Je kan iemand een uitnodiging sturen als de volgende link er staat:quote:Wat is Gmail en waarom zijn jullie allemaal zo vrolijk met dat emailadres?
Gmail is een nieuwe service van Google. Je krijgt namelijk 1000 MB ruimte voor je email! Dat is niet alleen erg rieleks, maar Google beloofd een erg goed spamfilter, is bovendien ontzettend snel (in tegenstelling tot Hotmail), en tja, het is gewoon errug stoer.Maar wat is er nou zo speciaal? Ik kan me toch gewoon op die site registreren en dan heb ik er ? toch?
Nee. Gmail werkt met een "invite-systeem".
Huh?
De invites, hier is het allemaal om te doen. Iedere gebruiker van Gmail krijgt invites waarmee hij andere gebruikers uit kan nodigen. Wanneer en hoeveel hij er krijgt is helaas niet te zeggen. Het lijkt er in iedergeval op dat het niet afhankelijk is van de registratietijd, maar waarschijnlijk geeft Gmail eens in de zoveel tijd een aantal invites weg onder de gebruikers om de database te vegroten. Je kan je niet registreren. Je moet dus door andere mensen worden uitgenodigd. Voorbeeldje: Ik heb een Gmail adres. En nu mag ik drie mensen uitnodigen om ??een Gmail-adres te nemen. Nu kan ik natuurlijk alle kanten op met die drie invites.
Ik kan ze verkopen op Ebay
Ik kan ze ruilen voor Limburgse kaas of eeuwige liefde op Gmail Swap
Of ik zoek de bovenste drie leden van Fok! op het Gmail lijstje op, en stuur ze een uitnodiging!
Zo zitten wij hier dus. Er staan een heleboel mensen geduldig in de rij. Zij wachten op een uitnodiging. Heb je er dus ? of meer over, kan je die hier weggeven.
Het leuke is dat de nieuwe mensen ook weer invites krijgen. Zo kan dus iedereen een GMail account krijgen, zonder veel $$$ te betalen of mensen hun teennagels op te sturen.Ja maar wat moet je in hemelsnaam met 1 GB mailruimte?
Dat is gewoon gaaf.
SpyMac biedt dat ook aan!
Maar Spymac is niet Gmail, of wel?
Jullie zijn echt dom zeg.![]()
![]()
Wij ook van jou
Ok. Maar dan is dit toch weleens in het nieuws geweest?
Ja hoor, check onderstaande links maar eens:
Google's pressrelease
Tweakers.net over Gmail
Webwereld dacht dat het een 1 april grap was
Spymac, de lang niet zo stoere concurrent, doet zijn intrede op Webwereld.nl
Slashdot meldt het ook
Invites
De invites, hier is het allemaal om te doen. Iedere gebruiker van Gmail krijgt invites waarmee hij andere gebruikers uit kan nodigen. Wanneer en hoeveel hij er krijgt is helaas niet te zeggen. Het lijkt er in iedergeval op dat het niet afhankelijk is van de registratietijd, maar waarschijnlijk geeft Gmail eens in de zoveel tijd een aantal invites weg onder de gebruikers om de database te vegroten.
Hoe groot mogen de mails zijn
GMail laat bijlagen toe tot 10 MB. Dit wil niet zeggen dat je een 10 MB grootte mail naar hotmail kan sturen. Wel ontvangen.
Kan ik GMail via POP3 laten verlopen
Ja, het is mogelijk. Daarvoor moet je wel een extra programmatje installeren dat terug te vinden is op http://jaybe.org/info.htm
Op de betreffende site zijn ook screenshots terug te vinden van hoe je je mailcli? moet instellen.![]()
Heb je dit weleens gelezen? Gmail is too creepy! ?
Yep, dat hebben we. De site rept over enge conspiracy dingen, en de privacy policy van Gmail. Want wat doet Gmail? Hun text-ad systeem zoals je ook op sommige sites ziet, leest je emailtjes en plaatst er relevante advertenties bij. Dat is het feitelijk. En sop zei hierover:
" En jij denkt dat hotmail, yahoo, etc niet in jouw email kan kijken? Of MSN Gesprekken kan volgen? Technisch is het allemaal mogelijk. En waarschijnlijk wordt dat ook wel gedaan om aan de hand van je profiel je interesses te bepalen. Niet persoonlijk, maar statistisch.
Waar het Google om draait is het automatisch relevante advertenties aanbieden bij de inhoud van de mail. Daar is geld mee te verdienen. De email adressen zullen nooit aan derden worden gegeven. Dat zou een instant death van Google in zijn algemeenheid zijn."
drelletje had te melden:
"alle mensen hier weten dat wel enzo en ik heb de privacy policy al door gelezen enz. En mij maakt het niet uit! Alles wat je doet en invult op google wordt toch ook geregistreerd en voor altijd opgeslagen. En jij googled toch ook? ofnie soms?"
ik heb er al iets van 15 voorbij zien komen in de laatste minuut.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:38 schreef Tiemie het volgende:
[afbeelding] klaar voor de storm? [afbeelding]
denk dat het nu vrij druk wordt hier nu het op de FP staat.
dat klopt jaquote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:40 schreef Tedkees het volgende:
Denk 't ook wel ja, zo ben ik ook 't topic binnengevallengelukkig nog net voor de storm, er komen een hoop nieuwe signup nu!
Als ik zo even snel nadenk, betekent het dus hoe meer FOK!kers er Gmail hebben, hoe sneller andere FOK!kers een account krijgen
correctie moet 15 zijnquote:Door in te schrijven met een e-mailadres in het 'GMail van Google'-topic, momenteel al deel 14
damn, en dat in enkele minuten...quote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:44 schreef Jump het volgende:
Zijn toegevoegd tot nu toe:
nee een gigabyte ruimte geen 700 mb hoor ?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:45 schreef 700MB het volgende:
700MB
zevenhonderd@hotmail.com
nee, het is 1000 MBquote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:45 schreef 700MB het volgende:
700MB
zevenhonderd@hotmail.com
de lijst wordt wel erg snel langer nu.. sta ik procentueel wel steeds hoger natuurlijkquote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:46 schreef sop het volgende:
Arme jump
hèhè. is maar de username kopieren en emailadres en knopje indrukkenquote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:46 schreef sop het volgende:
Arme jump
ik heb je toch al een invite gestuurd ?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:42 schreef Netsplitter het volgende:
Willen jullie er mij ook op zetten??
loenix@zonnet.nl
Ja, ik zal dan wel mijn naam moeten gaan veranderen.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:46 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
nee, het is 1000 MB![]()
kut voor je, maar het went wel.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:49 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ja, ik zal dan wel mijn naam moeten gaan veranderen.
quote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:51 schreef BaggerUser het volgende:
daar gaan je 4695 posts..
heb normaal gezien 5 gig per maandquote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:53 schreef Jelger het volgende:
Jump, krijg je zo geen problemen met je bandbreedte? nu er zo veel lui bij komen?
Wel een verhaaltje posten nu he,quote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:57 schreef Skv het volgende:
Ik kan er weer af
Na 2 minuten heb ik er al een!
http://www.gmailswap.com/list/read.php?f=1&i=101444&t=101444
gelukkig maar, want als de figuurtjes ineens offline gaan wordt het een chaosquote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:54 schreef Jump het volgende:
[..]
heb normaal gezien 5 gig per maand
en figuurtjes zijn amper 10kB ongeveer
eventjes zien naar load van server
1.07 1.16 1.14
valt nog mee, staan nog ander sites op ook
yup, in de invite mail krijg je link, die bezoek en daar geef je par gegevens op. ongeveer zoals hotmail, maar véél minder gegevens en geen reclamequote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:59 schreef Sm0keZ het volgende:
kan je trouwens je username nog aanpassen na het krijgen van een invitation? ik wil namelijk binnenkort afscheid nemen van de nickname Sm0keZ, ik heb alleen nog geen nieuwe bedacht
je envite krijg je per mail, die zal toch niet direct verdwijnen?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:59 schreef Sm0keZ het volgende:
kan je trouwens je username nog aanpassen na het krijgen van een invitation? ik wil namelijk binnenkort afscheid nemen van de nickname Sm0keZ, ik heb alleen nog geen nieuwe bedacht
zal vanavond es mailtje sturen daaroverquote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:00 schreef BaggerUser het volgende:
jump die foxtools zijn cool(je avatar als je wilt moet je eens een keer uitleggen hoe je het hebt gemaakt
ok thnx want ik heb het wel vaker gezien bij andere avatars (op andere sites enzo) maar geen idee hoe dat is gemaakt (neem aan niet alleen met php? )quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:02 schreef Jump het volgende:
[..]
zal vanavond es mailtje sturen daarover
mail staat toch in database
er komt binnenkort nog een Poll bij ook
lees OPquote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:07 schreef Skv het volgende:
hey mensen, ik heb dus net die account gekregen, maar hoe krijg ik nu de mogelijkheid tot inviten van andere mensen?
*zucht* lees de Openings postquote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:07 schreef Skv het volgende:
hey mensen, ik heb dus net die account gekregen, maar hoe krijg ik nu de mogelijkheid tot inviten van andere mensen?
dat staat uitgelegd in de OP.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:07 schreef Skv het volgende:
Zodra google het wil.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:07 schreef Skv het volgende:
inderdaadquote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:09 schreef indahnesia.com het volgende:
kunnen we mensen met domme vragen die al in de OP staan ook direct verwijderen van de lijst? Misschien wel handig om anderen een kans te geven
Wat een domme vraag. Zie de OP.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:09 schreef indahnesia.com het volgende:
kunnen we mensen met domme vragen die al in de OP staan ook direct verwijderen van de lijst? Misschien wel handig om anderen een kans te geven
Ik heb er nu toch al net een..quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:09 schreef indahnesia.com het volgende:
hoeveelste stond je toen ?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:22 schreef Vince22 het volgende:
OMG.... sta al op plaats 77!!! Ik sta pas sinds woensdag erin geloof ik.. sjeesj!!!
![]()
oh ik wou toch geen armored_acoustic@ meer doenquote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:24 schreef UnderWorld_ het volgende:
Een '_' in je mail adres is overigens niet mogelijk
de link schijnt rechtsboven in het rood te staan... best opvallendquote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:26 schreef LWaS het volgende:
nog steeds geen invites....
Of kan het zijn dak er overheen kijk![]()
updated.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:26 schreef flat_erik het volgende:
Ok ik weer 5 invites![]()
waarvan ik er nu eerst 3 weggeef
Deze gaan naar :
Tropos - spamvoormij@yahoo.com
El_nino - hh.tennapel@stud.vhall.nl
Straydog - mhghabets@hotmail.com
ander ik wel.. mar het schijnt een rode link te zijn... nabij de grijze knoppen boven in...quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:26 schreef LWaS het volgende:
nog steeds geen invites....
Of kan het zijn dak er overheen kijk![]()
HOPPAquote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:27 schreef Jump het volgende:
[..]
updated.
Iedereen 3 plaatjes omhoog![]()
staat figuurtje van in de OP ergens.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:28 schreef mschol het volgende:
[..]
ander ik wel.. mar het schijnt een rode link te zijn... nabij de grijze knoppen boven in...
vervelend dan dat ze mij geen invites gevenquote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
de link schijnt rechtsboven in het rood te staan... best opvallend![]()
Bovenstaande personen hebben nu een invite in hun inboxquote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:26 schreef flat_erik het volgende:
Ok ik weer 5 invites![]()
waarvan ik er nu eerst 3 weggeef
Deze gaan naar :
Tropos - spamvoormij@yahoo.com
El_nino - hh.tennapel@stud.vhall.nl
Straydog - mhghabets@hotmail.com
serial666 (apenstaart) hotmail.com dus?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:32 schreef _serial_ het volgende:
ik wil ook wel een uitnodiging ontvangen serial 6 6 6 dot hotmail.com
Een punt kan wel gewoon.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:25 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
oh ik wou toch geen armored_acoustic@ meer doen
mjah, duidelijk plaatje ja....* LWaS schopt zijn gmail...kom op met die invites... dalijk heb ik het een week, zonder invitesquote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:29 schreef Jump het volgende:
[..]
staat figuurtje van in de OP ergens.
jepsquote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:33 schreef Jump het volgende:
[..]
serial666 (apenstaart) hotmail.com dus?
Heb je bij de gelukkigen geplaatstquote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:38 schreef rek het volgende:
ok, ik heb ook juist een invitatie gehad via Gailswap, dat was niet zomaar in één minuut tijd maar zelfs nog veel sneller!
Maar vanaf het moment dat ik invitaties overheb zal ik ze zeker weggeven hier!
Post de url is, ik wil ff zien wat je dr voor moet doenquote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:38 schreef rek het volgende:
ok, ik heb ook juist een invitatie gehad via Gailswap, dat was niet zomaar in één minuut tijd maar zelfs nog veel sneller!
Maar vanaf het moment dat ik invitaties overheb zal ik ze zeker weggeven hier!
you must be kidding.. geen pijl op te trekken dus.. (behalve dat jij er altijd 5 krijgt,.)quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:41 schreef erikkll het volgende:
ik heb zoals iedere dag weer 5 invites
quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:41 schreef erikkll het volgende:
ik heb zoals iedere dag weer 5 invites
http://www.gmailswap.com/quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:41 schreef Skv het volgende:
[..]
Post de url is, ik wil ff zien wat je dr voor moet doen
donequote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:46 schreef erikkll het volgende:
ok. de eerste 5, t/m rutgerjan at hotmail kunnen er uit.
Inderdaad en dan zit iedereen echt zo van...quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:49 schreef Me_Wesley het volgende:
De invites gaan nu hard, per 5.
Dan kan het toch niet lang meer duren voor gmail public gaat
quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:49 schreef Me_Wesley het volgende:
Eerst met ongeveer 25 per dag, maar nu gaat het véél sneller!quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:54 schreef TC03 het volgende:
[..].
Hoelang duurde het bij iedereen voor ze invites kregen?
het is te doen ze, maar heb nog geen controle ingebouwd voor dubbel naam/mail.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:54 schreef sylvesterrr het volgende:
@Jump: zeg het maar als je hulp nodig hebt.
huh?? waar invites??quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:49 schreef Me_Wesley het volgende:
idem hierquote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:57 schreef mschol het volgende:
[..]
huh?? waar invites??
ben week lid maar nog geen enkele invite gezien...
quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:57 schreef mschol het volgende:
[..]
huh?? waar invites??
ben week lid maar nog geen enkele invite gezien...
ja, maar niet iedereen krijgt er zo te zien. erikll al meer dna 20, ik na 4 dagen nog geen enkelquote:
goed voor je.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:02 schreef gohan16 het volgende:
Mailbox Quota [Disk Space Used 1545 Kb of 1048576 Kb]
Geen G-mail, maar wel 1 gb.
das vast noiet goed voor je sociale contacten..quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:58 schreef Jump het volgende:
[..]
idem hier
hmm, vanmiddag 2000 posts, nu al 2025. ik zever wat af in deze topics
heb je bij de gelukkige geplaatst. of wil je van alle twee de lijstjes ?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:26 schreef Cheiron het volgende:
Jump. mij mag je van de lijst afhalen..
Tegen dat je weer eens kijkt zitten we al bij deel 16 met die FP reclamequote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:29 schreef woeeiiii het volgende:
tvp
straks deel 17quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:30 schreef Flying het volgende:
[..]
Tegen dat je weer eens kijkt zitten we al bij deel 16 met die FP reclame![]()
Nee hoor want ik kijk elke 5 minuten hier, ben een vaste poster in dit topic he jumpquote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:30 schreef Flying het volgende:
[..]
Tegen dat je weer eens kijkt zitten we al bij deel 16 met die FP reclame![]()
heb je bij de gelukkigen geplaatstquote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:36 schreef Sm0keZ het volgende:
Je kan mij weer van de lijst halen, ik heb al een accountje gekregen via gmailswap.com
Tips om een invite te krijgen; kijk eens of je nog oude guldens heb liggen. Ik heb nu een mailaccount weten te ruilen tegen een gulden!
Foto van een teddybeer hierquote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:36 schreef Sm0keZ het volgende:
Je kan mij weer van de lijst halen, ik heb al een accountje gekregen via gmailswap.com
Tips om een invite te krijgen; kijk eens of je nog oude guldens heb liggen. Ik heb nu een mailaccount weten te ruilen tegen een gulden!
Nope, is goed zo. Had het niet gezienquote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:27 schreef Jump het volgende:
[..]
heb je bij de gelukkige geplaatst. of wil je van alle twee de lijstjes ?
\quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:36 schreef Sm0keZ het volgende:
quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:40 schreef Mighty het volgende:
[..]
\
Dag Martijn85!!! heheehe
Ik ben al 6 dagen aan het wachten op invites van gmail...quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:47 schreef Herda het volgende:
Na een aantal dagen kan ik nog steeds niemand inviten![]()
same here...er zit geen logica in inviten denk ikquote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:47 schreef Herda het volgende:
Na een aantal dagen kan ik nog steeds niemand inviten![]()
vandaar dat het zo snel volzitquote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:30 schreef woeeiiii het volgende:
[..]
Nee hoor want ik kijk elke 5 minuten hier, ben een vaste poster in dit topic he jump
krijg je na ongeveer 2/3 dagenquote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:11 schreef nikky het volgende:
ik heb nog geen invites gekregen
Na 4.5 dag nog niets hier hoorquote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:14 schreef woeeiiii het volgende:
krijg je na ongeveer 2/3 dagen
dan krijg je er morgen ofzo, gelijk 5. Na 2/3 dagen kreeg ik er 3. na 5 dagen niets opeens 5quote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:16 schreef devzero het volgende:
[..]
Na 4.5 dag nog niets hier hoor![]()
dan wil ik wel 8 dagen wachten voor 8 invitesquote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:18 schreef woeeiiii het volgende:
dan krijg je er morgen ofzo, gelijk 5. Na 2/3 dagen kreeg ik er 3. na 5 dagen niets opeens 5
ik kreeg er iig vanochtend na 5 dagen wachten 5 invitesquote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:20 schreef devzero het volgende:
als dat overigens klopt dan krijgen heel veel mensen morgen 5 invites en is de lijst ineens een stuk leeger
Weinig, zodra je kunt inviten kun je toch ook jezelf weer invitenquote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:27 schreef devzero het volgende:
hoeveel mensen zouden trouwens kloons inschrijven om meer dan 1 account te krijgen.
http://www.gmailswap.comquote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:23 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kan niet op die GMail-swapsite komen![]()
Er waren meerder mensen die mij invites aanboden op die swap sites. Heb nu dan ook twee accounts!!quote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:27 schreef devzero het volgende:
hoeveel mensen zouden trouwens kloons inschrijven om meer dan 1 account te krijgen.
in een van de vorige deeltjes werd gesugereerd dat google aan een pop of imap werkt. Het lijkt mij heel sterkquote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:46 schreef Tha_Dijkstra het volgende:
bedankt mensen, wat ik me nou nog wel afvraag:
kan het ook in outlook worden bekeken??
uit de OP:quote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:46 schreef Tha_Dijkstra het volgende:
bedankt mensen, wat ik me nou nog wel afvraag:
kan het ook in outlook worden bekeken??
quote:Kan ik GMail via POP3 laten verlopen
Ja, het is mogelijk. Daarvoor moet je wel een extra programmatje installeren dat terug te vinden is op http://jaybe.org/info.htm
"De pagina kan niet worden weergegeven"quote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:37 schreef Sproggel het volgende:
http://www.gmailswap.com
Doet het hier nog gewoon.
Hmm, ik lees de OP al niet eens meerquote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:48 schreef brainster het volgende:
uit de OP:
[..]
werkt hier ook primaquote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:52 schreef ChrisJX het volgende:
"De pagina kan niet worden weergegeven"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |