Historisch is er veel binding geweest tussen Europa en Turkije, maar ook het tegenovergestelde kwam in het verleden wel voor.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:04 schreef Sater het volgende:
[..]
Ja hoor. Vertaal Turkije in Ottomaans Rijk en het historisch verband wordt duidelijk. Geografisch ligt Turkije deels in Europa. Indien Turkije niet bij de EU hoort waarom dan een NAVO - top in Ankara?
Wat mij betreft is Turkije welkom.![]()
"De minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeen onze kazernes en de gelovigen onze soldaten".quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat is er mis met het voorlezen van een gedicht dat op elke basisschool in Turkije verplichte kost isJe weet echt niets over Turkije he, behalve dat je ze niet in de EU wilt hebben omdat ze overwegend islamitisch zijn? Je zit dan in ieder geval op de juiste plek bij de NeoRacisten.
O, zit Rusland dadelijk ook bij de EU (voetbal)?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Historisch is er veel binding geweest tussen Europa en Turkije, maar ook het tegenovergestelde kwam in het verleden wel voor.
Nu is Turkije iig gefocust op Europa. Het Eurovisiesongfestival, Europees kampioenschap, en nog wel wat kleine voorbeelden van de mate van "integratie" van Turkije.
Het laat de binding zien tussen verschillende landen met Europa. Dat alleen is niet reden genoeg om erbij te horen natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
O, zit Rusland dadelijk ook bij de EU (voetbal)?
Songfestival, ook door Israel vertegenwoordigd, dus ook bij de EU?
Qua handel horen ze er zeker bij. Opheffen al die marktbeschermende sancties.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:31 schreef Sidekick het volgende:
Het laat de binding zien tussen verschillende landen met Europa. Dat alleen is niet reden genoeg om erbij te horen natuurlijk.
Turkije is ook zeer groot.quote:In het geval van Rusland, het land is simpelweg te groot. Rusland is een "supermacht" op zich en zou de EU destabiliseren bij toetreding.
Turkije ook maar voor een deel.quote:Israel zou geen probleem zijn om eventueel toe te treden, maar Israel heeft totaal geen grondgebied in Europa.
OMG.quote:De schending van mensenrechten daar en de onstabiliteit zijn redenen om ze nu iig niet toe te laten, maar op termijn zou dat verholpen kunnen worden, zoals bij Turkije.
Weet je wat, je hebt gelijk..quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:21 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
"De minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeen onze kazernes en de gelovigen onze soldaten".
Zegt het paard van troje jou iets?![]()
Dat is een gedicht. Sinds wanneer zijn gedichten die verplichte kost zijn op iedere basisschool een reden om Turkije te weigerenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:21 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
"De minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeen onze kazernes en de gelovigen onze soldaten".
Zegt het paard van troje jou iets?![]()
Dat zeg ik.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
OMG.Dat geldt toch ook echt voor Turkije.
Bomaanslagen kunnen overal voorkomen, dat is geen criterium.quote:Bomaanslagen beginnen zelfs al op die in Israel te lijken. En de mensenrechten, tja...
Kap daar nou eens mee.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zo kom je als lid van de NeoRacisten namelijk erg hypocriet over. Of is dat een vereiste voor de NR?
Het is wel een teken van instabiliteit en onmacht/onkunde om het te stabiliseren/bestrijden. Zoals jij dat voor Israel ook zo vindt. Niet echt een goeie reclame om toe te treden. Het lijkt mij verstandig dat Turkije uitzoekt uit welke hoek die aanslagen komen en wat de redenen zijn. Als het tegen de EU is, dan kun je een uitbreiding van aanslagen verwachten naar de rest van Europa bij aantreding van Turkije.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:08 schreef Sidekick het volgende:
Bomaanslagen kunnen overal voorkomen, dat is geen criterium.
Waarmee, NeoRacisten? Hoe moet ik ze dan noemen? Mensen die moslims discrimineren?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Kap daar nou eens mee.
Moslims zijn geen ras. De term racist is derhalve idioot.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarmee, NeoRacisten? Hoe moet ik ze dan noemen? Mensen die moslims discrimineren?
Wie heeft het over racisten. Ik heb het over neoracisten. Het is een niet bestaand woord. Net als freepoltersa. Dat mensen zo'n ophef maken over woorden die niet bestaan. Het is voor mij gewoon een kort woordje dat ik gebruik ipv dat ik iedere keer moet intikken "iemand die moslims discrimineert" Als je er een ander woord voor hebt, hoor ik het graag hoor.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:24 schreef Duritz het volgende:
[..]
Moslims zijn geen ras. De term racist is derhalve idioot
....
Die kans zit er dik inquote:Ik hoop Turkije in 2012 of 2015 te mogen verwelkomen.
Tja, met die uitleg vind ik het prima. Maar je moet niet verwonderd zijn als mensen je telkenmale erop wijzen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wie heeft het over racisten. Ik heb het over neoracisten. Het is een niet bestaand woord. Net als freepoltersa. Dat mensen zo'n ophef maken over woorden die niet bestaan. Het is voor mij gewoon een kort woordje dat ik gebruik ipv dat ik iedere keer moet intikken "iemand die moslims discrimineert" Als je er een ander woord voor hebt, hoor ik het graag hoor.
Mooi, hoe meer moslims en neomoslims, hoe beter.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:40 schreef Duritz het volgende:
[..]
Tja, met die uitleg vind ik het prima. Maar je moet niet verwonderd zijn als mensen je telkenmale erop wijzen.
Cohen is een neomoslim.![]()
Zoals eerder gezegt: De islam is een excuus om aanslagen te plegen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Mooi, hoe meer moslims en neomoslims, hoe beter.
KB kan beter spreken over islamietenhaters.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:11 schreef Sidekick het volgende:
Kap daar nou eens mee.
Ook racistisch, of beter, dit is racistisch. Moslims, islamieten zijn geen ras.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
KB kan beter spreken over islamietenhaters.
Waarvan een groot aantal vermoedelijk verborgen racistische sentimenten meesjouwen.
Dus alle moslims zijn extemisten en willen aanslagen plegen. Oke.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:53 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegt: De islam is een excuus om aanslagen te plegen.
"Verdedig jezelf als je wordt aangevallen terwijl je in een moskee bent. Vallen zij je aan om je te doden, aarzel dan niet om terug te slaan"quote:Een vraag aan jou: Sta je ook achter deze uitspraak uit de koran:
Sura 2, 191: ‘Bestrijdt hen [de ongelovigen-MR] niet bij het Gewijde Bedehuis, zolang zij u niet daarin bestrijden. Doch indien zij u bestrijden, doodt hen dan.
Ik wacht op antwoord...![]()
Uiteraard niet allemaal. Ik sprak pas een keurig geintegreerde allochtoon. Hij zei tegen me: "Ik schaam me echt kapot dat dit soort aanslagen in de naam van mijn geloof gedaan worden". Ik zag aan zijn ogen dat hij het meende, dus er zijn wel goede moslims.quote:Dus alle moslims zijn extemisten en willen aanslagen plegen. Oke.
Helemaal niks, maar moord is daarintegen wel verkeerd. Ik vraag het je nog een keer. Sta jij hierachter: Sura 2, 191: ‘Bestrijdt hen [de ongelovigen-MR] niet bij het Gewijde Bedehuis, zolang zij u niet daarin bestrijden. Doch indien zij u bestrijden, doodt hen dan.quote:Wat is er mis met zelfverdediging
Waarom moet er toch altijd een datum genoemd worden.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:24 schreef Duritz het volgende:
Ik hoop Turkije in 2012 of 2015 te mogen verwelkomen.
Ga maar verder via de mail. Offtopic reacties gaan nu gewoon gewist worden in dit topic.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:18 schreef DarkSoulNR het volgende:
Ik wacht weer rustig tot ik mijn antwoordt krijg.
Een datum kan ook werken als ultimatum in de zin van "Als voor die tijd de zaken niet goed zijn geregeld, dan gaat het voorbij".quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:18 schreef useroid het volgende:
Door ze een datum te geven zitten we er aan vast en kunnen ze ons schermen met "wij hebben een datum."
De tijden van de Janitsaren zijn al even voorbij.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 02:25 schreef imambayildi het volgende:
Kijk mensen, binnen een paar jaar is dit de nieuwe vlag van alle EU landen.
[afbeelding]![]()
Ja, eentje die in brand staat.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 02:25 schreef imambayildi het volgende:
[afbeelding]![]()
Leuk he dat provoceren!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 02:25 schreef imambayildi het volgende:
[afbeelding]![]()
Dat Bush al voorstander was van toetreding van Turkije, is het nog wel opmerkelijk dat hij de huidige situatie goed genoeg vindt.quote:Bush: Turkije voldoet aan criteria EU-lidmaatschap
ENNIS - Turkije voldoet aan de criteria lid te worden van de Europese Unie en Brussel moet gesprekken beginnen over de toetreding. Dat heeft de Amerikaanse president George Bush zaterdag gezegd tijdens zijn bezoek aan Ierland.
Bush zei dat aan het eind van zijn ontmoeting met Europese leiders, vlak voordat hij op reis gaat naar Turkije. Maandag is hij daar aanwezig bij de NAVO-top in Istanbul die 28 en 29 juni gehouden wordt. ,,Als Turkije voldoet aan de EU-voorwaarden voor lidmaatschap moet de Europese Unie besprekingen beginnen die leiden tot volledig lidmaatschap'', aldus de Amerikaan.
Enkele Europese landen, waaronder Frankrijk en Duitsland, gaven de afgelopen dagen in bedekte termen aan Turkije nog niet rijp te vinden voor de EU. De Europese Commissie komt deze herfst met een rapportage over het land.
Onder voorzitterschap van Nederland moet de EU eind dit jaar beslissen of de onderhandelingen over het lidmaatschap kunnen beginnen. De EU eist onder meer dat de situatie van de mensenrechten in Turkije sterk verbeteren.
ANP
Bron: LC
Wat ben je zielig zeg als je je hierdoor geprovoceerd voelt.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:26 schreef Sater het volgende:
[..]
Leuk he dat provoceren!![]()
Bush is een opportunist die ook liever geen aanslag op zijn leven heeft tijdens zijn verblijf in Turkije. Dus zegt die dit snel van tevoren. Morgen draait die zijn kont wel weer. Bush moet zich trouwens niet met deze Europese aangelegenheid bemoeien.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 17:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat Bush al voorstander was van toetreding van Turkije, is het nog wel opmerkelijk dat hij de huidige situatie goed genoeg vindt.
Ik moet zeggen dat deze post mij ook enigszins verontrust. Als dergelijke literatuur/gedichten verplichte kost is op basisscholen in Turkije en dat dit ook nog heel normaal gevonden wordt, kan ik mij wel iets voorstellen bij de referentie van DarkSoulNR aan het paard van Troje.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat is er mis met het voorlezen van een gedicht dat op elke basisschool in Turkije verplichte kost isJe weet echt niets over Turkije he, behalve dat je ze niet in de EU wilt hebben omdat ze overwegend islamitisch zijn? Je zit dan in ieder geval op de juiste plek bij de NeoRacisten.
Waar bemoeit Bush zich mee? Ik dacht dat dit een Europese kwestie was?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 17:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat Bush al voorstander was van toetreding van Turkije, is het nog wel opmerkelijk dat hij de huidige situatie goed genoeg vindt.
Turkije is een wat men zegt een stabilisator in een ontwrichte regio.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:47 schreef DaveM het volgende:
[..]
Waar bemoeit Bush zich mee? Ik dacht dat dit een Europese kwestie was?
De EU-leiders roepen toch ook niet: "het is goed als de VS zijn grenzen met Mexico opent!"
Ah, beetje boos dat ik je plagerijtje door heb?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:25 schreef imambayildi het volgende:
[..]
Wat ben je zielig zeg als je je hierdoor geprovoceerd voelt.
\quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:47 schreef DaveM het volgende:
[..]
De EU-leiders roepen toch ook niet: "het is goed als de VS zijn grenzen met Mexico opent!"
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:25 schreef imambayildi het volgende:
[..]
Wat ben je zielig zeg als je je hierdoor geprovoceerd voelt.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 21:54 schreef Sater het volgende:
[..]
Ah, beetje boos dat ik je plagerijtje door heb?![]()
Raar joh, van welk bestaand en erkent land is dat de vlag ??quote:Op zaterdag 26 juni 2004 22:09 schreef sjun het volgende:
[..]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Bush is al jaren voorstander van toetreding van Turkije, dat is algemeen bekend. Hij zal morgen dus niet gaan draaien. Het opmerkelijke is dat hij vindt dat Turkije nu al klaar is.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Bush is een opportunist die ook liever geen aanslag op zijn leven heeft tijdens zijn verblijf in Turkije. Dus zegt die dit snel van tevoren. Morgen draait die zijn kont wel weer. Bush moet zich trouwens niet met deze Europese aangelegenheid bemoeien.
Mhaw, de EU bemoeit zich ook wel met Amerikaanse politiek. De EU wil dat de VS het Internationaal Strafhof erkent, de EU wil dat de VS zich aan Kyoto gaat houden, etc. Het gebeurd vrijwel continu dat wereldleiders zich uitspreken over zulke toch vrij mondiale kwesties.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:47 schreef DaveM het volgende:
[..]
Het is zelfs zo dat 62% van de 70 miljoen Turken tegen een toetreding in de EUquote:Op zaterdag 26 juni 2004 20:37 schreef Koos Voos het volgende:
Niet iedere Turk is dus blij met een eventuele toetreding.
Al jaren ook...quote:Op zondag 27 juni 2004 00:03 schreef Sidekick het volgende:
Bush is al jaren voorstander van toetreding van Turkije, dat is algemeen bekend. Hij zal morgen dus niet gaan draaien. Het opmerkelijke is dat hij vindt dat Turkije nu al klaar is.
Idd, maar daar trekt men zich ook niks van aan.quote:Mhaw, de EU bemoeit zich ook wel met Amerikaanse politiek. De EU wil dat de VS het Internationaal Strafhof erkent, de EU wil dat de VS zich aan Kyoto gaat houden, etc. Het gebeurd vrijwel continu dat wereldleiders zich uitspreken over zulke toch vrij mondiale kwesties.
Als je het maar weet. Ik maak het nog wel mee dat de EU bij Turkije aan de deur komt kloppen. Of ze alsjeblieft mee willen doen.quote:Op zondag 27 juni 2004 04:00 schreef imambayildi het volgende:
Ja en sommige op dit forum denken dus dat de Turken bedelen om bij de EU te komen.
Komen we er niet in?? Dan niet he!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |