ik weet nog steeds niet wat ik daaraan kan doen! tips zijn welkomquote:op donderdag 1 juli 2004 23:05 schreef zoefff het volgende:
jammer trouwens dat je nog niets aan dat verschuivende plaatje in firefox hebt gedaan..
moet je ff op irc #dig komenquote:op vrijdag 2 juli 2004 11:02 schreef christine het volgende:
[..]
ik weet nog steeds niet wat ik daaraan kan doen! tips zijn welkom
heb ik nu geen tijd voorquote:op vrijdag 2 juli 2004 11:04 schreef marty26 het volgende:
moet je ff op irc #dig komen
quote:hi there,
mijn baby site, is alweer een tijdje veranderd (maand of 4 nu..)
wilde hem weer eens voor een site check sturen. zoals jullie wel begrijpen is de site nooit af.
wekelijks foto's toevoegen, en dagelijk (ahum) in de blog schrijven.
het is dus een site over mijn zoontje, wesley. het is niet echt een standaard baby site, maar meer mijn smaak. opbouw van de site is html, php, css en jscript.
adres is http://www.ukkienet.com
in opera ook nietquote:op zaterdag 3 juli 2004 21:19 schreef dwork het volgende:
ik vind u erg strak er uit zien, heb geen aan of opmerkingen er over.
-edit-
toch wel iets, in fire fox is de pagina niet gecentreerd en in ie wel.
het menu schijnt dus ook niet te werken in firefox, netscape en oprahquote:op vrijdag 2 juli 2004 11:02 schreef christine het volgende:
ik weet nog steeds niet wat ik daaraan kan doen! tips zijn welkom
meestal als de website door de validatie van w3c heen komen, ondersteunen de brouwsers de pagina wel.quote:op zondag 4 juli 2004 21:07 schreef christine het volgende:
[..]
het menu schijnt dus ook niet te werken in firefox, netscape en oprah
ik heb hier echt geen ervaring mee... dus tips? of kan ik beter zelf die browsers installeren en dan net zo lang klooien tot het wel werkt? ofzo?
dat is een handice site! ik heb een aantal errors weg kunnen halen, maar kan nog steeds niet alles oplossen. hij zegt dat al die <div>'s niet mogen, maar anders kan ik het menu niet aan de praat krijgen... het is ook een heel ingewikkeld javascript waar ik eigenlijk geen verstand van heb.quote:op zondag 4 juli 2004 21:17 schreef dwork het volgende:
[..]
meestal als de website door de validatie van w3c heen komen, ondersteunen de brouwsers de pagina wel.
de doctype is niet ingesteld, denk dat je dat eerst moet doen. en van daaruit kan je verder werken.quote:op maandag 5 juli 2004 12:28 schreef christine het volgende:
[..]
dat is een handice site! ik heb een aantal errors weg kunnen halen, maar kan nog steeds niet alles oplossen. hij zegt dat al die <div>'s niet mogen, maar anders kan ik het menu niet aan de praat krijgen... het is ook een heel ingewikkeld javascript waar ik eigenlijk geen verstand van heb.
het gaat om de site www.marcuskerk-denhaag.nl ik ga nu zelf firefox installeren om te zien wat er nu precies mis gaat. tips om het aan te passen zijn nog altijd welkom. ook iemand die mij kan vertellen waarom de uitklapmenu's niet meer automatisch inklappen.
menutje werkt hier uitstekend met mozilla firefoxquote:op woensdag 7 juli 2004 10:13 schreef achterop23 het volgende:
ik gebruik zelf ie 6.
maar werkt mijn site ook goed in andere browsers?
bijvoorbeeld safari, netscape etc.
het gaat dan vooral om het flash menu aan de linkerkant.
http://home.tiscali.nl/fietsvakantie
ik denk dat het ligt aan het max aantal connecties per ?! nogwattus!quote:microsoft ole db provider for odbc drivers error '80004005'
[microsoft][odbc microsoft access driver] the microsoft jet database engine stopped the process because you and another user are attempting to change the same data at the same time.
/kennisbank/dynavatar/includes/lib.asp, line 205
ja en dat ondersteunt mijn hoster dus niet.quote:op woensdag 7 juli 2004 12:56 schreef chandler het volgende:
hoezo je hoster? mijn hoster doet dat ook niet; ik schrijf zelf error triggerszodat wanneer ik een mysql error heb ik gelijk een functie aanroep en eventueel het script afbreek...
iemand?quote:op zaterdag 3 juli 2004 18:11 schreef dwork het volgende:
hi there,
mijn baby site, is alweer een tijdje veranderd (maand of 4 nu..)
wilde hem weer eens voor een site check sturen. zoals jullie wel begrijpen is de site nooit af.
wekelijks foto's toevoegen, en dagelijk (ahum) in de blog schrijven.
het is dus een site over mijn zoontje, wesley. het is niet echt een standaard baby site, maar meer mijn smaak. opbouw van de site is html, php, css en jscript.
adres is http://www.ukkienet.com
mooie sitequote:op zondag 11 juli 2004 12:13 schreef dwork het volgende:
[..]
iemand?
had al gereageerd in het andere 30e topic, wat ik net ff een uur te laat geopend hadquote:op zondag 11 juli 2004 12:13 schreef dwork het volgende:
[..]
iemand?
quote:
dat zag ik, maar ik heb er weinig over te zeggen
het design spreekt me erg aan, en leest lekker, valt gewoon niets over te zeggen.
een klein minpuntje vind ik dat de knopjes bovenaan (home/blog/album/enz) een pixel breder worden onmouseover, als het simpel is, zou ik zorgen dat ze even breed blijven. maar dit is echt gemierenneuk hoor
volgens mij kan je gewoon heel makkelijk "padding: 5px;" aan je plaatje toevoegen om het werkend, en valid te krijgen.quote:op zondag 11 juli 2004 12:44 schreef dwork het volgende:
thanx, zal het proberen had het al eerder geprobeerd maar toen kwam ie niet door de validator heen.
thanx, dat had ik idd nodigquote:op maandag 12 juli 2004 21:21 schreef zoefff het volgende:
[..]
volgens mij kan je gewoon heel makkelijk "padding: 5px;" aan je plaatje toevoegen om het werkend, en valid te krijgen.
check voorbeeld @ http://zoefff.gotdns.com/testplaatje.htm (offline als ik lig te tukken).
let niet op het plaatje, dat was het enige wat ik zou gauw in mn htdocs kon vinden![]()
dan sluit het beter aan aan de linker kantquote:padding-left: 0px;
padding-right: 5px;
padding-top: 5px;
padding-bottom: 5px;
maak je achtergrond zweart zodat bij het laden geen wit is maar zwart..quote:op dinsdag 13 juli 2004 23:46 schreef crn het volgende:
dit is onze nieuwe website: www.excessum.nl
reacties please
koste me 1 a 2 secs voor de 1 page.... (netjes!)quote:op donderdag 15 juli 2004 07:41 schreef gtd het volgende:
graag wil ik weten of mijn website een goede inlaad tijd heeft bij jullie
www.deduppies.nl
als je op in de maak klikt kom je op de tweede pagina het gaat met name om die pagina omdat ik die als template wil gebruiken.
thnx![]()
zou je nog even willen replyen op mijn zegje?quote:op dinsdag 20 juli 2004 15:37 schreef leujel het volgende:
ik ben sinds enige (lees hele lange tijd) in mijn vrije tijd bezig met de site van de stichting huttenbouw alphen aan den rijn. nou was mijn vraag wat jullie hiervan vinden, en of jullie nog ergens fouten tegen komen. ik kom nu zelf namelijk na lange tijd niets meer tegen, maar misschien dat ik ergens overheen kijk.....
de hele site is gemaakt met php en een cms erachter (alles zelf gescript) die ook de menu's aansturen.
het adres waar de site te bekijken is, is (hoe toepasselijk) http://www.huttenbouw.nl
quote:zou wel het logo bovenin zo maken, en/of de code eromheen,
dat de breedte van de pagina niet 'fixed' is snapje, ivm lowres noob users
of users zoals ik, die niet echt graag websites fullscreen willen bekijken
verder ziet het er wel nice uit![]()
ja klopt, daardoor merkte ik dat hij dicht was... ik vind dat je wel gelijk hebt, ik heb er tijdens het maken geen rekening mee gehouden dat er nog mensen op 800 x 600 werken (ik werk zelf op 1280 x 1024). eigenlijk een best wel stomme fout.. en moet het ook nog wel oplossen, alleen was dat is den beginnen niet mijn grootste probleem (zaten nog wat grote scriptfouten in die nu eindelijk opgelost zijn)quote:op dinsdag 20 juli 2004 15:41 schreef johnneman het volgende:
[..]
zou je nog even willen replyen op mijn zegje?
je topicje ging namelijk dicht ja, ben benieuwd of je t met me eens bent..
[..]
iemand nog tips over deze site??quote:op dinsdag 20 juli 2004 15:37 schreef leujel het volgende:
ik ben sinds enige (lees hele lange tijd) in mijn vrije tijd bezig met de site van de stichting huttenbouw alphen aan den rijn. nou was mijn vraag wat jullie hiervan vinden, en of jullie nog ergens fouten tegen komen. ik kom nu zelf namelijk na lange tijd niets meer tegen, maar misschien dat ik ergens overheen kijk.....
de hele site is gemaakt met php en een cms erachter (alles zelf gescript) die ook de menu's aansturen.
het adres waar de site te bekijken is, is (hoe toepasselijk) http://www.huttenbouw.nl
*klik*quote:op woensdag 21 juli 2004 09:40 schreef leujel het volgende:
[..]
iemand nog tips over deze site??
ik moet in de header idd nog wat meer doen om wat te breken. had zelf ook al dat idee, maar moet nog even kijken wat ik daarmee kan.quote:op woensdag 21 juli 2004 10:27 schreef roönaän het volgende:
[..]
*klik*
doe het stapsgewijs:
header
...
klopt, is een foutje in mijn loop (had ik nog niet gezienquote:hoofdmenu
ik zou de eerste '|' weghalen. daarnaast zou ik het actieve item highligten.
is een goede, het kopje zal ik in een leeg submenu weg laten.quote:submenu
gewoon weghalen als er niets instaat. heb de neiging om op die piraat te klikken omdat ik denk dat daar een subitem achter zit /n00bmodus.
ik zal voor deze signature wat anders verzinnen ja. op zich hoeft mijn naam er ook niet zo nodig bij....quote:signature
de onderkant van de pagina vind ik niet mooi. kan door het gebrek aan symetrie liggen, die je toch probeert te benadrukken door die ::..//\\..::
het gastenboek is idd nu heel erg kaal en valt buiten het ontwerp van de site... moet daar nog even naar kijken (het gastenboek is al gemaakt voordat de site gemaakt was, dit is nog steeds datzelfde uiterlijk...)quote:gastenboek
stijl komt niet echt overeen met de algemene website. misschien dat daar nog wat aan te doen is.
als er geen homepage is opgegeven zie je toch een dikke blauwe balk; misschien is het mooier om met icoontjes te werken? een huisje aan de rechterkant van de datum/naam balk ofzo?
ook het invoerscherm voor nieuwe reacties breekt erg met de rest van de layout. plotseling zijn er stippellijntjes die verder nergens terugkomen. misschien moet je ook aangeven dat alle velden met een * verplicht zijn. (is op zich wel obvious, maar toch). de buttons zien er niet uit als buttons, omdat je ze dezelfde grafische opmaak hebt gegeven als aan de invoervelden. dit kan verwarrend zijn.
wat betreft de teksten op de site die zijn verzonnen door de voorzitter zoals hij ze wou hebben. hij heeft ze zelf ook ingevoerd, dus wie ben ik om dat te veranderen...quote:home
"op deze site gaan wij als stichting u proberen te laten zien wat wij doen voor de alphense jeugd in die ene week per jaar. " --> ik denk dat daarom de mensen ook naar de site komen....
persoonlijk zou ik op zo'n eerste pagina een andere layout gebruiken dan op de overige pagina's. eentje waar bijvoorbeeld het laatste nieuws naar voren komen en misschien wat foto's.
zodra er toepasselijke foto's zijn die bij de nieuwsberichten horen worden deze bij het nieuws gezet als thumbnails, we hebbne gewoonweg nog geen (goede) foto'squote:nieuws
ondanks dat er maar weinig nieuws is: misschien toch bovenaan een lijstje met de laatste tien berichten en daaronder dan alle nieuwsberichten. tevens zou ik proberen de berichten wat op te leuken met foto's en of toepasselijke afbeeldingen. een kader om elk nieuwsbericht of een visuele afscheiding tussen de berichten verhoogt de leesbaarheid. daarnaast is misschien een "terug naar boven" link bij de oudere berichten een idee. en de mogelijkheid om een nieuwsbericht als "printversie" te laten popuppen/weergeven.
de foto pagina is al klaar. in het submenu kan je zien dat er 2 knoppen zijn, die van 2003 en de voorbereidingen.quote:foto's
heb je al enig idee hoe het er uit komt te zien? misschien dat je alvast een lege layout kunt maken met hoe de foto's geordend worden. wordt het een echte gallery met thumbnails? of wordt het meer een gastenboek achtig iets, met vele foto's onder elkaar met een tekstje?
voor de inhoud van de teksten, zie home.quote:vrijwilligers
woorden als "neem contact op" "voorzitter" "secretariaat" en "contactpagina" kan je vanwege dit medium toch misschien hyperlinks van maken naar pagina's met meer info. scheelt de bezoekers toch weer nadenken als ze lezen "adressen en telefoonnummers staan op de contactpagina." dat dan contactpagina gelinkt is.
de jaren is idd handiger andersom geordent. is ook leuker. wat betreft foto's van de jaren.. die zijn er helaas niet meer wegens wat water en brandschadequote:geschiedenis
misschien dat er op de eerste pagina enkel mooie anekdotes kunnen worden geplaatst, wat mooie foto's. sowieso ontbreekt er veel grafisch materiaal bij de verschillende jaren.
persoonlijk zou ik de jaren precies andersom ordenen. voor nieuwe deelnemers is het denk ik belangrijker om te weten wat er de laatste jaren allemaal standaard is, ipv wat er 30 jaar geleden gebeurde.
verder is er - behalve gebruik te maken van het bovenste menu - geen manier om terug te komen naar de begin pagina van geschiedenis.
op die eerste pagina kan je misschien ook die kalender plaatsen. dat is ook wel mooi denk ik.
deze sponsors worden automatisch uit een database gehaald met alle sponsors, vanaf een bepaald bedrag (bepaald door het bestuur) wordt er een logo bij gezet. misschien moet he bedrag dan eens verlaagd worden.quote:sponsors
deze pagina zou ik vanuit herkenbaarheid en reclamedoeleinden laten bestaan uit logo's. dit levert voor de sponsors meer sponsoring op dan zo'n lijst namen die de gemiddelde bezoeker toch niet gaat lezen. als er logo's staan heb je in één oogopslag toch een idee wie er meedoet, zelfs als je niet echt op zoek was om dat te komen te weten
idd even een webformuliertje, van spam heb ik nog geen last gehad, maar ben sinds kort toch bezig met de gd library, dus zal er grafische adressen van makenquote:contact
hier een webformulier inbouwen.
de emailadressen vanwege spam omzetten naar grafische afbeeldingen. of in de source omzetten naar enz.
quote:route
mja, dit is meer een plattegrond dan een route.
misschien toch eens een routetekst erbij verzinnen vanuit de richtingen van de verschillende omliggende dorpen/steden. voor alphers zal het wel te vinden zijn, maar voor de mensen die minder bekend zijn heb je helemaal niets aan deze pagina. het is ook een kleine moeite om het adres hier te vermelden ipv terug te verwijzen naar de contactpagina.
misschien dat je zelfs een popup kan laten generen naar de anwb routeplanner waarbij jouw adres al als bestemming is ingevuld.
tyfus, schrok me de tering toen dat achtergrondgeluid aan ging.quote:op zaterdag 24 juli 2004 11:08 schreef guzzman het volgende:
hey,
sinds 10 weken heb ik een site, deze gaat over een friendly league, van het spel hattrick. misschien wel bekend. het is de tweede site die ik gemaakt heb. (de eerste was dezelfde site maar zeer slecht). ik heb hem gemaakt met ps en het kladblok.
de derde editie van onze league zit er nu op. en heb ik wat tijd om dingen te gaan veranderen. wat vinden jullie van de layout/kleuren/inhoud etc.
grt,
http://www.doeveleague.nl.tt
idd, krijg het er niet zachter op. maar die ene pagina is over twee weken weer weg.quote:op zaterdag 24 juli 2004 11:37 schreef e.r.w.i.n het volgende:
[..]
tyfus, schrok me de tering toen dat achtergrondgeluid aan ging.
ik heb 'm meteen weggeklikt toen ik msg- en inputboxjes kreeg. gebruik die dingen a.u.b alleen voor foutmeldingen. niet voor nieuwsfeitjesquote:op zaterdag 24 juli 2004 12:06 schreef guzzman het volgende:
[..]
idd, krijg het er niet zachter op. maar die ene pagina is over twee weken weer weg.
dat een site geen php gebruitk zegt helemaal niets over de site zelf.quote:op vrijdag 23 juli 2004 20:20 schreef #ANONIEM het volgende:
mijn site
dat kan eigenlijk niet meer hoor, heden ten dagen.quote:deze website kan het beste worden bekeken
met een schermresolutie van 1024 x 768
tweede (!) doorway page doet het niet in firefox, en da's jammer, want de eigenlijke site ( http://www.geocities.com/doeve2004/index1.html ) doet het wel gewoon.quote:
quote:op zaterdag 24 juli 2004 13:33 schreef sop het volgende:
je intro pagina: zoek een fatsoenlijke host. dit is niet vooruit te branden. stel een lettertype in, nu krijgen de meeste mensen times new roman, wat gewoon lelijk is.
als je naar de html code had gekeken had je gezien dat ik juist al een lettertype had ingesteld namelijk times new roman omdat ik dat zelf wel mooi vind. en welke 'fatsoenlijke' gratis host had jij in gedachten? of versta jij onder een fatsoenlijke host een host waar je geld aan moet besteden want daar heb ik namelijk geen belang bij... daarnaast heb ik ook al gezegd dat het voor mijn vrienden en kennisen was dus daarvoor lijkt me deze site goed genoeg... maar welke host zou jij voorstellen?
dat kan eigenlijk niet meer hoor, heden ten dagen.
waarom kan dat niet meer heden ten dage?
even terug over je host. het zou zomaar kunnen dat het niet aan je host ligt.
het plaatje: http://grootegaster.spymac.net/achtergrond16.bmp
is 293.02 kb groot.teneerste kun je hetzelfde bereiken met een jpg van 1kb (dat is een factor 300 groter) en ten tweede hoef je voor een zwarte achtergrond geen plaatje te gebruiken.
al je plaatjes zijn in bmp formaat.
dat van die achtergrond is inderdaad onnodig, dat van die andere plaatjes heb ik expres in bmp formaat gedaan zodat het lettertype zich niet mengt met de omgeving (van bijvoorbeeld de knop zelf). ik heb dat in .jpg geprobeerd maar vind dat het dan teveel in elkaar mengt en vind het dan minder mooi.
ik ga nog wel even door. chrystal button .... ik zou het wegflikkeren, want die buttons zien er echt niet uit. ik heb de rechterkant speciaal vrijgemaakt (35% ruimte)... zodra je je pagina niet als 1024*768 gebruikt is heel je layout verneukt.
knoppen zal ik wel aanpassen. en ik moet het nog aanpassen voor andere resoluties daarom staat ook in de index dat die het beste zo bekeken kan worden... heb ik wel rekening mee gehouden maar moet ik nog aanpassen. dan moet ik sowieso ook weer scrollbalken gebruiken bijvoorbeeld.
m.a.w. het ziet er niet uit en het zit slecht in elkaar. de gemiddelde cu2 pagina ziet er beter uit. sorry.
opbouwende kritiek?maar oke laat maar zo'n gemiddelde cu2 pagina zien dan
![]()
volgende keer niet inde quote zelf antwoorden want dan kan ik geen reactie geven op je commentaar.quote:op zaterdag 24 juli 2004 14:32 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
een gratis host is niet per definitie slecht hoor. er is een topic over hier in fok over verschillende gratis hosts. verdre zit er gegarandeerd wel een stukje webruimte bij je inbelabbo/adsl/kabel of je ook hebt.quote:op zaterdag 24 juli 2004 13:33 schreef sop het volgende:
je intro pagina: zoek een fatsoenlijke host. dit is niet vooruit te branden. stel een lettertype in, nu krijgen de meeste mensen times new roman, wat gewoon lelijk is.
als je naar de html code had gekeken had je gezien dat ik juist al een lettertype had ingesteld namelijk times new roman omdat ik dat zelf wel mooi vind. en welke 'fatsoenlijke' gratis host had jij in gedachten? of versta jij onder een fatsoenlijke host een host waar je geld aan moet besteden want daar heb ik namelijk geen belang bij... daarnaast heb ik ook al gezegd dat het voor mijn vrienden en kennisen was dus daarvoor lijkt me deze site goed genoeg... maar welke host zou jij voorstellen?
tegenwoordig zijn de resoluties tussen de 800x600 en hoger standaard en zal je rekening hier mee moeten houden. zeg nu zelf, vind je het professioneel staan als dat er staat? ik in ieder geval niet.quote:dat kan eigenlijk niet meer hoor, heden ten dagen.
waarom kan dat niet meer heden ten dage?
als je het goed doet mengt het er niet in. gebruik een fastsoenlijk programma zoals photoshop, paintshop pro, fireworks. raad bmp files echt dringend af!quote:even terug over je host. het zou zomaar kunnen dat het niet aan je host ligt.
het plaatje: http://grootegaster.spymac.net/achtergrond16.bmp
is 293.02 kb groot. teneerste kun je hetzelfde bereiken met een jpg van 1kb (dat is een factor 300 groter) en ten tweede hoef je voor een zwarte achtergrond geen plaatje te gebruiken.
al je plaatjes zijn in bmp formaat.
dat van die achtergrond is inderdaad onnodig, dat van die andere plaatjes heb ik expres in bmp formaat gedaan zodat het lettertype zich niet mengt met de omgeving (van bijvoorbeeld de knop zelf). ik heb dat in .jpg geprobeerd maar vind dat het dan teveel in elkaar mengt en vind het dan minder mooi.
stel een vaste breedte in van je pagina, zodat deze goed te bekijken is op 800x600. en laat die "lose" ruimte van 35% voor wat het is. is denk ik een stuk gemakkelijker zeker om mee te beginnen.quote:ik ga nog wel even door. chrystal button .... ik zou het wegflikkeren, want die buttons zien er echt niet uit. ik heb de rechterkant speciaal vrijgemaakt (35% ruimte)... zodra je je pagina niet als 1024*768 gebruikt is heel je layout verneukt.
knoppen zal ik wel aanpassen. en ik moet het nog aanpassen voor andere resoluties daarom staat ook in de index dat die het beste zo bekeken kan worden... heb ik wel rekening mee gehouden maar moet ik nog aanpassen. dan moet ik sowieso ook weer scrollbalken gebruiken bijvoorbeeld.
vind het idd niet een erg aantrekkelijke site. probeer is een ontwerp op papier te maken? surf rond en doe ideeėn op. wat je eindelijke ermee doet is toch aan jou.quote:m.a.w. het ziet er niet uit en het zit slecht in elkaar. de gemiddelde cu2 pagina ziet er beter uit. sorry.
opbouwende kritiek? maar oke laat maar zo'n gemiddelde cu2 pagina zien dan
met de snelheid vind ik het wel meevallen, ben ze trager tegengekomen op home servers.quote:op zaterdag 24 juli 2004 15:14 schreef slindenau het volgende:
...
ik dacht:quote:op zaterdag 24 juli 2004 13:38 schreef hr15 het volgende:
ik wilde hem qua looks zo simpel mogelijk houden, en dat is volgens mij wel aardig gelukt...
http://gmt.student.hro.nl/~0755406
intro: ziet er wel leuk uit, alleen slecht geknipte muziek. je moet er nog een secondentje afknippen zodat de muziek die ff rustig wordt niet meer opnieuw begint. als je snapt wat ik bedoel.quote:op zaterdag 24 juli 2004 11:08 schreef guzzman het volgende:
hey,
sinds 10 weken heb ik een site, deze gaat over een friendly league, van het spel hattrick. misschien wel bekend. het is de tweede site die ik gemaakt heb. (de eerste was dezelfde site maar zeer slecht). ik heb hem gemaakt met ps en het kladblok.
de derde editie van onze league zit er nu op. en heb ik wat tijd om dingen te gaan veranderen. wat vinden jullie van de layout/kleuren/inhoud etc.
grt,
http://www.doeveleague.nl.tt
misschien iets gaan doen met het menu, vind het beetje kaal. als je de logica bekijkt van de kleurverandering in het menu met de mouseover, valt de kleur van portfolio er een beetje buiten voor mijn gevoel. die van actueel vind ik te licht, dit komt doordat de andree drie een donkerder zijn dan de mouseout.quote:op vrijdag 23 juli 2004 23:36 schreef ddz het volgende:
opbouwende kritiek is altijd welkom: giesing.nl.
een portfolio-site, die qua techniek vrij eenvoudig is; de nadruk heeft meer op de look gelegen
die links kan ik niet anders dan zo zetten in css, omdat de waarden van die kleuren in een database staan, en ze zijn dus toevallig hetzelfde, maar bij een andere configuratie kunnen ze bijvoorbeeld verschillend zijnquote:op zaterdag 24 juli 2004 16:21 schreef jagermaster het volgende:
[..]
met de snelheid vind ik het wel meevallen, ben ze trager tegengekomen op home servers.
s........@home.nl je zit te wachten op spam?
zou ervoor kiezen een apart css te gebruiken in plaats van in de head te zetten.
a:visited{color: #003399;text-decoration: none}
a:active{color: #003399;text-decoration: none}
a:link{color: #003399;text-decoration: none}
kan korter:
a:visited , a:active, a:link {color: #003399; text-decoration: none;}
je hebt die blauwe blak wara in staat : welkom bezoeker....
je kan zien dat de j , tegen het zwarte randje aanzitten eronder, vind ik persoonlijk nie zo mooi.
in de bovenbalk waar groot welkom staat, zie ik naast welkom een plaatje maar kan niet zien wat het is, misschien iets meer zichtbaar van laten maken?
verder ziet het er wel goed uit!
hier kan ik wat mee. laatste puntje wat je noemt: beetje verkeerd gecopy-paste in golive, waardoor er idd. 2x multi-mediavormgeving staat. lullig foutje, heb het meteen verbeterdquote:op zaterdag 24 juli 2004 16:42 schreef jagermaster het volgende:
[..]
misschien iets gaan doen met het menu, vind het beetje kaal. als je de logica bekijkt van de kleurverandering in het menu met de mouseover, valt de kleur van portfolio er een beetje buiten voor mijn gevoel. die van actueel vind ik te licht, dit komt doordat de andree drie een donkerder zijn dan de mouseout.
zou je portfolio ook ff bekijken en om chronologische volgorde zetten. electrotechniek moet volgens mij 1 plaatsje naar beneden. verder van 1999-2003 twee verschillende opleidingen tegelijk gedaan van mulitmediavormgeving?? klinkt een beetje vreemd in mijn oren. verder wel een leuke site.
heb je je site al eens bekeken in een andere browser dan internet explorer? alles zit goed, maar vanaf dat je de portfolio pagina bezocht hebt, is het inhoud venster enorm hoog en staat de navigatie ergens ver buiten beeld.quote:op zaterag 24 juli 2004 23:23 schreef ddz het volgende:
[..]
hier kan ik wat mee. laatste puntje wat je noemt: beetje verkeerd gecopy-paste in golive, waardoor er idd. 2x multi-mediavormgeving staat. lullig foutje, heb het meteen verbeterd![]()
lees de opquote:
(als het je eigen site dan nog is ookquote:# als je je eigen site voor het checken aanbiedt, zorg dan voor wat uitleg over die site. waar je zelf tevreden over bent en waarover juist niet.
oke, dat wist ik niet dat je het uit een db haalde. haal je het hele css sheet uit de db of alleen de waarden?quote:op zaterdag 24 juli 2004 19:36 schreef slindenau het volgende:
[..]
die links kan ik niet anders dan zo zetten in css, omdat de waarden van die kleuren in een database staan, en ze zijn dus toevallig hetzelfde, maar bij een andere configuratie kunnen ze bijvoorbeeld verschillend zijn.
mozilla 1.5 geeft geen problemen.quote:op zondag 25 juli 2004 00:14 schreef jump het volgende:
[..]
heb je je site al eens bekeken in een andere browser dan internet explorer? alles zit goed, maar vanaf dat je de portfolio pagina bezocht hebt, is het inhoud venster enorm hoog en staat de navigatie ergens ver buiten beeld.
getest in firefox 0.9.2
verder een enorm schone site, doe zo verder
leuk gedhtml't. tekeningen zijn niet mijn stijl, vind alleen dat schaakbord wel leuk! tja verder kan ik weinig mee met deze site, zie niet wat je er mee zou willen, dus misschien meer uitleg?quote:
waarom zie je niet wat ik er mee zou willen? wat zou je uverhaubt met een site willen?quote:op maandag 26 juli 2004 02:04 schreef jagermaster het volgende:
[..]
leuk gedhtml't. tekeningen zijn niet mijn stijl, vind alleen dat schaakbord wel leuk! tja verder kan ik weinig mee met deze site, zie niet wat je er mee zou willen, dus misschien meer uitleg?
dat mag!quote:op maandag 26 juli 2004 08:54 schreef christine het volgende:
[..]
ik vind het nog steeds niks.
alleen de waarden:quote:op maandag 26 juli 2004 01:55 schreef jagermaster het volgende:
[..]
oke, dat wist ik niet dat je het uit een db haalde. haal je het hele css sheet uit de db of alleen de waarden?
quote://...
function loadconfig()
{
if($_session["user_id"] == "0")
{
$sql = "select * from config where selected = 1";
$result = mysql_fetch_array( query( $sql ) );
$config = $result;
$sql = "select bestand from layout where id=".$config["layout_id"];
$record = mysql_fetch_array(query($sql));
$config["layout_bestand"] = $record["bestand"];
if ( $config["id"] == null || $config["id"] == "" )
{
$_session["message"] = "er kon geen configuratiebestand worden geladen. neem contact op met de webmaster.";
include("modules/maintenance.php");
exit;
}
if( $config["maintenance"] != "0" && $_server["remote_addr"] != '212.204.187.219' )
{
$_session["message"] = stripslashes( $config["maintenance_message"] );
exit;
}
}
else
{
//persoonlijk config?
$sql = "select config_id from users where id=".$_session["user_id"];
$record=mysql_fetch_array(query($sql));
$sql_config = "select * from config where id=".$record["config_id"];
$config = mysql_fetch_array(query($sql_config));
if( $config["maintenance"] != "0" && $_server["remote_addr"] != '212.204.187.219' )
{
$_session["message"] = stripslashes( $config["maintenance_message"] );
exit;
}
$sql = "select bestand from layout where id=".$config["layout_id"];
$record = mysql_fetch_array(query($sql));
$config["layout_bestand"] = $record["bestand"];
}
return $config;
}
//...
$config = loadconfig();
//...
a:visited {
color: <? echo $config["vlink"]; ?>;
text-decoration: none
}
a:active {
color: <? echo $config["alink"]; ?>;
}
a:link {
color: <? echo $config["link"]; ?>;
}
a:hover {
color: <? echo $config["hover"]; ?>;
}
//...
nou met een site zou je heel veel kunnen: informatie geven, reclame maken, verkopen, amuseren, en ga zo nog maar ff door.quote:op maandag 26 juli 2004 07:45 schreef haaahaha het volgende:
[..]
waarom zie je niet wat ik er mee zou willen? wat zou je uverhaubt met een site willen?
wat een opmerkelijke opmerking van je.
tnx! ga er ook is mee experimenteren.quote:op maandag 26 juli 2004 13:50 schreef slindenau het volgende:
[..]
alleen de waarden:
[..]
heb het zelf ook nog eens nagekeken, maar idd.; in mozilla 1.5 geen problemen, ook niet met opera. met firefox een klein probleempje, dwz. dat ik de site met mijn mousewheel omlaag kan scrollenquote:op maandag 26 juli 2004 01:59 schreef jagermaster het volgende:
[..]
mozilla 1.5 geeft geen problemen.
dat doe ik toch ook? ik amuseer mensen met mijn tekeningen en ik maak reclame voor mijn kunsten, alleen, mijn site is niet commercieel, dus dat zul jij er dan ook aan af zien.quote:op maandag 26 juli 2004 17:32 schreef jagermaster het volgende:
[..]
nou met een site zou je heel veel kunnen: informatie geven, reclame maken, verkopen, amuseren, en ga zo nog maar ff door.
die reclame zie ik er althans niet van af maar oke. en het is niet mijn stijl, dus daardoor zal ik waaarschijnlijk de amusement er niet van zien.quote:op maandag 26 juli 2004 20:24 schreef haaahaha het volgende:
[..]
dat doe ik toch ook? ik amuseer mensen met mijn tekeningen en ik maak reclame voor mijn kunsten, alleen, mijn site is niet commercieel, dus dat zul jij er dan ook aan af zien.
ik zie niet in waarom iemand niet zou snappen wat ik met die site doe...
reclame zie je er niet vanaf? het is reclame voor mezelf, van wat ik doe. uithangbord van mijn kunnen. lijkt me duidelijk genoeg.quote:op maandag 26 juli 2004 23:28 schreef jagermaster het volgende:
[..]
die reclame zie ik er althans niet van af maar oke. en het is niet mijn stijl, dus daardoor zal ik waaarschijnlijk de amusement er niet van zien.
een site hoeft voor mij niet perse commercieel te zijn wil het een doel hebben!
als je een paar plaatjes op een site zet, zegt het niet meteen dat het persé van jou is. kan ook wel een paar leuke plaatje op een webiste zetten met een domeinnaampje erop, maar dat zegt toch niets?quote:op dinsdag 27 juli 2004 00:39 schreef haaahaha het volgende:
[..]
reclame zie je er niet vanaf? het is reclame voor mezelf, van wat ik doe. uithangbord van mijn kunnen. lijkt me duidelijk genoeg.
dat de site je stijl niet is is een heel ander verhaal. maar goed.
dus het is je stijl niet, plus je twijfelt eraan of het mijn plaatjes zijn, en door die 2 dingen samen snap je niet helemaal wat ik met m'n sitetje wil. :squote:op dinsdag 27 juli 2004 00:59 schreef jagermaster het volgende:
[..]
als je een paar plaatjes op een site zet, zegt het niet meteen dat het persé van jou is. kan ook wel een paar leuke plaatje op een webiste zetten met een domeinnaampje erop, maar dat zegt toch niets?
nee idd. je weet wel hoe een willekeurige bezoeker misschien jou site zou kunnen zien uit zijn/haar ogen.quote:op dinsdag 27 juli 2004 01:06 schreef haaahaha het volgende:
[..]
dus het is je stijl niet, plus je twijfelt eraan of het mijn plaatjes zijn, en door die 2 dingen samen snap je niet helemaal wat ik met m'n sitetje wil. :s
o, maar dat betekent nog niet dat die willekeurige bezoeker gelijk heeft.quote:op dinsdag 27 juli 2004 01:58 schreef jagermaster het volgende:
[..]
nee idd. je weet wel hoe een willekeurige bezoeker misschien jou site zou kunnen zien uit zijn/haar ogen.
het werkt goed en het is overzichtelijk, maar daarmee is ook alles gezegd. niet het kleinste beetje originaliteit, zeker niet in je logo. maar als het je daar niet om te doen is lijkt me dat geen probleem. in mozilla ziet het er ook goed uit. je logo wordt wel elke keer opnieuw geladen, probeer eens no-cache headers in php weg te halen.quote:op woensdag 28 juli 2004 19:02 schreef hiawatha het volgende:
http://projects.leisink.org/
niet echt een site waarvan ik zeg dat is bijzonder. had er wel een paar opmerkingen over:quote:op woensdag 28 juli 2004 19:02 schreef hiawatha het volgende:
ik heb al mijn hobby-programmeer projecten in een website opgenomen. graag jullie commentaar.
http://projects.leisink.org/
niet meer. vorige keer toen ik keek welquote:op donderdag 29 juli 2004 11:26 schreef hiawatha het volgende:
zou iemand effe willen controleren of het logo op projects.leisink.org nog steeds herlaadt bij elke klik?
thnx. er ontbrak nog iets aan mijn eigen geschreven webserver. is dus nu gefixed.quote:op donderdag 29 juli 2004 11:30 schreef jump het volgende:
[..]
niet meer. vorige keer toen ik keek wel
ik zou zowiezo je body background-color op een kleur grijs zetten die vergelijkbaar is met het background plaatje. dat scheelt in het flitsen bij het laden van een nieuwe pagina. hoewel dat flits-effect nu bijna weg is.quote:op donderdag 29 juli 2004 11:56 schreef hiawatha het volgende:
[..]
thnx. er ontbrak nog iets aan mijn eigen geschreven webserver. is dus nu gefixed.
die bert heeft echt niks te doenquote:from: bert <wertzi@kommmichmalnesuchen.de> - http://www.horoskope-y.de
mein hobby ist es gaestebuecher zu besuchen. das ist immer ganz interessant und widerspiegelt so, was die leute im internet wirklich denken.
war auch interessant bei dir ! bis zum naechsten mal. (kann leider kein englisch)
bert
blijkbaar wel.... alleen is het een beetje sneu wat ie te doen heeft.quote:op donderdag 29 juli 2004 12:05 schreef sop het volgende:
die bert heeft echt niks te doen
ik vind mooi!quote:op vrijdag 30 juli 2004 03:11 schreef leshy het volgende:
http://www.leshy.net
ik vind het een beetje standaard, vind bijvoorbeeld de achtergrond (zwart met blauw) niet mooi.quote:op vrijdag 30 juli 2004 03:11 schreef leshy het volgende:
mijn persoonlijke homepage met wat pagina's over dingen die me interesseren. hij is net deze week van mijn chello-space naar een echte webhost verhuisd, inclusief domeinnaam. al een beetje met php gestoeid, en een gastenboek in elkaar gedraaid. er moeten nog meer dingen gebeuren en toegevoegd worden, maar ik geloof dat de layout wel zo'n beetje in elkaar zit. enig commentaar is welkom
ziet er netjes uit, correcte xhtml, juiste semantiek, nette css, leuke layout.quote:op vrijdag 30 juli 2004 03:11 schreef leshy het volgende:
mijn persoonlijke homepage met wat pagina's over dingen die me interesseren. hij is net deze week van mijn chello-space naar een echte webhost verhuisd, inclusief domeinnaam. al een beetje met php gestoeid, en een gastenboek in elkaar gedraaid. er moeten nog meer dingen gebeuren en toegevoegd worden, maar ik geloof dat de layout wel zo'n beetje in elkaar zit. enig commentaar is welkom
quote:op vrijdag 30 juli 2004 08:59 schreef christine het volgende:
[..]
(ja, ja... ik ben fan van frames!).
lijkt mij nietquote:edit: hoort dit: <meta http-equiv='about' content='my design' /> op je webdesign pagina. hoort hier niet een kopje?
quote:op donderdag 29 juli 2004 11:20 schreef crashone het volgende:
http://www.pollmann.nl/
custom cms, webwinkel, search, collectie systeem, bruidslijsten systeem, (x)html, css, asp.
graag wat reacties/commentaar.
ik heb deze laten inspringen omdat het sublinks zijn binnen de pagina's waar ze in staanquote:op vrijdag 30 juli 2004 08:47 schreef e.r.w.i.n het volgende:
sitemap: waarom doen the archive - the old folks home for old news entries en quest for glory - my first ever website. inspringen?
ik wilde aanvankelijk voor een reguliere zwarte achtergrond kiezen, maar dat stond wat saai. ik heb er dus voor gekozen om het met een heel klein beetje blauw af te wisselen. de focus moet sowieso op het content-gedeelte liggen.quote:op vrijdag 30 juli 2004 08:59 schreef christine het volgende:
ik vind het een beetje standaard, vind bijvoorbeeld de achtergrond (zwart met blauw) niet mooi.
yup. misschien als ik tijd heb, dat ik de pagina nog eens vertaal, maar een pagina in twee talen tegenhouden is wel wat veel werkquote:ook vraag ik me af waarom het per sé in het engels moet? heb je veel engelstalige vrienden?
de afbeelding bovenaan is een onderdeel van het beeld cupido & psyche, de achtergrond bevat een afbeekling van het beeld van heln boyd. beiden zijn gekozen omdat ik ze mooi vondquote:om kritisch te blijven: waar slaat de engel op? heeft dat iets met jou te maken, of vond je het enkel mooi?
dat is het kopjequote:edit: hoort dit: <meta http-equiv='about' content='my design' /> op je webdesign pagina. hoort hier niet een kopje?
ziet er netjes uit. bij die trouwlijsten kreeg ik alleen net dat "inloggen" en "de trouwlijst" over elkaar heen stonden, en er geen plaatje was naar de trouwlijst (beetje vaag omschrevenquote:op vrijdag 30 juli 2004 09:17 schreef crashone het volgende:
[..]
![]()
snap ik, maar het achtergrondje dat je nu hebt ziet eruit als zo'n standaardachtergrond die elke n00b kan kiezen in een "five-minute-homepage-maker"-programma. in die context vind ik het geen mooie achtergrond, en zou ik op zoek gaan naar iets anders (of iets zelf maken?)quote:op vrijdag 30 juli 2004 11:29 schreef leshy het volgende:
ik wilde aanvankelijk voor een reguliere zwarte achtergrond kiezen, maar dat stond wat saai. ik heb er dus voor gekozen om het met een heel klein beetje blauw af te wisselen. de focus moet sowieso op het content-gedeelte liggen.
ok, ik vroeg het, omdat sommige mensen denken een pagina te moeten hebben in het engels, terwijil alleen ma en de buurvrouw erop kijken, die geen engels kunnenquote:yup. misschien als ik tijd heb, dat ik de pagina nog eens vertaal, maar een pagina in twee talen tegenhouden is wel wat veel werk
quote:op vrijdag 30 juli 2004 12:00 schreef nkjez het volgende:
http://www.s-k.nl
ik heb voor een vriend deze site gemaakt, s-k is een bedrijf dat heel veel verschillende producten gaat verkopen (dus je kan van de layout niet aflezen wat ze verkopen).
ik heb nog geen inhoud dus daar moet je niet opletten, dus vertel met wat je van de layout vind.
* geduld schone zaak enzoquote:op vrijdag 30 juli 2004 12:25 schreef nkjez het volgende:
[..]
![]()
lay-out vind ik wel mooi, maar er valt er weinig aan te tjekken aangezien er geen fuck op staat.quote:<!-- imageready slices (test16.psd) -->
quote:op vrijdag 30 juli 2004 12:25 schreef nkjez het volgende:
[..]
![]()
dank je!quote:op vrijdag 30 juli 2004 12:18 schreef christine het volgende:
[..]
ziet er netjes uit. bij die trouwlijsten kreeg ik alleen net dat "inloggen" en "de trouwlijst" over elkaar heen stonden, en er geen plaatje was naar de trouwlijst (beetje vaag omschreven) maar de tweede keer had ik dat niet.
oja, wat ik nog wilde zeggen: wat is pollman eigenlijk? dat moet op de beginpagina duidelijk worden, het liefst in een kopje. nu staat er waar de winkel in gespecialiseerd is, maar is het bijvoorbeeld een juwelier, een handelaar in antieke voorwerpen of een servieswinkel? toen ik de site zag dacht ik in eerste instantie dat het een juwelier was, dus misschien kan je dat nog wat verduidelijken.
verder top!
afgezien daarvan neemt het menu teveel ruimte in. je zou het menu anders kunnen groeperen, zodat je meer ruimte hebt voor content. het adres bv neemt teveel ruimte in.quote:op vrijdag 30 juli 2004 12:35 schreef christine het volgende:
[..]
oh, right.quote:op vrijdag 30 juli 2004 11:29 schreef leshy het volgende:
[..]
ik heb deze laten inspringen omdat het sublinks zijn binnen de pagina's waar ze in staan
[..]
jawel: je maakt het toch voor iemand? geef ze een tip dat ze er eens op moeten lettenquote:op vrijdag 30 juli 2004 12:56 schreef crashone het volgende:
[..]
dank je!
alleen ik doe zelf helemaal niks aan de content, ik heb het ontwerp, het cms en de modules gemaakt.. alles wat op de site zelf staat wordt door hun zelf ingevult. dus aan die teksten kan ik weinig doen.
ziet er goed uit enkel in firefox wordt hij iets anders weergegevenquote:op zondag 1 augustus 2004 11:44 schreef chandler het volgende:
wat vinden jullie van zover van mijn zelf gemaakte layout (met hulp)
en indien shoutbox (menu verticaal) raar er uit ziet, ik weet niet wat het probleem is want in topstyle wordt alles goed weer gegeven. oplossingen en tips zijn erg welkom
bron: http://test.bruggema.nl/
de header verschuift een beetje in firefox.quote:op zondag 1 augustus 2004 13:52 schreef dwork het volgende:
niet alleen, je menu maar ook je header is niet juist in firefox.
ik zou dus niet met frames werken en je pagina w3c complitant maken..
nice, ik ben geen voorstander van een vertikaal menu, maar het staat niet verkeerd.quote:op zondag 1 augustus 2004 11:44 schreef chandler het volgende:
wat vinden jullie van zover van mijn zelf gemaakte layout (met hulp)
en indien shoutbox (menu verticaal) raar er uit ziet, ik weet niet wat het probleem is want in topstyle wordt alles goed weer gegeven. oplossingen en tips zijn erg welkom
bron: http://test.bruggema.nl/
zet die rode background-color uit in je header, bij het inladen van die header-visual is die rode kleur te zien, en dat is storend.quote:
netjes, ziet er goed uit. je hoofdmenu beweegt heen en weer en ik zou de mouseover van de links iets donkerder maken tbv de leesbaarheid.quote:op zondag 1 augustus 2004 15:47 schreef dwork het volgende:
nu mijn website:
volgens mij is ie nu compleet. er waren wat dingen die veranderd zijn, sinds mijn vorige tjek. zijn er nog dingen, waar ik aan moet denken, veranderen of weg moet laten?
mijn site, www.ukkienet.com
als je bandbreedte wilt besparen, is het sowieso een beter idee om alle layout in css te regelen; de resulterende html-bestanden zijn dan een stuk kleiner, en je hebt geen frames nodig. afbeeldingen en dergelijke komen toch in de cache terecht, en zelfs op een tragere verbinding laadt pure tekst ook snel genoeg.quote:op zondag 1 augustus 2004 13:59 schreef christine het volgende:
overigens laat ik de pagina gewoon in frames omdat dat gewoon een stuk sneller werkt voor mensen zonder breedband internet.
thanx, ja hij verschuift 1px ik weet niet waar dat aan ligt. kan het probleem ook niet vinden.quote:op zondag 1 augustus 2004 15:52 schreef haaahaha het volgende:
[..]
netjes, ziet er goed uit. je hoofdmenu beweegt heen en weer en ik zou de mouseover van de links iets donkerder maken tbv de leesbaarheid.
ik denk omdat jouw #navcontainer ul li a een border-right-width: 0px heeft en de hover daar rechts een 1 px border zet, dus de mouseovers zijn 1 pixel breder.quote:op zondag 1 augustus 2004 15:57 schreef dwork het volgende:
[..]
thanx, ja hij verschuift 1px ik weet niet waar dat aan ligt. kan het probleem ook niet vinden.
dit gaat me - serieus - allemaal boven m'n petquote:op zondag 1 augustus 2004 15:53 schreef leshy het volgende:
-verhaal-
het lijkt allemaal wat intimiderender dan het isquote:op zondag 1 augustus 2004 16:27 schreef christine het volgende:
dit gaat me - serieus - allemaal boven m'n pet
thanx, ik zal vanavond kijken of je gelijk hebt.quote:op zondag 1 augustus 2004 16:03 schreef haaahaha het volgende:
[..]
ik denk omdat jouw #navcontainer ul li a een border-right-width: 0px heeft en de hover daar rechts een 1 px border zet, dus de mouseovers zijn 1 pixel breder.![]()
voor mij was het in het begin ook erg verwarrend, maar nu kan ik het bijna wel dromen. en is alles vanzelfsprekender geworden.quote:op zondag 1 augustus 2004 16:37 schreef leshy het volgende:
[..]
het lijkt allemaal wat intimiderender dan het is
ik wil eigenlijk ook niet alles weten... die mensen met firefox moeten gewoon maar niet klagen danquote:op zondag 1 augustus 2004 16:37 schreef leshy het volgende:
[..]
het lijkt allemaal wat intimiderender dan het is
nee joh!quote:op zondag 1 augustus 2004 16:27 schreef christine het volgende:
[..]
dit gaat me - serieus - allemaal boven m'n pet
thanks voor de uitleg, daar heb ik iets aanquote:op maandag 2 augustus 2004 15:20 schreef e.r.w.i.n het volgende:
hoop dat dit een beetje duidelijk overkomt, ik heb m'n twijfels.
yes it is..quote:cool
sterker nog, dat is de bedoelingquote:op maandag 2 augustus 2004 17:10 schreef christine het volgende:
kan je in principe alles wat layout-technisch is, in een stylesheet weergeven?
ik vind je design niet mooi. en het staat er allemaal nogal verloren in de ruimte.quote:op maandag 2 augustus 2004 19:59 schreef wozzy het volgende:
wozzy's foto site
cool indeed!quote:op maandag 2 augustus 2004 17:10 schreef christine het volgende:
cool
css zengraden is een mooie plaats om te kijken wat er allemaal kan, maar om mee te beginnen is het wellicht wat te hoog gegrepen. het is meer een demonstratie site.quote:op maandag 2 augustus 2004 17:41 schreef leshy het volgende:
[..]
sterker nog, dat is de bedoeling
zie bijvoorbeeld http://www.csszengarden.com en blader eens door de verschillende layouts heen
jup, mee eens.quote:op dinsdag 3 augustus 2004 07:07 schreef chandler het volgende:
sop... ik ga alleen zeggen tegen #ANONIEM dat idd zijn site er niet echt uitziet en alles gewoon niet goed in elkaar zit...
quote:op dinsdag 3 augustus 2004 09:01 schreef sop het volgende:
en deze reacties zijn als opbouwende kritiek bedoeld, heus!
quote:chandler - dinsdag 3 augustus 2004 @ 07:07
sop... ik ga alleen zeggen tegen #ANONIEM dat idd zijn site er niet echt uitziet en alles gewoon niet goed in elkaar zit...
moet ik dit serieus nemen? stomme mensen, is dit wat jullie verstaan onder nuttig commentaar?quote:e.r.w.i.n - dinsdag 3 augustus 2004 @ 08:17
jup, mee eens.
als je de moeite had gedaan om de site te bekijken had je gezien dat de lengte en breedte html codes voor het grootste deel gelijk staan aan de echte foto. en bij enkele anderen scheelt het 1 a 2 pixel. en nu de reden waarom ik dat heb gedaan:quote:ik laat de check aan iemand anders over, even wat commentaar op je foto's: die zijn lelijk geresized. daarnaast giet je ze in je html ook nog in een ander formaat (lengte breedte verhouding), daardoor gaan de foto's nog meer 'verkartelingen' vertonen.
whaha dus nu is er dus ook iets flink mis met mijn html codes. en plotseling mag ik hele website wel overnieuw maken. en mijn website is helemaal kut of niet dan?quote:e.r.w.i.n - dinsdag 3 augustus 2004 @ 08:17
tip: alles wegpleuren, beetje fatsoenlijke html editor 'ergens vandaan halen', de foto's fatsoenlijk resizen (zoals sop zei, met irfanview) en lekker helemaal overnieuw beginnen.
kijk eens naar websites die jij mooi vindt en doe daar inspiratie op. dit lijkt namelijk echt nergens op, kan echt veel beter.
wat nobel van je, en wat een raar idee van valide commentaren. of is dat de politiekstijl die je toepast? misschien kan ik wel tegen kritiek en laat ik het daarom ook hier zien maar zijn jullie commentaren slechts achterbaks en gaan jullie verder niet over op andere argumenten.quote:op dinsdag 3 augustus 2004 12:48 schreef e.r.w.i.n het volgende:
leen, vriend, wij weten al hoe we een fatsoenlijke website in elkaar kunnen schroeven en om heel eerlijk te zijn, interesseert het me bar weinig wat je met alle reacties doet. als je niet tegen kritiek kunt, moet je misschien je site niet hier showen. de dingen die gezegd zijn, zijn gewoon valide commentaren. met een goede html-editor (homesite, dreamweaver) is het veel gemakkelijker om wat leuks in elkaar te zetten, je fotoos zijn kut geresized en helemaal overnieuw beginnen werkt gewoon veel beter dan door blijven kutten met iets dat niet werkt. net als met fileparkeren, als je verkeerd staat: eruit en overnieuw.
ik weet dat je hier toch niks mee gaat doen en waarschijnlijk weer een lap tamelijk nutteloze opmerkingen (bold, underline en italic) neer gaat gooien, dit is dus ook meteen de laatste minuut die ķk aan je besteed. misschien dat één van de andere dames/heren coulanter is.
succes met je verdere leven.
ik zou het frameset van je site niet op 60% en 40% zetten, op die manier valt er stukken content weg als je de browser kleiner maakt. beter is het als je de content gedeelte op een vaste breedte zet, laten we zeggen 750 pixels breed, en de rest op een *quote:op dinsdag 3 augustus 2004 13:25 schreef #ANONIEM het volgende:
wat een flauwekul eigenlijk. zeggen jullie dat ik overnieuw beginnen en dan begin ik overnieuw en dan? maak ik weer een layout en dan resize ik de foto's goed. dan heb ik alsnog hetzelfde als wanneer ik alleen de foto's resize. nee gelukkig hebben jullie alle kennis in pacht
hier is een plaatje van een willekeurig stukje van je site:quote:op dinsdag 3 augustus 2004 02:12 schreef #ANONIEM het volgende:
dit is mijn nieuwe site
http://home.graffiti.net/#ANONIEM:graffiti.netquote:op dinsdag 3 augustus 2004 14:06 schreef ultrabrain het volgende:
dus wat is je url?
tnx voor je reactie.quote:op maandag 2 augustus 2004 21:54 schreef sop het volgende:
[..]
ik vind je design niet mooi. en het staat er allemaal nogal verloren in de ruimte.
na het selecteren van een album, krijg ik eerst drie foto's van dat album te zien, daarna krijgt hij ineens een refresh, dan krijg ik pas het hele album. lijkt me een beetje nutteloos, daarbij is het menu bij het laden verdwenen, pas als alle thumbs zijn geladen, krijg ik het menu weer te zien.
de vergrote foto is veel te grof, met die enorme pijlen. ik mis een foto-titel en onderschrift. eventueel ook nog een mogelijkheid om op de foto te reageren.
late reactie, ben een tijdje weg geweestquote:op dinsdag 27 juli 2004 09:18 schreef haaahaha het volgende:
http://www.giesing.nl/
net verzorgd persoonlijk uithangbord, content ziet er verzorgd uit, navigatie is helder en duidelijk, hoewel naar mijn gevoel de navigatie teveel ruimte inneemt. volgens mij geven de mouseover-balken van het menu nou niet zo'n extra toeving aan het geheel, dat daar zoveel ruimte voor moet worden gereserveerd, beter zou zijn wanneer die extra ruimte voor content werd benut.
verder vind ik, en dat is natuurlijk helemaal een persoonlijke mening, de kleuren te sober, en te flauw/plat. design steekt opzich leuk in elkaar, maar springt er zeker niet uit. heb je je door de depri kleur van fok laten inspireren?
let verder op de kwaliteit van je iconen rechtsbovenaan, die zijn wel met een hele lage jpg-compressie opgeslagen zo lijkt het.
en ik zou de tekst zwart maken. qua usability toch een stuk relaxeder.
doctype: xhtml 1.0 transitional (detect automatically) xhtml 1.1 xhtml basic 1.0 xhtml 1.0 strict xhtml 1.0 transitional xhtml 1.0 frameset iso/iec 15445:2000 (iso-html) html 4.01 strict html 4.01 transitional html 4.01 frameset html 3.2 html 2.0quote:op woensdag 4 augustus 2004 13:18 schreef cinnamon het volgende:
op zoek naar kritische mensen met opbouwend commentaar, denk ik ze hier gevonden te hebben
kortom
www.kabouterkrant.nl
ik heb nog niet het lef gehad hem door de validator te halen, maar ben benieuwd naar de reacties
ofwel reactie op gebruik images:quote:op woensdag 4 augustus 2004 13:53 schreef sop het volgende:
vrijwel alle images op de kabouterkrant zijn alleen bedoeld voor kabouters lijkt wel. ze zijn wazig en/of lelijk geresized.
en weer heb je gelijk, maar weer bewust gedaan. de vier "knoppen bovenaan" linken door naar ongeveer 6 subpagina's, wat wil zeggen dat de hoewel de knop wijzigt, het resultaat meestal hetzelfde zal zijn. mijn dagblad, en wel de papieren versie, heeft een soortgelijke layout met bovenin een aantal eye-catchers. overigens is onderaan een meer statische navigatiebalk neergezet.quote:op woensdag 4 augustus 2004 13:53 schreef sop het volgende:
verder vind ik de navigatie erg onduidelijk. als ik ergens op klik heb ik geen idee waar ik dan weer terecht kom. de knoppen bovenaan veranderen ook iedere keer weer. dat maakt het al helemaal niet duidelijker.
kijk eens in de openingspost van dit topic en in de post boven je hoe je een site ter check aanbiedt. ik weiger om veel meer tijd in een review te steken dan iemand in zijn aanbiedingspost.quote:op vrijdag 6 augustus 2004 20:44 schreef smoved het volgende:
ik ben op 't moment ook bezig met een nieuwe site:
http://beta.lookme.nl
hij is nog niet helemaal af, maar ik hoor graag jullie reacties
stel je niet aan man.quote:op zaterdag 7 augustus 2004 00:11 schreef sop het volgende:
[..]
kijk eens in de openingspost van dit topic en in de post boven je hoe je een site ter check aanbiedt. ik weiger om veel meer tijd in een review te steken dan iemand in zijn aanbiedingspost.
hmmz, niet gelezen enzoquote:op zaterdag 7 augustus 2004 00:11 schreef sop het volgende:
kijk eens in de openingspost van dit topic en in de post boven je hoe je een site ter check aanbiedt. ik weiger om veel meer tijd in een review te steken dan iemand in zijn aanbiedingspost.
nog een paar uurtjes en het zou af moeten zijn!quote:op zaterdag 7 augustus 2004 01:12 schreef smoved het volgende:
[..]
ik ben dus bezig met een nieuwe site voor lookme.nl, deze is te bezichtigen op http://beta.lookme.nl/
niemand??quote:op woensdag 4 augustus 2004 16:35 schreef webfreak het volgende:
ik ben bezig aan een site voor iemand.
hij staat momenteel op http://nl.cashmoneybrothers.be/~jeroen/quirien
het bestaat uit een (flash)menu met 4 kaarten.
als je op 1 van de kaarten klikt, komt er onderin een oranje balk een submenu.
als je op een item klikt komt er een html-pagina tevoorschijn.
als je op de ring klikt kom je bij 't nieuws uit.
het probleem is dat 't niet erg duidelijk is dat je op de kaarten kunt klikken.
heeft iemand misschien suggesties over hoe ik dit duidelijker kan maken?
daarnaast zijn tips over de layout erg welkom.
ohja, de links in het submenu (dus de oranje balk) werken nog niet
je verteld er niet bij welke geweldige dingen deze iemand wel zou kunnen, lastig om adviezen te geven over layout danquote:op zaterdag 7 augustus 2004 18:03 schreef webfreak het volgende:
[..]
niemand??
alhoewel het er op het eerste oog vrij netjes uitziet qua design, een aantal commentaarpunten;quote:op zaterdag 7 augustus 2004 18:03 schreef webfreak het volgende:
niemand??
ik ken helemaal niets van asp, php of css maar zo te zien kun je er veel mee, dus ik zal me er zeker in gaan verdiepen!quote:op zaterdag 7 augustus 2004 18:41 schreef leshy het volgende:
[..]
alhoewel het er op het eerste oog vrij netjes uitziet qua design, een aantal commentaarpunten;als je de beschikking hebt over server side includes, asp of php, ga dan voor een css-gebaseerde layout in plaats van een table/frame layout. op die manier is je pagina ten alle tijde toegankelijk en bruikbaar in alle browsers, en kunnen mensen ook daadwerkelijk pagina's bookmarken het menu maakt gebruik van flash. als iemand zonder flash -om wat voor reden dan ook- je pagina probeert te bekijken, is je pagina volledig ontoegankelijk. zeker omdat je dit menu exact na kunt maken met css - inclusief effecten - is het gebruik van flash daarvoor mogelijk niet de beste optie. het alternatief is om in elk geval een tekstuele link naar een sitemap op te nemen, zodat je site ook zonder flash nog steeds werkt.
ja, ik ben ook niet kapot van de java-scrollbalk, maar de bedoelling is eigenlijk om zo min mogelijk pagina's te gebruiken.quote:de pagina maakt gebruik van een redelijk enorme hoeveelheid javascript, alleen om een scrollbar te imiteren. opnieuw geldt dat voor mensen die javascript uitgeschakeld hebben, je site niet werkt. er is niets mis met een gewone scrollbalk
hmmm, dat is vreemd.. ik zal er eens naar kijken.quote:bovendien doet je pagina het hier niet in internet explorer 6. ik krijg wel netjes de geblokte achtergrond, maar de content-layer wordt niet ingeladen ofzo. ik weet niet of dat aan iets ligt wat ik ingesteld heb, of dat anderen het ook hebben - bij mijn weten heb ik niets bijzonders uitstaan.
een duidelijke lay-out en vind het niet te druk.quote:op dinsdag 10 augustus 2004 17:41 schreef boudi het volgende:
mijn afstudeer-opdracht
bovenstaande link is mijn afstudeeropdracht mediatechnology in leiden. het is door mijzelf geschreven forum-software, die de tekstberichtjes zoals deze vervangt voor gesproken tekst. in principe is het, op een aantal features na, redelijk 'af' en ben daarom op zoek naar meningen van anderen.... ben er 2 maanden mee bezig geweest, met voorbereiding en alles erbij. het geheel draait op iis en maakt gebruik van asp (vb), een access-db en client-side van js. ben benieuwd wat anderen ervan vinden... thnx!!
als je een subfora opent waar nog geen posts staan.quote:error '80020009'
exception occurred.
/include/functions.asp, line 687
zie http://www.leshy.net/images/talkforum.pngquote:op dinsdag 10 augustus 2004 17:41 schreef boudi het volgende:
ben benieuwd wat anderen ervan vinden, en dan vooral de geboden functionaliteit en de werking (bugs?)... thnx!!
ik gebruik firefox als browser. eens getest in internet exploreer en dan werkt het perfectquote:op woensdag 11 augustus 2004 12:31 schreef boudi het volgende:
jump: die error gaat in de buglist, thnx... zit zelf steeds te klikken op subfora met topicsmaar vind het wel gek dat je niks hoort; de berichten zouden automatisch moeten worden afgespeeld... wat voor browser gebruik je?? je opmerkingen over de layout zal ik even gaan bekijken, thnx!
leshy: heb de boel idd nog niet getest onder een andere browser dan ie; heb in mijn opdrachtbeschrijving ook stiekem ie als 'vereiste' geschreven omdat ik van een activex-object gebruik maak bij het opnemen... ik zal de boel eens even testen met andere browsers... bedankt iig so far...
reactie ter grootte van de aanbiedingspost (zie openings post):quote:op donderdag 12 augustus 2004 21:40 schreef grunge-metal het volgende:
ok ik heb een paar dagen geleden me site veranderd en is hier te vinden.
ps.
let a.u.b niet op het reactie from en het archief wat nog niet werkt daar wordt aangewerkt.
een mouseover op de links zou het al iet duidelijker maken. en iets meer ruimte tussen de likns zelvequote:op vrijdag 13 augustus 2004 10:03 schreef sop het volgende:
[..]
reactie ter grootte van de aanbiedingspost (zie openings post):
het ziet er rommelig uit met reclame en rommelige blokjes. text staat veel te dicht op de border van een textblock. ik zie alleen maar lijstjes met onderstreepte items: chaos.
ik heb van verschillende kanten gehoort dat die tekst te dicht op de bordes staat dus dat ga ik nog veranderen. en die linkjes denk ik niet, of er moeten nog meer opmerkingen komen waarin dat gezegt wordtquote:op vrijdag 13 augustus 2004 10:06 schreef jump het volgende:
[..]
een mouseover op de links zou het al iet duidelijker maken. en iets meer ruimte tussen de likns zelve
zodra je meer dan 20 objecten (actrices, modellen, etc) in een categorie hebt staan zul je toch naar een andere navigatie toe moeten gaan hoor. zowiezo een zoekfunctie.quote:op vrijdag 13 augustus 2004 13:10 schreef poerkie het volgende:
chandler: indien gratis ben ik altijd geļnteresseerd.
smoved: bedankt, en ik zal eens kijken of ik het ook in mozilla voor elkaar krijg.
of is omdat anders de url verspringt naar grazygms.nl/fruitbabes.quote:<frameset rows="*,0" frameborder=0 border=0 framespacing=0>
<frame src="http://www.crazygsm.nl/fruitbabes/index.php" noresize>
</frameset>
volgens mij staat het mooier als je het ook verticaal centreerdquote:op vrijdag 13 augustus 2004 14:14 schreef jump het volgende:
ook eventjes zetten
http://www.internix.be/
is een pagina vooropig tot men site af is. heb voor je bezig te houden maar paar random figuurtjes ingestoken (3 in totaal).
mss dat ik het design ga doortrekken naar men site, vind het nogal goed
kan er weinig van zeggen, maar elisha is altijd goedquote:op vrijdag 13 augustus 2004 14:14 schreef jump het volgende:
ook eventjes zetten
http://www.internix.be/
is een pagina vooropig tot men site af is. heb voor je bezig te houden maar paar random figuurtjes ingestoken (3 in totaal).
mss dat ik het design ga doortrekken naar men site, vind het nogal goed
opbouw en layout, tsjah allebei gewoon ronduit bagger.quote:op vrijdag 13 augustus 2004 15:43 schreef bezoeker83 het volgende:
dus hier kan je je site laten keuren....hmm....goed id:
http://www.laurense.demon.nl
alles met kladblok gemaakt, gastenboek&email staan bij www.netbits.nl (php). begonne aan het begin van de zomervakantie.
kzou graag weten wat jullie van de opbouw en de layout vinden. tips zijn heel welkom!
apart dat ik netbits op jouw site tegenkom. volgens mij was het oorspronkelijk bedoeld voor websites met een kerkelijke inslag?quote:op vrijdag 13 augustus 2004 15:43 schreef bezoeker83 het volgende:
alles met kladblok gemaakt, gastenboek&email staan bij www.netbits.nl (php). begonne aan het begin van de zomervakantie.
kzou graag weten wat jullie van de opbouw en de layout vinden. tips zijn heel welkom!
mijn mening :quote:op vrijdag 13 augustus 2004 15:43 schreef bezoeker83 het volgende:
vind het design zeer. maar je gebruikt zo'n streep border. die zou ik bovenaan en bovenaan uitzetten. nu kjrijg je zo'n dun randje boven en onderaan dat iets raar lijkt?quote:op zaterdag 14 augustus 2004 14:22 schreef quarks het volgende:
ik ben sinds gister bezig met een persoonlijke website om wat experimentjes enz. neer te zetten (de domein stond al een jaar geparkeerd).
de content is er nog niet maar de layout en de css is wel zo goed als af (nog wat problemen met de validator).
de enige reden dat ik php gebruik is zodat niet de hele site herladen hoeft te worden als je een link volgt.
volledig gecodeerd met crimson-editor en de graphics in macromedia fireworks.
tot zover ben ik redelijk tevreden, maar ik vind het nog wel wat leeg.
joostbovee.nl![]()
zie hier ook de browsercam pagina
ok dat van die borders heb ik nu aangepast (alleen links en rechts), maar zou je misschien een tip kunnen geven hoe ik dat grijze balk probleem kan oplossen.quote:op zaterdag 14 augustus 2004 15:11 schreef jump het volgende:
[..]
vind het design zeer. maar je gebruikt zo'n streep border. die zou ik bovenaan en bovenaan uitzetten. nu kjrijg je zo'n dun randje boven en onderaan dat iets raar lijkt?
werk jij thuis op een relosutie van 1024*768 ?
zoja, die grijze balk (extrra's) lijn je waarschijnlijk uit met procenten. als je op een hogere resolutie kijkt komt deze over die stippellijn terecht.
daar zu ik even voor moeten kijken, maar ik ga zo meteen verder leren voor men herexamensquote:op zaterdag 14 augustus 2004 15:29 schreef quarks het volgende:
[..]
ok dat van die borders heb ik nu aangepast (alleen links en rechts), maar zou je misschien een tip kunnen geven hoe ik dat grijze balk probleem kan oplossen.
je kleur gebruik vind ik best oke, maar de site komt niet over als een geheel.,quote:op zaterdag 14 augustus 2004 15:12 schreef violetlili het volgende:
ik heb een en ander inmiddels aangepast. maar ben nog niet helemaal klaar.
feedback is nog steeds welkom!
je hoeft het niet voor me uit te vogelen hoorquote:op zaterdag 14 augustus 2004 15:36 schreef jump het volgende:
[..]
daar zu ik even voor moeten kijken, maar ik ga zo meteen verder leren voor men herexamens
was overigens vriendelijk geweest als je even netjes had gevraagd of je mijn xhtml/css-validation graphics mocht gebruikenquote:op zaterdag 14 augustus 2004 14:22 schreef quarks het volgende:
ik ben sinds gister bezig met een persoonlijke website om wat experimentjes enz. neer te zetten (de
joostbovee.nl
oh sorry waren dat jou plaatjes, excusesquote:op zaterdag 14 augustus 2004 16:17 schreef leshy het volgende:
[..]
was overigens vriendelijk geweest als je even netjes had gevraagd of je mijn xhtml/css-validation graphics mocht gebruiken
heb je trouwens die guestbook op leshy.net zelf in elkaar geschroef?quote:op zaterdag 14 augustus 2004 16:17 schreef leshy het volgende:
[..]
was overigens vriendelijk geweest als je even netjes had gevraagd of je mijn xhtml/css-validation graphics mocht gebruiken
je mag ze wat mij betreft gewoon gebruiken, alleen altijd wel netjes als iemand het vraagtquote:op zaterdag 14 augustus 2004 16:33 schreef quarks het volgende:
oh sorry waren dat jou plaatjes, excuses![]()
ik heb nu andere gebruikt.
yupquote:op zaterdag 14 augustus 2004 17:06 schreef e.r.w.i.n het volgende:
heb je trouwens die guestbook op leshy.net zelf in elkaar geschroef?
durf het bijna niet te vragen....quote:op zaterdag 14 augustus 2004 17:13 schreef leshy het volgende:
[..]
yup
dankjewel voor je feedback. vind je dit beter? de voorpagina gaat weg en de andere pagina komt daar te staan die nu op forum staat.quote:op zaterdag 14 augustus 2004 15:39 schreef quarks het volgende:
[..]
je kleur gebruik vind ik best oke, maar de site komt niet over als een geheel.,
ookal ben ik geen fan van (onnodig) flash gebruik, hier kan het wel iets toevoegen aan de site, maar dan zou je het beter moeten maken. de gele tekst op het wit vind ik er nogal uitsteken en past er niet echt bij; ook op de about pagina zou je wat beter mogen opmaken. het is nu niet erg aantrekkelijk om te lezen.
verder past het forum theme niet bij de rest van de site; daar zou je misschien een wat beter bijpassend thema voor kunnen gebruiken.
success![]()
ik wist niet dat jij ze gemaakt had, anders had ik het wel gevraagdquote:op zaterdag 14 augustus 2004 17:13 schreef leshy het volgende:
[..]
je mag ze wat mij betreft gewoon gebruiken, alleen altijd wel netjes als iemand het vraagt
heb je nu een ander forum geinstalleerdquote:op zaterdag 14 augustus 2004 17:18 schreef violetlili het volgende:
[..]
dankjewel voor je feedback. vind je dit beter? de voorpagina gaat weg en de andere pagina komt daar te staan die nu op forum staat.
als m'n patat en broodje hamburger op zijn, ga ik effe enthousiast kritiek leverenquote:op zaterdag 14 augustus 2004 10:37 schreef violetlili het volgende:
hallo allemaal.
ik heb een eigen website voor bimeiden.
www.biback.com
alleen irriteer ik me aan de kleuren en lay-out.
maar ik weet ook niet zo goed wat ik zou kunnen veranderen.
door de voorkant (de vrouw) zit ik een beetje vast aan de gebruikte kleuren.
mischien dan toch alles vernieuwen?
iemand mischien zin om mee te denken?![]()
alvast bedankt.
euhm je hebt nu alleen het forum overquote:op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef violetlili het volgende:
bedankt voor jullie feedback. ik ben nog niet helemaal klaar, maar heb wel een en ander veranderd.
dat mailformulier is een heel goed idee!
quote:het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
tja dat is jammer ja, nu heeft ie de site zo veranderd dat hij niet binnen de regels valtquote:op zaterdag 14 augustus 2004 23:30 schreef heliospan het volgende:
[..]
ja oke, niet alleen een forum; maar de rest zijn toch allemaal invisionpowerboard hacks?quote:op zaterdag 14 augustus 2004 23:41 schreef violetlili het volgende:
haha, ja dat had ik niet gezien, het is ook niet alleen forum, de rest is alleen minder belangrijk en zie je inderdaad niet allemaal als je niet geregistreerd bent. ik ben alleen geen hij. wel bedankt allemaal.
maar die heb je niet zelf gemaakt toch ?quote:op zondag 15 augustus 2004 00:01 schreef violetlili het volgende:
nee hoor, niet alles is een hack, het meeste op het forum wel.
maar er zijn ook nog ecards, chat, shop, notes, dagboeken, gallery, fotoboeken, etcetc
kijk, hier heb ik nou lkkr veel aan :s...quote:op vrijdag 13 augustus 2004 16:23 schreef smoved het volgende:
[..]
opbouw en layout, tsjah allebei gewoon ronduit bagger.
tip: gebruik geen frames, verder is alles in principe wel voor verbetering vatbaar![]()
dat ge-anti-aliast:quote:op zaterdag 14 augustus 2004 12:57 schreef heliospan het volgende:
[..]
mijn mening :marquee's ('lichtkranten') worden in het algemeen als zeer storend ervaren. in ieder geval een paar weghalen, liefst alles.
overbodige teksten in de statusbalk waardoor je niet kunt zien naar welke pagina je gaat zijn ook erg irritant.
op de voorpagina komt een overvloed aan tekst en afbeeldingen op je af. samen met de marquee's zorgen ze voor verwarring; je weet niet direct waar je moet kijken, alles trekt je aandacht en het is moeilijk om je te focussen.
de knoppen in je menu zijn niet ge-anti-aliast. klik op de link om informatie daarover te krijgen. mocht je dat willen verbeteren is een simpele google genoeg om al de informatie te verkrijgen die je nodig hebt.
nog meer over de knoppen, ik vind ronde knoppen vrijwel altijd irritant. ze nemen overbodig veel ruimte in beslag en het design wordt er veel minder strak door. natuurlijk zijn er designs te bedenken waarbij ronde knoppen wel mooi zijn, maar zoals in jouw layout vind ik het niet mooi.
rechtermuisknop uitschakelen is zoooooo lame. er zit niet voor niks een rechtermuisknopmenuutje in browsers gebouwd.
thumbnails (de kleine 'previews' bij je plaatjes-pagina) maak je niet door met html de hoogte aan te passen, maar door met een extern programma de afbeeldingen te verkleinen en die te laten zien. de manier waarop je het nu doet is compleet nutteloos, dan kun je ze net zo goed direct laten zien. het idee achter thumbnails is dat mensen eerst kunnen kijken of het plaatje ze wat lijkt en dat ze daarna pas verder klikken en het kunnen downloaden. dit is vooral voor mensen die niet breedband-internet hebben een uitkomst. de manier waarop jij het doet kost heel veel tijd om te downloaden voor trage verbindingen.
ik wil even duidelijk maken dat ik niet je inhoud afzeik, maar puur de layout. die is naar mijn mening vrij klote, sorry
ik gebruik het altijd om een pagina terug te gaan of om de pagina te reloaden of om de bron te bekijken natuurlijkquote:waarvoor heb je de rechtermuisknop nodig?
als je de rechtermuisknop niet gebruikt, waarom blok je die dan ?quote:op zondag 15 augustus 2004 13:10 schreef bezoeker83 het volgende:
[..]
dat ge-anti-aliast:
" wordt veroorzaakt door een lage resolutie van het scherm." ik gebruik 1024*768. ik zelf heb niet zo'n last van gekartelde randen, maar k zal ns kijken wat er t verbeteren valt.
dus jij vindt dat ik thumbnails zou moeten maken en meteen een preload voor de echte plaatjes...tja..daar valt wat voor te zeggen idd...maar wie heeft er tegenwoordig nog geen breedband....
waarvoor heb je de rechtermuisknop nodig?
thnx voor de tips
ik heb ook 1024, maar je zal zien dat het veel mooier lijkt met anti-aliasingquote:op zondag 15 augustus 2004 13:10 schreef bezoeker83 het volgende:
dat ge-anti-aliast:
" wordt veroorzaakt door een lage resolutie van het scherm." ik gebruik 1024*768. ik zelf heb niet zo'n last van gekartelde randen, maar k zal ns kijken wat er t verbeteren valt.
een preload heb ik het nog niet over gehad, maar thumbnails zijn zeker aan te raden. zelfs met breedband zijn er nog trage abbonementen, of abbonementen die een datalimiet hebben van een gig. als je dan op een pagina komt waar je 1mb aan afbeeldingen direct laad zit je daar heel snel aan. bovendien scheelt het jou ook nog een hoop dataverkeer.quote:dus jij vindt dat ik thumbnails zou moeten maken en meteen een preload voor de echte plaatjes...tja..daar valt wat voor te zeggen idd...maar wie heeft er tegenwoordig nog geen breedband....
voor alles wat er in het rechtermuisknopmenu staatquote:waarvoor heb je de rechtermuisknop nodig?
graag gedaan, succes ermee!quote:thnx voor de tips
zoietsquote:op zondag 15 augustus 2004 14:48 schreef bezoeker83 het volgende:
ben adobe al aant dl, heb een paar mooie voorbeelden gezien. denk dat ik vierkante buttons ga maken en de hoekjes anti-aliassen.
dat van dat datalimiet is idd waar...heb gehoord dat er een proggie is waarmee je in 1x hele bergen thumbnails kan maken. klopt dat, en zo ja heeft iemand een link hiervoor?
smoved> daar kun je ook de standaardknoppen voor inschakelen. verder is t de bedoeling dat de plaatjes niet te veel gejat worden. persoonlijk vind k dit wel strak.
kga ook de plaatjes aanpassen, die staan nu met procenten (op zo groot mogelijke hoogte). geen id waarom ik dat ooit gedaan heb, maar ik ga t in ieder geval terugzetten.
mazzel
photoshop 7.0...verder zou ik trouwens geen andere adobe proggies kenne...hijs al binne, dalijk ff uitpakken enz.quote:op zondag 15 augustus 2004 15:48 schreef quarks het volgende:
[..]
zoiets
en wat voor programma van adobe ben je aan het downloaden (adobe zelf is geen programma)
nooit gehoord van acrobat, illustrator, premierequote:op zondag 15 augustus 2004 17:34 schreef bezoeker83 het volgende:
[..]
photoshop 7.0...verder zou ik trouwens geen andere adobe proggies kenne...hijs al binne, dalijk ff uitpakken enz.
ach ja, wie heeft er nog geen kazaa in deze moderne tijden...quote:waarom download je niet gewoon de trial van de nieuwste versie photoshop cs (of ben je illegaal bezig)
quote:op zondag 15 augustus 2004 21:23 schreef bezoeker83 het volgende:
[..]
ach ja, wie heeft er nog geen kazaa in deze moderne tijden...![]()
damn...die css switcher gaat mij ff te ver hor, ik hobby alleen maar een beetje...
quote:op zondag 15 augustus 2004 21:25 schreef jump het volgende:
[..]
nou de rest is wel zelf gescript hoorquote:op zondag 15 augustus 2004 22:04 schreef bezoeker83 het volgende:
ow kijk, je gebruikt dezelfde tactiek als ik
waarom heb je niet gekozen voor een extra css optie inplaats van een serverside php oplossing voor meerdere stylesheets? is een stuk gebruikers vriendelijker en je kan hoeft nu vreemde input (verander de query string maar eens) af te vangen.quote:op zondag 15 augustus 2004 22:08 schreef quarks het volgende:
[..]
nou de rest is wel zelf gescript hoor![]()
het was puur toeval, ik had dit script gewoon gevonden met google.quote:op zondag 15 augustus 2004 23:12 schreef crashone het volgende:
[..]
waarom heb je niet gekozen voor een extra css optie inplaats van een serverside php oplossing voor meerdere stylesheets? is een stuk gebruikers vriendelijker en je kan hoeft nu vreemde input (verander de query string maar eens) af te vangen.
ik vind hem niet echt overzichtelijk ogen; eerder verwarrend.quote:op maandag 16 augustus 2004 11:31 schreef yootje het volgende:
ik heb nog niet een sitecheck beantworodt (in dit topic althans, in eerdere wel), maar dit zal ik later zeker doen.
ik ben bezig met een remake van www.compumania.nl/filesharing en hij is bijna af. de remake is te vinden op http://www.compumania.nl/filesharingnew2/index.php
de remake bestaat vooral uit een nieuw design, maar ook is er een engels gedeelte bij gekomen.
graag zou ik weten of het overzichtelijk is (wat wel moeilijk is aangezien er zoveel informatie is) en of het design een beetje netjes oogt.
overigens, als je foutjes ziet (vooral in het engelse gedeelte, engels schrijven is voor mij nog steeds aardig moeilijk, qua zinsloop e.d.) meldt die dan alsjeblieft.
zoiets zoals nu op http://fok.internix.be draait.quote:op vrijdag 13 augustus 2004 15:49 schreef poerkie het volgende:
[..]
kan er weinig van zeggen, maar elisha is altijd goed![]()
wat voor site wordt het?
zie:quote:op zondag 15 augustus 2004 23:24 schreef quarks het volgende:
[..]
het was puur toeval, ik had dit script gewoon gevonden met google.
kun je uitleggen wat je precies bedoeld met een extra optie?
wow bedankt, dat werkt superquote:op maandag 16 augustus 2004 13:48 schreef crashone het volgende:
[..]
zie:
http://www.alistapart.com/articles/alternate/
is een nettere oplossing mijn inziens. gebruik het zelf ook op mijn site.
probleem is opgelost.quote:op zondag 15 augustus 2004 17:23 schreef dwork het volgende:
ik ben met mijn website bezig, en heb een vraagje.
waarom mijn website in fire fox nu goed wordt weergegeven en in ie niet?!..
het gaat om www.aquadrome.net
ziet er erg goed uitquote:op maandag 16 augustus 2004 16:00 schreef dwork het volgende:
[..]
probleem is opgelost.
ok, de website gaat over mijn hobby het houden van vissen (tropisch) de bedoeling was om er zo veel mogelijk info er in te stoppen en dat het ook makkelijk leesbaar is. ik heb al diverse layout's geprobeerd en elke keer was ik het layout zat. dus dan maar weer een ander in elkaar zetten.
de site in gemaakt deels in kladblok, en deels in dreamweaver. de site wordt ondersteund en opgebouwd d.m.v. css. de site is xhtml valid en css valid. hi is verre van af, maar het begin is er.
iemand critiek of commetaar?
ik kom nergens met firefox, geen enkele foto gallery doet het bij mij.quote:op maandag 16 augustus 2004 16:00 schreef dwork het volgende:
[..]
probleem is opgelost.
ok, de website gaat over mijn hobby het houden van vissen (tropisch) de bedoeling was om er zo veel mogelijk info er in te stoppen en dat het ook makkelijk leesbaar is. ik heb al diverse layout's geprobeerd en elke keer was ik het layout zat. dus dan maar weer een ander in elkaar zetten.
de site in gemaakt deels in kladblok, en deels in dreamweaver. de site wordt ondersteund en opgebouwd d.m.v. css. de site is xhtml valid en css valid. hi is verre van af, maar het begin is er.
iemand critiek of commetaar?
hij zei ook dat het nog verre van af was.quote:op maandag 16 augustus 2004 16:12 schreef yootje het volgende:
[..]
ik kom nergens met firefox, geen enkele foto gallery doet het bij mij.
quote:op maandag 16 augustus 2004 18:27 schreef quarks het volgende:
[..]
hij zei ook dat het nog verre van af was.![]()
alleen de link pagina, en de 3 databases doen het nog maar geloof ik.
idd ben er mee bezig, tis alleen erg moeilijk als je niet echt super veel van php weetquote:op maandag 16 augustus 2004 21:21 schreef sop het volgende:
@dwork: kleine tip: je kunt ook je contact formulier van styletags voorzien in je css, dus lettertype, bordercolor etc.
en zou je dit plaatje eraf willen halen:
[afbeelding]
je voldoet in maar heel weinig opzichten aan guideline 1. en laat dat nou net de enige guideline waar je echt aan moet voldoen wil je zo'n plaatje neerzetten.
idd, de header is een schildpad en wordt een random header. de partner linken komen in target='_blank' ik was het ver geten maar thanx.quote:op maandag 16 augustus 2004 19:28 schreef yootje het volgende:
[..]
![]()
dan een goede recatie dan maar:
ik kan eigenlijk alleen maar lof geven over je site, maar hier heb je niks aan, dus wat kleine puntjes:
contactformulier kan iets mooier.
"ik heb een catogorie gemaakt" op http://www.aquadrome.net/link/
misschien kan je in de header iets meer met vissen doen? ik heb nu het idee dat het over slangen gaat.
die partners kun je dnek ik bter in een nieuw window openen (target="_blank")
"nieuws archrief" is ook niet goed natuurlijk.
hopelijk heb je er wat aan
damn, ik zie nu pas dat het een schildpad is. ik moet echt wat vaker naar buitenquote:op dinsdag 17 augustus 2004 00:12 schreef dwork het volgende:
[..]
idd, de header is een schildpad en wordt een random header. de partner linken komen in target='_blank' ik was het ver geten maar thanx.
quote:op dinsdag 17 augustus 2004 18:53 schreef bezoeker83 het volgende:
google: "anti-alias does not work with indexed color graphic formats like gif"
![]()
![]()
![]()
![]()
uhm...omzetten naar bmp ofzo![]()
omzetten naar naar tiffquote:op dinsdag 17 augustus 2004 19:09 schreef bezoeker83 het volgende:
zo haastig ben ik nou :s...
het lukt me nu. omgezet naar tiff (want png werkt niet), en gaussion blur, en dan radius 0,3 pixels. ik ben er nog niet helemaal tevreden mee. wie weet een betere manier om een ovale button aan de rand mooi te anti-aliassen?
ik heb photoshop pas sinds kort...snap dus niets van die gloweffecten...heeft iemand een tutorial of een duidelijk uitleg voor me?quote:op dinsdag 17 augustus 2004 19:58 schreef quarks het volgende:
[..]
omzetten naar naar tiff![]()
je pakt gewoon de gif en zet er een leuk glow-effect onder met een zwarte kleur.
kan met bijvoorbeeld photoshop en fireworks.
zoiets dus:
[afbeelding]
misschien jpg proberen?quote:op dinsdag 17 augustus 2004 20:14 schreef bezoeker83 het volgende:
[..]
ik heb photoshop pas sinds kort...snap dus niets van die gloweffecten...heeft iemand een tutorial of een duidelijk uitleg voor me?
gloweffecten lijkt me niet nodig voor antialiasen. je kan ook gemakkelijk even een nieuw knopje maken, niet zoveel moeite. even een minitutorial om knopjes te maken die een beetje op die van jou lijken, maar dan geantialiast (ze moeten echt een nederlands woord daarvoor vindenquote:op dinsdag 17 augustus 2004 20:14 schreef bezoeker83 het volgende:
ik heb photoshop pas sinds kort...snap dus niets van die gloweffecten...heeft iemand een tutorial of een duidelijk uitleg voor me?
http://www.lipsum.com/quote:op donderdag 19 augustus 2004 20:00 schreef bezoeker83 het volgende:
hmmm...nou heb ik latijn, maar t latijn op jouw site gaat wel erg ver![]()
standaard dummy tekst (staat ook in de faq op de indexquote:op donderdag 19 augustus 2004 20:00 schreef bezoeker83 het volgende:
hmmm...nou heb ik latijn, maar t latijn op jouw site gaat wel erg ver![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |