dan krijg je een revolutie, dat weet je tochquote:Op zondag 4 juli 2004 14:04 schreef SCH het volgende:
Ik geloof ook er niks van dat de PvdA, SP en GL dan weggevaagd zouden worden trouwens, maar dat terzijde.
Waarschijnlijk krijg je dan wel een veel rechtsere stemverhouding. Maar ze zullen zeker niet weggevaagd worden.quote:Op zondag 4 juli 2004 14:04 schreef SCH het volgende:
Ik geloof ook er niks van dat de PvdA, SP en GL dan weggevaagd zouden worden trouwens, maar dat terzijde.
als er bij jou kanker wordt geconstateerd of je rijdt tegen een boom en hebt een dwarslaesie en je kunt om die redenen niet meer werken, dan mag je dus niet meer stemmen, dat snap je he?quote:Op zondag 4 juli 2004 14:10 schreef grimson het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik dit zelf ook al eens geroepen.
De mensen die werken houden de maatschappij in stand (financiëel gezien) en mogen best ook meer beslissen wat er met hun geld gebeurt.
De uitkeringstrekkers (zo zie ik het) hebben geen enkel recht om te stemmen in een maatschappij waar zij niks aan bijdragen, erger nog alleen van profiteren zelfs.
Het zou een visueuze cirkel worden als deze personen nog eens gingen stemmen op partijen die (PVDA) graag deze zieltjes wilt winnen door valse beloftes te doen naar deze mensen (behoud uitkering)
Het verschil is niet moeilijk te vinden toch ?
Maar dit is puur mijn mening.. tuurlijk hebben uitkeringstrekkers ook wat te zeggen maar zeker niet net zoveel als de financiële pilaren van de maatschappij ..
Preciesquote:Op zondag 4 juli 2004 14:13 schreef Vivi het volgende:
Belachelijk plan.
Waar ik overigens wel voor ben is het afnemen van een test voordat mensen mogen stemmen, puur alleen om te kijken of ze wel enig benul hebben WAAROM ze op een bepaalde partij stemmen, om situaties zoals met Wouter Bos te voorkomen, toen tientallen op hem stemden met als enige motivatie dat hij "een lekkere kont heeft".
Dat soort dombo's mogen ze van mij acuut het stemrecht ontnemen.
als je naar sommige reakties kijkt in draadjes als deze, vraag ik me wel eens af of er inderdaad groepen aan te wijzen zijn die beter gewoon nooit stemrecht zullen krijgen...quote:Op zondag 4 juli 2004 14:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Preciesik heb liever dat 10 miljoen uitkeringstrekkers stemmen met politiek besef, dan 10 miljoen arbeiders die niks van politiek snappen.
LOLquote:Op zondag 4 juli 2004 14:20 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
als je naar sommige reakties kijkt in draadjes als deze, vraag ik me wel eens af of er inderdaad groepen aan te wijzen zijn die beter gewoon nooit stemrecht zullen krijgen...
Maar ja, democratie he...![]()
Nee man, jij bent er altijd al geweestquote:Op zondag 4 juli 2004 14:20 schreef pberends het volgende:
[..]
LOL![]()
![]()
of bedoel je mij?
Je enige argument is dat ze links zijn, en dat je graag links een poot dwars zet. Lekkere democratische inslag heb je. Alles wat het niet met jouw visie eens is, moet het stemrecht ontnomen worden. Bijzonder eng en treurig.quote:Op zondag 4 juli 2004 14:17 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het een goed idee van Heinsbroek, de uitkeringtrekkers die stemmen namelijk massaal op die uitkeringstimulators zoals groenlinks(extreem-links, want groen = links en links = links, dat bij elkaar opgeteld is terreur), sp, pvda. Dus als die uitkeringtrekkers niet meer mogen stemmen dan gaat links een hoop zetels verliezen en terecht!
Inderdaad, en feitelijk is het ook de achterliggende gedachte van Heinsbroek want eerder in dat interview stelt hij zichzelf de vraag: is er een politieke beweging op te zetten die de absolute meerderheid in de kamer kan behalen.quote:Op zondag 4 juli 2004 14:25 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Je enige argument is dat ze links zijn, en dat je graag links een poot dwars zet. Lekkere democratische inslag heb je. Alles wat het niet met jouw visie eens is, moet het stemrecht ontnomen worden. Bijzonder eng en treurig.
Nou wat eng, sommige mensen krijgen 800 eutjes per maand aan uitkering dan vind ik het normaal dat we vanaf nu een wetje instellen, dat als je een uitkering hebt, je niet mag stemmen zolang je geen werkt hebt.quote:Op zondag 4 juli 2004 14:25 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Je enige argument is dat ze links zijn, en dat je graag links een poot dwars zet. Lekkere democratische inslag heb je. Alles wat het niet met jouw visie eens is, moet het stemrecht ontnomen worden. Bijzonder eng en treurig.
Zou het afschaffen van het parlement ook ergens in zijn partijprogramma staanquote:Op zondag 4 juli 2004 14:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan zou meneer namelijk wel premier willen worden, dan heb je niet zo 'n last van de kamer en meer van dat gezeik. Dus ontneem je gewoon een groep mensen hun stemrecht.![]()
Met de logica van je vorige post, zou je het stemrecht voor mensen met een uitkering juist toejuichen, als ze veel rechts zouden stemmen. En dat is inderdaad eng en treurig.quote:Op zondag 4 juli 2004 14:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nou wat eng, sommige mensen krijgen 800 eutjes per maand aan uitkering dan vind ik het normaal dat we vanaf nu een wetje instellen, dat als je een uitkering hebt, je niet mag stemmen zolang je geen werkt hebt.
Ik studeer.quote:Op zondag 4 juli 2004 14:32 schreef SCH het volgende:
Wat voor geweldig werk doe jij JohnDope?
Als ze rechts zouden stemmen dan zouden die mensen ook hun stemrecht ontnomen moeten worden.quote:Op zondag 4 juli 2004 14:33 schreef Toet het volgende:
[..]
Met de logica van je vorige post, zou je het stemrecht voor mensen met een uitkering juist toejuichen, als ze veel rechts zouden stemmen. En dat is inderdaad eng en treurig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |