abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20099811
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. en voetbal! Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en vergeet de politieke complottheorietjes en voetbal niet. Iedereen is welkom, mits Verlicht

Voor het echte slappe persoonlijke ballen en eikelen, is er het IRC-kanaal, genaamd #pol.

Op MSN is er tevens gelegenheid tot het samenzweren tegen republieken, Keizerrijken etc.

Enkele reacties van Fokkers:

''een erg goeie intro...Aardige eye-opener"

''Angstaanjagend welke kant de machthebbers op willen sturen
De hele wereld bestaat uit onzin, achter de schermen gebeurt het echte regeren e.d."

''inderdaad een heel compleet overzicht van alle zaken waar je normaal niet zo bij stil staat"

[ Bericht 4% gewijzigd door Johan_de_With op 22-06-2004 18:27:00 ]
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 18:22:25 #2
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20099828
Wat een hoerige titel.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_20099832
Johan, jij geile slet!!!
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_20099843
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:22 schreef UnderWorld_ het volgende:
Johan, jij geile slet!!!
Ik wist dat je het kon zeggen.
Moppie.
pi_20099946
Alex Jones, the man!
pi_20100005
Kan iemand me op deze kaart van Den Haag het Nederlands Congres Centrum aanwijzen
  dinsdag 22 juni 2004 @ 18:33:24 #7
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_20100056
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
Kan iemand me op deze kaart van Den Haag het Nederlands Congres Centrum aanwijzen
Linksboven
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 18:33:50 #8
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20100067
Deze meneer moest wel zeggen wie hij was. En die linkse vadsige ratzeugen mogen gewoon weer de straat op zonder zich te identificeren. Dat die zichzelf eens in de fik zetten.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_20100110
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Deze meneer moest wel zeggen wie hij was. En die linkse vadsige ratzeugen mogen gewoon weer de straat op zonder zich te identificeren. Dat die zichzelf eens in de fik zetten.
Het moet niet gekker worden
pi_20100187
* Mutant01 (L) Sonique
Allah Al Watan Al Malik
pi_20100258
AAAAAAAAAAAAAAAAH!
pi_20100351
Maar "wat" doet nou precies "de Zionist in vreugde leven"???
Ars longa, vita brevis
pi_20100407
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:46 schreef motown het volgende:
Veel beloven en weinig geven.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 18:49:11 #14
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_20100422
quote:
Het feit dat de Palestijnen geen stabiele regering kunnen vormen, corrupt zijn tot op het bot en hun economie draait op het bouwen van Israëlische nederzettingen en het leveren van beton voor de veiligheidsmuur.

Als fervent Israël-aanhanger doet mij dat een enorm genoegen
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 18:52:56 #15
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_20100509
Adviesraad: Turkse islam past in EU
De Turkse islam is geen belemmering voor het lidmaatschap van de Europese Unie. Het huidige Turkije wordt gekenmerkt door pluriformiteit, vrijheid van godsdienst en door een seculier staatsbestel waarover de islam geen enkele zeggenschap heeft. Het feit dat de meeste Turken ook moslim zijn hoeft derhalve geen obstakel te vormen voor de Turkse toetreding tot de Unie.

Dat concludeert de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) in het rapport De Europese Unie, Turkije en de islam, dat vandaag is gepresenteerd. De WRR, een adviesorgaan voor de regering, trekt deze conclusie op grond van een uitvoerig onderzoek naar de plaats van de islam in de Turkse samenleving en de verhouding tussen staat en religie in Turkije.

,,Directe aanleiding voor het onderzoek is de angst voor de islam en de vele misverstanden die in Nederland over het moslimland Turkije bestaan'', zegt Jan Schoonenboom, onderzoeker bij de WRR.

De WRR heeft het advies bekendgemaakt aan de vooravond van het Nederlandse voorzitterschap van de Europese Unie, dat op 1 juli begint. In december zal de EU onder Nederlandse supervisie een besluit moeten nemen over de vraag of de toetredingsonderhandelingen met Turkije kunnen beginnen. De vorderingen op het gebied van de mensenrechten in Turkije, de positie van minderheden en de stabiliteit van de democratie in het land (inclusief de rol van het leger) zijn daarbij doorslaggevend.

Het WRR-rapport is geen advies over de vraag of de onderhandelingen met Turkije moeten worden geopend. ,,Wel vinden we dat de discussie over de Turkse toetreding zuiver moet worden gevoerd. Daarom hebben we de plaats en ontwikkeling van de islam in Turkije grondig onderzocht'', zegt Schoonenboom van de WRR. In de publieke opinie speelt immers wel degelijk ook de vraag of Turkije als moslimland past binnen de Europese Unie. Kan de islam eigenlijk wel samengaan met democratie, mensenrechten en scheiding van kerk en staat? Hierover zijn de laatste jaren aarzelingen ontstaan door de terroristische aanslagen in de VS en de zorgen over de integratie van moslims in West-Europese landen, stelt de WRR.

,,Wij komen tot de conclusie dat Turkije al sinds de jaren twintig grondwettelijk is gevrijwaard van religieuze invloed'', zegt Schoonenboom. Turkije kent een scheiding tussen kerk en staat die net zo strikt is als in Frankrijk, waardoor het zich bij de opstelling van de grondwet heeft laten inspireren.

bron : NRC Handelsblad
te lezen op http://www.turksnl.net/nieuws/nieuws.php?id=13819&category=9

Ik weet niet of dit berichtje al door jullie is gelezen, zo niet... Bij deze
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
pi_20100540
quote:
Land innemen natuurlijk
pi_20100571
Positief bericht! Ik vind alleen dat hierop geen werkelijk antwoord is gegeven?

Kan de islam eigenlijk wel samengaan met democratie, mensenrechten en scheiding van kerk en staat?
pi_20100656
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:55 schreef Johan_de_With het volgende:

Kan de islam eigenlijk wel samengaan met democratie, mensenrechten en scheiding van kerk en staat?
Het gaat er dan om wat men verstaat onder dé Islam. Want een puur islamitisch gezien zal er, volgens mij, geen scheiding kerk en staat zijn. Wanneer de islam 'gewoon' een religie wordt die in alle gevallen ondergeschikt is aan de staat, moet het kunnen.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 18:59:40 #19
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_20100681
Eerlijk is eerlijk: Turkije heeft zich altijd erg gastvrij en tolerant getoond voor de Joden.
Persoonlijk vind ik dat Turkije nooit lid mag worden van de EU, al was het maar omdat slechts een kleine 10% van het territorium in ons werelddeel ligt.

Misschien kunnen we dezelfde religieuze politiek invoeren als de Ottomanen destijds in Europa hebben gevoerd: bekeer je en je wordt vrijgesteld van belasting. Op die manier hebben ze flinke delen van de Balkan geïslamitiseerd (Albanië is het beste voorbeeld). Dat is anno Nu natuurlijk niet meer haalbaar, maar toch....
Wellicht kunnen we de voorwaarde voor toetreding koppelen aan toetreding van Israël. Die hebben hoe dan ook meer met ons gemeen dan de islamitische volkeren en spelen, net als Turkije, mee in de Europacuptoernooien en horen al sinds mensenheugenis tot de vaste deelnemers van eht Eurovisie Songfestival (:r).
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 18:59:53 #20
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_20100690
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:55 schreef Johan_de_With het volgende:

Ik heb het raport niet gelezen, dus weet ook niet wat erin staat.... Het zal wel een uitgebreid rapport zijn, lijkt mij
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
pi_20100711
Kimmetje is eraan.
pi_20100719
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:59 schreef Mr-Mackey het volgende:

Misschien kunnen we dezelfde religieuze politiek invoeren als de Ottomanen destijds in Europa hebben gevoerd: bekeer je en je wordt vrijgesteld van belasting.
Is dat geen schending van de mensenrechten?
pi_20100761
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:59 schreef Tuana het volgende:

[..]

Ik heb het raport niet gelezen, dus weet ook niet wat erin staat.... Het zal wel een uitgebreid rapport zijn, lijkt mij
Uit het artikel (mijn enige informatie) blijkt dat de scheiding van kerk en staat gewaarborgd is - wat iets anders is dan een bevredigend antwoord op de vraag, die ook eigenlijk niet te beantwoorden is.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 19:02:15 #24
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_20100766
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het gaat er dan om wat men verstaat onder dé Islam. Want een puur islamitisch gezien zal er, volgens mij, geen scheiding kerk en staat zijn. Wanneer de islam 'gewoon' een religie wordt die in alle gevallen ondergeschikt is aan de staat, moet het kunnen.
Ten eerste "dé Islam" bestaat niet. En de Sharia wordt ook niet toegepast in Turkije, dus wat versta je dan onder een "Islamitisch" land?
pi_20100777
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 19:02 schreef Tuana het volgende:

[..]

Ten eerste "dé Islam" bestaat niet. En de Sharia wordt ook niet toegepast in Turkije, dus wat versta je dan onder een "Islamitisch" land?
Dat is precies mijn punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')