Ik vind het raar dat ie met een 300D loopt, terwijl hij in zijn eigen land veel goedkoper een digital rebel kan krijgenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 23:09 schreef De_Warme_bakker het volgende:
aaaargh!!!! weer geen camera mee
vandaag twee mensjes rondgeleid in \'mijn\' stad (delft), en ik kwam een bejaard echtpaar tegen. beiden slecht ter been enzo, ruzie beetje, amerikaans...
de man liep met een EOS 300D te patsen, terwijl zijn vrouw de Nikon D70 om haar nek had hangen.
het klinkt \'op papier\' raar, maar het is echt een geweldig gezicht!
indeedquote:Op dinsdag 6 juli 2004 12:55 schreef Tunerd het volgende:
Gizz..
Je moet al goed kijken of het de Digital Rebel versie is of de 300D... het zijn immer dezelfde toestellen. En voor het gemakt zal ie het gewoon ook 300D hebben genoemt.
en dan zit je met een brak vertaald stukje software, chapeauquote:Op woensdag 7 juli 2004 01:03 schreef medium het volgende:
Daar ik als lul geen engels versta,en bij de aankoop van een 300D de software in die taal was,heb ik dit ook gemeld aan de betrokken firma met een e mail,en dit is vervangen geworden door een nederl. versie.
Prima service van deze mannen,en dit zonder scheldpartijen.
Ik zie anders die prijs maar 1x in de Prijskijkertquote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:46 schreef Tunerd het volgende:
je zei niet waar
Koop een combi rugzak, onder fotozooi, boven andere stuff. Ik vind het ideaal!!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:05 schreef Tunerd het volgende:
hmm rugzak lijkt me ook wel wat... maar ik heb zelf al meestal standaard een rugzak bij me... dan wordt dat ook weer zo moeilijk met 2 rugzakken he
Tot dusver ben ik geen enkele review of vergelijking een duidelijke winaar gezienquote:Op zondag 1 augustus 2004 19:49 schreef amsterdam19 het volgende:
Ik twijfel zo ontzettend! Ik kan kiezen tussen de 300D en de Nikon D70 en ik heb echt t gevoel alsof je 'minder' bent als je voor de 300d kiest. In reviews ontlopen ze elkaar niet veel maar toch komt de nikon steeds sterker eruit.. pff moeilijk moeilijk.
Dat ligt aan jezelf. Ik heb hier een 300D met een 28-300 Tamron-lens en ik vind het dat het nog redelijk mobiel is. Het is zeker geen zakmodelletje maar als je een goede fototas hebt dan is dat eigenlijk niet zo'n groot probleem. Op de laatste vakantie heb ik er een bergwandeling mee gemaakt van 4 uur, en dan ook nog 2 extra lenzen (Tamron 28-70 en een Canon 20-35 mm lens) en een uitvouwbaar ministatief erbij.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:43 schreef freud het volgende:
Is die 300D een beetje mee te slepen als je er een 28-300 lens op schroeft?
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 01:56 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Ik wilde deze camera op 2 aug 04 aanschaffen. Totdat ik het prijskaartje zag
¤1.166.00 ¤875,-
Welke tas heb je? Ik heb zelf zitten kijken naar de Lowepro zoom 1 of 2. Daar kan je hem met zoomlens snel in- en uithalen. Hij hangt ook aan je heup ipv op je rug, wat ik weet relaxed vind. Een berg opwandelen met een rugzak is tres zweten namelijk.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 01:34 schreef Steijn het volgende:
Dat ligt aan jezelf. Ik heb hier een 300D met een 28-300 Tamron-lens en ik vind het dat het nog redelijk mobiel is. Het is zeker geen zakmodelletje maar als je een goede fototas hebt dan is dat eigenlijk niet zo'n groot probleem. Op de laatste vakantie heb ik er een bergwandeling mee gemaakt van 4 uur, en dan ook nog 2 extra lenzen (Tamron 28-70 en een Canon 20-35 mm lens) en een uitvouwbaar ministatief erbij.![]()
300mm Tamron kost ongeveer 200 euro. Voor de 300D kom je dan effectief op 1.6x300=480mm uit. Goed voor spotten lijkt me.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 08:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik wil m ook kopen...... maar wat kost een 300mm lens voor vliegtuig spotting?
Waar?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 07:48 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een merkloze tas waar alles toevallig mooi in past.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:19 schreef freud het volgende:
Welke tas heb je? Ik heb zelf zitten kijken naar de Lowepro zoom 1 of 2. Daar kan je hem met zoomlens snel in- en uithalen. Hij hangt ook aan je heup ipv op je rug, wat ik weet relaxed vind. Een berg opwandelen met een rugzak is tres zweten namelijk.
Een verkoper in een fotozaak adviseerde bij zoomlenzen van 28-300 mm voor Sigma te kiezen. Tamron schijnt dat niet zo goed onder de knie te hebben. Voor de kortere brandpunten is Tamron wel aan te bevelen. Voor wat het waard is.quote:300mm Tamron kost ongeveer 200 euro. Voor de 300D kom je dan effectief op 1.6x300=480mm uit. Goed voor spotten lijkt me.
Ik zou voor een set met 28-300mm lens (tamron), tas, 2x UV filter (58 en 62 mm), 300D kit, en 256Mb CF ongeveer 1500 euro lichter zijn. Valt mee moet ik zeggen.
Dat zal vast in Duitsland zijn. Kijk gewoon eens op een duitse prijsvergelijk site.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 01:18 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Waar?
Ik wilde hem bijna bij Informatique kopen
Zeg op!!!
Jupzquote:Op zondag 1 augustus 2004 18:48 schreef Tunerd het volgende:
De LowePro Rover AWII misschien??
Ja de body!quote:Op woensdag 4 augustus 2004 02:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat zal vast in Duitsland zijn. Kijk gewoon eens op een duitse prijsvergelijk site.
Deze bijvoorbeeld:
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp
Daar staat de body voor 799,- euro.
Ik zou die set in ieder geval niet kopen.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 10:41 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Ja de body!
Ik heb ook een lens nodig![]()
Er zit niet echt een mooie lens bij. Een 28-300 mm zoom is veel handiger.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 14:02 schreef Tunerd het volgende:
want?
Met die 1.6 crop zoomt ie toch niet? Tis toch meer een uitsnede?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:19 schreef freud het volgende:
300mm Tamron kost ongeveer 200 euro. Voor de 300D kom je dan effectief op 1.6x300=480mm uit. Goed voor spotten lijkt me.
Als je ook maar een BEETJE met PC's/digitale dingen bezigbent dan moet je toch echt bekend zijn met de tweakers pricewatchquote:Op woensdag 4 augustus 2004 01:18 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Waar?
Ik wilde hem bijna bij Informatique kopen
Zeg op!!!
ja, maar schrik niet van de prijsquote:Op maandag 9 augustus 2004 21:28 schreef Skull-splitter het volgende:
iemand prijzen bij de hand van die dingen?
Als je dit nu met een lens met vaste brandpuntsafstand (dus niet die zoom) had gemaakt, was de scherptediepte groter, daarom denk ik wel dat ik de 100mm ga kopen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 20:41 schreef Skull-splitter het volgende:
http://members.home.nl/nol/foto's/Picture%20004.jpg (1.4 MB)
Nu nog meer stunten
Ja, dat snap ik. Ik wou alleen ff een voorbeeld geven waarom ik een vaste brandpunts afstand lens wil. Toen je vroeg of er iemand extra lenzen ging bijkopen kon ik niet onmiddelijk een voorbeeld aanhalen waarom ik dat wil doen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 20:45 schreef Skull-splitter het volgende:
Vent ik was gewoon wat aan het klooien
Als je die met een 300mm maakte had je toch de scherptediepte groter?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 20:44 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Als je dit nu met een lens met vaste brandpuntsafstand (dus niet die zoom) had gemaakt, was de scherptediepte groter, daarom denk ik wel dat ik de 100mm ga kopen.
Met een vaste 300mm wel, dat is het grote verschil tussen een zoom en een lens met vaste brandpuntsafstand, met die laatste heb je een grotere scherptediepte. Als ik een 100mm koop kan ik meer scherptediepte leggen dan met een 300mm zoom.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 00:11 schreef Tunerd het volgende:
[..]
Als je die met een 300mm maakte had je toch de scherptediepte groter?
Ligt er natuurljik aan wat de maximale diafragma opening is. Prime's zijn over het algemeen lichtsterker dan hun zoom tegenhangers en hebben dus een kleinere scherpte diepte.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 00:23 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Met een vaste 300mm wel, dat is het grote verschil tussen een zoom en een lens met vaste brandpuntsafstand, met die laatste heb je een grotere scherptediepte. Als ik een 100mm koop kan ik meer scherptediepte leggen dan met een 300mm zoom.
niet alleen de diafragma speelt een rol in de scherpte diepte, ook de brandpunt en de afstand van de cam tot het onderwerpquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:47 schreef Bijltje het volgende:
[Als ik een 100mm koop kan ik meer scherptediepte leggen dan met een 300mm zoom...]
Ligt er natuurljik aan wat de maximale diafragma opening is. Prime's zijn over het algemeen lichtsterker dan hun zoom tegenhangers en hebben dus een kleinere scherpte diepte.
Ik heb een 85mm f/1.8 die wide open een erg kleine dof heeft. Hier een voorbeeld fototje:
[afbeelding]
De MP-E 65 macro lens is trouwens gewoon te koop in de winkels hoor. Kost wel een aardige duit maar dan kun je wel tot 5 maar life size vergroten.
Dat snap ik. Ik reageerde alleen op Het-Gele-Teken die zei dat hij met zijn 100mm krijgt scherptediepte kreeg dan met een 300mm zoom.quote:Op zondag 15 augustus 2004 19:33 schreef berc het volgende:
[..]
niet alleen de diafragma speelt een rol in de scherpte diepte, ook de brandpunt en de afstand van de cam tot het onderwerp
Ligt eraan welke je wilt. Ik heb de prijzen even opgezocht bij CornevanIperen.nlquote:Op maandag 16 augustus 2004 09:34 schreef KeeZ het volgende:
Hmm ik blijf het echt een heerlijke camera vinden, in de vakantie ook een paar heerlijke kiekjes geschoten... Is trouwens iemand op de hoogte van wat een fish-eye lens moet kosten ??
maar van bij geen van die lenzen krijg je het echte fisheye effect toch?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:24 schreef Bijltje het volgende:
[..]
Ligt eraan welke je wilt. Ik heb de prijzen even opgezocht bij CornevanIperen.nl
Canon 15mm fisheye ¤ 675
Sigma 15mm fisheye ¤ 449
Sigma 8mm fisheye circulair !!! ¤ 559
Zenitar 16mm fisheye (alleen MF te gebruiken) Ongeveer ¤ 150 a 160
Zenitar http://www.rugift.com/pho(...)ns_for_canon_eos.htm
[url]http://www.kievcamera.com/camera.php?ID=15[url]
een 15mm fisheye:quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:29 schreef berc het volgende:
[..]
maar van bij geen van die lenzen krijg je het echte fisheye effect toch?
ik heb het dan over de lens in combinatie met de eos 300d dus inclusief de cropfacter van 1.6quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 20:14 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
een 15mm fisheye: [afbeelding]
8mm :
en nog een aantal afbeeldingen in de cash van google, de originele zijn niet meer op de url.
ok, die moet je verrekenen maar de eerste was wel met een 300d.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:33 schreef berc het volgende:
[..]
ik heb het dan over de lens in combinatie met de eos 300d dus inclusief de cropfacter van 1.6
He, ik woon in Alphenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Uit Alphen aan de Rijn voor 875 met lens
Affijn, ik merkte nadat ik de foto's eruit had gehaald dat ie ERG donker is (ISO 200 geloof ik) en op 400 issie dragelijk. Plus dat lang niet alle foto's even scherp zijn
Het effect is iets minder maar nog steeds fisheye waardig. Zeker als je de horizon niet in het midden plaatst .quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:33 schreef berc het volgende:
[..]
ik heb het dan over de lens in combinatie met de eos 300d dus inclusief de cropfacter van 1.6
jaquote:Op woensdag 18 augustus 2004 22:08 schreef elcastel het volgende:
Maar voor een EF lens Fisheye ben je dus ongeveer 450¤ kwijt, of je moet aan die Rus gaan met een adapter ofzo ?![]()
Ik zou zeker niet wachten om meer megapixels te krijgen. 3 megapixel is al genoeg om goed op fotoformaat te kunnen afdrukken. 6 megapixel is hiervoor eigenlijk al te veel. Voordeel van die6 mp is wel dat je meer in de foto kan croppen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 13:45 schreef freud het volgende:
Ik las vandaag dat de opvolger van de 10D, de 20D, uit gaat komen met meer mpixeltjes. Is het reeel om ook een opvolger van de 300D met betere sensor te verwachten? Ik zit nu te dubben of ik hem nu koop, of nog even wacht tot hij ook met 8.3 Mp uit gaat komen misschien. Roddels anyone?
Ik heb deze camera ook (de amerikaanse versie dan), met de 28-200 lens, en ik ben er heel tevreden mee.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 09:28 schreef freud het volgende:
OK, goed advies! Ik aas namelijk op de 300D met een 28-300 lens erbij, maar zou het wat zonde vinden als er een maand na aankoop een nieuw model is. Mijn voorliefde gaat vooralsnog uit naar macro's, maar je hebt gelijk, er gaat een hele wereld voor je open met een DSLR.
Tis allemaal dezelfde fitting en denk dat je met de EOS 300D al wel even zoet bentquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:55 schreef KamikazeKoe het volgende:
Ik heb nu een Olympus C5050z camera.. erg goeie camera maar ik baal dat ik daar geen andere lenzen op kan zetten en niet goed handmatig kan scherpschellen.
Dus zit er sterk aan te denken om een EOS 300d te kopen en dan een mooie variatie lenzen op te sparen en eventueel later een andere body erbij te doen.
Is de EOS300d dat waard? of kan ik beter doorsparen en gelijk naar een betere gaan (10d, 1ds*kwijl*)?
Een 28-200 lens is misschien wel steviger maar zal optich nooit beter zijn dan de kitlens. Om die grote hoeveelheid zoom te krijgen zal je moeten inleveren op prestaties. Een 18-55 en 75-300 lijkt mij een betere combinaitie.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:12 schreef Calculus het volgende:
Een canon 28-200 lens is veel steviger dan de kit lens.
Bij cameranu.nl heb de USM versie al voor 385 euro's.. Ohja kom nooit in de verleiding om goedkope Tamron lensen te komen. Deze zijn optisch gewoon veel slechter dan Canon. Als je budget wil kan Sigma nog net.
Ik zou voor jezelf kijken wat je nodig denkt te hebben en wat je budget is. Denk eraan dat je aan lensen ook veel geld kwijt bent. Ook geheugen enz kosten veel geld.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:55 schreef KamikazeKoe het volgende:
Ik heb nu een Olympus C5050z camera.. erg goeie camera maar ik baal dat ik daar geen andere lenzen op kan zetten en niet goed handmatig kan scherpschellen.
Dus zit er sterk aan te denken om een EOS 300d te kopen en dan een mooie variatie lenzen op te sparen en eventueel later een andere body erbij te doen.
Is de EOS300d dat waard? of kan ik beter doorsparen en gelijk naar een betere gaan (10d, 1ds*kwijl*)?
Ik ben het hier helemaal mee eens, de kwaliteit van je fotos ligt meer bij de lens dan bij je camera.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 23:59 schreef Bijltje het volgende:
Ik zou voor jezelf kijken wat je nodig denkt te hebben en wat je budget is. Denk eraan dat je aan lensen ook veel geld kwijt bent. Ook geheugen enz kosten veel geld.
Ga gewoon voor het goedkoopste en koop van het geld dat je ovehoud mooie lensen. Heb je veel meer plezier aan.
Denk je de extra opties echt nodig te hebben, spaar dan door.
Je lenzen zijn het belangrijkst, ga daar nooit op bezuinigen. Een f2.8 is niet teveel van het goede omdat je minder afhankelijk van de licht omstandigheden bent. Welke lens had je in gedachten?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 12:26 schreef elcastel het volgende:
Ik wil op termijn een telelens kopen, maar wat paster nou eigenlijk het besteop mijn 300D, ik kan natuurlijk ook DPZ gaan lezen, uren een paar dagen lang. Ik vraag me af of het handig is om toch maar gelijk voor de (dure) f2.8 lenzen te gaan, of heeft dat weinig nut voor de amateur of bij deze camera ?
Tevens zie ik Image Stabilzer staan bij sommige Canon lenzen, scheelt dit nu echt zoveel ?
(ja ik weet het dit had wsl in het lenzen topic gekund)
@ Bijltje : ik kwam een post van je tegen op DPZ, ik heb dus die Digital Rebel die te koop was met grip voor 800¤, misschien herinner je het je, je hebt gepost in dat topic..
ps. Ik stel die lenzen vraag hier, omdat ik elders las dat een f2.8 lens teveel van het goeie zou zijn voor een 300D.
Ik heb in de winkel een keer met zo'n lens getest en vooral bij iets lagere sluitertijd heb je uit de hand nog een mooi scherp beeld. Als je de sluitertijd dan nog langer maakt is ook dit niet meer waar. Het werkt in beperkte mate, maar of je daar nu meer geld aan wil geven .... Het hangt er vanaf wat je vooral wil fotograferen.quote:Sommige Canon EF-lenzen bevatten een beeldstabilisator om te voorkomen dat de foto wordt verpest doordat de camera beweegt. Dit is vooral nuttig bij close-ups of korte sluitertijden en in situaties waarin een statiefcamera geen uitkomst biedt. Optische beweging wordt opgepikt door de gyrosensors, die gegevens bieden om de beweging te neutraliseren. Sommige EF-lenzen hebben twee IS-standen, waaronder een voor panoramafoto's, zodat u nog meer vrijheid krijgt bij het fotograferen.
Ik ben even doorgegaan in het lenzen topic.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 12:46 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Je lenzen zijn het belangrijkst, ga daar nooit op bezuinigen. Een f2.8 is niet teveel van het goede omdat je minder afhankelijk van de licht omstandigheden bent. Welke lens had je in gedachten?
Hangt een beetje af hoe een goede maat het van je isquote:Op zondag 29 augustus 2004 11:11 schreef Reddiablo het volgende:
ik kan dit overnemen van een maat van me; wat gaat dat kosten??
camera 18-55 objectief, originele accesoires met de originele doos. en eventueel een 128 mb kaartje.
Is dat wel zo ? Ik heb hem zelf 2 weken terug gekocht en de vraagprijs lag op 700¤, op DPZ vond men dat een zeer schappelijke prijs. (zonder CF kaartje, maar met RC-1)quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:49 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Hangt een beetje af hoe een goede maat het van je is
2de hands ligt de prijs van de eos300d, met 18-55 lens op zo'n 450¤. Misschien krijg je voor die prijs ook de 128mb kaart bij.
De prijs zag ik op oa. martplaats.nl en nog een andere site. Ik weet natuurlijk niet hoe oud die toestellen echt zijn en in welke staat.quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:58 schreef elcastel het volgende:
[..]
Is dat wel zo ? Ik heb hem zelf 2 weken terug gekocht en de vraagprijs lag op 700¤, op DPZ vond men dat een zeer schappelijke prijs. (zonder CF kaartje, maar met RC-1)
Daar zit wat in, of van welke afkomst ook. Ik ben me bewust dat de 300D keihard in waarde zal dalen, althans dat verwacht ik, maar dat maakt de aankoop echt niks minder voor mij. Ik heb hem zelf van mijn broer gekocht en weet hoe hij ermee omging, ik koop hem dan ook echt z.g.a.n. verder is het een lekker idee dat hij bij een bekende vandaan komt natuurlijk, voor mij reden om ook niet te lang over de prijs na te denken. Normaal ben ik niet zo happig op 2e hands qua apparatuur.quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:31 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
De prijs zag ik op oa. martplaats.nl en nog een andere site. Ik weet natuurlijk niet hoe oud die toestellen echt zijn en in welke staat.
Nou ik zou er zeker niet meer dan 750¤ voor willen geven (2e hands), gewoon wachten op een volgende kans lijkt mij, ze komen zat.quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:22 schreef Reddiablo het volgende:
Redelijk nieuw is 'ie nog, december vorig jaar. Hij heeft al een bod van ¤750 ontvangen
Ligt er natuurlijk aan waar die zit in de VS. Als die in de buurt van NY zit zou die bij B&H moeten gaan kijken. www.bhphotovideo.comquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 00:39 schreef American_Nightmare het volgende:
Als iemand nog een te koop weet.. ik hou mezelf aanbevolen.Jammer dat die mafkezen op marktplaats allemaal de nieuwprijs vragen.
Mn broer zit in de VS voor een half jaar minimaal. Is het misschien interessant om hem dat ding mee te laten brengen? Waar zou ie 'm dan moeten kopen?
Die weet ik nog wel, was die niet 700 zonder grip?????quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 12:26 schreef elcastel het volgende:
@ Bijltje : ik kwam een post van je tegen op DPZ, ik heb dus die Digital Rebel die te koop was met grip voor 800¤, misschien herinner je het je, je hebt gepost in dat topic..
ps. Ik stel die lenzen vraag hier, omdat ik elders las dat een f2.8 lens teveel van het goeie zou zijn voor een 300D.
Dat is wel heel erg goedkoop. 700 euro voor een body met 18-55 lijkt me redelijker.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:49 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Hangt een beetje af hoe een goede maat het van je is
2de hands ligt de prijs van de eos300d, met 18-55 lens op zo'n 450¤. Misschien krijg je voor die prijs ook de 128mb kaart bij.
Foto Konijnenberg wist mij te vertellen dat de via hen geleverde Digital Rebels wel in Nederland garantie hebben. Dit omdat zij daarvoor een contract (?) met hen hebben. Toen ik de mijne daar kocht, werd me dit nadrukkelijk verteld, en volgens de verkoper moest Canon wel, omdat ze de hoeveelheden (1500 stuks) niet als EOS300D konden leveren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:00 schreef PetervdK het volgende:
Als je hem hier in de winkel koopt, krijg je 12 maanden garantie van die winkel. Bij Canon hoef je echter niet aan te kloppen (de winkel ook niet, trouwens).
Als je hem in de USA haalt, heb je helemaal nergens garantie, behalve in de USA. Dat betekent dan dus opsturen....
Canon Europe neemt alleen europese modellen in support, staat ook expliciet in de voorwaarden beschreven.
Maar een deel van die functies zijn dus in te schakelen door een gehackte firmware te flashen? Ik begreep inderdaad dat een aantal functies simpelweg softwarematig waren uitgeschakeld om de 10D simpelweg aantrekkelijk te houden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:00 schreef PetervdK het volgende:
@American Nightmare:
Wat ik mis is o.a. controle over de WB, de Flash exposure compensatie en handmatige keuze van focuswijze. Erg irritant als je de EOS5 gewend bent en een aantal dingen nu niet meer kan instellen.
De 10d kan dat nl wel.
Even over de USA of Azie modellen (die hier ook veel worden verkocht als 'bulk'):
Als je hem hier in de winkel koopt, krijg je 12 maanden garantie van die winkel. Bij Canon hoef je echter niet aan te kloppen (de winkel ook niet, trouwens).
Als je hem in de USA haalt, heb je helemaal nergens garantie, behalve in de USA. Dat betekent dan dus opsturen....
Canon Europe neemt alleen europese modellen in support, staat ook expliciet in de voorwaarden beschreven.
Hij zit in Riverside, bij L.A. in de buurt. Weet je misschien daar iets?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:04 schreef Bijltje het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan waar die zit in de VS. Als die in de buurt van NY zit zou die bij B&H moeten gaan kijken. www.bhphotovideo.com
[..]
Waar mis je die dingen dan? Op de eos300D kan je dat toch allemaal (behalve de Flash exposure van de ingebouwde flits) iinstellen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:00 schreef PetervdK het volgende:
@American Nightmare:
Wat ik mis is o.a. controle over de WB, de Flash exposure compensatie en handmatige keuze van focuswijze. Erg irritant als je de EOS5 gewend bent en een aantal dingen nu niet meer kan instellen.
De 10d kan dat nl wel.
Klopt, en klopt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 15:55 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Maar een deel van die functies zijn dus in te schakelen door een gehackte firmware te flashen? Ik begreep inderdaad dat een aantal functies simpelweg softwarematig waren uitgeschakeld om de 10D simpelweg aantrekkelijk te houden.
Nope, is allemaal afhankelijk van de gekozen instelling. Als je bv in de P stand een foto neemt, gaat de camera zelf bepalen of ie ai servo of one shot focus gebruikt. Irritant als je een stilstaand onderwerp wil fotograferen, je focus lockt, terug naar je uitsnede gaat en de camera denkt dat je onderwerp beweegt. Weg compostitie en begin maar opnieuw...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 16:13 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Waar mis je die dingen dan? Op de eos300D kan je dat toch allemaal (behalve de Flash exposure van de ingebouwde flits) iinstellen?
Ja ok, maar in manueel kan je wel alles zelf regelen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:18 schreef PetervdK het volgende:
[..]
Nope, is allemaal afhankelijk van de gekozen instelling. Als je bv in de P stand een foto neemt, gaat de camera zelf bepalen of ie ai servo of one shot focus gebruikt. Irritant als je een stilstaand onderwerp wil fotograferen, je focus lockt, terug naar je uitsnede gaat en de camera denkt dat je onderwerp beweegt. Weg compostitie en begin maar opnieuw...
Oplossing (of eigenlijk niet dus): portretstand selecteren. En vervolgens kun je dus niets meer handmatig instellen.
En zo zijn er nog een paar van die onhebbelijkheidjes...
Nope, kijk het nog maar 's goed na. Je kunt de wijze van focussen niet selecteren/vastzetten.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:28 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ja ok, maar in manueel kan je wel alles zelf regelen.
Kan, maar meestal is de focus van de camera sneller en accurater dan de mijne...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:28 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik zet m'n lenzen meestal in manueel focus ook.
Dat bedoel ik dus... De camera denkt dan dat je onderwerp beweegt en schakelt automatisch over op AI Servo. En dus focust de camera op dat moment op het verkeerde deel van je foto.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:52 schreef Skull-splitter het volgende:
Eh, stilstaand voorwerp opnieuw composeren doe je dan toch even snel met de knop half ingedrukt, of mis ik nou iets?
Dit is niet zomaar "een digicam".. dit is een populaire hele vette camquote:Op woensdag 1 september 2004 17:01 schreef Oversight het volgende:
[quote]
Ouwesok (Moderator) - zondag 29 augustus 2004 @ 09:35
We gaan hier niet voor iedere digicam een apart topic openen.
![]()
Met die dingen erbij is dat zeker geen slecht aanbod, afhankelijk van de staat waarin het materiaal zich bevindt.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:15 schreef American_Nightmare het volgende:
Sorry.. heb net ook al een vraag in het lenzen-topic gepost maar;
Ik kan een EOS 300D kopen met 256MB, een Sigma 18-50mm en een Sigma 55-200mm en extra accu. 8 maanden oud, voor zo'n 700 a 725,-. Is dit een goed aanbod??
Is de 18-50 lens vergelijkbaar met de kitlens, en de 55-200 voldoende voor lekker zoomen?
Ik weet wat je bedoeltquote:Op woensdag 1 september 2004 21:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het toestel nooit aangeraakt had voor ik hem in huis had, dus dat "in de hand liggen" vormt zich vanzelf, en zeker bij die patat/playstation generatie van A-M en mij
Hehe.. Ik heb nog nooit een fototoestel gekocht wat ik eerst in de hand heb gehad .. ach ja, zolang we niet beter weten..quote:Op woensdag 1 september 2004 21:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het toestel nooit aangeraakt had voor ik hem in huis had, dus dat "in de hand liggen" vormt zich vanzelf, en zeker bij die patat/playstation generatie van A-M en mij
Dat dan weer niet, maar wij zijn er inmiddels aan gewend voor elk apparaat een andere handigheid te ontwikkelen, met die EOS 300D was het even wennen (nog steeds, heb hem niet zo lang) en dan voelt het wel OK. Alleen kun je er belachelijk veel op instellen waarmee je wel moet uitkijken wat je waar instelt, maar al spelende leert menquote:Op woensdag 1 september 2004 21:19 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik weet wat je bedoelt
Dat dacht ik in de winkel ook toen'k de camera in m'n hand nam, zo van 'hmmm, dit lijkt op een ps2 controller'
Standaard is 1 jaar denk ik?quote:Op donderdag 2 september 2004 08:47 schreef CaptainMiller het volgende:
Hoe lang is de standaard garantie? Als dat afgelopen is kan je in principe de firmware updaten voor meer optie.
Yep is 1 jaar. Ik zit er ook zwaar aan te denken om de gehackte firmware er eens op te gooien. Je kan namelijk altijd nog terug. En voor al Mirror Lockup vind ik erg handig. Mis ik wel op deze camera. Vooral omdat mijn statief niet al te stabiel is.quote:Op donderdag 2 september 2004 11:26 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Standaard is 1 jaar denk ik?
Jaaaaaaaa ik heb 'm!quote:Op donderdag 2 september 2004 11:26 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik heb 'm gekocht: Canon EOS 300D, Sigma 18-50mm lens, Sigma 55-200mm lens, 256MB, extra batterij en nog 4 maanden garantie. Wordt vanmiddag gebracht voor 725,- (als het goed is)..
Kan nie wachten!!
He FaceDownquote:Op donderdag 2 september 2004 15:06 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa ik heb 'm!Al het bovenstaande zit erbij, plus nog een Orion Trekker rugzak (
) een UV filter op beide lenzen en een zonnekap op beide lenzen (is dit standaard?)
Hij's in volkomen nieuwstaat.. plastic op het display etc.. Men.. als dit geen goeie deal is!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Whehequote:Op donderdag 2 september 2004 17:40 schreef CaptainMiller het volgende:
[..]
He FaceDown
(Ker Plunk hier)
Hee die heb ik.quote:Op donderdag 2 september 2004 22:02 schreef Skull-splitter het volgende:
SIGMA DIGI TELELENS
* 55-200 mm zoomobjectief
* Voor digitale spiegelreflexcamera's
* Inclusief zonnekap
* Geschikt voor Canon en Nikon
Van 198,- voor
179,-
Bij combifoto dus, het uitchecken waard?
Om even hierop terug te komen. Ik herken het probleem inderdaad nu ook. Afgelopen weekend heb ik VEEL portretten geschoten (zie portrettopic voor enkele voorbeelden). In het begin een paar met de portret-modus. Later echter alleen nog maar met Aperture-priority (Av stand). Hier kiest de cam One Shot AF en dit werkt gewoon perfect.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 23:12 schreef PetervdK het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus... De camera denkt dan dat je onderwerp beweegt en schakelt automatisch over op AI Servo. En dus focust de camera op dat moment op het verkeerde deel van je foto.
Probeer maar eens een close-up te maken van een bloem oid. Focussen op hart vd bloem, locken dmv half indrukken, camera bewegen en voila, het focussysteem focust spontaan opnieuw....
Werkt ook leuk bij portretfoto's waarbij je op het oog scherpstelt en diegene heeft een forse neus...![]()
Met wat voor lens heb je die genomen? Wat had je trouwens gedaan als je je 300D naar de klote had geholpen, skullie?quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:24 schreef Skull-splitter het volgende:
http://5jaar.fok.nl/fotos/skullsplitter
En dat nadat ik daar veel te zat weggeslenterd ben en vele omwegen op de snelweg ben gaan wandelen waarbij ik ook nog op de vangrail gevallen ben, die Canon is fool-proof :')
Dacht ik al.. die sigma 55-200 is echt uberrelaxed voor portretfoto'squote:Op dinsdag 7 september 2004 22:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Dan had ik een dronkenmans probleem, maar goed, bier en overdosis hormoon zijn zowieso taai...
Gewoon met de kitlens genomen, sigma 55-200 ligt in de bestelling bij de fotograaf...
Ik had nog 2 kaartjes van 256 dus ik kan zo'n 260 a 270 foto's kwijt op de hoogste JPEG kwaliteit. Ik ga binnenkort wel eens een kaartje van een gig halen voor 99,-. 256MB alleen is krap aan inderdaad.quote:Op dinsdag 7 september 2004 23:44 schreef KeeZ het volgende:
American_Nightmare... is dat niet een beetje weinig geheugen voor zo'n prachtcamera
Ik zat dit weekend op zo'n 88 per 256MB. 3 * 88 = 264 volgens mij.quote:Op woensdag 8 september 2004 00:14 schreef Skull-splitter het volgende:
met 512 zit ik tussen de 140 a 160 fotos, doe jij de rekensom eens...
Klopt alleen is dan de kans dat er een stuk gaat 4 keer zo groot.quote:Op woensdag 8 september 2004 01:17 schreef PetervdK het volgende:
Bij mij passen er zo ongeveer 77 fotos in hoogste qual op 256....
Wat betreft grotere kaartjes: ik vind een beetje spreiden veiliger, vooral als je echt veel foto's maakt.:
Kaartje van 1gb stuk? Alles kwijt
Kaartje van 256mb stuk? Nog 3 andere vol met foto's over...
* American_Nightmare ook!quote:Op donderdag 9 september 2004 18:18 schreef CaptainMiller het volgende:
Jaaa, heb me 50 mill F/1.8 binnen
[..]
Hangt een beetje van de sfeer af die je wil. Als je met je 50mm lens vanop een afstand gaat fotograferen, zou ik spotmeting doen. Als je met een zoom werkt kan je inzoomen op de zanger en dan de lichtmeting vastzetten, uitzoomen en foto maken. De mensen onder de spots zullen dan niet overbelicht zijn en je hebt ook de donkere patijen op het podium. Als he het licht algemeen meet zal je wel hoge sluitertijd nodig hebben en de sfeer is ook weg, alles zal op de foto dan duidelijker zichtbaar zijn.quote:Op donderdag 9 september 2004 18:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
* Het-Gele-Teken ook!
Ben benieuwd of ik er ook wat mee kan a.s. tijdens een feestje.
Ik heb wel nog een vraagje.. als je op een concert fotografeert (bijv de zanger) dan staat daar meestal een spot op. Pas je dan een andere lichtmeting toe (bijv spotmeting) of kun je beter de standaard nemen, waarbij het hele vlak gebruikt wordt om het licht te meten?
Maar das toch gewoon te doen door met je geselecteerde AF in de spots te "meten" en te focussen? (ingezoomd focussen en dan uitzoomen geeft trouwens nog scherper beeld)quote:Op donderdag 9 september 2004 21:30 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Hangt een beetje van de sfeer af die je wil. Als je met je 50mm lens vanop een afstand gaat fotograferen, zou ik spotmeting doen. Als je met een zoom werkt kan je inzoomen op de zanger en dan de lichtmeting vastzetten, uitzoomen en foto maken. De mensen onder de spots zullen dan niet overbelicht zijn en je hebt ook de donkere patijen op het podium. Als he het licht algemeen meet zal je wel hoge sluitertijd nodig hebben en de sfeer is ook weg, alles zal op de foto dan duidelijker zichtbaar zijn.
Als je spotmeting doet heb je idd hetzelfde resultaat, maar als je met een zoom werkt en inzoomt kan je een globale meting doen omdat sommige spots met een scherpe hoek belichten en als je spotmeting doet kan je toevallig op een heel lichte of een meer donkere plaats meten. Niet dat het veel uitmaakt, maar het kan dan best zijn dat je de sfeer niet helemaal kan overbrengen.quote:Op donderdag 9 september 2004 21:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar das toch gewoon te doen door met je geselecteerde AF in de spots te "meten" en te focussen? (ingezoomd focussen en dan uitzoomen geeft trouwens nog scherper beeld)
Klein probleemje; m'n 50mm heeft geen zoom.quote:Op donderdag 9 september 2004 21:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar das toch gewoon te doen door met je geselecteerde AF in de spots te "meten" en te focussen? (ingezoomd focussen en dan uitzoomen geeft trouwens nog scherper beeld)
Als je inzoomt en dan focust (waarbij je een goede lichtmeting doet), je ontspanknop half ingedrukt houdt en terug uitzoomt gaat je 300d opnieuw focussen. Het voordeel van ingezoomt te focussen is dat het waarschijnlijk sneller gaat (omdat er meer licht is en je toch inzoomt om je lichtmeting te doen)quote:Op donderdag 9 september 2004 21:58 schreef American_Nightmare het volgende:
..........
Wat bedoelen julile trouwens met ingezoomd focussen en dan uitzoomen? Dan verlies je toch de focus of begrijp ik er nu helemaal niets van?
Aha.. dus dan ligt je focuspunt achter je eigenlijke onderwerp. En daar krijg je meer detail van dan wanneer het focuspunt gelijk met je onderwerp zou vallen? Dal lijkt me vreemd.quote:Op donderdag 9 september 2004 22:05 schreef Skull-splitter het volgende:
ingezoomd zie je meer details, als je dan met de knop halverwege uitzoomd dan behoudt je dat detail in de verte ook in wideangle... (is me ooit aangeleerd op St.Lucas, kitlens blijkt het prima te kunnen)
Maar klopt de lichtmeting dan nog wel? Het diafragma is toch anders wanneer je ingezoomd hebt?quote:Op donderdag 9 september 2004 22:03 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Als je inzoomt en dan focust (waarbij je een goede lichtmeting doet), je ontspanknop half ingedrukt houdt en terug uitzoomt gaat je 300d opnieuw focussen. Het voordeel van ingezoomt te focussen is dat het waarschijnlijk sneller gaat (omdat er meer licht is en je toch inzoomt om je lichtmeting te doen)
Grotere scherptediepte in wideangle?quote:Op donderdag 9 september 2004 22:17 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Aha.. dus dan ligt je focuspunt achter je eigenlijke onderwerp. En daar krijg je meer detail van dan wanneer het focuspunt gelijk met je onderwerp zou vallen? Dal lijkt me vreemd.
Hm tuurlijk. Je krijgt dus meer scherptediepte achter je object, want je verschuift het scherptediepteveld in feite naar achteren, begrijp ik dat goed? Maar lukt dat altijd, want als je te ver doorschuift dan verliest je onderwerp de focus, of gebeurt dat nooit?quote:Op donderdag 9 september 2004 22:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Grotere scherptediepte in wideangle?
Kitlens?quote:Op zaterdag 11 september 2004 14:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Heb je nou geen groothoek dan?
Alles tot 50 mm.quote:Op zaterdag 11 september 2004 19:20 schreef Tunerd het volgende:
kit lens is ook een groothoek ja, alles binnen 35mm toch?
quote:Op zaterdag 11 september 2004 19:59 schreef CaptainMiller het volgende:
[..]
Alles tot 50 mm.
31mm x 1.6 = bijna 50mmquote:Op zaterdag 11 september 2004 20:22 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
ik denk niet op digitaal (cropfactor van 1.6 )quote:Op zaterdag 11 september 2004 21:42 schreef Skull-splitter het volgende:
op 55 komt ie precies overeen met mijn oog, is mijn oog een groothoek?
Mjah, wel dus, 2 ogen open, lens vol open draaien op 55 (*1.6=88) en ik zie exact wat ik met mijn normale oog zie.quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:56 schreef capibar het volgende:
[..]
ik denk niet op digitaal (cropfactor van 1.6 )
55 is geen groothoek. Wat hierboven al gezegd wordt; alles onder de 31 is groothoek bij de 300D.quote:Op zaterdag 11 september 2004 21:42 schreef Skull-splitter het volgende:
op 55 komt ie precies overeen met mijn oog, is mijn oog een groothoek?
Als ik er een ga kopen neem ik toch liever de 28-300, dan heb je net wat meer groothoek bereik. Helaas moet ik ivm mijn werk nog wachten om een leuke set te kopenquote:Op zaterdag 11 september 2004 20:16 schreef jointmuts het volgende:
ik heb zelf de kitset gekocht maar een sigma 70-300 macro super lens erbij gekocht en de 18-55 mm ligt nu in de doos omdat ik alleen nog fotograveer met de sigma erop. Toestel bevalt reuze.
ik hou toch liever mijn 17-40 en koop er een vast brandpuntsafstand objectief bij, 300mm ofzoquote:Op maandag 13 september 2004 15:07 schreef freud het volgende:
[..]
Als ik er een ga kopen neem ik toch liever de 28-300, dan heb je net wat meer groothoek bereik. Helaas moet ik ivm mijn werk nog wachten om een leuke set te kopen.
Reden dat ik de kitlens niet erbij heb gekocht. Als je een aantal goede lenzen hebt gebruik je dat ding niet meer. En zelf prefeer ik prisma. Hoewel ik een telelens wil met zoom. Een 70-300 denk ik.quote:Op zaterdag 11 september 2004 20:16 schreef jointmuts het volgende:
ik heb zelf de kitset gekocht maar een sigma 70-300 macro super lens erbij gekocht en de 18-55 mm ligt nu in de doos omdat ik alleen nog fotograveer met de sigma erop. Toestel bevalt reuze.
Waarom gek?quote:Op zondag 19 september 2004 23:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Mjah, gemiddeld kun je zonder flits iets van 600 foto's maken, maar ik ga het risico gewoon niet lopenDus elke keer opladen als ik een dagje wegga. (mijn pa werd gek toen ie het hoorde
)
Daar moest je toch gewoon iets voor installeren? zie manual, het MOET erinstaanquote:Op zondag 19 september 2004 23:12 schreef CaptainMiller het volgende:
Hoe openen jullie de RAW bestanden?
Heb het al geprobeerd met PS7 en de meegeleverde PS Elements maar krijg alleen maar zwart/wit sneeuw foto's. Help![]()
Ja, je moet de meegeleverde software instaleren maar verder zeggen ze niksquote:Op zondag 19 september 2004 23:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Daar moest je toch gewoon iets voor installeren? zie manual, het MOET erinstaan
wauw, je ziet wel meteen dat hij met een 1.8 lens is gemaakt, met een scherptediepte van 1 cm ofzoquote:Op vrijdag 17 september 2004 18:26 schreef CaptainMiller het volgende:
Hier een aantal fotootjes met me 50mm. , vanmiddag genomen in Amsterdams Bos
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dat vond ik ook wel redelijk twistedquote:Op maandag 20 september 2004 17:45 schreef capibar het volgende:
[..]
wauw, je ziet wel meteen dat hij met een 1.8 lens is gemaakt, met een scherptediepte van 1 cm ofzo
Op GoT zei je dat je Nova 2 had besteldquote:Op woensdag 22 september 2004 20:00 schreef Skull-splitter het volgende:
Lens is binnen, kreeg het net te laat te horen om hem op te gaan halen...
Meteen die Nova 1 tas besteld, toch wel makkelijk
Jazeker. Het richtgetal is iets lager (50 ipv 55), dus hij is iets minder sterk.quote:Die flitser; is die vergelijkbaar met de 550 van Canon?
Yep, ik draai de kop dan 90 graden naar boven en dan kaatst het licht dus via het plafond weer terugquote:Als je via het plafond flitst; flits je dan recht naar boven?
Geen idee, ik heb de universele kapjes, dus die passen overal opquote:Passen er Canon diffuserkappen op of moet je Sigmakappen kopen?
Zoals ik hierboven al zei; je kan niet draadloos werken en met de SUPER kan je flitscompensatie (FEC) instellen.quote:Jij hebt de ST. Het grootste verschil met de 'Super' (70,- duurder) is dat deze draadloos kan werken?
Normale batterijen. Ik heb oplaadbare 2100 batterijtjes. Volgens de site van Sigma kan je 100 foto's maken, ik heb er gisteren echter iets van 150 gemaakt. Dusss.quote:Wat voor batterijen moeten erin? Hoevaak kun je daarmee flitsen?
Heb je 't nou over m'n foto's of m'n vraag?quote:Op woensdag 29 september 2004 18:16 schreef Skull-splitter het volgende:
OF je focus is gewoon but, OF je compressie is dodelijk...
Ohja da's de compressie. Besparing van webspaceruimte enzo.quote:Op woensdag 29 september 2004 18:48 schreef Skull-splitter het volgende:
je foto's
Ofwel zelf handmatig de meting instellen die tussen de 2 uitersten zit, ofwel je over/onderbelichtingscompensatie gebruiken (afhankelijk van waar je op focust).quote:Op woensdag 29 september 2004 17:52 schreef American_Nightmare het volgende:
[afbeelding]
Ik vraag me wel af hoe je 't voor mekaar krijgt om een heldere lucht zoals hierboven samen in beeld te brengen met bijv een gebouw. Als ik op de lucht focus wordt het gebouw (huis) zwaar onderbelicht, maar als ik op het gebouw focus, wordt de lucht zwaar overbelicht.
ik denk niet dat je snel een 52 mm lens zult vinden....quote:Op zondag 3 oktober 2004 11:34 schreef KeeZ het volgende:
alsof het niets in PetervdKtering waar doe je het van
ik wil toch nog een leuk flitsertje erbij kopen en een fixed F lens (52mm ??) iemand een goed adresje op het net ??
Hoeveel denk je dat die zwarte gaat kosten dan?quote:Op zondag 3 oktober 2004 13:21 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik zou hem graag willen, maar ik weiger gewoon om verlies te draaien om vervolgens takke veel meer te gaan betalen
Dan laat ik hem maar zittenquote:Op zondag 3 oktober 2004 14:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Volledige introductieprijs waarschijnlijk, handelaren zijn niet achterlijk(dus 1100 ofzo, wat toch alweer 300 scheelt)
2e hands natuurlijk, geld groeit me niet op de rug.... Hoop e.e.a tegen elkaar weg te strepen met de verkoop van de 300d, maar ben bang dat ik een aardig verliesje zal moeten nemen...quote:Op zondag 3 oktober 2004 11:34 schreef KeeZ het volgende:
alsof het niets in PetervdKtering waar doe je het van
ik denk dat hij het klappen van de spiegel bedoeltquote:Op zondag 3 oktober 2004 19:23 schreef American_Nightmare het volgende:
Uhm.. zit in de 10D niet precies dezelfde sensor als in de 300D? Lijkt me sterk dat je bij een 10D dan minder ruis zou hebben. Heb jij wel 2 'dezelfde' foto's van de 2 camera's afgedrukt gezien dan?
ruil hem dan in voor een D30quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:12 schreef berc het volgende:
dat vind ik ook wel heel jammer van mijn 300d, zon 10d voelt zoveel vetter aan als je een foto maakt, veel soepeler
Vind je?? Ik ga echt geen 450 euro betalen voor een iets andere behuizing en een paar functies die ik (bijna) nooit zal gebruiken.quote:Op maandag 4 oktober 2004 18:12 schreef Skull-splitter het volgende:
Hmm, das dan weer WEL tempting...
Goed en lang laten drogen, misschien dat ie 't dan weer doet? En anders gewoon garantie proberen te claimen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:55 schreef Libris het volgende:
Tip, doe nooit een lens in een tas samen met een flesje waterTelelens naar de klote.. Gelukkig zat mijn 300D er niet in
Doe ik ook, maar er zit een aanslag aan de binnenkant van de lens..quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:00 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Goed en lang laten drogen, misschien dat ie 't dan weer doet? En anders gewoon garantie proberen te claimen.
Het is toch niet zo dat je 1000 foto's op deze manier van een titel hebt voorzien, he?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:12 schreef Libris het volgende:
[..]
Doe ik ook, maar er zit een aanslag aan de binnenkant van de lens..
Toch wel een paar mooie foto's gemaakt in Cambodja
[[url=http://www.kluit.com/images/cambodiaposters/p1_resize.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://www.kluit.com/images/cambodiaposters/p2_resize.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://www.kluit.com/images/cambodiaposters/p3_resize.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://www.kluit.com/images/cambodiaposters/p4_resize.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://www.kluit.com/images/cambodiaposters/p5_resize.jpg]afbeelding][/url]
Klikken levert de grote (> 800 kb) foto's op...
op de kleine versie lijkt het net nederlandquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:12 schreef Libris het volgende:
[..]
[[url=http://www.kluit.com/images/cambodiaposters/p3_resize.jpg]afbeelding][/url]
Nope, heb er wel 700 gemaakt, maar deze laat ik op groot formaat afdrukken om op te hangen. Op zich als je de afbeeldingen om te croppen en resizen weet heb je doe je dit in een paar minuten per foto. Als je PC een beetje snel is.. PSD bestanden zijn zo'n 30 MB per stuk...quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:40 schreef Coelho het volgende:
[..]
Het is toch niet zo dat je 1000 foto's op deze manier van een titel hebt voorzien, he?
Dat gevoel had ik ook soms.. Als je in een koude aircon auto zit, veel water en groen om je heen hebt en alles zo plat is lijkt het inderdaad Nederland. De koeien en honden op de snelweg (snelweg zonder markering, alles rijd zomaar... ) en mensen naast de snelweg doen je dan wel weer anders denken...quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:42 schreef capibar het volgende:
[..]
op de kleine versie lijkt het net nederland![]()
Beetje stomquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:55 schreef Libris het volgende:
Tip, doe nooit een lens in een tas samen met een flesje waterTelelens naar de klote.. Gelukkig zat mijn 300D er niet in
Kwestie van checkenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 17:40 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Beetje stom
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:32 schreef PetervdK het volgende:
Als je er maar geen fles water bij doet....![]()
nah, dat giet ik er zo wel inquote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:32 schreef PetervdK het volgende:
Als je er maar geen fles water bij doet....![]()
dat ligt denk ik meer aan de lens.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:01 schreef pAin het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een 300D op het gebied van sportfotografie? Denk daarbij aan snowboarden (veel beweging in de foto's) en motorsport (van autocross tot kartwedstrijden tot DTM toerwagen achtige klasses). Het blijft puur bij hobbien, maar wil nog steeds een goede kwaliteit foto's behouden.
Zoiets had ik ook al in gedachtquote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:03 schreef capibar het volgende:
[..]
dat ligt denk ik meer aan de lens.
het was ook niet echt serieus bedoeld,quote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:48 schreef pAin het volgende:
Dan heb je het over reclame.
Het liefst hoor ik eigen ervaringen, eventueel met voorbeelden. Je kan niet alles hebben, maar tis het vragen waard.
Dat ziet er best mooi uitquote:Op woensdag 6 oktober 2004 16:10 schreef PetervdK het volgende:
Heb leuke foto's gemaakt bij de F1 GP van Hongarije. Je moet wel een beetje ervaring hebben met het pannen, anders wordt het grotendeels niets (of goede statische foto's maken met een telelens...). 85% van de foto's is het net niet, maar er zitten een paar leuke tussen....
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |