ik vind ze toch fijner dan losse handdoeken.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 12:19 schreef Bright het volgende:
Aankleedkussenhoes is niet nodig; wij gebruiken daar gewoon een badhandoek van ons voor ...
ik meen me te herinneren dat daar voor gewaarschuwd is een jaartje geleden! als het tenminste niet speciale bad-babyolie is. gewone babyolie vormt namelijk een laagje op het water en als de baby daar per ongeluk wat van in de longetjes krijgt kan dat zeer ernstige gevolgen hebben!quote:Wij gebruiken babyolie voor in bad, dat bevalt uitstekend!
Natuurlijk is het bad-babyolie (of badbaby-oliequote:Op woensdag 7 juli 2004 23:59 schreef bixister het volgende:
[..]
ik vind ze toch fijner dan losse handdoeken.
[..]
ik meen me te herinneren dat daar voor gewaarschuwd is een jaartje geleden! als het tenminste niet speciale bad-babyolie is. gewone babyolie vormt namelijk een laagje op het water en als de baby daar per ongeluk wat van in de longetjes krijgt kan dat zeer ernstige gevolgen hebben!
[..]
Dit ben ik wel met je eens, en ik vond sowieso de olie in het badje eng, omdat ze er zo glibberig van worden. Ik was al zo bang om zo'n kleintje te laten vallen.quote:Op donderdag 8 juli 2004 07:43 schreef bixister het volgende:
nou ja, zo natuurlijk is dat niet. er is genoeg 'gewone' baby-olie te koop, dus als je zo'n tip in het lijstje zet lijkt het me handiger dat je er duidelijk bij zet waar het precies om gaat.
quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:53 schreef Dinus het volgende:
Toen hebben we nog maar een meisje genomen
Ik geef ook graag goede tips, te laatquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:34 schreef snoopy het volgende:
Ah nee he Luchtbel. Dat heeft niemand mij verteld![]()
Nou, babysnoopy zal deze flesjes nemen, of ie wil of niet![]()
klopt ja, daar hebben wij 'm ook wel voor gebruikt.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:25 schreef E.T. het volgende:
ik heb een flessenwarmer gekocht, speciaal voor de borstvoeding.
Deze mag niet in de magnetron, en een flessewarmer is dan toch handiger dan een pannetje met water.
Dit hoorde ik ook van iedereen.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:53 schreef ezzi het volgende:
En koop maat 50/56 maar niet te veel. Je wast in het begin enorm veel dus het is zo weer schoon en voor je het weet passen ze het al niet meer. Al snel had ilse maatje 62 aan, en die draagt ze nu nog (met sommige dingen al 68) Ze is nu 3 maanden.
Wij hebben die twee kruiken wel nodig gehad al was het zomer, Myrthe had nl ineens ondertemperatuur een van de eerste avonden thuis in dekraamweek (35,9). Thuiszorg gebeld, we moesten er 2 kruiken bij leggen en als ze dan niet binnen een uur weer op temperatuur was moesten we naar de huisartsenpost (maar na een uur zat ze op 37,5).quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:34 schreef Anitra het volgende:
2kruiken is alleen nodig als je thuis bevalt, heb je al besloten om in het ziekenhuis te bevallen dan is 1 kruik genoeg. Dat heb ik van de kraamzorg gehoord althans afgelopen maandag.
Lijkt me een goed idee! Ik zou dan wel een wiegje nemen dat wat dieper is dan sommige andere, en wat minder ovaal van vorm, want daar zijn ze snel uitgegroeid.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:21 schreef texelonia het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is om deze vraag te stellen, maar tot wanneer mag een kindje ook alweer in een wieg liggen?
Zolang we nog geen groter huis hebben hebben we namelijk niet zoveel ruimte en slaapt de baby gewoon bij ons op de slaapkamer. Dus leek het me handig te beginnen met een wieg omdat die wat minder ruimte in neemt dan zo'n ledikantje/bedje.
Hebben ze daar ook verschillende kleurtjes?quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:15 schreef Luchtbel het volgende:
Hema
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:56 schreef Ingrid19 het volgende:
Als er al een topic is, sluit hem dan maar. Of als dit in een ander topic hoort, verhuis hem dan maar!
Ik heb hier een lijstje. Kunnen jullie mij misschien vertellen wat nodig is en wat niet? En misschien hebben jullie nog wel iets, wat niet op het lijstje staat!
Bedankt!
Het lijstje:
· matrasje van minstens 8 cm dik van polyether à Waar hebben jullie die gekocht en hoeveel kostte dat ongeveer? Prenatal zal vast goed zijn, toch? We hebben namelijk geen zin om daar E150,- aan uit te geven.
· Flesje en flessenrager à bij borstvoeding, hoeveel flesjes heb je dan nodig?
· 6 hydrofiele washandjes
· babyolie, zeep e.d.
· haarborstel en kammetje
· 2 molton onderleggers
· 1 bedzeiltje
· 2 dekentjes
· luiers uiteraard
· eventueel kolf (die kan ik lenen)
· 3 flanellen luiers
· maatkan met deksel
Ik heb al:
· hydrofiele luiers
· badcapes
· aankleedkussen met 2 hoezen
· veiligheidsspelden
· 1 pak wegwerpluiers new born
· luieremmer
· 6 rompertjes maat 50/56 en 62/68
· 6 pakjes maat 50/56 en 62/68
· badje en standaard
· 2 metalen kruiken met hoesjes
· hoeslakens en bovenlakens
· 1 bedzeiltje
· kleertjes in verschillende maten, ook rompertjes. sokjes, mutsjes, slaapzakjes, 3 navelbandjes, slabbetjes en spuugdoekjes.
Kraampakket:
Basispakket:
· 5 celstof matjes
· 2 pakken steriele gaasjes
· 1 pak watten a 100 gram
· 1 steriele navelklem
· 1 stukje zeep ongeparfumeerd
· 1 flesje alcohol a 70%
· 1 pak kraamverband
· 3 pakken maandverband
· 1 bedzeil
Bij thuis bevallen nodig: (en dat is het plan)
· 2 kraammatrasjes (dun)
· 5 celstof matjes
· 1 pak kraamverband groot
· 2 netbroekjes
· 1 maatkan om te spoelen
· 1 pak zout voor de bevallingswas
· 2 emmers, vuilniszakken, zaklamp, reservezekering,
· ondersteek of po, klossen (via thuiszorg lenen denk ik)
Dit is trouwens de eerste keer dat ik deze hoor..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:56 schreef Ingrid19 het volgende:
· 1 pak zout voor de bevallingswas
dat had ik eerder moeten weten.. In 't t-shirt waarin ik bevallen ben zitten nu nl. nog steeds vage vlekken.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:40 schreef Lois het volgende:
Dat helpt geweldig tegen de bloedvlekken ET! Ik kende hem ook niet, had het ook niet maar mijn kraamhulp heeft dat toen gelijk geregeld. (ik was wel in het ziekenhuis bevallen maar had het vloeien nadien wat onderschat)
En ik heb ze ook nog wel es gebruikt om Noah in z'n blootje op bed te laten liggen. Is ook wel es lekker voor die kleintjes zo zonder luier, en dan als ze gaan plassen, is niet gelijk het hele bed natquote:Op donderdag 4 augustus 2005 08:44 schreef Faja-Lobi het volgende:
En ook al beval je in het ziekenhuis niet gelijk je kraampakket weg doen, die stoffen zeiltjes kan je ook op je bed leggen wanneer je dus even wilt luchten om je hechtingen beter te laten genezen.
Ze kunnen er in stikken doordat het zeil geen zuurstof doorlaat, als ze er eenmaal met hun neus ingedrukt liggen. Mijn kraamverzorgster heeft het overigens ook gewoon mee opgedekt, ze waarschuwde wel dat het kort opgedekt moest worden zodat ze met hun hoofd niet op zeil zouden liggen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:40 schreef texelonia het volgende:
Ik heb daar trouwens nog nooit van gehoord, verstikkingsgevaar bij bedzeiltjesEn onze kraamverzorgster heeft het er ook gewoon in laten liggen. Hoe kunnen ze daarin stikken dan, er ligt toch nog een matraslakentje enzow overheen?
Ik heb ze ook gebruikt toen Suus zo ziek was door buikgriep. 5x spugen op een dag was niks toen.. en toen had ik dus 2 antidoorlekdingen uit het kraampakket op haar matrasje, daarover lagen molton's en daar over gewoon een matrasovertrek. Ik wasde me al een breuk aan het beddegoed toen, maar het matrasje bleef droog!quote:Op donderdag 4 augustus 2005 08:56 schreef texelonia het volgende:
[..]
En ik heb ze ook nog wel es gebruikt om Noah in z'n blootje op bed te laten liggen. Is ook wel es lekker voor die kleintjes zo zonder luier, en dan als ze gaan plassen, is niet gelijk het hele bed nat
Hier zegt poemojn iets over de Combisleeperquote:Op zondag 7 augustus 2005 12:06 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb een vraagje over de babycombisleeper. De slaapzak lijkt me ontzettend handig, maar ik zie wel dat de mouwtjes wat groot zijn. Mij lijkt het handig omdat je het overal voor kunt gebruiken, de maxi cosi, kinderwagenba, en de baby ligt eigenlijk altijd warm.
Hebben jullie de baby ongeveer meteen vanaf het begin erin laten slapen of na een paar weken pas? En wat zijn jullie ervaringen met die slaapzak?
Dank je!!quote:Op zondag 7 augustus 2005 14:04 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Hier zegt poemojn iets over de Combisleeper
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |