Tot op heden 15 man / vrouw: 2 daarvan hebben aangegeven op alle dagen NIET te kunnen (voor Impry geldt dit alleen als de meet niet in de Drunense duinen wordt gedaanquote:Op zondag 27 juni 2004 12:54 schreef Subhuman het volgende:
Hoeveel mensen heb je al op je lijstje? Wordt het net zo druk als de vorige meet?
Het waar en wat is nog een punt van discussie. Mogelijk een natuurgebied in de flevopolder gecombineerd met iets van een workshop modelfotografie, geloof ikquote:Op zondag 27 juni 2004 22:14 schreef Rewimo het volgende:
Waar is het? Voorlopig kan ik de 22e in elk geval niet, want dan heb ik een meeting in Burgersmet de ouders uit het Oudersforum.
Ik had een meet met wat andere mensen van MUZ, maar geef de volgende keer ff een seintje joh. Dan had ik je mijn mobiele nummer ff gegeven of een afspraak gemaakt of zo.quote:Op zondag 27 juni 2004 22:40 schreef Xilantof het volgende:
parkpop was idd erg leuk![]()
(voorzover het leuk is in je eentje)
en tevens TVP
Allemaal van Ouwesoks leeftijdquote:Op zondag 27 juni 2004 22:49 schreef JoranVW het volgende:
Hoe oud zijn de mensen die meegaan ongeveer??
Tempelflower heeft bij de vorige meet gewoon de kleintjes meegenomen, was hardstikke gezellig! Maar dat was natuurlijk wel een dierentuin, misschien is een dagje naar een natuurgebied niet interessant genoeg voor Christanquote:Op zondag 27 juni 2004 22:20 schreef Rewimo het volgende:
Ik moet nog even met qltel afstemmen of hij beschikbaar is om op Christan te passen, al denk ik dat ie misschien zelf ook wel mee wil. In welk geval we een oma moeten vinden die zich over de kleine man wil ontfermen
Jongste:quote:Op zondag 27 juni 2004 22:49 schreef JoranVW het volgende:
Hoe oud zijn de mensen die meegaan ongeveer??
quote:Op zondag 27 juni 2004 22:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Allemaal van Ouwesoks leeftijd
Zeker wetenquote:Op zondag 27 juni 2004 23:01 schreef JoranVW het volgende:
[..]
dat word leuk...
Nee, dat vrees ik ookquote:Op zondag 27 juni 2004 23:01 schreef Offy het volgende:
[..]
Tempelflower heeft bij de vorige meet gewoon de kleintjes meegenomen, was hardstikke gezellig! Maar dat was natuurlijk wel een dierentuin, misschien is een dagje naar een natuurgebied niet interessant genoeg voor Christan
Hmmmm...idd. Je hebt gelijk. Dom van me om dat te vergeten.quote:Op zondag 27 juni 2004 22:57 schreef Borelius het volgende:
Ik heb nog niet aangegeven op welke datum ik kan, maar het goede nieuws is, dat ik de komende twee maanden in principe elk week-einde beschikbaar ben, zowel zaterdag als zondag. Dawg had volgens mij om heel duidelijke gezondheidsredenen een probleem met de zondag.
quote:Op maandag 28 juni 2004 08:44 schreef dawg het volgende:
Inderdaad Xilantof.
Anyway, ik had al wel opgegeven volgens mij:
15-8: misschien (bijna zeker, maar nog net niet helemaal).
29-8: Ja.
De andere 2 data kan ik niet.
eensch.quote:Op maandag 28 juni 2004 08:52 schreef PdeHoog het volgende:
We hebben nu 19 aanmeldingen en de meeste mensen kunnen op 15 augustusZullen we die datum vanaf heden als streefdatum aanhouden?
Wat was dat voor idee van Ouweboomsok?quote:Op maandag 28 juni 2004 13:27 schreef dawg het volgende:
Ik vind het idee van onze Ouwesok wel erg leuk.
Voor wat het stuk modelfotografie betreft:quote:Op maandag 28 juni 2004 13:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wat was dat voor idee van Ouweboomsok?
Ouwesok is dus nog driftig aan het nadenken hierover.quote:Wordt door mij nog driftig nagedacht hoe we het precies gaan vormgeven.
Het leukste lijkt het me om op zo'n meet groepjes te vormen bestaande uit volslagen tegenpolen, dus ouwe apen en noobz, digi en oldschool en wat we nog maar meer aan tegenstellinen kunnen vinden
Onder die groepjes laat je een aantal slachtoffers modellen circuleren zodanig dat de doorstroming optimaal is.
Vervolgens ga je gezellig onderling kijk en vergelijk hier op het forum doen (kun je nog weken napret van hebben)
Deze setting lijkt me optimaal voor enerzijds veel plaatjes en anderszijds kan iedereen van iedereen wat leren.
Grootste uitdaging is nog om aan een aantal modellen-voor-een-dag(m/v0 te komen die er geen probleem mee hebben om met hun hoofd op het wilde wereldweb te verschijnen, en die er geen moeite mee hebben dat er continue ogen en lenzen op hen gericht staan.
Ideaal zou zijn wanneer we onze slachtoffers ook van Fok! kunnen halen .
Verder zijn we nog een datum, een locatie en een flink aantal deelnemers nodig, maar met de Burgers-meet in het achterhoofd moet dat niet zo'n probleem zijn.
Lijkt het wat tot zover ?
Nou staan bomen altijd keurig stil, hebben er geen probleem mee om op het www te verschijnen (ik heb er tenminste nog nooit een horen protesteren), en ze kunnen ook tegen voortdurend gerichte ogen en lenzen...quote:Op maandag 28 juni 2004 14:08 schreef dawg het volgende:
[..]
Ouwesok is dus nog driftig aan het nadenken hierover.
Soms...heel soms...nemen de bomen wraakquote:Op maandag 28 juni 2004 14:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nou staan bomen altijd keurig stil, hebben er geen probleem mee om op het www te verschijnen (ik heb er tenminste nog nooit een horen protesteren), en ze kunnen ook tegen voortdurend gerichte ogen en lenzen...
quote:Op maandag 28 juni 2004 14:36 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Soms...heel soms...nemen de bomen wraak![]()
[afbeelding]
Ik zal er rekening mee houden met mijn verjaardagsplanning (voorlopig blijft het een misschien)quote:Op maandag 28 juni 2004 08:52 schreef PdeHoog het volgende:
We hebben nu 19 aanmeldingen en de meeste mensen kunnen op 15 augustusZullen we die datum vanaf heden als streefdatum aanhouden?
Oh jee, toch niet die hele grote....quote:Op maandag 28 juni 2004 14:51 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
en ik zal de collectebus voor de door voor-pret-erwt aangedragen cadeautip alvast klaarzetten
on the contrary my dear!quote:Op maandag 28 juni 2004 14:58 schreef Rewimo het volgende:
Moeten daar fotorolletjes in of zo
Hmmm....die mag hij best meenemen van mijquote:Op maandag 28 juni 2004 23:25 schreef dawg het volgende:
pascalheister heeft wel wat Zweedse kennissen geloof ik.
quote:Op maandag 28 juni 2004 23:22 schreef RubberDuckey het volgende:
alleen de B`s mag ook
Als model?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:08 schreef Rewimo het volgende:
Hee ja, ik wil ook lekkere dingen om naar te kijken, niet alleen maar nerds
O wacht even, mijn eigen lekkere ding gaat mee
Ik zal hem vantevoren nog even met de tondeuse bewerkenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:19 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Als model?![]()
Goed jaar he?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:22 schreef Rewimo het volgende:
Hee, ik zie nu dat wij hetzelfde bouwjaar hebben
psst...borelius moet gewoon mee...quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:38 schreef Rewimo het volgende:
Drie sokken bij elkaar ja
Ik ben dan wel de oudste sok![]()
Jep, ik ben er. Moet het wel droog weer zijn... maar dat wordt het natuurlijkquote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:52 schreef pea4fun het volgende:
Nog even een reminder...
as zaterdag minimeet voor de strabrechtse hei bij Heeze 11.30 uur.
Tuurlijk...het regent nu nog af en toe om het mooi groen te laten wordenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:00 schreef luap het volgende:
[..]
Jep, ik ben er. Moet het wel droog weer zijn... maar dat wordt het natuurlijk
*Kuch*quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:38 schreef Rewimo het volgende:
Drie sokken bij elkaar ja
Ik ben dan wel de oudste sok![]()
Ik had het over de 1963-sokken. Ben jij nóg ouder??????quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:31 schreef fotoloog het volgende:
[..]
*Kuch*
Zal ik mijn nickname vast veranderen in Fossilius??quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:47 schreef Rewimo het volgende:
Oja, die wint dan de titel van Oudste Fok!Sok, goed idee
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik had het over de 1963-sokken. Ben jij nóg ouder??????
Zo oud dat je het niet in je profiel durft te zetten kennelijk![]()
Of is hij echt van het jaar nul, dan is ie met recht de oudste!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
volgens mij is er slechts een overeenkomst in het opleveringsjaar, en is uw bouwjaar toch echt een jaar eerder (of u moet wel een heeeeele vroege beebie geweest zijn)quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:22 schreef Rewimo het volgende:
Hee, ik zie nu dat wij hetzelfde bouwjaar hebben
* Lionheaad voelt zich een jong piemkequote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Heeze is in brabant tussen Eindhoven en Helmond ongeveer. De strabrechtse heide ligt tussen Heeze, Geldrop en Mierlo als ik het goed uitleg...Ik ben nl ook wel eens aan de kant van Lierop begonnen...maar ik zal het niet ingewikkelder maken als het isquote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:25 schreef Rewimo het volgende:
Waar is dat ongeveer
Ik had een tijdje terug een mooie site ervan...waarom heb ik die nu niet gebookmarkedquote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:09 schreef luap het volgende:
Juist, that's the spirit! En je gaat je zelfs voorbereiden... kun je mooi voor gids spelen en goed uitleggen waar we wat kunnen zienDat stel ik bijzonder op prijs
De vorige meet was een gemengd publiek hoor...maak je geen zorgenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:45 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
* Lionheaad voelt zich een jong piemke
Ah okee. Wij zitten dit weekend wel in Brabant, maar in Roosendaal. Da's net aan de andere kant. Bovendien hebben we geen tijd, want er is een Spoorweekend in Roosendaal (150 jaar spoor daar) en met ons kleine treinofieltje moeten we daar beslist naartoequote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:04 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Heeze is in brabant tussen Eindhoven en Helmond ongeveer. De strabrechtse heide ligt tussen Heeze, Geldrop en Mierlo als ik het goed uitleg...Ik ben nl ook wel eens aan de kant van Lierop begonnen...maar ik zal het niet ingewikkelder maken als het is
Ik kijk uit naar de foto`s Rewimo!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ah okee. Wij zitten dit weekend wel in Brabant, maar in Roosendaal. Da's net aan de andere kant. Bovendien hebben we geen tijd, want er is een Spoorweekend in Roosendaal (150 jaar spoor daar) en met ons kleine treinofieltje moeten we daar beslist naartoeKan overigens wel leuke foto's opleveren
Edit: linkje http://www.roosendaalspoort.nl/
Zwaai je dan even?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:29 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Ik kijk uit naar de foto`s Rewimo!
Miss ben ik er ook wel te vinden.
Ja hoor, als ik weet naar wiequote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zwaai je dan even?
Tip: kijk eens in mijn sig...quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:35 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Ja hoor, als ik weet naar wie
Ik ben vanaf vrijdag denk ik al rond het spoor te vinden ivm dit gedoe in Roosendaal, zaterdag of zondag ga ik naar Roosendaal zelf en maandag ga ik weer kijken naar treinen die dan terug gaan.
na een cabinerit maandag weer helemaal 100% verslaafd
Gevindquote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Tip: kijk eens in mijn sig...
Volgens mij lopen hier nog wat mensen rond met een G3. Ik zou me daar zelf geen zorgen om maken. Dit soort meets zijn bedoeld om a) wat van te leren en b) om lol te hebben. Het type apparatuur is derhalve niet echt van belangquote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:58 schreef Chevalric het volgende:
Hmmm, ik heb op zich wel interesse om m'n G3 eens een beetje te laten werken en wat kennis op te doen enzo. Voor zover ik weet zijn alle 4 de dagen voor mij geen probleem op dit moment.
Ik heb wel een paar vragen:
Hoe nuttig is dit voor iemand zoals ik, die eigenlijk nog nooit "serieus" foto's heeft genomen, maar wel grote interesse heeft om zich hier serieus mee bezig te gaan houden (als hobby)?
Ik heb alleen een PowerShot G3, zonder enige extra's, is dat een probleem of een uitdaging? Ik heb zelfs geen statief, hoewel ik dat wel voor een dagje kan lenen van een vriend. Ik denk dat dat wel het belangrijkste is.
Da's een rijk bezitquote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:58 schreef Chevalric het volgende:
Ik heb alleen een PowerShot G3, zonder enige extra's, is dat een probleem of een uitdaging?
Ik had al eerder geopperd dat Marc H die volgens mij op zijn toestel heeft staanquote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:03 schreef pascalheister het volgende:
ik weet niet of het al bekend is maar hoe zit het nou met die groepsfoto van de vorige meet
Ik zal heel hard terugzwaaienquote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:57 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Gevind![]()
Als ik je zie zal ik zwaaien, jij ook naar mij?
Schepje erboven op: waar is hij, en wat doen we er nu mee, ik wil hem ook wel eens zien!!!!quote:Op woensdag 30 juni 2004 02:29 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Ik had al eerder geopperd dat Marc H die volgens mij op zijn toestel heeft staan
(ik ben er ook wel benieuwd naar)
maar goed zeker weten doe ik het ook niet.
Hij is bezig met verzinnen van nieuw onderwerp las ik net in de wedstrijdslowtjetquote:Op woensdag 30 juni 2004 07:49 schreef Borelius het volgende:
[..]
Schepje erboven op: waar is hij, en wat doen we er nu mee, ik wil hem ook wel eens zien!!!!
Oehoe, waar ben je?????![]()
![]()
![]()
![]()
is moeilijk hoorquote:Op woensdag 30 juni 2004 07:51 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Hij is bezig met verzinnen van nieuw onderwerp las ik net in de wedstrijdslowtjet
Nou, als mvdlubbe nou meegaat, dan kan hij mooi wat B's & H's optrommelen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:05 schreef Xilantof het volgende:
[..]
is moeilijk hoor
maare, ik weet niet hoelang we bezig zullen zijn met de planning van de meet.
maar wanneer gaan we op zoek/informeren naar modellen?
dat zou wel handig zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2004 09:25 schreef dawg het volgende:
[..]
Nou, als mvdlubbe nou meegaat, dan kan hij mooi wat B's & H's optrommelen.![]()
Goed punt...maar nog interessanter is: WIE gaat het regelen? Als we allemaal gaan zitten wachten, dan wordt het geen succes denk ikquote:Op donderdag 1 juli 2004 09:43 schreef Xilantof het volgende:
[..]
dus wanneer gaan we daar ergens informeren?
Van achter naar voren:quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:19 schreef PdeHoog het volgende:
Ouwesok,
Hoe had je die workshop eigenlijk voor ogen? Je deelt de boel op in groepen, zet een paar modellen neer en we gaan klikken met z'n allen? Gaat dat goedkomen met mensen met een digicam (ik denk aan Powershotjes en zo) ? Of kunnen die dan niet meedoen?
Als we iets van een workshop gaan doen is het misschien ook praktisch iets van portretfotografie op papier te hebben? Of een stukje uitleg van te voren? Dan weet je ook HOE je moet klikken
Klinkt me echtquote:Op donderdag 1 juli 2004 23:32 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Je neemt gewoon je eigen spullen mee, licht is buiten gratis voorhandenquote:Op donderdag 1 juli 2004 23:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Daarnaast zal het een en ander aan apparatuur geregeld moeten worden denk ik? Statieven (ook voor de powershots), reflectieschermen (flitsers eventueel?). Misschien handig om een lijst te maken, zodat we eens kunnen kijken wat er bijelkaar gegraaid moet worden?
Om daar achter te komen zou er een keer een pilot-meet op poten moeten worden gezet met een minimaal groepje en één model.quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:51 schreef PdeHoog het volgende:
Willen we eigenlijk allemaal zo'n workshop modelfotografie wel? Of zien mensen er geen heil in? Da's wel leuk om te weten VOOR er iets georganiseerd gaat worden![]()
da's idd een briljant plan (dit klinkt alsof je het vaker gedaan hebtquote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Om daar achter te komen zou er een keer een pilot-meet op poten moeten worden gezet met een minimaal groepje en één model.
We komen er dan achter of we tegen problemen aanlopen en of de aanpak tot fraaie plaatjes leidt.
Indien dat laatste het geval is en we posten de boel hier op het forum, dan moet je eens zien hoeveel mensen de lol ervan inzien.
Dit soort workshops niet, maar het is een vrij goed middel om te zien of een uitgedacht concept werkt en waar het eventueel tekort schiet.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
da's idd een briljant plan (dit klinkt alsof je het vaker gedaan hebt). Ik wil eventueel wel even pilotten
misschien dram ik een beetje door hier en daar, maar ik wil het graag levendig houden en zo....dat we niet alles op het laatste moment nog moeten regelen.
Ik wil alvast wel even meedoen......dus da's al eenquote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:30 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dit soort workshops niet, maar het is een vrij goed middel om te zien of een uitgedacht concept werkt en waar het eventueel tekort schiet.
Voor een pilot ben ik een tweetal fotografen, een model, een locatie en een datum nodig(en fatsoenlijk weer)
Als er nog een beginneling gezocht wordt zou ik ook wel meewillen, als fotograaf danquote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik wil alvast wel even meedoen......dus da's al eendatum is wat mij betreft geen probleem. Enige eis is het weekend en de komende drie weekenden zijn voor een gedeelte reeds bezet
![]()
Wat voor lokatie had je in gedachten? Een natuurgebied of zo waar we een beetje rustig en uit de loop kunnen werken? Wat betreft het model: ik kan iemand heel lief aankijken of ze interesse heeft. Ik weet niet of het gaat lukken. Anders misschien iemand uit FOT zelf.
* kijkt om zich heen of zich er al vrijwilligers melden *
quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:19 schreef PdeHoog het volgende:
Gaat dat goedkomen met mensen met een digicam (ik denk aan Powershotjes en zo) ? Of kunnen die dan niet meedoen?
Zo was het ook niet bedoeld verder hoor. Ik heb een A75 en ik ben er, afgezien van de zoomfunctie, waanzinnig tevreden overquote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:27 schreef rique het volgende:
[..]
![]()
Don't mess with the powershot! Powershot =Ik ga me zeker ook niet schamen met mijn A70 op de meet hoor, hoewel er hoogstwaarschijnlijk ook wel een EOS ergens aan mijn lichaam zal bungelen.
quote:Voor mij is het idee van de workshop om eens te leren om met modellen om te gaan, om het licht te sturen en om inzicht te krijgen in enkele creatieve portretprocessen. Waarmee dat dan vastgelegd gaat worden is voor mij echt ondergeschikt in dit geval.
Thnxquote:Ik vind het trouwens wel goed dat je flink leven in de organisatie aan het blazen bent, het begint hier wel weer lekker te kriebelen![]()
Heheh, ik wist ook wel dat het niet denigrerend bedoeld was maar zowel met deze meet als de vorige meet zie je in de voorbereiding nog wel eens mensen die denken dat hun uitrusting "te min" is voor de meet. En dat terwijl het geen pimp-meet is natuurlijk. Natuurlijk zijn er altijd mensen met mooi spul waar een druppel kwijl niet bij te vermijden is maar het hoofddoel van een meet is om gezellig een dagje uit te zijn met mensen waarmee je een passie deelt. En die passie zit in jezelf, niet in de apparatuur!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zo was het ook niet bedoeld verder hoor. Ik heb een A75 en ik ben er, afgezien van de zoomfunctie, waanzinnig tevreden over
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:02 schreef PdeHoog het volgende:
Liftjes regelen doen we tegen die tijd denk ik wel. Ik kan vanuit Delft eo iig een man of 2-3 meenemen (dus Xilantof....je vervoer is al geregeld)
lokatie is van ondergeschikt belang lijkt mij, zolang het er maar rustig is en we ongestoord onze gang kunnen gaan. Ik weet (en ouwesok ook) legio plekkies waar het redelijk tot zeer rustig is met een m.i. bruikbare achtergrond in mijn woonomgeving.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:22 schreef PdeHoog het volgende:
nu nog een:
- lokatie
uw lief kijken is dus niet geslaagdquote:- model
roep maar wat, maar ik begreep dat u de komende 3 weekenden bezet bent, en als dit een pilot moet worden voor 15 aug, dan komt die datum dan al snel dichterbijquote:- datum
Op zich prima idee en voor de pilot ook goed te doen, maar voor de grote meeting zelf moet je er rekening me houden dat niet iedereen met zijn giechel op het grote boze web wil verschijnen.quote:Dames en heren FOT-FOK-kers.....wie voelt zich geroepen om een middagje model te spelen? Offy? Xilantof? Pea? of andere FOT-ters![]()
![]()
?
edit: zeg Ouwesok...waarom niet even een pilotteam van drie fotograven en dan om de beurt model spelen?
naar mijn eigen plannen etc. zou ik iig waarschijnlijk lastig bij zo'n pilot aanwezig kunnen zijn (zoals het nu in mijn hoofd zit met mijn planning, of die zo uitgevoerd gaat worden is een 2de)quote:Op vrijdag 2 juli 2004 07:36 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
lokatie is van ondergeschikt belang lijkt mij, zolang het er maar rustig is en we ongestoord onze gang kunnen gaan. Ik weet (en ouwesok ook) legio plekkies waar het redelijk tot zeer rustig is met een m.i. bruikbare achtergrond in mijn woonomgeving.
[..]
uw lief kijken is dus niet geslaagd
[..]
roep maar wat, maar ik begreep dat u de komende 3 weekenden bezet bent, en als dit een pilot moet worden voor 15 aug, dan komt die datum dan al snel dichterbij
of heb ik ergens iets niet helemaal begrepen![]()
[..]
Op zich prima idee en voor de pilot ook goed te doen, maar voor de grote meeting zelf moet je er rekening me houden dat niet iedereen met zijn giechel op het grote boze web wil verschijnen.
en dan zul je net zien dat je beste fotos van zo iemand zijn, en dan kun je ze niet delen met al die andere fok!kers, das zonde
Helaas, dat gaat niet lukken...quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:57 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Gevind![]()
Als ik je zie zal ik zwaaien, jij ook naar mij?
Ik hou graag alle opties open, omdat ik het vermoeden heb dat deze knappe dame er helaas weinig voor gaat voelen model te spelen (en laten we heel eerlijk zijn.....'s nachts iemand wakker bellen om te vragen of zij model wil spelen voor een zooitje FOK-kers gaat niet echt werkenquote:Op vrijdag 2 juli 2004 07:36 schreef Bowiefan het volgende:
uw lief kijken is dus niet geslaagd
[..]
Op zondag kan ik nog wel, behalve komend weekendquote:roep maar wat, maar ik begreep dat u de komende 3 weekenden bezet bent, en als dit een pilot moet worden voor 15 aug, dan komt die datum dan al snel dichterbij
of heb ik ergens iets niet helemaal begrepen![]()
Dat is idd ook een punt waar ik vanmorgen over nadacht. Dat moeten we mensen wel expliciet gaan vragen...of ze daar bezwaar tegen hebbenquote:Op zich prima idee en voor de pilot ook goed te doen, maar voor de grote meeting zelf moet je er rekening me houden dat niet iedereen met zijn giechel op het grote boze web wil verschijnen.
en dan zul je net zien dat je beste fotos van zo iemand zijn, en dan kun je ze niet delen met al die andere fok!kers, das zonde
We wachten even op Ouwesokquote:Op vrijdag 2 juli 2004 07:39 schreef Xilantof het volgende:
[..]
naar mijn eigen plannen etc. zou ik iig waarschijnlijk lastig bij zo'n pilot aanwezig kunnen zijn (zoals het nu in mijn hoofd zit met mijn planning, of die zo uitgevoerd gaat worden is een 2de)
ik weet niet hoeveel mensen daarvoor nodig zijn.
maar ik zou wel willen inprincipe...
datum zou mijn lijken in de week van maandag 19 juli...
dan heb je daarna nog een kleine maand voor alles te regelen..
Je ligt nog ziek op bed?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 07:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Helaas, dat gaat niet lukken...
Ja, straks maar naar de huisarts want ik krijg niks naarbinnenquote:Op vrijdag 2 juli 2004 08:27 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Je ligt nog ziek op bed?
Dan zal ik wel wat extra foto`s maken voor je, ik begin dan strax al.
primaquote:Op vrijdag 2 juli 2004 08:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
We wachten even op Ouwesokvoor een reactie en dan kijken we wel verder.
Oei....heel erge beterschap dan maar Rewimoquote:Op vrijdag 2 juli 2004 08:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, straks maar naar de huisarts want ik krijg niks naarbinnenKeelontsteking sucks
dat kunnen we haar niet aan doen, zij behoord aan de knoppen te zitten..quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:54 schreef dawg het volgende:
En anders ontvoeren we Offy gewoon.
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:54 schreef dawg het volgende:
luap & pea4fun: jullie moeten het zonder mij doen morgen. Vandaag wat problemen met de server op mijn werk, dus moet morgen paar uur werken.
PdeHoog, ik ga vanavond met wat collega's wat drinken. Ik zal eens wat rondvragen aan wat "fotogenieke" dames of ze geen zin hebben in een ambitgieuze modelshoot.Heb ik meteen wat "gespreksstof".
quote:En anders ontvoeren we Offy gewoon.
Wil je hier een weddenschap op afsluiten ?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 20:10 schreef Offy het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik zou zeggen: klamp je goed vast aan de ene foto die jullie van mij hebben, want meer zullen het er niet worden
We ZIJN ook liefquote:maar vind het stiekem wel lief dat jullie aan mij denken![]()
Das wel jammer, nou ja niks aan te doen... Daarbij vroeg ik me al af oof het zoieso wel door ging ivm het weer. Pea wat zeg je ervan? Het zou morgen geen al te best weer worden... regen enzo.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:54 schreef dawg het volgende:
luap & pea4fun: jullie moeten het zonder mij doen morgen. Vandaag wat problemen met de server op mijn werk, dus moet morgen paar uur werken.
Het weer wordt idd niet al te best. Ik wilde al morgenochtend afwachten, maar misschien is het beter om het een weekje uit te stellen? Kan dawg misschien ook weer mee...(en natuurlijk eventuele andere gegadigden)quote:Op vrijdag 2 juli 2004 20:49 schreef luap het volgende:
[..]
Das wel jammer, nou ja niks aan te doen... Daarbij vroeg ik me al af oof het zoieso wel door ging ivm het weer. Pea wat zeg je ervan? Het zou morgen geen al te best weer worden... regen enzo.
Ok weekje uitstellen, naar zaterdag 10 juli, 11:30. Lijkt me beter, als het dan tenminste wel fatsoenlijk weer is maar dat zal toch welquote:Op vrijdag 2 juli 2004 21:26 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Het weer wordt idd niet al te best. Ik wilde al morgenochtend afwachten, maar misschien is het beter om het een weekje uit te stellen? Kan dawg misschien ook weer mee...(en natuurlijk eventuele andere gegadigden)
Tuurlijk! Het is tenslotte zomerquote:Op vrijdag 2 juli 2004 21:32 schreef luap het volgende:
[..]
Ok weekje uitstellen, naar zaterdag 10 juli, 11:30. Lijkt me beter, als het dan tenminste wel fatsoenlijk weer is maar dat zal toch wel
klinkt goed!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:04 schreef Ouwesok het volgende:
knip
Ik heb zelf een vaag vermoeden dat dat foto's gaan wordenal weet je het nooitquote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:07 schreef Xilantof het volgende:
[..]
klinkt goed!
ben benieuwd wat er uitgaat komen..
het zou toch niet echt zo zijn...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:16 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik heb zelf een vaag vermoeden dat dat foto's gaan wordenal weet je het nooit
Wil je een gevorderde gebruiker? of nog een beginner?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:04 schreef Ouwesok het volgende:
Daarbij zal hopelijk Bowiefan van de partij zijn omdat hij zich aardig kan voorstellen wat ik onder een pilotproject versta, en omdat ie qua fotografie nog redelijk vers in het vak zit.
Voor de volledigheid wil ik nog één of twee deelnemers en een model uitnodigen om aan de pilot deel te nemen.
Mag in principe allebeiquote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wil je een gevorderde gebruiker? of nog een beginner?
Uiteraard worden de resultaten uit de pilot hier gepost. Bijkomend voordeel van die pilot is dat we de output kunnen gebruiken als opwarmertje voor de uiteindelijke meet.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:41 schreef pea4fun het volgende:
Laten jullie ook wat van de proefmeet zien hier? ik ben namelijk erg benieuwd. Ik probeer wel eens wat met portretfotografie met mijn dochter, maar vind het erg moeilijk.
volgend weekend, er van uitgaande dat dat dan 10-11 juli betreft, moet ik zaterdag's smiddags werken, dus zou het dan mij het beste de zondag uitkomen, en dan ben ik met alle plezier van de partij.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:04 schreef Ouwesok het volgende:
Mijn streven is om volgend weekend een pilot-mini-meet op poten te zetten in het altijd gezellig Flevoland of iets daarbuiten.
Daarbij zal hopelijk Bowiefan van de partij zijn omdat hij zich aardig kan voorstellen wat ik onder een pilotproject versta, en omdat ie qua fotografie nog redelijk vers in het vak zit.
Jij zegt het, ik dacht het....lijkt me op zich nog leuker dan het echte modelfotografie.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:11 schreef rique het volgende:
Maar wat mij ook leuk lijkt is om dit groepje helden dan weer vast te leggen, een soort reportagefotografie van modelfotografie dus
En of we gewoon een soort van tijden afspreken en dat de rest andere dingen kan gaan fotograferen of zoquote:Iets wat je niet tijdens een pilot kan oefenen is hoe je omgaat met meerdere groepjes, laat je alle groepjes tegelijk workshoppen of wissel je elkaar af? Dit is natuurlijk afhankelijk van het aantal experts en het aantal modellen, die twee rollen zullen denk ik in de minderheid zijn. Is het daarom handig om een inventarisatie te maken van het aantal experts dat meegaat op de meet? Dan zal er denk ik ook wel een beeld ontstaan over de vorm waarin we de losgeslagen FOT-ters kunnen gieten tijdens de workshop.
Pim zegt wat wij denken ohnee, dat is weer wat andersquote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij zegt het, ik dacht het...
Bij het opzetten van een pilot op welk terrein dan ook zijn er altijd dingen die je niet kunt voorzien, vandaar dat ik ook al vrij nauwkeurig heb bepaald wat we allemaal wel kunnen uitproberen en dat scheelt weer heel wat uitpuzzelen op een uiteindelijke meet.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:11 schreef rique het volgende:
Iets wat je niet tijdens een pilot kan oefenen is hoe je omgaat met meerdere groepjes
Zelfs nog een grote kans op nullen en enenquote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:42 schreef Oceanonix het volgende:
Het kunnen natuurlijk ook dia's worden........![]()
Dan ben je al redelijk ingevoerd in het begrip zelfportretquote:Op zaterdag 3 juli 2004 01:47 schreef Bowiefan het volgende:
na 2 rolletjes zelfportretten begreep ik eindelijk hoe ik dat toestel moest houden![]()
Dat vind ik zo'n leuk idee, dat als ik in de gelegenheid ben om te komen deze taak graag op me zou willen nemen, dat ligt me denk ik beter dan het portretteren zelf. Dus als anderen het daar mee eens kunnen zijn, vul dat dan vast met potlood in: Borelius - verslaggever.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:46 schreef Ouwesok het volgende:
[..] .....Als tijdens een uiteindelijke meet iemand de reportagekwast ter hand neemt en een fraai beeldverslag van de dag neer weet te zetten hebben we volgens mij een leuke toevoeging te pakken.
Prima idee, als het nodig is help ik graag met de tekst.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:59 schreef Borelius het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n leuk idee, dat als ik in de gelegenheid ben om te komen deze taak graag op me zou willen nemen, dat ligt me denk ik beter dan het portretteren zelf. Dus als anderen het daar mee eens kunnen zijn, vul dat dan vast met potlood in: Borelius - verslaggever.
Ik denk niet dat het nodig zal zijn, maar ik houd je aanbod achter de hand, want je weet maar nooit. Soms is even kort wat overleggen al prettig.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:04 schreef Rewimo het volgende:
[..] Prima idee, als het nodig is help ik graag met de tekst.
Ik ga denk ik naast mijn A70 een EOS meenemen waar zowaar filmpjes inkunnen. Ben benieuwd naar je bijdrage, wil je alvast een tipje oplichten of ga je voor de verrassing van de dag?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:58 schreef Rewimo het volgende:
Even over die meet van 15 augustus, komt daar ook een redelijke menigte met analoge camera's? Dan hebben qltel en ik misschien nog een leuke bijdrage in petto.
Ik doe hetzelfde.....wat voor filmpjes kunnen we dan het beste gebruiken?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:17 schreef rique het volgende:
[..]
Ik ga denk ik naast mijn A70 een EOS meenemen waar zowaar filmpjes inkunnen.
Ik weet nog niet precies wat ik ga meenemen, het gaat superia 200 of Xtra 400 worden denk ik. In de praktijk zal het er wel op neer gaan komen dat mijn A70 meer aan het schieten is dan de EOS, die laatste zal ik denk ik alleen in gaan zetten voor het betere DOF-werk.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik doe hetzelfde.....wat voor filmpjes kunnen we dan het beste gebruiken?
Gebruik het filmtype waarvan je weet dat je daar tot nog toe goeie resultaten behaalde. Wanneer je eenmaal een beetje thuisbent in het soort fotografie dat je wilt gaan bedrijven kun je gaan experimenteren met verschillende filmtypes.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik doe hetzelfde.....wat voor filmpjes kunnen we dan het beste gebruiken?
Ik neem aan apparatuur mee(weet ik nu alquote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:33 schreef rique het volgende:
[..]
Ik weet nog niet precies wat ik ga meenemen, het gaat superia 200 of Xtra 400 worden denk ik. In de praktijk zal het er wel op neer gaan komen dat mijn A70 meer aan het schieten is dan de EOS, die laatste zal ik denk ik alleen in gaan zetten voor het betere DOF-werk.
Ja hoor, willen we best verklappen, er moet namelijk voldoende animo voor zijn. qltels broer werkt bij Pentax. We hebben eerst gevraagd of ze misschien iets leuks konden doen op het gebied van sponsoring maar dat zit er niet inquote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:17 schreef rique het volgende:
[..]
Ik ga denk ik naast mijn A70 een EOS meenemen waar zowaar filmpjes inkunnen. Ben benieuwd naar je bijdrage, wil je alvast een tipje oplichten of ga je voor de verrassing van de dag?![]()
Overigens zal ik voor mezelf ook wat reportage-achtige dingen maken om de sfeer te schetsen.
Cool ideequote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja hoor, willen we best verklappen, er moet namelijk voldoende animo voor zijn. qltels broer werkt bij Pentax. We hebben eerst gevraagd of ze misschien iets leuks konden doen op het gebied van sponsoring maar dat zit er niet inMaar qltels broer heeft aangeboden om zelf te komen met wat apparatuur (o.i.d., ik heb er niet zo'n verstand van, ik zal qltel nog wel even vragen om er wat meer over te vertellen, die heeft er ook gewerkt) om analoge camera's na te kijken en schoon te maken, en hij wil eventueel ook een demonstratie geven met nieuwe cameratypes.
Dus geef maar aan of daar belangstelling voor is
Oja, voor alle duidelijkheid: in die camera's moet je dus vooraf geen filmpje stoppen
Klinkt inderdaad wel als interessant, hoewel ik wel benieuwd ben naar de details van deze verrassing.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Cool ideeLijkt me wel leuk
door het papier met nickname als een balk voor zijn/haar ogen te houdenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:11 schreef Rewimo het volgende:
Is goedHet lijkt me trouwens wel grappig c.q. handig om een schrijfblok mee te nemen en een dikke stift en een foto van iedereen te nemen met nickname, is makkelijk voor de bijschriften bij de foto's. Wie niet op de foto wil, kan dat uiteraard aangeven.
Nee, het is geen verkooppraatje, Rob vond het jammer dat Pentax niks wilde doen en heeft toen zelf dit bedacht.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:07 schreef rique het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad wel als interessant, hoewel ik wel benieuwd ben naar de details van deze verrassing.
Zolang het geen tell-sell-demonstratiepraatje is lijkt het me een leuke fotografische toevoeging!
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:00 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
door het papier met nickname als een balk voor zijn/haar ogen te houden![]()
Aangezien mijn digitaal niet serieus wordt genomenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja hoor, willen we best verklappen, er moet namelijk voldoende animo voor zijn. qltels broer werkt bij Pentax. We hebben eerst gevraagd of ze misschien iets leuks konden doen op het gebied van sponsoring maar dat zit er niet inMaar qltels broer heeft aangeboden om zelf te komen met wat apparatuur (o.i.d., ik heb er niet zo'n verstand van, ik zal qltel nog wel even vragen om er wat meer over te vertellen, die heeft er ook gewerkt) om analoge camera's na te kijken en schoon te maken, en hij wil eventueel ook een demonstratie geven met nieuwe cameratypes.
Dus geef maar aan of daar belangstelling voor is
Oja, voor alle duidelijkheid: in die camera's moet je dus vooraf geen filmpje stoppen
Zoals mijn baas altijd zegt: Eigen initiatief wordt erg gewaardeerd!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, het is geen verkooppraatje, Rob vond het jammer dat Pentax niks wilde doen en heeft toen zelf dit bedacht.
Fokken in diezelfde baas zijn tijd ook?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:30 schreef rique het volgende:
[..]
Zoals mijn baas altijd zegt: Eigen initiatief wordt erg gewaardeerd!![]()
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:33 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Fokken in diezelfde baas zijn tijd ook?
Mijn broer is reparateur bij Pentax Benelux. Hij repareert alle types Pentax, dus digitaal en analoog, kleinbeeld, spiegelreflex e.d.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:07 schreef rique het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad wel als interessant, hoewel ik wel benieuwd ben naar de details van deze verrassing.
Maak je geen zorgen, hij is techneut en geen verkoper. Techneuten houden zich alleen bezig met technische dingen. En daarbij, hij heeft vrij, is fotofreak en vind het zelf leuk om te doen.quote:Zolang het geen tell-sell-demonstratiepraatje is lijkt het me een leuke fotografische toevoeging!

OM10? Je hebt ook een Olympusjequote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:06 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Aangezien mijn digitaal niet serieus wordt genomenneem ik slechts mijn OM10 mee, en die zou gezien zijn leeftijd best wel een beetje aandacht kunnen gebruiken
Jij bent een echte foto-nerd he?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:44 schreef Ouwesok het volgende:
H'm, lijkt een grote retro-film-meet te worden.
Kan nog een gezellige boel worden.
Het leuke is dat juist voor het meeste portret/modelwerk je moet kunnen spelen met scherptediepte en dan ben je met een gewone filmpjesreflex natuurlijk helemaal het beste bediend (ga ik het nog even niet over een 6*6-camera beginnen).
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij bent een echte foto-nerd he?
Ik ben volslagen gestoordquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij bent een echte foto-nerd he?
Ik hou verder mijn mondquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:59 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik ben volslagen gestoord [afbeelding]
maar niet verder vertellen hoor
Z'n vrouw en kinderen zijn nu ook verbaasd aan het nadenken wie toch die man was die net beneden was. Ze weten het nog steeds niet. Jongesok weet wel dat die man hem een keertje mee naar de dierentuin genomen heeft met allemaal mensen die hetzelfde dachten als die man. Voor de rest tasten ze het in duister terwijl de negatiefscanner op het donkere zoldertje in Dronten vrolijk verderzoemt.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:59 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik ben volslagen gestoord [afbeelding]
maar niet verder vertellen hoor
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:00 schreef rique het volgende:
[..]
Z'n vrouw en kinderen zijn nu ook verbaasd aan het nadenken wie toch die man was die net beneden was. Ze weten het nog steeds niet. Jongesok weet wel dat die man hem een keertje mee naar de dierentuin genomen heeft met allemaal mensen die hetzelfde dachten als die man. Voor de rest tasten ze het in duister terwijl de negatiefscanner op het donkere zoldertje in Dronten vrolijk verderzoemt.
![]()
10 juli heb ik mijn laatste schooldag (tot september). Dus dan moeten jullie het zonder mij doen helaas (alhoewel school ook erg leuk is).quote:Op vrijdag 2 juli 2004 21:32 schreef luap het volgende:
[..]
Ok weekje uitstellen, naar zaterdag 10 juli, 11:30. Lijkt me beter, als het dan tenminste wel fatsoenlijk weer is maar dat zal toch wel
hahaha, waar denk je dat de mijne vandaan komtquote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:37 schreef PdeHoog het volgende:
OM10? Je hebt ook een OlympusjeCool! Ik heb de OM2 van mijn pa geconfisqueerd
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 22:31 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
hahaha, waar denk je dat de mijne vandaan komt
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 23:11 schreef Borelius het volgende:
Tja, ik behoor tot de categorie die doneert, mijn dochter heeft nu dus mijn vorige camera, die nog best voldeed voor veel zaken. Zij zal het ongetwijfeld met jullie eens zijn!
Dat heb ik tijdens de burgerszooi meet (onbeldoeld!) wel bewezen, de OM10 viel ca een meter naar beneden op de lensch.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 23:47 schreef PdeHoog het volgende:
't leuke van dat ouwe spul is vaak dat aanvullingen spotgoedkoop zijn op marktplaats en dat het spul over het algemeen niet kapot te krijgen is
We houden contactquote:Op zondag 4 juli 2004 00:43 schreef Ouwesok het volgende:
Wie dan helemaal lijp is geworden van de filmpjescamera kan op de fotograficabeurs in Doesburg zijn hart op- en zijn bankrekening leeghalenZjees, wat een taalverloedering
Hmm, nog een week later kan ik niet meer. Ik weet ook niet of ik komende zaterdag wel kan ivm afstuderen op dinsdag erna en grote drukte daarvoor... dat weet ik donderdag/vrijdag pas te vertellen. Dus ik onder voorbehoud.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:50 schreef dawg het volgende:
[..]
10 juli heb ik mijn laatste schooldag (tot september). Dus dan moeten jullie het zonder mij doen helaas (alhoewel school ook erg leuk is).
Misschien nog een weekje later?
Je had mij reeds vaststaan voor komende zondag toch ? (ff zeker willen weten)quote:Op zondag 4 juli 2004 23:32 schreef Ouwesok het volgende:
Voor de eerstvolgende meet hebben we nog geen lijstjes en dergelijke omdat ie nog een tikkie ver in het verschiet ligt. 15 augustus lijkt me inderdaad een goed streven.
Voor de pilot 'outdoor-portret' kan ik nog een tweetal fotografen hebben (beginner of net niet meer beginner) en ik moet nog een slachtoffer hebben die niet te beroerd is om met zijn postzegel op het forum te verschijnen.
De pilot vindt ijs en weder dienende plaats op zondag 11 juli en we bepalen de komende week waar en hoe laat.
quote:Op maandag 5 juli 2004 00:08 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Je had mij reeds vaststaan voor komende zondag toch ? (ff zeker willen weten)
quote:Op zondag 4 juli 2004 23:24 schreef qltel het volgende:
pssst, Rewimo, zal ik de Roosendaalse oma alvast doorgeven dat ze 15 aug. thuis moet zijn?![]()
gaan we daar met z'n allen op de de thee?quote:Op maandag 5 juli 2004 08:49 schreef Rewimo het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 5 juli 2004 08:50 schreef Xilantof het volgende:
[..]
gaan we daar met z'n allen op de de thee?
't Is meer de bedoeling dat Christan daar op de thee gaatquote:Op maandag 5 juli 2004 09:00 schreef rique het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Hè gelukkig, ik heb toch ook liever koffiequote:Op maandag 5 juli 2004 09:36 schreef Rewimo het volgende:
't Is meer de bedoeling dat Christan daar op de thee gaat
quote:Op maandag 5 juli 2004 09:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
't Is meer de bedoeling dat Christan daar op de thee gaat
ff dit topic omhoogslingeren...quote:Op zondag 4 juli 2004 23:32 schreef Ouwesok het volgende:
Voor de eerstvolgende meet hebben we nog geen lijstjes en dergelijke omdat ie nog een tikkie ver in het verschiet ligt. 15 augustus lijkt me inderdaad een goed streven.
Voor de pilot \\\'outdoor-portret\\\' kan ik nog een tweetal fotografen hebben (beginner of net niet meer beginner) en ik moet nog een slachtoffer hebben die niet te beroerd is om met zijn postzegel op het forum te verschijnen.
De pilot vindt ijs en weder dienende plaats op zondag 11 juli en we bepalen de komende week waar en hoe laat.
quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:03 schreef Oceanonix het volgende:
Ik kan zondag. Waar en hoe laat?
het staat nog redelijk open dus, maar roept u maar hoe laat u wakker bentquote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:04 schreef Ouwesok het volgende:
Mijn streven is om volgend weekend een pilot-mini-meet op poten te zetten in het altijd gezellig Flevoland of iets daarbuiten.
Voor de volledigheid wil ik nog één of twee deelnemers en een model uitnodigen om aan de pilot deel te nemen.
Na de pilot weten we in elk geval iets overeen aan te houden tijdsschema waarin iedereen aan bod komt en flink kan fotograferen de te verwachten hoeveelheid foto\\\'s of we het programma met nog een ander evenementje (nature&wildlife) moeten uitbreiden wat de leer-issues worden(waar het accent op moet komen te liggen)
Met die gegevens moet de uiteindelijke meet een doorslaandsucces kunnen worden.
Oh, als jullie het ervoor over hebben om naar Roosendaal te rijden wil ik gerust zorgen dat er een pot thee klaar staat..quote:Op maandag 5 juli 2004 09:00 schreef rique het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
op zondag... neuhhhh das nationale uitslaapdag (hoewel ik voor de laatste meeting ook al voor 8-en uit bed kwam rollen op zondagquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:34 schreef Oceanonix het volgende:
8:00 uur (\'s ochtends) jij ook?![]()
Volgens mij wel, zondag de 11e. Alleen heb ik het idee dat er nog wat basisingrdiënten missen voor een pilotsessie.quote:Op woensdag 7 juli 2004 15:46 schreef Borelius het volgende:
Is het nu zondag a.s. dat ik reportertje mag spelen, of heb ik het verkeerd begrepen?
Komende zondag gaan we die pilot doen om vast te stellen wat er voor een grootschaliger meet allemaal komt kijken.quote:Op woensdag 7 juli 2004 15:46 schreef Borelius het volgende:
Is het nu zondag a.s. dat ik reportertje mag spelen, of heb ik het verkeerd begrepen?
Welke vervoerswijze gebruik jij ?kunnen we er rekening mee houdenquote:Op woensdag 7 juli 2004 16:31 schreef Oceanonix het volgende:
Het is voor mij wel handig om ruim van te voren te weten waar het is, ivm vervoer.
Er lijkt voor de pilot overigens een nieuwe faktor te zijn verschenen die roet in het eten zou kunnen gooien, namelijk de behoorlijke kans op neerslagquote:Op woensdag 7 juli 2004 18:20 schreef Borelius het volgende:
Oke, ik begrijp het. Dan laat ik mijn beslissing even afhangen van de plek waar het gehouden wordt. Als het erg ver weg is laat ik deze sessie voorbij gaan, anders ben ik ook gewoon van de partij.
Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens, het model houd er natuulijk een stapel fotos aan overquote:Op woensdag 7 juli 2004 16:23 schreef Ouwesok het volgende:
Wie kan er overigens komende zondag nog iemand aanleveren die een dagje fotomodel wil spelen ?
Gevraagde modelervaring - Geen tot weinig
Verdere eisen - Geen moeite mee hebben om herkenbaar op een internetforum te verschijnen (echt, niemand kan wat met die foto's)
Ik kan je natuurlijk even oppikken bij een nabijgelegen NS-stationquote:Op donderdag 8 juli 2004 06:54 schreef Oceanonix het volgende:
@ Ouwesok
Normaal gesproken met het OV maarals dat echt niet te doen is reserveer ik een auto bij Greenwheels maar dan moet niemand me voor zijn............
als in een levende etalagepop?quote:Op donderdag 8 juli 2004 06:54 schreef Oceanonix het volgende:
En toch jammer dat je zo laag inzet. Een etalagepop ontvoeren, als je het dan toch doet doe het dan goed.......![]()
Och, als het allemaal een beetje fraai uitgelicht en goed gekaderd is zul je mij er niet over horenquote:Op donderdag 8 juli 2004 10:25 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
als in een levende etalagepop?
ben toch bang dat die wat beroerd meewerken als we ze willen fotograferen.
en als we fotos gaan plaatsen van geknevelde monden en dergelijke ben ik bang dat dat niet geheel zonder gevolg gaat zijn
er zat toch ook een cursus fotoshop bij?????? Kneveltjes wegpoetsen..........quote:Op donderdag 8 juli 2004 10:25 schreef Bowiefan het volgende:
als in een levende etalagepop?
ben toch bang dat die wat beroerd meewerken als we ze willen fotograferen.
en als we fotos gaan plaatsen van geknevelde monden en dergelijke ben ik bang dat dat niet geheel zonder gevolg gaat zijn
Dat concept pas ik al jaren op de televisie toe, zonder fotosoep, maar met de afstandsbedieningquote:Op donderdag 8 juli 2004 10:40 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
er zat toch ook een cursus fotoshop bij?????? Kneveltjes wegpoetsen..........![]()
quote:Op donderdag 8 juli 2004 10:35 schreef Ouwesok het volgende:
Och, als het allemaal een beetje fraai uitgelicht en goed gekaderd is zul je mij er niet over horen![]()
concudé overvlaké:quote:Op donderdag 8 juli 2004 10:40 schreef Oceanonix het volgende:
er zat toch ook een cursus fotoshop bij?????? Kneveltjes wegpoetsen..........![]()
Ik denk dat het daar ook op zal uitdraaien. Naja als er genoeg vrijwilligers zijn onder de FOT-ters dan is het denk ik ook beter. Een extern model staat anders maar de hele dag daar zo een beetje te staan en een paar FOT-modellen kunnen ook leuk meedoen, je kent elkaar, je wisselt elkaar een keertje af. Idealiter zou ik modellen zien uit de "eigen" keuken maar ik weet niet hoeveel mensen zich daarvoor willen lenen.quote:Op donderdag 8 juli 2004 10:50 schreef Oceanonix het volgende:
Dan vrees ik toch dat we als fotograaf toch een keer achter de camera vandaan moeten komen......
En dat is niet goed![]()
Ik neem aan dat er in B&H voor een grootschaliger meet wel een klein clubje te formeren valt dat exhibitionistisch genoeg is om hun gezicht aan het wilde wereldweb toe te vertrouwen. Voor de pilot ga je zien dat het moeilijker is om er één te vinden dan om er tien te vinden.quote:Op donderdag 8 juli 2004 11:46 schreef Xilantof het volgende:
voor de definitieve meet gaan we toch ff peilen in B&H?
ik snap dat dat voor zo'n pilot met een kort tijdsbestek niet werkt.
maar voor de grote meet is dat toch zeker nog wel mogelijk?
Ik heb daar geen moeite mee,quote:Op donderdag 8 juli 2004 11:53 schreef Ouwesok het volgende:
Wanneer we op die pilot zelf zo af en toe eens in de slachtofferrol moeten duiken is dat ook nog wel werkbaar (en anders maken we het werkbaar)
ik zou wel willen, maar ik heb denk ik geen vervoer daar naar toe, de auto is helaas door moeders in gebruik, en OV misschien, maar het moeten er voor de pilot toch ook niet al te veel zijn?quote:Op donderdag 8 juli 2004 17:39 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Ik heb daar geen moeite mee,
(heb toch al een aantal keer voor geslachtsdeel gestaan in eerdere versies van dit topic)
maar hebben we dan niet nog een fotograaf nodig om eea een beetje op een maatgevende pilot te kunnen laten lijken
(waar zijn al die zoomeeters die het liefst het weekend erop al weer op meet wilden?)
de pilot was/is om te kijken wat de opzet zou zijn voor de grote meet...quote:Op vrijdag 9 juli 2004 09:07 schreef Oceanonix het volgende:
Zondag maar 80% kans op regen. Dan kan ik dus ook met een mini-onderzeeer komen.
![]()
Is er een noodplan voor slecht weer of hebben we daarom een pilot?
Er is omdat het geheel zich buiten afspeelt eigenlijk maar één slechtweernoodplan en dat is de hele operatie afblazen. De pilot is daarbij zo kleinschalig dat er vrij eenvoudig iets nieuws voor kan worden opgezet, eventueel met andere deelnemers (je moet maar net kunnen).quote:Op vrijdag 9 juli 2004 09:07 schreef Oceanonix het volgende:
Zondag maar 80% kans op regen. Dan kan ik dus ook met een mini-onderzeeer komen.
![]()
Is er een noodplan voor slecht weer of hebben we daarom een pilot?
Het kan natuurlijk wel, als je een studio als backup hebt. Nadeel is dat 30 man in een studio niet zo zal werken.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 10:50 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Er is omdat het geheel zich buiten afspeelt eigenlijk maar één slechtweernoodplan en dat is de hele operatie afblazen. De pilot is daarbij zo kleinschalig dat er vrij eenvoudig iets nieuws voor kan worden opgezet, eventueel met andere deelnemers (je moet maar net kunnen).
Voor het nut van de pilot zou het zelfs nog geen ramp zijn wanneer ie een week voor de grote meet wordt gehouden, het gaat om het bijschaven van het beoogde concept.
Voor een grootschaliger meet kan het weer inderdaad nogal roet in het eten gooien, zeker omdat we aan een datum vastzitten. Verschuiven betekent een halve groep en een samenstelling die mogelijk niet ideaal is.
Een slechtweerscenario is op zich lastig te pilotten omdat dan namelijk je groepsgrootte mee gaat tellen (met vier of vijf mensen ben je flexibeler dan met meer dan twintig)
er zijn maar weinigen die een zinnige uitspraak over het weer durfen te doen, maar ik begreep uit eerdere reactioes dat er momenteel een kans van 1 op 5 is op in iedergeval droogtequote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:42 schreef Ouwesok het volgende:
@ degenen die de pilot doen.
Uiterlijk zaterdagavond nemen we het besluit of we hem afblazen of door laten gaan, op dit moment durf ik over het weer van zondag nog geen zinnige uitspraak te doen.
Misschien kunnen we wat meer spuitbussen gaan gebruiken of zo her en der een ouwe koelkast aan het milieu toevertrouwen om het broeikaseffect weer nieuw leven in te blazen. De meet van 15 augustus is erbij gebaat.
Pea4fun, ik kan helaas niet. Dinsdag afstuderen en maandag begrafenis van ons oma. Daardoor is het de afgelopen paar dagen erg chaotisch geweest bij ons en kan ik niet even een dagje tussenuit. Sorry... ik had er wel zin in maar het gaat niet. Jij veel plezier in ieder geval.quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:16 schreef pea4fun het volgende:
Luap, ga je morgen zaterdag nog naar de hei? Ik ga iig
Stop es met schelden danquote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:20 schreef dawg het volgende:
Hoe harder ik scheld, hoe harder het regent.
Nou, dan weten we in ieder geval wie we de schuld kunnen gevenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:20 schreef dawg het volgende:
Hoe harder ik scheld, hoe harder het regent.
Quote van het KNMI:quote:Op zaterdag 10 juli 2004 09:52 schreef Ouwesok het volgende:
Het lijkt erop dat voor de pilot die voor morgen op de planning staat er nog heel wat zwarte magie nodig is om aan een beetje werkbaar weer te komen.
Als de verwachting voor morgen zich op de huidige manier blijft ontwikkelen heb ik er een bijzonder hard hoofd in.
Valt toch allemaal best mee? Af en toe zal er inderdaad wat water uit de lucht komen vallen. Overigens kan je voor de minste buitenkans het beste hier naar de kust komen. De afgelopen dagen regent het zo af en toe een beetje maar grotendeels zitten we hier met strakblauwe lucht. Het waait hier allemaal lekker overquote:Ook morgen en begin volgende week blijft het (licht)
wisselvallig weer. Langdurige regen en grote hoeveelheden
worden niet meer verwacht. Toch zullen maar weinig dagen
helemaal droog verlopen. Wel gaat de middagtemperatuur in de
loop van de week wat omhoog.
en dat klinkt dat weer niet positiefquote:Op zaterdag 10 juli 2004 18:50 schreef Rewimo het volgende:
Vannacht neemt vanuit het westen de
kans op een bui weer toe en ook morgen
overdag blijft het niet droog.De meeste
neerslag valt later in het noorden van
het land.Het wordt dan circa 17 graden.
Nou, vooruit dan maar weer....omdat jij het bent.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 22:16 schreef Xilantof het volgende:
maak er wat leuks van
Bent u ook fotograaf?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 22:16 schreef Xilantof het volgende:
wegens veel slaap in mijn ogen verwacht ik morgen nog op bed te liggen als jullie al onderweg zijn
hoop dat jullie toch nog ff een pilotje op kunnen zetten!
maak er wat leuks van
Ik verwacht dat Bowiefan hier straks ook wel binnen komt stappen en dan gaan we even een tijd prikken en een plaats om van start te gaan.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 22:38 schreef Borelius het volgende:
Ouwesok, noem eens een plaats en een tijd, dan denk ik er even over na. Als het minstens is zoals vandaag zie ik geen enkele belemmering.
Addictquote:Op zondag 11 juli 2004 00:07 schreef Borelius het volgende:
Ik ben vast naar bed gegaan, mijn draadloze laptop raadpleeg ik af-en-toe....
Ik ben benieuwd naar de bevindingen morgen.quote:Op zondag 11 juli 2004 00:11 schreef Bowiefan het volgende:
hahaha, nou we kunnen anders ook wel eea vastleggen, kun je rustig de oogjes toe doen
Ik verwacht dat de ouwesok zich wel neer kan leggen bij de door ons vastgelegde afspraken
Zullen we dan (gulden middenweg) om 11:30 afspreken bij de McD. mocht er zich nog een ov-er zich melden kan ik die altijd ff oppikken bij het station als ik naar de mac rij.
Zit aan de A6quote:Op zondag 11 juli 2004 00:15 schreef Borelius het volgende:
Is ook goed, ik kijk toch nog wel even en ook morgenochtend. Waar zit die McDonalds in Lelystad eigenlijk?Ik kom er regelmatig, in Lelystad, maar ik heb nog nooit een McDonalds gezien.
u komt uit hoorn, dus via de dijk.... dan kan het kloppen, want de McD zit aan de andere kant van Lelystad, onder aan de afslag van de A6. bij binnekomst Lelystad borden amsterdam volgen dan vind u het vanzelfquote:Op zondag 11 juli 2004 00:15 schreef Borelius het volgende:
Is ook goed, ik kijk toch nog wel even en ook morgenochtend. Waar zit die McDonalds in Lelystad eigenlijk?Ik kom er regelmatig, in Lelystad, maar ik heb nog nooit een McDonalds gezien.
zie nu pas dat je al op bed ligtquote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:24 schreef Oceanonix het volgende:
Ik zie morgen wel wat de plannen worden, hoop dan ook dat mijn migraine weg is..........![]()
* Bowiefan pakt rugzak, bergschoenen, wandelbroek en overige buitenbenodigdheden.quote:Op zondag 11 juli 2004 10:04 schreef Ouwesok het volgende:
Tevens wordt de insteek van de pilot een tikkie omgegooid, maar dat vernemen de aanwezigen wel.
Alleen als een soort paraplu met zijwandjes bruikbaarquote:Op zondag 11 juli 2004 10:08 schreef Bowiefan het volgende:
tent meeemen?
Ik zag inderdaad op het radarbeeld een schip met zure appels koers zetten richting Utrecht, die schijnt daar nu dus te lossen.quote:Op zondag 11 juli 2004 10:08 schreef Oceanonix het volgende:
En wat noemenswaardige bewolking met regen boven Utrecht![]()
Kijk, is ook zichtbaar, boven de r van Amsterdamquote:Op zondag 11 juli 2004 10:20 schreef Bowiefan het volgende:
inmiddels drupt het ook een beetje in Lcity, maar echt druk maak ik me dr niet over, dus wat mij betreft: lekker maccen
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 22:33 schreef Fotonoob het volgende:
[..]
Bent u ook fotograaf?
Als je die laatste twee zinnen nou eens omkeert komt er nog logica in te zitten ook, hoewel het vanuit De Haag inderdaad best een toer kan zijn om binnen het uur in Lelydorp te belanden, zelfs met wind mee.quote:Op zondag 11 juli 2004 10:35 schreef Xilantof het volgende:
[..]
nee, dat niet
fotografie is mijn hobby
OT:
grappig om te zien hoe iedereen zo gebrand is op het weer
ik zou het nu zowiezo niet meer redden om rond 11.30 bij de mac..
en bovendien heb ik geen vervoer
tis nog vroeg jaquote:Op zondag 11 juli 2004 10:38 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Als je die laatste twee zinnen nou eens omkeert komt er nog logica in te zitten ook, hoewel het vanuit De Haag inderdaad best een toer kan zijn om binnen het uur in Lelydorp te belanden, zelfs met wind mee.
Bij de vorige meet(Burgers) viel de boel geheel toevallig uit elkaar in twee subgroepen die elk een kant opgingen. Door telefonetisch contact kwamen we elkaar zo her en der weer tegen.quote:Op zondag 11 juli 2004 18:17 schreef rique het volgende:
Leuk om de ervaringen te lezen!
....allemaal vragen....
..en als echte natuurforser heb ik natuurlijk ook een heupflesje bij mequote:Op zondag 11 juli 2004 18:38 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze daarvoor (of daartegen) de koelbox en de thermoskan uitgevonden die je thuis met vloeistoffen naar keuze kunt afvullen en ligt er op tien minuten rijden een McDonald's voor het geval iemand acuut cholestorolgebrek oploopt.
Het is zelfs bittere noodzaak bij een dergelijk workshop om af en toe een poosje niet te fotograferen. Portretfotografie vergt een nogal anders gerichte concentratie, tenzij je volledig geroutineerd bent kost dat best veel energie om het lang vol te houden.quote:Op zondag 11 juli 2004 19:00 schreef rique het volgende:
Wat betreft de grootte van een portretgroep tasten we vooralsnog in het duister. Ik kan me zo voorstellen dat je inclusief model zo rond de 5 man wel een aardig groepje hebt. Je hoeft natuurlijk niet maar 1 iemand te hebben die fotografeert en het is ook niet zo erg als je even een paar minuten "toeschouwer" bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |