quote:Als BabyS maar niet besluit morgen tijdens de voetbal te komen, want dan ben ik er niet . . .
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:59 schreef miss_dynastie het volgende:
M@x, wat ontzettend rot dat je nu al het idee krijgt dat je kindje geclaimd wordt. Bedenk je echter goed dat het jullie baby is en er niets hoeft te geboren dat je niet wil!!
Oepsquote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:02 schreef Sugar het volgende:
[..]
![]()
Nee, M@xima, dan laat je hem lekker in je buik zitten, als iedereen zich er zo debiel nu al mee bemoeit!
![]()
quote:Oh en Miss_D![]()
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:56 schreef ThunderChild het volgende:Het zal 's tijd worden . . .
![]()
![]()
Je bent te laatquote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:31 schreef pluisje het volgende:
Had ik me al gemeld?
Dacht het niet...
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:46 schreef Sjeen het volgende:
Ik was ook al de hele tijd aan het zoeken![]()
Martineke, heb je mijn berichtje over zwangerschapszwemmen nog gelezen in het vorige deel?
Dat lijkt mij nou donders gezellig Pluisquote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:31 schreef pluisje het volgende:
Rottdog, ik ga voor je duimen, jij wordt gewoon de eerste sinds lange tijd die op de uitgerekende datum gaat bevallen
(en om dat te vieren, doe ik gezellig mee, ok?)
Deal!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:35 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nou donders gezellig Pluis![]()
![]()
He bah hebbie nu ook al pietjesquote:Op vrijdag 25 juni 2004 19:29 schreef pluisje het volgende:
[..]
Nog een vraag: ik heb sinds een paar dagen erge jeuk aan de striae op mijn buik, die flink is toegenomen. Net zag ik dat sommige plekjes echt bijna bloeden, zo ver is de huidscheuring al doorgekomen, je ziet echt knalrode vlekjes vlak onder mijn huid zitten. Ik smeer al als een idioot met Calendula creme, maar is er iemand die nog andere tips heeft?
"Gelukkig" kan ik door die gekke handen nauwelijks krabbelen, anders hadden er inmiddels echt korstjes op gezeten denk ik
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 19:34 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
He bah hebbie nu ook al pietjes![]()
![]()
Echt irritant, misschien helpt mentholpoeder je wat, ik roep ook maar wat.
Zit dat arme kind niet zo te plagen Loenaquote:Op vrijdag 25 juni 2004 19:34 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
He bah hebbie nu ook al pietjes![]()
![]()
en een linkje: http://www.angelfire.com/grrl/puppp/pupppsitebovenframe.htmquote:PUPPP / Zwangerschapsjeuk
Wat is het?
PUPPP is de afkorting van het Engelse "Pruritic Urticarial Papules and Plaques of Pregnancy”. Het is de meest voorkomende vorm van jeuk tijdens de zwangerschap
Het betreft een sterk jeukende rode huidafwijking die vrijwel altijd gepaard gaat met galbulten (urticaria). PUPPP begint typisch in de laatste 3 maanden van de zwangerschap en verdwijnt na de bevalling. De jeukende galbulten ontstaan meestal eerst op de buik, maar kunnen zich uiteindelijk over de gehele huid verspreiden.
PUPPP wordt gemiddeld bij 1 op de 240 zwangeren gezien.
Wat is de oorzaak van PUPPP?
De oorzaak van PUPPP is onbekend. Sommige onderzoekers denken dat het een zgn. autoimmuunaandoening is waarbij de huid van de moeder reageert op bepaalde eiwitten in de moederkoek.
Wie kan het krijgen?
Zoals gezegd wordt PUPPP gezien bij zwangeren in het laatste trimester, en dan vooral in de laatste 4 weken van de zwangerschap. Slechts zelden treedt het op vóór het laatste trimester en nog zeldzamer is het dat de klachten ontstaan ná de geboorte.
Bij een volgende zwangerschap kunnen de klachten weer terugkomen, maar dit is niet gebruikelijk.
Is PUPPP gevaarlijk voor de ongeboren baby?
Nee.
Er is geen verhoogde kans op te vroeg geboren kinderen of op aangeboren afwijkingen.
Hoe wordt PUPPP behandeld?
Zoals gezegd verdwijnen de huidafwijkingen spontaan na de geboorte van het kind.
Bij zeer ernstige jeuk kan de arts lokale jeukstillende middelen voorschrijven, zoals (milde) hormooncrèmes (corticosteroïden) of sommige soorten antihistaminica (tabletten). In verband met de zwangerschap is de arts beperkt in de keuze van geneesmiddelen.
Net als de dames die hun verhaal doen op de website heb ik jeukende blaasjes, striae en houd ik veel vocht vast. Het begon aan de onderkant van mijn buik, al snel kreeg ik het ook aan de binnenkant van mijn bovenbenen. Dagelijks zakt de situatie een stuk naar benenden momenteel tot halverwege mijn kuiten. Het ziet er naar uit dat ook mijn handen en voeten hier binnenkort last van gaan krijgen. Ondertussen zet de jeuk zich ook zijwaarts voort. Op mijn heupen, onderkant van mijn rug en mijn billen zitten nu ook jeukende bultjes. Dagelijks is het in te smeren oppervlak groter, ik vind het vreselijk! 's Nachts kan ik moeizaam slapen van de jeuk, af en toe kan ik het niet laten om te krabben en eenmaal aan het krabben kan ik er haast niet mee stoppen. Kleding kan ik maar net verdragen, lichamelijk contact vind ik helemaal niet prettig, lopen doet pijn omdat dan mijn gevoelige benen met elkaar schuren. IJscomponenten willen wel verlichtend helpen, net als een lauwe douche, maar het enige wat echt zal helpen is bevallen, dus wat dat betreft mag Parel snel komen.
Ben wel geen ervaren moeder, maar de strategie zal niet wijzigen: altijd "ja en amen" zeggen en ondertussen zelf je eigen gang gaan. Discussies zijn vaak toch zinloos.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 19:53 schreef m@x het volgende:
Heeft één van de ervaren moeders misschien nog tips in het omgaan met doorgedraaide schoonmoeders?
Ik denk dat het op peil houden van je conditie het grootste voordeel is. Conditie is wel handig straks bij het grote werk.quote:Welke voordelen heb je trouwens door het zwangerschapszwemmen? Op zich lijkt het me wel wat maar door die stomme hormonen ben ik een lui mormel geworden dat alleen nog maar iets doet als ze er wat voor terugkrijgt.
Vind ik ook, ik hoop echt voor je dat je je na de zwangerschap lichamelijk weer helemaal lekker gaat voelen! Je FM en de jeuk, ik vind het echt zo sneu voor je!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 20:26 schreef pluisje het volgende:
Ik vind dat Humpie nu maar gewoon heeeel snel moet komen
Je vergeet dat Carpaal Tunnel Syndroom nogquote:Op vrijdag 25 juni 2004 20:59 schreef melonovy het volgende:
[..]
Vind ik ook, ik hoop echt voor je dat je je na de zwangerschap lichamelijk weer helemaal lekker gaat voelen! Je FM en de jeuk, ik vind het echt zo sneu voor je!
De PUPPP gaat erg snel weg na de bevalling, de 3e dag na de bevalling had ik nauwelijks last van jeuk gelukkig.
Sterkte Pluis!!
blijf jij nog maar eventjes in die waanquote:Op vrijdag 25 juni 2004 22:24 schreef pluisje het volgende:
en krijg ik gewoon het allerliefste, mooiste, geweldigste kindje van de wereld
En jiij ookquote:Op vrijdag 25 juni 2004 22:26 schreef LadyS het volgende:
[..]
blijf jij nog maar eventjes in die waan
Neequote:Op vrijdag 25 juni 2004 22:24 schreef pluisje het volgende:
Afspraak bij de VK om 9.10, en ik zal proberen het niet tot na elven te laten uitlopen
(moet jij nu ook al elke week Loena?)
quote:Jeuk had ik al beetje voor de Oxazepam, en heb ik sinds woensdagavond niet meer genomen. In totaal maar 20 mg van genomen, dus ik denk niet dat er verband is, zeker omdat het ook alleen rond die striae plekken is.
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 22:28 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
En jiij ook![]()
Ik heb lekker al twee heeeeeele mooie kindjesquote:Op vrijdag 25 juni 2004 22:36 schreef texelonia het volgende:
Dames, geen ruzie maken he
We krijgen vast allemaal hele lieve en hele mooie kindjes
Maar we kunnen straks wel een poll maken hoor, met welk kindje het liefste en het mooiste is geworden![]()
Ik dacht het niet. Bij mij in de omgeving wordt zwangerschappen cq kleine kinderen niet meer als urgentie factor meer gezien.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 22:56 schreef Martineke het volgende:
ff situatie uitleg, wij wonen in r'dam dus zoas jullie zo ong wel zullen weten, en wij wonen 4 hoog zonder liftdat gaat nu nog wel, alhoewel het al wel steeds langzamer gaat, maar straks word dat denk ik niet leuk met dikke buik incl baby
zou je dan in aanmerking kunnen komen voor urgentie bij woningbouwedinges?? ik heb gelezen dat het op medische gronden kan, maar is zwangerschap ook een medische grond voor urgentie?? weet iemand dat pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
http://www.google.nl/sear(...)g&ie=UTF-8&hl=nl&lr=quote:Op vrijdag 25 juni 2004 22:56 schreef Martineke het volgende:
wat een mooi meissie hebben jullie in elkaar geflanst zeggeniet er maar lekker van
hele grote vraag int algemeen ff situatie uitleg, wij wonen in r'dam dus zoas jullie zo ong wel zullen weten, en wij wonen 4 hoog zonder liftdat gaat nu nog wel, alhoewel het al wel steeds langzamer gaat, maar straks word dat denk ik niet leuk met dikke buik incl baby
zou je dan in aanmerking kunnen komen voor urgentie bij woningbouwedinges?? ik heb gelezen dat het op medische gronden kan, maar is zwangerschap ook een medische grond voor urgentie?? weet iemand dat pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
En waarschijnlijk omdat er anders veel urgentie-babies geboren gaan worden...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 22:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Kort antwoord: Nee, helaas! (zal wel komen doordat de reden kortdurend is, denk ik)
Je straks 9 maanden zwangere lijf de trappen op sjouwen zal niet meevallen maar hoe moet dat straks met een kinderwagen? Lijkt me helemaal moeilijk worden. Hmmmmquote:Op vrijdag 25 juni 2004 22:56 schreef Martineke het volgende:
hele grote vraag int algemeen ff situatie uitleg, wij wonen in r'dam dus zoas jullie zo ong wel zullen weten, en wij wonen 4 hoog zonder lift![]()
Ach dan laat ik Dylan maar niet meedoen, das zo zielig voor de andere kindjesquote:Op vrijdag 25 juni 2004 22:36 schreef texelonia het volgende:
Dames, geen ruzie maken he
We krijgen vast allemaal hele lieve en hele mooie kindjes
Maar we kunnen straks wel een poll maken hoor, met welk kindje het liefste en het mooiste is geworden![]()
Die was wel heel lief jahquote:Op vrijdag 25 juni 2004 23:23 schreef beefcake het volgende:
Poemojn wat is Myrthe een poepie!!!Goed gebakken hoor!!
[..]
Ach dan laat ik Dylan maar niet meedoen, das zo zielig voor de andere kindjes![]()
![]()
Kun je nagaan als je jeuk hebt én pijnquote:Op vrijdag 25 juni 2004 23:09 schreef snoopy het volgende:
Myrthe is wel een heeeel mooi babietje zeg! Zo-een wil ik ook![]()
Pluisje, wat een ellende. Jeuk is vaak nog erger dan pijn. Hoop dat je er heel snel vanaf bent![]()
Moeder heeft 't zwaar gehad, met dingen als vacuumpomp, en scharen enzo, maar het gaat met allebei goed...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:00 schreef HighLander het volgende:
Van harte gefeliciteerd rally.
Hoe gaat het met moeder en dochter?
gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:07 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Moeder heeft 't zwaar gehad, met dingen als vacuumpomp, en scharen enzo, maar het gaat met allebei goed...
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 23:59 schreef _-rally-_ het volgende:
En sinds 21.15, na een zware bevalling, ben ik vader van Rivkah !!!!!!!!!!!!
Wiehoeeeeeeeeeee keiklein feestje vieren vandaagquote:Goedemorgen Martineke,
je bent uitgerekend op: 8 januari 2005
en je hebt nog 196 dagen te gaan.
Je zit nu in week 13, en bent dus 12 weken zwanger
(dit wordt gerekend vanaf jouw laatste menstruatie).
Het risico op een miskraam is afgenomen.
Jouw kindje is bijna geheel klaar,
maar moet nog groter en sterker groeien.
Ik heb eens een film gezien met Brittany Murphy en Kirsten Dunst over de Tweede Wereldoorlog. Daar zat ook een Rivkah in. Mooie naamquote:Op zaterdag 26 juni 2004 10:53 schreef _-rally-_ het volgende:
We zijn inmiddels allemaal thuis. Rivkah is de oorspronkelijke versie van Rebekka.
zie ondertitelquote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:58 schreef LadyS het volgende:
LadySpannend![]()
Ik heb de halve nacht gedroomd dat ik aan het bevallen wasquote:Op zaterdag 26 juni 2004 10:11 schreef Luchtbel het volgende:
Ik wil ook m'n babydroomde vannacht dat ie geboren werd, was net echt, vanmorgen
![]()
niks geen baby
Rivkah
Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 09:24 schreef Martineke het volgende:
Wiehoeeeeeeeeeee keiklein feestje vieren vandaagdinsdag is de echo en dan week zeker of dat het goed is of niet en dan mag ik helemaal feesten
hihi ik ook, maar toen ik daarmee klaar was zag ik ineens dat er kleine flesjes shampoo & douchecreme stonden...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:01 schreef Lois het volgende:
Toen heb ik het maar met douchefris gewassen, je moet toch wat.![]()
Dat ging eigenlijk best wel goed jaquote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:04 schreef LadyS het volgende:
shampoo heb ikIk had al speciaal van die kleine flesjes gekocht
(die vakantiegevalletjes zeg maar)
Is je haar wel schoon geworden met de douchefris
Antwoord van onze gemeente: 'Nee mevrouw, dan had u uw benen maar bij elkaar moeten houden'quote:Op vrijdag 25 juni 2004 22:56 schreef Martineke het volgende:
hele grote vraag int algemeen ff situatie uitleg, wij wonen in r'dam dus zoas jullie zo ong wel zullen weten, en wij wonen 4 hoog zonder liftdat gaat nu nog wel, alhoewel het al wel steeds langzamer gaat, maar straks word dat denk ik niet leuk met dikke buik incl baby
Misschien kan ze de kinderwagen in de berging kwijt? Dan hoeft ze alleen maar te sjouwen met een -steeds zwaarder wordendquote:Op vrijdag 25 juni 2004 23:23 schreef Merisse het volgende:
[..]
Je straks 9 maanden zwangere lijf de trappen op sjouwen zal niet meevallen maar hoe moet dat straks met een kinderwagen? Lijkt me helemaal moeilijk worden. Hmmmmbalen hoor Martineke.
ik voel nog niks volgens mij.. dussequote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:08 schreef Rottdog het volgende:
Als LadyS gaat beginnen Pluis drukken wij hem gewoon weer terug![]()
![]()
![]()
Wat ik van de hoog-zwangere dames hier heb begrepen, kun je na 10 minuten lopen al doodop zijn. Laat staan als je 4 trappen op en af moetquote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:21 schreef mallemeid het volgende:
Gefeliciteerd Rally met jullie prachtig mooie dochter!
waarom is het eigenlijk zo erg om als je zwanger bent die trappen op?Ik woon ook op driehoog zonder lift, maar zie er absoluut niet tegenop om later met kid en al die trappen op te sjouwen...maarja misschien kom ik er nog wel achter
M'n vrouw heeft theologie gestudeerd en is nu met d'r promotie bezig, en dat alles in de judaica. Rebekka is uiteraard een redelijk bekende bijbelse naam en Rivkah als roepnaam vonden we dan zeker zo aardig.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:46 schreef poemojn het volgende:
Rally, gefeliciteerd met Rivkah! Hebben jullie speciaal voor een Hebreeuwse naam gekozen, of gewoon omdat 't een mooie naam is? Ze is trouwens ongeveer even mooi als Myrthe.
Vroeger was er nog ruimte en natuur om ons heen en waren flats niet nodigquote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:30 schreef mallemeid het volgende:
Dat is ook wel weer zo, maar hoe deden ze dat vroeger dan?![]()
Ik denk wel dat als je dat vanaf het begin van je zwangerschap gewend bent, je er misschien wel wat op getraind raakt. Je hebt natuurlijk niet van de een op de andere dag een megabuikquote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:30 schreef LadyS het volgende:
Ik zou er niet aan moeten denken om nu nog 4 trappen op te moeten lopen![]()
maar goed, dat verschilt natuurlijk per zwangere muts
daar zit wel wat in natuurlijkquote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik denk wel dat als je dat vanaf het begin van je zwangerschap gewend bent, je er misschien wel wat op getraind raakt. Je hebt natuurlijk niet van de een op de andere dag een megabuik![]()
![]()
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:42 schreef Knorretje het volgende:
Maar misschien zijn ze daarin kwa regels veranderd de afgelopen 2 jaar.
3 trappenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:46 schreef poemojn het volgende:
Martineke, mijn kraamverzorgster vertelde over een gezin dat driehoog woont, zonder trap. De vrouw kreeg onverwachts een keizersnee en moest toen uit het ziekenhuis gekomen die drie trappen op. Niet zo handig. Misschien kun je met iemand regelen dat daar een oplossing voor komt als jou zoiets zou overkomen? Of naar een kraamhotel ofzo?
Klinkt misschien heel stom wat ik nu zeg, maar zouden washandjes om je handen geen idee zijn? Ik bedoel, je kunt toch al nauwelijks iets ermee (vastpakken of typen) en dan kan dit net genoeg zijn om je een beetje tegen te houden qua krabbelen. Pluis, ik vind het zo vervelend voor je, wilde dat ik iets kon doen...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:18 schreef pluisje het volgende:
Het is maar goed dat Rick onderweg naar huis is inmiddels, kan die me in de gaten houden, want ik heb mezelf net opengekrabbeld zo erg jeukte mijn buik
Pfff, wat is het moeilijk om daar af te blijven zeg, jammer dat ze die krabwandjes alleen voor babies hebben, ik heb ze volgens mij harder nodig momenteel
Mjah zou kunnen. Maar met mijn werk loop ik 3 uur per dag, 5 dagen per week, en dan ben ik pas 3 maanden zwanger, en ik merk toch nu al dat ik veel sneller moe ben. Voel het sneller in voeten en benen enzow. En dat doe ik nu ook al ruim een half jaar. Toen ik net begon was het wel ff wennen, had eerste weken wel pijnlijke voetjes enzow. Maar daarna was ik eraan gewend en had ik er nooit meer last van. Tot ik zwanger werd...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk wel dat als je dat vanaf het begin van je zwangerschap gewend bent, je er misschien wel wat op getraind raakt. Je hebt natuurlijk niet van de een op de andere dag een megabuik![]()
![]()
Doet me denken aan een Friends-afleveringquote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:44 schreef Sjeen het volgende:
Klinkt misschien heel stom wat ik nu zeg, maar zouden washandjes om je handen geen idee zijn? Ik bedoel, je kunt toch al nauwelijks iets ermee (vastpakken of typen) en dan kan dit net genoeg zijn om je een beetje tegen te houden qua krabbelen.
Na de zomer moet dat wel weer lukken. Maar tot die tijd: thuisblijven en op F5 rammenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 17:45 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt hier ook echt geen weekje weg hè![]()
ow..quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:56 schreef Lois het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ja dan zal het hier wel niks worden denk ik zoquote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:04 schreef phileine het volgende:
Martineke, een vriendin van mij woonde 4 hoog op één kamer en was zwanger van een tweeling (ook rotterdam), maar die werd pas urgent toen ze één jaar oud waren. Tot die tijd konden ze best allemaal bij elkaar op de kamer vond de gemeente.
Wees blij dat ie niet vierkant isquote:Op zaterdag 26 juni 2004 23:44 schreef pluisje het volgende:
Mijn buik is scheef
Mwah ok, alleen wel jammer dat ie aan de rechterkant een soort van hobbel heeft gecreeerd...tegen mijn ribbenkast aan. Ademt best lastigquote:Op zaterdag 26 juni 2004 23:46 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Wees blij dat ie niet vierkant is![]()
![]()
Oke dat is wel vervelend jah! Succes!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 23:49 schreef pluisje het volgende:
[..]
Mwah ok, alleen wel jammer dat ie aan de rechterkant een soort van hobbel heeft gecreeerd...tegen mijn ribbenkast aan. Ademt best lastig![]()
Zo ligt ie wel vaker hoor, ben ik al gewendquote:Op zaterdag 26 juni 2004 23:52 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Oke dat is wel vervelend jah! Succes!
als ik dit lees moet ik aan het verhaal van mijn moeder denken.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 23:44 schreef pluisje het volgende:
Mijn buik is scheef
De rechterkant (beentjes) ligt veel hoger dan de linkerkant (ruggetje). Die neiging had ie de laatste dagen al, maar nu is het echt net een skischans
Ik heb een beetje het idee dat ie zich een beetje aan het draaien is ofzo, dat ie half met zijn buikje omhoog ligt.
Oh, en om iedereen een fijne nachtrust te bezorgen: ik heb al een uurtje of 6 af en aan harde buiken en krampjes
maar ze nemen het laatste uur flink af...
misschien hebben wij wel een fijne nachtrust, maar jij nietquote:Op zaterdag 26 juni 2004 23:44 schreef pluisje het volgende:
Oh, en om iedereen een fijne nachtrust te bezorgen: ik heb al een uurtje of 6 af en aan harde buiken en krampjes
maar ze nemen het laatste uur flink af...
ga maar snel bevallen pluisje, dan ben je er het snelst vanaf!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 23:54 schreef pluisje het volgende:
[..]
Zo ligt ie wel vaker hoor, ben ik al gewend
Vind het veel naarder dat ik inmiddels ook de eerste jeukplekjes in mijn liezen en op mijn benen heb geconstateerd, al ben ik al lang blij dat het bij kleine plekjes blijft vooralsnog.
Oh, van mij mag het hoorquote:Op zaterdag 26 juni 2004 23:57 schreef Martineke het volgende:
[..]
misschien hebben wij wel een fijne nachtrust, maar jij niet![]()
Ik heb wel vaak een heel raar bultje, waar de schouder zit die ie dan gewoon helemaal naar buiten duwt...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 23:54 schreef pluisje het volgende:
[..]
Zo ligt ie wel vaker hoor, ben ik al gewend
Vind het veel naarder dat ik inmiddels ook de eerste jeukplekjes in mijn liezen en op mijn benen heb geconstateerd, al ben ik al lang blij dat het bij kleine plekjes blijft vooralsnog.
Wow, goed zoquote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:48 schreef Sugar het volgende:
Oh ja, en wil al twee dagen vertellen dat ik terecht kan bij die andere vlos!!!!![]()
ik ga duimenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 23:58 schreef pluisje het volgende:
[..]
Oh, van mij mag het hoor
Het rommelt dus een beetje... Spannend hoorquote:Op zondag 27 juni 2004 09:53 schreef LadyS het volgende:
*meldt*
vannacht niksHeb heerlijk geslapen, was alleen een beetke vroeg wakker (08.00 uur al ofzo
)
Stond net (=5 minuten geleden) brood te maken en kreeg wel een soort kramp (+ bijbehorende hele harde buik) Dat is nu weer weg.. Zal wel niks zijn natuurlijkmaar ik let overal op nu
ik ben benieuwd!! Van mij mag het!!!quote:Op zondag 27 juni 2004 10:12 schreef Luchtbel het volgende:
Spannund LadyS vandaag is de dag
SPANNENDquote:Op zondag 27 juni 2004 10:12 schreef LadyS het volgende:
ik zie BabyS er wel voor aan..![]()
Die houdt ervan om zijn haar vader te pesten
Heb je mooi de tijd om nog een buikfoto te plaatsen . . .quote:Op zondag 27 juni 2004 10:25 schreef Luchtbel het volgende:
Volgens mij ga ik echt pas over een maand bevallen
Ik merk niks
Of om in alle rust een beschuitje met aardbeien te etenquote:Op zondag 27 juni 2004 10:26 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Heb je mooi de tijd om nog een buikfoto te plaatsen . . .
dat soort verhalen hoor ik alleen maarquote:Op zondag 27 juni 2004 10:31 schreef Rewimo het volgende:
LadyS, bij mij startte de bevalling een aantal uren na het verliezen van de slijmprop. Dus: HUP BabyS!
quote:Op zondag 27 juni 2004 10:36 schreef Rewimo het volgende:
BabyS lijkt zeker op zijn mama papa?
Eigenwijs dus![]()
Dit klinkt wel hoopgevend hoor LadyS!!quote:Op zondag 27 juni 2004 09:53 schreef LadyS het volgende:
*meldt*
vannacht niksHeb heerlijk geslapen, was alleen een beetke vroeg wakker (08.00 uur al ofzo
)
Stond net (=5 minuten geleden) brood te maken en kreeg wel een soort kramp (+ bijbehorende hele harde buik) Dat is nu weer weg.. Zal wel niks zijn natuurlijkmaar ik let overal op nu
Doe het dan gewoon manquote:Op zondag 27 juni 2004 10:58 schreef LadyS het volgende:
ik vind 27 juni wel een mooie datum![]()
Nee, ze zakten tegen twaalven wat weg, en nu geen vreemde dingen.quote:Op zondag 27 juni 2004 10:56 schreef LadyS het volgende:
voor jou is het ook spannend he pluisjezijn ze niet iets heviger geworden enzo?
neeee... daar moet je maar niet aan denkenquote:Op zondag 27 juni 2004 11:00 schreef pluisje het volgende:
[..]
Kan rustig nog 2 weken zo doorgaan hoor, denk bv maar aan Tan en Belana...
Jawel, anders duurt elke dag nog langerquote:Op zondag 27 juni 2004 11:01 schreef LadyS het volgende:
[..]
neeee... daar moet je maar niet aan denken![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 27 juni 2004 10:59 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Doe het dan gewoon man![]()
daar zit ook wel weer wat in natuurlijkquote:Op zondag 27 juni 2004 11:01 schreef pluisje het volgende:
[..]
Jawel, anders duurt elke dag nog langer
Ik geef het op . . .quote:Op zondag 27 juni 2004 10:35 schreef Luchtbel het volgende:
Of om in alle rust een beschuitje met aardbeien te eten
Toch spannend Pluis, bij mij begon dat op maandag en op vrijdag ben ik gaan bevallen. Maar ik had die week wel iedere 6 minuten harde buiken.quote:Op zondag 27 juni 2004 11:00 schreef pluisje het volgende:
[..]
Nee, ze zakten tegen twaalven wat weg, en nu geen vreemde dingen.
Kan rustig nog 2 weken zo doorgaan hoor, denk bv maar aan Tan en Belana...
Ja, dat heb ik nu wel ja, dat ik wel denk van "goh, over een paar dagen (of hooguit 2,5 week...) hebben we een kindje"quote:Op zondag 27 juni 2004 11:32 schreef Belana het volgende:
het zit er toch aan te komen, hoe dan ook!
Dank je phluphyquote:Op zondag 27 juni 2004 11:28 schreef phluphy het volgende:
Piglet gefeliciteerd met je hubby, maak er een gezellige dag van![]()
Ik ook, het was mijn opa's verjaardagquote:Op zondag 27 juni 2004 10:58 schreef LadyS het volgende:
ik vind 27 juni wel een mooie datum![]()
Oh, in d'r profiel staat laatste bezoek 1 dag, 21 uur en zoveel minuten geleden..quote:Op zondag 27 juni 2004 11:41 schreef pluisje het volgende:
Rottdog was er gister nog
Ze gaat de komende dagen Friends kijken.......quote:Op zondag 27 juni 2004 11:47 schreef pluisje het volgende:
Even waarschuwen: ik ga nu richting bank, en als ik zo naar mijn handen kijk kan het zo maar zijn dat ik vandaag niet meer ga typen enzo.
Jullie mogen best puffen in de tussentijd, als jullie dat leuk vinden, maar als jullie morgenochtend allemaal zitten te hyperventileren, en ik nog steeds niet bevallen ben, zeg dan niet dat ik jullie niet gewaarschuwd heb
Sssssst, ik laat iedereen geloven dat ik ga bevallen, maar ondertussen ga ik gewoon een Friends marathon houden met jouw dvd'squote:Op zondag 27 juni 2004 11:50 schreef jellepelle het volgende:
[..]
Ze gaat de komende dagen Friends kijken.......![]()
Oh dan mag hetquote:Op zondag 27 juni 2004 11:50 schreef jellepelle het volgende:
Ze gaat de komende dagen Friends kijken.......![]()
Meis hij heeft nog tijd zat om te draaien en nog ruimte genoeg, als het goed is krijgt ie straks wat minder ruimte en ligt ie straks toch lekkerder met zijn bol naar beneden.quote:Op zondag 27 juni 2004 12:34 schreef Sugar het volgende:
LadyS en Pluis:!!!!!
Nu ben ik vooral bang... Bang dat apie niet meer gaat draaien. Hij ligt al drie weken verkeerd en al beweegt ie superveel, draaien lijkt ie echt, echt, echt niet te doen... Ik heb er net flink om zitten huilen. Wil zo graag een gewone bevalling kunnen "doen", hoe moeilijk en pijnlijk het op dat moment misschien ook is. Ik zou het zo erg vinden als ik nu door een stuit een keizersnee "moet". Vind het helemaal niet leuk en ben echt bang dat ie niet meer gaat draaien!
quote:Op zondag 27 juni 2004 12:44 schreef snoopy het volgende:
En is ie nog wel omgedraaid Loena?
en Berkery is er sinds gisterenavond ook niet meer geweestquote:Op zondag 27 juni 2004 11:48 schreef texelonia het volgende:
[..]
Oh, in d'r profiel staat laatste bezoek 1 dag, 21 uur en zoveel minuten geleden..
oe oe oe zou het dan toch?quote:Op zondag 27 juni 2004 13:54 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
en Berkery is er sinds gisterenavond ook niet meer geweest![]()
![]()
Welke? De buik-, been-, of rugweeën?quote:Op zondag 27 juni 2004 14:12 schreef LadyS het volgende:
ik weet nog wel een thema:voor nog 2 pagina's
Hoe voelde de weeen bij jou?
Rottdog![]()
Wil je dat echt weten LadyS????quote:Op zondag 27 juni 2004 14:12 schreef LadyS het volgende:
Rottdog![]()
Ze kan nu niet meer terugkrabbelenquote:Op zondag 27 juni 2004 14:35 schreef Belana het volgende:
[..]
Wil je dat echt weten LadyS????![]()
Ik wil het niet wetenquote:Op zondag 27 juni 2004 14:35 schreef Belana het volgende:
Wil je dat echt weten LadyS????![]()
Volgens mij kun je dat over het algemeen samenvatten als: AU!!!!quote:Op zondag 27 juni 2004 14:12 schreef LadyS het volgende:
LEUK themaquote:Op zondag 27 juni 2004 14:12 schreef LadyS het volgende:
welke weeën?quote:Op zondag 27 juni 2004 14:12 schreef LadyS het volgende:
Rottdog![]()
quote:Op zondag 27 juni 2004 18:23 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
welke weeën?![]()
![]()
nee? op een strakke gespannen buik na heb ik niks gevoeld? Ja een perswee, toen had ik 10 cm ontsluiting?quote:Op zondag 27 juni 2004 18:29 schreef LadyS het volgende:
[..]
je hebt toch wel wat voelen rommelen?
quote:Op zondag 27 juni 2004 18:31 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
nee? op een strakke gespannen buik na heb ik niks gevoeld? Ja een perswee, toen had ik 10 cm ontsluiting?
eerst rachels langs het plafond zetten en daar de gipsplaten op nieten/schroeven. niet/schroefgaten wegwerken, voorstrijken en dan afwerken.quote:Op zondag 27 juni 2004 17:21 schreef Jdee het volgende:
Dus ik dacht, ehh, het plafond, daar moeten we toch mee beginnen! Die is wit nu. Fijn.
Iemand enig idee of dat het wellicht met voorstrijk eerst en dan verven zou houden op de muren? Of toch maar gipsplaten kopen en die ertegenaan kitten/boren/hoe werkt dat eigenlijk?
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik zwaar tegen een eventuele 2e bevalling op zie.. deze ging me te makkelijk.. daar wordt ik vast nog eens voor gestraft...quote:Op zondag 27 juni 2004 18:33 schreef LadyS het volgende:
[..]OMG
nu weet ik het weer uit het andere topic
Met deze optie zal ik maar geen rekening houden![]()
zoals jij bevallen bent willen we allemaal welquote:Op zondag 27 juni 2004 18:23 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
welke weeën?![]()
![]()
neequote:Op zondag 27 juni 2004 18:39 schreef lady-wrb het volgende:
LadyS heb jij ons iets te melden misschien? (weeen ofzo)![]()
![]()
![]()
2e bevallingen gaan toch vaak sneller dan de 1e?quote:Op zondag 27 juni 2004 18:44 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik zwaar tegen een eventuele 2e bevalling op zie.. deze ging me te makkelijk.. daar wordt ik vast nog eens voor gestraft...![]()
Niet altijdquote:Op zondag 27 juni 2004 20:14 schreef LadyS het volgende:
2e bevallingen gaan toch vaak sneller dan de 1e?
Kennelijk iets tussen 'niets' en 'heel veel pijn' inquote:Op zondag 27 juni 2004 20:13 schreef LadyS het volgende:
[..]
nee![]()
Vanmiddag dus wel steeds wat kleine krampjes.. Maar ik weet nog steeds niet of ik ze nu voel omdat ik er alert op ben of nietZe gingen wel af en aan...
En ik weet dus echt niet wat ik zou moeten voelen...
vandaar dus mijn thema![]()
Meestal wel ja en een derde is echt een peuleschil natuurlijkquote:Op zondag 27 juni 2004 20:14 schreef LadyS het volgende:
[..]
in mijn geval wel !quote:Op zondag 27 juni 2004 20:14 schreef LadyS het volgende:
[..]
Je hebt dus nog steeds weeen? Lijkt me idd erg vermoeiend( hoe zit het met slapen dan)quote:Op zondag 27 juni 2004 20:36 schreef Knorretje het volgende:
ik heb enorm veel zin in de bevalling en of ie nou lang moet gaan duren of kort als ie maar snel komt Ik ben de weeen inmiddels spuug en spuugzat en dan laten we de rest van de kwaaltjes maar even buiten beschouwing. (al waren we gisteren goed op wegkolere wat een wedstrijd. woensdag helaas dus maar niet kijken). Ik zie juist enorm op tegen de bv periode
![]()
Zou dat niet hetzelfde werken als met orgasmes? Als je twijfelt is het wrs niks, maar je wéét het als je er echt een hebtquote:Op zondag 27 juni 2004 20:13 schreef LadyS het volgende:
nee![]()
Vanmiddag dus wel steeds wat kleine krampjes.. Maar ik weet nog steeds niet of ik ze nu voel omdat ik er alert op ben of nietZe gingen wel af en aan...
En ik weet dus echt niet wat ik zou moeten voelen...
vandaar dus mijn thema![]()
slapenquote:Op zondag 27 juni 2004 20:43 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Je hebt dus nog steeds weeen? Lijkt me idd erg vermoeiend( hoe zit het met slapen dan)
Waarom trouwens geen flesvoeding geven als je er tegenop ziet, is toch ook prima?( klinkt misschein kort door de bocht, we weten allemaal dat bv het beste is voor het beebje, maar het moet voor mamma ook te doen zijn, vooral bij jou met het oog op pijnmedicatie enz.)
Duidelijk verhaal, hopelijk heb je nu minder last met de borstvoeding. Bij mij liep het bij de tweede iig een stuk soepeler. Leek wel of mijn borsten het al gewend waren, veel minder last van stuwing gehad en hier en daar een enkel kloofje( dit terwijl Ewen de eerste dagen echt elke anderhalf uur een voeding wildequote:Op zondag 27 juni 2004 20:57 schreef Knorretje het volgende:
[..]
slapenwat is dat
Bij alicia wou ik perse geen bv geven en heb uiteindelijk tot aan deze zwangerschap nog doorgevoed (weliswaar alleen nog maar zo nu en dan troostborst, maar goed dat was doordat na een onderbreking bij de eerste miskraam het niet meer goed opgang wou komen). In principe isflesvoeding in mijn ogen geen optie. Het enige wat ik straks zelf kan en niemand van me af kan pakken of overnemen is de voeding. Dus dat wil ik gewoon zelf doen. En zal ook vast wel goedkomen zodra hetzover is (maar de bloedende tepels, kloven en andere ellende zijn nog niet vergeten. Niet dat ik de pijn bij de bevalling wel vergeten ben, maar die is er maar een paar dagen _als je het 'goed' doet_ en bv geef je toch iets langer dan een paar dagen).
kwa medicatie heb ik de kolf gewoon weer, we kolven de voedingen gewoon af die niet gegeven mogen worden en leggen zo snel mogelijk een reuzevoorraad aan. Ging de vorige ook prima.
ach we zien ook wel, eerst dat kind er straks maar eens uitwerkenquote:Op zondag 27 juni 2004 21:02 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal, hopelijk heb je nu minder last met de borstvoeding. Bij mij liep het bij de tweede iig een stuk soepeler. Leek wel of mijn borsten het al gewend waren, veel minder last van stuwing gehad en hier en daar een enkel kloofje( dit terwijl Ewen de eerste dagen echt elke anderhalf uur een voeding wilde), ik hoop dat het bij jou ook zo loopt de tweede keer.
En daar moet ik dus ff nog niet aan denkenquote:Op zondag 27 juni 2004 21:08 schreef Knorretje het volgende:
[..]
ach we zien ook wel, eerst dat kind er straks maar eens uitwerken
Vaak wel maar ook niet altijd.quote:Op zondag 27 juni 2004 20:14 schreef LadyS het volgende:
[..]
Sjees, mag ik hier voor tekenen???quote:Op zondag 27 juni 2004 21:20 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Vaak wel maar ook niet altijd.
Bij mij ging het gelukkig wel zo, eerste duurde 6 uur en de tweede ongeveer 1,5 uur.
Weet waar je aan begint; alles wat je ervoor niet krijgt, krijg je erna dubbel en dwars. 6 Dagen naweeen is ook geen pretjequote:Op zondag 27 juni 2004 21:29 schreef Belana het volgende:
[..]
Sjees, mag ik hier voor tekenen???![]()
Jeetje Knor, ik wist niet dat je al zo lang weeën hebt!!!quote:Op zondag 27 juni 2004 20:36 schreef Knorretje het volgende:
ik heb enorm veel zin in de bevalling en of ie nou lang moet gaan duren of kort als ie maar snel komt Ik ben de weeen inmiddels spuug en spuugzat en dan laten we de rest van de kwaaltjes maar even buiten beschouwing. (al waren we gisteren goed op wegkolere wat een wedstrijd. woensdag helaas dus maar niet kijken). Ik zie juist enorm op tegen de bv periode
![]()
Getsie, er waren toch ook wel andere methodes om de bevalling op gang te brengenquote:Op zondag 27 juni 2004 21:57 schreef LadyS het volgende:
je kan het beter ananashard noemen trouwens
Heb je het echt zo gehad? Ik zit nog steeds in een soort van ontkennende fase. Over maximaal acht weken hebben we hier een Pukkie in levende lijve, maar ik kan er me nog steeds niks bij voorstellenquote:Op zondag 27 juni 2004 21:56 schreef LadyS het volgende:
LadyS zit ananashart te eten
Nee das waarquote:Op zondag 27 juni 2004 21:45 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Weet waar je aan begint; alles wat je ervoor niet krijgt, krijg je erna dubbel en dwars. 6 Dagen naweeen is ook geen pretje
Ehm...wilnielulligdoen.....maar die slijmprop zit er inmiddels ws alweer hoor....dat is niet iets wat je verliest en dan weg is, dat "groeit" weer aan.... sorry.....quote:Op zondag 27 juni 2004 22:07 schreef LadyS het volgende:
nee hoor zo erg is het nietwe hadden toevallig ananas gegeten.. en Peter zei dat ik dat hart dan ook maar moest eten.. Maar het smaakt goed hoor
Is alleen een beetje hard...
Maar ik hoop niet dat ik 2 weken overtijd gaDat zou trouwens betekenen dat dat 5 weken na die slijmprop is.. dat lijkt me wel erg lang
She's gonna love you now . . .quote:Op zondag 27 juni 2004 22:25 schreef Belana het volgende:
Ehm...wilnielulligdoen.....maar die slijmprop zit er inmiddels ws alweer hoor....dat is niet iets wat je verliest en dan weg is, dat "groeit" weer aan.... sorry.....
ow.. echt?quote:Op zondag 27 juni 2004 22:25 schreef Belana het volgende:
[..]
Ehm...wilnielulligdoen.....maar die slijmprop zit er inmiddels ws alweer hoor....dat is niet iets wat je verliest en dan weg is, dat "groeit" weer aan.... sorry.....
Ik had trouwens begrepen dat je de slijmprop verliest omdat je baarmoedermond wat open gaat staan. Dus dat er iig IETS gebeurtquote:Op zondag 27 juni 2004 22:25 schreef Belana het volgende:
[..]
bronquote:Een normale bevalling start met één van de volgende kenmerken:
- verlies van de slijmprop (tot 2 weken voor de bevalling)
- breken van de vliezen
- op gang komen van de weeën
Balen Pluisje, probeer zo min mogelijk te krabbenquote:Op zondag 27 juni 2004 22:49 schreef pluisje het volgende:
Aanvulling: jeuk heeft zich inmiddels overigens wel uitgebreid naar beneden, mijn liezen jeuken gemeen, wat er uiteraard ontzettend galant uitziet als ik zit te krabben
Ja, jammiequote:Op zondag 27 juni 2004 23:09 schreef Rewimo het volgende:
Bitter lemon mag ook, is wat beter te pruimen dan tonic (brrrrrrr, ananashart daarentegen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |