abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20304796
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:29 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Dat heet een discussie. Iets wat deze losers kennelijk niet aankonden.
Nee, ze rappen, zoals een schilder schildert. Wat snap je daar niet aan?
Het is hun vorm, ze doen dat vrij slecht, maar slechte kunst is niet verboden.
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:11:38 #102
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_20304817
Allochtoonse rapgroep...

Dat verklaart waarom het zo'n trieste tekst is dat nergens op slaat.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  Moderator woensdag 30 juni 2004 @ 13:11:49 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20304824
bedreiging wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_20304826
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:00 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

het opnemen voor andere groepen dan autochtonen maakt je een landverrader?
Nee, het is iet zozeer dit topic alleen, maar ik zal er niet meer over doorgaan. Het opnemen voor andere groepen dan autochtonen met goede argumenten is natuurlijk prima.
Yeah baby Yeah!
pi_20304837
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Slechte kunst niet nee. Oproepen tot haat en iemand met de dood bedreigen wel.
pi_20304881
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat kan, dat mag je vinden. Gelukkig leven we in een vrij land waar iedereen mag vinden wat hij wil? Niet waar? Zo mag jij ook vinden van de Islam wat je vindt, om maar wat te noemen.
Inderdaad mag iedereen vinden wat hij wil, maar discriminatie of bedriging of smaad/laster vallen daar buiten.
Yeah baby Yeah!
pi_20304971
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit valt buiten de noemer kunst SCH. Dit is laster tegen een persoon verpakt in een songtekst. Een siginficant verschil.
Yeah baby Yeah!
pi_20305002
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat kan, dat mag je vinden. Gelukkig leven we in een vrij land waar iedereen mag vinden wat hij wil? Niet waar? Zo mag jij ook vinden van de Islam wat je vindt, om maar wat te noemen.
Ik weet dat m'n commentaar niet heel duidelijk leesbaar was, maar je had op z'n minst een poging kunnen wagen. Zoals ik zeg zitten er namelijk duidelijke doodsbedreigingen in zoals 'we plannen een liquidatie op hirshi ali' en dat is toch echt strafbaar volgens de Nederlandse wet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:18:10 #109
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_20305020
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:11 schreef dJ-Zcore het volgende:
Allochtoonse rapgroep...

Ooit gehoordt van THC?
pi_20305039
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:16 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dit valt buiten de noemer kunst SCH. Dit is laster tegen een persoon verpakt in een songtekst. Een siginficant verschil.
Jullie zeggen dat ze in debat moeten, dat doen ze op deze manier. Dat het niet zo uit de verf komt, is een ander punt. Het was ook niemand opgevallen als HA deze hit niet geplugged zou hebben.
pi_20305062
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Slechte kunst niet nee. Oproepen tot haat en iemand met de dood bedreigen wel.
Ja en die laatste dingen zijn erg subjectief. Ik ben van mening dat HA zelf ook aanzet tot haat.
pi_20305107
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bedreigen dus niet en blijkbaar mag Hirsi Ali niet zeggen wat ze vind van de Islam. Merk je wel weer aan de vele reacties die er altijd op volgen.
Wie heeft het dan ook over bedreigingen? En nee, ik heb liever dat Ahali niets zegt over wat ze vindt van de Islam. Er komt niets anders uit dan beledigingen. Niet bepaald een modelkamerlid.
pi_20305132
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:13 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Inderdaad mag iedereen vinden wat hij wil, maar discriminatie of bedriging of smaad/laster vallen daar buiten.
Mooi, dan kunnen we Ahali weer terugschoppen naar waar ze vandaan komt. Somalië.
pi_20305156
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mooi, dan kunnen we Ahali weer terugschoppen naar waar ze vandaan komt. Somalië.
pi_20305167
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet dat m'n commentaar niet heel duidelijk leesbaar was, maar je had op z'n minst een poging kunnen wagen. Zoals ik zeg zitten er namelijk duidelijke doodsbedreigingen in zoals 'we plannen een liquidatie op hirshi ali' en dat is toch echt strafbaar volgens de Nederlandse wet.
Zolang er niets is gebeurd, beschouw ik het als onschuldige rapteksten. Die kunnen soms zwaar op de maag liggen. Dat zou je moeten weten. Het gaat nu eenmaal niet over rozegeur en maneschijn.
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:23:42 #116
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_20305186
Goh wat vreemd dat ze aangifte doet zeg.....
Zie mij eens verbaasd zijn... nou poeh hee...

Hirsi Ali vind ik één van de weinige personen die WEL weten hoe ze zich moeten aanpassen aan ons land. En die uitkeringstrekker met z'n spraakgebrek moet eerst maar eens kanker krijgen voor hij weer es met dat soort woorden gaat gooien.
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:27:39 #117
45511 TimmyAsd
pi_20305304
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:23 schreef DaCybrSrfr het volgende:
En die uitkeringstrekker met z'n spraakgebrek moet eerst maar eens kanker krijgen voor hij weer es met dat soort woorden gaat gooien.
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:28:57 #118
47586 DaCybrSrfr
pi_20305334
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:27 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

quote:
''Want ik weet waar je woont. Kanker hoer altijd op de loer. Met je dicht genaaide snee bij de VVD. Fuck CDA fuck VVD dit is DHC. Motherfucker met volkert van der G.''
Daar doelde ik dus op.... voor het geval je het miste.
pi_20305336
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja en die laatste dingen zijn erg subjectief.
Fuck hirsi ali Somali
Dit is rico chemically.
Ben aan zet stuur een skut-raket.
Naar die kanker slet je bent goedkoper dan een easy-jet.
Twee maanden in Nederland en dan al zo bijdehand.
Kanker hoer kanker stront vlek.Sla je op je bek, breek je nek.

Wat je denkt wat je denkt.Je bent een excuus allochtoon doe is gewoon.
Want ik weet waar je hooitje woont.Kanker hoer altijd op de loer.
Met je dicht genaaide snee bij de vvd in de vorm van zalm.
Fuck cda fuck vvd dit is DHC.Motherfucker met volkert van der G.
Wat je denkt wat je denkt.Hardcore gangster shit daar zorg ik voor.

We zijn bezig met het voorbereiden op een liquidatie op hirsi ali.
Dat is mijn reactie voor de ordes die ze zei op de televisie praten over
intergratie.
Het heeft geen zin want je blijft een ziekelijk irritant Voor jouw vaginale
complicatie.
Bestaat geen vaccinatie of andere medicijn je kan beter geen vijand van mij
zijn den haag is mijn terrein.Kanker huis-neger steek je neer want je bent
vies.
Je bent een allochtoon met een te hoge toon vieze kloon van een
autochtoon.Slet als een skelet.
Kut kabinet Automobilisten zien je maar net.Zwakke aids patiënt.

Je was eerst een moslim nu ben je een jood in zware nood in Somalië was je
al blij met een stukje brood kwam hier in een houten bood.Je keek om je heen
en genood toen Nederland je assiel aanbood.Want je kwam zogenaamd uit de
goot.Je maakte je eigenland zwarter dan wie je al was.Je kreeg van Zalm een
stikker die flikker gore konte likker. Je maakt moe weetje wat ik doe ik
snij je in tweeën en dump je in 1 van de zeven zeeën.

Ik weet dat je baalt dat je kut is weggehaald.Omdat je geen orgasme meer
krijgt. Kanker skelet zonder kut.

Noem dat maar subjectief...
quote:
Ik ben van mening dat HA zelf ook aanzet tot haat.
Dat mag je best van mening zijn. Maar datgene dat ze zegt is van een totaal andere orde dan die lyrics van hierboven. Een vergelijking daartussen is ook compleet onzinnig.
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:29:52 #120
45511 TimmyAsd
pi_20305360
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:28 schreef DaCybrSrfr het volgende:

[..]

[..]

Daar doelde ik dus op.... voor het geval je het miste.
Dan nog..

jij vind dat wat die gasten zeggen niet kan, terwijl jij nu precies hetzelfde doet..
pi_20305430
Ik heb die tekst wel gelezen hoor - maar ik vraag me af sinds wanneer we songteksten ineens letterlijk nemen. Het is gewoon hypocriet gezwam van de VVD, ze lokken het zo langzamerhand ook wel uit.
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:31:56 #122
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_20305431
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:18 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ooit gehoordt van THC?
Ja, dat rookte ik dagelijks
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:32:02 #123
47586 DaCybrSrfr
pi_20305435
Ik vind dat die gasten eerst maar eens iets dergelijks meegemaakt moeten hebben voordat ze het over anderen uitroepen. En ik wens het heus niet aan iederéén toe hoor...
pi_20305455
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Jullie zeggen dat ze in debat moeten, dat doen ze op deze manier. Dat het niet zo uit de verf komt, is een ander punt. Het was ook niemand opgevallen als HA deze hit niet geplugged zou hebben.
SCH, je laat je te makkelijk verleiden om je ware aard te tonen. In debat doe je met elkaar en jij bent er inderdaad een voorstander van. hypocrisie is jou nooit vreemd geweest maar dit slaat echt alles. Iemand met de dood bedreigen is geen vorm van debat voeren, maar stemmingmakerij opzetten. Jij predikt altijd de coheniaanse methode: bakkie thee met de probleemgroep en onder vier ogen de problemen bespreken. Kritiek uitten via een wijze als deze wijs je alijd strikt af, totdat het in je straatje past blijkbaar....

Over tien jaar vind je een liquidatie ook een manier van debat voeren of de kwestie aanzwengelen?
Yeah baby Yeah!
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:32:54 #125
45511 TimmyAsd
pi_20305471
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:31 schreef dJ-Zcore het volgende:

[..]

Ja, dat rookte ik dagelijks
Nee dus

THC --> allochtone rapgroep die wel weet wat goede lyrics zijn...
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:34:34 #126
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_20305518
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:32 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Nee dus

THC --> allochtone rapgroep die wel weet wat goede lyrics zijn...
Ik scheer ze ook niet allemaal over 1 kam.
Maja... rap is sowieso niet mijn terrein.
pi_20305528
Je snapt het niet elgigante. Dit zijn geen politici. Dit zijn rappers - en het kenmerk van rappers is dat ze rappen. Wat snap je daar nou niet aan?

Ze zitten niet in de Tweede Kamer, ze bezoeken waarschijnlijk ook geen debatten in De Balie. Ze hebben een andere manier om zich te uiten, en dat is rappen. En nu ga ik het je niet weer uitleggen.
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:36:19 #128
45511 TimmyAsd
pi_20305571
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:34 schreef dJ-Zcore het volgende:

[..]

Ik scheer ze ook niet allemaal over 1 kam.
Maja... rap is sowieso niet mijn terrein.
quote:
Allochtoonse rapgroep...

pi_20305644
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dus iedereen met een andere afkomst dan de nederlandse mag terug naar het land van herkomst als zij beledigingen uitten?
Je hebt me namelijk al weleens beledigd Kirmi....
Maar noem eens een voorbeeld van de beledigingen van Ayaan (dit keer niet verwarren met kritiek)
Yeah baby Yeah!
pi_20305655
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zolang er niets is gebeurd, beschouw ik het als onschuldige rapteksten. Die kunnen soms zwaar op de maag liggen. Dat zou je moeten weten. Het gaat nu eenmaal niet over rozegeur en maneschijn.
Zoals je zegt JIJ beschouwt het als onschuldige rapteksten. Dat dat juridisch even anders ligt, is waar het hier om gaat.

Art. 285.
1. Bedreiging met openlijk geweld met verenigde krachten tegen personen of goederen, met geweld tegen een internationaal beschermd persoon of diens beschermde goederen, met enig misdrijf waardoor de algemene veiligheid van personen of goederen in gevaar wordt gebracht, met verkrachting, met feitelijke aanranding van de eerbaarheid, met enig misdrijf tegen het leven gericht, met gijzeling, met zware mishandeling of met brandstichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

2. Indien deze bedreiging schriftelijk en onder een bepaalde voorwaarde geschiedt, wordt zij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_20305685
quote:

[..]

De Islam is ook niet alleen rozengeur en maneschijn, dus je had de 'wat zware bewoordingen'van sommige nederlanders ook wel kunnen verwachten..

Wie de bal kaatst...
Yeah baby Yeah!
pi_20305710
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:38 schreef Elgigante het volgende:
Maar noem eens een voorbeeld van de beledigingen van Ayaan (dit keer niet verwarren met kritiek)
Jij ziet blijkbaar niet in dat was jij als kritiek ervaart voor anderen een belediging kan zijn.
Ik vind trouwens dat je alles moet kunnen zeggen, ook HA, maar dat ze niet voor de gevolgen moet weglopen. Dat geldt ook voor deze groep. Het is een stevige tekst: als het niet mag dan mag het niet.

Mijn punt is alleen dat het nogal verdacht is dat de VVD dit zo naar buiten brengt met veel toeters en bellen.
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:42:33 #133
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_20305758
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:36 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

[..]
Er is een verschil tussen iets zeggen om reacties uit te lokken en iets menen.
Dat moet je nou toch wel weten....!!
pi_20305799
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:38 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dus iedereen met een andere afkomst dan de nederlandse mag terug naar het land van herkomst als zij beledigingen uitten?
Je hebt me namelijk al weleens beledigd Kirmi....
Ik ben hier geboren, dus echt ver zul je me niet kunnen trappen naar mijn land van herkomst.

Voor de rest doe ik geen moeite om beledigingen van Ahali op te noemen. Zoals jij heel tekenend aantoont, dat het voor de een beledigingen zijn en voor de ander kritiek. Op het moment dat jij daarwerkelijk doorhebt wat kritiek is en wat het doel daarvan is, praten we verder.
pi_20305826
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:39 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De Islam is ook niet alleen rozengeur en maneschijn, dus je had de 'wat zware bewoordingen'van sommige nederlanders ook wel kunnen verwachten..

Wie de bal kaatst...
Voor jou is het geen rozengeur en maneschijn. Dat is niets nieuws. Rapteksten daarentegen zijn onbetwist geen rozengeur en maneschijn.
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:45:31 #136
45511 TimmyAsd
pi_20305850
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:42 schreef dJ-Zcore het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen iets zeggen om reacties uit te lokken en iets menen.
Dat moet je nou toch wel weten....!!
waar ik oevr struikel is dat jij alle allochtone rapgroep slecht vind, omdat ze allochtoon zijn..

zo kwam het over..
pi_20305964
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:31 schreef SCH het volgende:
Ik heb die tekst wel gelezen hoor - maar ik vraag me af sinds wanneer we songteksten ineens letterlijk nemen.
Deze songtekst verschilt nogal van andere songteksten, vind je ook niet?
quote:
Het is gewoon hypocriet gezwam van de VVD, ze lokken het zo langzamerhand ook wel uit.
Wat is hypocriet en wat word er uitgelokt?
pi_20305996
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:31 schreef SCH het volgende:
Ik heb die tekst wel gelezen hoor - maar ik vraag me af sinds wanneer we songteksten ineens letterlijk nemen. Het is gewoon hypocriet gezwam van de VVD, ze lokken het zo langzamerhand ook wel uit.
Dat zijn wederom insinuaties SCH, ik dacht dat je alleen discussieerde op basis van feiten?
We hoeven de teksten van Frans Bauer en Gordon inderdaad niet letterlijk te nemen, maar moslims (is gebleken) zijn erg gevoelig als zij in hun ideologie gesterkt worden door mensen met aanzien (rappers in dit geval, of immams), dus het is zeer risicovol om dit soort songeksten te tolereren.

Door dit soort dingen te bagatalliseren steun je de demonisering van een persoon en we hebben al eens kunnen zien waar dat toe leidt. De meesten van ons zijn intelligent genoeg om song( en vooral rap)teksten met een korreltje zout te nemen, dat geldt niet voor iedereen.
Al zou het niet aanzetten tot haat tegen Ayaan, dan is deze groep in elk geval wel in overtreding. Je kunt dit soort teksten niet tolereren, je moet de samenleving beschermen tegen dit soort uitwassen.
Ik snap best dat ze kritiek op Ayaan hebben, net zoals ik kritiek heb op andere (maar ook Ayaan) politici, je zou ze ook een mailtje kunnen sturen of uitnodigen voor een gesprek om de gedachtegang achter het beleid of uitspraken te weten te komen.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:51:07 #139
3542 Gia
User under construction
pi_20306006
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik ben hier geboren, dus echt ver zul je me niet kunnen trappen naar mijn land van herkomst.

Voor de rest doe ik geen moeite om beledigingen van Ahali op te noemen. Zoals jij heel tekenend aantoont, dat het voor de een beledigingen zijn en voor de ander kritiek. Op het moment dat jij daarwerkelijk doorhebt wat kritiek is en wat het doel daarvan is, praten we verder.
Ow, maar het ging om twee nationaliteiten.
Als je iets crimineels uithaalt, dan zouden ze je moeten laten kiezen welke ze willen behouden.
En zou jij in jouw geval de Turkse nationaliteit behouden, dan ben je alleen nog maar een Turk en kun je wel uitgezet worden.
pi_20306027
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Deze songtekst verschilt nogal van andere songteksten, vind je ook niet?
Nee hoor, ik weet niet of je wel vaker naar rap luistert?
quote:
Wat is hypocriet en wat word er uitgelokt?
De islam voortdurend in een kwaad daglicht stellen maar wel heel snel boos zijn over zogenaamde bedreigingen.
pi_20306064
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:50 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat zijn wederom insinuaties SCH, ik dacht dat je alleen discussieerde op basis van feiten?
We hoeven de teksten van Frans Bauer en Gordon inderdaad niet letterlijk te nemen, maar moslims (is gebleken) zijn erg gevoelig als zij in hun ideologie gesterkt worden door mensen met aanzien (rappers in dit geval, of immams), dus het is zeer risicovol om dit soort songeksten te tolereren.

Door dit soort dingen te bagatalliseren steun je de demonisering van een persoon en we hebben al eens kunnen zien waar dat toe leidt. De meesten van ons zijn intelligent genoeg om song( en vooral rap)teksten met een korreltje zout te nemen, dat geldt niet voor iedereen.
Al zou het niet aanzetten tot haat tegen Ayaan, dan is deze groep in elk geval wel in overtreding. Je kunt dit soort teksten niet tolereren, je moet de samenleving beschermen tegen dit soort uitwassen.
Ik snap best dat ze kritiek op Ayaan hebben, net zoals ik kritiek heb op andere (maar ook Ayaan) politici, je zou ze ook een mailtje kunnen sturen of uitnodigen voor een gesprek om de gedachtegang achter het beleid of uitspraken te weten te komen.
Tuurlijk joh, moslims zijn ontzettend dom en hebben geen eigen mening
Zolang je andere mensen niet serieus neemt, is het lastig praten.
pi_20306085
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:34 schreef SCH het volgende:
Je snapt het niet elgigante. Dit zijn geen politici. Dit zijn rappers - en het kenmerk van rappers is dat ze rappen. Wat snap je daar nou niet aan?

Ze zitten niet in de Tweede Kamer, ze bezoeken waarschijnlijk ook geen debatten in De Balie. Ze hebben een andere manier om zich te uiten, en dat is rappen. En nu ga ik het je niet weer uitleggen.
Ze hebben inderdaad andere manieren om matschappelijke problemen aan de kaak te stellen, maar ook zij zullen zich aan regels moeten houden, Wat snap je daar nou niet aan?
Het is dus geen debat voeren zoals jij eerder stelde, het is verbaal vuur spuwen richting iemand die zich niet in dezelfde vorm kan verdedigen, met alle mogelijke consequenties van dien.
Ik denk dat je het risico wat dit (het toelaten van dit soort 'ongein') met zich meebrengt onderschat.
Yeah baby Yeah!
pi_20306154
quote:

[..]

Ik beschouw de kritiek van Ayaan ook als onschuldig ( en zijn in bewoordingen lang niet zo kwetsend als dat van de rappers), maar jij denkt daar anders over. Net als Ayaan over dit soort dingen anders denkt dan jij.
Wat als ze jouw moeder op deze wijze hadden 'bezongen'?
Yeah baby Yeah!
pi_20306240
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, ik weet niet of je wel vaker naar rap luistert?
Ben er geen fan van. Ik heb wel eens erge shit gehoord maar deze tekst is 1 grote doodsverwensing en bedreiging richting AHA toe.
quote:
De islam voortdurend in een kwaad daglicht stellen maar wel heel snel boos zijn over zogenaamde bedreigingen.
De VVD heeft de Moslims nooit met de dood bedreigd. Dat wat de VVD doet en de inhoud van deze raptekst zijn 2 totaal verschillende zaken.
pi_20306261
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Ow, maar het ging om twee nationaliteiten.
Als je iets crimineels uithaalt, dan zouden ze je moeten laten kiezen welke ze willen behouden.
En zou jij in jouw geval de Turkse nationaliteit behouden, dan ben je alleen nog maar een Turk en kun je wel uitgezet worden.
Ik ben van gedachten veranderd. Ik heb onlangs geleerd dat de Turkse overheid bekend is met deze spelletjes en dat ze je een soort certificaat verstrekken waarop staat dat je gedwongen van je nationaliteit moest afstappen. Met dit certificaat kun je op ieder gewenst moment weer Turks burger worden en je kunt gewoon al dat gene blijven doen wat een Turk ook kan.

Overigens gaat de topic niet over dubbele nationaliteiten maar over de somalische.
pi_20306307
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij ziet blijkbaar niet in dat was jij als kritiek ervaart voor anderen een belediging kan zijn.
Ik vind trouwens dat je alles moet kunnen zeggen, ook HA, maar dat ze niet voor de gevolgen moet weglopen. Dat geldt ook voor deze groep. Het is een stevige tekst: als het niet mag dan mag het niet.

Mijn punt is alleen dat het nogal verdacht is dat de VVD dit zo naar buiten brengt met veel toeters en bellen.
Ik ben het wel met je eens dat dit eerder te verwachten was bij Hirshi Ali, dan bij Boris Dittrich om maar iemand te noemen en als je iemand aanspreekt een weerwoord kan verwachten.
Alleen dit is mij te ver gegaan en ik deel je mening dat er veel ophef wordt gemaakt over een songtekst, maar het probleem moet niet onderbelicht blijven.
Blijkbaar proberen sommigen hier de tekst nog goed te praten ook.
Het is niet een stevige tekst, het is zo'n beetje alles wat die jongens aan scheldwoorden kennen bij elkaar in rijmvorm.
Misschien zouden ze het eens in de tweede kamer willen opvoeren, kijken zof ze het durven....
Ergens moet een grens gesteld worden bij vrijheid van meningsuitdraging, waar weet ik niet, maar dit gaat veel te ver, dat wel....

Om een politicus te quoten(vrij vertaald): dit soort teksten duwt bepaalde groepen in een hoek waar we ze niet willen hebben...
Yeah baby Yeah!
pi_20306355
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:53 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ze hebben inderdaad andere manieren om matschappelijke problemen aan de kaak te stellen, maar ook zij zullen zich aan regels moeten houden, Wat snap je daar nou niet aan?
Het is dus geen debat voeren zoals jij eerder stelde, het is verbaal vuur spuwen richting iemand die zich niet in dezelfde vorm kan verdedigen, met alle mogelijke consequenties van dien.
Ik denk dat je het risico wat dit (het toelaten van dit soort 'ongein') met zich meebrengt onderschat.
Ik denk dat het risico nogal overdreven word.

En je zegt het precies goed: moslims ervaren dat er vuur in hun richting gespuwd wordt zonder dat ze zich kunnen verdedigen. En dan krijg je dit.
pi_20306528
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Kritiek heeft als doel om de persoon, groep of wat dan ook waarvoor het bedoeld is ergens op te wijzen met het oog op verbetering.
belediging is persoonlijk en heet buiten dat het op kan luchten of als vorm van provocatie gebruikt wordt, geen doel.
Ik heb door wat kritiek is en Ayaan ook, jij ziet achter elke boom een vijand en kruipt meteen in je schulp ipv dat je je trots aan de kant zet en daadwerkelijk probeert te begrijpen wat ze nu echt bedoeld.
Maar er zijn dus geen beledigingen van Ayaan te vinden? anders had je er op zijn minst een kunnen noemen.
Yeah baby Yeah!
pi_20306555
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Kritiek heeft als doel om de persoon, groep of wat dan ook waarvoor het bedoeld is ergens op te wijzen met het oog op verbetering.
belediging is persoonlijk en heet buiten dat het op kan luchten of als vorm van provocatie gebruikt wordt, geen doel.
Ik heb door wat kritiek is en Ayaan ook, jij ziet achter elke boom een vijand en kruipt meteen in je schulp ipv dat je je trots aan de kant zet en daadwerkelijk probeert te begrijpen wat ze nu echt bedoeld.
Maar er zijn dus geen beledigingen van Ayaan te vinden? anders had je er op zijn minst een kunnen noemen.
Dus als Ahali zegt dat de profeet Mohammed (sas) een pedofiel was, dan is dat kritiek met het oog op verbetering? Welke verbetering had je dan in gedachten?
  Moderator woensdag 30 juni 2004 @ 14:11:57 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20306608
dattie in het hiernamaals iig wacht met zijn zuurverdiende maagden tot ze een bepaalde leeftijd hebben behaald
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')