abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24906873
Ze moeten gewoon doen 50% Nederlands ofzo.
Niet elke club heeft goede eigen opgeleide talenten.
pi_24907013
Nee, die ze moeten ze dus dan ook maar opleiden.

Overigens zullen de scouts van de topclubs nu al op eerdere leeftijd gaan scouten. Op de Toekomst zal het nog nooit zo druk zijn bij de B2 en A2. Afrikanen worden massaal op jonge leeftijd hierheen gehaalt. Dit kan nogal averechts gaan werken. UEFA zou meer maatregelen moeten nemen om het helemaal sluitend te maken.
  donderdag 3 februari 2005 @ 19:49:53 #73
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_24907030
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 19:48 schreef gras het volgende:
Nee, die ze moeten ze dus dan ook maar opleiden.
Niet elke club heeft de financiele mogelijkheden om een volledig opleidingscentrum op te zetten , en dan laat je nog het feit buiten beschouwing dat de grote clubs je beste jeugdspelers komen weg te lokken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_24907081
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 19:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Niet elke club heeft de financiele mogelijkheden om een volledig opleidingscentrum op te zetten , en dan laat je nog het feit buiten beschouwing dat de grote clubs je beste jeugdspelers komen weg te lokken ...
Achja, ik denk dat het wel meevalt. Opleiding hoeft niet zoveel te kosten. Vooral als je in ogenschouw neemt wat ze wel kunnen uitgeven aan allerhande buitenlanders.
  donderdag 3 februari 2005 @ 20:08:53 #75
pi_24907338
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 19:52 schreef gras het volgende:

[..]

Achja, ik denk dat het wel meevalt. Opleiding hoeft niet zoveel te kosten. Vooral als je in ogenschouw neemt wat ze wel kunnen uitgeven aan allerhande buitenlanders.
Door het simpele feit dat de beste Nederlanders onbetaalbaar geworden zijn voor Nederlandse topclubs gaan de Nederlandse topclubs de iets minder goede Nederlanders gaan kopen , daardoor blijven er voor de clubs daaronder nog 2 keuzes over. Goedkopere maar minder goede Nederlanders kopen of even dure maar kwalitatief betere buitenlanders.

Laat die buitenlanders wegvallen en je krijgt een competitie zoals in Schotland , met 2 clubs met mijlen voorsprong op de rest.
  donderdag 3 februari 2005 @ 21:52:28 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24909228
Van Ajaxnetwerk:
quote:
Berichtgeving in Nederlandse en buitenlandse media over de regelgeving omtrent het opnemen van eigen jeugdspelers in de selectie, heeft bij veel fans voor enige verwarring bezorgd gezien de vragen die wij daarover ontvingen. Diverse persbureaus melden het bericht dat dit seizoen Arsenal, Chelsea, Celtic, Rangers en Ajax niet aan de regels zouden voldoen. In theorie is dat ook correct. In de praktijk ligt dat logischerwijs heel anders, zoals iedereen weet welke jeugdspelers in het eerste elftal van Ajax staan opgesteld.

De regels hebben betrekking op de zogenaamde A-lijst die de clubs voor deelname aan de Europese toernooien moeten inleveren. Alleen spelers die daarop voorkomen (25) zijn speelgerechtigd. Uitzondering wordt gemaakt voor (eigen opgeleide) jeugdspelers die op een B-lijst mogen worden gezet. Aangezien diverse jeugdspelers zoals Heitinga, Sneijder en Babel gezien de leeftijdsgrens en andere voorwaarden nog voldeden aan de regels voor de B-lijst zette Ajax hen daarop. Hierdoor kwamen op de A-lijst plaatsen vrij voor andere spelers die anders buiten de eerste 25 zouden vallen en/of niet in aanmerking kwamen voor de B-lijst.

Theorie en praktijk komen dus door het toepassen van deze 'truc' niet overeen, dit geldt ook voor de meeste andere genoemde clubs.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_24909329
Zal Ruud Gullit leuk vinden
pi_43230411
quote:
Fifa proposes limit on foreigners

Fifa will propose a limit on the number of foreigners who can play for a club and are also set to give players an official voice in decision-making. World football's governing body has joined forces with international players' association FifPro in order to tackle the problems facing the sport.

Their proposal is the implementation of a six plus five system, whereby six members of a side must be homegrown.

The two bodies will also look at racism corruption, betting and doping issues. Fifa president Sepp Blatter described the signing of the agreement between the two organisations as a "historic day" for football.

Blatter, flanked by FifPro president Philippe Piat and Barcelona stars Samuel Eto'o and Lilian Thuram, said: "The players form an important part of our footballing family and must be part of the decision-making at international level." On the proposal to put limits on the number of foreign players, Blatter added that it would "protect the national teams".

"At the moment, clubs are not so interested in forming players because they know that later on, they may leave," he stated. "We do not want to put an end to transfers but hope to bring back the local or regional base that existed previously."
Is dit gewoon weer een raar idee wat er uiteindelijk niet van zal komen? Of vinden jullie het een goed idee? Zou het Nederlands voetbal hier van kunnen profiteren? Zou de Nederlandse competitie en/of het Nederlands elftal er sterker van worden?

Ik vind het geen slecht slecht idee; al vraag ik me dan weer af hoe het met wisselen gaat en in welke termijn het in zou kunnen gaan. Voor een PSV en Roda zou het een groot probleem kunnen zijn, terwijl het voor Ajax alleen maar voordelen zou opbrengen.
pi_43230719
Ik vind dit een prima idee en dat moet zeker haalbaar zijn. Als je ziet dat Arsenal, Chelsea, Real, Barcelona, PSV, Ajax etc met erg veel buitenlanders spelen vind ik het wel redelijk dat er meer spelers van eigen jeugd of eigen land moeten worden geselecteerd. Als dit erdoor komt is dit een groot voordeel voor de Nederlandse clubs.
pi_43231824
Binnen de EU is dit waarschijnlijk in strijd met de wet, waar je geen onderscheid mag maken tussen het ene en andere EU land. Dus dan is het idee al gelijk vrij kansloos.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_43231952
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 13:15 schreef wafelijzer het volgende:
Ik vind dit een prima idee en dat moet zeker haalbaar zijn. Als je ziet dat Arsenal, Chelsea, Real, Barcelona, PSV, Ajax etc met erg veel buitenlanders spelen vind ik het wel redelijk dat er meer spelers van eigen jeugd of eigen land moeten worden geselecteerd. Als dit erdoor komt is dit een groot voordeel voor de Nederlandse clubs.
Laat Ajax er maar buiten hoor, die heeft dit seizoen met genoeg Nederlanders en eigen jeugdspelers gespeeld. Donderdag nog met Stekelenburg, Heitinga, Emanuelson, Maduro en Sneijder. Stam en Huntelaar de andere Nederlanders.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:10:43 #82
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43231982
strak plan.
pi_43232084
Lijkt mij een must.
pi_43232377
goed idee, doen!
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:30:50 #85
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43232396
Doen! komt alleen maar ten goede van het nl elftal
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:34:23 #86
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_43233770
Absoluut een goed streven, ik word gek van al die bijeengeraapte vreemdelingenlegioenen. De internationale transfermarkt is sinds begin jaren '90 echt veel te ver doorgeslagen, eigen jeugd eerst.
Ta mère bien.
pi_43233899
Lijkt me een goed plan, zal wel de nodige juridische onderbouwing nodig hebben om onder de EU wetgeving uit te komen trouwens. Het zal zeker voor Engelse teams wel een klap betekenen want elke club uit GB koopt zich helemaal ziek. Middelmatige voetballers uit de NLse competitie worden gekocht voor bedragen die je hier niet voor toopers uitgeeft, met als gevolg vele vreemdelingenlegioenen in zowel Engeland als Nederland. Een beperking aan het aantal buitenlanders dat op het veld staat zal stimuleren eiegn spelers op te leiden en niet alleen maar te kopen.
  zaterdag 4 november 2006 @ 19:14:50 #88
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_43239819
Lijkt me een heel goed plan.
pi_43257448
Een fantastisch plan, maar in strijd met de EU-wetgeving.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_43259835
Maar wat wil je dan gaan doen met al die buitenlanders die nou bij die clubs spelen. Allemaal een club in eigen land laten zoeken ?
pi_43259955
Niet haalbaar, maar het lijkt me geweldig
  zondag 5 november 2006 @ 15:10:21 #92
15600 BB-King
Long live the King!
pi_43260033
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:36 schreef EnGCatjuh het volgende:
Een fantastisch plan, maar in strijd met de EU-wetgeving.
Ik vind het een goed idee. Die EU-wetgeving moet niet zo zeuren.
Voetbal is een spelletje en daar kan je dus spelregels voor verzinnen.
Als je dus maximaal 5 buitenlanders mag opstellen, moet dat kunnen vind ik.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  zondag 5 november 2006 @ 15:12:14 #93
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_43260098
Dag PSV
  zondag 5 november 2006 @ 15:27:42 #94
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_43260570
Onzin idee.
  zondag 5 november 2006 @ 15:28:48 #95
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_43260603
Slecht plan slaat nergens op dat men zoiets wilt gaan invoeren? waarom mag ik vragen het gaat niet om waar je vandaan komt maar de kwaliteiten dat je bezit. Als je beter bent dan een medelander als buitenlander zijnde, then so be it.

Ik kan me er dus echt niet aan ergeren dat een team alleen maar uit buitenlanders bestaat, als ze maar resultaat boeken en met trots spelen voor de club waar ze voor uitkomen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_43260669
Prima idee, en ik hoop dat het haalbaar is. Zal wel niet.
pi_43260729
quote:
Op zondag 5 november 2006 15:30 schreef Radegast het volgende:
Prima idee, en ik hoop dat het haalbaar is. Zal wel niet.
Lijkt mij ook een prima idee. Goed voor het NL voetbal ook. Alleen zal het idd wel tegen de EU-wetten zijn. Ze spelen volgens mij al heel lang met dit idee.
  zondag 5 november 2006 @ 16:05:59 #98
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_43261910
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 13:15 schreef wafelijzer het volgende:
Laat Real er ook maar buiten. Vind 5 Spanjaarden wel niet verkeerd. (Casillas, Ramos, Helguera (wil je Helguera niet meetellen dan schuift Ramos terug naar het centrum en komt Salgado erin), Guti en Raul en dan stond Reyes in het begin ook nog basis dit seizoen. Even je huiswerk doen.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 5 november 2006 @ 16:13:42 #99
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_43262266
quote:
Op zondag 5 november 2006 15:27 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Onzin idee.
Waarom?

Ik vind het een goed idee. Het moet echter gefasseerd in werking treden. Het moet namelijk niet zo zijn dat buitenlandse spelers omwille van de nieuwe regels direct ontslaan mogen worden en ook zodat clubs de tijd hebben om te investeren in eigen jeugd en hun eerste selectie aan te passen.

Ajax valt overigens wel mee met Stam, Heitinga, Stekelenburg, Maduro, Emanuelson, Babel en Huntelaar = 7 Nederlandse basisspelers.
pi_43262792
quote:
Op zondag 5 november 2006 16:05 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Laat Real er ook maar buiten. Vind 5 Spanjaarden wel niet verkeerd. (Casillas, Ramos, Helguera (wil je Helguera niet meetellen dan schuift Ramos terug naar het centrum en komt Salgado erin), Guti en Raul en dan stond Reyes in het begin ook nog basis dit seizoen. Even je huiswerk doen.
Inderdaad.

Als je eens naar de selectie kijk die iedere wedstrijd op het wedstrijdformulier staat.

Iker Casillas (SPA)
Míchel Salgado (SPA)
Iván Helguera (SPA)
Sergio Ramos (SPA)
José María Gutiérrez (SPA)
Raúl González Blanco (SPA)
José Antonio Reyes (SPA)
Álvaro Mejía (SPA)
Raúl Bravo (SPA)
Javi García (SPA)
Diego López (SPA)

dat is - vooral in vergelijking met bijvoorbeeld Barcelona of Chelsea - erg veel.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
  zondag 5 november 2006 @ 16:40:48 #101
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_43263245
Omdat Real uiteindelijk altijd de meeste prijzen pakt wordt dit snel geroepen omdat andere clubs die soms succes hebben het met veel buitenlanders doen. Bij Real is het altijd meegevallen... ook 2/3 jaar geleden.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_43263316
Meteen doen.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_43264263
Goed idee ja, misschien dat je dan eindelijk weer is wat verschillende voetbalstijlen krijgt, en dat clubs buiten de rijke landen ook een kans krijgen om weer mee te doen. Heb als Twente fan trouwens veel meer met misschien kwalitatief iets mindere tukkers, dan met allerlei Afrikaanse, Zuid-amerikaanse en Scandinavische spelers.
pi_43265433
Zie het graag gebeuren al denk ik dat het helaas niet haalbaar is ivm met de Europese wetten.
Feijenoord Rotterdam
  zondag 5 november 2006 @ 21:26:36 #105
35716 assie
HattrickJUNK...
pi_43272738
aparte voetbalwet??
@ Hattrick: FC Loda Maddeus (146377)
De voorste kruisband operatie: Assie VKB Operatie
AD '69 - De Graafschap - Tottenham Hotspur F.C. - Fiorentina - Bayern Munchen
pi_43360911
quote:
Voor meeste clubs geldt 'Oranje boven'

8/11/2006 15:10

Johan Cruijff en Marco van Basten hoeven zich niet al te veel zorgen te maken over de clubs in de Eredivisie, want in bijna alle duels staan er meer Nederlanders dan buitenlanders op het veld. NAC Breda is top, PSV en Roda JC kleuren het minst Oranje.

Franz Beckenbauer sloeg dinsdag alarm in Bild over het hoge aantal buitenlanders in de Bundesliga en het matige spel in deze Duitse competitie. Der Kaiser was niet de eerste voormalige vedette die waarschuwend optrad en voorstelde om een regel in te voeren die elke ploeg verplicht met minimaal zes spelers van eigen bodem aan een wedstrijd te beginnen. In Nederland gingen Cruijff en Van Basten hem al voor.

Maar de situatie in Duitsland blijkt heel anders dan in Nederland. Waar in de Bundesliga slechts vijf van de achttien clubs aan de zogenaamde 6+5-regel voldoen, houden in de Eredivisie liefst twaalf van de achttien clubs zich aan deze voorgestelde norm. Gemiddeld staan er bij alle Eredivisionisten 6,3 Nederlanders aan de aftrap bij elk duel.

NAC Breda scoort het best van alle clubs. Gemiddeld stelt coach Ernie Brandts 9,4 Nederlanders op. Hij is zelfs de enige trainer die het dit seizoen waagde om met een compleet Oranje elftal aan de aftrap te verschijnen. Dat bleek overigens geen succes, want NAC kreeg met 8-1 om de oren tegen AZ.

Heracles Almelo, SC Heerenveen, PSV en Roda JC staan er het slechtst voor. PSV-coach Ronald Koeman durfde het nog niet aan om meer dan vier Nederlanders op te stellen, en dat is inclusief Ibrahim Afellay en Ismail Aissati.

Huub Stevens spant echter de kroon. Hij liet Roda JC nagenoeg elk duel met drie Nederlanders starten. Eén keer begon de Kerkraadse ploeg zelfs met negen buitenlanders. Dat is een laagterecord voor dit seizoen, dat de Limburgers overigens moeten delen met Heracles.
NEDERLANDERS IN DE BASIS (GEMIDDELD PER DUEL)
aantal hoogst laagst rang
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
 NAC Breda         9,4         11 (1x)         9 (8x)         10e
 Excelsior         8,8         10 (1x)         8 (3x)         11e
 Sparta Rotterdam         8,4         9 (5x)         7 (1x)         18e
 RKC Waalwijk         8,3         9 (3x)         8 (8x)         16e
 AZ         7,4         8 (5x)         6 (2x)         3e
 ADO Den Haag         7,3         9 (2x)         5 (1x)         17e
 Vitesse         7,2         9 (1x)         6 (4x)         14e
 Ajax         6,9         8 (2x)         5 (1x)         1e
 FC Twente         6,5         7 (6x)         6 (5x)         4e
 FC Utrecht         6,5         7 (6x)         6 (5x)         9e
 Feyenoord         6,5         8 (1x)         5 (1x)         6e
 NEC         6,4         8 (1x)         6 (8x)         13e
 FC Groningen         5,3         7 (2x)         4 (1x)         5e
 Willem II         4,5         6 (1x)         3 (1x)         15e
 Heracles Almelo         4,0         5 (2x)         2 (1x)         12e
 SC Heerenveen         3,9         5 (1x)         3 (2x)         8e
 PSV         3,5         4 (6x)         3 (5x)         2e
 Roda JC         2,9         3 (10x)         2 (1x)         7e

Totaal         6,3         11 (1x)         2 (2x)          

pi_43470126
Ik denk dat het voor het niveau van het voetbal ook veel beter is. Als je bijvoorbeeld duitsland neemt, die hebben een bepaalde stijl van voetballen, de Duitse spelers beheersen die stijl en kunnen hem goed uitvoeren. Het gaat daar vooral om teamspel en hard werken voor elkaar. Maar zet daar nou 5 afrikanen tussen dan word het meteen al minder hoe goed ze ook kunnen voetballen. Omdat ze gewoon voetballend heel anders ingesteld zijn, meer op show en individuele acties gericht en minder op tegenstanders opjagen en overlopen. Daardoor krijg je dus botsing tussen twee systemen waardoor het voetbal bijna altijd stukken minder wordt. Als je maar 2 of 3 buitenlanders in je team hebt, zullen die zich aanpassen aan het team waardoor je wel goed kunt blijven voetballen.

Het is niet voor niks dat teams met veel kwalitatief misschien iets mindere Nederlanders vaak het beste voetbal laten zien. Het AZ in de tijd van Landzaat en van Galen bijvoorbeeld. Omdat die spelers elkaar precies begrijpen!
pi_53671485
Waar ik me toch altijd weer over verbaas.
Gister bij inter-psv.
Inter : geen speler van italiaanse afkomst in basis
psv : 1 NL speler. (kromkamp ) basis
Ik vind het een beetje triest.
Overal je spelers vandaan halen
Ik noem even snel een voorbeeldje : AJAX Amsterdam
Laat eigen jeugd goed doorstromen en dus > grote hoeveelheid nederlanders in A-selectie.
Persoonlijk hou ik hier meer van.
Moraal van het verhaal : waren maar meer clubs zoals Ajax
pi_53671609
"Grote hoeveelheid Nederlanders" bij Ajax?

5 basisspelers hooguit.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_53671638
Ja, stort jij even een aantal miljoenen op de rekening van PSV zodat ze Champions League-waardige Nederlanders kunnen halen?

Als het om spelers gaat moet je gewoon niet zo in landsgrenzen denken. Wat maakt het nou uit waar iemand geboren is? Gaat er toch om of ie een beetje kan voetballen?
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  woensdag 3 oktober 2007 @ 17:30:43 #111
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_53671784
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:19 schreef EnGCatjuh het volgende:
"Grote hoeveelheid Nederlanders" bij Ajax?

5 basisspelers hooguit.

Ik kom toch echt wel tot zeven + twee twijfelgevallen.
Stekelenburg, Emanuelson, Heitinga, Stam, Davids, Maduro, Huntelaar, van der Wiel en Colin ( ).

Is niet allemaal eigen jeugd, maar het zijn wel Nederlanders.
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:21 schreef mcyodogg het volgende:
Ja, stort jij even een aantal miljoenen op de rekening van PSV zodat ze Champions League-waardige Nederlanders kunnen halen?

Als het om spelers gaat moet je gewoon niet zo in landsgrenzen denken. Wat maakt het nou uit waar iemand geboren is? Gaat er toch om of ie een beetje kan voetballen?
Die moet je dan ook niet 'halen', maar opleiden

Dit zal wel weer een Ajax vs. de rest topic worden....
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_53671859
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:21 schreef mcyodogg het volgende:
Mij lijkt nederlands kunnen communiceren erg handig.
Al die talen binnen een team gaat toch nergens meer over
En inderdaad : JEUGD OPLEIDEN ?
pi_53671897
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:30 schreef BoNi het volgende:

[..]

Voetballers opleiden is niet zoals genetische manipulatie. D'r moeten wel talenten bijzitten. Maar wat dat betreft gaat het al veel beter bij PSV de afgelopen jaren.

Ajax heeft dan wel veel meer eigen jeugd rondlopen in het eerste, maar hoeveel daarvan is nu een beetje 2e ronde CL-waardig? Heeft ook met inkoopbeleid te maken waarom PSV het al jaren beter doet dan Ajax op het hoogste niveau.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_53671948
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:36 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Voetballers opleiden is niet zoals genetische manipulatie. D'r moeten wel talenten bijzitten. Maar wat dat betreft gaat het al veel beter bij PSV de afgelopen jaren.

Ajax heeft dan wel veel meer eigen jeugd rondlopen in het eerste, maar hoeveel daarvan is nu een beetje 2e ronde CL-waardig? Heeft ook met inkoopbeleid te maken waarom PSV het al jaren beter doet dan Ajax op het hoogste niveau.
Ik vind Heitinga en Stekelenburg voetballers van een hoog niveau.
Urby en Maduro (zonder vormcrisis) ook zeer goede voetballers.
Schilder, Anita en Sarpong hebben ook zeker potentie.
  Trouwste user 2022 woensdag 3 oktober 2007 @ 18:10:32 #115
7889 tong80
Spleenheup
pi_53672658
Ik kan er nog steeds niet aan wennen. CSKA met 7 Brazilianen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_53672738
Dus PSV moet hun succesvolle formule laten varen omdat gefrustreerde Amsterdammers het niet eerlijk vinden dat ze zoveel buitenlanders hebben? Er is een reden waarom PSV zovaak kampioen wordt.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_53672751
Feyenoord speelt op t moment met 1 buitenlander, Sahin. Eigenlijk 2 want Bahia speelt nu ipv Vlaar maar goed. Is nog niet veel

Beter dan met 11 buitenlanders
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 oktober 2007 @ 18:21:47 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53672898
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:35 schreef Zuenn het volgende:

[..]

Mij lijkt nederlands kunnen communiceren erg handig.
Al die talen binnen een team gaat toch nergens meer over
En inderdaad : JEUGD OPLEIDEN ?
en dus leiden clubs buitenlandse jongens op. Er zijn genoeg jongetes die op jeugdige leeftijd al de jeugdopleidingen instromen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:29:18 #119
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_53673062
Eens met de TS, al had hij dat voorbeeld van Ajax er maar beter uit kunnen laten.

In essentie is een clubteam de vertegenwoording van een stad. Het is een raar idee dat mensen die nog nooit Moskou hebben gezien, voor CSKA Moskou voetballen. De charme c.q. romantiek is er behoorlijk vanaf.
pi_53673280
Leve het Bosman arrest
pi_53673345
Eens. Er blijft weinig nederlands aan over... ja dat het in nederland gevestigd is.

Het is jammer dat Nederland niet meekan kwa salarissen en nivo van de competitie want als je spelers als Van Der Vaart, Sneijder, Van Nistelrooij, Robben, Van Persie etc zou kunnen behouden dan zou de Nederlandse competitie veel aantrekkelijker zijn.
pi_53673500
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:21 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en dus leiden clubs buitenlandse jongens op. Er zijn genoeg jongetes die op jeugdige leeftijd al de jeugdopleidingen instromen.
Chelsea, Arsenal en Barcelona zijn daar goede voorbeelden van.
pi_53673518
De echte talenten komen er toch wel door. Het is toch idioot om slechtere spelers door te laten stromen terwijl je jonge, betere talenten zo gratis op kunt halen uit een ander land.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_53681345
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:30 schreef BoNi het volgende:

[..]

Ik kom toch echt wel tot zeven + twee twijfelgevallen.
Stekelenburg, Emanuelson, Heitinga, Stam, Davids, Maduro, Huntelaar, van der Wiel en Colin ( ).

Is niet allemaal eigen jeugd, maar het zijn wel Nederlanders.
[..]

Dit zal wel weer een Ajax vs. de rest topic worden....
Zo kan je PSV ook tellen: Kromkamp, Isi, Ibi, Bakkal, Koevermans, Zonneveld, vdLeegte
pi_53681532
De goeie oude tijd dat je maar drie buitenlanders mocht opstellen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 oktober 2007 @ 23:32:19 #126
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53682026
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:07 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Zo kan je PSV ook tellen: Kromkamp, Isi, Ibi, Bakkal, Koevermans, Zonneveld, vdLeegte
Roorda
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 3 oktober 2007 @ 23:32:58 #127
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_53682042
Ik vindt het op zich niet erg alhoewl ik bij sommige spelers wel mijn bedenking heb zoals TS.
Spelers zoals Luque daar zjn toch wel jeugdspelers voor te vinden? net zoals Feyenoord onder Gullit, hij had naar eigen zeggen veel spelers nodig, waarom dan de jeugd geen kans geven.
PSV heeft "altijd" veel in het buitenland gescout etc.

Heerenveen vind ik wel weer een positieve club, daar breekt er nog wel n's een paar door de laatste jaren
  donderdag 4 oktober 2007 @ 02:40:51 #128
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53684629
Dus de TS speelt liever ieder jaar potjes tegen Dynamo Zagreb, Kopenhagen en Zulte Waregem, dan met buitenlanders tegen Inter, Arsenal en Barcelona?
  donderdag 4 oktober 2007 @ 02:46:45 #129
pi_53684642
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 02:40 schreef pfaf het volgende:
Dus de TS speelt liever ieder jaar potjes tegen Dynamo Zagreb, Kopenhagen en Zulte Waregem, dan met buitenlanders tegen Inter, Arsenal en Barcelona?
Zelfs dat Zulte-Waregem , vorig jaar nog als Semi-Professionele club actief in de uefa cup met een daklegger, een schoenverkoper, een bouwvakker en een betongieter, ... werd dit seizoen omgetoverd tot een volledige profvereniging zonder semi-profs. Ze kochten dan ook prompt oa een Kroaat en een trosje negers ...
  donderdag 4 oktober 2007 @ 02:53:52 #130
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53684656
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 02:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Zelfs dat Zulte-Waregem , vorig jaar nog als Semi-Professionele club actief in de uefa cup met een daklegger, een schoenverkoper, een bouwvakker en een betongieter, ... werd dit seizoen omgetoverd tot een volledige profvereniging zonder semi-profs. Ze kochten dan ook prompt oa een Kroaat en een trosje negers ...
Ocharme! Plaats hen maar in het rijtje van Arsenal en Inter dan!
pi_53714511
quote:
Blatter to step up Euro quota bid

Fifa president Sepp Blatter has told the BBC he is ready to challenge the European Union to get a quota on foreign players within European teams. Blatter made his comments in response to an NOP poll of football fans for BBC1's Football Focus. He wants clubs to be limited to five foreigners in their starting XI to allow homegrown talent to flourish.

The proposal contravenes EU law but Blatter says football needs to act and says a reduction "is a good solution".

The 71-year-old Swiss argues that football deserves special treatment because it is not like any other job. "Workers in Europe can circulate freely but footballers are not workers," he said. "You cannot consider a footballer like any normal worker because you need 11 to play a match - and they are more artists than workers."

BBC Sport revealed last month just how much the number of foreigners plying their trade in the Premier League had increased since 1992 and the Football Association has already expressed its concern over the impact that has had on home-grown players. Now Football Focus has shown that fans have concerns, too.

When asked if there should be a quota of foreign players per club in the English Premier League, 56% of the 1055 people surveyed said they were in favour. The EU has recently unveiled plans to impose more regulations on football and says the sport should only have limited immunity from rules governing employment.

However, Blatter says he is ready to fight any EU move. "Football has never had the courage to go against this practice," he said. "When you have 11 foreigners in a team, this is not good for the development of football, for the education of young players, and there is a financial aspect, too."

The Football Focus survey also asked for opinions on several other important issues, notably:

* 78% said too much money is spoiling the game
* 85% said match tickets are too expensive
* And 63% want the introduction of video technology

See the full interview with Sepp Blatter on BBC1's Football Focus from 1210 BST on Saturday.
Volgens mij speelt het nu al bijna 4 jaar dat ze er iets aan willen doen. Maar het schiet zo natuurlijk totaal niet op. Zou het er ooit echt nog van komen?

Voor teams als Liverpool, Arsenal zou het bijna dodelijk zijn door de hoeveelheid buitenlanders in hun basiself.
pi_53714556
Artikel uit 2005:
quote:
Homegrown player plans revealed
Thursday, 3 February 2005

UEFA has unveiled proposed new rules on locally trained players to the public and European football family.

Nyon conference
The UEFA Executive Committee presented the proposed regulations, which would apply to future UEFA club competitions, to the conference of presidents and general secretaries of UEFA's member associations held today at the European governing body's headquarters in Nyon, Switzerland.

Official approval to come
UEFA has also asked its 52 member associations to consider applying the same rule for their domestic competitions. The proposals will now be presented to the national associations for official approval at the UEFA Ordinary Congress in Tallinn, Estonia in April.

Squad places reserved
The 'A' list that teams submit for UEFA club competitions will continue to be limited to 25 players, and from season 2006/07, at least two places on this list will be reserved for players trained by the club's own football academy and a further two places for players trained by other clubs from within the same association of the said club. The 'B' list will also continue to exist - involving an unlimited number of Under-21 players who have been at the club for two seasons.

Target for 2008/09

In the following two seasons, one additional place for a club-trained and one additional place for an association-trained player will be reserved on the 'A' list, so that by the 2008/09 season, each club will have in its 25-man squad four club-trained and four association-trained players.

Definitions
A club-trained player is defined as a player who has been registered for a minimum of three seasons with the club between the age of 15 and 21, whereas an association-trained player is a player who has been registered for at least three seasons by the club or by other clubs affiliated to the same association of the said club between the age of 15 and 21.

Consultation process
The proposals have been revealed after a lengthy consultation process between UEFA and clubs, leagues, national associations, players' bodies, coaches, European political authorities and politicians, and national governments. "We think [the proposal] is a reasonable compromise based on all the consultations we have had, " said UEFA Chief Executive Lars-Christer Olsson. "Although we have had negative responses from some leagues and some bigger clubs in those leagues, all the others involved have been very supportive of this idea. We also think the proposal is legal, because it is a sporting rule, not a restriction, to develop and promote young players."

Negative trends
The proposals have been made after UEFA identified a number of perceived negative trends in European football - lack of incentive in training players, lack of identity in local/regional teams, lack of competitive balance, "hoarding" of players and related problems for national teams.

Restoring balance
UEFA also commissioned an economic study that identified a tendency towards less competitive balance in UEFA club competitions and domestic leagues, an increased link between money and sporting success and for clubs to play fewer local-trained players. The proposals aim to provide more incentive for clubs to train their own players, as well as for the restoration of a competitive balance, firstly at UEFA club competition level, and then at national level if associations accept and implement UEFA's recommendations.

'Something has to be done'
"It seems that as a result of the conference today, most of the associations will now introduce similar schemes in their own domestic competitions," said Mr Olsson. "I think everybody recognises that something has to be done."
Dat zou voor volgend seizoen zijn?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:33:23 #133
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53714708
De grootste clubs van Europa hebben teveel macht en zullen hier nooit mee akkoord gaan, jammer maar helaas.

Zelf ben ik uiteraard voor, denk dat Ajax alleen met een dergelijke regel weer eens een rol van betekenis zou kunnen gaan spelen in Europa, ook al speelden er bij Slavia Praag en Dinamo Zagreb ook niet overdreven veel buitenlanders.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53715572
Aan de ene kant ben ik voor beperking van buitenlanders. Het zou het voetbal authentieker maken als clubs weer met 'eigen' jongens gingen spelen, ipv de draaideurvreemdelingenlegioenen die bijna alle clubs nu zijn.

Anderzijds zou het wel ten koste gaan van de attractiviteit, zeker in de Premier League. Die Engelsen weten trouwens niet beter, veel Engelse clubs speelden ook vroeger soms met amper Engelsen, Liverpool in de jaren '80 bestond bijna helemaal uit Schotten, Welshmen, Ieren, een Zimbabwaan etc.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:09:46 #135
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53715643
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:06 schreef Soul79 het volgende:
Anderzijds zou het wel ten koste gaan van de attractiviteit, zeker in de Premier League.
Lekker belangrijk!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:29:22 #136
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_53716156
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:09 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Lekker belangrijk!
Kan deze gedachtengang van jou wel begrijpen
NAAR HET ANDERE FORUM!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:38:56 #137
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53716413
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:29 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Kan deze gedachtengang van jou wel begrijpen
Ach, het is toch zo. Lekker belangrijk dat een bepaalde competitie (in dit geval de PL) er kwalitatief op achteruit gaat, dat is dan toch alleen maar terecht?

Dat zeg ik alleen maar uit Ajax-oogpunt en niet eens met het oog op Tottenham Hotspur/Arsenal.
pi_53716557
Waarschijnlijk wordt het dan weer een regel die alleen niet-EU spelers uitsluit. Dan worden Nederlandse voetballers allleen nog interessanter voor Europese clubs zodat de Eredivisie even hard leeggevist wordt.
Een regel van minimaal 9 spelers uit eigen land op het wedstrijdformulier zou prima zijn. Zou ook de verschillen tussen alle competities verkleinen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:47:18 #139
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_53716625
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:38 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ach, het is toch zo. Lekker belangrijk dat een bepaalde competitie (in dit geval de PL) er kwalitatief op achteruit gaat, dat is dan toch alleen maar terecht?

Dat zeg ik alleen maar uit Ajax-oogpunt en niet eens met het oog op Tottenham Hotspur/Arsenal.
Op basis van wat zou het terecht zijn?

Zijn er regeltjes waar staat dat je nu minimaal met zoveel autochtonen moet spelen?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:55:35 #140
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53716857
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:47 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Op basis van wat zou het terecht zijn?
Voetbal is nu een competitie tussen bedrijven en de rijkste bedrijven presteren het beste.

Zou eerlijker zijn als iedere club acht/negen spelers moet opstellen, met dezelfde nationaliteit als de club heeft.
quote:
Zijn er regeltjes waar staat dat je nu minimaal met zoveel autochtonen moet spelen?
Nog niet, dat is het probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')