abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:56:57 #51
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_21038316
Tex, tot het niet meer past En dat is afhankelijk van de grootte van je kind en de grootte van je wieg Hier heeft de wieg zo'n drie maanden gestaan. Toen had ze bij d'r hoofd en voeten nog maar zo weinig ruimte over dat we d'r maar in het ledikantje hebben gelegd.
Diezelde tijd hebben we ook de kinderwagen omgebouwd tot wandelwagen om dezelfde reden.
Poemojn, volgens mij zijn er maar errug weinig babies die tot 6 maanden in de kinderwagenbak passen hoor (meestal zo'n maand of vier en dan zijn ze eruit gegroeid)

Prenatal rompertjes vallen ruim, Bambino (aanbiedingen bij het kruidvat) vallen erg klein. Hema gemiddeld.

Wij hadden trouwens ook lengte en gewicht op het kaartje staan, maar evengoed redelijk wat maatje 62 gekregen. Helaas was dat allemaal nog redelijk wintergoed en toen ze maatje 62 pastte was het bloedjeheet (eind mei, begin juni)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_21041067
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 19:21 schreef texelonia het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is om deze vraag te stellen, maar tot wanneer mag een kindje ook alweer in een wieg liggen?
Zolang we nog geen groter huis hebben hebben we namelijk niet zoveel ruimte en slaapt de baby gewoon bij ons op de slaapkamer. Dus leek het me handig te beginnen met een wieg omdat die wat minder ruimte in neemt dan zo'n ledikantje/bedje.
Lijkt me een goed idee! Ik zou dan wel een wiegje nemen dat wat dieper is dan sommige andere, en wat minder ovaal van vorm, want daar zijn ze snel uitgegroeid.

Als je een kindje hebt dat ondernemend is en al snel gaat zitten of over de rand wil hangen kun je zeker niet lang met een wiegje doen dat echt voor hele kleintjes is.

Volgens mij mag je kindje er dan zo lang slapen als het past en het voor jullie haalbaar is, denk ik?
Zolang er was is, is er leven.
pi_21041608
Je hebt trouwens ook wiegjes die je boven je eigen bed aan het plafond kunt hangen, scheelt ook weer ruimte.
  zondag 8 augustus 2004 @ 21:14:19 #54
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_21139991
Nog een vraagje...

Wie weet er winkels waar ze leuk kindertextiel hebben? Verder dan dekbedovertreksetjes van de Ikea kom ik eigenlijk niet.. En laten we dat nu net niet nodig hebben, omdat dekbedjes juist niet slim schijnen te zijn voor baby's.

Maar waar vind je dan dus leuke lakentjes, leuke hoezen voor aankleedkussen op de commode, etc. Gewoon wit vind ik een beetje saai, ik hou juist wel van wat opvallendere kleurtjes. Iemand tips?

Liefst in Utrecht, of eventueel Amsterdam.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 8 augustus 2004 @ 21:15:55 #55
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21140030
Hema
  zondag 8 augustus 2004 @ 21:30:59 #56
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_21140340
Ik heb bij de Wehkamp lekker felgekleurde hoeslakens, aankleedkussenhoezen en dekentjes gekocht. Ik vond het ideaal. Het wordt thuisbezorgd en als je het niks vind komen ze het gewoon weer ophalen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 8 augustus 2004 @ 21:32:29 #57
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_21140372
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 21:15 schreef Luchtbel het volgende:
Hema
Hebben ze daar ook verschillende kleurtjes?

Wehkamp zal ik ook eens kijken.

Thanx
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_21140719
*aankleedkussenhoezen*
*dekens*
*lakens met gekleurd biesje*
*hoeslakentjes*

O, ja www.kidsfactory.nl heeft ook allerlei felgekleurde spullen, maar of ze ook beddengoed hebben weet ik helaas niet....
pi_21140772
m@x was me voor
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:14:06 #60
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_21141361
Even over aankleedkussenhoezen:
Wees er op bedacht dat die snel vies worden, of nat. En dat je er aan 1 of 2 dus ws niet genoeg hebt...

Ik gebruik zelf een hydrofiel doek op het kussen, of als ik al weet dat Tobias erg gepoept heeft helemaal niks. Zo'n kussen zelf maak je snel schoon met een doekje, dat scheelt toch weer flink wat wasgoed

Als je een hoes toch leuk vindt staan, zou je ook nog een hydrofiel doek eroverheen kunnen leggen bij het verschonen of na het badje, dat houdt de ergste viezigheid en nattigheid ook wel tegen
pi_21141471
Wij gebruiken badhanddoeken, gaan ook makkelijk met de rest mee in de was. Kun je evt nog als reserve gebruiken als je aankleedkussenhoezen vies zijn (babies spugen ook en dat maakt die hoes ook weer vies). En er ligt nog een hydrofiel luier over voor de zekerheid. 't Staat niet zo mooi maar alles blijft wel schoon.
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:30:10 #62
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21141758
Ik heb ook gewoon badhanddoek erop met een hydrofiele luier als ik d'r ga verschonen.
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:35:08 #63
3011 E.T.
pi_21141888
Tex, je kunt evt. ook nog de spullen van de hema (die toch vrij algemane kleurtjes hebben) zelf in een verfbadje gooien
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 8 augustus 2004 @ 23:29:00 #64
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_21143185
Als je geen aankleedhoezen gebruikt, heb je ook hele leuke aankleedkussens bij Kitsch & Kitchen

Maar mij leek het wel handig eigenlijk, van die hoezen...

Zelf verven is ook een idee ja
©Dumbo
  zondag 8 augustus 2004 @ 23:36:04 #65
3011 E.T.
pi_21143365
lhydrofiele luiers/handdoeken zijn hier geen optie meer.. Saskia is zo aan 't rommelen enzo dat die doeken binnen no-time een propje zijn onder haar rug. En gewoon kaal op 't aankleedkussen lijkt me een beetje plakkerig. Ik heb dus gewoon een stuk of 6 hoezen en die vervang ik zeer regelmatig en gaan dan gewoon bij de 60 graden was mee
  zondag 8 augustus 2004 @ 23:56:09 #66
26444 ezzi
mama van ilse
pi_21143801
Bij Prenatal hebben ze leuke lakens, daar heb ik ze uiteindelijk gevonden. En voor het aankleedkussen gebruik ik ook hoezen. Die blijven goed zitten. Ik heb gewoon witte, die kunnen dan met de witte was mee, vin ik handiger dan felle kleuren, want donkere was heb ik minder, en dan moet ik weer meer van die hoezen kopen. Ik heb er nu aan 3 voldoende.
pi_21163500
dubbel
pi_21163524
Even over zelf verven...

Natuurlijk weet geen mens het meer, maar ik had al die saaie voedigsbeha's en zwangerschapsonderbroeken prachtig robijnrood geverfd toen ik voor de 2e keer zwanger was. Het was zo'n cupje van Dyson van de drogist.

Het bleef aflaten, ook na 10 keer wassen. Kijk dus even goed welk merk je neemt alhoewel ik wel schattige roze rompers er aan overhield, en een paar mooi roze droogdoeken

Was natuurlijk niet slim van de kramhulp, om dat ondergoed bij de witte was te doen
pi_21453331
In je kraamweek zul je waarschijnlijk een babyweegschaal huren. Wij betaalden 0,85 euro per dag voor een weegschaal van de thuiszorg, een ouderwets ding met gewichtjes. Babies liggen vrijwel nooit stil op zo'n ding en het wegen is dus wat onnauwkeurig. Als je je weegschaal langer huurt omdat je liever zelf weegt in het begin dan naar het consultatiebureau te gaan , ben je vrij duur uit. Nu zag ik net dat je bij oa Babyrent digitale babyweegschalen kunt huren, je betaalt dan 17 euro voor 1 maand of 31 euro voor 3 maanden. Jammer dat ik dit niet eerder wist maar misschien kan iemand hier er iets mee.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:33:12 #70
3011 E.T.
pi_29401337
Uit gesloten topic:
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:56 schreef Ingrid19 het volgende:
Als er al een topic is, sluit hem dan maar. Of als dit in een ander topic hoort, verhuis hem dan maar!

Ik heb hier een lijstje. Kunnen jullie mij misschien vertellen wat nodig is en wat niet? En misschien hebben jullie nog wel iets, wat niet op het lijstje staat!
Bedankt!

Het lijstje:
· matrasje van minstens 8 cm dik van polyether à Waar hebben jullie die gekocht en hoeveel kostte dat ongeveer? Prenatal zal vast goed zijn, toch? We hebben namelijk geen zin om daar E150,- aan uit te geven.
· Flesje en flessenrager à bij borstvoeding, hoeveel flesjes heb je dan nodig?
· 6 hydrofiele washandjes
· babyolie, zeep e.d.
· haarborstel en kammetje
· 2 molton onderleggers
· 1 bedzeiltje
· 2 dekentjes
· luiers uiteraard
· eventueel kolf (die kan ik lenen)
· 3 flanellen luiers
· maatkan met deksel

Ik heb al:
· hydrofiele luiers
· badcapes
· aankleedkussen met 2 hoezen
· veiligheidsspelden
· 1 pak wegwerpluiers new born
· luieremmer
· 6 rompertjes maat 50/56 en 62/68
· 6 pakjes maat 50/56 en 62/68
· badje en standaard
· 2 metalen kruiken met hoesjes
· hoeslakens en bovenlakens
· 1 bedzeiltje
· kleertjes in verschillende maten, ook rompertjes. sokjes, mutsjes, slaapzakjes, 3 navelbandjes, slabbetjes en spuugdoekjes.

Kraampakket:

Basispakket:
· 5 celstof matjes
· 2 pakken steriele gaasjes
· 1 pak watten a 100 gram
· 1 steriele navelklem
· 1 stukje zeep ongeparfumeerd
· 1 flesje alcohol a 70%
· 1 pak kraamverband
· 3 pakken maandverband
· 1 bedzeil

Bij thuis bevallen nodig: (en dat is het plan)
· 2 kraammatrasjes (dun)
· 5 celstof matjes
· 1 pak kraamverband groot
· 2 netbroekjes
· 1 maatkan om te spoelen
· 1 pak zout voor de bevallingswas
· 2 emmers, vuilniszakken, zaklamp, reservezekering,
· ondersteek of po, klossen (via thuiszorg lenen denk ik)
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:35:55 #71
3011 E.T.
pi_29401411
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:56 schreef Ingrid19 het volgende:
· 1 pak zout voor de bevallingswas
Dit is trouwens de eerste keer dat ik deze hoor..
  Jubileum moderator woensdag 3 augustus 2005 @ 19:40:02 #72
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29401531
Dat helpt geweldig tegen de bloedvlekken ET! Ik kende hem ook niet, had het ook niet maar mijn kraamhulp heeft dat toen gelijk geregeld. (ik was wel in het ziekenhuis bevallen maar had het vloeien nadien wat onderschat)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:49:57 #73
3011 E.T.
pi_29401849
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 19:40 schreef Lois het volgende:
Dat helpt geweldig tegen de bloedvlekken ET! Ik kende hem ook niet, had het ook niet maar mijn kraamhulp heeft dat toen gelijk geregeld. (ik was wel in het ziekenhuis bevallen maar had het vloeien nadien wat onderschat)
dat had ik eerder moeten weten.. In 't t-shirt waarin ik bevallen ben zitten nu nl. nog steeds vage vlekken.

O ja tip.. niet in een wit t-shirt bevallen!
pi_29409809
De search werkt duidelijk niet goed bij mij! Bedankt voor het kopieren van mijn vraag. Dat pak zout haal ik dus wel op dan! Heb ik zelf ook nog nooit van gehoord.
Enig idee of je de rest van het lijstje, dus ook alles van het kraampakket ook nodig hebt?
  donderdag 4 augustus 2005 @ 00:01:54 #75
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29411490
Als ik het zo lees wat je hebt, heb je alles wel nodig, ook van je kraampakket. Ik denk zelfs dat je bv wat meer kraamverband nodig zult hebben maar da's zo gehaald natuurlijk . Ziet er prima uit hoor, je lijstje!
Alleen de navelbandjes zijn een beetje achterhaald, heb ik niet gekocht, en niet gemist.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 00:04:54 #76
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29411613
Ow ja, een bedzeiltje, dat zal het eerste zijn dat de kraamhulp uit het bedje rukt, dus als je het nog kan ruilen zou ik dat doen .
Joost mag weten waarom dat nog op de lijstjes staat, ze zijn link ivm verstikkingsgevaar
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_29417105
Ik had gelukkig nog een bedzeiltje voor mijn stiefzoontje toen in het ledikantje gelegd ipv er een gekocht maar ik begreep van de kraamzorg dat het juist eruit moest voor het geval je kruik lek was en het water niet weg zou kunnen lopen en je kind dus in een plas heet water zou blijven liggen.

En ipv kraamverband gebruikte ik 's nachts van die gewone maandverband maar dan voor 's nachts en extra dik, nam meer bloed op dan het kraamverband.

En ook al beval je in het ziekenhuis niet gelijk je kraampakket weg doen, die stoffen zeiltjes kan je ook op je bed leggen wanneer je dus even wilt luchten om je hechtingen beter te laten genezen.

Ik zelf heb wel navelbandjes gebruikt omdat Morgaine een navelbreuk had en haar navel naar buitenkwam en steeds stuk was daardoor.
pi_29417216
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 08:44 schreef Faja-Lobi het volgende:
En ook al beval je in het ziekenhuis niet gelijk je kraampakket weg doen, die stoffen zeiltjes kan je ook op je bed leggen wanneer je dus even wilt luchten om je hechtingen beter te laten genezen.
En ik heb ze ook nog wel es gebruikt om Noah in z'n blootje op bed te laten liggen. Is ook wel es lekker voor die kleintjes zo zonder luier, en dan als ze gaan plassen, is niet gelijk het hele bed nat
©Dumbo
pi_29427062
Hmmm wel raar, want het lijstje is van de Icare en daar staat het bedzeiltje op.
De navelbandjes en het zeiltje zijn 2e hands, ze zaten tussen wat kleertjes. Dus ruilen kan niet.
pi_29427410
Ik heb daar trouwens nog nooit van gehoord, verstikkingsgevaar bij bedzeiltjes En onze kraamverzorgster heeft het er ook gewoon in laten liggen. Hoe kunnen ze daarin stikken dan, er ligt toch nog een matraslakentje enzow overheen?

Dit is trouwens misschien ook nog een handig topic om door te lezen:
Handige en onhandige spulletjes enzo
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2005 @ 20:43:10 #81
81992 Githa
pi_29429470
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:40 schreef texelonia het volgende:
Ik heb daar trouwens nog nooit van gehoord, verstikkingsgevaar bij bedzeiltjes En onze kraamverzorgster heeft het er ook gewoon in laten liggen. Hoe kunnen ze daarin stikken dan, er ligt toch nog een matraslakentje enzow overheen?
Ze kunnen er in stikken doordat het zeil geen zuurstof doorlaat, als ze er eenmaal met hun neus ingedrukt liggen. Mijn kraamverzorgster heeft het overigens ook gewoon mee opgedekt, ze waarschuwde wel dat het kort opgedekt moest worden zodat ze met hun hoofd niet op zeil zouden liggen.
Maarja, is het echt nodig bij die kleintjes?....ik vind van niet
pi_29432174
Bij Noa is het nog nooit doorgelekt naar het matrasje...dan moet het kind wel heel lang in poep en plas liggen volgens mij. Noa begint daar veel te snel voor te schreeuwen met een vieze broek. Ik kan me voorstellen dat het later wel nodig is, maar dan moet je een speciale hebben die niet 'zweet' o.i.d.
pi_29432260
Inderdaad suzanne. Die dingen ga je pas gebruiken als je met zindelijkheid bezig bent. Een baby piest er echt niet allemaal doorheen hoor (ok uitzonderingen daargelaten)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29432261
Owjah de kraamverzorgster had hem idd wel dubbelgevouwen zodat ie lager kwam te liggen. Ze had alleen niet duidelijk gezed waarom dat was. Ik heb hem later dus wel weer gewoon gelegd zodat ie ook met zn hoofdje erop lag omdat Noah in het begin veel spuugde....

Inmiddels heb ik van de buurvrouw van mijn ouders een speciaal zeiltje gekregen die heel dun is en wel zuurstof doorlaat

Maar trouwens, die hele kleintjes kunnen zich toch nog niet draaien, dus kunnen ze toch ook niet met hun neus in het zeiltje gedrukt komen eigenlijk.. Maar goed.
©Dumbo
pi_29432296
(en overgens slapen ze in een ziekenhuis op een plastic matrasje ) Maar goed t topic gaat over t nodig hebben. Voor een baby is zo'n zeiltje niet echt nodig.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29432387
Nou ja ik ben eigenlijk wel blij dat wij hem wel hadden. Noah heeft toch wel een aantal keer gehad dat zn luier lekte en er een flink oppervlakte bed nat was. En verder dus veel spugen. Maar goed, ik wist dus niet dat het onveilig kon zijn.
©Dumbo
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:16:58 #87
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_29432558
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 08:56 schreef texelonia het volgende:

[..]

En ik heb ze ook nog wel es gebruikt om Noah in z'n blootje op bed te laten liggen. Is ook wel es lekker voor die kleintjes zo zonder luier, en dan als ze gaan plassen, is niet gelijk het hele bed nat
Ik heb ze ook gebruikt toen Suus zo ziek was door buikgriep. 5x spugen op een dag was niks toen.. en toen had ik dus 2 antidoorlekdingen uit het kraampakket op haar matrasje, daarover lagen molton's en daar over gewoon een matrasovertrek. Ik wasde me al een breuk aan het beddegoed toen, maar het matrasje bleef droog!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_29462864
Ik krijg net toevallig van het kraamzorgburo de lijst binnen per post. Het zeiltje staat er wel op onder het kopje 'voor de baby'. We shall see wat ze d'r mee doen tegen die tijd.

Hihi en dan die noodverlichting (voor als de stroom uitvalt)
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 11:51:23 #89
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29462971
Ja en een zekering, lucifers en een dweil.

Het lijkt wel hekserij af en toe
pi_29470200
Enig idee of het verschil uitmaakt of je een matrasje van polyether met of zonder binnenvering koopt?
M.a.w. wat is beter?
pi_29470917
Ik heb geen idee wat polyether is, maar lees hier eens, kun je veel tips uithalen over veilig slapen etc.

Wij zelf gaan de matras bij de stoffenzaak bij ons in het dorp kopen. Dat zijn de schuimmatrasjes waar ze in het artikel over spreken.
pi_29477528
Randa bedankt voor de link.Ik zal het morgen ff lezen.
In elke boekje en elk blad lees ik dat je een matrasje van polyether moet kopen. Zal wel kloppen dan!
Ik vraag me af of een binnenveringsmatrasje echt nodig is.
pi_29483678
Ik heb een vraagje over de babycombisleeper. De slaapzak lijkt me ontzettend handig, maar ik zie wel dat de mouwtjes wat groot zijn. Mij lijkt het handig omdat je het overal voor kunt gebruiken, de maxi cosi, kinderwagenba, en de baby ligt eigenlijk altijd warm.

Hebben jullie de baby ongeveer meteen vanaf het begin erin laten slapen of na een paar weken pas? En wat zijn jullie ervaringen met die slaapzak?
pi_29485562
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 12:06 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb een vraagje over de babycombisleeper. De slaapzak lijkt me ontzettend handig, maar ik zie wel dat de mouwtjes wat groot zijn. Mij lijkt het handig omdat je het overal voor kunt gebruiken, de maxi cosi, kinderwagenba, en de baby ligt eigenlijk altijd warm.

Hebben jullie de baby ongeveer meteen vanaf het begin erin laten slapen of na een paar weken pas? En wat zijn jullie ervaringen met die slaapzak?
Hier zegt poemojn iets over de Combisleeper
pi_29485665
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 14:04 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Hier zegt poemojn iets over de Combisleeper
Dank je!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')