abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juli 2004 @ 13:07:38 #1
45621 Suzanna
Mama van...
pi_20427352
Ik ben nu 17 weken zwanger en ben me al helemaal op de baby aan het voorbereiden. Is er hier iemand die toevallig lijstjes heeft gemaakt met benodigdheden voor de baby...vooral de eerste drie maanden etc. ?

Iemand ervaring met katoenen luiers (scheelt het echt veel geld?)... etc.

Ik sta open voor advies, zeker van ervaringsdeskundigen!!

Alvast bedankt.
pi_20428296
Volgens mij is het in ieder geval belangrijk dat je je nu op geeft voor kraamzorg, dan krijg je van hun een lijstje met wat je allemaal in huis moet hebben.
Zorg in ieder geval voor genoeg hydrafiel luiers, die heb ik heeeeel veel gebruikt vooral als handdoek, mmar ook in het bedje voor onder het hoofdje, handig als ze wat spugen, hoef je niet het hele bed te verschonen, voor de zelfde reden kan je er ook één in je kinderwagen leggen.
Reuze makkelijk die dingen.

Gefeliciteerd in ieder geval, en geniet er vooral veel van, het gaat allemaal zo snel.
"Heb uw vijanden lief, betekent niet dat we onze ogen sluiten voor onrecht, het betekent dat we elkaar niet opgeven."
pi_20428313
Hallo Suzanna,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Op de site van de Hema staat een heel handig lijstje dat je uit kunt printen en waar niet te veel onzin op staat. Dit is de link:

http://www.hema.nl/Hema/page.asp?product%5Fid=36

Veel succes met de inkopen.

Groetjes Nanook
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 5 juli 2004 @ 13:43:08 #4
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_20428627
Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Op internet zijn heel veel lijstjes te vinden met babybenodigdheden. De één nog langer dan de ander. Zelf had ik een catalogus van Prénatal waarin ook een lijst stond. De catalogus is gratis. Hierin staat wat je in het begin nodig hebt en wat je later aan kan schaffen.

Op www.watkostenluiers.nl staat onder het kopje kwaliteit bij luiers ook een aantal ervaringen van mensen die katoenen luiers gebruiken. Zelf heb ik daar geen ervaring mee.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  maandag 5 juli 2004 @ 13:44:51 #5
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_20428700
Nog een aanvulling. Er bestaat zelfs een katoenen luiers startpagina: http://katoenenluiers.pagina.nl
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_20432960
Suzanna, van harte gefeliciteerd! En luisteren naar simoneschop, want je moet inderdaad voor kraamzorg gaan zorgen. Daar krijg je meer informatie dan je de eerste keer aan kunt. Gelukkig krijg je dan ook folders etc. mee! Die zijn zeer waardevol!
Je krijgt dan ook te horen of en hoe je de (ziektekosten)verzekering moet inlichten, ook iets om niet te vergeten!

Of het echt scheelt, die katoenen luiers? Geen idee; uitwassen ed. kost ook wat. En voor het gemakt is een pampers (of welk merk dan ook) ook prima.
De hydrofiele luiers gebruik je inderdaad voor onder het hoofdje, in de kinderwagen, om troep af te nemen, om de baby droog te deppen na het bad, etc. Je gebruikt er best wel veel van!

Oh ja - je hebt ook van die washandjes van hetzelfde spul; ideaal voor in het bad. Met zeep/olie erop is het lekker glad voor het huidje
  dinsdag 6 juli 2004 @ 12:00:52 #7
34891 melonovy
La Kutschie
pi_20436575
Gefeli met je zwangerschap!

Dat lijstje van de HEMA is best wel oke!

Bad
1 bad (met standaard) * melonovy vond dat standaard niet echt nodig, maar dat was mijn ervaring...
1 badthermometer
1 luieremmer (ik heb dat ding na een paar maanden niet meer gebruikt, stinkding op zo\'n babykamer vond ik maar niets. In de keuken staat ook een prullenbak)
2 badcapes
6 hydrofiel washandjes
en ik raad je aan 12 hydrofiele luiers te kopen, die kun je overal en nergens voor gebruiken!

Verzorging
1 aankleedkussen
2 aankleedkussenhoezen
1 koper verchroomde kruik
1 à 2 kruikenzakken (1 is echt wel voldoende!)
1 nagelschaartje
haarborstel/kam
6 monddoekjes
3 navelbandjes (hoef je echt niet te hebben, ik zou niet weten waarvoor...!!!)
babyolie
babylotion
babyzeep
babyzalf
babywasemulsie
babyshampoo
lotiondoekjes

* potje sudocreme op voorraad is ook wel lekker...

Aankleding
boxpak
6 luierpakjes
6 luiertruitjes/t-shirts drukknoopjes
4 sokbroeken
2 overslaghemdjes
2 mutsjes
2 sokjes

Flesvoeding
4 zuigflessen
2 flessenspenen
1 flessenborstel
flessenverwarmer

Bij gebruik van wegwerpluiers
12 hydrofiel luiers
6 flanellen luiers
1 pak newborn wegwerpluiers

Bij gebruik van katoenen luiers
18 hydrofiel luiers
12 oogjes luiers
1 pakje strikslips
1 pakje baby veiligheidsspelden

Slapen
1 slaappak
2 (molton) bedzeiltjes
1 bedzeiltje klein
2 dekentjes
3 bovenlakentjes
2 hoes- of onderlakens
2 molton hoeslakens
2 slaapzakjes
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel dinsdag 6 juli 2004 @ 12:04:17 #8
2628 Karin
pi_20436655
Suzanna van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Er zijn inderdaad op internet genoeg lijstjes te vinden. Helaas ook een aantal met een hoop onzin. Heb je niet een vriendin/zus/buurvrouw die eventueel met je het lijstje door willen lopen?
Ik ben toen samen met mijn zus de spullen van het lijstje gaan kopen. Zij kon mij heel goed vertellen wat ik wel en niet nodig had, en van welke dingen het handig was om meer in huis te hebben (inderdaad de hydrofiel luiers).

Misschien vind je het ook leuk om hier mee te gaan kletsen Zwangerschap en geboorte deel 75
  dinsdag 6 juli 2004 @ 12:14:20 #9
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_20436878
Navelbandjes moet je volgens kraamzorg in huis hebben maar worden zelden tot nooit gebruikt (aldus \'iedereen\') een vriendin van mij gebruikte ze later, als de baby een inenting had gehad. Ze maakte ze dan een beetje cool en met een beetje srl gelei deed ze het om het beentje.
  † In Memoriam † dinsdag 6 juli 2004 @ 12:18:19 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_20436971
stel dat je katoenenluiers gaat gebruiken, tape is veel makkelijker dan veiligheidsspelden.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_20437015
Aankleedkussenhoes is niet nodig; wij gebruiken daar gewoon een badhandoek van ons voor ...
Leuk woord voor \'galgje\' trouwens
Wij gebruiken babyolie voor in bad, dat bevalt uitstekend!
Navelbandjes zijn inderdaad overbodig, maar goed ... Als je er 1 hebt, is het goed. (Wij hadden een zieknhuisbevalling, dus verder geen navelbandjes nodig gehad)

Zorg ervoor dat je zowel van maatje 50 als 56 wat hebt. Je weet tenslotte niet precies welke je zult gebruiken. (Met name van de rompertjes)
Sokbroeken ... zou ik vervangen door wat meer sokjes; die broekjes kunnen ze maar zo kort aan!

En volg de tip van Karin op: ga meekletsen in Zwangerschap!
  dinsdag 6 juli 2004 @ 12:47:33 #12
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_20437814
Navelbandjes heb ik wel gebruikt de eerste dagen. Ik vond \'t maar niks dat dat stompje (en later dat nieuwe huidje) tegen die geribbelde stugge plastik rand van de luier aanschuurde. Een navelbandje voelt dat veel zachter aan voor zo\'n kleintje. Nu gebruik ik ze idd na de inenting (koudgemaakt) om de plek te masseren. De kraamverzorgster heeft ze ook gewoon uit eigen initiatief gebruikt (en dus niet omdat ik \'t wilde ofzo)

Hydrofiel Luiers kun je idd niet genoeg hebben. Ik heb er 18 en dat is soms nog best krap. Ook een beetje afhankelijk van hoe vaak je een was draait.

Als je wegwerpluiers gebruikt kan je ook gewoon een prullenbak/pedaalemmer ipv een luieremmer gebruiken.

Verder heb je ook een digitale koortsthermometer nodig. Sommige kraamburo\'s zeggen dat je er twee moet hebben; eentje voor de baby en eentje voor jezelf. Dan kun je geen enge dingen aan je baby doorgeven zoals dat wel kan bij dubbelgebruik. (ik heb ze toen voor 1 euro bij Action gekocht, dus heb er gewoon 2 gekocht)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † dinsdag 6 juli 2004 @ 13:40:54 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_20439252
Ik gebruik(te) ook wel navelbandjes in de luier, om te checken of er wel goed word geplast.
pi_20439375
E.T. Wij hadden ook 2 van die dig. thermometers. En dat was maar goed ook; de eerste stopte al na 2 weken omdat de batterij op was. Overgestapt op de andere en die heeft het nog enkele weken uitgehouden.
(In de tussentijd uiteraard extra batterijen gehaald, maar je zal altijd zien dat op de zaterdagavond de batterij leeg is)
  woensdag 7 juli 2004 @ 23:14:50 #15
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_20478119
Suzanna, als je gebruikersinformatie over katoenen luiers wilt hebben, dan zou ik me aanmelden bij http://groups.yahoo.com/group/katoenen_luiers/ . Daar heb ik me ook aangemeld (alweer een hele tijd geleden ) en echt, binnen de kortste keren weet je er alles van! En als je geen zin in die 'ouderwets'e vouwlappen hebt Moussy, er bestaan ook Snappies, nog handiger dan tape , dan kun je ook kiezen voor voorgevormde katoenen luiers. Net zo handig om te doen als wegwerp!
pi_20479034
ik vond die sokbroekjes dus juist wel heel fijn, omdat sokjes steeds uit gaan. En inderdaad van die hydrofiele luiers kun je er niet genoeg hebben. Het badje met standaard heb ik drie keer gebruikt, daarna heb ik Isa altijd gewoon bij me in bad genomen. Dus nog vrijwel gloednieuw in de aanbieding in mooi donkerblauw met geel
In de eerste maanden heb ik veel gehad aan een omslagdoek, eentje van een lekker soepel materiaal.
mooi he, alles
  woensdag 7 juli 2004 @ 23:58:28 #17
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_20479137
Wij gebruikte ook veel van die badstof hoezen voor om het aankleedkussen. Die zaten hier (zeker in t begin toen we nogal klungelde) erg vaak onder de poep of onder de pies. Dus een paar verschoningen daarvan is wel handig.

De moltononderleggers nooit gebruikt. Wij deden gewoon een moltonhoeslaken onder het gewone hoeslaken.
pi_20479167
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 12:19 schreef Bright het volgende:
Aankleedkussenhoes is niet nodig; wij gebruiken daar gewoon een badhandoek van ons voor ...
ik vind ze toch fijner dan losse handdoeken.
quote:
Wij gebruiken babyolie voor in bad, dat bevalt uitstekend!
ik meen me te herinneren dat daar voor gewaarschuwd is een jaartje geleden! als het tenminste niet speciale bad-babyolie is. gewone babyolie vormt namelijk een laagje op het water en als de baby daar per ongeluk wat van in de longetjes krijgt kan dat zeer ernstige gevolgen hebben!

phileine, sokbroekjes waren hier ook zeer populair de eerste maanden! en hydrofielluiers, ik heb er wel 30! inmiddels gebruik ik ze iets minder maar ze hebben enorm goed dienst gedaan.
  † In Memoriam † donderdag 8 juli 2004 @ 00:02:35 #19
7074 moussy
kuttekop
pi_20479222
Ik gebruik voor René ook wel hydrofielluiers om haar mee af te drogen

Ik heb hoeslakentjes van een wieg om het aankleedkussen, omdat een badlaken altijd aan de wandel gaat
pi_20479287
[offtopic]grappig moussy, ik ben vorige week juist eens begonnen met gewone handdoeken voor 't afdrogen van Piet. en volgens vindt ie het mij wel prettig, zo'n lekker groot zacht ding om zich heen. [/ot]
  † In Memoriam † donderdag 8 juli 2004 @ 00:09:04 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_20479368
René droogt zich het liefste af met schuurpapier
pi_20481939
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 23:59 schreef bixister het volgende:
[..]
ik vind ze toch fijner dan losse handdoeken.
[..]
ik meen me te herinneren dat daar voor gewaarschuwd is een jaartje geleden! als het tenminste niet speciale bad-babyolie is. gewone babyolie vormt namelijk een laagje op het water en als de baby daar per ongeluk wat van in de longetjes krijgt kan dat zeer ernstige gevolgen hebben!
[..]
Natuurlijk is het bad-babyolie (of badbaby-olie ) en zodra je die in het water doet, dan wordt het wit; het vermengt prima.
Alleen wordt je bad er wat gladder van, waardoor Elise nog weleens met haar billetjes uitglijdt
pi_20481943
nou ja, zo natuurlijk is dat niet. er is genoeg 'gewone' baby-olie te koop, dus als je zo'n tip in het lijstje zet lijkt het me handiger dat je er duidelijk bij zet waar het precies om gaat.
pi_20492473
katoenen luiers zijn fijn! Elke keer dat zoonlief net na de verschoning zijn luier volpoept heb ik weer twintig cent uitgespaard

Alleen nogal irritant dat in de reguliere handel de echt fijne katoendingen (snappi's, goeie ademende overbroekjes) nauwelijks meer te krijgen zijn. Als je nog niet zeker weet of je Er Echt Voor Wil Gaan kan je proberen via marktplaats een setje tweedehands voorgevormde op de kop te tikken, of eerst een set huren. Of natuurlijk zelf vouwen, maar dat is Uit

Kijk vooral inderdaad eens op die startpagina, of meld je aan bij die yahoogroep als je tijd te veel hebt
pi_20498142
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 07:43 schreef bixister het volgende:
nou ja, zo natuurlijk is dat niet. er is genoeg 'gewone' baby-olie te koop, dus als je zo'n tip in het lijstje zet lijkt het me handiger dat je er duidelijk bij zet waar het precies om gaat.
Dit ben ik wel met je eens, en ik vond sowieso de olie in het badje eng, omdat ze er zo glibberig van worden. Ik was al zo bang om zo'n kleintje te laten vallen.

Over sokbroekjes, als ze nog zo heel klein zijn, kun je een grove losse haarelastiek om de enkeltjes doen, dan blijft de sok van de broek mooi op z'n plek.

En nog een tip, was alles wat je krijgt of koopt aan kleertjes meteen, ook als het nog te groot is. Dan weet je hoe groot het echt is, na eventuele krimp. Ik had wel eens een pyjamaatje laten liggen, en toen ze eindelijk de maat had, bleek hij een maat te krimpen.
Toen hebben we nog maar een meisje genomen
Zolang er was is, is er leven.
pi_20507199
inderdaad, alles krimpt! en babies groeien zooo hard!

oja melonovy, je had het nog over 1 of 2 kruiken. het ligt natuurlijk ook een beetje aan 't seizoen, maar officieel moet je wel 2 kruiken in huis hebben. dus ook 2 kruikenzakken lijkt me. soms kunnen die kleintjes zichzelf nl. nog niet goed genoeg warm houden, dan heb je die kruiken wel nodig.

een flessenwarmer staat ook in het HEMA lijstje, zie ik. wij hebben 'm ook aangeschaft, maar niet veel gebruikt. de magnetron is veel sneller! je ontdekt al gauw hoeveel seconden een bepaalde hoeveelheid water verwarmd moet worden om de melk optimaal van temperatuur te laten zijn. (wel even goed schudden daarna). in sommige gevallen is zo'n flessenwarmer natuurlijk wel handig, die van ons was bijvoorbeeld geschikt om op de auto-accu aan te sluiten. maar eigenlijk hebben we daar nooit gebruik van hoeven maken. als ik al melk nodig had onderweg nam ik een flesje gloeiend heet water mee en een flesje koud water en dan mengde ik dat wel ter plekke tot de goede temperatuur.

in 't lijstje staat verder zowel babyzeep als baby was-emulsie. lijkt me een beetje dubbelop. ik zou in ieder geval aanraden om niet al te sterk geparfumeerde zeep te kopen, ze hebben nog zo'n teer huidje. zo mild mogelijk dus. elke dag in bad is trouwens ook helemaal niet nodig.
pi_20507264
2kruiken is alleen nodig als je thuis bevalt, heb je al besloten om in het ziekenhuis te bevallen dan is 1 kruik genoeg. Dat heb ik van de kraamzorg gehoord althans afgelopen maandag. Mocht je een kruik overnemen van iemand, koop dan wel een nieuwe dop, die zijn bij de hema gewoon los verkrijgbaar of controleer eerts goed of hij niet lekt.
  † In Memoriam † vrijdag 9 juli 2004 @ 13:02:35 #28
43556 miss_dynastie
pi_20509207
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 21:53 schreef Dinus het volgende:
Toen hebben we nog maar een meisje genomen
pi_20509570
Ik heb het bij het intakegesprek gevraagd of ik echt 2 kruiken nodig zou hebben. Maar dat was gelukkig niet zo. Best wel duur die dingen. Dus 1 is bij mij genoeg. Het is toch zomer.

En ik heb net toch maar een flessenwarmer gekocht want wij hebben geen magnetron en ik begreep dat je borstvoeding niet in de magnetron moet opwarmen. En straks kan je er ook babyvoeding in opwarmen. In die flessenwarmer dan....
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 9 juli 2004 @ 13:25:01 #30
3011 E.T.
pi_20509785
ik heb een flessenwarmer gekocht, speciaal voor de borstvoeding.
Deze mag niet in de magnetron, en een flessewarmer is dan toch handiger dan een pannetje met water.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 13:27:21 #31
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_20509855
Euh maar is het niet beter om te wachten met het aanschaffen van een flessenwarmer tot je weet welke flessen je kindje goed pakt? Dat is mij geadviseerd omdat niet alles in alles past....
pi_20510024
Ik heb helemaal geen gewone kruik gekocht, maar zo'n baby bellywarmer (elektronische kruik).
Werd me aangeraden door een kennisje omdat zij zelf de waterkruiken zo eng vond (en haar vingers een paar keer had gebrand ).
Mocht de kraamzorg het wel heel erg nodig vinden dat ik gewone kruiken in huis heb, dan hoor ik het dan wel weer...
pi_20510041
Ah nee he Luchtbel. Dat heeft niemand mij verteld
Nou, babysnoopy zal deze flesjes nemen, of ie wil of niet
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 9 juli 2004 @ 13:43:48 #34
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_20510269
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 13:34 schreef snoopy het volgende:
Ah nee he Luchtbel. Dat heeft niemand mij verteld
Nou, babysnoopy zal deze flesjes nemen, of ie wil of niet
Ik geef ook graag goede tips, te laat
Maar kwee ook nie verder, dit is wat ze tegen mij zeiden dus ik had het maar eventjes gewoon gelaten, omdat ik ook twijfelde over alles enzo, dacht ik, schaf het wel aan als het moment daar is, of laat iemand anders dan even gaan....maar de meeste passen wel op elkaar geloof ik hoor.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 13:53:26 #35
26444 ezzi
mama van ilse
pi_20510490
Babyzeep heb ik nooit gebruikt, zeep is niet zo goed. Je kan beter badmelk, badolie (Balneum Herbal of zoiets) of natusan bedtime bath gebruiken.

En ik had twee kruiken maar heb er maar 1 gebruikt. Als je in het voorjaar of zomer bevalt moet dat genoeg zijn. En mijn kruikezakken mocht ik niet gebruiken. Ik knoopte een hydrofiel luier omheen, dan zit de knoop van de luier tussen de baby en de kruik, de kruik kan niet wegrollen en de baby komt niet met z'n beentje tegen die hete kruik aan. Werkte perfect. De kruiken staan nu voor de sier op ilse's kamertje (met die leuke kruikezakken lol)

Een flessewarmer heb ik eventjes gebruikt maar nu doe ik de flesjes in de magnetron. En mijn Avent flessen passen niet eens in een gewone flessewarmer, dus ik moest of een nieuwe kopen (jaa dag) of de magnetron. Gaat dus net zo makkelijk, als je geen borstvoeding geeft dan, want dan kan het weer niet in de magnetron.

De eerste twee weken heb ik wel luiertruitjes gebruikt, en dan een flanellen doek om de beentjes. Die truitjes pasten haar toen precies, zelf het pakje maat 50 lubberde nog om haar lijfje.
Overslaghempjes heb ik ook niet gebruikt.
En koop maat 50/56 maar niet te veel. Je wast in het begin enorm veel dus het is zo weer schoon en voor je het weet passen ze het al niet meer. Al snel had ilse maatje 62 aan, en die draagt ze nu nog (met sommige dingen al 68) Ze is nu 3 maanden.

Wat ik zelf vergeten was te kopen waren billendoekjes. Je kan ook met een washandje de billetjes doen, maar die billendoekjes zijn toch wel handig.

En als je al een flesje in huis wilt halen voor het geval dat, kijk dan of er een newborn speentje bij zit. Vaak zit er een speentje bij voor babies van twee maanden, en dat gaatje is dan te groot voor een pasgeboren baby.
Maar ach, dit is allemaal geen ramp als je dat niet hebt, ik heb mijn moeder en vriend gewoon telkens op pas gestuurd om vanalles te kopen wat ik nodig had.
pi_20514966
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 13:25 schreef E.T. het volgende:
ik heb een flessenwarmer gekocht, speciaal voor de borstvoeding.
Deze mag niet in de magnetron, en een flessewarmer is dan toch handiger dan een pannetje met water.
klopt ja, daar hebben wij 'm ook wel voor gebruikt. was ik helemaal vergeten! in die van ons paste trouwens wel de Avent-flessen hoor. (philips).

maar dat kan evt. ook au-bain-marie. (dus in een pannetje warm water).

[ Bericht 4% gewijzigd door bixister op 09-07-2004 17:52:17 ]
pi_20519076
Zo'n goedkope flessenwarmer is ook handig om op reserve te hebben, als je magnetron-oven bezet is door een pizza of ander baksel. Dat is mij dus een paar keer gebeurd. En wachten duurt lang met een schreeuwende baby op de arm. In een pannetje met water kreeg ik de temp maar moeilijk goed.

Ook als je uit eten gaat of iets gaat drinken ergens is zo'n ding handig. In de horeca hebben ze vaak geen idee hoe warm het moet zijn (mc donalds wel trouwens!) . Gewoon zelf een stopcontact zoeken en ding inpluggen

Ik heb als kruikenzak vroeger een tijdje een sportsok van een mega-basketballer gebruikt, dat was ideaal
pi_20533291
Wij hebben een katoenen luiers een paar maanden volgehouden. We "dachten" ook dat we geld zouden besparen maar achteraf betwijfelen we dat.
Je moet _veel_ meer wassen, inweek-wasmiddel, meer water, randjes strijken, vouwen, tape/veiligheidsspelden, inleg-doekjes om de ergste poepjes op te vangen, over-"broekjes" tegen het doorlekken.. pfff.. we zijn blij dat we op wegwerpluiers overgestapt zijn.
Alleen al de tijd die we ermee besparen is het al waard, het omdoen van een katoenen luier is mede door de inleg-doekjes, veiligheidsspelden en over-broekjes ook veel tijdrovender dan een wegwerp-luier.
pi_21011827
Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties, sorry dat ik nog niet gereageerd had...ben een tijdje niet lekker geweest (vanwege zwangerschap) en dat gaat nu ietsje beter dus tja...

Ik ben in ieder geval heel wat tips rijker. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk in het praktische gaat werken. Ik mag in oktober een paar dagen op een dan 6mnd oude baby oppassen (jaja, zonder de ouders, een paar dagen!!!!) en dan kan ik een beetje oefenen. Lijkt me erg leuk.

Btw: ik sta nu ook in het Zwangeren-nog-wat topic! Leuk dat er zoveel ervaringsdeskundigen zijn op Fok!. Erg handig ook!!
pi_21012375
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 13:53 schreef ezzi het volgende:
En koop maat 50/56 maar niet te veel. Je wast in het begin enorm veel dus het is zo weer schoon en voor je het weet passen ze het al niet meer. Al snel had ilse maatje 62 aan, en die draagt ze nu nog (met sommige dingen al 68) Ze is nu 3 maanden.
Dit hoorde ik ook van iedereen. Maar ze is nu bijna 6 weken en past nog steeds in 50/56. Ik begin me echt af te vragen of de gekregen zomerkleertjes mt 62 nog zullen passen deze zomer. Morgen wil ik nog wat extra 56-pakjes kopen omdat ik nu soms een was moet draaien omdat we anders voor Myrthe geen schone kleren hebben.

En morgen op het consultatiebureau hoor ik wel of ze goed genoeg groeit maar dat verwacht ik wel.
pi_21020119
poemojn, de zomer duurt nog wel even hoor. en Piet heeft ook best 'n tijd maat 56 aan gekund.
pi_21022162
Dat hoop ik dan maar. Maar morgen ga ik wel lekker shoppen voor Myrthe in de uitverkoop.

Piet is in elk geval goed gegroeid sinds z'n geboorte.

Oja, Suzanna, als je Blijde Dozen enzo gaat aanvragen hoef je niet veel cremepjes te kopen vantevoren. Je krijgt allerlei proefmonsters van iedereen (dozen, verloskundige, evt nog van het ziekenhuis) waarmee je een tijdje vooruit kunt en dan kun je ook meteen bekijken welke je zelf wilt kopen. Ik heb bijv. 3 proefpotjes sudocrème staan, en nog allerlei verschillende zalfjes met zink ed.
Wat ik wel handig vond om te hebben is badolie.. en billendoekjes en luiers. Verder gebruiken we nog niet zo veel voor Myrthe. Wel veel hydrofielluiers inderdaad (ook als spuugdoekje, de 'echte' spuugdoekjes zijn nl vrij klein als je baby regelmatig spuugt of een mondje teruggeeft). Eventueel iets als Cinababy tegen krampjes, en misschien zetpillen oid tegen koorts als je een beetje pessimistisch bent ingesteld.

[ Bericht 20% gewijzigd door poemojn op 02-08-2004 23:54:34 ]
pi_21022489
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 11:34 schreef Anitra het volgende:
2kruiken is alleen nodig als je thuis bevalt, heb je al besloten om in het ziekenhuis te bevallen dan is 1 kruik genoeg. Dat heb ik van de kraamzorg gehoord althans afgelopen maandag.
Wij hebben die twee kruiken wel nodig gehad al was het zomer, Myrthe had nl ineens ondertemperatuur een van de eerste avonden thuis in dekraamweek (35,9). Thuiszorg gebeld, we moesten er 2 kruiken bij leggen en als ze dan niet binnen een uur weer op temperatuur was moesten we naar de huisartsenpost (maar na een uur zat ze op 37,5).

Je kunt trouwens ook thermometers met een flexibele punt kopen, is wel lekker kindvriendelijk. Kost zo'n 8/9 euro bij Prenatal.

We hebben ook kleding in maat 56 van de C&A gekregen. Ik weet niet hoe die hun maten berekenen maar dat is echt veel te groot en vooral erg breed, vergeleken met andere merken maat 56. Dus dat is ook iets om rekening mee te houden als je kleding koopt, maat 56 is niet overal even groot.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:52:30 #44
26444 ezzi
mama van ilse
pi_21027626
Waarom probeer je niet of ze al iets van je stapeltje maatje 62 aankan. misschien past het al wel, of is ms ietje te groot maar kan ze het wel aan. Ilse is nu 63 cm maar past al een shirtje mt 74. Er klopt af en toe echt niks van die maten.
pi_21027677
Nee, lukt echt niet. Het t-shirt bijvoorbeeld hangt tot op haar knieen. Ze is ook nog maar zo'n 50 cm lang nu (was 48 cm bij de geboorte).
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 11:28:45 #46
26444 ezzi
mama van ilse
pi_21028341
Wat een kleintje. Lief hoor, als ze nog zo heel klein zijn. Veel plezier met shoppen! Heerlijk vind ik dat om te doen.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 12:00:57 #47
3011 E.T.
pi_21028921
Ik leg de shirtjes hiet niet per maat in de kast, maar gewoon op grootte. Ik heb ze een keer allemaal op elkaar gelegd en dan zie je heel snel het verschil in maten. (heb nu zelfs een shirtje erbij zitten waar 92/98 instaat... volgens mij had t gewoon 62/68 moeten zijn)

Saskia heeft trouwens ook best een tijdje 56 aangehad poemojn (ze was ongeveer net zo groot als Myrthe bij de geboorte)
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 12:12:32 #48
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_21029120
Tobias was al 54 cm bij geboorte, en er zijn dus al pakjes maat 50/56 die hem te klein worden. De eerste maat 62 kleertjes hangen dan ook al startklaar in zijn kast, maar ik probeer hem nu toch nog een paar dagen in die maat 50/56 te wurmen, zodat die dat iig allemaal 1 of 2 keer aan heeft gehad

Gelukkig was de kraamvisite dit weekend zo slim om allemaal maat 62, en vaker nog maat 68 of groter mee te nemen
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:21:03 #49
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_21037552
Weet niet of dit het juiste topic is om deze vraag te stellen, maar tot wanneer mag een kindje ook alweer in een wieg liggen?
Zolang we nog geen groter huis hebben hebben we namelijk niet zoveel ruimte en slaapt de baby gewoon bij ons op de slaapkamer. Dus leek het me handig te beginnen met een wieg omdat die wat minder ruimte in neemt dan zo'n ledikantje/bedje.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_21037743
Dat is wel slim ET. Ik heb net bijv een romper maat 56 gekocht bij Prenatal, die thuisgekomen exact even groot is als hun rompers maat 62/68 die ik eerder gekocht had. Te groot nog voor Myrthe dus helaas, maar ze groeit er vast nog wel in.
Pluisje, bij mij komen ze ook met de grotere maten maar dat is in ons geval niet handig. Blijkbaar toch wel nuttig om lengte en gewicht op het geboortekaartje te zetten.

Texelonia, ik dacht dat veel babies na 3 maanden al naar een ledikantje gaan, maar dat hangt ook van de grootte van de wieg af denk ik. Kinderwagenbak kan meestal tot 6 maanden dus misschien kun je dat als richtlijn aanhouden?
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:56:57 #51
3011 E.T.
pi_21038316
Tex, tot het niet meer past En dat is afhankelijk van de grootte van je kind en de grootte van je wieg Hier heeft de wieg zo'n drie maanden gestaan. Toen had ze bij d'r hoofd en voeten nog maar zo weinig ruimte over dat we d'r maar in het ledikantje hebben gelegd.
Diezelde tijd hebben we ook de kinderwagen omgebouwd tot wandelwagen om dezelfde reden.
Poemojn, volgens mij zijn er maar errug weinig babies die tot 6 maanden in de kinderwagenbak passen hoor (meestal zo'n maand of vier en dan zijn ze eruit gegroeid)

Prenatal rompertjes vallen ruim, Bambino (aanbiedingen bij het kruidvat) vallen erg klein. Hema gemiddeld.

Wij hadden trouwens ook lengte en gewicht op het kaartje staan, maar evengoed redelijk wat maatje 62 gekregen. Helaas was dat allemaal nog redelijk wintergoed en toen ze maatje 62 pastte was het bloedjeheet (eind mei, begin juni)
pi_21041067
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 19:21 schreef texelonia het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is om deze vraag te stellen, maar tot wanneer mag een kindje ook alweer in een wieg liggen?
Zolang we nog geen groter huis hebben hebben we namelijk niet zoveel ruimte en slaapt de baby gewoon bij ons op de slaapkamer. Dus leek het me handig te beginnen met een wieg omdat die wat minder ruimte in neemt dan zo'n ledikantje/bedje.
Lijkt me een goed idee! Ik zou dan wel een wiegje nemen dat wat dieper is dan sommige andere, en wat minder ovaal van vorm, want daar zijn ze snel uitgegroeid.

Als je een kindje hebt dat ondernemend is en al snel gaat zitten of over de rand wil hangen kun je zeker niet lang met een wiegje doen dat echt voor hele kleintjes is.

Volgens mij mag je kindje er dan zo lang slapen als het past en het voor jullie haalbaar is, denk ik?
pi_21041608
Je hebt trouwens ook wiegjes die je boven je eigen bed aan het plafond kunt hangen, scheelt ook weer ruimte.
  zondag 8 augustus 2004 @ 21:14:19 #54
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_21139991
Nog een vraagje...

Wie weet er winkels waar ze leuk kindertextiel hebben? Verder dan dekbedovertreksetjes van de Ikea kom ik eigenlijk niet.. En laten we dat nu net niet nodig hebben, omdat dekbedjes juist niet slim schijnen te zijn voor baby's.

Maar waar vind je dan dus leuke lakentjes, leuke hoezen voor aankleedkussen op de commode, etc. Gewoon wit vind ik een beetje saai, ik hou juist wel van wat opvallendere kleurtjes. Iemand tips?

Liefst in Utrecht, of eventueel Amsterdam.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 8 augustus 2004 @ 21:15:55 #55
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21140030
Hema
  zondag 8 augustus 2004 @ 21:30:59 #56
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_21140340
Ik heb bij de Wehkamp lekker felgekleurde hoeslakens, aankleedkussenhoezen en dekentjes gekocht. Ik vond het ideaal. Het wordt thuisbezorgd en als je het niks vind komen ze het gewoon weer ophalen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 8 augustus 2004 @ 21:32:29 #57
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_21140372
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 21:15 schreef Luchtbel het volgende:
Hema
Hebben ze daar ook verschillende kleurtjes?

Wehkamp zal ik ook eens kijken.

Thanx
©Dumbo
pi_21140719
*aankleedkussenhoezen*
*dekens*
*lakens met gekleurd biesje*
*hoeslakentjes*

O, ja www.kidsfactory.nl heeft ook allerlei felgekleurde spullen, maar of ze ook beddengoed hebben weet ik helaas niet....
pi_21140772
m@x was me voor
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:14:06 #60
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_21141361
Even over aankleedkussenhoezen:
Wees er op bedacht dat die snel vies worden, of nat. En dat je er aan 1 of 2 dus ws niet genoeg hebt...

Ik gebruik zelf een hydrofiel doek op het kussen, of als ik al weet dat Tobias erg gepoept heeft helemaal niks. Zo'n kussen zelf maak je snel schoon met een doekje, dat scheelt toch weer flink wat wasgoed

Als je een hoes toch leuk vindt staan, zou je ook nog een hydrofiel doek eroverheen kunnen leggen bij het verschonen of na het badje, dat houdt de ergste viezigheid en nattigheid ook wel tegen
pi_21141471
Wij gebruiken badhanddoeken, gaan ook makkelijk met de rest mee in de was. Kun je evt nog als reserve gebruiken als je aankleedkussenhoezen vies zijn (babies spugen ook en dat maakt die hoes ook weer vies). En er ligt nog een hydrofiel luier over voor de zekerheid. 't Staat niet zo mooi maar alles blijft wel schoon.
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:30:10 #62
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21141758
Ik heb ook gewoon badhanddoek erop met een hydrofiele luier als ik d'r ga verschonen.
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:35:08 #63
3011 E.T.
pi_21141888
Tex, je kunt evt. ook nog de spullen van de hema (die toch vrij algemane kleurtjes hebben) zelf in een verfbadje gooien
  zondag 8 augustus 2004 @ 23:29:00 #64
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_21143185
Als je geen aankleedhoezen gebruikt, heb je ook hele leuke aankleedkussens bij Kitsch & Kitchen

Maar mij leek het wel handig eigenlijk, van die hoezen...

Zelf verven is ook een idee ja
©Dumbo
  zondag 8 augustus 2004 @ 23:36:04 #65
3011 E.T.
pi_21143365
lhydrofiele luiers/handdoeken zijn hier geen optie meer.. Saskia is zo aan 't rommelen enzo dat die doeken binnen no-time een propje zijn onder haar rug. En gewoon kaal op 't aankleedkussen lijkt me een beetje plakkerig. Ik heb dus gewoon een stuk of 6 hoezen en die vervang ik zeer regelmatig en gaan dan gewoon bij de 60 graden was mee
  zondag 8 augustus 2004 @ 23:56:09 #66
26444 ezzi
mama van ilse
pi_21143801
Bij Prenatal hebben ze leuke lakens, daar heb ik ze uiteindelijk gevonden. En voor het aankleedkussen gebruik ik ook hoezen. Die blijven goed zitten. Ik heb gewoon witte, die kunnen dan met de witte was mee, vin ik handiger dan felle kleuren, want donkere was heb ik minder, en dan moet ik weer meer van die hoezen kopen. Ik heb er nu aan 3 voldoende.
pi_21163500
dubbel
pi_21163524
Even over zelf verven...

Natuurlijk weet geen mens het meer, maar ik had al die saaie voedigsbeha's en zwangerschapsonderbroeken prachtig robijnrood geverfd toen ik voor de 2e keer zwanger was. Het was zo'n cupje van Dyson van de drogist.

Het bleef aflaten, ook na 10 keer wassen. Kijk dus even goed welk merk je neemt alhoewel ik wel schattige roze rompers er aan overhield, en een paar mooi roze droogdoeken

Was natuurlijk niet slim van de kramhulp, om dat ondergoed bij de witte was te doen
pi_21453331
In je kraamweek zul je waarschijnlijk een babyweegschaal huren. Wij betaalden 0,85 euro per dag voor een weegschaal van de thuiszorg, een ouderwets ding met gewichtjes. Babies liggen vrijwel nooit stil op zo'n ding en het wegen is dus wat onnauwkeurig. Als je je weegschaal langer huurt omdat je liever zelf weegt in het begin dan naar het consultatiebureau te gaan , ben je vrij duur uit. Nu zag ik net dat je bij oa Babyrent digitale babyweegschalen kunt huren, je betaalt dan 17 euro voor 1 maand of 31 euro voor 3 maanden. Jammer dat ik dit niet eerder wist maar misschien kan iemand hier er iets mee.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:33:12 #70
3011 E.T.
pi_29401337
Uit gesloten topic:
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:56 schreef Ingrid19 het volgende:
Als er al een topic is, sluit hem dan maar. Of als dit in een ander topic hoort, verhuis hem dan maar!

Ik heb hier een lijstje. Kunnen jullie mij misschien vertellen wat nodig is en wat niet? En misschien hebben jullie nog wel iets, wat niet op het lijstje staat!
Bedankt!

Het lijstje:
· matrasje van minstens 8 cm dik van polyether à Waar hebben jullie die gekocht en hoeveel kostte dat ongeveer? Prenatal zal vast goed zijn, toch? We hebben namelijk geen zin om daar E150,- aan uit te geven.
· Flesje en flessenrager à bij borstvoeding, hoeveel flesjes heb je dan nodig?
· 6 hydrofiele washandjes
· babyolie, zeep e.d.
· haarborstel en kammetje
· 2 molton onderleggers
· 1 bedzeiltje
· 2 dekentjes
· luiers uiteraard
· eventueel kolf (die kan ik lenen)
· 3 flanellen luiers
· maatkan met deksel

Ik heb al:
· hydrofiele luiers
· badcapes
· aankleedkussen met 2 hoezen
· veiligheidsspelden
· 1 pak wegwerpluiers new born
· luieremmer
· 6 rompertjes maat 50/56 en 62/68
· 6 pakjes maat 50/56 en 62/68
· badje en standaard
· 2 metalen kruiken met hoesjes
· hoeslakens en bovenlakens
· 1 bedzeiltje
· kleertjes in verschillende maten, ook rompertjes. sokjes, mutsjes, slaapzakjes, 3 navelbandjes, slabbetjes en spuugdoekjes.

Kraampakket:

Basispakket:
· 5 celstof matjes
· 2 pakken steriele gaasjes
· 1 pak watten a 100 gram
· 1 steriele navelklem
· 1 stukje zeep ongeparfumeerd
· 1 flesje alcohol a 70%
· 1 pak kraamverband
· 3 pakken maandverband
· 1 bedzeil

Bij thuis bevallen nodig: (en dat is het plan)
· 2 kraammatrasjes (dun)
· 5 celstof matjes
· 1 pak kraamverband groot
· 2 netbroekjes
· 1 maatkan om te spoelen
· 1 pak zout voor de bevallingswas
· 2 emmers, vuilniszakken, zaklamp, reservezekering,
· ondersteek of po, klossen (via thuiszorg lenen denk ik)
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:35:55 #71
3011 E.T.
pi_29401411
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:56 schreef Ingrid19 het volgende:
· 1 pak zout voor de bevallingswas
Dit is trouwens de eerste keer dat ik deze hoor..
  Jubileum moderator woensdag 3 augustus 2005 @ 19:40:02 #72
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29401531
Dat helpt geweldig tegen de bloedvlekken ET! Ik kende hem ook niet, had het ook niet maar mijn kraamhulp heeft dat toen gelijk geregeld. (ik was wel in het ziekenhuis bevallen maar had het vloeien nadien wat onderschat)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:49:57 #73
3011 E.T.
pi_29401849
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 19:40 schreef Lois het volgende:
Dat helpt geweldig tegen de bloedvlekken ET! Ik kende hem ook niet, had het ook niet maar mijn kraamhulp heeft dat toen gelijk geregeld. (ik was wel in het ziekenhuis bevallen maar had het vloeien nadien wat onderschat)
dat had ik eerder moeten weten.. In 't t-shirt waarin ik bevallen ben zitten nu nl. nog steeds vage vlekken.

O ja tip.. niet in een wit t-shirt bevallen!
pi_29409809
De search werkt duidelijk niet goed bij mij! Bedankt voor het kopieren van mijn vraag. Dat pak zout haal ik dus wel op dan! Heb ik zelf ook nog nooit van gehoord.
Enig idee of je de rest van het lijstje, dus ook alles van het kraampakket ook nodig hebt?
  donderdag 4 augustus 2005 @ 00:01:54 #75
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29411490
Als ik het zo lees wat je hebt, heb je alles wel nodig, ook van je kraampakket. Ik denk zelfs dat je bv wat meer kraamverband nodig zult hebben maar da's zo gehaald natuurlijk . Ziet er prima uit hoor, je lijstje!
Alleen de navelbandjes zijn een beetje achterhaald, heb ik niet gekocht, en niet gemist.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 00:04:54 #76
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29411613
Ow ja, een bedzeiltje, dat zal het eerste zijn dat de kraamhulp uit het bedje rukt, dus als je het nog kan ruilen zou ik dat doen .
Joost mag weten waarom dat nog op de lijstjes staat, ze zijn link ivm verstikkingsgevaar
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_29417105
Ik had gelukkig nog een bedzeiltje voor mijn stiefzoontje toen in het ledikantje gelegd ipv er een gekocht maar ik begreep van de kraamzorg dat het juist eruit moest voor het geval je kruik lek was en het water niet weg zou kunnen lopen en je kind dus in een plas heet water zou blijven liggen.

En ipv kraamverband gebruikte ik 's nachts van die gewone maandverband maar dan voor 's nachts en extra dik, nam meer bloed op dan het kraamverband.

En ook al beval je in het ziekenhuis niet gelijk je kraampakket weg doen, die stoffen zeiltjes kan je ook op je bed leggen wanneer je dus even wilt luchten om je hechtingen beter te laten genezen.

Ik zelf heb wel navelbandjes gebruikt omdat Morgaine een navelbreuk had en haar navel naar buitenkwam en steeds stuk was daardoor.
pi_29417216
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 08:44 schreef Faja-Lobi het volgende:
En ook al beval je in het ziekenhuis niet gelijk je kraampakket weg doen, die stoffen zeiltjes kan je ook op je bed leggen wanneer je dus even wilt luchten om je hechtingen beter te laten genezen.
En ik heb ze ook nog wel es gebruikt om Noah in z'n blootje op bed te laten liggen. Is ook wel es lekker voor die kleintjes zo zonder luier, en dan als ze gaan plassen, is niet gelijk het hele bed nat
©Dumbo
pi_29427062
Hmmm wel raar, want het lijstje is van de Icare en daar staat het bedzeiltje op.
De navelbandjes en het zeiltje zijn 2e hands, ze zaten tussen wat kleertjes. Dus ruilen kan niet.
pi_29427410
Ik heb daar trouwens nog nooit van gehoord, verstikkingsgevaar bij bedzeiltjes En onze kraamverzorgster heeft het er ook gewoon in laten liggen. Hoe kunnen ze daarin stikken dan, er ligt toch nog een matraslakentje enzow overheen?

Dit is trouwens misschien ook nog een handig topic om door te lezen:
Handige en onhandige spulletjes enzo
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2005 @ 20:43:10 #81
81992 Githa
pi_29429470
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:40 schreef texelonia het volgende:
Ik heb daar trouwens nog nooit van gehoord, verstikkingsgevaar bij bedzeiltjes En onze kraamverzorgster heeft het er ook gewoon in laten liggen. Hoe kunnen ze daarin stikken dan, er ligt toch nog een matraslakentje enzow overheen?
Ze kunnen er in stikken doordat het zeil geen zuurstof doorlaat, als ze er eenmaal met hun neus ingedrukt liggen. Mijn kraamverzorgster heeft het overigens ook gewoon mee opgedekt, ze waarschuwde wel dat het kort opgedekt moest worden zodat ze met hun hoofd niet op zeil zouden liggen.
Maarja, is het echt nodig bij die kleintjes?....ik vind van niet
pi_29432174
Bij Noa is het nog nooit doorgelekt naar het matrasje...dan moet het kind wel heel lang in poep en plas liggen volgens mij. Noa begint daar veel te snel voor te schreeuwen met een vieze broek. Ik kan me voorstellen dat het later wel nodig is, maar dan moet je een speciale hebben die niet 'zweet' o.i.d.
pi_29432260
Inderdaad suzanne. Die dingen ga je pas gebruiken als je met zindelijkheid bezig bent. Een baby piest er echt niet allemaal doorheen hoor (ok uitzonderingen daargelaten)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29432261
Owjah de kraamverzorgster had hem idd wel dubbelgevouwen zodat ie lager kwam te liggen. Ze had alleen niet duidelijk gezed waarom dat was. Ik heb hem later dus wel weer gewoon gelegd zodat ie ook met zn hoofdje erop lag omdat Noah in het begin veel spuugde....

Inmiddels heb ik van de buurvrouw van mijn ouders een speciaal zeiltje gekregen die heel dun is en wel zuurstof doorlaat

Maar trouwens, die hele kleintjes kunnen zich toch nog niet draaien, dus kunnen ze toch ook niet met hun neus in het zeiltje gedrukt komen eigenlijk.. Maar goed.
©Dumbo
pi_29432296
(en overgens slapen ze in een ziekenhuis op een plastic matrasje ) Maar goed t topic gaat over t nodig hebben. Voor een baby is zo'n zeiltje niet echt nodig.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29432387
Nou ja ik ben eigenlijk wel blij dat wij hem wel hadden. Noah heeft toch wel een aantal keer gehad dat zn luier lekte en er een flink oppervlakte bed nat was. En verder dus veel spugen. Maar goed, ik wist dus niet dat het onveilig kon zijn.
©Dumbo
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:16:58 #87
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_29432558
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 08:56 schreef texelonia het volgende:

[..]

En ik heb ze ook nog wel es gebruikt om Noah in z'n blootje op bed te laten liggen. Is ook wel es lekker voor die kleintjes zo zonder luier, en dan als ze gaan plassen, is niet gelijk het hele bed nat
Ik heb ze ook gebruikt toen Suus zo ziek was door buikgriep. 5x spugen op een dag was niks toen.. en toen had ik dus 2 antidoorlekdingen uit het kraampakket op haar matrasje, daarover lagen molton's en daar over gewoon een matrasovertrek. Ik wasde me al een breuk aan het beddegoed toen, maar het matrasje bleef droog!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_29462864
Ik krijg net toevallig van het kraamzorgburo de lijst binnen per post. Het zeiltje staat er wel op onder het kopje 'voor de baby'. We shall see wat ze d'r mee doen tegen die tijd.

Hihi en dan die noodverlichting (voor als de stroom uitvalt)
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 11:51:23 #89
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29462971
Ja en een zekering, lucifers en een dweil.

Het lijkt wel hekserij af en toe
pi_29470200
Enig idee of het verschil uitmaakt of je een matrasje van polyether met of zonder binnenvering koopt?
M.a.w. wat is beter?
pi_29470917
Ik heb geen idee wat polyether is, maar lees hier eens, kun je veel tips uithalen over veilig slapen etc.

Wij zelf gaan de matras bij de stoffenzaak bij ons in het dorp kopen. Dat zijn de schuimmatrasjes waar ze in het artikel over spreken.
pi_29477528
Randa bedankt voor de link.Ik zal het morgen ff lezen.
In elke boekje en elk blad lees ik dat je een matrasje van polyether moet kopen. Zal wel kloppen dan!
Ik vraag me af of een binnenveringsmatrasje echt nodig is.
pi_29483678
Ik heb een vraagje over de babycombisleeper. De slaapzak lijkt me ontzettend handig, maar ik zie wel dat de mouwtjes wat groot zijn. Mij lijkt het handig omdat je het overal voor kunt gebruiken, de maxi cosi, kinderwagenba, en de baby ligt eigenlijk altijd warm.

Hebben jullie de baby ongeveer meteen vanaf het begin erin laten slapen of na een paar weken pas? En wat zijn jullie ervaringen met die slaapzak?
pi_29485562
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 12:06 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb een vraagje over de babycombisleeper. De slaapzak lijkt me ontzettend handig, maar ik zie wel dat de mouwtjes wat groot zijn. Mij lijkt het handig omdat je het overal voor kunt gebruiken, de maxi cosi, kinderwagenba, en de baby ligt eigenlijk altijd warm.

Hebben jullie de baby ongeveer meteen vanaf het begin erin laten slapen of na een paar weken pas? En wat zijn jullie ervaringen met die slaapzak?
Hier zegt poemojn iets over de Combisleeper
pi_29485665
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 14:04 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Hier zegt poemojn iets over de Combisleeper
Dank je!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')