Goed idee of niet? Het streven is opzich nobel, maar ik denk onmogelijk (nog los gezien van de EU-wetgeving). Het zou wel zorgen voor een eerlijkere competitie, maar ik kan me niet voorstellen dat de UEFA dat voor ogen heeft.quote:Op een bijeenkomst in Lissabon heeft de UEFA de wens uitgesproken dat er minder buitenlanders in de nationale competities spelen en heeft daartoe enkele voorstellen gedaan. Vanaf het seizoen 2005-2006 zouden de clubs een selectie van maximaal 25 spelers mogen hebben, waaronder minstens zeven door die club opgeleide talenten. De UEFA vermoedt dat de tegenvallende prestaties van sommige landen op het EK met name te wijten zijn aan het grote aantal buitenlanders in die nationale competities.
Het is nog maar de vraag of dit mogelijk is in verband met EU wet- en regelgeving. Het valt echter niet uit te sluiten dat de UEFA, indien de clubs of nationale bonden akkoord gaan, de EU om dispensatie zou kunnen vragen
Of alle grote clubs storten zich op het "kopen" van 12 jarige jongentjes uit donker Afrika, onder het mom "zelf opgeleid".quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:44 schreef Bos81 het volgende:
Als die grens bijwijze van spreken 12 is, kan het wel, want dan worden er minder snel buitenlanders gehaald, denk ik.
Ja? Hoe dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat zou goed voor het voetbal zijn.![]()
Idd.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:57 schreef keeper het volgende:
[..]
Of alle grote clubs storten zich op het "kopen" van 12 jarige jongentjes uit donker Afrika, onder het mom "zelf opgeleid".
psv ook hoor.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:59 schreef cptmarco het volgende:
mmmm, dan heeft Chelsea een probleem......
PSV heeft wel een aardige jeugdopleiding.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:00 schreef keeper het volgende:
[..]
psv ook hoor.
Dan moet de UEFA zich maar eens flink boven de topclubs zetten. Desnoods delen ze dan flinke straffen uit bij het overtreden van de regel.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:11 schreef golfer het volgende:
Onrealistisch idee van de UEFA.
De rijke clubs zullen daar nooit mee akkoord gaan en gewoon talenten blijven wegkopen bij minder rijke clubs.
komt niet spontaan overquote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:38 schreef jpzegthallo het volgende:
Tegen.
Argumentatie komt later
Idem voor Nederland.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 22:07 schreef le_lucas het volgende:
Het is zeker goed voor het voetbal. Kijk maar naar het Franse voetbal, de competitie is niet zo supergoed, maar ze hebben wel enorm goede spelers in het buitenland spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |