Je kunt niet iets missen wat je niet kent.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je mist wel wat hoor!
En je hebt geen zin het te leren kennen?quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je kunt niet iets missen wat je niet kent.
Nee, waarom zou ik?quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
En je hebt geen zin het te leren kennen?
Och het is wel een interessante ervaring.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nee, waarom zou ik?
Ik ben blij voor je dat het voor jou een interessante ervaring is. Volgens sommigen is het laten nemen van achteren ook een interessante ervaring. Daar pas ik ook voor.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Och het is wel een interessante ervaring.
Krijgt een moslim een straf als hij per ongeluk alcohol inneemt?quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ben blij voor je dat het voor jou een interessante ervaring is. Volgens sommigen is het laten nemen van achteren ook een interessante ervaring. Daar pas ik ook voor.
Als het een ongelukje is zal de hoeveelheid ook niet al te groot zijn en moet vergeving toch nog wel te regelen zijn?quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:04 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Krijgt een moslim een straf als hij per ongeluk alcohol inneemt?
Nee, alcohol = alcohol. Hand eraf = hand eraf!!quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als het een ongelukje is zal de hoeveelheid ook niet al te groot zijn en moet vergeving toch nog wel te regelen zijn?
quote:De Europese Unie mag haar Oost-Europese tijgers niet muilkorven
Door Marc De Vos
Publicatiedatum: 14-06-2004
Een maand geleden baadde de Europese Unie in de staatsie en symboliek van een historische oostelijke uitbreiding. De beneveling van een roerende verzoening heeft intussen plaatsgemaakt voor een knagende kater. Diverse beleidsmakers zien West-Europa bedreigd door een verscheurende eb en vloed beweging onder Oost-Europese stuwing. Terwijl kapitaal en investeringen zouden wegebben naar de fiscale paradijzen in het voormalige Oostblok, zou ons een vloedgolf van goedkope diensten en werkkrachten uit dezelfde richting verzwelgen. Badend in het zweet van deze angstdroom worden ingrijpende maatregelen overwogen, tot en met verplichte minimale belastingvoeten voor de nieuwe lidstaten. Angst is evenwel een slechte raadgever en neigt in dit geval naar paranoia. De uitbreiding van de Europese Unie is voor onze welvaart geen Bermudadriehoek. Zij kan integendeel ook onze gewesten welvarender maken, niet ondanks maar dankzij de concurrentie uit Oost-Europa.
De groeiende angstpsychose over het economische gevaar uit het Wilde Oosten is vooralsnog psychologisch. We beschikken niet over duidelijke statistische gegevens die voor West-Europa het doemscenario van de Oost-Europese draaikolk bevestigen. De snaar van angst en vertwijfeling vibreert vooral op een tijdgeest van economische laagconjunctuur en verkiezingen. Enkele spectaculaire dossiers van ondernemingen die investeringen heroriënteren, zorgen dan voor een koor van hoon dat elke redelijkheid overstemt. De panische reacties in de publieke opinie worden ook gevoed door een informatiegebrek over de prijs van de Europese uitbreiding. Alleen het rooskleurige en romantische ideaal van de historische hereniging is de bevolking ingelepeld. De horten en stoten van een dynamisch integratieproces werden niet aangekondigd en lijken daarom een dramatisch onheil.
De nieuwe lidstaten zijn in de Europese Unie gestapt om hun prille democratieën van een economische onderbouw te kunnen voorzien. Zij zullen die welvaart in de eerste plaats zelf moeten afdwingen. Het Europa van de vijftien had voor hen immers geen tweede Marshall Plan veil. De oostelijke lidstaten krijgen alleen, en dan nog met enige beperking, toegang tot de rijke Europese vrije markt en moeten daar hun welvaart verdienen. Die welvaart zal vooreerst ontstaan omdat Westerse ondernemingen in de nieuwe lidstaten een nieuwe thuismarkt vinden voor hun producten en diensten, wat resulteert in lokale investeringen of in bijkomende export. Dat is meteen ook goed nieuws voor de economie van de West-Europese lidstaten, want hun ondernemingen worden sterker in de wereldmarkt, genereren meer winst voor de aandeelhouders en meer tewerkstelling in de hoofdzetels. Tot dusver geen vuiltje aan de lucht.
Wie vrije markt zegt, zegt echter ook vrije concurrentie. Binnen de Europese eenheidsmarkt zullen de Oost-Europese lidstaten met elkaar en met de andere lidstaten concurreren voor het aantrekken van ondernemingen en investeringen. Kreunend onder een overgewicht van reglementering en belasting, zal West-Europa zeker een fitnesskuur moeten ondergaan om het tempo te kunnen volgen. Anderzijds hoeven onze gewesten geen tienkampers te worden die in alle disciplines uitblinken. Onder meer door geografie, goedkopere arbeidskrachten en lagere belastingen, drukt Oost-Europa op sectoren uit de West-Europese lidstaten die precies op dat vlak structureel kwetsbaar zijn. Het spook van desinvestering en delokalisatie duikt dus op, maar het zal lang niet alle kamers van het West-Europese huis teisteren.
De groeipijnen zullen vooral die sectoren treffen waarin de moederlanden van de Europese Unie onvoldoende competitief zijn. Hoe hard de schokken voor de betrokken sectoren ook mogen en zullen zijn, globaal gezien komen we er met z’n allen beter uit. De uitvaart naar Oost-Europa maakt de betrokken producten of diensten immers goedkoper, wat een waaier aan positieve economische effecten genereert. De relatieve welvaart van de Westerse consument neemt toe, wat interne groei aanwakkert. Tegelijkertijd verbetert de winst en het concurrentievermogen van de ondernemingen die de stap naar Oost-Europa hebben gezet, wat tewerkstelling garandeert en de aandeelhouders meer kapitaal oplevert voor investering in de competitievere sectoren van de West-Europese economie. Daarenboven stimuleert delokalisatie de groei van een middenklasse in de Oost-Europese lidstaten, die op haar beurt westerse producten zal consumeren en zo zal bijdragen tot verdere economische groei in West-Europa.
De uitgebreide Europese Unie luidt voor haar West-Europese lidstaten dus geen economisch herfsttij in, maar kan integendeel het begin zijn een nieuwe economische lente. Die analyse vergt enige moed, omdat de tijdelijke nadelen van de Oost-Europese concurrentie zich snel realiseren in identificeerbare sectoren, terwijl de blijvende voordelen geleidelijk groeien en diffuus de hele bevolking dienen. West-Europa heeft nood aan visionaire politici die niet verkrampen bij de creatieve destructie van de nieuwe Europese integratie. Politici die niet willen redden wat moet ondergaan, maar die stimuleren wat kan opkomen: creativiteit, ondernemingszin, infrastructuur, opleiding, technologie, know how en productiviteit in de context van een rechtszekere en dynamischer marktwerking. Dat zijn de competitieve voordelen die het Oude Europa ook binnen de uitgebreide Unie op het groeipad kunnen houden.
De uitbreiding van de Europese Unie kan dus in alle windstreken een succes worden indien we de luiken niet sluiten voor de verfrissende wind uit het Oosten. De prijs die West-Europa in sommige sectoren zal betalen, zal het uiteindelijk elders dubbel en dik terug verdienen. Werknemers in kwetsbare sectoren begeleiden en ondersteunen is zinvol; de sectoren zelf afschermen is niet alleen zinloos maar ook contraproductief. Het medicijn van het protectionisme is immers onnoemelijk erger dan de kwaaltjes van de vrijhandel. West-Europese ondernemingen die hun winstmaximalisatie niet kunnen rapen in Oost-Europa zullen ofwel die elders moeten vinden, ofwel het onderspit delven tegen ondernemingen die buiten de Europese Unie opereren. Wie Oost-Europa in een belastingkartel met minimale aanslagvoeten wil dwingen, zorgt ervoor dat investeringskapitaal niet naar Oost-Europa stroomt, maar Europa verlaat. De Europese Unie ondersteunt beter de economische ontwikkeling van haar oostelijke gewesten dan die in China, Maleisië of Indië.
Het tijdsgewricht van de uitbreiding is voor Europa cruciaal. Internationale studies plaatsen de Europese Unie als de minst dynamische regio van de geïndustrialiseerde wereld. Die trend moet keren, anders dreigt een welvaartsondergang voor het hele avondland. Percenten maken het verschil. De Verenigde Staten zouden vandaag slechts de ontwikkelingsgraad van Mexico kennen indien hun economische groei de voorbije eeuw één percentpunt per jaar lager was geweest. Psychologische angst voor de oostelijke uitbreiding van de Unie is economisch dus een verstikkende wade. De nieuwe lidstaten moeten de Aziatische tijgers van het westelijk halfrond worden, en zo een pan-Europese welvaart stuwen. Dat proces is geen rozenpad, maar een langzame klim waarbij ook West-Europa de lasten van de vrije concurrentie moet torsen. Maar die tijdelijke lasten zullen uiteindelijk voor elkeen lusten opleveren die geen alternatieve route kan bereiken.
De paniekretoriek over de uitbreiding moet dus wijken voor een gezonde geloofsdoctrine. Als de vrije Europese integratie ook de oostelijke lidstaten mag omarmen, worden zij niet de doodgravers maar wel de redders van onze welvaart. Dat integratieproces zal voor West-Europa enige bittere droesem inhouden, maar de uitbreiding van Europese Unie blijft ook voor ons een schitterende kelk met een prachtige afdronk.
ook nietquote:Op woensdag 30 juni 2004 11:47 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
en Breezers?
En kersenbonbons, rumbonen of maltbier?quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:24 schreef Meki het volgende:
[..]
ook niet
bonbons wekquote:Op woensdag 30 juni 2004 12:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
En kersenbonbons, rumbonen of maltbier?
http://www.nieuws.nl/bericht/4/25770quote:'Middeninkomens betalen voor minima' 30-06-2004
De middeninkomens zullen komend jaar opdraaien voor de kosten die het kabinet maakt om minima te ontzien. Het repareren van de koopkracht van de laagste inkomensgroep zal de schatkist geen extra geld kosten. Dat zegt minister Gerrit Zalm van Financiën in een vraaggesprek met Algemeen Dagblad.
Volgens het Centraal Planbureau gaat iedereen er volgend jaar gemiddeld 1,25 procent op achteruit. Minima gaan er echter 2 procent op achteruit. Het kabinet heeft beloofd de zwakste groepen in de samenleving tegemoet te komen. "We gaan het koopkrachtbeeld fatsoeneren", aldus Zalm. De laagste inkomens moeten niet meer inleveren dan de middengroepen en hogere inkomens. De rekening daarvoor legt het kabinet bij de rest van de bevolking neer.
Dinsdag zei minister Zalm in de Tweede Kamer een meevaller van een half miljard euro te verwachten als gevolg van de gestegen aardgasprijs. Hij hoopt dan ook dat de periode van harde bezuinigingen nu voorbij is: "Tot nu toe gaat het met de begroting naar verwachting. De inkomsten zijn zelfs hoger. We staan er vrij stevig in."
In het interview weigert Zalm verder stelling te nemen in de discussie omtrent het partijleiderschap binnen de VVD. "Het is ondenkbaar dat de fractieleider de VVD-ministers in het kabinet aanstuurt en ze vertelt wat ze moeten doen. Omgekeerd is het ook ondenkbaar dat een VVD-minister de Kamerfractie aanvoert", aldus de minister. De roep om een duidelijke keus tussen of Van Aartsen of hemzelf als leider vindt Zalm 'anti-liberaal': "De vraag naar een Führer is niet Nederlands."
[Copyright 2004, Novum]
Waarom mogen moslims eigenlijk geen alcohol? Er zijn genoeg religies waar geestveruimende middelen geen probleem zijn en zelfs voorgeschreven worden. Zo is wijn voor christenen belangrijk en waren er in midden en zuid Amerika religies die "drugs" propageerden.quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:24 schreef Meki het volgende:
[..]
ook niet
Nee, de Islam is namelijk een rechtvaardige religie. Al datgeen dat gebeurt zonder dat de betrokken persoon hiervan op de hoogte is, wordt vergeven als Allah dat wil. Zo ook met het per ongeluk eten van varkensvlees.quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:04 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Krijgt een moslim een straf als hij per ongeluk alcohol inneemt?
Joden mogen het ook niet. Het antwoord heb je zelf al gegeven. Maar misschien weet jij mij te vertellen waarom wijn voor christenen zo belangrijk is?quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom mogen moslims eigenlijk geen alcohol? Er zijn genoeg religies waar geestveruimende middelen geen probleem zijn en zelfs voorgeschreven worden. Zo is wijn voor christenen belangrijk en waren er in midden en zuid Amerika religies die "drugs" propageerden.
lolquote:Op woensdag 30 juni 2004 09:31 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
bloed van godquote:Op woensdag 30 juni 2004 12:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Joden mogen het ook niet. Het antwoord heb je zelf al gegeven. Maar misschien weet jij mij te vertellen waarom wijn voor christenen zo belangrijk is?
Volgens mij is het gewoon gegiste druivensapquote:Op woensdag 30 juni 2004 12:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
bloed van god
Wat SP3C zei, weet niet hoe het met witte wijn zit. Maar rode wijn heeft dus een duidelijke symboliekquote:Op woensdag 30 juni 2004 12:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Joden mogen het ook niet. Het antwoord heb je zelf al gegeven. Maar misschien weet jij mij te vertellen waarom wijn voor christenen zo belangrijk is?
ja en mohammed is een pedofiel ... wil je serieus uitleg of gaan we bijdehand lopen doen?quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon gegiste druivensap
nog nooit witte wijn in de kerk gezienquote:En witte wijn dan?
Ik vind het wel grappig, kijken hoe Mulder er vanavond op reageertquote:Op woensdag 30 juni 2004 12:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol
die wordt door jpb de les gelezen
Zondaar. In kersenbonbons zit alcohol.quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:28 schreef Meki het volgende:
[..]
bonbons wek
de andere niet
Ik wel. Ik meen zelfs dat de wijn bijna altijd wit was.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:01 schreef sp3c het volgende:
nog nooit witte wijn in de kerk gezien
Zo best kunnen, de laatste keer dat ik in de kerk was mocht ik nog geen alcohol.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:08 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik wel. Ik meen zelfs dat de wijn bijna altijd wit was.
Ik mocht nooit wijnquote:Op woensdag 30 juni 2004 13:08 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik wel. Ik meen zelfs dat de wijn bijna altijd wit was.
Zelfde reden als dat de joden ervoor hebben.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat SP3C zei, weet niet hoe het met witte wijn zit. Maar rode wijn heeft dus een duidelijke symboliek
Maar ik zie niet welk antwoord ik zelf al gegeven heb. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de reden is van de Islam om alcohol uit te bannen.
quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en mohammed is een pedofiel ... wil je serieus uitleg of gaan we bijdehand lopen doen?
Het eerste is onwaar en wat ik zei is waar. Wat is je punt
[..]
nog nooit witte wijn in de kerk gezien
Het ging om christenen in het algemeen, niet over de kerk
dat het onzinnig is om geloof en symboliek naar hedendaagse 'logica' te vertalen ... zo moeilijk is het niet toch?quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het eerste is onwaar en wat ik zei is waar. Wat is je punt
ah dus christenen in het algemeen zijn allemaal aan de wijn?quote:[..]
Het ging om christenen in het algemeen, niet over de kerk
ja net als de islamquote:Op woensdag 30 juni 2004 13:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dus omdat het in de kerk belangrijk is, gaan ze het thuis ook maar drinken
Als het Kosher is mag alcohol gewoon. Volgens mij word er zelfs wijn gebruikt bij de besnijdenisquote:Op woensdag 30 juni 2004 13:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zelfde reden als dat de joden ervoor hebben.
000eeeeh that one came out of nowhere!!!quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
![]()
Beste idee van vandaag.quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:18 schreef tvlxd het volgende:
Nu ga ik weg.
Poepen?quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:18 schreef tvlxd het volgende:
Hey, ik word een beetje misselijk van die Somalische knuffelallochtoon. Raar mens.
Nu ga ik weg.
quote:EUOBSERVER / BRUSSELS - Eurosceptics have united to form a new anti-Constitution group in the European Parliament - the new group was announced today (29 June).
Likely to be called "independence and democracy" (ID) - the group consists of 31 MEPs from 6 countries and will focus on rejecting the EU Constitution.
This is a considerably larger group than the previous eurosceptic group in the parliament - the group for a Europe of Democracies and Diversities (EDD) - which had 18 MEPs from four countries and so will have a much bigger voice in the European Parliament.
The group also said that discussions are ongoing with other potential members.
It will be co-chaired by veteran Danish MEP Jens-Peter Bonde and UKIP boss Nigel Farage for the first two and a half years. They will then be replaced by another joint Presidency comprised of a Swede and a Pole.
Two wings, one aim
The group, which is very much a marriage of convenience, will have two wings separated by their ultimate aim for the EU.
The first wing is more moderate in nature, advocating transparency, but not withdrawal from the EU.
Representing this group will be the June Movement from Denmark, the June List from Sweden, the French Mouvement pour la France, and Dutch MEPs from the ChristenUnie.
The other section of the group will be more hardline and will push for nations to withdraw from the EU.
In this section are the United Kingdom Independence Party (UKIP) and the nationalist Roman Catholic Polish League of Families - both of which advocate withdrawal from the EU.
Marriage of convenience
Their common platform - as they disagree on many policies - is campaigning against the Constitution.
"The overall aim of this group is to reject the draft EU Constitution. That is what brings this group together", said Mr Bonde.
"In the fight against the Constitution, this group is united".
Speaking for the other "wing" of the group, UKIP leader Nigel Farage agreed. "We want the same thing", he said. "We just seek other ways of getting there".
And he welcomed the fact that this was, as he termed it, "a marriage of convenience".
"I have absolutely no problem at all about getting together with these people", he said, emphasising the fight against the Constitution but admitting, "we may have very different views on other issues".
Paul van Buitenen, who won two seats in the Netherlands on a "transparency" ticket, is unlikely to join the group, confirmed Mr Bonde.
"We would happily have had him with us", said the Dane, "but I think he has decided to go differently from us".
Instead, Mr van Buitenen is likely to join the Greens.
quote:Fuck hirsi ali Somali
Dit is rico chemically.
Ben aan zet stuur een skut-raket.
Naar die kanker slet je bent goedkoper dan een easy-jet.
Twee maanden in Nederland en dan al zo bijdehand.
Kanker hoer kanker stront vlek.Sla je op je bek, breek je nek.
Wat je denkt wat je denkt.Je bent een excuus allochtoon doe is gewoon.
Want ik weet waar je hooitje woont.Kanker hoer altijd op de loer.
Met je dicht genaaide snee bij de vvd in de vorm van zalm.
Fuck cda fuck vvd dit is DHC.Motherfucker met volkert van der G.
Wat je denkt wat je denkt.Hardcore gangster shit daar zorg ik voor.
We zijn bezig met het voorbereiden op een liquidatie op hirsi ali.
Dat is mijn reactie voor de ordes die ze zei op de televisie praten over
intergratie.
Het heeft geen zin want je blijft een ziekelijk irritant Voor jouw vaginale
complicatie.
Bestaat geen vaccinatie of andere medicijn je kan beter geen vijand van mij
zijn den haag is mijn terrein.Kanker huis-neger steek je neer want je bent
vies.
Je bent een allochtoon met een te hoge toon vieze kloon van een
autochtoon.Slet als een skelet.
Kut kabinet Automobilisten zien je maar net.Zwakke aids patiënt.
Je was eerst een moslim nu ben je een jood in zware nood in Somalië was je
al blij met een stukje brood kwam hier in een houten bood.Je keek om je heen
en genood toen Nederland je assiel aanbood.Want je kwam zogenaamd uit de
goot.Je maakte je eigenland zwarter dan wie je al was.Je kreeg van Zalm een
stikker die flikker gore konte likker. Je maakt moe weetje wat ik doe ik
snij je in tweeën en dump je in 1 van de zeven zeeën.
Ik weet dat je baalt dat je kut is weggehaald.Omdat je geen orgasme meer
krijgt. Kanker skelet zonder kut.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |