ik weet nog steeds niet wat ik daaraan kan doen! tips zijn welkomquote:op donderdag 1 juli 2004 23:05 schreef zoefff het volgende:
jammer trouwens dat je nog niets aan dat verschuivende plaatje in firefox hebt gedaan..
moet je ff op irc #dig komenquote:op vrijdag 2 juli 2004 11:02 schreef christine het volgende:
[..]
ik weet nog steeds niet wat ik daaraan kan doen! tips zijn welkom
heb ik nu geen tijd voorquote:op vrijdag 2 juli 2004 11:04 schreef marty26 het volgende:
moet je ff op irc #dig komen
quote:hi there,
mijn baby site, is alweer een tijdje veranderd (maand of 4 nu..)
wilde hem weer eens voor een site check sturen. zoals jullie wel begrijpen is de site nooit af.
wekelijks foto's toevoegen, en dagelijk (ahum) in de blog schrijven.
het is dus een site over mijn zoontje, wesley. het is niet echt een standaard baby site, maar meer mijn smaak. opbouw van de site is html, php, css en jscript.
adres is http://www.ukkienet.com
in opera ook nietquote:op zaterdag 3 juli 2004 21:19 schreef dwork het volgende:
ik vind u erg strak er uit zien, heb geen aan of opmerkingen er over.
-edit-
toch wel iets, in fire fox is de pagina niet gecentreerd en in ie wel.
het menu schijnt dus ook niet te werken in firefox, netscape en oprahquote:op vrijdag 2 juli 2004 11:02 schreef christine het volgende:
ik weet nog steeds niet wat ik daaraan kan doen! tips zijn welkom
meestal als de website door de validatie van w3c heen komen, ondersteunen de brouwsers de pagina wel.quote:op zondag 4 juli 2004 21:07 schreef christine het volgende:
[..]
het menu schijnt dus ook niet te werken in firefox, netscape en oprah
ik heb hier echt geen ervaring mee... dus tips? of kan ik beter zelf die browsers installeren en dan net zo lang klooien tot het wel werkt? ofzo?
dat is een handice site! ik heb een aantal errors weg kunnen halen, maar kan nog steeds niet alles oplossen. hij zegt dat al die <div>'s niet mogen, maar anders kan ik het menu niet aan de praat krijgen... het is ook een heel ingewikkeld javascript waar ik eigenlijk geen verstand van heb.quote:op zondag 4 juli 2004 21:17 schreef dwork het volgende:
[..]
meestal als de website door de validatie van w3c heen komen, ondersteunen de brouwsers de pagina wel.
de doctype is niet ingesteld, denk dat je dat eerst moet doen. en van daaruit kan je verder werken.quote:op maandag 5 juli 2004 12:28 schreef christine het volgende:
[..]
dat is een handice site! ik heb een aantal errors weg kunnen halen, maar kan nog steeds niet alles oplossen. hij zegt dat al die <div>'s niet mogen, maar anders kan ik het menu niet aan de praat krijgen... het is ook een heel ingewikkeld javascript waar ik eigenlijk geen verstand van heb.
het gaat om de site www.marcuskerk-denhaag.nl ik ga nu zelf firefox installeren om te zien wat er nu precies mis gaat. tips om het aan te passen zijn nog altijd welkom. ook iemand die mij kan vertellen waarom de uitklapmenu's niet meer automatisch inklappen.
menutje werkt hier uitstekend met mozilla firefoxquote:op woensdag 7 juli 2004 10:13 schreef achterop23 het volgende:
ik gebruik zelf ie 6.
maar werkt mijn site ook goed in andere browsers?
bijvoorbeeld safari, netscape etc.
het gaat dan vooral om het flash menu aan de linkerkant.
http://home.tiscali.nl/fietsvakantie
ik denk dat het ligt aan het max aantal connecties per ?! nogwattus!quote:microsoft ole db provider for odbc drivers error '80004005'
[microsoft][odbc microsoft access driver] the microsoft jet database engine stopped the process because you and another user are attempting to change the same data at the same time.
/kennisbank/dynavatar/includes/lib.asp, line 205
ja en dat ondersteunt mijn hoster dus niet.quote:op woensdag 7 juli 2004 12:56 schreef chandler het volgende:
hoezo je hoster? mijn hoster doet dat ook niet; ik schrijf zelf error triggerszodat wanneer ik een mysql error heb ik gelijk een functie aanroep en eventueel het script afbreek...
iemand?quote:op zaterdag 3 juli 2004 18:11 schreef dwork het volgende:
hi there,
mijn baby site, is alweer een tijdje veranderd (maand of 4 nu..)
wilde hem weer eens voor een site check sturen. zoals jullie wel begrijpen is de site nooit af.
wekelijks foto's toevoegen, en dagelijk (ahum) in de blog schrijven.
het is dus een site over mijn zoontje, wesley. het is niet echt een standaard baby site, maar meer mijn smaak. opbouw van de site is html, php, css en jscript.
adres is http://www.ukkienet.com
mooie sitequote:op zondag 11 juli 2004 12:13 schreef dwork het volgende:
[..]
iemand?
had al gereageerd in het andere 30e topic, wat ik net ff een uur te laat geopend hadquote:op zondag 11 juli 2004 12:13 schreef dwork het volgende:
[..]
iemand?
quote:
dat zag ik, maar ik heb er weinig over te zeggen
het design spreekt me erg aan, en leest lekker, valt gewoon niets over te zeggen.
een klein minpuntje vind ik dat de knopjes bovenaan (home/blog/album/enz) een pixel breder worden onmouseover, als het simpel is, zou ik zorgen dat ze even breed blijven. maar dit is echt gemierenneuk hoor
volgens mij kan je gewoon heel makkelijk "padding: 5px;" aan je plaatje toevoegen om het werkend, en valid te krijgen.quote:op zondag 11 juli 2004 12:44 schreef dwork het volgende:
thanx, zal het proberen had het al eerder geprobeerd maar toen kwam ie niet door de validator heen.
thanx, dat had ik idd nodigquote:op maandag 12 juli 2004 21:21 schreef zoefff het volgende:
[..]
volgens mij kan je gewoon heel makkelijk "padding: 5px;" aan je plaatje toevoegen om het werkend, en valid te krijgen.
check voorbeeld @ http://zoefff.gotdns.com/testplaatje.htm (offline als ik lig te tukken).
let niet op het plaatje, dat was het enige wat ik zou gauw in mn htdocs kon vinden![]()
dan sluit het beter aan aan de linker kantquote:padding-left: 0px;
padding-right: 5px;
padding-top: 5px;
padding-bottom: 5px;
maak je achtergrond zweart zodat bij het laden geen wit is maar zwart..quote:op dinsdag 13 juli 2004 23:46 schreef crn het volgende:
dit is onze nieuwe website: www.excessum.nl
reacties please
koste me 1 a 2 secs voor de 1 page.... (netjes!)quote:op donderdag 15 juli 2004 07:41 schreef gtd het volgende:
graag wil ik weten of mijn website een goede inlaad tijd heeft bij jullie
www.deduppies.nl
als je op in de maak klikt kom je op de tweede pagina het gaat met name om die pagina omdat ik die als template wil gebruiken.
thnx![]()
zou je nog even willen replyen op mijn zegje?quote:op dinsdag 20 juli 2004 15:37 schreef leujel het volgende:
ik ben sinds enige (lees hele lange tijd) in mijn vrije tijd bezig met de site van de stichting huttenbouw alphen aan den rijn. nou was mijn vraag wat jullie hiervan vinden, en of jullie nog ergens fouten tegen komen. ik kom nu zelf namelijk na lange tijd niets meer tegen, maar misschien dat ik ergens overheen kijk.....
de hele site is gemaakt met php en een cms erachter (alles zelf gescript) die ook de menu's aansturen.
het adres waar de site te bekijken is, is (hoe toepasselijk) http://www.huttenbouw.nl
quote:zou wel het logo bovenin zo maken, en/of de code eromheen,
dat de breedte van de pagina niet 'fixed' is snapje, ivm lowres noob users
of users zoals ik, die niet echt graag websites fullscreen willen bekijken
verder ziet het er wel nice uit![]()
ja klopt, daardoor merkte ik dat hij dicht was... ik vind dat je wel gelijk hebt, ik heb er tijdens het maken geen rekening mee gehouden dat er nog mensen op 800 x 600 werken (ik werk zelf op 1280 x 1024). eigenlijk een best wel stomme fout.. en moet het ook nog wel oplossen, alleen was dat is den beginnen niet mijn grootste probleem (zaten nog wat grote scriptfouten in die nu eindelijk opgelost zijn)quote:op dinsdag 20 juli 2004 15:41 schreef johnneman het volgende:
[..]
zou je nog even willen replyen op mijn zegje?
je topicje ging namelijk dicht ja, ben benieuwd of je t met me eens bent..
[..]
iemand nog tips over deze site??quote:op dinsdag 20 juli 2004 15:37 schreef leujel het volgende:
ik ben sinds enige (lees hele lange tijd) in mijn vrije tijd bezig met de site van de stichting huttenbouw alphen aan den rijn. nou was mijn vraag wat jullie hiervan vinden, en of jullie nog ergens fouten tegen komen. ik kom nu zelf namelijk na lange tijd niets meer tegen, maar misschien dat ik ergens overheen kijk.....
de hele site is gemaakt met php en een cms erachter (alles zelf gescript) die ook de menu's aansturen.
het adres waar de site te bekijken is, is (hoe toepasselijk) http://www.huttenbouw.nl
*klik*quote:op woensdag 21 juli 2004 09:40 schreef leujel het volgende:
[..]
iemand nog tips over deze site??
ik moet in de header idd nog wat meer doen om wat te breken. had zelf ook al dat idee, maar moet nog even kijken wat ik daarmee kan.quote:op woensdag 21 juli 2004 10:27 schreef roönaän het volgende:
[..]
*klik*
doe het stapsgewijs:
header
...
klopt, is een foutje in mijn loop (had ik nog niet gezienquote:hoofdmenu
ik zou de eerste '|' weghalen. daarnaast zou ik het actieve item highligten.
is een goede, het kopje zal ik in een leeg submenu weg laten.quote:submenu
gewoon weghalen als er niets instaat. heb de neiging om op die piraat te klikken omdat ik denk dat daar een subitem achter zit /n00bmodus.
ik zal voor deze signature wat anders verzinnen ja. op zich hoeft mijn naam er ook niet zo nodig bij....quote:signature
de onderkant van de pagina vind ik niet mooi. kan door het gebrek aan symetrie liggen, die je toch probeert te benadrukken door die ::..//\\..::
het gastenboek is idd nu heel erg kaal en valt buiten het ontwerp van de site... moet daar nog even naar kijken (het gastenboek is al gemaakt voordat de site gemaakt was, dit is nog steeds datzelfde uiterlijk...)quote:gastenboek
stijl komt niet echt overeen met de algemene website. misschien dat daar nog wat aan te doen is.
als er geen homepage is opgegeven zie je toch een dikke blauwe balk; misschien is het mooier om met icoontjes te werken? een huisje aan de rechterkant van de datum/naam balk ofzo?
ook het invoerscherm voor nieuwe reacties breekt erg met de rest van de layout. plotseling zijn er stippellijntjes die verder nergens terugkomen. misschien moet je ook aangeven dat alle velden met een * verplicht zijn. (is op zich wel obvious, maar toch). de buttons zien er niet uit als buttons, omdat je ze dezelfde grafische opmaak hebt gegeven als aan de invoervelden. dit kan verwarrend zijn.
wat betreft de teksten op de site die zijn verzonnen door de voorzitter zoals hij ze wou hebben. hij heeft ze zelf ook ingevoerd, dus wie ben ik om dat te veranderen...quote:home
"op deze site gaan wij als stichting u proberen te laten zien wat wij doen voor de alphense jeugd in die ene week per jaar. " --> ik denk dat daarom de mensen ook naar de site komen....
persoonlijk zou ik op zo'n eerste pagina een andere layout gebruiken dan op de overige pagina's. eentje waar bijvoorbeeld het laatste nieuws naar voren komen en misschien wat foto's.
zodra er toepasselijke foto's zijn die bij de nieuwsberichten horen worden deze bij het nieuws gezet als thumbnails, we hebbne gewoonweg nog geen (goede) foto'squote:nieuws
ondanks dat er maar weinig nieuws is: misschien toch bovenaan een lijstje met de laatste tien berichten en daaronder dan alle nieuwsberichten. tevens zou ik proberen de berichten wat op te leuken met foto's en of toepasselijke afbeeldingen. een kader om elk nieuwsbericht of een visuele afscheiding tussen de berichten verhoogt de leesbaarheid. daarnaast is misschien een "terug naar boven" link bij de oudere berichten een idee. en de mogelijkheid om een nieuwsbericht als "printversie" te laten popuppen/weergeven.
de foto pagina is al klaar. in het submenu kan je zien dat er 2 knoppen zijn, die van 2003 en de voorbereidingen.quote:foto's
heb je al enig idee hoe het er uit komt te zien? misschien dat je alvast een lege layout kunt maken met hoe de foto's geordend worden. wordt het een echte gallery met thumbnails? of wordt het meer een gastenboek achtig iets, met vele foto's onder elkaar met een tekstje?
voor de inhoud van de teksten, zie home.quote:vrijwilligers
woorden als "neem contact op" "voorzitter" "secretariaat" en "contactpagina" kan je vanwege dit medium toch misschien hyperlinks van maken naar pagina's met meer info. scheelt de bezoekers toch weer nadenken als ze lezen "adressen en telefoonnummers staan op de contactpagina." dat dan contactpagina gelinkt is.
de jaren is idd handiger andersom geordent. is ook leuker. wat betreft foto's van de jaren.. die zijn er helaas niet meer wegens wat water en brandschadequote:geschiedenis
misschien dat er op de eerste pagina enkel mooie anekdotes kunnen worden geplaatst, wat mooie foto's. sowieso ontbreekt er veel grafisch materiaal bij de verschillende jaren.
persoonlijk zou ik de jaren precies andersom ordenen. voor nieuwe deelnemers is het denk ik belangrijker om te weten wat er de laatste jaren allemaal standaard is, ipv wat er 30 jaar geleden gebeurde.
verder is er - behalve gebruik te maken van het bovenste menu - geen manier om terug te komen naar de begin pagina van geschiedenis.
op die eerste pagina kan je misschien ook die kalender plaatsen. dat is ook wel mooi denk ik.
deze sponsors worden automatisch uit een database gehaald met alle sponsors, vanaf een bepaald bedrag (bepaald door het bestuur) wordt er een logo bij gezet. misschien moet he bedrag dan eens verlaagd worden.quote:sponsors
deze pagina zou ik vanuit herkenbaarheid en reclamedoeleinden laten bestaan uit logo's. dit levert voor de sponsors meer sponsoring op dan zo'n lijst namen die de gemiddelde bezoeker toch niet gaat lezen. als er logo's staan heb je in één oogopslag toch een idee wie er meedoet, zelfs als je niet echt op zoek was om dat te komen te weten
idd even een webformuliertje, van spam heb ik nog geen last gehad, maar ben sinds kort toch bezig met de gd library, dus zal er grafische adressen van makenquote:contact
hier een webformulier inbouwen.
de emailadressen vanwege spam omzetten naar grafische afbeeldingen. of in de source omzetten naar enz.
quote:route
mja, dit is meer een plattegrond dan een route.
misschien toch eens een routetekst erbij verzinnen vanuit de richtingen van de verschillende omliggende dorpen/steden. voor alphers zal het wel te vinden zijn, maar voor de mensen die minder bekend zijn heb je helemaal niets aan deze pagina. het is ook een kleine moeite om het adres hier te vermelden ipv terug te verwijzen naar de contactpagina.
misschien dat je zelfs een popup kan laten generen naar de anwb routeplanner waarbij jouw adres al als bestemming is ingevuld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |