Tegenwoordig gaat het natuurlijk met de computer, althans minimaal het inkleuren ... maar in de vroegere tekenfilms kon je soms al zien wat er gaat bewegen. Als er bijvoorbeeld rotsblokken voor een opening liggen die later weggeschoven / opgeblazen werden, waren die rotsblokken veel lichter dan de andere niet bewegende rotsblokken. Ik denk ( maar dit weet ik niet zeker ) dat dit komt doordat die verschillende lagen de achtergrond iets donkerder maakten. Die rotsblok was natuurlijk ergens bovenin de lagen ... dus had geen of weinig doorzichtige lagen op zich.quote:Op zondag 11 juli 2004 23:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]Never knew that.
en als paaspop met pasen is dan valt het kwartje (eurodubbeltje) wel?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:04 schreef littledrummergirl het volgende:
idd, dat van pinkpop kwam ik ook laatst pas achterik dacht dat ik echt de enige was
snij jij m dan in plakjes?quote:Op zondag 11 juli 2004 13:48 schreef Lllaura het volgende:
Dat het veel makkelijker eet als je je kroket plet tussen je broodje... Zag het een vriendin van me doen en dacht: so hééé', dát is slim!
![]()
Ik kwam er ook pas heel laat achter. Ik kwam er ook achter dat Bassie en Adriaan eigenlijk helemaal niet leuk was, en dat B&A twee zielige ouwe pedofiele circuslosers zijn.quote:Op zondag 4 juli 2004 20:00 schreef Plantenbak het volgende:
Idem. Dat was minder dan een jaar geleden.
quote:En "yes sir, dat is "ja meneer"...
En een hoed, die noemen ze sombrero!quote:Op zondag 1 augustus 2004 20:31 schreef LoverGirl het volgende:
En het was zo leuk altijd
[..]
Ja en nog moeilijker om te geloven vond ik dat de baron (drommels drommels) wordt gespeeld door adriaan.quote:Op zondag 4 juli 2004 19:02 schreef Et-Cetera het volgende:
[..]
Hier nog een
Ik dacht dat met close-ups van spelers er uit het veld cameratje's kwamen, die de spelers van dichtbij filmden.quote:Op zondag 1 augustus 2004 21:13 schreef Trachemys het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat wanneer je voetbal aan het kijken was en de 2e helft begon, dat men de camera's dan aan de andere kant van het stadion had gezet... waarom? Geen idee...![]()
![]()
Niet helemaal. Het heeft te maken met het verschil in medium. De achtergronden worden door background artists op een kartonnen, houten of ander solide materiaal geschilderd, terwijl de overlays op zogenaamde 'cells' worden getekend. Dit zijn doorzichtige plastic vellen die aan de achterkant beschilderd worden, waardoor je een heel egale kleurverdeling krijgt. Hiermee haal je als het ware de details eruit zodat je geen flikkeringen krijgt. Het verschil dat je dan ziet is die tussen de 'frivool' geschilderde achtergrond en de meer cartooneske voorgrond.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:32 schreef caradoc het volgende:Tegenwoordig gaat het natuurlijk met de computer, althans minimaal het inkleuren ... maar in de vroegere tekenfilms kon je soms al zien wat er gaat bewegen. Als er bijvoorbeeld rotsblokken voor een opening liggen die later weggeschoven / opgeblazen werden, waren die rotsblokken veel lichter dan de andere niet bewegende rotsblokken. Ik denk ( maar dit weet ik niet zeker ) dat dit komt doordat die verschillende lagen de achtergrond iets donkerder maakten. Die rotsblok was natuurlijk ergens bovenin de lagen ... dus had geen of weinig doorzichtige lagen op zich.
En hij doet ook een stem in Harry Potter, ook is hij de stem van Brilbeer in De Bereboot en hij deed de regie van de NL-talige Calimero-afleveringen.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 23:47 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Heb je het nog steeds fout, Adriaan heeft alleen de Baron uit de Schatkaart gespeeld, de andere baron werd gespeeld door Paul van Gorcum, die speelde wel de Professor (en vele andere personages zoals Gargamel uit de Smurfen en Zazoe uit The Lion King)
Ik dacht dat ze al die andere talen alleen spraken als er Nederlanders in de buurt warenquote:Op maandag 2 augustus 2004 01:18 schreef PvtRyan het volgende:
Ik dacht vroeger dat alle mensen op de wereld in het Nederlands dacht.
Ik was wel trots op ons taaltje dat het zoveel gebruikt werd
Hey coolquote:Op maandag 2 augustus 2004 15:14 schreef MarSuperstar het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat Q8 staat voor Koeweit....Van die tankstations weet je...
DAT KLOPT OOK TOTAAL NIET.quote:Op zondag 11 juli 2004 14:50 schreef Passione het volgende:
[..]
What the.. dat heb ik nooit geweten
Hmm dacht ik ook altijd. Ik dacht dat beide dood gingen na 1 steek....quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:08 schreef caradoc het volgende:
Ik ben er ook achter gekomen dat niet de wesp dood gaat na één steek maar een bij. Ik blijf het vreemd vinden want ik ben meerdere keren gestoken door een wesp waarbij één keer de angel bleef hangen en één keer de wesp later gewoon dood ging.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:09 schreef Parthenope het volgende:
....
En verder dacht ik dat britney spears leuke muziek had![]()
Een oom van mij heet Huisman van z'n achternaam... wie voelt m al aankomen?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:31 schreef Jump het volgende:
[..]
zelf ook gedacht dat vroeger het nederlands (of vlaams) over gans de wereld werdt gesproken.
en dat men nonkel koen wauters (van clouseau) was, die trok er toen enorm op.![]()
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 22:04 schreef Allan24 het volgende:
... hoe handig de sneltoetsen Alt+S, Alt+A en Alt+M zijn hier
quote:
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:48 schreef marsdieker het volgende:
Dat van een jongetje die en bal op het balkon van een meneer gooit, daarna vraagt om de bal. Pas nu heb ik begrepen dat de meneer een bekende in de voetbalwereld is.
P.S. Ik ben geen voetballiefhebber, maar de afgelopen weken kon je er niet omheen.
Probeer maar eensquote:Op zaterdag 4 december 2004 00:01 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
dat weet ik nog niet leg eens uit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |