quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:25 schreef Arjan het volgende:
Welkom bij de Amish
het was maar een verwijzing voor de *VORM*quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:59 schreef Kjew het volgende:
dat mj12.com... waarom is dat zo "secret"? Komt mij een n beetje over als een kinderclubje... of ik weet net als de meerderheid er geen donder van... waarom is het zo geheim? Hoezo serieus kan je het nemen?Het lijkt haast sektarisch....
ik weet mj12's motieven nietquote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:59 schreef Kjew het volgende:
dat mj12.com... waarom is dat zo "secret"? Komt mij een n beetje over als een kinderclubje... of ik weet net als de meerderheid er geen donder van... waarom is het zo geheim? Hoezo serieus kan je het nemen?Het lijkt haast sektarisch....
quote:1. Why would a super-above-top secret organization have a web site?
Perhaps the most frequently asked question. We have several answers (choose the one you like best):
*information about the Group was leaking. We decided to publish this site in order to provide accurate and timely information to counter the disinformation being promulgated by others.
*information about the Group was leaking. We decided to publish this site in order to confuse and confound those who were seeking the Truth by providing reams of disinformation.
*Information about the Group was leaking. Some people with too much time on their hands decided to capitalize on the popularity of conspiracy theories and things just got out of hand.
*It seemed like the thing to do at the time.
Ok... wat zijn de verschillen en overeenkomsten tussen als die clubjes van de nieuwe wereld?quote:Op woensdag 30 juni 2004 00:42 schreef BaajGuardian het volgende:
kjew ... lees die Tspost even nog een keer.
het gaat niet om mj12 het gaat hier over ROTG
en -beestje-
wie niet mee wil werken aan een vrije wereld , die gaat maar op de maan wonen.
Een mooie samenvatting zou welkom zijn iddquote:Op woensdag 30 juni 2004 01:13 schreef Kjew het volgende:
Heb wel eens geprobeerd naar infor over NWO/illuminati etc. te zoeken, maar dan wordt je bedolven onder de informatie en raak je het spoor compleet bijster..... waar is het begin? En wie denkt dat ie er veel vanaf weet en wie weet er echt wat van...
nee dit is Anarchistischquote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:23 schreef BaajGuardian het volgende:
dit klinkt mischien wat communistisch...vergis je niet.
het communisme was gebouwd op economie en militairisme
natuurlijk werkt dat NIET!!!
oke volgende punt..
Hier een samenvattingquote:Op woensdag 30 juni 2004 01:30 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Een mooie samenvatting zou welkom zijn idd
Ik heb altijd het idee dat een gedeelte van de info uit de christelijke hoek komt om hun eigen positie te verbeterenen angst te versprijden over alle niet joods/christelijke groeperiningen en die op een satanische hoop te gooien (regelmatig op christelijke amerikanse sites met katholiekenquote:Op woensdag 30 juni 2004 01:10 schreef Aurora025 het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat er een grootschalige disinformatie campagne van de NWO aan de gang is.
Gewoon om de mensen met zoveel mogelijke leugens en halve waarheden van het spoor te brengen en dat lukt ze aardig zoals je bijv. in forums kunt zien.
Heeft iemand ook dat gevoel?
Thnxquote:Op woensdag 30 juni 2004 01:57 schreef Aurora025 het volgende:
Hier een samenvatting
feit als bewijs voor een theorie .... niets mis mee tochquote:Op woensdag 30 juni 2004 01:48 schreef Kjew het volgende:
Ik vind het slecht dat iedreen alles denkt te weten door het verzamelen van informatie van website sen uit boeken... tis allemaal leuk en spannend om over na te denken, maar ieder "bewijs" dat gegeven wordt is een feit dal als bewijs wordt aangenomen... conspiracy-theories zijn eigenlijk kansloos...
ik had een ingevingquote:Op woensdag 30 juni 2004 02:12 schreef livEliveD het volgende:
Hier kan ik wat mee
is dit bedoeld als een indirecte aanval op mij?quote:Op woensdag 30 juni 2004 01:10 schreef Aurora025 het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat er een grootschalige disinformatie campagne van de NWO aan de gang is.
Gewoon om de mensen met zoveel mogelijke leugens en halve waarheden van het spoor te brengen en dat lukt ze aardig zoals je bijv. in forums kunt zien.
Heeft iemand ook dat gevoel?
De huidige wereld heeft (voorzichtig gezegd) zijn gebreken. Daar ben ik het mee eensquote:Op woensdag 30 juni 2004 05:28 schreef BaajGuardian het volgende:
-Mooie utopische wereld-
zal het nog éénmaal zeggen , rotg is niet anarchistisch.quote:Op woensdag 30 juni 2004 16:47 schreef -Beestje- het volgende:
De anarchisten gaan ervan uit dat als iedereen vrij en gelukig is iedereen vrijwillig doet wat er gedaan moet worden
rotg valt niet onder een groepquote:Op woensdag 30 juni 2004 18:19 schreef Ludwig het volgende:
Klinkt gewoon als de moderne Marxisten. Die streven bijna identieke doelen na.
wat is volgens jou dan anarchisme?quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
zal het nog éénmaal zeggen , rotg is niet anarchistisch.
als je dat nu nog niet begrijpt , dan weet ik niet wat er aan je mankeerd.
niks is oneindigquote:als men alles heeft , waarom zou men in godsnaam dan nog wat flikken>? voor de lol
en als men iets flikt , dan word men beloont met een maandje op een mooi eiland. en wie bepaalt dat niemand heeft volgens jou de macht om dat te doen
en bij terugkomst in de populatie , krijgen ze veel liefde en zorg. er is bijvoorbeeld iemand vermoord en hij komt de familie tegen en die gaan hem ook echt met ;liefde en zorg behandellen.
-------------------------------------------------------------------------------------
en voor LivElived...
zoals ik in irc al zei , werk is er niet.
alles wat *nodig* is word gemaakt door machines. eten dus.
de rest ben je vrij in.
er hoeft niks gedaan te worden
chirurgen blijfen er echt wel
want net als computer genie-en die niet opgeleid worden , nooit een scholing hebben gehad , bestaan ook , men heeft geen systeem nodig om te evalueren. en te leren.
meeste ziektes en kwalen zullen wegtrekken , omdat ze opgewekt worden door deze staat van leven.
breek je een been , dan zijn er echt wel mensen die wat doen om te helpen .
de mens is niet achterlijk .
het is niet dat alle technologie vernietigd word...
maar het gaat mergen met de natuur , oftewel dat het non tegenstaand is.
machines , zijn de toekomst op dat gebied.
mankeer je dus serieus iets , en wil je er van af , dan zijn er machines die je binnen 5 minuten helpen , geen kosten , geen wachtrijen.
(die tech is nu al , maar word door de economie niet gebruikt , net als , stel je voor er komt een energie NU die 100% gezond is en oneindig
wat je hier beschrijft is een loike utopie maar dat is alles wat het isquote:, en alle kerncentrales kan vervangen...
weet je wat voor een economische klap dat maakt? , als je het gratis zou aanbieden? omdat het oneindig en 100% schoon is?
dat bedoel ik.
daarom word er maar weinig gebruikt.
maar het gaat niet meer over deze wereld.
het gaat nu over een nieuwe wereld.
snap je het wat ?
Dat dachten communisten ook. Helaas zijn er altijd mensen die meer dan een ander willen hebben. Het weghalen van een voedingsbodem kan wel helpen criminaliteit te verminderen, maar er zijn er genoeg onder ons die anderen willen overheersen. Mensen houden nu eenmaal van status.quote:Op woensdag 30 juni 2004 05:28 schreef BaajGuardian het volgende:
-geen criminaliteit , IEDEREEN HEEFT GENOEG
-geen oorlog - IEDEREEN HEEFT GENOEG
-geen verveling - ER IS GENOEG EN MEER DAN GENOEG
Geld is nog steeds een ruilmiddel, en het was altijd al een aanzet tot veel haat en waanzin.quote:het is geen ruilmiddel meer , het is nu een electronisch credit dat niet bestaat , alleen in ons hoofd.
en het bind , en vernietigd , het is aanzet tot veel haart en waanzin.
Productie.. Ook in een wereld waar we met minder genoegen nemen zal er geproduceerd moeten worden.quote:het kan allemaal weer...zonder ooit te hoeven werken.
want wees eerlijk , waar werken we voor?
Machines kunnen zeker mooie dingen doen in de toekomst. Maar de komende 50 jaar zie ik de technologie nog niet zover komen dat robots self sustaining worden. Dus ook hun eigen onderhoud doen enzo. Een maatschappij is een aardige toekomst visie maar daarvoor moeten we gewoon wachten totdat ie er is. Ik zie het "project" er niet aan bijdragen in ieder geval.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:14 schreef BaajGuardian het volgende:
zoals ik in irc al zei , werk is er niet.
alles wat *nodig* is word gemaakt door machines. eten dus.
de rest ben je vrij in.
er hoeft niks gedaan te worden
chirurgen blijfen er echt wel
want net als computer genie-en die niet opgeleid worden , nooit een scholing hebben gehad , bestaan ook , men heeft geen systeem nodig om te evalueren. en te leren.
En hoe groot schat je zelf de kans in dat dit binnen nu en 1000jaar gebeurd?quote:Op woensdag 30 juni 2004 22:52 schreef BaajGuardian het volgende:
livElived...
je valt weer terug naar de vorm van denken vanuit deze wereld.
in de vrije wereld is niet zoiets als een fout , de technologie word behouden en is zelfs al in een verder stadium dan dat we te zien krijgen. (we als in de massa)
mensen zullen zich niet altijd blijven irriteren als er geen reden toe is.
en de reden is er niet , want men kan alles in harmonie doen.
wie wel ertegenin gaat krijgt meer liefde en zorg ,
en naar het eiland gaan is geen straf.
het is meer even tijd zonder mensen om je heen , tot jezelf komen.
verlof zeg maar.
en wie bepaald wie er fout zit is makkelijk , het volk.
niet één persoon als leider , of een groepje als rechtszaal , maar het volk.
er is een simpelle wet.
en dat is je mag alles zonder een ander te schaden of restricties op te leggen.
(inclusief de natuur)
als men daar tegenin gaat ,wat ZEER onlogisch zou zijn , dan krijgt diegene dus meer liefde
simpel.
dat hangt van de mens af.quote:Op woensdag 30 juni 2004 23:34 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
En hoe groot schat je zelf de kans in dat dit binnen nu en 1000jaar gebeurd?
En hier heb je natuurlijk ook een bron van? Want ik heb nog nooit gehoord dat Eidos is aangeklaagd door de overheid (of iets anders met betrekking tot area 51quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:21 schreef BaajGuardian het volgende:
------------------------------------offtopic---------------------------------
in deus ex zitten inderdaad wat dingen die waar zijn
neem de plattegrond voor area51 ,
de makers van het spel zijn hiervoor zelfs aangeklaagd.
jij ook al nietquote:Op donderdag 1 juli 2004 18:55 schreef Gio het volgende:
[..]
En hier heb je natuurlijk ook een bron van? Want ik heb nog nooit gehoord dat Eidos is aangeklaagd door de overheid (of iets anders met betrekking tot area 51
Nope. Maar het topic wordt zo wel veel leuker. Mag ik ook meedoen door wat "feiten" neer te zetten?quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:58 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
jij ook al niet
Dan nog steeds is de technologie niet zover gevorderd dan nodig is in de visie van het project en over 50 jaar (en dan ben ik heel positief) hebben we dat wss nog steeds niet. Maar ok ik neem even voor het gemak aan dat we de technologie hebben in die nieuwe wereld.quote:Op woensdag 30 juni 2004 22:52 schreef BaajGuardian het volgende:
in de vrije wereld is niet zoiets als een fout , de technologie word behouden en is zelfs al in een verder stadium dan dat we te zien krijgen. (we als in de massa)
Als 2 mensen op dezelfde verliefd worden heb je al een probleem hier. Ook als er fouten door iemand worden gemaakt. Of er is iemand die van rustige mensen houd en naast een ADHD'er in het vliegtuig komt.quote:ensen zullen zich niet altijd blijven irriteren als er geen reden toe is.
en de reden is er niet , want men kan alles in harmonie doen.
Iedereen kon op reis gaan wanneer hij daar zin in had volgens je posts. Dus je kan altijd met verlof. Anderen bepalen nu dat je het moet doen. De meerderheid bepaald het voor je. Democratie tot in het kleinste detail. Ik neem nu ook aan dat iemand die “met verlof moet” vrijwillig gaat omdat geweld niet in zijn opvoeding zat (mogelijk moet hij wel zijn onvrede onderdrukken).quote:wie wel ertegenin gaat krijgt meer liefde en zorg ,
en naar het eiland gaan is geen straf.
het is meer even tijd zonder mensen om je heen , tot jezelf komen. verlof zeg maar.
kinderverkrachters en masamoordenaars okeej dat is foutquote:Op woensdag 30 juni 2004 01:24 schreef Aurora025 het volgende:
Zou me niet verbazen dat Michael Moore ook hieraan meewerkt, bewust of misschien wel onbewust. Ik ben een aanhanger van David Icke, maar ik heb sinds de laatste tijd zo'n gevoel dat ook hij misschien een disinformatieverspreider is. Dat de goede man nog leeft is mij een wonder, want hij beweerd in zijn boeken dat mensen als Cheney, Bush Sr. en Kissinger kinderverkrachters, massamoordenaars en bloeddrinkers zijn. Als mensen zoals icke of Moore werkelijk een bedrijging voor de global elite of illuminati zouden vormen zouden ze allang niet meer de mogelijkheid hebben om hun informatie naar buiten te brengen.
het is te simpelquote:Op donderdag 1 juli 2004 22:18 schreef BaajGuardian het volgende:
-beestje- dat is een nwo idee ja.
en restrictie in doen , is tegen het doel in.
het is zo siimpel.
zou ik eerst mogen weten waarom....?quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:11 schreef merlin693 het volgende:
hey baaj stuur es een mailtje naar jmt1970@xs4all.nl
als je op *deze* pagina naar boven scrolled , staat er een link naar =The eye garden=quote:Op woensdag 7 juli 2004 16:48 schreef DonGorgon het volgende:
COUNT ME IN, ROTG !! (hoewel ik graag de naam zie veranderen naar FWO...Free World Order)
Waar kan ik me aanmelden?
het komt op het eerste gezicht mischien wat anarchistisch over...en lijkt ook zonder enig toezicht te wezen , dit is niet zo.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:59 schreef Num het volgende:
Als ik dit zo lees dan komen er meerdere reacties bij mij op.
In eerste instantie verklaar ik je voor gek. Een wereld zoals jij die beschrijft is als ik het goed heb vaker voorgesteld. En dat heeft 10-tallen miljoenen mensenlevens gekost. Je kan mensen er niet toe zetten om zich sociaal te gedragen of iets dergelijks, productie moet er zijn al is het maar om aan eten te komen. Niets gaat vanzelf. Als je geen honger hebt ga je geen eten maken. Of het moet een hobby zijn, maar dan nog. Ik geloof niet in zo'n maakbare lieve wereld. Gewoonweg omdat de mens niet lief is.
Ik vind dit absoluut geen alternatief voor de NWO. Ik denk dat je de economie niet zodanig kan omvormen zoals jij voorstelt. Wat je wat mij betreft wel kan veranderen is de manier waarop de macht is verdeelt in de wereld. Democratischer, controleerbaarder enz. Daar moet het wat mij betreft om gaan, niet om utopische situaties die alleen in je fantasie leuk kunnen werken maar alle contact met hoe de wereld in de praktijk in elkaar zit ontkennen.
Moet nu trouwens eten. Veel plezier nog.
dit spreekt elkaar tegenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
er zullen zogenaamde elders zijn , gewon moraal toezicht in elke populatie
geen authoriteit , geen baas.
ik denk dat dit weer vanuit de huidige maatschappij bekeken word ... geeft niet ..is niet onlogisch , daar zit je immers in ..quote:Op zaterdag 10 juli 2004 02:04 schreef -Beestje- het volgende:
wat geeft iemand anders dan het recht om moraal toezicht op mij te houden meer dan ik op hem wat als onze meningen verschillen over wat wel en niet kan
Ik doelde op de doden die de Rode Kmher (als je dat zo schrijft) heeft gemaakt in Cambodja. Om daar terug te keren naar de natuur. Ik harmonie met elkaar te leven en weet ik wat meer is de complete elite van het land uitgemoord. En de elite bestond uit iedereen die zeg maar verder dan de HAVO was gekomen. Op deze manier kon iedereen boer worden en een geweldig leven hebben. Leuk idee. Maar het heeft helaas wel aan een paar miljoen het leven gekost.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:12 schreef BaajGuardian het volgende:
ten tweede kost dit geen enkel leven.
toppie, een fatsoendelijke reactie .. persoonlijk was ik ook al uitgekomen op het vraagstuk hoe komen we tot de FWO .. en mensen uitmoorden zal daar NIET in voor komen hoorquote:Op zondag 11 juli 2004 14:02 schreef Num het volgende:
Ik doelde op de doden die de Rode Kmher (als je dat zo schrijft) heeft gemaakt in Cambodja. Om daar terug te keren naar de natuur. Ik harmonie met elkaar te leven en weet ik wat meer is de complete elite van het land uitgemoord. En de elite bestond uit iedereen die zeg maar verder dan de HAVO was gekomen. Op deze manier kon iedereen boer worden en een geweldig leven hebben. Leuk idee. Maar het heeft helaas wel aan een paar miljoen het leven gekost.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het allemaal geweldig klinkt. Ik wil ook wel in een samenleving leven zonder al die ellende. Gewoon doen waar je zin in hebt en dat kan best betekenen dat je nuttig bezig bent. Maar ik zie het niet gebeuren aangezien ik denk dat de mens altijd op zoek zal gaan naar de mazen van de wet. In dat stuk in Questions gaat het ook al weer over een strafeiland.
Maar okee stel dat de mens in staat is om zo te leven. Dan zal er nog een overgang moeten plaatsvinden naar die FWO van je. Daar zit mijn echte bezwaar omdat zo'n overgang nog nooit ergens is gelukt. Je kan niet van mensen verwachten dat ze dit leven gaan veranderen en ineens met zijn allen anders gaan leven.
Zoals de laatste regels van dat stuk in Questions al zeggen. Het zijn uiteindelijk de mensen die het bepalen. En dan kan het nog zo'n geweldige wereld zijn die je voorstelt. Als je de overgang niet goed kan maken en als je de bezwaren niet kan overwinnen dan gaat het niet lukken. Ik wens jou en de rest van dat forum dan ook veel succes om een goede overgang te verzinnen en de bezwaren alsnog weg te werken.
Wordt degene daar op die afgelegen lokatie ook verzorgt?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:26 schreef BaajGuardian het volgende:
inderdaad , er is geen echte *straf* maar een tijdelijke locatie om tot inzicht te komen , zie het als *verlof*
en na dit verlof word men weer met liefde en aandacht ontvangen.
en dan kun je denken ja maar de mens zal altijd wraak willen.
dit klopt niet helemaal , aangezien de mentaliteit compleet anders is in de FWO dan in deze orde van deze tijd.
om het te begrijpen raad ik aan zo vaak mogelijk de openings post te lezen of op onze site te kijken onder -Questions- en dan de uitleg van wat rotg is.
groeten.
Ik doe niet mee, wat dan?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:23 schreef BaajGuardian het volgende:
ik zal even het project introducen , het is gedeeltelijk in het engels , zodat men weet hoe ik het voorstel in de rest van de wereld. (de site tot nu toe)
DUTCH :
(ons , wij etc. is in het algemeen , de wereld bevolking dus )
waar we dus voor staan is simpel , we zijn niet politiek of op deze maatschappij ingesteld
we zoeken de waarheid achter de schermen en geven die aan de mensen die het willen.
op een bepaalde datum brengen wij alle verkregen en gevonden informatie naar buiten...
de bedoeling is dat er zoveel mogelijk mensen aan mee doen , dat is duidelijk.
want zonder aanhang werkt het niet .
het is tijd om eens op te staan , letterlijk.
en niet erna naar huis te gaan.
ik wil jou niet als vertegenwoordiger, ik wil alleen mezelf. Of hem daar. Maar zeker niet jou of jullie. Wat dan?quote:als we een betere wereld willen , zullen we het ZELF moeten doen.
niet wachten op een valse avatar of een politiek besluit.
het zijn WIJ die de vertegenwoordiger zijn van ons eigen leven , in het algemeen.,
niet één persoon over velen.
demand truth failed...now we just take it.
Niks wij.quote:een unie der mensen , is het doel
een eden waar alles in harmonie leeft.
een utopie?
nee , het is zeker mogelijk.
en makkelijker dan men denkt.
maar zolang niemand samen wil werken en op wil staan , is het onmogelijk.
wij maken dingen onmogelijk en mogelijk.
wij maken ons eigen wereld.
ons eigen waarheid
ons eigen realiteit.
wiens fantasie?quote:realiteit = fantasie in uitvoering.
denk daar over na.
De meeste 'werelden' zijn al geprobeert.quote:deze post is niet bedoeld om in discussie te gaan , of het kan of niet , en met argumenten te komen om ons te gaan bewijzen dat een gedeelte niet klopt.
het gaat er niet om wat vanuit de huidige wereld haar perspectief gezien niet klopt.
het gaat erom dat er een nieuwe word gecreeerd,
wie liever de huidige heeft , veel plezier. maar bedenk wel dat elke wereld zn einde heeft.
vooral als het zn einde zelf schept.
en is een wereld van restrictie en angst beter dan een van vrijheid en harmonie?
wie denkt dat dit echt onmogelijk is , zal zn\haar ogen eens moeten openen dat we niet tegen gehouden worden , we doen met zn allen slechts niets , dat is het probleem.
Ik vind jou lief, ik vind je heel lief. Neuken? Nee. Stomme trut.quote:een wereld , van harmonie :
- iedereen heeft evenveel , geen absurd rijken boven armen dus
- niemand heeft oordeel en authoriteit over een ander
- doe wat je wilt maar belemmer en\of schaad er geen ander mee
- behoud elk stukje natuur wat er te vinden is
- wie hulp nodig heeft , krijgt hulp , van iedereen
Al het voedsel wordt gemaakt.quote:aangezien al het voedsel door machine gemaakt kan worden , word het zo gemaakt
mensen hoefen geen geautomatiseerd stuk robot meer te zijn.
overproductie bestaat niet meer ivbm geen economie , er is genoeg
Welke natuur?quote:ook de natuur kan zonder de overproductie en vervuiling weer opkomen aldus haar eigen vruchten geven.
Jagen voor mijn plezier. Dat is ook erg leuk. Of mag dat niet?quote:en alle luxe , natuur is ook luxe , weg met alle onzin zou ik zeggen , ik bedoel maar...
wat moet je in gods naam met een TV.
je leeft HIER , OP AARDE...
niet in een beeldscherm.
het word eens tijd dat de mens weer normaal gaat wezen , in de zin van non destructive for body and soul.
het kan.
Ik wil jou, en jij wilt mij niet, wat dan?quote:als ieder krijgt waar hij\zij recht op heeft , en dat is ALLES.....(wat zonder overproductie en corrupt gedrag makkelijk kan)...
dan zijn er ook geen criminelen , want men is crimineel (bestempeld) omdat degene pakt wat hij mist op een non maatschappelijke manier , als men niks mist , hoeft men ook niks te pakken , daarbij geld dit voor alles , van diefstal , moord tot verkrachting
We leven nog altijd langer, dan toen we wel met de natuur samenleefde. Het heeft dus zijn voordelen.quote:diefstal - ontbreken van voedsel of luxe < (en jawel natuur is luxe , ondersteunt ons en is het mooiste op aarde wat je kan vinden , nog overal ook , als je de asfalt wegdenkt , de natuur invade ons stad niet , wij invaden en leggen onze wegen over de natuur vergeet dat niet , en waarom? , voor de economie , een volledig bedacht destructief middel tot samenleving , dat NIET WERKT , samenleven is neit afhankelijk van economie)
Moord - ontbreken van positief gezelschap ( dat lijkt me duidelijk opzich , en voor de vroege vogels in de moord misdaad , hoe strenger je geleefd word hoe kleiner je eigen begrip voor anderren)
Verkrachting - ontbreken van liefde en\of sex ( ontkennen kun je dit niet)
Er is altijd en overal misdaad geweest. Want de mens wil altijd meer hebben dan een ander. Er is misdaad in de natuur, dus ook in de mens.quote:het steeds makkelijk afdoen , zoals ons fantastische maatschappij keer op keer weer flikt , als gewoon misdaad , en hersendood een oordeel erop , klaar volgende misdadiger .
je lost niks op , je oordeelt en oordeelt , wat willen we bereiken? , een maatschappij waar iedereen slaaf is is de enige uitkomst.
mensen zjin niet misdadig voor de lol.
dat is les 1.
Niet communistisch.quote:dit klinkt mischien wat communistisch...vergis je niet.
het communisme was gebouwd op economie en militairisme
natuurlijk werkt dat NIET!!!
oke volgende punt..
Een molen/waterrad is een aanslag op de natuur. Het waterpijl is niet normaal, en die arme bomen worden ook nog eens omgezaagd. En machines worden van een metaal gemaakt. Denk je dat metaal winning goed voor het milieu is? Op welke manier dan ook?quote:niet alle machines zijn een aanslag op de natuur , kijk naar het waterrad , en de windmolen
energie kan verkregen worden op die manier , dus een machine die een paketje eten naar je stuurt kan ook aangedreven worden door dat zelfde.
Er is nog steeds energie nodig.quote:denk wel , dat als er geen overproductie meer is , er ook geen masale energie plantages nodig zijn
en wat dacht je van het einde van tv , en telefoon? hoeveel dat A : wel niet scheelt qua energie
en B wel niet scheelt qua electrische vervuiling?
We leven nog steeds langer dan vroeger. Toen we nog geen elektriciteit hadden.quote:er hangt geen net meer over ons wereld heen , maar een mist van electrische draden.
dit affect niet alleen anderre electrische apparatuur , maar aangezien het lichaam deels en de hersenen bijna in totaal werken op electrische impuls , krijg je daar de nodige mutaties mee
denk dan snel aan kanker maar ook aan tsjernobyl achtige praktijken.
zie bovenquote:en niet te vergeten , affect het onze gedachte zelf , mischien wel het bewustzijn of de wil.
er zijn genoeg reportages over mensen in de buurt van electriciteits masten , dus bewijs zat.
en het einde van de mensheid.quote:een schone , harmonische wereld , een echt eden
groen , en allesomvattend natuurlijk.
Ik wil daar niet bij zijn. Een grotere hel dan dat het nu is (zie onderschriftquote:dit is mogelijk.
Nee dit kan niet. Zo zit de mens/natuur niet in elkaar.quote:neem een plaatje in je hoofd van bijv. uit de topic de 2e wereld...
dat is wat ik bedoel.
dat KAN.
maar op ons kont zitten klagen zal ons NOOIT HELPEN.
we kunnen het nu doen.
geen geweld geen over en weer geschreeuw...
gewoon door te openbaren , zoals je het noemt.
de waarheid dat DIT KAN
en de waarheid over wat er nu gebeurt.
maak mens bewust en zie , ze creeerd.
Graag gedaanquote:(ik heb wat stukjes tekst gecopy paste trouwens , maar alles is door mij zelf getiept.)
bedankt voor het lezen.,
Ik lever kritiek. Maar heb het wel gelezen. En nu?quote:en als je het niet heb gelezen en toch kritiek gaat leveren of offtopic gaat lopen Kloten , zal ik er nieteens op in gaan.
maar dan zullen de moderators wel fijn je reactie verwijderren . bedankt.
quote:voor de rest is deze topic bedoeld als introductie van een optie , mischien wel de meest makkelijke
om de wereld ECHT te veranderren.
p.s. aanhang hebben we al , zelfs in hogerre kringen , alleen de site oogt nog onproffesioneel.
dat zou niet moeten boeien , aangezien het alleen om het doel gaat.
de vrije Wereld orde.
kijk ook eens op (Tweakers)>#RulersOfTheGarden {IRC}
in jouw geval niet maar anders welquote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:20 schreef Knarf het volgende:
[..]
Wordt degene daar op die afgelegen lokatie ook verzorgt?
onderdeel van de fwo is dat voedsel dus gedeeld wordquote:Of moet hij/zij zelf aan voedsel/onderdak komen?
is al eerder beantwoord, je gaat van deze maatschappij uit... de maatschappij die BG beschrijft is er een die gebaseerd is op liefde, respect en delen ... trouwens dan nog in _deze_ maatschappij is het ook al bullshit dat iemand niet kan meedraaien ..maargoed dat geloof je vast nietquote:En als nu 1% of 10% van de mensen niet in die maatschappij kunnen functioneren. Gaan die naar dezelfde afgelegen lokatie? Of naar een andere? Worden ze daar 'bewaakt'? En als hij/zij nu weer in de fout gaat, en daarna weer, en dan weer, enz. Wat dan?
wij zijn ook niet voor een New World Order ... maar voor een Free World Order .quote:Bedenk wel dat het menselijk ras, alleen maar slapper wordt in een NWO
*proest* in deze sneue maatschappij misschien wel..maargoed om een politiek correcter antwoord te geven ..als je alles deelt zijn er geen zwakken .. of nog beter doordat je alles kan delen ben je sterker dan het totaal van de delen.quote:. De zwakken (metaal en fysiek) blijven bestaan
nou ik weet nu al dat ik niet in jouw maatschappij wil levenquote:, en mogen/kunnen zich voortplanten.
*proest* terwijl je dus alle tijd van de wereld hebt om de hele wereld af te lopen zou je niet meer bewegen ...quote:Men beweegt niet meer
*proest* .. vooral bewijzen .. erg handig inderdaadquote:, men denkt niet meer na
omdat je dit aangeleerd word tegenwoordig... door de monetaire matrixquote:. Waarom ook
*proest*...dat duurde ff .. ney ..ik zeg nietsquote:, alles wordt al gedaan
*zucht* je word geleerd om stil te staan .. Dat er dan nog een mooie idealogie (voorlopig) bedacht kan worden is enkel respectwaardigquote:. De mensheid staat stil.
waarom sta _JIJ_ hier nu dan niet enkel stil maar probeer je ons achteruit te slepen .. wat je doet met deze ondoordachte claims te leggen terwijl je net zelf ruiterlijk toegeeft dat de mens niet nadenktquote:Stilstand is achteruitgang.
jawel .. maar inderdaad niet alles in de natuur is lief om naar te kijken, wel natuurlijkquote:En de natuur is ook niet 'lief'.
de gaia theorie .. de aarde is een levend en denkend wezen ... wij maken het kapot ...wraakactie van moeder natuurquote:Er onstaan telkens nieuwe vijanden (ziektes)
wapens *proest* tegen de natuur *proest*... omfg nou ga je bijna te verquote:. Hoe gaan we ons daar tegen wapenen
maargoed .. oorzaak dat er niet enkel steeds meer (onwaar) ziekten zouden zijn en steeds meer mensen allergisch is dus onder andere dat de mens niet meer in de natuur leeft ... kijk snap je dat als men het hele huis stofvrij schimmelvrij , insectenvrij, en ziektekiemvrij houdt diezelfde mens ook geen kans krijgt om geinfecteerd te worden waardoor er een imuunsysteem zich kan ontwikkelen ..quote:, als het gestel gemiddeld steeds zwakker wordt
vast wel..maar doctoren en geleerden etc etc zullen er in de FWO ook zijnquote:. Gaan de 'technology' nieuwe medicijnen uitvinden?
dan nog zal die net als de mensheid _NU_ geprogrammeerd zijn om voedsel te maken...ooit bedacht dat je ook kan stellen ... en wat als de tech zich zo superieur gaat vinden dat het de mensheid _nodig_ heeft (please master play another game of chess together on me i'd like to know more of your _visions_quote:En wat als de technology zich zo superieur gaat vinden dat het de mensheid niet meer nodig heeft?
jawel en dat zal de FWO bewijzenquote:Met alleen maar liefde in de wereld red je het niet
ooit gedacht dat je ook gewoon constructief kan zijn .. ik vraag me af of het overbodig is om te zeggen JE HEBT GEEN HAAT NODIG..NU NIET NEVER NIET NOOIT NIET...en de natuur is zelfs in zijn grimmige buien lief hoor ... het is maar hoe je het bekijkt .. vind het hert het echt erg om voedsel te zijn voor een leeuw .. neen zo ook moet het hert weer eten ... vind het gras het erg om gegeten te worden...neen ... en dan nog .. je bekijkt het vanuit jouw wereld en die komt niet verder dan animal planet die zegt " en de wrede leeuw ..."quote:. Er is ook haat nodig , anders is er geen vooruitgang. Het is trouwens tegen de natuur, om alleen maar lief te hebben.
interresant dat ik hier antwoord op geef voordat ik de vraag zagquote:Gaan we trouwens alleen 'lief' doen tegen de dieren, of ook tegen de planten. En wat denk je van insecten?
tja .. als je toch al onder een steen ligt .. blijf lekker liggen.. vraagje ..waarom zou je niet mee doen ... beargumenteren is niet alleen nu wenselijk maar ook in de rest van je door doctrine overspoelde gezwam wat duidelijk veel over woorden zeiken is en de discussie over de ideologie voorbijgaat .quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:48 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ik doe niet mee, wat dan?
vertegenwoordiger .. ? tis geen bedrijfspresentatie wat we hier geven hoor ...maargoed je zal wel volksvertegenwoordiger bedoelen, sow wat zul jij je ongelukkig voelen in de huidige democratie zeg.. en wat ben je ook gewoon een prutser ook zeg... de zin waarover je valt zegt het zijn _WIJ_ .. de gehele bevolking van de FWOquote:[..]
ik wil jou niet als vertegenwoordiger, ik wil alleen mezelf. Of hem daar. Maar zeker niet jou of jullie. Wat dan?
verwar nou de maatschappij van nu en de ideologie van BG niet de hele tijdquote:[..]
Niks wij.
Hij/zij heeft een karakter, wat mij toch tegenstaat.
Hij/zij is veel te aardig.
Hij/zij is lui.
Hij/zij is een workaholic.
enz.
[..]
werkelijk .. heb je nou geen enkele microseconde nagedacht in je gehele eposquote:wiens fantasie?
Toch niet die van hem daar?
als de maatschappij deze niet had bestempeld als sekte .... als de maatschappij ze niet had bestempeld als lui (zelfvoorzienend is lui ?)... tja .wat denk jequote:De meeste 'werelden' zijn al geprobeert.
Die van jou ook. Denk maar aan de hippie's in hun commune. Zijn ze er nog?
[..]
zo lief vind ik je idd ook nietquote:Ik vind jou lief, ik vind je heel lief. Neuken? Nee. Stomme trut.
[..]
ach als je toch op het eiland zit ... gooi je netje maar uit hoor..verwacht alleen geen afzetmarkt en vergeet niet dat de voedselrobotten af en toe wel eens verkeerd staan ingesteld ... walvisjagers smaakt best lekkerquote:Al het voedsel wordt gemaakt.
Ik wil een stukje vlees, walvis vlees wel te verstaan. Wat dan?
[..]
inderdaad welke natuur ...er is geen natuurlijk bos te vinden in nederland .. toch noemen de vogels en de mens die erin wandeld dit natuur ... verder is het dus niet dat er enkel landbouwgrond is zoals je steld ... de FWO leeft namelijk niet van overproductiequote:Welke natuur?
daar zijn toch alle landbouw gronden, die de robots bewerken?
zelfs konijnen weten wel waarneer de maat vol is ..zelfs bij mij is wel eens de maat vol ... gelukkig maar dat ik me er niet door heb laten leiden en lijden in me antwoordquote:Of daar wonen jij en ik toch, want we zullen wel door fookken als konijnen, dus op een gegeven moment zal er weinig ruimte overblijven.
En woestijnen hebben ook hun nut op aarde, dus daar kun je ook niet wonen, of landbouwgrond van maken (natuurlijk wel een aardig deel, maar lang niet alles)
je mag wel op walvisjagers jagen ... is dat ook goed ?quote:[..]
Jagen voor mijn plezier. Dat is ook erg leuk. Of mag dat niet?
nou maak je het heel mooi .. eerst niet dan wel .. doe eens constructief ..quote:[..]
Ik wil jou, en jij wilt mij niet, wat dan?
neen wij leven nu langer t.o.v de middeleeuwen ..voeding..medicijnen ...drinkbaar water .. enz . en wat maakt het uit .. niets .je leeft nu langer maar vluchtiger..( netto korter ?) .... en over verkrachting..dominantie .macht .doctrine door de monetaire matrix .. maargoed ..ik denk niet dat je daar aan toe bent om over na te denken ....je verkracht immers nu ook ietsquote:[..]
We leven nog altijd langer, dan toen we wel met de natuur samenleefde. Het heeft dus zijn voordelen.
Verkrachting is niet alleen maar het ontbreken van liefde of sex. Denk daar maar eens over na.
[..]
het is een misdaad van de mens om te denken dat er misdaad is in de natuur ..als dit niet genoeg is voor je ...er is wel drang naar macht geweesd (eenmaal verkregen door de natuurlijke leider is de misdaad ook irrelevant ...sterker nog het procede niet eens misdadig in die maatschappij) maar de mens is pas echt misdadig sinds dat geld niet meer enkel een ruilmiddel isquote:Er is altijd en overal misdaad geweest. Want de mens wil altijd meer hebben dan een ander. Er is misdaad in de natuur, dus ook in de mens.
je bent nog jong he .?quote:[..]
Niet communistisch.
Meer hippie achtig. Of anarchistisch.
ja je bent nog jong ..waterpijl niet normaal :') .. ok als er bomen omgezaagd worden gebeurd dat uit noodzaak en zo min mogenlijk ...je zou je ook kunnen beperken nl tot het gebruiken van de dode bomen .. jij zal het iig niet schoppen tot bosbeheerder in de FWOquote:[..]
Een molen/waterrad is een aanslag op de natuur. Het waterpijl is niet normaal, en die arme bomen worden ook nog eens omgezaagd. En machines worden van een metaal gemaakt. Denk je dat metaal winning goed voor het milieu is? Op welke manier dan ook?
[..]
veel minder als een zinvolle reactie geven op je geblaatquote:Er is nog steeds energie nodig.
Hoeveel energie kosten die mooie robots wel niet?
[..]
De FWO is ook niet tegen leven , langer leven , en ook niet tegen elektriciteit...verder gaat dit over deze maatschappij en ga ik er niet op inquote:We leven nog steeds langer dan vroeger. Toen we nog geen elektriciteit hadden.
[..]
is het nou zo moeilijk om 2 seconden je ....quote:zie boven
[..]
hoe triest .wat heb JIJ in dit leven zelf geleerd .. hoeveel is je verteld...zelfs voorgelogen ? we zullen alleen maar meer leren .. vooral spiritueel en ach als niet leren an sich het einde van de mensheid zou betekenen waren we al jaren dood ...en daarnaast ..het einde van de mensheid was dus het monetaire matrixje waarin we nu gevangen zitten ... waarschuwing dit dubbeltje duurt ff mssquote:en het einde van de mensheid.
Omdat we niet meer leren.
.. you're holding yourself back ..though you're only taught to be that wayquote:[..]
Ik wil daar niet bij zijn. Een grotere hel dan dat het nu is (zie onderschrift)
[..]
ook bedankt voor het constructief blijven en het zelf nadenkenquote:Nee dit kan niet. Zo zit de mens/natuur niet in elkaar.
[..][quote]jou is geleerd dat dit niet kan omdat de op het monetaire matrix systeem berustende maatschappijtje die je dat aanleerd niet zo in elkaar zit [quote]
Graag gedaan
[..]
je had wel eerst de discussie kunnen lezen in plaats van elke zin te ontleden op iets wat te bekritiseren isquote:Ik lever kritiek. Maar heb het wel gelezen. En nu?
Ik vind mijn kritiek redelijk relevant en het is een discussie pagina.
[..]
Nee een hert vlucht bepaald niet weg voor een leeuw en laat zich vrijwillig opetenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:18 schreef coz het volgende:
ooit gedacht dat je ook gewoon constructief kan zijn .. ik vraag me af of het overbodig is om te zeggen JE HEBT GEEN HAAT NODIG..NU NIET NEVER NIET NOOIT NIET...en de natuur is zelfs in zijn grimmige buien lief hoor ... het is maar hoe je het bekijkt .. vind het hert het echt erg om voedsel te zijn voor een leeuw .. neen zo ook moet het hert weer eten ... vind het gras het erg om gegeten te worden...neen ... en dan nog .. je bekijkt het vanuit jouw wereld en die komt niet verder dan animal planet die zegt " en de wrede leeuw ..."
[..]
Je had hopelijk wel door dat ik een beetje advocaat van de duivel speelde, toch?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:18 schreef coz het volgende:
Heleboel tekst
ik kom net kijken bij de ideologie van FWO,quote:Op woensdag 14 juli 2004 00:42 schreef livEliveD het volgende:
Ik begin een aardig beeld van jullie visie te krijgen. Even een voorbeeld situatie zoals ook eerder is gesteld (maar onbeantwoord is gebleven)
Stel 2 mannen vinden dezelfde vrouw leuk. Hier doe je weinig aan omdat verliefdheid je gewoon overkomt. Nu krijgt 1 van beide deze vrouw en de andere vind dit uiteraard niet leuk. Stel dat deze zijn jaloezie zo opkropt dat ie de ander vermoord? Geld en macht zijn niet de enige reden om een moord te plegen namelijk. Hoe gaan jullie dan met deze moordenaar om? Een maand op een eiland zetten lijkt me niet echt een oplossing in zo'n geval. De vrouw zal na een maand nog steeds wroeging hebben. Please explain
lol ... ik kon me even niet iets voorstellen dat het hertje eet behalve grasquote:Op woensdag 14 juli 2004 02:31 schreef -Beestje- het volgende:
en gras vergelijken met dieren is onzin
in de fwo worden kinderren duidelijk gemaakt dat het niet meer hoeft te hebben dan het al heeft , en dat is alles al , dit evolueerd naar algehele liefde en zorg.quote:Op woensdag 14 juli 2004 00:42 schreef livEliveD het volgende:
Ik begin een aardig beeld van jullie visie te krijgen. Even een voorbeeld situatie zoals ook eerder is gesteld (maar onbeantwoord is gebleven)
Stel 2 mannen vinden dezelfde vrouw leuk. Hier doe je weinig aan omdat verliefdheid je gewoon overkomt. Nu krijgt 1 van beide deze vrouw en de andere vind dit uiteraard niet leuk. Stel dat deze zijn jaloezie zo opkropt dat ie de ander vermoord? Geld en macht zijn niet de enige reden om een moord te plegen namelijk. Hoe gaan jullie dan met deze moordenaar om? Een maand op een eiland zetten lijkt me niet echt een oplossing in zo'n geval. De vrouw zal na een maand nog steeds wroeging hebben. Please explain
Lullig, heb je dat hele stuk voor niets geschreven...quote:het zijn WIJ die de vertegenwoordiger zijn van ons eigen leven , in het algemeen.,
Nou ja, zolang we maar anale seks kunnen hebben vind ik het best. Vind je ook niet?quote:in de fwo worden kinderren duidelijk gemaakt dat het niet meer hoeft te hebben dan het al heeft , en dat is alles al , dit evolueerd naar algehele liefde en zorg.
daarnaast is er al zoveel te doen dat men geen liefde *tussen 2 personen nodig* heeft
daarbij het bovenste gerekend , er is al liefde en zorg.
dat *schept* ook het klimaat dat men altijd van elkaar houd.
een klein gebeuren als het 2 mannen 1 vrouw is van deze wereld , niet van de fwo.
waar geen strijd om liefde bestaat.
men zal dat individueel begrijpen.
Ignorantie is zalig maar het is ook zichzelf in stand houden ... lullig dat je de hele zin negeert omdat er het woordje wij staat terwijl je best kan redeneren dat dit dan de wij is ... de fwo maatschappij .. en niet wij de leiders zoals je het waarschijnlijk leest .. nog lulliger is dat je er geen argument bijgeeft, of in iedergeval verduidelijkt wat er lullig aan zou zijn in jouw ogen ... waardoor degene die dit topic leest weer direct afhaakt omdat die jouw reactie leest ... en bedankt hequote:Op woensdag 14 juli 2004 16:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Lullig, heb je dat hele stuk voor niets geschreven...
Een geheel vrije orde kan niet bestaan d.m.v. indoctrinatie, ongeacht hoe goed dit bedoeld is. Een vrije orde kan slechts bestaan door een ieder de vrijheid te gunnen zelf uit te zoeken hoe diegene diens leven wil leiden, wat in de gequote zin min of meer naar voren kwam. De rest van de tekst strekt echter tot het forceren dat andere mensen gaan denken zoals jij, en dan is er geen sprake meer van vrijheid.quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:42 schreef BaajGuardian het volgende:
en alicey...
hoe bedoel je , dit is juist de introductie van een geheel vrij en werkende orde
waar iedereen echt kan doen wat hij\zij wil mits zonder iemand te schaden of te beperken.
en geloof me , het werkt . , nu al. (in concept)
Hier is geen sprake van. Ik negeer niets als ik reageer. Dat ik ergens niet op reageer wil niet zeggen dat ik het niet gelezen heb. Verder heb je een vrij simplistische gedachtengang als je denkt dat ik iets negeer omdat er een woordje "wij" in voorkomt.quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:43 schreef coz het volgende:
[..]
Ignorantie is zalig maar het is ook zichzelf in stand houden ... lullig dat je de hele zin negeert omdat er het woordje wij staat
De gequote regel staat haaks op de rest van de tekst, hetgeen ik in mijn vorige post iets nader heb uitgewerkt.quote:nog lulliger is dat je er geen argument bijgeeft, of in iedergeval verduidelijkt wat er lullig aan zou zijn
Ik geloof niet dat ik een dusdanige invloed heb dat iemand dankzij mijn reactie niet meer reageert, dat is mij iets teveel eer.quote:in jouw ogen ... waardoor degene die dit topic leest weer direct afhaakt omdat die jouw reactie leest ... en bedankt he
Het probleem is alleen dat je die zinsnede overal tegen kunt gebruiken, maar dat het hol is. Je noemt alles en iedereen die een ander wereldbeeld dan het jouwe heeft onwetend, terwijl je hier geen oordeel over kunt vormen. Op grond van informatie die je opneemt, bepaal je je wereldbeeld. Iemand die een ander wereldbeeld heeft dan het jouwe, heeft misschien zelfs veel meer informatie, en is dus ten opzichte van jou alles behalve onwetend. Wellicht heeft iemand minder informatie, maar andere informatie.quote:alicey ..wat doe je .. op irc hebben we hier een heel gesprek over gehad voordat ik aan dat stuk begon .. en nu gebruik ik het tegen je ..![]()
ok dat kan je beter in dat topic doen, na het te lezen ... point being het ging over dat je meehielp aan het in stand houden ervan .. door de zin te quoten waardoor we in dit eindeloze off topic zooi raken .. waardoor de discussie warrig word waardoor de afhaakkans groter is ..en die is al heel grootquote:@ 17:04 [snip]
Op grond van OP.quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:10 schreef coz het volgende:
[..]
anyways .. on topic .. fwo , doctrine ..? hoe kom je daar nou weer bij...
quote:verval nou niet steeds naar de huidige maatschappij ...
Ik denk dat vrijheid niet in een orde kan liggen. Juist de chaos in een systeem leert je de vrijheid kennen. In het huidige systeem, zoals we het in Nederland kennen, is er imho voldoende waarborg voor individuele vrijheid, en is het (imho) nodig noch wenselijk hier iets anders voor in de plaats te zetten.quote:ondanks er zijn inderdaad 2 dingen .. de fwo ....en het komen tot een fwo
Dank je.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:18 schreef coz het volgende:
[..]
in jouw geval niet maar anders wel
Zonder er verplicht iets te voor hoeven doen.quote:onderdeel van de fwo is dat voedsel dus gedeeld word
Nee, dat geloof ik niet.quote:is al eerder beantwoord, je gaat van deze maatschappij uit... de maatschappij die BG beschrijft is er een die gebaseerd is op liefde, respect en delen ... trouwens dan nog in _deze_ maatschappij is het ook al bullshit dat iemand niet kan meedraaien ..maargoed dat geloof je vast niet
Sorry, foutje bedanktquote:wij zijn ook niet voor een New World Order ... maar voor een Free World Order .
De natuur heeft er voor gezorgt dat zwakkere levensvormen in een groep zichzelf maar zelden voortplant. Dat heeft een doel, namelijk het gemiddelde nivo omhoog brengen. Dat wij daar als mensheid nu al gedeeltelijk van afgestapt zijn is eigenlijk erg dom.quote:*proest* in deze sneue maatschappij misschien wel..maargoed om een politiek correcter antwoord te geven ..als je alles deelt zijn er geen zwakken .. of nog beter doordat je alles kan delen ben je sterker dan het totaal van de delen.
Ja ik weet het. Als er iemand geboren wordt, vangt de 'maatschappij' het op. Nu worden er wel erg veel geboren, en daar komen ook nakomelingen uit. Dat is een gevaar voor de populatie. Waarom zou de natuur er voor gezorgt hebben om dit te voorkomen, en wij gaan er tegen in. Dat is eigenlijk erg dom.quote:nou ik weet nu al dat ik niet in jouw maatschappij wil leven
Men hoefd niet meer te werken, je mag werken. Maar als je nu wilt leren, is er dan ook een leraar?quote:*proest* .. vooral bewijzen .. erg handig inderdaad
Dat klopt, om een beter leven te krijgen hoop je.quote:omdat je dit aangeleerd word tegenwoordig... door de monetaire matrix
Veel/alles wordt gedaan door technologie.quote:*proest*...dat duurde ff .. ney ..ik zeg niets
Wees blij dat je deze ideologie nu kunt bedenken. In de FWO kan dat niet meer, want dat is niet respectvol tegen al de 'maatschappij'.quote:*zucht* je word geleerd om stil te staan .. Dat er dan nog een mooie idealogie (voorlopig) bedacht kan worden is enkel respectwaardig
Waar zeg ik dat de mens nu niet nadenkt. De mens denkt nu zeker na, alleen al om ZELF vooruit te komen in deze maatschappij. Daarom is er vooruit gang. In de FWO hoef je niet meer na tedenken om vooruit te komen, dus gebeurd het ook niet.quote:waarom sta _JIJ_ hier nu dan niet enkel stil maar probeer je ons achteruit te slepen .. wat je doet met deze ondoordachte claims te leggen terwijl je net zelf ruiterlijk toegeeft dat de mens niet nadenkt
Zeehonden virus vergeten? Daar heeft de mens niets mee te maken, toch ging meer dan de helft van alle zeehonden dood.quote:jawel .. maar inderdaad niet alles in de natuur is lief om naar te kijken, wel natuurlijk
[..]
de gaia theorie .. de aarde is een levend en denkend wezen ... wij maken het kapot ...wraakactie van moeder natuur
Wapens, als in medicijnen ja. (Of condoom voor mij partquote:wapens *proest* tegen de natuur *proest*... omfg nou ga je bijna te ver
Nee er zijn niet steeds meer ziekten.quote:maargoed .. oorzaak dat er niet enkel steeds meer (onwaar) ziekten zouden zijn en steeds meer mensen allergisch is dus onder andere dat de mens niet meer in de natuur leeft ... kijk snap je dat als men het hele huis stofvrij schimmelvrij , insectenvrij, en ziektekiemvrij houdt diezelfde mens ook geen kans krijgt om geinfecteerd te worden waardoor er een imuunsysteem zich kan ontwikkelen ..
Dus de technologie kan ook leren, erg gevaarlijkquote:
vast wel..maar doctoren en geleerden etc etc zullen er in de FWO ook zijn
Wargames leuke filmquote:dan nog zal die net als de mensheid _NU_ geprogrammeerd zijn om voedsel te maken...ooit bedacht dat je ook kan stellen ... en wat als de tech zich zo superieur gaat vinden dat het de mensheid _nodig_ heeft (please master play another game of chess together on me i'd like to know more of your _visions_(maargoed ..dont even bother om hierover te vallen .. jij bent tot nu toe ook enkel geprogrammerd om ignorant te zijn
Net als het communisme zeker.quote:jawel en dat zal de FWO bewijzen
Oh jwel hoor En jalouzie ook.quote:ooit gedacht dat je ook gewoon constructief kan zijn .. ik vraag me af of het overbodig is om te zeggen JE HEBT GEEN HAAT NODIG..NU NIET NEVER NIET NOOIT NIET...en de natuur is zelfs in zijn grimmige buien lief hoor ... het is maar hoe je het bekijkt .. vind het hert het echt erg om voedsel te zijn voor een leeuw .. neen zo ook moet het hert weer eten ... vind het gras het erg om gegeten te worden...neen ... en dan nog .. je bekijkt het vanuit jouw wereld en die komt niet verder dan animal planet die zegt " en de wrede leeuw ..."
Als we medicijnen ontwikkelen zijn we niet lief tegen insecten (malaria), virussen en bacterieen. Land- en veebouw is niet lief voor de natuur.quote:interresant dat ik hier antwoord op geef voordat ik de vraag zag
Dus toch uitverstotenen. Wat nu moet ik (of iemand die in de FWO leeft), nu ook op een afgelegen plek bivakeren?quote:tja .. als je toch al onder een steen ligt .. blijf lekker liggen.. vraagje ..waarom zou je niet mee doen ... beargumenteren is niet alleen nu wenselijk maar ook in de rest van je door doctrine overspoelde gezwam wat duidelijk veel over woorden zeiken is en de discussie over de ideologie voorbijgaat .
Dus iedereen is hetzelfde?quote:verwar nou de maatschappij van nu en de ideologie van BG niet de hele tijd
Ieders fantasie is anders.quote:werkelijk .. heb je nou geen enkele microseconde nagedacht in je gehele epos
Hoezo?quote:als de maatschappij deze niet had bestempeld als sekte .... als de maatschappij ze niet had bestempeld als lui (zelfvoorzienend is lui ?)... tja .wat denk je
Oh, nu moet ik opeens mijn eigen eten bij elkaar zien te verzamelen. Ik dacht dat dat al voor mij gebeurde. Door die mooie technologie die we hebben.quote:ach als je toch op het eiland zit ... gooi je netje maar uit hoor..verwacht alleen geen afzetmarkt en vergeet niet dat de voedselrobotten af en toe wel eens verkeerd staan ingesteld ... walvisjagers smaakt best lekker![]()
Nee, Nederland heeft geen natuur nee. Alhoewel er nog aardig wat natuur in de noordzee isquote:inderdaad welke natuur ...er is geen natuurlijk bos te vinden in nederland .. toch noemen de vogels en de mens die erin wandeld dit natuur ... verder is het dus niet dat er enkel landbouwgrond is zoals je steld ... de FWO leeft namelijk niet van overproductie
Nee, konijnen weten niet wanneer de maat vol is. De maat is bij hun vol, als er niet genoeg voedsel meer is. Alleen is het dan al te laat.quote:zelfs konijnen weten wel waarneer de maat vol is ..zelfs bij mij is wel eens de maat vol ... gelukkig maar dat ik me er niet door heb laten leiden en lijden in me antwoord
Nee, niet goed, want dan ben je niet 'lief' en 'respectvol' naar de medemens.quote:je mag wel op walvisjagers jagen ... is dat ook goed ?
Je weet wat ik bedoel.quote:nou maak je het heel mooi .. eerst niet dan wel .. doe eens constructief ..
Toen we nog geen geld hadden, waren we niet misdadig? Ik denk het niet. Trouwens jagen voor plezier komt niet alleen bij de mensheid voor maar ook bij dieren. Dat is dus niet misdadig?quote:het is een misdaad van de mens om te denken dat er misdaad is in de natuur ..als dit niet genoeg is voor je ...er is wel drang naar macht geweesd (eenmaal verkregen door de natuurlijke leider is de misdaad ook irrelevant ...sterker nog het procede niet eens misdadig in die maatschappij) maar de mens is pas echt misdadig sinds dat geld niet meer enkel een ruilmiddel is
Hmm, stukje ouder dan jij.quote:je bent nog jong he .?
Ik bedoelde een gemaal, dat soort molens heb je hier genoeg (niet zo raar als je een paar meter onder NAP woont).quote:ja je bent nog jong ..waterpijl niet normaal.. ok als er bomen omgezaagd worden gebeurd dat uit noodzaak en zo min mogenlijk ...je zou je ook kunnen beperken nl tot het gebruiken van de dode bomen .. jij zal het iig niet schoppen tot bosbeheerder in de FWO
Jij had het over stralling die van de elektriciteits kabels afkwamen, waardoor we aandoeningen konden oplopen.quote:De FWO is ook niet tegen leven , langer leven , en ook niet tegen elektriciteit...verder gaat dit over deze maatschappij en ga ik er niet op in
Ik heb hethelemaal niet over mijzelf, maar over de mensheid. Die leert niet meer. Tot nu toe weet de mensheid steeds meer dan de generatie ervoor. Oke op technologisch inzicht dan. Spiritueel is niet over te oordelen, want er zijn geen referentie punten.quote:is het nou zo moeilijk om 2 seconden je ....
[..]
hoe triest .wat heb JIJ in dit leven zelf geleerd .. hoeveel is je verteld...zelfs voorgelogen ? we zullen alleen maar meer leren .. vooral spiritueel en ach als niet leren an sich het einde van de mensheid zou betekenen waren we al jaren dood ...en daarnaast ..het einde van de mensheid was dus het monetaire matrixje waarin we nu gevangen zitten ... waarschuwing dit dubbeltje duurt ff mss
Go awayquote:.. you're holding yourself back ..though you're only taught to be that way
Ik had het wel gelezen, maar wilde zelf even wat melden.quote:ook bedankt voor het constructief blijven en het zelf nadenken
[..]
je had wel eerst de discussie kunnen lezen in plaats van elke zin te ontleden op iets wat te bekritiseren is
lees voor de humor ook eens deze door Ignorantie is zalig maar het is ook zichzelf in stand houden .. ik ben zeer benieuwd naar je kritiek
quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op grond van OP.
[..]
[..]
Ik denk dat vrijheid niet in een orde kan liggen. Juist de chaos in een systeem leert je de vrijheid kennen. In het huidige systeem, zoals we het in Nederland kennen, is er imho voldoende waarborg voor individuele vrijheid, en is het (imho) nodig noch wenselijk hier iets anders voor in de plaats te zetten.
Mocht je voor een systeem gaan dat meer vrijheid inhoudt, moet je misschien ook nadenken over wat vrijheid is. De "vrijheid" die o.a. TS en jij voorstellen, is iets heel anders dan wat ik als "vrijheid" beschouw. Dit is niet omdat jullie idee beter of slechter is, maar omdat vrijheid iets is wat subjectief is. Wanneer je globale vrijheid wilt, zul je voorzichtig te werk moeten gaan, en misschien wel veel meer luisteren, begrijpen en inleven in plaats van het bandje opnieuw blijven hoe het volgens jou hoort te zijn steeds opnieuw af te spelen.
uit te zoeken hoe iemand zn \haar leven wilt leiden? , waarom? , waarom die controledrang?quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een vrije orde kan slechts bestaan door een ieder de vrijheid te gunnen zelf uit te zoeken hoe diegene diens leven wil leiden, wat in de gequote zin min of meer naar voren kwam. De rest van de tekst strekt echter tot het forceren dat andere mensen gaan denken zoals jij, en dan is er geen sprake meer van vrijheid.
bedankt voor de tip ... geef hem ook ff aan jezelfquote:Alicey
maar omdat vrijheid iets is wat subjectief is. Wanneer je globale vrijheid wilt, zul je voorzichtig te werk moeten gaan, en misschien wel veel meer luisteren, begrijpen en inleven in plaats van het bandje opnieuw blijven hoe het volgens jou hoort te zijn steeds opnieuw af te spelen.
idee . volgens deze maatschappij is de fwo niet mogelijk ...volgens een fwo is deze maatschappij niet goed bezigquote:Knarf
Nee, dat geloof ik niet.
Elk mens is uniek. Heeft eigen hersenen en eigen ideeen.
Dus ook 'verkeerde' ideeen, volgens de 'maatschappij'.
paradoxquote:De natuur heeft er voor gezorgt dat zwakkere levensvormen in een groep zichzelf maar zelden voortplant.
Maar in de FWO gaat het wel gebeuren.
er zijn altijd werkzaamheden, er zijn altijd geneesheren (maar in een symbiotische maatschappij met de natuur zal je minder ziekten hebben .. stress lijkt me daar niet echt aan de orde van de dag bijvoorbeeld, technologie kan voor een groot gedeelte ook de technologie onderhouden, er kunnen in een fwo ook dingen altijd beter gemaakt wordenquote:Er is altijd werk. Er zullen altijd artsen moeten zijn. De technologie moet ook aan de praat gehouden worden. De technologie kan niet alles wat de mensen nu kunnen. En er zullen altijd dingen beter gemaakt kunnen worden. En leraren lijken me ook wel handig.
behalve dat het al enkele malen gezegd is, het zal zelfs een betere leraar zijnquote:is er dan ook een leraar?
IN EEN NEW WORLD ORDER NIET ... in een vrije wel ...*zucht* ik zei een post geleden nog haal dit niet door elkaarquote:Wees blij dat je deze ideologie nu kunt bedenken. In de FWO kan dat niet meer,
de vooruitgang wel .. kijk ..nogmaals .. je zit in deze maatschappij te denken .. niet erg je zit er in ... de mens denkt na over hoe deze zelf een betere positie kan hebben in deze maatschappij .. in een maatschappij waar iedereen gelijk is en iedereen al alles heeft is dat toch niet aan de orde, zodoende kan men zich in volle overgave en in samenwerking komen tot de vooruitgangquote:Waar zeg ik dat de mens nu niet nadenkt. De mens denkt nu zeker na, alleen al om ZELF vooruit te komen in deze maatschappij. Daarom is er vooruit gang. In de FWO hoef je niet meer na tedenken om vooruit te komen, dus gebeurd het ook niet.
binnen de huidige maatschappij dus .... en denk nou eens mee voor de grap in plaats van tegen ,zoals je is aangeleerdquote:De mens is gemiddeld niet lief en aardig. Wat jij wil is dat de mens dat wel wordt. Maar dat is niet natuurlijk. Een mens hoort gemiddeld een beetje egoistisch te zijn, want anders maak je geen kans.
tja .. ik zei toch ook niet dat er geen wrede elementen in de natuur zatenquote:Zeehonden virus vergeten? Daar heeft de mens niets mee te maken, toch ging meer dan de helft van alle zeehonden dood.
medicijnen zijn hulpmiddelen , condooms ook ... als dit voor jouw wapens zijn dan moet je niet alleen stevige vraagtekens bij de fwo zetten maar ook bij de huidige maatschappij ...quote:Wapens, als in medicijnen ja. (Of condoom voor mij part)
makkelijk he .. napratenquote:GEEN imuunsysteem, als alles kiemvrij gehouden wordt.
hoe treurig dit overeenkomt met de mensheid is werkelijk onvoorstelbaar .. verschil is er nauwelijks, de programmeur in deze maatschappij is het geld, wij hebben geleerd, wij zijn gevaarlijk en je bash word weer eens duidelijk als impuls van de maatschappij, we moeten allemaal robots blijvenquote:Dus de technologie kan ook leren, erg gevaarlijk
the matrix ook ... en ik zeg je dat we al lang in een monetaire matrix zitten (en het is niet als batterij het is dat je de machine bent )quote:[quote]Wargames leuke film
zeg Dick (advocaat), hou eens opquote:Als we medicijnen ontwikkelen zijn we niet lief tegen insecten (malaria), virussen en bacterieen. Land- en veebouw is niet lief voor de natuur.
zelfs al zou er geen systeem zijn dan is _dat_ er geen systeem is een systeem ... verder is dit al behandeldquote:Er is geen WIJ. Iedereen is uniek. Niemand is hetzelfde. Dus moet er geleid worden, anders wordt het een zooitje. En daar zijn volksvertegenwoordigers voor. Iemand die ongeveer overeenkomt met jou wensen.
je kan wel iedereen vrij laten en respecteren ondanks dat je ze niet aardig vind wel liefdevol en respectvol behandelen ja ik zit NU eenmaal nog in DEZE maatschappij, dus ik kan wat sarcastisch, flauw. en bot zijn geweesd, en zo jij ookquote:En dat is wat ik bedoel
Je kan niet iedereen aardig vinden.
ze allebeiquote:Je weet wat ik bedoel.
Als jij of ik verliefd op iemand is en de andere persoon niet. Wat dan. Moet die andere dan 'lief' en 'respectvol' blijven?
macht ? .. en omdat er toen ook al dom volk bestond ?quote:En oja, vroeger kwam verkrachting zeker niet voor?
bron ?quote:(en in de natuur)
ik weet het wel zeker van niet .. maar dat zei ik ook niet ... lees nou eens niet de woorden en de zinnen maar de inhoudquote:Toen we nog geen geld hadden, waren we niet misdadig? Ik denk het niet.
dit is in de natuur niet voor de plezier maar om getraind te worden , te blijven ... in deze maatschappij zijn er enkele regels voor .. maar begin maar voor je plezier op walvisjagers te jagen .. ik hou je niet tegenquote:Trouwens jagen voor plezier komt niet alleen bij de mensheid voor maar ook bij dieren. Dat is dus niet misdadig?
nu nog in je gedragquote:Hmm, stukje ouder dan jij.
over je gedrag gesproken he ...quote:En de rest zal ik maar afdoen als onzinnig.
is al behandeld ... vrije energie ... je weet wel van die eeuwige bronnen die energie opwekken zonder de natuur te schaden en dus niet door nucleaire meuk, of zwart goud gevoed zijnquote:Dus de technologie van de FWO gebruikt geen energie. Wat handig.
in de huidige maatschappij ..... maar wacht ik laat je eerst even op de vorige zin happen dat er niet zoiets bestaat of kan zijn enzo ..quote:Energie opwinnen/transporteren gaat tenkoste van de natuur ja. Vertel mij maar een manier waarbij dat niet zo is.
diezelfde kabels die niet geisoleerd zijn enzo ?, maar het energieverbruik van een fwo zal ook lager zijn dan de huidige maatschappij .quote:Jij had het over stralling die van de elektriciteits kabels afkwamen, waardoor we aandoeningen konden oplopen.
probeer het eensquote:maar over de mensheid. Die leert niet meer
neen in de zin dat spiritualiteit niet meetbaar is .. verder ach oordelen zou je er iig niet over moeten doen ...als je al zo ver komt dan ben je al een stukje verderquote:. Tot nu toe weet de mensheid steeds meer dan de generatie ervoor. Oke op technologisch inzicht dan. Spiritueel is niet over te oordelen, want er zijn geen referentie punten.
wij zien soms dingen liever andersom merk je welquote:Go away
als je er al niet voor openstaat en het bij voorbaat afdoet als onzin dan kun je mss inderdaad de natuur is soms wreed kant meemaken ... en dat zullen we vol liefde en respect uitvoeren ...quote:Maar samengevat.
De FWO gaat niet werken, omdat niet iedereen meegaat doen. En wat gebeurd er dan met die mensen? Iets 'liefs' en ' respetvols'?
Ff voor de duidelijkheid? Zeg je nu dat iedereen op elkaar verliefd wordt? Of dat niemand meer op elkaar verliefd wordt? Ik vraag me bij beide vormen af of je genetische manipulatie wil toepassen want zoveel controle op hormonen hebben mensen niet. Kun je het toelichten?quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:57 schreef BaajGuardian het volgende:
in de fwo worden kinderren duidelijk gemaakt dat het niet meer hoeft te hebben dan het al heeft , en dat is alles al , dit evolueerd naar algehele liefde en zorg.
daarnaast is er al zoveel te doen dat men geen liefde *tussen 2 personen nodig* heeft
daarbij het bovenste gerekend , er is al liefde en zorg.
dat *schept* ook het klimaat dat men altijd van elkaar houd.
een klein gebeuren als het 2 mannen 1 vrouw is van deze wereld , niet van de fwo.
waar geen strijd om liefde bestaat.
men zal dat individueel begrijpen.![]()
in een fwo gebaseerd op liefde en respect tegenover elkaar komt het niet voor dat 1 van deze partijen er niet mee om kan gaan omdat de maatschappij dit niet toestaat doordat het is gebaseerd op liefde en respect ... cirkelredenatie ja .. maar uitgegaan van de fwo .. anders ,quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:57 schreef livEliveD het volgende:
Ff voor de duidelijkheid? Zeg je nu dat iedereen op elkaar verliefd wordt? Of dat niemand meer op elkaar verliefd wordt? Ik vraag me bij beide vormen af of je genetische manipulatie wil toepassen want zoveel controle op hormonen hebben mensen niet. Kun je het toelichten?
Je wilt verliefd zijn als fout beschouwen door het op te nemen in de regels? Soort klooster idee? Bij sommige kloosters mocht je maar 2 keer rukken per jaar.quote:Op donderdag 15 juli 2004 00:21 schreef coz het volgende:
de situatie kan niet voorkomen in een fwo omdat deze mensen zich dan niet gedragen naar de "regels" van een fwo, maar je vraagt je af wat de straf is, hoe kan je iets straffen wat niet voorkomt![]()
Ok dus verliefdheid is ok. Maar hoe wordt dat eerder gegeven voorbeeld over 2 mensen die op dezelfde verliefd zijn dan opgelost? Ik heb de OP bekeken maar ik vind geen passend antwoord.quote:Op donderdag 15 juli 2004 00:41 schreef coz het volgende:
verliefd is niet fout .. lijkt me zeer krom om dat al te kunnen denken over een fwo terwijl er duizendeneenmaal gezegd word dat de fwo gebaseerd is op liefde en respect
met respect , en no offence , maar livelived , vergeet je nu opeens dat het om een vrije orde gaat?quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:57 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ff voor de duidelijkheid? Zeg je nu dat iedereen op elkaar verliefd wordt? Of dat niemand meer op elkaar verliefd wordt? Ik vraag me bij beide vormen af of je genetische manipulatie wil toepassen want zoveel controle op hormonen hebben mensen niet. Kun je het toelichten?
Persoonlijke aanval.quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:05 schreef coz het volgende:
[..]
bedankt voor de tip ... geef hem ook ff aan jezelf
Domme aanname.quote:binnen de huidige maatschappij dus .... en denk nou eens mee voor de grap in plaats van tegen ,zoals je is aangeleerd
Domme flame.quote:[..]
makkelijk he .. napraten
quote:je kan wel iedereen vrij laten en respecteren ondanks dat je ze niet aardig vind wel liefdevol en respectvol behandelen
non-excuus.quote:ja ik zit NU eenmaal nog in DEZE maatschappij, dus ik kan wat sarcastisch, flauw. en bot zijn geweesd, en zo jij ook
Wanneer je de woorden en zinnen duidelijk schrijft, is de inhoud niet te missen.quote:ik weet het wel zeker van niet .. maar dat zei ik ook niet ... lees nou eens niet de woorden en de zinnen maar de inhoud
quote:nu nog in je gedrag![]()
Who needs a mirror?quote:[..]
over je gedrag gesproken he ...
Verkrachtingen in de natuur:quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:05 schreef coz het volgende:
bron ?
mooi gezegd cozquote:Op donderdag 15 juli 2004 12:45 schreef coz het volgende:
BG schets vanuit deze maatschappij gezien een utopie, een utopie kan niet want het is volmaakt is de reactie, maar waarom zou het niet kunnen want als je in een volmaakte maatschappij zit dan is er ook geen oorzaak dat deze niet kan voortbestaan, het is immers volmaakt
maar de mens is niet volmaakt is dan de reactie ... neen idd niet in deze maatschappij.
and thats the way the world goes round .. we lopen nu enkel te zeuren om de woorden in de zinnen en niet om de inhoud
Dat heeft niets met de maatschappij te maken, maar met de mens. De maatschappij wordt in beginsel gevormd door de mens, niet slechts andersom.quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:45 schreef coz het volgende:
maar de mens is niet volmaakt is dan de reactie ... neen idd niet in deze maatschappij.
Zoals ook in de andere topic aangegeven, wanneer je je woorden en zinnen kiest, dan springt de inhoud eruit, en hoeft niemand na te denken wat je eigenlijk bedoeld had.quote:and thats the way the world goes round .. we lopen nu enkel te zeuren om de woorden in de zinnen en niet om de inhoud
nvr mindquote:Op donderdag 15 juli 2004 21:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat heeft niets met de maatschappij te maken, maar met de mens. De maatschappij wordt in beginsel gevormd door de mens, niet slechts andersom.
Wanneer je in een volmaakte wereld wilt leven, zul je je eigen wereld moeten scheppen cq je eigen wereldbeeld aanpassen. Wanneer je een beetje positief kijkt, kun je een aardig eind komen. Dit werkt iig beter (iig voor jezelf!) dan iets na te streven wat mogelijk noch wenselijk is.
[..]
Zoals ook in de andere topic aangegeven, wanneer je je woorden en zinnen kiest, dan springt de inhoud eruit, en hoeft niemand na te denken wat je eigenlijk bedoeld had.
je snapt iets niet , ik zal het uitleggen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 21:40 schreef -Beestje- het volgende:
maar wat als iemand het eiland geen straf vindt.
hij/zij doet iets "fouts" heeft daar plezier aan
gaat naar een eiland wat hij/zij niet erg vind lekker rustig kan je bedenken wat je daarna gaat doen.
dan wordt hij/zij weer opgehaald met liefde en aandacht overspoeld
tot nu toe is dat persoon alleen mar beloond en zal zijn ongewenste gedrag dus 100% zeker herhalen
katten mensen bijden zijn het beestenquote:Op vrijdag 16 juli 2004 02:24 schreef BaajGuardian het volgende:
appels en peren.
sorrie , dit is geen zogenaamd , argument.
(alleen in de zin van , dat mensen ook zo zouden zijn omdat een kat zo is?)
en dat staat haaks op de ideologie van de fwoquote:Under this hypothetical NWO/One World Government, the following events are to takeplace: 1) private property rights and private gun ownership will be abolished; 2) all national, state and local elections will become meaningless, since they will be controlled by the UN; 3) the U.S. Constitution will be supplanted by the UN charter; 4) only approved churches and other places of worship will be permitted to operate and will become appendages of the One World Religion, which will be the only legitimate doctrine of religious beliefs and ethical values; 5) home schooling will be outlawed and all school curriculum will need to be approved by the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO); and 6) American military bases and other federal facilities will be used as concentration camps by the UN to confine those patriots, including the militias, who defy the NWO. Other groups beside the UN that are often mentioned as being part of the NWO conspiracy theory are Jews, Communists, the Council on Foreign Relations, the Bilderbergers and the Trilateral Commission. Law enforcement officials will probably notice different versions of this theory, depending upon the source.
Ik zie weinig verschil tussen nwo en fwo:quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:13 schreef coz het volgende:
jaha alsin de vrije wereld orde is een vanuit deze maatschappij gezien voor ons nieuwe wereld orde.... maar de echte nwo is synoniem aan een politiestaat
[..]
en dat staat haaks op de ideologie van de fwo
quote:Under this hypothetical NWO/One World Government, the following events are to takeplace: 1) private property rights and private gun ownership will be abolished;
Dus dat er geen vervalsing mogelkijk is zoals bij de vorige v.s. verkiezingen of dat zij de uitslag bepalen?quote:2) all national, state and local elections will become meaningless, since they will be controlled by the UN;
wordt ermee bedoeld dat internationale verdragen boven de grondwet staan zoals nu het geval is. Dat het wordt herschreven zoals somige personen in het extreem christelijk rechtse gedeelte van den v.s. willenquote:3) the U.S. Constitution will be supplanted by the UN charter;
aangezien nwo als een gezien wordt met iluminatie satanisme de anti-christ new age en een zeer uiteenlopend spectrum van geloven (die door sommige christennen allen op de hoop satanisme worden gegooid) lijkt me 1 geloof heel moeilijk maar weer vooral bedoeld om het christelijk deel van de wereld angst aan te jagenquote:4) only approved churches and other places of worship will be permitted to operate and will become appendages of the One World Religion, which will be the only legitimate doctrine of religious beliefs and ethical values;
Dus ze willen een eind maken aan christennen die hun kinderren thuis les laten krijgen zodat ze zo min mogelijk te maken krijgen met dingen als evolutie, wetenschap, kennis van andere culturen enz...quote:5) home schooling will be outlawed and all school curriculum will need to be approved by the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO); and
quote:6) American military bases and other federal facilities will be used as concentration camps by the UN to confine those patriots, including the militias, who defy the NWO.
Other groups beside the UN that are often mentioned as being part of the NWO conspiracy theory are Jews, Communists, the Council on Foreign Relations, the Bilderbergers and the Trilateral Commission. Law enforcement officials will probably notice different versions of this theory, depending upon the source.
Different name , same target. A world completly different from this one.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:13 schreef coz het volgende:
jaha alsin de vrije wereld orde is een vanuit deze maatschappij gezien voor ons nieuwe wereld orde....
dat is het em juist Lord_dreamer , dat is je recht , je mag in de FWO een eigen eiland hebben , en je eigen vrije leven hebben.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:00 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Different name , same target. A world completly different from this one.
Doe mij dan maar gewoon m'n eigen FWO eiland. dan kan jullie FWO nooit helemaal completeren. once a rebel , always a rebel.
Wie ben jij in een NWO om te bepalen dat ik dat mag ? zo free is het dus niet. Het zou eerder moeten zijn als jij dat wil dan doe je dat toch . dat is de nwo iedereen gaat z'n eigen gang.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:55 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dat is het em juist Lord_dreamer , dat is je recht , je mag in de FWO een eigen eiland hebben , en je eigen vrije leven hebben.
daarom is het ook Free world order.
de NWO waar coz het over heeft is de politiestaat ja , kijk maar naar patriotic act 2 , fema en darpa.
de fwo is waar jij mag doen wat je wilt mits je iemand niet schaad of restricties oplegd.
dus als jij op een eigen eiland wilt wonen met je eigen leven , in complete vrijheid , dan is dat eerder WET dan Rebels.![]()
![]()
fout , dat is de FWOquote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:01 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Wie ben jij in een NWO om te bepalen dat ik dat mag ? zo free is het dus niet. Het zou eerder moeten zijn als jij dat wil dan doe je dat toch . dat is de nwo iedereen gaat z'n eigen gang.
nee je zegt net dat ik dat eilandje MAG hebben. maar er is niets te mogen in de fwo want er is niets te verbiedenquote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
fout , dat is de FWO
de nwo is een politie staat. lees patriotic act maar. (deel 2 vooral)
Ik wel, het is mega-onvelig.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 10:39 schreef displission het volgende:
Persoonlijk vind ik het niet DOM om mijn wachtwoord via de email te laten verstrekken
Niet alle commerciele muziek is hetzelfde.quote:en ik HAAT geen commerciele muziek.
To rule is regeren. Rulers zijn dus diegenen die regeren, koningen, keizers etc. Het geeft iig aan dat er sprake is van machtsverhoudingen en hierarchie, wat haaks staat op vrijheid.quote:Rulers vrij vertaalt in het Engels betekend roelerende en dat laat mij ook weer weinig vrijheid zien.
dit slaat dus op hetgeen wat wij zijn.quote:>-Nederlands-<
wat dacht je van een collectief plateau een electrisch al wat is.
als het electrische ons is , en dat zijn wij , ons denken , ons zijn is electrische pulse , dat is zelfs een wetenschappelijk feit , waarmee bevestigd word dat we oneindig zijn , en tijd en ruimte zijn niet meer , waar wij kunnen interpeteren als een droom , door diezelfde pulse die wij zijn.
is de ziel een collectief , en te begrijpen.
>-ENGLISH-<
what would you think of an collective plateau , electric all that is ,
if the electric is Us , and that IS what we are , our mind , our being , is electric pulse , that is a scientific FACT.
with wich is defined that we are Infinite ,
and time and space are neatralised...
where we can interpetrate as in a dream , through the same pulse , those we are...
is the soul a collective , and to be understood.
en deze ruimte reis maken deze mensen geheel vrijwilligquote:Op maandag 19 juli 2004 22:37 schreef BaajGuardian het volgende:
degenen die *alle macht naar zich toe willen trekken*
en in geen enkel mogelijkheid mee te praten valt...
die mogen een ruimte reiz maken , zeg maar een prijsreis.
in een raket , naar waar dan ook
na die reis zullen ze er wel anders over denken.
nature nurture een gedeelte van je eigenschappen zijn aangeboren een gedeelte is door opvoeding. en idd een auto ongeluk zonder auto is onmogelijk maar er zij door de eeuwen heen genoeg incidenten geweest door alceholquote:, je probeerde uit te leggen waarom het niet zou werken juist met punten die alleen voorkomen in deze manier van leven.
100 jaar geleden reden dronken mensen elkaar ook niet dood
hetis allemaal een product van de al die verschillende invloeden in het huidige.
niet van een aangeboren iets.
quote:ik raad je aan om nog eens dit hele topic door te lezen en overal echt goed bij na te denken.
dan zul je het wel beter begrijpen.
groet.
Ik heb dit topic meerdere malen doorgelezen dank je. Wat ik jou probeer uit te leggen is dat je niet een realistische toekomst kan voorspiegelen zonder punten die alleen voorkomen in deze manier van leven. Er zijn ook mensen die deze manier van leven prima vinden en jouw idee angstaanjagend vinden(al dan niet terecht laten we buiten beschouwing) of op zijn minst onwenselijk in hun ogen. Dat zou dus betekenen dat er altijd bepaalde elementen uit deze maatschappij in de jouwe voor zouden komen. Ik begrijp wel wat je bedoelt met "laten we ervan uitgaan dat dat niet zo is" maar dat is het verschil tussen een utopie en realiteit.quote:Op maandag 19 juli 2004 22:37 schreef BaajGuardian het volgende:
degenen die *alle macht naar zich toe willen trekken*
en in geen enkel mogelijkheid mee te praten valt...
die mogen een ruimte reiz maken , zeg maar een prijsreis.
in een raket , naar waar dan ook
na die reis zullen ze er wel anders over denken.
, je probeerde uit te leggen waarom het niet zou werken juist met punten die alleen voorkomen in deze manier van leven.
100 jaar geleden reden dronken mensen elkaar ook niet dood
hetis allemaal een product van de al die verschillende invloeden in het huidige.
niet van een aangeboren iets.
ik raad je aan om nog eens dit hele topic door te lezen en overal echt goed bij na te denken.
dan zul je het wel beter begrijpen.
groet.
Mag je ook iets anders kiezen?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 14:36 schreef BaajGuardian het volgende:
er moet echt een keuze gemaakt worden , wie staat er met de fwo
en wie met de nwo...
Is de orginele tekst ook ergens te vinden? De vertaling is zo kinderachtig geschreven dat het niet echt serieus te nemen is.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 14:36 schreef BaajGuardian het volgende:
even een kijk op de NWO tussendoor om de tegenstander te zien zeg maar.
want het blijft een keuse tussen 2 op dit moment :
http://home.wanadoo.nl/henryv/mark_of_the_beast.htm
dit kwam coz tegen in de chipprimo topic en ik vond het interresant genoeg om dit hier even te vermelden (zodat meer mensen het lezen ja)
met wat *goed* zoeken vast welquote:Op dinsdag 20 juli 2004 15:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Is de orginele tekst ook ergens te vinden? De vertaling is zo kinderachtig geschreven dat het niet echt serieus te nemen is.
tja google ,quote:Een search op Google geeft ook voornamelijk sites die beweren dat Dr. Carl W. Sanders een fraud is.
in een fwo ben je vrij om voor jezelf te kiezen zoals LD ergens zegt , dat hij op een eiilandje wilt wonen , nou , hardstikke mooi !quote:Op dinsdag 20 juli 2004 15:34 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Mag je ook iets anders kiezen?![]()
als ik via de link onderaan naar de hoofdpagina ga krijg ik een of andere christelijk o we zitten in de eindtijd sitequote:Op dinsdag 20 juli 2004 15:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
met wat *goed* zoeken vast wel
[..]
tja google ,
er zijn wel betere search engines maar iig , is het niet vreemd dat men deze man als een fraud zou neerzetten na het bekend maken van info rechtstreeks uit het hol van de leeuw als het ware...
het is al bekend dat dit vaker gebeurd , het is de beste manier om iets tot onzin te transformeren
men make men zwart...
door te zeggen dat men een fraud is...
maar als je onderaan die site kijkt , zie je best een stukje tekst (oa het instituut etc) waar je ergens toch iets mee ozu moeten kunnen.
groet.
Je weet toch hopelijk wel dat dit niet te vertalen is in een nieuwe wereldorde?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 16:42 schreef BaajGuardian het volgende:
de NWO zoals het geintroduceerd door uw glorieuze leiders en vertegenwoordigers ja , is indd aangeduid met ANNUIT COEPTIS - NOVUS ORDO SECLORUM
Dat had ik al begrepenquote:de counter NWO is dus niet de nwo , maar de FWO (de free world order)
Mijn vrijheid is om lekker keihard mijn muziek buiten aan te hebben, dat kan in de FWO (als ik aan anderen moet denken ben ik niet compleet vrij) Mijn buurman houdt van stilte. Dit wil hij echter wel op dezelfde plek als ik. Wie heeft er dan meer recht op vrijheid (laten we er even van uitgaan dat we beide niet naar een andere locatie kunnen)quote:Op dinsdag 20 juli 2004 16:04 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
in een fwo ben je vrij om voor jezelf te kiezen zoals LD ergens zegt , dat hij op een eiilandje wilt wonen , nou , hardstikke mooi !
les 1 : stop ermee de fwo te zien als een restrictie
les 2 : stop ermee de fwo uberhaupt te zien als een systeem met gelijke voorwaarden als deze
de keuze is dus tussen : complete vrijheid (en harmonie)
of oorlog en slaaf zijn van de economie
ik verbaas me dat mensen dit een moeilijke keuze kunnen vinden.
Sorry hoor maar je haalt dingen aan die totaal niet relevant zijn. Carlyle group is maar een kleine investeringsmaatschappij, waarvan maar 1% belegd is in defensie, Robeco beheerd bijna 10x zoveel en is nog niet eens echt een hele grote. Vrijmetselaars waren niks anders dan een gilde en is het eigenlijk nu nog, alleen nu voor iedereen die lid wil worden. S&B is een studentenclub, die van oudsher net zoals de nederlandse studentenclubs geheimzinnig doen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:11 schreef BaajGuardian het volgende:
nu dan , om dat te begrijpen (wat het van doen heeft) zou je freemasonry , illuminati , carlyle group , rotschild en s&b moeten <(figure of speach) bestuderen
en neem een kijkje in de plannen van de shadow government
zegt : DARPA en FEMA je iets?
de patriotic act 2?
zoek maar op die onderwerpen.
en ik weet zeker dat je snel genoeg de link vind. (met nwo's novus ordo)
EH?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:24 schreef BaajGuardian het volgende:
je hebt een punt , laat ik het voorlopig daar even bij houden
als je het niet serieus wilt nemen dan zijn die sites idd niet serieus te nemenquote:maatregelen die regeringen treffen en sites die dit wel aantonen zijn niet serieus te nemen.
jij moet eens serieus een serieus geschiedenisboek gaan lezen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
Sorry hoor maar je haalt dingen aan die totaal niet relevant zijn. Carlyle group is maar een kleine investeringsmaatschappij, waarvan maar 1% belegd is in defensie, Robeco beheerd bijna 10x zoveel en is nog niet eens echt een hele grote. Vrijmetselaars waren niks anders dan een gilde en is het eigenlijk nu nog, alleen nu voor iedereen die lid wil worden. S&B is een studentenclub, die van oudsher net zoals de nederlandse studentenclubs geheimzinnig doen.
Wat versta jij eigenlijk onder de Illuminatie? Een groep wetenschappers (o.a. Galilei) uit de middeleeuwen die dit opgericht hebben om sterker te staan tegenover de katholieke kerk of wat anders (graag uitleggen)?
Er is amper een serieus verband te vinden tussen deze groepjes en maatregelen die regeringen treffen en sites die dit wel aantonen zijn niet serieus te nemen.
Maar als die of gelijksoortige theoriën over jezus en zijnafstamming waar zijn haalt dat ook een beetje het christendom + het nieuwe testament onderuit.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 18:13 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
jij moet eens serieus een serieus geschiedenisboek gaan lezen.
In 'het heilig bloed - de heilige graal' worden wel degelijk de verbanden gelegd naar de hedendaagse groeperingen. Het is ook allemaal heel natuurlijk ontstaan hoor, maar dan wel met de nodige specifieke bedoelingen![]()
en dan lees je dat het wel hele byzondere wetenschappers waren![]()
Maar wie hebben de grondwet van de V.S. opgesteld, wie willen deze het liefst veranderd zien en in het voordeel van welke groeppen is dit nu werkelijkquote:Op dinsdag 20 juli 2004 21:33 schreef coz het volgende:
[..]
en we lopen hier nu toch ook allemaal van veiligheid dit en dat .. nou echt geweldig
de politie was toch niet eens geinformeerd van het bestaan van zo'n alarm
dat moesten ze ook maar uit de krant lezen bij ons
weten we nog de golf aan verdachte pakketjes
of de golf van verdachte brieven
zoals ze in 1700-zoveel al zeiden bij het maken van die grondwet die nu door de verschillende anti terror acts half zijn verkr****
"er is een bepaalde mate van vrijheid en veiligheid wat in balans moet zijn"
[..]
En dat blijkt uit? investeringen die deze groep doet zijn vrij opvraagbaarquote:Op dinsdag 20 juli 2004 18:12 schreef BaajGuardian het volgende:
carlyle kan dan niet gigantisch zijn , maar het is wel de grootste financierder voor de nwo
Totaal ongeloofwaardig, zogenaamde satanische riten zie je hier in Nederland ook bij (studenten)verenigingen.quote:S&B is niet een studentenclubje maar een hechte sekte waar alle presidenten e.d. bij zitten
(oa ook bohemain grove , waar ze satanistische rituelen zouden houden , de presidenten ja)
Wat is er in godsnaam Schots aan de naam Illuminati, dit is een geuzennaam die een groep wetenschappers o.a. Galilei gebruikten om weerstand te bieden tegen de katholieke kerk. Volgens mijn "serieuze" geschiedenisboeken dan.quote:Illuminati is een cultus uit schotland , de 2 leiders waren de rotschilds van die tijd , en ze werden gezien als GODEN , geen enkele afspraak of transactie op wereldschaal werd gemaakt zonder hun inmenging. de overlevering bestaat nogsteeds , en heeft nogsteeds (wel minder) invloed
Het boek van Michael Baigent, Henry Lincoln en Richard Leigh word nu niet echt gezien als "serieus" geschiedenisboek door historici, lijkt me trouwens wel interessant om te lezen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 18:13 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
jij moet eens serieus een serieus geschiedenisboek gaan lezen.
In 'het heilig bloed - de heilige graal' worden wel degelijk de verbanden gelegd naar de hedendaagse groeperingen. Het is ook allemaal heel natuurlijk ontstaan hoor, maar dan wel met de nodige specifieke bedoelingen![]()
en dan lees je dat het wel hele byzondere wetenschappers waren![]()
Ik geloof het niet, maar vind het wel interessant. Geloof ook wel dat de Illuminati bestaan hebben, beide varianten de italiaanse en de beierse.quote:Op woensdag 21 juli 2004 11:47 schreef American_Nightmare het volgende:
Even een vraagje tussendoor; geloven jullie dit ook allemaal serieus, of is het een vorm van hobby, tijdverdrijf, vermaak oid?
wat denk je zelf , zou ik mijn hele leven werken aan het bewust maken van mensen als ik er niet zelf achter zou staan?quote:Op woensdag 21 juli 2004 11:47 schreef American_Nightmare het volgende:
Even een vraagje tussendoor; geloven jullie dit ook allemaal serieus, of is het een vorm van hobby, tijdverdrijf, vermaak oid?
En of ik dit serieus geloof, het is de harde werkelijkheid. Als je er met een open mind tegen aanstaat en je er een beetje in verdiept zul je waarschijnlijk ook tot deze conclusie komen.quote:Op woensdag 21 juli 2004 11:47 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat vind ik dus weer een beetje makkelijk, zodra je kritiek hebt op conspiracy theorien word er gelijk gezegd dat je niet "open minded" bent enz.quote:Op woensdag 21 juli 2004 13:41 schreef Aurora025 het volgende:
[..]
En of ik dit serieus geloof, het is de harde werkelijkheid. Als je er met een open mind tegen aanstaat en je er een beetje in verdiept zul je waarschijnlijk ook tot deze conclusie komen.
leedvermaakquote:Op woensdag 21 juli 2004 11:47 schreef American_Nightmare het volgende:
en documentaires ... leg nou eens "the road to tyranny" en "fahrenheit 9/11" naast elkaar en bekijk ze.. het maakt niet uit in welke volgorde, maar voor het effect kan je beter eerst fahrenheit kijkenquote:aan de vooravond staan van een NWO. Alleen lijkt het nu wat hardnekkiger door het verschijnsel internet.
Je weet toch wel dat Fahrenheit zelfs door de bronnen die MM zegt gebruikt te hebben onderuit word gehaald? O.a door Craig Ungerquote:Op woensdag 21 juli 2004 14:12 schreef coz het volgende:
[..]
en documentaires ... leg nou eens "the road to tyranny" en "fahrenheit 9/11" naast elkaar en bekijk ze.. het maakt niet uit in welke volgorde, maar voor het effect kan je betere eerst fahrenheit kijken
Als ik denk dat de theorieen reeel zijn dan sta ik daar zeker voor open.quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:08 schreef coz het volgende:
[..]
even een vraagje tussendoor, zou je ervoor open staan ?
Ik ontken ook niet dat de macht niet altijd goed bezig is maar dat betekend nog niet dat er een wereldwijd complot is. Ik heb die film van Jones nog niet gezien maar zou het niet zo kunnen zijn dat deze niet "goed" genoeg is voor de bioscoop en te weinig geld op zou leveren?quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:43 schreef coz het volgende:
Het kan wel een eyeopener zijn dat de macht niet altijd evengoed bezig is.. verder ach, zie ook het verschil tussen waarom die van Jones NIET in de bios is en die van MM wel.. dat ze dat zomaar toestaan he... raar he
Maar hoe weet je zo zeker dat "Road to Tyranny" de waarheid is? Film is nogal een gevaarlijk medium, de filmmaker bepaalt wat je te zien krijgt. Voorbeelden genoeg van foute machthebbers tot foute filmmakers zoals MM en het camerateam wat ons deed geloven dat er concentratiekampen waren in voormalig Joegoslavie.quote:de film van Moore is politiek getint.. stel Bush in een kwaad daglicht en je weet de uitslag van de verkiezing al.... punt is dat ze allebei geen lieverdjes zouden zijn... en dat gevaar kun je dan weer goed in the road to tyranny zien
kijk hier pak je een paar goede punten.. waardoor het dus ook zo lastig als je het over een nwo hebt, en als men zich erin verdiept en het zou allemaal waar zijn dan kom je nog vaak uit op dat het mss wel lot is en al zou je er iets aan willen doen we toch maar weer een individu zijn enz.quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Als ik denk dat de theorieen reeel zijn dan sta ik daar zeker voor open.
Allereerst moet ik zeggen dat ik me nooit echt in de stof heb verdiept. Op het eerste gezicht betreft het echter matrix-achtige theorieen. De theorieeen zitten (soms) erg goed in elkaar, maar ze zijn nooit te bewijzen. En ik heb dat keiharde bewijs toch nodig voordat ik een theorie aanneem.
nou van deze film weet je dus ook niet dat ie waar is maar de inhoud is ook anders...quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:56 schreef Chewie het volgende:
Ik ontken ook niet dat de macht niet altijd goed bezig is maar dat betekend nog niet dat er een wereldwijd complot is. Ik heb die film van Jones nog niet gezien maar zou het niet zo kunnen zijn dat deze niet "goed" genoeg is voor de bioscoop en te weinig geld op zou leveren?
MM probeerde ook te doen of Disney zijn film niet uit wou brengen, terwijl hij al een jaar wist dat Disney in het verkiezingsjaar geen politieke documentaires uit wou brengen.
Maar hoe weet je zo zeker dat "Road to Tyranny" de waarheid is? Film is nogal een gevaarlijk medium, de filmmaker bepaalt wat je te zien krijgt. Voorbeelden genoeg van foute machthebbers tot foute filmmakers zoals MM en het camerateam wat ons deed geloven dat er concentratiekampen waren in voormalig Joegoslavie.
en natuurlijk kan je allerlei dingen als een uit de hand gelopen arrestatie van een vrouwtje die enkel haar grondwet kent die nu geschrapt is. en "oefeningen" die volgens Alex bedoeld zijn om de amerikanen te laten wennen aan politiegeweld, waarbij per ongeluk elke keer weer doden vallen, onder de militairen en de burgers. gemakkelijk aan elkaar knopen en daarmee willen bewijzen dat er een politiemacht aankomt.. en dit kan je ook wel weer 'debunken'... maar er zit een compleet verschil tussen deze 2 docu'squote:THE ROAD TO TYRANNY EXPOSES:
*HOW DOZENS OF FBI AND DEFENSE INTELLIGENCE AGENTS WERE THREATENED WITH ARREST BY THE FEDERAL GOVERNMENT IF THEY GOT IN THE WAY OF AL-QAEDA OPERATIONS
*HOW THE CIA TRAINED, FUNDED AND PROTECTED BIN LADEN
*THAT IMPEACHMENT LAWYER DAVID SCHIPPERS WARNED CONGRESS AND THE JUSTICE DEPARTMENT OF THE IMPENDING TERRORISTS ATTACKS . (THE FILM INCLUDES AN EXCLUSIVE INTERVIEW WITH SCHIPPERS ON THE ALEX JONES SHOW JUST 2 WEEKS AFTER THE ATTACKS. SCHIPPERS HAS SINCE BEEN THREATENED WITH ARREST IF HE CONTINUES TO SPEAK OUT, AND IS BEGGING THE MEDIA AND THE AMERICAN PEOPLE TO GET THIS STORY OUT)
*HOW THE BLOODTHIRSTY GLOBALISTS ARE USING THE TERRORIST ATTACKS TO SCARE THE POPULATION INTO ACCEPTING HIGH-TECH SLAVERY AND A NEW WORLD ORDER POLICE STATE
* HOW THE RECENTLY DECLASSIFIED TOP-SECRET NORTHWOODS DOCUMENT WRITTEN BY THE JOINT CHIEFS OF STAFF LAID OUT PLANS TO BOMB WASHINGTON AND TO HIJACK AIRPLANES AS A PRETEXT FOR WAR
*BILL CLINTON'S INVOLVEMENT IN THE OKLAHOMA CITY BOMBING AND HOW IT WAS CARRIED OUT BY INTELLIGENCE AGENCIES TO BE BLAMED ON THE RIGHT-WING
*HOW THE FBI ORDERED THEIR INFORMANTS TO COOK THE BOMB AND TRAIN THE DRIVERS IN THE FIRST WORLD TRADE CENTER ATTACK IN 1993
*WHY THE USA PATRIOT ACT IS UNCONSTITUTIONAL AND UN-AMERICAN
*WHY THE GOVERNMENT LEAVES OUR BORDERS WIDE-OPEN BUT TELLS US TO GIVE UP OUR LIBERTIES FOR SECURITY AND THAT MORE TERRORIST ATTACKS ARE IMMINENT
*FBI TRAINING MANUALS THAT ARE BEING GIVEN TO POLICE DEPARTMENTS THAT STATE THAT CHRISTIANS, GUN OWNERS, AND "THOSE WHO MAKE FREQUENT REFERENCES TO THE US CONSTITUTION" ARE TERRORISTS
*THE UNFOLDING CASHLESS SOCIETY BIOMETRIC CONTROL-GRID
AND MUCH, MUCH MORE...
THE GOVERNMENT NEEDED A CRISIS TO CONVINCE THE PEOPLE TO WILLINGLY GIVE UP THEIR LIBERTY IN EXCHANGE FOR SAFETY.
.....NOW THE PAINFUL FACTS ARE IN. THE DARK FORCES OF GLOBAL GOVERNMENT ARE FUNDING, TRAINING AND PROTECTING TERRORIST NETWORKS WORLDWIDE.
.....911 THE ROAD TO TYRANNY DOCUMENTS THE RUTHLESS HISTORY OF GOVERNMENTS ORCHESTRATING TERRORIST ATTACKS AGAINST THEIR OWN PEOPLE TO SCARE THEM INTO TOTAL SUBMISSION.
.....IN THIS BRUTAL EXPOSE YOU WILL WITNESS THE BIRTH OF A GLOBAL POLICE STATE THAT SURPASSES ORWELL'S NIGHTMARE VISION.
.....IT'S ALL HERE: THE HISTORY OF GOVERNMENT-SPONSORED TERRORISM, THE MODERN IMPLEMENTATION OF FEAR-BASED CONTROL AND, MOST FRIGHTENING OF ALL, THE NEW WORLD ORDER'S FUTURE PLANS.
.....THIS IS ONE FILM YOU CANNOT AFFORD TO IGNORE. THE FUTURE OF FREE PEOPLE EVERYWHERE IS AT STAKE.
BIG BROTHER IS AFRAID OF THIS DOCUMENTARY!!!
ORDER TODAY AND SPREAD THE WORD!
het menselijke gedrag komen we steeds meer mee in aanraking. vanuit een fwo is het makkelijk te zeggen dat er geen streven is naar macht omdat deze macht niet bestaat, en het omschakelen naar een fwo zal ook een leuke uitdaging zijn... laten we beginnen met iedereen een beetje te laten nadenken iigquote:Op woensdag 21 juli 2004 16:41 schreef jogy het volgende:
Als het ooit zo ver komt lijkt het me helemaal okay [edit de fwo], dat als eerste. Geld is een verdrukkend iets, je wilt iets doen maar heb het geld er niet voor, dus je doet het niet. je wilt leven dus ga je werken voor het geld om eten te kopen, je bent ziek maar hebt geen geld voor een behandeling en gaat dood ( in sommige landen ). Naja, jullie begrijpen het wel.
Toch denk ik dat jullie het menselijke gedrag onderschatten, hoeveel liefde je er bij sommige mensen ook in gooit hij/zij zal altijd voor de macht gaan, daar doe je niets aan. Enige manier om iedereen helemaal lovey hovey te krijgen is door met medicatie te gaan werken of degene die echt niet te redden zijn ( die zullen er zijn, niet alle criminele daden komen door de maatschappij ) te verbannen, op te sluiten of te vermoorden. Tenminste ik heb nu het hele topic doorgeworsteld () en zie dat jullie alle misdragingen van de mensheid op de maatschappij gooien terwijl bij de aapmensen vroeger vast ook wel ruzie was, ookal was er toen geen NWO volgens mij. Aggressie is niet op een natuurljike manier uit te bannen en er zullen altijd mensen blijven die tegen jullie ideologie in verzet komen en toch weer voor de macht gaan. Dat is wel op te lossen maar in het ergste geval zal daar dus verbanning of moord aan te pas komen om de rust te herstellen en de schade te beperken.
Het begin van julie queeste zal ook niet vreedzaam tot stand komen, dat weten jullie toch zelf ook wel hoop ik? Dan zullen jullie moeten strijden tegen de mensen met de macht over het geld en met wapens waar je u en iek! tegen zegt. Ik hoop dat ik het fout heb en dat er een manier is (die niet tegen jullie stelregels ingaat) om jullie FWO op te zette en te handhaven.
je hebt 100% gelijk over michael moore , en weet je waarom ik het zo met je eens ben?quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:30 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat Fahrenheit zelfs door de bronnen die MM zegt gebruikt te hebben onderuit word gehaald? O.a door Craig Unger
Zo is het niet waar dat de Saudies voordat ze ondervraagd werden en het luchtruim nog gesloten was weg mochten en liegt MM nogal over de oorlog in Afghanistan i.v.m. een vermeende pijpleiding (die in 1998 al afgeblazen is).
meer "leugens" van MM zijn hier te vinden
http://www.mooreexposed.com/
http://www.davekopel.com/(...)n-Fahrenheit-911.htm
En HP/deTijd van afgelopen week.
Macht is altijd te creeren waar een charismatische persoonlijkheid opstaat, en als er geen controlerende macht is die erop toeziet dat niemand die ene wet overtreedt dan zal zo'n persoon gemakkelijk een basis op kunnen bouwen enkel en alleen omdat er niemand is die hem tegen houdt, aard van het beestje ben ik bang. Daarom zou er een instantie moeten komen die in die gevallen op kan treden om gevaarlijke machtsbubbels in de samenleving die jullie willen opzetten tegen te gaan en onschadelijk te maken op een of andere manier. Sociale controle zal hier een grote rol in moeten spelen, maar las je sociale controle te ver door trekt krijg je ook weer de tirannie van de meerderheid. Ja, het wordt een uitdaging en wachten op het juiste moment, dat juiste moment zal ergens over 50 jaar komen als de berichtgeving van het oliepeil juist is.quote:Op woensdag 21 juli 2004 17:42 schreef coz het volgende:
het menselijke gedrag komen we steeds meer mee in aanraking. vanuit een fwo is het makkelijk te zeggen dat er geen streven is naar macht omdat deze macht niet bestaat, en het omschakelen naar een fwo zal ook een leuke uitdaging zijn...
Altijd handigquote:laten we beginnen met iedereen een beetje te laten nadenken iig
MM heeft gewoon een verschrikkelijke schijthekel aan de Bush-familie, daar stopt zijn verantwoordelijkheidsgevoel zo'n beetje, dat moge duidelijk zijn, het liefst wilt hij die Nader als president maar ziet in dat zoiets niet haalbaar is.quote:Op woensdag 21 juli 2004 19:41 schreef BaajGuardian het volgende:
je hebt 100% gelijk over michael moore , en weet je waarom ik het zo met je eens ben?
michael moore is een kerry supporter een zogenaamde patriot , hij zal alles doen om kerry te laten verkiezen , hij is niks anders dan een profiteur van de situatie...
de voorspellingingen waar jij het over hebt, komen ook in de voorspellingen van de Maya's voorquote:Op dinsdag 20 juli 2004 21:05 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
Maar als die of gelijksoortige theoriën over jezus en zijnafstamming waar zijn haalt dat ook een beetje het christendom + het nieuwe testament onderuit.
waarmee dus ook De gedeeltes die als voorspellingen gezien worden voor een NWO.
Dan is het oficieele christendom eerder "anti-christelijk"
Jij gaat ook niet in op vele vragen/posts die hier neergezet worden dus tja.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 10:43 schreef BaajGuardian het volgende:
ik wacht ergens nog op reacties op die laatste post van me , vond hem wel goed namelijk
Als je iets wilt veranderen zonder oplegging is dit de enige manier idd. Het huidige systeem werkt wel alleen niet voor iedereen. De vraag is of de mensen die aan de "betere" kant zitten dit ook op willen geven. (op geven als in "het risico lopen om erop achteruit te gaan")quote:Op zondag 25 juli 2004 02:44 schreef BaajGuardian het volgende:
Er zijn veel mensen die hun ego niet in bedwang kunnen houden , maar als het een kettingreactie zou zijn , dan is mens familie naar mens familie naar mens familie , de hele wereld rond , mensen zouden bewust moeten < (figure of speach) worden van zichzelf en hun omgeving , ipv een klein hokje als leven nemen , ... het werkt niet , dat is een feit.
Ik probeerde eerder al aan te geven dat het veel meer dan 2 kanten op kan gaanquote:het heeft niks met ideologie of geloof te maken , het is noodzaak.
niet voor een ideaal , maar omdat het 2 kanten op kan gaan nu , of men het wil of niet , de ene is destructie , de ander een fwo waar iedereen in harmonie elkaar elkaar laat , en , nouja ,... lees de openings post maar
Waarom zet jij vaak groeten onder je posts?quote:groeten.
ik ga op zoveel mogelijk in , maar ik blijf niet aan dezelfde mensen dingen uitleggen die ik al honderd keer uitgelegd heb , dan verwijs ik naar een anderre post , of site , en anders zeg ik niks....quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:42 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Jij gaat ook niet in op vele vragen/posts die hier neergezet worden dus tja.
ja klopt , de elite en rijken etc. zouden in princiepe het niet willen omdat men denkt dat men achteruit gaat , maar ik ken al wat miljonairs en politici die al hun geld en macht op zouden geven om in een wereld te leven waar geld en macht on-nodig zou zijnquote:Maar goed mijn reactie:
[..]
Als je iets wilt veranderen zonder oplegging is dit de enige manier idd. Het huidige systeem werkt wel alleen niet voor iedereen. De vraag is of de mensen die aan de "betere" kant zitten dit ook op willen geven. (op geven als in "het risico lopen om erop achteruit te gaan")
[..]
wishfull thinking?quote:Ik probeerde eerder al aan te geven dat het veel meer dan 2 kanten op kan gaanMss komen bv de NWO en de FWO er beide wel nooit.
[..]
omdat het beleefd is , en daarbij wens ik graag mensen mijn groet toequote:Waarom zet jij vaak groeten onder je posts?![]()
Lijkt me wel handig, 'het plan' valt of staat ermee namelijk...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:57 schreef BaajGuardian het volgende:
ja klopt , de elite en rijken etc. zouden in princiepe het niet willen omdat men denkt dat men achteruit gaat , maar ik ken al wat miljonairs en politici die al hun geld en macht op zouden geven om in een wereld te leven waar geld en macht on-nodig zou zijn
het is een kwestie van inzicht , men zal toch ergens een moment krijgen dat men inziet dat er geen anderre manier is , er zijn al plannen voor renovatie , en niet op een zachte manier , dit is een veel beter alternatief , een perfect alternatief zelfs , toch blijft jou punt ergens wel ja , dat er dan nog mensen zullen zijn die het niet willen , om ignorance , of stupiditeit , of omdat ze egoistisch zijn...
mijn idee daar over zal nog wat moeten evolueren om het op te lossen , een volledig plan maken is er natuurlijk niet , het plan maakt zichzelf.... , dus komt de oplossing daarvoor wel.
ik zal er over na denken.
natuurlijk is iedereen vrij om mee te helpen denkenquote:Op woensdag 28 juli 2004 11:13 schreef Yakult het volgende:
Lijkt me wel handig, 'het plan' valt of staat ermee namelijk...
Dit is een keuze van links of rechts, zwart wit gezien.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 16:04 schreef BaajGuardian het volgende:
1. complete vrijheid
2. slaaf zijn van de economie
ik verbaas me dat mensen dit een moeilijke keuze kunnen vinden.
Owkeej, en denk dan met elkaar ook even na over de tegengestelde wensen, zoals genoemd in het voorbeeld van keiharde muziek afspelen naast een buurman die rust wil. Zelf zou ik bijvoorbeeld een stukje grond met een huisje in het Groene Hart willen hebben, en met mij velen, terwijl anderen daar van absolute rust en natuur willen genieten en er geen woningen dulden. Nu wordt dit geregeld door onze volksvertegenwoordiging die zich ontfermt over de ruimtelijke planologie. Hoe gaat dit in de 'FWO'?quote:Op woensdag 28 juli 2004 12:21 schreef coz het volgende:
[..]
natuurlijk is iedereen vrij om mee te helpen denken
ik wil er nog even bij opmerken dat imho geld (bijna?) non existent is in een echte fwoquote:Op woensdag 28 juli 2004 12:57 schreef Boomstam het volgende:
Dit is een keuze van links of rechts, zwart wit gezien.
1. De mens is gelijk en iedereen zal hetzelfde verdienen.
2. De mens is gelijkwaardig en hun verdienste zal afhangen van hun inzet.
het is wel een goed vraagstuk (maar dan de algemenere) , maar andersom, degene die in rust en vrijheid wil wonen kan ook accepteren dat er iemand is die deze op een brute wijze soms verstoord .. als het maar in goede harmonie, overleg en meer van die boomknuffel termen is.. natuurlijk zou je zelf ook in goede harmonie en overleg je muziek ook niet de hele dag knetterhard aandoen .. allebei een beetje geven en nemenquote:Op woensdag 28 juli 2004 13:30 schreef Yakult het volgende:
Owkeej, en denk dan met elkaar ook even na over de tegengestelde wensen, zoals genoemd in het voorbeeld van keiharde muziek afspelen naast een buurman die rust wil. Zelf zou ik bijvoorbeeld een stukje grond met een huisje in het Groene Hart willen hebben, en met mij velen, terwijl anderen daar van absolute rust en natuur willen genieten en er geen woningen dulden. Nu wordt dit geregeld door onze volksvertegenwoordiging die zich ontfermt over de ruimtelijke planologie. Hoe gaat dit in de 'FWO'?
verdienste heeft opzich ook niets met geld te makenquote:Op woensdag 28 juli 2004 13:59 schreef coz het volgende:
[..]
ik wil er nog even bij opmerken dat imho geld (bijna?) non existent is in een echte fwo
in de zin van, iedereen heeft alles
want als geld erbij komt in de discussie komt men vaak uit op we moeten alles delen dus zijn we allen arm.. wat dus niet het plan is
kijk dat is ook een leuk punt .. natuurlijk nietquote:Op woensdag 28 juli 2004 14:17 schreef Boomstam het volgende:
verdienste heeft opzich ook niets met geld te maken
wel met onze behoeftes.
Nu ik er over nadenk, wanneer zijn deze behoeftes voldaan? denk je ooit dat alle behoeftes voldaan kunnen zijn?
Okee, maar om dat vraagstuk dan even aan te scherpen; nog eens mijn voorbeeld over het Groene Hart.quote:Op woensdag 28 juli 2004 13:59 schreef coz het volgende:
[..]
ik wil er nog even bij opmerken dat imho geld (bijna?) non existent is in een echte fwo
in de zin van, iedereen heeft alles
want als geld erbij komt in de discussie komt men vaak uit op we moeten alles delen dus zijn we allen arm.. wat dus niet het plan is
[..]
het is wel een goed vraagstuk (maar dan de algemenere) , maar andersom, degene die in rust en vrijheid wil wonen kan ook accepteren dat er iemand is die deze op een brute wijze soms verstoord .. als het maar in goede harmonie, overleg en meer van die boomknuffel termen is.. natuurlijk zou je zelf ook in goede harmonie en overleg je muziek ook niet de hele dag knetterhard aandoen .. allebei een beetje geven en nemen
de hele fwo is al gebaseerd op een niet-egocentrisch en niet-egoistische maatschappij
als je de vila zo bouwd dat het in harmonie is met de omgeving, but then again, je zou zelf ook aan de rand van het bos kunnen wonen en meefietsenquote:Op woensdag 28 juli 2004 14:43 schreef Yakult het volgende:
Okee, maar om dat vraagstuk dan even aan te scherpen; nog eens mijn voorbeeld over het Groene Hart.
Ik wil daar graag wonen omdat ik van die specifieke streek houd en het gevoel heb dat ik daar echt gelukkig ben. Ik weet daar een mooi plekje waar ik graag een mooie moderne villa weg wil zetten.
Iemand anders is daar ook gelukkig omdat hij daar elke dag een rondje gaat fietsen. Hij woont bijvoorbeeld tevreden in Leiden, en wil in het Groene Hart genieten van de rust en de natuur die hij daar op de spaarzame plekjes met de fiets nog weet te vinden. De villa die ik ga bouwen vind hij afschuwelijk en hij ziet zijn rust verdwijnen omdat er meer mensen hun woning daar gaan bouwen.
quote:Hoe laat je deze twee wensen in harmonie samen gaan. Moet je slechts een aantal mensen daar laten wonen, en zo ja, wie zijn dan bevoorrecht? Of moet je iedereen enkel op de fiets van dat gebied laten genieten. Je kunt bij dit voorbeeld niet even de radio uitzetten als de ander stilte wil.
Bovendien is het best lastig om er in overleg uit te komen aangezien het wensen betreft van misschien wel tientallen duizenden personen.
(Overigens is dit een kwestie waar ons huidige stelsel van ruimtelijke planologie al veel moeite mee heeft.)
Oftewel; hoe is een land op harmonieuze wijze in te richten (inrichten in de ruime zin van het woord en niet alleen ruimtelijk zoals in het voorbeeld) volgens de wensen van elk individu?
Kun je het op zijn beloop laten en zal er wel een balans worden gevonden in de 'FWO'?
Ik praat niet over een huisje aan de rand van een bos, ik praat over tientallen duizenden mensen die in het laatste stukje groen in de randstad zouden willen wonen. Maar ik zal je helpen; een 'regeltje' van de 'FWO' uit de openingspost: "behoud elk stukje natuur wat er te vinden is".quote:Op woensdag 28 juli 2004 18:23 schreef coz het volgende:
[..]
als je de vila zo bouwd dat het in harmonie is met de omgeving, but then again, je zou zelf ook aan de rand van het bos kunnen wonen en meefietsen
[..]
kijk als je de laatste stelling alleen had gepost ,maargoed
verder is het ook zinvol om te kijken naar de wensen van het individu
en deze wensen, zouden ook niet zo sterk zijn ..op dat gebied ..in een fwo
want waar lul je over ..een materialistisch iets .. ik wil mijn villa .. in mijn stuk bos
dat is al niet harmonieus toch
.. (materialen zelf, willen we natuurlijk wel behouden in een fwo maar deze wens is al anders binnen een fwo .. )
Dan krijg je zoiets alsde pyramide van mazlov (of zoiets?) en die van kai zen?quote:Op woensdag 28 juli 2004 14:39 schreef coz het volgende:
[..]
kijk dat is ook een leuk punt .. natuurlijk niet
maar dan wel de goede behoeftes, en niet de door mensen aan andere mensen opgedrongen behoeftes
iets meer uitgelegd...de je moet nu bellen voor deze ge-weel-dige uitvinding blabla is dus een vorm van niet natuurlijke behoefte
maar als je alle tijd van de wereld hebt om elke centimeter op deze aardbodem te onderzoeken.. dan nog red je het waarschijnlijk niet in je levenstijd om het ook werkelijk te doen
zo ook de behoefte om _niet_ de hele wereld te willen onderzoeken is ook een gemaakte behoefte
helemaal mee eens!quote:Op zondag 25 juli 2004 02:44 schreef BaajGuardian het volgende:
kijk , zoiets als een fwo heeft een start nodig , maar geen leider die iedereen even verteld hoe men moet leven..
wat wel zo is , is dat iemand wel mensen eerst bewust moet maken , van hunzelf en omgeving...
iedereen kan het doen , en het is niet opdringerig geloofs oplegging...
het heeft niks met ideologie of geloof te maken , het is noodzaak.
niet voor een ideaal , maar omdat het 2 kanten op kan gaan nu , of men het wil of niet , de ene is destructie , de ander een fwo waar iedereen in harmonie elkaar elkaar laat , en , nouja ,... lees de openings post maar
groeten.
Tsja, ga er maar aan staan...quote:Op donderdag 29 juli 2004 01:47 schreef BaajGuardian het volgende:
men moet eens niet zoveel behoeven.
cool!quote:Op zondag 1 augustus 2004 17:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Nieuwe Add On voor R-O-T-G !
laat mij u presenteren , de INFO SITE > CARPATHUM !
http://www.chatarea.com/CARPATHUM
dit word de grootste info verzamel (retrieval) plaats op het internet , ben alleen vandaag al druk geweest , en er is al veel te bezichtigen!
dus zet ik de deuren vast open
hoop dat iedereen het interresant vind.
vergeet het niet te bookmarken !
Dit is een een linkse politieke filosofie leer. Hier gaan sommige mensen vanuit, zoals marx ook deed.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:24 schreef SuperUli het volgende:
Je blijft de vraag maar ontwijken waarom mensen in godsnaam zo "lief en aardig" zouden zijn, dat kan gewoon niet, hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
En kom niet met dat ze zichzelf corrigeren, dat gebeurt niet, dat weet jij zelf ook wel.
Het idee is dat het een kwestie is van groeiend inzicht, dat mensen uiteindelijk tot de conclusie komen dat samenwerking beter is dan concurrentie. Het idee dat slechts concurrentie een drijvende kracht kan zijn wordt dan dus overboord gegooid: de drijvende kracht wordt dan 'het collectieve nut'. Marxisme etc zijn idd te prematuur geweest, en hadden vooral betrekking op de relaite werknemer-werkgever en burger-overheid.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:24 schreef SuperUli het volgende:
Je blijft de vraag maar ontwijken waarom mensen in godsnaam zo "lief en aardig" zouden zijn, dat kan gewoon niet, hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
En kom niet met dat ze zichzelf corrigeren, dat gebeurt niet, dat weet jij zelf ook wel.
dat is dan ook de basis , mensne blijven aan de ene kant wel roepen trouwens dat de wereld o zo slecht is , omdat de mensen slecht zijn , vooral van nature , hoor je dan..quote:Het idee is dat het een kwestie is van groeiend inzicht, dat mensen uiteindelijk tot de conclusie komen dat samenwerking beter is dan concurrentie
en het spoor kiezen is makkelijker dan het voorgedaan word.quote:Samengevat: of je er wel of niet in gelooft is een keuze, maar is GEEN gevolg van een bepaald soort persoonlijkheid oid. Het is maar welk spoor je kiest, denk ik wel es...
Klopt, vandaar ook dat God in de rechtse hoek is te vinden en complottheorieen inde linksehoek.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:10 schreef iteejer het volgende:
Samengevat: of je er wel of niet in gelooft is een keuze, maar is GEEN gevolg van een bepaald soort persoonlijkheid oid. Het is maar welk spoor je kiest, denk ik wel es...
daar kan je hooguit vanuit gaan, maar niet bewezen worden.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:03 schreef BaajGuardian het volgende:
dat is dan ook de basis , mensne blijven aan de ene kant wel roepen trouwens dat de wereld o zo slecht is , omdat de mensen slecht zijn , vooral van nature , hoor je dan..
dit hoeft helemaal niet zo te zijn , mensen worden zoals men door omstandigheden word gevormd.
in essentie is de mens vredelievend en spontaan.
Wat nou als mensen het inzicht hebben dathet niet verandert kan worden? hooguit zwakker gemaakt wordt. jij heb het over een hoog doel, wat is nu een hoger doel als eeuwig leven? En daarbij dan eeuwig leven in gelukkigheidquote:en het spoor kiezen is makkelijker dan het voorgedaan word.
men ziet vaak een muur voor zich , die hun tegenhoud wat te doen , om echt aan de wereld zelf te werken , het is of , ik ben maar alleen , of de mens is slecht...en nog een aantal van dat soort redenen om niks te doen , en maar 80 jaar te leven met mens werkje en mens biertje.
hoe laag moet de zelfwaarde wel niet zijn , als men het al zo makkelijk opgeeft...
men zou eens moeten opkijken , het doel stellen naar een eden , en dat op zn minst gezamelijk proberen te creeeren , wat voor doel kan nu hoger zijn dan dat?
(natuurlijk kan ik mensen die dat niet hebben in hun waarde laten , maar als men dan begint te zeuren over dat alles zo slecht is\word , doe er dan wat aan , zou ik zeggen)
Dat ontken ik niet, wat je ook geloof je moet er altijd het beste van maken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:40 schreef BaajGuardian het volgende:
boomstam , in een wereld als deze , is geen eeuwig leven.
in essentie mischien dan wel , maar men heeft het zovaak over de wereld beter maken voor de kinderren , en daar vallen wij ook onder , mits je ook in reincarnatie geloofd , dwz dat er altijd een reden is om het een eden te maken ,.
Dat is jouw visie dus, van een goed levenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 15:01 schreef BaajGuardian het volgende:
non restrictie , en blijdschap is goed,. in deze zin.
het anderre is juist , restrictie en angst.
waar we nu leven.
mooi gezegd.quote:Vrij= zonder beperkingen en onderdrukking.
Eerste probleem is de politie, 2e probleem zijn lastige buren, 3e probleem zijn de gevestige normen en waarden. En 4e probleem is de mens zelf.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
mooi gezegd.
ben ik het mee eens.
( korte post , ik weet het)
Mijn God zit in de linkse hoek, in de rechtse hoek iets teveel concurrentie.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:22 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Klopt, vandaar ook dat God in de rechtse hoek is te vinden
Meestal wel ja.. Hoewel in de rechtse hoek ook veel complot-theorien gaan over de linkse overheid en het linkse rechtssysteem.quote:en complottheorieen inde linksehoek.
Dat kunnen ze wel, maar daar zijn ze niet voor aangenomen.Als je zelf wilt nadenken moet je een trapje hoger bij justitie een sollicitatie doen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Wie is gek? Ik omdat ik vind dat je jezelf niet moet beperken door eigen regels, of die anderen, die achter de geraniums zitten oud te worden? De politie zijn het uitvoerend orgaan, dus eigenlijk komt het erop neer dat ze alleen doen wat gezegd wordt. Een soort van Pinokkios, zegt de staat, schrijf een bekeuring uit bij 53 km per uur, dan doet de politie dat.
Als ze zeggen, spring 33 cm hoog, dan gaan ze trainen om precies 33 cm te halen.
Best sneu, dat ze niet voor zichzelf kunnen denken.
in redelijk wat links wordt verwezen naar "de satanische vijand" wat uit de christelijke hoek komt en een helboel verwijzingen die zowel naar links als rechts wijzen dus de mensen die de complotten zien zijn over het hele specetrum van links naar rechts verdeeld en ook niet gebonden aan een geloofquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:22 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Klopt, vandaar ook dat God in de rechtse hoek is te vinden en complottheorieen inde linksehoek.
op dat moment wordt het ook meer geloof / ideologie en dit gebeurd aan alle kantenquote:je gaat ergens vanuit, je ziet feiten, mix die feiten met je standpunt. en je raakt ergens.
afhankelijk van die conclusie kan je of je beginnende standpunt wijzigen of verder op zoek gaan naar feiten. Naar mijn mening gebeurt het te vaak dat mensen niet het standpunt willen wijzigen, maar feiten (goeie en of foute) negeren en/of erbij verzinnen om vervolgens tevrede te kunnen zijn met hun conclusie. Probleem is dat ook het beginnend standpunt moeilijk of ook niet te bewijzen is.
mooi is het niet zolang niemand elkaar de hersennen over inslaatquote:Zaken als :
mens is goed vanzichzelf, of mens is slecht vanuit zichzelf of goed en slecht zijn slechts verzonnen
Er is wel of geen god of mijn god is de juiste de jouwe is vals / de manier warop je in dezelfde god geloofd is volgens iemand anders niet de juiste
De mens is gelijk of de mens is alleen gelijkwaardig
Dit soort zaken vind men veelal terug bij filosofen van alle tijden. Die alle met hun eigen filosofische theorieen komen.
probleem 1 is de mens die van nature egocentisch is(dit is niet hetzelfde als goed of slecht)quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:52 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Eerste probleem is de politie, 2e probleem zijn lastige buren, 3e probleem zijn de gevestige normen en waarden. En 4e probleem is de mens zelf.
de mens is nu eenmaal een groepsdier dus de meeste mensen willen bij DE groep of anders iig een groep horen als je eenmaal een rol in de groep hebt is het moeilijk daar uit te komen.quote:Het leven kan een groot feest zijn, maar velen zitten geroest in hun eigen shit, in hun eigen spiderweb. Veel mensen zijn door een spin gevangen, en kunnen geen kant op. Zijn zo gewend aan alle regels en gewoontes. Dat je zelfs met een hamer niet kunt timmeren om het eruit te slaan.
regels geven ook een verschil tussen onze groep en de rest van de wereld. wat niet alleen een veilig gevoel geeft maar ook een gevoel van beter zijn dan de rest(zongeveer iedereen heeft hier last van)quote:Vrijheid kan beangstigend zijn, als je je hele leven teerde op regels.
maar wat voor muziek is het eigenlijk als het iets van Goa is en ik heb me gehoorbescherming heb gevonden ben ik vast genoeg gecalmeerdquote:Las ik ooit ergens. Mensen zijn bang om totaal vrij te zijn volgens mij. Niet iedereen maar velen wel. Als ik nu naar buiten ren en ga schreeuwen of de boxen buiten zet met volume 300404040 dan bellen ze de politie of ze bellen het gekkenhuis.
Ik heb serieus waar geen flauw idee wat je hier zegt.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:56 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
in redelijk wat links wordt verwezen naar "de satanische vijand" wat uit de christelijke hoek komt en een helboel verwijzingen die zowel naar links als rechts wijzen dus de mensen die de complotten zien zijn over het hele specetrum van links naar rechts verdeeld en ook niet gebonden aan een geloof
Als we allemaal heersen over niks, dan heersen we niet en slaat die term ook nergens op. Het blijft een ongelukkige woordkeuze naar mijn mening. Maar misschien kan de bedenker het hier even toelichten, ik weet zeker dat die er goed over nagedacht heeft. Dit is wat de VanDale over heersen zegt:quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:03 schreef coz het volgende:
heersen over je eigen leven mss, met eigen meningen en in vrede en harmonie met de rest van de bevolking , de natuur (,en onze groene/grijze vriendjes) , en dan niet alleen wij in het westen
dat de mens zelf weer over de aarde heerst (en dan zonder alle negatieviteit die je daar ongetwijfelt nu bij associeerd.. wich i cant blame)
als we allemaal heersen dan heersen we toch ook niet allemaal over elkaar, maar met elkaar
dat is waar het voor staat . (imo en hopelijk goed verwoord)
De term impliceert een zekere machtsongelijkheid.quote:heer·sen (onov.ww.)
1 macht uitoefenen => bazen, de baas spelen, de dienst uitmaken, de eerste viool spelen, de lakens uitdelen, de overhand hebben, ergens heer en meester zijn, gebieden, macht uitoefenen
2 voorkomen, aangetroffen worden
heer·sen over (ww.) (de tuin?)
1 op strenge wijze regeren over => bovenliggen, gebieden, overheersen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |