Tja, wat is onveilig? We kunnen ook nu mensen terugsturen naar Ghana waar over 2 jaar een burgeroorlog uitbreekt.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]
http://www.autonoomcentrum.nl/overdegrens/6/
En dat doen we dus wel.
Refereren naar de eerste wereldoorlog zou ik voor Verdonk graag doen, maar helaas heeft ze meer overeenkomsten met de tweede wereldoorlog.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:25 schreef MikeyMo het volgende:
zullen we maar nokken met de 2e wereldoorlog vergelijking
Ik vind het raar dat men zoveel refereert naar die 2e wereldoorlog. Het zou eens verfrissend zijn als men naar de 1e ging refereren aldus Rita
Ik heb het niet over mogelijke toekomstige conflicten. We sturen mensen terug naar landen waar ze momenteel, bij aankomst op het vliegveld, het risico van het vuurpeleton lopen...Lijkt me onveilig genoeg.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:31 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, wat is onveilig? We kunnen ook nu mensen terugsturen naar Ghana waar over 2 jaar een burgeroorlog uitbreekt.
Neu, blijkbaar is het nodig.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:25 schreef MikeyMo het volgende:
zullen we maar nokken met de 2e wereldoorlog vergelijking
omdat men het kennelijk geen andere argumenten heeftquote:Op maandag 5 juli 2004 11:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Neu, blijkbaar is het nodig.
Blijft een enorm zwaktebod.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Neu, blijkbaar is het nodig.
Zelfs als dat zou gebeuren blijf ik er bij dat je dit onmogelijk van te voren kunt weten. Honderd procent zekerheid bestaat namelijk niet.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:36 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mogelijke toekomstige conflicten. We sturen mensen terug naar landen waar ze momenteel, bij aankomst op het vliegveld, het risico van het vuurpeleton lopen...Lijkt me onveilig genoeg.
Ik ga er geen discussie over maken of het gebeurt, het gebeurt, dat is al lang en breed aangetoont, sla dat linkje wat ik eerder al poste er maar eens op na en als dat niet voldoende is, google ff op "uitzettingen" ofzo.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Zelfs als dat zou gebeuren blijf ik er bij dat je dit onmogelijk van te voren kunt weten. Honderd procent zekerheid bestaat namelijk niet.
Oh, argumenten genoeg om het beleid van Verdonk af te kraken hoor en niet alleen op het gebied van asielzoekersquote:Op maandag 5 juli 2004 11:41 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
omdat men het kennelijk geen andere argumenten heeft
en dan toch voornamelijk komen aanzetten met "paralellen met wo2"?quote:Op maandag 5 juli 2004 11:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Oh, argumenten genoeg om het beleid van Verdonk af te kraken hoor en niet alleen op het gebied van asielzoekers![]()
Linkse stemmingsmakerij. Net zoals de suggestie dat vuurpeletons staan te wachten op het vliegveld om terugkerende asielzoekers meteen kennis te laten maken met de kogel.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
en dan toch voornamelijk komen aanzetten met "paralellen met wo2"?
Wat heb jij zo tegen die vergelijking eigenlijk??? Ik heb je er nog niet inhoudelijk op zien ingaan - ik begrijp alleen maar dat het niet mag, waarom niet eigenlijk?quote:Op maandag 5 juli 2004 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
En ik blijf erbij dat je niet bij lichte twijfel al verblijfsvergunningen uit kan delen. Dan kan niemand worden teruggestuurd en zal binnen no-time uit de hele wereld asielzoekers binnenstromen.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:53 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik ga er geen discussie over maken of het gebeurt, het gebeurt, dat is al lang en breed aangetoont, sla dat linkje wat ik eerder al poste er maar eens op na en als dat niet voldoende is, google ff op "uitzettingen" ofzo.
Je kan prima van te voren weten of het voor iemand veilig is of niet en als er maar de geringste gefundeerde twijfel is, stuur je zo'n persoon niet terug. Simpel. Doe je dat wel, neem je dus bewust het risico dat je iemand de dood in jaagt.
Dat kan al helemaal niet meer door het nieuwe beleid en daar gaat de discussie ook niet over. De discussie gaat over de mensen die nu teruggestuurd worden. De aanzuigende werking is een argument dat niet langer valide is.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:59 schreef nikk het volgende:
Dan kan niemand worden teruggestuurd en zal binnen no-time uit de hele wereld asielzoekers binnenstromen.
En terecht, uitgeprocedeerde asielzoekers horen hier niet.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:00 schreef SCH het volgende:
De discussie gaat over de mensen die nu teruggestuurd worden.
Daar ben ik niet mee begonnen, ik stap gewoon in in een lopende discussiequote:Op maandag 5 juli 2004 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Oh? Waarom niet? Als we elke asielzoeker waarbij een lichte twijfel bestaat over zijn of haar veiligheid een verblijfsvergunning geven komt het in de praktijk erop neer dat we niemand meer terug kunnen sturen. Verwacht jij dan dat die zuigende werking niet zal plaatsvinden?quote:Op maandag 5 juli 2004 12:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan al helemaal niet meer door het nieuwe beleid en daar gaat de discussie ook niet over. De discussie gaat over de mensen die nu teruggestuurd worden. De aanzuigende werking is een argument dat niet langer valide is.
Verblijfsvergunningen zijn nog altijd tijdelijk...Terugsturen kan dus altijd nog.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:59 schreef nikk het volgende:
[..]
En ik blijf erbij dat je niet bij lichte twijfel al verblijfsvergunningen uit kan delen. Dan kan niemand worden teruggestuurd en zal binnen no-time uit de hele wereld asielzoekers binnenstromen.
Destijds ging het op vluchtelingen uit het buurland. Verdonk stuurt geen buren weg, zij stuurt mensen van de andere kant van de wereld weg, die hier na lang wikken en wegen op kosten van de Nederlandse samenleving niet zijn toegelaten vanwege tevoren opgestelde toelatingscriteria. Het blijft een interessante vraag waarom deze mensen helemaal naar Nederland gekomen zijn als er geen enkele economische gedachte in het spel was. Ze hadden immers al gedurende de overtocht naar Nederland dichterbij emplooi kunnen vinden. Misschien een interessante vraag voor een Nova-rapportage?quote:Op maandag 5 juli 2004 11:36 schreef schatje het volgende:
Dat men de WOII aanhaalt komt doordat Nederland toen het Joodse volk massaal terugstuurde aan de grens met Duitsland en daarmee regelrecht in de armen van Hitler. Daar is later ook een schuldgevoel uit onstaan. Maar of het nu terecht is of niet, voor sommige mensen komt wat Verdonk doet ongeveer op hetzelfde neer. Het wekt dezelfde emoties op. Er zijn wel degelijk gevallen bekend waar mensen regelrecht de dood in worden gejaagd.
Ben je wel op de hoogte van het nieuwe beleid? Nee natuurlijk komt die aanzuigende werking er niet omdat de nieuwe regels heel erg streng zijn. Het heeft geen zin meer om hier naar toe te komen. Het aantal asielzoekers dat Nederland binnenkomt is verschrikkelijk klein. Het gaat hier over een groep die nog onder de oude regels viel.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:03 schreef nikk het volgende:
[..]
Oh? Waarom niet? Als we elke asielzoeker waarbij een lichte twijfel bestaat over zijn of haar veiligheid een verblijfsvergunning geven komt het in de praktijk erop neer dat we niemand meer terug kunnen sturen. Verwacht jij dan dat die zuigende werking niet zal plaatsvinden?
nee hoor, er bestaat zoiets als een permanente verblijfsvergunning... die is ook flink vaak uitgedeelt door de jaren heen...quote:Op maandag 5 juli 2004 12:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Verblijfsvergunningen zijn nog altijd tijdelijk...Terugsturen kan dus altijd nog.
Ach, je zou maar als ambtenaar meisjes hebben moeten terugsturen naar Belgie...quote:Op maandag 5 juli 2004 12:02 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb trouwens die pagina gelezen (wel ge-snel-leest btw) maar afgezien van wat gerommel met documenten die al dan wel of niet illegaal verkregen zouden zijn, een incident waarbij een vliegtuig is gekaapt staat er niet zo veel en een paar mislukte uitzettingen. Ik heb niets gelezen over mensen die bij aankomst zijn geexecuteerd. Enkel stemmingmakerij die we hier ook terugzien: "tussen de mensen die uitgezet zou worden zat ook een mooi meisje. Zij zal zeker bij terugkomst in eigen land verkracht worden"
ach dat risico loopt ze hier ook
Hier verbaas ik me dus ook over. Waarom niet vluchten naar een veilig land op hetzelfde continent, maar de halve wereld overvliegen?quote:Op maandag 5 juli 2004 12:06 schreef sjun het volgende:
Het blijft een interessante vraag waarom deze mensen helemaal naar Nederland gekomen zijn als er geen enkele economische gedachte in het spel was. Ze hadden immers al gedurende de overtocht naar Nederland dichterbij emplooi kunnen vinden. Misschien een interessante vraag voor een Nova-rapportage?
ja en terecht.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:08 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nee hoor, er bestaat zoiets als een permanente verblijfsvergunning... die is ook flink vaak uitgedeelt door de jaren heen...
Hoho, we hebben het over het gehele asielbeleid, niet alleen over de 'vergeten' asielzoekers.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben je wel op de hoogte van het nieuwe beleid? Nee natuurlijk komt die aanzuigende werking er niet omdat de nieuwe regels heel erg streng zijn. Het heeft geen zin meer om hier naar toe te komen. Het aantal asielzoekers dat Nederland binnenkomt is verschrikkelijk klein. Het gaat hier over een groep die nog onder de oude regels viel.
Ik heb het idee dat er zo ontzettend veel onwetendheid bestaat op dit gebied, iedereen wordt voor het gemak op dezelfde hoop gegooid.
Verdonk heeft niet zoveel met dat asielbeleid te maken, ze voert slechts uit wat haar voorgangers hebben bedacht.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Hoho, we hebben het over het gehele asielbeleid, niet alleen over de 'vergeten' asielzoekers.
ach er zijn hier genoeg inwoners afkomstig uit voormalig joegoslavie. Daar is het nu betrekkelijk rustiog dus in principe zouden ze terugkunnen. Maar ja, ze hebben "terecht" een permanente verblijfsvergunning gekregenquote:Op maandag 5 juli 2004 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
ja en terecht.
Dat zeg ik nou ook de hele tijd... alhoewel je als minister altijd verantwoordelijk bent voor het uitgevoerde beleid.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Verdonk heeft niet zoveel met dat asielbeleid te maken, ze voert slechts uit wat haar voorgangers hebben bedacht.
En wat is daar voor jou precies zo erg aan? Dat die mensen zekerheid hebben gekregen en aan hun toekomst konden werken? Wel eens nagedacht over de vraag hoeveel mensen er uiteindelijk terug gaan of willen???quote:Op maandag 5 juli 2004 12:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ach er zijn hier genoeg inwoners afkomstig uit voormalig joegoslavie. Daar is het nu betrekkelijk rustiog dus in principe zouden ze terugkunnen. Maar ja, ze hebben "terecht" een permanente verblijfsvergunning gekregen
Die wordt alleen verstrekt na 5 jaar legaal verblijf. Om die te krijgen moet je dus al 5 jaar een tijdelijke verblijfsvergunning hebben gehad en heeft de overheid 5 jaar de tijd gehad om jou er weer uit te gooien.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:08 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nee hoor, er bestaat zoiets als een permanente verblijfsvergunning... die is ook flink vaak uitgedeelt door de jaren heen...
ze kunnen natuurlijk ook hun vaderland, wat na alle onrusten in puin lag weer gaan opbouwen... ik noem maar watquote:Op maandag 5 juli 2004 12:23 schreef SCH het volgende:
[..]
En wat is daar voor jou precies zo erg aan? Dat die mensen zekerheid hebben gekregen en aan hun toekomst konden werken? Wel eens nagedacht over de vraag hoeveel mensen er uiteindelijk terug gaan of willen???
Teveel gevraagd joh, beter teren op de voorzieningen hier.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:30 schreef MikeyMo het volgende:
ze kunnen natuurlijk ook hun vaderland, wat na alle onrusten in puin lag weer gaan opbouwen... ik noem maar wat
Je dacht toch niet dat die vluchtelingen een directe vlucht hiernaartoe hebben genomen? Die hebben vaak diverse landen aangedaan, waarbij vaak de vluchtelingenkampen al overvol zitten en waarbij ze op de een of andere manier kans hebben gezien naar Nederland te komen. Ik spreek hier uiteraard over echte vluchtelingen, wiens leven echt in gevaar verkeert. Economische migranten die op basis van "vluchteling zijn" hier binnen proberen te komen, moeten we keihard aanpakken.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:11 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Hier verbaas ik me dus ook over. Waarom niet vluchten naar een veilig land op hetzelfde continent, maar de halve wereld overvliegen?
ja - en dat doen ze ook heel vaak.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:30 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ze kunnen natuurlijk ook hun vaderland, wat na alle onrusten in puin lag weer gaan opbouwen... ik noem maar wat
Ja he? Want al die vluchtelingen zijn toch gewoon lui, he? en ze kunnen zo een uitkering aanvragen, toch? Gewoon ff langs de sociale dienst, krijgen ze het formuliertje ook nog in hun eigen taal, toch?quote:Op maandag 5 juli 2004 12:30 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Teveel gevraagd joh, beter teren op de voorzieningen hier.
Fijn dat je dat zegt, maar hoe doe je dat? Honderd procent zekerheid heb je namelijk niet.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:30 schreef Vhiper het volgende:
Economische migranten die op basis van "vluchteling zijn" hier binnen proberen te komen, moeten we keihard aanpakken.
Nee joh, waarom zouden ze. Het is toch veel makkelijker om niet na te denken en gewoon lekker te kankeren op buitenlanders, terwijl je het zelf zo verrekte goed hebt.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:35 schreef Vhiper het volgende:
Is het nou een keer afgelopen met die belachelijke vooroordelen???
En jij durft het over vooroordelen te hebben...quote:Op maandag 5 juli 2004 12:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee joh, waarom zouden ze. Het is toch veel makkelijker om niet na te denken en gewoon lekker te kankeren op buitenlanders, terwijl je het zelf zo verrekte goed hebt.
Vooroordelen? Het is algemeen bekend dat het gros van de allochtonen een uitkering heeft en dus een zware belasting vormt voor de verzorgingsstaat. Dat zijn geen vooroordelen, dat is de realiteit.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:35 schreef Vhiper het volgende:
Ja he? Want al die vluchtelingen zijn toch gewoon lui, he? en ze kunnen zo een uitkering aanvragen, toch? Gewoon ff langs de sociale dienst, krijgen ze het formuliertje ook nog in hun eigen taal, toch?
Is het nou een keer afgelopen met die belachelijke vooroordelen???
als men andere landen doorkruist alvorens men hier komt hoort men afgewezen te worden. Helemaal als het Europa betreft: als Frankrijk je asielaanvraag afwijst kun je er donder op zeggen dat dat hier ook gebeurt of zeker gaat gebeuren naarmate we steeds meer een europa worden.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:30 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je dacht toch niet dat die vluchtelingen een directe vlucht hiernaartoe hebben genomen? Die hebben vaak diverse landen aangedaan, waarbij vaak de vluchtelingenkampen al overvol zitten en waarbij ze op de een of andere manier kans hebben gezien naar Nederland te komen. Ik spreek hier uiteraard over echte vluchtelingen, wiens leven echt in gevaar verkeert. Economische migranten die op basis van "vluchteling zijn" hier binnen proberen te komen, moeten we keihard aanpakken.
Waarom deel jij je welvaart niet met wat mensen uit Nigeria, SCH? Je kunt er vast wel een paar in huis halen, en misschien heb je geluk en zijn ze zelfs homo.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:36 schreef SCH het volgende:
terwijl je het zelf zo verrekte goed hebt.
Nou niet het gros van de mensen die hier als asielzoeker zijn gekomen.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:41 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Vooroordelen? Het is algemeen bekend dat het gros van de allochtonen een uitkering heeft en dus een zware belasting vormt voor de verzorgingsstaat. Dat zijn geen vooroordelen, dat is de realiteit.
Assielzoekers behoren niet tot de categorie allochtonen? Als jij cijfers hebt die aantonen dat de gemiddelde assielzoeker een baan heeft en niet teert op een uitkering, dan zie ik dat graag tegemoet.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:44 schreef SCH het volgende:
Nou niet het gros van de mensen die hier als asielzoeker zijn gekomen.
Alsof dat moeilijk is. http://oud.refdag.nl/vp/010824vp08.htmlquote:Op maandag 5 juli 2004 12:47 schreef SCH het volgende:
Kom jij eerst maar eens met cijfers dat het gros van de allochtonen een uitkering heeft
Hoe je dat doet? Door de volgende maatregelen eens in te voeren:quote:Op maandag 5 juli 2004 12:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Fijn dat je dat zegt, maar hoe doe je dat? Honderd procent zekerheid heb je namelijk niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |