Nee, ze rappen, zoals een schilder schildert. Wat snap je daar niet aan?quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:29 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Dat heet een discussie. Iets wat deze losers kennelijk niet aankonden.
Nee, het is iet zozeer dit topic alleen, maar ik zal er niet meer over doorgaan. Het opnemen voor andere groepen dan autochtonen met goede argumenten is natuurlijk prima.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:00 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
het opnemen voor andere groepen dan autochtonen maakt je een landverrader?
Slechte kunst niet nee. Oproepen tot haat en iemand met de dood bedreigen wel.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ze rappen, zoals een schilder schildert. Wat snap je daar niet aan?
Het is hun vorm, ze doen dat vrij slecht, maar slechte kunst is niet verboden.
Inderdaad mag iedereen vinden wat hij wil, maar discriminatie of bedriging of smaad/laster vallen daar buiten.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat kan, dat mag je vinden. Gelukkig leven we in een vrij land waar iedereen mag vinden wat hij wil? Niet waar? Zo mag jij ook vinden van de Islam wat je vindt, om maar wat te noemen.
Dit valt buiten de noemer kunst SCH. Dit is laster tegen een persoon verpakt in een songtekst. Een siginficant verschil.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ze rappen, zoals een schilder schildert. Wat snap je daar niet aan?
Het is hun vorm, ze doen dat vrij slecht, maar slechte kunst is niet verboden.
Ik weet dat m'n commentaar niet heel duidelijk leesbaar was, maar je had op z'n minst een poging kunnen wagen. Zoals ik zeg zitten er namelijk duidelijke doodsbedreigingen in zoals 'we plannen een liquidatie op hirshi ali' en dat is toch echt strafbaar volgens de Nederlandse wet.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat kan, dat mag je vinden. Gelukkig leven we in een vrij land waar iedereen mag vinden wat hij wil? Niet waar? Zo mag jij ook vinden van de Islam wat je vindt, om maar wat te noemen.
Ooit gehoordt van THC?quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:11 schreef dJ-Zcore het volgende:
Allochtoonse rapgroep...
Dat verklaart waarom het zo'n trieste tekst is dat nergens op slaat.
Jullie zeggen dat ze in debat moeten, dat doen ze op deze manier. Dat het niet zo uit de verf komt, is een ander punt. Het was ook niemand opgevallen als HA deze hit niet geplugged zou hebben.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:16 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dit valt buiten de noemer kunst SCH. Dit is laster tegen een persoon verpakt in een songtekst. Een siginficant verschil.
Ja en die laatste dingen zijn erg subjectief. Ik ben van mening dat HA zelf ook aanzet tot haat.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Slechte kunst niet nee. Oproepen tot haat en iemand met de dood bedreigen wel.
Wie heeft het dan ook over bedreigingen? En nee, ik heb liever dat Ahali niets zegt over wat ze vindt van de Islam. Er komt niets anders uit dan beledigingen. Niet bepaald een modelkamerlid.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bedreigen dus niet en blijkbaar mag Hirsi Ali niet zeggen wat ze vind van de Islam. Merk je wel weer aan de vele reacties die er altijd op volgen.
Mooi, dan kunnen we Ahali weer terugschoppen naar waar ze vandaan komt. Somalië.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:13 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Inderdaad mag iedereen vinden wat hij wil, maar discriminatie of bedriging of smaad/laster vallen daar buiten.
quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen we Ahali weer terugschoppen naar waar ze vandaan komt. Somalië.
Zolang er niets is gebeurd, beschouw ik het als onschuldige rapteksten. Die kunnen soms zwaar op de maag liggen. Dat zou je moeten weten. Het gaat nu eenmaal niet over rozegeur en maneschijn.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet dat m'n commentaar niet heel duidelijk leesbaar was, maar je had op z'n minst een poging kunnen wagen. Zoals ik zeg zitten er namelijk duidelijke doodsbedreigingen in zoals 'we plannen een liquidatie op hirshi ali' en dat is toch echt strafbaar volgens de Nederlandse wet.
quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:23 schreef DaCybrSrfr het volgende:
En die uitkeringstrekker met z'n spraakgebrek moet eerst maar eens kanker krijgen voor hij weer es met dat soort woorden gaat gooien.
quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:27 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
![]()
Daar doelde ik dus op.... voor het geval je het miste.quote:''Want ik weet waar je woont. Kanker hoer altijd op de loer. Met je dicht genaaide snee bij de VVD. Fuck CDA fuck VVD dit is DHC. Motherfucker met volkert van der G.''
Fuck hirsi ali Somaliquote:Op woensdag 30 juni 2004 13:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja en die laatste dingen zijn erg subjectief.
Dat mag je best van mening zijn. Maar datgene dat ze zegt is van een totaal andere orde dan die lyrics van hierboven. Een vergelijking daartussen is ook compleet onzinnig.quote:Ik ben van mening dat HA zelf ook aanzet tot haat.
Dan nog..quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:28 schreef DaCybrSrfr het volgende:
[..]
[..]
Daar doelde ik dus op.... voor het geval je het miste.
Ja, dat rookte ik dagelijksquote:Op woensdag 30 juni 2004 13:18 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ooit gehoordt van THC?
SCH, je laat je te makkelijk verleiden om je ware aard te tonen. In debat doe je met elkaar en jij bent er inderdaad een voorstander van. hypocrisie is jou nooit vreemd geweest maar dit slaat echt alles. Iemand met de dood bedreigen is geen vorm van debat voeren, maar stemmingmakerij opzetten. Jij predikt altijd de coheniaanse methode: bakkie thee met de probleemgroep en onder vier ogen de problemen bespreken. Kritiek uitten via een wijze als deze wijs je alijd strikt af, totdat het in je straatje past blijkbaar....quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Jullie zeggen dat ze in debat moeten, dat doen ze op deze manier. Dat het niet zo uit de verf komt, is een ander punt. Het was ook niemand opgevallen als HA deze hit niet geplugged zou hebben.
Nee dusquote:Op woensdag 30 juni 2004 13:31 schreef dJ-Zcore het volgende:
[..]
Ja, dat rookte ik dagelijks
Ik scheer ze ook niet allemaal over 1 kam.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:32 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Nee dus
THC --> allochtone rapgroep die wel weet wat goede lyrics zijn...
quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:34 schreef dJ-Zcore het volgende:
[..]
Ik scheer ze ook niet allemaal over 1 kam.
Maja... rap is sowieso niet mijn terrein.
quote:Allochtoonse rapgroep...
Dat verklaart waarom het zo'n trieste tekst is dat nergens op slaat.
Dus iedereen met een andere afkomst dan de nederlandse mag terug naar het land van herkomst als zij beledigingen uitten?quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen we Ahali weer terugschoppen naar waar ze vandaan komt. Somalië.
Zoals je zegt JIJ beschouwt het als onschuldige rapteksten. Dat dat juridisch even anders ligt, is waar het hier om gaat.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zolang er niets is gebeurd, beschouw ik het als onschuldige rapteksten. Die kunnen soms zwaar op de maag liggen. Dat zou je moeten weten. Het gaat nu eenmaal niet over rozegeur en maneschijn.
De Islam is ook niet alleen rozengeur en maneschijn, dus je had de 'wat zware bewoordingen'van sommige nederlanders ook wel kunnen verwachten..quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zolang er niets is gebeurd, beschouw ik het als onschuldige rapteksten. Die kunnen soms zwaar op de maag liggen. Dat zou je moeten weten. Het gaat nu eenmaal niet over rozegeur en maneschijn.
Jij ziet blijkbaar niet in dat was jij als kritiek ervaart voor anderen een belediging kan zijn.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:38 schreef Elgigante het volgende:
Maar noem eens een voorbeeld van de beledigingen van Ayaan (dit keer niet verwarren met kritiek)
Er is een verschil tussen iets zeggen om reacties uit te lokken en iets menen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:36 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
[..]
Ik ben hier geboren, dus echt ver zul je me niet kunnen trappen naar mijn land van herkomst.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:38 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dus iedereen met een andere afkomst dan de nederlandse mag terug naar het land van herkomst als zij beledigingen uitten?
Je hebt me namelijk al weleens beledigd Kirmi....
Maar noem eens een voorbeeld van de beledigingen van Ayaan (dit keer niet verwarren met kritiek)
Voor jou is het geen rozengeur en maneschijn. Dat is niets nieuws. Rapteksten daarentegen zijn onbetwist geen rozengeur en maneschijn.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:39 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De Islam is ook niet alleen rozengeur en maneschijn, dus je had de 'wat zware bewoordingen'van sommige nederlanders ook wel kunnen verwachten..
Wie de bal kaatst...
waar ik oevr struikel is dat jij alle allochtone rapgroep slecht vind, omdat ze allochtoon zijn..quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:42 schreef dJ-Zcore het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen iets zeggen om reacties uit te lokken en iets menen.
Dat moet je nou toch wel weten....!!
Deze songtekst verschilt nogal van andere songteksten, vind je ook niet?quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:31 schreef SCH het volgende:
Ik heb die tekst wel gelezen hoor - maar ik vraag me af sinds wanneer we songteksten ineens letterlijk nemen.
Wat is hypocriet en wat word er uitgelokt?quote:Het is gewoon hypocriet gezwam van de VVD, ze lokken het zo langzamerhand ook wel uit.
Dat zijn wederom insinuaties SCH, ik dacht dat je alleen discussieerde op basis van feiten?quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:31 schreef SCH het volgende:
Ik heb die tekst wel gelezen hoor - maar ik vraag me af sinds wanneer we songteksten ineens letterlijk nemen. Het is gewoon hypocriet gezwam van de VVD, ze lokken het zo langzamerhand ook wel uit.
Ow, maar het ging om twee nationaliteiten.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ben hier geboren, dus echt ver zul je me niet kunnen trappen naar mijn land van herkomst.
Voor de rest doe ik geen moeite om beledigingen van Ahali op te noemen. Zoals jij heel tekenend aantoont, dat het voor de een beledigingen zijn en voor de ander kritiek. Op het moment dat jij daarwerkelijk doorhebt wat kritiek is en wat het doel daarvan is, praten we verder.
Nee hoor, ik weet niet of je wel vaker naar rap luistert?quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Deze songtekst verschilt nogal van andere songteksten, vind je ook niet?
De islam voortdurend in een kwaad daglicht stellen maar wel heel snel boos zijn over zogenaamde bedreigingen.quote:Wat is hypocriet en wat word er uitgelokt?
Tuurlijk joh, moslims zijn ontzettend dom en hebben geen eigen meningquote:Op woensdag 30 juni 2004 13:50 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat zijn wederom insinuaties SCH, ik dacht dat je alleen discussieerde op basis van feiten?
We hoeven de teksten van Frans Bauer en Gordon inderdaad niet letterlijk te nemen, maar moslims (is gebleken) zijn erg gevoelig als zij in hun ideologie gesterkt worden door mensen met aanzien (rappers in dit geval, of immams), dus het is zeer risicovol om dit soort songeksten te tolereren.
Door dit soort dingen te bagatalliseren steun je de demonisering van een persoon en we hebben al eens kunnen zien waar dat toe leidt. De meesten van ons zijn intelligent genoeg om song( en vooral rap)teksten met een korreltje zout te nemen, dat geldt niet voor iedereen.
Al zou het niet aanzetten tot haat tegen Ayaan, dan is deze groep in elk geval wel in overtreding. Je kunt dit soort teksten niet tolereren, je moet de samenleving beschermen tegen dit soort uitwassen.
Ik snap best dat ze kritiek op Ayaan hebben, net zoals ik kritiek heb op andere (maar ook Ayaan) politici, je zou ze ook een mailtje kunnen sturen of uitnodigen voor een gesprek om de gedachtegang achter het beleid of uitspraken te weten te komen.
Ze hebben inderdaad andere manieren om matschappelijke problemen aan de kaak te stellen, maar ook zij zullen zich aan regels moeten houden, Wat snap je daar nou niet aan?quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:34 schreef SCH het volgende:
Je snapt het niet elgigante. Dit zijn geen politici. Dit zijn rappers - en het kenmerk van rappers is dat ze rappen. Wat snap je daar nou niet aan?
Ze zitten niet in de Tweede Kamer, ze bezoeken waarschijnlijk ook geen debatten in De Balie. Ze hebben een andere manier om zich te uiten, en dat is rappen. En nu ga ik het je niet weer uitleggen.
Ik beschouw de kritiek van Ayaan ook als onschuldig ( en zijn in bewoordingen lang niet zo kwetsend als dat van de rappers), maar jij denkt daar anders over. Net als Ayaan over dit soort dingen anders denkt dan jij.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ben er geen fan van. Ik heb wel eens erge shit gehoord maar deze tekst is 1 grote doodsverwensing en bedreiging richting AHA toe.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, ik weet niet of je wel vaker naar rap luistert?
De VVD heeft de Moslims nooit met de dood bedreigd. Dat wat de VVD doet en de inhoud van deze raptekst zijn 2 totaal verschillende zaken.quote:De islam voortdurend in een kwaad daglicht stellen maar wel heel snel boos zijn over zogenaamde bedreigingen.
Ik ben van gedachten veranderd. Ik heb onlangs geleerd dat de Turkse overheid bekend is met deze spelletjes en dat ze je een soort certificaat verstrekken waarop staat dat je gedwongen van je nationaliteit moest afstappen. Met dit certificaat kun je op ieder gewenst moment weer Turks burger worden en je kunt gewoon al dat gene blijven doen wat een Turk ook kan.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Ow, maar het ging om twee nationaliteiten.
Als je iets crimineels uithaalt, dan zouden ze je moeten laten kiezen welke ze willen behouden.
En zou jij in jouw geval de Turkse nationaliteit behouden, dan ben je alleen nog maar een Turk en kun je wel uitgezet worden.
Ik ben het wel met je eens dat dit eerder te verwachten was bij Hirshi Ali, dan bij Boris Dittrich om maar iemand te noemen en als je iemand aanspreekt een weerwoord kan verwachten.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij ziet blijkbaar niet in dat was jij als kritiek ervaart voor anderen een belediging kan zijn.
Ik vind trouwens dat je alles moet kunnen zeggen, ook HA, maar dat ze niet voor de gevolgen moet weglopen. Dat geldt ook voor deze groep. Het is een stevige tekst: als het niet mag dan mag het niet.
Mijn punt is alleen dat het nogal verdacht is dat de VVD dit zo naar buiten brengt met veel toeters en bellen.
Ik denk dat het risico nogal overdreven word.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad andere manieren om matschappelijke problemen aan de kaak te stellen, maar ook zij zullen zich aan regels moeten houden, Wat snap je daar nou niet aan?
Het is dus geen debat voeren zoals jij eerder stelde, het is verbaal vuur spuwen richting iemand die zich niet in dezelfde vorm kan verdedigen, met alle mogelijke consequenties van dien.
Ik denk dat je het risico wat dit (het toelaten van dit soort 'ongein') met zich meebrengt onderschat.
Kritiek heeft als doel om de persoon, groep of wat dan ook waarvoor het bedoeld is ergens op te wijzen met het oog op verbetering.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ben hier geboren, dus echt ver zul je me niet kunnen trappen naar mijn land van herkomst.
Voor de rest doe ik geen moeite om beledigingen van Ahali op te noemen. Zoals jij heel tekenend aantoont, dat het voor de een beledigingen zijn en voor de ander kritiek. Op het moment dat jij daarwerkelijk doorhebt wat kritiek is en wat het doel daarvan is, praten we verder.
Dus als Ahali zegt dat de profeet Mohammed (sas) een pedofiel was, dan is dat kritiek met het oog op verbetering?quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Kritiek heeft als doel om de persoon, groep of wat dan ook waarvoor het bedoeld is ergens op te wijzen met het oog op verbetering.
belediging is persoonlijk en heet buiten dat het op kan luchten of als vorm van provocatie gebruikt wordt, geen doel.
Ik heb door wat kritiek is en Ayaan ook, jij ziet achter elke boom een vijand en kruipt meteen in je schulp ipv dat je je trots aan de kant zet en daadwerkelijk probeert te begrijpen wat ze nu echt bedoeld.
Maar er zijn dus geen beledigingen van Ayaan te vinden? anders had je er op zijn minst een kunnen noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |