abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juli 2004 @ 11:45:00 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20357563

Biografie

Is: Minister van Vreemdelingenbeleid en Integratie in het kabinet-Balkenende II en oud-directeur Staatsveiligheid van de BVD.

Loopbaan: Na haar studie sociologie begint de loopbaan van Verdonk in 1983 bij de directie gevangeniswezen van het ministerie van Justitie. Verdonk klimt gestaag op naar de top en bekleedt midden jaren negentig managementfuncties bij diezelfde directie en bij de Justitiële Jeugd- en TBS-inrichtingen.

Daarna is ze directeur staatsveiligheid bij het ministerie van Binnenlandse Zaken, waar ze leiding geeft aan 130 medewerkers van de toenmalige Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD). In die tijd is ze ook kind aan huis bij de ministeries van Justitie, Defensie en Buitenlandse Zaken, de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) en verscheidene politie-onderdelen.

Begin 1999 kiest Rita Verdonk voor het bedrijfsleven. Als directeur van KPMG Consulting adviseert ze recent nog het ministerie van Justitie over vreemdelingenzaken, onder meer over de problematiek van de alleenstaande minderjarige asielzoekers (ama's).

Politiek: Verdonk is een nieuwkomer in de VVD. Ze is ongeveer een jaar lid van de liberalen en staat op 'het lijstje' met bekwame vrouwen, die Zalm al geruime tijd geleden heeft opgesteld. De levensloop van Verdonk oogt indrukwekkend. In haar nieuwe functie, naast CDA-minister Donner op het ministerie van Justitie, moet ze er voor zorgen dat uitgeprocedeerde asielzoekers het land verlaten, de instroom van nieuwkomers beperken en een regeling zoeken voor asielzoekers die al jarenlang wachten op een verblijfsvergunning.

Opmerkelijk: Ze is niet de eerste keus van VVD-leider Zalm, maar Verdonk lijkt geknipt voor het ministerschap van Vreemdelingenbeleid en Integratie. Ze heeft zeer ruime leidinggevende ervaring bij de rijksoverheid en in het bedrijfsleven en is volgens mensen die met haar hebben samengewerkt 'een stevige vrouw naar wie wordt geluisterd'.

Ongetwijfeld tot grote opluchting van Zalm hapte Verdonk toe, waar andere vrouwen (ambassadeur mensenrechten Reneé Jones-Bos en oud-directeur vreemdelingenbeleid Gea van Craaikamp) voor de eer bedankten. Zalm wilde naast Sybilla Dekker (VROM) hoe dan ook een tweede vrouwelijke minister van buiten het Binnenhof leveren en slaagt daar op de valreep in. Met Verdonk komt er een recordaantal van vijf vrouwelijke ministers in het kabinet Balkenende II.

bron text: http://www.novatv.nl/inde(...)=biografieen.details

Rita: verguisd door velen omdat ze gewoon het beleid uitvoert zoals dat democratisch is beslist. Rita, die niet voor elk zielig geval wat de publiciteit zoekt een uitzondering maakt. Rita die gewoon eens laat zien waar ze voor staat en zich gewoon aan de regels houdt zoals we die met zijn allen in principe hebben bepaald.

Ik vind Rita Verdonk een topwijf en er zouden eens meer politici zoals haar moeten zijn.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_20357713
Minister van polarisatie
  vrijdag 2 juli 2004 @ 11:52:45 #3
20973 Crabtree
Goodmoaning
pi_20357740
Het was óf SCH of KB die hier als eerste zou reageren.
I was pissing by the door when I heard two shats. You are holding a smoking goon - you are clearly the guilty potty.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 11:53:19 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20357755
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 11:51 schreef SCH het volgende:
Minister van polarisatie
Nee hoor, ze is Minister van Vreemdelingenbeleid en Integratie in het kabinet-Balkenende II

[..]
pi_20357757
Ik ben het niet met haar eens, maar vind het wel een geweldig mens. Ze staat voor haar zaak, en druft onpopulaire standpunten te verdedigen. Erg moedig.

Maar nogmaals, ik ben het niet met elkaar eens .
pi_20357836
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 11:45 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vind Rita Verdonk een topwijf en er zouden eens meer politici zoals haar moeten zijn.
Ze is inderdaad een kicke wijf. D'r zouden wat meer mensen van haar kaliber in de politiek moeten zitten.
pi_20357860
quote:
Helemaal mee eens

Eindelijk weer eens een politicie met ruggegraat en die het gemaakt beleid ook uit durft te voeren. Kunnen veel van die geitenwollensokken daar wat van leren.

VERDONK RULLEZ
pi_20357882
Persoonlijk ken ik haar niet en ik geef dus ook geen oordeel over haar. Met haar beleid ben ik het uiteraard niet eens, maar dat is een andere discussie, waar dit topic niet voor bedoelt is.

Wat moet een fantopic eigenlijk in POL? Lijkt me niets met politiek te maken te hebben
pi_20357927
Ach, ze doet het leuk bij mensen die van de nieuwe hardheid houden - ze springt in het gat dat Fortuyn heeft achtergelaten.
pi_20358039
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:00 schreef SCH het volgende:
Ach, ze doet het leuk bij mensen die van de nieuwe hardheid houden - ze springt in het gat dat Fortuyn heeft achtergelaten.
Het heeft niets met hardheid te maken. Ze de eerste minister van vreemdelingenzaken die daadwerkelijk het beleid uitvoert en voor het beleid durft te staan. Dat is in politiek Nederland nogal een verademing.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:05:32 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20358058
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 11:58 schreef Vhiper het volgende:
Persoonlijk ken ik haar niet en ik geef dus ook geen oordeel over haar. Met haar beleid ben ik het uiteraard niet eens, maar dat is een andere discussie, waar dit topic niet voor bedoelt is.

Wat moet een fantopic eigenlijk in POL? Lijkt me niets met politiek te maken te hebben
oh wacht eh... het gaat over een politicus
[..]
pi_20358103
Ze is een echte hardliner .

Zou ze ook wakker liggen als er mensen door haar beleid sterven?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:07:56 #13
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20358110
Ik vind haar trouwnes moedig. In deze tijd waarin je als politicus om je mening omgelegd kan worden, laat staan om het beleid wat je uitvoert zoveel ruggengraat te tonen terwijl de bedreigingen aan je adres niet mals zijn.

Verdonk:
[..]
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:09:32 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20358150
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:07 schreef du_ke het volgende:
Ze is een echte hardliner .

Zou ze ook wakker liggen als er mensen door haar beleid sterven?
dat weten we pas als het daadwerkelijk gebeurt.
[..]
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:12:56 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20358222
Overigens wordt er vaak gemeten met 2 maten:

als er een ludieke aanslag gepleegd wordt op een minister van dit kaliber dan mag je schijnbaar niet kijken naar incidenten in het verleden. Dus bij de ketchupaanslag en doosbedreigingen mag je niet vrezen voor haar leven want dat van Pim was het werk van een man en die zit in het gevang.

als we het over haar beleid gaan hebben mag men wel ongestoord refereren naar het verre verleden (WO2) en zelfs al in de toekomst kijken: ze stuurt mensen de dood in
[..]
  † In Memoriam † vrijdag 2 juli 2004 @ 12:21:17 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20358410
Mooie blouse. Nieuw?
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:21:52 #17
29358 drugsgebruiker
Rien à perdre
pi_20358422
Eindelijk een wijf met ballen. Voor mij de gewenste premier van Nederland. Stelletje kraakpandbewoners kunnen dit niet verkroppen. Al hun jaren van feministische protesten zijn in een klap overbodig geworden. En dan moeten ze waarschijnlijk weer huur gaan betalen. Valt niet mee, om een half kaalgeschoren dreadhoofd te hebben.

En de dood van mensen is altijd te herleiden naar iemands beleid. Als jij vanochtend niet was opgestaan had dat lieve surinaamse jongetje zich misschien niet gestoten. 't Leven is hard.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_20358453
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:12 schreef MikeyMo het volgende:
en zelfs al in de toekomst kijken: ze stuurt mensen de dood in
omdat daar aanwijsbare redenen voor zijn Mikey, jij wil liever afwachten tot het is gebeurd?
pi_20358463
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:12 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens wordt er vaak gemeten met 2 maten:

als er een ludieke aanslag gepleegd wordt op een minister van dit kaliber dan mag je schijnbaar niet kijken naar incidenten in het verleden. Dus bij de ketchupaanslag en doosbedreigingen mag je niet vrezen voor haar leven want dat van Pim was het werk van een man en die zit in het gevang.

als we het over haar beleid gaan hebben mag men wel ongestoord refereren naar het verre verleden (WO2) en zelfs al in de toekomst kijken: ze stuurt mensen de dood in
Toch is het opvallend. Er zijn landen die Verdonk veilig noemt (Somalië, Afghanistan etc), die het ministerie van Buitenlandse zaken zeer gevaarlijk noemt en zelfs een negatief reisadvies voor Nederlandse burgers geeft. Er gelden voor Nederlanders blijkbaar andere normen van 'veiligheid' dan voor buitenlanders… Twee maten zogezegd.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:24:43 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20358487
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:23 schreef SCH het volgende:

[..]

omdat daar aanwijsbare redenen voor zijn Mikey, jij wil liever afwachten tot het is gebeurd?
ik vind het ongepast om iemand moorden in de schoenen te schuiven voordat ze al gebeurt zijn.
[..]
pi_20358530
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:09 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat weten we pas als het daadwerkelijk gebeurt.
Ze doet er veel aan om die kans zo groot mogelijk te maken .
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:27:18 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20358543
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:23 schreef Teerwater het volgende:
Er gelden voor Nederlanders blijkbaar andere normen van 'veiligheid' dan voor buitenlanders? Twee maten zogezegd.
als je een nederlander op vakantie laat gaan naar irak heb je kans dat hij binnen enkele weken de hoofdrol speelt in een filmpje op Ogrish.com.

als je een irakees terugstuurt naar Irak kan hij mooi helpen met het opbouwen van zijn land
[..]
pi_20358580
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:27 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

als je een nederlander op vakantie laat gaan naar irak heb je kans dat hij binnen enkele weken de hoofdrol speelt in een filmpje op Ogrish.com.

als je een irakees terugstuurt naar Irak kan hij mooi helpen met het opbouwen van zijn land
Ik weet het niet hoor... Ik denk niet dat diezelfde fundamentalistische moslims dol zijn om moslims die ooit gevlucht zijn. Deze zijn een stuk seculiere en worden vaak gezien als verraders.
pi_20358588
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:24 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik vind het ongepast om iemand moorden in de schoenen te schuiven voordat ze al gebeurt zijn.
ik vind het ongepast om voorkennis te negeren - maar ik vind het wel typisch dat je juist over haar een fantopic opent, beetje merkwaardig toch. vind je haar beleid nou echt zo belangrijk of is het vooral leuk om een lange neus te maken?
pi_20358797
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:05 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

oh wacht eh... het gaat over een politicus
Dus? Het prive leven en haar persoon heeft niets met politiek te maken. Ik ken haar persoonlijk niet, alleen het beleid dat ze uitdraagt en ik beoordeel een persoon niet op basis van het beleid, aangezien dat niet alleen door die persoon wordt gemaakt. Beetje onzinnig topic dus.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:39:14 #26
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20358799
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:29 schreef SCH het volgende:

[..]

ik vind het ongepast om voorkennis te negeren - maar ik vind het wel typisch dat je juist over haar een fantopic opent, beetje merkwaardig toch. vind je haar beleid nou echt zo belangrijk of is het vooral leuk om een lange neus te maken?
Ik sta achter haar beleid en ik vind het onterecht dat zij zo'n mikpunt van kritiek is, evenals mikpunt van ludieke aanslagen en doodsbedreigingen.
[..]
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:39:52 #27
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20358816
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:39 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dus? Het prive leven en haar persoon heeft niets met politiek te maken. Ik ken haar persoonlijk niet, alleen het beleid dat ze uitdraagt en ik beoordeel een persoon niet op basis van het beleid, aangezien dat niet alleen door die persoon wordt gemaakt. Beetje onzinnig topic dus.
daar ben ik het dan niet mee eens
[..]
pi_20358848
martelaarstopic dus
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:43:58 #29
3904 Koos Voos
teringhond
pi_20358919
Ze is G E W E L D I G ! ...
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:48:39 #30
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20359054
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_20359107
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:55:02 #32
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20359231
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 11:45 schreef MikeyMo het volgende:

Rita: verguisd door velen omdat ze gewoon het beleid uitvoert zoals dat democratisch is beslist. Rita, die niet voor elk zielig geval wat de publiciteit zoekt een uitzondering maakt. Rita die gewoon eens laat zien waar ze voor staat en zich gewoon aan de regels houdt zoals we die met zijn allen in principe hebben bepaald.
Dan zal het volgende bericht je wrs teleurstellen:
quote:
Verdonk wil schifting asielzoekers versoepelen

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) gaat kijken of ze de kwaliteit van de zogeheten 48-uursprocedure kan verbeteren. Ze heeft al besloten dat alleenstaande minderjarige asielzoekers (ama's) beneden de 12 jaar niet in deze snelle eerste schifting terechtkomen.

De bewindsvrouw zei dat donderdag in de Tweede Kamer. Verdonk reageerde daarmee op felle kritiek van verscheidene mensenrechten-, vluchtelingen- en andere organisaties en de oppositie in de Kamer. Die hebben geen vertrouwen in de zorgvuldigheid van de procedure, waarin binnen 48 werkuren wordt bekeken of iemand kans maakt op asiel. De minister houdt vast aan de procedure, maar wil deze wel ,,soepeler'' maken.

Aan de kritiek vanuit de Kamer op de rol die medische aspecten spelen in de asielprocedure, kwam ze niet tegemoet. Verdonk blijft erbij dat medische problemen geen reden kunnen zijn voor asiel. Wel kunnen bijvoorbeeld trauma's het relaas van de asielzoeker ondersteunen. De oppositie had graag meer gewicht toegekend aan de medische aspecten in de procedure.

Ook hield Verdonk vast aan het landenbeleid voor Sudan. Van GroenLinks tot en met VVD vroeg de Kamer om een terughoudend terugkeerbeleid voor asielzoekers uit dat land, vanwege de situatie daar. PvdA, SP en GroenLinks willen zelfs helemaal geen asielzoekers meer terugsturen. Verdonk wees erop dat niet het hele land onveilig is, en dat een zogeheten categoriale bescherming niet nodig is. Sudanezen keren zelfs vrijwillig terug met een vertrekpremie, zei ze.

Bron: LC
Je mentaliteit "regels zijn regels" en "de meerderheid is voor" klinkt leuk voor de legaliteit, maar voor mij is de moraliteit belangrijker aangaande deze zaken, en voor een inhoudelijke discussie zelfs onmisbaar.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:59:00 #33
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20359346
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:55 schreef Sidekick het volgende:
Je mentaliteit "regels zijn regels" en "de meerderheid is voor" klinkt leuk voor de legaliteit, maar voor mij is de moraliteit belangrijker aangaande deze zaken, en voor een inhoudelijke discussie zelfs onmisbaar.
Voor jou ja, voor mij dus niet
[..]
pi_20359465
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Voor jou ja, voor mij dus niet
Blijf je dit hele topic in nietszeggende one-liners praten? Ik snap wel dat het bij deze minister hoort maar misschien kun je wat argumenten aandragen
  vrijdag 2 juli 2004 @ 13:11:25 #35
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20359762
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 13:02 schreef SCH het volgende:
Ik snap wel dat het bij deze minister hoort
[..]
  vrijdag 2 juli 2004 @ 14:03:36 #36
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_20361182
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:23 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Er zijn landen die Verdonk veilig noemt (Somalië, Afghanistan etc).......
Echt een vrouw met verstand van zaken als je 1 van de grootste brandhaarden op deze wereld (Afghanistan) veilig noemt. Als ze nu eens tijdje zonder bescherming in alle landen die zij veilig wil verklaren gaat wonen, dan is het Verdonk beleid waarschijnlijk zo opgelost.

hmmm Somalië... Betekend dit dat Hirsi Ali nu veilig terug kan maar Mogadishu.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 14:30:31 #37
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20361911
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 14:03 schreef Monus het volgende:

[..]

Echt een vrouw met verstand van zaken als je 1 van de grootste brandhaarden op deze wereld (Afghanistan) veilig noemt. Als ze nu eens tijdje zonder bescherming in alle landen die zij veilig wil verklaren gaat wonen, dan is het Verdonk beleid waarschijnlijk zo opgelost.

hmmm Somalië... Betekend dit dat Hirsi Ali nu veilig terug kan maar Mogadishu.
waarom zou je de vrouw die het toonbeeld is van geintegreerd hier weg willen hebben?
[..]
  vrijdag 2 juli 2004 @ 15:05:34 #38
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_20363003
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 14:30 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

waarom zou je de vrouw die het toonbeeld is van geintegreerd hier weg willen hebben?
Wat heeft intergratie temaken met politiek-asiel? Als een land veilig is voor 6 jarige, dan is het zeker veilig voor een volwassen vrouw. En was die zelfde 6 jarige ook niet geintegreerd (weet het niet zeker, heb dat filmpje niet gezien)?
  vrijdag 2 juli 2004 @ 15:10:03 #39
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20363139
De nieuwe Margaret Thatcher
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_20363376
quote:

[..]

waarom niet?
  vrijdag 2 juli 2004 @ 15:17:29 #41
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_20363400
Verdonk
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 2 juli 2004 @ 15:17:55 #42
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20363411
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:16 schreef SCH het volgende:

[..]

waarom niet?
omdat ze een pracht toonbeeld is, velen kunnen een voorbeeld aan haar nemen; de manier waarop ze in no-time nederlands heeft geleerd, de manier waarop ze zich zo goed heeft begeven op de arbeidsmarkt...
[..]
pi_20363474
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:17 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

omdat ze een pracht toonbeeld is, velen kunnen een voorbeeld aan haar nemen; de manier waarop ze in no-time nederlands heeft geleerd, de manier waarop ze zich zo goed heeft begeven op de arbeidsmarkt...
ja, en geldt dat niet voor asielzoekers - er zijn er bij die nog beter nederlands praten en die een fantastische baan zouden hebben als ze niet in de procedure verstrikt zouden zitten. het is echt een kulargument, daar gaat het nou juist om - je moet niet alle vraagstukken rond integratie door elkaar halen. integratie is bij het gros van de asielzoekers nou juist niet het probleem.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 15:24:16 #44
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20363608
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:19 schreef SCH het volgende:
integratie is bij het gros van de asielzoekers nou juist niet het probleem.
wel heel vaak als ze eenmaal een (tijdelijke) verblijfsvergunning hebben gehad
[..]
pi_20363972
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:24 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wel heel vaak als ze eenmaal een (tijdelijke) verblijfsvergunning hebben gehad
nee absoluut niet, dat heb je echt mis
  vrijdag 2 juli 2004 @ 15:37:21 #46
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20364005
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:36 schreef SCH het volgende:

[..]

nee absoluut niet, dat heb je echt mis
oh er zijn dus geen inburgeringsproblemen...

nah ja, wat jij wilt he
[..]
pi_20364037
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

oh er zijn dus geen inburgeringsproblemen...

nah ja, wat jij wilt he
Kom op, waar heb je het over.
Die inburgeringsproblemen gaan voor bijna 100 procent over migranten.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 15:42:11 #48
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20364167
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom op, waar heb je het over.
Die inburgeringsproblemen gaan voor bijna 100 procent over migranten.
sure, iedereen die in de asielprocedure zit lult vlekkeloos Nederlands...
[..]
  vrijdag 2 juli 2004 @ 15:42:59 #49
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20364194
Maar we gaan offtopic trouwens... over asielprocedures en inbrugeringsproblemen open je maar je eigen topic. Dit is een Verdonk fantopic
[..]
pi_20364256
Flauw Mikey. Het is juist 1 van de redenen dat ik Verdonk zo verschrikkelijk slecht vind.
En ik ben er verbaasd over dat jij het verschil tussen migranten en asielzoekers blijkbaar niet echt weet.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 15:52:13 #51
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20364501
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:44 schreef SCH het volgende:
Flauw Mikey. Het is juist 1 van de redenen dat ik Verdonk zo verschrikkelijk slecht vind.
En ik ben er verbaasd over dat jij het verschil tussen migranten en asielzoekers blijkbaar niet echt weet.
Who cares? Als buitenlanders zich misdragen smijt je ze het land uit. Dat geldt ook voor mensen die volgens de wet niet het recht hebben om hier te blijven. Simpel.
pi_20364635
* Fan is *
pi_20365588
Verdonk'oeh akhbar

Of hoe werkt dat hier?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_20365794
* ExTec meld zich
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_20365848
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 16:31 schreef ExTec het volgende:
* SCH meld zich
* SCH stuurt ExTec op taalcursus
pi_20365938
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:10 schreef PJORourke het volgende:
De nieuwe Margaret Thatcher
Ze is inderdaad een goede kandidaat voor "Verdonk I".
pi_20366300
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 16:33 schreef SCH het volgende:

[..]

* ExTec stuurt ExTec op taalcursus
* ExTec maakt een diepe buig, voor SCH die weer bewijst de betere speller te zijn

Lekker belangrijk

Of gaan we straks een heerlijk kromme redenatie tegemoet zien, die moet duidelijk maken dat Verdonk niet pluis is omdat ik niet kan spellen?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_20366307
Dankzij verdonk hoef ik volgend jaar gee hoofddoek om zoiets was het toch?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 2 juli 2004 @ 18:08:34 #59
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20368409
quote:

[..]

Jij dacht dat alleen niet geintegreerde asielzoekers terug werden gestuurd?
Krekker is de bom!
  vrijdag 2 juli 2004 @ 18:11:44 #60
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20368468
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Who cares? Als buitenlanders zich misdragen smijt je ze het land uit. Dat geldt ook voor mensen die volgens de wet niet het recht hebben om hier te blijven. Simpel.
Waar heb je het nou over? Migranten met de Nederlandse nationaliteit, buitenlanders met buitenlandse nationaliteit? (Tweede en derde generatie) allochtonen?

Kom, wees eens duidelijk.
Krekker is de bom!
  vrijdag 2 juli 2004 @ 18:15:13 #61
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20368528
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waar heb je het nou over? Migranten met de Nederlandse nationaliteit, buitenlanders met buitenlandse nationaliteit? (Tweede en derde generatie) allochtonen?

Buitenlanders met buitenlandse nationaliteit, afgewezen asielzoekers. Wat mij betreft geldt het ook voor Nederlanders die zich aan de Turkse Riviera misdragen.
pi_20368964
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:29 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor... Ik denk niet dat diezelfde fundamentalistische moslims dol zijn om moslims die ooit gevlucht zijn. Deze zijn een stuk seculiere en worden vaak gezien als verraders.
In het geval van Irak kan dat weeer net een tikkie anders liggen, je hebt binnen de Islam meerdere stromingen, net zo als bij Christelijke protestanten, Saddam hing/hangt een stroming aan die in Irak een minderheidsgroep vormde, echter kreeg deze groep vele voorrechten boven de stroming die het meest voorkwam. Het zou mij niets verbazen dat je, als je er wat van zei, toch echt even een ander land op moest gaan zoeken voor je eigen veiligheid. Deze mensen kunnen nu perfect terug om hun land te helpen opbouwen.
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
pi_20368998
quote:
2-07-2004
Rita Verdonk even 'premier'

De dikke dossiers gaan even dicht, de stropdassen mogen af. Het Binnenhof maakt zich op voor de Grote Vakantie. Volgende week vergaderen de ministers voor het laatst.

Premier Jan Peter Balkenende neemt ruim drie weken tijd voor vrouw en dochter. Hij blijft dicht bij huis, maar geeft de leiding van het land dan wel uit handen. Zijn vaste stand-in Gerrit Zalm begint, maar de minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk neemt het al snel van hem over.
Zij zwaait een week de scepter.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_20369172
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

*krijgt hiervan een spontane aanval van duidelijkheid*
Allochtonen (door welke reden dan ook hier gekomen en tot en met de 3e generatie) die hier meer dan 3 maal een strafbaar feit (van welke aard dan ook) hebben gepleegt waarvoor tenminste 3 maanden gevangenisstraf staat in het wetboek van Strafrecht en hiervoor ook veroordeeld zijn mogen van mij Linea Recta de grens over, terug naar land van herkomst (evt, van de voorouders).
Nederlanders die zich hieraan schulig maken kunnen we helaas niet de grens over gooien (al vind ik de grens met de Noordzee (wijd en koud) wel een optie), deze zouden echter te werk kunnen worden gesteld voor beroepen waar de meeste mensen zich te goed voor voelen. (Eerste creatieve oplossing die zo even in mijn hoofd opkwam )
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
pi_20369199
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Er worden alleen asielzoekers teruggestuurd als het land van herkomst of de regio veilig is. De hele EU heeft wat dat betreft hetzelfde beleid:
quote:
EU-akkoord terugsturen asielzoekers

LUXEMBOURG, 30 APRIL. De Europese ministers van Justitie hebben gisteren overeenstemming bereikt over een gemeenschappelijke, Europese lijst van `veilige landen' waar asielzoekers naartoe kunnen worden teruggestuurd.
Ze kunnen daar besluitvorming over hun asielaanvraag afwachten. Binnen twee jaar bepalen niet meer de afzonderlijke lidstaten binnen de Europese Unie welke landen daarvoor `veilig' zijn, maar de Europese Unie.

Asielzoekers krijgen daardoor naar verwachting minder gelegenheid om bij hun aanvraag te `shoppen' tussen Europese landen. Een eerste gemeenschappelijke lijst wordt het komende half jaar verwacht tijdens het voorzitterschap van Nederland.

Besluitvorming over die gemeenschappelijke landenlijst wordt gezien als een belangrijke stap voor harmonisatie van het Europese asielbeleid. Volgens Europees Commissaris António Vitorino (Justitie en Binnenlands Beleid) geldt het gisteren bereikte akkoord als een doorbraak voor een gemeenschappelijke benadering die geldt voor alle 25 lidstaten van de Europese Unie. De Duitse minister van Binnenlandse Zaken, Otto Schily, noemde het een ,,belangrijke stap'' om het shoppen van asielzoekers te voorkomen.

De afspraak over zo'n gemeenschappelijke landenlijst maakt deel uit van een reeks maatregelen in Europees verband waarbinnen de lidstaten zich verplichten om een minimumpakket aan garanties op te nemen voor asielaanvragers. Daartoe behoren onder meer het recht op rechtsbijstand en het recht op bijstand door tolken als een asielprocedure wordt aangevraagd.
De toekomstige lijst van veilige landen behelst niet alleen veilige landen van herkomst, maar ook veilige derde landen (in de regio) of veilige zones in de landen van herkomst. Het akkoord kwam onverwacht en op het laatste moment. Met name België, Ierland en Groot-Brittannië lagen lang dwars. In het Verdrag van Amsterdam (1997) was als uiterste datum opgenomen dat de lidstaten voor 1 mei 2004 overeenstemming moesten hebben bereikt.
Volgens de Nederlandse minister van Justitie, Piet Hein Donner (CDA), zullen met name nieuwe lidstaten hun asielopvang ,,naar een hoger niveau moeten tillen''. Voor het Nederlandse asielbeleid zal het akkoord weinig uitmaken. Het enige nieuwe is de conformering aan de Europese landenlijst. Nu bepaalt Nederland zelf welk land of regio veilig genoeg is om asielzoekers naar terug te sturen.
De lidstaten van de EU hebben nog twee jaar de tijd om op nationaal niveau een `veilige landenlijst' te handhaven. Maar volgens Donner is afgesproken dat lidstaten nog maar beperkte mogelijkheden hebben om hun wetgeving dienaangaande te veranderen en is de lijst van `veilige landen' die lidstaten individueel mogen aanwijzen in de praktijk bevroren. Individuele asielzoekers houden volgens Donner altijd nog het recht om te procederen als zij vrezen dat ze worden terug gestuurd naar een land of regio waar zij toch het risico lopen van vervolging, marteling of anderszins schending van mensenrechten.

Definitieve goedkeuring van de bereikte afspraken is nog afhankelijk van parlementaire goedkeuring van een aantal lidstaten, waaronder Nederland. Een meerderheid in de Tweede Kamer is, voorafgaand aan de ontmoeting van de Europese ministers van Justitie al akkoord gegaan. De Eerste Kamer maakte een voorbehoud.
edit: bron = NRC

[ Bericht 1% gewijzigd door sizzler op 02-07-2004 19:16:28 ]
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_20369230
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

Er worden alleen asielzoekers teruggestuurd als het land van herkomst of de regio veilig is. De hele EU heeft wat dat betreft hetzelfde beleid:
[..]
bron?

edit--> dank je, zeurmode, heb je nog een datum? Ben geen lid van NRC abbonnee extra

[ Bericht 6% gewijzigd door Acient op 02-07-2004 19:31:40 ]
  vrijdag 2 juli 2004 @ 19:23:08 #67
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20369880
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:53 schreef Acient het volgende:

[..]

Nederlanders die zich hieraan schulig maken kunnen we helaas niet de grens over gooien
Waarom kan dit niet
Krekker is de bom!
  vrijdag 2 juli 2004 @ 19:29:00 #68
32814 Tessje
washed up, has been drugaddict
pi_20369998
Rita, wil je met me trouwen?
But you have every right to ask, why was I shaving your dog while wearing your bathingsuit.
Aventura, Fok!s eigen wandelende kermisattractie
Xboxlive: Tessje
pi_20370020
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 19:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom kan dit niet
Waar wou je die dan heen sturen, ik heb de Noordzee al voorgesteld maar dat leek me dan weer net de inhumaan
  vrijdag 2 juli 2004 @ 19:47:17 #70
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20370392
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 19:29 schreef Acient het volgende:

[..]

Waar wou je die dan heen sturen, ik heb de Noordzee al voorgesteld maar dat leek me dan weer net de inhumaan
Tja, als het jou lukt om bijvoorbeeld criminele 3e generatie allochtonen weg te sturen naar het/een land waar hun opa en oma vandaan komen, dan moet het je ook lukken om autochtone Nederlanders in een ander land te dumpen. De kans dat dat land deze lui op zal nemen, is net zo klein als de kans dat een land criminele autochtonen op zal nemen.
Krekker is de bom!
pi_20372045
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

Was het maar waar Sizzler. De interpretatie van het begrip veiligheid wordt soms wel erg ruim genomen en er zijn tal van gebieden en regio's die aantoonbaar niet veilig zijn, of in het bijzonder niet voor de mensen waar het hier om gaat. Ik weet dat sommigen in het sprookje geloven dat het om gelukszoekers gaat maar er zitten toch echt veel politieke vluchtelingen tussen die voor hun leven moeten vrezen. Niet volgens het petieterige lettertje van de Nederlandse wet wellicht, wel volgens de keiharde werkelijkheid van het dagelijks leven in hun thuisland.
pi_20375321
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 21:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Was het maar waar Sizzler. De interpretatie van het begrip veiligheid wordt soms wel erg ruim genomen en er zijn tal van gebieden en regio's die aantoonbaar niet veilig zijn, of in het bijzonder niet voor de mensen waar het hier om gaat. Ik weet dat sommigen in het sprookje geloven dat het om gelukszoekers gaat maar er zitten toch echt veel politieke vluchtelingen tussen die voor hun leven moeten vrezen. Niet volgens het petieterige lettertje van de Nederlandse wet wellicht, wel volgens de keiharde werkelijkheid van het dagelijks leven in hun thuisland.
In dat geval doet kennelijk de IND en/of advocaten en/of buitenlandse zaken hun werk niet goed. Dan dien je in de eerste plaats daar over te discussiëren en niet over het beleid ansich. Ik zeg trouwens niet hiermee dat je perse ongelijk hebt. Iemand die werkelijk gegronde vrees heeft voor z'n leven heeft gewoon recht op een verblijfsvergunning, tenzij er andere dingen aan de hand zijn.
pi_20379245
Rita'oe akhbar
  zaterdag 3 juli 2004 @ 08:35:19 #74
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20379429
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:44 schreef sizzler het volgende:

[..]

rita wordt de eerste vrouwelijk premier van Nederland bijd e volgende verkiezingen, ik zegt het je

tenzij ze natuurlijk voor die tijd een pim-behandeling krijgt
[..]
  zaterdag 3 juli 2004 @ 09:22:59 #75
3542 Gia
User under construction
pi_20379598
  zaterdag 3 juli 2004 @ 10:38:04 #76
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20380098
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 21:01 schreef SCH het volgende:

[..]

ok, maar heb je voorbeelden van mensen die hier zijn weggestuurd of geexecuteerd in landen van herkomst? Want als ik nu het IND moet geloven die daar onderzoek naar gedaan hebben of jij, die vanuit gevoeloverwegingen geen enkele asielzoeker ooit zal terugsturen als het aan jou lag, dan kies ik voor het IND.
[..]
pi_20381105
quote:
ok, maar heb je voorbeelden van mensen die hier zijn weggestuurd of geexecuteerd in landen van herkomst?
Oh, da's best denkbaar hoor.

Maar een land runnen houd nu eenmaal wel ens in dat er onplezierige beslissingen genomen moeten worden, omdat het alternatief is dat NL elke sloeber op deze wereld dan op kan gaan nemen.

Daar kiest SCH in z'n aangemeten ubertolerantie ook voor.

Dat het niet haalbaar is, dat het oneindig veel geld en middelen kost, interreseert em niet. Liever de ubertolerant uithangen.
pi_20381455
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 08:35 schreef MikeyMo het volgende:
rita wordt de eerste vrouwelijk premier van Nederland bijd e volgende verkiezingen, ik zegt het je
Gaat ze terug naar de PvdA dan?
  zaterdag 3 juli 2004 @ 12:35:17 #79
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_20381612
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:00 schreef SCH het volgende:
Fortuyn had hele andere standpunten. Hij was bijvoorbeeld voor een generaal pardon.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  zaterdag 3 juli 2004 @ 12:47:42 #80
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_20381828
Rita for president!!!

Wat ik met name zo prettig vind aan haar, is de manier waarop ze communiceert. Draait er niet om heen, duidelijk. Ze voert het beleid uit wat Job Cohen heeft gemaakt, maar de PvdA was te laf om dit beleid uit te voeren. Ook straalt ze duidelijkheid en vertrouwen uit.

De manier waarop ze haar werk uitvoert, dwingt bij mij respect af. Het blijft toch een moeilijke portefeuille.

Ik hoop trouwens dat er voorlopig een minister voor deze post blijft en er even secretaris meer komt. Ik zie het integratiebeleid als de belangrijkste sociale kwestie van dit moment.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 3 juli 2004 @ 13:01:12 #81
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20382033
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 19:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Tja, als het jou lukt om bijvoorbeeld criminele 3e generatie allochtonen weg te sturen naar het/een land waar hun opa en oma vandaan komen, dan moet het je ook lukken om autochtone Nederlanders in een ander land te dumpen. De kans dat dat land deze lui op zal nemen, is net zo klein als de kans dat een land criminele autochtonen op zal nemen.
Veel allochtonen hebben een dubbele nationaliteit. Ook de 3e generatie.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  zaterdag 3 juli 2004 @ 13:37:24 #82
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20382629
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 13:01 schreef Manji het volgende:

[..]

Veel allochtonen hebben een dubbele nationaliteit. Ook de 3e generatie.
Tweede generatie klopt, derde generatie weet ik niet of dit technisch wel mogelijk is. Maar laten we het even hebben over de allochtonen met alleen de Nederlandse nationaliteit.
Krekker is de bom!
  zaterdag 3 juli 2004 @ 14:05:08 #83
94405 Tarak
pi_20383120
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 13:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Tweede generatie klopt, derde generatie weet ik niet of dit technisch wel mogelijk is. Maar laten we het even hebben over de allochtonen met alleen de Nederlandse nationaliteit.
Alle Marokkanen hebben - alhoewel in strijd met internationaal recht - nog de Marokkaanse nationaliteit. Veel Turken trouwens ook, maar inmiddels kan dat niet meer.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 3 juli 2004 @ 15:34:37 #84
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20384577
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 11:58 schreef ExTec het volgende:

Daar kiest SCH in z'n aangemeten ubertolerantie ook voor.
Nou z'n tolerantie is best selectief hoor.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 15:36:57 #85
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20384617
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 12:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Gaat ze terug naar de PvdA dan?
Ze heeft volgens mij nooit bij de PvdA gezeten, wel bij de PPR of de PSP of zoiets.
pi_20384879
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 15:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ze heeft volgens mij nooit bij de PvdA gezeten, wel bij de PPR of de PSP of zoiets.
Ze stemde tot voor kort PvdA, ze was ooit lid van de PSP.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 16:32:12 #87
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20385802
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 15:50 schreef SCH het volgende:

Ze stemde tot voor kort PvdA, ze was ooit lid van de PSP.
Is ze op tijd bij zinne gekomen. Op naar het premierschap.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 17:07:40 #88
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20386628
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 14:05 schreef Tarak het volgende:

[..]

Alle Marokkanen hebben - alhoewel in strijd met internationaal recht - nog de Marokkaanse nationaliteit.
Om welke internationale wetgeving gaat het hier?

Lijkt me verder onzin trouwens. Misschien dat alle Marokkanen die in Marokko zijn geboren officieel nog steeds hun Marokkaanse nationaliteit hebben (naast hun Nederlandse), maar dat alle 2e en 3e generatie Marokkanen ook de Marokkaanse nationaliteit hebben lijkt me erg sterk.
Krekker is de bom!
  zaterdag 3 juli 2004 @ 17:21:15 #89
16715 Mylene
*schatje*
pi_20386917
-edit-

[ Bericht 41% gewijzigd door Sidekick op 03-07-2004 17:45:16 ]
pi_20387058
Ziek.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 17:30:57 #91
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20387166
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 17:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Om welke internationale wetgeving gaat het hier?

Lijkt me verder onzin trouwens. Misschien dat alle Marokkanen die in Marokko zijn geboren officieel nog steeds hun Marokkaanse nationaliteit hebben (naast hun Nederlandse), maar dat alle 2e en 3e generatie Marokkanen ook de Marokkaanse nationaliteit hebben lijkt me erg sterk.
Volgens de Marokkaanse wetgeving mag een Marokkaanse staatsburger geen afstand doen van zijn Marokkaanse nationaliteit, ook niet bij 'langdurig verblijf' in het buitenland, en dat is in strijd met het internationale recht.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  zaterdag 3 juli 2004 @ 17:32:49 #92
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20387221
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 17:27 schreef Teerwater het volgende:
Ziek.
Nee joh! Erg gevat en bijzonder grappig!

Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  zaterdag 3 juli 2004 @ 17:39:37 #93
94405 Tarak
pi_20387391
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 17:21 schreef schatje het volgende:

-quote verwijderd-
Schatje, ik vind het niet kunnen. Haal die smakeloze foto weg. Het is een belachelijke vergelijking die je maakt. Door dit soort emotionele en populistische vergelijkingen met WOII kun je nooit een normaal debat voeren.

[ Bericht 18% gewijzigd door Sidekick op 03-07-2004 17:45:41 ]
  zaterdag 3 juli 2004 @ 17:58:05 #94
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20387829
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 17:30 schreef Manji het volgende:

[..]

Volgens de Marokkaanse wetgeving mag een Marokkaanse staatsburger geen afstand doen van zijn Marokkaanse nationaliteit, ook niet bij 'langdurig verblijf' in het buitenland, en dat is in strijd met het internationale recht.
Dat weet ik en dat is niet wat ik vraag. Ik vroeg om WELKE internationale wetten het hier gaat? Zou je deze even kunnen aanhalen?

En voor het gemak lees je maar even over dit stukje heen:
quote:
maar dat alle 2e en 3e generatie Marokkanen ook de Marokkaanse nationaliteit hebben lijkt me erg sterk
Dit zijn immers nooit Marokkaanse staatsburgers geweest.
Krekker is de bom!
pi_20387899
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 17:39 schreef Tarak het volgende:
Door dit soort emotionele en populistische vergelijkingen met WOII kun je nooit een normaal debat voeren.
De WOII was toch ook heel erg? Waarom zouden we dat moeten vergeten en dat niet in herinnering mogen brengen, even los van deze foto?
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:02:27 #96
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20387933
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 17:58 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat weet ik en dat is niet wat ik vraag. Ik vroeg om WELKE internationale wetten het hier gaat? Zou je deze even kunnen aanhalen?

En voor het gemak lees je maar even over dit stukje heen:
[..]

Dit zijn immers nooit Marokkaanse staatsburgers geweest.
Jewel elk kind van een Marokkaanse vader is automatisch een Marokkaans staatsburger. Verdiep je eens in de materie zou ik zeggen.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:03:58 #97
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20387970
En het wetsartikel waar het om gaat is art. 6 van de Convention on the Conflict of Nationality Laws 1930 jo. art. 2 lid 1,2 van de European Convention on Reduction of Cases of Multiple Nationality
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:14:27 #98
94405 Tarak
pi_20388199
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 18:00 schreef SCH het volgende:

[..]

De WOII was toch ook heel erg? Waarom zouden we dat moeten vergeten en dat niet in herinnering mogen brengen, even los van deze foto?
Misbruik maken van de WOII - zoals hier gebeurde - om mensen die een ander beleid voorstaan te vergelijken met fascisten slaan elke discussie dood. Zo is WOII tijdenlang misbruikt door politici (bijv. De Graaf, Melkert) om elke discussie over integratie- en vreemdelingenbeleid in de kiem te smoren.

Het is smakeloos en anti-intellectueel.
pi_20388326
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 18:14 schreef Tarak het volgende:

[..]

Misbruik maken van de WOII - zoals hier gebeurde - om mensen die een ander beleid voorstaan te vergelijken met fascisten slaan elke discussie dood. Zo is WOII tijdenlang misbruikt door politici (bijv. De Graaf, Melkert) om elke discussie over integratie- en vreemdelingenbeleid in de kiem te smoren.

Het is smakeloos en anti-intellectueel.
Waarom slaat het de discussie dood. Als iemand nou oprecht vindt dat je het beleid van Verdonk kan vergelijken met sommige situaties uit de WOII (en die zijn er zeker, bijvoorbeeld mensen die die oorlog hebben meegemaakt) en hij trekt een parallel. Ik leer daar juist van en denk: oh jee, inderdaad, die kant moeten we niet uit.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:30:20 #100
94405 Tarak
pi_20388559
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 18:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom slaat het de discussie dood. Als iemand nou oprecht vindt dat je het beleid van Verdonk kan vergelijken met sommige situaties uit de WOII (en die zijn er zeker, bijvoorbeeld mensen die die oorlog hebben meegemaakt) en hij trekt een parallel. Ik leer daar juist van en denk: oh jee, inderdaad, die kant moeten we niet uit.
Het belangrijkste verschil is dat er geen sprake was van een rechtstaat en geen sprake van democratie. Het beleid van Verdonk is democratisch tot stand gekomen. Wat betreft de asielzoekers die teruggestuurd worden, iedereen kan in beroep (zo'n beetje iedereen doet dat ook) waarna een onafhankelijk rechter een besluit neemt.

Het probleem is dat vergelijkingen met de WOII vaak alleen worden gedaan om de "tegenstander" naar beneden te halen door deze met een fascist te vergelijken. Dit draagt alleen bij tot het kwetsen van de persoon wie het betreft. Ik heb nog nooit iemand horen roepen dat de inkomstenbelasting moet worden afgeschaft omdat deze door de nazi's is geintroduceerd in NL.

Juist omdat WOII zo beladen is, moet je dus drie keer zoveel oppassen met de vergelijkingen die je erover maakt en je altijd afvragen of het echt een gerechtvaardige vergelijking is.
pi_20388680
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 18:30 schreef Tarak het volgende:
Juist omdat WOII zo beladen is, moet je dus drie keer zoveel oppassen met de vergelijkingen die je erover maakt en je altijd afvragen of het echt een gerechtvaardige vergelijking is.
Absoluut, helemaal eensch.

Maar het moet ook niet andersom zijn, en dat lijkt er nu wel eens op, dat iemand die de WOII er bijhaalt al meteen gediskwalificeerd wordt als discussiepartner. Je kunt iets er ook bijhalen zonder dat de vergelijking 100 procent opgaat toch?
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:46:23 #102
16715 Mylene
*schatje*
pi_20388923
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 18:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Absoluut, helemaal eensch.

Maar het moet ook niet andersom zijn, en dat lijkt er nu wel eens op, dat iemand die de WOII er bijhaalt al meteen gediskwalificeerd wordt als discussiepartner. Je kunt iets er ook bijhalen zonder dat de vergelijking 100 procent opgaat toch?
Precies, de WOII wordt er vaak genoeg bijgehaald als het om bijvoorbeeld om Abou Jahjah gaat of om extreem rechts te bagatelliseren door met het vingertje naar links te wijzen.

Ik weet heus wel wat de wet van Godwin inhoudt.

Het is eerder een spiegeltje voor houden .
pi_20394028
Voor fans en anderen: in de VN van deze week staat een zeer lezenswaardig artikel over Verdonk - ze wordt enkele weken gevolgd en daar valt ook het ketchupincident in.
  zondag 4 juli 2004 @ 00:51:31 #104
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20397610
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 22:14 schreef SCH het volgende:
Voor fans en anderen: in de VN van deze week staat een zeer lezenswaardig artikel over Verdonk - ze wordt enkele weken gevolgd en daar valt ook het ketchupincident in.
En, maken ze Verdonk zwart?
  zondag 4 juli 2004 @ 06:44:53 #105
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20401803
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 18:46 schreef schatje het volgende:

[..]

Precies, de WOII wordt er vaak genoeg bijgehaald als het om bijvoorbeeld om Abou Jahjah gaat of om extreem rechts te bagatelliseren door met het vingertje naar links te wijzen.
is Abu links? Dat had ik nou nog gezocht achter mr. intolerantie himself.
[..]
pi_20404889
quote:
Op zondag 4 juli 2004 00:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En, maken ze Verdonk zwart?
Nee, hoezo???? Het is gewoon een interessant verhaal waarin ze met haar op stap gaan.
  zondag 4 juli 2004 @ 23:16:45 #107
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20417333
quote:
Op zondag 4 juli 2004 13:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, hoezo???? Het is gewoon een interessant verhaal waarin ze met haar op stap gaan.
Wellicht borduurt het wat voort op dit verhaal?
quote:
Harde realiste met humane inborst

Rond Rita Verdonk hangen grote emoties. Niet vanwege haar persoonlijkheid, want ze is een nuchter en stoïcijns type. Het is haar ferme beleid dat heftige reacties oproept. Als bij geen ander binnen de regering-Balkenende II manifesteert zich bij de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie de botsing tussen de oude en de nieuwe politiek. Verdonk polariseert dwars door de oude ideologische tegenstelling heen. Onder haar bewind staat het traditionele imago van Nederland als een tolerant land op het spel. Terwijl ze binnen de Tweede Kamer relatief weinig weerstand ondervindt voor haar plannen over asielzoekers en allochtonen, wordt ze in het publieke debat uitsluitend beoordeeld in extreme termen. De vraag is: ben je voor of tegen Verdonk? Daar zit weinig tussen. Als Verdonk-tegenstanders in hun woede er niet meer uitkomen, grijpen ze naar het nationale morele ijkpunt, de Tweede Wereldoorlog, om hun onbehagen kracht bij te zetten: Verdonk deporteert asielzoekers en behandelt moslims als Duitse joden in de jaren dertig, wat haar impliciet tot een nazi-leider maakt.

Deze retoriek leidde andermaal tot een conflict, ditmaal met Verdonks partijgenoot Hans Dijkstal. In een interview met het Algemeen Dagblad vorige week trok hij een parallel met het bruine verleden. Het idee om vignetten in te voeren die de mate van integratie van allochtonen aangeven, vindt Dijkstal eng: «Het begint allemaal verdacht veel op de jodenster te lijken. Daar gaan we dus niet aan meewerken.»

Verdonk reageerde als door een wesp gestoken. Ze voelde zich diep gekwetst en wees met haar vinger naar de oud-minister: «Ik ben bezig met het oplossen van het vast gelopen asielbeleid van mijn voorgangers. Het is geen dankbaar werk om mensen valse hoop af te nemen.» Na enige diplomatieke bemiddeling werd de zaak gesust. Maar de toon was gezet.

Een andere, vergelijkbare affaire is nog niet opgelost. Recentelijk kwam Verdonk in aanvaring met de voorzitter van Vreemdelingenorganisatie Nederland, Jan Pronk, nadat hij had gezegd dat haar uitzettingsbeleid van 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers neerkwam op deportatie. Verdonk eiste van Pronk revisie. Pronk riposteerde dat dit woord een normale gebezigde term is binnen rapporten van Buitenlandse Zaken. Verdonk meent dat Pronk donders goed beseft in welke context en met welk effect hij zijn bewoordingen koos. Volgens medewerkers van de overkoepelende vluchtelingenorganisatie wordt volgende week gezocht «naar een nieuwe opening tot contact». Een positief resultaat wordt echter niet verwacht, want achter de semantische discussie gaapt een diepe kloof. Pronk geeft zijn functie niet op en Verdonk wenst op haar beurt niet met deze voorzitter zaken te doen tijdens het periodieke overleg zolang hij niet buigt. In deze ijzige sfeer begint straks de uitzettingsoperatie.

Niet alle tegenstanders gebruiken hermetische termen, die buiten de historische context inhoudelijk hun kracht al lang verloren hebben. Verdonk wordt van alles verweten: ze zou hard zijn, harteloos, genadeloos, kil, technocratisch, een eendagsvlinder in de politiek, een miskleun met een hoofdpijnportefeuille, een ijzeren dame zonder gevoel à la Margaret Thatcher, een oppercipier die van ons land een gevangenis maakt, een wolf in wolfsvacht.

Voorstanders bejubelen haar als helder, koersvast, doelgericht, moedig, krachtig, betrouwbaar, gezellig, loyaal, een vrouw die haar rug recht houdt, een talentvolle politica die met verve haar beleid verdedigt. Uit een enquête onder Haagse hoofdrolspelers (bewindslieden, ambtenaren, politieke adviseurs, kamerleden) in Elsevier van vorige week bleek zelfs dat ze wordt beschouwd als een absolute runner-up, iemand die grote kans maakt om bij nieuwe verkiezingen minister-president te worden (op een vijfde plaats) en als politicus met de meest vernieuwende stijl (op een derde plaats). Vanuit de wandelgangen op het Binnenhof wordt de nieuwkomer in de politiek op een onpopulaire post opvallend positief beoordeeld. «Ergens voor staan» is kennelijk een belangrijke kwalificatie.

Toen Rita Verdonk, gescout door Gerrit Zalm, na de verkiezingen van vorig jaar haar entree maakte, kende niemand haar. Ze had nog nooit iets in de politiek gedaan en was nog maar net lid geworden van de VVD. Haar achtergrond voor deze zware post was wel veelzeggend. Ze had carrière gemaakt binnen het gevangeniswezen en in de gelederen van de staatsveiligheidsdienst. Om haar politieke kleur beter te kunnen duiden, boden de ingrediënten van een studie sociologie in het rode Nijmegen van de jaren zeventig, waar ze meedeed met manifestaties en bezettingen en kort flirtte met de PSP (posters plakken op ruiten) enige richting. Het had iets spannends: een VVD’er met een verleden in linkse kringen en bij de Binnenlandse Veiligheidsdienst. Misschien was zij wel een combinatie van hard realisme en een humane inborst? Was zij misschien iemand die de maatschappij professioneel kent vanuit wetsovertredingen en straffen, maar daardoor juist beseft dat individuele mensen, op zoek naar een stabiel en beter leven, steun verdienen?

Het profiel van de 48-jarige Rita Verdonk is na dertien maanden ministerschap glashelder geworden. Zij toont zich hard, eerlijk en niet bang. De minister laat niet met zich sollen. Als iemand op haar beleidsterrein komt, pist ze als een hondje haar grenzen af. Het liefst heeft ze de regie zelf in handen, zodat ze niet voor verrassingen komt te staan. Een keer in een uitzending van Nova kreeg ze vier weinig tolerante citaten voorgelegd waarvan zij moest raden wat de bron was. Ze tuinde er vierkant in: ze waren niet afkomstig van agressieve imams maar uit de bijbel. De rest van de uitzending zat ze met een strak gezicht te mokken.

Natuurlijk, zegt ze met haar geloken ogen voor de camera, heb ik een moeilijke taak, want het gaat de hele dag om mensenzaken. De dossiervreter laat zien dat ze niet te beroerd is om persoonlijk van enkele uit geprocedeerde asielzoekers afscheid te komen nemen. Kloek geeft ze de pechvogels een hand en wenst ze veel succes. Tegen twee Armeense kinderen van vier en zes, geboren en getogen in Nederland, zei ze tijdens zo’n ontmoeting ter bemoediging: «Het is beter voor jullie om naar het land van je ouders terug te keren, en dat je geen Armeens spreekt, kun je ook als een leuke uitdaging zien. Ik ken heel wat Nederlandse kinderen die met hun ouders naar het buitenland gaan, ambassadeurs en mensen van Shell en zo. Voor hen is dat ook een geweldige verrijking van hun bestaan, neem daar een voorbeeld aan.»

Maar hoe eerlijk is haar perceptie van de realiteit, wanneer je tegen kinderen zegt dat het beter voor ze is om terug te gaan terwijl het beter is voor háár beleid en ze hun kansen op een stabiel bestaan vergelijkt met die van expats?

Of de liberale minister realiteitszin bezit, zal de komende maanden blijken. Tot nu toe heeft ze alleen in hoog tempo haar koers uitgezet. Als kroon op al haar werk hoopt ze haar ambt te kunnen omdopen in minister voor Vreemdelingengunsten. Maar eerst moeten de implementatie en de uitvoering nog beginnen. Tienduizenden mensen moeten met behulp van een hele uitzetmachine Nederland verlaten. Eerder al lieten tientallen gemeentes ondubbelzinnig weten niet te zullen meewerken. Met een beetje fantasie is te bedenken welke taferelen zich straks in de uitzetcentra afspelen. Maar wat als de Centrale Regie Terugkeer, de Regionale Integrale Terugkeer Teams en de Mobiele Bijstandteams «het terugkeertraject» niet voor elkaar krijgen?

En dan zijn er natuurlijk nog de ambitieuze plannen van de verplichte inburgeringscursus voor allochtonen. Naar schatting vijfhonderdduizend mensen moeten op cursus en een examen afleggen. Dat vergt een krankzinnige organisatie, tot in vluchtelingenkampen en Turkse dorpen toe. Ook voor oudkomers — een denigrerende titel, want die mensen zijn al lang hier — is «iedere vrijblijvendheid voorbij». Met een koptelefoon op achter de pc moeten ze in het Nederlands leren hoe Nederland werkt. Psychologisch gezien is het moeilijk voorstelbaar dat dit voor hen een gunstig effect sorteert.
Volgende week buigt de Kamer zich over haar Contourennota inburgering. Rita Verdonk zal haar rug kaarsrecht houden. Ze zwicht niet voor emotie.

Bron: Margreet Fogteloo in: Harde realiste met humane inborst, De Groene Amsterdammer, 19 juni 2004.

Een voorspelbaar stemmingmakend verhaaltje (let ook vooral even op de door mij cursief gemaakte tekst om de suggestieviteit van de journaliste in kwestie wat nader te belichten) om Rita Verdonk met een air van intellectualisme neer te zetten als een soort Adolf Eichmann, als iemand die het leven niet helemaal goed door heeft. Ik heb in de Groene wel eens betere journalistiek gezien dan dit semi-intellectuele brouwsel. Het zal me weinig verbazen als de Volkskrant en de VN dit stokje met graagte overnemen voor een soortgelijk ideologisch verhaaltje voor het slapen gaan. Mogelijk kan iemand het verhaal uit de VN plaatsen waarin naar ik hoop mijn vooroordeel wat weerlegd wordt.

[ Bericht 33% gewijzigd door sjun op 04-07-2004 23:28:15 ]
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 4 juli 2004 @ 23:41:20 #108
94405 Tarak
pi_20418048
quote:
Op zondag 4 juli 2004 23:16 schreef sjun het volgende:

-verhaal-
Leuk stuk Sjun. Leuke bijdrage en leuk commentaar van je.
pi_20419290
quote:
Op zondag 4 juli 2004 23:16 schreef sjun het volgende:

[..]

Wellicht borduurt het wat voort op dit verhaal?
[..]

Bron: Margreet Fogteloo in: Harde realiste met humane inborst, De Groene Amsterdammer, 19 juni 2004.

Een voorspelbaar stemmingmakend verhaaltje (let ook vooral even op de door mij cursief gemaakte tekst om de suggestieviteit van de journaliste in kwestie wat nader te belichten) om Rita Verdonk met een air van intellectualisme neer te zetten als een soort Adolf Eichmann, als iemand die het leven niet helemaal goed door heeft. Ik heb in de Groene wel eens betere journalistiek gezien dan dit semi-intellectuele brouwsel. Het zal me weinig verbazen als de Volkskrant en de VN dit stokje met graagte overnemen voor een soortgelijk ideologisch verhaaltje voor het slapen gaan. Mogelijk kan iemand het verhaal uit de VN plaatsen waarin naar ik hoop mijn vooroordeel wat weerlegd wordt.
Als er geen link met de tweede wereld oorlog wordt gemaakt, verzint Sjun die wel? Alles is blijkbaar toegestaan om Verdonk in de slachtoffer positie te krijgen. Eichmann was de architect van de Jodenvervolging. Er wordt helemaal door de auteur geen Eichmann-link gelegd. Dat komt allemaal uit jouw brein. Omdaar de de auteur van te beschuldigen… Niet netjes.

Ja het is een duidelijk opinie stuk tegen Verdonk. Wat is daar mis mee in een opinie blad? Juist door je selectieve cursivering wordt het stuk suggestiever. Haal je andere stukken naar voren is het verhaal al weer een stuk neutraler.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teerwater op 05-07-2004 00:36:23 ]
pi_20422188
quote:
Op maandag 5 juli 2004 00:29 schreef Teerwater het volgende:
Ja het is een duidelijk opinie stuk tegen Verdonk. Wat is daar mis mee in een opinie blad? Juist door je selectieve cursivering wordt het stuk suggestiever. Haal je andere stukken naar voren is het verhaal al weer een stuk neutraler.
Neutraler misschien wel, maar neutraal is het stuk zeer zeker niet.
pi_20422752
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 18:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Als men het woordje WOII al hoort, springt men meteen uit z'n vel, maar is het juist niet goed om te waarschuwen voor parallellen die die kant uit gaan, juist omdat we willen voorkomen dat het ooit zo erg wordt?

Juist het doodslaan van elke discussie die kant op, opent de weg naar zoiets vreselijks. We moeten waakzaam blijven.
  maandag 5 juli 2004 @ 10:05:03 #112
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20422937
probleem is dat de 2e wereldoorlog vergelijking er te pas en te onpas bij wordt gehaald. Zo wordt ze al Frau Verdonk genoemd, heeft Pronk het al heerlijk over "deporteren". Een montage van Pim deed 3 jaar geleden de ronde waarop Pim stond afgebeeld in nazi kostuum en daarvoor werden WO2 vergelijkingen alleen gebruikt tegen Janmaat en consorten.

als je goed kijkt zie je een tendens: van extreem rechts te vergelijken met Hitlers wandaden wordt het steeds sneller toegepast. Van de LPF zo naar de VVD. Als volgende week Wouter Bos zich streng uitspreekt over het te voeren asielbeleid zul je zien dat hij ook in no-time in een mooi ss-kostuum wordt afgebeeld bij wijze van spreken. Daarom sla je met zulke vergelijkingen een discussie dood.

Als je vroeger niet gewenst was werd je op transport gezet op weg naar een vernietigingskamp. Nu wordt je op het vliegtuig gezet en krijg je geld mee om je bestaan in het land van herkomst te kunnen financieren. Misschien ben ik blind, maar ik zie dat toch echt niet als een nazi-regime-taktiek en vindt daarom zulke vergelijkingen goedkoop en misplaatst.

Kortom: de vergelijking wordt te snel en misplaatst gebruikt en zal uiteindelijk de verkeerde redenering teweeg brengen: oh, als dit de nazi-praktijken waren, dan waren die waarschijnlijk zo slecht nog niet...
[..]
pi_20423071
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:05 schreef MikeyMo het volgende:
probleem is dat de 2e wereldoorlog vergelijking er te pas en te onpas bij wordt gehaald. Zo wordt ze al Frau Verdonk genoemd, heeft Pronk het al heerlijk over "deporteren". Een montage van Pim deed 3 jaar geleden de ronde waarop Pim stond afgebeeld in nazi kostuum en daarvoor werden WO2 vergelijkingen alleen gebruikt tegen Janmaat en consorten.

als je goed kijkt zie je een tendens: van extreem rechts te vergelijken met Hitlers wandaden wordt het steeds sneller toegepast. Van de LPF zo naar de VVD. Als volgende week Wouter Bos zich streng uitspreekt over het te voeren asielbeleid zul je zien dat hij ook in no-time in een mooi ss-kostuum wordt afgebeeld bij wijze van spreken. Daarom sla je met zulke vergelijkingen een discussie dood.

Als je vroeger niet gewenst was werd je op transport gezet op weg naar een vernietigingskamp. Nu wordt je op het vliegtuig gezet en krijg je geld mee om je bestaan in het land van herkomst te kunnen financieren. Misschien ben ik blind, maar ik zie dat toch echt niet als een nazi-regime-taktiek en vindt daarom zulke vergelijkingen goedkoop en misplaatst.

Kortom: de vergelijking wordt te snel en misplaatst gebruikt en zal uiteindelijk de verkeerde redenering teweeg brengen: oh, als dit de nazi-praktijken waren, dan waren die waarschijnlijk zo slecht nog niet...
Ik ben het met je eens dat men Verdonk niet als Nazi moet bestempelen, zeker persoonlijk niet! maar dat is heel wat anders als vergelijken van een tendens in het huidige beleid. Ik zeg ook niet dat het huidige beleid ook maar in de buurt komt van wat de nazi's deden, gelukkig niet, zeg. Maar je kan wel subtiele tendensen en uitspraken vinden die paralellen vertonen.

Nu wordt je op een vliegtuig gezet met geld toe, ja, maar alleen als je vrijwillig meewerkt en al je protest (Lees juridische procedures, waar je recht op hebt) staakt. Doe je dat niet, wordt je zonder pardon op een vliegtuig gegooid, zonder een cent, waarbij ook al is aangetoond dat vluchtelingen worden uitgezet naar gebieden die gewoon absoluut nog niet veilig zijn...

Dan zie ik toch wel een subtiel parallelletje waar we voor moeten oppassen.
  maandag 5 juli 2004 @ 10:15:02 #114
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20423082
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:05 schreef MikeyMo het volgende:
probleem is dat ... zo slecht nog niet...
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_20423091
quote:
Op maandag 5 juli 2004 09:52 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Als men het woordje WOII al hoort, springt men meteen uit z'n vel, maar is het juist niet goed om te waarschuwen voor parallellen die die kant uit gaan, juist omdat we willen voorkomen dat het ooit zo erg wordt?

Juist het doodslaan van elke discussie die kant op, opent de weg naar zoiets vreselijks. We moeten waakzaam blijven.
En welk paralel is er tussen WOII en Verdonk? Het is inspelen op het sentiment en het claimen van het morele gelijk. Immers, de nazis waren beesten en duivels en alles wat daar maar in de buurt komt is 'kwaad'. Het asielbeleid vergelijken met nazi-praktijken slaat helemaal nergens op en is m.i. een enorm zwaktebod.
  maandag 5 juli 2004 @ 10:19:38 #116
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20423154
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:14 schreef Vhiper het volgende:
Nu wordt je op een vliegtuig gezet met geld toe, ja, maar alleen als je vrijwillig meewerkt en al je protest (Lees juridische procedures, waar je recht op hebt) staakt. Doe je dat niet, wordt je zonder pardon op een vliegtuig gegooid, zonder een cent,
Tuurlijk, voort wat hoort wat: als jij tijd en geld bespaart omdat je ook wel weet dat je aanvraag geen zin heeft dan mag dat best beloond worden. Zo kunnen asielzoekers die wel recht hebben weer sneller hun procedure doorlopen. Als je daarentegen met je loze aanvraag hier jaren gaat zitten procederen dan moet dat niet na afloop nog eens beloond worden
quote:
waarbij ook al is aangetoond dat vluchtelingen worden uitgezet naar gebieden die gewoon absoluut nog niet veilig zijn...
En dit hoor ik nou wel vaker, vaak van dezelfde personen maar het wordt nooit ondersteund door een bron. Als er mensen daadwerkelijk vermoord worden in hun thuisland na uitzetting uit Nederland dan was er ongetwijfeld een journalist geweest die dit onderzocht heeft en gepbliceerd heeft. Uiteraard met als gevolg dat er dan politieke koppen gaan rollen.

Maar... ik heb nog geen artikel gezien...
[..]
pi_20423185
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:15 schreef nikk het volgende:

[..]

En welk paralel is er tussen WOII en Verdonk? Het is inspelen op het sentiment en het claimen van het morele gelijk. Immers, de nazis waren beesten en duivels en alles wat daar maar in de buurt komt is 'kwaad'. Het asielbeleid vergelijken met nazi-praktijken slaat helemaal nergens op en is m.i. een enorm zwaktebod.
Zie je? Weer een die meteen uit z'n vel springt en elke discussie ontloopt...spijtig

Mocht je toch op een rustige manier willen discusseren hierover, in mijn vorige post staat al een paralel.

Roep nou niet meteen, dat is toch niet hetzelfde!! Nee, dat is het inderdaad niet. De nazi's zonden mensen met opzet hun dood tegemoed, dat doet Verdonk niet, dat beweer ik ook niet, maar het is wel zo dat vluchtelingen naar onveilige gebieden worden teruggestuurd, waarbij ze dus wel de dood tegemoed kunnen zien.
pi_20423231
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:19 schreef MikeyMo het volgende:

En dit hoor ik nou wel vaker, vaak van dezelfde personen maar het wordt nooit ondersteund door een bron. Als er mensen daadwerkelijk vermoord worden in hun thuisland na uitzetting uit Nederland dan was er ongetwijfeld een journalist geweest die dit onderzocht heeft en gepbliceerd heeft. Uiteraard met als gevolg dat er dan politieke koppen gaan rollen.

Maar... ik heb nog geen artikel gezien...
http://www.autonoomcentrum.nl/overdegrens/6/

Alsjeblieft, een website vol artikeltjes. Anders nog iets?
pi_20423244
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:14 schreef Vhiper het volgende:
Dan zie ik toch wel een subtiel parallelletje waar we voor moeten oppassen.
Welk subtiel paraleltje? We gaan het ministerie van Verkeer en Waterstaat toch ook niet beschuldigen van nazi-praktijken omdat ze wegen aanleggen? Het enige wat Verdonk doet is het asielbeleid uitvoeren. Een beleid dat niet meer dan normaal is. Immers, asielzoekers die geen recht hebben op verblijf dienen het land uitgezet te worden. Simpel.

BTW is Verdonk de meest royale minister tot nu toe. Zij heeft (verrweg) de meeste verblijfsvergunningen afgegeven aan mensen die eigenlijk terug zouden moeten.
  maandag 5 juli 2004 @ 10:26:15 #120
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20423281
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:23 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Alsjeblieft, een website vol artikeltjes. Anders nog iets?
ik zal het op zijn tijd een doorlezen al lijkt het er in eerste instantie op dat dit net zo eenzijdig is als Michael Moore die een docu over Bush maakt....
[..]
pi_20423347
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:26 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik zal het op zijn tijd een doorlezen al lijkt het er in eerste instantie op dat dit net zo eenzijdig is als Michael Moore die een docu over Bush maakt....
Ongetwijfeld, het geeft de visie van de schrijver weer. Zo gaat dat altijd in journalistiek. Het is echter wel op feiten gebaseerd. Lees die feiten en trek je eigen conclusies, zou ik zeggen. Het is duidelijk genoeg.
pi_20423354
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:21 schreef Vhiper het volgende:
Zie je? Weer een die meteen uit z'n vel springt en elke discussie ontloopt...spijtig

Mocht je toch op een rustige manier willen discusseren hierover, in mijn vorige post staat al een paralel.
En ik ben van mening dat die vergelijking met WOII niet thuis hoort in deze discussie.
quote:
Roep nou niet meteen, dat is toch niet hetzelfde!! Nee, dat is het inderdaad niet. De nazi's zonden mensen met opzet hun dood tegemoed, dat doet Verdonk niet, dat beweer ik ook niet, maar het is wel zo dat vluchtelingen naar onveilige gebieden worden teruggestuurd, waarbij ze dus wel de dood tegemoed kunnen zien.
En in hoeverre is dit te vergelijken met het nazi-regime? Op die manier kunnen we alles wel vergelijken met WOII.
  maandag 5 juli 2004 @ 10:38:47 #123
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20423510
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:29 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, het geeft de visie van de schrijver weer. Zo gaat dat altijd in journalistiek. Het is echter wel op feiten gebaseerd. Lees die feiten en trek je eigen conclusies, zou ik zeggen. Het is duidelijk genoeg.
ik weet de content nog niet maar als de feiten zo schokkend zijn dan zal het toch wel tot kamervragen leiden op zijn minst?
[..]
pi_20423519
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:23 schreef nikk het volgende:

Welk subtiel paraleltje? We gaan het ministerie van Verkeer en Waterstaat toch ook niet beschuldigen van nazi-praktijken omdat ze wegen aanleggen? Het enige wat Verdonk doet is het asielbeleid uitvoeren. Een beleid dat niet meer dan normaal is. Immers, asielzoekers die geen recht hebben op verblijf dienen het land uitgezet te worden. Simpel.
Als het ministerie van Verkeer en Waterstaat voor de aanleg van een nieuwe snelweg de hele binnenstad van Rotterdam zou platgooien, zou dat vergelijk ook gemaakt worden. Het gaat dus niet om het beleid, maar om de voorwaarden waaronder het gebeurt. Dat asielzoekers die geen recht hebben op verblijf, moeten worden uitgezet, is prima, ben ik het volkomen mee eens en moeten we sneller doen dan nu het geval, maar het moet wel veilig zijn in het land waar ze naar toe worden gestuurd en dat is dus niet altijd het geval.

Het mag niet zo zijn dat we asielzoekers mogelijk hun dood tegemoed sturen.
quote:
BTW is Verdonk de meest royale minister tot nu toe. Zij heeft (verrweg) de meeste verblijfsvergunningen afgegeven aan mensen die eigenlijk terug zouden moeten.
Dat is niet verwonderlijk, aangezien de overheid het migratievraagstuk decennia heeft laten verslonzen. Een beetje puinruimen mocht dus van haar wel worden verwacht. Ik denk alleen dat wanneer je naar de relatieve cijfers gaat kijken, dat Verdonk niet meer zo barmhartig overkomt als jij haar nu laat lijken.
pi_20423566
Je kunt heel voorzichtig wel een parallel trekken met de periode voor 1940. In de jaren 30 vluchtte veel Joden van Duitsland naar Nederland. Vele werden bij de Nederlandse grens conform de regeltjes weer teruggestuurd naar Nazi-Duitsland.

Misschien dat dit een faire vergelijking is? Immers, de Nederlandse regering had echt geen slechte bedoelingen. Toch is het een beetje ongelukkig uitgepakt.
pi_20423607
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:38 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik weet de content nog niet maar als de feiten zo schokkend zijn dan zal het toch wel tot kamervragen leiden op zijn minst?
Die zijn er ook meermalen geweest en zullen ook wel blijven komen (Van o.a. Groenlinks, SP en LPF), maarja, zolang de coalitie elkaar de hand boven het hoofd blijft houden, helpen kamervragen ook helemaal niets.
pi_20423618
quote:
Op maandag 5 juli 2004 08:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Neutraler misschien wel, maar neutraal is het stuk zeer zeker niet.
Nee, het is een opiniestuk in een opinieblad.
pi_20423620
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:38 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Die zijn er ook meermalen geweest en zullen ook wel blijven komen (Van o.a. Groenlinks, PvdA, SP en LPF), maarja, zolang de coalitie elkaar de hand boven het hoofd blijft houden, helpen kamervragen ook helemaal niets.
  maandag 5 juli 2004 @ 10:47:44 #130
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20423665
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:42 schreef Teerwater het volgende:
Je kunt heel voorzichtig wel een parallel trekken met de periode voor 1940. In de jaren 30 vluchtte veel Joden van Duitsland naar Nederland. Vele werden bij de Nederlandse grens conform de regeltjes weer teruggestuurd naar Nazi-Duitsland.

Misschien dat dit een faire vergelijking is? Immers, de Nederlandse regering had echt geen slechte bedoelingen. Toch is het een beetje ongelukkig uitgepakt.
Ik snap je punt. Laten we zo snel mogelijk alle mensen uit mogelijk onveilige gebieden binnenhalen om er zeker van te zijn dat Nederland geen blaam te treffen valt.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_20423702
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:47 schreef Manji het volgende:

[..]

Ik snap je punt. Laten we zo snel mogelijk alle mensen uit mogelijk onveilige gebieden binnenhalen om er zeker van te zijn dat Nederland geen blaam te treffen valt.
Binnenhalen is hetzelfde als niet terug sturen?
  maandag 5 juli 2004 @ 10:51:40 #132
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20423736
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:49 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Binnenhalen is hetzelfde als niet terug sturen?
Als we toch bezig zijn laten we het dan meteen goed doen.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_20423790
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:51 schreef Manji het volgende:

[..]

Je kan overdrijven...
pi_20423814
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:39 schreef Vhiper het volgende:
Als het ministerie van Verkeer en Waterstaat voor de aanleg van een nieuwe snelweg de hele binnenstad van Rotterdam zou platgooien, zou dat vergelijk ook gemaakt worden. Het gaat dus niet om het beleid, maar om de voorwaarden waaronder het gebeurt.
En in hoeverre is Verdonk zo radicaal bezig? Wat doet Verdonk dat zo verschrikkelijk 'slecht' is dat meteen de nazis in het verhaal betrokken moeten worden? Het enige(!) dat ze doet is het asielbeleid uitvoeren. Mensen die volgens het systeem en volgens verschillende rechtsinstanties te horen hebben gekregen dat ze geen valide reden en recht hebben op een verblijfsvergunning. Mag je dan als overheid dan tenminste optreden om die mensen ook daadwerkelijk weg te sturen?
quote:
Dat asielzoekers die geen recht hebben op verblijf, moeten worden uitgezet, is prima, ben ik het volkomen mee eens en moeten we sneller doen dan nu het geval, maar het moet wel veilig zijn in het land waar ze naar toe worden gestuurd en dat is dus niet altijd het geval.

Het mag niet zo zijn dat we asielzoekers mogelijk hun dood tegemoed sturen.
Het zou best kunnen voorkomen, daar zal ik heel eerlijk in zijn. Maar het blijft een als, als, als verhaal. Honderd procent zekerheid bestaat niet tenzij we enkel asielzoekers krijgen uit Denemarken (en zelfs dan bestaat de kans dat...). Maar je kan niet op basis van een lichte onzekerheid verblijfsvergunningen uitdelen.
quote:
Dat is niet verwonderlijk, aangezien de overheid het migratievraagstuk decennia heeft laten verslonzen. Een beetje puinruimen mocht dus van haar wel worden verwacht. Ik denk alleen dat wanneer je naar de relatieve cijfers gaat kijken, dat Verdonk niet meer zo barmhartig overkomt als jij haar nu laat lijken.
Wat zijn die relatieve cijfers als ik vragen mag? Wat mij in ieder geval duidelijk is geworden is dat Verdonk niet schijnheilig naar dit vraagstuk kijkt. Niet mensen (meerdere malen) zijn afgewezen vergeten en negeren maar daadwerkelijk terugsturen. En de schreinende gevallen ook niet vergeten en negeren maar daadwerkelijk een verblijfsvergunning geven. Nee, Verdonk is m.i. een stuk barmhartiger dan haar voorgangers.
  maandag 5 juli 2004 @ 10:55:02 #135
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20423815
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:54 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Je kan overdrijven...
My point exactly.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_20423852
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:51 schreef Manji het volgende:

[..]

Precies, waarom zou je mijn woorden ook niet verdraaien als je dat discussietechnisch beter uitkomt?

In dezelfde categorie: Manji, als je zeker weet dat iemand vermoord/onderdrukt wordt of je hebt een heel sterk vermoeden, wil jij die dan even goed terug sturen? Als we toch bezig zijn laten we het dan meteen goed doen.
pi_20423859
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:44 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Nee, het is een opiniestuk in een opinieblad.
Precies, het is ook een uitermate suggestief stuk.
  maandag 5 juli 2004 @ 10:58:22 #138
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20423888
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:54 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Je kan overdrijven...
ja dat vind ik van WO2 vergelijkingen
[..]
  maandag 5 juli 2004 @ 10:59:37 #139
20973 Crabtree
Goodmoaning
pi_20423905
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:39 schreef Vhiper het volgende:
puinruimen
Toch weer die puinhopen. . .
I was pissing by the door when I heard two shats. You are holding a smoking goon - you are clearly the guilty potty.
pi_20423959
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja dat vind ik van WO2 vergelijkingen
Heb ook nooit ontkent dat dat een overdijving is, dat is het zeker. Het parallel is er echter wel en dat is er niet bij het zogenaamd binnenhalen van vluchtelingen. We halen ze niet binnen, we bieden ze geen hulp uit eigen initiatief. Ze komen naar ons, kloppen op onze deur, zijn in levensgevaar en vragen onze hulp. Dat mag je dan gewoon niet weigeren.
  maandag 5 juli 2004 @ 11:03:07 #141
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20423973
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:56 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Precies, waarom zou je mijn woorden ook niet verdraaien als je dat discussietechnisch beter uitkomt?

In dezelfde categorie: Manji, als je zeker weet dat iemand vermoord/onderdrukt wordt of je hebt een heel sterk vermoeden, wil jij die dan even goed terug sturen? Als we toch bezig zijn laten we het dan meteen goed doen.
Uiteraard niet. We zijn hier toch zeker geen nazi's?!
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_20424007
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:02 schreef Vhiper het volgende:
Dat mag je dan gewoon niet weigeren.
Dat doen we toch ook niet?
pi_20424146
quote:
Op maandag 5 juli 2004 10:56 schreef nikk het volgende:

[..]

Precies, het is ook een uitermate suggestief stuk.
Het is inderdaad een uitermate suggestief stuk!
quote:
Harde realiste met humane inborst

Rond Rita Verdonk hangen grote emoties. Niet vanwege haar persoonlijkheid, want ze is een nuchter en stoïcijns type. Het is haar ferme beleid dat heftige reacties oproept. Als bij geen ander binnen de regering-Balkenende II manifesteert zich bij de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie de botsing tussen de oude en de nieuwe politiek. Verdonk polariseert dwars door de oude ideologische tegenstelling heen. Onder haar bewind staat het traditionele imago van Nederland als een tolerant land op het spel. Terwijl ze binnen de Tweede Kamer relatief weinig weerstand ondervindt voor haar plannen over asielzoekers en allochtonen, wordt ze in het publieke debat uitsluitend beoordeeld in extreme termen. De vraag is: ben je voor of tegen Verdonk? Daar zit weinig tussen. Als Verdonk-tegenstanders in hun woede er niet meer uitkomen, grijpen ze naar het nationale morele ijkpunt, de Tweede Wereldoorlog, om hun onbehagen kracht bij te zetten: Verdonk deporteert asielzoekers en behandelt moslims als Duitse joden in de jaren dertig, wat haar impliciet tot een nazi-leider maakt.

(...)
Verdonk reageerde als door een wesp gestoken. Ze voelde zich diep gekwetst en wees met haar vinger naar de oud-minister: «Ik ben bezig met het oplossen van het vast gelopen asielbeleid van mijn voorgangers. Het is geen dankbaar werk om mensen valse hoop af te nemen.» Na enige diplomatieke bemiddeling werd de zaak gesust. Maar de toon was gezet.

(...)
Niet alle tegenstanders gebruiken hermetische termen, die buiten de historische context inhoudelijk hun kracht al lang verloren hebben. Verdonk wordt van alles verweten: ze zou hard zijn, harteloos, genadeloos, kil, technocratisch, een eendagsvlinder in de politiek, een miskleun met een hoofdpijnportefeuille, een ijzeren dame zonder gevoel à la Margaret Thatcher, een oppercipier die van ons land een gevangenis maakt, een wolf in wolfsvacht.

Voorstanders bejubelen haar als helder, koersvast, doelgericht, moedig, krachtig, betrouwbaar, gezellig, loyaal, een vrouw die haar rug recht houdt, een talentvolle politica die met verve haar beleid verdedigt. Uit een enquête onder Haagse hoofdrolspelers (bewindslieden, ambtenaren, politieke adviseurs, kamerleden) in Elsevier van vorige week bleek zelfs dat ze wordt beschouwd als een absolute runner-up, iemand die grote kans maakt om bij nieuwe verkiezingen minister-president te worden (op een vijfde plaats) en als politicus met de meest vernieuwende stijl (op een derde plaats). Vanuit de wandelgangen op het Binnenhof wordt de nieuwkomer in de politiek op een onpopulaire post opvallend positief beoordeeld. «Ergens voor staan» is kennelijk een belangrijke kwalificatie.

Toen Rita Verdonk, gescout door Gerrit Zalm, na de verkiezingen van vorig jaar haar entree maakte, kende niemand haar. Ze had nog nooit iets in de politiek gedaan en was nog maar net lid geworden van de VVD. Haar achtergrond voor deze zware post was wel veelzeggend. Ze had carrière gemaakt binnen het gevangeniswezen en in de gelederen van de staatsveiligheidsdienst. Om haar politieke kleur beter te kunnen duiden, boden de ingrediënten van een studie sociologie in het rode Nijmegen van de jaren zeventig, waar ze meedeed met manifestaties en bezettingen en kort flirtte met de PSP (posters plakken op ruiten) enige richting. Het had iets spannends: een VVD’er met een verleden in linkse kringen en bij de Binnenlandse Veiligheidsdienst. Misschien was zij wel een combinatie van hard realisme en een humane inborst? Was zij misschien iemand die de maatschappij professioneel kent vanuit wetsovertredingen en straffen, maar daardoor juist beseft dat individuele mensen, op zoek naar een stabiel en beter leven, steun verdienen?

Het profiel van de 48-jarige Rita Verdonk is na dertien maanden ministerschap glashelder geworden. Zij toont zich hard, eerlijk en niet bang. De minister laat niet met zich sollen. Als iemand op haar beleidsterrein komt, pist ze als een hondje haar grenzen af. Het liefst heeft ze de regie zelf in handen, zodat ze niet voor verrassingen komt te staan. Een keer in een uitzending van Nova kreeg ze vier weinig tolerante citaten voorgelegd waarvan zij moest raden wat de bron was. Ze tuinde er vierkant in: ze waren niet afkomstig van agressieve imams maar uit de bijbel. De rest van de uitzending zat ze met een strak gezicht te mokken.

Natuurlijk, zegt ze met haar geloken ogen voor de camera, heb ik een moeilijke taak, want het gaat de hele dag om mensenzaken. De dossiervreter laat zien dat ze niet te beroerd is om persoonlijk van enkele uit geprocedeerde asielzoekers afscheid te komen nemen. Kloek geeft ze de pechvogels een hand en wenst ze veel succes. Tegen twee Armeense kinderen van vier en zes, geboren en getogen in Nederland, zei ze tijdens zo’n ontmoeting ter bemoediging: «Het is beter voor jullie om naar het land van je ouders terug te keren, en dat je geen Armeens spreekt, kun je ook als een leuke uitdaging zien. Ik ken heel wat Nederlandse kinderen die met hun ouders naar het buitenland gaan, ambassadeurs en mensen van Shell en zo. Voor hen is dat ook een geweldige verrijking van hun bestaan, neem daar een voorbeeld aan.»

(...)
En dan zijn er natuurlijk nog de ambitieuze plannen van de verplichte inburgeringscursus voor allochtonen. Naar schatting vijfhonderdduizend mensen moeten op cursus en een examen afleggen. Dat vergt een krankzinnige organisatie, tot in vluchtelingenkampen en Turkse dorpen toe. Ook voor oudkomers — een denigrerende titel, want die mensen zijn al lang hier — is «iedere vrijblijvendheid voorbij». Met een koptelefoon op achter de pc moeten ze in het Nederlands leren hoe Nederland werkt. Psychologisch gezien is het moeilijk voorstelbaar dat dit voor hen een gunstig effect sorteert.
Volgende week buigt de Kamer zich over haar Contourennota inburgering. Rita Verdonk zal haar rug kaarsrecht houden. Ze zwicht niet voor emotie.
Het is gewoon net waar je de accenten op legt...
pi_20424165
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:03 schreef Manji het volgende:

[..]

Uiteraard niet. We zijn hier toch zeker geen nazi's?!
Nee, de Nazi's hebben ook nooit allochtonen uitgezet. Foute WOII vergelijking dus.
pi_20424188
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:04 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat doen we toch ook niet?
Als we asielzoekers terugsturen naar onveilige landen doen we dat dus wel.
  maandag 5 juli 2004 @ 11:17:12 #146
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20424278
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:12 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Nee, de Nazi's hebben ook nooit allochtonen uitgezet. Foute WOII vergelijking dus.
A. We hadden het over asielzoekers dacht ik.

B. De hele vergelijking met WOII is fout.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_20424380
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:13 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Als we asielzoekers terugsturen naar onveilige landen doen we dat dus wel.
En dat doen we dus niet.
  maandag 5 juli 2004 @ 11:25:33 #148
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20424452
zullen we maar nokken met de 2e wereldoorlog vergelijking

Ik vind het raar dat men zoveel refereert naar die 2e wereldoorlog. Het zou eens verfrissend zijn als men naar de 1e ging refereren aldus Rita
[..]
pi_20424526
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:21 schreef nikk het volgende:

[..]

En dat doen we dus niet.

En dat doen we dus wel.
pi_20424532
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:25 schreef MikeyMo het volgende:
pi_20424581
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

En dat doen we dus wel.
Tja, wat is onveilig? We kunnen ook nu mensen terugsturen naar Ghana waar over 2 jaar een burgeroorlog uitbreekt.
pi_20424682
quote:

Ik vind het raar dat men zoveel refereert naar die 2e wereldoorlog. Het zou eens verfrissend zijn als men naar de 1e ging refereren aldus Rita
Refereren naar de eerste wereldoorlog zou ik voor Verdonk graag doen, maar helaas heeft ze meer overeenkomsten met de tweede wereldoorlog.

Toendertijd gooiden we de grenzen wagenwijd open voor duizenden Belgische vluchtelingen en boden we een gastvrijheid die Verdonk nu niet bied.
pi_20424702
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, wat is onveilig? We kunnen ook nu mensen terugsturen naar Ghana waar over 2 jaar een burgeroorlog uitbreekt.
Ik heb het niet over mogelijke toekomstige conflicten. We sturen mensen terug naar landen waar ze momenteel, bij aankomst op het vliegveld, het risico van het vuurpeleton lopen...Lijkt me onveilig genoeg.
  maandag 5 juli 2004 @ 11:36:55 #154
16715 Mylene
*schatje*
pi_20424706
Dat men de WOII aanhaalt komt doordat Nederland toen het Joodse volk massaal terugstuurde aan de grens met Duitsland en daarmee regelrecht in de armen van Hitler. Daar is later ook een schuldgevoel uit onstaan. Maar of het nu terecht is of niet, voor sommige mensen komt wat Verdonk doet ongeveer op hetzelfde neer. Het wekt dezelfde emoties op. Er zijn wel degelijk gevallen bekend waar mensen regelrecht de dood in worden gejaagd.
pi_20424755
quote:
Neu, blijkbaar is het nodig.
  maandag 5 juli 2004 @ 11:41:24 #156
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20424798
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

omdat men het kennelijk geen andere argumenten heeft
[..]
pi_20424916
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Blijft een enorm zwaktebod.
pi_20424985
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:36 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik heb het niet over mogelijke toekomstige conflicten. We sturen mensen terug naar landen waar ze momenteel, bij aankomst op het vliegveld, het risico van het vuurpeleton lopen...Lijkt me onveilig genoeg.
Zelfs als dat zou gebeuren blijf ik er bij dat je dit onmogelijk van te voren kunt weten. Honderd procent zekerheid bestaat namelijk niet.
pi_20425059
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Zelfs als dat zou gebeuren blijf ik er bij dat je dit onmogelijk van te voren kunt weten. Honderd procent zekerheid bestaat namelijk niet.
Ik ga er geen discussie over maken of het gebeurt, het gebeurt, dat is al lang en breed aangetoont, sla dat linkje wat ik eerder al poste er maar eens op na en als dat niet voldoende is, google ff op "uitzettingen" ofzo.

Je kan prima van te voren weten of het voor iemand veilig is of niet en als er maar de geringste gefundeerde twijfel is, stuur je zo'n persoon niet terug. Simpel. Doe je dat wel, neem je dus bewust het risico dat je iemand de dood in jaagt.
pi_20425098
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:41 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

omdat men het kennelijk geen andere argumenten heeft
Oh, argumenten genoeg om het beleid van Verdonk af te kraken hoor en niet alleen op het gebied van asielzoekers
  maandag 5 juli 2004 @ 11:56:40 #161
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20425129
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:55 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Oh, argumenten genoeg om het beleid van Verdonk af te kraken hoor en niet alleen op het gebied van asielzoekers
en dan toch voornamelijk komen aanzetten met "paralellen met wo2"?

[..]
  maandag 5 juli 2004 @ 11:57:45 #162
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20425156
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
Linkse stemmingsmakerij. Net zoals de suggestie dat vuurpeletons staan te wachten op het vliegveld om terugkerende asielzoekers meteen kennis te laten maken met de kogel.
pi_20425189
quote:

[..]

Wat heb jij zo tegen die vergelijking eigenlijk??? Ik heb je er nog niet inhoudelijk op zien ingaan - ik begrijp alleen maar dat het niet mag, waarom niet eigenlijk?
pi_20425193
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:53 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik ga er geen discussie over maken of het gebeurt, het gebeurt, dat is al lang en breed aangetoont, sla dat linkje wat ik eerder al poste er maar eens op na en als dat niet voldoende is, google ff op "uitzettingen" ofzo.

Je kan prima van te voren weten of het voor iemand veilig is of niet en als er maar de geringste gefundeerde twijfel is, stuur je zo'n persoon niet terug. Simpel. Doe je dat wel, neem je dus bewust het risico dat je iemand de dood in jaagt.
En ik blijf erbij dat je niet bij lichte twijfel al verblijfsvergunningen uit kan delen. Dan kan niemand worden teruggestuurd en zal binnen no-time uit de hele wereld asielzoekers binnenstromen.
pi_20425216
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:59 schreef nikk het volgende:
Dan kan niemand worden teruggestuurd en zal binnen no-time uit de hele wereld asielzoekers binnenstromen.
Dat kan al helemaal niet meer door het nieuwe beleid en daar gaat de discussie ook niet over. De discussie gaat over de mensen die nu teruggestuurd worden. De aanzuigende werking is een argument dat niet langer valide is.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:02:12 #166
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20425262
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:00 schreef SCH het volgende:
De discussie gaat over de mensen die nu teruggestuurd worden.
En terecht, uitgeprocedeerde asielzoekers horen hier niet.
pi_20425269
quote:

[..]

Daar ben ik niet mee begonnen, ik stap gewoon in in een lopende discussie
  maandag 5 juli 2004 @ 12:02:41 #168
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20425274
Ik heb trouwens die pagina gelezen (wel ge-snel-leest btw) maar afgezien van wat gerommel met documenten die al dan wel of niet illegaal verkregen zouden zijn, een incident waarbij een vliegtuig is gekaapt staat er niet zo veel en een paar mislukte uitzettingen. Ik heb niets gelezen over mensen die bij aankomst zijn geexecuteerd. Enkel stemmingmakerij die we hier ook terugzien: "tussen de mensen die uitgezet zou worden zat ook een mooi meisje. Zij zal zeker bij terugkomst in eigen land verkracht worden"

ach dat risico loopt ze hier ook
[..]
pi_20425287
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat kan al helemaal niet meer door het nieuwe beleid en daar gaat de discussie ook niet over. De discussie gaat over de mensen die nu teruggestuurd worden. De aanzuigende werking is een argument dat niet langer valide is.
Oh? Waarom niet? Als we elke asielzoeker waarbij een lichte twijfel bestaat over zijn of haar veiligheid een verblijfsvergunning geven komt het in de praktijk erop neer dat we niemand meer terug kunnen sturen. Verwacht jij dan dat die zuigende werking niet zal plaatsvinden?
pi_20425299
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:59 schreef nikk het volgende:

[..]

En ik blijf erbij dat je niet bij lichte twijfel al verblijfsvergunningen uit kan delen. Dan kan niemand worden teruggestuurd en zal binnen no-time uit de hele wereld asielzoekers binnenstromen.
Verblijfsvergunningen zijn nog altijd tijdelijk...Terugsturen kan dus altijd nog.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:06:07 #171
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20425384
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:36 schreef schatje het volgende:
Dat men de WOII aanhaalt komt doordat Nederland toen het Joodse volk massaal terugstuurde aan de grens met Duitsland en daarmee regelrecht in de armen van Hitler. Daar is later ook een schuldgevoel uit onstaan. Maar of het nu terecht is of niet, voor sommige mensen komt wat Verdonk doet ongeveer op hetzelfde neer. Het wekt dezelfde emoties op. Er zijn wel degelijk gevallen bekend waar mensen regelrecht de dood in worden gejaagd.
Destijds ging het op vluchtelingen uit het buurland. Verdonk stuurt geen buren weg, zij stuurt mensen van de andere kant van de wereld weg, die hier na lang wikken en wegen op kosten van de Nederlandse samenleving niet zijn toegelaten vanwege tevoren opgestelde toelatingscriteria. Het blijft een interessante vraag waarom deze mensen helemaal naar Nederland gekomen zijn als er geen enkele economische gedachte in het spel was. Ze hadden immers al gedurende de overtocht naar Nederland dichterbij emplooi kunnen vinden. Misschien een interessante vraag voor een Nova-rapportage?

Toelatingscriteria zijn noodzakelijk om het land niet te laten overspoelen met gelukszoekers die kansloos blijven op de arbeidsmarkt maar wèl onderhouden moeten worden. Het kan dat er hierbij voor enkele uitzonderingen problemen ontstaan zoals dit met elke maatregel die je waar dan ook voor neemt het geval is. Het is echter niet per definitie in ieder ander land dan Nederland een helse opgave om te overleven. Nederland draagt niet per definitie de verantwoording voor het levensgeluk van elke wereldburger die elders een probleem heeft al wensen sommigen dat geloof wel ingang te laten vinden.

Er zullen vervelende maatregelen genomen moeten worden en iemand moet vuile handen maken en een impopulaire rol vervullen om Nederland leefbaar en de BV Nederland betaalbaar te houden. Dat laatste wordt nogal onderbelicht door ruimhartig en soms zelfs naïef denkende mensen die niet zelf de kosten van hun ruimhartige gedachten wensen op te brengen maar deze gemakshalve bij de samenleving deponeren. Rita Verdonk heeft de ondankbare taak van portier op zich genomen, anderen de gemakkelijke rol van criticaster.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_20425423
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:03 schreef nikk het volgende:

[..]

Oh? Waarom niet? Als we elke asielzoeker waarbij een lichte twijfel bestaat over zijn of haar veiligheid een verblijfsvergunning geven komt het in de praktijk erop neer dat we niemand meer terug kunnen sturen. Verwacht jij dan dat die zuigende werking niet zal plaatsvinden?
Ben je wel op de hoogte van het nieuwe beleid? Nee natuurlijk komt die aanzuigende werking er niet omdat de nieuwe regels heel erg streng zijn. Het heeft geen zin meer om hier naar toe te komen. Het aantal asielzoekers dat Nederland binnenkomt is verschrikkelijk klein. Het gaat hier over een groep die nog onder de oude regels viel.

Ik heb het idee dat er zo ontzettend veel onwetendheid bestaat op dit gebied, iedereen wordt voor het gemak op dezelfde hoop gegooid.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:08:45 #173
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20425455
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:03 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Verblijfsvergunningen zijn nog altijd tijdelijk...Terugsturen kan dus altijd nog.
nee hoor, er bestaat zoiets als een permanente verblijfsvergunning... die is ook flink vaak uitgedeelt door de jaren heen...
[..]
pi_20425462
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:02 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb trouwens die pagina gelezen (wel ge-snel-leest btw) maar afgezien van wat gerommel met documenten die al dan wel of niet illegaal verkregen zouden zijn, een incident waarbij een vliegtuig is gekaapt staat er niet zo veel en een paar mislukte uitzettingen. Ik heb niets gelezen over mensen die bij aankomst zijn geexecuteerd. Enkel stemmingmakerij die we hier ook terugzien: "tussen de mensen die uitgezet zou worden zat ook een mooi meisje. Zij zal zeker bij terugkomst in eigen land verkracht worden"

ach dat risico loopt ze hier ook
Ach, je zou maar als ambtenaar meisjes hebben moeten terugsturen naar Belgie...
  maandag 5 juli 2004 @ 12:11:32 #175
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20425538
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:06 schreef sjun het volgende:
Het blijft een interessante vraag waarom deze mensen helemaal naar Nederland gekomen zijn als er geen enkele economische gedachte in het spel was. Ze hadden immers al gedurende de overtocht naar Nederland dichterbij emplooi kunnen vinden. Misschien een interessante vraag voor een Nova-rapportage?
Hier verbaas ik me dus ook over. Waarom niet vluchten naar een veilig land op hetzelfde continent, maar de halve wereld overvliegen?
[..]
pi_20425544
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:08 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

nee hoor, er bestaat zoiets als een permanente verblijfsvergunning... die is ook flink vaak uitgedeelt door de jaren heen...
ja en terecht.
pi_20425550
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben je wel op de hoogte van het nieuwe beleid? Nee natuurlijk komt die aanzuigende werking er niet omdat de nieuwe regels heel erg streng zijn. Het heeft geen zin meer om hier naar toe te komen. Het aantal asielzoekers dat Nederland binnenkomt is verschrikkelijk klein. Het gaat hier over een groep die nog onder de oude regels viel.

Ik heb het idee dat er zo ontzettend veel onwetendheid bestaat op dit gebied, iedereen wordt voor het gemak op dezelfde hoop gegooid.
Hoho, we hebben het over het gehele asielbeleid, niet alleen over de 'vergeten' asielzoekers.
pi_20425558
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Hoho, we hebben het over het gehele asielbeleid, niet alleen over de 'vergeten' asielzoekers.
Verdonk heeft niet zoveel met dat asielbeleid te maken, ze voert slechts uit wat haar voorgangers hebben bedacht.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:13:54 #179
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20425604
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:11 schreef SCH het volgende:

[..]

ja en terecht.
ach er zijn hier genoeg inwoners afkomstig uit voormalig joegoslavie. Daar is het nu betrekkelijk rustiog dus in principe zouden ze terugkunnen. Maar ja, ze hebben "terecht" een permanente verblijfsvergunning gekregen
[..]
pi_20425608
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:06 schreef sjun het volgende:

<grote knip>
Volledig mee eens.
pi_20425625
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Verdonk heeft niet zoveel met dat asielbeleid te maken, ze voert slechts uit wat haar voorgangers hebben bedacht.
Dat zeg ik nou ook de hele tijd... alhoewel je als minister altijd verantwoordelijk bent voor het uitgevoerde beleid.

[ Bericht 11% gewijzigd door nikk op 05-07-2004 12:21:10 ]
pi_20425901
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ach er zijn hier genoeg inwoners afkomstig uit voormalig joegoslavie. Daar is het nu betrekkelijk rustiog dus in principe zouden ze terugkunnen. Maar ja, ze hebben "terecht" een permanente verblijfsvergunning gekregen
En wat is daar voor jou precies zo erg aan? Dat die mensen zekerheid hebben gekregen en aan hun toekomst konden werken? Wel eens nagedacht over de vraag hoeveel mensen er uiteindelijk terug gaan of willen???
pi_20426046
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:08 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Die wordt alleen verstrekt na 5 jaar legaal verblijf. Om die te krijgen moet je dus al 5 jaar een tijdelijke verblijfsvergunning hebben gehad en heeft de overheid 5 jaar de tijd gehad om jou er weer uit te gooien.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:30:11 #184
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20426117
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:23 schreef SCH het volgende:

[..]

En wat is daar voor jou precies zo erg aan? Dat die mensen zekerheid hebben gekregen en aan hun toekomst konden werken? Wel eens nagedacht over de vraag hoeveel mensen er uiteindelijk terug gaan of willen???
ze kunnen natuurlijk ook hun vaderland, wat na alle onrusten in puin lag weer gaan opbouwen... ik noem maar wat
[..]
  maandag 5 juli 2004 @ 12:30:40 #185
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20426137
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:30 schreef MikeyMo het volgende:
ze kunnen natuurlijk ook hun vaderland, wat na alle onrusten in puin lag weer gaan opbouwen... ik noem maar wat
Teveel gevraagd joh, beter teren op de voorzieningen hier.
pi_20426140
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:11 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Hier verbaas ik me dus ook over. Waarom niet vluchten naar een veilig land op hetzelfde continent, maar de halve wereld overvliegen?
Je dacht toch niet dat die vluchtelingen een directe vlucht hiernaartoe hebben genomen? Die hebben vaak diverse landen aangedaan, waarbij vaak de vluchtelingenkampen al overvol zitten en waarbij ze op de een of andere manier kans hebben gezien naar Nederland te komen. Ik spreek hier uiteraard over echte vluchtelingen, wiens leven echt in gevaar verkeert. Economische migranten die op basis van "vluchteling zijn" hier binnen proberen te komen, moeten we keihard aanpakken.
pi_20426220
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:30 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja - en dat doen ze ook heel vaak.

grappig trouwensd at jij zo'n fan van Job Cohen bent
pi_20426264
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:30 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Teveel gevraagd joh, beter teren op de voorzieningen hier.
Ja he? Want al die vluchtelingen zijn toch gewoon lui, he? en ze kunnen zo een uitkering aanvragen, toch? Gewoon ff langs de sociale dienst, krijgen ze het formuliertje ook nog in hun eigen taal, toch?

Is het nou een keer afgelopen met die belachelijke vooroordelen???
pi_20426295
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:30 schreef Vhiper het volgende:
Economische migranten die op basis van "vluchteling zijn" hier binnen proberen te komen, moeten we keihard aanpakken.
Fijn dat je dat zegt, maar hoe doe je dat? Honderd procent zekerheid heb je namelijk niet.
pi_20426320
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:35 schreef Vhiper het volgende:
Nee joh, waarom zouden ze. Het is toch veel makkelijker om niet na te denken en gewoon lekker te kankeren op buitenlanders, terwijl je het zelf zo verrekte goed hebt.
pi_20426362
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee joh, waarom zouden ze. Het is toch veel makkelijker om niet na te denken en gewoon lekker te kankeren op buitenlanders, terwijl je het zelf zo verrekte goed hebt.
En jij durft het over vooroordelen te hebben...
  maandag 5 juli 2004 @ 12:41:52 #192
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20426476
quote:
Ja he? Want al die vluchtelingen zijn toch gewoon lui, he? en ze kunnen zo een uitkering aanvragen, toch? Gewoon ff langs de sociale dienst, krijgen ze het formuliertje ook nog in hun eigen taal, toch?

Vooroordelen? Het is algemeen bekend dat het gros van de allochtonen een uitkering heeft en dus een zware belasting vormt voor de verzorgingsstaat. Dat zijn geen vooroordelen, dat is de realiteit.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:41:59 #193
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20426479
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:30 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Je dacht toch niet dat die vluchtelingen een directe vlucht hiernaartoe hebben genomen? Die hebben vaak diverse landen aangedaan, waarbij vaak de vluchtelingenkampen al overvol zitten en waarbij ze op de een of andere manier kans hebben gezien naar Nederland te komen. Ik spreek hier uiteraard over echte vluchtelingen, wiens leven echt in gevaar verkeert. Economische migranten die op basis van "vluchteling zijn" hier binnen proberen te komen, moeten we keihard aanpakken.
als men andere landen doorkruist alvorens men hier komt hoort men afgewezen te worden. Helemaal als het Europa betreft: als Frankrijk je asielaanvraag afwijst kun je er donder op zeggen dat dat hier ook gebeurt of zeker gaat gebeuren naarmate we steeds meer een europa worden.
[..]
  maandag 5 juli 2004 @ 12:43:09 #194
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20426512
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:36 schreef SCH het volgende:
terwijl je het zelf zo verrekte goed hebt.
Waarom deel jij je welvaart niet met wat mensen uit Nigeria, SCH? Je kunt er vast wel een paar in huis halen, en misschien heb je geluk en zijn ze zelfs homo.
pi_20426556
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:41 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Vooroordelen? Het is algemeen bekend dat het gros van de allochtonen een uitkering heeft en dus een zware belasting vormt voor de verzorgingsstaat. Dat zijn geen vooroordelen, dat is de realiteit.
Nou niet het gros van de mensen die hier als asielzoeker zijn gekomen.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:45:53 #196
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20426610
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:44 schreef SCH het volgende:
Nou niet het gros van de mensen die hier als asielzoeker zijn gekomen.
Assielzoekers behoren niet tot de categorie allochtonen? Als jij cijfers hebt die aantonen dat de gemiddelde assielzoeker een baan heeft en niet teert op een uitkering, dan zie ik dat graag tegemoet.
pi_20426662
Kom jij eerst maar eens met cijfers dat het gros van de allochtonen een uitkering heeft
  maandag 5 juli 2004 @ 12:50:48 #198
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20426764
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:47 schreef SCH het volgende:
Kom jij eerst maar eens met cijfers dat het gros van de allochtonen een uitkering heeft
Alsof dat moeilijk is. http://oud.refdag.nl/vp/010824vp08.html

En ook:

"Gros allochtonen heeft uitkering

DEN HAAG - Allochtonen in Nederland leven massaal van een uitkering. Tweederde van alle Turkse en Marokkaanse mannen van boven de 40 jaar zit thuis en krijgt bijstand, een wao-uitkering of loopt in de ww."

Je beseft trouwens dat asielzoekers onder de vreemdelingenwet bijstand kunnen krijgen? Vanaf het moment van binnenkomst legt men dus al druk op de NL voorzieningen.
pi_20426864
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Fijn dat je dat zegt, maar hoe doe je dat? Honderd procent zekerheid heb je namelijk niet.
Hoe je dat doet? Door de volgende maatregelen eens in te voeren:

- Asiel dient het doel een vluchteling een tijdelijke vluchthaven te bieden, een verblijfsvergunning asiel dient dan ook ten alle tijden tijdelijk te blijven.

- De vluchteling dient, zodra het thuisland, zonder enige gefundeerde twijfel, veilig is, direct terug te keren. Op deze manier kunnen andere vluchtelingen die dan in nood verkeren ook worden opgevangen.

- De vluchteling mag gedurende zijn tijd in Nederland werken, met dien verstande dat het verdiende geld boven hetgeen hij nodig heeft voor zijn verblijf hier, wordt gespaard tot zijn terugkeer. Dit om te voorkomen dat economische vluchtelingen hier permanent gaan werken, terwijl ze het geld meteen doorsluizen naar familie in het buitenland.

- Elke aanvraag tot asiel dient individueel te worden getoetst en bekeken of de persoon in kwestie in aanmerking komt voor een asielaanvraag. Hier is al een mooie start mee gemaakt met de huidige 48uurs regel.
pi_20426879
Je weet het leuk te draaien, het gaat dus om een kwart van de allochtonen als je je eigen bronnen tenminste leest.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:56:00 #201
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20426927
quote:

[..]

vooroordelen? Als iemand als Prem met de moeilijke achternaam, die toch overtuigd linkse ideeen heeft zich er al over opwindt dat men bij inburgeringscursussen les krijgt hoe men een uitkering moet aanvragen en allerlei subsidie kan aanvragen, maar geen uitleg hoe je in Nederland solliciteert e.d. dan is er toch wel wat waar van de o zo belachelijke vooroordelen
[..]
pi_20426973
Oh, dan geloof je een allochtoon ineens wel
  maandag 5 juli 2004 @ 12:58:10 #203
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20427014
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:54 schreef SCH het volgende:
Je weet het leuk te draaien, het gaat dus om een kwart van de allochtonen als je je eigen bronnen tenminste leest.
Ik draai niets, van de eerste generatie is het 2/3 die in een dergelijke situatie verkeert. Gelukkig is het bij de 2e generatie een stuk minder, desalniettemin nog steeds veel te hoog.
pi_20427020
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:50 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Alsof dat moeilijk is. http://oud.refdag.nl/vp/010824vp08.html

En ook:

"Gros allochtonen heeft uitkering

DEN HAAG - Allochtonen in Nederland leven massaal van een uitkering. Tweederde van alle Turkse en Marokkaanse mannen van boven de 40 jaar zit thuis en krijgt bijstand, een wao-uitkering of loopt in de ww."

Je beseft trouwens dat asielzoekers onder de vreemdelingenwet bijstand kunnen krijgen? Vanaf het moment van binnenkomst legt men dus al druk op de NL voorzieningen.
Weet niet van welk obscuur siteje jij je info hebt, maar het CBS komt maar aan de 22,8%

http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table.asp?LYR=G1:0,G2:0,G4:2&LA=nl&DM=SLNL&PA=37847hk1&D1=6-10&D2=a&D3=0&D4=1,5,8,11,14,17,20,23&D5=a&HDR=T&STB=G3
pi_20427035
Alle allochtonen zijn het zelfde en allemaal eng en ze komen hier om op de kosten van Sovereign en mikeymo de rest van hun leven op hun luie reet te zitten.

He bah was ik dat net weer even vergeten .
  maandag 5 juli 2004 @ 12:59:22 #206
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20427052
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:58 schreef Vhiper het volgende:
Weet niet van welk obscuur siteje jij je info hebt, maar het CBS komt maar aan de 22,8%
Dat is het totaalcijfer, niet uitgesplitst naar leeftijd. Leer eens lezen.
pi_20427056
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:58 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik draai niets, van de eerste generatie is het 2/3 die in een dergelijke situatie verkeert. Gelukkig is het bij de 2e generatie een stuk minder, desalniettemin nog steeds veel te hoog.
Je had het over "allochtonen" - en dan lieg je dat je barst als je het over het gros hebt. Jammer dat je zulke leugens nodig meent te hebben.
pi_20427133
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:58 schreef du_ke het volgende:
Alle allochtonen zijn het zelfde en allemaal eng en ze komen hier om op de kosten van Sovereign en mikeymo de rest van hun leven op hun luie reet te zitten.

Toch vraag ik me echt af wat dit soort jongens bezielt. Waar komen die haat en woede toch vandaan?
pi_20427148
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:58 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Oh ja en je moet er dan wel even bij zeggen dat die eerste generatie hier heen gehaald is om het zware, gevaarlijk en smerige werk te doen. Waar wij als blanke Nederlanders te beroerd voor zijn!
  maandag 5 juli 2004 @ 13:01:41 #210
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20427157
quote:
Ik kan best goed opschieten met mijn allochtone (Turkse) buurman die in de gemeenteraad zit. Evenzo heb ik enorm respect voor Afshin Elian en zijn mening. You were saying?
  maandag 5 juli 2004 @ 13:02:20 #211
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20427187
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Toch vraag ik me echt af wat dit soort jongens bezielt. Waar komen die haat en woede toch vandaan?
haat en woede????
[..]
pi_20427206
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Hun vriendinnetje zal wel door een marokkaantje afgepakt zijn ofzo . Of ze werden op school gepest door de enige Surinamer.
  maandag 5 juli 2004 @ 13:03:03 #213
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20427218
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:59 schreef SCH het volgende:
Je had het over "allochtonen" - en dan lieg je dat je barst als je het over het gros hebt. Jammer dat je zulke leugens nodig meent te hebben.
1e generatie marokkanen en turken zijn aldus geen allochtonen volgens jou? Wat erg he, de waarheid..
  maandag 5 juli 2004 @ 13:03:40 #214
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20427246
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:02 schreef MikeyMo het volgende:
haat en woede????
Het links gepeupel krijgt op dit moment een orgasme, niet op letten.
pi_20427272
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:03 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Het links gepeupel krijgt op dit moment een orgasme, niet op letten.
En dat erwijl jij met je stijve lul in de hand achter je PC zit .
pi_20427280
quote:

[..]

haat en woede????
Ja, of zit je hier maar een beetje voor de lol tegen allochtonen te bashen?
pi_20427297
quote:

[..]

haat en woede????
Oh ja jij hebt bijzonder veel respect voor onze gekleurde medelanders. Was ik even vergeten .
pi_20427298
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:03 schreef Sovereign het volgende:

[..]

1e generatie marokkanen en turken zijn aldus geen allochtonen volgens jou? Wat erg he, de waarheid..
Je had het toch over de allochtonen? Houd je nog steeds staande dat het gros van alle allochtonen een uitkering heeft?
  maandag 5 juli 2004 @ 13:05:42 #219
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20427299
quote:

ik kan het anders behoorlijk goed vinden met veel mensen en die zijn echt niet allemaal stuk voor stuk blank en blond hoor...
[..]
  maandag 5 juli 2004 @ 13:05:58 #220
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20427305
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:04 schreef du_ke het volgende:
En dat erwijl jij met je stijve lul in de hand achter je PC zit .
Je mag dat gerust denken als je je er beter bij voelt.
pi_20427311
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:05 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik kan het anders behoorlijk goed vinden met veel mensen en die zijn echt niet allemaal stuk voor stuk blank en blond hoor...
laat daar dan eens wat van doorklinken in je posts
pi_20427334
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:05 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Je mag dat gerust denken als je je er beter bij voelt.
Jij doet het ook dus dat moet inderdaad kunnen .
  maandag 5 juli 2004 @ 13:07:06 #223
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20427340
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, of zit je hier maar een beetje voor de lol tegen allochtonen te bashen?
bashen, ervaar je dit zo?

van een simpel fantopic naar WO2-vergelijkingen naar "alle allochtonen zijn slecht" opmerkingen
het kan gek lopen op fok.
[..]
  maandag 5 juli 2004 @ 13:07:14 #224
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20427343
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:05 schreef MikeyMo het volgende:
Precies, maar ik heb zo'n idee dat het leuker is om mensen met een andere mening af te schilderen als allochtonenhaters, dan dat men de realiteit onder ogen moet zien.
pi_20427363
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:07 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

bashen, ervaar je dit zo?

van een simpel fantopic naar WO2-vergelijkingen naar "alle allochtonen zijn slecht" opmerkingen
het kan gek lopen op fok.
Ja, zo ervaar ik dat? Verbaast je dat dan? Je zit altijd te hakken op allochtonen en asielzoekers, ze doen niks goed en zijn alleen maar vervelend en lastig. Dat is toch bashen???
pi_20427366
Tja je maakt alleen een fantopic omdat je het leuk vind dat Verdonk zoveel mogelijk allochtonen de grens overschopt .
  maandag 5 juli 2004 @ 13:08:05 #227
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20427369
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:06 schreef SCH het volgende:
Je wilt dat Mike post dat hij er laatst nog een gezoend heeft of zo?
  maandag 5 juli 2004 @ 13:08:27 #228
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20427378
Ah, men heeft een excuusallochtoon als kennis, "dus ik doe geen generaliserende en kortzichtige uitspraken".
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_20427405
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:08 schreef tvlxd het volgende:
Ah, men heeft een excuusallochtoon als kennis, "dus ik doe geen generaliserende en kortzichtige uitspraken".
Yep en zo werkt het .
  maandag 5 juli 2004 @ 13:09:39 #230
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20427413
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:06 schreef SCH het volgende:

[..]

ik ben gewoon nuchter en realistisch. Moet er bij zeggen dat de allochtonen die ik ken vlekkeloos Nederlands praten en in vrijwel alle gevallen ook een baan hebben.
[..]
pi_20427414
Ik denk dat het vooral angst is. Angst voor mensen die wat anders zijn, en angst dat wij misschien iets moeten delen van wat we hier hebben.

En dat recht wordt dan ontleend aan het feit dat het wiegje toevallig hier stond en niet in Soedan of Bosnie.
pi_20427422
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:59 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Dat is het totaalcijfer, niet uitgesplitst naar leeftijd. Leer eens lezen.
Ja, dus? Het totaalcijfer geeft wel een iets beter beeld van de situatie. Jij trekt de conclusie dat het gros, dus vrijwel alle allochtonen in de bijstand zitten en baseert dat op statistieken die alleen gaan over mensen ouder dan 40. De keihard werkende jeugd, die anders jouw plaatje zou verstoren, laat je dus maar lekker buiten beschouwing. Zo kan ik ook van alles en nog wat verdraaien
  maandag 5 juli 2004 @ 13:10:57 #233
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20427453
quote:
Ik heb er meerdere
[..]
pi_20427454
In plaats van een excuus-Ali op partijniveau heeft men nu z'n eigen excuus allochtoon best een vooruitgan opzich .
  maandag 5 juli 2004 @ 13:11:03 #235
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20427458
quote:
Debiel argument, je moet dus ofwel volledig positief zijn over allochtonen of volledig negatief. Typisch voor links, men ziet vaak alles in zwart/wit.
  maandag 5 juli 2004 @ 13:11:55 #236
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20427490
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:09 schreef SCH het volgende:
En dat recht wordt dan ontleend aan het feit dat het wiegje toevallig hier stond en niet in Soedan of Bosnie.
tja, that's life SCH. Voor hetzelfde geld zat jij nu Nikeballen te naaien in een zweterige fabriekshal
[..]
pi_20427506
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:11 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Debiel argument, je moet dus ofwel volledig positief zijn over allochtonen of volledig negatief. Typisch voor links, men ziet vaak alles in zwart/wit.
Het lijkt er meer op dat jij negatief bent over de bijna de gehele groep. Lekker generaliseren wat weer typisch rechts is .
  maandag 5 juli 2004 @ 13:14:03 #238
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20427527
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:11 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Het is niet eens een argument en hoe jij je conclusie eruit haalt, is mij een raadsel. Ik ben overigens rechts.
1 kernfysicus
pi_20427540
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:54 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Hoe je dat doet? Door de volgende maatregelen eens in te voeren:

- Asiel dient het doel een vluchteling een tijdelijke vluchthaven te bieden, een verblijfsvergunning asiel dient dan ook ten alle tijden tijdelijk te blijven.

- De vluchteling dient, zodra het thuisland, zonder enige gefundeerde twijfel, veilig is, direct terug te keren. Op deze manier kunnen andere vluchtelingen die dan in nood verkeren ook worden opgevangen.
Ik zal alleen hier op in gaan omdat de kern van de discussie is geweest tot nu toe.

Hoe kan je in vredesnaam zonder enige twijfel vaststellen dat het ergens veilig is? Hoe kun je bepalen of een asielzoeker zonder enige twijfel liegt? Dat kun je nooit, maar dan ook nooit met zekerheid bepalen. En ik vind dat je dan niet bij lichte twijfel al meteen verblijfsvergunningen moet uitdelen.
  maandag 5 juli 2004 @ 13:15:05 #240
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20427563
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:10 schreef Vhiper het volgende:
Ja, dus? Het totaalcijfer geeft wel een iets beter beeld van de situatie. Jij trekt de conclusie dat het gros, dus vrijwel alle allochtonen in de bijstand zitten en baseert dat op statistieken die alleen gaan over mensen ouder dan 40. De keihard werkende jeugd, die anders jouw plaatje zou verstoren, laat je dus maar lekker buiten beschouwing. Zo kan ik ook van alles en nog wat verdraaien
Laat ik het dan alsnog corrigeren: het gros van de 1e generatie allochtonen zit in de bijstand en werkt niet. Dat klinkt ook echt zoveel beter.

En onder die "keihard werkende [allochtone] jeugd" heerst nog steeds een veel grotere werkeloosheid dan onder autochtonen. Ja, de waarheid doet pijn.
pi_20427565
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:11 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

tja, that's life SCH. Voor hetzelfde geld zat jij nu Nikeballen te naaien in een zweterige fabriekshal
en daarom heb ik minder rechten in het leven?
  maandag 5 juli 2004 @ 13:15:14 #242
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20427571
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:07 schreef du_ke het volgende:
Tja je maakt alleen een fantopic omdat je het leuk vind dat Verdonk zoveel mogelijk allochtonen de grens overschopt .
voornamelijk omdat ze een politicus is die bedreigd wordt en zich gewoon staande houdt en niet wijkt voor terreur. Een politicus met een ruggengraat.
[..]
pi_20427600
quote:
Yep, en sommige mensen knuffelen asielzoekers en allochtonen niet dus het zijn nazis.
pi_20427612
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:15 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

voornamelijk omdat ze een politicus is die bedreigd wordt en zich gewoon staande houdt en niet wijkt voor terreur. Een politicus met een ruggengraat.
Aha, je bent voor bedreigingen, je houdt van actiefilms zeker?
  maandag 5 juli 2004 @ 13:17:21 #245
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20427627
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:15 schreef SCH het volgende:

[..]

als je daar aan het ballennaaien was heb je inderdaad niet het recht om je hier in dit land te vestigen. Misschien over een paar eeuwen als er helemaal geen grenzen meer zijn en we one big happy family zijn maar tot die tijd zijn er grenzen en allerlei landen met elk weer hun eigen wetten
[..]
pi_20427629
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:15 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Laat ik het dan alsnog corrigeren: het gros van de 1e generatie allochtonen zit in de bijstand en werkt niet. Dat klinkt ook echt zoveel beter.
En daar is een goede reden voor!
Ze hebben vaak 20 tot 30 jaar keihard moeten werken onder vrij slechte omstandigheden. Dat wordt me iets te vaak vergeten.
  maandag 5 juli 2004 @ 13:18:10 #247
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20427651
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Aha, je bent voor bedreigingen, je houdt van actiefilms zeker?
lees jij wel?
[..]
pi_20427661
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze hebben vaak 20 tot 30 jaar keihard moeten werken onder vrij slechte omstandigheden. Dat wordt me iets te vaak vergeten.
Overigens zal het vaker WAO zijn dan bijstand.
pi_20427711
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Spijtig maar that's life zoals MM al zei. Je kan als Nederland zijnde niet de hele wereld redden.
pi_20427719
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:14 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik zal alleen hier op in gaan omdat de kern van de discussie is geweest tot nu toe.

Hoe kan je in vredesnaam zonder enige twijfel vaststellen dat het ergens veilig is? Hoe kun je bepalen of een asielzoeker zonder enige twijfel liegt? Dat kun je nooit, maar dan ook nooit met zekerheid bepalen. En ik vind dat je dan niet bij lichte twijfel al meteen verblijfsvergunningen moet uitdelen.
Voor het vaststellen van de veiligheid hebben we van die mooie internationale organisaties die dat prima kunnen bepalen en daarover advies kunnen verlenen aan de Nederlandse overheid. Het simpele feit dat met mijn voorstellen nooit een permanente verblijfsvergunning zal worden verstrekt aan een asielzoeker en de mogelijkheid tot werken beperkingen heeft, zal economische migranten afschrikken.
pi_20427745
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:17 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

als je daar aan het ballennaaien was heb je inderdaad niet het recht om je hier in dit land te vestigen. Misschien over een paar eeuwen als er helemaal geen grenzen meer zijn en we one big happy family zijn maar tot die tijd zijn er grenzen en allerlei landen met elk weer hun eigen wetten
En als ik dan toch hier kom, ben ik een vieze vuile profiteur he, die zo snel mogelijk wegmoet of achter slot en grendel. Want het is toch werkelijk van de zotte dat ik op zoek ga naar een betere toekomst. Het zou wel eens ten koste van MikeyMo kunnen gaan.
pi_20427757
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Spijtig maar that's life zoals MM al zei. Je kan als Nederland zijnde niet de hele wereld redden.
Maar je kan wel je best doen echte vluchtelingen zoveel mogelijk te helpen.
pi_20427774
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgende week weer een leuke aflevering van de populaire "Ver van mijn bed show".
  maandag 5 juli 2004 @ 13:22:19 #254
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20427784
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:14 schreef tvlxd het volgende:
Het is niet eens een argument
Ik ben blij dat je aangeeft dat het niet veel om het oog had.
quote:
en hoe jij je conclusie eruit haalt, is mij een raadsel.
De suggestie wordt door jou gewekt dat iemand die kritiek heeft op allochtonen, dit de gehele allochtone bevolking omvat; 'goede' allochtonen waarmee wordt omgegaan worden bestempeld als "excuusallochtoontjes". Je zegt in essentie dat men niet eerlijk is, men moet in werkelijkheid niets van allochtonen hebben.
quote:
Ik ben overigens rechts.
Moet ik daar blij mee zijn? Ik ben noch rechts noch links in zijn algemeenheid, dat zal toch echt verschillen per vraagstuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sovereign op 05-07-2004 13:28:02 ]
  maandag 5 juli 2004 @ 13:25:30 #255
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20427879
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:21 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Maar je kan wel je best doen echte vluchtelingen zoveel mogelijk te helpen.
helaas, zoals je een reactie boven je kunt lezen moeten balnaaiende mensen uit india oid hier ook maar opgevangen worden omdat we het hier beter hebben.
[..]
pi_20427935
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:20 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Voor het vaststellen van de veiligheid hebben we van die mooie internationale organisaties die dat prima kunnen bepalen en daarover advies kunnen verlenen aan de Nederlandse overheid. Het simpele feit dat met mijn voorstellen nooit een permanente verblijfsvergunning zal worden verstrekt aan een asielzoeker en de mogelijkheid tot werken beperkingen heeft, zal economische migranten afschrikken.
Welke organisaties moet je geloven en welke niet. Volgens Amnesty International moeten we zelfs Amerikanen een verblijfsvergunning verstrekken. De afweging of een gebied veilig is of niet word nu heus niet bepaald door het opgooien van een munstuk. In hoeverre stuurt Nederland nu mensen terug naar gebieden die daadwerkelijk worden gezien als onveilig?

En waarom zou dat economische migranten moeten afschrikken? Met een verblijf in Nederland als asielzoeker met tijdelijke verblijfsvergunning hebben die mensen het meestal nog altijd een stuk beter dan normaal in hun eigen land. Zeker als je 1 van je andere maatregelen zou willen invoeren, namelijk het recht op werk en een inkomen.
  maandag 5 juli 2004 @ 13:27:39 #257
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20427943
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:22 schreef Sovereign het volgende:
Ik ben blij dat je aangeeft dat het niet veel om het oog had.
Het was slechts constatering, .

De redenatie lijkt een beetje op antisemieten die religieus-gestoorde Joden aanvoeren die tegen de staat Israël zijn omdat een of andere Messias nog niet op Aarde is. .
1 kernfysicus
pi_20427960
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

helaas, zoals je een reactie boven je kunt lezen moeten balnaaiende mensen uit india oid hier ook maar opgevangen worden omdat we het hier beter hebben.
Jij verdraait het weer en nog zeg je geen woede en haat in je te hebben. Wat is dat toch joh???
  maandag 5 juli 2004 @ 13:28:15 #259
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20427967
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:22 schreef Sovereign het volgende:
Moet ik daar blij mee zijn? Ik ben noch rechts nog links in zijn algemeenheid, dat zal toch echt verschillen per vraagstuk.
Je hoeft er niet blij mee te zijn, maar het maakt dus duidelijk dat het neits met 'links' te maken heeft.
1 kernfysicus
  maandag 5 juli 2004 @ 13:28:28 #260
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20427975
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:21 schreef SCH het volgende:

[..]

En als ik dan toch hier kom, ben ik een vieze vuile profiteur he, die zo snel mogelijk wegmoet of achter slot en grendel. Want het is toch werkelijk van de zotte dat ik op zoek ga naar een betere toekomst. Het zou wel eens ten koste van MikeyMo kunnen gaan.
ach van mij mag je op zoek naar een betere toekomst, hier vindt je die alleen niet want hier vangen we uiteindelijk alleen echte vluchtelingen op...

We kunnen immers niet de hele wereld opvangen.

Wat je overigens wel kan proberen is om hier te komen om te werken. Vraag je een werkvergunning aan end an kun je hier tijdelijk aan de slag. Kun je zelf je beter toekomst opbouwen. Mooi toch?
[..]
  maandag 5 juli 2004 @ 13:29:14 #261
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20428010
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij verdraait het weer en nog zeg je geen woede en haat in je te hebben. Wat is dat toch joh???
Ik heb geen haat en woede hoor... snap niet hoe je daar bij komt...
[..]
pi_20428037
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Leuke poging om twee discussies met elkaar te mengen, maar arbeidsmigratie is een heel ander punt dan vluchtelingenmigratie.
  maandag 5 juli 2004 @ 13:30:02 #263
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20428050
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:28 schreef tvlxd het volgende:
Je hoeft er niet blij mee te zijn, maar het maakt dus duidelijk dat het neits met 'links' te maken heeft.
Dat zegt dat helemaal niet. Wat het wel zegt is dat een persoon zowel linkse als rechtse standpunten erop na kan houden.
pi_20428075
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:29 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Daar kom je nog wel achter dan. Als je zo'n schurfthekel hebt aan andere mensen en hen geen betere toekomst gunt, ik begrijp dat gewoon niet. Volgens mij heb je het zelf hartstikke goed, net als ik.
  maandag 5 juli 2004 @ 13:31:58 #265
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20428136
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:29 schreef MikeyMo het volgende:
Middels het herhalen van suggestieve beelden probeert men een kunstmatig image van zijn discussiepartner te scheppen, om daar dan vervolgens flink tegenaan te schoppen.
  maandag 5 juli 2004 @ 13:32:44 #266
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20428170
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:30 schreef SCH het volgende:
Daar kom je nog wel achter dan. Als je zo'n schurfthekel hebt aan andere mensen en hen geen betere toekomst gunt, ik begrijp dat gewoon niet. Volgens mij heb je het zelf hartstikke goed, net als ik.
Ik kan vast wel regelen dat een paar Nigerianen bij jou komen inwonen. Doen?
  maandag 5 juli 2004 @ 13:33:31 #267
3542 Gia
User under construction
pi_20428203
quote:

[..]

Stel dat Nederland de hoogste levensstandaard heeft van de hele wereld. Moeten we dan iedereen die graag hier wil komen wonen zomaar toelaten?
Dat past toch niet. Daar is ons landje veel te klein voor.

Daarom zijn er wetten wie wel en wie niet hier mag komen wonen.
  maandag 5 juli 2004 @ 13:33:44 #268
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20428210
quote:

[..]

ik haat ze niet, maar boeien ze me? nee dat ook niet echt.

Shit happens, life ain't fair: get used to it.
[..]
pi_20428247
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Stel dat Nederland de hoogste levensstandaard heeft van de hele wereld. Moeten we dan iedereen die graag hier wil komen wonen zomaar toelaten?

Lieve gia, wie heeft het over iedereen? Waarom moet een Soamlisch jongetje van 11 dat uitstekend Nederlands spreekt en zijn ouders heeft verloren en hier vriendjes en vriendinnetjes heeft, perse terug???
pi_20428260
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:33 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik haat ze niet, maar boeien ze me? nee dat ook niet echt.

Shit happens, life ain't fair: get used to it.
Precies mijn punt.
  maandag 5 juli 2004 @ 13:35:25 #271
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20428273
quote:

[..]

he potverdorie, wat asociaal zeg. Wij hebben het zo goed en door middel van die wetten kan ik dat anderen niet gunnen. Morgen afschaffen die wetten. Iedereen moet hier kunnen komen om een betere toekomst te opbouwen dan dat ze in hun eigen land kunnen.

[..]
pi_20428277
quote:

[..]

Niet iedereen maar vluchtelingen zeker wel. En als we de hoogste levensstandaard van de wereld zouden hebben dan zouden we een mooi een groot deel van ons budget aan ontwikkelingssamenwerking uit kunnen geven om te voorkomen dat het nodig is voor mensen om hierheen te vluchten .
  maandag 5 juli 2004 @ 13:36:44 #273
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20428352
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:34 schreef SCH het volgende:
Precies mijn punt.
Ik zie jou niet vertrekken naar landen waar men het slecht heeft om daar hulp te bieden. Stop dus maar met dit hypocriete gedrag, huilie.
  maandag 5 juli 2004 @ 13:37:12 #274
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20428380
quote:

[..]

Precies mijn punt.
maar ja, dus geen haat en woede... eerder onverschilligheid. Maar ja, als ik me zo drukz ou maken over mijn medemensen 12 uur vliegen verderop dan zou ik wel ontwikkelingswerker worden ipv op een forum anoniem te gaan zitten preken dat we heel veel om elkaar moeten geven en anderen die dat niet willen uitschelden voor asociaal.
[..]
pi_20428414
Wat voor problemen heb jij dan met asielzoekers Mikey. Ik begrijp het echt niet. Waarom moeten deze 26.000 mensen precies weg. Het argument dat er dan veel meer komen, is al ontkracht. Wat dan wel?????????????
  maandag 5 juli 2004 @ 13:38:44 #276
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20428448
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:35 schreef du_ke het volgende:
dan zouden we een mooi een groot deel van ons budget
Nederland runnen kost ook helemaal niets, nietwaar?
pi_20428457
quote:

[..]

Precies mijn punt.
Dus? Je kotst omdat het leven niet eerlijk is? Blame god, not us...
pi_20428458
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

maar ja, dus geen haat en woede... eerder onverschilligheid. Maar ja, als ik me zo drukz ou maken over mijn medemensen 12 uur vliegen verderop dan zou ik wel ontwikkelingswerker worden ipv op een forum anoniem te gaan zitten preken dat we heel veel om elkaar moeten geven en anderen die dat niet willen uitschelden voor asociaal.
oh goed hoor, dat is ook zo'n tactiekje. laat mijn geweten nou maar aan mij over. Ik vind het jammer dat je zo onverschillig bent. Hoe komt dat?
pi_20428541
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:38 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Nederland runnen kost ook helemaal niets, nietwaar?
Op het moment dat we de hoogste levensstandaard in de wereld hebben kunnen we naast het runnen van Nederland nog best wat meer doen .
  maandag 5 juli 2004 @ 13:41:05 #280
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20428544
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:38 schreef SCH het volgende:
Ik vind het jammer dat je zo onverschillig bent.
Volgens mij zit de onverschilligheid vooral bij jou. Flink blaten hoe slecht mensen het wel niet hebben en hoe anderen hier niets om geven, maar er zelf geen flikker aan doen.
pi_20428560
quote:
Wat voor problemen heb jij dan met asielzoekers Mikey. Ik begrijp het echt niet. Waarom moeten deze 26.000 mensen precies weg. Het argument dat er dan veel meer komen, is al ontkracht. Wat dan wel?????????????
Ontkracht? Wanneer?

Of moet ik hieruit opmaken dat je voor het terugsturen van zoveel mogelijk 'nieuwe' asielzoekers bent?
  maandag 5 juli 2004 @ 13:41:56 #282
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20428573
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:40 schreef du_ke het volgende:
Op het moment dat we de hoogste levensstandaard in de wereld hebben
Wanneer is dat? In het jaar 2200?
  maandag 5 juli 2004 @ 13:42:20 #283
3542 Gia
User under construction
pi_20428589
quote:

[..]

Lieve gia, wie heeft het over iedereen? Waarom moet een Soamlisch jongetje van 11 dat uitstekend Nederlands spreekt en zijn ouders heeft verloren en hier vriendjes en vriendinnetjes heeft, perse terug???
Hoe is hij hier gekomen? Met wie?
pi_20428611
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:41 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Wanneer is dat? In het jaar 2200?
Ik gaf een reactie op een post van Gia .

En bijzonder ver zitten we er trouwens niet eens van af hoor .
pi_20428628
quote:

[..]

oh goed hoor, dat is ook zo'n tactiekje. laat mijn geweten nou maar aan mij over. Ik vind het jammer dat je zo onverschillig bent. Hoe komt dat?
Tja, je kunt onverschillig zijn en weinig doen, of je het heel erg aantrekken en nog steeds geen ene flikker betekenen voor mensen aan de andere kant van de wereld.
pi_20428668
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Ontkracht? Wanneer?

Of moet ik hieruit opmaken dat je voor het terugsturen van zoveel mogelijk 'nieuwe' asielzoekers bent?
Er komen nog nauwelijks asielzoekers in door de nieuwe wetgeving.
pi_20428695
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe is hij hier gekomen? Met wie?
Met zijn oma. En zo zijn er tallozen. Maar je wist nog niet voldoende????
Ik dacht dat je moeder was joh.
pi_20428714
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, je kunt onverschillig zijn en weinig doen, of je het heel erg aantrekken en nog steeds geen ene flikker betekenen voor mensen aan de andere kant van de wereld.
Dat kan inderdaad

Je kan ook wel iets doen
  maandag 5 juli 2004 @ 13:49:12 #289
3542 Gia
User under construction
pi_20428870
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Met zijn oma. En zo zijn er tallozen. Maar je wist nog niet voldoende????
Ik dacht dat je moeder was joh.
Waar trek je de grens. Bij wat het zieligst is? Een jochie zonder ouders, ocharme. Een vrouw die man en kinderen verloren heeft, ocharme. Ze hebben allemaal wel een heel zielig verhaal. We kunnen nu eenmaal niet ieder zielig mens uit de wereld in Nederland laten wonen.

En ik heb al vaker in discussies als deze gesteld dat er best uitzonderingen mogen zijn. Een asielzoeker die hier al zolang woont dat zijn kinderen niet eens de eigen taal kennen en dus in feite niet zonder meer hun leven kunnen vervolgen in het eigen land zoals in dat land normaal is, mag van mij hier blijven.
pi_20428896
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad

Je kan ook wel iets doen
Ach, stort af toe wel 's wat. Net zoals de het-morele-gelijk-hebben-denkende zooi, alhoewel de meesten naar alle waarschijnlijkheid zelfs dat niet eens doen.
  maandag 5 juli 2004 @ 13:50:25 #291
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20428933
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:49 schreef Gia het volgende:
Waar trek je de grens. Bij wat het zieligst is? Een jochie zonder ouders, ocharme. Een vrouw die man en kinderen verloren heeft, ocharme. Ze hebben allemaal wel een heel zielig verhaal. We kunnen nu eenmaal niet ieder zielig mens uit de wereld in Nederland laten wonen.
Nee, niet iedereen, maar minder dan zesentwintigduizend moet makkelijk kunnen.
quote:
En ik heb al vaker in discussies als deze gesteld dat er best uitzonderingen mogen zijn. Een asielzoeker die hier al zolang woont dat zijn kinderen niet eens de eigen taal kennen en dus in feite niet zonder meer hun leven kunnen vervolgen in het eigen land zoals in dat land normaal is, mag van mij hier blijven.
Waar trek je de grens. Bij wat het zieligst is?
1 kernfysicus
  maandag 5 juli 2004 @ 13:57:40 #292
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20429226
quote:

[..]

ga dan ook niet oordelen over anderen. Uiteindelijk doen we praktisch evenveel voor onze minder bedeelde medemens, ik ga er alleen niet omheen draaien en ik verwacht ook niet van anderen dat ze dat wel doen...

Kijk als jij zo begaan bent met anderen, fine by me. Alleen komt het erg over alsof je een priester bent die seks voor/buiten het huwelijk afkeurt en vervolgens een klein kind ligt te douwen in een achterkamertje
[..]
pi_20429229
Waarom niet alle 26.000 Gia?
  maandag 5 juli 2004 @ 13:59:17 #294
3542 Gia
User under construction
pi_20429302
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:50 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Nee, niet iedereen, maar minder dan zesentwintigduizend moet makkelijk kunnen.
[..]

Waar trek je de grens. Bij wat het zieligst is?
Nee, bij bepaalde criteria. Hoe lang zijn ze hier, hoeveel jaar zijn de kinderen al hier naar school gegaan en kunnen die nog wel hun leven oppakken in het eigen land.

Kijk een kind dat hier van zijn 4 tot zijn 12de naar school is geweest, heeft helemaal geen onderwijs gehad in het eigen land, wat daar dan ook aan onderwijs moge zijn. Hij heeft daar een grote achterstand, terwijl hij hier in principe gewoon door kan gaan naar het m.o. In zo'n geval is het ook nog eens de fout van de regering dat dit gezin al zolang hier is. Dat vind ik wel een uitzondering waard.

Maar een man en vrouw die hier volwassen aankomen, onmiddellijk drie kinderen op de wereld schoppen en hier 6 jaar wachten, kunnen feitelijk gewoon naar huis. De kinderen zijn nog zo klein dat ze het onderwijs in eigen land nog makkelijk kunnen oppakken.

M.a.w. gewoon kijken naar wat verstandig is. Ik ga ook niet verhuizen naar bijvoorbeeld frankrijk nu mijn oudste 12 is. Hij moet nu naar de middelbare school en kent geen woord frans, behalve piscine. Lijkt me niet verstandig, dus.
Was hij nu pas 6, of zelfs 8, dan had dat nog best gekund.

Zo zie ik dat ook met vluchtelingen. Als ze kunnen aarden in Nederland, kunnen ze ook wel aarden in het eigen land. Is het er veilig, dan kunnen ze gewoon naar huis.
  maandag 5 juli 2004 @ 13:59:17 #295
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20429303
oh nee, niet weer het minderjarige-zielige-asielzoekertje-in-de-taxi-van-het-TV-programma-Taxi-discussie
[..]
  maandag 5 juli 2004 @ 14:00:42 #296
3542 Gia
User under construction
pi_20429375
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:57 schreef SCH het volgende:
Waarom niet alle 26.000 Gia?
Wat! Uitzetten? Of laten blijven?
pi_20429441
quote:
Op maandag 5 juli 2004 14:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat! Uitzetten? Of laten blijven?
Laten blijven. Mensen die onder de oude regeling vallen, vaak jaren in de procedure hebben gezeten en nu alsnog weg moeten. De nieuwe asielregels zijn heel snel, er komen nauwelijks nog mensen bij dus het heeft geen precedentwerking.
  maandag 5 juli 2004 @ 14:04:33 #298
3904 Koos Voos
teringhond
pi_20429519
En de grootste fan van Rita is natuurlijk SCH.. tel zijn aantal posts maar in dit topic....
pi_20429580
quote:
Op maandag 5 juli 2004 14:04 schreef Koos Voos het volgende:
En de grootste fan van Rita is natuurlijk SCH.. tel zijn aantal posts maar in dit topic....
Ik heb bij iedere post met ketchup gegooid hoor. Dag flamende koos
  maandag 5 juli 2004 @ 14:07:05 #300
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20429605
quote:
Op maandag 5 juli 2004 14:04 schreef Koos Voos het volgende:
Jij zal dan wel een groot voorstander zijn van Turkije in de EU!
1 kernfysicus
  maandag 5 juli 2004 @ 14:08:09 #301
3542 Gia
User under construction
pi_20429639
quote:
Op maandag 5 juli 2004 14:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Laten blijven. Mensen die onder de oude regeling vallen, vaak jaren in de procedure hebben gezeten en nu alsnog weg moeten. De nieuwe asielregels zijn heel snel, er komen nauwelijks nog mensen bij dus het heeft geen precedentwerking.
Ik vind mensen die gewend zijn aan het leven in het eigen land of nog jong genoeg zijn om daar aan te wennen, en hier uitgeprocedeerd zijn, gewoon terug kunnen. Niks zieligs aan.

Voor kinderen die hier al te lang wonen en te oud zijn om nog in het eigen land te wennen, mag w.m.b. een uitzondering gemaakt worden. (En dus dan ook voor diens ouders)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')