vooroordelen???
pi_20426295
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:30 schreef Vhiper het volgende:
Economische migranten die op basis van "vluchteling zijn" hier binnen proberen te komen, moeten we keihard aanpakken.
Fijn dat je dat zegt, maar hoe doe je dat? Honderd procent zekerheid heb je namelijk niet.
pi_20426320
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:35 schreef Vhiper het volgende:
Nee joh, waarom zouden ze. Het is toch veel makkelijker om niet na te denken en gewoon lekker te kankeren op buitenlanders, terwijl je het zelf zo verrekte goed hebt.
pi_20426362
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee joh, waarom zouden ze. Het is toch veel makkelijker om niet na te denken en gewoon lekker te kankeren op buitenlanders, terwijl je het zelf zo verrekte goed hebt.
En jij durft het over vooroordelen te hebben...
  maandag 5 juli 2004 @ 12:41:52 #192
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20426476
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:35 schreef Vhiper het volgende:
Ja he? Want al die vluchtelingen zijn toch gewoon lui, he? en ze kunnen zo een uitkering aanvragen, toch? Gewoon ff langs de sociale dienst, krijgen ze het formuliertje ook nog in hun eigen taal, toch?

Vooroordelen? Het is algemeen bekend dat het gros van de allochtonen een uitkering heeft en dus een zware belasting vormt voor de verzorgingsstaat. Dat zijn geen vooroordelen, dat is de realiteit.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:41:59 #193
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20426479
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:30 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Je dacht toch niet dat die vluchtelingen een directe vlucht hiernaartoe hebben genomen? Die hebben vaak diverse landen aangedaan, waarbij vaak de vluchtelingenkampen al overvol zitten en waarbij ze op de een of andere manier kans hebben gezien naar Nederland te komen. Ik spreek hier uiteraard over echte vluchtelingen, wiens leven echt in gevaar verkeert. Economische migranten die op basis van "vluchteling zijn" hier binnen proberen te komen, moeten we keihard aanpakken.
als men andere landen doorkruist alvorens men hier komt hoort men afgewezen te worden. Helemaal als het Europa betreft: als Frankrijk je asielaanvraag afwijst kun je er donder op zeggen dat dat hier ook gebeurt of zeker gaat gebeuren naarmate we steeds meer een europa worden.
[..]
  maandag 5 juli 2004 @ 12:43:09 #194
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20426512
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:36 schreef SCH het volgende:
terwijl je het zelf zo verrekte goed hebt.
Waarom deel jij je welvaart niet met wat mensen uit Nigeria, SCH? Je kunt er vast wel een paar in huis halen, en misschien heb je geluk en zijn ze zelfs homo.
pi_20426556
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:41 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Vooroordelen? Het is algemeen bekend dat het gros van de allochtonen een uitkering heeft en dus een zware belasting vormt voor de verzorgingsstaat. Dat zijn geen vooroordelen, dat is de realiteit.
Nou niet het gros van de mensen die hier als asielzoeker zijn gekomen.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:45:53 #196
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20426610
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:44 schreef SCH het volgende:
Nou niet het gros van de mensen die hier als asielzoeker zijn gekomen.
Assielzoekers behoren niet tot de categorie allochtonen? Als jij cijfers hebt die aantonen dat de gemiddelde assielzoeker een baan heeft en niet teert op een uitkering, dan zie ik dat graag tegemoet.
pi_20426662
Kom jij eerst maar eens met cijfers dat het gros van de allochtonen een uitkering heeft
  maandag 5 juli 2004 @ 12:50:48 #198
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20426764
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:47 schreef SCH het volgende:
Kom jij eerst maar eens met cijfers dat het gros van de allochtonen een uitkering heeft
Alsof dat moeilijk is. http://oud.refdag.nl/vp/010824vp08.html

En ook:

"Gros allochtonen heeft uitkering

DEN HAAG - Allochtonen in Nederland leven massaal van een uitkering. Tweederde van alle Turkse en Marokkaanse mannen van boven de 40 jaar zit thuis en krijgt bijstand, een wao-uitkering of loopt in de ww."

Je beseft trouwens dat asielzoekers onder de vreemdelingenwet bijstand kunnen krijgen? Vanaf het moment van binnenkomst legt men dus al druk op de NL voorzieningen.
pi_20426864
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Fijn dat je dat zegt, maar hoe doe je dat? Honderd procent zekerheid heb je namelijk niet.
Hoe je dat doet? Door de volgende maatregelen eens in te voeren:

- Asiel dient het doel een vluchteling een tijdelijke vluchthaven te bieden, een verblijfsvergunning asiel dient dan ook ten alle tijden tijdelijk te blijven.

- De vluchteling dient, zodra het thuisland, zonder enige gefundeerde twijfel, veilig is, direct terug te keren. Op deze manier kunnen andere vluchtelingen die dan in nood verkeren ook worden opgevangen.

- De vluchteling mag gedurende zijn tijd in Nederland werken, met dien verstande dat het verdiende geld boven hetgeen hij nodig heeft voor zijn verblijf hier, wordt gespaard tot zijn terugkeer. Dit om te voorkomen dat economische vluchtelingen hier permanent gaan werken, terwijl ze het geld meteen doorsluizen naar familie in het buitenland.

- Elke aanvraag tot asiel dient individueel te worden getoetst en bekeken of de persoon in kwestie in aanmerking komt voor een asielaanvraag. Hier is al een mooie start mee gemaakt met de huidige 48uurs regel.
pi_20426879
Je weet het leuk te draaien, het gaat dus om een kwart van de allochtonen als je je eigen bronnen tenminste leest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')