abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juli 2004 @ 15:52:13 #51
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20364501
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:44 schreef SCH het volgende:
Flauw Mikey. Het is juist 1 van de redenen dat ik Verdonk zo verschrikkelijk slecht vind.
En ik ben er verbaasd over dat jij het verschil tussen migranten en asielzoekers blijkbaar niet echt weet.
Who cares? Als buitenlanders zich misdragen smijt je ze het land uit. Dat geldt ook voor mensen die volgens de wet niet het recht hebben om hier te blijven. Simpel.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_20364635
* Fan is *
pi_20365588
Verdonk'oeh akhbar

Of hoe werkt dat hier?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_20365794
* ExTec meld zich
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_20365848
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 16:31 schreef ExTec het volgende:
* SCH meld zich
* SCH stuurt ExTec op taalcursus
pi_20365938
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:10 schreef PJORourke het volgende:
De nieuwe Margaret Thatcher
Ze is inderdaad een goede kandidaat voor "Verdonk I".
pi_20366300
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 16:33 schreef SCH het volgende:

[..]

* ExTec stuurt ExTec op taalcursus
* ExTec maakt een diepe buig, voor SCH die weer bewijst de betere speller te zijn

Lekker belangrijk

Of gaan we straks een heerlijk kromme redenatie tegemoet zien, die moet duidelijk maken dat Verdonk niet pluis is omdat ik niet kan spellen?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_20366307
Dankzij verdonk hoef ik volgend jaar gee hoofddoek om zoiets was het toch?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 2 juli 2004 @ 18:08:34 #59
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20368409
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 14:30 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

waarom zou je de vrouw die het toonbeeld is van geintegreerd hier weg willen hebben?
Jij dacht dat alleen niet geintegreerde asielzoekers terug werden gestuurd?
Krekker is de bom!
  vrijdag 2 juli 2004 @ 18:11:44 #60
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20368468
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Who cares? Als buitenlanders zich misdragen smijt je ze het land uit. Dat geldt ook voor mensen die volgens de wet niet het recht hebben om hier te blijven. Simpel.
Waar heb je het nou over? Migranten met de Nederlandse nationaliteit, buitenlanders met buitenlandse nationaliteit? (Tweede en derde generatie) allochtonen?

Kom, wees eens duidelijk.
Krekker is de bom!
  vrijdag 2 juli 2004 @ 18:15:13 #61
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20368528
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waar heb je het nou over? Migranten met de Nederlandse nationaliteit, buitenlanders met buitenlandse nationaliteit? (Tweede en derde generatie) allochtonen?

Buitenlanders met buitenlandse nationaliteit, afgewezen asielzoekers. Wat mij betreft geldt het ook voor Nederlanders die zich aan de Turkse Riviera misdragen.
pi_20368964
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:29 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor... Ik denk niet dat diezelfde fundamentalistische moslims dol zijn om moslims die ooit gevlucht zijn. Deze zijn een stuk seculiere en worden vaak gezien als verraders.
In het geval van Irak kan dat weeer net een tikkie anders liggen, je hebt binnen de Islam meerdere stromingen, net zo als bij Christelijke protestanten, Saddam hing/hangt een stroming aan die in Irak een minderheidsgroep vormde, echter kreeg deze groep vele voorrechten boven de stroming die het meest voorkwam. Het zou mij niets verbazen dat je, als je er wat van zei, toch echt even een ander land op moest gaan zoeken voor je eigen veiligheid. Deze mensen kunnen nu perfect terug om hun land te helpen opbouwen.
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
pi_20368998
quote:
2-07-2004
Rita Verdonk even 'premier'

De dikke dossiers gaan even dicht, de stropdassen mogen af. Het Binnenhof maakt zich op voor de Grote Vakantie. Volgende week vergaderen de ministers voor het laatst.

Premier Jan Peter Balkenende neemt ruim drie weken tijd voor vrouw en dochter. Hij blijft dicht bij huis, maar geeft de leiding van het land dan wel uit handen. Zijn vaste stand-in Gerrit Zalm begint, maar de minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk neemt het al snel van hem over.
Zij zwaait een week de scepter.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_20369172
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

*krijgt hiervan een spontane aanval van duidelijkheid*
Allochtonen (door welke reden dan ook hier gekomen en tot en met de 3e generatie) die hier meer dan 3 maal een strafbaar feit (van welke aard dan ook) hebben gepleegt waarvoor tenminste 3 maanden gevangenisstraf staat in het wetboek van Strafrecht en hiervoor ook veroordeeld zijn mogen van mij Linea Recta de grens over, terug naar land van herkomst (evt, van de voorouders).
Nederlanders die zich hieraan schulig maken kunnen we helaas niet de grens over gooien (al vind ik de grens met de Noordzee (wijd en koud) wel een optie), deze zouden echter te werk kunnen worden gesteld voor beroepen waar de meeste mensen zich te goed voor voelen. (Eerste creatieve oplossing die zo even in mijn hoofd opkwam )
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
pi_20369199
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:23 schreef SCH het volgende:

[..]

omdat daar aanwijsbare redenen voor zijn Mikey, jij wil liever afwachten tot het is gebeurd?
Er worden alleen asielzoekers teruggestuurd als het land van herkomst of de regio veilig is. De hele EU heeft wat dat betreft hetzelfde beleid:
quote:
EU-akkoord terugsturen asielzoekers

LUXEMBOURG, 30 APRIL. De Europese ministers van Justitie hebben gisteren overeenstemming bereikt over een gemeenschappelijke, Europese lijst van `veilige landen' waar asielzoekers naartoe kunnen worden teruggestuurd.
Ze kunnen daar besluitvorming over hun asielaanvraag afwachten. Binnen twee jaar bepalen niet meer de afzonderlijke lidstaten binnen de Europese Unie welke landen daarvoor `veilig' zijn, maar de Europese Unie.

Asielzoekers krijgen daardoor naar verwachting minder gelegenheid om bij hun aanvraag te `shoppen' tussen Europese landen. Een eerste gemeenschappelijke lijst wordt het komende half jaar verwacht tijdens het voorzitterschap van Nederland.

Besluitvorming over die gemeenschappelijke landenlijst wordt gezien als een belangrijke stap voor harmonisatie van het Europese asielbeleid. Volgens Europees Commissaris António Vitorino (Justitie en Binnenlands Beleid) geldt het gisteren bereikte akkoord als een doorbraak voor een gemeenschappelijke benadering die geldt voor alle 25 lidstaten van de Europese Unie. De Duitse minister van Binnenlandse Zaken, Otto Schily, noemde het een ,,belangrijke stap'' om het shoppen van asielzoekers te voorkomen.

De afspraak over zo'n gemeenschappelijke landenlijst maakt deel uit van een reeks maatregelen in Europees verband waarbinnen de lidstaten zich verplichten om een minimumpakket aan garanties op te nemen voor asielaanvragers. Daartoe behoren onder meer het recht op rechtsbijstand en het recht op bijstand door tolken als een asielprocedure wordt aangevraagd.
De toekomstige lijst van veilige landen behelst niet alleen veilige landen van herkomst, maar ook veilige derde landen (in de regio) of veilige zones in de landen van herkomst. Het akkoord kwam onverwacht en op het laatste moment. Met name België, Ierland en Groot-Brittannië lagen lang dwars. In het Verdrag van Amsterdam (1997) was als uiterste datum opgenomen dat de lidstaten voor 1 mei 2004 overeenstemming moesten hebben bereikt.
Volgens de Nederlandse minister van Justitie, Piet Hein Donner (CDA), zullen met name nieuwe lidstaten hun asielopvang ,,naar een hoger niveau moeten tillen''. Voor het Nederlandse asielbeleid zal het akkoord weinig uitmaken. Het enige nieuwe is de conformering aan de Europese landenlijst. Nu bepaalt Nederland zelf welk land of regio veilig genoeg is om asielzoekers naar terug te sturen.
De lidstaten van de EU hebben nog twee jaar de tijd om op nationaal niveau een `veilige landenlijst' te handhaven. Maar volgens Donner is afgesproken dat lidstaten nog maar beperkte mogelijkheden hebben om hun wetgeving dienaangaande te veranderen en is de lijst van `veilige landen' die lidstaten individueel mogen aanwijzen in de praktijk bevroren. Individuele asielzoekers houden volgens Donner altijd nog het recht om te procederen als zij vrezen dat ze worden terug gestuurd naar een land of regio waar zij toch het risico lopen van vervolging, marteling of anderszins schending van mensenrechten.

Definitieve goedkeuring van de bereikte afspraken is nog afhankelijk van parlementaire goedkeuring van een aantal lidstaten, waaronder Nederland. Een meerderheid in de Tweede Kamer is, voorafgaand aan de ontmoeting van de Europese ministers van Justitie al akkoord gegaan. De Eerste Kamer maakte een voorbehoud.
edit: bron = NRC

[ Bericht 1% gewijzigd door sizzler op 02-07-2004 19:16:28 ]
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_20369230
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

Er worden alleen asielzoekers teruggestuurd als het land van herkomst of de regio veilig is. De hele EU heeft wat dat betreft hetzelfde beleid:
[..]
bron?

edit--> dank je, zeurmode, heb je nog een datum? Ben geen lid van NRC abbonnee extra

[ Bericht 6% gewijzigd door Acient op 02-07-2004 19:31:40 ]
  vrijdag 2 juli 2004 @ 19:23:08 #67
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20369880
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:53 schreef Acient het volgende:

[..]

Nederlanders die zich hieraan schulig maken kunnen we helaas niet de grens over gooien
Waarom kan dit niet
Krekker is de bom!
  vrijdag 2 juli 2004 @ 19:29:00 #68
32814 Tessje
washed up, has been drugaddict
pi_20369998
Rita, wil je met me trouwen?
But you have every right to ask, why was I shaving your dog while wearing your bathingsuit.
Aventura, Fok!s eigen wandelende kermisattractie
Xboxlive: Tessje
pi_20370020
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 19:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom kan dit niet
Waar wou je die dan heen sturen, ik heb de Noordzee al voorgesteld maar dat leek me dan weer net de inhumaan
  vrijdag 2 juli 2004 @ 19:47:17 #70
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20370392
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 19:29 schreef Acient het volgende:

[..]

Waar wou je die dan heen sturen, ik heb de Noordzee al voorgesteld maar dat leek me dan weer net de inhumaan
Tja, als het jou lukt om bijvoorbeeld criminele 3e generatie allochtonen weg te sturen naar het/een land waar hun opa en oma vandaan komen, dan moet het je ook lukken om autochtone Nederlanders in een ander land te dumpen. De kans dat dat land deze lui op zal nemen, is net zo klein als de kans dat een land criminele autochtonen op zal nemen.
Krekker is de bom!
pi_20372045
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

Was het maar waar Sizzler. De interpretatie van het begrip veiligheid wordt soms wel erg ruim genomen en er zijn tal van gebieden en regio's die aantoonbaar niet veilig zijn, of in het bijzonder niet voor de mensen waar het hier om gaat. Ik weet dat sommigen in het sprookje geloven dat het om gelukszoekers gaat maar er zitten toch echt veel politieke vluchtelingen tussen die voor hun leven moeten vrezen. Niet volgens het petieterige lettertje van de Nederlandse wet wellicht, wel volgens de keiharde werkelijkheid van het dagelijks leven in hun thuisland.
pi_20375321
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 21:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Was het maar waar Sizzler. De interpretatie van het begrip veiligheid wordt soms wel erg ruim genomen en er zijn tal van gebieden en regio's die aantoonbaar niet veilig zijn, of in het bijzonder niet voor de mensen waar het hier om gaat. Ik weet dat sommigen in het sprookje geloven dat het om gelukszoekers gaat maar er zitten toch echt veel politieke vluchtelingen tussen die voor hun leven moeten vrezen. Niet volgens het petieterige lettertje van de Nederlandse wet wellicht, wel volgens de keiharde werkelijkheid van het dagelijks leven in hun thuisland.
In dat geval doet kennelijk de IND en/of advocaten en/of buitenlandse zaken hun werk niet goed. Dan dien je in de eerste plaats daar over te discussiëren en niet over het beleid ansich. Ik zeg trouwens niet hiermee dat je perse ongelijk hebt. Iemand die werkelijk gegronde vrees heeft voor z'n leven heeft gewoon recht op een verblijfsvergunning, tenzij er andere dingen aan de hand zijn.
pi_20379245
Rita'oe akhbar
  zaterdag 3 juli 2004 @ 08:35:19 #74
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20379429
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:44 schreef sizzler het volgende:

[..]

rita wordt de eerste vrouwelijk premier van Nederland bijd e volgende verkiezingen, ik zegt het je

tenzij ze natuurlijk voor die tijd een pim-behandeling krijgt
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 3 juli 2004 @ 09:22:59 #75
3542 Gia
User under construction
pi_20379598
  zaterdag 3 juli 2004 @ 10:38:04 #76
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20380098
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 21:01 schreef SCH het volgende:

[..]

ok, maar heb je voorbeelden van mensen die hier zijn weggestuurd of geexecuteerd in landen van herkomst? Want als ik nu het IND moet geloven die daar onderzoek naar gedaan hebben of jij, die vanuit gevoeloverwegingen geen enkele asielzoeker ooit zal terugsturen als het aan jou lag, dan kies ik voor het IND.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_20381105
quote:
ok, maar heb je voorbeelden van mensen die hier zijn weggestuurd of geexecuteerd in landen van herkomst?
Oh, da's best denkbaar hoor.

Maar een land runnen houd nu eenmaal wel ens in dat er onplezierige beslissingen genomen moeten worden, omdat het alternatief is dat NL elke sloeber op deze wereld dan op kan gaan nemen.

Daar kiest SCH in z'n aangemeten ubertolerantie ook voor.

Dat het niet haalbaar is, dat het oneindig veel geld en middelen kost, interreseert em niet. Liever de ubertolerant uithangen.
pi_20381455
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 08:35 schreef MikeyMo het volgende:
rita wordt de eerste vrouwelijk premier van Nederland bijd e volgende verkiezingen, ik zegt het je
Gaat ze terug naar de PvdA dan?
  zaterdag 3 juli 2004 @ 12:35:17 #79
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_20381612
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:00 schreef SCH het volgende:
Ach, ze doet het leuk bij mensen die van de nieuwe hardheid houden - ze springt in het gat dat Fortuyn heeft achtergelaten.
Fortuyn had hele andere standpunten. Hij was bijvoorbeeld voor een generaal pardon.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  zaterdag 3 juli 2004 @ 12:47:42 #80
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_20381828
Rita for president!!!

Wat ik met name zo prettig vind aan haar, is de manier waarop ze communiceert. Draait er niet om heen, duidelijk. Ze voert het beleid uit wat Job Cohen heeft gemaakt, maar de PvdA was te laf om dit beleid uit te voeren. Ook straalt ze duidelijkheid en vertrouwen uit.

De manier waarop ze haar werk uitvoert, dwingt bij mij respect af. Het blijft toch een moeilijke portefeuille.

Ik hoop trouwens dat er voorlopig een minister voor deze post blijft en er even secretaris meer komt. Ik zie het integratiebeleid als de belangrijkste sociale kwestie van dit moment.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 3 juli 2004 @ 13:01:12 #81
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20382033
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 19:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Tja, als het jou lukt om bijvoorbeeld criminele 3e generatie allochtonen weg te sturen naar het/een land waar hun opa en oma vandaan komen, dan moet het je ook lukken om autochtone Nederlanders in een ander land te dumpen. De kans dat dat land deze lui op zal nemen, is net zo klein als de kans dat een land criminele autochtonen op zal nemen.
Veel allochtonen hebben een dubbele nationaliteit. Ook de 3e generatie.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  zaterdag 3 juli 2004 @ 13:37:24 #82
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20382629
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 13:01 schreef Manji het volgende:

[..]

Veel allochtonen hebben een dubbele nationaliteit. Ook de 3e generatie.
Tweede generatie klopt, derde generatie weet ik niet of dit technisch wel mogelijk is. Maar laten we het even hebben over de allochtonen met alleen de Nederlandse nationaliteit.
Krekker is de bom!
  zaterdag 3 juli 2004 @ 14:05:08 #83
94405 Tarak
pi_20383120
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 13:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Tweede generatie klopt, derde generatie weet ik niet of dit technisch wel mogelijk is. Maar laten we het even hebben over de allochtonen met alleen de Nederlandse nationaliteit.
Alle Marokkanen hebben - alhoewel in strijd met internationaal recht - nog de Marokkaanse nationaliteit. Veel Turken trouwens ook, maar inmiddels kan dat niet meer.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 3 juli 2004 @ 15:34:37 #84
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20384577
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 11:58 schreef ExTec het volgende:

Daar kiest SCH in z'n aangemeten ubertolerantie ook voor.
Nou z'n tolerantie is best selectief hoor.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 15:36:57 #85
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20384617
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 12:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Gaat ze terug naar de PvdA dan?
Ze heeft volgens mij nooit bij de PvdA gezeten, wel bij de PPR of de PSP of zoiets.
pi_20384879
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 15:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ze heeft volgens mij nooit bij de PvdA gezeten, wel bij de PPR of de PSP of zoiets.
Ze stemde tot voor kort PvdA, ze was ooit lid van de PSP.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 16:32:12 #87
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20385802
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 15:50 schreef SCH het volgende:

Ze stemde tot voor kort PvdA, ze was ooit lid van de PSP.
Is ze op tijd bij zinne gekomen. Op naar het premierschap.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 17:07:40 #88
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20386628
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 14:05 schreef Tarak het volgende:

[..]

Alle Marokkanen hebben - alhoewel in strijd met internationaal recht - nog de Marokkaanse nationaliteit.
Om welke internationale wetgeving gaat het hier?

Lijkt me verder onzin trouwens. Misschien dat alle Marokkanen die in Marokko zijn geboren officieel nog steeds hun Marokkaanse nationaliteit hebben (naast hun Nederlandse), maar dat alle 2e en 3e generatie Marokkanen ook de Marokkaanse nationaliteit hebben lijkt me erg sterk.
Krekker is de bom!
  zaterdag 3 juli 2004 @ 17:21:15 #89
16715 Mylene
*schatje*
pi_20386917
-edit-

[ Bericht 41% gewijzigd door Sidekick op 03-07-2004 17:45:16 ]
pi_20387058
Ziek.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 17:30:57 #91
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20387166
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 17:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Om welke internationale wetgeving gaat het hier?

Lijkt me verder onzin trouwens. Misschien dat alle Marokkanen die in Marokko zijn geboren officieel nog steeds hun Marokkaanse nationaliteit hebben (naast hun Nederlandse), maar dat alle 2e en 3e generatie Marokkanen ook de Marokkaanse nationaliteit hebben lijkt me erg sterk.
Volgens de Marokkaanse wetgeving mag een Marokkaanse staatsburger geen afstand doen van zijn Marokkaanse nationaliteit, ook niet bij 'langdurig verblijf' in het buitenland, en dat is in strijd met het internationale recht.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  zaterdag 3 juli 2004 @ 17:32:49 #92
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20387221
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 17:27 schreef Teerwater het volgende:
Ziek.
Nee joh! Erg gevat en bijzonder grappig!

Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  zaterdag 3 juli 2004 @ 17:39:37 #93
94405 Tarak
pi_20387391
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 17:21 schreef schatje het volgende:

-quote verwijderd-
Schatje, ik vind het niet kunnen. Haal die smakeloze foto weg. Het is een belachelijke vergelijking die je maakt. Door dit soort emotionele en populistische vergelijkingen met WOII kun je nooit een normaal debat voeren.

[ Bericht 18% gewijzigd door Sidekick op 03-07-2004 17:45:41 ]
  zaterdag 3 juli 2004 @ 17:58:05 #94
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20387829
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 17:30 schreef Manji het volgende:

[..]

Volgens de Marokkaanse wetgeving mag een Marokkaanse staatsburger geen afstand doen van zijn Marokkaanse nationaliteit, ook niet bij 'langdurig verblijf' in het buitenland, en dat is in strijd met het internationale recht.
Dat weet ik en dat is niet wat ik vraag. Ik vroeg om WELKE internationale wetten het hier gaat? Zou je deze even kunnen aanhalen?

En voor het gemak lees je maar even over dit stukje heen:
quote:
maar dat alle 2e en 3e generatie Marokkanen ook de Marokkaanse nationaliteit hebben lijkt me erg sterk
Dit zijn immers nooit Marokkaanse staatsburgers geweest.
Krekker is de bom!
pi_20387899
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 17:39 schreef Tarak het volgende:
Door dit soort emotionele en populistische vergelijkingen met WOII kun je nooit een normaal debat voeren.
De WOII was toch ook heel erg? Waarom zouden we dat moeten vergeten en dat niet in herinnering mogen brengen, even los van deze foto?
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:02:27 #96
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20387933
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 17:58 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat weet ik en dat is niet wat ik vraag. Ik vroeg om WELKE internationale wetten het hier gaat? Zou je deze even kunnen aanhalen?

En voor het gemak lees je maar even over dit stukje heen:
[..]

Dit zijn immers nooit Marokkaanse staatsburgers geweest.
Jewel elk kind van een Marokkaanse vader is automatisch een Marokkaans staatsburger. Verdiep je eens in de materie zou ik zeggen.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:03:58 #97
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20387970
En het wetsartikel waar het om gaat is art. 6 van de Convention on the Conflict of Nationality Laws 1930 jo. art. 2 lid 1,2 van de European Convention on Reduction of Cases of Multiple Nationality
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:14:27 #98
94405 Tarak
pi_20388199
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 18:00 schreef SCH het volgende:

[..]

De WOII was toch ook heel erg? Waarom zouden we dat moeten vergeten en dat niet in herinnering mogen brengen, even los van deze foto?
Misbruik maken van de WOII - zoals hier gebeurde - om mensen die een ander beleid voorstaan te vergelijken met fascisten slaan elke discussie dood. Zo is WOII tijdenlang misbruikt door politici (bijv. De Graaf, Melkert) om elke discussie over integratie- en vreemdelingenbeleid in de kiem te smoren.

Het is smakeloos en anti-intellectueel.
pi_20388326
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 18:14 schreef Tarak het volgende:

[..]

Misbruik maken van de WOII - zoals hier gebeurde - om mensen die een ander beleid voorstaan te vergelijken met fascisten slaan elke discussie dood. Zo is WOII tijdenlang misbruikt door politici (bijv. De Graaf, Melkert) om elke discussie over integratie- en vreemdelingenbeleid in de kiem te smoren.

Het is smakeloos en anti-intellectueel.
Waarom slaat het de discussie dood. Als iemand nou oprecht vindt dat je het beleid van Verdonk kan vergelijken met sommige situaties uit de WOII (en die zijn er zeker, bijvoorbeeld mensen die die oorlog hebben meegemaakt) en hij trekt een parallel. Ik leer daar juist van en denk: oh jee, inderdaad, die kant moeten we niet uit.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:30:20 #100
94405 Tarak
pi_20388559
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 18:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom slaat het de discussie dood. Als iemand nou oprecht vindt dat je het beleid van Verdonk kan vergelijken met sommige situaties uit de WOII (en die zijn er zeker, bijvoorbeeld mensen die die oorlog hebben meegemaakt) en hij trekt een parallel. Ik leer daar juist van en denk: oh jee, inderdaad, die kant moeten we niet uit.
Het belangrijkste verschil is dat er geen sprake was van een rechtstaat en geen sprake van democratie. Het beleid van Verdonk is democratisch tot stand gekomen. Wat betreft de asielzoekers die teruggestuurd worden, iedereen kan in beroep (zo'n beetje iedereen doet dat ook) waarna een onafhankelijk rechter een besluit neemt.

Het probleem is dat vergelijkingen met de WOII vaak alleen worden gedaan om de "tegenstander" naar beneden te halen door deze met een fascist te vergelijken. Dit draagt alleen bij tot het kwetsen van de persoon wie het betreft. Ik heb nog nooit iemand horen roepen dat de inkomstenbelasting moet worden afgeschaft omdat deze door de nazi's is geintroduceerd in NL.

Juist omdat WOII zo beladen is, moet je dus drie keer zoveel oppassen met de vergelijkingen die je erover maakt en je altijd afvragen of het echt een gerechtvaardige vergelijking is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')