Terreinvaardigheidquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:27 schreef 2cv het volgende:
Ok, maar wat zorgt er nou voor dat een Unimog zo goed is ?
Dat snap ik allemaal, maar dat kan toch elke autofabrikant/vrachtwagenfabrikant (na)maken ?quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:29 schreef densmee het volgende:
een unimog heeft 4wd, sperren op alle wielen (100%), grote bodemvrijheid door portaalassen, schrankend frame, kruip versnelling grote banden met goed terrein profiel en voor de rest kijk je op unimog.nl
Ik zag ze anders bij bosjes rijden in Hambach, in de open dagbouwmijnquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:50 schreef jovink het volgende:
is ouderwetsche degelijkheid, en ik denk dat de markt voor de unimog nou niet super groot is op die 2 boeren in NL na.
probleem van de unimog is vooral hun degelijkheid, dingen zijn niet kapot te krijgen en daardoor heb je nauwelijks vervanging.quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:50 schreef jovink het volgende:
is ouderwetsche degelijkheid, en ik denk dat de markt voor de unimog nou niet super groot is op die 2 boeren in NL na.
Unimog is nu niet bepaalt een model dat wegloopt als warme broodjes.quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:48 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal, maar dat kan toch elke autofabrikant/vrachtwagenfabrikant (na)maken ?
Een kleine markt waarin de UNIMOG een legendarische naam heeft.quote:
Ik verzeker je, deze heeft echt alleen maar voorwielaandrijving. Moet ik foto's posten?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een Unimog heeft standaard, dacht ik, voor- en achterwiel-aandrijving
Met alleen voorwiel-aandrijving rijdt ie vast net zo slecht als een gemiddelde oude gare Franse bak, maar daarom heeft ie dus ook vierwiel-aandrijving
Anyway, een Unimog is alleen voor op de weg bij hellingen groter dan 10% en voor off-road gebruik. In Nederland kan je er vrijwel niets mee. Ik heb in het leger mijn rijbewijs op zo'n ding gehaald trouwens.![]()
Dan is ie kapotquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:22 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Ik verzeker je, deze heeft echt alleen maar voorwielaandrijving. Moet ik foto's posten?
dan is ie kapotquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:22 schreef Alcyone het volgende:
En de gemiddelde oude franse gare bak rijdt beter dan dit ding, zelfs met kapotte draagarmlagers en bussen en speling op het stuur en losse wielbouten.
quote:
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
![]()
![]()
Rare lui met hun Franse otoos. Enige goede Franse otoo ooit gemaakt is de Snoek, daarna gaat het al sinds 1965 bergaf met die bakken.![]()
En dan in een Unimog-topic ook nog gaan zeuren over de kwaliteiten van een Mog; na een atoombom zijn er alleen nog maar kakkerlakken en Unimogs over.Een gemiddelde GS moet je het blok al uit halen als je een achterlicht of uitlaat moet vervangen
![]()
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het in elkaar zit eigenlijkquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:22 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Ik verzeker je, deze heeft echt alleen maar voorwielaandrijving. Moet ik foto's posten?
De Snoek, daar kan je een hoop van zeggen, maar goed gemaakt was ie zeker nietquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:50 schreef Hyperdude het volgende:
Enige goede Franse otoo ooit gemaakt is de Snoek,
Dat maken wij zelf wel even uit.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Niet over Frambozen praten in eenUnimog
- topic
![]()
![]()
![]()
kwaliteitsauto is dat jaquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
er zijn ook na 1965 goede franse auto's gemaakt, zoals de b.v. de Peugeot 404
Peugeot 404 stamt uit 1960quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
er zijn ook na 1965 goede franse auto's gemaakt, zoals de b.v. de Peugeot 404
Beetje roest her en der, zeker niet krokant..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:27 schreef vlad het volgende:
[..]
kwaliteitsauto is dat ja![]()
krokant was ie nu toch?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |