abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1429597
Ik kreeg bij 'wat draai je nu' dus geen antwoord dus bij deze nog maar even:

1. The White stripes...Amerikanen die Engelse sixtees even rauw overdoen, op het net zijn liedjes als Astro, Hello Operator en Stop breaking down makkelijk te vinden. Geinig, maar misschien loop ik te makkelijk mee. In ieder geval heb ik gisteren de hele avond naar 25 liedjes van ze geluisterd, en me niet echt verveeld. Een stem om jaloers op te worden.

2. The Strokes...Velvet Underground revisited. Ikzelf moet het nog een paar keer beluisteren, maar pakkend is het wel. Te beluisteren hier: http://www.c2m.nl/artists/artist.phtml?aid=136

Nou? Fijn opgeblazen of niet?

Plaats anders hier uw eigen hype.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 17:31:32 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1432668
Heb net 'Hello Operator' van de White Stripes gedownload en geluisterd. Best okee, klinkt een beetje als ouwe Led Zeppelin, The Who of andere hardrock-types uit de late 60's / vroege 70's. Geen originaliteitsprijs, maar klinkt wel lekker. Zal nog wat meer van ze downen...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_1433020
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 17:31 schreef Zanderrr het volgende:
Zal nog wat meer van ze downen...
He een reactie!

Krijg je geen spijt van

Canon, Astro, Jimmy the exploder, Jumble jumble, Stop breaking down, the Union forever, When I hear my name, allemaal leuk.

Dat hello operator heeft trouwens ook nog die ouderwetse kanaalscheiding

vrijdag 17 augustus 2001 @ 19:21:43 #4
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_1433101
Van The Strokes ken ik maar een paar nummers (o.a. the modern age en hard to explain), ik vind het prima muziek..
In de VS (dacht ik) schijnt er al een enorme hype omheen te zijn.
  maandag 7 januari 2002 @ 00:16:18 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_2729333
White stripes heb ik sinds zaterdag een lp van... 'De stijl', volgens mij hun 2e. Heerlijk... zusje op de drums, broertje op de gitaar en zang. En dat is alles. Geen bas, geen computer, geen lagen over elkaar... gewoon heel simpel. Briljant gedaan.

Strokes heb ik de cd van gehoord, minder interessant dan White stripes vind ik maar zeker niks mis mee. Gewoon 5 mannen in pak die ongecompliceerd op hun instrumenten raggen in de stijl van vooral Stooges vind ik.

vrijdag 1 maart 2002 @ 14:43:17 #6
13973 ranja
image means nothing
pi_3350423
Gister de White stripes gezien in Nighttown. Oei wat was dat goed... ik was een beetje bang voor de grootte van de zaal (had ze eerder in Rotown verwacht) maar daar hadden zij geen problemen mee, de hele zaal ging plat.
Zusje Meg leek af en toe verveeld er bij te zitten maar was ondertussen wel flink bezig met bass-drum en hi-hat, daarna ging ze weer gewoon drummen aangespoord door broer Jack... die zelf flink tekeer ging op z'n gitaar. Ontzettend goed op elkaar ingespeeld, dat merk je overal aan. Niet zo gek natuurlijk, maar ik vind het ook niet gek dat er geen bassist bij is. Wie zou daar tussen durven/kunnen komen? Net als dat je Jack niet in een band moet stoppen, dat zal nooit dezelfde chemie teweegbrengen als met z'n zus. Je mist de bas ook gewoon niet.

Voor de mensen die de platen kennen: het klinkt live echt precies zo. Onvoorstelbaar maar waar.
Ik kende alleen 'De Stijl' maar heb gister meteen de andere 2 lp's erbij gekocht.
Enig klein nadeel was dat het concert relatief kort duurde. De toegift bestond uit precies 1 nummer. Maar oh wat was het goed... voorlopig het concert van het jaar (ja dat zei ik na Stereo total ook maar die staat nu op 2).

pi_3350699
Ik heb gisteren de cd van The Strokes gekocht. Tuurlijk wordt het allemaal wat opgeblazen, met name in de buitenlandse media. Het is gewoon een bandje dat leuke muziek maakt. Revolutionair is het niet. Maar om te zeggen dat het een hype is vind ik te ver gaan. Dat zou impliceren dat de muziek eigenlijk niet goed is, en dat is het dus zeker wel. Een nummer als Last Nite is wat mij betreft een instant klassieker.

De White Stripes ken ik niet zo goed, maar ik denk dat dat voor mij te minimalistisch is.

Hmmzz....
pi_3353925
white stripes heeft toch ook een nummer gemaakt die je in een reclame hoort.
Zo ja hoe heet dat nummer

Hoorde ze gisteren bij denkaanhenk vond het echt lekker klinken tis weer wat anders als die overgeproduceerde leege flutmuziek.

As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster.
pi_3353985
Dit is btw wel een oud topic
  vrijdag 1 maart 2002 @ 21:32:38 #10
13973 ranja
image means nothing
pi_3354698
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 20:28 schreef Jonez het volgende:
Dit is btw wel een oud topic
Ze zijn nu actueler dan ooit dus het topic ook
Reclame? Dat zou ik niet weten... lijkt me eerlijk gezegd sterk.
  vrijdag 1 maart 2002 @ 21:51:09 #11
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_3354962
Ik moet de cds van The White Stripes nog steeds eens beluisteren, wat ik ervanheb gehoord vind im iig erg goed.

Black Rebel Motorcycle Club kan ondertussen ook wel aan het rijtje toegevoegd worden btw, als is het muzikaal wel anders.

vrijdag 1 maart 2002 @ 22:17:52 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_3355296
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 21:51 schreef menjo het volgende:
Black Rebel Motorcycle Club kan ondertussen ook wel aan het rijtje toegevoegd worden btw, als is het muzikaal wel anders.
Hm, in tegenstelling tot White Stripes en Strokes vind ik BRMC zwaar overschat. Jesus and Mary chain? Kom op...
pi_3355312
Jeez, wat een oud topic. Ben wel jaloers op ranja, dit bandje had ik wel willen zien.
pi_3360242
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 21:32 schreef ranja het volgende:

[..]
Reclame? Dat zou ik niet weten... lijkt me eerlijk gezegd sterk.

Gevonden het nummer Hotel yorba is in een reclame gebruikt al weet ik niet wat voor product of zo.

edit:gevonden t zit in de reclame van Glorix toilet action tabs(gozer moet eigenlijk de planten water geven maar streept dat door en gaat de wc doen)

[Dit bericht is gewijzigd door Jonez op 02-03-2002 13:03]

pi_3360938
Bekijk de reclame op www.ster.nl en hoor dat het een vreselijke nagespeelde versie is. Je denkt toch niet dat de White Stripes zich lenen voor een Glorix-commercial!?

Quote D'OOR: Het valt nog te begrijpen dat ze een aanbod van 75.000 dollar voor hun domeinnaam op het web afsloegen. Een tandproductenfabrikant was namelijk bang dat de consument hun 'white strips' verkeerd zou spellen. Maar dat ze een miljoen dollar afsloegen voor een optreden in een commercial van kledingconcern Gap is opmerkelijk, zeker omdat Daft Punk daar onlangs totaal geen bezwaar tegen had.

Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_3793259
Ik vind The Strokes heerlijk om naar te luisteren!!!

Misschien niet zo innoverend maar dat maakt geen zak uit
Ik had laatst een paar dagen niet naar hun album geluisterd en ik miste het gewoon, terwijl ik het toen een week lang constant heb gedraaid...

Jammer dat ik hun optreden heb gemist en dat ze geen festivals doen deze zomer

The White Stripes vind ik ook lekker klinken, maar ze doen me minder dan The Strokes.

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')