abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 juni 2004 @ 12:18:59 #101
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20176112
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 12:04 schreef Sater het volgende:

[..]

Ja hoor. Vertaal Turkije in Ottomaans Rijk en het historisch verband wordt duidelijk. Geografisch ligt Turkije deels in Europa. Indien Turkije niet bij de EU hoort waarom dan een NAVO - top in Ankara?

Wat mij betreft is Turkije welkom.
Historisch is er veel binding geweest tussen Europa en Turkije, maar ook het tegenovergestelde kwam in het verleden wel voor.

Nu is Turkije iig gefocust op Europa. Het Eurovisiesongfestival, Europees kampioenschap, en nog wel wat kleine voorbeelden van de mate van "integratie" van Turkije.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_20176186
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 12:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat is er mis met het voorlezen van een gedicht dat op elke basisschool in Turkije verplichte kost is Je weet echt niets over Turkije he, behalve dat je ze niet in de EU wilt hebben omdat ze overwegend islamitisch zijn? Je zit dan in ieder geval op de juiste plek bij de NeoRacisten.
"De minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeen onze kazernes en de gelovigen onze soldaten".

Zegt het paard van troje jou iets?
Rotterdam
  † In Memoriam † vrijdag 25 juni 2004 @ 12:21:12 #103
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20176195
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 12:18 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Historisch is er veel binding geweest tussen Europa en Turkije, maar ook het tegenovergestelde kwam in het verleden wel voor.

Nu is Turkije iig gefocust op Europa. Het Eurovisiesongfestival, Europees kampioenschap, en nog wel wat kleine voorbeelden van de mate van "integratie" van Turkije.
O, zit Rusland dadelijk ook bij de EU (voetbal)?
Songfestival, ook door Israel vertegenwoordigd, dus ook bij de EU?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 12:31:37 #104
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20176439
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 12:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

O, zit Rusland dadelijk ook bij de EU (voetbal)?
Songfestival, ook door Israel vertegenwoordigd, dus ook bij de EU?
Het laat de binding zien tussen verschillende landen met Europa. Dat alleen is niet reden genoeg om erbij te horen natuurlijk.

In het geval van Rusland, het land is simpelweg te groot. Rusland is een "supermacht" op zich en zou de EU destabiliseren bij toetreding. Israel zou geen probleem zijn om eventueel toe te treden, maar Israel heeft totaal geen grondgebied in Europa. De schending van mensenrechten daar en de onstabiliteit zijn redenen om ze nu iig niet toe te laten, maar op termijn zou dat verholpen kunnen worden, zoals bij Turkije.
  † In Memoriam † vrijdag 25 juni 2004 @ 12:35:32 #105
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20176553
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 12:31 schreef Sidekick het volgende:
Het laat de binding zien tussen verschillende landen met Europa. Dat alleen is niet reden genoeg om erbij te horen natuurlijk.
Qua handel horen ze er zeker bij. Opheffen al die marktbeschermende sancties.
quote:
In het geval van Rusland, het land is simpelweg te groot. Rusland is een "supermacht" op zich en zou de EU destabiliseren bij toetreding.
Turkije is ook zeer groot.
quote:
Israel zou geen probleem zijn om eventueel toe te treden, maar Israel heeft totaal geen grondgebied in Europa.
Turkije ook maar voor een deel.
quote:
De schending van mensenrechten daar en de onstabiliteit zijn redenen om ze nu iig niet toe te laten, maar op termijn zou dat verholpen kunnen worden, zoals bij Turkije.
OMG. Dat geldt toch ook echt voor Turkije. Bomaanslagen beginnen zelfs al op die in Israel te lijken. En de mensenrechten, tja...
pi_20176555
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 12:21 schreef DarkSoulNR het volgende:

[..]

"De minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeen onze kazernes en de gelovigen onze soldaten".

Weet je wat, je hebt gelijk..

doeiii
pi_20177160
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 12:21 schreef DarkSoulNR het volgende:

[..]

Dat is een gedicht. Sinds wanneer zijn gedichten die verplichte kost zijn op iedere basisschool een reden om Turkije te weigeren

En ja, Truva zegt me wel iets. Het ligt namelijk in Turkije.

Maar wat is je punt? Je kunt ook gewoon zeggen dat je enkel tegen Turkije in de EU bent omdat ze overwegend islamitisch zijn. Zo kom je als lid van de NeoRacisten namelijk erg hypocriet over. Of is dat een vereiste voor de NR?
  vrijdag 25 juni 2004 @ 13:08:18 #108
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20177383
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 12:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

OMG. Dat geldt toch ook echt voor Turkije.
Dat zeg ik.
quote:
Bomaanslagen beginnen zelfs al op die in Israel te lijken. En de mensenrechten, tja...
Bomaanslagen kunnen overal voorkomen, dat is geen criterium.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 13:09:21 #109
98209 Raybam
Goodfellow
pi_20177410
Er wordt grotendeels door extreme voor - en extreme tegenstanders gepost. Misschien zijn jullie dat niet, maar jullie dwingen elkaar in ieder geval wel tot het extreme. Als we elkaar nou eens zouden toenaderen en proberen van beide kanten te bekijken, dan zou het wat makkelijker zijn denk ik.
Als een hamer je enige gereedschap is, lijkt elk probleem op een spijker.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 13:11:42 #110
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20177468
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Zo kom je als lid van de NeoRacisten namelijk erg hypocriet over. Of is dat een vereiste voor de NR?
Kap daar nou eens mee.
  † In Memoriam † vrijdag 25 juni 2004 @ 13:15:27 #111
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20177572
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:08 schreef Sidekick het volgende:
Bomaanslagen kunnen overal voorkomen, dat is geen criterium.
Het is wel een teken van instabiliteit en onmacht/onkunde om het te stabiliseren/bestrijden. Zoals jij dat voor Israel ook zo vindt. Niet echt een goeie reclame om toe te treden. Het lijkt mij verstandig dat Turkije uitzoekt uit welke hoek die aanslagen komen en wat de redenen zijn. Als het tegen de EU is, dan kun je een uitbreiding van aanslagen verwachten naar de rest van Europa bij aantreding van Turkije.
pi_20177718
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:11 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Kap daar nou eens mee.
Waarmee, NeoRacisten? Hoe moet ik ze dan noemen? Mensen die moslims discrimineren?
  vrijdag 25 juni 2004 @ 13:24:41 #113
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_20177830
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waarmee, NeoRacisten? Hoe moet ik ze dan noemen? Mensen die moslims discrimineren?
Moslims zijn geen ras. De term racist is derhalve idioot.

Voorts ben ik van mening dat Turkije bij de EU hoort, omwille van de redenen die voorstanders gebruiken. We moeten blij zijn dat een land van zo'n proportie en mogelijkheden (de strategische ligging is al eens eerder gebruikt, NAVO) zich bij ons wil aansluiten.

Ik hoop Turkije in 2012 of 2015 te mogen verwelkomen.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_20177996
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:24 schreef Duritz het volgende:

[..]

Moslims zijn geen ras. De term racist is derhalve idioot
....
Wie heeft het over racisten. Ik heb het over neoracisten. Het is een niet bestaand woord. Net als freepoltersa. Dat mensen zo'n ophef maken over woorden die niet bestaan. Het is voor mij gewoon een kort woordje dat ik gebruik ipv dat ik iedere keer moet intikken "iemand die moslims discrimineert" Als je er een ander woord voor hebt, hoor ik het graag hoor.
quote:
Die kans zit er dik in
  † In Memoriam † vrijdag 25 juni 2004 @ 13:36:00 #115
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20178180
Zeg NeoTerrorist, misschien kun je eens inhoudelijk reageren i.p.v. je domme gelul hier neer te zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aaahikwordgek op 25-06-2004 13:42:21 ]
  vrijdag 25 juni 2004 @ 13:40:07 #116
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_20178317
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wie heeft het over racisten. Ik heb het over neoracisten. Het is een niet bestaand woord. Net als freepoltersa. Dat mensen zo'n ophef maken over woorden die niet bestaan. Het is voor mij gewoon een kort woordje dat ik gebruik ipv dat ik iedere keer moet intikken "iemand die moslims discrimineert" Als je er een ander woord voor hebt, hoor ik het graag hoor.
Tja, met die uitleg vind ik het prima. Maar je moet niet verwonderd zijn als mensen je telkenmale erop wijzen.

Cohen is een neomoslim.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_20178465
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:40 schreef Duritz het volgende:

[..]

Tja, met die uitleg vind ik het prima. Maar je moet niet verwonderd zijn als mensen je telkenmale erop wijzen.

Cohen is een neomoslim.
Mooi, hoe meer moslims en neomoslims, hoe beter.
pi_20178706
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mooi, hoe meer moslims en neomoslims, hoe beter.
Zoals eerder gezegt: De islam is een excuus om aanslagen te plegen.

Een vraag aan jou: Sta je ook achter deze uitspraak uit de koran:

Sura 2, 191: ‘Bestrijdt hen [de ongelovigen-MR] niet bij het Gewijde Bedehuis, zolang zij u niet daarin bestrijden. Doch indien zij u bestrijden, doodt hen dan.

Ik wacht op antwoord...
Rotterdam
  vrijdag 25 juni 2004 @ 13:54:58 #119
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_20178747
Turkije bij de EU ? Liever (nog) niet als je het mij vraagt. De turken in het westen hebben al de grootste moeite om zich aan te passen aan de westerse normen , laat staan dat het als land...
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_20178773
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:11 schreef Sidekick het volgende:

Kap daar nou eens mee.
KB kan beter spreken over islamietenhaters.
Waarvan een groot aantal vermoedelijk verborgen racistische sentimenten meesjouwen.
  † In Memoriam † vrijdag 25 juni 2004 @ 13:58:19 #121
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20178837
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

KB kan beter spreken over islamietenhaters.
Waarvan een groot aantal vermoedelijk verborgen racistische sentimenten meesjouwen.
Ook racistisch, of beter, dit is racistisch. Moslims, islamieten zijn geen ras.
pi_20179045
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:53 schreef DarkSoulNR het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegt: De islam is een excuus om aanslagen te plegen.
Dus alle moslims zijn extemisten en willen aanslagen plegen. Oke.
quote:
Een vraag aan jou: Sta je ook achter deze uitspraak uit de koran:

Sura 2, 191: ‘Bestrijdt hen [de ongelovigen-MR] niet bij het Gewijde Bedehuis, zolang zij u niet daarin bestrijden. Doch indien zij u bestrijden, doodt hen dan.

Ik wacht op antwoord...
"Verdedig jezelf als je wordt aangevallen terwijl je in een moskee bent. Vallen zij je aan om je te doden, aarzel dan niet om terug te slaan"

Wat is er mis met zelfverdediging
pi_20179361
quote:
Dus alle moslims zijn extemisten en willen aanslagen plegen. Oke.
Uiteraard niet allemaal. Ik sprak pas een keurig geintegreerde allochtoon. Hij zei tegen me: "Ik schaam me echt kapot dat dit soort aanslagen in de naam van mijn geloof gedaan worden". Ik zag aan zijn ogen dat hij het meende, dus er zijn wel goede moslims.
quote:
Wat is er mis met zelfverdediging
Helemaal niks, maar moord is daarintegen wel verkeerd. Ik vraag het je nog een keer. Sta jij hierachter: Sura 2, 191: ‘Bestrijdt hen [de ongelovigen-MR] niet bij het Gewijde Bedehuis, zolang zij u niet daarin bestrijden. Doch indien zij u bestrijden, doodt hen dan.

Ik wacht weer rustig tot ik mijn antwoordt krijg.
Rotterdam
pi_20179377
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:24 schreef Duritz het volgende:

Waarom moet er toch altijd een datum genoemd worden.
Waarom niet gewoon zeggen geen datum maar toetreding wanneer het land er klaar voor is.

We hebben gezien wat er gebeurde bij de Oostblok landen toen ze een datum kregen te horen.
Daarvoor deden ze hun uiterste best om hun land mooi te verkopen en na het horen toen 1 Mei dichterbij kwam deden ze geen reet meer aan ontwikkelingen dan wel uitvoering.
Want de datum stond immers vast.

Je ziet hetzelfde bij Turkije, een paar goeie koopmannen laten het beste van Turkije zien en vooral veel veranderende wetten maar in de praktijk is alleen de inkt in de paparassen anders, de uitvoering van die wetten is nog hetzelfde als van voor die tijd.

Turkije mag pas ter elfder ure meedoen pas als alles maar dan ook alles goed is.

Door ze een datum te geven zitten we er aan vast en kunnen ze ons schermen met "wij hebben een datum."
  vrijdag 25 juni 2004 @ 14:24:15 #125
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20179512
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 14:18 schreef DarkSoulNR het volgende:

Ik wacht weer rustig tot ik mijn antwoordt krijg.
Ga maar verder via de mail. Offtopic reacties gaan nu gewoon gewist worden in dit topic.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 14:27:07 #126
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20179582
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 14:18 schreef useroid het volgende:

Door ze een datum te geven zitten we er aan vast en kunnen ze ons schermen met "wij hebben een datum."
Een datum kan ook werken als ultimatum in de zin van "Als voor die tijd de zaken niet goed zijn geregeld, dan gaat het voorbij".

Een datum zet druk op de zaak, en vooral het onderhandelingstraject goed definieren is een goede zaak om de zaken concreet te maken.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 18:32:59 #127
90365 Sater
hoipoloi
pi_20185982
Associated Press NL 25 - 06 - '04: Turkije beschermt dieren.
Ook dieren profiteren van het Turkse streven om lid van de Europese Unie te worden. Het parlement in Ankara heeft vrijdag een wet aangenomen waarmee boetes worden ingevoerd voor dierenmishandeling. Verder wordt het gebruik van proefdieren aan banden gelegd. Voorts zijn er regels voor het slachten van dieren. Zwerfhonden mogen niet zomaar meer worden afgeschoten.
EU - eisen waaraan Turkije eerder voldeed: afschaffen van de doodstraf/toekennen van meer mensenrechten aan de Koerden. [einde samenvatting]

Om mogelijk melige postst te voorkomen: ja, dierenrechten gelden óók voor varkens.
M.b.t. mensenrechten: Koerden enige minderheid die dit ontberen?
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_20197013
Kijk mensen, binnen een paar jaar is dit de nieuwe vlag van alle EU landen.

zaterdag 26 juni 2004 @ 07:16:22 #129
92803 Bela
homo ludens
pi_20197927
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 02:25 schreef imambayildi het volgende:

[afbeelding]
De tijden van de Janitsaren zijn al even voorbij.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 09:20:00 #130
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20198272
quote:

[afbeelding]
Ja, eentje die in brand staat.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 14:26:43 #131
90365 Sater
hoipoloi
pi_20203295
quote:

[afbeelding]
Leuk he dat provoceren!
  zaterdag 26 juni 2004 @ 17:59:20 #132
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20207716
quote:
Bush: Turkije voldoet aan criteria EU-lidmaatschap

ENNIS - Turkije voldoet aan de criteria lid te worden van de Europese Unie en Brussel moet gesprekken beginnen over de toetreding. Dat heeft de Amerikaanse president George Bush zaterdag gezegd tijdens zijn bezoek aan Ierland.

Bush zei dat aan het eind van zijn ontmoeting met Europese leiders, vlak voordat hij op reis gaat naar Turkije. Maandag is hij daar aanwezig bij de NAVO-top in Istanbul die 28 en 29 juni gehouden wordt. ,,Als Turkije voldoet aan de EU-voorwaarden voor lidmaatschap moet de Europese Unie besprekingen beginnen die leiden tot volledig lidmaatschap'', aldus de Amerikaan.

Enkele Europese landen, waaronder Frankrijk en Duitsland, gaven de afgelopen dagen in bedekte termen aan Turkije nog niet rijp te vinden voor de EU. De Europese Commissie komt deze herfst met een rapportage over het land.

Onder voorzitterschap van Nederland moet de EU eind dit jaar beslissen of de onderhandelingen over het lidmaatschap kunnen beginnen. De EU eist onder meer dat de situatie van de mensenrechten in Turkije sterk verbeteren.

ANP

Bron: LC
Dat Bush al voorstander was van toetreding van Turkije, is het nog wel opmerkelijk dat hij de huidige situatie goed genoeg vindt.
pi_20208241
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 14:26 schreef Sater het volgende:

[..]

Leuk he dat provoceren!
Wat ben je zielig zeg als je je hierdoor geprovoceerd voelt.
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 19:05:10 #134
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20209119
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:59 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat Bush al voorstander was van toetreding van Turkije, is het nog wel opmerkelijk dat hij de huidige situatie goed genoeg vindt.
Bush is een opportunist die ook liever geen aanslag op zijn leven heeft tijdens zijn verblijf in Turkije. Dus zegt die dit snel van tevoren. Morgen draait die zijn kont wel weer. Bush moet zich trouwens niet met deze Europese aangelegenheid bemoeien.
pi_20209576
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 12:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat is er mis met het voorlezen van een gedicht dat op elke basisschool in Turkije verplichte kost is Je weet echt niets over Turkije he, behalve dat je ze niet in de EU wilt hebben omdat ze overwegend islamitisch zijn? Je zit dan in ieder geval op de juiste plek bij de NeoRacisten.
Ik moet zeggen dat deze post mij ook enigszins verontrust. Als dergelijke literatuur/gedichten verplichte kost is op basisscholen in Turkije en dat dit ook nog heel normaal gevonden wordt, kan ik mij wel iets voorstellen bij de referentie van DarkSoulNR aan het paard van Troje.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:47:05 #136
61927 DaveM
uitgefokt
pi_20210141
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:59 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waar bemoeit Bush zich mee? Ik dacht dat dit een Europese kwestie was?

De EU-leiders roepen toch ook niet: "het is goed als de VS zijn grenzen met Mexico opent!"
pi_20210699
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 19:47 schreef DaveM het volgende:

[..]

De EU-leiders roepen toch ook niet: "het is goed als de VS zijn grenzen met Mexico opent!"
Turkije is een wat men zegt een stabilisator in een ontwrichte regio.
Turkije is lid van de NAVO en die partner wil de VS niet 'boos' maken daar de VS veel basissen heeft daar en wil behouden.
Verder speelt de bosporus een cruciale rol voor de VS en het areaal van Turkije.
Turkije is namelijk een keyfactor voor de olietransport, deels via de bosporus en via oliepijpleidingen over land richting de Russische olievelden.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 20:17:56 #138
61927 DaveM
uitgefokt
pi_20210936
Je bedoelt dus dat Bush als dank voor al die dingen een goed woordje doet voor Turkije.
Dat zou inderdaad heel goed kunnen.

Maar ben jij er dan blij mee dat Bush het Balk en co. weer wat makkelijker maakt om Turkije allerlei beloftes te doen zonder eerst het volk te raadplegen?
pi_20211356
Turkse troef in strijd tegen 'sociale afbraak'

ROTTERDAM- De oppositiepartijen in de Tweede Kamer en de vakbonden hebben er in hun strijd tegen het kabinet Balkenende II een bondgenoot bij.
De Federatie van Democratische Verenigingen van Arbeiders uit Turkije in Nederland, kortweg DIDF, manifesteert zich steeds nadrukkelijker in haar verzet tegen de 'sociale afbraak.'

De blokkade van de Rotterdamse Eem- en Waalhaven, begin deze maand, was al even aan de gang toen een opvallend gezelschap zich bij de actie van FNV Bondgenoten voegde. Pakweg dertig mannen en vrouwen, zwaaiend met grote rood-gele vlaggen, sloten zich bij het protest tegen het kabinet aan. Met pamfletten maakten de vertegenwoordigers van de Federatie van Democratische Verenigingen van Arbeiders uit Turkije in Nederland (DIDF) duidelijk dat een gezamenlijke strijd tegen de 'sociale afbraak' van Balkenende II meer kansen biedt.

DIDF (spreek uit: Didef)bestaat al sinds 1985. De organisatie, die zich vooral richt op Turken, maar ook Koerden, Alevieten en Soennieten in Nederland, timmert de afgelopen jaren echter steeds nadrukkelijker aan de weg. ,,We hebben afdelingen in Amsterdam, Zaandam, Apeldoorn, Oss en Dordrecht. We willen verder groeien'', vertelt DIDF-voorzitter Nuri Karabulut, in het dagelijks leven ict-medewerker. De Amsterdammer woonde eerder in Dordrecht en volgde in Rotterdam de hts.

DIDF (tussen de vier- en vijfhonderd leden) streeft volgens Karabulut naar sociale, politieke en economische rechtsgelijkheid. ,,Ons doel is dat migranten en autochtonen samen opkomen voor het algemeen belang. We moeten af van die tweedeling. Wij zijn tegen de maatregelen die de hele samenleving aangaan. Iedereen heeft recht op een goed pensioen, onderwijs en een betaalbaar huis.'' Dat 'wij-/zij-denken' moet de wereld uit, meent de voorzitter. ,,Samen staan we sterk, is niet voor niets ons motto. Er zijn nog te veel vooroordelen, wederzijds. We moeten juist kijken naar wat ons bindt.''

Want er is nog veel werk te doen, weet voorman Karabulut. ,,Turken in Nederland hebben niet alleen te maken met de Nederlandse, maar ook nog met de Turkse overheid en met Turkse organisaties. Vaak krijgen Turken in Nederland te horen: wordt Nederlander, maar vergeet niet dat je Turk bent. Er is beïnvloeding door satellietzenders, de moskeeën en andere instanties. Turken die hier een moskee bezoeken, treffen er ook de groenteboer, de kapper en de sociaal raadsman aan. Een gesloten gemeenschap die integratie niet bepaald in de hand werkt.'' Karabulut geeft aan dat de tweede en derde generatie Turken in Nederland anders is. ,,Veel mensen weten dat ze hier willen blijven. Ze investeren, kopen een huis en gaan met vakantie naar een ander land dan Turkije.''

DIDF is geen vakbond en ook geen concurrent van de al bestaande vakorganisaties, onderstreept de voorzitter. ,,Bijna 95 procent van onze achterban is lid van een vakbond.'' De federatie is evenmin een politieke partij, zegt hij, ,,al hebben we wel politieke standpunten.'' Karabulut stelt dat de ideeën nog het meeste in de buurt komen van die van de SP of GroenLinks. ,,Wij hebben ons tegen de nieuwe oorlog uitgesproken. We doen ook veel samen met deze partijen.'' DIDF besteedt ook veel aandacht aan jongeren, zo houdt de federatie eind juli een zomerkamp in het Duitse Kiel.

Nu het sociale klimaat in Nederland door de recente botsingen tussen vakbonden en kabinet slechter is dan ooit, ziet DIDF kansen. ,,Het ongenoegen is niet goed georganiseerd. Wat de vakbonden doen, kan beter. Je moet geen e-mails sturen naar je leden, je moet bij ze op de koffie, de werkvloer en de straat op. Het moet van onderop komen. Het is nu aan de vakbonden om weer hun oude taak op te pakken.''

DIDF denkt dat één massale actiedag tegen het kabinet dit najaar niet voldoende is. ,,Er moet meer zijn, een brede coalitie. Want niet alleen de pensioenen staan onder druk, ook de WW, de arbeidstijden en de ontslagregeling.'' Na de zomer zal de federatie zeker van zich laten horen, kondigt Karabulut strijdbaar aan.

Turkije niet bij EU

Turkije aast al lange tijd op het lidmaatschap van de Europese Unie. De mensenrechtensituatie vormt echter een obstakel voor 'Brussel' dat voor een groot aantal andere landen wel het licht op groen heeft gezet. Als het aan DIDF-voorzitter Karabulut ligt, blijft zijn vaderland voorlopig buiten de EU. ,,Waarom? Omdat de EU niet democratisch is. Het is een unie van monopolies. Alsof in Europa alles beter geregeld is.'' Bovendien vreest hij voor meer werkloosheid en armoede in Turkije. ,,De Turkse overheid zal bedrijven privatiseren en dat kost duizenden banen. Turkije wil zo graag bij de EU dat het allerlei wetten en regels aanpast voor Europa. Wij vinden dat zeer ongepast.''
bron: http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=41516

Niet iedere Turk is dus blij met een eventuele toetreding.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 21:54:53 #140
90365 Sater
hoipoloi
pi_20212834
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:25 schreef imambayildi het volgende:

[..]

Ah, beetje boos dat ik je plagerijtje door heb?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 22:02:15 #141
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20212972
quote:

[..]

\
Het lijkt mij hoog tijd dat Bot daar eens mee begint.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 22:09:30 #142
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20213134
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:25 schreef imambayildi het volgende:

[..]

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_20216465
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 21:54 schreef Sater het volgende:

[..]

Ah, beetje boos dat ik je plagerijtje door heb?
boos ?
pi_20216496
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 22:09 schreef sjun het volgende:

[..]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Raar joh, van welk bestaand en erkent land is dat de vlag ??
  zondag 27 juni 2004 @ 00:03:19 #145
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20217151
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 19:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Bush is een opportunist die ook liever geen aanslag op zijn leven heeft tijdens zijn verblijf in Turkije. Dus zegt die dit snel van tevoren. Morgen draait die zijn kont wel weer. Bush moet zich trouwens niet met deze Europese aangelegenheid bemoeien.
Bush is al jaren voorstander van toetreding van Turkije, dat is algemeen bekend. Hij zal morgen dus niet gaan draaien. Het opmerkelijke is dat hij vindt dat Turkije nu al klaar is.
quote:

[..]

Mhaw, de EU bemoeit zich ook wel met Amerikaanse politiek. De EU wil dat de VS het Internationaal Strafhof erkent, de EU wil dat de VS zich aan Kyoto gaat houden, etc. Het gebeurd vrijwel continu dat wereldleiders zich uitspreken over zulke toch vrij mondiale kwesties.
pi_20218637
Triest dat Bush deze manier kiest om Turke steun te krijgen voor Amerika.
pi_20219954
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 20:37 schreef Koos Voos het volgende:
Niet iedere Turk is dus blij met een eventuele toetreding.
Het is zelfs zo dat 62% van de 70 miljoen Turken tegen een toetreding in de EU
is. Volgens officiele onderzoeken dus. Het enige reden waarom men niets zegt
is om de wetten door te laten komen.
pi_20220673
Ja en sommige op dit forum denken dus dat de Turken bedelen om bij de EU te komen.

Komen we er niet in?? Dan niet he!
  † In Memoriam † zondag 27 juni 2004 @ 09:36:46 #149
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20221401
quote:
Op zondag 27 juni 2004 00:03 schreef Sidekick het volgende:
Bush is al jaren voorstander van toetreding van Turkije, dat is algemeen bekend. Hij zal morgen dus niet gaan draaien. Het opmerkelijke is dat hij vindt dat Turkije nu al klaar is.
Al jaren ook...
Die man denkt aan de belangen van de VS, het zal hem niks verrotten dat Europa daar lasten van gaat dragen, Europa wordt er misschien zelfs instabieler en economisch slechter van, goed voor de VS...
quote:
Mhaw, de EU bemoeit zich ook wel met Amerikaanse politiek. De EU wil dat de VS het Internationaal Strafhof erkent, de EU wil dat de VS zich aan Kyoto gaat houden, etc. Het gebeurd vrijwel continu dat wereldleiders zich uitspreken over zulke toch vrij mondiale kwesties.
Idd, maar daar trekt men zich ook niks van aan.
pi_20221854
quote:
Op zondag 27 juni 2004 04:00 schreef imambayildi het volgende:
Ja en sommige op dit forum denken dus dat de Turken bedelen om bij de EU te komen.

Komen we er niet in?? Dan niet he!
Als je het maar weet. Ik maak het nog wel mee dat de EU bij Turkije aan de deur komt kloppen. Of ze alsjeblieft mee willen doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')